abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91141106
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als je aandelen dumpt, vertel dan ten minste waarom ze naar je eigen mening voltreffers zijn? Waarom zou iemand deze aandelen moeten kopen? Of shorten :')
Omdat ze dividend geven, ene hoger dan de andere. En de charts er zéér aantrekkelijk uitzien. Verder heb ik nergens naar gekeken.(als iemand anders dat wil doen, be my guest!) En ik moet die CASH nog kopen, dus graag geen mega orders plaatsen tot morgen laat. :* Natuurlijk is deze methode niet iedereen mee eens, dat snap ik.

Nog eentje, die redelijk aardig uitziet, en goed dividend geeft.
Strayer Education, Inc.
http://www.google.com/fin(...)q=NASDAQ:STRA&ntsp=0
  maandag 10 januari 2011 @ 23:00:12 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_91141129
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:29 schreef LXIV het volgende:
Hoe kwam je aan Shillers mailadres?
Google is je vriend.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_91141553
Die website
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:56 schreef Sokz het volgende:
Bij die Aegean Marine Petroleum Network Inc.

Zie je bij Google Finance: Financials het volgende:

Operating Income: $9.79
Income before tax: $2.34
Income after tax: $4.61

Horen de inkomsten na belasting niet lager te zijn dan die van ervoor?
Dat zou je zeggen van wel ja.
Die website ziet er wel strak uit.
http://www.ampni.com/
pi_91141592
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:59 schreef Mercer het volgende:

[..]

Omdat ze dividend geven, ene hoger dan de andere. En de charts er zéér aantrekkelijk uitzien. Verder heb ik nergens naar gekeken.(als iemand anders dat wil doen, be my guest!) En ik moet die CASH nog kopen, dus graag geen mega orders plaatsen tot morgen laat. :* Natuurlijk is deze methode niet iedereen mee eens, dat snap ik.
Het was ook zeker niet bedoeld als kritiek! Ik was alleen benieuwd waarom je in dat soort aandelen geld stopt. Ik vind de grafieken er zelf niet uitzien, ja voor een eventuele short positie misschien. Wat betreft dividend lijkt het me ook niks. Als je bewust voor een dividend aandeel wil gaan zou ik eerder denken aan Shell. De combinatie kapitaal vermeerdering en dividend vind ik persoonlijk geen goede.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91141998
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het was ook zeker niet bedoeld als kritiek! Ik was alleen benieuwd waarom je in dat soort aandelen geld stopt. Ik vind de grafieken er zelf niet uitzien, ja voor een eventuele short positie misschien. Wat betreft dividend lijkt het me ook niks. Als je bewust voor een dividend aandeel wil gaan zou ik eerder denken aan Shell. De combinatie kapitaal vermeerdering en dividend vind ik persoonlijk geen goede.
Ik stop er geld in, omdat ik denk dat er een grote kans is op goed rendement. En op termijn staan ze gewoon op springen. Ik zou er niet short willen zitten iig.

[ Bericht 14% gewijzigd door Mercer op 10-01-2011 23:21:52 ]
pi_91142010
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:06 schreef Mercer het volgende:
Die website

[..]

Dat zou je zeggen van wel ja.
Die website ziet er wel strak uit.
http://www.ampni.com/
De website van Palm Invest zag er ook goed uit. Lees het jaarverslag van het bedrijf anders eens door. Het bedrijf groeit vrij snel terwijl de beurskoers sinds hun IPO eigenlijk alleen maar naar beneden is gegaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_91143111
En over Shell, geeft misschien leuk dividend, en met alle respect, maar als er nou één grafiek is die er slecht uitziet over de jaren heen, dan is het die wel.
http://www.google.com/fin(...)ne&q=AMS:RDSA&ntsp=0

In 2000 instappen, en dan had je nu nog niets. En vanaf 2000 gaat het ook alleen maar naar beneden, nooit meer er bovenuit gekomen. Dus ja, ik snap je argumentatie gewoon echt niet.
pi_91143434
quote:
Het is een Grieks bedrijf. Daar gebeuren wel gekkere dingen met overheidsgelden.

Ik hoop ook dat Mercer deze keuzes gaat toelichten, want het is mij niet duidelijk.
pi_91143488
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:45 schreef Mercer het volgende:
Aegean Marine Petroleum Network Inc.
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:ANW&ntsp=0
Vind het nog vrij hoog gewaardeerd gezien die bedrijfstak. Zeker de Baltic Dry in het achterhoofd houdende.

quote:
Meta Financial Group Inc. (Public, NASDAQ:CASH)
http://www.google.com/fin(...)q=NASDAQ:CASH&ntsp=0
:9
Wat gaat dit uiteindelijk kosten?

quote:
On January 4, 2011, Meta Financial Group, Inc. (NASDAQ: CASH) filed an 8K disclosing that the Office of Thrift Supervision (OTS) recently notified Meta (and it’s banking subsidiary, MetaBank) that it may face civil penalties based on the iAdvance product. Further, Meta may be required to reimburse iAdvance customers to some extent to be determined.

The OTS letter comes on the heels of a prior OTS investigation in which the OTS determined that MetaBank engaged in unfair or deceptive acts or practices in violation of the Federal Trade Commission Act and the OTS Advertising Regulation based on the bank’s operation of the iAdvance line of credit program. The iAdvance line of credit program was a popular feature of many prepaid card programs until it was terminated by the OTS.
http://www.getdebit.com/d(...)vance-woes-continue/
Ben dus benieuwd naar je toelichting, gewoon aandelen dumpen is een beetje onzinnig imho.
pi_91143514
Ja die website zegt niets natuurlijk, dat weet ik ook wel. Maar vind het wel leuk die foto's te zien.
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:40 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is een Grieks bedrijf. Daar gebeuren wel gekkere dingen met overheidsgelden.

Ik hoop ook dat Mercer deze keuzes gaat toelichten, want het is mij niet duidelijk.
Het is een klein gokje, als het nieuwe lows gaat maken knal ik het eruit.
pi_91143894
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ben dus benieuwd naar je toelichting, gewoon aandelen dumpen is een beetje onzinnig imho.
Die toelichting heb ik al gegeven, ik vond de grafiek er aantrekkelijk uitzien, verder heb ik er niet naar gekeken. Ik denk dat de kans groot is dat het richting 20 gaat, en dan krijg je ook nog 4% dividend in de tussentijd voor het wachten. En dat er zaken niet goed in de boeken staan, dat gebeurt in Amerika voortdurend.

En het is hier de beursvloer hè! ;) Ik zou het juist erg fijn vinden dat hier aandelen worden besproken, die eventueel interessant kunnen zijn om een leuk rendement te geven, met of zonder toelichting.
pi_91144303
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:51 schreef Mercer het volgende:

[..]

Die toelichting heb ik al gegeven, ik vond de grafiek er aantrekkelijk uitzien, verder heb ik er niet naar gekeken. Ik denk dat de kans groot is dat het richting 20 gaat, en dan krijg je ook nog 4% dividend in de tussentijd voor het wachten. En dat er zaken niet goed in de boeken staan, dat gebeurt in Amerika voortdurend.

En het is hier de beursvloer hè! ;) Ik zou het juist erg fijn vinden dat hier aandelen worden besproken, die eventueel interessant kunnen zijn om een leuk rendement te geven, met of zonder toelichting.
Van interessante aandelen posten ben ik voorstander, maar wellicht is dit dan weer iets te enthousiast. No offence, maar je moet beseffen dat er zeer waarschijnlijk 10000 aandelen zijn met ook een aantrekkelijke grafiek en wat dividend.
Abre los ojos
pi_91144703
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:02 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
No offence, maar je moet beseffen dat er zeer waarschijnlijk 10000 aandelen zijn met ook een aantrekkelijke grafiek en wat dividend.
Nou, start met posten. ;) Ik zie ze heel graag voorbij komen! :Y Ik bedoel strategiën en backtests zijn interessant, en inperken van risico ook. Maar wat meer aandelen die langskomen omdat ze interessant zijn op dit moment, zou geen kwaad kunnen imo. Dus iedereen die wat interessants heeft, post het hier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mercer op 11-01-2011 00:16:57 ]
pi_91144732
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:33 schreef Mercer het volgende:
En over Shell, geeft misschien leuk dividend, en met alle respect, maar als er nou één grafiek is die er slecht uitziet over de jaren heen, dan is het die wel.
http://www.google.com/fin(...)ne&q=AMS:RDSA&ntsp=0

In 2000 instappen, en dan had je nu nog niets. En vanaf 2000 gaat het ook alleen maar naar beneden, nooit meer er bovenuit gekomen. Dus ja, ik snap je argumentatie gewoon echt niet.
Vergeet niet dat als je een indextracker vanaf 2000 had gekocht ook weinig winst had mee gepakt.

Het hangt nu eenmaal erg van je strategie af. Investeren voor kapitaal appreciatie of voor dividend? Ik investeer liever een gedeelte in een kapitaal krachtige bedrijven waar ik zeker van ben dat ze in slechte en goede tijden dividend uitbrengen en dat de koers niet naar beneden kukelt. Om nog maar te zwijgen over waar ze hun dividend eigenlijk van betalen en met welke reden ze dividend betalen. De koers van Aegean Marine Petroleum reageert behoorlijk heftig en is enorm volatiel. Als het aandeel namelijk in een stort zal het minder dividend uitgeven en dat beïnvloed je maandelijkse cashflow. Je wilt toch een beetje return elke maand en niet 11 maand op verlies staan om in eens de 12 maand (toevallig?) in de plus te komen staan.

Ik zelf ga voor een gedeelte kapitaal krachtige bedrijven die stabiel zijn ten tijde van een crisis en niet volatiel zijn. En altijd voor een gedeelte explosieve kleine rottige groeiers. Beetje het lot uit de loterij gehalte. Zo houdt je een stabiele flow elke maand en heb je een divers potje met aandelen wat vanuit het niets honderden procenten om hoog kan gaan.
pi_91145028
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:11 schreef Mercer het volgende:

[..]

Nou, start met posten. ;) Ik zie ze heel graag voorbij komen! :Y Ik bedoel strategiën en backtests zijn interessant, en inperken van risico ook. Maar wat meer aandelen die langskomen omdat ze interessant zijn op dit moment, zou geen kwaad kunnen imo. Dus iedereen die wat interessants heeft, post het hier.
Het punt is dat er op dit moment niet zo heel veel interessante aandelen zijn. Althans dat is mijn mening :P

Ik ben zelf enorm fan van Novo Nordisk. Duizendste keer dat ik het hier noem :') Maar de argumenten die ik maanden geleden hier noemde gaan nog steeds op. Rustig opgaande koerslijn, weinig debt, sterke profitability (groei) ten opzichte van concurrenten. En enorm verspreidt, zitten in Amerika, West Europa en Azië.

Voor de rest heb ik aandelen zoals McDonalds, Cummins op het lijstje staan en zaken zoals Geely, Great Wall Motor en veel van hun concurrenten. Relatief kleine Aziatische auto/motor bedrijven die enorm groei hebben doorstaan terwijl er balans technisch allemaal alarmbellen afgaan. Schijt aan hebben, gaan voor de belachelijke kapitaal appreciatie en snel weer verkopen.
pi_91145174
Ja die Aegean is grote kans dat het een *** bedrijf is, het is ook geen goed voorbeeld, maar een klein gokje nu durf ik wel aan. Ik zou daar nooit veel geld in stoppen. Maar ja, Shell, als je het vergelijkt met Esso, ConocoPhillips en Chevron. Dan krijg je dit:
http://www.google.com/fin(...)=0&q=AMS:RDSA&ntsp=0
Dat is toch heel slecht?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:27:21 #267
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91145225
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:25 schreef Mercer het volgende:
Ja die Aegean is grote kans dat het een *** bedrijf is, het is ook geen goed voorbeeld, maar een klein gokje nu durf ik wel aan. Ik zou daar nooit veel geld in stoppen. Maar ja, Shell, als je het vergelijkt met Esso, ConocoPhillips en Chevron. Dan krijg je dit:
http://www.google.com/fin(...)=0&q=AMS:RDSA&ntsp=0
Dat is toch heel slecht?
Dat is het verleden en dat telt niet meer. Shell begint steeds meer in te zetten op aardgas en persoonlijk denk ik dat dat een zeer goede zet is.
The more debt, the better
pi_91145236
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 00:11 schreef Mercer het volgende:

[..]

Nou, start met posten. ;) Ik zie ze heel graag voorbij komen! :Y Ik bedoel strategiën en backtests zijn interessant, en inperken van risico ook. Maar wat meer aandelen die langskomen omdat ze interessant zijn op dit moment, zou geen kwaad kunnen imo. Dus iedereen die wat interessants heeft, post het hier!
Nou vooruit een bedrijf waar je nog nooit van gehoord hebt: Tokyo Kisen. De havensleper (soort van smit int) van Tokyo, maar dan tegen slechts een paar keer EBIT. De Braziliaanse variant (wilson sons) staat volgens mij 20xEBIT of zo.
Abre los ojos
pi_91145283
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het punt is dat er op dit moment niet zo heel veel interessante aandelen zijn. Althans dat is mijn mening :P
Dan zijn we het vanavond iig nog over iets geheel eens. :P Ja, dat is wel jammer, het is niet voor niets dat ik met die troep kom aanslepen natuurlijk. Als er interessantere dingen waren, was ik daar wel mee gekomen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:31:01 #270
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_91145347
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dat is het verleden en dat telt niet meer. Shell begint steeds meer in te zetten op aardgas en persoonlijk denk ik dat dat een zeer goede zet is.
Dat doen al de energiebedrijven. Exxon voorop (overname van XTO). Dan koop ik liever Gazprom (ondanks het politiek risico) die doen nu minder dan vijf keer de winst.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Nou vooruit een bedrijf waar je nog nooit van gehoord hebt: Tokyo Kisen. De havensleper (soort van smit int) van Tokyo, maar dan tegen slechts een paar keer EBIT. De Braziliaanse variant (wilson sons) staat volgens mij 20xEBIT of zo.
Interessant. Keep em coming.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_91145366
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:29 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dan zijn we het vanavond iig nog over iets geheel eens. :P Ja, dat is wel jammer, het is niet voor niets dat ik met die troep kom aanslepen natuurlijk. Als er interessantere dingen waren, was ik daar wel mee gekomen.
Niet om het een of ander, hoeveel ervaring heb je in beleggen met aandelen en dergelijke?

quote:

[..]

Interessant!
pi_91145394
quote:
[..]
Leuk! Die ziet er wel goed uit op het eerste gezicht ja. Maar ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is om aan te kopen daar, ik heb dat nog nooit gedaan iig.
pi_91145450
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:31 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Interessant. Keep em coming.
:Y
pi_91145594
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, hoeveel ervaring heb je in beleggen met aandelen en dergelijke?
Ik ben voorzichtig genoeg om een mooi rendement te kunnen maken. En S_E jij hebt veel ervaring, Selang ook, maar de dikke run hebben ook jullie beiden gemist, dus ja dat wil niet zeggen dat als je veel ervaring hebt, ook direct de juiste keuzes maakt, of geen fouten kan maken. En stel dat ik totaal geen ervaring zou hebben, dan zou ik altijd nog achter Selang of jou aan kunnen lopen. Ik zie het dus niet echt als een probleem.
pi_91145647
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:31 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat doen al de energiebedrijven. Exxon voorop (overname van XTO). Dan koop ik liever Gazprom (ondanks het politiek risico) die doen nu minder dan vijf keer de winst.
Gazprom en Shell zijn anders best lastig met elkaar te vergelijken. Ik heb Shell liever dan Gazprom of welk oliebedrijf dan ook. (ook een beetje vanuit nationalistische overwegingen en ik niks met russen te maken wil hebben :P)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:44:48 #276
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_91145782
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gazprom en Shell zijn anders best lastig met elkaar te vergelijken. Ik heb Shell liever dan Gazprom of welk oliebedrijf dan ook. (ook een beetje vanuit nationalistische overwegingen en ik niks met russen te maken wil hebben :P)
Al eens naar total gekeken?
pi_91145786
Raytheon, heeft net een merger achter de rug, EPS groeit gestaag over de jaren en een P/E van ongeveer 10. Er lijkt nu ook wat rek te zitten in het koersverloop. Misschien de moeite om het nader te bestuderen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_91145864
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:45 schreef Mendeljev het volgende:
Raytheon, heeft net een merger achter de rug, EPS groeit gestaag over de jaren en een P/E van ongeveer 10. Er lijkt nu ook wat rek te zitten in het koersverloop. Misschien de moeite om het nader te bestuderen.
Die heb ik, in combinatie met Lockheed Martin
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:48:10 #279
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_91145882
Dit lijkt me nuttig leesvoer voor jullie:

http://ftalphaville.ft.co(...)against-budget-cuts/
  dinsdag 11 januari 2011 @ 03:12:25 #280
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91148472
Vandaag weer een leuk dagje voor bonds
pi_91148836
quote:
Bij die Aegean Marine Petroleum Network Inc.

Zie je bij Google Finance: Financials het volgende:

Operating Income: $9.79
Income before tax: $2.34
Income after tax: $4.61

even gekeken, http://www.ampni.com/pdf/Aegean_09AR.pdf , maar hun 2009 jaarrekening vermeldt een tikkie meer als $1 wpa (edit: en $ 0,82 volgens hun SEC filing -onder US GAAP I guess), met een gering belastingeffect. Beetje spitten (footnote nr. 20 voor de liefhebberts) blijkt dat ze belastingbate hebben voor notiele interest (hun hoofdzetel zit kennelijk in Belgie :D ), zou zo direct niet weten of Griekenland een notiele interest faciliteit heeft), maar met name een 'investments tax incentive'. Zeg maar investeringssubsidie. Wat verder opvalt is dat ze compensabele verliezen hebben, en tax incentives die ze allemaal activeren als deferred tax asset. Met andere woorden: ze maken boekhoudkundig wel winst, maar fiscaal niet, waardoor ze hun belastingvoordelen nog niet concreet gebruiken, maar al wel als toekomstige vordering op de balans zetten (en als resultaat nemen). Op zich lijkt dat prima (goeie belastingadviseur ;) ), echter het is wel extreem raar hoe dit kan. Bedenk: ze maken verlies fiscaal, maar winst commercieel. Normaalgesproken zou ik verwachten dat dit komt doordat de fiscaal sneller afschrijven op hun schepen dan commercieel. Dan zou er een deferred tax liability moeten zijn. En die is er niet. Ik kan 'm niet vinden. Kennelijk schrijven ze fiscaal en commercieel gelijk af. Ook geen deferrred tax liability op iets anders (revenue recognition ofzo).En toch maken ze commercieel winst, en fiscaal niet. En ik kan uit de toelichting niet halen waardoor. Daar klopt iets niet. Het is namelijk totaal onlogisch.

Verder staat er nog een leuk stukje onder transacties met verbonden lichamen, waar de hele familie nog even langskomt.

Ik krijg niet zo'n warm gevoel van :)

/edit/ ik zo nog wel even of ik iets meer uit hun 20F kan halen (deponering bij de SEC)

/edit2/ hun Q3 2009 filing heeft het over $ 0,66 wpa over de eerste 9 maanden, dus geen idee waar bovenstaande cijfers aan relateren (edit: dat zijn dus de absolute cijfers, niet de wpa). http://www.ampni.com/pdf/d1147529_6-k.pdf , zie pagina 13 . Ow ja, en hier lopen de onverrekende verliezen en investments grants verder omhoog, maar is er opeens ook een ongeveer even grote deferred tax liability. Vreemd, vreemd :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 11-01-2011 04:53:45 ]
  dinsdag 11 januari 2011 @ 04:34:31 #282
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91148885
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 04:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

even gekeken, http://www.ampni.com/pdf/Aegean_09AR.pdf , maar hun 2009 jaarrekening vermeldt een tikkie meer als $1 wpa (edit: en $ 0,82 volgens hun SEC filing -onder US GAAP I guess), met een gering belastingeffect. Beetje spitten (footnote nr. 20 voor de liefhebberts) blijkt dat ze belastingbate hebben voor notiele interest (hun hoofdzetel zit kennelijk in Belgie :D ), zou zo direct niet weten of Griekenland een notiele interest faciliteit heeft), maar met name een 'investments tax incentive'. Zeg maar investeringssubsidie. Wat verder opvalt is dat ze compensabele verliezen hebben, en tax incentives die ze allemaal activeren als deferred tax asset. Met andere woorden: ze maken boekhoudkundig wel winst, maar fiscaal niet, waardoor ze hun belastingvoordelen nog niet concreet gebruiken, maar al wel als toekomstige vordering op de balans zetten (en als resultaat nemen). Op zich lijkt dat prima (goeie belastingadviseur ;) ), echter het is wel extreem raar hoe dit kan. Bedenk: ze maken verlies fiscaal, maar winst commercieel. Normaalgesproken zou ik verwachten dat dit komt doordat de fiscaal sneller afschrijven op hun schepen dan commercieel. Dan zou er een deferred tax liability moeten zijn. En die is er niet. Ik kan 'm niet vinden. Kennelijk schrijven ze fiscaal en commercieel gelijk af. Ook geen deferrred tax liability op iets anders (revenue recognition ofzo).En toch maken ze commercieel winst, en fiscaal niet. En ik kan uit de toelichting niet halen waardoor. Daar klopt iets niet. Het is namelijk totaal onlogisch.

Verder staat er nog een leuk stukje onder transacties met verbonden lichamen, waar de hele familie nog even langskomt.

Ik krijg niet zo'n warm gevoel van :)

/edit/ ik zo nog wel even of ik iets meer uit hun 20F kan halen (deponering bij de SEC)

/edit2/ hun Q3 2009 filing heeft het over $ 0,66 wpa over de eerste 9 maanden, dus geen idee waar bovenstaande cijfers aan relateren. http://www.ampni.com/pdf/d1147529_6-k.pdf , zie pagina 13 . Ow ja, en hier lopen de onverrekende verliezen en investments grants verder omhoog, maar is er opeens ook een ongeveer even grote deferred tax liability. Vreemd, vreemd :)
Respect dat je dit doet op dit tijdstip :P
pi_91148912
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 04:34 schreef flyguy het volgende:

[..]

Respect dat je dit doet op dit tijdstip :P
hint: andere tijdszone ;)
pi_91150035
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:45 schreef Mercer het volgende:
Meta Financial Group Inc. (Public, NASDAQ:CASH)
http://www.google.com/fin(...)q=NASDAQ:CASH&ntsp=0
:9
whaahah. Ik sla even over.

Meta Financial says may be served cease-and-desist order
Jan 4 (Reuters) - Meta Financial Group Inc (CASH.O) said it may be put under cease-and-desist orders by its regulator and will be required to reimburse customers of its iAdvance loan program, sending its shares down 3 percent after market.

In a regulatory filing, Meta Financial said the Office of Thrift Supervision (OTS) advised that it is presently preparing a cease-and-desist order against both the company and its banking unit, MetaBank.

The company also said the OTS will require the bank to reimburse iAdvance loan customers an amount that is yet to be determined.

In October, the OTS -- which regulates federal savings associations -- found that MetaBank engaged in unfair or deceptive acts and asked it to stop disbursement of loans under the program. [ID:nSGE69C0IX]

The OTS is also currently considering the need to assess civil money penalties against the banking unit, Meta Financial said, adding it expects its legal and compliance costs to increase as a result of the OTS actions.

Samenvatting:
• Says OTS is preparing cease-and-desist orders
• OTS to require it to reimburse iAdvance customers
• OTS also considering civil penalties
• Says legal and compliance costs to rise
• Shares fall 3 pct after market
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:13:25 #285
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91154098
quote:

[..]

klinkt goed, eens verder bekijken.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:23:06 #286
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91154451
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Petrobas dan? Normaal hou ik niet van bedrijven onder sterke invloed van de staat maar bij olie-gerelateerde company's lijkt me dat een voordeeltje.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:26:19 #287
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91154573
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 04:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

/edit2/ hun Q3 2009 filing heeft het over $ 0,66 wpa over de eerste 9 maanden, dus geen idee waar bovenstaande cijfers aan relateren (edit: dat zijn dus de absolute cijfers, niet de wpa). http://www.ampni.com/pdf/d1147529_6-k.pdf , zie pagina 13 . Ow ja, en hier lopen de onverrekende verliezen en investments grants verder omhoog, maar is er opeens ook een ongeveer even grote deferred tax liability. Vreemd, vreemd :)
Haha nice. Die cijfers had ik van google finance: 3 months ending 2010-09-30; Daar staat ook een EBITDA van ruim $9 wat dat bedrijf op 1 x de winst waardeert. Raarrrrr
pi_91155726
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:44 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Al eens naar total gekeken?
Heeft ook niet mijn interesse. Ik blijf bij Shell. Wat is er zo interessant aan Total?

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:23 schreef Sokz het volgende:

[..]

Petrobas dan? Normaal hou ik niet van bedrijven onder sterke invloed van de staat maar bij olie-gerelateerde company's lijkt me dat een voordeeltje.
Petrobras was een leuk aandeel tot de top van de beurzen voordat de crisis begon in 2007. Van 25 naar 70 binnen een jaar tijd. Dat was een leuke rit destijds. Toen ze plots rare dingen doen wat betreft geld ophalen had ik direct gezien.
pi_91157076
quote:
Nou vooruit een bedrijf waar je nog nooit van gehoord hebt: Tokyo Kisen.
Heb jij trouwens een baggerachtergrond c.q. dredging/drilling/offshore?
Greece
pi_91158742
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:29 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Heb jij trouwens een baggerachtergrond c.q. dredging/drilling/offshore?
Ik ken de baggersector redelijk goed. Hoezo?
Abre los ojos
pi_91159228
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:15 schreef MrUnchained het volgende:
Ik ken de baggersector redelijk goed. Hoezo?
Ik was gewoon benieuwd gezien je keuzes voor exotische baggeraandelen en je posts in het algemeen. Meestal hebben mensen een specifieke interesse in een sector als ze er op de een of andere manier mee te maken hebben gehad. ;)
Greece
pi_91160244
In het kader van aandelen noemen zonder noemenswaardige onderbouwing ( :') ):

Toreador Resources
Aandeel heeft al een flinke rit omhoog gehad, maar kan nog veel hoger. Hebben (veel) olie ontdekt onder Parijs en de ervaren Craig MacKenzie is CEO. De koersontwikkeling tot nu toe is gebaseerd op metingen en schattingen, maar diezelfde metingen blijken accuraat te zijn, vandaar de stijging. In 2011 zal de olie gewonnen gaan worden en dat, in combinatie met een hoge (verwachte) olie prijs, belooft veel goeds in termen van rendement. Speculatief en een houdertje, en dus niet een voor de korte termijn, maar wel interessant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dalliance op 11-01-2011 14:06:06 ]
pi_91160531
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:27 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik was gewoon benieuwd gezien je keuzes voor exotische baggeraandelen en je posts in het algemeen. Meestal hebben mensen een specifieke interesse in een sector als ze er op de een of andere manier mee te maken hebben gehad. ;)
Spijtig genoeg zijn er maar weinig baggerbedrijven beursgenoteerd.
Abre los ojos
pi_91164012
Ik vind het overigens wel een goede wending dat er meer over stockpicks gesproken wordt. Zelf vind ik die tak van sport niets voor mij om de reden dat ik er niet vaardig in ben en veel te risicovol vind maar ik kan me voorstellen dat de eeuwenlange discussie over indexbeleggen of vage optieconstructies ook niet altijd goed tot zijn recht komt in een topic waar het merendeel toch de ambitie heeft om de markten te verslaan. En misschien kunnen we dat nieuwe beleggersclubje van Binck&Alex p0wn3n (check mail). :')
Greece
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:53:35 #295
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_91164803
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:04 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Spijtig genoeg zijn er maar weinig bagger bedrijven beursgenoteerd.
Die zijn er genoeg hoor.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_91164922
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:37 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ik ben voorzichtig genoeg om een mooi rendement te kunnen maken. En S_E jij hebt veel ervaring, Selang ook, maar de dikke run hebben ook jullie beiden gemist, dus ja dat wil niet zeggen dat als je veel ervaring hebt, ook direct de juiste keuzes maakt, of geen fouten kan maken. En stel dat ik totaal geen ervaring zou hebben, dan zou ik altijd nog achter Selang of jou aan kunnen lopen. Ik zie het dus niet echt als een probleem.
Zoveel ervaring heb ik niet. Meer dan de helft hier heeft denk ik meer ervaring in beleggen, qua kennis, verstand en aantal jaren op de markt.

quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:34 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vind het overigens wel een goede wending dat er meer over stockpicks gesproken wordt. Zelf vind ik die tak van sport niets voor mij om de reden dat ik er niet vaardig in ben en veel te risicovol vind maar ik kan me voorstellen dat de eeuwenlange discussie over indexbeleggen of vage optieconstructies ook niet altijd goed tot zijn recht komt in een topic waar het merendeel toch de ambitie heeft om de markten te verslaan. En misschien kunnen we dat nieuwe beleggersclubje van Binck&Alex p0wn3n (check mail). :')
Stockpicking is leuk! :+ Van alles daarin al geprobeerd, na verschillende testjes kwam ik uit dat aandelen die al een goede performance achter de rug hebben met lage beta's voor mij het beste zijn en dat mijn return op 'aandelen die undervalued' zijn op basis van p/e en andere accounting ratio's gemiddeld veel lager was. Het zorgde dat mijn returns vele malen volatieler waren en dat er ook nog wel eens stoploss werd geraakt.

Enigszins een voordeel is dat ook de meeste mensen die ik ken hierin nooit willen investeren. Ik hoor dan vaak; "aandelen zijn al te duur, bijna alles wat je hebt staat op year high, ik koop liever iets goed kopers. En paar maand later zie je een aantal +50 of +60% rendement aandeeltjes in de portfolio staan en een aantal -30% -40%. Daar heb ik geen trek in. Ik heb liever stabiel rendement. Wil ik hoge rendementen pak ik wel CFDs.

En Binck/Lex beleggersclubje? :') Dat klinkt erg fout.
pi_91166086
Het nieuwe clubje heet overigens Shares wat ik een heel gevatte naam vind voor een beleggerscommunity. De inhoud vind ik dan weer wat minder als ik zie hoe de bekende TA'ers zich ingekocht hebben in het columngedeelte. De twitterreacties doen je ook vermoeden dat de markt binnen nu en 5 minuten kan instorten als ze vol spanning steeds updaten hoe de staatsobligaties het doen. Aan de andere kant hoor je wel binnen een paar minuten dat KPN bijvoorbeeld een kort geding heeft gewonnen over een een of andere overheidsbesteding, dat zijn dan weer van die dingen die normaliter pas na enkele uren in de media hoort. Ik vind de opzet hoe dan ook wel leuk maar ik ben bang dat de goodwill al verloren is gegaan op het moment dat commerciele figuren hun propagandamachine konden tentoonstellen. De schijn van objectiviteit werkt ze in elk geval niet mee op deze manier.
Greece
pi_91166096
Ja, ik wordt nu beetje bang om iets te posten, maar kijk dat dividend hier dan.
Great Northern Iron Ore Properties
(Public, NYSE:GNI)
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:GNI&ntsp=0
pi_91166964
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:20 schreef Mercer het volgende:
Ja, ik wordt nu beetje bang om iets te posten, maar kijk dat dividend hier dan.
Great Northern Iron Ore Properties
(Public, NYSE:GNI)
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:GNI&ntsp=0
Hoge dividendaandelen kun je altijd wel vinden maar dat betekent nog geen garantie op consistente winsten. Via hetzelfde linkje kom ik ook op American Capital Agency Corp met een dividendyield van 19.9% of Alon Holdings met een dividendyield van 62,9%. Absurde getallen natuurlijk maar het zegt totaal niets over de bedrijfsvoering. We weten inmiddels allemaal wel hoe stockscreeners werken dus verras ons met iets nieuws (Ik klink bijna net als Gordon Gekko .. :') )
Greece
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:48:20 #300
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91167441
Wat gaat SPYKER trouwens hard. In amper twee weken +/- 80% up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')