abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91319421
Groupon wil een IPO van 15-20 miljard dollar.
Zynga wordt geschat op 5.8 miljard.
pi_91320159
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:43 schreef Rejected het volgende:
Groupon wil een IPO van 15-20 miljard dollar.
Ik had er wel eens eerder van gehoord maar nu ik de Nederlandse versie eens bekijk zie ik alleen maar reclame voor eettentjes. Wat willen ze eigenlijk met die 15 miljard doen? :')
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:59:43 #228
324665 meth77
to do or not to do
pi_91320276
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:57 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik had er wel eens eerder van gehoord maar nu ik de Nederlandse versie eens bekijk zie ik alleen maar reclame voor eettentjes. Wat willen ze eigenlijk met die 15 miljard doen? :')
in hun zak steken, wat dacht je dan
pi_91321837
Bij al die IPOs / bailouts krijg ik zon dot-com gevoelens. Het lijkt wel of iedereen ervanuitgaat dat allles goed komt en de economie weer op het spoor is. Vooral als de cijfers van Q4 uitkomen (die worden goed aangezien de consumentenaankopen fors zijn aangetrokken) zal het hosanna kunnen worden.

Het lijkt en begint ook echt te voelen alsof we op het top van de bubble aan het dansen zijn.

Party like its 1999. *O*
pi_91321924
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:30 schreef piepeloi55 het volgende:

Het lijkt en begint ook echt te voelen alsof we op het top van de bubble aan het dansen zijn.

Party like its 1999. *O*
Dat gevoel heb ik ook maar 't zal nog wel nog niet voor direct zijn. QE2 loopt pas af binnen 6 mnd, tot dan is er ondersteuning neem ik aan?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:33:36 #231
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91321982
Ze gaan snel cashen omdat ze weten dat ze eigenlijk ook overdreven duur zijn. >:)
pi_91322072
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:32 schreef tony_clifton- het volgende:
Dat gevoel heb ik ook maar 't zal nog wel nog niet voor direct zijn. QE2 loopt pas af binnen 6 mnd, tot dan is er ondersteuning neem ik aan?
De black swans die o.a. Selang heeft geschets kunnen op elk moment plaatsvinden. Ik ben alleen bang dat men eerst nog euforischer gaat worden voor het feestje echt/voorgoed gaat eindigen. Er is immers nog enige speelruimte.
pi_91322339
Zijn die black swans dan niet te voorspellen? Ik denk dat er een paar grote partijen heel erg short gaan zitten wanneer we een grote crash krijgen. Oké, de markten worden er gezonder door maar als kijkt naar de grafieken waar er 10% op een dag af gaat lijkt mij dat eerder georganiseerd.

Misschien niet à la toplui van grote banken in een grote marmeren zaal gezamenlijk aan de cognac en lachen van 'zie ze panikeren', maartoch... Ik denk dat er altijd mensen aan zo'n crashes verdienen, en niet per toeval.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 januari 2011 @ 16:49:14 #234
862 Arcee
Look closer
pi_91322797
WS al weer op post-crisis-high.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_91324467
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:40 schreef tony_clifton- het volgende:
Zijn die black swans dan niet te voorspellen? Ik denk dat er een paar grote partijen heel erg short gaan zitten wanneer we een grote crash krijgen. Oké, de markten worden er gezonder door maar als kijkt naar de grafieken waar er 10% op een dag af gaat lijkt mij dat eerder georganiseerd.

Misschien niet à la toplui van grote banken in een grote marmeren zaal gezamenlijk aan de cognac en lachen van 'zie ze panikeren', maartoch... Ik denk dat er altijd mensen aan zo'n crashes verdienen, en niet per toeval.
Voorspellen op zich is niet moeilijk, maar een exact tijdstip en exacte events eraan plakken wel. Er zijn vast een hoop mensen die wachtten dat het misgaat en dan enorm gaan shorten, ikzelf denk er ook overna. Probleem is alleen dat als je (tijdelijke) mis zit er geen geld meer is om in te stappen op de goedkope niveaus en het (zekere) rendement dat daarmee komt.
pi_91324656
Gewoon wachten en dan buy the fucking dip.
pi_91324698
quote:
Zijn die black swans dan niet te voorspellen?
De definitie van een black swan is juist dat iedereen hem ver van te voren kan voorspellen. Jij hebt je zeker nog niet echt ingelezen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 januari 2011 @ 17:29:52 #238
862 Arcee
Look closer
pi_91324978
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
De definitie van een black swan is juist dat iedereen hem ver van te voren kan voorspellen. Jij hebt je zeker nog niet echt ingelezen?
Nee, juist omgekeerd, maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_91325322
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:20 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Voorspellen op zich is niet moeilijk, maar een exact tijdstip en exacte events eraan plakken wel. Er zijn vast een hoop mensen die wachtten dat het misgaat en dan enorm gaan shorten, ikzelf denk er ook overna.
Het is andersom. Je zult eerst moeten shorten en dan wachten tot het misgaat. Op het moment dat er een crash plaatsvindt of het lijkt er op, dan worden de instrumenten om te shorten dusdanig hoog geprijsd dat het rendement t.o.v. het risico niet meer interessant zijn.
pi_91326007
Een black swan ziet niemand juist aankomen.
Groupon is best groot, weet hun income statement niet maar ik neem aan dat ze aardig wat winst maken. Is dus niet helemaal hetzelfde als dotcom toentertijd. Zoals ik eerder zie, ik ken de cijfers niet, en 15 miljard klinkt erg veel voor zo'n tent. Maar ik zou hier best mn geld in durven te steken. Kan flink profiteren van de transitie naar een mobiel tijdperk.
Vandaag ASML op de eerste day high gekocht, toen zakte het in maar gelukkig door de VS omhoog geschoten. :D
pi_91330777
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:36 schreef jaco het volgende:
Het is andersom. Je zult eerst moeten shorten en dan wachten tot het misgaat. Op het moment dat er een crash plaatsvindt of het lijkt er op, dan worden de instrumenten om te shorten dusdanig hoog geprijsd dat het rendement t.o.v. het risico niet meer interessant zijn.
Bij bepaalde instrumenten kan de risicopremie (flink) omhoog gaan, maar het is je vrij om een ander (en meer liquide) instrument te kiezen. Bij futures op de bekende indices zal dat allemaal meevallen of niet eens merkbaar. Daarnaast zit je dan short voor tientallen procenten op de onderliggende waarde en niet om een paar procentjes binnen te tikken.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat als je nu zou shorten je op de lange termijn op (flinke) winst zal staan. Je weet echter nooit wanneer en hoe het mis zal gaan (dat is chaos en niet te controleren). Het kan net zogoed dat de beurs eerst naar ongekende hoogtes gaat die je doen uitroken. Shorten voordat de bubble leegloopt is voor mij persoonlijk dus not done. Op het moment echter dat die recordhoogtes zijn bereikt en een of meerdere black swans te voorschijn komen zou ik wel durven te shorten met een goed moneymanagement.
pi_91330911

Misschien leuk voor de (macro)daytraders, aangezien consumer spending 75% van het GDP is en de consensus nog uitgaat van een lagere Q4 groei.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:44:17 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91331825
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als de bank je account liquideert omdat je equity onder water komt, al is het maar voor één dagje, dan is al je poen definitief weg. Er valt dan niks meer te beleggen dus zie je iemand ook niet meer in het "De Beursvloer" forum.

De toegang tot Fok! word je gelukkig niet ontzegd. In R&P zul je met warmte worden ontvangen.
Als je een zogenaamde 'margin-call' krijgt ben je nog steeds niet al je geld kwijt. De bank liquideert al ruim voordat je onder de nullijn bent. Ben in 2001 door mijn broker gebeld of ik bij wilde storten (wat ik toen niet kon!). Gelukkig draaide de beurs net op dat moment!
Stel dat je voor 70.000 euro aandelen hebt en je margin is 40.000 euro. Als je dan voor -30.000 euro opties schrijft en dat ook belegt dan heb je een porto van 100.000 euro aandelen, voor -30K aan opties. Je margin zal dan iets van 20K zijn.
Daalt de beurs nu met 15% en je margin is nul, dan belt de bank je. Of je bij wil storten. Als je dat niet kunt dan verkoopt de bank een deel van de aandelen (op een zeer ongunstig moment), net zolang totdat je weer een positieve margin hebt. Maar als dan bijv. voor 20K aan aandelen wordt verkocht en daarmee de helft van je optieposities geliquideerd wordt, dan ben je weer gewoon safe.
Je verliest natuurlijk wel relatief veel vermogen en ook nog op een ongunstig moment. Maar dat is de prijs (het risico) die je betaalt voor extra rendement als het wel goed gaat.

Eigenlijk wordt je hier door het Nederlandse belastingstelsel toe gedwongen.
The End Times are wild
pi_91333126
Zo dan! Het spuit echt omhoog hier de laatste paar uurtjes. B-)
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt je hier door het Nederlandse belastingstelsel toe gedwongen.
Je wordt gedwongen door het NL belastingstelsel om zoveel mogelijk risico te nemen op de beurs? En een dikke leverage te pakken? Naah LXIV dat is geen goed excuus. :{ Dus dan krijgt het NL belastingstelsel de schuld als je een margin call krijgt? :') Voordeel van deze denkwijze is dat je het dan iig niet zelf hebt gedaan. Overigens ben ik het eens dat NL belastingen te gek voor woorden zijn, maar op de rest vind ik het nogal mank gaan.

[ Bericht 38% gewijzigd door Mercer op 14-01-2011 20:13:18 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:12:30 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91333649
Kiek 'um goan! Die Dow en die Nasdaq!!

Zou dan nu uiteindelijk tóch het tijdperk van oneindig stijgende beurskoersen en dividenden zijn aangebroken? Ik mag het hopen.

Alleen jammer dat mijn geschreven opties straks misschien ver out the money verlopen. Ik houd de koersen liever laag, zodat ik telkens kan bijschrijven. Op een AEX van 410 oid durf ik dat niet meer.
The End Times are wild
pi_91338012
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:04 schreef Mercer het volgende:
Zo dan! Het spuit echt omhoog hier de laatste paar uurtjes. B-)

[..]

Je wordt gedwongen door het NL belastingstelsel om zoveel mogelijk risico te nemen op de beurs? En een dikke leverage te pakken? Naah LXIV dat is geen goed excuus. :{ Dus dan krijgt het NL belastingstelsel de schuld als je een margin call krijgt? :') Voordeel van deze denkwijze is dat je het dan iig niet zelf hebt gedaan. Overigens ben ik het eens dat NL belastingen te gek voor woorden zijn, maar op de rest vind ik het nogal mank gaan.
LXIV heeft gelijk. Vermogen wordt hier aardig belast, maar capital gains juist niet. En door leverage kan je een hoog capital gains/vermogen ratio krijgen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:
Kiek 'um goan! Die Dow en die Nasdaq!!

Zou dan nu uiteindelijk tóch het tijdperk van oneindig stijgende beurskoersen en dividenden zijn aangebroken? Ik mag het hopen.

Alleen jammer dat mijn geschreven opties straks misschien ver out the money verlopen. Ik houd de koersen liever laag, zodat ik telkens kan bijschrijven. Op een AEX van 410 oid durf ik dat niet meer.
:'( :'( :'(
pi_91338792
Wordt de capital gain tax eigenlijk per transactie ingehouden door de broker of komt dit tot stand door een jaarlijkse momentopname ofwel gewogen gemiddelde? Ik vermoedde altijd het eerste maar misschien zit het anders, weet iemand hoe dat zit?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:12:08 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91341747
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:17 schreef superpiet het volgende:

[..]

LXIV heeft gelijk. Vermogen wordt hier aardig belast, maar capital gains juist niet. En door leverage kan je een hoog capital gains/vermogen ratio krijgen.

[..]

:'( :'( :'(
Zo is het precies. Bij een inflatie van 2% en vermogensbelasting van 1,2% ga je pas verdienen vanaf de 3,2%.
Behaal je dus 5% rendement dan is dat in werkelijkheid maar 1,8%. Dat is niet veel. Kun je met leverage je rendement naar 8% verhogen dan is je werkelijke rendement 4,8%. Bijna een verdrievoudiging.
Zeker geschreven deep ITM-puts zijn geschikt hiervoor. Want je ontvangt hiermee:
A) de koersstijging op het aandeel
B) rente of dividend van de premie
C) de geschreven put staat als negatief vermogen in je porto.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 januari 2011 @ 22:45:40 #249
862 Arcee
Look closer
pi_91344208
S&P gesloten op year-high: 1.293.24, de hoogste stand sinds het begin van de crisis.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:51:25 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91344549
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:45 schreef Arcee het volgende:
S&P gesloten op year-high: 1.293.24, de hoogste stand sinds het begin van de crisis.
De beurs hoeft niet eens zó gek te stijgen om het komende jaar 100 keer een ATH sinds de crisis te kunnen posten.

Het wordt eens tijd dat we een pre=crisis ATH gaan neerzetten!

En verder is de DJ sinds het dieptepunt van de crisis 'slechts' verdubbeld, en dat geldt natuurlijk ook al bijna voor de AEX.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')