Ze zou de Mol kunnen zijnquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom Karin er nog in zit. Met haar domheid is het sowieso al een wonder dat ze de test goed maakt, ik snap ook niet wat de andere kandidaten in hier zien en ze heeft verder weinig toegevoegde waarde (alleen die ene keer toen ze ¤3000,- binnen bracht).
Noem is een paar Mol acties van Karin dan? Wellicht deed ze zich 'dom' voor?quote:
Dat domme gedrag is wat dat betreft een hele grote continuerende Molactie. Verder deed ze niet zoveel. De deed enorm dom bij het plakken (ohjee helemaal in de war!), ze blies van de hoogste toren om in ieder geval het schilderij-raden te bemoeilijken. Bij de theatershow bleef ze erg op de achtergrond, zowel bij het werven als bij de show en bij de laatste opdracht was het wederom chaos en stress.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:37 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Noem is een paar Mol acties van Karin dan? Wellicht deed ze zich 'dom' voor?
Dat denk ik ook op dit moment. Al staat ze wel op mijn verdachtenlijstje. Want dit domme gedrag van de mol kennen we natuurlijk nog wel van Molouschkaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:40 schreef gohan16 het volgende:
Karin had toch ooh ales ingezet op Horace. Ik denk dat zij niet de mol is en dat zij diegene is die net zo veel fout had als hij.
Dat moet helemaal niet. Gebeurde in de pre-BN'er seizoenen nog wel eens en Yvon Jaspers claimde dat dat was gebeurd, maarja, we weten allemaal hoe dat zatquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Zo, wie was de persoon die evenveel foute antwoorden had als Horace? En de mol dient ook nog altijd contact op te nemen met één van de kandidaten.
Aflevering vier misschien ?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:13 schreef texelonia het volgende:
Mol-tweet:
Zo, en dat was in aflevering drie afvaller twee. Op naar vier! Groeten van de elfde Mol.
Dat vier zou toch niet stiekem betekenen dat er volgende aflevering 2 kandidaten uitgaan..?
Dat is niet echt opvallend in dit stadium. Veel antwoorden die op Horace slaan, slaan ook op andere kandidaten. En als Horace dan overeenkomsten vertoond met de mol qua zijn en spelgedrag, kun je doorgaan. Je denkt zelf dat je dan enigszins goed zit, totdat blijkt dat Horace er uit gaat.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:59 schreef Jules4Barca het volgende:
Als je helemaal op Horace zit en je gaat er niet uit, dan is dat wel opvallend ja. Karin is wel verdacht. Viel het jullie trouwens ook op dat Patrick als enige in het voorfilmpje niet in de camera kijkt?
Ik denk ook dat het eerder een houding is van haar. Als zij de mol zou zijn, vind ik dit seizoen echt minderquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:59 schreef RenRen- het volgende:
Karin. Tsja.
Ik denk dat ze zichzelf een houding aan het begin heeft aangemeten, als ik dom en verdacht doe, verdenkt men mij, lekker mollen, spel verzieken. Of ze is de mol, zal niet de eerste keer zijn dat de mol zich zo dom voordoet dat het niet nep kán zijn
Ja, het is goed overgetypt:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef Susi het volgende:
Aflevering vier misschien ?
Maar heb je het goed overgetypt, want anders mist 'een' in de zin. Hoop getallen dus: -- - 3 - 2 - 4 - 11
quote:Zo, en dat was in aflevering drie afvaller twee. Op naar vier! Groeten van de elfde Mol.
Tja dat is een lastige. Als ik het me goed herinner was Soundos daarvoor die niets uit het laatste mandje haalde. Misschien wist ze dat als ze dan hetzelfde zou doen, het wel heel erg makkelijk zou zijn om haar als mol aan te wijzen. Dus toen ze langs de mandjes liep en zag dat de 2e 3000 euro niet weg was, ze haast genoodzaakt was om die te pakken. Maar ik vind het in ieder geval wel een argument dat ze niet de mol zou zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef texelonia het volgende:
Karin heeft ¤3000 verdiend eerste aflevering. Als Jan de mol niet kan zijn vanwege die ¤1500, kan Karin het zeker niet zijn!
Verder is de stem uit de radiouitzendingen een mannenstem (vrouwenstem is moeilijk om te vormen naar mannenstem). Ook berichtjes van de mol worden afgesloten met P.S. (inderdaad, de initialen van).quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Damn, dit is wel héél opvallend
Is dit EM?
Patrick in de molmail, het interview bij de persconferentie (Hoe kijk je terug op je deelname) "Ik wilde zo graag meedoen dat de grote organisatie gezegd heeft : Nou vooruit laten we EM nu maar mee laten doen dan zijn we tenminste van EM af.Tenminste dat denk ik."
Tweet van de mol: Aangezien niet iedereen het weet: de 1ste uitzending is op 6 januari. Dan kunnen jullie EM zien (niet eerder)...
9:32 PM Jan 4th via web
Tekst Patrick ( gelezen door Soundos) aan het eind afl. 1
Deze scene was niet terug te zien in aflevering 2. op zijn minst opvallend.
"Ik probeer altijd tomeloos positief te blijven:"
TOMELOOS POSITIEF:
Hierin zit het spaanse woord voor mol TOPO.
Ik heb geprobeerd naar spaanse annagrammen te zoeken en vond een vertaling voor iem naar het nederlands en dat werd EM
si el topo iem wordt vertaald: "als de mol em" De letters die overblijven zijn STOOF'
Annagram voor Tomeloos Positief: Stoof si el topo iem = Stoof als de mol EM
Ik lees 't nu nog een keer, het is wel een fatsoenlijke zinquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:12 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Ja, het is goed overgetypt:
[..]
Wat zou je willen controleren? Of die post klopt met dat annagram en dergelijke?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:13 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Ook dit vind ik nog steeds een boeiende post, uit het tiende topic. Heeft iemand dit al gecontroleerd?
[..]
Ik heb zelf dat Tomeloos Positief nooit gehoord. Ben vergeten het thuis op uitzendinggemist na te kijken en zit nu op mijn werk (quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:18 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Wat zou je willen controleren? Of die post klopt met dat annagram en dergelijke?
Is dat ook weer opgelostquote:Wie is de Mol?
Er ontbrak (inderdaad) helaas een antwoordmogelijkheid bij een van de testvragen (de hotelkameropdracht kamerindeling vraag). Bij de mensen die de test al hebben ingevuld wordt dit antwoord goed gerekend (ongeacht je antwoord). De test is aangepast.
*gaat strepen in de special*quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:49 schreef GotC het volgende:
Wie is de mol op Facebook:
[..]
Is dat ook weer opgelost
Sorryquote:
....Bahquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Sorry
Iemand antwoordde op dat bericht:
ja, ja ook nog mollen met de vragen, of gaven jullie nu toch het antwoord weg
Vervolgens antwoordde wie is de mol:
Bij de Mol is niets wat het lijkt.... ;-)
dus dat de klok ineens terugliep oid?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:07 schreef MrManiak het volgende:
[..]
....Bah
Nog bijzondere dingen opgevallen? Heeft er iemand toevallig al kunnen kijken naar de timer bij de hotelopdracht? Meerdere seizoenen (sowieso die van Elize) zaten hints in de klokjes.
Vanmiddag kijk ik er nog even naar, want de cijfers die ik hier heb staan kloppen niet allemaal.
Voorbeeld:
03:41 - 03:26 (Cijfer 15) (Letter O)
De klok liep van 15:00 naar 00:00 (een kwartier). Bij bijvoorbeeld het Elize-seizoen telde de klok iedere keer terug, wat je kan omrekenen naar letters, dus bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:10 schreef GotC het volgende:
[..]
dus dat de klok ineens terugliep oid?
Hm! Ik ga effe spieken, ben wel benieuwdquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:12 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De klok liep van 15:00 naar 00:00 (een kwartier). Bij bijvoorbeeld het Elize-seizoen telde de klok iedere keer terug, wat je kan omrekenen naar letters, dus bijvoorbeeld:
15:00 --- 14:55 (vijf seconden ---> letter vijf is de E)
En zo werd haar naam gespeld
Wat hierbij in mij opkomt:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:02 schreef bloempje-moi het volgende:
Is het volledige dagboekverhaal van de Mol al geplaatst?
[..]
Dit lijkt er ook op dat de Mol niet bij het voorstellingsgroepje was, hoewel Pepijn er inderdaad wel mensen op uit stuurde om petroleum te halen. Maar dat zou toch te makkelijk zijn?
Het plakkersgroepje was er ook wel snel overuit dat het Beatrix moest zijn. De mol zou meer op PJ sturen omdat die het moeilijkste was.
Het twitteraccount van Pepijn is trouwens vals, Pepijn heeft geen twitter. Die kan uit de OP weggehaald worden.
Dit dus.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:15 schreef koningkerel het volgende:
Er zaten ook nog flink wat stukjes in de uitzending met heleboel beelden snel achter elkaar gemonteerd, in dacht zo rond de muurschilder opdracht. Misschien dat iemand die frames ook kan destilleren om te kijken of er wat hints in staan?
Kan ie meteen een slomo gif maken van de upskirt van Anna
Dat vond ik vorig seizoen ook van Sanne Vogel. Zó dom/verstrooid kon ze toch niet echt zijn?? Blijkbaar dus wel, of inderdaad een houding. Maar too obvious om de Mol te zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:59 schreef RenRen- het volgende:
Karin. Tsja.
Ik denk dat ze zichzelf een houding aan het begin heeft aangemeten, als ik dom en verdacht doe, verdenkt men mij, lekker mollen, spel verzieken. Of ze is de mol, zal niet de eerste keer zijn dat de mol zich zo dom voordoet dat het niet nep kán zijn
Mwah, denk dat dat dit keer niet is gedaanquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:12 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De klok liep van 15:00 naar 00:00 (een kwartier). Bij bijvoorbeeld het Elize-seizoen telde de klok iedere keer terug, wat je kan omrekenen naar letters, dus bijvoorbeeld:
15:00 --- 14:55 (vijf seconden ---> letter vijf is de E)
En zo werd haar naam gespeld
Nee, Karin zei dat ze eigenlijk gewoon alles op Horace wilde inzetten omdat ze hem zooo vredacht vond, maar dat natuurlijk niet ging doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:40 schreef gohan16 het volgende:
Karin had toch ooh ales ingezet op Horace. Ik denk dat zij niet de mol is en dat zij diegene is die net zo veel fout had als hij.
De mol is sluw en niet dom. (hoop ik)
Dat lijkt me niet, want de mol wil natuurlijk altijd koffers terugkopen, liever koffer dan geldquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Wat hierbij in mij opkomt:
* De Mol probeert het plein leeg te houden. Straks bij de ontknoping zullen we zien hoe hij/zij dat heeft gedaan, jammer dat dat soort aanwijzingen ACHTERAF pas duidelijk worden, evenals de meeste aanwijzingen.
* Wanneer de Mol uitlegt dat er bij de vrouwen minder protest was geweest als ze hun koffers kwijt waren geweest, zegt ie dan eigenlijk niet dat de Mol een vrouw moet zijn???
En van de begintijd dat je een klokje ziet en de eindtijd?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:42 schreef GotC het volgende:
[..]
Mwah, denk dat dat dit keer niet is gedaan
14:39 11:34 E
11:17 10:04 M
9:49 8:45 D
8:29 6:04 Y
5:48 3:40 H
3:26 2:04 V
1:47 0:30 Q
a=1, b=2, c=3, d=4, e=5, f=6, g=7, h=8, i=9, j=10, k=11, l=12, m=13, n=14, 0=15, p=16, q=17, r=18, s=19, t=20, u=21, v=22, w=23, x=24, y=25, z=26
Maar dan ging ik alleen uit van de seconden, niet de minuten.
Ja het werd wel een beetje op zo'n verdachte toon gezegd die ik een mol in eerdere seizoenen ook wel eens heb horen zeggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:48 schreef Tha_Erik het volgende:
De uitspraak van Karin over zichzelf dat ze eigenlijk al in de finale stond, omdat ze wist wie de mol is, is ook wel enigszins verdacht.
15:00 14:39 Uquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:50 schreef MrManiak het volgende:
[..]
En van de begintijd dat je een klokje ziet en de eindtijd?
Ik check het zometeen/later vandaag ook nog even
Ik heb vanavond wel tijd om dit te doen, maar pas rond 18:00 uur.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:15 schreef koningkerel het volgende:
Er zaten ook nog flink wat stukjes in de uitzending met heleboel beelden snel achter elkaar gemonteerd, in dacht zo rond de muurschilder opdracht. Misschien dat iemand die frames ook kan destilleren om te kijken of er wat hints in staan?
Kan ie meteen een slomo gif maken van de upskirt van Anna
Hoe kom je op die letters? Ik snap de som niet helemaal geloof ik.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef GotC het volgende:
[..]
15:00 14:39 U
11:34 11:17 Q
10:04 9:49 O
8:45 8:29 P
6:04 5:48 P
3:40 3:26 N
2:04 1:47 Q
0:30 0:00 D
Dat maakt Art verdacht. Hij liep het plein op en is een van de weinige kandidaten die Spaans spreekt. Hij zegt dat hij mensen probeerde te lokken, maar voor hetzelfde geld blijkt achteraf dat hij iets riep als 'Ga maar weg allemaal, de voorstelling is voorbij!'quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Wat hierbij in mij opkomt:
* De Mol probeert het plein leeg te houden. Straks bij de ontknoping zullen we zien hoe hij/zij dat heeft gedaan, jammer dat dat soort aanwijzingen ACHTERAF pas duidelijk worden, evenals de meeste aanwijzingen.
1e cijfers (dus de seconden, niet de minuten) - 2e cijfers = cijfer => letter.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:05 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Ik heb vanavond wel tijd om dit te doen, maar pas rond 18:00 uur.
Weet iemand overigens de volgorde van die papegaaien nog? Vond dat wel een apart stukje. Groen / Rood / Blauw (meen ik?) etc.
[..]
Hoe kom je op die letters? Ik snap de som niet helemaal geloof ik.
De laatste is sowieso niks (30), dus hoe je aan D komt...?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef GotC het volgende:
[..]
15:00 14:39 U
11:34 11:17 Q
10:04 9:49 O
8:45 8:29 P
6:04 5:48 P
3:40 3:26 N
2:04 1:47 Q
0:30 0:00 D
30-26=4=D?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De laatste is sowieso niks (30), dus hoe je aan D komt...?
Verder geteld, dus 26 letters in alfabet, +4 = D.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De laatste is sowieso niks (30), dus hoe je aan D komt...?
Ah oke.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:18 schreef GotC het volgende:
[..]
Verder geteld, dus 26 letters in alfabet, +4 = D.
Maarrr er zijn natuurlijk meer timers geweest toch, in de afgelopen afleveringen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:18 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Ah oke.
Mh... In de timer zit dus niets, bah
Ja klopt, ik bedoelde het vanuit het oogpunt van Horace gezien, daar ging die quote ook over. Dus als Horace slim was geweest......quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:49 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, want de mol wil natuurlijk altijd koffers terugkopen, liever koffer dan geld
Ja zoiets. En dat zien we dan achteraf pas bij de ontknoping.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat maakt Art verdacht. Hij liep het plein op en is een van de weinige kandidaten die Spaans spreekt. Hij zegt dat hij mensen probeerde te lokken, maar voor hetzelfde geld blijkt achteraf dat hij iets riep als 'Ga maar weg allemaal, de voorstelling is voorbij!'
Er spreken zoveel mensen Spaans in Nederland. Zouden ze dat risico nemen? Denk het niet. Of dat gedeelte is niet uitgezonden..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:27 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ja klopt, ik bedoelde het vanuit het oogpunt van Horace gezien, daar ging die quote ook over. Dus als Horace slim was geweest......
[..]
Ja zoiets. En dat zien we dan achteraf pas bij de ontknoping.![]()
Maar iemand in dit topic zei ook dat ze 'Half past six' zeiden terwijl het 'Half past five' moest zijn (17:30 uur), dat zou dan wel heel dom zijn. En inderdaad had Art makkelijk kunnen mollen met z'n Spaans en het knip-en-plak werk van de editors van Wie is de Mol.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:41 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
Er spreken zoveel mensen Spaans in Nederland. Zouden ze dat risico nemen? Denk het niet. Of dat gedeelte is niet uitgezonden..
Ach ja, die hints. Ik vind het leuk om over te lezen enzo, maar omdat er zó naar gezocht wordt vallen de echte hints tegenwoordig erg tegen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben altijd heel erg slecht in dat soort hints met cijfers en tijden enzo.
Gisteren stond Horace ook weer met een Jezus shirt aan én met zijn handen in gebedshouding naar de 1e opdracht te luisteren. De Jezus hints waren all over the place maar nu ligt Horace eruit dus dat kan ook weer de prullenbak inquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:12 schreef Steve het volgende:
[..]
Ach ja, die hints. Ik vind het leuk om over te lezen enzo, maar omdat er zó naar gezocht wordt vallen de echte hints tegenwoordig erg tegen..
die eerste jongen zei (was niet in beeld) half 6, maar dat het ook wel kwart over 6 of half 7 kon worden..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Maar iemand in dit topic zei ook dat ze 'Half past six' zeiden terwijl het 'Half past five' moest zijn (17:30 uur), dat zou dan wel heel dom zijn. En inderdaad had Art makkelijk kunnen mollen met z'n Spaans en het knip-en-plak werk van de editors van Wie is de Mol.
Vraag me af waar ze dan half past six hebben gezegd? Enige wat ik heb gehoord is Jan met 'five thirty', dus goed..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Maar iemand in dit topic zei ook dat ze 'Half past six' zeiden terwijl het 'Half past five' moest zijn (17:30 uur), dat zou dan wel heel dom zijn. En inderdaad had Art makkelijk kunnen mollen met z'n Spaans en het knip-en-plak werk van de editors van Wie is de Mol.
Woenstijnvis (de productiemaatschappij) had als beleid om alle programma's hoogstens 2 seizoenen uit te zenden. Bij uitzondering is er bij De Mol een derde seizoen aan geplakt. Daarom zijn er daar niet veel seizoenen gemaakt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:27 schreef TheVulture het volgende:
In Belgie hebben ze er bewust na 2 of 3 edities de brui aan gegeven omdat de inspiratie wel op was geloof ik
Ok, maar de filosofie daarachter was ook dat kwaliteit zo gewaarborgd blijftquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:29 schreef Steve het volgende:
[..]
Woenstijnvis (de productiemaatschappij) had als beleid om alle programma's hoogstens 2 seizoenen uit te zenden. Bij uitzondering is er bij De Mol een derde seizoen aan geplakt. Daarom zijn er daar niet veel seizoenen gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |