Ik had er wel eens eerder van gehoord maar nu ik de Nederlandse versie eens bekijk zie ik alleen maar reclame voor eettentjes. Wat willen ze eigenlijk met die 15 miljard doen?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:43 schreef Rejected het volgende:
Groupon wil een IPO van 15-20 miljard dollar.
in hun zak steken, wat dacht je danquote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:57 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik had er wel eens eerder van gehoord maar nu ik de Nederlandse versie eens bekijk zie ik alleen maar reclame voor eettentjes. Wat willen ze eigenlijk met die 15 miljard doen?
Dat gevoel heb ik ook maar 't zal nog wel nog niet voor direct zijn. QE2 loopt pas af binnen 6 mnd, tot dan is er ondersteuning neem ik aan?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:30 schreef piepeloi55 het volgende:
Het lijkt en begint ook echt te voelen alsof we op het top van de bubble aan het dansen zijn.
Party like its 1999.
De black swans die o.a. Selang heeft geschets kunnen op elk moment plaatsvinden. Ik ben alleen bang dat men eerst nog euforischer gaat worden voor het feestje echt/voorgoed gaat eindigen. Er is immers nog enige speelruimte.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:32 schreef tony_clifton- het volgende:
Dat gevoel heb ik ook maar 't zal nog wel nog niet voor direct zijn. QE2 loopt pas af binnen 6 mnd, tot dan is er ondersteuning neem ik aan?
Voorspellen op zich is niet moeilijk, maar een exact tijdstip en exacte events eraan plakken wel. Er zijn vast een hoop mensen die wachtten dat het misgaat en dan enorm gaan shorten, ikzelf denk er ook overna. Probleem is alleen dat als je (tijdelijke) mis zit er geen geld meer is om in te stappen op de goedkope niveaus en het (zekere) rendement dat daarmee komt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:40 schreef tony_clifton- het volgende:
Zijn die black swans dan niet te voorspellen? Ik denk dat er een paar grote partijen heel erg short gaan zitten wanneer we een grote crash krijgen. Oké, de markten worden er gezonder door maar als kijkt naar de grafieken waar er 10% op een dag af gaat lijkt mij dat eerder georganiseerd.
Misschien niet à la toplui van grote banken in een grote marmeren zaal gezamenlijk aan de cognac en lachen van 'zie ze panikeren', maartoch... Ik denk dat er altijd mensen aan zo'n crashes verdienen, en niet per toeval.
De definitie van een black swan is juist dat iedereen hem ver van te voren kan voorspellen. Jij hebt je zeker nog niet echt ingelezen?quote:Zijn die black swans dan niet te voorspellen?
Nee, juist omgekeerd, maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
De definitie van een black swan is juist dat iedereen hem ver van te voren kan voorspellen. Jij hebt je zeker nog niet echt ingelezen?
Het is andersom. Je zult eerst moeten shorten en dan wachten tot het misgaat. Op het moment dat er een crash plaatsvindt of het lijkt er op, dan worden de instrumenten om te shorten dusdanig hoog geprijsd dat het rendement t.o.v. het risico niet meer interessant zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:20 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Voorspellen op zich is niet moeilijk, maar een exact tijdstip en exacte events eraan plakken wel. Er zijn vast een hoop mensen die wachtten dat het misgaat en dan enorm gaan shorten, ikzelf denk er ook overna.
Bij bepaalde instrumenten kan de risicopremie (flink) omhoog gaan, maar het is je vrij om een ander (en meer liquide) instrument te kiezen. Bij futures op de bekende indices zal dat allemaal meevallen of niet eens merkbaar. Daarnaast zit je dan short voor tientallen procenten op de onderliggende waarde en niet om een paar procentjes binnen te tikken.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:36 schreef jaco het volgende:
Het is andersom. Je zult eerst moeten shorten en dan wachten tot het misgaat. Op het moment dat er een crash plaatsvindt of het lijkt er op, dan worden de instrumenten om te shorten dusdanig hoog geprijsd dat het rendement t.o.v. het risico niet meer interessant zijn.
Als je een zogenaamde 'margin-call' krijgt ben je nog steeds niet al je geld kwijt. De bank liquideert al ruim voordat je onder de nullijn bent. Ben in 2001 door mijn broker gebeld of ik bij wilde storten (wat ik toen niet kon!). Gelukkig draaide de beurs net op dat moment!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als de bank je account liquideert omdat je equity onder water komt, al is het maar voor één dagje, dan is al je poen definitief weg. Er valt dan niks meer te beleggen dus zie je iemand ook niet meer in het "De Beursvloer" forum.
De toegang tot Fok! word je gelukkig niet ontzegd. In R&P zul je met warmte worden ontvangen.
Je wordt gedwongen door het NL belastingstelsel om zoveel mogelijk risico te nemen op de beurs? En een dikke leverage te pakken? Naah LXIV dat is geen goed excuus.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt je hier door het Nederlandse belastingstelsel toe gedwongen.
LXIV heeft gelijk. Vermogen wordt hier aardig belast, maar capital gains juist niet. En door leverage kan je een hoog capital gains/vermogen ratio krijgen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:04 schreef Mercer het volgende:
Zo dan! Het spuit echt omhoog hier de laatste paar uurtjes.
[..]
Je wordt gedwongen door het NL belastingstelsel om zoveel mogelijk risico te nemen op de beurs? En een dikke leverage te pakken? Naah LXIV dat is geen goed excuus.Dus dan krijgt het NL belastingstelsel de schuld als je een margin call krijgt?
Voordeel van deze denkwijze is dat je het dan iig niet zelf hebt gedaan. Overigens ben ik het eens dat NL belastingen te gek voor woorden zijn, maar op de rest vind ik het nogal mank gaan.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:
Kiek 'um goan! Die Dow en die Nasdaq!!
Zou dan nu uiteindelijk tóch het tijdperk van oneindig stijgende beurskoersen en dividenden zijn aangebroken? Ik mag het hopen.
Alleen jammer dat mijn geschreven opties straks misschien ver out the money verlopen. Ik houd de koersen liever laag, zodat ik telkens kan bijschrijven. Op een AEX van 410 oid durf ik dat niet meer.
Zo is het precies. Bij een inflatie van 2% en vermogensbelasting van 1,2% ga je pas verdienen vanaf de 3,2%.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:17 schreef superpiet het volgende:
[..]
LXIV heeft gelijk. Vermogen wordt hier aardig belast, maar capital gains juist niet. En door leverage kan je een hoog capital gains/vermogen ratio krijgen.
[..]
![]()
![]()
De beurs hoeft niet eens zó gek te stijgen om het komende jaar 100 keer een ATH sinds de crisis te kunnen posten.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:45 schreef Arcee het volgende:
S&P gesloten op year-high: 1.293.24, de hoogste stand sinds het begin van de crisis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |