abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91277333
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden jullie van zaken zoals OpenTable en Netflix?. Beide zijn internet zaken. NetFlix voor video verhuur en dvd koop online en de ander om een reservering te boeken in een restaurant, ook online. Kijk de prijs eens van het aandeel en de stijging die het heeft doorgemaakt! 200% in een jaar. Voor dit soort zaken!

Netflix is afgelopen jaar een beetje de beursdarling geworden, is inmiddels meer dan alleen dvd verhuur, is voornamelijk een digitale kabelexploitant aan het worden. Maar gezien de status zal het wel redelijk overgewaardeerd van.

Van die reserveringssite snap ik helemaal geen fuck :')
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:39:05 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91278302
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:14 schreef Mercer het volgende:
Ik heb het gevoel dat we binnenkort afstort krijgen, daar ben ik een beetje bang voor. Tot waar zou dit in godesnaam door kunnen gaan?
Tot de 600, 800 of 1000? Wie weet. Waarom niet?
The End Times are wild
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:47:19 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91282344

Vandaag heb ik trouwens mijn ATH van beleggingsresultaat behaald, zie deze grafiek. Dit is vanaf het moment dat ik bij Alex beleg.
Het is trouwens niet zo dat ik mijn vermogen in die 9 jaar tijd vertwintigvoudigd heb, want ik heb af en toe er nog geld ingebracht (ca 1/4 van mijn huidige vermogen). Het is dus eerder verviervoudigd. Maar tov de AEX toch geen slecht gemiddelde!
(Die rare knik eind 2007 was toen ik mijn geld er vanaf gehaald heb omdat ik een crash vreesde, maar uiteindelijk toch geen fysiek goud durfde te kopen vanwege de transactiekosten (had ik het maar gedaan!)
The End Times are wild
pi_91283744
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:47 schreef LXIV het volgende:
(Die rare knik eind 2007 was toen ik mijn geld er vanaf gehaald heb omdat ik een crash vreesde, maar uiteindelijk toch geen fysiek goud durfde te kopen vanwege de transactiekosten (had ik het maar gedaan!)
Je vreesde een crash op de top van bubble! Dat had je anders goed voor elkaar! _O_

Wat me vooral opvalt is dat je in relatief kort tijdsbestek 1 jaar en een beetje van "200" naar "500" ging. Aan welke constructie lag dit vooral? Het lijkt wel of je 2 a 3 grote klappers in korte termijn maakte.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:20:27 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91284440
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je vreesde een crash op de top van bubble! Dat had je anders goed voor elkaar! _O_

Wat me vooral opvalt is dat je in relatief kort tijdsbestek 1 jaar en een beetje van "200" naar "500" ging. Aan welke constructie lag dit vooral? Het lijkt wel of je 2 a 3 grote klappers in korte termijn maakte.
Op die grafiek zie je het niet goed, maar ik ging toen 5,5 keer over de kop. (ik ging dieper dan 200, op de bodem was het 160)
Dat kwam omdat ik veel aandelen in de porto had die extreem veel gedaald waren tijdens de crash, en daarna dus ook bovengemiddeld opveerden (ING, AEG, BAM, ORD, etc). Bovendien zat ik zo'n 200% long.
Diezelfde fondsen hebben trouwens mijn rendement in 2010 ook zeer gedrukt.
The End Times are wild
pi_91285404
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op die grafiek zie je het niet goed, maar ik ging toen 5,5 keer over de kop. (ik ging dieper dan 200, op de bodem was het 160)
Dat kwam omdat ik veel aandelen in de porto had die extreem veel gedaald waren tijdens de crash, en daarna dus ook bovengemiddeld opveerden (ING, AEG, BAM, ORD, etc). Bovendien zat ik zo'n 200% long.
Diezelfde fondsen hebben trouwens mijn rendement in 2010 ook zeer gedrukt.
Mja, je hebt vast wel een aantal shaky dagen gehad waar je echt baalde dat je ING, AEG etc. in je porto had. Ik kan me de posts hier nog wel herinneren dat je het zat was dat alles naar beneden ging en je een van de eerste bulls was die alles naar boven wou hebben :P

Maar al met al een leuk rendement! Ik heb het minder gedaan denk ik in die periode.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:38:18 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91285686
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, je hebt vast wel een aantal shaky dagen gehad waar je echt baalde dat je ING, AEG etc. in je porto had. Ik kan me de posts hier nog wel herinneren dat je het zat was dat alles naar beneden ging en je een van de eerste bulls was die alles naar boven wou hebben :P

Maar al met al een leuk rendement! Ik heb het minder gedaan denk ik in die periode.
Ik heb geluk gehad dat ik het eerste deel van de crash gemist heb. Alleen nog te vroeg erin gestapt. En vanaf de bodem extra long zitten levert natuurlijk ook goed op.

Overigens ga ik vanaf een AEX van 400-420 ook weer 'gewoon' long zitten hoor.
The End Times are wild
pi_91288459
quote:
12s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan zijn we natuurlijk wel erg benieuwd naar dat andere aandeel gezien Gravity op een interessante methode was gekozen. Al heb ik een vermoeden dat dit niet een relatief onbekend aandeel is.
Het is -denk ik- relatief onbekend: Brookfield Renewable Power Fund. Dit heeft een totaal ander doel in mijn portfolio dan Gravity, namelijk het vervangen van de obligaties die ik eind vorig jaar heb verkocht. Het is een Canadese utility georganiseerd als een fonds dat elke maand dividend uitkeert. Dit resulteert in zo'n 6 % per jaar.

Een goed rendement en naar ik hoop enigszins veilig voor inflatie, aangezien een energie leverancier natuurlijk wel enige pricing power heeft. Het bedrijf genereert bovendien schone energie. Ik ben niet echt een groene belegger, maar heb wel affinititeit met de duurzame keuze waar mogelijk. Ook de omzet van een duurzame energie leverancier is trouwens gecorreleerd met de olieprijs, die ik voorlopig zie stijgen.

Ik wilde bovendien mijn portfolio naar andere valuta diversificieren, weg van Euro, Yen en USD. Ik heb de CAD dus eerst gewisseld voor ik Brookfield aankocht. Ik heb ook een groot deel in AUD gewisseld. Mijn broker (IB) geeft me daar 4.57% rente over, dus zelfs zonder dat je het hoeft te investeren.
pi_91289464
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden jullie van zaken zoals OpenTable en Netflix?. Beide zijn internet zaken. NetFlix voor video verhuur en dvd koop online en de ander om een reservering te boeken in een restaurant, ook online. Kijk de prijs eens van het aandeel en de stijging die het heeft doorgemaakt! 200% in een jaar. Voor dit soort zaken!

OpenTable loopt tegen een 164 maal de trailing earnings en een 18 maal de sales. Price/book, price/sales tegen de 20. :') Voor een restaurant online boekings site. Teh fuck! Waarom investeert men nog steeds in deze aandelen? Als de markt al een luchtbel is, zijn dit soort zaken helemaal een bubble. Of is het juist de tekening aan de wand dat de bubbel die we nu hebben echt de hoogte in gaat?
Volg jij toevallig de hedge fund manager Whitney Tilson? Hij is short in precies die twee internet aandelen die je noemt: http://www.insidermonkey.(...)en-and-netflix-nflx/

De Netflix short thesis heeft hij uitgebreid gepost op Seeking Alpha : http://seekingalpha.com/a(...)-we-re-short-netflix

De CEO van Netflix heeft hier op gereageerd : http://seekingalpha.com/a(...)=qp_investment_views

Ik meen dat Tilson hier op zijn beurt weer op gereageerd heeft, maar ik kan dit zo snel niet terugvinden.
pi_91292598
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:27 schreef jaco het volgende:

[..]

Volg jij toevallig de hedge fund manager Whitney Tilson? Hij is short in precies die twee internet aandelen die je noemt: http://www.insidermonkey.(...)en-and-netflix-nflx/

De Netflix short thesis heeft hij uitgebreid gepost op Seeking Alpha : http://seekingalpha.com/a(...)-we-re-short-netflix

De CEO van Netflix heeft hier op gereageerd : http://seekingalpha.com/a(...)=qp_investment_views

Ik meen dat Tilson hier op zijn beurt weer op gereageerd heeft, maar ik kan dit zo snel niet terugvinden.
Volg hem niet bewust, insider monkey en seeking alpha hebben wel interessante stukjes soms ^O^ . Ik weet nog niet of hij nog steeds short zit. Hij zat volgens mij namelijk al short sinds januari 2010. En dat aandeel is als een gek gestegen dus het zal hem wel zwaar op de maag liggen. En zoals je weet volg ik nogal erg sterke trending aandelen mits ze fundamenteel goed staan. Deze was ik dus enigszins uit het oog verloren.

Respect dat hij zo gedetailleerd over zijn short positie spreekt maar laten we wel wezen, hij had die positie veel eerder moeten verkopen. Ik ben het het overigens volledig eens met zijn gehele short verhaal. Dat soort artikelen zorgen er altijd voor dat ik huiverig wordt om relatief onbekende aandelen aan te schaffen ^O^
pi_91293642
Ik vind het moedig, short gaan op Netflix. De dienst is mateloos populair in de VS en timmert stevig aan de weg in Canada. Ik zou ze niet kopen, want erg duur, maar het zou me niet verbazen als ze nog is verder stijgen dit jaar. Concurrentie is aanwezig, maar zolang de service van Netflix superieur is en dominanter dan die van de concurrentie zou ik ze houden als ik ze had.

Voor degene die denken "Voor een bedrijf dat online films en series aan bied?!" Op de top is Netflix verantwoordelijk voor 20% van het gebruik van de totale bandbreedte in de VS.
Waarschuwing: Inhoud van deze post kan afwijken van de daadwerkelijke situatie van de user. Mogelijke redenen zijn humor, schaamte en angst voor vervolging.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 01:51:38 #212
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91298923
Wat is Europa toch ook weer een stom vehikel. Om pan-Europees te opereren heb je UCITS standaard nodig, maar de leukste stukjes van de EU, Isle of Man en de Kanaal-eilanden, tellen dan weer niet. En ook IBC's in Ierland of Luxemburg komen niet in aanmerking...

Waarom heeft de EU geen Delaware/Fairfield?

*is gefrustreerd...
The more debt, the better
  vrijdag 14 januari 2011 @ 01:53:22 #213
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91298940
Editknop werkt niet, maar ik weet dat Isle of Man en de Kanaal-eilanden niet bij de EU horen, maar dan nog...
The more debt, the better
pi_91304904
Intel all time high EPS, vandaag JP Morgan met cijfers.
pi_91305273
Wat denken jullie van ASML? Alles wijst omhoog denk ik.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:28:35 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91305523
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:47 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag heb ik trouwens mijn ATH van beleggingsresultaat behaald, zie deze grafiek. Dit is vanaf het moment dat ik bij Alex beleg.
Het is trouwens niet zo dat ik mijn vermogen in die 9 jaar tijd vertwintigvoudigd heb, want ik heb af en toe er nog geld ingebracht (ca 1/4 van mijn huidige vermogen). Het is dus eerder verviervoudigd. Maar tov de AEX toch geen slecht gemiddelde!
Gefeliciteerd met dit mooie resultaat!
Wat alleen niet uit de grafiek blijkt is het enorme risico dat je hebt gelopen door je leverage steeds verder te verhogen toen de positie zich tegen je bewoog. 25% extra daling (dus AEX naar 150 ipv 200) was een complete wipe-out geweest (equity=nul) en daar had je nooit meer van kunnen herstellen. Maar als het goed afloopt dan ziet zo'n grafiek er natuurlijk wel spectaculair uit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:33:15 #217
324665 meth77
to do or not to do
pi_91305674
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:21 schreef Rejected het volgende:
Wat denken jullie van ASML? Alles wijst omhoog denk ik.
mijn vriendin, die zegt dan, dat het dan binnenkort weer naar beneden wijst
pi_91306283
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:33 schreef meth77 het volgende:

[..]

mijn vriendin, die zegt dan, dat het dan binnenkort weer naar beneden wijst
Ja de helft belegt contrair. Maar op basis van de waardering vind ik ze niet duur.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:42:42 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91308146
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met dit mooie resultaat!
Wat alleen niet uit de grafiek blijkt is het enorme risico dat je hebt gelopen door je leverage steeds verder te verhogen toen de positie zich tegen je bewoog. 25% extra daling (dus AEX naar 150 ipv 200) was een complete wipe-out geweest (equity=nul) en daar had je nooit meer van kunnen herstellen. Maar als het goed afloopt dan ziet zo'n grafiek er natuurlijk wel spectaculair uit.
Dat heb ik niet echt gedaan hoor. Ik ben die leverage pas gaan opbouwen op de weg omhoog.
Verder zie je dat in 2010 er eigenlijk teveel volatiliteit in de grafiek zit. Dat kwam ook omdat ik zeer overweight was in BAM en ORD, het slechtste AEX respectievelijk AMX fonds. Maar toch streef ik voor dit jaar naar het afbouwen van de leverage.
The End Times are wild
pi_91314694
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:29 schreef Virgil het volgende:
Ik vind het moedig, short gaan op Netflix. De dienst is mateloos populair in de VS en timmert stevig aan de weg in Canada. Ik zou ze niet kopen, want erg duur, maar het zou me niet verbazen als ze nog is verder stijgen dit jaar. Concurrentie is aanwezig, maar zolang de service van Netflix superieur is en dominanter dan die van de concurrentie zou ik ze houden als ik ze had.

Voor degene die denken "Voor een bedrijf dat online films en series aan bied?!" Op de top is Netflix verantwoordelijk voor 20% van het gebruik van de totale bandbreedte in de VS.
Het verbaast me dat Netflix het zo goed doet. De laatste keer dat ik me in het aandeel verdiept heb, stonden ze op $25. -O-

Ergens is het trouwens niet zo gek.

Ik heb twee jaar lang een abonnement op Netflix gehad, en had een systeem uitgedokterd waarbij ik het maximale aantal films per week binnen kon krijgen, op mijn abonnement dan. Komt neer op de Netflix envelop met DVD de dag erop meteen terug te sturen (snel film kijken dus) en rekening met het weekend te houden. Maar veel collega's en vrienden waren veel lakser, en keken maximaal een of twee films per maand. Ondertussen wel $10/maand betalen, en dat jaren lang.

Onderschat niet hoe verschrikkelijk lui en laks de gemiddelde Amerikaan is. Tja, het is eigenlijk wel logisch dat dit soort services goud geld verdienen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:55:59 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91317096
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat heb ik niet echt gedaan hoor. Ik ben die leverage pas gaan opbouwen op de weg omhoog.
Verder zie je dat in 2010 er eigenlijk teveel volatiliteit in de grafiek zit. Dat kwam ook omdat ik zeer overweight was in BAM en ORD, het slechtste AEX respectievelijk AMX fonds. Maar toch streef ik voor dit jaar naar het afbouwen van de leverage.
Ik meen me te herinneren dat je zelf ook zei dat het bij een AEX van 150 game over was. Bijkoop acties in combinatie met opties :{w . Een iets minder gulle Wouter Bos en we hadden je hier niet meer gezien.
Mijn reisverslagen
pi_91317420
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat je zelf ook zei dat het bij een AEX van 150 game over was. Bijkoop acties in combinatie met opties :{w . Een iets minder gulle Wouter Bos en we hadden je hier niet meer gezien.
Wordt je de toegang tot FOK! gelijk ontzegd als je equity onder water gaat? ;(
Abre los ojos
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:11:43 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91317881
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:01 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Wordt je de toegang tot FOK! gelijk ontzegd als je equity onder water gaat? ;(
Als de bank je account liquideert omdat je equity onder water komt, al is het maar voor één dagje, dan is al je poen definitief weg. Er valt dan niks meer te beleggen dus zie je iemand ook niet meer in het "De Beursvloer" forum.

De toegang tot Fok! word je gelukkig niet ontzegd. In R&P zul je met warmte worden ontvangen.
Mijn reisverslagen
pi_91318676
quote:
1s.gif[b] Op donderdag 13 januari 2011 22:13 Het is -denk ik- relatief onbekend: Brookfield Renewable Power Fund. Dit heeft een totaal ander doel in mijn portfolio dan Gravity, namelijk het vervangen van de obligaties die ik eind vorig jaar heb verkocht. Het is een Canadese utility georganiseerd als een fonds dat elke maand dividend uitkeert. Dit resulteert in zo'n 6 % per jaar.

Een goed rendement en naar ik hoop enigszins veilig voor inflatie, aangezien een energie leverancier natuurlijk wel enige pricing power heeft.
Een interessante keuze als inflatiehedge. Het vermogen dat ze echter in totaal exploiteren is wel redelijk laag (ongeveer gelijk aan 3 kolencentrales). Dat is imo nadelig gezien de hogere kosten per plant (meer dan 50) en de edge die hun energietraders verliezen als ze willen traden om het market clearance point (vastgestelde energieprijs per uur). Ik heb daarom het vermoeden dat concurrenten in dezelfde sector veel hogere inkomsten kunnen genereren per uitgaande kWh.

Misschien ben je daar ook wel gewoon content mee gezien de lage beta van het fonds en hoge dividend maar ik zou liever gaan voor de grotere fondsen en dan eventueel selecteren op hoogste pay-out.

Ik moet wel bekennen dat je porto uitnodigend oogt om het nader te bestuderen. :)
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_91319243
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Was dit niet het punt toen de porto 100% uit ING bestond? Ik moest het even nazoeken maar op hetzelfde moment verdubbelde ING in koers. Een perfecte timing al zeg ik het zelf.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')