abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91167692

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
RTL Z (streaming TV)
[[url=mms://media2.bloomberg.com/btv_US200.asf]Bloomberg TV[/url]] (streaming TV)

AEX

Europese Indices

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

De Beursvloer # 172 Straks de double dip? Of toch niet?
De Beursvloer # 173 Na 10 maanden 2010 weer terug bij af
De Beursvloer # 174 Waar we verder ouwehoeren
De Beursvloer #175 Met QE2, G20, Currency wars &overheden zonder geld
Beursvloer #179 Waar we de candlesticks aansteken voor kerst
Beursvloer #181 Waar we bubbelen richting 2011
Beursvloer #182 "Risk comes from not knowing what you're doing."

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
[[Categorie:OP]]
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:55:10 #2
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91167819
Inderdaad beloerd dat mensen met nickz als: Marktgevoel.nl alweer op shares.nl / beleggersfacebook de lakens uitdelen.
pi_91168035
De hoofdmoot van de reacties en columns geven toch aan om vooral veel te handelen en weinig na te denken. Het lijkt wel alsof de doelgroep de visie van Alex en Binck vertegenwoordigt, wat gek.
Greece
pi_91168459
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:39 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hoge dividendaandelen kun je altijd wel vinden maar dat betekent nog geen garantie op consistente winsten. Via hetzelfde linkje kom ik ook op American Capital Agency Corp met een dividendyield van 19.9% of Alon Holdings met een dividendyield van 62,9%. Absurde getallen natuurlijk maar het zegt totaal niets over de bedrijfsvoering. We weten inmiddels allemaal wel hoe stockscreeners werken dus verras ons met iets nieuws (Ik klink bijna net als Gordon Gekko .. :') )
Nou, met die dingen mag je mij elke dag verrassen!! _O_ Niet dat ik het direct koop, maar ik vind het wel interessant om naar te kijken.
Bedoel je deze Alon Holdings?
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:BSI&ntsp=0
Maar ik zal me inhouden hier van alles te dumpen.
pi_91168753
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:59 schreef Mendeljev het volgende:
De hoofdmoot van de reacties en columns geven toch aan om vooral veel te handelen en weinig na te denken. Het lijkt wel alsof de doelgroep de visie van Alex en Binck vertegenwoordigt, wat gek.
Wat een slechte georganiseerde site is dat eigenlijk. Dan vind ik websites zoals IEX vele malen beter. Ik zie geen enkele reden om die website te blijven volgen.

Het lullige is ook nog eens dat zij niet richten op een 'nieuwe' belegger maar in wezen gewoon de users van dft/veb/binck/iex/beleggers/beursbattle/marktgevoel etc. proberen weg te halen. Terwijl al die websites, ook weer sponsoring hebben op shares.nl :')

Je zou dus zeggen, er is ruimte op de markt voor een wiskundige beleggingssite. Maar de meeste beleggers vinden dat nou eenmaal niet interessant. Loos gelul, veel cijfertjes, met als reactie en wat moeten we nu kopen dan? :') Ik ben al bezig met het hamsteren van onderzoekjes en heb ook al een domein te pakken. Dit heeft alleen geen haast.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91168945
quote:
Ik blijf dat risicovol vinden.

quote:
A total of 104, or 14.5 percent, were acquired, the data show. While stocks that were the subject of takeover speculation initially jumped 2.9 percent, betting on declines yielded average profits of 1.2 percent in the next month, an annualized gain of 14 percent.
En had hier graag wat meer cijfers bij willen zien.

Besides, shorten op basis van rumours. Oef :') :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_91169252
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:53 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Die zijn er genoeg hoor.
US tel ik niet mee vanwege wetgeving. Dan valt het voor de rest behoorlijk tegen qua fatsoenlijke namen.
Abre los ojos
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:42:41 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91170098
Toch blijf ik het een raar plaatje vinden, het loopt steeds verder uiteen, misschien kan PBerends het duiden
De voorraden zijn ook flink gedaald in de USA

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:12:29 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91171240
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:42 schreef michaelmoore het volgende:
Toch blijf ik het een raar plaatje vinden, het loopt steeds verder uiteen, misschien kan PBerends het duiden
De voorraden zijn ook flink gedaald in de USA

[ afbeelding ]
De BDI geeft vooral aan dat er overcapaciteit is door teveel schepen. Die zijn in 2007-2008 besteld (voor de crisis, tijdens de piek in de BDI grafiek toen er goed geld mee kon worden verdiend) en kosten 2-3 jaar om te bouwen. Die dingen zijn te duur om niet in te zetten dus dalen de shipping tarieven scherp nu ze beschikbaar komen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:20:39 #11
323876 michaelmoore
pi_91171533
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

De BDI geeft vooral aan dat er overcapaciteit is door teveel schepen. Die zijn in 2007-2008 besteld (voor de crisis, tijdens de piek in de BDI grafiek toen er goed geld mee kon worden verdiend) en kosten 2-3 jaar om te bouwen. Die dingen zijn te duur om niet in te zetten dus dalen de shipping tarieven scherp nu ze beschikbaar komen.
maar rekt de economie nu fors aan of trekken de koersen vooral fors aan .
Men zegt dat de Baltic twee weken voor loopt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_91171946
Die Great Northern Iron Ore Properties houdt over 5 jaar op te bestaan en gaat dan naar Conoco Phillips, ook lekker. :{w
http://www.fool.com/inves(...)be-crazy-to-buy.aspx
pi_91172316
Wat vinden jullie van Teva eigenlijk? Ontvangt veel love van grote analisten.
pi_91172451
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:30 schreef Mercer het volgende:
Die Great Northern Iron Ore Properties houdt over 5 jaar op te bestaan en gaat dan naar Conoco Phillips, ook lekker. :{w
http://www.fool.com/inves(...)be-crazy-to-buy.aspx
In een efficiente markt zal de aandeelwaarde dus in die 5 jaar aflopen naar 0. Zoiets wil niet per definitie zeggen dat het een slechte investering is, mnaar het hangt er compleet vanaf wat je er voor moet betalen (en zoals ik het nu zie is dat veel te veel).

In feite zijn alle mijnen eindige business', de toekomstige winsten worden lager waardoor de prijs van een aandeel ook lager zal worden.
pi_91172752
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In een efficiente markt zal de aandeelwaarde dus in die 5 jaar aflopen naar 0. Zoiets wil niet per definitie zeggen dat het een slechte investering is, mnaar het hangt er compleet vanaf wat je er voor moet betalen (en zoals ik het nu zie is dat veel te veel).

In feite zijn alle mijnen eindige business', de toekomstige winsten worden lager waardoor de prijs van een aandeel ook lager zal worden.
Volgens mij stopt het op 85, dat stond in dat artikel. Maar beetje onzekere boel allemaal. Hmm, maar als je een bedrijf hebt wat telkens nieuwe mijnen koopt/ overneemt kan het natuurlijk wel aardig zijn.
pi_91172855
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:49 schreef Mercer het volgende:
[..]
Volgens mij stopt het op 85, dat stond in dat artikel. Maar beetje onzekere boel allemaal. Hmm, maar als je een bedrijf hebt wat telkens nieuwe mijnen koopt/ overneemt kan het natuurlijk wel aardig zijn.
Als het de komende paar jaar hetzelfde gaat als voorheen, dan heb je een leuke kleine 20%. Ziet er wel goed uit op het eerste gezicht. :Y
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar trekt de economie nu fors aan of trekken de koersen vooral fors aan .
Dat is een interessante vraag.
pi_91172900
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:49 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat kan idd, zo werken er velen (Shell is in feite ook zo). Het verschil is dus of de winst direct uitgekeerd wordt aan de aandeelhouders (dalende koers, hoog dividend) tot de mijn "op" is, of geinvesteerd wordt in andere lucratieve mijnen (stijgende koers, geen of weinig dividend) want het bedrijf wordt alleen maar meer waard zo.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 januari 2011 @ 19:18:49 #18
862 Arcee
Look closer
pi_91174222
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_91175309
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben al bezig met het hamsteren van onderzoekjes en heb ook al een domein te pakken. Dit heeft alleen geen haast.
Nederlandse site? :7
Greece
pi_91177397
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:39 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Nederlandse site? :7
Yes. Maar gebruik hem met name als linkdump voor onderzoekjes en 2 maand als kleine blog voor mn scriptie onderzoek. Macro zaken bijhouden.
pi_91181848
quote:
Kan interessant zijn. Misschien leuk om een vergelijking met Kinepolis te maken (in Brussel genoteerd).
Abre los ojos
pi_91182378
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:32 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Kan interessant zijn. Misschien leuk om een vergelijking met Kinepolis te maken (in Brussel genoteerd).
Ja, die Kinepolis is ook wel leuk, maar daar durf ik nu niet meer in. Leuke van die Regal Cinema's is dat het de grootste is van Amerika en dat het erg laag staat nu, en een leuk dividend heeft, wat ook nog wordt verhoogd van 18 naar 21 cent. Maar ja, die boekhandels in Amerika waren ook heel groot en daar ben ik toen met Barnes en Noble aardig onderuit gegaan. Dus blijft wel oppassen, maar het ziet er wel leuk uit.

edit: Wat ik ook héél apart vind, is dat je in NL nu overal vestigingen van Selexyz boekhandels krijgt, terwijl die mega boekhandels in Amerika, Barnes & Noble en Borders allebei heel flink door het putje zijn gegaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mercer op 11-01-2011 21:47:28 ]
pi_91182683
Een trailing p/e van 18 vind ik nu niet echt "erg laag"
pi_91182934
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:44 schreef tjoptjop het volgende:
Een trailing p/e van 18 vind ik nu niet echt heel "erg laag"
Als de rest in de sector 30 of hoger laat zien is dat natuurlijk wel goedkoop :P Ik weet alleen niet hoe dat verder in de sector er uit ziet. Zo op het 1e gezicht lijkt het me niet een verschrikkelijk slechte koop. Slechts 2.5 van de bodem tijdens de crisis vandaan.
pi_91183028
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:44 schreef tjoptjop het volgende:
Een trailing p/e van 18 vind ik nu niet echt "erg laag"
Wellicht zit er nog wat vastgoed in qua bioscopen. Ik heb geen idee hoe dat in de US zit.
Abre los ojos
pi_91183291
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als de rest in de sector 30 of hoger laat zien is dat natuurlijk wel goedkoop :P Ik weet alleen niet hoe dat verder in de sector er uit ziet.
Ik bedenk me net dat mercer en ik er waarschijnlijk anders instaan. Ik ben meer LT terwijl Mercer volgens mij een kort ritje wilt pakken.
pi_91183709
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik bedenk me net dat mercer en ik er waarschijnlijk anders instaan. Ik ben meer LT terwijl Mercer volgens mij een kort ritje wilt pakken.
Wat heb jij op het oog op LT dan ? :)

Ik zit er zelf over na te denken om eventueel iets meer te richten op alternatieve investeringen. Stuk land in the middle of nowhere bijv.
pi_91184091
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat heb jij op het oog op LT dan ? :)

Ik zit er zelf over na te denken om eventueel iets meer te richten op alternatieve investeringen. Stuk land in the middle of nowhere bijv.
Puur speculatief? of ook om te verpachten (en dan te verpatsen aan een ontwikkelaar) :P

vwb lange termijn, ben nog steeds wel 'fan' van de rokers, Philip Morris, Altria e.d. maar eerlijkheid gebied me te zeggend at ik er nog niet echt ingedoken ben.
pi_91184885
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Puur speculatief? of ook om te verpachten (en dan te verpatsen aan een ontwikkelaar) :P
Speculatief, voor de fun en te verpatsen. Maar ga mezelf niet in de vingers snijden. Vriend van me in het zelfde studiejaar woont bijv. in een studentenhuis hier in Londen en toen 3 van de 4 het huis uitgingen heeft de huisbaas hem gezegd dat hij nieuwe huurders moest vinden anders kon hij ook vertrekken, of de prijs betalen. Heeft hij 3 nieuwe huurders gevonden die de gehele huurprijs betalen en woont nu al bijna een jaar gratis in Londen in een goede wijk :D

Wat betreft de fun, ach ja. Waarom niet voor een paar K zo'n krot in detroit kopen? Qua belasting zit je met de FIRPTA maar dat valt opzich nog wel mee. En je hebt een 'huis' mocht je ooit een roadtrip door Amerika willen doen :7. Desnoods koop je 3 of 4 huizen op een rij daar want sommige zijn echt geen stuiver meer waard daar :')

quote:
vwb lange termijn, ben nog steeds wel 'fan' van de rokers, Philip Morris, Altria e.d. maar eerlijkheid gebied me te zeggend at ik er nog niet echt ingedoken ben.
Altria staat ook op mijn koop lijstje mocht er een crash komen dat ik er een gedeelte aanschaf. Het heeft zelfs nu al wel wat! ^O^
pi_91185057
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:03 schreef tjoptjop het volgende:
Zelf vind ik dat soort bedrijven ook wel interessant. Zelfs als ze hun top al hebben overschreden dan nog weet je wat je er aan hebt bij een dalend wpa. Immers, bij groeiaandelen betaal je speculatief voor groei die misschien kan plaatsvinden en bij krimpende aandelen kun je de wpa naar nul extrapoleren. Het is misschien niet heel sexy maar zo streep je de toevalsfactor wel weg.

Volgens mij had SL hier ooit ook een casus van gemaakt over Alcoa.
Greece
pi_91185541
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:16 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Zelf vind ik dat soort bedrijven ook wel interessant. Zelfs als ze hun top al hebben overschreden dan nog weet je wat je er aan hebt bij een dalend wpa. Immers, bij groeiaandelen betaal je speculatief voor groei die misschien kan plaatsvinden en bij krimpende aandelen kun je de wpa naar nul extrapoleren. Het is misschien niet heel sexy maar zo streep je de toevalsfactor wel weg.

Volgens mij had SL hier ooit ook een casus van gemaakt over Alcoa.
Alcoa? dat is een alumiumboer, die zie ik niet echt naar 0 gaan. Bij mijnfondsen zou het wel kunnen aangezien die op een gegeven moment op zijn. En aangezien je met een aandeel de toekomstige cashflow koopt. Een aandeel wordt dus minder waard in de loop van tijd omdat het minder onderliggende waarde heeft (als de winst uitgekeerd wordt natuurlijk ;) ).

Zelf denk ik dat Roken opzich wel een krimpmarkt is maar dat maakt voor het rendement niet zo heel; veel uit, als je er maar een goede prijs voor betaald :P Altria (zeg maar Philip Morris alleen voor de VS) heeft 0 groei (van in 2009 maakten ze een behoorlijke sprong zag ik net)
pi_91185615
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat Roken opzich wel een krimpmarkt is maar dat maakt voor het rendement niet zo heel; veel uit, als je er maar een goede prijs voor betaald :P
Het is een markt met iig weinig toetreders... :7
Abre los ojos
pi_91185859
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:23 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Het is een markt met iig weinig toetreders... :7
En ook geen Coca-Cola/Unilever waar een godsvermogen aan reclame de deur uit gaat (dat mag bijna nergens meer immers).

Je hebt wel dat er overgestapt wordt op goedkopere tabakproducten (shag, Belinda e.d. :') ) Maar aangezien het toch wel een lifestyle/prestige product is denk ik dat het bijv beter is dan bij drank
pi_91186248
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En ook geen Coca-Cola/Unilever waar een godsvermogen aan reclame de deur uit gaat (dat mag bijna nergens meer immers).

Je hebt wel dat er overgestapt wordt op goedkopere tabakproducten (shag, Belinda e.d. :') ) Maar aangezien het toch wel een lifestyle/prestige product is denk ik dat het bijv beter is dan bij drank
Over Coca-Cola / Unilever gesproken. Dat vind ik ook wel interessante aandelen. De laatste staat ook op mijn lijstje :P
pi_91186273
Het maakt ook niet uit of het aandeel naar nul gaat maar als uitgangspunt kies je die ondergrens om voor jezelf een bepaalde aankoopkoers te bepalen. Een stagnerend wpa is helemaal mooi maar dan heb je imo te veel concurrentie van mensen die zoeken naar vastrentende beleggingen (= weinig volatiliteit, zie vastgoedsector).
Greece
pi_91186582
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heeft hij 3 nieuwe huurders gevonden die de gehele huurprijs betalen en woont nu al bijna een jaar gratis in Londen in een goede wijk :D
Dat is echt slim en leuk. :P
quote:
Wat betreft de fun, ach ja. Waarom niet voor een paar K zo'n krot in detroit kopen? Qua belasting zit je met de FIRPTA maar dat valt opzich nog wel mee. En je hebt een 'huis' mocht je ooit een roadtrip door Amerika willen doen :7. Desnoods koop je 3 of 4 huizen op een rij daar want sommige zijn echt geen stuiver meer waard daar :')
[..]
Dat lijkt me echt zo cool om te doen hè! _O_ Als ik Selang was, had ik lekker m'n biezen gepakt en een hele straat in Amerika opgekocht, met goed en mooi gebouwde huizen. Al zou je zoiets op veel kleinere schaal in duitsland ook al wel kunnen doen, maar dat is toch wel anders.
pi_91186592
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Over Coca-Cola / Unilever gesproken. Dat vind ik ook wel interessante aandelen. De laatste staat ook op mijn lijstje :P
Wat te denken van P&G, zijn lekker bezig in de derde wereldlanden.
pi_91186843
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:38 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat is echt slim en leuk. :P

[..]

Dat lijkt me echt zo cool om te doen hè! _O_ Als ik Selang was, had ik lekker m'n biezen gepakt en een hele straat in Amerika opgekocht, met goed en mooi gebouwde huizen. Al zou je zoiets op veel kleinere schaal in duitsland ook al wel kunnen doen, maar dat is toch wel anders.
Gewoon lekker binnenkort in Spanje voor een prikkie die in overvloed gebouwde huizen langs de kust opkopen.

Niet dat je daar nu zo veel mee kunt, maar je zit dan tenminste wel in de zon :P
pi_91187138
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Speculatief, voor de fun en te verpatsen. Maar ga mezelf niet in de vingers snijden. Vriend van me in het zelfde studiejaar woont bijv. in een studentenhuis hier in Londen en toen 3 van de 4 het huis uitgingen heeft de huisbaas hem gezegd dat hij nieuwe huurders moest vinden anders kon hij ook vertrekken, of de prijs betalen. Heeft hij 3 nieuwe huurders gevonden die de gehele huurprijs betalen en woont nu al bijna een jaar gratis in Londen in een goede wijk :D

[..]

Altria staat ook op mijn koop lijstje mocht er een crash komen dat ik er een gedeelte aanschaf. Het heeft zelfs nu al wel wat! ^O^
Land in Oost-Europa zou mij meer trekken dan zo'n krot in Detroit :P
Heb je al een idee wat voor bureaucratische zooi erbij komt kijken? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
pi_91187152
Die huizen aan de kust blijven over tijd altijd hun waarde houden, zolang je maar het beste eruit pikt. Maar ik weet niet hoe dat nu in Spanje zit, ik weet alleen Barcelona, en volgens mij is dat nog steeds megaduur.
pi_91187310
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Mercer het volgende:
Die huizen aan de kust blijven over tijd altijd hun waarde houden, zolang je maar het beste eruit pikt.
Nou, niet voor de prijzen waarvoor ze tot 2 jaar terug over de toonbank gingen :P

Voor huizen in Spanje moet je je of richten op pensionado's die hun Nederlandse overwaarde in jouw zakken komen doneren :P

Of verhuren voor vakantie (seizoensgeboden en veel concurrentie)

Of hopen dat het door de hoge (jeugd)werkloosheid een interessant land wordt om fabrieken te bouwen zodat je je woningkjes aan arbeiders kan verhuren (maarja, levert dat wat op :P )
pi_91187318
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:38 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ik zie SeLang dat nooit doen, naja niet snel iig. Het is immers enorme kapitaal vernietiging.

Of je moet in zoiets willen wonen :P
pi_91187527
Zijn er mensen in dit topic die zich bezig houden met die CO2/emissie rechten e.d.?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:53:19 #45
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91187614
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Inderdaad, of Colgate-Palmolive .. beiden interessanter dan Unilever
pi_91187620
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nou, niet voor de prijzen waarvoor ze tot 2 jaar terug over de toonbank gingen :P
Daarom kun je ook het beste die foreclosure huizen van de bank opkopen als er geen andere bieder is :P

In Detroit staan er enorm veel huizen leeg en staan er veel huizen onder 'toezicht' van de bank die je via een auction kunt aanschaffen.
pi_91187637
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:49 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Oke, dat klopt. Maar, als het daar nog net zo'n puinhoop gaat worden als in amerika en je de aankoop een beetje goed timed. Dan lijkt me dat je wel een goede aankoop kan doen. Maar heb geen idee hoe het daar nu is in Spanje bijv.
pi_91187685
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ben ik een keer afgewezen voor een stage daar. Tof bedrijf maar daar stop ik geen stuiver meer in :+ :P
pi_91187818
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daarom kun je ook het beste die foreclosure huizen van de bank opkopen als er geen andere bieder is :P

In Detroit staan er enorm veel huizen leeg en staan er veel huizen onder 'toezicht' van de bank die je via een auction kunt aanschaffen.
Mijn voorbeeld sloeg op Spanje, daar was de bubble toch wel erg groot. Ik weet niet hoe het daar zit met terugvorderingen e.d.

Ik weet wel dat ze daar in de clinch liggen mbt bouwbesluiten dat er niet binnen x meter van de kust gebouwd mocht worden. En die massaal genegeerd werden omdat daar het geld lag ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:00:32 #50
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91188183
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben ik een keer afgewezen voor een stage daar. Tof bedrijf maar daar stop ik geen stuiver meer in :+ :P
ahwrg S_E ik herken je posts niet meer door je nieuwe plaatje. :+
pi_91188244
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Mijn voorbeeld sloeg op Spanje, daar was de bubble toch wel erg groot. Ik weet niet hoe het daar zit met terugvorderingen e.d.

Ik weet wel dat ze daar in de clinch liggen mbt bouwbesluiten dat er niet binnen x meter van de kust gebouwd mocht worden. En die massaal genegeerd werden omdat daar het geld lag ;)
Huizenprijzen zijn daar wel wat gedaald. Ik heb een half jaar een spaanse huisgenoot gehad, (tijdens afgelopen kerst weer teruggegaan) en in de tussentijd hadden z'n ouders 2 huizen aangeschaft in de buurt van Barcelona. Met het oog op de toekomst ..
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:01:52 #52
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91188289
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Klikte ooit eens op een site waar ze huizen (villa's) aan de Costa's voor spotprijzen in de verkoop deden. Dit waren ook huizen die ontruimt waren door de bank / overheid.
pi_91188320
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wow, als dit in Nederland/België/Duitsland was had ik het wel geweten. Jammer dat de criminaliteit in die buurten waarschijnlijk angst aanjagend hoog is.
Waarschuwing: Inhoud van deze post kan afwijken van de daadwerkelijke situatie van de user. Mogelijke redenen zijn humor, schaamte en angst voor vervolging.
pi_91188414
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:02 schreef Virgil het volgende:

[..]

Wow, als dit in Nederland/België/Duitsland was had ik het wel geweten. Jammer dat de criminaliteit in die buurten waarschijnlijk angst aanjagend hoog is.
De helft ook uitgefikt en dichtgetimmerd :D
pi_91188442
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:00 schreef Sokz het volgende:

[..]

ahwrg S_E ik herken je posts niet meer door je nieuwe plaatje. :+
Het is mijn oude plaatje O+
pi_91188495
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:02 schreef Virgil het volgende:

[..]

Dan koop je toch de hele buurt? (8>
pi_91188547
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De helft ook uitgefikt en dichtgetimmerd :D
Het is wel heel erg daar hoor hé. :@ Ik probeer mijn droomhuis te vinden, maar hoe hoger ik ga in prijs, hoe slechter de huizen worden. :')

Wat een wereld van verschil met NL, echt niet normaal.
pi_91188654
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:05 schreef Mercer het volgende:

[..]

Het is wel heel erg daar hoor hé. :@ Ik probeer mijn droomhuis te vinden, maar hoe hoger ik ga in prijs, hoe slechter de huizen worden. :')
Dit soort dingen heb je trouwens ook gewoon in (Noord) Engeland, binnenlanden van Portugal en Spanje :P

Daarnaast hebben makelaars, hoezeer ik ze ook veracht, wel gelijk met hun "locatie, locatie, locatie"

[ Bericht 5% gewijzigd door tjoptjop op 11-01-2011 23:13:39 ]
pi_91189234
Ik ben momenteel trouwens long op dit soort units

:P
pi_91189265
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:05 schreef Mercer het volgende:

[..]

Wat een wereld van verschil met NL, echt niet normaal.
Je hebt er best nog wel wat leuke huizen staan hoor voor een schappelijk prijsje. Het toont ook wel een beetje het verval aan van de american dream.
pi_91189384
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:15 schreef tjoptjop het volgende:
Ik ben momenteel trouwens long op dit soort units
[ afbeelding ] :P
Je fokt agapornissen? :o Dat is lucratief? Dit soort units.... lol! :')
pi_91189461
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:17 schreef Mercer het volgende:

[..]

Je fokt agapornissen? :o Dat is lucratief? Dit soort units.... lol! :')
Nee tijdelijk even de oppas :P

Wel coole diertjes, maar ze kunnen een behoorlijk kabaal maken. Helemaal als ze net toevallig op je schouder zitten :')
pi_91189558
Heeft er iemand nog wat Spyker gekocht de laatste tijd? :D
pi_91189627
Het is overigens wel een van de redenen waarom ik nooit een koophuis in Nederland zal aanschaffen. Voordat zelfde bedrag woon je in Amerika zo vele malen beter. Je hebt voor een paar ton in steden in LA echt leuke huizen!
pi_91189647
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan koop je toch de hele buurt? (8>
Mwah dat wordt toch wel aardig prijzig. http://www.realtor.com/re(...)listingType-any/pg-1
Maar goed als je als miljardair nog droomt van je eigen stad...

quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:21 schreef Cracka-ass het volgende:
Houd er over op... }:| Ik dacht er gister aan. Toen bedacht ik me dat ik 4,40 eigenlijk wel te duur vond. :')
Waarschuwing: Inhoud van deze post kan afwijken van de daadwerkelijke situatie van de user. Mogelijke redenen zijn humor, schaamte en angst voor vervolging.
pi_91189792
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:21 schreef Cracka-ass het volgende:
Niet dat ik weet. Ik zie ook niet in waarom mensen dat soort aandelen aanschaffen. Zelfde als Ajax aandelen. Die schaf je voor de fun aan, of je moet enorme fan zijn van het bedrijf/merk.
pi_91189875
Opzich wel positieve berichten natuurlijk de laatste tijd.
pi_91189925
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Ik zie ook niet in waarom mensen dat soort aandelen aanschaffen. Zelfde als Ajax aandelen. Die schaf je voor de fun aan, of je moet enorme fan zijn van het bedrijf/merk.
Spyker=Saab toch?

Of is Saab een aparte notering?
pi_91189967
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee tijdelijk even de oppas :P
Wel coole diertjes, maar ze kunnen een behoorlijk kabaal maken. Helemaal als ze net toevallig op je schouder zitten :')
Ze zijn wel slim 8-)
pi_91190040
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:26 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ze zijn wel slim 8-)
:D

Ze zijn idd wel gewiekst

Ontopic maar weer :P
pi_91190286
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:26 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ze zijn wel slim 8-)
Het topic daalt nu wel erg snel in kwaliteit. Laten we het inderdaad maar weer on topic houden! :Y)
pi_91190491
Viktor Muller kwam ook gelijk even melden dat de markt eindelijk de echte waarde van Spyker begint in te prijzen. Die zal overigens dichter bij 0 liggen. Als er iemand weet waar ik Spyker kan shorten, let me know :p
Abre los ojos
pi_91190644
Overigens samen met Peter Paul de Vries de twee grootste oplichters op de Amsterdamse beurs.
Abre los ojos
pi_91190977
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:34 schreef MrUnchained het volgende:
Viktor Muller kwam ook gelijk even melden dat de markt eindelijk de echte waarde van Spyker begint in te prijzen. Die zal overigens dichter bij 0 liggen. Als er iemand weet waar ik Spyker kan shorten, let me know :p
There is insufficient SPYKR for short sale. Niet bij IB dus. Of het dan ergens anders wel kan? Geen idee.
pi_91191251
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:36 schreef MrUnchained het volgende:
Overigens samen met Peter Paul de Vries de twee grootste oplichters op de Amsterdamse beurs.
Is dat niet de gozer die bekend staat juist als een soort hedendaagse robin hood? Kritieken leveren op grote bonussen etc en opkomen voor rechten van beleggers die veel geld hebben verloren door stupide beleggingen?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:51:10 #76
323876 michaelmoore
pi_91191516
quote:
Jouw voorspelling voor 2011

quote:
TomTom, DSM en Spyker worden de knallers van 2011

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 11-01-2011 23:59:39 ]
pi_91191593
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is dat niet de gozer die bekend staat juist als een soort hedendaagse robin hood? Kritieken leveren op grote bonussen etc en opkomen voor rechten van beleggers die veel geld hebben verloren door stupide beleggingen?
Dat deed die bij VEB. Nu is die ceo van Value8 die o.a. investeert in lege beurshulzen. Insider trading to the max met al die vage investeringen van hem. Kijk alleen maar naar de EDCC soap van de afgelopen weken.
Abre los ojos
pi_91191695
Maar hoe doet Saab het?
pi_91191741
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 23:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jouw voorspelling voor 2011
Omdat ze heel veel saabs in china gaan verkopen of zo... Viktor Muller is expert in dealer netwerken uitbreiden om zo de sales cijfers zo lang mogelijk op te poetsen.
Abre los ojos
pi_91191814
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:55 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Omdat ze heel veel saabs in china gaan verkopen of zo... Viktor Muller is expert in dealer netwerken uitbreiden om zo de sales cijfers zo lang mogelijk op te poetsen.
Ik las net wel dat Saab het beter deed dan verwacht. Een verwachting die ze afgelopen jaar al naar beneden bijgesteld hebben :')
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:00:34 #81
323876 michaelmoore
pi_91192003
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik las net wel dat Saab het beter deed dan verwacht. Een verwachting die ze afgelopen jaar al naar beneden bijgesteld hebben :')
vanwege spareparts problemen
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:39:22 #82
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91193734
meldpost
The more debt, the better
pi_91196326
Ik wil even melden dat als het aandeel OCZ zo door blijft stijgen, dat ik dan over een maand ~3 weken niet meer hoef te werken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_91199393
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:53 schreef Lyrebird het volgende:
Ik wil even melden dat als het aandeel OCZ zo door blijft stijgen, dat ik dan over een maand ~3 weken niet meer hoef te werken.
Waar en wanneer is het feest? :)
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:46:07 #85
324665 meth77
to do or not to do
pi_91200765
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:54 schreef tjoptjop het volgende:
Maar hoe doet Saab het?
quote:
wo 12 jan 2011, 09:37 Saab reduceert productie met kwart
TROLLHTTAN (AFN) - Het Zweedse Saab Automobiles, dochteronderneming van het Nederlandse Spyker Cars, verlaagt de productie in Zweden met bijna een kwart. Dat bevestigde het bedrijf woensdag tegen de Zweedse nationale radio-omroep SR.

In de fabriek in Trollhättan, bij Göteborg, rollen vanaf medio januari 28 in plaats van 38 voertuigen per uur van de band.

Reden zijn de al eerder gemelde tegenvallende verkoopresultaten.
pi_91202044
Die koers weer vandaag. WTF. _O-
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:59:54 #87
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91202923
quote:
Inderdaad, belachelijk die stijgingen. Spyker zonde Saab was al een verliesdraaiende machine. Met Saab wordt het helemaal om te janken.
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:01:28 #88
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91202975
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:52 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Dat deed die bij VEB. Nu is die ceo van Value8 die o.a. investeert in lege beurshulzen. Insider trading to the max met al die vage investeringen van hem. Kijk alleen maar naar de EDCC soap van de afgelopen weken.
En nu DICO weer.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 januari 2011 @ 11:01:34 #89
862 Arcee
Look closer
pi_91202979
quote:
15s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:29 schreef Cracka-ass het volgende:
Die koers weer vandaag. WTF. _O-
AEX op year-high. :s) 361.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_91207107
quote:
The Feds QE2 Traders, Buying Bonds by the Billions
Deep inside the Federal Reserve Bank of New York, the $600 billion man is fast at work.

In a spare, government-issue office in Lower Manhattan, behind a bank of cubicles and a scruffy copy machine, Josh Frost and a band of market specialists are making the Feds ultimate Wall Street trade. They are buying hundreds of billions of dollars of United States Treasury securities on the open market in a controversial attempt to keep interest rates low and, in the process, revive the economy.

To critics, it is a Hail Mary play an admission that the economys persistent weakness has all but exhausted the central banks powers and tested the limits of its policy making. Around the world, some warn the unusual strategy will weaken the dollar and lead to crippling inflation.

But inside the Operations Room, on the ninth floor of the New York Feds fortresslike headquarters, there is no time for second-guessing. Here the second round of what is known as quantitative easing QE2, as it is called on Wall Street is being put into practice almost daily by the central banks powerful New York arm.
Lees hier verder:
http://www.cnbc.com/id/41019109
pi_91207712
Er moeten toch wel Spaanse sites te vinden zijn net zoals die Amerikaanse site? Lijkt mij wel een goede investering een huisje aan de Spaanse kust of in Madrid.

[ Bericht 15% gewijzigd door PaulieWalnuts op 12-01-2011 13:16:28 ]
pi_91208441
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:10 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Er moeten toch wel Spaanse sites te vinden zijn net zoals die Amerikaanse site? Lijkt mij wel een goede investering een huisje aan de Spaanse kust of in Madrid.
http://www.idealista.com/pagina/portada
Neem je even een flinke zat met poet mee? ;) Dit is geen Detroit hè. Ik heb geen tijd om te kijken, maar ik denk dat het allemaal nog dik aan de prijs zal zijn.
pi_91208728
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:55 schreef Mercer het volgende:

[..]

Lees hier verder:
http://www.cnbc.com/id/41019109
Volgens mij is hyperinflatie niet een gevolg, maar een doelbewust euh.. doel.

De Amerikanen zitten nog steeds met een immense bubbel onder de huizenmarkt, met als gevolg dat huiseigenaren en banken niet van hun huizen af kunnen komen.

In andere markten wordt zoiets opgelost door prijzen te verlagen, maar 'domme' huiseigenaren willen daar niet aan.

Door deze hyperinflatie helpt de FED de huiseigenaar om zichzelf voor de gek te houden. Dan kan deze namelijk zijn of haar huis kwijt, tegen een prijs die ze nu in hun hoofd hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_91210765
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:34 schreef Lyrebird het volgende:
In andere markten wordt zoiets opgelost door prijzen te verlagen, maar 'domme' huiseigenaren willen daar niet aan.
Huiseigenaren hebben niets te willen maar de banken willen er niet aan. Als een bank voor 50% in de MBS zit met een leverage van 20 dan betekent 10% waardedaling van de huizenprijzen een failliete bank. Dit is ook de reden dat de mark-to-market accounting principes niet nageleefd worden en heel veel Amerikaanse huizenbezitters gratis in hun huis wonen in plaats van te worden uitgezet. Dat is dan één probleem, straks krijgen we een stijgende rente en dan kunnen nog veel meer mensen de hypotheek niet meer opbrengen. En er wordt gespeculeerd dat banken hun renteswaps misschien bij één of andere insolvente partij hebben ondergebracht, tadaa crisis 2.0.
Greece
pi_91211291
quote:
Rapper 50 Cent heeft hoogstpersoonlijk gezorgd voor een koersexplosie van een zogenoemde penny stock, een aandeel met een koers onder een dollar. Dat melden Amerikaanse media.

Na een paar positieve tweets afgelopen weekend over het bedrijfje H&H Imports (HNHI) schoot de koers van het aandeel met 240 procent omhoog. De marktwaarde steeg met 50 miljoen dollar. H&H is eigenaar van TVGoods, een bedrijf dat allerlei producten verkoopt via tv-reclames.

TVGoods lanceert 15 verschillende producten. Stap nu in, liet 50 Cent weten via zijn twitteraccount. De koers is gestegen van vijf naar tien cent in een dag. Je kunt je geld nu verdubbelen, steek erin wat je kunt missen, aldus de rapper.

Tien miljoen

Uit gegevens van de Amerikaanse beurswaakhond SEC blijkt volgens nieuwssite Business Insider dat 50 Cent, die in het echte leven Curtis Jackson heet, zelf 30 miljoen aandelen van het bedrijf in bezit heeft. Aangezien deze in een dag 29 cent meer waard werden, heeft de rapper met zijn tweets bijna tien miljoen dollar verdiend.

H&H rapporteerde in zijn meest recente kwartaalcijfers een verlies van meer dan 1,3 miljoen dollar en leed sinds de oprichting al 3,3 miljoen dollar verlies. Bovendien zag de bestuursvoorzitter zich genoodzaakt de onderneming van een lening te voorzien.
Whehe, rapper 50 cent die pennystocks pimpt. :') _O- :D
Greece
pi_91211958
Wat is er toch met Ahold aan de hand? Het gaat al maanden slecht met dit aandeel. Alle andere aandelen stijgen zo'n beetje maar ahold zakt weer met 0,60%. Echt spijt dat ik in Ahold zit.
pi_91212707
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:40 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wat is er toch met Ahold aan de hand? Het gaat al maanden slecht met dit aandeel. Alle andere aandelen stijgen zo'n beetje maar ahold zakt weer met 0,60%. Echt spijt dat ik in Ahold zit.
quote:
Wat er precies aan de hand is weet ik niet. Dus je kan toevallig pech hebben.

Wat je goed in de gaten moet houden is dat Ahold is een defensief aandeel is. Dat betekent dat het minder volatiel is dan sommige andere aandelen. Het gevolg is dat het aandeel ineconomisch slechte tijden minder hard zal dalen dan sommige andere aandelen, maar ook dat het minder hard stijgt. NIet echt een interessant aandeel als je veel winst wil maken w.m.b.
pi_91212908
Tijdens de volgende correctie zal je blij zijn dat je in Ahold zit.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_91213058
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:59 schreef fedsingularity het volgende:
Tijdens de volgende correctie zal je blij zijn dat je in Ahold zit.
Kan je beter ook Safeway kopen. Ik hoop dat die nog naar 20 gaat. Maar die supermarkten gaan sowieso niet zo goed in de VS, sommige gaan failliet(GAP), of hebben het zeer moeilijk(SVU).
pi_91213337
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:03 schreef Mercer het volgende:

[..]

Kan je beter ook Safeway kopen. Ik hoop dat die nog naar 20 gaat. Maar die supermarkten gaan sowieso niet zo goed in de VS, sommige gaan failliet(GAP), of hebben het zeer moeilijk(SVU).
Het helpt om te weten waar meer en meer mensen hun inkopen doen, of welke winkels een nieuwe formule hebben die aanslaat. Zowel Target als Walmart hebben bijvoorbeeld geprofiteerd van de slachting onder zaken in hun branche, met name K-mart/Big-K, en het zal me niet verbazen als ze ook de positie van luxere warenhuizen, zoals bijvoorbeeld Kohl's aan gaan vallen, als de recessie nog langer duurt (en waarom zou dat niet gebeuren).
pi_91213801
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2011 02:53 schreef Lyrebird het volgende:
Hoe was je erbij gekomen om dat te kopen? En er dus zo mega op in te zetten? Ik bedoel het is maal drie gegaan, dan moet je er wel behoorlijk wat knaken in hebben zitten. B-)
pi_91214202
TA gezien interessant:
Sanderson Farms
http://www.google.com/fin(...)q=NASDAQ:SAFM&ntsp=0
pi_91214280
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:19 schreef Mercer het volgende:

[..]

Hoe was je erbij gekomen om dat te kopen? En er dus zo mega op in te zetten? Ik bedoel het is maal drie gegaan, dan moet je er wel behoorlijk wat knaken in hebben zitten. B-)
Tot nu toe sta ik op 60% winst met dit aandeel. :P

Ik zit er nog niet zo lang in. Zit wel al lange tijd in Sandisk, en dat boert ook lekker, maar niet zo super als OCZ.

Zo'n drie jaar geleden liet iemand mij een hele kleine portable hard disk drive (IHDD) zien, en ik zag dat aan voor een solid state drive (SSD). Sneller en energiezuiniger. Die wil ik ook, dacht ik toen, en toen ben ik over flash memory gaan nadenken, en heb me er in verdiept. Mijn conclusie (3 jaar geleden) was dat binnen niet al te lange tijd iedereen flash memory in z'n laptop zou hebben, en ik heb me toen zwaar in SNDK ingekocht.

Plank volledig misgeslagen, want het bleek veel en veel langer te duren voordat er solid state drives in laptops zouden komen. SNDK is ook nog eens eerst gigantisch gekelderd. Maar ik had niet op Apple gerekend, en dat er zoiets als een iPad/iPod/iPhone was, die van SSD gebruik maken.

Op tijd toch weer ingesprongen in SNDK. Nu lijkt het er op dat eindelijk SSDs ook in gewone computers en laptops gaan worden ingebouwd.

OCZ maakt SSDs voor professionele toepassingen, maar als ik het goed begrijp ook voor de consumentenmarkt. Die staat MI op springen met alle tablets, maar ook nieuwe laptops/netbooks (Asus bijvoorbeeld).

En vergeet niet, flash is het nieuwe papier. Flash is het nieuwe cassettebandje, flash is het nieuwe fotorolletje en flash is de nieuwe CD, de nieuwe DVD.

Lijkt me sterk als mensen daar geen behoefte aan hebben.
pi_91214678
Hmm interessant. Klinkt wel logisch. Ja Sandisk, daar heb ik vele malen naar gekeken toen het op het dieptepunt stond. En uiteindelijk toch niet gekocht, dom dom dom. Maar ja, maar niet te lang bij stil staan, dat soort dingen doen altijd pijn als ik ernaar kijk. :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Mercer op 12-01-2011 15:46:30 ]
pi_91215053
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:25 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Whehe, rapper 50 cent die pennystocks pimpt. :') _O- :D
Ik ben erg benieuwd wat voor zaak de SEC hier uit gaat maken. 50 Cent hoort natuurlijk al zijn verdiende centjes terug te betalen net zoals die 15 jarige knul destijds in Amerika die op Yahoo zat te spammen. En kans is groot dat 50 Cent het bedrijf ook nog eens om zeep heeft geholpen met deze zaak.

Toch vanavond maar eens wat penny stocks afgaan en kijken of ik er nog wat leuks tussen kan vinden :P

Het staat inmiddels al op -16%
pi_91215101
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:40 schreef Mercer het volgende:
Hmm interessant. Klinkt wel logisch. Ja Sandisk, daar heb ik vele malen naar gekeken toen het op het dieptepunt stond. En uiteindelijk toch niet gekocht, dom dom dom. Maar ja, maar niet te lang bij stil staan, dat soort dingen doen altijd pijn als ik ernaar kijk. :')
Je hebt vandaag je kans. Deutsche bank heeft een hold advies gegeven, dus de aandelen worden - nog steeds - gedumpt.
pi_91215206
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je hebt vandaag je kans. Deutsche bank heeft een hold advies gegeven, dus de aandelen worden - nog steeds - gedumpt.
Ja, maar 10 dollar of 52 vind ik een iets te groot verschil. Ik heb mijn kans gemist daar, pijnlijk, maar dat is niet anders. Ik ga niet lopen chasen.
pi_91215260
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:53 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja, maar 10 dollar of 52 vind ik een iets te groot verschil. Ik heb mijn kans gemist daar, pijnlijk, maar dat is niet anders. Ik ga niet lopen chasen.
Verstandig.
pi_91215291
H&H staat al op -23% sinds de opening minuten geleden. Dat wordt lekker gedumped. Die managers daar zullen ook wel denken :')
pi_91215343
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:55 schreef sitting_elfling het volgende:
H&H staat al op -23% sinds de opening minuten geleden. Dat wordt lekker gedumped. Die managers daar zullen ook wel denken :')
H&H?
pi_91215544
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:56 schreef Mercer het volgende:

[..]

H&H?
Dat aandeel waar 50 Cent een aantal dagen geleden een tweet op zijn twitter zette. Sinds hij 3 miljoen volgers had kocht iedereen zich in. Maar gezien de intelligentie van 50 had hij al mijoenen aandelen ingekocht. Aandeel ging als een gek omhoog en hij verdiende miljoenen. Dat aandeel wordt nu (terecht) afgestraft. Binnen 2 dagen 700% omhoog?
pi_91215723
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat aandeel waar 50 Cent een aantal dagen geleden een tweet op zijn twitter zette. Sinds hij 3 miljoen volgers had kocht iedereen zich in. Maar gezien de intelligentie van 50 had hij al mijoenen aandelen ingekocht. Aandeel ging als een gek omhoog en hij verdiende miljoenen. Dat aandeel wordt nu (terecht) afgestraft. Binnen 2 dagen 700% omhoog?
Iets zegt mij dat dat gangsta' shit is - als in 'sterk verminderd legaal'?

Bedoel - een aandeel met nul volume hypen op een kanaal waar je 3 miljoen volgers hebt... Dat riekt naar aandelenspampraktijken op grotere schaal dan je 't met email kunt doen...

Of is de OTC-markt ook op dat gebied niet gereglementeerd?
pi_91216120
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Verstandig.
Jij ook. Zo probeer ik al een hele tijd te denken. Heb helaas nog niet de klepper gevonden waarmee ik dichter bij 'binnen' kom.
pi_91217776
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:12 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Jij ook. Zo probeer ik al een hele tijd te denken. Heb helaas nog niet de klepper gevonden waarmee ik dichter bij 'binnen' kom.
Een tijd geleden heb ik een serie filmpjes van Adam Savage (Mythbusters) gekeken. Een uitspraak die bleef hangen was dat ze bij Mythbusters vaak alles wat ze fout kunnen doen bij een experiment, fout doen.

In mijn eigen werk doe ik - helaas - vaak precies hetzelfde: terugkijkend op een succesvol project, blijk ik meestal bijna alles verkeerd te hebben gedaan.

Aandelen? Hetzelfde verhaal! Ik ben nu zo'n 20 jaar aan het handelen (op jonge leeftijd begonnen), en ik heb fouten gemaakt. Veel fouten. Opties was een ramp. Maar zo lang die fouten maar niet catostrofaal zijn, maakt het niet zo veel uit. Van fouten leer je.
pi_91218264
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik zit er nog niet zo lang in. Zit wel al lange tijd in Sandisk, en dat boert ook lekker, maar niet zo super als OCZ.

Zo'n drie jaar geleden liet iemand mij een hele kleine portable hard disk drive (IHDD) zien, en ik zag dat aan voor een solid state drive (SSD). Sneller en energiezuiniger. Die wil ik ook, dacht ik toen, en toen ben ik over flash memory gaan nadenken, en heb me er in verdiept. Mijn conclusie (3 jaar geleden) was dat binnen niet al te lange tijd iedereen flash memory in z'n laptop zou hebben, en ik heb me toen zwaar in SNDK ingekocht.

Plank volledig misgeslagen, want het bleek veel en veel langer te duren voordat er solid state drives in laptops zouden komen. SNDK is ook nog eens eerst gigantisch gekelderd. Maar ik had niet op Apple gerekend, en dat er zoiets als een iPad/iPod/iPhone was, die van SSD gebruik maken.

Op tijd toch weer ingesprongen in SNDK. Nu lijkt het er op dat eindelijk SSDs ook in gewone computers en laptops gaan worden ingebouwd.

OCZ maakt SSDs voor professionele toepassingen, maar als ik het goed begrijp ook voor de consumentenmarkt. Die staat MI op springen met alle tablets, maar ook nieuwe laptops/netbooks (Asus bijvoorbeeld).

En vergeet niet, flash is het nieuwe papier. Flash is het nieuwe cassettebandje, flash is het nieuwe fotorolletje en flash is de nieuwe CD, de nieuwe DVD.

Mee eens, een erg mooi bedrijf dat OCZ. Op korte termijn zal OCZ toch het meeste uit de Enterprise markt blijven halen. Bedrijven als Intel en Samsung zijn denk ik beter gepositioneerd om de consumentenmarkt te bespelen met SSDs. Weet jij toevallig hoe OCZ zich tot STEC inc verhoudt in de enterprise storage/server markt?
Abre los ojos
pi_91218362
Ik denk 'tzelfde - bv. dat ik op 't juiste moment begonnen ben. Ik denk dat ik de volgende keer wantrouwig zal zijn wanneer iedereen -including de grootouders- over aandelen bezig zijn. Hell, ik voel mij nu nog niet op mijn gemak wegens alles wat je hier hoort- maar ik weet nu dus ook wel dat het heel snel bergaf kan gaan. De kredietcrisis was dan ook een goeie les om mee te beginnen, en ik denk dat je zoiets niet van de zijlijn kan leren.

Qua opties ben ik nog niet lang bezig, maar denk niet dat ik daar grote fouten mee aan't maken ben - één gekochte optie is waardeloos afgelopen omdat dat bedrijf geen FDA-goedkeuring kreeg binnen de looptijd ervan, de andere staat op 100% dus momenteel een nuloperatie. Misschien blijkt dit geen goede strategie te zijn - speculeren op hausses in biotechaandelen en de aandelen niet kopen wanneer ik binnen 't jaar geen hausse gekregen heb - maar dat zal de tijd uitwijzen.

Voor de rest - calls schijven -> winst = winst, of een lagere breakeven dus ik denk dat ik daar wel oké mee bezig ben. Rendement is nog laag over de hele lijn, maar wel positief en beterschap zal wel met ervaring komen...
pi_91218868
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:54 schreef MrUnchained het volgende:
Weet jij toevallig hoe OCZ zich tot STEC inc verhoudt in de enterprise storage/server markt?
Nee, maar een groot verschil is dat STEC wel vet winst maakt, en OCZ nog steeds een oplopend verlies draait. :P

Blijkbaar telt dat niet voor aandeelhouders. Groeicijfers van 350% per jaar daarentegen. :9~

Punt is dat die hele markt hot is. Vandaag doet bijvoorbeeld HILL, een concurrent van deze 2, het erg goed.

Later vandaag hoop ik nog een link te geven, waaruit blijkt dat OCZ ook in de consumentenmarkt actief is. Indertijd was dat voor mij de grootste reden om juist in OCZ te stappen. Misschien had ik dat verkeerd, maar dat is dan een geluk bij een ongeluk.
pi_91219266
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, maar een groot verschil is dat STEC wel vet winst maakt, en OCZ nog steeds een oplopend verlies draait. :P

Blijkbaar telt dat niet voor aandeelhouders. Groeicijfers van 350% per jaar daarentegen. :9~

Punt is dat die hele markt hot is. Vandaag doet bijvoorbeeld HILL, een concurrent van deze 2, het erg goed.

Later vandaag hoop ik nog een link te geven, waaruit blijkt dat OCZ ook in de consumentenmarkt actief is. Indertijd was dat voor mij de grootste reden om juist in OCZ te stappen. Misschien had ik dat verkeerd, maar dat is dan een geluk bij een ongeluk.
HILL is een klant, geen concurrent.
Abre los ojos
pi_91220374
Dit nog interessant? Niet voor mij hoor, maar kwam voorbij en past beetje bij het onderwerp. Al staat er bar weinig verdere info bij. Maar ik neem aan dat het met computers heeft te maken. :')
Network Engines
http://www.google.com/fin(...)&q=NASDAQ:NEI&ntsp=0
pi_91220547
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Slim fundamenteel belegd. Het gaat hier in het forum naar mijn inziens te weinig over fundamenteel beleggen en teveel over strategien.

Via welke broker beleg jij in Amerikaanse aandelen Lyrebird?

Bij die serie Wallstreet Warriors zag je ook een paar vermogensbeheerders Sandisk aanprijzen bij hun klanten, alleen zaten ze toen net voor de crisis en klapte alles naar beneden.

[ Bericht 2% gewijzigd door PaulieWalnuts op 12-01-2011 17:46:25 ]
pi_91221138
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:39 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Slim fundamenteel belegd. Het gaat hier in het forum naar mijn inziens te weinig over fundamenteel beleggen en teveel over strategien.

Via welke broker beleg jij in Amerikaanse aandelen Lyrebird?

Bij die serie Wallstreet Warriors zag je ook al die vermogensbeheerders Sandisk aanprijzen bij hun klanten. Alleen zaten ze toen net voor de crisis en klapte alles naar beneden.
Yep, precies de tijd dat ik ben ingestapt (en heel snel, maar te laat, weer uitgestapt).

Amerikaanse broker: Zecco. De eerste 10 aan- en verkopen per maand zijn gratis (als je een redelijke portefuille hebt). Prima broker. Toen ik nog in de VS woonde, heb ik die opgezet.
pi_91221231
DJI# 52 week 9,614.32 - 11,777.05
Dit vinden ze zo mooi hè. Wie ze zijn, geen idee. Maar het is weer eens zo'n getal.
pi_91221325
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:06 schreef Lyrebird het volgende:
Site: http://www.dramexchange.com/

Misschien verkeerd geinterpreteerd, maar bij SSD staan prijzen voor het merk OCZ, "vertex series".
pi_91221690
Wat betreft fundamenteel beleggen:

Een maand of 9 geleden geleden hoorde ik voor het eerst over parellel dataverwerking op een GPU (graphing processing unit -> van die insteekkaarten voor je PC, erg belangrijk voor spelletjes). In mijn vakgebied maakt dat een stormachtige ontwikkeling door, omdat GPUs een goedkoop alternatief zijn voor CPUs en in theorie snel een gigantische hoeveelheid complexe data kunnen verwerken. Voor een prikkie. Heb toen behoorlijk geinvesteerd in NVDA (Nvidea), maar dat deed helemaal niks.

Weer uitgestapt, totdat ik een paar maanden terug realiseerde dat het aandeel als een raket omhoog ging. Nou had die stijging helemaal niets met mijn hunch te maken (blijkbaar deed een van hun kaarten het erg goed op de markt), maar alsnog ingestapt en ook dat heeft geen windeieren gelegd.
pi_91221983
Misschien omdat ze een patentgeschil met Intel eindelijk hebben beslecht? Komende jaren kunnen beide partijen gebruik maken van (een deel) van elkaars patenten.
pi_91222048
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:02 schreef Lyrebird het volgende:

Een maand of 9 geleden geleden hoorde ik voor het eerst over parellel dataverwerking op een GPU (graphing processing unit -> van die insteekkaarten voor je PC, erg belangrijk voor spelletjes). In mijn vakgebied maakt dat een stormachtige ontwikkeling door, omdat GPUs een goedkoop alternatief zijn voor CPUs en in theorie snel een gigantische hoeveelheid complexe data kunnen verwerken. Voor een prikkie. Heb toen behoorlijk geinvesteerd in NVDA (Nvidea), maar dat deed helemaal niks.

Weer uitgestapt, totdat ik een paar maanden terug realiseerde dat het aandeel als een raket omhoog ging. Nou had die stijging helemaal niets met mijn hunch te maken (blijkbaar deed een van hun kaarten het erg goed op de markt), maar alsnog ingestapt en ook dat heeft geen windeieren gelegd.
Wat denk je Lyrebird zal de dollar terrein winnen ten opzichte van de euro? Ik denk van wel daarom ben ik ook van plan om te gaan beleggen in Amerikaanse aandelen. Dan heb je de aandelen koersen die omhoog gaan + de dollar die in waar stijgt.
pi_91222650
Wie vond dit ook alweer geen goed idee? 8-)
Aegean Marine Petroleum Network 12.75
+1.36 (11.94%)

http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:ANW&ntsp=0
pi_91223625
Iedereen heeft hier aandelen die +10% staan :P.
pi_91224374
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:02 schreef Lyrebird het volgende:

Is het momenteel nog niet te vroeg om daarvan te profiteren?
Bij mijn weten zijn er weinig programma's zoals Adobe Creative Suite die GPU-processing ondersteunen, en is een goede videokaart ook nog geen 'feature' bij het kopen van een gewone niet-gaming pc. Bovendien zijn die kaarten vaak heel lawaaierig (klein koelertje = heel veel toeren per minuut), hetgeen ook niet in hun voordeel speelt...
pi_91224436
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:42 schreef tony_clifton- het volgende:
Ja, I know. Ongelooflijk dit. :')

Dit kwam ik nog tegen. Een grote chinese autodealer, en het gaat alleen nog maar naar beneden?
Chinese auto dealer Lentuo plans IPO next week
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:LAS&ntsp=0

Lentuo International Prices IPO at Low End of Range
pi_91224805
Is de persoon van Gravity nog actief trouwens? Zo ja, nog steeds in belegd?
http://www.google.com/fin(...)q=NASDAQ:GRVY&ntsp=0

Dat aandeel is een hele tijd naar voor gekomen als interessant wegens de Ben Grahamsiaanse waardering. De koers is redelijk onveranderd gebleven though (toen 1.70$, nu 1.85$ maar redelijk volatiel).

Heb het aandeel onthouden wegens niet-oninteressant, maar zelf nooit gekocht.
pi_91224863
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:04 schreef tony_clifton- het volgende:

Dat aandeel is een hele tijd naar voor gekomen als interessant wegens de Ben Grahamsiaanse waardering. De koers is redelijk onveranderd gebleven though (toen 1.70$, nu 1.85$ maar redelijk volatiel).

Heb het aandeel onthouden wegens niet-oninteressant, maar zelf nooit gekocht.
Die persoon is nog actief en leest hier ook mee, dat was Jaco volgens mij ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:42 schreef tony_clifton- het volgende:
Jij niet blijkbaar?
pi_91224879
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:22 schreef Mercer het volgende:
+1.36 (11.94%)

Ik vond het geen goed idee en blijf het geen goed idee vinden. Maar ik gun je de 12% natuurlijk wel! ;)
pi_91225016
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij niet blijkbaar?
Nop :P

Mijn best presterende aandeel (calls juni strike 5 gekocht) vandaag is Accuray, maar de aankoop die mij momenteel het meest bezig houdt is een 3x reverse ETF dat nu al op -20% staat sinds de aankoop op oudjaar...

Trouwens S_E - of iemand anders met kennis ter zake - was die actie van 50 cent niet illegaal eigenlijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door tony_clifton- op 12-01-2011 19:14:26 ]
pi_91225051
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vond het geen goed idee en blijf het geen goed idee vinden. Maar ik gun je de 12% natuurlijk wel! ;)
Het was ook maar een plagerijtje, maar ik hoop wel dat het dubbelt. :D
pi_91225408
Ik heb het gevoel dat we binnenkort afstort krijgen, daar ben ik een beetje bang voor. Tot waar zou dit in godesnaam door kunnen gaan?
pi_91225480
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:14 schreef Mercer het volgende:
Ik heb het gevoel dat we binnenkort afstort krijgen, daar ben ik een beetje bang voor. Tot waar zou dit in godesnaam door kunnen gaan?
Ik denk dat S&P 1300 wel écht het maximum kan zijn. Aan de andere kant, 't blijft gokken en de markten blijven langer irrationeel dat ik solvabel ;).
pi_91225517
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:08 schreef tony_clifton- het volgende:
Trouwens S_E - of iemand anders met kennis ter zake - was die actie van 50 cent niet illegaal eigenlijk?
Dat is illegaal en ik hoop dat ook dat de SEC er een flinke case van gaat maken! :Y)
Een gevalletje pump en dump
pi_91225614
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is illegaal en ik hoop dat ook dat de SEC er een flinke case van gaat maken! :Y)
Een gevalletje pump en dump
Uhu - dat is ook wat ik dacht - ik had alleen gedacht dat in dat geval het het wereld(economisch)nieuws zou halen omdat het echt een voorbeeldcase zou kunnen worden. Vooral omdat 't zowel met Twitter als met een beroemd persoon gebeurd is...
pi_91225698
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Site: http://www.dramexchange.com/

Misschien verkeerd geinterpreteerd, maar bij SSD staan prijzen voor het merk OCZ, "vertex series".
Vertex is inderdaad van OCZ en voor de pc markt. Er staat me bij dat ze gezegd hebben dat de groei momenteel vooral uit de enterprise markt komt en ze daar ook de komende tijd het meeste van verwachten, maar ik kan het nergens meer terug vinden. Misschien wordt het consumentengedeelte al wel groter voor OCZ.

Ze hebben wel op 60% lagere koersen 2.5 maand geleden geld opgehaald, wat ik niet vind pleiten voor het management. Als je markt daadwerkelijk booming is, wacht dan nog even met extra geld ophalen totdat je weer een mega kwartaal hebt gepubliceerd.
Abre los ojos
pi_91225777
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:08 schreef Mercer het volgende:

[..]

Het was ook maar een plagerijtje, maar ik hoop wel dat het dubbelt. :D
Ik hoop het ook voor je maar ik betwijfel het ten zeerste. ^O^

quote:
Dan zou ik maar oppassen met je Aegean met een beta van 1.5 B-) Al denk ik dat hij op korte termijn nog wel wat omhoog kan.
pi_91225870
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:17 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Uhu - dat is ook wat ik dacht - ik had alleen gedacht dat in dat geval het het wereld(economisch)nieuws zou halen omdat het echt een voorbeeldcase zou kunnen worden. Vooral omdat 't zowel met Twitter als met een beroemd persoon gebeurd is...
Ja, ik denk dat dat juist het probleem zou worden. Als het wereldnieuws was geweest zou de aandacht voor H&H bizar worden en je hebt er altijd wel droeftoeters tussen zitten die daar wel een slaatje uit proberen te slaan. Gevolg, de koers gaat als een gek op en neer bij een bijna failliet bedrijf. Iedereen wil verkopen.. en helpt daar mee het bedrijf om zeep :+
pi_91225970
quote:
Zojuist wel nieuws uitgekomen:

AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Ahold nv (AH.AE) opent zijn eerste Belgische Albert Heijn-winkel in maart 2011, meldt het supermarktconcern woensdagavond.

De nieuwe Albert Heijn, die als franchisewinkel geexploiteerd zal worden, komt in Brasschaat. Albert Heijn zal deze winkel vanuit haar bestaande distributiecentrum in Tilburg gaan beleveren, aldus Ahold.

Het bedrijf maakte in juni vorig jaar bekend definitief winkels in Belgie te willen gaan openen, maar kon toen om logistieke redenen nog niet zeggen wanneer dat zou plaatsvinden.

Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires

January 12, 2011 13:21 ET (18:21 GMT)

Copyright (c) 2011 Dow Jones & Company, Inc.
pi_91226128
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:22 schreef Westlander het volgende:

[..]

Zojuist wel nieuws uitgekomen:

AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Ahold nv (AH.AE) opent zijn eerste Belgische Albert Heijn-winkel in maart 2011, meldt het supermarktconcern woensdagavond.

De nieuwe Albert Heijn, die als franchisewinkel geexploiteerd zal worden, komt in Brasschaat. Albert Heijn zal deze winkel vanuit haar bestaande distributiecentrum in Tilburg gaan beleveren, aldus Ahold.

Het bedrijf maakte in juni vorig jaar bekend definitief winkels in Belgie te willen gaan openen, maar kon toen om logistieke redenen nog niet zeggen wanneer dat zou plaatsvinden.

Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires

January 12, 2011 13:21 ET (18:21 GMT)

Copyright (c) 2011 Dow Jones & Company, Inc.
Supervalu had gisteren een profit warning. Concurrent van Ahold in US.
http://www.google.com/finance?q=NYSE%3ASVU
Abre los ojos
pi_91226196
Fwiw, als Belg zijnde - Hema is hier succesvol neergestreken.

Aan de andere kant denk ik dat AH het wel eens lastig zou kunnen krijgen vanwege reeds veel 'merken' in elke categorie:

Delhaize is hier volgens mij de meest directe concurrent (iets duurder maar nadruk op kwalitatieve verswaren en aangenaam winkelen (ze hebben hier als enige een systeem waarbij je zelf je winkelkar kan scannen om snel voorbij de kassa te zijn enz)).

Colruyt is volgens mij ook een grote naam op de internationale markt (goedkoper voor volumeproducten - bespaart ook op alles om de kosten te drukken enz). Dan heb je nog Carrefour en de kleinere goedkopere winkels zoals Aldi, Lidl, Spar,...

Bottomline: waar is het gat in de markt dat AH kan opvullen?
Maargoed, het is een goed bedrijf, daar niet van...
pi_91226429
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:39 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Slim fundamenteel belegd. Het gaat hier in het forum naar mijn inziens te weinig over fundamenteel beleggen en teveel over strategieën.
Wat is daar mis mee? Nu klinkt het net of strategieën niet winstgevend kunnen zijn ;(
pi_91226566
Albert Heijn kan dat gat zeer makkelijk opvullen. Ik woon aan de belgische grens en het verschil in prijzen tussen Nederlandse supermarkten en Belgische is enorm. Maakt niet uit of je de colruyt en jumbo vergelijkt of de albertheijn en de delhaize. Het is niet voor niets dat de Belgen massaal in NL naar de supermarkt gaan hier.
pi_91226810
quote:
Housing Market Slips Into Depression Territory

Posted By: Cindy Perman | CNBC.com Staff Writer
CNBC.com
| 11 Jan 2011 | 10:52 AM ET

As the economy revs back to life, with signs of hiring on the horizon, the housing market is being left behind like Macaulay Culkin in Home Alone.

In the past few years, weve all been careful to choose our words carefully, not calling it a recession until it fit the technical definition and avoiding any inappropriate use of the D word Depression.

Things were bad but the broader economy never reached Depression territory. The housing market, on the other hand, just crossed that threshold.

Home values have fallen 26 percent since their peak in June 2006, worse than the 25.9-percent decline seen during the Depression years between 1928 and 1933, Zillow reported.

November marked the 53rd consecutive month (4 years) that home values have fallen.

Whats worse, its not over yet: Home values are expected to continue to slide as inventories pile up, and likely won't recover until the job market improves.

And while the president is physically protected in an emergency, whisked to a bunker at an undisclosed location, the actual White House is not: The value of 1600 Pennsylvania Avenue has dropped by $80 million, or nearly 25 percent since the peak of the housing boom. Its current value is $251.6 million, according to Zillow, down from $331.5 million.

Oh-h say can you see by the dawns ear-ly light
http://www.cnbc.com/id/41019790

Maar wanneer tijdens de grote depressie waren ze ook 26% gevallen?? Als dat aan het eind was, dan zou je nu ook kunnen zeggen dat het aan het eind is van deze crisis. En dus in principe verder geen invloed hoeft te hebben. Tja, tricky.
pi_91228832
quote:
12s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is daar mis mee? Nu klinkt het net of strategieën niet winstgevend kunnen zijn ;(
Inderdaad, het hele idee van strategieen ontwikkelen is om B&H (al dan niet partieel) te verslaan en dus per definitie de moeite waard om het te bespreken.

Even tussen neus en lippen door, ik schrik wel van het enthousiasme van de users hier om weer vol in de aandelen te stappen nu de beurs bijna 50% overgewaardeerd staat op basis van het historisch gemiddelde. :o
Greece
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:17:27 #150
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91228981
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:14 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Even tussen neus en lippen door, ik schrik wel van het enthousiasme van de users hier om weer vol in de aandelen te stappen nu de beurs bijna 50% overgewaardeerd staat op basis van het historisch gemiddelde. :o
Iedereen vindt nog onontdekte parels! Dagelijks!
pi_91229044
Ik ben 't wel een beetje eens over dat van meer fundamenteel bespreken.
Onder 't motto van begin bij jezelf - vandaag op CNN:
Inuit schakelen massaal over op fastfood:
http://edition.cnn.com/20(...)/index.html?hpt=Sbin

En dit is waarom ik inzet op landbouw (een koe voor 1 persoon neemt evenveel ruimte in als plantaardige voeding voor een heel dorp, so to speak), diabetes en hart- en vaatziekten (van verse vis naar big mac -> logisch lijkt mij) en kanker. En generische geneesmiddelen - ga eens beginnen puts en calls beginnen schrijven op Teva Pharmaceuticals. (Novo Nordisk is helaas te duur om nu nog in te stappen in mijn ogen).
Ook een van de redenen waarom ik zo blij ben dat ik het woord Accuray heb opgevangen btw.

Btw mendeljev - er zijn nog genoeg bedrijven met een technologie in ontwikkeling die gewoon onmisbaar is - ik stap ook niet vol enthousiasme in bedrijven zoals GM, conglomeraten en bouwcommodities zoals Caterpillar etc.

[ Bericht 11% gewijzigd door tony_clifton- op 12-01-2011 20:32:12 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:20:36 #152
323876 michaelmoore
pi_91229159
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef flyguy het volgende:

[..]

DSM blijkt zo een parel te zijn
Er is weinig keus, de rente is extreem laag
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:27:04 #153
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91229549
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die laatste zin is dan ook een belangrijk argument om tegen het huidige rentebeleid van de FED + ECB te zijn.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:42:49 #154
323876 michaelmoore
pi_91230473
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:27 schreef flyguy het volgende:

[..]

Die laatste zin is dan ook een belangrijk argument om tegen het huidige rentebeleid van de FED + ECB te zijn.
tja, de ECB en FED hebben hun landen naar de afgrond geleid van waardestijging van vastgoed, makkelijke hypotheken en dus valse rijkdom, op voorspraak van de politiek vaak met als doel een herverkiezing (Bush)
Nu is een rentestijging absoluut funest gezien de schulden

Europa doet me denken aan de lemmingen waarbij het ene land na het andere in de afgrond gaat vanwege hoge rentes / hoge schulden
pi_91230685
Wat of wie kan een rentestijging triggeren? Of heeft de FED dat zelf in de hand?
pi_91230793
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef flyguy het volgende:
Ongetwijfeld maar uiteindelijk bepaalt de prijs die je er voor betaalt het rendement.

Ik zou liever de stockpicks verzamelen in een lijstje en kopen als de markt goedkoop is.

Courtesy: SL

Dit plaatje illustreert het altijd zo mooi.
Greece
pi_91233114
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef tony_clifton- het volgende:

En dit is waarom ik inzet op landbouw (een koe voor 1 persoon neemt evenveel ruimte in als plantaardige voeding voor een heel dorp, so to speak), diabetes en hart- en vaatziekten (van verse vis naar big mac -> logisch lijkt mij) en kanker. En generische geneesmiddelen - ga eens beginnen puts en calls beginnen schrijven op Teva Pharmaceuticals. (Novo Nordisk is helaas te duur om nu nog in te stappen in mijn ogen).
Ook een van de redenen waarom ik zo blij ben dat ik het woord Accuray heb opgevangen btw.

Btw mendeljev - er zijn nog genoeg bedrijven met een technologie in ontwikkeling die gewoon onmisbaar is - ik stap ook niet vol enthousiasme in bedrijven zoals GM, conglomeraten en bouwcommodities zoals Caterpillar etc.
Column op IEX:

quote:
In Nederland ontvingen in 2010 bijna 3 miljoen mensen bij elkaar circa 30 miljard euro aan AOW. Dit is 10 miljard meer (+50%) dan tien jaar geleden. In deze periode nam het aantal AOWers toe met ongeveer 30%, van 2,3 miljoen naar bijna 3 miljoen. Overigens bedraagt het aantal 65-plussers in Nederland zon 2,65 miljoen; circa 10% van de AOWers woont namelijk in het buitenland.

Het aantal AOWers zal de komende vijf jaar met 0,5 miljoen toenemen tot 3,5 miljoen, oftewel circa 17%. De ontvangen AOW-premies, betaald door werkenden, dekken ruim 60% van de uitgaven. De overheid draagt het restant bij en dit aandeel neemt toe.

Vergrijzingsgolf versnelt
De vergrijzingsgolf die op ons afkomt gaat langzaam, maar versnelt de komende decennia. We hebben nauwelijks ervaring met de economische impact van de vergrijzing op de samenleving. Japan is het eerste land dat daar mee te maken heeft. Het vergrijzingsproces is het resultaat van twee megatrends:

* Een lagere vruchtbaarheidsgraad, die in westerse landen (uitzondering de VS) per saldo onder de vervangingsratio van 2,1 kind per vrouw ligt. Overigens geldt dit ook voor China, dat één-kind-beleid voert.
* Een stijgende leeftijd door een gezonder leven en betere medische voorzieningen.

Naar verwachting zijn in 2020-2025 1 miljard mensen 60-plusser, oftewel circa 13% van de wereldbevolking op dat moment. In 2050 verwacht men circa 2 miljard 60-plussers, die dan 22% van de in totaal 9,2 miljard mensen uitmaken.

Momenteel woont 10% van de bevolking in Europa (inclusief Rusland), ruim 5% in Noord-Amerika, bijna 15% in Afrika, 9% in Latijns-Amerika en ruim 60% in Azië. Als gevolg van de twee genoemde megatrends zullen de 60-plussers ongeveer in 2045 het aantal jongeren (0-14 jaar) overtreffen. Dit was in 1995 al het geval in Europa, inclusief Rusland. (Op de site van de Verenigde Naties is hier veel info over te vinden. Ook interessant is de website van het CBS over demografische ontwikkelingen in Nederland.)
Dus naar verwachting zijn in 2020 1 miljard mensen 60-plusser. Dus ik ga geld inzetten op farmaceuten zoals Pfizer, Bayer, Lilly's etc. Op zorgverleners, uitvaartorganisaties en andere bedrijven die kunnen profiteren van de vergrijzing.
pi_91233304
quote:
12s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niks mis met strategien, maar het ging de laatste tijd erg weinig over fundamenteel beleggen en erg veel over strategien.
pi_91233950
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Column op IEX:

[..]

Dus naar verwachting zijn in 2020 1 miljard mensen 60-plusser. Dus ik ga geld inzetten op farmaceuten zoals Pfizer, Bayer, Lilly's etc. Op zorgverleners, uitvaartorganisaties en andere bedrijven die kunnen profiteren van de vergrijzing.
Pharmaceuticals zou ik inderdaad op mijn lijstje zetten ^O^ Novartis zou mijn voorkeur hebben. Samen met was specifieke farmaceuten die zich richten op 1 of 2 soorten medicijnen. J&J is te Amerikaans en de meeste Europese farmaceuten hebben de afgelopen 10 jaar behoorlijk op hun dak gekregen wat betreft rendement.
pi_91234565
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan heb je nog steeds de keuze om in cash te blijven. Ik besef dat dit mentaal gezien moeilijk is, maar bestudeer het plaatje Cost of Loss dat hierboven werd gepost om er kracht uit te putten.

(Normaal komt Selang met deze invalshoek, maar ik zal hem vanavond eens aflossen :-)
pi_91234634
quote:
Het probleem van veel kleine 'nieuwe parels' op de beurs is dat het vaak dood of de gladiolen is. De groei is vaak exponentieel en iedereen probeert er van mee te eten en dan kakt het weer in elkaar en geeft men elkaar weer de schuld op internetforums. Zonder gegronde redenen. Terwijl een boel van die bedrijven niet eens constructieve winst lieten zien.

quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:14 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Inderdaad, het hele idee van strategieen ontwikkelen is om B&H (al dan niet partieel) te verslaan en dus per definitie de moeite waard om het te bespreken.
Ik denk dat sommige er ook gewoon de tijd niet voor hebben om hier veel mee bezig te zijn.

quote:
Ach, je hebt altijd een gedeelte die het aan de weerskanten van de normale verdeling zitten. Misschien heeft FOK! wel geluk dat er toevallig een boel van die beleggers hier zitten :+

Het schreeuwt wel weer om een onderzoekje. Wat is de kans dat met stockpicking over de laatste 10 jaar dat je aandelen hebt weten te kunnen kopen die elk jaar meer dan 8% gemiddeld renderen? Random algoritme die elk jaar een portfolio van 15 aandelen bij elkaar koopt en dat aan het eind van het jaar verkoopt en weer opnieuw oppakt. Laat op die manier een 100 simulaties lopen en kijken of je gemiddeld genomen op een goed % niveau uit komt :9~
pi_91235982
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef Mendeljev het volgende:
Ik zou liever de stockpicks verzamelen in een lijstje en kopen als de markt goedkoop is.

[ afbeelding ]

Het vervelende aan dat plaatje is echter dat je nooit weet of de beurs al over een jaar met 50% instort, of pas over 12 jaar met 35%.
Het is dus ook niet per definitie een goed idee om je geld op een spaarrekening te houden en te wachten tot de grote crash.

Ik denk dat het goed is om er aan herinnert te worden dat de vorige keer dat de DJI met bijna 50% daalde in 1974 was.
pi_91237193
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:04 schreef tony_clifton- het volgende:

Dat was ik inderdaad en ik heb het aandeel nog steeds. Sterker nog: het is een van de twee laatste aandelen die ik nog heb.

Het staat voor mij op zo'n 10 % winst, maar de bedoeling is een rendement van zeg 400 %. Gravity werkt nog steeds aan de opvolger van z'n mmorpg blockbuster Ragnarok. De release wordt alsmaar uitgesteld, wat een teken kan zijn dat het development team z'n magic touch kwijt is. Het kan ook betekenen dat de developers alleen iets willen releasen dat aan de hoge eisen van henzelf en van de doelgroep beantwoordt. Ik geloof nog in de tweede theorie, ook omdat er inmiddels een open beta test is geweest die redelijk positief werd ontvangen. Als Ragnarok 2 een succes wordt dan gaat het aandeel GRVY naar mijn verwachting een paar keer over de kop, vanwege alle abonnements inkomsten, royalities op karakters, handel in virtuele real estate en items, etc, etc wat er tegenwoordig om zo'n game heen ontstaat.

Ondertussen hebben ze ook nog wat kleinere games en doen ze projecten voor derden, zodat er inkomsten blijven binnenkomen en de fundamentals redelijk gezond blijven. Je hebt dus eigenlijk een redelijk geprijsd aandeel in een kleine gamestudio met een call optie op het succes van Ragnarok 2. Zodra ik merk dat de nieuwe game een failure is, dan doe ik het aandeel de deur uit.
pi_91237300
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:51 schreef WinningMood het volgende:
Het is dus ook niet per definitie een goed idee om je geld op een spaarrekening te houden en te wachten tot de grote crash.
Je moet het voor jezelf uitmaken natuurlijk, in reele termen zul je met aandelen nog steeds goed af zijn over een lang tijdsbestek als je het vergelijkt met een renterekening. Aandelen zijn natuurlijk enkel onder- of bovengewaardeerd op basis van een waardering en als je met weinig tevreden bent dan is er niets mis mee om nu in te stappen.

quote:
Ik denk dat het goed is om er aan herinnert te worden dat de vorige keer dat de DJI met bijna 50% daalde in 1974 was.
Ik heb dan geen olifantengeheugen maar de crash van 2008/2009 is me dan nog wel bijgebleven waar de AEX in 2008 met 52% kelderde. Maar dat doet inderdaad niets af aan de onvoorspelbaarheid van de beurzen. Wat ik wel vreemd vind is dat er nu een ware hausse lijkt te onstaan terwijl dit optimisme ver te zoeken was toen de AEX 200 noteerde. Voor iedere punt dat de index stijgt is het neerwaarts risico groter, iets wat velen niet willen beseffen om de een of andere reden.
Greece
pi_91237519
[quote]1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:07 schreef Mendeljev het volgende:

Ik heb dan geen olifantengeheugen maar de crash van 2008/2009 is me dan nog wel bijgebleven waar de AEX in 2008 met 52% kelderde. Maar dat doet inderdaad niets af aan de onvoorspelbaarheid van de beurzen.
[quote]

stom van mij opgeschreven, ik bedoelde met "vorige" de crash voor de laaste van 2008/2009.
Dat is dus twee crashes van ~50% in 45 jaar.
pi_91237607
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef jaco het volgende:
Ondertussen hebben ze ook nog wat kleinere games en doen ze projecten voor derden, zodat er inkomsten blijven binnenkomen en de fundamentals redelijk gezond blijven. Je hebt dus eigenlijk een redelijk geprijsd aandeel in een kleine gamestudio met een call optie op het succes van Ragnarok 2. Zodra ik merk dat de nieuwe game een failure is, dan doe ik het aandeel de deur uit.
Interessante benadering. Weet je nog meer van dit soort gamebedrijven die op dezelfde manier actief zijn? :)
Greece
pi_91238191
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:10 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Interessante benadering. Weet je nog meer van dit soort gamebedrijven die op dezelfde manier actief zijn? :)
Nee. Eerlijk gezegd, speel ik zelf geen MMORPG's. De tip kreeg ik van een value investing blogger die GRVY op basis van een screener op fundamentals ontdekte en de discussie die daarop volgde. Als er iemand goed bekend is met de MMORPG scene, dan hoor ik graag hoe er daar tegen de komst van Ragnarok 2 wordt aangekeken.
pi_91239906
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat was ik inderdaad en ik heb het aandeel nog steeds. Sterker nog: het is een van de twee laatste aandelen die ik nog heb.
Dan zijn we natuurlijk wel erg benieuwd naar dat andere aandeel gezien Gravity op een interessante methode was gekozen. Al heb ik een vermoeden dat dit niet een relatief onbekend aandeel is.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:49:10 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91240658
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:51 schreef WinningMood het volgende:

In dit plaatje staan de dalingen op de S&P500 aangegeven.

Er is een goede correlatie tussen de historische 20-yr returns en waardering

Of zie het plaatje hieronder, dat de gemiddelde 10-yr returns aangeeft (blauwe lijn) en de historische range van de uitkomsten als functie van de waardering. Momenteel zitten we op een Shiller P/E van 23...

Als je er vanuit gaat dat beleggers als groep de markt niet kunnen verslaan....

...kom je bij de huidige waardering al heel snel bij een keuze voor cash uit.

Alleen als je denkt dat je het beter kunt dan de gemiddelde prof dan heb je imo een reden om in de markt te zijn. Zie hier de reden waarom er op dit forum zoveel aandacht is voor strategieën. Zonder "edge" krijg je een hele reeks van uitkomsten bij verschillende beleggers maar gemiddeld doe je het niet beter dan buy&hold. En de verwachte returns daarvan zijn bij de huidige waardering niet gunstig tov het risico dat je loopt.

Als tegenargument krijg ik vaak een soort "new era" argument, bijvoorbeeld dat de returns nu veel stabieler zouden zijn dan vroeger. Dat hoorde je vooral in de jaren '90 toen het een tijdje heel goed ging. Maar dat geldt allang niet meer. Van de drie grootste dalingen van de afgelopen > 1 eeuw plaats vonden er 2 plaats in de afgelopen 10 jaar (die andere was 1929). Geen verrassing trouwens, want de grootste dalingen komen allemaal vanaf een hoog waarderings niveau.

Mijn reisverslagen
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:54:52 #170
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91241049
quote:

Want de inuit brengt een hele markt met zich mee? :9
pi_91241103
waarom gaat de markt juist altijd omhoog wanneer ik geen positie heb. :( nu heb ik noppes nada verdiend aan deze rally. dacht dat de markt dieper een pullback zo maken maar mijn entry is niet getriggerd. :'( eerst mis ik een entry door een nieuwjaarsfeest nu mis ik er weer één omdat de markt niet meewerkt. Zo wordt traden wel heel erg moeilijk 8)7

en straks zie je maar weer dat de markt verder blijft rallyen tot S&P 1300 zonder pullback,
POMO agenda is net geupdated.
http://www.newyorkfed.org/markets/tot_operation_schedule.html
pi_91241401
Qua het edge vs stockpicking verhaal denk ik dat je als particulier je niet moet bewegen in fondsen waar meer dan EUR 100k per dag in verhandeld wordt. Als je je daar consequent aan houdt kun je met wat huiswerk wel wat leuke rendementen behalen.
Abre los ojos
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:34:50 #173
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91243404
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ongetwijfeld maar uiteindelijk bepaalt de prijs die je er voor betaalt het rendement.

[ afbeelding ]

Ik was eigenlijk sarcastisch in de zin dat iedereen en hun oma elke dag naar de statistieken van bedrijf X kijkt, zich vervolgens afvraagt waarom niemand het nog eerder heeft ontdekt en denkt een klapper te maken.
pi_91243506
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:54 schreef Sokz het volgende:

[..]

Want de inuit brengt een hele markt met zich mee? :9
Dat gebeurt net zo goed in China, en daar kan je wel al van een markt spreken...
pi_91243524
Iemand enig idee waarom Pfizer en Eli Lilly & Co zo gezakt zijn sinds 2002? Twee farmaceuten die volgens mij goede medicijnen hebben.
pi_91243568
Ik gok op patentverlies - pfizer zit geografisch goed wat betreft china- waar men ook hoe langer hoe meer westerse geneesmiddelen gaat gebruiken...
pi_91244195
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:34 schreef flyguy het volgende:
Ik was eigenlijk sarcastisch in de zin dat iedereen en hun oma elke dag naar de statistieken van bedrijf X kijkt, zich vervolgens afvraagt waarom niemand het nog eerder heeft ontdekt en denkt een klapper te maken.
Maar ik denk ook dat er heel veel pareltjes te vinden zijn in de grote woeste zee. Er zijn naar verluid op en rondom de 50.000 aandelen vrij verhandelbaar op de wereldwijde aandelenbeurzen. Het is dan ook aannemelijk dat er iedere dag meerdere flutaandelen zich opwerken tot topaandelen met idem dito koersresultaat. Statistisch gezien is de kans om een klapper te maken gewoon erg klein maar dat is een risico dat stockpickers gewoon in acht nemen.

Ik bedenk me net eigenlijk dat een willekeurige greep uit zo'n grote groep nog steeds veel en veel meer kans op succes biedt dan het kopen van een straatje uit de staatsloterlij, maar dat terzijde.. :')
Greece
pi_91246469
Warren Buffet had toch een stuk of 100 'rubbish' stocks gekocht, uiteindelijk hebben er slechts 4 géén turnaround gemaakt. Oké, hij had ze wel heel zorgvuldig uitgezocht en met de leiding gesproken e.d. voor een beslissing te nemen, maar idd - het kan wel.

Ofwel ben ik mis, maar meen dit eens gehoord te hebben...
pi_91250072
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik gok op patentverlies - pfizer zit geografisch goed wat betreft china- waar men ook hoe langer hoe meer westerse geneesmiddelen gaat gebruiken...
In China en India stelt een patent geen ruk voor, en wordt alles illegaal gekopieerd. Alleen als ze het technisch niet kunnen reproduceren kan een Westers bedrijf in die landen geld verdienen. Sterker nog: veel bedrijven kiezen om NIET op die markten actief te zijn, omdat ze gedwongen worden samen te werken met locale partijen, waarna plotseling ze op de Westerse markten een concurrent hebben die hun Westerse technologie heeft gekopieerd.

Actief zijn in China is niet zonder meer een pre. Dat is nogal bedrijf en productafhankelijk. Ik heb geen idee hoe makkelijk medicijnen te kopieren zijn. Maar als ik om me heen kijk nogal makkelijk :)
pi_91250077
quote:
8s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:55 schreef superpiet het volgende:
waarom gaat de markt juist altijd omhoog wanneer ik geen positie heb. :( nu heb ik noppes nada verdiend aan deze rally. dacht dat de markt dieper een pullback zo maken maar mijn entry is niet getriggerd. :'( eerst mis ik een entry door een nieuwjaarsfeest nu mis ik er weer één omdat de markt niet meewerkt. Zo wordt traden wel heel erg moeilijk 8)7

en straks zie je maar weer dat de markt verder blijft rallyen tot S&P 1300 zonder pullback,
POMO agenda is net geupdated.
http://www.newyorkfed.org/markets/tot_operation_schedule.html
dat vind ik ook altijd zo irritant, dat de markt niet mijn portefeuille volgt.....
pi_91250084
Ik zat trouwens short omdat ik vrij kansloos vond dat een failliet land als Japan een failliet land als Portugal gaat 'helpen', en dat de markt daar met opluchting op reageeert, maar daar dacht de markt en de commentaren anders over. Dus die positie heb ik maar snel gesloten :) Jammer maar helaas, volgende keer beter :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 13-01-2011 04:43:42 ]
pi_91250091
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:22 schreef Mercer het volgende:
+1.36 (11.94%)

Ik :)

Kom je het ook even melden als blijkt dat ze hun deferred tax asset moeten afwaarderen en de familieclan er met de kas vandoor is? :)
pi_91250119
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:00 schreef MrUnchained het volgende:
Qua het edge vs stockpicking verhaal denk ik dat je als particulier je niet moet bewegen in fondsen waar meer dan EUR 100k per dag in verhandeld wordt. Als je je daar consequent aan houdt kun je met wat huiswerk wel wat leuke rendementen behalen.
Grappig idee. Ik hoef niet zo nodig grote klappers te maken, en heb liever wat meer stabiliteit. Traden in dit soort minifondsen doe ik dan wel met een klein deel van mijn portefeuille, maar ik zou er nooit exclusief in beleggen. Omdat ze zo illiquide zijn is een exit vaak moeilijk, zeker als ze distressed raken. Dan ben je overgeleverd aan de marketmaker, en levert meestal geen gelukkig einde op.... meer upside, maar ook meer downside. En ik denk dat je als particulier altijd een zware informatieachterstand hebt, nog meer bij dit soort fondsen.
pi_91250426
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 04:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Grappig idee. Ik hoef niet zo nodig grote klappers te maken, en heb liever wat meer stabiliteit. Traden in dit soort minifondsen doe ik dan wel met een klein deel van mijn portefeuille, maar ik zou er nooit exclusief in beleggen. Omdat ze zo illiquide zijn is een exit vaak moeilijk, zeker als ze distressed raken. Dan ben je overgeleverd aan de marketmaker, en levert meestal geen gelukkig einde op.... meer upside, maar ook meer downside. En ik denk dat je als particulier altijd een zware informatieachterstand hebt, nog meer bij dit soort fondsen.
Bij grote fondsen kijken zoveel professionele spelers mee dat ik juist denk dat daar je achterstand het grootst is. Bij de echte kleine fondsen zie je amper of geen institutionelen. Bovendien staan die bedrijven vaak wel open om een prutsende particulier te woord te staan. Als je je huiswerk goed doet hoef je ook amper te verkopen in een disstressed situation.
Abre los ojos
pi_91250449
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Wat denk je Lyrebird zal de dollar terrein winnen ten opzichte van de euro? Ik denk van wel daarom ben ik ook van plan om te gaan beleggen in Amerikaanse aandelen. Dan heb je de aandelen koersen die omhoog gaan + de dollar die in waar stijgt.
Ik heb weinig vertrouwen in de Europese droom, en dus in de Euro. Van de andere kant moet je de Duitsers nooit onderschatten, en die zijn voorlopig nog steeds de motor achter de Euro.

Van de andere kant heb ik totaal geen vertrouwen in de huidige Amerikaanse regering, alhoewel er met de nipte Republikeinse meerderheid in het Huis van Afgevaardigen een einde lijkt te komen aan het ideologisch gemotiveerde beleid van Obama, wat vanaf nu wat pragmatischer zal worden. Verder vertrouw ik Bernanke niet, en heb ik niets met het FED beleid. Ik verwacht dat de dollar dus nog wel wat verder zal zakken.

Maarrr, net zoals dat je Duitsers nooit moet onderschatten, moet je ook Amerikanen nooit onderschatten. De slimste Amerikanen werken niet bij de overheid, maar in het bedrijfsleven, en ik verwacht dat de winsten van Amerikaanse bedrijven, vooral grote Amerikaanse bedrijven die veel exporteren of dominant zijn in hun gebied (Boeing, CAT, CMI) nog verder toe zullen nemen. Gunstig voor de koers van de dollar.

Het belangrijkste probleem dat ik voorzie, is de instabiliteit die zal worden gegenereerd door landen met hoge staatsschulden. Iedere keer als er nieuws is over de staatsschuld van Portugal, Japan, de VS, Belgie, noem ze maar op, zal de beurs een knauw krijgen. Spanje is waarschijnlijk het volgende slachtoffer. Reken er maar op dat het hard naar beneden zal gaan. Maar niet voor lang, want aan de andere kant zullen bedrijven met geweldige cijfers blijven komen. Eigenlijk hetzelfde patroon als wat we het afgelopen jaar hebben gezien.

Neem deze kijk in de toekomst met een korreltje zout - ik zit er meestal finaal naast. :7
pi_91250534
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 06:54 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Bij grote fondsen kijken zoveel professionele spelers mee dat ik juist denk dat daar je achterstand het grootst is. Bij de echte kleine fondsen zie je amper of geen institutionelen. Bovendien staan die bedrijven vaak wel open om een prutsende particulier te woord te staan. Als je je huiswerk goed doet hoef je ook amper te verkopen in een disstressed situation.
da's juist omgekeerd. T.a.v. de kleine fondsen hebben financiers (en da's meestal een mix van leningen en equity juist een enorme kennisvoorsprong. Althans dat is mijn ervaring. Ook al zijn er Chinese walls tussen equity en lening portfolio's, dus die kennis behoort niet gedeeld te worden binnen die investeerders.

Verder is de koers van een klein fonds natuurlijk oneindig makkelijker te beinvloeden met niet al te veel geld, zodat het speelbal is van allerlei partijen en niet noodzakelijkerwijze fundamentals.

Ik ben met je eens dat je er prima op kunt handelen/investeren, maar ik betwijfel of er een wezenlijke edge is.
pi_91254105
Hah, zie dat jullie ook al op de hoogte zijn van die nieuwe website waar ik de naam niet van noem. Zag er inderdaad niet interessant uit. Ze hebben wel een mooie domeinnaam vind ik.

Verder is dit wel een leuk iets, maar dat komt natuurlijk omdat Lehman en 9/11 allemaal niet op de eerste van de maand zijn gebeurd.
How to beat the market? Only stay a day at a time

[ Bericht 41% gewijzigd door Rejected op 13-01-2011 10:44:17 ]
pi_91255603
Haha volgens Binck ben ik een eens rijk:

:7
Er staat een order in de bied van 280 tegen 40,515. Hij lijkt ook niet te verdwijnen :S.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91255620
Kenners, ik heb zojuist mijn rekening kunnen activeren bij Binck. Ik wil graag beginnen met redelijk defensief wat geld te beleggen. Ik ben op zoek naar bewezen beleggingsfondsen waar jullie goede ervaringen mee hebben. Ik lees wat goede verhalen over Carmignac bijvoorbeeld. Daarnaast wil ik wat investeren in aandelen met een relatief hoog dividend zoals een Shell.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_91255777
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:07 schreef mark_dabomb het volgende:
Daarnaast wil ik wat investeren in aandelen met een relatief hoog dividend zoals een Shell.
Kun je met Binck ook op de Amerikaanse beurs handelen? Hoog dividend: Southern Copper. Zij keren als ik het goed heb 4x per jaar dividend uit, wat nu rond de 1%-1.5% per keer is. Koers staat wel hoog.
pi_91255899
Ik vind 'Shares' eigenlijk helemaal niet zo gek. Jammergenoeg kan je nu alleen nog maar info over Nederlandse aandelen vinden.

Het lijkt er ook op dat je niet zelf een column kan schrijven. Dat is alleen voorbehouden aan een voorgebakken groep experts.

[ Bericht 36% gewijzigd door WinningMood op 13-01-2011 11:22:31 ]
pi_91256777
Hoelaat komt er nieuws over Spanje en Italie?
pi_91256954
Geen idee, na de middag is er iets met Trichet, om 14:30 Amerikaanse handelsbalans...

België heeft blijkbaar Europese steun nodig:

http://www.tijd.be/nieuws(...)un-.9009198-3136.art

[ Bericht 60% gewijzigd door tony_clifton- op 13-01-2011 11:50:14 ]
pi_91257866
Werd men by Spyker wakker?
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:15 schreef WinningMood het volgende:
Ik vind 'Shares' eigenlijk helemaal niet zo gek. Jammergenoeg kan je nu alleen nog maar info over Nederlandse aandelen vinden.

Het lijkt er ook op dat je niet zelf een column kan schrijven. Dat is alleen voorbehouden aan een voorgebakken groep experts.
Wat is er dan zo goed aan? Zo indrukwekkend vind ik de info voor Nederlandse bedrijven niet eens. Het enige positieve is dat je daar je eigen groep aan kunt maken. Dat is wel tof. Maar het is vooral een enorme marketing stunt imho.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:40:00 #195
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_91261690
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:07 schreef mark_dabomb het volgende:
Kenners, ik heb zojuist mijn rekening kunnen activeren bij Binck. Ik wil graag beginnen met redelijk defensief wat geld te beleggen. Ik ben op zoek naar bewezen beleggingsfondsen waar jullie goede ervaringen mee hebben. Ik lees wat goede verhalen over Carmignac bijvoorbeeld. Daarnaast wil ik wat investeren in aandelen met een relatief hoog dividend zoals een Shell.
Ik denk dat je het meeste geld kunt verdienen door te wachten tot de boel crasht en dan op AEX 250, 200 en 150 een deel van je kapitaal inleggen. Komen we nooit meer op die niveau's, heb je ook geen geld verloren ;).

Koop je nu, verkoop je waarschijnlijk je aandelen weer op AEX 150 of zo.

Glazen bollen verkoop ik voor ¤150 per stuk O-)
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_91272952
Wat vinden jullie van zaken zoals OpenTable en Netflix?. Beide zijn internet zaken. NetFlix voor video verhuur en dvd koop online en de ander om een reservering te boeken in een restaurant, ook online. Kijk de prijs eens van het aandeel en de stijging die het heeft doorgemaakt! 200% in een jaar. Voor dit soort zaken!

OpenTable loopt tegen een 164 maal de trailing earnings en een 18 maal de sales. Price/book, price/sales tegen de 20. :') Voor een restaurant online boekings site. Teh fuck! Waarom investeert men nog steeds in deze aandelen? Als de markt al een luchtbel is, zijn dit soort zaken helemaal een bubble. Of is het juist de tekening aan de wand dat de bubbel die we nu hebben echt de hoogte in gaat?
pi_91273478
LT puts kopen hé :)
pi_91273598
quote:
12s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:51 schreef tony_clifton- het volgende:
LT puts kopen hé :)
Ik heb nog niet naar de short mogelijkheden van die aandelen gekeken maar als ik het kan putten doe ik dat :P
pi_91273688
Ze vragen 760 en bieden 360 dollar voor een contract op 2 jaar strike 40 (1/2e huidige koers).

I dare you :P

Zou zeggen van doe mee maar da's (mi) iets te veel geld voor wat tenslotte gokken is...
Voor die prijs koop ik liever calls op een beloftevol biotechbedrijf :P

[ Bericht 5% gewijzigd door tony_clifton- op 13-01-2011 18:01:46 ]
pi_91276067
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden jullie van zaken zoals OpenTable en Netflix?. Beide zijn internet zaken. NetFlix voor video verhuur en dvd koop online en de ander om een reservering te boeken in een restaurant, ook online. Kijk de prijs eens van het aandeel en de stijging die het heeft doorgemaakt! 200% in een jaar. Voor dit soort zaken!

OpenTable loopt tegen een 164 maal de trailing earnings en een 18 maal de sales. Price/book, price/sales tegen de 20. :') Voor een restaurant online boekings site. Teh fuck! Waarom investeert men nog steeds in deze aandelen? Als de markt al een luchtbel is, zijn dit soort zaken helemaal een bubble. Of is het juist de tekening aan de wand dat de bubbel die we nu hebben echt de hoogte in gaat?
Naar mijn mening zijn deze twee omhoog gegaan door continu short squeezes. Hun bedrijfsmodel is meestal te hoog gewaardeerd, ik heb een interessant stuk gelezen over netflix. Deze laatste is contracten aangegaan voor 5 jaar maar die lopen over enkele jaren af. Deze contracten betekent dat netflix veel bandbreedte krijgt voor weinig geld. Dat zou niet door moeten kunnen gaan omdat bandbreedte gebruik van netflix zoveel is gestegen en kabelbedrijven zouden uiteindelijk meer macht krijgen in hun positie tegen netflix.

Nu is de short interest van OPEN en NFLX 35% en maanden geleden was dat maar 20%. Toch zijn beide aandelen gestegen. Het lijkt erop dat de bears hun eigen graf graven door te shorten want de PE is te hoog, maar hoe meer shorts hoe meer druk naar boven. Zeer ironisch.
pi_91277333
quote:

Netflix is afgelopen jaar een beetje de beursdarling geworden, is inmiddels meer dan alleen dvd verhuur, is voornamelijk een digitale kabelexploitant aan het worden. Maar gezien de status zal het wel redelijk overgewaardeerd van.

Van die reserveringssite snap ik helemaal geen fuck :')
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:39:05 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91278302
quote:
Tot de 600, 800 of 1000? Wie weet. Waarom niet?
The End Times are wild
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:47:19 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91282344

Vandaag heb ik trouwens mijn ATH van beleggingsresultaat behaald, zie deze grafiek. Dit is vanaf het moment dat ik bij Alex beleg.
Het is trouwens niet zo dat ik mijn vermogen in die 9 jaar tijd vertwintigvoudigd heb, want ik heb af en toe er nog geld ingebracht (ca 1/4 van mijn huidige vermogen). Het is dus eerder verviervoudigd. Maar tov de AEX toch geen slecht gemiddelde!
(Die rare knik eind 2007 was toen ik mijn geld er vanaf gehaald heb omdat ik een crash vreesde, maar uiteindelijk toch geen fysiek goud durfde te kopen vanwege de transactiekosten (had ik het maar gedaan!)
The End Times are wild
pi_91283744
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:47 schreef LXIV het volgende:
(Die rare knik eind 2007 was toen ik mijn geld er vanaf gehaald heb omdat ik een crash vreesde, maar uiteindelijk toch geen fysiek goud durfde te kopen vanwege de transactiekosten (had ik het maar gedaan!)
Je vreesde een crash op de top van bubble! Dat had je anders goed voor elkaar! _O_

Wat me vooral opvalt is dat je in relatief kort tijdsbestek 1 jaar en een beetje van "200" naar "500" ging. Aan welke constructie lag dit vooral? Het lijkt wel of je 2 a 3 grote klappers in korte termijn maakte.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:20:27 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91284440
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je vreesde een crash op de top van bubble! Dat had je anders goed voor elkaar! _O_

Wat me vooral opvalt is dat je in relatief kort tijdsbestek 1 jaar en een beetje van "200" naar "500" ging. Aan welke constructie lag dit vooral? Het lijkt wel of je 2 a 3 grote klappers in korte termijn maakte.
Op die grafiek zie je het niet goed, maar ik ging toen 5,5 keer over de kop. (ik ging dieper dan 200, op de bodem was het 160)
Dat kwam omdat ik veel aandelen in de porto had die extreem veel gedaald waren tijdens de crash, en daarna dus ook bovengemiddeld opveerden (ING, AEG, BAM, ORD, etc). Bovendien zat ik zo'n 200% long.
Diezelfde fondsen hebben trouwens mijn rendement in 2010 ook zeer gedrukt.
The End Times are wild
pi_91285404
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op die grafiek zie je het niet goed, maar ik ging toen 5,5 keer over de kop. (ik ging dieper dan 200, op de bodem was het 160)
Dat kwam omdat ik veel aandelen in de porto had die extreem veel gedaald waren tijdens de crash, en daarna dus ook bovengemiddeld opveerden (ING, AEG, BAM, ORD, etc). Bovendien zat ik zo'n 200% long.
Diezelfde fondsen hebben trouwens mijn rendement in 2010 ook zeer gedrukt.
Mja, je hebt vast wel een aantal shaky dagen gehad waar je echt baalde dat je ING, AEG etc. in je porto had. Ik kan me de posts hier nog wel herinneren dat je het zat was dat alles naar beneden ging en je een van de eerste bulls was die alles naar boven wou hebben :P

Maar al met al een leuk rendement! Ik heb het minder gedaan denk ik in die periode.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:38:18 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91285686
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, je hebt vast wel een aantal shaky dagen gehad waar je echt baalde dat je ING, AEG etc. in je porto had. Ik kan me de posts hier nog wel herinneren dat je het zat was dat alles naar beneden ging en je een van de eerste bulls was die alles naar boven wou hebben :P

Maar al met al een leuk rendement! Ik heb het minder gedaan denk ik in die periode.
Ik heb geluk gehad dat ik het eerste deel van de crash gemist heb. Alleen nog te vroeg erin gestapt. En vanaf de bodem extra long zitten levert natuurlijk ook goed op.

Overigens ga ik vanaf een AEX van 400-420 ook weer 'gewoon' long zitten hoor.
The End Times are wild
pi_91288459
quote:
12s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan zijn we natuurlijk wel erg benieuwd naar dat andere aandeel gezien Gravity op een interessante methode was gekozen. Al heb ik een vermoeden dat dit niet een relatief onbekend aandeel is.
Het is -denk ik- relatief onbekend: Brookfield Renewable Power Fund. Dit heeft een totaal ander doel in mijn portfolio dan Gravity, namelijk het vervangen van de obligaties die ik eind vorig jaar heb verkocht. Het is een Canadese utility georganiseerd als een fonds dat elke maand dividend uitkeert. Dit resulteert in zo'n 6 % per jaar.

Een goed rendement en naar ik hoop enigszins veilig voor inflatie, aangezien een energie leverancier natuurlijk wel enige pricing power heeft. Het bedrijf genereert bovendien schone energie. Ik ben niet echt een groene belegger, maar heb wel affinititeit met de duurzame keuze waar mogelijk. Ook de omzet van een duurzame energie leverancier is trouwens gecorreleerd met de olieprijs, die ik voorlopig zie stijgen.

Ik wilde bovendien mijn portfolio naar andere valuta diversificieren, weg van Euro, Yen en USD. Ik heb de CAD dus eerst gewisseld voor ik Brookfield aankocht. Ik heb ook een groot deel in AUD gewisseld. Mijn broker (IB) geeft me daar 4.57% rente over, dus zelfs zonder dat je het hoeft te investeren.
pi_91289464
quote:

Volg jij toevallig de hedge fund manager Whitney Tilson? Hij is short in precies die twee internet aandelen die je noemt: http://www.insidermonkey.(...)en-and-netflix-nflx/

De Netflix short thesis heeft hij uitgebreid gepost op Seeking Alpha : http://seekingalpha.com/a(...)-we-re-short-netflix

De CEO van Netflix heeft hier op gereageerd : http://seekingalpha.com/a(...)=qp_investment_views

Ik meen dat Tilson hier op zijn beurt weer op gereageerd heeft, maar ik kan dit zo snel niet terugvinden.
pi_91292598
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:27 schreef jaco het volgende:

[..]

Volg jij toevallig de hedge fund manager Whitney Tilson? Hij is short in precies die twee internet aandelen die je noemt: http://www.insidermonkey.(...)en-and-netflix-nflx/

De Netflix short thesis heeft hij uitgebreid gepost op Seeking Alpha : http://seekingalpha.com/a(...)-we-re-short-netflix

De CEO van Netflix heeft hier op gereageerd : http://seekingalpha.com/a(...)=qp_investment_views

Ik meen dat Tilson hier op zijn beurt weer op gereageerd heeft, maar ik kan dit zo snel niet terugvinden.
Volg hem niet bewust, insider monkey en seeking alpha hebben wel interessante stukjes soms ^O^ . Ik weet nog niet of hij nog steeds short zit. Hij zat volgens mij namelijk al short sinds januari 2010. En dat aandeel is als een gek gestegen dus het zal hem wel zwaar op de maag liggen. En zoals je weet volg ik nogal erg sterke trending aandelen mits ze fundamenteel goed staan. Deze was ik dus enigszins uit het oog verloren.

Respect dat hij zo gedetailleerd over zijn short positie spreekt maar laten we wel wezen, hij had die positie veel eerder moeten verkopen. Ik ben het het overigens volledig eens met zijn gehele short verhaal. Dat soort artikelen zorgen er altijd voor dat ik huiverig wordt om relatief onbekende aandelen aan te schaffen ^O^
pi_91293642
Ik vind het moedig, short gaan op Netflix. De dienst is mateloos populair in de VS en timmert stevig aan de weg in Canada. Ik zou ze niet kopen, want erg duur, maar het zou me niet verbazen als ze nog is verder stijgen dit jaar. Concurrentie is aanwezig, maar zolang de service van Netflix superieur is en dominanter dan die van de concurrentie zou ik ze houden als ik ze had.

Voor degene die denken "Voor een bedrijf dat online films en series aan bied?!" Op de top is Netflix verantwoordelijk voor 20% van het gebruik van de totale bandbreedte in de VS.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 01:51:38 #212
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91298923
Wat is Europa toch ook weer een stom vehikel. Om pan-Europees te opereren heb je UCITS standaard nodig, maar de leukste stukjes van de EU, Isle of Man en de Kanaal-eilanden, tellen dan weer niet. En ook IBC's in Ierland of Luxemburg komen niet in aanmerking...

Waarom heeft de EU geen Delaware/Fairfield?

*is gefrustreerd...
  vrijdag 14 januari 2011 @ 01:53:22 #213
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91298940
Editknop werkt niet, maar ik weet dat Isle of Man en de Kanaal-eilanden niet bij de EU horen, maar dan nog...
pi_91304904
Intel all time high EPS, vandaag JP Morgan met cijfers.
pi_91305273
Wat denken jullie van ASML? Alles wijst omhoog denk ik.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:28:35 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91305523
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:47 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag heb ik trouwens mijn ATH van beleggingsresultaat behaald, zie deze grafiek. Dit is vanaf het moment dat ik bij Alex beleg.
Het is trouwens niet zo dat ik mijn vermogen in die 9 jaar tijd vertwintigvoudigd heb, want ik heb af en toe er nog geld ingebracht (ca 1/4 van mijn huidige vermogen). Het is dus eerder verviervoudigd. Maar tov de AEX toch geen slecht gemiddelde!
Gefeliciteerd met dit mooie resultaat!
Wat alleen niet uit de grafiek blijkt is het enorme risico dat je hebt gelopen door je leverage steeds verder te verhogen toen de positie zich tegen je bewoog. 25% extra daling (dus AEX naar 150 ipv 200) was een complete wipe-out geweest (equity=nul) en daar had je nooit meer van kunnen herstellen. Maar als het goed afloopt dan ziet zo'n grafiek er natuurlijk wel spectaculair uit.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:33:15 #217
324665 meth77
to do or not to do
pi_91305674
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:21 schreef Rejected het volgende:
Wat denken jullie van ASML? Alles wijst omhoog denk ik.
mijn vriendin, die zegt dan, dat het dan binnenkort weer naar beneden wijst
pi_91306283
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:33 schreef meth77 het volgende:

[..]

mijn vriendin, die zegt dan, dat het dan binnenkort weer naar beneden wijst
Ja de helft belegt contrair. Maar op basis van de waardering vind ik ze niet duur.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:42:42 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91308146
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met dit mooie resultaat!
Wat alleen niet uit de grafiek blijkt is het enorme risico dat je hebt gelopen door je leverage steeds verder te verhogen toen de positie zich tegen je bewoog. 25% extra daling (dus AEX naar 150 ipv 200) was een complete wipe-out geweest (equity=nul) en daar had je nooit meer van kunnen herstellen. Maar als het goed afloopt dan ziet zo'n grafiek er natuurlijk wel spectaculair uit.
Dat heb ik niet echt gedaan hoor. Ik ben die leverage pas gaan opbouwen op de weg omhoog.
Verder zie je dat in 2010 er eigenlijk teveel volatiliteit in de grafiek zit. Dat kwam ook omdat ik zeer overweight was in BAM en ORD, het slechtste AEX respectievelijk AMX fonds. Maar toch streef ik voor dit jaar naar het afbouwen van de leverage.
The End Times are wild
pi_91314694
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:29 schreef Virgil het volgende:
Ik vind het moedig, short gaan op Netflix. De dienst is mateloos populair in de VS en timmert stevig aan de weg in Canada. Ik zou ze niet kopen, want erg duur, maar het zou me niet verbazen als ze nog is verder stijgen dit jaar. Concurrentie is aanwezig, maar zolang de service van Netflix superieur is en dominanter dan die van de concurrentie zou ik ze houden als ik ze had.

Voor degene die denken "Voor een bedrijf dat online films en series aan bied?!" Op de top is Netflix verantwoordelijk voor 20% van het gebruik van de totale bandbreedte in de VS.
Het verbaast me dat Netflix het zo goed doet. De laatste keer dat ik me in het aandeel verdiept heb, stonden ze op $25. -O-

Ergens is het trouwens niet zo gek.

Ik heb twee jaar lang een abonnement op Netflix gehad, en had een systeem uitgedokterd waarbij ik het maximale aantal films per week binnen kon krijgen, op mijn abonnement dan. Komt neer op de Netflix envelop met DVD de dag erop meteen terug te sturen (snel film kijken dus) en rekening met het weekend te houden. Maar veel collega's en vrienden waren veel lakser, en keken maximaal een of twee films per maand. Ondertussen wel $10/maand betalen, en dat jaren lang.

Onderschat niet hoe verschrikkelijk lui en laks de gemiddelde Amerikaan is. Tja, het is eigenlijk wel logisch dat dit soort services goud geld verdienen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:55:59 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91317096
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat heb ik niet echt gedaan hoor. Ik ben die leverage pas gaan opbouwen op de weg omhoog.
Verder zie je dat in 2010 er eigenlijk teveel volatiliteit in de grafiek zit. Dat kwam ook omdat ik zeer overweight was in BAM en ORD, het slechtste AEX respectievelijk AMX fonds. Maar toch streef ik voor dit jaar naar het afbouwen van de leverage.
Ik meen me te herinneren dat je zelf ook zei dat het bij een AEX van 150 game over was. Bijkoop acties in combinatie met opties :{w . Een iets minder gulle Wouter Bos en we hadden je hier niet meer gezien.
Mijn reisverslagen
pi_91317420
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat je zelf ook zei dat het bij een AEX van 150 game over was. Bijkoop acties in combinatie met opties :{w . Een iets minder gulle Wouter Bos en we hadden je hier niet meer gezien.
Wordt je de toegang tot FOK! gelijk ontzegd als je equity onder water gaat? ;(
Abre los ojos
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:11:43 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91317881
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:01 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Wordt je de toegang tot FOK! gelijk ontzegd als je equity onder water gaat? ;(
Als de bank je account liquideert omdat je equity onder water komt, al is het maar voor één dagje, dan is al je poen definitief weg. Er valt dan niks meer te beleggen dus zie je iemand ook niet meer in het "De Beursvloer" forum.

De toegang tot Fok! word je gelukkig niet ontzegd. In R&P zul je met warmte worden ontvangen.
Mijn reisverslagen
pi_91318676
quote:
1s.gif[b] Op donderdag 13 januari 2011 22:13 Het is -denk ik- relatief onbekend: Brookfield Renewable Power Fund. Dit heeft een totaal ander doel in mijn portfolio dan Gravity, namelijk het vervangen van de obligaties die ik eind vorig jaar heb verkocht. Het is een Canadese utility georganiseerd als een fonds dat elke maand dividend uitkeert. Dit resulteert in zo'n 6 % per jaar.

Een goed rendement en naar ik hoop enigszins veilig voor inflatie, aangezien een energie leverancier natuurlijk wel enige pricing power heeft.
Een interessante keuze als inflatiehedge. Het vermogen dat ze echter in totaal exploiteren is wel redelijk laag (ongeveer gelijk aan 3 kolencentrales). Dat is imo nadelig gezien de hogere kosten per plant (meer dan 50) en de edge die hun energietraders verliezen als ze willen traden om het market clearance point (vastgestelde energieprijs per uur). Ik heb daarom het vermoeden dat concurrenten in dezelfde sector veel hogere inkomsten kunnen genereren per uitgaande kWh.

Misschien ben je daar ook wel gewoon content mee gezien de lage beta van het fonds en hoge dividend maar ik zou liever gaan voor de grotere fondsen en dan eventueel selecteren op hoogste pay-out.

Ik moet wel bekennen dat je porto uitnodigend oogt om het nader te bestuderen. :)
Greece
pi_91319243
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Was dit niet het punt toen de porto 100% uit ING bestond? Ik moest het even nazoeken maar op hetzelfde moment verdubbelde ING in koers. Een perfecte timing al zeg ik het zelf.
Greece
pi_91319421
Groupon wil een IPO van 15-20 miljard dollar.
Zynga wordt geschat op 5.8 miljard.
pi_91320159
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:43 schreef Rejected het volgende:
Groupon wil een IPO van 15-20 miljard dollar.
Ik had er wel eens eerder van gehoord maar nu ik de Nederlandse versie eens bekijk zie ik alleen maar reclame voor eettentjes. Wat willen ze eigenlijk met die 15 miljard doen? :')
Greece
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:59:43 #228
324665 meth77
to do or not to do
pi_91320276
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:57 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik had er wel eens eerder van gehoord maar nu ik de Nederlandse versie eens bekijk zie ik alleen maar reclame voor eettentjes. Wat willen ze eigenlijk met die 15 miljard doen? :')
in hun zak steken, wat dacht je dan
pi_91321837
Bij al die IPOs / bailouts krijg ik zon dot-com gevoelens. Het lijkt wel of iedereen ervanuitgaat dat allles goed komt en de economie weer op het spoor is. Vooral als de cijfers van Q4 uitkomen (die worden goed aangezien de consumentenaankopen fors zijn aangetrokken) zal het hosanna kunnen worden.

Het lijkt en begint ook echt te voelen alsof we op het top van de bubble aan het dansen zijn.

Party like its 1999. *O*
pi_91321924
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:30 schreef piepeloi55 het volgende:

Het lijkt en begint ook echt te voelen alsof we op het top van de bubble aan het dansen zijn.

Party like its 1999. *O*
Dat gevoel heb ik ook maar 't zal nog wel nog niet voor direct zijn. QE2 loopt pas af binnen 6 mnd, tot dan is er ondersteuning neem ik aan?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:33:36 #231
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91321982
Ze gaan snel cashen omdat ze weten dat ze eigenlijk ook overdreven duur zijn. >:)
pi_91322072
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:32 schreef tony_clifton- het volgende:
Dat gevoel heb ik ook maar 't zal nog wel nog niet voor direct zijn. QE2 loopt pas af binnen 6 mnd, tot dan is er ondersteuning neem ik aan?
De black swans die o.a. Selang heeft geschets kunnen op elk moment plaatsvinden. Ik ben alleen bang dat men eerst nog euforischer gaat worden voor het feestje echt/voorgoed gaat eindigen. Er is immers nog enige speelruimte.
pi_91322339
Zijn die black swans dan niet te voorspellen? Ik denk dat er een paar grote partijen heel erg short gaan zitten wanneer we een grote crash krijgen. Oké, de markten worden er gezonder door maar als kijkt naar de grafieken waar er 10% op een dag af gaat lijkt mij dat eerder georganiseerd.

Misschien niet à la toplui van grote banken in een grote marmeren zaal gezamenlijk aan de cognac en lachen van 'zie ze panikeren', maartoch... Ik denk dat er altijd mensen aan zo'n crashes verdienen, en niet per toeval.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 januari 2011 @ 16:49:14 #234
862 Arcee
Look closer
pi_91322797
WS al weer op post-crisis-high.
pi_91324467
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:40 schreef tony_clifton- het volgende:
Zijn die black swans dan niet te voorspellen? Ik denk dat er een paar grote partijen heel erg short gaan zitten wanneer we een grote crash krijgen. Oké, de markten worden er gezonder door maar als kijkt naar de grafieken waar er 10% op een dag af gaat lijkt mij dat eerder georganiseerd.

Misschien niet à la toplui van grote banken in een grote marmeren zaal gezamenlijk aan de cognac en lachen van 'zie ze panikeren', maartoch... Ik denk dat er altijd mensen aan zo'n crashes verdienen, en niet per toeval.
Voorspellen op zich is niet moeilijk, maar een exact tijdstip en exacte events eraan plakken wel. Er zijn vast een hoop mensen die wachtten dat het misgaat en dan enorm gaan shorten, ikzelf denk er ook overna. Probleem is alleen dat als je (tijdelijke) mis zit er geen geld meer is om in te stappen op de goedkope niveaus en het (zekere) rendement dat daarmee komt.
pi_91324656
Gewoon wachten en dan buy the fucking dip.
pi_91324698
quote:
Zijn die black swans dan niet te voorspellen?
De definitie van een black swan is juist dat iedereen hem ver van te voren kan voorspellen. Jij hebt je zeker nog niet echt ingelezen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 januari 2011 @ 17:29:52 #238
862 Arcee
Look closer
pi_91324978
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
De definitie van een black swan is juist dat iedereen hem ver van te voren kan voorspellen. Jij hebt je zeker nog niet echt ingelezen?
Nee, juist omgekeerd, maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel. :s)
pi_91325322
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:20 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Voorspellen op zich is niet moeilijk, maar een exact tijdstip en exacte events eraan plakken wel. Er zijn vast een hoop mensen die wachtten dat het misgaat en dan enorm gaan shorten, ikzelf denk er ook overna.
Het is andersom. Je zult eerst moeten shorten en dan wachten tot het misgaat. Op het moment dat er een crash plaatsvindt of het lijkt er op, dan worden de instrumenten om te shorten dusdanig hoog geprijsd dat het rendement t.o.v. het risico niet meer interessant zijn.
pi_91326007
Een black swan ziet niemand juist aankomen.
Groupon is best groot, weet hun income statement niet maar ik neem aan dat ze aardig wat winst maken. Is dus niet helemaal hetzelfde als dotcom toentertijd. Zoals ik eerder zie, ik ken de cijfers niet, en 15 miljard klinkt erg veel voor zo'n tent. Maar ik zou hier best mn geld in durven te steken. Kan flink profiteren van de transitie naar een mobiel tijdperk.
Vandaag ASML op de eerste day high gekocht, toen zakte het in maar gelukkig door de VS omhoog geschoten. :D
pi_91330777
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:36 schreef jaco het volgende:
Het is andersom. Je zult eerst moeten shorten en dan wachten tot het misgaat. Op het moment dat er een crash plaatsvindt of het lijkt er op, dan worden de instrumenten om te shorten dusdanig hoog geprijsd dat het rendement t.o.v. het risico niet meer interessant zijn.
Bij bepaalde instrumenten kan de risicopremie (flink) omhoog gaan, maar het is je vrij om een ander (en meer liquide) instrument te kiezen. Bij futures op de bekende indices zal dat allemaal meevallen of niet eens merkbaar. Daarnaast zit je dan short voor tientallen procenten op de onderliggende waarde en niet om een paar procentjes binnen te tikken.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat als je nu zou shorten je op de lange termijn op (flinke) winst zal staan. Je weet echter nooit wanneer en hoe het mis zal gaan (dat is chaos en niet te controleren). Het kan net zogoed dat de beurs eerst naar ongekende hoogtes gaat die je doen uitroken. Shorten voordat de bubble leegloopt is voor mij persoonlijk dus not done. Op het moment echter dat die recordhoogtes zijn bereikt en een of meerdere black swans te voorschijn komen zou ik wel durven te shorten met een goed moneymanagement.
pi_91330911

Misschien leuk voor de (macro)daytraders, aangezien consumer spending 75% van het GDP is en de consensus nog uitgaat van een lagere Q4 groei.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:44:17 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91331825
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als de bank je account liquideert omdat je equity onder water komt, al is het maar voor één dagje, dan is al je poen definitief weg. Er valt dan niks meer te beleggen dus zie je iemand ook niet meer in het "De Beursvloer" forum.

De toegang tot Fok! word je gelukkig niet ontzegd. In R&P zul je met warmte worden ontvangen.
Als je een zogenaamde 'margin-call' krijgt ben je nog steeds niet al je geld kwijt. De bank liquideert al ruim voordat je onder de nullijn bent. Ben in 2001 door mijn broker gebeld of ik bij wilde storten (wat ik toen niet kon!). Gelukkig draaide de beurs net op dat moment!
Stel dat je voor 70.000 euro aandelen hebt en je margin is 40.000 euro. Als je dan voor -30.000 euro opties schrijft en dat ook belegt dan heb je een porto van 100.000 euro aandelen, voor -30K aan opties. Je margin zal dan iets van 20K zijn.
Daalt de beurs nu met 15% en je margin is nul, dan belt de bank je. Of je bij wil storten. Als je dat niet kunt dan verkoopt de bank een deel van de aandelen (op een zeer ongunstig moment), net zolang totdat je weer een positieve margin hebt. Maar als dan bijv. voor 20K aan aandelen wordt verkocht en daarmee de helft van je optieposities geliquideerd wordt, dan ben je weer gewoon safe.
Je verliest natuurlijk wel relatief veel vermogen en ook nog op een ongunstig moment. Maar dat is de prijs (het risico) die je betaalt voor extra rendement als het wel goed gaat.

Eigenlijk wordt je hier door het Nederlandse belastingstelsel toe gedwongen.
The End Times are wild
pi_91333126
Zo dan! Het spuit echt omhoog hier de laatste paar uurtjes. B-)
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt je hier door het Nederlandse belastingstelsel toe gedwongen.
Je wordt gedwongen door het NL belastingstelsel om zoveel mogelijk risico te nemen op de beurs? En een dikke leverage te pakken? Naah LXIV dat is geen goed excuus. :{ Dus dan krijgt het NL belastingstelsel de schuld als je een margin call krijgt? :') Voordeel van deze denkwijze is dat je het dan iig niet zelf hebt gedaan. Overigens ben ik het eens dat NL belastingen te gek voor woorden zijn, maar op de rest vind ik het nogal mank gaan.

[ Bericht 38% gewijzigd door Mercer op 14-01-2011 20:13:18 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:12:30 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91333649
Kiek 'um goan! Die Dow en die Nasdaq!!

Zou dan nu uiteindelijk tóch het tijdperk van oneindig stijgende beurskoersen en dividenden zijn aangebroken? Ik mag het hopen.

Alleen jammer dat mijn geschreven opties straks misschien ver out the money verlopen. Ik houd de koersen liever laag, zodat ik telkens kan bijschrijven. Op een AEX van 410 oid durf ik dat niet meer.
The End Times are wild
pi_91338012
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:04 schreef Mercer het volgende:
Zo dan! Het spuit echt omhoog hier de laatste paar uurtjes. B-)

[..]

Je wordt gedwongen door het NL belastingstelsel om zoveel mogelijk risico te nemen op de beurs? En een dikke leverage te pakken? Naah LXIV dat is geen goed excuus. :{ Dus dan krijgt het NL belastingstelsel de schuld als je een margin call krijgt? :') Voordeel van deze denkwijze is dat je het dan iig niet zelf hebt gedaan. Overigens ben ik het eens dat NL belastingen te gek voor woorden zijn, maar op de rest vind ik het nogal mank gaan.
LXIV heeft gelijk. Vermogen wordt hier aardig belast, maar capital gains juist niet. En door leverage kan je een hoog capital gains/vermogen ratio krijgen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:
Kiek 'um goan! Die Dow en die Nasdaq!!

Zou dan nu uiteindelijk tóch het tijdperk van oneindig stijgende beurskoersen en dividenden zijn aangebroken? Ik mag het hopen.

Alleen jammer dat mijn geschreven opties straks misschien ver out the money verlopen. Ik houd de koersen liever laag, zodat ik telkens kan bijschrijven. Op een AEX van 410 oid durf ik dat niet meer.
:'( :'( :'(
pi_91338792
Wordt de capital gain tax eigenlijk per transactie ingehouden door de broker of komt dit tot stand door een jaarlijkse momentopname ofwel gewogen gemiddelde? Ik vermoedde altijd het eerste maar misschien zit het anders, weet iemand hoe dat zit?
Greece
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:12:08 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91341747
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:17 schreef superpiet het volgende:

[..]

LXIV heeft gelijk. Vermogen wordt hier aardig belast, maar capital gains juist niet. En door leverage kan je een hoog capital gains/vermogen ratio krijgen.

[..]

:'( :'( :'(
Zo is het precies. Bij een inflatie van 2% en vermogensbelasting van 1,2% ga je pas verdienen vanaf de 3,2%.
Behaal je dus 5% rendement dan is dat in werkelijkheid maar 1,8%. Dat is niet veel. Kun je met leverage je rendement naar 8% verhogen dan is je werkelijke rendement 4,8%. Bijna een verdrievoudiging.
Zeker geschreven deep ITM-puts zijn geschikt hiervoor. Want je ontvangt hiermee:
A) de koersstijging op het aandeel
B) rente of dividend van de premie
C) de geschreven put staat als negatief vermogen in je porto.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 januari 2011 @ 22:45:40 #249
862 Arcee
Look closer
pi_91344208
S&P gesloten op year-high: 1.293.24, de hoogste stand sinds het begin van de crisis.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:51:25 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91344549
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:45 schreef Arcee het volgende:
S&P gesloten op year-high: 1.293.24, de hoogste stand sinds het begin van de crisis.
De beurs hoeft niet eens zó gek te stijgen om het komende jaar 100 keer een ATH sinds de crisis te kunnen posten.

Het wordt eens tijd dat we een pre=crisis ATH gaan neerzetten!

En verder is de DJ sinds het dieptepunt van de crisis 'slechts' verdubbeld, en dat geldt natuurlijk ook al bijna voor de AEX.
The End Times are wild
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:53:20 #251
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91344666
"The difference between the yield premium on speculative- grade corporate bonds and investment-grade debt has tightened to 355 basis points and reached as low as 348 basis points on Jan. 5, the narrowest since November 2007, according to Bank of America Merrill Lynch index data."

http://www.bloomberg.com/(...)-credit-markets.html

:X

Dit is echt niet te geloven. Er wordt dus op dit moment net zo weinig risico ingeprijsd als op de alltime high (S&P500 bereikte die in okt 2007) vlak voordat de boel in elkaar donderde. En dat is dus nog geen 2 jaar nadat de hele wereld en z'n achterneef met een bailout van armageddon moesten worden gered.
Mijn reisverslagen
pi_91345013
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:53 schreef SeLang het volgende:
"The difference between the yield premium on speculative- grade corporate bonds and investment-grade debt has tightened to 355 basis points and reached as low as 348 basis points on Jan. 5, the narrowest since November 2007, according to Bank of America Merrill Lynch index data."

http://www.bloomberg.com/(...)-credit-markets.html

:X

Dit is echt niet te geloven. Er wordt dus op dit moment net zo weinig risico ingeprijsd als op de alltime high (S&P500 bereikte die in okt 2007) vlak voordat de boel in elkaar donderde. En dat is dus nog geen 2 jaar nadat de hele wereld en z'n achterneef met een bailout van armageddon moesten worden gered.
We zijn de bubble flink het aan opblazen op het moment. Nieuws van IPO's vliegen je om de oren. Negatief geluid wordt nog steeds overal weggedrukt. Yield spread op z'n kleinst sinds de crisis. Mensen worden nog steeds uit hun huizen gedrukt en lopen nog steeds achter op betalingen. Rente nog steeds laag. Werkloosheid nog steeds hoog, aantal claims steeg de laatste keer weer.

Oftewel, je kunt met een gerust hart op vakantie. Wie weet staat de beurs er binnen die 2 maand al stukken beter voor als we in dit tempo door gaan :7
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:08:30 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91345640
In Tunesië is vandaag de president gevlucht na rellen over stijgende voedselprijzen. Het is nu wachten op China. Ze hebben beiden een GDP/capita van ongeveer $3800 dus je zou zeggen dat de effecten ongeveer op een gelijke manier doorwerken.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:13:45 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91345922
Het prijsniveau in China hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn. Bovendien is de Yuan sterk ondergewaardeerd, dus het is niet zo moeilijk om voor voedsel te zorgen.
Bovendien zijn Chinezen geen Tunesiërs. Ik denk dat een Chinees gewoon harder gaat werken als hij meer geld nodig heeft.
The End Times are wild
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:16:57 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91346137
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:

Oftewel, je kunt met een gerust hart op vakantie.

Dat zeker. Er moet nu meer dan 50% af voordat ik überhaupt ga beginnen om het fundamentele kooplijstje weer up to date te maken. Al kan het straks natuurlijk snel gaan als de bubbles knappen (zie 2008)

Maar prioriteit 1 is nu mijn testtooltje up to date krijgen zodat ik na de vakantie de geplande dynamische strategieen kan programmeren en testen. Maar elke keer loop ik weer tegen iets aan dat ik eerst wil fixen. Het wordt natuurlijk wel steeds bruikbaarder en betrouwbaarder zo :Y
Mijn reisverslagen
pi_91348606
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo is het precies. Bij een inflatie van 2% en vermogensbelasting van 1,2% ga je pas verdienen vanaf de 3,2%.
Behaal je dus 5% rendement dan is dat in werkelijkheid maar 1,8%. Dat is niet veel. Kun je met leverage je rendement naar 8% verhogen dan is je werkelijke rendement 4,8%. Bijna een verdrievoudiging.
Is dit een pleidooi voor de terugkeer van de vermogenswinst belasting ? Ik meen me te herinneren dat het tarief vergelijkbaar was met loonbelasting dus 52% in de hoogste schijf, maar dat zal nu iets minder zijn, laten we zeggen 40%. Dan haal je dus bij 5% rendement in werkelijkheid maar 1 % netto reeel rendement.

Op een meer abstract niveau zou je kunnen zeggen dat het huidige systeem het tenminste lonend maakt voor diegenen die meer risico willen zoeken. Het is aan de beleggers die dat niet willen om zichzelf te beheersen. Van beleggers in derivaten kunnen we enige kennis van zaken verwachten. Dan kun je ook de keuze maken om er geen gebruik van te maken.
pi_91349133
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:28 schreef Mendeljev het volgende:
Wordt de capital gain tax eigenlijk per transactie ingehouden door de broker of komt dit tot stand door een jaarlijkse momentopname ofwel gewogen gemiddelde? Ik vermoedde altijd het eerste maar misschien zit het anders, weet iemand hoe dat zit?
In de landen waar capital gain tax geheven wordt, gebeurt dat via de jaarlijkse aangifte van de belegger. De broker heeft er niets mee te maken. In de VS betaal je over de realized gains. De realized losses mag je weer van het belastbaar totaal afhalen. Dit is de reden dat er op de Amerikaanse beurzen aan het eind van het jaar soms aan- en verkopen plaatsvinden die fundamenteel en technisch gezien niet logisch zijn.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 07:01:20 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91357066
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:52 schreef jaco het volgende:

[..]

Is dit een pleidooi voor de terugkeer van de vermogenswinst belasting ? Ik meen me te herinneren dat het tarief vergelijkbaar was met loonbelasting dus 52% in de hoogste schijf, maar dat zal nu iets minder zijn, laten we zeggen 40%. Dan haal je dus bij 5% rendement in werkelijkheid maar 1 % netto reeel rendement.

Op een meer abstract niveau zou je kunnen zeggen dat het huidige systeem het tenminste lonend maakt voor diegenen die meer risico willen zoeken. Het is aan de beleggers die dat niet willen om zichzelf te beheersen. Van beleggers in derivaten kunnen we enige kennis van zaken verwachten. Dan kun je ook de keuze maken om er geen gebruik van te maken.
Er is nooit vermogenswinstbelasting geweest in Nederland. Je betaalde belasting op dividend. Dus als een aandeel met 100% steeg (maar geen dividend uitkeerde) betaalde je niks!
The End Times are wild
pi_91359540
Heeft het feit dat de AEX niet zulke grote stappen maakt als de S&P te maken met het verschil tussen Amerikanen en Nederlanders? Beurzen zijn natuurlijk wereldwijd toegankelijk maar 90% van de beleggers(niet het kapitaal) belegt volgens mij alleen op de thuisbeurs (home bias).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 januari 2011 @ 11:36:54 #260
862 Arcee
Look closer
pi_91359918
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
De beurs hoeft niet eens zó gek te stijgen om het komende jaar 100 keer een ATH sinds de crisis te kunnen posten.
True, kan in principe elke dag wel, wat al niet eens veel scheelt. :s)

quote:
Het wordt eens tijd dat we een pre=crisis ATH gaan neerzetten!
Intraday-ATH S&P500: 1576.09 (11 oktober 2007)

Om dat record te breken moet de S&P vanaf het huidige niveau een kleine 22% stijgen. Niet eens zo heel erg ver.

De AEX moet een heel stuk meer stijgen om z'n ATH van 703.18 (intraday van 4 september 2000) te breken: bijna 95%!
pi_91362015
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:58 schreef jaco het volgende:
In de landen waar capital gain tax geheven wordt, gebeurt dat via de jaarlijkse aangifte van de belegger. De broker heeft er niets mee te maken. In de VS betaal je over de realized gains. De realized losses mag je weer van het belastbaar totaal afhalen. Dit is de reden dat er op de Amerikaanse beurzen aan het eind van het jaar soms aan- en verkopen plaatsvinden die fundamenteel en technisch gezien niet logisch zijn.
Top! In feite zou het dus niets uitmaken om tussentijdse rentebetalingen te ontvangen als de afrekening eenmaal per jaar is. Ik meende me te herinneren dat het wel zo was maar dit klaart het op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mendeljev op 15-01-2011 12:56:33 ]
Greece
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:57:16 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91362325
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 11:24 schreef Rejected het volgende:
Heeft het feit dat de AEX niet zulke grote stappen maakt als de S&P te maken met het verschil tussen Amerikanen en Nederlanders? Beurzen zijn natuurlijk wereldwijd toegankelijk maar 90% van de beleggers(niet het kapitaal) belegt volgens mij alleen op de thuisbeurs (home bias).
De AEX vandaag heeft een heel andere samenstelling dan de S&P500. Het is dus appels en peren vergelijken. De S&P500 is een veel betere referentie imo omdat die evenwichtiger is gespreid en uit veel meer componenten bestaat. De AEX bestond bijvoorbeeld vlak voor de crisis voor 45% uit maar 3 aandelen (RDS, ING en MT). En je weet wat er met die laatste 2 is gebeurd...

Een S&P500 die haar oude top nadert zegt daarom veel meer dan wat een AEX doet tov een oude top.
Mijn reisverslagen
pi_91362506
En bereken de aex eens alsof fortis er in was gebleven dan was de stijging ook een stuk minder.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:13:23 #264
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91362951
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:02 schreef lutser.com het volgende:
En bereken de aex eens alsof fortis er in was gebleven dan was de stijging ook een stuk minder.
De invloed van Fortis die de index verliet is niet zo groot omdat die toch al was gedecimeerd door het "faillissement" en de weging nihil was geworden. Maar ooit had Fortis natuurlijk een redelijke weging en die verloren indexpunten komen nooit meer terug.

Iets anders is bijvoorbeeld ING dat nu eigenlijk veel hoger staat als je compenseert voor de claimemissies, verkochte zooi en voor wat er naar de overheid is gegaan e.d. Dus terug naar dezelfde winstgevendheid betekent niet terug naar dezelfde koers. En omdat dat soort componenten zo'n sterke weging hebben in de AEX houdt dat de AEX laag.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:41:51 #265
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91366594
Over samenstellingen gesproken.. als men anderhalf jaar geleden Apple ipv. Cisco had opgenomen in de DJIA stonden we ruim duizend punten hoger:

zaterdag 15 januari 2011 @ 14:51:00 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91367005
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:41 schreef Sokz het volgende:
Over samenstellingen gesproken.. als men anderhalf jaar geleden Apple ipv. Cisco had opgenomen in de DJIA stonden we ruim duizend punten hoger:

[ afbeelding ]
Daarom is de DJI ook een crap index :')
De enige reden om die te handhaven is de lange historie.
Mijn reisverslagen
pi_91367614
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daarom is de DJI ook een crap index :')
De enige reden om die te handhaven is de lange historie.
De DJI blijft ook gewoon een enorme psychologische index. Als de index bepaalde waardes haalt komt dat overal in het nieuws, en niet als de SP500 bijv. een hoge waarde haalt. Ik kan me de periode nog wel herinneren toen het de 10.000 haalde. Punt van discussie dagen lang! We gaan weer omhoog!

Daarom heb ik dit filmpje ook dan maar in mn favorieten.

Kan je nagaan wat een Dow Jones van 10.000 met je kan doen ;) En hij heeft sindsdien vast goed geboerd! Haha. Amerikaans Kapitalisme ten top! :Y)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:07:53 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91372141
Ik heb even een plaatje gemaakt om het economische nieuws over landen in de context van het wereldwijde GDP te plaatsen.

- Eurozone landen staan in een groepje rechtsboven in blauwtinten, EU landen zonder euro in paarstinten.
- USA in cyaan, Japan in helder groen.
- BRIC landen samen in een groepje in rood tinten.
- Australië en Canada (commodity landen met een huizenbubble) in donkergroen.
- En dan de rest, niet gegroepeerd.

[ Bericht 8% gewijzigd door SeLang op 16-01-2011 10:27:35 ]
Mijn reisverslagen
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:55:07 #269
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91373928
En voor de EU. Euro landen in blauwtinten, niet-euro landen in paars.

[ Bericht 3% gewijzigd door SeLang op 16-01-2011 10:28:19 ]
Mijn reisverslagen
pi_91437917
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:28 schreef Mendeljev het volgende:

[..]
Misschien ben je daar ook wel gewoon content mee gezien de lage beta van het fonds en hoge dividend maar ik zou liever gaan voor de grotere fondsen en dan eventueel selecteren op hoogste pay-out.
Ik ben inderdaad niet tot het uiterste gegaan in mijn zoektocht en mogelijk dat ik dit fonds later nog vervang met een hoger renderende utility met vergelijkbare risico's.

Heb jij een verklaring waarom utilities in het algemeen een vrij hoog dividendrendement hebben ? Is dit het gebrek aan groeimogelijkheden ? Je zou zeggen dat obligatiebeleggers zoals ikzelf die niet meer tevreden zijn met hun yield en rente-risico, vrij snel bij deze sector uitkomen en de aandelenprijzen zouden opbieden. Of zie ik iets over het hoofd ?

Voor telco's geldt hetzelfde (hoewel je daar nog kunt betogen dat deze sector in verval is aangezien er steeds goedkoper wordt gebeld via internet oplossingen).
pi_91453747
Stabiele earnings en idd weinig groei.
pi_91457116
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:21 schreef jaco het volgende:
Heb jij een verklaring waarom utilities in het algemeen een vrij hoog dividendrendement hebben ? Is dit het gebrek aan groeimogelijkheden ? Je zou zeggen dat obligatiebeleggers zoals ikzelf die niet meer tevreden zijn met hun yield en rente-risico, vrij snel bij deze sector uitkomen en de aandelenprijzen zouden opbieden. Of zie ik iets over het hoofd ?
Alhoewel ik geen expert ben denk ik dat veel nutsbedrijven redelijk verzadigd zijn qua groei. En ook al zijn er directe groeimogelijkheden, dan nog zijn er wetgevende beperkingen die de groei belemmeren. Ik noem als voorbeeld de energiesector in Nederland. Bijna alle energiebedrijven staan te popelen om nieuwe plants neer te zetten maar door complexe aanbestedingprocedures komt het er vaak niet van.

Waarom het specifieke voorbeeld niet wordt opgeboden zou ik niet weten maar ik vermoed dat weinig mensen belang hebben bij een hogere koers, helemaal als het een lange termijnsbelegging is.

Wat ik overigens wel een plus vind is dat het bedrijf voor het overgrote deel afhankelijk is van hydro-energie over een groot aantal centrales. Afgezien van lokale belastingen is dat natuurlijk de goedkoopste (niet vergelijkbaar met een stuwdam maar toch) en meest betrouwbare vorm van energie produceren, ook de kans op inkomstenderving is miniem omdat het een heleboel plants betreft en de kans op falen voor een plant sowieso erg klein is. Afgezien van boekhoudkundige risico's is het technische risico daarom ook erg laag. Een ander voordeel is dat er in de toekomst geen CO2-belasting kan worden geheven omdat de uitstoot afwezig is, wat dat betreft is het imo ook op de lange termijn een veilige belegging. Als je focus voornamelijk op stabiele inkomsten is gericht om een obligatiebelegging te evenaren dan zou ik inderdaad in dit soort typen bedrijven investeren (alhoewel ik nog altijd enorm skeptisch ben over windenergie).
Greece
pi_91457478
(niet nutsvoorzieningen in de stricte vorm maar de infrastructuur in de US is in heel slechte staat, dus daar zit wel nog degelijk markpotentieel - denk aan waterleidingen etc.)
pi_91457732
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:38 schreef tony_clifton- het volgende:
(niet nutsvoorzieningen in de stricte vorm maar de infrastructuur in de US is in heel slechte staat, dus daar zit wel nog degelijk markpotentieel - denk aan waterleidingen etc.)
Het was zelfs Obama's intentie om de Amerikaanse economie uit het slop te trekken door grotendeels in infrastructuur en duurzame huizen te investeren (speech januari 2009). Ten eerste is daar bar weinig van terecht gekomen en ten tweede profiteert een hele sector van zulke bewegingen. Speculeren op wie de aanbestedingen gaat krijgen is geen doen denk ik.
Greece
pi_91466013
Apple -6% op nieuws dat Jobs terug ziek is...
pi_91466850
Wallstreet dicht vandaag?
pi_91467492
Martin Luther King dag
pi_91467979
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:37 schreef tony_clifton- het volgende:
Apple -6% op nieuws dat Jobs terug ziek is...
Gaat toch eigenlijk nergens over.... :N
pi_91468219
Apple is 20% van de nasdaq, nu iets van -8% dus morgen een rode dag omdat Jobs ziek is.
Ziek idd.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_91468634
Ik vind de daling begrijpelijk met Jobs' trackrecord in 't achterhoofd. Dat de koers zo enorm gestegen is darentegen gaat er bij mij niet echt in. De P/E is gewoon te hoog in deze markt. Maar ik ga er toch niet short op...
  maandag 17 januari 2011 @ 17:07:12 #281
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91470624
Is Apple 20% van die hele Nasdaq? :o
pi_91470650
Ik denk elke dag: wanneer klapt het.....en dan komt er weer "goed nieuws" en stijgen de beurzen vrolijk verder.
pi_91471836
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:07 schreef Sokz het volgende:
Is Apple 20% van die hele Nasdaq? :o
Ja, 20% van de nasdaq100 geloof ik...
  maandag 17 januari 2011 @ 17:46:12 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91472768
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:07 schreef Blandigan het volgende:
Ik denk elke dag: wanneer klapt het.....en dan komt er weer "goed nieuws" en stijgen de beurzen vrolijk verder.
Nooit een bullmarkt shorten. Zoiets kan nog héél lang doorgaan. Misschien nog wel 2 jaar tot nieuwe hoogten. Het kan morgen ook 'klappen', maar dat zegt dus niks.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 januari 2011 @ 18:10:55 #285
862 Arcee
Look closer
pi_91473909
Vanavond om 23:00 uur: [TVtip] De risicojongens
pi_91474900
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nooit een bullmarkt shorten. Zoiets kan nog héél lang doorgaan. Misschien nog wel 2 jaar tot nieuwe hoogten. Het kan morgen ook 'klappen', maar dat zegt dus niks.
Ik zit momenteel alleen in zilver. Zit wel te popelen om ING te shorten maar ik wacht eerst de bankcijfers 4e kw af.
pi_91475990
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:19 schreef fedsingularity het volgende:
Apple is 20% van de nasdaq, nu iets van -8% dus morgen een rode dag omdat Jobs ziek is.
Ziek idd.
8% er af, dat zou betekenen dat een zieke Jobs ongeveer USD 25bn kost, of te wel 1.5 jaarwinst van Apple. Er van uitgaande dat Steve Jobs sowieso nog maar 10 jaar voor Apple zou hebben gewerkt, aangezien hij al 55 is, maar dat die nu helaas nooit meer zal terugkeren, zou dat betekenen dat de markt vindt dat hij verantwoordelijk is voor ongeveer 20% van de winst van Apple voor de komende 10 jaar (nominaal: USD 36bn, NPV: USD 25bn). Dat moet hem toch een goed gevoel geven. Je zou er haast gelijk weer beter van raken.
Abre los ojos
pi_91476161
Tim Cook zal zich dan als de man van USD-25bn iets minder voelen.
pi_91476406
Hmm, ik las ergens dat Jobs nog steeds een vinger in de pap heeft bij de beslissingen, maar dat 't werk gewoon verzet wordt door TC. De koersval wanneer Jobs zou komen te overlijden of zich op een minder fatalistische manier volledig zou terugtrekken uit Apple zou wel eens veel groter kunnen zijn...
pi_91476690
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:06 schreef tony_clifton- het volgende:
Hmm, ik las ergens dat Jobs nog steeds een vinger in de pap heeft bij de beslissingen, maar dat 't werk gewoon verzet wordt door TC. De koersval wanneer Jobs zou komen te overlijden of zich op een minder fatalistische manier volledig zou terugtrekken uit Apple zou wel eens veel groter kunnen zijn...
Nog groter? Is die man dan toch verantwoordelijk voor 40% van de winst van Apple? _O-
Abre los ojos
pi_91476919
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:10 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Nog groter? Is die man dan toch verantwoordelijk voor 40% van de winst van Apple? _O-
Ik denk dat dat er wel in zit ja. Misschien niet bij opening, maar de beurs overdrijft altijd (hence de huidige veel te hoge koers van 't bedrijf)...
pi_91478449
Foutje

[ Bericht 98% gewijzigd door harry83 op 17-01-2011 19:51:53 ]
pi_91482704
informatief verhaal over het begin van de EU tot aan de crisis http://www.nytimes.com/20(...)rc=me&pagewanted=all
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
  maandag 17 januari 2011 @ 20:36:27 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91483270
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:37 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Ik zit momenteel alleen in zilver. Zit wel te popelen om ING te shorten maar ik wacht eerst de bankcijfers 4e kw af.
Niet shorten in een bullmarkt! Zelfs al zou je voorkennis hebben van die cijfers (en dat ze slecht waren), dan nog kan de markt je negatief verrassen.
The End Times are wild
pi_91483498
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:29 schreef Airforce1 het volgende:
informatief verhaal over het begin van de EU tot aan de crisis http://www.nytimes.com/20(...)rc=me&pagewanted=all
Dit artikel wil ik ook aanbevelen. Het vraagt wat leestijd, maar biedt een goed inzicht in de problemen rondom de euro.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:40:39 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91483597
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:59 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

8% er af, dat zou betekenen dat een zieke Jobs ongeveer USD 25bn kost, of te wel 1.5 jaarwinst van Apple. Er van uitgaande dat Steve Jobs sowieso nog maar 10 jaar voor Apple zou hebben gewerkt, aangezien hij al 55 is, maar dat die nu helaas nooit meer zal terugkeren, zou dat betekenen dat de markt vindt dat hij verantwoordelijk is voor ongeveer 20% van de winst van Apple voor de komende 10 jaar (nominaal: USD 36bn, NPV: USD 25bn). Dat moet hem toch een goed gevoel geven. Je zou er haast gelijk weer beter van raken.
En dan te bedenken dat hij maar één dollar per jaar beurt! Terwijl hij 25 miljard voor Apple verdient. Dat is pas uitbuiting en onderbetaling!
The End Times are wild
pi_91484148
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat hij maar één dollar per jaar beurt! Terwijl hij 25 miljard voor Apple verdient. Dat is pas uitbuiting en onderbetaling!
Hij heeft aandelen van Apple die miljarden waard zijn.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:49:35 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91484250
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Hij heeft aandelen van Apple die miljarden waard zijn.
Het was een grap.
The End Times are wild
pi_91485196
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het was een grap.
Ik had 'm LXIV ;-)

Sterker nog, opties, meer waard dan aandelen...
  maandag 17 januari 2011 @ 21:19:08 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91486273
Dan heeft die ziek-thuis melding hem véél geld gekost vandaag!
The End Times are wild
  maandag 17 januari 2011 @ 21:27:02 #301
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91486816
Eerst zelf vet gaan shorten voordat je met je pis naar de dokter gaat :7
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: