Erasmo | woensdag 12 januari 2011 @ 22:36 |
[Autotopic] Citroën [Autotopic] Citroën deel 2 [Autotopic] Citroën deel 3 [Autotopic] Citroën Deel 4 - Blijven zweven [Autotopic] Citroën Deel 5 - Going Strong [Autotopic] Citroen deel 6 C'est Superbe ! [Autotopic] Citroën deel 7: korporaal Limoenman Van Ami 8: ![]() Tot C8: ![]() | |
2cv | woensdag 12 januari 2011 @ 23:11 |
Super ! | |
Erasmo | woensdag 12 januari 2011 @ 23:38 |
Ja die is er ook ![]() | |
Prowl | donderdag 13 januari 2011 @ 00:08 |
![]() OMG! ![]() Al zullen de meeste zoiets hebben van ![]() ![]() | |
marky | donderdag 13 januari 2011 @ 09:24 |
Ik heb ooit een XM berliner gehad. Als die reed was het een heel fijne rijmachine. Ik moet wel zeggen dat ik de Xantia de meest uitgebalanceerde Citroën vind. [ Bericht 3% gewijzigd door marky op 13-01-2011 10:08:10 ] | |
JohnnyKnoxville | donderdag 13 januari 2011 @ 09:54 |
Ik fap gewoon met je mee, zo'n XM Break wil ik eigenlijk nog wel een keer. De vriendin weigert echter. ![]() | |
marky | donderdag 13 januari 2011 @ 10:07 |
Kinderen maken dan heb je vanzelf een ruime station nodig ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 13 januari 2011 @ 10:08 |
Jamaar zij wil dan zo een oude Volvo. Compleet met hondenrek en golden retriever. | |
MikelenniuM | donderdag 13 januari 2011 @ 16:34 |
Als we dan toch mooie Citroëns gaan posten... ![]() ![]() | |
marky | donderdag 13 januari 2011 @ 20:41 |
Als ze eenmaal de ruimte achterin de XM gezien heeft dan kan ze een heel kennel golden retrievers mee nemen | |
2cv | donderdag 13 januari 2011 @ 21:21 |
Zeggeh, wie is daar de baas ? Jij of je vriendin ? Persoonlijk had ik haar er uit gezet. | |
JohnnyKnoxville | donderdag 13 januari 2011 @ 21:27 |
Voorlopig zijn vriendin en ik allebei nog reuzeverliefd. ![]() Op de BX. | |
JohnnyKnoxville | donderdag 13 januari 2011 @ 21:28 |
Die trouwens in de kou weer eens bijna vanzelf heeft besloten dat het raammechanisme van het elektrisch bedienbare raam aan passagierskant kapot moest. | |
Erasmo | zondag 16 januari 2011 @ 22:37 |
Kan vrij krijgen deze zomer dus dat wordt lekker raiden ![]() | |
2cv | zondag 16 januari 2011 @ 23:13 |
Veel van gehoord, o.a. dat BX-en er niet tegen kunnen. Nadien beginnen ze spontaan te roesten als een fiat ritmo in de dode zee ![]() | |
Erasmo | zondag 16 januari 2011 @ 23:21 |
Maar dat geldt ook voor een weekendje Texel ![]() | |
2cv | zondag 16 januari 2011 @ 23:24 |
Dat betwijfel ik. Op Texel zal je niet rijen zoals bij die raid. Daardoor tordeert de koets niet, scheurt de lak niet bij verbindingen, komt daar ook geen vocht en rot het ook niet ![]() | |
Prowl | woensdag 19 januari 2011 @ 20:49 |
OMG, ik weet een witte DS van 1970 met LPG te koop te staan op NL kenteken ![]() Staat wel al 12 jaar stil in een schuur met 5 cm stof erop maar kost ook maar net geen 2000,= euro ![]() Ik heb de neiging nu om mn xantia de deur te wijzen ![]() | |
Erasmo | woensdag 19 januari 2011 @ 21:53 |
Hou je van uitdagingen? | |
Prowl | woensdag 19 januari 2011 @ 22:10 |
Ik heb al een BX van 1986 waar denk ik meer aan moet gebeuren dan aan die DS ![]() | |
2cv | woensdag 19 januari 2011 @ 22:21 |
Onderdelen voor een BX zijn makkelijker te krijgen en goedkoper. Ik vermoed ook dat een BX technisch gezien minder ingewikkeld is dan een DS. Waar staat die DS ? | |
Prowl | donderdag 20 januari 2011 @ 16:19 |
In een schuur ![]() Gastank is maar 2 jaar in gebruik geweest en dus als nieuw Leren interieur perfect alleen het plaatwerk is minder maar beter en harder dan mijn BX ![]() Ik kan em zelfs voor de helft krijgen, wat moet ik nou doen? ![]() | |
marky | donderdag 20 januari 2011 @ 16:25 |
Dat soort projecten zijn altijd leuker voor een ander. Rijden in zo'n DS is best lollig maar je xant rijdt beter | |
Popples | donderdag 20 januari 2011 @ 17:33 |
rijdt misschien beter maar de DS is wel goedkoper voor ons. ![]() | |
Prowl | donderdag 20 januari 2011 @ 20:25 |
Gekocht ![]() ![]() ![]() Mag de Xantia PLORK binnen een jaar het veld ruimen ![]() | |
2cv | donderdag 20 januari 2011 @ 20:31 |
![]() | |
Prowl | donderdag 20 januari 2011 @ 20:41 |
Kutzooi, ik had ver weg moeten blijven van die franse meuk ![]() Volvo/Mazda/Daihatsu is 100x beter! Wat moet er nou van mij terecht komen ![]() ![]() ![]() Och ja, ik zie het leren interieur uit de DS overal al voor meer dan de helft verkocht worden dan dat ik voor de hele auto betaal ![]() | |
2cv | donderdag 20 januari 2011 @ 20:51 |
Tip: knap het ding op. Dan is 'ie nog meer waard ![]() | |
Prowl | donderdag 20 januari 2011 @ 21:06 |
Dat is ook de bedoeling ![]() incl 100 Liter LPG tank ![]() ![]() ![]() | |
Popples | donderdag 20 januari 2011 @ 21:14 |
zonder opknappen gaat hij niet rijden ![]() hij word ook opnieuw bespoten enzo. maar eerst de bx dan de ds ![]() | |
Erasmo | vrijdag 21 januari 2011 @ 22:01 |
Gefeliciteerd! Heb je wellicht wat foto's van de dame? | |
Prowl | zaterdag 22 januari 2011 @ 07:16 |
Nog niet, straks de auto eerst maar eens 5 cm hoger zien te krijgen om de rotte banden te kunnen verwisselen en dan uit de loods slepen 800 meter verderop naar familie ![]() Hij ligt echt helemaal platter dan plat Mn schoonvader had zoiets van ![]() ![]() --edit-- En hij staat voor het eerst sinds jaren weer op echte banden ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Prowl op 22-01-2011 14:07:15 ] | |
Ataraxy | zondag 30 januari 2011 @ 00:23 |
Iemand ervaring met het verwamingssysteem van een saxo? Warm doet het prima, maar als je hem op koud zet komt er bijna geen lucht door, ook al zet je hem op stand 3... ![]() | |
patje74 | maandag 31 januari 2011 @ 20:54 |
Nietus! Een DS staat goedkoper stil, maar zodra hij echt kilometers gaat maken zal hij zeker duurder worden dan een Xantia. En als je voor alles naar de garage moet, kan ja er flink op leeglopen. Veel succes met opknappen, ik ben benieuwd naar je aankoop, laat die pics maar komen! | |
Prowl | dinsdag 1 februari 2011 @ 13:47 |
Ik doe alles zelf behalve de banden ![]() Voor wat de Xantia alleen al aan wegenbelasting kost per jaar kan ik de DS 2x per jaar een uitgebreide grote beurt laten geven ![]() Maar op zich heb je wel gelijk, met mn Xantia heb ik t.o.v. alle andere auto's die ik gehad heb echt nauwelijks tot geen kosten gemaakt m.u.v. standaard onderhoud | |
patje74 | woensdag 2 februari 2011 @ 21:47 |
Ik rijd dagelijks in een '77-er CX en doe ook alles zelf, ik weet een beetje hoe het werkt. Het gaat hem niet zozeer om de reguliere beurtjes, daar gaat het geld niet in zitten. Voor je je DS degelijk op de weg hebt staan na 12 jaar stilstand, ben je heel wat centjes en uurtjes verder. Denk aan vier michelins, want je wilt niet op zulke oude rubbers rond rijden, aan al je kvs-slangen, lekzakken, ashoezen, lhm-slangen, pakkingen, eventueel je wiellagers (lang stilstaan zonder regelmatig omrollen is ook niet echt bevorderlijk...) enzovoorts. Maar je kunt natuurlijk ook wachten tot het een voor een stuk gaat, maar dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit in een cheap-ass xant waar je belasting voor moet betalen. Succes met opknappen, ik ben erg benieuwd! | |
Prowl | woensdag 2 februari 2011 @ 23:17 |
Ik neem mijn tijd, eerst nog een BX versleutelen ![]() | |
Kn0x | donderdag 3 februari 2011 @ 13:45 |
MIJN AUTO DIE BINNNEKORT KOMT ![]() ![]() | |
MikelenniuM | vrijdag 4 februari 2011 @ 14:44 |
Wanneer is binnenkort en in welke kleur(en)? | |
Kn0x | vrijdag 4 februari 2011 @ 15:14 |
Uhm...tussen nu en Juni wordt die geleverd. Wit uiteraard met zwart dak. | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 4 februari 2011 @ 15:21 |
En het stuur aan de rechterkant? | |
Kn0x | vrijdag 4 februari 2011 @ 15:31 |
Hell noes! Hoop ik natuurlijk. | |
Erasmo | dinsdag 8 februari 2011 @ 21:14 |
Omdat het eendje een tijdje de blokken zal staan heb ik een ander koekblikje nodig tot juli. Het liefst een ax of saxo diesel. Een ax-je lijkt me het mooist maar die zijn schaarser en duurder dan een saxo als ik het zo zie... | |
BeamofLight | dinsdag 8 februari 2011 @ 22:08 |
Zo'n belastingvrij ding zeker? | |
Kn0x | dinsdag 8 februari 2011 @ 22:18 |
14% ![]() | |
BeamofLight | dinsdag 8 februari 2011 @ 22:21 |
Loopt goed zo'n ding trouwens. 4 cilinder 90 pk. Citroen-diesel. Alleen die wielen hè. | |
Erasmo | vrijdag 11 februari 2011 @ 20:35 |
http://link.marktplaats.nl/413324082 Is dit wat? Zoek een tijdelijk dieselbakkie voor als de eend op de blokken staat. | |
Prowl | vrijdag 11 februari 2011 @ 21:01 |
Ligt er maar net aan of je een auto zoekt zonder apk | |
Rdaalwil | zondag 13 februari 2011 @ 22:17 |
Binnenkort wil ik mijn eerste auto kopen, alleen tja.. welke moet het worden. Ik zit een beetje rond te kijken (Xsara, Saxo, Xantia) De hoge kilometerstanden van sommige auto's schrikt mij soms af. Ook weet ik niet welke Citroën nou leuk is.. (ben totaal niet technisch, maar wil mij best in verdiepen) Mijn opa koopt al sinds begin jaren 50 een Citroën en dat is eigenlijk overgeslagen over de rest van de familie. Dus wie weet wat leuks? ![]() | |
Popples | maandag 14 februari 2011 @ 08:06 |
lees je in zou ik zeggen en ga gewoon eens proefrijden en over hobbels. wij hadden het geluk dat de verkoper niet wist dat er een gereviseerde motor in onze auto zat. kwamen we in de boekjes tegen. ![]() | |
Prowl | maandag 14 februari 2011 @ 12:13 |
Stiekem is een Xantia gewoon door Toyota gemaakt! ![]() | |
Rdaalwil | maandag 14 februari 2011 @ 12:18 |
Hmm, nou ik weet zelf ook wel hoe een Xantia rijdt. Mijn opa en vader hebben er 1 gehad en onze witte Xantia break rijdt nog in onze dorp/stad rond!! Maar vanaf welk bedrag moet je denken voor een redelijke Xantia?:) | |
marky | maandag 14 februari 2011 @ 12:39 |
als je een redelijk wil moet je toch wel met een bedrag tussen de 2500 en 4000 rekening houden dan zijn de km standen ook nog niet zo hoog ern kan je misschien ook al wel een leuke tweede serie Xantia vinden. Als je denkt er lekker mee te kunnen scheuren in de stad dan moet je dat vergeten. Wil je er lekker hard mee over de snelweg rijden dan zit je goed. Het is een geweldige reiswagen. Regelmatig mee naar Spanje gereden. In de ochtend vertrokken en dan 's avonds op bestemming aankomen met wat stops tussendoor maar nooit dodelijk vermoeid. Het ding rijdt op de snelweg als vanzelf. Lekker continu 140 rijden en geen centje pijn. | |
Popples | maandag 14 februari 2011 @ 13:05 |
tussen de 2500 en 4000 ![]() ![]() | |
patje74 | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:16 |
Phoe, wat een prijzen voor die incourante bakken. Het is maar net wat je wil, als je geen HDI wil en verder gewoon een basis-xant dan kan je voor veel minder een prima wagen vinden. En kilometerstanden zeggen zo weinig, de wijze van gebruik en goed onderhoud zeggen veel meer. Liever 3 ton snelwegkilometers van een ton aan "rondje rond de kerk"-kilometers. Overigens heb ik een 2.0 16 (in een XM) over de 4 ton gereden op lpg, en dit is geen uitzondering. Ik heb hem verkocht wegens de aanschaf van een CX. Het blokje liep toen nog prima en had tussen de beurtjes door (20k) hooguit een litertje olie nodig. | |
Prowl | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:40 |
Onze is dan ook een lelijke standaard gasbak en geen super-de-luxe diesel ![]() | |
Rdaalwil | zondag 20 februari 2011 @ 23:59 |
Mmm oké, ja mijn budget is max 3500 euro.. En dan heb ik nog wat geld over, voor als er wat kapot gaat en onderhoud enz.. Heb bv een mooi Activia gezien, maar dat is dan weer zo speciale Xantia. | |
Erasmo | woensdag 23 februari 2011 @ 19:51 |
Wat heb ik nou weer, kreeg vanmorgen met geen mogelijkheid mijn sleutel in het contactslot van mijn 2CV... | |
Erasmo | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:03 |
Heb een Saxo erbij gekocht ![]() | |
Erasmo | vrijdag 25 februari 2011 @ 22:15 |
Even een korte opsomming van de dingen: - Diesel met 3 ton op de teller ![]() - Slechts 450 euro ![]() - Radio ![]() ![]() - Barst in de vooruit ![]() | |
Prowl | vrijdag 25 februari 2011 @ 22:51 |
Toevallig 1 van de 2 die ik je gestuurd heb? Aangezien de 1e niet meer te koop staat........ ![]() | |
Erasmo | vrijdag 25 februari 2011 @ 22:54 |
Ja die ja ![]() Morgen pics ![]() | |
Erasmo | zondag 27 februari 2011 @ 22:41 |
Deze week mag de Braxo trouwens al op APK ![]() | |
2cv | maandag 7 maart 2011 @ 23:53 |
¤50,- meer dan mijn duurste BX. Gefeliciteerd en succes met het ding ! Gecondoleerd met je rug. | |
Puala | zaterdag 12 maart 2011 @ 16:39 |
Ik heb een vraagje ![]() Ik heb een deuk in mijn spatbord zitten aan de rechter kant als gevolg van een ongeluk. Nu heb ik op de sloop een spatbord gevonden in de goede kleur met nog eens een leuk prijsje ook. Ik heb hem meegenomen en ben vol goede moed begonnen om het huidige spatbord te demonteren. Nou heb ik vandaag al een berg schroefjes los gemaakt, maar ik loop er tegenaan dat het spatbord met de bumper verbonden is door 2 leuke boutjes. Bij de deur zit ook nog eens een boutje waarvan de kant die je moet hebben aan de binnenkant achter het spatbord zit. Afijn, ik belde mijn garage als echte noob van het sleutelen en die lachte me nog net niet uit. Hij zei dat ik ook de bumper moet demonteren en me niet moet verkijken op het werk. Voor een euro of 50 - 80 wilde hij het wel doen. Alleen ja, om de dooie donder. Ik wil het gewoon zelf kunnen ![]() ![]() Nu vroeg ik me af of er tekeningen bestaan op het internet waarop je kan zien waar alles vast zit. Er moet toch vast wel een handleiding ergens staan waar op te vinden is hoe ik de bumper kan demonteren en daarna het spatbord? Of stel ik nu een hele domme vraag ![]() | |
taxibabe | zaterdag 12 maart 2011 @ 16:50 |
Zou mooi zijn als je een werkplaatshandboek op te kop zou weten te tikken. | |
Erasmo | zaterdag 12 maart 2011 @ 16:53 |
Koop een Haynes. Redelijke kans dat je bij de Slegte een exemplaar kan vinden over Saxo's, zoniet kun je er altijd nog een bestellen via Bol.com ofzo. | |
Puala | zaterdag 12 maart 2011 @ 16:57 |
Ik zal de slegte eens binnen lopen dan ![]() | |
L0we | zaterdag 12 maart 2011 @ 17:09 |
http://link.marktplaats.nl/427882206 Er staat er ook 1 op marktplaats, alleen wel een prijzige! edit: en nog een: http://link.marktplaats.nl/400318467. Lama, verkeerde bouwjaar | |
Prowl | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:36 |
Ik snap nog steeds niet waarom mensen eigenlijk een VW Golf willen rijden, vandaag zag ik er weer in voorbij komen met 150 op de snelweg en je zag het jonge stelletje stuiteren in hun stoelen toen ze over een kuiltje reden. Ik voelde dat kuiltje niet eens ![]() | |
classpc | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:21 |
Was dat zo'n verlaagd scheurijzer of een standaard golf? | |
Prowl | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:26 |
Geen idee, zit er verschil in die hokken? ![]() | |
2cv | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:44 |
Is het een optie om het oude spatbord kapot te knippen/zagen/slijpen (pas op voor je lak bij het slijpen en pas op dat scherpe delen van het spatbord geen krassen maken in de rest van het plaatwerk) en het zo te demonteren en dan bij de montage van het andere spatbord boutjes er in de andere richting in te zetten ? Of desnoods andere boutjes te gebruiken of zelfs boutjes weg te laten ? De BX heeft ook een boutje wat je niet fijn los krijgt, maar dat kan je bij de terug montage ook achterwege laten. Een Saxo is geen BX, het was een voorbeeld. | |
2cv | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:44 |
Sommigen zijn nog lelijker dan de anderen. | |
Puala | zaterdag 12 maart 2011 @ 20:17 |
Dat klinkt ergens nog niet eens als een hele stomme oplossing.. Wellicht dat het kan. Ik ga het maandag eens met een collega overleggen die verstand heeft van auto's ![]() De enige reden waarom ik hem aan de buitenkant netjes maak is omdat ik hem wil verkopen. Ik kan dus wel zo'n boek gaan aanschaffen, maar dan gebruik ik hem toch maar voor een keertje. ![]() | |
BeamofLight | zaterdag 12 maart 2011 @ 20:34 |
Laatst gereden met de nieuwe eHDI. Dat loopt wel echt goed en klinkt ook normaal as in 1.6 HDI en 4 cilindros. Is toch echt wel anders dan zo'n 1.2 TDI 3 Cyl. | |
kawotski | zaterdag 12 maart 2011 @ 20:51 |
De C3, DS3 of C4? | |
BeamofLight | zaterdag 12 maart 2011 @ 21:10 |
In principe allemaal. Maar nu doelde ik even op de C3. | |
2cv | zaterdag 12 maart 2011 @ 21:18 |
Goede bewoording ![]() | |
Erasmo | zaterdag 2 april 2011 @ 21:33 |
De Saxo gaat de deur uit. Wat een saaie bak zeg... | |
Puala | zaterdag 2 april 2011 @ 21:35 |
Het is gelukt door het wiel er af te halen en de binnenkant van het wiel (dat plastic). Je kon niet super makkelijk bij de schroefjes, maar het is wel gelukt ![]() | |
2cv | maandag 4 april 2011 @ 02:27 |
Had ik je vantevoren kunnen vertellen. Goedzo ! ![]() | |
Erasmo | maandag 4 april 2011 @ 12:15 |
Nood breekt wet he ![]() | |
Prowl | maandag 4 april 2011 @ 12:26 |
http://link.marktplaats.nl/435939305 ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | maandag 4 april 2011 @ 12:51 |
Verleidelijk... Zou die nog belastingvrij worden? Oh ik heb trouwens 5 eendenmotoren en 2 versnellingsbakken op de kop weten te tikken ![]() | |
Prowl | maandag 4 april 2011 @ 12:59 |
1986 dus lijkt mij wel maar dat ligt er maar net aan wat op de papieren staat. Invoeren en Kenteken aanvragen kost niet veel | |
Prowl | donderdag 7 april 2011 @ 17:49 |
Vandaag de Xantia naar de Bollenboer gebracht voor wat werk. Ik kreeg een Saxo mee als leenauto, ik was vergeten dat de A67 zo'n slecht wegdek had maar daar werd ik nu wel weer aan herinnerd ![]() | |
Prowl | vrijdag 8 april 2011 @ 18:02 |
Slecht wegdek? Drempels? Wasda? ![]() Volle bollen: ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | donderdag 14 april 2011 @ 21:09 |
Ben bezig een relaisbalkje te maken, de lichtschakelaar wordt toch wel erg warm. | |
Erasmo | maandag 18 april 2011 @ 23:19 |
![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 19 april 2011 @ 00:42 |
Is dat dat relaisbalkje ? | |
Prowl | dinsdag 19 april 2011 @ 11:33 |
Ik denk dat het balkje daar in komt, blijft ie lekker koel ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 19 april 2011 @ 11:36 |
Kek, zo'n verzinkt stalen Eend. | |
minkuukel | woensdag 20 april 2011 @ 09:13 |
DS5 ![]() | |
Erasmo | woensdag 27 april 2011 @ 21:19 |
Nee dit is hem: Maar ben er niet tevreden over, ga er een maken van 1 stuk. | |
2cv | woensdag 27 april 2011 @ 22:18 |
![]() Werkt beter ![]() Maar is dat orgineel Citroen ? Ik heb zelf schijt aan orginaliteit. Overigens, kijk en sop de sloop bij een BX. Aan de passagierskant, onder de motorkap, in de paravanbak (waar je je flessen LHM neerlegt ![]() | |
Erasmo | woensdag 27 april 2011 @ 22:39 |
Neuh zelf gebouwd. | |
2cv | woensdag 27 april 2011 @ 22:46 |
Vandaar dat het er zo stevig uit ziet ![]() | |
Garbageman | donderdag 28 april 2011 @ 00:45 |
Van mij ![]() ![]() | |
Prowl | donderdag 28 april 2011 @ 00:54 |
Ik wil ook zo'n mooie rooie, of zilvergrijs! ![]() Maar dan wel een Break he! ![]() | |
Erasmo | donderdag 28 april 2011 @ 22:06 |
Het is ook maar een stukkie scrap alu wat op de accubeugel gepopt zit he ![]() Vandaag weer 2 motoren en versnellingsbakken bij een sloop kunnen halen, ideaal met het dakje open kun je ze zo achterin laten zakken met de takel. Nu ze er nog uit zien te krijgen ![]() | |
Erasmo | vrijdag 29 april 2011 @ 20:05 |
Hm de garage is net niet hoog genoeg om ze via de dakbalk eruit te hijsen ![]() Moet dus iets van een frame gaan maken wat over de auto gaat. | |
Erasmo | zondag 1 mei 2011 @ 21:09 |
En ze zijn eruit ![]() | |
2cv | zondag 1 mei 2011 @ 22:29 |
Foto van het frame ? | |
Erasmo | maandag 2 mei 2011 @ 01:51 |
Het is me toch gelukt via de dakbalk met een paar slim geplaatste katrollen. | |
2cv | maandag 2 mei 2011 @ 02:13 |
Foto van de constructie ? | |
Erasmo | maandag 2 mei 2011 @ 02:24 |
Al afgetuigd. Maar meer dan een katrol over een balk is het niet hoor ![]() | |
Worteltjestaart | dinsdag 3 mei 2011 @ 09:51 |
*volgt topic als C-rijder* | |
2cv | woensdag 4 mei 2011 @ 01:50 |
Wel allemaal naar Citromobiel gaan dit weekend he ? | |
Worteltjestaart | woensdag 4 mei 2011 @ 07:46 |
Sorry, verbouwing heeft voorrang... | |
Erasmo | woensdag 4 mei 2011 @ 07:48 |
Het mag ff een pokke-eind weg zijn dit jaar... | |
PPL | woensdag 4 mei 2011 @ 08:07 |
Sinds vorige week een C3P. Bevalt goed tot nu toe. ![]() Meteen een vraagje nu ik hier toch ben. Hoe doen jullie dat / hebben jullie adviezen voor een Mobiele telefoonhouder. Deze is aangelsoten via geintegreerde bleutooth, maar nu ligt de telefoon los in de auto. Ik vind het wel makkelijk om deze te bevestigen ergens bij de middenconsole of desnoods via het luchtrooster (zonder deze te blokkeren), maar vind de Brodit oplossing ietwat prijzig. Hierbij rekening houdende dat ik nog zit te denken om een leuk nieuw navigatie dingetje te gaan kopen waar natuurlijk ook een plekkie voor moet zijn. Bij voorbaat hang ik een en ander liever niet aan mijn voorruit omdat die dan wat van het zicht wegneemt. Sowieso al wat minder ruimte omdat het hele instrumentarium nu in het midden zit en niet meer recht achter het stuur. ![]() afbeeldingen van toen hij nog bij de garage stond [ Bericht 37% gewijzigd door PPL op 04-05-2011 08:36:48 ] | |
L0we | woensdag 4 mei 2011 @ 09:34 |
Ik heb links van mijn stuur een houder op mijn voorruit zitten. Zeker als je zo´n ding met een flexibele arm neemt, kan je hem bewegen wat je wil, waardoor hij compleet uit het zicht zit. | |
2cv | woensdag 4 mei 2011 @ 13:58 |
Al was het in zuid-Spanje ... | |
Tha_Duck | dinsdag 10 mei 2011 @ 20:14 |
Ik ga ook weer naar de Citroën! Heb 8 jaar Citroën gereden en daarna een Renault en nu een Peug 307SW maar vanaf morgen komt erbij....... EEN 2CV!!!!! Eindelijk! Na jaren dromen is het zover! | |
2cv | dinsdag 10 mei 2011 @ 20:16 |
Goedzo ! ![]() | |
Erasmo | dinsdag 10 mei 2011 @ 21:29 |
Gefeliciteerd! Wat voor een? | |
2cv | dinsdag 10 mei 2011 @ 21:30 |
Een 2cv zegt 'ie toch ... | |
Tha_Duck | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:27 |
Een 2CV6. Maar vraag me niet naar de verdere specs, die moet ik nog eens opschrijven lol | |
2cv | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:47 |
602cc, 2 cilinders, boxermotor, luchtgekoeld, 4 deuren, 12 volt, 4 wielen, tweetraps carburateur, open dak. Wat is het bouwjaar ? | |
Tha_Duck | dinsdag 10 mei 2011 @ 23:05 |
1982 | |
2cv | dinsdag 10 mei 2011 @ 23:10 |
Schijfremmen voor, trommelremmen achter, rot chassis. | |
Tha_Duck | dinsdag 10 mei 2011 @ 23:31 |
Tsjah, dat hebben ze allemaal ![]() | |
2cv | dinsdag 10 mei 2011 @ 23:45 |
Die uit de jaren '70 minder. | |
Tha_Duck | woensdag 11 mei 2011 @ 10:39 |
De auto's uit 2010 helemaal niet meer. Maar ja, dat is dan ook weer zowat ![]() | |
L0we | woensdag 11 mei 2011 @ 11:05 |
Zeg dat niet te hard, tijdje geleden werd de auto van een kennis (opel combo) bij de eerste apk (na 3 jaar) afgekeurd op rotte dorpels... Binnenkort ga ik beide aandrijfassen vervangen van een eendje. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten? Ik neem aan dat de bakolie eruit moet? Wil de bakolie maar gelijk vervangen, hoeveel gaat erin? | |
Prowl | woensdag 11 mei 2011 @ 11:07 |
Daar noem je ook een merk.... ![]() | |
Erasmo | woensdag 11 mei 2011 @ 13:27 |
0,9 liter zo uit mijn hoofd. Vanmiddag als ik thuis ben zal ik mn werkplaatshandboek er nog even op naslaan. | |
2cv | donderdag 12 mei 2011 @ 20:17 |
Olie gaat er niet uit, aandrijfassen zitten met flenzen vast op de bak. Maar bakolie verversen is wel een goed plan. Pak de juiste en draai EERST de vulplug los. Stel de olie is er uit en je krijgt de vulplug niet los ... En raak de moeren/bouten niet kwijt. Dat is M9 spul en daar kom je niet gemakkelijk aan. | |
L0we | donderdag 12 mei 2011 @ 22:44 |
Thnx voor de info! Eerst keer dat ik wat aan een eendje doe, ben benieuwd ![]() | |
Prowl | vrijdag 13 mei 2011 @ 22:33 |
Nieuwe lambdasonde + een stofhoesje en de xantia heeft weer een jaartje APK ![]() Stiekem is het gewoon een Toyota! ![]() | |
Tha_Duck | vrijdag 13 mei 2011 @ 22:44 |
Zo, ik heb de knipperlichten gefixed. Hij doet het nu weer overal, beetje oxidatie/corrosie in de aansluitingen bij de accu ![]() Nu nog de verlichting sowieso doorhebben, als ik het goed begrijp: Lichthendel naar je toe getrokken, 1x draaien is stadslicht 2x draaien is groot licht Lichthendel van je af, 1x draaien is stads+dim 2x draaien is groot licht Of heb ik het dan nog fout? En hoe krijg ik mijn, ronde, koplampen open? | |
Erasmo | vrijdag 13 mei 2011 @ 23:03 |
Van je af is altijd dim, naar je toe is stads/groot licht. | |
Prowl | maandag 16 mei 2011 @ 20:35 |
400.000 km! ![]() ![]() | |
2cv | maandag 16 mei 2011 @ 21:16 |
Amateur ![]() | |
NiGeLaToR | maandag 16 mei 2011 @ 21:17 |
Hmm, mag ik niet in dit topic? ![]() ![]() Wat vinden de Citrofielen van deze nieuwe creatie van Citroenella? | |
Prowl | maandag 16 mei 2011 @ 21:23 |
Wel op gas hè ![]() Al sjoemel ik wel een btje omdat er een ander blok in ligt met 180.000km minder | |
2cv | maandag 16 mei 2011 @ 21:39 |
Veel te nieuw. Koop het ding over 15 jaar maar ![]() Terwijl de blokken over het algemeen langer mee gaan dan de rest ... | |
NiGeLaToR | maandag 16 mei 2011 @ 21:45 |
Ik mag geen ouwe auto leasen ![]() | |
2cv | maandag 16 mei 2011 @ 21:48 |
Omkatten ![]() | |
minkuukel | dinsdag 17 mei 2011 @ 07:29 |
Apart. | |
NiGeLaToR | dinsdag 17 mei 2011 @ 07:47 |
Das dan wel weer positief - hoort bij het merk. Vriendin had een C4 en een vriend van me heeft de nieuwe C4; beide mooie auto's. Wil sowieso geen doorsnee VAG auto, daar heb ik niets mee, voelt als een windows-pc als je mac gewend bent, etc ![]() Maargoed, 's kijken of die knap te leasen is. | |
Erasmo | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:51 |
Ik ben m'n achterste schokdempers van mijn 2CV aan het vervangen maar ik heb de Haynes niet bij de hand. Heeft iemand de juiste aanhaalmomenten voor mij? | |
densmee | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:55 |
bovenste bout met 290 nm aantrekken | |
Erasmo | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:59 |
En de rest? | |
densmee | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:00 |
als je alles op 290 nm vastzet gaat het zeker niet los | |
Erasmo | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:02 |
De rest dus gewoon vast=vast neem ik aan. | |
densmee | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:03 |
ik heb werkelijk waar geen idee maar ik zet alle bouten aan mijn auto gewoon vast en afhankelijk van de maat van de bout heel vast | |
Erasmo | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:09 |
De laatste keer heeft me dat 2 kleppendeksels gekost... | |
2cv | woensdag 18 mei 2011 @ 00:04 |
Op Citromobiel heb ik begrepen dat de kleppendeksels hel blijven maar dat je dan het draadeind uit het blok trekt. Vast zetten met (uit mijn hoofd) 6Nm ... (dat kleppendeksel dus, niet die schokbrekermoeren) | |
Prowl | zaterdag 28 mei 2011 @ 11:32 |
Net een Xantia op gas voor maar 250,= gekocht ![]() ![]() Mijn huidige zweefvloot: Xantia Break T2 1998 1.8 16V G3 Xantia T1b 1997 1.8 16V G3 BX Break 1993 1.9 TZI (sloop) Bx Break 1986 16RS (moet nog op kenteken) D-Special 1970 (geschorst) Arme buren ![]() | |
Puala | zaterdag 28 mei 2011 @ 12:14 |
Ik heb mijn citroen bij de garage ingewisseld voor een andere auto (kia picanto, nieuw) dus ik ga het topic verlaten ![]() | |
Prowl | zaterdag 28 mei 2011 @ 13:56 |
Dan rij ik nog liever helemaal geen auto meer............ ![]() | |
Puala | zaterdag 28 mei 2011 @ 14:08 |
Haha. Zo'n reactie had ik al wel verwacht. De garage zit in de buurt, auto was betaalbaar nieuw.. citroen heeft vrij weinig kleine modellen die nieuw <10.000 zitten. | |
Prowl | zaterdag 28 mei 2011 @ 14:13 |
Och ja, 7 jaar garantie is op zo ding ook weer niet verkeerd ![]() | |
Erasmo | zaterdag 28 mei 2011 @ 14:21 |
Als je alle grote en kleine beurten bij de merkdealer laat doen ja... C1. Of een jonge occasion, dan kun je makkelijk een C3/C4 halen. | |
Puala | zaterdag 28 mei 2011 @ 14:24 |
Maar dan zijn ze niet wegenbelastingvrij en zit er niet tot 150.000 km garantie op ![]() | |
Erasmo | zaterdag 28 mei 2011 @ 17:59 |
C1 wel. | |
Tha_Duck | zaterdag 28 mei 2011 @ 18:21 |
Dat ene jaartje.... | |
Puala | zaterdag 28 mei 2011 @ 19:05 |
2014 kia picanto = 57/maand dan bespaar je tot 2014 1700 euro. Nou, geloof mij, mooi meegenomen ![]() | |
Tha_Duck | zaterdag 28 mei 2011 @ 19:35 |
Volgens mij heb je verkeerd gerekend, dat ding weegt 820 of 830 kilo. Dat betekend, in Utrecht, een wegenbelasting van 55 euro per kwartaal. Als ik uitga van nog 31 maanden vanaf 1 juni 'bespaar' je dus slechts 568 euro. Stuk minder dus. | |
fespo | zondag 29 mei 2011 @ 20:55 |
is 250 pk veel voor een auto? | |
BeamofLight | zondag 29 mei 2011 @ 21:04 |
Voor een Visa best wel | |
fespo | zondag 29 mei 2011 @ 21:13 |
en een golf? | |
BeamofLight | zondag 29 mei 2011 @ 21:22 |
Ook uiteraard | |
BeamofLight | zondag 29 mei 2011 @ 21:23 |
Check zelf even de specs van een Impreza STI, DS3R, Mitsubishi Lancer Evo en een Golf SDI Bluemotion en trek je conclusie. | |
2cv | maandag 30 mei 2011 @ 01:24 |
Is Alex al gespot in dit topic ? | |
FalleNk810i | maandag 30 mei 2011 @ 01:54 |
Heb de eerste mooie citroen gevonden, helaas wel een shop, maar het komt in de buurt ![]() ![]() | |
Prowl | maandag 30 mei 2011 @ 01:57 |
Bij een C5 heb ik het idee dat het een kind is van een wulps Xantia meisje dat door een lelijke Audi A4 vent verkracht is ![]() | |
2cv | maandag 30 mei 2011 @ 06:28 |
Er staat een lelijk ding voor die mooie Citroën. | |
FalleNk810i | maandag 30 mei 2011 @ 09:10 |
Ze hebben inderdaad geprobeerd iets moois te maken zoals Audi altijd doet, maarja dat lukt natuurlijk niet. que? | |
Prowl | maandag 30 mei 2011 @ 10:48 |
![]() ![]() | |
FalleNk810i | maandag 30 mei 2011 @ 10:53 |
Kwaliteit en klasse niet kunnen waarderen ![]() Zal jullie topic niet verder vervuilen, als dat kan. Staat er immers al vol mee ![]() | |
Prowl | maandag 30 mei 2011 @ 11:33 |
![]() ![]() ![]() | |
2cv | maandag 30 mei 2011 @ 22:43 |
Er staat idd al veel kwaliteit en klasse in dit topic ja. | |
marky | dinsdag 31 mei 2011 @ 08:52 |
Zit toch een beetje te kijken om mijn 2000 Xantia 2.0 16V in te ruilen voor een C5. Ondanks dat de Xantia mooier is is de C5 wel ruimer en ik zou het liefst overstappen op een combi en als het effe kan met automaat alleen ze zijn moeilijk te vinden. Daarbij komt dat mijn Xantia nog geen 90.000 km heeft gereden en ik natuurlijk niet een C5 wil die meer gelopen heeft dus liefst minder. Zoeken naar een speld in hooiberg aangezien ik er natuuelijk ook weer geen geld voor over heb ha ha. | |
Jester65 | dinsdag 31 mei 2011 @ 13:39 |
Hoe bevalt ie inmiddels? Ik heb mijn C3P nu bijna 2 jaar, ben erg tevreden. | |
Erasmo | dinsdag 14 juni 2011 @ 18:05 |
Heb de laatste tijd wat reservespulletjes aangeschaft ![]() ![]() ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 14 juni 2011 @ 19:16 |
Waarom motoren op reserve ? Ben je van plan om in plaats van de olie de hele motor te vervangen ? Enneh, waarom ook een AMI-motor ? | |
PPL | dinsdag 14 juni 2011 @ 19:31 |
Hij is heerlijk. Verbruik valt wel een beetje tegen (1 liter / 13.3 km), maar da's dan ook het enigste. Inmiddels wat langere ritten gemaakt (Amsterdam - Roermond en Amsterdam - Amersfoort) en genoten van de uitrusting. Niet echt een fel bakkie met zijn 1.4 liter motortje, maar daar was ik ook niet echt meer op uit. | |
Erasmo | dinsdag 14 juni 2011 @ 19:40 |
Zit zelfs nog een 4-tje bij ![]() Had een mooie deal, 5 motoren en 3 bakken die destijds lopend uit de auto zijn gehaald voor ¤300. | |
2cv | dinsdag 14 juni 2011 @ 19:53 |
Dat is zeker een mooie deal ! | |
Prowl | zaterdag 9 juli 2011 @ 16:31 |
Ik dacht dat steenmarters hier niet in de omgeving voor kwamen, schijnbaar wel Van de 16RS de hele bougie kabels weg gevreten ergens in de afgelopen maand ![]() ![]() | |
Jester65 | zondag 10 juli 2011 @ 18:39 |
Echt zuinig is ie inderdaad niet, valt me ook een klein beetje tegen. | |
PPL | zondag 10 juli 2011 @ 19:52 |
Ben de laatste weken in 'ouwe zak'-modus en kom dan tot 1 liter / 14,4 km. Vrienden maak ik er niet mee heb ik het gevoel als ik soms in mijn spiegels kijk. | |
Erasmo | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:15 |
Noorwegen is prima te doen in een 2CV maar de tunnels daar zijn minder prettig ![]() ![]() | |
2cv | woensdag 3 augustus 2011 @ 21:04 |
Waarom ? | |
Erasmo | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:20 |
Steil, vaak geen mogelijkheid tot een aanloop waardoor je met 25-30 die tunnel doortuft ![]() | |
NiGeLaToR | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:30 |
Aaaaah mijn DS komt er ook aan ![]() ![]() Topic was al lang rustig zeg.. allemaal aan het klussen aan de eendjes? ![]() | |
minkuukel | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:32 |
Wat voor DS? | |
NiGeLaToR | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:35 |
4 ![]() Durfde het niet te zeggen, wordt steeds weggehoond uit dit topic ![]() | |
Erasmo | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:38 |
Wel een van de stoerder uitziende Citroëns op dit moment | |
minkuukel | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:47 |
Nix mis mee toch? Welk type en uitvoering? | |
NiGeLaToR | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:02 |
Whoohaa, echt waar? ![]() Citroen DS4 1.6Hdi EGS So Chic In het wit-metallic Dark chrome pakket 18" velgen navi Denon audio en.. zwart-wit leren interieur.. Dan krijg je dit idee qua 'dark chrome', met donkere chevron en donkergrijs deel bij grille en lampen. Dit is 'm alleen niet, die van mij komt in oktober. ![]() ![]() ![]() | |
Prowl | donderdag 4 augustus 2011 @ 14:01 |
Geen groene bollen ![]() | |
2cv | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:02 |
Versnelling terug en dat rechter pedaal door de bodem heen rossen ? | |
Erasmo | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:08 |
Standaard maar hij wou echt niet harder daar, die tunnel is 12% ![]() | |
2cv | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:19 |
Gat in de bodem zagen zodat je je gaspedaal dieper in kan trappen. | |
Ridocar | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:21 |
Ik wilde posten dat ik de trotse bezitter ben van een C5 uit 2001, maar als ik word geconfronteerd met dan weet ik niet wat ik er van moet maken. M'n tweede Citroën overigens, Lang geleden had ik een ZX, Beetje buitenbeentje zo'n ZX, ik weet. | |
Erasmo | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:31 |
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de eerste C5 een beetje burgerlijk en on-Citroën vind... Neem bijvoorbeeld de XM, dat is geen auto maar een ruimteschip op wielen. | |
Ridocar | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:40 |
XM heb ik ook gereden, het Citroën-gevoel van die auto mis ik idd een beetje in de C5, op de veerbollen na natuurlijk. | |
minkuukel | vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:07 |
Mooie voiture vriend, veel plezier ermee. ![]() ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:52 |
Thx, ik kijk er echt naar uit. In een wagenpark vol Seat, Skoda en VW is een DS4 echt een topper ![]() | |
Erasmo | donderdag 11 augustus 2011 @ 20:44 |
Ik zit er over te denken om een CX te kopen ![]() | |
Prowl | donderdag 11 augustus 2011 @ 21:08 |
Ik ook, alleen gebrek aan geld houd mij tegen ![]() ![]() | |
Erasmo | donderdag 11 augustus 2011 @ 21:44 |
Word aan gewerkt hier. Alhoewel een GS ook onder de mogelijkheden valt. | |
Prowl | donderdag 11 augustus 2011 @ 22:26 |
Een GS is lelijk ![]() | |
Erasmo | donderdag 11 augustus 2011 @ 23:02 |
Smaken verschillen. Maar alsnog, veerbollen+boxer ![]() | |
minkuukel | vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:47 |
![]() | |
Prowl | vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:08 |
Sorry maar ik vind een GS gewoon ontzettend lelijk, waarom geen idee ![]() | |
2cv | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:49 |
Ik droomde laatst dat ik 2 GS-en had. Beide met een dikke dieselmotor ( ![]() | |
Erasmo | vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:00 |
Ik vind ze wel een mooie lijn hebben. Pff ![]() ![]() | |
2cv | vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:05 |
Misschien was het een luchtgekoelde diesel-boxer ? | |
Garbageman | vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:33 |
Bedoel je die paarse gti van het citroen forum? (die is echt heel mooi) Daar heb ik wel effe over nagedacht, maar mijn Xantia 2.1Td is al duur genoeg als auto... | |
Erasmo | vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:44 |
In je dromen ja ![]() Ik vind de CX mooi maar het zit voor mij op het randje van betaalbaarheid, daarom denk ik dat een GS realistischer is. | |
2cv | vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:59 |
Exact ![]() ![]() | |
Prowl | vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:08 |
[Spammodus] [TK] Citroën Xantia 1.8 16v tentation LPG-G3 5 drs Rouge Pivoin [/Spammodus] | |
Ridocar | vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:52 |
Weet iemand wat een nieuwe sleutel met zender van een C5 kost? (Zo'n eitje). Ik heb er maar 1 en nu moet ik 'm delen met vriendin. 'T is een luxeprobleem, want ik heb wel een gewone reservesleutel. ![]() | |
Prowl | vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:45 |
Te veel, ik heb er ook maar 1 bij mn Xant, een nieuwe bij maken kost 200,= ![]() | |
Worteltjestaart | zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:41 |
Ja, zoiets kost het bij een C5 ook... helaas... | |
BeamofLight | zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:47 |
Geen 200, maar 140 altijd. | |
minkuukel | maandag 22 augustus 2011 @ 11:37 |
Smaken verschillen gelukkig ![]() | |
Prowl | maandag 22 augustus 2011 @ 12:09 |
Zeg nou zelf:![]() vs. ![]() Als ik een GS zie moet ik hier aan denken ![]() ![]() | |
minkuukel | maandag 22 augustus 2011 @ 12:18 |
Die 2e is een CX ![]() Maar de GS was de voorloper van de CX.
| |
marky | maandag 22 augustus 2011 @ 16:26 |
Van de week de Xantia ingeruild voor een C5 Exclusieve 2.0 16v. Vond het comfortable rijden beter dan ik verwacht had. Met mijn lengte moest ik zelfs de stoel nog omhoog zetten om goed alles te kunnen zien. Donderdag halen ik ben benieuwd hoe deze auto me gaat bevallen. | |
Worteltjestaart | maandag 22 augustus 2011 @ 16:35 |
Als je meer over die auto wilt weten is www.c5club.nl een aanrader. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 22 augustus 2011 @ 20:00 |
zwakke punten BHI (rekekeeenheid vering) gaat veel kapot BSI (Boite Serviteude Intiligent(zekerinkast interieur) gaat vaak defect PCM (injectie computer) gaat veel vuldig kapot door een bobine van het merk Sagem, (eind trap wordt op geblazen) BSM (Boite Serviteude Moteur (zekerinkast onder de motorkap) gaat vaak defect, Ruitensproeier pompjes Handremkabels kun je elk jaar gaan vervangen, om de haverklap kapot retour veerpoot gaat veel lek veercilinders aan de achterzijde inwendig veerbollen ploffen zo nu en dan en dit is nog niet alles, en dit zijn allemaal grapjes van snel een 800 euro oh ik vergeet de sleutel nog, gaat ook veel kapot en lampje vervangen, bumper moet er af sterkte | |
Prowl | maandag 22 augustus 2011 @ 20:04 |
Ik denk dat ik mijn Xantia Break nooit meer weg doe totdat ie helemaal weg geroest is ![]() Alleen heeft ie nergens roest ![]() | |
BeamofLight | maandag 22 augustus 2011 @ 22:39 |
Bumper eraf voor lampje vervangen is gelul en welicht heeft hij xenon | |
Worteltjestaart | dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:59 |
Man, je lult uit je nek. Ik heb al ruim 2 jaar een C5 en heb nog geen enkel van bovengenoemde mankementen gehad. Tuurlijk, je kunt pech hebben. En sommige dingen gaan bij een C5 er eerder aan dan bij andere auto's. Maar je post is TE kortzichtig. BHI/BSI/PCM/BSM kapot is echt zeldzaam. Ruitensproeierpompjes begeven het wet eens, goedkoop om te vervangen. Handremkabels elk jaar? Onzin. Bij C5'en van een jaar of 8 heeft minstens de helft ze nog nooit hoeven te vervangen, en de andere helft misschien pas na 5 of 6 jaar. Sleutel kapot, pilot error. En om de lampjes te vervangen hoeft de bumper er helemaal niet af. Het is wel iets makkelijker, maar een werkje van weinig. Probeer eens bij een Renault Megane-II de lampen te vervangen, dan piep je wel anders. | |
marky | dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:48 |
De Xantia die ik nu heb ingeruild heb ik veel kosten aan gehad maar dat had voor het merendeel ermee te maken dat deze auto de laatste jaren amper had gereden. Een Lekke veerbol heb ik bij mijn vorige Xantia gehad en dat is echt een zeldzaamheid en dat heeft er voor een deel mee te maken dat je deze wel gewoon moet laten controleren bij de beurten want het komt omdat het membraam springt doordat er te weinig gasvulling meer inzit. Alle elektronische problemen die er worden genoemd heb ik bij geen enkele Citroën gehad zelfs niet bij mijn grootste rampen auto de XM. Als ik een redelijk klachtenloze auto wil moet ik een japanner kopen maar die rijden niet zo lekker als een Citroën. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 24 augustus 2011 @ 23:18 |
Ik werk bij renault lampen bij de megane gaan via de wielkuip 10mib werk. Ben jaren vervangemd chefwerkplaats geweest bij citroen. Die regelenheden heb in in 3 jaar 30 keeer vervamgem....... Gaan dus vaak..... | |
Worteltjestaart | donderdag 25 augustus 2011 @ 09:00 |
Dan heb jij gewoon een maandagmorgenexemplaar. Vervelend, zeker. Maar je doet voorkomen of dat standaard is. En dat is het niet. Nuance is alles. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 25 augustus 2011 @ 19:46 |
Ik rij niet eens een Franse auto... het is gewoon de praktijk wat IK en meerdere conculega's meegemaakt hebben | |
2cv | vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:46 |
Jij krijgt alleen de kapotte auto's in je garage. Daardoor lijkt het veel meer. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat die Fransozen echt niet de allerbeste auto's bouwen. | |
Worteltjestaart | zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:58 |
En trouwens: als een geoefend monteur al 10 min nodig heeft om een lampje te vervangen bij een Mégane, is het dus een k*tconstructie. Mijn garage doet er letterlijk 2 min over bij de C5. | |
marky | maandag 29 augustus 2011 @ 16:03 |
Bij Renault... daar wordt je zeker ook niet vrolijk van. Mijn broer heeft er een gehad en had daar echt veel meer storing mee dan ik met mijn Citroën. | |
Erasmo | zaterdag 1 oktober 2011 @ 16:11 |
Fuuuck mijn eendje wil niet starten. 2 ritten geleden de bougies vervangen waarna ze al een beetje narrig deed af en toe, dus die zijn mijn hoofdverdachten. Gelukkig heb ik nog 2 reserve liggen alleen ligt de bougiesleutel in m'n ouderlijk huis ![]() | |
Daffodil31LE | zaterdag 1 oktober 2011 @ 18:13 |
In verband met gezinsuitbreiding zijn we toe aan een andere auto, ter vervanging van de XM. We zitten te zoeken naar een goede CX Familiale. En da's nog een hele opgave. | |
Prowl | zaterdag 1 oktober 2011 @ 18:19 |
Importeer er 1 uit Frankrijk, hier zijn ze veel te duur. Ik heb ook gekeken naar een betaalbare en de moed maar opgegeven ![]() | |
Daffodil31LE | zaterdag 1 oktober 2011 @ 18:29 |
Daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien, ja. Want om nou met een Evasion te gaan rijden (of iets dergelijks) is ook niet de bedoeling. Het zijn mooie wagens, m'n ouders hebben er ook eentje, maar er zitten geen bollen onder. | |
Prowl | zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:37 |
DAT! ![]() | |
Erasmo | zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:47 |
Wat is je budget en wat zijn je wensen? @Prowl: Wanneer is jouw auto weer op de markt en waar staat ie? | |
Prowl | zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:50 |
Die rooie Xant? | |
Erasmo | zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:51 |
Ja. | |
Prowl | zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:12 |
Kan op zich gelijk weg ![]() Heb ergens een mooie BX zien staan die nog nergens online aangeboden staat ![]() Maar eerst de rooie Xant weg want het staat hier al zo vol ![]() In de Break heb ik van dat bars stop leak gedaan en het lekken van de radiateur was gelijk weg Nu ff een "nieuwe" radiateur gaan zoeken ![]() | |
Erasmo | zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:22 |
Die bx klinkt ook wel leuk ![]() De 2CV hier heeft een paar weken grondig onderhoud nodig en ik heb wel een goedkope auto nodig in die tijd. Genoeg AX-jes op het oog, maarja hoe leuk ze ook zijn ze hebben geen bollen ![]() Waar staat ie nu? | |
Prowl | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:01 |
In de buurt van Panningen Als je minimaal 300km per maand rijd is ie al goedkoper dan een normale benzine Maar stiekem hoeft ie ook niet weg, hij rijd zo lekker ![]() | |
Erasmo | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:22 |
Goed dat moest ik eerst even googelen ![]() Helaas ligt dat te ver uit de richting voor mij, anders was het wel een leuke aangezien ik ruim 2000 per maand rij. | |
Prowl | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:35 |
Gratis volle LPG tank dus Groningen is te doen ![]() | |
Erasmo | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:40 |
Dat stemt want ik moet er mee naar Den Helder ![]() | |
Erasmo | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:48 |
Zie PM ![]() Jouw posticoon is trouwens erg verwarrend ![]() | |
Prowl | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:52 |
altijd ![]() | |
Daffodil31LE | zaterdag 1 oktober 2011 @ 23:57 |
Budget is gemiddeld, niet te klein (dus die bak van 3000 euro bij Ton van Soest kunnen we overslaan als 't moet) maar ook weer niet zo ruim dat we een exemplaar in concoursstaat kunnen hebben. En wensen? Ach, het liefst zou ik een exemplaar met diesel en automaat hebben, maar die bestaan niet. Maar iets met automaat zou prettig wezen. | |
Erasmo | zondag 2 oktober 2011 @ 00:07 |
De 7-zitter is inderdaad niet zo algemeen, heb je het al bij Citroville in Borculo geprobeerd? Ik kom er regelmatig voorbij en er staan meestal toch wel een stuk of 15-20 CX-en daar, wellicht dat je daar een kans hebt. | |
Prowl | zondag 2 oktober 2011 @ 00:08 |
Ik wil ook een CX ![]() | |
Erasmo | zondag 2 oktober 2011 @ 00:14 |
Ik ook. ![]() ![]() ![]() ![]() *staatsloten kopen gaat* | |
2cv | zondag 2 oktober 2011 @ 00:53 |
Traction staat bij mij op nr. 1 op het wensenlijstje. Wel 1 met dieselmotor. | |
Prowl | zondag 2 oktober 2011 @ 00:54 |
Ik heb Mijn vrouw heeft een DS ![]() Nog steeds niet mee bezig geweest ![]() | |
Popples | zondag 2 oktober 2011 @ 08:48 |
dat is de volgende hier. ![]() ![]() ![]() trouwens geen andere auto zonder bollen en hydrauliek voor mij. mijn moeder was binnen een paar honderd meter kotsmisselijk aangekomen met haar slopel ![]() ![]() | |
Prowl | zondag 2 oktober 2011 @ 13:57 |
Ze mogen blij zijn dat ik mijn BE rijbewijs (nog) niet heb anders ging het hier al snel vol staan met van alles! ![]() | |
Prowl | zondag 2 oktober 2011 @ 14:44 |
![]() | |
Tha_Duck | zondag 2 oktober 2011 @ 21:09 |
De 2CV is gisteren de stalling in gegaan ![]() Nu dus afzien in een modern blik ![]() | |
2cv | zondag 2 oktober 2011 @ 23:15 |
Een Trax heeft meestal geen bollen hoor ! | |
Prowl | zondag 2 oktober 2011 @ 23:21 |
Ze wil natuurlijk zo ene dure zeldzame met bollen ![]() Ze kan beter een SM kopen ![]() | |
Daffodil31LE | zondag 2 oktober 2011 @ 23:21 |
Laatste types wel hoor. Op de achteras. De 15/6H om precies te zijn. | |
Erasmo | zondag 2 oktober 2011 @ 23:22 |
Ik hoop dat je dit weekend nog wel heb kunnen genieten van het weer? De voorbereidingen op het winterklaar maken zijn hier ook van start gegaan. De motor moet sowieso worden aangepakt, heb er afgelopen twee jaar ruim 50k mee gereden. | |
Erasmo | zondag 2 oktober 2011 @ 23:23 |
Ik denk dat een motorrevisie voor een SM duurder is dan die Traction ![]() | |
Prowl | zondag 2 oktober 2011 @ 23:24 |
![]() | |
Daffodil31LE | zondag 2 oktober 2011 @ 23:25 |
Revisie wel. Maar een motor uit een CX Prestige erinlepelen behoort ook tot de mogelijkheden ![]() | |
Erasmo | zondag 2 oktober 2011 @ 23:26 |
Blasfemie ![]() | |
2cv | zondag 2 oktober 2011 @ 23:31 |
Meestal he ![]() Ja, net als een diesel-Trax willen ![]() | |
Popples | maandag 3 oktober 2011 @ 01:04 |
ja maar daar scheur je niet in he. daar moet je rustig mee rijden. maar zo een allerdaagse slopel mijn god wat een pokke auto ![]() ![]() | |
Prowl | maandag 3 oktober 2011 @ 02:00 |
Wedden dat ie binnen 10 jaar gesloopt is met 750.000 km op de teller? ![]() | |
Worteltjestaart | maandag 3 oktober 2011 @ 07:43 |
Da's best wel een probleem als je C5-rijder bent en niet meer iets anders wil. De nieuwe C5 is nog wel met bollen geleverd, maar het aandeel gewone veren is groot. Verder alleen de C6 nog bollen (en hoe gaaf ik 'm ook vind, dat is wel te duur voor mij). Dus ik hoop dat mijn C5 het nog zolang volhoudt dat ik tegen de tijd dat-ie vervangen moet worden een nieuw type C5 kan betalen met bollen. | |
NiGeLaToR | maandag 3 oktober 2011 @ 09:20 |
Inmiddels al weer > 2.000 km gereden in mijn nieuwe DS4. Geweldige auto, trekt ook wel wat bekijks, op een positieve manier. Rijdt heerlijk, al doet de gerobotiseerde 6-bak soms gewoon debiel. Auto is op de flipperstand ook substantieel sneller, ondanks dat je dan nog niet zelf schakelt, alleen het moment bepaalt met de flippers scheelt dat flink. Op de M stand blijf ik een bevriende 120pk benzine C4 voor, terwijl die op papier 2s sneller op de honderd zit dan mijn DS4. Onderstel is een beetje on-Citroens, vrij stug en lekker bijterig in de bochten. Sportstoelen zien er sportief uit, maar zitten comfortabeler dan de gewone stoelen in andere auto's. Verder is de navi, audio en andere slimmigheidjes echt te gek ![]() Iemand overigens een idee of er voor de Citroen myway navi kaart updates of poi updates zijn, zoals flitspalen? | |
Tha_Duck | maandag 3 oktober 2011 @ 10:01 |
Helaas niet, was niet haalbaar om het op een andere dag te regelen. Wilde ook niet te lang wachten omdat hij dan 'nat' de stalling in zou gaan, nu wassie mooi kurkdroog na een paar dagen goed weer en het kapje open. Maar het geeft weer een mooi vooruitzicht naar maart 2012 ![]() | |
Erasmo | maandag 3 oktober 2011 @ 11:30 |
Hoeveel km gaat een 2CV bobine ook alweer mee over het algemeen? | |
minkuukel | maandag 3 oktober 2011 @ 11:37 |
Ik dacht ongeveer 35000 | |
2cv | dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:21 |
Heb je de dunne draadjes al eens omgedraaid ? | |
Erasmo | dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:21 |
Hmz dan is die van mij aan vervanging toe, gelijk maar doen aangezien er toch nieuwe kabels en bougies op gaan. Ompolen is enkel een noodoplossing. | |
Prowl | dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:54 |
![]() Wat is het toch een lekker kleurtje ![]() Nu nog als Break 2.0 16v op LPG G3 met alle opties er op en er aan ![]() ![]() 6 versnellingen zou ook geweldig zijn ![]() | |
BeamofLight | dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:12 |
Rouge Pivoine | |
BeamofLight | dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:14 |
Het verschil (en probleem) zit hem in de Myway - eMyway. Bij de eMyway zit de sd kaart verstopt achter het dash. dan kan je niks zelf. Had je Myway gehad, dan had je de flitspalen illegaal wel kunnen toevoegen. Map-updates kun je niet zelf, die moet je gewoon kopen. | |
NiGeLaToR | dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:59 |
Ahha, dus ik kan dat gewoon niet fixen omdat ik niet bij de SD kaart kom. Hendig. Kan de dealer dit eventueel wel, of kan die er ook niets mee? Als ze de SD kaart er even uitpeuteren en ik zet die POI's erop ![]() | |
2cv | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:11 |
Een noodoplossing is ook een oplossing ![]() | |
Erasmo | dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:19 |
Nieuwe kabels en bougies en bobine zitten erop, maar nog steeds geen vonk ![]() | |
2cv | woensdag 19 oktober 2011 @ 23:40 |
Garantie ? Geprobeerd zuinig te rijden. 1:16 ![]() Verder zoveel mogelijk rond de 2500rpm geschakeld. | |
Erasmo | woensdag 19 oktober 2011 @ 23:50 |
Ben nog aan het storingzoeken maar ik heb waarschijnlijk een draadbreuk te pakken. 1:16 serieus? Ik heb laatst een verlengde Opel Movano gehuurd en haalde daarmee nog 1:16,5. | |
2cv | woensdag 19 oktober 2011 @ 23:54 |
Het is geen moderne HDI motor he, maar een oud geval met inspuitpomp en voorkamerontsteking. En vergeet niet dat ik wat dingen uitgevreten heb die het verbruik allerminst ten goede komt ![]() | |
Erasmo | donderdag 20 oktober 2011 @ 00:14 |
Ergo je hebt niet geprobeerd om zuinig te rijden ![]() De Saxo die ik een paar weken had haalde 1:23. | |
minkuukel | donderdag 20 oktober 2011 @ 08:59 |
Contactpunten al gecontroleerd en goed afgesteld? | |
Erasmo | donderdag 20 oktober 2011 @ 11:48 |
Ik rijd niet met puntjes ![]() | |
Tha_Duck | donderdag 20 oktober 2011 @ 13:21 |
De eerste DS5 staat op kenteken hoor ik net, mooie bak!![]() | |
minkuukel | donderdag 20 oktober 2011 @ 14:40 |
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door minkuukel op 20-10-2011 14:59:29 ] | |
Tha_Duck | donderdag 20 oktober 2011 @ 14:47 |
Dat ga ik er dan weer niet bij vermelden ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Tha_Duck op 20-10-2011 14:59:39 ] | |
minkuukel | donderdag 20 oktober 2011 @ 15:00 |
![]() Het is fijn om een Citroënrijder te zijn ![]() | |
2cv | donderdag 20 oktober 2011 @ 22:00 |
Tussendoor wel ... | |
Erasmo | donderdag 20 oktober 2011 @ 22:12 |
Maar dat heeft over de netto uitslag geen nut ![]() | |
Prowl | zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:30 |
Weinig druk op het veersysteem + omhoog krikken + omlaag laten = krik vast onder de auto ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:00 |
Rustig op druk laten komen en weer omhoog? ![]() |