Maar ik denk ook dat er heel veel pareltjes te vinden zijn in de grote woeste zee. Er zijn naar verluid op en rondom de 50.000 aandelen vrij verhandelbaar op de wereldwijde aandelenbeurzen. Het is dan ook aannemelijk dat er iedere dag meerdere flutaandelen zich opwerken tot topaandelen met idem dito koersresultaat. Statistisch gezien is de kans om een klapper te maken gewoon erg klein maar dat is een risico dat stockpickers gewoon in acht nemen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:34 schreef flyguy het volgende:
Ik was eigenlijk sarcastisch in de zin dat iedereen en hun oma elke dag naar de statistieken van bedrijf X kijkt, zich vervolgens afvraagt waarom niemand het nog eerder heeft ontdekt en denkt een klapper te maken.
In China en India stelt een patent geen ruk voor, en wordt alles illegaal gekopieerd. Alleen als ze het technisch niet kunnen reproduceren kan een Westers bedrijf in die landen geld verdienen. Sterker nog: veel bedrijven kiezen om NIET op die markten actief te zijn, omdat ze gedwongen worden samen te werken met locale partijen, waarna plotseling ze op de Westerse markten een concurrent hebben die hun Westerse technologie heeft gekopieerd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik gok op patentverlies - pfizer zit geografisch goed wat betreft china- waar men ook hoe langer hoe meer westerse geneesmiddelen gaat gebruiken...
dat vind ik ook altijd zo irritant, dat de markt niet mijn portefeuille volgt.....quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:55 schreef superpiet het volgende:
waarom gaat de markt juist altijd omhoog wanneer ik geen positie heb.nu heb ik noppes nada verdiend aan deze rally. dacht dat de markt dieper een pullback zo maken maar mijn entry is niet getriggerd.
eerst mis ik een entry door een nieuwjaarsfeest nu mis ik er weer één omdat de markt niet meewerkt. Zo wordt traden wel heel erg moeilijk
![]()
en straks zie je maar weer dat de markt verder blijft rallyen tot S&P 1300 zonder pullback,
POMO agenda is net geupdated.
http://www.newyorkfed.org/markets/tot_operation_schedule.html
Ikquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:22 schreef Mercer het volgende:
Wie vond dit ook alweer geen goed idee?![]()
Aegean Marine Petroleum Network 12.75
+1.36 (11.94%)
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:ANW&ntsp=0
Grappig idee. Ik hoef niet zo nodig grote klappers te maken, en heb liever wat meer stabiliteit. Traden in dit soort minifondsen doe ik dan wel met een klein deel van mijn portefeuille, maar ik zou er nooit exclusief in beleggen. Omdat ze zo illiquide zijn is een exit vaak moeilijk, zeker als ze distressed raken. Dan ben je overgeleverd aan de marketmaker, en levert meestal geen gelukkig einde op.... meer upside, maar ook meer downside. En ik denk dat je als particulier altijd een zware informatieachterstand hebt, nog meer bij dit soort fondsen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:00 schreef MrUnchained het volgende:
Qua het edge vs stockpicking verhaal denk ik dat je als particulier je niet moet bewegen in fondsen waar meer dan EUR 100k per dag in verhandeld wordt. Als je je daar consequent aan houdt kun je met wat huiswerk wel wat leuke rendementen behalen.
Bij grote fondsen kijken zoveel professionele spelers mee dat ik juist denk dat daar je achterstand het grootst is. Bij de echte kleine fondsen zie je amper of geen institutionelen. Bovendien staan die bedrijven vaak wel open om een prutsende particulier te woord te staan. Als je je huiswerk goed doet hoef je ook amper te verkopen in een disstressed situation.quote:Op donderdag 13 januari 2011 04:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Grappig idee. Ik hoef niet zo nodig grote klappers te maken, en heb liever wat meer stabiliteit. Traden in dit soort minifondsen doe ik dan wel met een klein deel van mijn portefeuille, maar ik zou er nooit exclusief in beleggen. Omdat ze zo illiquide zijn is een exit vaak moeilijk, zeker als ze distressed raken. Dan ben je overgeleverd aan de marketmaker, en levert meestal geen gelukkig einde op.... meer upside, maar ook meer downside. En ik denk dat je als particulier altijd een zware informatieachterstand hebt, nog meer bij dit soort fondsen.
Ik heb weinig vertrouwen in de Europese droom, en dus in de Euro. Van de andere kant moet je de Duitsers nooit onderschatten, en die zijn voorlopig nog steeds de motor achter de Euro.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Wat denk je Lyrebird zal de dollar terrein winnen ten opzichte van de euro? Ik denk van wel daarom ben ik ook van plan om te gaan beleggen in Amerikaanse aandelen. Dan heb je de aandelen koersen die omhoog gaan + de dollar die in waar stijgt.
da's juist omgekeerd. T.a.v. de kleine fondsen hebben financiers (en da's meestal een mix van leningen en equity juist een enorme kennisvoorsprong. Althans dat is mijn ervaring. Ook al zijn er Chinese walls tussen equity en lening portfolio's, dus die kennis behoort niet gedeeld te worden binnen die investeerders.quote:Op donderdag 13 januari 2011 06:54 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Bij grote fondsen kijken zoveel professionele spelers mee dat ik juist denk dat daar je achterstand het grootst is. Bij de echte kleine fondsen zie je amper of geen institutionelen. Bovendien staan die bedrijven vaak wel open om een prutsende particulier te woord te staan. Als je je huiswerk goed doet hoef je ook amper te verkopen in een disstressed situation.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschuwing: Inhoud van deze post kan afwijken van de daadwerkelijke situatie van de user. Mogelijke redenen zijn humor, schaamte en angst voor vervolging.
Kun je met Binck ook op de Amerikaanse beurs handelen? Hoog dividend: Southern Copper. Zij keren als ik het goed heb 4x per jaar dividend uit, wat nu rond de 1%-1.5% per keer is. Koers staat wel hoog.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:07 schreef mark_dabomb het volgende:
Daarnaast wil ik wat investeren in aandelen met een relatief hoog dividend zoals een Shell.
Wat is er dan zo goed aan? Zo indrukwekkend vind ik de info voor Nederlandse bedrijven niet eens. Het enige positieve is dat je daar je eigen groep aan kunt maken. Dat is wel tof. Maar het is vooral een enorme marketing stunt imho.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:15 schreef WinningMood het volgende:
Ik vind 'Shares' eigenlijk helemaal niet zo gek. Jammergenoeg kan je nu alleen nog maar info over Nederlandse aandelen vinden.
Het lijkt er ook op dat je niet zelf een column kan schrijven. Dat is alleen voorbehouden aan een voorgebakken groep experts.
Ik denk dat je het meeste geld kunt verdienen door te wachten tot de boel crasht en dan op AEX 250, 200 en 150 een deel van je kapitaal inleggen. Komen we nooit meer op die niveau's, heb je ook geen geld verlorenquote:Op donderdag 13 januari 2011 11:07 schreef mark_dabomb het volgende:
Kenners, ik heb zojuist mijn rekening kunnen activeren bij Binck. Ik wil graag beginnen met redelijk defensief wat geld te beleggen. Ik ben op zoek naar bewezen beleggingsfondsen waar jullie goede ervaringen mee hebben. Ik lees wat goede verhalen over Carmignac bijvoorbeeld. Daarnaast wil ik wat investeren in aandelen met een relatief hoog dividend zoals een Shell.
Ik heb nog niet naar de short mogelijkheden van die aandelen gekeken maar als ik het kan putten doe ik datquote:
Naar mijn mening zijn deze twee omhoog gegaan door continu short squeezes. Hun bedrijfsmodel is meestal te hoog gewaardeerd, ik heb een interessant stuk gelezen over netflix. Deze laatste is contracten aangegaan voor 5 jaar maar die lopen over enkele jaren af. Deze contracten betekent dat netflix veel bandbreedte krijgt voor weinig geld. Dat zou niet door moeten kunnen gaan omdat bandbreedte gebruik van netflix zoveel is gestegen en kabelbedrijven zouden uiteindelijk meer macht krijgen in hun positie tegen netflix.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden jullie van zaken zoals OpenTable en Netflix?. Beide zijn internet zaken. NetFlix voor video verhuur en dvd koop online en de ander om een reservering te boeken in een restaurant, ook online. Kijk de prijs eens van het aandeel en de stijging die het heeft doorgemaakt! 200% in een jaar. Voor dit soort zaken!
OpenTable loopt tegen een 164 maal de trailing earnings en een 18 maal de sales. Price/book, price/sales tegen de 20.Voor een restaurant online boekings site. Teh fuck! Waarom investeert men nog steeds in deze aandelen? Als de markt al een luchtbel is, zijn dit soort zaken helemaal een bubble. Of is het juist de tekening aan de wand dat de bubbel die we nu hebben echt de hoogte in gaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |