quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef texelonia het volgende:Karin heeft ¤3000 verdiend eerste aflevering. Als Jan de mol niet kan zijn vanwege die ¤1500, kan Karin het zeker niet zijn!

Tja dat is een lastige. Als ik het me goed herinner was Soundos daarvoor die niets uit het laatste mandje haalde. Misschien wist ze dat als ze dan hetzelfde zou doen, het wel heel erg makkelijk zou zijn om haar als mol aan te wijzen. Dus toen ze langs de mandjes liep en zag dat de 2e 3000 euro niet weg was, ze haast genoodzaakt was om die te pakken. Maar ik vind het in ieder geval wel een argument dat ze niet de mol zou zijn.
Over Jan en Miryanne kan ik kort zijn: die zijn niet de mol. Jan had makkelijk tegen een boobytrap aan kunnen lopen om zo geen geld in de pot te brengen. Miryanna opperde Beatrix. Het lijkt me ZEER onwaarschijnlijk om dat te doen als mol; de opdracht kan anders immers makkelijk mislukken zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Remember, het is de taak van de mol om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen. Het zou mijn inziens alleen gerechtvaardigd zijn om toch geld te verdienen als"
1) je in zo'n benarde positie zit dat het te veel zou opvallen als je het geld niet ophaalt en dus wel moet
2) je zeker weet dat het ophalen van geld geen positieve invloed heeft op de pot, omdat je weet dat al het geld binnenkort weer verdwijnt
3) het bedrag erg klein is, bijvoorbeeld 100 euro, om zo goodwill te kweken. Maar zeker geen 1000+ euro
Alle mensen die stellen dat de mol prima veel geld op kan halen omdat ze er daarna voor zorgen dat dit weer verdwijnt, hebben mijn inziens alleen gelijk als in een toekomstige aflevering zeker AL het geld gaat verdwijnen. Dus alle ca. 10.000 euro. Het is natuurlijk onzin om te stellen dat ze prima 1000 euro kunnen verdienen omdat er uiteindelijk toch weer 2000 verdwijnt. Dan hadden ze het net zo goed niet kunnen doen, waardoor de pot 3000 lager was geworden.
Verder in het verhaal van geld verdienen: Soundos was ook erg enthousiast om voor Beatrix te kiezen. Als ze mol was, had ze zich eerder aangesloten bij Patrick die Elvis noemde. Voor Anna geldt hetzelfde dacht ik (?).
Patrick was juist sluw aan het mollen door Elvis te noemen. Ook was hij groot voorstander van 2008 op de muurschildering. Hier is het lastig omdat een goede niet-mol dit ook zou doen, maar als mol komt het uiteraard goed uit. Bij de vuurwerkopdracht was Patrick ook in een goede positie om te mollen; namelijk als schakel in de ontvangende kant. Door alle chaos daar was het relatief makkelijk om de boodschap verkeerd over te brengen. Niemand heeft immers in de gaten als je dan de verkeerde letter doorgeeft, niemand die het controleert.
Ook dit vind ik nog steeds een boeiende post, uit het tiende topic. Heeft iemand al gecontroleerd of Tomeloos Positief inderdaad wordt genoemd in het stukje van Patrick? Als je EM als Elfde Mol leest (zie ook afsluiting laatste tweet) dan lijkt het mij dat Patrick hint dat hij de mol is.
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:Damn, dit is wel héél opvallend
Is dit EM?
Patrick in de molmail, het interview bij de persconferentie (Hoe kijk je terug op je deelname) "Ik wilde zo graag meedoen dat de grote organisatie gezegd heeft : Nou vooruit laten we EM nu maar mee laten doen dan zijn we tenminste van EM af.Tenminste dat denk ik."
Tweet van de mol: Aangezien niet iedereen het weet: de 1ste uitzending is op 6 januari. Dan kunnen jullie EM zien (niet eerder)...
9:32 PM Jan 4th via web
Tekst Patrick ( gelezen door Soundos) aan het eind afl. 1
Deze scene was niet terug te zien in aflevering 2. op zijn minst opvallend.
"Ik probeer altijd tomeloos positief te blijven:"
TOMELOOS POSITIEF:
Hierin zit het spaanse woord voor mol TOPO.
Ik heb geprobeerd naar spaanse annagrammen te zoeken en vond een vertaling voor iem naar het nederlands en dat werd EM
si el topo iem wordt vertaald: "als de mol em" De letters die overblijven zijn STOOF'
Annagram voor Tomeloos Positief: Stoof si el topo iem = Stoof als de mol EM
Verder is de stem uit de radiouitzendingen een mannenstem (vrouwenstem is moeilijk om te vormen naar mannenstem). Ook berichtjes van de mol worden afgesloten met P.S. (inderdaad, de initialen van).
Voor Pepijn is ook genoeg te zeggen, al veel genoemd in de topics. Karin lijkt me zelf gewoon dom. Ze is in ieder geval geen 'sluwe' vos, dus ik zou het jammer vinden als zij het toch blijkt te zijn.
Voor mij na aflevering 3 (in volgorde):
Patrick
Pepijn
Art
Anna
[ Bericht 1% gewijzigd door koningkerel op 21-01-2011 11:35:35 ]