Totaal oninteressant. Dit zijn van die nutteloze weetjes, waar niemand iets aan heeft. Zegt niks over de toekomst. Je kan er niet op handelen, je kan er geen strategie op maken. Bovendien is zijn conclusie totaal verkeerd, zoals Sokz al zei.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:49 schreef JimmyJames het volgende:
http://www.zerohedge.com/(...)ading-day-each-month
"David Rosenberg notes that "134 points of the 143 points that were racked up in 2010 occurred in the first trading day of each month."
Interessant.
De ECB doet niet anders dan ditquote:Op maandag 10 januari 2011 19:14 schreef fedsingularity het volgende:
De russische Madov
http://www.nu.nl/economie(...)-maakt-comeback.html
Het is toch wel matig bedacht voor iets waar hij 7 jaar over na kon denken. Zelf zou ik overigens best wel in dit soort scam mijn geld willen steken zolang het maar in een vroeg stadium gebeurt. Bij de eerste de beste dividenduitkering trek ik dan al mijn geld weg en kijk dan lekker toe. Gelukkig zal deze uberdoorzichtige charlatan nooit een voet van de grond krijgen na zijn eerdere faalactie. Ik snap ook niet waarom hij het nogmaals probeert.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:14 schreef fedsingularity het volgende:
De russische Madov
http://www.nu.nl/economie(...)-maakt-comeback.html
Biggest winning time period: lunch, with 8.15 SPY pts. Worst time: after lunch, before the closing hour. Makes you wonder what they're serving at the Morgue's cafeteria.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:05 schreef JimmyJames het volgende:
In het commentaar staan nog wat oninteressante weetjes:
http://www.zerohedge.com/(...)month#comment-863838
Komop he, toevallig is dat in het jaar 2010 succesvol. Maar dat gaat net zo vaak fout als goed. Met transactiekosten erbij is dat een duidelijk verliezende aanpak.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:05 schreef JimmyJames het volgende:
En bovendien kun je er prima op handelen.
De laatste handelsdag van de maand long gaan, en weer verkopen op de eerste handelsdag van de volgende maand.
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:21 schreef SeLang het volgende:
en nu ben ik weer een tooltje aan het schrijven om te testen op ontbrekende data.
....en nu het tooltje werkt is de dataprovider aan de beurtquote:Op maandag 10 januari 2011 15:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ach, voorlopig zit ik alweer aan m'n derde bug report richting NinjaTrader sinds vrijdag
Lekker toch, dat pielen en testen? Ik ben mijn webcrawler zo aan het perfectioneren. Stukje verbeteren, query draaien (duurt 10 minuten), testresultaten bekijken en evalueren. Heerlijk.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
[..]
....en nu het tooltje werkt is de dataprovider aan de beurt
Zo blijf je wel bezig
Voor end of day data gebruik ik Yahoo. Die krijgen over een paar minuten als m'n PC is uitgereuteld een ellenlange lijst met ontbrekende bars van alle 500 S&P500 symbolen in hun email met een verzoek om dat even te corrigerenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lekker toch, dat pielen en testen? Ik ben mijn webcrawler zo aan het perfectioneren. Stukje verbeteren, query draaien (duurt 10 minuten), testresultaten bekijken en evalueren. Heerlijk.
Je komt nog eens op de zwarte lijst bij ze te staan...quote:Op maandag 10 januari 2011 20:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Voor end of day data gebruik ik Yahoo. Die krijgen over een paar minuten als m'n PC is uitgereuteld een ellenlange lijst met ontbrekende bars van alle 500 S&P500 symbolen in hun email met een verzoek om dat even te corrigeren
Pas maar op met al dat werk van je zoals al eerder werd gezegd. Straks offeren ze je nog een baan.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Voor end of day data gebruik ik Yahoo. Die krijgen over een paar minuten als m'n PC is uitgereuteld een ellenlange lijst met ontbrekende bars van alle 500 S&P500 symbolen in hun email met een verzoek om dat even te corrigeren
Je hebt vast en zeker dit soort dingen vaker gedaan. Wat voor reactie krijg je hier in het algemeen op? Echt zo van, waar ben jij mee bezig? Of, tof dat je dit komt melden! Hier een gratis fles wijn!quote:Op maandag 10 januari 2011 22:06 schreef SeLang het volgende:
Even flink ingedikt. De vaakst ontbrekende datum + frequentie:
2/1/2002 284
De rest ontbreekt 1x of minder binnen 500 symbolen. Moet toch makkelijk zijn te fixen voor die mannen van Yahoo
Nooit een grote lijst, wel eens een enkel symbool dat niet goed werkt. Het duurde lang, maar ik kreeg netjes antwoord en het werd gefixt. Geen fles wijnquote:Op maandag 10 januari 2011 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt vast en zeker dit soort dingen vaker gedaan. Wat voor reactie krijg je hier in het algemeen op? Echt zo van, waar ben jij mee bezig? Of, tof dat je dit komt melden! Hier een gratis fles wijn!
Het is een universiteits docent. Dat is geen kunst om daarvan het email adres te krijgen. Daar komt nog bij dat hij ook academische papers schrijft. Daar zijn de meeste gratis van te krijgen en staat z'n email adres ook inquote:
Als je aandelen dumpt, vertel dan ten minste waarom ze naar je eigen mening voltreffers zijn? Waarom zou iemand deze aandelen moeten kopen? Of shortenquote:Op maandag 10 januari 2011 22:45 schreef Mercer het volgende:
Aegean Marine Petroleum Network Inc.
http://www.google.com/finance?q=anw
Meta Financial Group Inc. (Public, NASDAQ:CASH)
http://www.google.com/finance?q=cash
Omdat ze dividend geven, ene hoger dan de andere. En de charts er zéér aantrekkelijk uitzien. Verder heb ik nergens naar gekeken.(als iemand anders dat wil doen, be my guest!) En ik moet die CASH nog kopen, dus graag geen mega orders plaatsen tot morgen laat.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als je aandelen dumpt, vertel dan ten minste waarom ze naar je eigen mening voltreffers zijn? Waarom zou iemand deze aandelen moeten kopen? Of shorten
Google is je vriend.quote:
Dat zou je zeggen van wel ja.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:56 schreef Sokz het volgende:
Bij die Aegean Marine Petroleum Network Inc.
Zie je bij Google Finance: Financials het volgende:
Operating Income: $9.79
Income before tax: $2.34
Income after tax: $4.61
Horen de inkomsten na belasting niet lager te zijn dan die van ervoor?
Het was ook zeker niet bedoeld als kritiek! Ik was alleen benieuwd waarom je in dat soort aandelen geld stopt. Ik vind de grafieken er zelf niet uitzien, ja voor een eventuele short positie misschien. Wat betreft dividend lijkt het me ook niks. Als je bewust voor een dividend aandeel wil gaan zou ik eerder denken aan Shell. De combinatie kapitaal vermeerdering en dividend vind ik persoonlijk geen goede.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:59 schreef Mercer het volgende:
[..]
Omdat ze dividend geven, ene hoger dan de andere. En de charts er zéér aantrekkelijk uitzien. Verder heb ik nergens naar gekeken.(als iemand anders dat wil doen, be my guest!) En ik moet die CASH nog kopen, dus graag geen mega orders plaatsen tot morgen laat.Natuurlijk is deze methode niet iedereen mee eens, dat snap ik.
Ik stop er geld in, omdat ik denk dat er een grote kans is op goed rendement. En op termijn staan ze gewoon op springen. Ik zou er niet short willen zitten iig.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het was ook zeker niet bedoeld als kritiek! Ik was alleen benieuwd waarom je in dat soort aandelen geld stopt. Ik vind de grafieken er zelf niet uitzien, ja voor een eventuele short positie misschien. Wat betreft dividend lijkt het me ook niks. Als je bewust voor een dividend aandeel wil gaan zou ik eerder denken aan Shell. De combinatie kapitaal vermeerdering en dividend vind ik persoonlijk geen goede.
De website van Palm Invest zag er ook goed uit. Lees het jaarverslag van het bedrijf anders eens door. Het bedrijf groeit vrij snel terwijl de beurskoers sinds hun IPO eigenlijk alleen maar naar beneden is gegaan.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:06 schreef Mercer het volgende:
Die website
[..]
Dat zou je zeggen van wel ja.
Die website ziet er wel strak uit.
http://www.ampni.com/
Het is een Grieks bedrijf. Daar gebeuren wel gekkere dingen met overheidsgelden.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:56 schreef Sokz het volgende:
Vind het nog vrij hoog gewaardeerd gezien die bedrijfstak. Zeker de Baltic Dry in het achterhoofd houdende.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:45 schreef Mercer het volgende:
Aegean Marine Petroleum Network Inc.
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:ANW&ntsp=0
Wat gaat dit uiteindelijk kosten?quote:
Ben dus benieuwd naar je toelichting, gewoon aandelen dumpen is een beetje onzinnig imho.quote:On January 4, 2011, Meta Financial Group, Inc. (NASDAQ: CASH) filed an 8K disclosing that the Office of Thrift Supervision (OTS) recently notified Meta (and it’s banking subsidiary, MetaBank) that it may face civil penalties based on the iAdvance product. Further, Meta may be required to reimburse iAdvance customers to some extent to be determined.
The OTS letter comes on the heels of a prior OTS investigation in which the OTS determined that MetaBank engaged in unfair or deceptive acts or practices in violation of the Federal Trade Commission Act and the OTS Advertising Regulation based on the bank’s operation of the iAdvance line of credit program. The iAdvance line of credit program was a popular feature of many prepaid card programs until it was terminated by the OTS.
http://www.getdebit.com/d(...)vance-woes-continue/
Het is een klein gokje, als het nieuwe lows gaat maken knal ik het eruit.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:40 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is een Grieks bedrijf. Daar gebeuren wel gekkere dingen met overheidsgelden.
Ik hoop ook dat Mercer deze keuzes gaat toelichten, want het is mij niet duidelijk.
Die toelichting heb ik al gegeven, ik vond de grafiek er aantrekkelijk uitzien, verder heb ik er niet naar gekeken. Ik denk dat de kans groot is dat het richting 20 gaat, en dan krijg je ook nog 4% dividend in de tussentijd voor het wachten. En dat er zaken niet goed in de boeken staan, dat gebeurt in Amerika voortdurend.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ben dus benieuwd naar je toelichting, gewoon aandelen dumpen is een beetje onzinnig imho.
Van interessante aandelen posten ben ik voorstander, maar wellicht is dit dan weer iets te enthousiast. No offence, maar je moet beseffen dat er zeer waarschijnlijk 10000 aandelen zijn met ook een aantrekkelijke grafiek en wat dividend.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:51 schreef Mercer het volgende:
[..]
Die toelichting heb ik al gegeven, ik vond de grafiek er aantrekkelijk uitzien, verder heb ik er niet naar gekeken. Ik denk dat de kans groot is dat het richting 20 gaat, en dan krijg je ook nog 4% dividend in de tussentijd voor het wachten. En dat er zaken niet goed in de boeken staan, dat gebeurt in Amerika voortdurend.
En het is hier de beursvloer hè!Ik zou het juist erg fijn vinden dat hier aandelen worden besproken, die eventueel interessant kunnen zijn om een leuk rendement te geven, met of zonder toelichting.
Nou, start met posten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:02 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
No offence, maar je moet beseffen dat er zeer waarschijnlijk 10000 aandelen zijn met ook een aantrekkelijke grafiek en wat dividend.
Vergeet niet dat als je een indextracker vanaf 2000 had gekocht ook weinig winst had mee gepakt.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:33 schreef Mercer het volgende:
En over Shell, geeft misschien leuk dividend, en met alle respect, maar als er nou één grafiek is die er slecht uitziet over de jaren heen, dan is het die wel.
http://www.google.com/fin(...)ne&q=AMS:RDSA&ntsp=0
In 2000 instappen, en dan had je nu nog niets. En vanaf 2000 gaat het ook alleen maar naar beneden, nooit meer er bovenuit gekomen. Dus ja, ik snap je argumentatie gewoon echt niet.
Het punt is dat er op dit moment niet zo heel veel interessante aandelen zijn. Althans dat is mijn meningquote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:11 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nou, start met posten.Ik zie ze heel graag voorbij komen!
Ik bedoel strategiën en backtests zijn interessant, en inperken van risico ook. Maar wat meer aandelen die langskomen omdat ze interessant zijn op dit moment, zou geen kwaad kunnen imo. Dus iedereen die wat interessants heeft, post het hier.
Dat is het verleden en dat telt niet meer. Shell begint steeds meer in te zetten op aardgas en persoonlijk denk ik dat dat een zeer goede zet is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:25 schreef Mercer het volgende:
Ja die Aegean is grote kans dat het een *** bedrijf is, het is ook geen goed voorbeeld, maar een klein gokje nu durf ik wel aan. Ik zou daar nooit veel geld in stoppen. Maar ja, Shell, als je het vergelijkt met Esso, ConocoPhillips en Chevron. Dan krijg je dit:
http://www.google.com/fin(...)=0&q=AMS:RDSA&ntsp=0
Dat is toch heel slecht?
Nou vooruit een bedrijf waar je nog nooit van gehoord hebt: Tokyo Kisen. De havensleper (soort van smit int) van Tokyo, maar dan tegen slechts een paar keer EBIT. De Braziliaanse variant (wilson sons) staat volgens mij 20xEBIT of zo.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:11 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nou, start met posten.Ik zie ze heel graag voorbij komen!
Ik bedoel strategiën en backtests zijn interessant, en inperken van risico ook. Maar wat meer aandelen die langskomen omdat ze interessant zijn op dit moment, zou geen kwaad kunnen imo. Dus iedereen die wat interessants heeft, post het hier!
Dan zijn we het vanavond iig nog over iets geheel eens.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het punt is dat er op dit moment niet zo heel veel interessante aandelen zijn. Althans dat is mijn mening![]()
Dat doen al de energiebedrijven. Exxon voorop (overname van XTO). Dan koop ik liever Gazprom (ondanks het politiek risico) die doen nu minder dan vijf keer de winst.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef flyguy het volgende:
[..]
Dat is het verleden en dat telt niet meer. Shell begint steeds meer in te zetten op aardgas en persoonlijk denk ik dat dat een zeer goede zet is.
Interessant. Keep em coming.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Nou vooruit een bedrijf waar je nog nooit van gehoord hebt: Tokyo Kisen. De havensleper (soort van smit int) van Tokyo, maar dan tegen slechts een paar keer EBIT. De Braziliaanse variant (wilson sons) staat volgens mij 20xEBIT of zo.
Niet om het een of ander, hoeveel ervaring heb je in beleggen met aandelen en dergelijke?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:29 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dan zijn we het vanavond iig nog over iets geheel eens.Ja, dat is wel jammer, het is niet voor niets dat ik met die troep kom aanslepen natuurlijk. Als er interessantere dingen waren, was ik daar wel mee gekomen.
Interessant!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Nou vooruit een bedrijf waar je nog nooit van gehoord hebt: Tokyo Kisen. De havensleper (soort van smit int) van Tokyo, maar dan tegen slechts een paar keer EBIT. De Braziliaanse variant (wilson sons) staat volgens mij 20xEBIT of zo.
Leuk! Die ziet er wel goed uit op het eerste gezicht ja. Maar ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is om aan te kopen daar, ik heb dat nog nooit gedaan iig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Ik ben voorzichtig genoeg om een mooi rendement te kunnen maken. En S_E jij hebt veel ervaring, Selang ook, maar de dikke run hebben ook jullie beiden gemist, dus ja dat wil niet zeggen dat als je veel ervaring hebt, ook direct de juiste keuzes maakt, of geen fouten kan maken. En stel dat ik totaal geen ervaring zou hebben, dan zou ik altijd nog achter Selang of jou aan kunnen lopen. Ik zie het dus niet echt als een probleem.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, hoeveel ervaring heb je in beleggen met aandelen en dergelijke?
Gazprom en Shell zijn anders best lastig met elkaar te vergelijken. Ik heb Shell liever dan Gazprom of welk oliebedrijf dan ook. (ook een beetje vanuit nationalistische overwegingen en ik niks met russen te maken wil hebbenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:31 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat doen al de energiebedrijven. Exxon voorop (overname van XTO). Dan koop ik liever Gazprom (ondanks het politiek risico) die doen nu minder dan vijf keer de winst.
Al eens naar total gekeken?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gazprom en Shell zijn anders best lastig met elkaar te vergelijken. Ik heb Shell liever dan Gazprom of welk oliebedrijf dan ook. (ook een beetje vanuit nationalistische overwegingen en ik niks met russen te maken wil hebben)
Die heb ik, in combinatie met Lockheed Martinquote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:45 schreef Mendeljev het volgende:
Raytheon, heeft net een merger achter de rug, EPS groeit gestaag over de jaren en een P/E van ongeveer 10. Er lijkt nu ook wat rek te zitten in het koersverloop. Misschien de moeite om het nader te bestuderen.
even gekeken, http://www.ampni.com/pdf/Aegean_09AR.pdf , maar hun 2009 jaarrekening vermeldt een tikkie meer als $1 wpa (edit: en $ 0,82 volgens hun SEC filing -onder US GAAP I guess), met een gering belastingeffect. Beetje spitten (footnote nr. 20 voor de liefhebberts) blijkt dat ze belastingbate hebben voor notiele interest (hun hoofdzetel zit kennelijk in Belgiequote:Op maandag 10 januari 2011 22:56 schreef Sokz het volgende:
Bij die Aegean Marine Petroleum Network Inc.
Zie je bij Google Finance: Financials het volgende:
Operating Income: $9.79
Income before tax: $2.34
Income after tax: $4.61
Respect dat je dit doet op dit tijdstipquote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
even gekeken, http://www.ampni.com/pdf/Aegean_09AR.pdf , maar hun 2009 jaarrekening vermeldt een tikkie meer als $1 wpa (edit: en $ 0,82 volgens hun SEC filing -onder US GAAP I guess), met een gering belastingeffect. Beetje spitten (footnote nr. 20 voor de liefhebberts) blijkt dat ze belastingbate hebben voor notiele interest (hun hoofdzetel zit kennelijk in Belgie), zou zo direct niet weten of Griekenland een notiele interest faciliteit heeft), maar met name een 'investments tax incentive'. Zeg maar investeringssubsidie. Wat verder opvalt is dat ze compensabele verliezen hebben, en tax incentives die ze allemaal activeren als deferred tax asset. Met andere woorden: ze maken boekhoudkundig wel winst, maar fiscaal niet, waardoor ze hun belastingvoordelen nog niet concreet gebruiken, maar al wel als toekomstige vordering op de balans zetten (en als resultaat nemen). Op zich lijkt dat prima (goeie belastingadviseur
), echter het is wel extreem raar hoe dit kan. Bedenk: ze maken verlies fiscaal, maar winst commercieel. Normaalgesproken zou ik verwachten dat dit komt doordat de fiscaal sneller afschrijven op hun schepen dan commercieel. Dan zou er een deferred tax liability moeten zijn. En die is er niet. Ik kan 'm niet vinden. Kennelijk schrijven ze fiscaal en commercieel gelijk af. Ook geen deferrred tax liability op iets anders (revenue recognition ofzo).En toch maken ze commercieel winst, en fiscaal niet. En ik kan uit de toelichting niet halen waardoor. Daar klopt iets niet. Het is namelijk totaal onlogisch.
Verder staat er nog een leuk stukje onder transacties met verbonden lichamen, waar de hele familie nog even langskomt.
Ik krijg niet zo'n warm gevoel van
/edit/ ik zo nog wel even of ik iets meer uit hun 20F kan halen (deponering bij de SEC)
/edit2/ hun Q3 2009 filing heeft het over $ 0,66 wpa over de eerste 9 maanden, dus geen idee waar bovenstaande cijfers aan relateren. http://www.ampni.com/pdf/d1147529_6-k.pdf , zie pagina 13 . Ow ja, en hier lopen de onverrekende verliezen en investments grants verder omhoog, maar is er opeens ook een ongeveer even grote deferred tax liability. Vreemd, vreemd
hint: andere tijdszonequote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:34 schreef flyguy het volgende:
[..]
Respect dat je dit doet op dit tijdstip
whaahah. Ik sla even over.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:45 schreef Mercer het volgende:
Meta Financial Group Inc. (Public, NASDAQ:CASH)
http://www.google.com/fin(...)q=NASDAQ:CASH&ntsp=0
![]()
klinkt goed, eens verder bekijken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Petrobas dan? Normaal hou ik niet van bedrijven onder sterke invloed van de staat maar bij olie-gerelateerde company's lijkt me dat een voordeeltje.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gazprom en Shell zijn anders best lastig met elkaar te vergelijken. Ik heb Shell liever dan Gazprom of welk oliebedrijf dan ook. (ook een beetje vanuit nationalistische overwegingen en ik niks met russen te maken wil hebben)
Haha nice. Die cijfers had ik van google finance: 3 months ending 2010-09-30; Daar staat ook een EBITDA van ruim $9 wat dat bedrijf op 1 x de winst waardeert. Raarrrrrquote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
/edit2/ hun Q3 2009 filing heeft het over $ 0,66 wpa over de eerste 9 maanden, dus geen idee waar bovenstaande cijfers aan relateren (edit: dat zijn dus de absolute cijfers, niet de wpa). http://www.ampni.com/pdf/d1147529_6-k.pdf , zie pagina 13 . Ow ja, en hier lopen de onverrekende verliezen en investments grants verder omhoog, maar is er opeens ook een ongeveer even grote deferred tax liability. Vreemd, vreemd
Heeft ook niet mijn interesse. Ik blijf bij Shell. Wat is er zo interessant aan Total?quote:
Petrobras was een leuk aandeel tot de top van de beurzen voordat de crisis begon in 2007. Van 25 naar 70 binnen een jaar tijd. Dat was een leuke rit destijds. Toen ze plots rare dingen doen wat betreft geld ophalen had ik direct gezien.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:23 schreef Sokz het volgende:
[..]
Petrobas dan? Normaal hou ik niet van bedrijven onder sterke invloed van de staat maar bij olie-gerelateerde company's lijkt me dat een voordeeltje.
Heb jij trouwens een baggerachtergrond c.q. dredging/drilling/offshore?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef MrUnchained het volgende:
Nou vooruit een bedrijf waar je nog nooit van gehoord hebt: Tokyo Kisen.
Ik ken de baggersector redelijk goed. Hoezo?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:29 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Heb jij trouwens een baggerachtergrond c.q. dredging/drilling/offshore?
Ik was gewoon benieuwd gezien je keuzes voor exotische baggeraandelen en je posts in het algemeen. Meestal hebben mensen een specifieke interesse in een sector als ze er op de een of andere manier mee te maken hebben gehad.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:15 schreef MrUnchained het volgende:
Ik ken de baggersector redelijk goed. Hoezo?
Spijtig genoeg zijn er maar weinig baggerbedrijven beursgenoteerd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:27 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik was gewoon benieuwd gezien je keuzes voor exotische baggeraandelen en je posts in het algemeen. Meestal hebben mensen een specifieke interesse in een sector als ze er op de een of andere manier mee te maken hebben gehad.
Die zijn er genoeg hoor.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:04 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Spijtig genoeg zijn er maar weinig bagger bedrijven beursgenoteerd.
Zoveel ervaring heb ik niet. Meer dan de helft hier heeft denk ik meer ervaring in beleggen, qua kennis, verstand en aantal jaren op de markt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:37 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik ben voorzichtig genoeg om een mooi rendement te kunnen maken. En S_E jij hebt veel ervaring, Selang ook, maar de dikke run hebben ook jullie beiden gemist, dus ja dat wil niet zeggen dat als je veel ervaring hebt, ook direct de juiste keuzes maakt, of geen fouten kan maken. En stel dat ik totaal geen ervaring zou hebben, dan zou ik altijd nog achter Selang of jou aan kunnen lopen. Ik zie het dus niet echt als een probleem.
Stockpicking is leuk!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:34 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vind het overigens wel een goede wending dat er meer over stockpicks gesproken wordt. Zelf vind ik die tak van sport niets voor mij om de reden dat ik er niet vaardig in ben en veel te risicovol vind maar ik kan me voorstellen dat de eeuwenlange discussie over indexbeleggen of vage optieconstructies ook niet altijd goed tot zijn recht komt in een topic waar het merendeel toch de ambitie heeft om de markten te verslaan. En misschien kunnen we dat nieuwe beleggersclubje van Binck&Alex p0wn3n (check mail).
Hoge dividendaandelen kun je altijd wel vinden maar dat betekent nog geen garantie op consistente winsten. Via hetzelfde linkje kom ik ook op American Capital Agency Corp met een dividendyield van 19.9% of Alon Holdings met een dividendyield van 62,9%. Absurde getallen natuurlijk maar het zegt totaal niets over de bedrijfsvoering. We weten inmiddels allemaal wel hoe stockscreeners werken dus verras ons met iets nieuws (Ik klink bijna net als Gordon Gekko ..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:20 schreef Mercer het volgende:
Ja, ik wordt nu beetje bang om iets te posten, maar kijk dat dividend hier dan.
Great Northern Iron Ore Properties
(Public, NYSE:GNI)
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:GNI&ntsp=0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |