Ik heb vanavond wel tijd om dit te doen, maar pas rond 18:00 uur.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:15 schreef koningkerel het volgende:
Er zaten ook nog flink wat stukjes in de uitzending met heleboel beelden snel achter elkaar gemonteerd, in dacht zo rond de muurschilder opdracht. Misschien dat iemand die frames ook kan destilleren om te kijken of er wat hints in staan?
Kan ie meteen een slomo gif maken van de upskirt van Anna
Hoe kom je op die letters? Ik snap de som niet helemaal geloof ik.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef GotC het volgende:
[..]
15:00 14:39 U
11:34 11:17 Q
10:04 9:49 O
8:45 8:29 P
6:04 5:48 P
3:40 3:26 N
2:04 1:47 Q
0:30 0:00 D
Dat maakt Art verdacht. Hij liep het plein op en is een van de weinige kandidaten die Spaans spreekt. Hij zegt dat hij mensen probeerde te lokken, maar voor hetzelfde geld blijkt achteraf dat hij iets riep als 'Ga maar weg allemaal, de voorstelling is voorbij!'quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Wat hierbij in mij opkomt:
* De Mol probeert het plein leeg te houden. Straks bij de ontknoping zullen we zien hoe hij/zij dat heeft gedaan, jammer dat dat soort aanwijzingen ACHTERAF pas duidelijk worden, evenals de meeste aanwijzingen.
1e cijfers (dus de seconden, niet de minuten) - 2e cijfers = cijfer => letter.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:05 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Ik heb vanavond wel tijd om dit te doen, maar pas rond 18:00 uur.
Weet iemand overigens de volgorde van die papegaaien nog? Vond dat wel een apart stukje. Groen / Rood / Blauw (meen ik?) etc.
[..]
Hoe kom je op die letters? Ik snap de som niet helemaal geloof ik.
De laatste is sowieso niks (30), dus hoe je aan D komt...?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef GotC het volgende:
[..]
15:00 14:39 U
11:34 11:17 Q
10:04 9:49 O
8:45 8:29 P
6:04 5:48 P
3:40 3:26 N
2:04 1:47 Q
0:30 0:00 D
30-26=4=D?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De laatste is sowieso niks (30), dus hoe je aan D komt...?
Verder geteld, dus 26 letters in alfabet, +4 = D.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De laatste is sowieso niks (30), dus hoe je aan D komt...?
Ah oke.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:18 schreef GotC het volgende:
[..]
Verder geteld, dus 26 letters in alfabet, +4 = D.
Maarrr er zijn natuurlijk meer timers geweest toch, in de afgelopen afleveringen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:18 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Ah oke.
Mh... In de timer zit dus niets, bah
Ja klopt, ik bedoelde het vanuit het oogpunt van Horace gezien, daar ging die quote ook over. Dus als Horace slim was geweest......quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:49 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, want de mol wil natuurlijk altijd koffers terugkopen, liever koffer dan geld
Ja zoiets. En dat zien we dan achteraf pas bij de ontknoping.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat maakt Art verdacht. Hij liep het plein op en is een van de weinige kandidaten die Spaans spreekt. Hij zegt dat hij mensen probeerde te lokken, maar voor hetzelfde geld blijkt achteraf dat hij iets riep als 'Ga maar weg allemaal, de voorstelling is voorbij!'
Er spreken zoveel mensen Spaans in Nederland. Zouden ze dat risico nemen? Denk het niet. Of dat gedeelte is niet uitgezonden..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:27 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ja klopt, ik bedoelde het vanuit het oogpunt van Horace gezien, daar ging die quote ook over. Dus als Horace slim was geweest......
[..]
Ja zoiets. En dat zien we dan achteraf pas bij de ontknoping.![]()
Maar iemand in dit topic zei ook dat ze 'Half past six' zeiden terwijl het 'Half past five' moest zijn (17:30 uur), dat zou dan wel heel dom zijn. En inderdaad had Art makkelijk kunnen mollen met z'n Spaans en het knip-en-plak werk van de editors van Wie is de Mol.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:41 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
Er spreken zoveel mensen Spaans in Nederland. Zouden ze dat risico nemen? Denk het niet. Of dat gedeelte is niet uitgezonden..
Ach ja, die hints. Ik vind het leuk om over te lezen enzo, maar omdat er zó naar gezocht wordt vallen de echte hints tegenwoordig erg tegen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben altijd heel erg slecht in dat soort hints met cijfers en tijden enzo.
Gisteren stond Horace ook weer met een Jezus shirt aan én met zijn handen in gebedshouding naar de 1e opdracht te luisteren. De Jezus hints waren all over the place maar nu ligt Horace eruit dus dat kan ook weer de prullenbak inquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:12 schreef Steve het volgende:
[..]
Ach ja, die hints. Ik vind het leuk om over te lezen enzo, maar omdat er zó naar gezocht wordt vallen de echte hints tegenwoordig erg tegen..
die eerste jongen zei (was niet in beeld) half 6, maar dat het ook wel kwart over 6 of half 7 kon worden..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Maar iemand in dit topic zei ook dat ze 'Half past six' zeiden terwijl het 'Half past five' moest zijn (17:30 uur), dat zou dan wel heel dom zijn. En inderdaad had Art makkelijk kunnen mollen met z'n Spaans en het knip-en-plak werk van de editors van Wie is de Mol.
Vraag me af waar ze dan half past six hebben gezegd? Enige wat ik heb gehoord is Jan met 'five thirty', dus goed..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Maar iemand in dit topic zei ook dat ze 'Half past six' zeiden terwijl het 'Half past five' moest zijn (17:30 uur), dat zou dan wel heel dom zijn. En inderdaad had Art makkelijk kunnen mollen met z'n Spaans en het knip-en-plak werk van de editors van Wie is de Mol.
Woenstijnvis (de productiemaatschappij) had als beleid om alle programma's hoogstens 2 seizoenen uit te zenden. Bij uitzondering is er bij De Mol een derde seizoen aan geplakt. Daarom zijn er daar niet veel seizoenen gemaakt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:27 schreef TheVulture het volgende:
In Belgie hebben ze er bewust na 2 of 3 edities de brui aan gegeven omdat de inspiratie wel op was geloof ik
Ok, maar de filosofie daarachter was ook dat kwaliteit zo gewaarborgd blijftquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:29 schreef Steve het volgende:
[..]
Woenstijnvis (de productiemaatschappij) had als beleid om alle programma's hoogstens 2 seizoenen uit te zenden. Bij uitzondering is er bij De Mol een derde seizoen aan geplakt. Daarom zijn er daar niet veel seizoenen gemaakt.
Ja ok, maar dat hoeft niet per se te betekenen dat de inspiratie op is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:36 schreef TheVulture het volgende:
Ok, maar de filosofie daarachter was ook dat kwaliteit zo gewaarborgd blijft
ze waren er in ieder geval niet van overtuigd dat hun inspiratie kwaliteit genoeg had om nog een jaartje door te gaanquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:37 schreef Steve het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat hoeft niet per se te betekenen dat de inspiratie op is..
Jaar van de Geit-verhaal kan dus ook op Miryanna slaan, niet alleen op Patrick.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:30 schreef Splodgenessabounds het volgende:
Geboortedata:
Anna Drijver: 1-10-1983
Art Rooijakkers: 29-08-1976
Jan Kooijman: 14-04-1981
Karin de Groot: 27-03-1963
Miryanna van Reeden: 25-08-1967
Patrick Stoof: 27-07-1967
Pepijn Gunneweg: 18-05-1976
Soundos el Ahmadi: 20-12-1981
2011 is het jaar van het konijn. Dus het is Patrick Stoofquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:10 schreef wieksel het volgende:
mmm, dit jaar is jaar van de...? misschien zit daar ook nog iemand bij?
Zo te zien op het Avro forum:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:31 schreef MrManiak het volgende:
Kan iemand me vertellen welke hint er in de Roodshow voorbij kwam?
Hij 'versprak' zich ook bij Coen en Sander, ik geloof niks meer van hem op de radioquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:42 schreef Beaudelaire het volgende:
Horace zegt gewoon dat hij met de test veel op Karin gezet heeft.
Of het waar is, is een tweede.
Als iemand het NIET is is het WEL Miryanna...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:07 schreef Doks het volgende:
Als iemand het niet is is het wel miryanna
Ik zelf denk nu patrick
Haha, een bed inderdaad. Eet smakelijkquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Als Miryanna het is, dan eet ik net als Soundos een bed op (of wat was het nou?).
Nee, want ze kregen als opdracht dat de schildering niet herkenbaar mocht zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:27 schreef CeeZee het volgende:
Nouja..
Miryanna was wel de gene die de naam van haar vriendje op het gebouw wilde zetten ipv iets wat met hen te maken heeft EN herkenbaar was geweest voor de groep
Dus dat was verdacht
Maar dan om random je naam van je vriendje te roepen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, want ze kregen als opdracht dat de schildering niet herkenbaar mocht zijn.
Dat heeft ie helemaal niet gezegd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:35 schreef koningkerel het volgende:
Ik begrijp het niet. Hij is er toch uit? En dan is hij toch misschien de mol?
En toch versprak hij zichzelf vandaag weer.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat heeft ie helemaal niet gezegd.
@ 3.40
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:37 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik zit als een verliefde El Savadoriaanse tiener klaar met mijn koelkastmobieltje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:37 schreef NouMooiNiet het volgende:
Oeh snel kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:39 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik zit als een verliefde El Savadoriaanse tiener klaar met mijn koelkastmobieltje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:41 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:46 schreef Cee het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
Hij was juist de persoon die het hardste aan het schreeuwen was om de koffers terug te kopen (en daarmee schreeuwde hij speciaal naar de dames zodat die niet met een tegenargument zouden komen, de andere heren zouden het uiteraard met hem eens zijn). Horace was toch niet slim genoeg, want hij had gewoon alle koffers (die open konden) moeten halveren in plaats van die luie actie bedenken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:41 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik weet het niet helemaal zeker meer hoor, maar was Patrick niet degene die juist NIET wilde dat de koffers teruggekocht werden?
Dat is dan toch niet handig als hij de Mol zou zijn. (geld enzo).
Thanks Sherlockquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hij was juist de persoon die het hardste aan het schreeuwen was om de koffers terug te kopen (en daarmee schreeuwde hij speciaal naar de dames zodat die niet met een tegenargument zouden komen, de andere heren zouden het uiteraard met hem eens zijn). Horace was toch niet slim genoeg, want hij had gewoon alle koffers (die open konden) moeten halveren in plaats van die luie actie bedenken.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:06 schreef Veerboot het volgende:
[..]
http://www.diamondrains.com/sparklenames/anna.gif
Tijdens de muurschildering-opdrachtquote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:24 schreef n0ir het volgende:
[..]
Op welk moment is die upskirt dan, ik wil wel eens wat proberen.
Ik vond het ook zo toevallig, dat Patrick alleen wilde slapen vanwege zijn gesnurk. Wist hij welke opdracht zou komen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hij was juist de persoon die het hardste aan het schreeuwen was om de koffers terug te kopen (en daarmee schreeuwde hij speciaal naar de dames zodat die niet met een tegenargument zouden komen, de andere heren zouden het uiteraard met hem eens zijn). Horace was toch niet slim genoeg, want hij had gewoon alle koffers (die open konden) moeten halveren in plaats van die luie actie bedenken.
Het is een fansite, foutje dus?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:37 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik vond het ook zo toevallig, dat Patrick alleen wilde slapen vanwege zijn gesnurk. Wist hij welke opdracht zou komen?
Patrick is ook mijn mol.
http://www.widm.nl/?poll&a=stemmen&b=5&c=4
Valt iemand wat op? Patrick is de enigste met een zwart-wit foto.
Hahaha inderdaad ja.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:30 schreef megamandy het volgende:
Patrick wilde plakken, maar mocht niet/werd overgeslagen, zo kon hij niet voor de moeilijk Pieterrrr Jan kiezen, daarom maar 2008 op het schilderij zetten en roepen dat het Elvis is.
Patrick wilde mensen rosselen, maar mocht helaas niet want moest meehelpen met het optreden
Patrick wilde alleen slapen ivm snurken, dan had hij fijn dom kunnen doen in zijn eentje om de bagage te halveren (echt halveren zodat alle koffers teruggekocht moesten worden). Nu lag zijn sleutel onder de badkamerdeur, je ziet in beeld dat hij heen en weer schuift met de deur maar niet de sleutel vind?
Misschien was hij daarom ook zo kwaad met het terugkopen van de koffers. Misschien is hij de mol, maar lukt bijna niets wat hij wilt waardoor er veel geld in de pot komt. Germ
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:30 schreef megamandy het volgende:
Patrick wilde plakken, maar mocht niet/werd overgeslagen, zo kon hij niet voor de moeilijk Pieterrrr Jan kiezen, daarom maar 2008 op het schilderij zetten en roepen dat het Elvis is.
Patrick wilde mensen rosselen, maar mocht helaas niet want moest meehelpen met het optreden
Patrick wilde alleen slapen ivm snurken, dan had hij fijn dom kunnen doen in zijn eentje om de bagage te halveren (echt halveren zodat alle koffers teruggekocht moesten worden). Nu lag zijn sleutel onder de badkamerdeur, je ziet in beeld dat hij heen en weer schuift met de deur maar niet de sleutel vind?
Misschien was hij daarom ook zo kwaad met het terugkopen van de koffers. Misschien is hij de mol, maar lukt bijna niets wat hij wilt waardoor er veel geld in de pot komt. Germ
Volgens mij ging hij wel opvallend snel van achteraan in de rij naar vooraan in de rij staan toen. Tactiek: een makkelijk goed antwoord geven (goodwill) waardoor aan het einde van de rij dat makkelijke antwoord niet meer te geven was (en de 10 verschillen niet door iedereen onthouden konden worden) en dus de kans groot is dat iemand anders aan het einde van de rij een fout antwoord geeft en zo dus het eventueel opgebouwde bedrag op 0 zette (en dus ook afleiding van verdenkingen).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Bayswater het volgende:
[..]
![]()
Zit allleen dan nog dat hij onhandig in de rij stond met het levend schilderij en de door hem bedachte tactiek van het vuurwerkspel. (of kon dat gewoon niet lukken)
NEEE! NEEE! Dat kan niet!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:15 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Volgens mij ging hij wel opvallend snel van achteraan in de rij naar vooraan in de rij staan toen. Tactiek: een makkelijk goed antwoord geven (goodwill) waardoor aan het einde van de rij dat makkelijke antwoord niet meer te geven was (en de 10 verschillen niet door iedereen onthouden konden worden) en dus de kans groot is dat iemand anders aan het einde van de rij een fout antwoord geeft en zo dus het eventueel opgebouwde bedrag op 0 zette (en dus ook afleiding van verdenkingen).
Deze aflevering heeft mijn verdenking van Patrick een flink fundament gegeven. Kan gevaarlijk zijn in verband met tunnelvisie, maar voor mij kan er bijna geen andere mol meer zijn. Zijn zure gezicht toen de groep toch voor Beatrix ging bij de plakopdracht en dat goed bleek te zijn
Goede post, ik neig ook steeds meer naar Patrick. Het hele snurkverhaal werd wel heel vaak verteld om de anderen te overtuigen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:30 schreef megamandy het volgende:
de opdracht die ze kregen was om een muurschildering te maken die niet herkent zou worden door experts, dus dan is 2008 niet zo vreemd om te suggererenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:34 schreef Montagui het volgende:
Voor mij is op dit moment Patrick de mol. Hij was ook degene die zei dat ze de datum van 2008 op de muurschildering moesten zetten, en wilde liever alleen slapen.
Maar als mol zijnde weet je wat de werkelijke opdracht is, dus het voorstellen van zo'n datum is dan appeltje eitje. Niemand die jou dan gaat verdenken...en als je (de spelers) dan later ontdekt wat de werkelijke opdracht is, dan ben je een slimme als je dan nog weet wie dat van die 2008 heeft gezegd.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:46 schreef Re het volgende:
[..]
de opdracht die ze kregen was om een muurschildering te maken die niet herkent zou worden door experts, dus dan is 2008 niet zo vreemd om te suggereren
Trouwens zeer opmerkelijk dat niemand van dat clubje op het idee kwam dat de anderen van de ploeg hun schilderij eruit moest halen. Want.. als je WISM een beetje hebt gevolgd had je dat toch kunnen bedenken? Dat was nl. ook het eerste wat ik dacht toen ze opdracht kregen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar als mol zijnde weet je wat de werkelijke opdracht is, dus het voorstellen van zo'n datum is dan appeltje eitje. Niemand die jou dan gaat verdenken...en als je (de spelers) dan later ontdekt wat de werkelijke opdracht is, dan ben je een slimme als je dan nog weet wie dat van die 2008 heeft gezegd.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:35 schreef Bayswater het volgende:
Op een ander forum vond ik deze ook wel sterk: Elvis = 11 is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |