quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:31 schreef LXIV het volgende:
Als je wil shorten op de commodities-bubble is nu het moment!
Vind ik toch wel een gewaagde stelling!quote:
Maar opnieuw een mooie kans om 's ochtends long te gaan en een paar uur later te cashen. Het patroon herhaalt zich wel héél vaak de laatste tijd.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:25 schreef Perrin het volgende:
Hobbelig parcours voor Euro-Dollar vandaag:
[ afbeelding ]
Je zegt een beetje het tegenovergestelde van LXIV een aantal reacties eerder. Maar waarom gaat het niet naar beneden? En ik denk niet dat iedereen hier weet waar POMO voor staatquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:57 schreef Dalliance het volgende:
Ik zie het de komende tijd niet naar beneden gaan, afgezien van kleine correcties, vooral commodities niet en vandaag is de eerste POMO dag!
POMO = Permanent Open Market Operations. En op POMO dagen pompt de FED geld in de markten, zie de tabel hieronder voor data:quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je zegt een beetje het tegenovergestelde van LXIV een aantal reacties eerder. Maar waarom gaat het niet naar beneden? En ik denk niet dat iedereen hier weet waar POMO voor staat
Echt groen is het alleen nog nietquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:20 schreef JimmyJames het volgende:
Mijn handen jeuken om wat putjes te kopen (randstad wellicht) maar pomo-dag idd..
quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:36 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Echt groen is het alleen nog niet
Daarom! Heb al een poosje geleden op ZH gelezen over deze POMO dagen dat je ze moest aankruisen want de kans was aanwezig dat de beurs om hoog zou gaan. Destijds had ik er al zo mijn twijfel over. Ben het wel eens met de onderliggende gedachte daar niet van, maar tochquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:36 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Echt groen is het alleen nog niet
Dat is toch onzin? Waarom zouden aandelen nu omhoog gaan als de FED treasuries opkoopt voor een lange termijn en dit ook al een lange tijd heeft gedaan? Het effect is enkel het handhaven van de lage rente. Het inflatiegevaar dat wordt geprojecteerd is ook geen hard argument zolang het bestede geld niet in de werkelijke economie terugkomt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:40 schreef Rejected het volgende:
Waarom de markten stijgen bij POMO, ziehier dit topic Crisis .
Wat denk je dat met het geld gebeurt dat de obligatiehouders die worden uitgekocht vers in handen hebben gekregen, in de achtertuin begraven?quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:53 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat is toch onzin? Waarom zouden aandelen nu omhoog gaan als de FED treasuries opkoopt voor een lange termijn en dit ook al een lange tijd heeft gedaan? Het effect is enkel het handhaven van de lage rente. Het inflatiegevaar dat wordt geprojecteerd is ook geen hard argument zolang het bestede geld niet in de werkelijke economie terugkomt.
Daarom koopt de FED ook nieuwe treasuries op.quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:57 schreef Perrin het volgende:
Wat denk je dat met het geld gebeurt dat de obligatiehouders die worden uitgekocht vers in handen hebben gekregen, in de achtertuin begraven?
Denk jij dan dat het geheel geen bubblevormend effect op de aandelen/commoditiesmarkten heeft?quote:Fed to Buy Extra $600 Billion of Treasuries to Boost Growth
While Bernankes near-zero rates and $1.7 trillion in asset purchases helped end the recession, the Fed said progress has been disappointingly slow in bringing down joblessness close to a 26-year high. The risk is that the move doesnt work or fuels inflation and asset bubbles, said Paul Ballew, a former Fed economist and a senior vice president at Nationwide Mutual Insurance Co. in Columbus, Ohio.
Bernanke, in an opinion article for the Washington Post released late today, said the purchases should boost economic growth through lower borrowing costs and higher stock prices and that concerns about the strategy are overstated.
Jawel maar dat effect is nu al ingeprijsd. Aandelen zijn op dit moment al enorm overgewaardeerd en het vermoeden bestaat dat dit voor commodities ook geldt. Het is echter niet zo dat beleggers over een maand bereid zijn nog meer te betalen voor een stukje potentiele winst omwille van lage rentes als ze nu al weten dat de rente volgende maand nog steeds even laag is. Maar dit zijn neveneffecten, de reden om dit beleid te handhaven is om een bancaire crisis te voorkomen en blijkbaar vindt men dat belangrijker dan kunstmatig alle assets hoog te houden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:01 schreef Perrin het volgende:
Denk jij dan dat het geheel geen bubblevormend effect op de aandelen/commoditiesmarkten heeft?
Gelukkig doen ze het voor het welzijn van de VS en/of de mensheid en niet om zichzelf te verrijken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:29 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Jawel maar dat effect is nu al ingeprijsd. Aandelen zijn op dit moment al enorm overgewaardeerd en het vermoeden bestaat dat dit voor commodities ook geldt. Het is echter niet zo dat beleggers over een maand bereid zijn nog meer te betalen voor een stukje potentiele winst omwille van lage rentes als ze nu al weten dat de rente volgende maand nog steeds even laag is. Maar dit zijn neveneffecten, de reden om dit beleid te handhaven is om een bancaire crisis te voorkomen en blijkbaar vindt men dat belangrijker dan kunstmatig alle assets hoog te houden.
Mijn post was ook maar een grapje.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |