abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91229044
Ik ben 't wel een beetje eens over dat van meer fundamenteel bespreken.
Onder 't motto van begin bij jezelf - vandaag op CNN:
Inuit schakelen massaal over op fastfood:
http://edition.cnn.com/20(...)/index.html?hpt=Sbin

En dit is waarom ik inzet op landbouw (een koe voor 1 persoon neemt evenveel ruimte in als plantaardige voeding voor een heel dorp, so to speak), diabetes en hart- en vaatziekten (van verse vis naar big mac -> logisch lijkt mij) en kanker. En generische geneesmiddelen - ga eens beginnen puts en calls beginnen schrijven op Teva Pharmaceuticals. (Novo Nordisk is helaas te duur om nu nog in te stappen in mijn ogen).
Ook een van de redenen waarom ik zo blij ben dat ik het woord Accuray heb opgevangen btw.

Btw mendeljev - er zijn nog genoeg bedrijven met een technologie in ontwikkeling die gewoon onmisbaar is - ik stap ook niet vol enthousiasme in bedrijven zoals GM, conglomeraten en bouwcommodities zoals Caterpillar etc.

[ Bericht 11% gewijzigd door tony_clifton- op 12-01-2011 20:32:12 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:20:36 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91229159
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef flyguy het volgende:

[..]

Iedereen vindt nog onontdekte parels! Dagelijks!
DSM blijkt zo een parel te zijn
Er is weinig keus, de rente is extreem laag
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:27:04 #153
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91229549
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die laatste zin is dan ook een belangrijk argument om tegen het huidige rentebeleid van de FED + ECB te zijn.
The more debt, the better
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:42:49 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91230473
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:27 schreef flyguy het volgende:

[..]

Die laatste zin is dan ook een belangrijk argument om tegen het huidige rentebeleid van de FED + ECB te zijn.
tja, de ECB en FED hebben hun landen naar de afgrond geleid van waardestijging van vastgoed, makkelijke hypotheken en dus valse rijkdom, op voorspraak van de politiek vaak met als doel een herverkiezing (Bush)
Nu is een rentestijging absoluut funest gezien de schulden

Europa doet me denken aan de lemmingen waarbij het ene land na het andere in de afgrond gaat vanwege hoge rentes / hoge schulden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_91230685
Wat of wie kan een rentestijging triggeren? Of heeft de FED dat zelf in de hand?
pi_91230793
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef flyguy het volgende:
Iedereen vindt nog onontdekte parels! Dagelijks!
Ongetwijfeld maar uiteindelijk bepaalt de prijs die je er voor betaalt het rendement.

Ik zou liever de stockpicks verzamelen in een lijstje en kopen als de markt goedkoop is.

Courtesy: SL

Dit plaatje illustreert het altijd zo mooi.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_91233114
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef tony_clifton- het volgende:

En dit is waarom ik inzet op landbouw (een koe voor 1 persoon neemt evenveel ruimte in als plantaardige voeding voor een heel dorp, so to speak), diabetes en hart- en vaatziekten (van verse vis naar big mac -> logisch lijkt mij) en kanker. En generische geneesmiddelen - ga eens beginnen puts en calls beginnen schrijven op Teva Pharmaceuticals. (Novo Nordisk is helaas te duur om nu nog in te stappen in mijn ogen).
Ook een van de redenen waarom ik zo blij ben dat ik het woord Accuray heb opgevangen btw.

Btw mendeljev - er zijn nog genoeg bedrijven met een technologie in ontwikkeling die gewoon onmisbaar is - ik stap ook niet vol enthousiasme in bedrijven zoals GM, conglomeraten en bouwcommodities zoals Caterpillar etc.
Column op IEX:

quote:
In Nederland ontvingen in 2010 bijna 3 miljoen mensen bij elkaar circa 30 miljard euro aan AOW. Dit is 10 miljard meer (+50%) dan tien jaar geleden. In deze periode nam het aantal AOWers toe met ongeveer 30%, van 2,3 miljoen naar bijna 3 miljoen. Overigens bedraagt het aantal 65-plussers in Nederland zon 2,65 miljoen; circa 10% van de AOWers woont namelijk in het buitenland.

Het aantal AOWers zal de komende vijf jaar met 0,5 miljoen toenemen tot 3,5 miljoen, oftewel circa 17%. De ontvangen AOW-premies, betaald door werkenden, dekken ruim 60% van de uitgaven. De overheid draagt het restant bij en dit aandeel neemt toe.

Vergrijzingsgolf versnelt
De vergrijzingsgolf die op ons afkomt gaat langzaam, maar versnelt de komende decennia. We hebben nauwelijks ervaring met de economische impact van de vergrijzing op de samenleving. Japan is het eerste land dat daar mee te maken heeft. Het vergrijzingsproces is het resultaat van twee megatrends:

* Een lagere vruchtbaarheidsgraad, die in westerse landen (uitzondering de VS) per saldo onder de vervangingsratio van 2,1 kind per vrouw ligt. Overigens geldt dit ook voor China, dat één-kind-beleid voert.
* Een stijgende leeftijd door een gezonder leven en betere medische voorzieningen.

Naar verwachting zijn in 2020-2025 1 miljard mensen 60-plusser, oftewel circa 13% van de wereldbevolking op dat moment. In 2050 verwacht men circa 2 miljard 60-plussers, die dan 22% van de in totaal 9,2 miljard mensen uitmaken.

Momenteel woont 10% van de bevolking in Europa (inclusief Rusland), ruim 5% in Noord-Amerika, bijna 15% in Afrika, 9% in Latijns-Amerika en ruim 60% in Azië. Als gevolg van de twee genoemde megatrends zullen de 60-plussers ongeveer in 2045 het aantal jongeren (0-14 jaar) overtreffen. Dit was in 1995 al het geval in Europa, inclusief Rusland. (Op de site van de Verenigde Naties is hier veel info over te vinden. Ook interessant is de website van het CBS over demografische ontwikkelingen in Nederland.)
Dus naar verwachting zijn in 2020 1 miljard mensen 60-plusser. Dus ik ga geld inzetten op farmaceuten zoals Pfizer, Bayer, Lilly's etc. Op zorgverleners, uitvaartorganisaties en andere bedrijven die kunnen profiteren van de vergrijzing.
pi_91233304
quote:
12s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Nu klinkt het net of strategieën niet winstgevend kunnen zijn ;(
Niks mis met strategien, maar het ging de laatste tijd erg weinig over fundamenteel beleggen en erg veel over strategien.
pi_91233950
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Column op IEX:

[..]

Dus naar verwachting zijn in 2020 1 miljard mensen 60-plusser. Dus ik ga geld inzetten op farmaceuten zoals Pfizer, Bayer, Lilly's etc. Op zorgverleners, uitvaartorganisaties en andere bedrijven die kunnen profiteren van de vergrijzing.
Pharmaceuticals zou ik inderdaad op mijn lijstje zetten ^O^ Novartis zou mijn voorkeur hebben. Samen met was specifieke farmaceuten die zich richten op 1 of 2 soorten medicijnen. J&J is te Amerikaans en de meeste Europese farmaceuten hebben de afgelopen 10 jaar behoorlijk op hun dak gekregen wat betreft rendement.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91234565
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan heb je nog steeds de keuze om in cash te blijven. Ik besef dat dit mentaal gezien moeilijk is, maar bestudeer het plaatje Cost of Loss dat hierboven werd gepost om er kracht uit te putten.

(Normaal komt Selang met deze invalshoek, maar ik zal hem vanavond eens aflossen :-)
pi_91234634
quote:
Het probleem van veel kleine 'nieuwe parels' op de beurs is dat het vaak dood of de gladiolen is. De groei is vaak exponentieel en iedereen probeert er van mee te eten en dan kakt het weer in elkaar en geeft men elkaar weer de schuld op internetforums. Zonder gegronde redenen. Terwijl een boel van die bedrijven niet eens constructieve winst lieten zien.

quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:14 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Inderdaad, het hele idee van strategieen ontwikkelen is om B&H (al dan niet partieel) te verslaan en dus per definitie de moeite waard om het te bespreken.
Ik denk dat sommige er ook gewoon de tijd niet voor hebben om hier veel mee bezig te zijn.

quote:
Even tussen neus en lippen door, ik schrik wel van het enthousiasme van de users hier om weer vol in de aandelen te stappen nu de beurs bijna 50% overgewaardeerd staat op basis van het historisch gemiddelde. :o
Ach, je hebt altijd een gedeelte die het aan de weerskanten van de normale verdeling zitten. Misschien heeft FOK! wel geluk dat er toevallig een boel van die beleggers hier zitten :+

Het schreeuwt wel weer om een onderzoekje. Wat is de kans dat met stockpicking over de laatste 10 jaar dat je aandelen hebt weten te kunnen kopen die elk jaar meer dan 8% gemiddeld renderen? Random algoritme die elk jaar een portfolio van 15 aandelen bij elkaar koopt en dat aan het eind van het jaar verkoopt en weer opnieuw oppakt. Laat op die manier een 100 simulaties lopen en kijken of je gemiddeld genomen op een goed % niveau uit komt :9~
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_91235982
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef Mendeljev het volgende:
Ik zou liever de stockpicks verzamelen in een lijstje en kopen als de markt goedkoop is.

[ afbeelding ]

Het vervelende aan dat plaatje is echter dat je nooit weet of de beurs al over een jaar met 50% instort, of pas over 12 jaar met 35%.
Het is dus ook niet per definitie een goed idee om je geld op een spaarrekening te houden en te wachten tot de grote crash.

Ik denk dat het goed is om er aan herinnert te worden dat de vorige keer dat de DJI met bijna 50% daalde in 1974 was.
pi_91237193
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Is de persoon van Gravity nog actief trouwens? Zo ja, nog steeds in belegd?
http://www.google.com/fin(...)q=NASDAQ:GRVY&ntsp=0

Dat aandeel is een hele tijd naar voor gekomen als interessant wegens de Ben Grahamsiaanse waardering. De koers is redelijk onveranderd gebleven though (toen 1.70$, nu 1.85$ maar redelijk volatiel).
Dat was ik inderdaad en ik heb het aandeel nog steeds. Sterker nog: het is een van de twee laatste aandelen die ik nog heb.

Het staat voor mij op zo'n 10 % winst, maar de bedoeling is een rendement van zeg 400 %. Gravity werkt nog steeds aan de opvolger van z'n mmorpg blockbuster Ragnarok. De release wordt alsmaar uitgesteld, wat een teken kan zijn dat het development team z'n magic touch kwijt is. Het kan ook betekenen dat de developers alleen iets willen releasen dat aan de hoge eisen van henzelf en van de doelgroep beantwoordt. Ik geloof nog in de tweede theorie, ook omdat er inmiddels een open beta test is geweest die redelijk positief werd ontvangen. Als Ragnarok 2 een succes wordt dan gaat het aandeel GRVY naar mijn verwachting een paar keer over de kop, vanwege alle abonnements inkomsten, royalities op karakters, handel in virtuele real estate en items, etc, etc wat er tegenwoordig om zo'n game heen ontstaat.

Ondertussen hebben ze ook nog wat kleinere games en doen ze projecten voor derden, zodat er inkomsten blijven binnenkomen en de fundamentals redelijk gezond blijven. Je hebt dus eigenlijk een redelijk geprijsd aandeel in een kleine gamestudio met een call optie op het succes van Ragnarok 2. Zodra ik merk dat de nieuwe game een failure is, dan doe ik het aandeel de deur uit.
pi_91237300
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:51 schreef WinningMood het volgende:
Het is dus ook niet per definitie een goed idee om je geld op een spaarrekening te houden en te wachten tot de grote crash.
Je moet het voor jezelf uitmaken natuurlijk, in reele termen zul je met aandelen nog steeds goed af zijn over een lang tijdsbestek als je het vergelijkt met een renterekening. Aandelen zijn natuurlijk enkel onder- of bovengewaardeerd op basis van een waardering en als je met weinig tevreden bent dan is er niets mis mee om nu in te stappen.

quote:
Ik denk dat het goed is om er aan herinnert te worden dat de vorige keer dat de DJI met bijna 50% daalde in 1974 was.
Ik heb dan geen olifantengeheugen maar de crash van 2008/2009 is me dan nog wel bijgebleven waar de AEX in 2008 met 52% kelderde. Maar dat doet inderdaad niets af aan de onvoorspelbaarheid van de beurzen. Wat ik wel vreemd vind is dat er nu een ware hausse lijkt te onstaan terwijl dit optimisme ver te zoeken was toen de AEX 200 noteerde. Voor iedere punt dat de index stijgt is het neerwaarts risico groter, iets wat velen niet willen beseffen om de een of andere reden.
Greece
pi_91237519
[quote]1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:07 schreef Mendeljev het volgende:

Ik heb dan geen olifantengeheugen maar de crash van 2008/2009 is me dan nog wel bijgebleven waar de AEX in 2008 met 52% kelderde. Maar dat doet inderdaad niets af aan de onvoorspelbaarheid van de beurzen.
[quote]

stom van mij opgeschreven, ik bedoelde met "vorige" de crash voor de laaste van 2008/2009.
Dat is dus twee crashes van ~50% in 45 jaar.
pi_91237607
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef jaco het volgende:
Ondertussen hebben ze ook nog wat kleinere games en doen ze projecten voor derden, zodat er inkomsten blijven binnenkomen en de fundamentals redelijk gezond blijven. Je hebt dus eigenlijk een redelijk geprijsd aandeel in een kleine gamestudio met een call optie op het succes van Ragnarok 2. Zodra ik merk dat de nieuwe game een failure is, dan doe ik het aandeel de deur uit.
Interessante benadering. Weet je nog meer van dit soort gamebedrijven die op dezelfde manier actief zijn? :)
Greece
pi_91238191
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:10 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Interessante benadering. Weet je nog meer van dit soort gamebedrijven die op dezelfde manier actief zijn? :)
Nee. Eerlijk gezegd, speel ik zelf geen MMORPG's. De tip kreeg ik van een value investing blogger die GRVY op basis van een screener op fundamentals ontdekte en de discussie die daarop volgde. Als er iemand goed bekend is met de MMORPG scene, dan hoor ik graag hoe er daar tegen de komst van Ragnarok 2 wordt aangekeken.
pi_91239906
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:05 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat was ik inderdaad en ik heb het aandeel nog steeds. Sterker nog: het is een van de twee laatste aandelen die ik nog heb.
Dan zijn we natuurlijk wel erg benieuwd naar dat andere aandeel gezien Gravity op een interessante methode was gekozen. Al heb ik een vermoeden dat dit niet een relatief onbekend aandeel is.
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:49:10 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91240658
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:51 schreef WinningMood het volgende:

In dit plaatje staan de dalingen op de S&P500 aangegeven.

Er is een goede correlatie tussen de historische 20-yr returns en waardering

Of zie het plaatje hieronder, dat de gemiddelde 10-yr returns aangeeft (blauwe lijn) en de historische range van de uitkomsten als functie van de waardering. Momenteel zitten we op een Shiller P/E van 23...

Als je er vanuit gaat dat beleggers als groep de markt niet kunnen verslaan....

...kom je bij de huidige waardering al heel snel bij een keuze voor cash uit.

Alleen als je denkt dat je het beter kunt dan de gemiddelde prof dan heb je imo een reden om in de markt te zijn. Zie hier de reden waarom er op dit forum zoveel aandacht is voor strategieën. Zonder "edge" krijg je een hele reeks van uitkomsten bij verschillende beleggers maar gemiddeld doe je het niet beter dan buy&hold. En de verwachte returns daarvan zijn bij de huidige waardering niet gunstig tov het risico dat je loopt.

Als tegenargument krijg ik vaak een soort "new era" argument, bijvoorbeeld dat de returns nu veel stabieler zouden zijn dan vroeger. Dat hoorde je vooral in de jaren '90 toen het een tijdje heel goed ging. Maar dat geldt allang niet meer. Van de drie grootste dalingen van de afgelopen > 1 eeuw plaats vonden er 2 plaats in de afgelopen 10 jaar (die andere was 1929). Geen verrassing trouwens, want de grootste dalingen komen allemaal vanaf een hoog waarderings niveau.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:54:52 #170
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91241049
quote:

Want de inuit brengt een hele markt met zich mee? :9
pi_91241103
waarom gaat de markt juist altijd omhoog wanneer ik geen positie heb. :( nu heb ik noppes nada verdiend aan deze rally. dacht dat de markt dieper een pullback zo maken maar mijn entry is niet getriggerd. :'( eerst mis ik een entry door een nieuwjaarsfeest nu mis ik er weer één omdat de markt niet meewerkt. Zo wordt traden wel heel erg moeilijk 8)7

en straks zie je maar weer dat de markt verder blijft rallyen tot S&P 1300 zonder pullback,
POMO agenda is net geupdated.
http://www.newyorkfed.org/markets/tot_operation_schedule.html
pi_91241401
Qua het edge vs stockpicking verhaal denk ik dat je als particulier je niet moet bewegen in fondsen waar meer dan EUR 100k per dag in verhandeld wordt. Als je je daar consequent aan houdt kun je met wat huiswerk wel wat leuke rendementen behalen.
Abre los ojos
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:34:50 #173
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91243404
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ongetwijfeld maar uiteindelijk bepaalt de prijs die je er voor betaalt het rendement.

[ afbeelding ]

Ik was eigenlijk sarcastisch in de zin dat iedereen en hun oma elke dag naar de statistieken van bedrijf X kijkt, zich vervolgens afvraagt waarom niemand het nog eerder heeft ontdekt en denkt een klapper te maken.
pi_91243506
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:54 schreef Sokz het volgende:

[..]

Want de inuit brengt een hele markt met zich mee? :9
Dat gebeurt net zo goed in China, en daar kan je wel al van een markt spreken...
pi_91243524
Iemand enig idee waarom Pfizer en Eli Lilly & Co zo gezakt zijn sinds 2002? Twee farmaceuten die volgens mij goede medicijnen hebben.
pi_91243568
Ik gok op patentverlies - pfizer zit geografisch goed wat betreft china- waar men ook hoe langer hoe meer westerse geneesmiddelen gaat gebruiken...
pi_91244195
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:34 schreef flyguy het volgende:
Ik was eigenlijk sarcastisch in de zin dat iedereen en hun oma elke dag naar de statistieken van bedrijf X kijkt, zich vervolgens afvraagt waarom niemand het nog eerder heeft ontdekt en denkt een klapper te maken.
Maar ik denk ook dat er heel veel pareltjes te vinden zijn in de grote woeste zee. Er zijn naar verluid op en rondom de 50.000 aandelen vrij verhandelbaar op de wereldwijde aandelenbeurzen. Het is dan ook aannemelijk dat er iedere dag meerdere flutaandelen zich opwerken tot topaandelen met idem dito koersresultaat. Statistisch gezien is de kans om een klapper te maken gewoon erg klein maar dat is een risico dat stockpickers gewoon in acht nemen.

Ik bedenk me net eigenlijk dat een willekeurige greep uit zo'n grote groep nog steeds veel en veel meer kans op succes biedt dan het kopen van een straatje uit de staatsloterlij, maar dat terzijde.. :')
Greece
pi_91246469
Warren Buffet had toch een stuk of 100 'rubbish' stocks gekocht, uiteindelijk hebben er slechts 4 géén turnaround gemaakt. Oké, hij had ze wel heel zorgvuldig uitgezocht en met de leiding gesproken e.d. voor een beslissing te nemen, maar idd - het kan wel.

Ofwel ben ik mis, maar meen dit eens gehoord te hebben...
pi_91250072
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik gok op patentverlies - pfizer zit geografisch goed wat betreft china- waar men ook hoe langer hoe meer westerse geneesmiddelen gaat gebruiken...
In China en India stelt een patent geen ruk voor, en wordt alles illegaal gekopieerd. Alleen als ze het technisch niet kunnen reproduceren kan een Westers bedrijf in die landen geld verdienen. Sterker nog: veel bedrijven kiezen om NIET op die markten actief te zijn, omdat ze gedwongen worden samen te werken met locale partijen, waarna plotseling ze op de Westerse markten een concurrent hebben die hun Westerse technologie heeft gekopieerd.

Actief zijn in China is niet zonder meer een pre. Dat is nogal bedrijf en productafhankelijk. Ik heb geen idee hoe makkelijk medicijnen te kopieren zijn. Maar als ik om me heen kijk nogal makkelijk :)
pi_91250077
quote:
8s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:55 schreef superpiet het volgende:
waarom gaat de markt juist altijd omhoog wanneer ik geen positie heb. :( nu heb ik noppes nada verdiend aan deze rally. dacht dat de markt dieper een pullback zo maken maar mijn entry is niet getriggerd. :'( eerst mis ik een entry door een nieuwjaarsfeest nu mis ik er weer één omdat de markt niet meewerkt. Zo wordt traden wel heel erg moeilijk 8)7

en straks zie je maar weer dat de markt verder blijft rallyen tot S&P 1300 zonder pullback,
POMO agenda is net geupdated.
http://www.newyorkfed.org/markets/tot_operation_schedule.html
dat vind ik ook altijd zo irritant, dat de markt niet mijn portefeuille volgt.....
pi_91250084
Ik zat trouwens short omdat ik vrij kansloos vond dat een failliet land als Japan een failliet land als Portugal gaat 'helpen', en dat de markt daar met opluchting op reageeert, maar daar dacht de markt en de commentaren anders over. Dus die positie heb ik maar snel gesloten :) Jammer maar helaas, volgende keer beter :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 13-01-2011 04:43:42 ]
pi_91250091
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:22 schreef Mercer het volgende:
Wie vond dit ook alweer geen goed idee? 8-)
Aegean Marine Petroleum Network 12.75
+1.36 (11.94%)

http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:ANW&ntsp=0
Ik :)

Kom je het ook even melden als blijkt dat ze hun deferred tax asset moeten afwaarderen en de familieclan er met de kas vandoor is? :)
pi_91250119
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:00 schreef MrUnchained het volgende:
Qua het edge vs stockpicking verhaal denk ik dat je als particulier je niet moet bewegen in fondsen waar meer dan EUR 100k per dag in verhandeld wordt. Als je je daar consequent aan houdt kun je met wat huiswerk wel wat leuke rendementen behalen.
Grappig idee. Ik hoef niet zo nodig grote klappers te maken, en heb liever wat meer stabiliteit. Traden in dit soort minifondsen doe ik dan wel met een klein deel van mijn portefeuille, maar ik zou er nooit exclusief in beleggen. Omdat ze zo illiquide zijn is een exit vaak moeilijk, zeker als ze distressed raken. Dan ben je overgeleverd aan de marketmaker, en levert meestal geen gelukkig einde op.... meer upside, maar ook meer downside. En ik denk dat je als particulier altijd een zware informatieachterstand hebt, nog meer bij dit soort fondsen.
pi_91250426
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 04:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Grappig idee. Ik hoef niet zo nodig grote klappers te maken, en heb liever wat meer stabiliteit. Traden in dit soort minifondsen doe ik dan wel met een klein deel van mijn portefeuille, maar ik zou er nooit exclusief in beleggen. Omdat ze zo illiquide zijn is een exit vaak moeilijk, zeker als ze distressed raken. Dan ben je overgeleverd aan de marketmaker, en levert meestal geen gelukkig einde op.... meer upside, maar ook meer downside. En ik denk dat je als particulier altijd een zware informatieachterstand hebt, nog meer bij dit soort fondsen.
Bij grote fondsen kijken zoveel professionele spelers mee dat ik juist denk dat daar je achterstand het grootst is. Bij de echte kleine fondsen zie je amper of geen institutionelen. Bovendien staan die bedrijven vaak wel open om een prutsende particulier te woord te staan. Als je je huiswerk goed doet hoef je ook amper te verkopen in een disstressed situation.
Abre los ojos
pi_91250449
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Wat denk je Lyrebird zal de dollar terrein winnen ten opzichte van de euro? Ik denk van wel daarom ben ik ook van plan om te gaan beleggen in Amerikaanse aandelen. Dan heb je de aandelen koersen die omhoog gaan + de dollar die in waar stijgt.
Ik heb weinig vertrouwen in de Europese droom, en dus in de Euro. Van de andere kant moet je de Duitsers nooit onderschatten, en die zijn voorlopig nog steeds de motor achter de Euro.

Van de andere kant heb ik totaal geen vertrouwen in de huidige Amerikaanse regering, alhoewel er met de nipte Republikeinse meerderheid in het Huis van Afgevaardigen een einde lijkt te komen aan het ideologisch gemotiveerde beleid van Obama, wat vanaf nu wat pragmatischer zal worden. Verder vertrouw ik Bernanke niet, en heb ik niets met het FED beleid. Ik verwacht dat de dollar dus nog wel wat verder zal zakken.

Maarrr, net zoals dat je Duitsers nooit moet onderschatten, moet je ook Amerikanen nooit onderschatten. De slimste Amerikanen werken niet bij de overheid, maar in het bedrijfsleven, en ik verwacht dat de winsten van Amerikaanse bedrijven, vooral grote Amerikaanse bedrijven die veel exporteren of dominant zijn in hun gebied (Boeing, CAT, CMI) nog verder toe zullen nemen. Gunstig voor de koers van de dollar.

Het belangrijkste probleem dat ik voorzie, is de instabiliteit die zal worden gegenereerd door landen met hoge staatsschulden. Iedere keer als er nieuws is over de staatsschuld van Portugal, Japan, de VS, Belgie, noem ze maar op, zal de beurs een knauw krijgen. Spanje is waarschijnlijk het volgende slachtoffer. Reken er maar op dat het hard naar beneden zal gaan. Maar niet voor lang, want aan de andere kant zullen bedrijven met geweldige cijfers blijven komen. Eigenlijk hetzelfde patroon als wat we het afgelopen jaar hebben gezien.

Neem deze kijk in de toekomst met een korreltje zout - ik zit er meestal finaal naast. :7
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_91250534
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 06:54 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Bij grote fondsen kijken zoveel professionele spelers mee dat ik juist denk dat daar je achterstand het grootst is. Bij de echte kleine fondsen zie je amper of geen institutionelen. Bovendien staan die bedrijven vaak wel open om een prutsende particulier te woord te staan. Als je je huiswerk goed doet hoef je ook amper te verkopen in een disstressed situation.
da's juist omgekeerd. T.a.v. de kleine fondsen hebben financiers (en da's meestal een mix van leningen en equity juist een enorme kennisvoorsprong. Althans dat is mijn ervaring. Ook al zijn er Chinese walls tussen equity en lening portfolio's, dus die kennis behoort niet gedeeld te worden binnen die investeerders.

Verder is de koers van een klein fonds natuurlijk oneindig makkelijker te beinvloeden met niet al te veel geld, zodat het speelbal is van allerlei partijen en niet noodzakelijkerwijze fundamentals.

Ik ben met je eens dat je er prima op kunt handelen/investeren, maar ik betwijfel of er een wezenlijke edge is.
pi_91254105
Hah, zie dat jullie ook al op de hoogte zijn van die nieuwe website waar ik de naam niet van noem. Zag er inderdaad niet interessant uit. Ze hebben wel een mooie domeinnaam vind ik.

Verder is dit wel een leuk iets, maar dat komt natuurlijk omdat Lehman en 9/11 allemaal niet op de eerste van de maand zijn gebeurd.
How to beat the market? Only stay a day at a time

[ Bericht 41% gewijzigd door Rejected op 13-01-2011 10:44:17 ]
pi_91255603
Haha volgens Binck ben ik een eens rijk:

:7
Er staat een order in de bied van 280 tegen 40,515. Hij lijkt ook niet te verdwijnen :S.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschuwing: Inhoud van deze post kan afwijken van de daadwerkelijke situatie van de user. Mogelijke redenen zijn humor, schaamte en angst voor vervolging.
pi_91255620
Kenners, ik heb zojuist mijn rekening kunnen activeren bij Binck. Ik wil graag beginnen met redelijk defensief wat geld te beleggen. Ik ben op zoek naar bewezen beleggingsfondsen waar jullie goede ervaringen mee hebben. Ik lees wat goede verhalen over Carmignac bijvoorbeeld. Daarnaast wil ik wat investeren in aandelen met een relatief hoog dividend zoals een Shell.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_91255777
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:07 schreef mark_dabomb het volgende:
Daarnaast wil ik wat investeren in aandelen met een relatief hoog dividend zoals een Shell.
Kun je met Binck ook op de Amerikaanse beurs handelen? Hoog dividend: Southern Copper. Zij keren als ik het goed heb 4x per jaar dividend uit, wat nu rond de 1%-1.5% per keer is. Koers staat wel hoog.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_91255899
Ik vind 'Shares' eigenlijk helemaal niet zo gek. Jammergenoeg kan je nu alleen nog maar info over Nederlandse aandelen vinden.

Het lijkt er ook op dat je niet zelf een column kan schrijven. Dat is alleen voorbehouden aan een voorgebakken groep experts.

[ Bericht 36% gewijzigd door WinningMood op 13-01-2011 11:22:31 ]
pi_91256777
Hoelaat komt er nieuws over Spanje en Italie?
pi_91256954
Geen idee, na de middag is er iets met Trichet, om 14:30 Amerikaanse handelsbalans...

België heeft blijkbaar Europese steun nodig:

http://www.tijd.be/nieuws(...)un-.9009198-3136.art

[ Bericht 60% gewijzigd door tony_clifton- op 13-01-2011 11:50:14 ]
pi_91257866
Werd men by Spyker wakker?
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:15 schreef WinningMood het volgende:
Ik vind 'Shares' eigenlijk helemaal niet zo gek. Jammergenoeg kan je nu alleen nog maar info over Nederlandse aandelen vinden.

Het lijkt er ook op dat je niet zelf een column kan schrijven. Dat is alleen voorbehouden aan een voorgebakken groep experts.
Wat is er dan zo goed aan? Zo indrukwekkend vind ik de info voor Nederlandse bedrijven niet eens. Het enige positieve is dat je daar je eigen groep aan kunt maken. Dat is wel tof. Maar het is vooral een enorme marketing stunt imho.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:40:00 #195
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_91261690
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:07 schreef mark_dabomb het volgende:
Kenners, ik heb zojuist mijn rekening kunnen activeren bij Binck. Ik wil graag beginnen met redelijk defensief wat geld te beleggen. Ik ben op zoek naar bewezen beleggingsfondsen waar jullie goede ervaringen mee hebben. Ik lees wat goede verhalen over Carmignac bijvoorbeeld. Daarnaast wil ik wat investeren in aandelen met een relatief hoog dividend zoals een Shell.
Ik denk dat je het meeste geld kunt verdienen door te wachten tot de boel crasht en dan op AEX 250, 200 en 150 een deel van je kapitaal inleggen. Komen we nooit meer op die niveau's, heb je ook geen geld verloren ;).

Koop je nu, verkoop je waarschijnlijk je aandelen weer op AEX 150 of zo.

Glazen bollen verkoop ik voor ¤150 per stuk O-)
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_91272952
Wat vinden jullie van zaken zoals OpenTable en Netflix?. Beide zijn internet zaken. NetFlix voor video verhuur en dvd koop online en de ander om een reservering te boeken in een restaurant, ook online. Kijk de prijs eens van het aandeel en de stijging die het heeft doorgemaakt! 200% in een jaar. Voor dit soort zaken!

OpenTable loopt tegen een 164 maal de trailing earnings en een 18 maal de sales. Price/book, price/sales tegen de 20. :') Voor een restaurant online boekings site. Teh fuck! Waarom investeert men nog steeds in deze aandelen? Als de markt al een luchtbel is, zijn dit soort zaken helemaal een bubble. Of is het juist de tekening aan de wand dat de bubbel die we nu hebben echt de hoogte in gaat?
pi_91273478
LT puts kopen hé :)
pi_91273598
quote:
12s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:51 schreef tony_clifton- het volgende:
LT puts kopen hé :)
Ik heb nog niet naar de short mogelijkheden van die aandelen gekeken maar als ik het kan putten doe ik dat :P
pi_91273688
Ze vragen 760 en bieden 360 dollar voor een contract op 2 jaar strike 40 (1/2e huidige koers).

I dare you :P

Zou zeggen van doe mee maar da's (mi) iets te veel geld voor wat tenslotte gokken is...
Voor die prijs koop ik liever calls op een beloftevol biotechbedrijf :P

[ Bericht 5% gewijzigd door tony_clifton- op 13-01-2011 18:01:46 ]
pi_91276067
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden jullie van zaken zoals OpenTable en Netflix?. Beide zijn internet zaken. NetFlix voor video verhuur en dvd koop online en de ander om een reservering te boeken in een restaurant, ook online. Kijk de prijs eens van het aandeel en de stijging die het heeft doorgemaakt! 200% in een jaar. Voor dit soort zaken!

OpenTable loopt tegen een 164 maal de trailing earnings en een 18 maal de sales. Price/book, price/sales tegen de 20. :') Voor een restaurant online boekings site. Teh fuck! Waarom investeert men nog steeds in deze aandelen? Als de markt al een luchtbel is, zijn dit soort zaken helemaal een bubble. Of is het juist de tekening aan de wand dat de bubbel die we nu hebben echt de hoogte in gaat?
Naar mijn mening zijn deze twee omhoog gegaan door continu short squeezes. Hun bedrijfsmodel is meestal te hoog gewaardeerd, ik heb een interessant stuk gelezen over netflix. Deze laatste is contracten aangegaan voor 5 jaar maar die lopen over enkele jaren af. Deze contracten betekent dat netflix veel bandbreedte krijgt voor weinig geld. Dat zou niet door moeten kunnen gaan omdat bandbreedte gebruik van netflix zoveel is gestegen en kabelbedrijven zouden uiteindelijk meer macht krijgen in hun positie tegen netflix.

Nu is de short interest van OPEN en NFLX 35% en maanden geleden was dat maar 20%. Toch zijn beide aandelen gestegen. Het lijkt erop dat de bears hun eigen graf graven door te shorten want de PE is te hoog, maar hoe meer shorts hoe meer druk naar boven. Zeer ironisch.
pi_91277333
quote:

Netflix is afgelopen jaar een beetje de beursdarling geworden, is inmiddels meer dan alleen dvd verhuur, is voornamelijk een digitale kabelexploitant aan het worden. Maar gezien de status zal het wel redelijk overgewaardeerd van.

Van die reserveringssite snap ik helemaal geen fuck :')
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:39:05 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91278302
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:14 schreef Mercer het volgende:
Ik heb het gevoel dat we binnenkort afstort krijgen, daar ben ik een beetje bang voor. Tot waar zou dit in godesnaam door kunnen gaan?
Tot de 600, 800 of 1000? Wie weet. Waarom niet?
The End Times are wild
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:47:19 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91282344

Vandaag heb ik trouwens mijn ATH van beleggingsresultaat behaald, zie deze grafiek. Dit is vanaf het moment dat ik bij Alex beleg.
Het is trouwens niet zo dat ik mijn vermogen in die 9 jaar tijd vertwintigvoudigd heb, want ik heb af en toe er nog geld ingebracht (ca 1/4 van mijn huidige vermogen). Het is dus eerder verviervoudigd. Maar tov de AEX toch geen slecht gemiddelde!
(Die rare knik eind 2007 was toen ik mijn geld er vanaf gehaald heb omdat ik een crash vreesde, maar uiteindelijk toch geen fysiek goud durfde te kopen vanwege de transactiekosten (had ik het maar gedaan!)
The End Times are wild
pi_91283744
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:47 schreef LXIV het volgende:
(Die rare knik eind 2007 was toen ik mijn geld er vanaf gehaald heb omdat ik een crash vreesde, maar uiteindelijk toch geen fysiek goud durfde te kopen vanwege de transactiekosten (had ik het maar gedaan!)
Je vreesde een crash op de top van bubble! Dat had je anders goed voor elkaar! _O_

Wat me vooral opvalt is dat je in relatief kort tijdsbestek 1 jaar en een beetje van "200" naar "500" ging. Aan welke constructie lag dit vooral? Het lijkt wel of je 2 a 3 grote klappers in korte termijn maakte.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:20:27 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91284440
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je vreesde een crash op de top van bubble! Dat had je anders goed voor elkaar! _O_

Wat me vooral opvalt is dat je in relatief kort tijdsbestek 1 jaar en een beetje van "200" naar "500" ging. Aan welke constructie lag dit vooral? Het lijkt wel of je 2 a 3 grote klappers in korte termijn maakte.
Op die grafiek zie je het niet goed, maar ik ging toen 5,5 keer over de kop. (ik ging dieper dan 200, op de bodem was het 160)
Dat kwam omdat ik veel aandelen in de porto had die extreem veel gedaald waren tijdens de crash, en daarna dus ook bovengemiddeld opveerden (ING, AEG, BAM, ORD, etc). Bovendien zat ik zo'n 200% long.
Diezelfde fondsen hebben trouwens mijn rendement in 2010 ook zeer gedrukt.
The End Times are wild
pi_91285404
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op die grafiek zie je het niet goed, maar ik ging toen 5,5 keer over de kop. (ik ging dieper dan 200, op de bodem was het 160)
Dat kwam omdat ik veel aandelen in de porto had die extreem veel gedaald waren tijdens de crash, en daarna dus ook bovengemiddeld opveerden (ING, AEG, BAM, ORD, etc). Bovendien zat ik zo'n 200% long.
Diezelfde fondsen hebben trouwens mijn rendement in 2010 ook zeer gedrukt.
Mja, je hebt vast wel een aantal shaky dagen gehad waar je echt baalde dat je ING, AEG etc. in je porto had. Ik kan me de posts hier nog wel herinneren dat je het zat was dat alles naar beneden ging en je een van de eerste bulls was die alles naar boven wou hebben :P

Maar al met al een leuk rendement! Ik heb het minder gedaan denk ik in die periode.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:38:18 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91285686
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, je hebt vast wel een aantal shaky dagen gehad waar je echt baalde dat je ING, AEG etc. in je porto had. Ik kan me de posts hier nog wel herinneren dat je het zat was dat alles naar beneden ging en je een van de eerste bulls was die alles naar boven wou hebben :P

Maar al met al een leuk rendement! Ik heb het minder gedaan denk ik in die periode.
Ik heb geluk gehad dat ik het eerste deel van de crash gemist heb. Alleen nog te vroeg erin gestapt. En vanaf de bodem extra long zitten levert natuurlijk ook goed op.

Overigens ga ik vanaf een AEX van 400-420 ook weer 'gewoon' long zitten hoor.
The End Times are wild
pi_91288459
quote:
12s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan zijn we natuurlijk wel erg benieuwd naar dat andere aandeel gezien Gravity op een interessante methode was gekozen. Al heb ik een vermoeden dat dit niet een relatief onbekend aandeel is.
Het is -denk ik- relatief onbekend: Brookfield Renewable Power Fund. Dit heeft een totaal ander doel in mijn portfolio dan Gravity, namelijk het vervangen van de obligaties die ik eind vorig jaar heb verkocht. Het is een Canadese utility georganiseerd als een fonds dat elke maand dividend uitkeert. Dit resulteert in zo'n 6 % per jaar.

Een goed rendement en naar ik hoop enigszins veilig voor inflatie, aangezien een energie leverancier natuurlijk wel enige pricing power heeft. Het bedrijf genereert bovendien schone energie. Ik ben niet echt een groene belegger, maar heb wel affinititeit met de duurzame keuze waar mogelijk. Ook de omzet van een duurzame energie leverancier is trouwens gecorreleerd met de olieprijs, die ik voorlopig zie stijgen.

Ik wilde bovendien mijn portfolio naar andere valuta diversificieren, weg van Euro, Yen en USD. Ik heb de CAD dus eerst gewisseld voor ik Brookfield aankocht. Ik heb ook een groot deel in AUD gewisseld. Mijn broker (IB) geeft me daar 4.57% rente over, dus zelfs zonder dat je het hoeft te investeren.
pi_91289464
quote:

Volg jij toevallig de hedge fund manager Whitney Tilson? Hij is short in precies die twee internet aandelen die je noemt: http://www.insidermonkey.(...)en-and-netflix-nflx/

De Netflix short thesis heeft hij uitgebreid gepost op Seeking Alpha : http://seekingalpha.com/a(...)-we-re-short-netflix

De CEO van Netflix heeft hier op gereageerd : http://seekingalpha.com/a(...)=qp_investment_views

Ik meen dat Tilson hier op zijn beurt weer op gereageerd heeft, maar ik kan dit zo snel niet terugvinden.
pi_91292598
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:27 schreef jaco het volgende:

[..]

Volg jij toevallig de hedge fund manager Whitney Tilson? Hij is short in precies die twee internet aandelen die je noemt: http://www.insidermonkey.(...)en-and-netflix-nflx/

De Netflix short thesis heeft hij uitgebreid gepost op Seeking Alpha : http://seekingalpha.com/a(...)-we-re-short-netflix

De CEO van Netflix heeft hier op gereageerd : http://seekingalpha.com/a(...)=qp_investment_views

Ik meen dat Tilson hier op zijn beurt weer op gereageerd heeft, maar ik kan dit zo snel niet terugvinden.
Volg hem niet bewust, insider monkey en seeking alpha hebben wel interessante stukjes soms ^O^ . Ik weet nog niet of hij nog steeds short zit. Hij zat volgens mij namelijk al short sinds januari 2010. En dat aandeel is als een gek gestegen dus het zal hem wel zwaar op de maag liggen. En zoals je weet volg ik nogal erg sterke trending aandelen mits ze fundamenteel goed staan. Deze was ik dus enigszins uit het oog verloren.

Respect dat hij zo gedetailleerd over zijn short positie spreekt maar laten we wel wezen, hij had die positie veel eerder moeten verkopen. Ik ben het het overigens volledig eens met zijn gehele short verhaal. Dat soort artikelen zorgen er altijd voor dat ik huiverig wordt om relatief onbekende aandelen aan te schaffen ^O^
pi_91293642
Ik vind het moedig, short gaan op Netflix. De dienst is mateloos populair in de VS en timmert stevig aan de weg in Canada. Ik zou ze niet kopen, want erg duur, maar het zou me niet verbazen als ze nog is verder stijgen dit jaar. Concurrentie is aanwezig, maar zolang de service van Netflix superieur is en dominanter dan die van de concurrentie zou ik ze houden als ik ze had.

Voor degene die denken "Voor een bedrijf dat online films en series aan bied?!" Op de top is Netflix verantwoordelijk voor 20% van het gebruik van de totale bandbreedte in de VS.
Waarschuwing: Inhoud van deze post kan afwijken van de daadwerkelijke situatie van de user. Mogelijke redenen zijn humor, schaamte en angst voor vervolging.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 01:51:38 #212
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91298923
Wat is Europa toch ook weer een stom vehikel. Om pan-Europees te opereren heb je UCITS standaard nodig, maar de leukste stukjes van de EU, Isle of Man en de Kanaal-eilanden, tellen dan weer niet. En ook IBC's in Ierland of Luxemburg komen niet in aanmerking...

Waarom heeft de EU geen Delaware/Fairfield?

*is gefrustreerd...
  vrijdag 14 januari 2011 @ 01:53:22 #213
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91298940
Editknop werkt niet, maar ik weet dat Isle of Man en de Kanaal-eilanden niet bij de EU horen, maar dan nog...
pi_91304904
Intel all time high EPS, vandaag JP Morgan met cijfers.
pi_91305273
Wat denken jullie van ASML? Alles wijst omhoog denk ik.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:28:35 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91305523
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:47 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag heb ik trouwens mijn ATH van beleggingsresultaat behaald, zie deze grafiek. Dit is vanaf het moment dat ik bij Alex beleg.
Het is trouwens niet zo dat ik mijn vermogen in die 9 jaar tijd vertwintigvoudigd heb, want ik heb af en toe er nog geld ingebracht (ca 1/4 van mijn huidige vermogen). Het is dus eerder verviervoudigd. Maar tov de AEX toch geen slecht gemiddelde!
Gefeliciteerd met dit mooie resultaat!
Wat alleen niet uit de grafiek blijkt is het enorme risico dat je hebt gelopen door je leverage steeds verder te verhogen toen de positie zich tegen je bewoog. 25% extra daling (dus AEX naar 150 ipv 200) was een complete wipe-out geweest (equity=nul) en daar had je nooit meer van kunnen herstellen. Maar als het goed afloopt dan ziet zo'n grafiek er natuurlijk wel spectaculair uit.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:33:15 #217
324665 meth77
to do or not to do
pi_91305674
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:21 schreef Rejected het volgende:
Wat denken jullie van ASML? Alles wijst omhoog denk ik.
mijn vriendin, die zegt dan, dat het dan binnenkort weer naar beneden wijst
pi_91306283
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:33 schreef meth77 het volgende:

[..]

mijn vriendin, die zegt dan, dat het dan binnenkort weer naar beneden wijst
Ja de helft belegt contrair. Maar op basis van de waardering vind ik ze niet duur.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:42:42 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91308146
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met dit mooie resultaat!
Wat alleen niet uit de grafiek blijkt is het enorme risico dat je hebt gelopen door je leverage steeds verder te verhogen toen de positie zich tegen je bewoog. 25% extra daling (dus AEX naar 150 ipv 200) was een complete wipe-out geweest (equity=nul) en daar had je nooit meer van kunnen herstellen. Maar als het goed afloopt dan ziet zo'n grafiek er natuurlijk wel spectaculair uit.
Dat heb ik niet echt gedaan hoor. Ik ben die leverage pas gaan opbouwen op de weg omhoog.
Verder zie je dat in 2010 er eigenlijk teveel volatiliteit in de grafiek zit. Dat kwam ook omdat ik zeer overweight was in BAM en ORD, het slechtste AEX respectievelijk AMX fonds. Maar toch streef ik voor dit jaar naar het afbouwen van de leverage.
The End Times are wild
pi_91314694
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:29 schreef Virgil het volgende:
Ik vind het moedig, short gaan op Netflix. De dienst is mateloos populair in de VS en timmert stevig aan de weg in Canada. Ik zou ze niet kopen, want erg duur, maar het zou me niet verbazen als ze nog is verder stijgen dit jaar. Concurrentie is aanwezig, maar zolang de service van Netflix superieur is en dominanter dan die van de concurrentie zou ik ze houden als ik ze had.

Voor degene die denken "Voor een bedrijf dat online films en series aan bied?!" Op de top is Netflix verantwoordelijk voor 20% van het gebruik van de totale bandbreedte in de VS.
Het verbaast me dat Netflix het zo goed doet. De laatste keer dat ik me in het aandeel verdiept heb, stonden ze op $25. -O-

Ergens is het trouwens niet zo gek.

Ik heb twee jaar lang een abonnement op Netflix gehad, en had een systeem uitgedokterd waarbij ik het maximale aantal films per week binnen kon krijgen, op mijn abonnement dan. Komt neer op de Netflix envelop met DVD de dag erop meteen terug te sturen (snel film kijken dus) en rekening met het weekend te houden. Maar veel collega's en vrienden waren veel lakser, en keken maximaal een of twee films per maand. Ondertussen wel $10/maand betalen, en dat jaren lang.

Onderschat niet hoe verschrikkelijk lui en laks de gemiddelde Amerikaan is. Tja, het is eigenlijk wel logisch dat dit soort services goud geld verdienen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:55:59 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91317096
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat heb ik niet echt gedaan hoor. Ik ben die leverage pas gaan opbouwen op de weg omhoog.
Verder zie je dat in 2010 er eigenlijk teveel volatiliteit in de grafiek zit. Dat kwam ook omdat ik zeer overweight was in BAM en ORD, het slechtste AEX respectievelijk AMX fonds. Maar toch streef ik voor dit jaar naar het afbouwen van de leverage.
Ik meen me te herinneren dat je zelf ook zei dat het bij een AEX van 150 game over was. Bijkoop acties in combinatie met opties :{w . Een iets minder gulle Wouter Bos en we hadden je hier niet meer gezien.
Mijn reisverslagen
pi_91317420
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat je zelf ook zei dat het bij een AEX van 150 game over was. Bijkoop acties in combinatie met opties :{w . Een iets minder gulle Wouter Bos en we hadden je hier niet meer gezien.
Wordt je de toegang tot FOK! gelijk ontzegd als je equity onder water gaat? ;(
Abre los ojos
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:11:43 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91317881
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:01 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Wordt je de toegang tot FOK! gelijk ontzegd als je equity onder water gaat? ;(
Als de bank je account liquideert omdat je equity onder water komt, al is het maar voor één dagje, dan is al je poen definitief weg. Er valt dan niks meer te beleggen dus zie je iemand ook niet meer in het "De Beursvloer" forum.

De toegang tot Fok! word je gelukkig niet ontzegd. In R&P zul je met warmte worden ontvangen.
Mijn reisverslagen
pi_91318676
quote:
1s.gif[b] Op donderdag 13 januari 2011 22:13 Het is -denk ik- relatief onbekend: Brookfield Renewable Power Fund. Dit heeft een totaal ander doel in mijn portfolio dan Gravity, namelijk het vervangen van de obligaties die ik eind vorig jaar heb verkocht. Het is een Canadese utility georganiseerd als een fonds dat elke maand dividend uitkeert. Dit resulteert in zo'n 6 % per jaar.

Een goed rendement en naar ik hoop enigszins veilig voor inflatie, aangezien een energie leverancier natuurlijk wel enige pricing power heeft.
Een interessante keuze als inflatiehedge. Het vermogen dat ze echter in totaal exploiteren is wel redelijk laag (ongeveer gelijk aan 3 kolencentrales). Dat is imo nadelig gezien de hogere kosten per plant (meer dan 50) en de edge die hun energietraders verliezen als ze willen traden om het market clearance point (vastgestelde energieprijs per uur). Ik heb daarom het vermoeden dat concurrenten in dezelfde sector veel hogere inkomsten kunnen genereren per uitgaande kWh.

Misschien ben je daar ook wel gewoon content mee gezien de lage beta van het fonds en hoge dividend maar ik zou liever gaan voor de grotere fondsen en dan eventueel selecteren op hoogste pay-out.

Ik moet wel bekennen dat je porto uitnodigend oogt om het nader te bestuderen. :)
Greece
pi_91319243
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Was dit niet het punt toen de porto 100% uit ING bestond? Ik moest het even nazoeken maar op hetzelfde moment verdubbelde ING in koers. Een perfecte timing al zeg ik het zelf.
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')