Dat is inderdaad een probleem. Daarom mik ik ook niet op een absolute bodem waardering maar op een waardering die een goede kans heeft om te worden bereikt. (mijn target niveau is de afgelopen eeuw in 7 van de 10 decennia minimaal één keer bereikt).quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat vroeg ik me eigenlijk al eerder af. Wat gaat SeLang bijvoorbeeld doen als we een nieuwe crash krijgen, maar dat hij net niet(!) op een goede Shiller P/E zal staan en dat we dus eerst weer een jaren lange correctie naar boven krijgen van een jaar of 4/5? Het is niet onrealistisch dat zoiets kan gebeuren. Het wil niet zeggen dat de volgende crash bij definitie laag genoeg zal staan om in te stappen
Die kans zit er inderdaad wel in. Des te meer reden om een smartphone te hebben waar je continu bij je portfolio kan zitten waar je ook bent en linea recta kunt reageren. Bij de vorige flashcrash van een poosje geleden zat ik destijds ook achter de terminal en heb er vertrouwen in dat dat bij komende crash ook zo zal zijnquote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:03 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan maximaal 20 minuten voor een 200/300 punten drop op de S&P (serieus). De mogelijkheden zijn er naar om het zelfs binnen een paar minuten te doen en dus acht ik de kans op interventie van het PPT zeer groot.
Vergeet niet dat de crash van 1987 (Black Monday en Terrible Tuesday) in 2 dagen de beurs meer dan 40% lager dwongen. En dat was zonder HFT.
Dat denk ik dus ook.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:07 schreef Blandigan het volgende:
Als we echt een flash crash krijgen betwijfel ik of je gedurende de rit kan reageren. Je moet dan "toevallig" goed zitten om er van te profiteren.
Dan pak je toch de correctie naar boven mee? Heb ik ook gedaan afgelopen mei.quote:
Inderdaad. Dit bedacht ik ook toen ik nog even over nadacht. Je zou long kunnen gaan in een of andere volatility index, maar dit wordt allemaal erg gekunsteld. Ik zie het tweede probleem dat je schetste nu ook en het kan inderdaad roet in het eten gooien bij het schrijven van puts.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Als de koersen meteen na de dip weer omhoog schieten dan zit je inderdaad goed als je gewoon je aandelen koopt en die als dekking worden geaccepteerd. Maar als ik die geschreven put positie open laat en de koersen dalen verder dan gaat m'n dekkingwaarde eraan en kan ik tot liquidatie worden gedwongen op zeer lage koersen. Dat is een absoluut horrorscenario!
Jij hebt destijds na de bodem longs weten op te pakken? Hoe heb je dit gedaan?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:23 schreef flyguy het volgende:
[..]
Dan pak je toch de correctie naar boven mee? Heb ik ook gedaan afgelopen mei.
Dat kun je eventueel ook op je telefoon doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:24 schreef tony_clifton- het volgende:
De handel wordt toch opgeschort bij een daling hoger dan 10% in zoveel minuten? Dan moet je gewoon praktisch voor je computer zitten...
Na dat we weer wat de lucht in gingen, long nikkei. Spread was wel een bitch btw.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij hebt destijds na de bodem longs weten op te pakken? Hoe heb je dit gedaan?
[..]
Dat kun je eventueel ook op je telefoon doen.
Dat zien we de afgelopen 2 jaar al.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:22 schreef Blandigan het volgende:
Je ziet al veel speculatie op met name blogsites, over die aanstaande crash.
De mooiste vond ik wel dat Bernanke een flashcrash a la mei 2010 nodig heeft om iedereen weer in treasury bonds te krijgen
Hier staat precies wat je zoekt denk ik.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:51 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou nu iig geen puts schrijven met deze lage volatiliteit.
Weet iemand trouwens waar ik een volledig (en gratis) overzicht kan vinden van de CDS voor bedrijven en landen?
Is dat op de underlying of ook op derivaten? Anders kan je er misschien wel op inspelen als je snel genoeg bent.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Ja ok, maar ik dacht dat men de handel voortaan zou stopzetten in geval van een flashcrash?
Als de obligatiemarkt instort dan krijg je door de stijgende rente opnieuw een creditcrunch. Het wordt dan voor bedrijven ook duurder om te lenen. Niet goed voor de aandelenmarkt.quote:Op zondag 9 januari 2011 02:33 schreef dvr het volgende:
Ironisch genoeg zouden aandelen op dat moment door de vlucht uit staatsschuld nog verder kunnen aantrekken (tenzij die vlucht samengaat met een liquidatiefase waarin ook aandelen gedumpt worden, maar ik heb geen idee in welke mate obligaties geshort worden).
Misschien mensen die hun geld omzetten in huizen en gebouwen, rekening houdende met misschien een aankomend valuta probleem?quote:Op zondag 9 januari 2011 16:10 schreef JimmyJames het volgende:
En zijwaartse markt lijkt mij nog het meest onwaarschijnlijke.
Overigens opmerkelijk dat de homebuilders ETF meer dan verdubbeld is sinds maart 2009:
http://www.google.com/finance?q=NYSE%3AXHB
Dit is nog het meest angstaanjagende van de hele crisis. In plaats van de fundamentele problemen op te lossen blaast men een paar bubbles op zodat het "vertrouwen" dat er niks aan de hand is toeneemt en het graf dat men voor zichzelf graaft steeds dieper wordt. En het schokkende is dat men op het hoogste niveau dus gewoon toegeeft dat de Economie afhangt van financiële speculatie in plaats van productieve investeringen.quote:Op zondag 9 januari 2011 17:18 schreef JimmyJames het volgende:
Verder:
Alan Greenspan beklemtoont belang stijgende aandelenkoersen
http://blogs.tijd.be/bbb/(...)aandelenkoersen.html
Althans Greenspan in 2004 volgens het bericht onder het artikel.quote:During the same meeting, Alan Greenspan argues against disclosing too much information to the public, otherwise the FED might loose control of a process that only we fully understand (!)
Maar Greenspan heeft dit soort uitspraken ook een paar maanden geleden nog gedaan.quote:Op zondag 9 januari 2011 18:24 schreef Mendeljev het volgende:
Althans Greenspan in 2004 volgens het bericht onder het artikel.
Wellicht dat de post van Gonzalo Lira daar morgen wat inzicht in geeft:quote:Op zondag 9 januari 2011 17:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is nog het meest angstaanjagende van de hele crisis. In plaats van de fundamentele problemen op te lossen blaast men een paar bubbles op zodat het "vertrouwen" dat er niks aan de hand is toeneemt en het graf dat men voor zichzelf graaft steeds dieper wordt. En het schokkende is dat men op het hoogste niveau dus gewoon toegeeft dat de Economie afhangt van financiële speculatie in plaats van productieve investeringen.
Je kinderen/ kleinkinderen zullen je later vragen waarom mensen in een democratisch land dat zomaar hebben laten gebeuren.
Ik denk dat dat wel meevalt. Beursgenoteerde bedrijven hebben zich al volgepropt met goedkoop krediet, ze hebben flinke eigen oorlogskassen, en ze hebben weinig behoefte om te investeren, (behalve voor overnames, maar die bedrijven zullen allicht ook goed in de slappe was zitten).quote:Op zondag 9 januari 2011 11:05 schreef SeLang het volgende:
Als de obligatiemarkt instort dan krijg je door de stijgende rente opnieuw een creditcrunch. Het wordt dan voor bedrijven ook duurder om te lenen. Niet goed voor de aandelenmarkt.
Dat weet ik ook niet, maar ik vermoed dat banken zowel voor de leningen als voor de interest rate swaps vooral middlemen waren en dat als de rente stijgt, de risico's van IRS weer vooral op het bordje van investeerders en overheden terechtkomen. Die laatste waren vaak de vastrentende helft in interest rate swaps. Als je een artikel als dit leest, ga je haast denken dat de hele crisis een vooropgezet plan was om de middenklasse te ruïneren ten faveure van de top-1%.quote:Verder vraag ik me af hoe het zit met banken die hypotheken (en andere langdurige leningen) hebben verkocht en dat zelf moeten gaan funden tegen een hogere rente. Die risico's zijn afgedekt, maar hoe? Ik vermoed gedeeltelijk via swaps e.d. met tegenpartijen zoals AIG enzo, maar die kunnen natuurlijk niet uitkeren als het er op aan komt.
Daarom denk ik ook dat de FED uiteindelijk de hele markt voor Amerikaanse staatsschuld zal moeten overnemen. Een hogere rente kunnen ze zich niet veroorloven. Het impliceert wel een sterk dalende dollar en dus duurdere import, maar ze kunnen de importvolumes flink terugschroeven (sterker, als China niet al eigener beweging de yuan revalueert, zou het de Amerikaanse politiek heel goed uitkomen om zelf met de nodige patriotistische poeha een invoerheffing van zeg 25% op Chinese prullaria te zetten). Er is in de Amerikaanse politiek niemand bereid tot bezuinigen (zie bv nu dit weer: Nobody Cares About the Deficit [Jan.06] dus ik zie niet hoe ze het anders kunnen oplossen.quote:Prijsinflatie in olie en voedsel kunnen uiteindelijk een trigger worden, niet alleen doordat obligaties een hogere inflatie gaan in prijzen maar misschien vooral doordat het uiteindelijk landen zoals China gaat dwingen om hun munt op te waarderen (want zij worden veel harder getroffen door die prijsinflatie). Dat betekent minder buitenlandse vraag voor Treasuries. Niet alleen is dat significant omdat er vraag wegvalt, maar vooral omdat China een koper was tegen elke prijs. Zij kocht die Treasuries niet voor de yield maar om hun eigen wisselkoers te manipuleren.
Hangt er af wat je doelstelling is. Je bent volgens mij sowieso al niet zo'n technische analyse fan dus interesse uit die hoek valt af. Sinds je zelf in de scheikundige hoek zit niet waar? En je liever balansen een beetje door bekijkt lijkt extensief werken aan NT me erg tijdrovend en niet zinvol.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:33 schreef tony_clifton- het volgende:
Voor de mensen die Ninjatrader gebruiken; is het de moeite waard om je daar in te verdiepen wanneer je een compatibel platform gebruikt?
Black swan in de maakquote:UK house prices fell 1.3% in December, Halifax says
UK house prices have continued to slip, falling by 1.3% in December from the previous month, the Halifax has said.
The lender, part of Lloyds Banking Group, said it meant the average property ended the year 1.6% cheaper than at the beginning of 2010.
But it said the decline was less than falls seen in the second half of 2008.
Halifax said it expected "limited movement in house prices during 2011" as interest rates were "likely to remain very low for some time".
It said that signs of a reluctance to sell from some homeowners could halt the decline in prices.
The average UK house price now stands at £162,435, Halifax said.
Welke aandelen heb je nu op je kooplijst?quote:Op maandag 10 januari 2011 12:32 schreef vgoos het volgende:
Zoals aangegeven op 4 Jan, pas ik mijn kooplijst aan.
Wat moeten we doen op 352 dan?quote:Verwacht een langzaam wegglijden van de aandelen beurzen, met af en toe een spike naar boven, wat ik zal gebruiken om de portefeuille (50% afgedekt nu) verder af te dekken. Houdt 352 in de AEX en nog belangrijker 1257 in de SPX goed in de gaten!
Op 352 gaan wel allemaal een dansje maken.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:25 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Welke aandelen heb je nu op je kooplijst?
[..]
Wat moeten we doen op 352 dan?
Ze hebben een kater van de port.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:29 schreef Mercer het volgende:
[..]
Op 352 gaan wel allemaal een dansje maken.
Banken gaan weer naar beneden trouwens.
Het verontrustende zit in het stuk dat ik heb onderstreept: de hele wereld denkt dat de rente voor altijd laag blijft. Ik zeg: zeer onwaarschijnlijk met een begrotingstekort van 12%. Dat wordt een schok als die rente over een tijdje veel hoger is.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:29 schreef Mercer het volgende:
Is die daling in UK home prices nou echt verontrustend?
Oh, dan gaat het vast helemaal goed komen.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Niet voor lang, King Albert from Belgium is on the motherfucker!
(check homepage www.tijd.be)
Het boeit Politici geen reet hoe het gaat met het land, als ze zelf maar macht hebben, en anderen geen macht. Daar willen ze best een paar formaties voor laten klappen.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:37 schreef Mercer het volgende:
Oh, dan gaat het vast helemaal goed komen.België is lekker bezig trouwens. Hoe dom zijn die lui daar om in een heel onzekere markt, zo lang te doen over een formatie?
Mijn mening als Belg; I don't care - en politiek heeft mij echt lang geïnteresseerd. Het huidige systeem werkt gewoon niet want er zitten zoveel veiligheden in 't recht ingebouwd om geen minderheid te benadelen dat er niks te doen valt...quote:Op maandag 10 januari 2011 13:37 schreef Mercer het volgende:
[..]
Oh, dan gaat het vast helemaal goed komen.België is lekker bezig trouwens. Hoe dom zijn die lui daar om in een heel onzekere markt, zo lang te doen over een formatie? Overigens vind ik Belgen hele leuke mensen, maar dit is nou niet echt zo slim.
Daar hoor je de banken alleen niet over. Die hebben het liever over iets andersquote:Op maandag 10 januari 2011 13:40 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het trouwens onbegrijpelijk dat al die banken nog zo hoog staan. Die moeten binnen een paar jaar de moeder aller afschrijvingen gaan doen op alleen al de PIIGS bonds. Want je ziet gewoon dat de defaults al worden voorbereid.
Kan je nagaan hoeveel er dus straks nog vanaf kan!quote:Winst ING onder druk door nieuwe belastingen - media
AMSTERDAM (Dow Jones)--De winsten van Europese banken waaronder ING Groep nv (INGA.AE) kunnen tot een kwart lager uitvallen door nieuwe belastingen, schrijft The Financial Times zondag, zich baserend op basis van een rapport van de Europese Unie. Volgens het rapport zou het bij ING gaan om 21% van de winst, waarmee de bank het hardst getroffen zou worden na Credit Agricole, met 24%.
Zo te horen ben je aan een lange vakantie toequote:Op maandag 10 januari 2011 14:21 schreef SeLang het volgende:
Wat een werk is dat toch, systeempjes ontwikkelen en testen. Vooral alle extra zooi die erbij komt. Gisteren ben ik uren bezig geweest om m'n database weer up to date en betrouwbaar te krijgen en nu ben ik weer een tooltje aan het schrijven om te testen op ontbrekende data. Allemaal relatief kleine taakjes maar het telt allemaal op...
En dan had ik nog niet genoemd het vinden en rapporteren van bugs in NinjaTraderquote:Op maandag 10 januari 2011 14:40 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Zo te horen ben je aan een lange vakantie toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |