abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91003762
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 76

De kleine babietjes:

27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 3% gewijzigd door RockabeIIa op 11-01-2011 20:30:32 ]
pi_91003829
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:03 schreef Orea het volgende:
Ja dat herken ik wel Tico! Mijn placenta MOEST eruit (door al die plenzen bloed die bij elke poging dat ding eruit te krijgen meekwamen :{ ) en ze zei nog: we proberen nog 1 keer anders bel ik de OK. En weet nog dat ik naar M. keek met Leia op zijn armen en dacht: doe maar. Ik ben er klaar mee. Ze is er. Doe mij maar een roesje en hoppakee!

Maar toen kwam ie mee :+ en toen dat gehecht.. Weet wel dat ik na een half uur maar eens vroeg: is het zó erg? :') maar toen zei ze: het valt reuze mee hoor, maar ik wil het graag mooi hechten voor je. En dat heeft ze ook gedaan, je ziet er echt niks meer van (ook geen enkele last meer van :))

Ik vond het erg irritant! Vooral het draad doortrekken :X 't is nog extra bij verdoofd, maar je bent dan wel klaar met dat gepruts daar beneden :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:04 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Daar ging ik dus ook vanuit haha.. zat ik even mooi fout :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:04 schreef Orea het volgende:
Enige jammere was, dat het infuus voor de Remifentanil er nog inzat en dat ze achteraf zei: oh die hadden we nog wel even aan kunnen zetten....
pi_91003841
Over knippen, hechten, roesjes, gaasjes en bloed :+
pi_91003852
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:00 schreef Solagratia het volgende:

[..]

Oh ja logisch :D
vond ik op dat moment niet haha, ik wist ook nietwat ie aan t doen was moet ik eerlijk zeggen :D
Ik dacht dat ie ging hechten en toen voelde ik iets anders. Maar goed kwam door de verdoving haha, zo'n vreemd gevoel.
Alleen de laatste 2 hechtingen voelde ik trouwens.

Placenta kwam bij mij snel, volgens mij was ie er al uit voor Floris terug was :')
pi_91003894
Ja inderdaad, het draad doortrekken dat is een kutgevoel, letterlijk. Niet pijnlijk, maar kom op er is net een kind doorheen gekomen, gewoon klaar met de doos ok?!

Ik vroeg nog of het echt moest, maar ze wilde niet dat ik steeds aan haar zou denken als ik op de fiets zat, mijn antwoord daarop was dat ik geen fiets had. Maar toch ff 2 draadjes erdoor trekken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91004000
_O-
Jij bent ook echt altijd jezelf he :D
pi_91004005
Ik kreeg een prik om de placenta te laten komen. Die wilde ik niet omdat ik de natuur het zelf wilde laten doen, maar dat vond de vk geen goed plan, ik verloor teveel bloed.
pi_91004061
Ik weet eigenlijk niet of ik die prik heb gehad :? Kan er op mijn 'verslag' ook niet wat over terugvinden..
pi_91004073
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 23:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
_O-
Jij bent ook echt altijd jezelf he :D
Yep...Leven is te kort om toneel te spelen, om iemand te zijn die je niet bent. Daar wordt je alleen maar ongelukkig van. Ik ben wie ik ben, en ik weet dat niet heel de wereld je vriend kan zijn.. Mensen die mij stom vinden zijn er genoeg, en dat lijkt mij niet meer dan normaal dat niet iedereen mij fantastisch vind. Maar ik ga dus niet op m'n kop staat zodat meer mensen mij leuk vinden.
pi_91004188
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:10 schreef Orea het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ik die prik heb gehad :? Kan er op mijn 'verslag' ook niet wat over terugvinden..
Ik heb daarvoor 3 zetpilletjes gehad, en een infuus. Hij moest er snel uit ivm het bloed. Vond het zo vervelend dat ze op mijn buik bleven duwen. Ik had er een hele beurse buik van.
*poef* nu is het weg
pi_91004260
Bij mij hebben ze ook amper op mijn buik staan duwen (dacht ik, M. zegt nu dat ze dat wel degelijk hebben gedaan :? tering vergeet je snel dingen...) maar herinner me wel dat ze eraan hebben staan trekken... weet nog toen ie eindelijk kwam dat ik dacht: Wát een blegh gevoel! Echt een blubber :')
pi_91004328
Ik heb een prik gehad, dat ging ongeveer zo (ik ben bevallen tijdens wisseling van de wacht, dus dagverpleegkundige was er ook bij tijdens het persen): Hoi, ik ben die en die, prik, gefeliciteerd, hoe heet ie (ongeveer :D)

Ik vind t vooral knap dat je zo gevat kan zijn op zo'n moment :D
pi_91004384
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:14 schreef Orea het volgende:
Bij mij hebben ze ook amper op mijn buik staan duwen (dacht ik, M. zegt nu dat ze dat wel degelijk hebben gedaan :? tering vergeet je snel dingen...) maar herinner me wel dat ze eraan hebben staan trekken... weet nog toen ie eindelijk kwam dat ik dacht: Wát een blegh gevoel! Echt een blubber :')
ja die placenta glibberde er idd echt uit
dat gevoel kan ik me nog wel een beetje voor de geest halen
pi_91004387
Flubberblubber. Wil je het zien??? Nee dank je!
Gelukkig luisterde deze vk wel, die bij jen duwde m gewoon alsnog onder m'n neus, mooi hè??? Nee ranzig!
pi_91004466
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:14 schreef Orea het volgende:
Ze hebben ook nog nadat de placenta eruit was op mijn buik staan duwen. Om de baarmoeder te laten krimpen. Om 18.37 werd Ilse geboren en toen ik rond 21 uur wakker werd waren ze nog aan het masseren. Heeft ook nog echt een ruime week zeer gedaan. en elke keer moesten ze voelen hoe mijn baarmoeder lag. :X
*poef* nu is het weg
pi_91004482
Ik heb m wel gezien, heb zelfs foto's
vond t wel leuk om te zien eigenlijk :@
De gyn ging ook helemaal uitleggen wat alles was :D
pi_91004525
Ja, de placenta kwam dan wel weer heel snel en die kreeg ik er zo uit *flubber* brrrrr
Ondertussen waren ze weg met Amy voor wat zuurstof, vond ik wat minder.
pi_91004570
Het is een homp vlees...
pi_91004596
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb m wel gezien, heb zelfs foto's
vond t wel leuk om te zien eigenlijk :@
De gyn ging ook helemaal uitleggen wat alles was :D
Ik wilde hem niet zien, maar N wel. Ik keek dus ook. Ben uiteindelijk wel blij dat ik het gezien heb. En idd hier ook foto's.
*poef* nu is het weg
pi_91004609
En toen ik naar de O.K moest wilde ik onder de ruggeprik uitkomen. Wilde graag slapen met een narcose, alsjeblieft. Maar mocht niet helaas. :P
pi_91004631
Oh ik wilde hem wel even zien. Toch wel interessant. Geen foto's maar wel tof om even gezien te hebben!! :Y

Kaatje, hier hebben ze inderdaad nog een katheter geplaatst, want ik kon maar niet plassen (maar mijn blaas kwam wel mega hoog :')) en daardoor kon de boel niet krimpen.. En ook nog zeer regelmatig controles door het bloedverlies...

Ook kwamen ze nog met een soort vochtmeter-echo-achtig-ding na de katheter, ze deden nog steeds vocht meten, hoe kon dat nou.. blaas was toch leeg? Tot ik zei: euh ik heb een hydrosalphinx hè? (met vocht gevulde eileider) waren ze die gewoon al die tijd aan het meten :D :') en daar zit best wat vocht in..
pi_91004716
Een volgende keer mag M. toch wel filmen van me. Niet voor later, maar om zelf wat stukken die je toch 'kwijt raakt' op zijn plek te krijgen.. Ik heb nu best nog wel wat dingen die ik niet meer weet. Ik zit er niet mee, kijk met een erg positief gevoel terug op alles, ondanks knip en pomp. Maar gewoon. Je hoeft er niks mee te doen, maar het is wel fijn om te hebben.
pi_91004722
Hier ook katheter. volgens mij hebben ze ook nog een echo gemaakt hoe vol mijn blaas was. Maar zeker weten doe ik dat niet meer :?
pi_91004765
Ja, Orea! dat vind ik dus ook!! ik baal echt dat ik het laatste stuk kwijt ben.
pi_91004774
ik heb ook een katheter gehad. Die ging er de volgende avond uit. Heerlijk, toen ik daarvan verlost was!

Bij ons mag je in de verloskamer niet filmen. Erg vaag.
*poef* nu is het weg
pi_91004831
Ik ben blij met het gesprek met de gyn vorige maand. Die heeft de tijdslijn doorgenomen met me. De gedeeltes die ik kwijt was kon hij me mooi vertellen.
*poef* nu is het weg
pi_91004832
Oh trouwens Orea, hoe was die pijnpomp? is dat een aanrader? (voor de volgende keer ;) )
pi_91004839
Achteraf ben ik wel blij dat ik door de heftigheid van die laatste weeën (4 cm in een uur ofzo) niet heb meegekregen dat Leia's hartslag zo daalde bij iedere perswee..
pi_91004920
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:22 schreef Solagratia het volgende:
Oh trouwens Orea, hoe was die pijnpomp? is dat een aanrader? (voor de volgende keer ;) )
Ik vond hem geniaal!! Ze raden aan hem niet te vroeg te nemen. Ik had een cm of 6 toen ik hem kreeg. Superrelaxed! Alleen op het einde werkte het nog amper, ja tussen de weeën door, maar dat was maar 10 seconde dat ik echt wegzakte en dan kwam de wee weer.. Ze hebben hem toen zelfs nog opgehoogd (weet nog dat ik dacht: dus hij kan ook hoger :o had ik dat geweten!! :D)

Maar het neemt echt net de scherpe kantjes weg. Je voelt je wat stoned, maar niet vervelend stoned. En het is zo kortdurend, dat Leia er weinig van meegekregen heeft. Toen ze uit mijn buik was was het al uitgewerkt zeg maar :)
pi_91004970
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik ben blij met het gesprek met de gyn vorige maand. Die heeft de tijdslijn doorgenomen met me. De gedeeltes die ik kwijt was kon hij me mooi vertellen.
Bij mij zijn het puur dingen als: heeft er iemand op mijn buik staan duwen? Hoe snel was de gyn er nou? En gelukkig weet M. die dingen nog heel goed :Y dus dat helpt al een hoop!
pi_91005023
:D ik ga het onthouden :Y

Lijkt me eng als de hartslag van de baby steeds wegvalt!
pi_91005034
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:22 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben Orea dan niet, maar heb ook de pijnpomp gehad. Ik vond het hemel op aarde :)

Een stukje uit mijn bevallingsverhaal:
quote:
Hij kreeg het gelukkig voor elkaar. De held!! De pomp werd aangesloten en ik was blij. De vk had gezegd dat ik wel wat duizelig kon worden van de pomp, maar dat als het te erg werd hij uit werd gezet. Ik werd aardig duizelig, maar deed alsof het niet zo was. Als ik mijn ogen maar dicht hield dan ging het best. Ik wilde perse niet dat het uitgezet werd. N. hield in de gaten hoe het met de zuurstof in mijn bloed ging. Telkens als dat onder de 93% kwam vertelde hij me eens goed te ademen. Na een poosje werkte het niet meer als ik op het knopje drukte. N vertelde dat het niet werkte. Ik kon om de 2 minuten drukken, en ik had het op een gegeven moment om de 1 minuut 40 nodig. Ik kreeg ook andere weeën voor mijn gevoel. N moest voor mij op de bel drukken. Ik had nu iemand nodig. Toen de vk kwam en voelde, bleek dat ik volledige ontsluiting had. De laatste 2 cm waren in een uur weg
*poef* nu is het weg
pi_91005082
Ik bleef maar op het knopje drukken :D echt achter elkaar! Had zelf geen tijdsbesef en drukte maar en drukte maar totdat ie weer PIEP deed en dan kreeg ik weer een 'shot' :D
pi_91005198
KJ dat klinkt ook wel positief! Behalve die duizeligheid dan. Vind het toch wel een fijne optie om achter de hand te hebben.

Bij mij stond een verpleegkundige met haar volle gewicht op mijn buik te duwen. Zij stond op een stoel en iemand anders hield de stoel tegen voor het wegschuiven.
pi_91005215
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:25 schreef Solagratia het volgende:
Zijn jullie alweer thuis Pvoess? Gaat alles goed met V nu? (of heb ik wat gemist en staat het al ergens?)
Ja we zijn thuis, het is niet beter (of slechter)
Nu is het afwachten op de uitslag van het kinkhoest onderzoek.
Ik ben nog onder controle bij ze en ik krijg nog te horen wat het vervolg is.

Ziekteverschijnselen
* Hangerigheid, lusteloosheid, hoesten.
* Kort op elkaar lange en hevige hoestbuien met taai slijm, en een lange, gierende inademing.
* Benauwdheid, blauw aanlopen en soms overgeven door de hoestbuien.
Complicaties
* Door het langdurig hoesten kunnen zuurstoftekort en hersenbloedingen, met hersenletsel als gevolg voorkomen.
* Blijvende schade aan de longen.
* Ademstops, vooral bij heel jonge babys, die dodelijk kunnen zijn.

Dit is eigenlijk wat hij dus heeft.
Hij kan zichzelf redden als hij de ademhaling kwijt is dus dat is mooi en daarom mochen we naar huis. Maar hij heeft er nog wel last van :{ en dit kan nog wel even duren ;(

Vooral de zusters met volledige bescherming was heel naar, en het contact verbod met anderen.
Ik heb gewoon geen bezoek kunnen hebben van mijn meisje :(

pi_91005286
Pfff Pvoesss, wat heftig en wat eng. De rest moet dus thuis overgaan? Heb je er wel vertrouwen in thuis?
pi_91005295
Lijkt me echt wel eng Pvoesss :{
pi_91005343
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:25 schreef Solagratia het volgende:
:D ik ga het onthouden :Y

Lijkt me eng als de hartslag van de baby steeds wegvalt!
dat is ook eng ja. Daar raakte ik echt van in paniek tijdens de weeen
gelukkig heb ik t meeste niet meegekregen
pi_91005354
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:26 schreef Orea het volgende:
Ik bleef maar op het knopje drukken :D echt achter elkaar! Had zelf geen tijdsbesef en drukte maar en drukte maar totdat ie weer PIEP deed en dan kreeg ik weer een 'shot' :D
Ik werd boos op N als de pomp niks gaf.

Jeetje das heftig Pvoesss. Eng hoor :{
*poef* nu is het weg
pi_91005443
Ja M. zat ook steeds: door zo veel en hard te drukken krijg je echt niet eerder hoor :D

En zo lief, voor het hele beval circus had ik gezegd: ik moet ontspannen tijdens de bevalling, wil je daarop letten? En tegen het einde kon ik dat echt niet meer.. en toen zei hij: ontspannen schat! Weet nog dat ik toen mekkerde: ja, dát lukt nu dus niet meer (op 8 cm zat ik toen...) :')
pi_91005467
haha KJ! Arme N. kon hij ook niets aan doen :P

Amy werd heel snel bij mij weggehaald voor zuurstof en dat vond ik ook eng ja. brrr.

Heb J. tijdens de ontsluiting echt nodig gehad, maar tijdens het persen heb ik hem bijna niet opgemerkt. Hij is sowieso niet iemand die hard roept "PERSEN" hij aaide mij gewoon over mijn hoofd. Was prima :) heb hem ook niet uitgescholden ;) Sterker nog ik vond mezelf best gezellig. Ontzettend leuke grapjes maken ( :') ) enzo.

Onze cursusleidster had de mannen gewaarschuwd voor mopperige vrouwen en zei dat het een teken was dat het einde in zicht was, dus J. was voorbereid ;)

[ Bericht 30% gewijzigd door Solagratia op 07-01-2011 23:38:17 ]
pi_91005654
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:32 schreef Solagratia het volgende:
haha KJ! Arme N. kon hij ook niets aan doen :P

Amy werd heel snel bij mij weggehaald voor zuurstof en dat vond ik ook eng ja. brrr.
Hij kon zien of ie het deed, en als hij dan zei dat er niks kwam....

Oohw, ik ben verliefd. Moest net even op de kamer van Ilse zijn, en ze ligt in slaapzak in haar wieg. Voor het eerst in slaapzak. En ze had het lakentje al weggeschopt. Maar ze slaapt zo lief.

*smelt*
*poef* nu is het weg
pi_91005733
Sola, dat vond ik ook eng idd. Ik ben iig blij dat ik wel weet waardoor hij niet goed op gang kwam.
Ik heb geen pijnstilling gekregen ;( mocht niet ivm zn dips

Pvoes, klinkt niet fijn. Is X ook thuis of heb je hulp ofzo? Lijkt me best lastig in je eentje zo!
pi_91005828
Klinkt cute Kaatje O+
pi_91005918
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:29 schreef Solagratia het volgende:
Pfff Pvoesss, wat heftig en wat eng. De rest moet dus thuis overgaan? Heb je er wel vertrouwen in thuis?
Ja en nee.
Ik heb er vertrouwen in dat dit de beste keus is voor mij, hem en X.
Maar zodra hij blauw aanloopt en het weer een poos doorgaat dan denk ik steeds dat ik hem verlies.
Ik heb gelukkig gezien hoe goed hij knokt. Hoe hij zijn best doet om te drinken.
Na een aanval zucht die een keer heel diep en valt direct in slaap. Hij is echt uitgeput
Maar al die dingen veranderen niet als we wel in het ziekenhuis zijn. :N dus dan liever thuis

Ja X is thuis O+ O+ ik heb haar enorm gemist ;(
Ik ben gewoon alleen. Ik bikkel me er wel doorheen :Y
pi_91005938
Vooral na een avond herinneringen ophalen dan moet ik altijd even bij haar kijken terwijl ze slaapt. Want dan lijkt ze weer op de pasgeboren baby :)
pi_91005960
ze ligt in de hoera houding. Nu kan het, in de pacco lukt dat natuurlijk niet. Al had ze daar laatst ook een handje in vrij gekregen. Onze houdini O+
*poef* nu is het weg
pi_91006104
Sjonge, Pvoesss, je moet het maar doen zeg. Heeft hij vaak van die aanvallen?
Ik wens je heel veel sterkte!
pi_91006139
Knap van dr Kaatje :D

Vind dat ook zo lief als ze slapen O+
Heb al; heel lang geen slaapfoto's meer gemaakt, ben bang dat ie dan wakker wordt van de flits :)

Pvoes, klinkt eng idd. Brr, snap ook wel dat je lekker thuis wil zijn. Fijn dat je iig vertrouwen in m heb!
pi_91006250
Heerlijk hè Sola O+
En die Ilse O+ neemt het er helemaal van nu met vrijheid :D

Ik ga ook mijn bedje in.. Hopelijk tukt ze nu even want ze was zo onrustig..

Dus truste alvast dames!
pi_91006297
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Knap van dr Kaatje :D

Vind dat ook zo lief als ze slapen O+
Heb al; heel lang geen slaapfoto's meer gemaakt, ben bang dat ie dan wakker wordt van de flits :)

Pvoes, klinkt eng idd. Brr, snap ook wel dat je lekker thuis wil zijn. Fijn dat je iig vertrouwen in m heb!
Heb dr op vakantie 1 gemaakt
*poef* nu is het weg
pi_91006369
O+ die haartjes O+
pi_91006394
Sowieso na/tijdens elke verschoon ronde en zodra hij dorst heeft en na het drinken.
Elke 2 a 3 uur dus, en soms is die na een uur pas echt klaar.
pi_91006461
Jeetje, das vaak zeg!
pi_91006477
Ze lag hier alleen een beetje warm. Niet bij nagedacht dat ze met zo'n slaapzak geen dekentje nodig heeft.

Dat is veel zeg pvoesss. Kan me voorstellen dat dat uitput.
*poef* nu is het weg
pi_91006629
Al slaapt hij nu al heel lang heel lief op mijn buik O+ O+

Leuke foto kaatjejannie :Y die haartjes :D
pi_91006730
Floris heeft met slaapzak ook dekentje, maar tis ook wel koud op zn kamertje
En regelmatig ook nog zomerslaapzakken
pi_91006831
Elke 2a3 uur is echt vaak ja. Gelukkig vecht hij zich er wel door heen!
pi_91007289
op haar slaapkamer is het 15 graden. In het vakantiehuisje was het warmer.
Ik vind het wel moeilijk inschatten hoor. Wat aan enzo
*poef* nu is het weg
pi_91014959
Het niet ingebakerd slapen ging op zich goed, ze was alleen wakker om 5 uur, meestal komt ze later. Vanavond maar weer inbakeren. Het is misschien ook wel veel nieuw. Slaapkamer, wiegje en slaapzak.
*poef* nu is het weg
pi_91016136
Priscilla heeft kinkhoest gehad toen ze jong was. 100 dagen hoest wordt het volgens mij ook genoemd. Kind had bloeddoorlopen ogen van het hoesten....
pi_91016158
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 23:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris heeft met slaapzak ook dekentje, maar tis ook wel koud op zn kamertje
En regelmatig ook nog zomerslaapzakken
Hier een dikkere Hema slaapzak en een dekentje. Op de kamer is het rond de 18 graden.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:02:16 #63
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91016596
Pvoess heftig! Sterkte!

Hier absoluut geen zware bevalling, wel heftig omdat het erg snel ging. Het hechten vond ik erg vervelend omdat de vk niet wist waar ze een stuk aan vast moest hechten. Heeft ze dus 3 keer opnieuw gedaan :X .

Gisteravond heeft Nathan voor het eerst met voedsel gespeeld: een stuk banaan! Hij vond het super interessant en heeft er op zitten zuigen en kauwen! Erg leuk om te zien! We hebben foto's, zal er vandaag wel een op de laptop zetten en uploaden. Vanavond krijgt ie een worteltje.

Vannacht ging weer een heel stuk beter. Nathan kwam om 3 uur en daarna pas om 7 uur. Dus dat is 1 nachtvoeding! Ik weet niet of dat is omdat hij om half 9 maar een kwartiertje geslapen heeft in plaats van tot 10 uur of omdat hij 50cc zonder biobim heeft gehad na de voeding. Vanavond maar weer even kijken. We zijn heerlijk uitgeslapen nu!

Hier slaapt Nathan ook overdag ingebakerd. Anders wil slapen overdag ook niet meer. Ik dacht dat hij er wel overheen zou groeien maar kennelijk niet :? .
pi_91017314
Klinkt als een goede nacht Pessie!

Amy heeft ook lekker geslapen. Is het normaal als er na de neusspray wat bloed bij het snot zit? Ik schrok er van, niet dat het veel was maar dat er sowieso bloed meekwam.
Verder ziet ze er echt niet uit, paarse wallen onder haar ogen :N Ze drinkt ook minder, laat steeds de helft van haar fles staan. Vandaag geven we dus ipv 4x6 schepjes, 6x4 schepjes en dan elke 3 uur. Anders krijgt ze niet genoeg binnen. Echt krijsen lukt niet meer, daar is ze te hees voor. Nou ja, dat dit allemaal weer snel over mag zijn. Ze heeft nu geen koorts in elk geval.

Amy slaapt ook met een dikke slaapzak en een dekentje. Op haar kamer is het altijd tussen de 16 en de 18 graden.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:42:19 #65
259886 pessie
pi_91017505
Sola balen zeg dat ze zo ziek is! Ik hoop voor je dat ze snel uitgeziekt mag zijn. Dat de koorts over is betekent denk ik wel dat ze over het hoogtepunt heen is.
pi_91017553
Laatste 4 dagen komt de koorts in de loop van de dag opzetten dus ik verheug me nog nergens op ;)
pi_91023627
Goeiemorgen :7

Onrustige nacht, heb haar toen ik naar bed ging nog gevoed (leek een vieze luier maar dat was niet zo..) en hoppa haar bed in.. Om 3.15 was ze weer wakker.. en zo ging het door tot 7.. Toen is M. er uitgegaan met haar (toen had ze wél wéér een poepbroek.. ze heeft ook weer krampjes gehad) en ik heb geslapen tot 14:00 (wel gevoed tussendoor ;))

En net viel ze bijna om van moeheid, maar ze bleef maar protesteren.. dus maar even de strenge mama uitgehangen 8-) en toen ik de kamer uitliep sliep ze al..
pi_91023789
Jeetje, ik ben ook even een avond & ochtend niet online en jullie kletsen even een heel topic vol :')

Pvoesss, jeetje wat heftig allemaal zeg. Hopelijk gaat het snel beter met je kleine man. Ik weet niet of ik zo naar huis had gedurfd... maar jij hebt natuurlijk ook nog je meisje thuis, dus dan is het anders. Maar sterkte in ieder geval...

En Amy en Leia ook ziekjes, 't is hier wel een echte ziekenboeg zeg!

En KJ weer terug van vakantie, jullie hebben het leuk gehad volgens mij! :)

Leuk om alle bevallingservaringen te lezen. Ik vond mijn bevalling heel goed te doen. Van tevoren had ik echt gedacht dat ik een ruggenprik zou willen, maar toen ik 5 cm ontsluiting had vond ik het allemaal nog wel goed te doen en bij 9 cm was het echt te laat... ;) Maar goed, mijn bevalling duurde ook allemaal niet zo lang, 4 uur na de eerste pijnlijke wee was ze er! O+
Ik zei meteen "Oooh, dat doe ik nog wel een keer!". Maar ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken hoor. Mijn kraamweek met Anne's slechte hielprikuitslag was zó heftig dat dat volgens mij nog een hele tijd duurt tot ik dat allemaal echt verwerkt heb.
pi_91024029
Solagratia, leyla heeft ook donkerbruin snot gehad bij het niezen.
pi_91024115
Ah, tnx Tico, dan zal het er wel bij horen. Heb het ook niet meer gezien daarna.
pi_91024232
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:35 schreef Solagratia het volgende:
Klinkt als een goede nacht Pessie!

Amy heeft ook lekker geslapen. Is het normaal als er na de neusspray wat bloed bij het snot zit? Ik schrok er van, niet dat het veel was maar dat er sowieso bloed meekwam.
Verder ziet ze er echt niet uit, paarse wallen onder haar ogen :N Ze drinkt ook minder, laat steeds de helft van haar fles staan. Vandaag geven we dus ipv 4x6 schepjes, 6x4 schepjes en dan elke 3 uur. Anders krijgt ze niet genoeg binnen. Echt krijsen lukt niet meer, daar is ze te hees voor. Nou ja, dat dit allemaal weer snel over mag zijn. Ze heeft nu geen koorts in elk geval.

Amy slaapt ook met een dikke slaapzak en een dekentje. Op haar kamer is het altijd tussen de 16 en de 18 graden.
Wat sneu Sola! -O-
pi_91033732
@sola, dat stoeltje lijkt mij wel beter en lekkerder zitten en dat tafelblad is ook erg handig (ik weet dat m'n reactie erg laat is ;) )
Amy nog steeds ziek,jeetje,beterschap!

Ack Pvoess, geen leuk gezicht je jongetje zo onder de plakkertjes, hoop dat de uitslagen er snel zijn en alles snel goed komt!

Bij mij wilden ze de pijnpomp bijna afpakken, omdat m'n vriend steeds drukte als het lampje brandde. Een piepje was handiger geweest idd.
Ik kan nu volgens mij al wat beter op de bevalling terug kijken, ik ben niet in gevaar geweest en Mex ook niet. Heb nog wat last van mijn rug,maar geloof ik geen verdere schade opgelopen.
Het enige rotte is dat we zo ontzettend alleen gelaten zijn en dat het zo lang duurde (30 uur) waardoor ik weer zo moe was.
En ziek zijn in de kraamweek is ook niet echt prettig, maar m'n lieve baby'tje heeft echt alles goed gemaakt.
Wat ik trouwens wel heel raar vond was te gaan persen nadat ik eerst 2 uur persween weg had zitten puffen, ik kon niet goed omschakelen. Persen duurde een uur en toen ze zeiden dat ik nog maar 1x moest persen kwam er geen perswee meer,haha
Placenta kwam daarna binnen 7 minuten gelukkig
  zaterdag 8 januari 2011 @ 19:55:39 #73
259886 pessie
pi_91037051
Zoals beloofd een paar foto's van hoe Nathan speelt met eten. Gisteren had hij een stukje banaan en vandaag had hij wat broccoli. Ik sta er versteld van wat hij er al mee doet! Hij vind het allemaal erg leuk en interessant. Hij sabbelt er lekker op en kliedert de boel mooi onder.

stukje banaan in zn mond waarop hij liep te zuigen. Hij had een vaatdoekje voor omdat banaan niet uitgewassen kan worden. Vond et een beetje jammer van mn slabben, dus eerst maar es een vaatdoekje.

lekker smeren

grijpreflex oefenen
pi_91037133
Banaanvlekken moet je in de zon leggen. Bleken ze eruit.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:01:00 #75
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91037344
Heb je nog tips tegen bv-spuug? Mijn nieuwe donkerpaarse jurkje heeft er gewoon vetvlekken van die ik er niet uit krijg ;(
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91037478
Ik kom afscheid nemen want mijn beebje is alweer een half jaar *O*

Net geboren:

Met kerst paar weekjes geleden:

De bevalling ligt alweer zo lang achter mij, maar kijk er positief op terug. Het is allemaal erg makkelijk gegaan. In de avond begon het te rommelen en om 5.20 uur is Femke geboren. Bijna niet meer voor te stellen dat ze zo klein was 2,950 kg. Heb wel pijnstilling gehad, pethedine, maar eigenlijk nauwelijks wat van gemerkt. Durfde zelf niet naar de placenta te kijken :@

Ik vond het leuk om alle kleine baby verhalen te lezen van jullie, tot in het grote babietjestopic :W
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:15:31 #77
259886 pessie
pi_91038122
Mereltje gefeliciteerd! We volgen je gauw naar de grote babietjes!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:17:02 #78
259886 pessie
pi_91038189
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:57 schreef Ticootje het volgende:
Banaanvlekken moet je in de zon leggen. Bleken ze eruit.
Handige tip!
Alleen, heb jij zon in de aanbieding?
pi_91038399
Wat een verschil zeg Mereltje!
Tot dinsdag ;)

Floris ging er gisteravond om 8 uur in en werd om elf uur wakker, tenminste om 11 uur ging ik kijken en toen lag ie naar de mobile te kijken en met zn knuffeltje te spelen.
Rest van de dag heeft ie een uur geslapen ofzo. En hij heeft maar 3 flessen op en zn fruithapje, banaan met mango, das lekker joh :D
Hij ligt er nu weer in, ben benieuwd wanneer hij wakker wordt :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:23:01 #80
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_91038407
Ik kom me hier melden samen met mijn dochter!

Eline weegt exact 3 kilo en doet het geweldig! Ze is een natuurtalentje aan de borst en drinkt super! Ik ben heerlijk aan het genieten
pi_91038509
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 20:01 schreef Saffier het volgende:
Heb je nog tips tegen bv-spuug? Mijn nieuwe donkerpaarse jurkje heeft er gewoon vetvlekken van die ik er niet uit krijg ;(
Ik denk dat ik het een nachtje zou weken in koud water en dan de wasmachine in op 40 of als de stof het aankan op 60.
pi_91038675
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 20:23 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik kom me hier melden samen met mijn dochter!

Eline weegt exact 3 kilo en doet het geweldig! Ze is een natuurtalentje aan de borst en drinkt super! Ik ben heerlijk aan het genieten
Welkom!! En natuurlijk pics or it didn't happen.

Ik ben aan het wachten tot ze wakker wordt voor de laatste fles. Vanmorgen dronk ze 170cc, dus ik wil dat ze vandaag nog een fles krijgt. Dan heeft ze weer een lekker vol buikje voor de nacht. Met 170cc in dr buikje meldt ze zich alsnog 3 uur later, dus blijkbaar drinkt ze toch aardige hoeveelheden bij mij.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:30:10 #83
259886 pessie
pi_91038711
Sugarsnap welkom!
pi_91039055
Sugarsnap welkom en gefeliciteerd met Eline!
En wat Tico zegt ;)
pi_91039159
Sugarsnap, gefeliciteerd en welkom met Eline. Wat een kleintje, precies 3 kilo!
Mereltje, veel plezier in het grote babietjestopic! En wat was Femke een klein poppetje! :o

Anne had vandaag een slaapdagje. Wakker om 7.30 en verder geslapen van 8.15-10.45, 12.00-12.30, 13.30-15.45, 17.00-19.45 en om 20.30 lag ze alweer in bed. En als ze wakker was, was ze huilerig. Hopelijk morgen weer een gezelliger dagje!
pi_91039702
Welkom met Eline Sugarsnap. Mooie naam zeg!

Mereltje, tot over 3,5 maand!

Wat een slaapdag zeg Fannetje, Ilse heeft vandaag weinig geslapen. Normaal kan ze dr wel tegen, maar vandaag was ze wat jengelig. In bed was het zielig huilen, dus dan maar bij mij geslapen.

wat een leuke eetfoto's Pessie.

Ik zit net te bedenken, als ik geen vakantie+overuren had, had ik vandaag weer moeten beginnen met werken. Ilse is vandaag 11 weken. Het gaat zo snel!! Ze zit al met veel kleren in 62, ze lacht naar iedereen (behalve naar de fotocamera). Ik kan me niet meer voorstellen dat ze er niet was..
*poef* nu is het weg
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:55:53 #87
259886 pessie
pi_91040059
Wat jammer zeg dat er kindjes zijn die zich zo duidelijk niet helemaal fit voelen -O- .
pi_91040436
Dag Mereltje en grote Femke :W tot over een week of 2,5!
Welkom Sugarsnap! Prachtige naam, Eline! O+ ik heb jullie in de OP gezet :) en inderdaad, pics or it didn't happen
Fan, heerlijk even een bijtankdag voor Anne ;)
Kaatje, heftig om te beseffen eigenlijk hè? Ik had 20 oktober alweer moeten beginnen :o en nu moet ik maandag weer aan het werk :'( ik wil niet! :{ het moet, en het gaat wel goedkomen. Maar de afgelopen maanden zijn gewoon zo snel gegaan.
pi_91041069
Wow Mereltje alweer 6 maanden! Tot over een maand in het volgende topic!
Gefeliciteerd Sugarsnap met Eline! Klein poppetje of niet?
Fannetje, Anne lekker aan het slapen! Hopelijk is ze morgen heel gezellig.

Rest straks even bijlezen :)
pi_91041351
Welkom sugarsnap :)
Je klinkt erg goed!

Ik ben blij dat het werken nog 3 maanden verder ligt voor mij ;) ik vind het zo heerlijk met mn ventje en dochter! Donderdag is er een vergadering op het werk waar ik ook bij gevraagd ben en dan ga ik wel even (belangrijk begreep ik) maar dan neem ik Jelle gewoon mee. 2,5 week oud is te vroeg voor flesjes vind ik, dus dan gewoon lekker mee
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:29:18 #91
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91041923
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 20:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het een nachtje zou weken in koud water en dan de wasmachine in op 40 of als de stof het aankan op 60.
Helaas -O-

Eline welkom O+ 3 kilo precies was Ylana ook O+
Ylana
pi_91042246
Groot gelijk hoor mrien! Hier schijnt er eind januari een etentje te zijn, maar meneer is er dan ook niet. En puur voor een etentje ga ik geen oppas regelen.. Dus of Leia kan mee (op mijn rug in de doek geen kind aan) of ik ga gewoon niet..

[ Bericht 37% gewijzigd door Orea op 08-01-2011 22:17:34 ]
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:39:41 #93
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91042431
Ik zou geloof ik niet gaan met zo'n kleintje nog Mrien! Een flesje zou ik ook nog niet doen als het ff kan idd.

Orea, het is even wennen, de een wat langer dan de ander. Ik hoop dat je in een leuk team komt :*
Wat balen dat je vorige team niets van zich heeft laten horen :{
Ylana
pi_91042626
Sjonge Orea dat is echt naar. Kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Hopelijk wordt het straks een stuk beter! Ik vind het echt lelijk van je oude team dat ze niets hebben laten horen.

Vandaag geen koorts bij Amy dus inderdaad Pessie het is over hoogtepunt heen :Y Ze heeft vandaag 300 cc minder gedronken dan anders, dus om elf uur nog maar even wakker maken voor wat. Ze blijft wel naar hoesten, maar is heerlijk vrolijk voor de rest O+
pi_91043337
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 21:29 schreef Saffier het volgende:

[..]

Helaas -O-

Eline welkom O+ 3 kilo precies was Ylana ook O+
Zijde?? -> schaar ;)
pi_91043420
En dan zo'n mooi strijkplaatje erop.
pi_91043584
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 22:01 schreef Solagratia het volgende:
En dan zo'n mooi strijkplaatje erop.
Juist!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:08:54 #98
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91043826
Hahahha, het zit wel precies op tet-hoogte :') in het midden uitlopend naar een zijkant. heel charmant ja :')
Ylana
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:09:53 #99
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91043897
Kan natuurlijk altijd nog een leuk blommetje haken en erop vastnaaien 8-)
Ylana
pi_91043956
Of aan de andere kant ook zo'n vlek fabriceren :+
pi_91043979
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 21:39 schreef Saffier het volgende:
Ik zou geloof ik niet gaan met zo'n kleintje nog Mrien! Een flesje zou ik ook nog niet doen als het ff kan idd.
Ik twijfelde ook, maar begreep dat het wel erg belangrijk was. Scheelt dat ik niet veel meer overtijd liep dan 1 dag ;) neem wel een doek mee en als het niet gaat ga ik wel naar huis. Ik werk maar 5 min van huis ;)

Da's wel erg naar orea (: hopelijk bij het nieuwe team fijner!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:15:00 #102
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91044143
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:11 schreef mrien het volgende:

[..]

Ik twijfelde ook, maar begreep dat het wel erg belangrijk was. Scheelt dat ik niet veel meer overtijd liep dan 1 dag ;) neem wel een doek mee en als het niet gaat ga ik wel naar huis. Ik werk maar 5 min van huis ;)
Proberen kan altijd :Y en helemaal als je zo weer thuis bent, of kan zijn :Y

Het ziet er echt uit als een vetvlek Sol, of als een watervlek die nog niet opgedroogd is. Ik koop zo ongeveer nooit nieuwe kleding voor mezelf en nu moest ik wel. Nu heb ik voor 'thuis' nog niets gekocht maar wel voor op mijn werk en nu kan ik dat jurkje gewoon na 1 keer al niet meer aan. Daar baal ik gewoon van.

Iets borduren daar kan natuurlijk ook nog :D
Ylana
pi_91044233
Dat is ook balen ja! Is het een te rare plek om iets van zo'n bloemachtige speld op te doen? Of dat die er wat overheen valt.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:19:16 #104
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91044346
Ja het is echt een hele lastige plek, te laag voor zo'n speld. Ach ik moet 'm nog een keer of wat proberen te wassen en anders de vlekkenschaar er maar in.
Ylana
pi_91044594
Welkom Sugarsnap en gefeliciteerd!! Fotootje?:)

Is het ook belangrijk voor jou dan mrien? Kan je geen verslag krijgen? En heb je geen hechtingen? Ik kon na 2,5 week echt nog niet lang zitten!

Dag Mereltje en Femke!
Jeetje,pessie,sonnetje en orea, jullie moeten ook albijna weg in dit topic,gaat het echt zo hard allemaal?
Jammer dat je werk zo heeft gedaan Orea, op mijn werk is er ook niet echt begrip voor zwangeren, vind het daarom erg grappig dat er nu 3 zwanger zijn, zal ze leren!
pi_91044638
Ja stom is dat saffier. Ik koop ook veel te weinig voor mezelf, en toen had ik een leuk dingetje, leuke kleur enzo en toen veegde jen haar lepel met pastasaus aan me af.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:26:36 #107
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91044708
Zeg dan ook maar dag met je handje idd.
Ylana
pi_91044720
Mijn hechtingen gingen na 4 dagen er al uit, ik sprong namelijk m'n bed op en dat voelde erg onprettig van onder, dus ik heb gevraagd of ze eruit konden en dat kon.
pi_91044761
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 22:26 schreef Saffier het volgende:
Zeg dan ook maar dag met je handje idd.
Ja ook pastavlekken gaan er vaak uit in de zon, maar ja. Geen zon.
pi_91044857
Hahaha na 4 dagen op bed springen, ik kan mij er echt niets bij voorstellen :D
6 weken, toen heb ik voor het eerst gesprongen. Gefietst heb ik nog steeds niet.

Oh en Saffier, een dure oplossing is misschien de stomerij?

Onsmakelijk hechtverhaal:
Na 4 weken had ik ineens zoveel pijn aan mijn hechtingen. Ik heb er een nacht niet van geslapen en kon niet meer van mijn bed komen. Elke stap en beweging was een marteling. Dus verloskundige gebeld en zij kwam even kijken. Ze keek, trok er een hele lange draad uit en de pijn was weg :o Was een losse draad die aan het prikken was ;(
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:30:11 #111
259886 pessie
pi_91044912
Saffier wat jammer van die vlek zeg! Heb je wel weer een thuis-kledingstuk erbij ;) . Maar ik herken het probleem, ik koop ook zelden kleding voor mezelf. Gelukkig hier (nog) geen kind dat pasta lepels aan mijn kleding afveegt.

Sola, fijn dat de koorts weg is gebleven!

Mrien, succes bij je vergadering volgende week. Oef, na 2.5 weken gingen wij er volgens mij nog steeds een keer of 3 per nacht uit en dan ongeveer een uur. Ik moest er toen niet aan denken.
pi_91044930
Ik was de eerste voor mijn werkgever die zwanger was. Ik ben het proefkonijn geweest met hoe ze het moeten regelen met het UWV enzo. Maar verder vind ik dat er echt heel leuk op de zwangerschap werd gereageerd. Ik ben met Leyla 2x langsgeweest. 1 van m'n bazen is bij mij thuis geweest met z'n dochtertje en ik kreeg een Bart Smit bon van m'n collega's. En ze zijn ook weer erg blij dat ik terug ben. Ik hoor het steeds weer dat ze me gemist hebben. Dat is erg fijn.
pi_91045131
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 22:29 schreef Solagratia het volgende:
Hahaha na 4 dagen op bed springen, ik kan mij er echt niets bij voorstellen :D
6 weken, toen heb ik voor het eerst gesprongen. Gefietst heb ik nog steeds niet.

Oh en Saffier, een dure oplossing is misschien de stomerij?
Ik heb een megabed en ik moest m'n telefoon hebben. Die ligt altijd bij m'n kussen. M'n bed past eigenlijk niet in de kamer dus ik kan er niet omheen lopen. Dus ik moest dus over m'n bed heen. Dus ik denk ik spring ff. Toen voelde ik ze trekken.

M'n kraam bleef ook maar zeggen dat ze nog niet had meegemaakt dat een kraamvrouw zo snel op de been was en zoveel alweer zelf deed, meteen terug in routine. Ze vroeg of ik wat minder wilde doen omdat zij anders niets te doen had en ze vond het juist leuk om voor mensen te zorgen. Ik heb me maar gewoon laten verwennen.
pi_91045190
Ik was voor dit team ook de eerste die zwanger was, mijn team vond het heel leuk. Iedereen is wel langs geweest. En kreeg van het team een mooie bon van de prenatal. Mijn unithoofd vond het allemaal wel lastig. Hij is niet geweest, maar heeft wel een kaartje gestuurd.
Mijn werkgever wordt ingehuurd door een ouderorganisatie en die hebben helemaal niks van zich laten horen. Moet zeggen dat ik dat best slordig vind.
Een aantal clienten wilden op kraambezoek, maar dat wilde ik niet. Ik ben met Ilse nu 2 keer daar geweest.
Ik ben nu wel op zoek naar een nieuwe baan. Ik werk korte diensten (tussen de 4 en de 8 uur) en dat vond ik nooit een probleem. Maar nu zo met Ilse heb ik dr geen zin in. Hopelijk vind ik snel wat.
*poef* nu is het weg
pi_91045271
Oh ik werd trouwens gister gebeld of ik op de markt was.. Ze wilde iemand op een functie als functioneel beheerder en belden mij... Ook leuk!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:37:56 #116
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91045295
Ik was na Ylana veel en veel sneller lichamelijk opgeknapt dan na Tobias. Daar kon ik na anderhalve week nog nauwelijks lopen en met Ylana liep ik de volgende dag al het hele ziekenhuis door voor de onderzoeken. Tobias lag in de couv aan het eind van de gang en daar moesten ze me met een rolstoel naartoe brengen, de wc haalde ik nét.
Echt een wereld van verschil.
Na Tobias waren de hechtingen ingegroeid en meer van dat soort rottigheid, daar had ik zo ontzettend veel last van :X die zijn voortijdig voor de helf verwijderd. Met Ylana heb ik gevraagd of ze zsm verwijderd konden worden om dat te voorkomen. Omdat ik er dit keer geen last van had zijn ze op de 8e dag verwijderd, net te laat want er waren er alweer een paar ingegroeid :X
Ylana
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:38:24 #117
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91045315
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:37 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik werd trouwens gister gebeld of ik op de markt was.. Ze wilde iemand op een functie als functioneel beheerder en belden mij... Ook leuk!
Da's een leuk compliment!
Ylana
pi_91045516
Maar er zit toch nog steeds een wond als de hechtingen er uit zijn. Het was helemaal opgezwollen bij mij. En het zat alleen rechts,dus zitten was echt vreselijk,haha

Ik werk in een mannenbedrijf, dus ik had niet veel verwachtingen. Kaartje en cadeaubon kreeg ik pas na 2 maanden en ik heb een TNTromper gekregen.
Tijdens de zwangerschap en nu ik weer begonnen ben zijn ze wel erg lief voor me,mag lekker rustig aan doen,dus daar ben ik al blij mee.
Maar toen een kennis van mij een afscheidsfeestje kreeg toen ze met verlof ging, iedereen op kraamvisite kwam en ze haar stoel versierd hadden enzo toen ze terugkwam vond ik het toch wel jammer dat ze bij mij niet zo gezellig zijn hoor.
pi_91045518
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:37 schreef Ticootje het volgende:
Altijd fijn om te horen. Ga je er op in?
*poef* nu is het weg
pi_91045534
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 22:38 schreef Saffier het volgende:

[..]

Da's een leuk compliment!
Ja vond ik ook. Nou zou ik geen baan meer willen als functioneel beheerder en heb ik het prima naar m'n zin Bin m'n huidige werkgever, maar toch leuk als mensen je bellen voor een baan.
pi_91045618
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 22:42 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Altijd fijn om te horen. Ga je er op in?
Nee, ik werk nu als systeembeheerder en de technische kant vind ik veel uitdagender dan de schakel tussen gebruiker en techniek.
pi_91045930
Dat is inderdaad leuk om te horen Tico!

Oh brrrr Saffier ingegroeide hechtingen klinken ook pijnlijk!

Ik kreeg na 6 weken bij de controle een inwendig onderzoek, geen pretje met de hechtingen er nog in. :N Voor de bevalling hoopte ik dat ik niet te veel zou uitscheuren want dat hechten leek me maar niets, nou de volgende keer hoop ik nergens meer op :D

Onze katten stommelen wel eens boven en dan maakt J. altijd hetzelfde grapje:
}:| pff, Amy is weer uit bed!

Ik moet er nog steeds om lachen.
pi_91046043
Wacht maar sola, over 2 jaar is het werkelijkheid.
pi_91046139
Ja, dan vergaat me het lachen snel denk ik. Ik kwam vroeger altijd uit mijn bed, dus wordt dan waarschijnlijk teruggepakt.
pi_91046176
Van de hechtingen gelukkig geen last.
Ik was erg snel weer op de been en voel me gewoon goed, ondanks de nachten. Sneller dan bij Lotte sowieso.
Voor mij is het zeker belangrijk denk ik, dus we proberen het gewoon.
Van de week ook lekker boodschappen gedaan met man en zoon, fijn om weer buiten te zijn
pi_91046431
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:54 schreef mrien het volgende:
Van de hechtingen gelukkig geen last.
Ik was erg snel weer op de been en voel me gewoon goed, ondanks de nachten. Sneller dan bij Lotte sowieso.
Voor mij is het zeker belangrijk denk ik, dus we proberen het gewoon.
Van de week ook lekker boodschappen gedaan met man en zoon, fijn om weer buiten te zijn
Fijn dat je je goed voelt!!
*poef* nu is het weg
pi_91046434
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 22:54 schreef Solagratia het volgende:
Ja, dan vergaat me het lachen snel denk ik. Ik kwam vroeger altijd uit mijn bed, dus wordt dan waarschijnlijk teruggepakt.
Ik was een moeilijke slaper, en Jen is dat ook. Maar buiten het slechte slapen is Jen ook een vrij heftig meiske. Ze lijkt best veel op mij als kind en m'n ouders hadden echt hun handen vol aan mij. M'n broertje is heel anders, die was echt heel rustig. En dat merk ik dan weer bij Leyla, dat het ook anders kan.
pi_91046808
Dan moet je het lekker doen mrien, kan je fijn meteen showen!
pi_91061010
Goedemorgen! Iedereen al uit bed?

Amy is in drinkstaking. Hoeveel cc voeding moeten baby's van 5 maande per dag minstens binnen krijgen? Gister was het in totaal 600 cc, waar ze anders makkelijk 800 per dag drinkt.

We geven al vaker kleine flesjes maar ze wil gewoon niet. Draait haar hoofd weg en laat eruit lopen als ze wat in haar mond heeft.

Het stomme is dat een stuk beter gaat dan vrijdag. Ze hoest nog wel veel en reutelt wat, maar geen koorts o.i.d. Sinds het beter gaat wil ze ineens veel minder drinken :?

Nou ja, ze is wel heel vrolijk dus we gaan maar gewoon verder met flessen aanbieden.
pi_91061163
Sola, 500 cc is het minimum. Als je er een dagje of twee onder zit is het geen ramp, maar langer moet dat niet duren. Dat is tenminste wat mij verteld is :)
pi_91061546
Hopelijk drinkt ze snel wat beter Sola! Succes ermee!
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 9 januari 2011 @ 12:56:42 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91061561
Hou de plasluiers in de gaten. Blijft ze droog of minder dan 4 luiers dan ff de hap bellen of ze je willen zien.
pi_91061723
hopelijk drinkt ze snel meer Sola.

Had Ilse gister geen zin om te slapen, vandaag haalt ze het in. vanaf gisterenavond 20.30 tot nu alleen maar wakker geweest om te drinken. Daarna binnen 30 minuten weer het bed in.
Ze zal het wel nodig hebben.
*poef* nu is het weg
  zondag 9 januari 2011 @ 13:21:48 #134
259886 pessie
pi_91062500
Sola ik hoop dat Amy snel weer zal drinken.

KJ, slaapdagje O+
pi_91071564
Nou ze zit nu aan de 370 cc, dus de 500 halen denk ik wel.
Alleen qua plasluiers vind ik het altijd zo lastig bepalen of het een goede plasluier is of te weinig. Nou ja, ze heeft vandaag 3 plasluiers gehad dus de 4e halen we ook nog wel denk ik. Maar het is allemaal wat krapjes.

Ze heeft net wel 2 uur achter elkaar geslapen.

KJ, Lekker zo goed slapen die Ilse! Dan is ze straks weer helemaal bijgetankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Solagratia op 09-01-2011 17:22:23 (wauw, wat een rare zin had ik gemaakt) ]
  zondag 9 januari 2011 @ 17:15:40 #136
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_91072576
Mijn mooie meiske

Ze doet het goed, alleen haar temp kan ze nog niet zo goed houden en ze heeft al wat last van krampjes.
pi_91072760
Wow, wat een mooi meisje is Eline Sugarsnap! O+
Wat kijkt ze tevreden, het lijkt net of ze een beetje lacht.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91072816
Ach wat een popje Sugarsnap! Bekend pakje ook :)
Wat kijkt ze lekker helder zeg!
  zondag 9 januari 2011 @ 19:09:34 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91077571
Verse baby <3. Mooi meiske heb je gebakken.
pi_91077661
wat een mooi poppetje sugarsnap!
*poef* nu is het weg
pi_91077854
Eline wat ben je mooi! O+
pi_91079107
Eline, wat ben je mooi O+

trouwens tico, dat knuffeltje dat ie van jou gehad heeft vindt ie echt leuk! Is zn nieuwe slaapknuffel :D Hij wil zn speen niet eens als ie die heeft

[ Bericht 51% gewijzigd door Sonnetje85 op 09-01-2011 20:00:22 ]
pi_91081803
Dat was hem dan, 10 maanden fulltime kunnen genieten van eerst baby in buik, en toen baby uit buik.. morgen weer aan het werk..
pi_91081886
lol, we deden net Ilse in bad, en haar haar moets gewassen worden. Het was helemaal vies van het spugen. N deed shampoo op de washand, dacht hij. Bleek het de massageolie te zijn. Nu heeft Ilse een enorme vette bos haar :D
*poef* nu is het weg
pi_91081945
_O- geweldig!!

Als je dat eruit wilt hebben, eerst even shampoo in droog haar in masseren en dan pas uitspoelen ;)
pi_91082097
goede tip, zullen we morgen doen. Het is wel grappig nu. Het blijft zomaar in een hele foute scheiding zitten.

Succes morgen. Weer een hele omschakeling. :*
*poef* nu is het weg
  zondag 9 januari 2011 @ 20:17:31 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91082153
quote:
Op zondag 9 januari 2011 19:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
Eline, wat ben je mooi O+

trouwens tico, dat knuffeltje dat ie van jou gehad heeft vindt ie echt leuk! Is zn nieuwe slaapknuffel :D Hij wil zn speen niet eens als ie die heeft
Dat is een zacht konijntje toch? Het zit m in die stof, de difraxspookjes zijn ook van die stof en zelfs pip van Jennifer is van die stof. Jen vind het heerlijk om aan de oren van pip te frunniken, daarom zoek ik altijd een knuf uit met oren of andere uitsteeksels, om aan te frunniken.
pi_91082459
Oeps voor Ilse en N

Mooi meisje sugarsnap!

Wij zijn vanmorgen even op verjaardagsbezoek geweest en Jelle heeft zich erg netjes gedragen, lekker slapend. Toen even z'n luier volgemaakt en dat ging er natuurlijk net naast, lang leve de reservekleding ;)
Zo fijn om te zien dat hij zich in de doek helemaal kan overgeven aan de slaap, toen we thuis kwamen was hij wel moe maar lukte het slapen niet, elke keer weer wakker na loskoppelen van de borst. Ik deed hem in de doek, liep 2 rondjes en slapende Jelle

Hij vind het sowieso heel fijn om op schoot of op je buik te slapen, zeker 's avonds. Ik neem hem dus veel op schoot maar probeer hem nu ook wel wat vaker weer weg te leggen als hij slaapt (in kinderwagenbak beneden), gaat nog niet zo heel goed maar hij is ook nog erg klein. We vinden het geen probleem dat hij graag bij ons is, dat scheelt ;)
Vanmorgen ook heerlijk een tijdje met hem op mn buik geslapen in bed, zo fijn en gezellig!
pi_91082543
Deze heeft Leia, absolute favo

Had er één bijbesteld, heb ik de grote bijbesteld _O- ding is net zo groot als Leia zelf :D dus ook nog maar een extra kleine, die grote is dan handig als ze straks peuter is. Ze vreet hem op, trekt hem uit elkaar. Duikt er vol in O+ liefde tussen die 2!
  zondag 9 januari 2011 @ 20:27:20 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91082783
Wij zijn ook op visite geweest. Leyla wilt alleen perse Op een stille kamer in een bedje slapen en valt echt niet op schoot in slaap. Dus we zijn maar naar huis gegaan toen ze echt niet meer wilde.
pi_91082887
*poef* nu is het weg
pi_91083977
:D
pi_91084974
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is een zacht konijntje toch? Het zit m in die stof, de difraxspookjes zijn ook van die stof en zelfs pip van Jennifer is van die stof. Jen vind het heerlijk om aan de oren van pip te frunniken, daarom zoek ik altijd een knuf uit met oren of andere uitsteeksels, om aan te frunniken.
dat beertje met konijntjespak ;)
Hij deed t voetje in zn mond na zn fles haha ipv zn speen :D

haha Ilse, mooi haar ;)
  zondag 9 januari 2011 @ 22:25:59 #154
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_91092079
Hey ff een vraagje, hoevaak poept een baby per dag als ie flesvoeding krijgt?
Ik had het er vd week met jullie over dat ons zoontje Ayrton s,avods moeilijk in slaap komt.
maar het valt ook op dat hij maar 1 keer per dag echt poept.
Ik denk dat er een link is en dat hij misschien last van z'n buikje heeft.
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_91092840
1 tot 3x per dag Bolleke, dus het is welnormaal! Waarom denk je dat hij last van zijn buikje heeft? Merk je dat hij krampjes heeft?

Ilse :o
  zondag 9 januari 2011 @ 22:37:24 #156
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91092922
Ik denk trouwens dat je die olie eruit gaat uitkrijgen met babyshampoo. Das veel te mild.
  zondag 9 januari 2011 @ 22:40:56 #157
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_91093142
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:35 schreef Troeta het volgende:
1 tot 3x per dag Bolleke, dus het is welnormaal! Waarom denk je dat hij last van zijn buikje heeft? Merk je dat hij krampjes heeft?

Ilse :o
Ja trekt z'n beentjes op, vertrekt z'n gezichtje en lijkt soms persgeluidjes enzo te maken. (afgelopen 2 dagen)
Plus hij heeft net voor zijn laatste fles gepoept, en is nu tamelijk rustig en stil.
pi_91093209
geen idee mbt ontlasting bolleke, Ilse dr ontlasting kwam pas laat op gang. En ze kreeg bv.

Ik gok dat het ook niet gaat lukken met babyshampoo.Daarbij gebruiken we ook geen shampoo maar zeepvrije wasgel. Daarmee zie ik het helemaal niet gebeuren. Denk dat ik dr morgen maar met me meeneem onder de douche en dan mijn eigen shampoo gebruik.
*poef* nu is het weg
  zondag 9 januari 2011 @ 22:47:53 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91093560
Even goed de oogjes beschermen met een washandje ofzo. Ik doe het bij Leyla ook met gewone shampoo wassen na een olie badje.
pi_91093691
ik las eerder dat jij met de meiden onder de douche gaat toch? Doe je dat ook als je alleen thuis bent? Hoe doe je dat dan? Met aankleden enzo. Koelt Leyla dan niet heel erg af? Of krijg je het dan zelf niet enorm koud?
*poef* nu is het weg
pi_91094104
ik heb floris haar nog nooit gewassen met shampoo haha
niet dat ie nou zo extreem veel haar heeft ofzo (heb je gelijk ook de reden dat ik t onzin vind ;))
  zondag 9 januari 2011 @ 22:58:09 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91094199
Ja dat ben ik.

Op de wasmachine die in de douche staat leg ik een aankleedkussen met daarop alvast een handoek. Ik hang mijn badjas klaar en die van jen. Dan gaan we douchen, het is een beetje vogelen, maar jen kan zichzelf prima wassen en ik sop Leyla lekker. Dan spoel ik m'n haren goed uit ( ik was m'n haar 2x per week max, zonder kinderen onder de douche, das niet te doen). Dan doe ik de stop in het gootje en laat de douchebak vol water lopen voor jen. Als die vol is stap ik met Leyla uit de douche Leyla meteen op het kussen en handdoek eromheen. Ik m'n badjas aan. Dan ga ik Leyla aankleden. Dan vraag ik jen hoever ze is, afhankelijk van haar antwoord ga ik haar aankleden of mezelf.
pi_91094241
Ilse geeft regelmatig melk terug, en als ze dan ligt is er niks lekkerder om er lekker met je hoofd in te gaan liggen. Haar haar wordt dan helemaal vies. Het gaat zo stinken dan..
*poef* nu is het weg
pi_91094293
Maar ze heeft natuurlijk haar ;)
Floris ook wel, maar spuug oid is er makkelijk met een washandje uit te krijgen of gewoon met water onder de douche/in bad :D
  zondag 9 januari 2011 @ 23:00:36 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91094337
Leyla spuugde ook veel, inderdaad zure lucht die dan blijft hangen. Lekker een beetje soppen en ze ruikt weer als een schoon babietje.
pi_91094622
Kijk, daar kan ik wat mee Tico, tnx. We hebben dan geen wasmachine op de badkamer, maar ik kan altijd het badje op de grond zetten en haar daar dan even inleggen. Met handdoek uiteraard.

Wel gek, de ene dag komt er niks aan melk terug. En dan de andere komt er na elke voeding veel. Ze lijkt er geen last van te hebben, dus maak me er niet echt zorgen over.
*poef* nu is het weg
pi_91094707
@Bolleke, het hoort er ook wel een beetje bij,krampjes en moeilijk poepen, sommige baby's moeten het echt nog leren.
Ik gebruikte voor krampjes Infacol, werkte bij Mex heel goed, ipv grote harde scheten liet hij dan heel veel kleintjes.

kaatjejannie, was het echte massageolie of baby-olie? Want baby-olie heb ik wel eens bij Mex in zijn haar gedaan vanwege die berg en dat gaat er snel vanzelf weer uit hoor.
  zondag 9 januari 2011 @ 23:06:57 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91094739
quote:
Op zondag 9 januari 2011 23:05 schreef kaatjejannie het volgende:
Kijk, daar kan ik wat mee Tico, tnx. We hebben dan geen wasmachine op de badkamer, maar ik kan altijd het badje op de grond zetten en haar daar dan even inleggen. Met handdoek uiteraard.

Wel gek, de ene dag komt er niks aan melk terug. En dan de andere komt er na elke voeding veel. Ze lijkt er geen last van te hebben, dus maak me er niet echt zorgen over.
Of de wipper, das iets zachter ;) maar het punt is inderdaad klaarzetten en vooruit denken. En gewoon rustig aan doen, je moet niet met een half uur de deur uit willen.
pi_91094906

het was deze, als ze nu geen goede nacht maakt vannacht dan weet ik het ook niet meer. :D

Ohw ja de wipper, das een nog beter idee!
*poef* nu is het weg
pi_91095011
haha, nou misschien werkt het idd!
Maar denk dat je die e rmet babyshampoo wel uitkrijgt hoor.

Snap trouwens wel de vergissing in de flessen!
pi_91095092
we gebruiken alleen nooit babyshampoo, alleen zeepvrije wasgel. Ik vermoed dat het zeepvrije niet echt gaat werken.
*poef* nu is het weg
pi_91095581
hmm, heb je geen proefmonstertje van neutral ofzo? Zat ergens in een babydoos geloof ik..

Ik word net uitgenodigd voor een babyshower en ik dacht, ja dahag, dat heb ik ook niet gehad!!....kinderachtig van me he?
Maar ik heb ook eerlijk geen zin in zoiets :@
  zondag 9 januari 2011 @ 23:48:35 #173
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_91096925
Las ook net, dat baby,s op zo'n jonge leeftijd een zogenaamd huiluurtje hebben, wat zich schijnbaar meestal s'avonds plaatsvind.
pi_91097120
ilse had dat ook, tussen ongeveer 20.00 en 22.00 uur was het steevast raak.
*poef* nu is het weg
  maandag 10 januari 2011 @ 08:49:19 #175
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91103667
Kaatje ik leg in de wastafel een dik badlaken, daaroverheen een hydrofiel of een omslagdoek. Zo maak ik een soort bedje voor haar op. Ik heb geen plek voor aankleedkussen of wipper in de badkamer erbij. Dan ga ik met Ylana douchen of in bad O+ .
Als we klaar zijn leg ik haar in de wastafel, handdoek over haar heen slaan, badjas aan en dan pak ik Ylana op om haar af te drogen en aan te kleden.
Ylana
  maandag 10 januari 2011 @ 09:13:05 #176
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91104086
Even jompelen, gister lag Ylana tegen 21 uur op bed en vanmorgen werd ze om 7.30 wakker *O* en niet krijsend, nee, gezellig wakker met lachen en en keten O+
We hebben zooooooooo lekker geslapen *O*
Ylana
  maandag 10 januari 2011 @ 09:54:20 #177
259886 pessie
pi_91104942
Saffier dat klinkt absoluut heerlijk! Heeft Tobias ook meegedaan?

Bol, hoe gaat het nu met Ayrton? Baby's hebben regelmatig krampjes, Leia van Orea heeft 4 (?) maanden krampjes gehad. Erg vervelend maar weinig aan te doen, behalve Infacol of Cinababy maar dat schijnt niet bij iedere baby goed te werken.
pi_91106399
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:49 schreef Saffier het volgende:
Kaatje ik leg in de wastafel een dik badlaken, daaroverheen een hydrofiel of een omslagdoek. Zo maak ik een soort bedje voor haar op. Ik heb geen plek voor aankleedkussen of wipper in de badkamer erbij. Dan ga ik met Ylana douchen of in bad O+ .
Als we klaar zijn leg ik haar in de wastafel, handdoek over haar heen slaan, badjas aan en dan pak ik Ylana op om haar af te drogen en aan te kleden.
dat is ook nog een idee. Gaat helemaal goed komen!

Fijn dat jullie zo lekker geslapen hebben! Doet goed he?

Ilse heeft goed gebruik gemaakt van de slaap lekker massage olie. Van 20.30 tot 23.45 geslapen ( we hebben haar wakker moeten maken voor de voeding) en daarna tot 7.30. Om 8.15 heb ik haar er weer ingegooid en ze slaapt nog steeds.
Ik zag net hier in de krant dat er morgen hier in de buurt een cursus babymassage start. Ik heb gebeld, en word als het goed is vandaag teruggebeld door de cursusleidster. Hopelijk is er nog plek en kunnen we morgen meedoen. Lijkt me heerlijk!
*poef* nu is het weg
pi_91106423
Werkende vrouw meld :D Leia kwam 1 keer om 2 en daarna geslapen tot 7 dus dat was fijn :)
pi_91106561
Hier had ik gister 0 zin om nog een fles te maken voor ze naar bed ging, maar ondanks dat ze dus gewoon aan de borst heeft gedronken kwam ze pas om 4 uur... Ze heeft dan dus toch een flinke hoeveelheid bij mij gedronken, en ik had ook best stuwing... Die dronk ze helemaal weg en ik weet hoeveel er in mn borst past zonder stuwing te hebben, dus dat is een flinke slok die ze dan ff weg drinkt.. Nu is mn borst nog een beetje gevoelig van de stuwing... Dus het was best flink.
pi_91106633
huiluurtje had Jen heel erg... Ik heb wat afgelopen... Bij Leyla had ik vrij snel door dat als ze overdag niet goed sliep of te veel prikkels had dat ze dan inderdaad ging huilen in de avond... Door haar dag meer regelmaat te geven en haar niet te veel te prikkelen en haar steeds bij de eerste tekenen van moeheid op bedje te leggen was het huilen in de avond ook vrij snel over.

Af gezien van de krampjes he? Die horen erbij en dat is gewoon heel vervelend. Bij ons hielp het om Leyla met haar buik op de hand, hoofdje dus naar de vloer, rond te wiegen... Tegendruk geven en warme doeken, of een warm kompres op haar buikje..
  maandag 10 januari 2011 @ 11:25:24 #182
259886 pessie
pi_91107402
Oh ja, even *O* voor nachtrust!

Hier vannacht om 2 uur een speentje (!) kunnen geven en om 4 uur wilde hij eten!!! *O* Echt fijn zeg! Dat is weer een nacht! Het gaat hier beter zonder biobim dan met. En volgens mij is hier de periode van bv-poep nu afgesloten. Vanochtend was het geen spuitpoep maar echt iets dikker, wel geel overigens.

Orea hoe vind je het om terug te zijn bij de collega's?
pi_91109712
Bij Leyla is de poep iets vaster dan bvpoep, dat komt denk ik door de nenatal.. Het ruikt wel precies hetzelfde.
pi_91110215
Oh en net op de weegschaal 6120!!! Dat is gewoon enorm! Zou ze eindelijk doorhebben dat een vol buikje toch wel lekker is?
  maandag 10 januari 2011 @ 12:50:33 #185
259886 pessie
pi_91110267
Tico wat fijn zeg!
Wat betreft poep, broccoli-poep is echt smerig. Ik snap even niet dat er mensen zijn die bv-poep vies vinden.

Hoe gaat het eigenlijk met flugeltje? Volgens mij hebben we al een tijdje niets van haar gehoord.
  maandag 10 januari 2011 @ 13:16:14 #186
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91111330
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 09:54 schreef pessie het volgende:
Saffier dat klinkt absoluut heerlijk! Heeft Tobias ook meegedaan?

Bol, hoe gaat het nu met Ayrton? Baby's hebben regelmatig krampjes, Leia van Orea heeft 4 (?) maanden krampjes gehad. Erg vervelend maar weinig aan te doen, behalve Infacol of Cinababy maar dat schijnt niet bij iedere baby goed te werken.
Ja die heeft ook heerlijk geslapen gelukkig. Om 17.30 ging hij vrijwillig en zonder eten naar bed :{ Ziek. Die heb ik tegen 21 uur wakker gemaakt om wat te drinken en toen om 8 uur weer wakker gemaakt.
Hij heeft weer ontstoken amandelen bleek net bij de HA.

Ylana had en heeft soms nu nog huilavonden van 19-23 uur -O- zo vreselijk zielig en je doet er bijna niets aan. Rondlopen of met haar in mijn armen in bed gaan liggen wilde wel eens helpen maar ook niet elke keer.

Leyla boven de 6 kilo, wat goed Tico, dát zal lekker voelen zeg! *O* MOrgen met Ylana voor prikjes, ben benieuwd wat zijn nu weegt, ik gok ook rond de 6 kilo nu.

Werkende mama Orea heerlijk geslapen *O* fijn zeg! Werkze vandaag :D ja toch? vandaag?
Ylana
pi_91118469
Klinkt heerlijk Saffier!!! En Leyla word een grote meid!!

Net prikjes gedaan en ging weer bijna zonder te huilen en hij weegt nu 6780 gr, wat een verschil he met jullie meisjes. Lengte is 62,5 eindelijk eens goed gemeten!
pi_91119438
Ik heb net voor het eerst nageltjes geknipt. Dat is echt eng.
pi_91119723
hoe oud is mex nou??

echt wel een verschil tussen jongens en meisjes haha
pi_91119794
Mex, goed gegroeid! En knap dat ie bij de prikjes niet huilt!

Nageltjes knippen lijkt me ook eng, ik bijt nu de losse haakjes eraf.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91119936
Ik vijlde ze steeds, maar nu waren ze echt lang en dan is knippen sneller.
pi_91121023
Hij is nu net 3 maandjes. Ik vond het echt veel,maar ze zei dat het normaal was,dus prima.

Hij drinkt alleen te veel,over de liter, als dat nog een week zo blijft kan ik beter rijstebloem gaan geven zegt ze. Dat is dan beter als elke dag teveel drinken.
En als het bij 4 maanden nog steeds zo is dan ook al met groente en fruithapjes beginnen.
Weet nog niet wat ik ga doen, even over nadenken.
pi_91121882
Gebruik je ook al forte voeding troeta?
pi_91122325
Zo! De dag zit erop.. Nog 10 min dan ben ik thuis en knuffel ik mijn meisje plat :)

Hik en Fan moesten toch ook vandaag weer aan het werk na verlof? Hoe is dat gegaan? Eerste kolfbeurt had ik maar 130 cc maar bij de 2e 175 :D dus precies de voedingen voor morgen gered in 2 keer *O* (geruststelling) mijn werkplek was versierd.. En super leuk nieuw team! Nieuw jaar, nieuw (leuk) team. Heb er wel zin in zo :)
pi_91122595
Klinkt goed allemaal Orea!! Knuffelse straks!

Ja, ook al Tico!
pi_91124722
troeta, hij is iets groter dan floris met 3,5maand. die was toen 6555.
wat was ie bij zn geboorte eigenlijk.

vandaag laatste dag kleine baby ;( gek hoor, half jaar geleden had k echt niet t idee dat ie er over 13 uur zou zijn :)
vandaag ook overgestapt op voeding nummer 2.
gek idee hoor, waar is de tijd gebleven...

orea, gelukkig was je werkdag geslaagd

ik zit in de kou te wachten tot mn tennisles :')
pi_91125405
Bij zijn geboorte was hij 3360 gram, en Floris?
En alweer een half jaar! Geef je al vast voedsel of gaan jullie deze week beginnen?
  maandag 10 januari 2011 @ 18:38:08 #198
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_91125432
Troeta: die liter is ook maar een richtlijn!
K. had ook altijd honger, maar die reageerde slecht op de groente/fruit met heel veel krampen.
Ik heb het toen tot hij 6 maanden was 1 fles van 270+9 schep en 3 flessen van 240 + 8 scheppen mogen geven. Alleen op die manier bleef hij redelijk tevreden en volgens zijn eigen curve groeien...

Heb nu ook weer een hongerlapje: we zitten nu al op de 900 cc per dag en hij is morgen 10 weken.

Orea: fijn dat je een leuke werkdag hebt gehad!
pi_91126519
Ja, die krampen wil ik hem ook niet aandoen, maar hij zit nu al op 5x180 en 1x 210, dat is 1110 en hij schreeuwt na elke fles om meer, wat ik vaak nog wel kan afleiden met een speentje en zingen.
Heb geprobeerd om elke fles 210 te geven,maar dan kwam die nog 6x, dus dat doen we maar ff niet meer!
In andere landen is de richtlijn 1200 cc, dus die hou ik maar aan.
Had jij ook geen rijstebloem tot 6 maanden?
pi_91126618
En meer water erbij?
  maandag 10 januari 2011 @ 19:05:21 #201
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_91126864
Rijstebloem is ook niet een wondermiddel - ook dat is een dikmaker nl! Dat gaven we alleen bij in de laatste fles.
De oplossing hier was juist om grotere flessen te geven zodat K. wel het verzadigingsniveau bereikte wat hij met kleinere flessen niet had. Juist dan gaat de tijd tussen de voedingen oplopen. En met kleinere flessen komt hij vaker en wil hij ook meer.... is mijn ervaring iig. Heb de vorige keer mijn eigen plan getrokken. Na veel gevraag is dus 33 scheppen voeding het maximum.
Misschien dat je ipv rijstebloem beter nutriton kan gaan gebruiken (dat doen wij nu). Dan doet meneer wat langer over z'n fles (evenwicht tussen verschillende spenen en dikte van voeding: hij deed er eerst te lang over, daarna te kort waardoor hij meer ging vragen).
pi_91128025
Bedankt voor je info, kan ik wel wat mee! Zal me straks even inlezen over nutriton, ik dacht dat rijstebloem wel goed was idd.

Meer water ben ik eigenlijk net mee gestopt Tico, heb ik altijd gedaan tegen de krampen, maar nu werd zijn poep te dun en dat is nou een stuk beter en hij is ook iets minder hongerig.

Tis idd een gepuzzel, maar ben blij dat vast voedsel ws niet de enige oplossing is.

Sonnetje, maak je nog een mooie afscheidsreportage?
pi_91129479
Troeta Leia was met 3,5 maand 6725 gram! Lengte was toen 63 cm.. Bij geboorte 3675... dus ik vind het niet overdreven groot ofzo wat Mex is (of Leia is ook overdreven groot en dat valt ook wel mee :P)
pi_91129700
En zo. Toen ik thuis kwam lag moppie op bed, die had vanmiddag niet zoveel geslapen. Toen ze ging murmelen omdat ze haar speen kwijt was ben ik naar boven gelopen, en ze sliep nog half. Toen ik zei: dag schatje ging ze mega breeduit lachen in haar slaap O+ en toen werd ze toch een beetje wakker..

Dus net nog lekker met haar in bad geweest O+ en nu ligt mevrouw weer in coma. Ik heb alles voor morgen alweer klaarstaan, spullen door de sterilisator gegooid (echt waarom heb ik alles heel eigenwijs steeds met een pannetje water staan uitkoken :') dit werkt 10 keer sneller en beter.. Even schoonmaken, in het ding. 6 minuten in de magnetron en PING, klaar :P)

En nu hangen. Ben een beetje gaar, maar het valt me op zich nog mee. Maar heel veel meer als zorgen dat ik weer in mijn computer kon, kolven en een overleg is het nog niet geweest..

Wel heb ik net nog even 80 cc extra kunnen kolven, die gaan mooi de vriezer in. Dan bouw ik toch nog zo'n 250 cc extra op per week!
pi_91130357
Pfffff, wie zei ook alweer dat ze best wel weer zin had om te werken?

Dat viel ff tegen zeg! Sommige kinderen waren echt enorm aan het uitproberen en ik kon het eigenlijk helemaal niet hebben. Ik had zelfs al een nablijver, gezellig ;) :D Maar goed, het zal wel even wennen zijn en 't komt vast allemaal goed.

We hadden Anne gisterenavond al naar mijn schoonouders gebracht omdat ze anders vanmorgen om 6.00 al uit bed geplukt moest worden en dat vonden we allebei wel een beetje zielig. Maar mijn hart brak wel een beetje toen ik Anne daar in bedje legde en ik heb vannacht ook niet zo best geslapen. Gelukkig slaapt ze de rest van de week ook thuis.

Ze had vannacht twee keer gehuild, overdag had ze geweigerd te slapen, dus was ze erg huilerig geweest, terwijl ze normaal nooit huilt (huilen = moe, dus naar bed!), maar ja, mijn schoonouders zijn niet zo consequent denk ik. Ook had ze haar flesjes niet leeggedronken. Nou ja, 't zal voor haar ook wel wennen zijn. Toen ik thuis kwam kreeg ik in ieder geval een grote smile en daarna ging ze meteen slapen :)

Nog twee dagen en dan ben ik lekker weer vier dagen vrij! *O*
pi_91130670
Ja jij dus ook aan het werk :D Hik ook nog.. ben ook benieuwd hoe zij het gehad heeft, zal ook wel stuk zijn met dat gereis ;)

Vandaag ben ik nog vrij laat begonnen, was heerlijk... Leia kwam om 2 uur voor voeding en toen werd ze wakker toen mijn wekker ging om 7! :D morgen zal ze er wat vroeger uitmoeten want ik moet rond 7:20 op stap. Werk nu definitief van 8 tot 16:30! Heerlijk want dan zijn we om 17:15 gewoon helemaal lekker thuis en al! En als ze 's morgens wel een keertje wat langer slaapt, dan maak ik mezelf wel helemaal klaar voor de dag en pluk haar dan pas uit bed :)

Jij werkt dus ook ma, di en woensdag Fan? Ik vind dat wel erg lekkere dagen!
pi_91130862
troeta, floris was 3570 bij de geboorte.
welk merk voeding geef je eigenlijk?
floris heeft namelijk een week friso gehad en toen kwam k echt niet uit met de flessen, terwijl hij daarvoor met 4 flessen deed..toen weer geswitched naar nutrilon (wel standaard ipv hypoallergeen) en hij ging weer naar 4flessen...soms 5.
wil niet zeggen dat dat altijd zo is, maar vond t wel bijzonder

en zal vanavond even gaan puzzelen ;)

k heb floris vandaag gewoon maar 5min gezien ;( werken en daarna door naar tennis en hij ligt al op bed
pi_91130997
Ja Orea, ik werk ook ma-di-wo, leken me wel ideale dagen :) En omdat manlief op woensdag thuis werkt, kan ze dan gewoon lekker vijf dagen achter elkaar thuis blijven.

Ik heb vandaag gewerkt van 7.30-18.15 en dat was dus best wel pittig. Morgen begin ik een kwartiertje later, want mijn moeder is hier pas om 7.30. En ik probeer om 17.30 naar huis te gaan, lang zat!
pi_91131701
Lekker! Leia is ook 5 dagen thuis, maar dan van donderdag t/m maandag :P M. is op maandag standaard vrij! *O* heerlijk! Vandaag zijn ze wezen wandelen en boodschappen wezen doen samen O+

En Son, zeg dat het morgen niet zo is :{w
pi_91132607
Het was hier rustig vandaag met al die moeders die weer aan het werk moeten! Fijn dat het allemaal een beetje meegevallen is, dames!

Wij zijn nu foto's aan het uitzoeken om in het fotoalbum te doen.. Smelt. Ik moet echt nog een keer een baby hoor! en dat je nu terug ziet dat ze toch niet de aller-allerknapste baby van de wereld is.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91133396
Dat heb ik eigenlijk niet Barba! :D wel dat ik nu sommige foto's terugzie en denk, huh :? is dat Leia? :o
pi_91133708
Ik heb dat ook totaal niet Barba, ik vind Ilse nog steeds de mooiste (sorry allen ;) )
*poef* nu is het weg
pi_91133998
Ik vind Floris nog steeds mooi, ook als net pas geboren baby :D
Merk trouwens wel dat ik werk aan de foto's, deze maand echt weinig gemaakt :@
gelukkig maakt oma ook veel foto's :D

handig dat picasa :D
Nou een overzichtje van t laatste jaar :P
(vond die buikfoto wel grappig, was mn eerste buikfoto,toevallig precies een half jaar voor zn geboorte. Bizar wat dat in een jaar doet he :D)
pi_91134033
Echt dat iniemini baby was er al snel af zeg!
Jeetje..
ik vond m altijd wel heel klein, zeker in vergelijking met zn neef (mja die is ook laaang, 72 cm met 8 maanden)
pi_91134219
O+ O+ en dan die met mijn muppet erbij O+ O+

Mooi overzicht Son! Verdorrie, morgen alweer een half jaar. Maar ze zijn toch echt pas gisteren geboren toch? Ik kan me nog zo herinneren dat ik de dagen rondom Floris zijn geboorte nog in mijn zwembad hing te vegeteren met die hitte en toen is jouw vent al geboren gewoon! Toen moest ik nog 2,5 week :Y) O+
pi_91134309
O+
t lijkt echt gisteren he :)
ik weet nog wel dat Leia geboren werd, echt ik was zooo benieuwd O+
(toen liep ik gewoon in Duitsland :D)
en echt ze zijn nog leuker dan we toen dachten :D
pi_91134436
Ik weet nog dat we je op een stoel met een vuilniszak zette Son.
pi_91134489
:Y

Ga je wel missen de komende 2,5 week hier hoor!

Ik ga aftaaien overigens! Leia slaapt net een dik uur pas echt diep, dus ik denk dat ik die maar even laat liggen tot ze zelf komt... Morgen vroeg op! :O
pi_91134637
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet nog dat we je op een stoel met een vuilniszak zette Son.
haha, ja dag na mn uitgerekende datum :D
gewoon een half jaar voor die foto met Leia O+

Ik ga jullie ook missen haha, gek hoor, tis weer net als toen Floris net geboren was haha. Allemaal verhalen dat ik dacht uh, oke, doet mijn kind nog laaaaaaaang niet
en nu i t gewoon al zover

(jeetje, k word echt een softie)

Weltruste en werk ze morgen Orea!
pi_91135062
Tuurlijk is Bientje wel de allermooiste baby die er is! Maar toen ze net geboren was zeiden we elke minuut dolverliefd tegen elkaar hoe mooi ze wel niet is. En als je dan nu die foto's ziet is nog steeds heel mooi maar ook wel een beetje een opgeblazen snoetje enzo..

Wat is Floris snel groot geworden! Mooie foto's! Ik weet nog wel dat ie op de finale dag geboren werd!

Weltrusten dames, werkze morgen!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91140595
Zo op de valreep van de dag nog even posten.

Floris gaat alweer een topic verder morgen! Wat een leuke fotocollage. Wat een klein knulletje was hij zeg. En nu zit hij al achter de meisjes aan! (denkt aan de foto met open mond aan het grijpen naar Leia :D ) Veel plezier in het volgend topic, over een kleine maand komen wij ook.

Orea, je hebt lekker gewerkt dus? En leuk dat je werkplek was versierd :)

Fannetje heeft ook al gewerkt! Succes met het verder wennen!

Vandaag heeft Amy iets beter gedronken dan afgelopen 2 dagen. Laatste 3 dagen is het dus 600 cc, 570 cc en vandaag 630 cc. Ik ben er nog niet kapot van maar hopelijk gaat het gewoon steeds beter. Verder heeft ze genoeg plasluiers en is niet suf ofzo. Ik snap alleen niet waardoor het komt. Als ik de fles geef dan begint ze enthousiast te drinken en dan steeds slordiger en dan heeft ze geen zin meer. Ze is ook heel de dag moe, als ik haar uit bed haal wrijft ze alweer in haar ogen. Ze ligt meestal van 18:30 tot 9:00 in bed en als ze er een uur uit is, dan leg ik haar er maar weer in. Ik merk dat het slecht drinken me toch wel bezig houdt.

En ze heeft nu 2 nieuwe lachjes die je liever niet op de foto wil :D Hele rare glimlachjes.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:00:58 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91141182
Sugarsnap, wat een plaatje O+

Geweldige coupe KJ :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:40:51 #223
259886 pessie
pi_91150044
Sonnetje Floris al een half jaar :o . Mijn kind is nog lang geen half jaar, dat duurt nog eeuwen
* pessie in denial

Ik ga shoppen met een vriendin. Op dinsdagmorgen zit haar peuter op de psz en dan hoeven we alleen 2 baby's mee te nemen. En het is lekker rustig :P
pi_91150287
Nou nu is t officieel, ik heb geen kleine baby meer ;(
Wij gaan dus maar een topic opschuiven!
Maar ik zal hier nog wel meelezen hoor ;)
Tot snel allemaal!
pi_91150916
Isabelle heeft ineens niet meer genoeg aan 5x 180/6 op een dag. In plaats van dat ze slaapt van 21.00 tot 04/05.00, wordt ze nu echt wakker om de 4 uur. Ook 's nachts. Ze krijgt nu dus een voeding teveel. Ze heeft dan ook echt honger. Ik haar meerdere keren haar speentje gegeven, maar die eet ze bijna op en daar is ze ook op een gegeven moment echt niet tevreden mee en dan gilt ze het uit. Iemand enig idee wat ik nu moet doen? Overgaan op 6 x 150 ofzo? Maar dat werkt volgens mij ook niet.
Ik moet denk ik straks het consultatiebureau maar bellen, misschien heeft dit te maken met het feit dat ze deze week 4 maand wordt?
pi_91150998
Je kan de Forte versie proberen? Dat is voor hongerige kindjes. Verder lang laten doen over een flesje voor het verzadigingsgevoel. En verder is het het omgekeerde van wat ik aan de hand heb, dus meer weet ik er ook niet van. Zou het CB bellen ja :)

Mex van Troeta dronk ook meer dan mocht. Misschien heeft zij nog tips? In dit topic staan nog wel wat dingen een stukje terug.
pi_91151120
Ja dat las ik idd ook al, het enige probleem is dat ze allergy care drinkt. Ze heeft namelijk een koemelk allergie, dus dat maakt het wat lastiger ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:51:44 #228
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91151562
We gaan zo weer op pad voor prikjes voor Ylana. Elke keer is ze een week van slag na de prikken (vooral 's nachts) en de 2-3 weken erna moet ze dan echt weer in een lekker ritme komen. Zodra we daar dan inzitten krijgt ze weer prikjes :') Ben blij dat het voorlopig de laatsten even zijn.
Ik ben wel stikbenieuwd wat ze weegt, ik kom het straks wel melden ;)

Voor de werkende mama's vandaag; werkze en Pessie shopze! Son, tot snel en gefeliciteerd met je grote baby O+
Ylana
pi_91152079
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 09:33 schreef Noa24 het volgende:
Ja dat las ik idd ook al, het enige probleem is dat ze allergy care drinkt. Ze heeft namelijk een koemelk allergie, dus dat maakt het wat lastiger ;)
Nutriton erdoor. Dat verdikt dus blijft langer in het maagje. En misschien grotere flessen?
pi_91153008
Ja dat zou ik idd kunnen uitproberen. Ook heb ik het idee dat het te maken heeft met de 19 weken sprong. Ze is nu namelijk 17 weken + 2 (te laat geboren)= 19 weken. Ze schijnen dan ook vaker te komen voor een voeding 's nachts.
Houden jullie nog rekening met die sprongetjes?
pi_91153256
Nou ik heb het consultatiebureau opgebeld en ze gaf eerst als optie aan om haar 4 voedingen te gaan teven van 210/7. Maar ik denk niet dat ze het daarop redt. En vervolgens om bij haar laatste fles wat rijstebloem in te doen, zodat ze beter kan slapen.
Maar ergens zit me dat dan ook niet helemaal lekker, want dadelijk loopt ze vast op die rijstebloem. Ik wil niet perse dat ze doorslaapt, want dat deed ze ook al niet. Ik heb alleen het gevoel dat ze niet meer genoeg heeft aan wat ik aan nu geef. He wat lastig!
pi_91153592
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:44 schreef Noa24 het volgende:
Ja dat zou ik idd kunnen uitproberen. Ook heb ik het idee dat het te maken heeft met de 19 weken sprong. Ze is nu namelijk 17 weken + 2 (te laat geboren)= 19 weken. Ze schijnen dan ook vaker te komen voor een voeding 's nachts.
Houden jullie nog rekening met die sprongetjes?
Ik vind sprongetjes een enorm jeukwoord... Sorry.. Dus nee, en ik zou niet ens weten rond welke leeftijd er sprongetjes zouden moeten zijn.
pi_91153717
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:52 schreef Noa24 het volgende:
Nou ik heb het consultatiebureau opgebeld en ze gaf eerst als optie aan om haar 4 voedingen te gaan teven van 210/7. Maar ik denk niet dat ze het daarop redt. En vervolgens om bij haar laatste fles wat rijstebloem in te doen, zodat ze beter kan slapen.
Maar ergens zit me dat dan ook niet helemaal lekker, want dadelijk loopt ze vast op die rijstebloem. Ik wil niet perse dat ze doorslaapt, want dat deed ze ook al niet. Ik heb alleen het gevoel dat ze niet meer genoeg heeft aan wat ik aan nu geef. He wat lastig!
Ik denk toch dat je het wellicht kan proberen... Zo zit haar maagje lekker vol en duurt het ook langer voordat ze weer honger heeft. Zoalsboven ook al werd gezegd helpt het beter als ze grote flessen leegdrinken zodat ze daarvoor een goed verzadigd gevoel hebben enhun buikje goed vol dan steeds kleine flessen, die ze dus ook weer snel verteren en dus snel weer honger.

Die rijstebloem kun je natuurlijk nog wel weglaten, probeer eerst die flessen aan te bieden zoals ze je adviseerd en werkt dat niet en nog steedsheel erge honger in de nacht dan kun je die rijstebloem alsnog proberen.
pi_91153747
Oh sorry voor mijn warrige verhaal.. Ik ben echt te moe voor woorden... Maar ook echt..
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:13:11 #235
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_91154088
Dat de kindjes 's nachts ineens wakker worden hangt ook nog wel eens samen met een groeispurtje. K. had dat heel erg en als hij weer onrustig was 's nachts met de voedingen was hij daarna ineens gegroeid (en dan is het niet zo heel gek dat je even meer honger hebt).

Wat wij deden was die extra fles die je niet wil geven maar de helft van de scheppen indoen. En dan de eerste ochtendfles de andere helft van de scheppen voeding (met de normale hoeveelheid water, dus verdunde voeding zeg maar!).
Als het ophogen niet helpt...
pi_91154436
Leylaatje was in 3 dagen 100 gr gegroeid, dat was precies dit weekend... Die dronk ook opeen enorme hoeveelheden (voor haar doen).. Dat was ik heul niet gewent van haar.
pi_91154532
Ja ik denk zelf ook dat het te maken heeft met een groeispurtje hoor. Ze leert ook ineens veel dingen en ik merk dat ze meer slaap nodig heeft. Maar Hobbesje, even voor de zekerheid want ik weet niet zeker of ik je helemaal goed begrijp.
Jij gaf 's avonds een extra fles, alleen dan met de helft van de schepjes? En dan 's ochtends de andere helft?
Het Cb wil namelijk dat ik een fles minder geef en niet meer. Alleen dan met meer inhoud.

Tico, ik snap het wel hoor ;) En de rijstebloem lijkt me in principe ook wel een goed plan, alleen lees ik veel op internet dat het eigenlijk niet goed is om bij te voeden bij kma. En dat rijstebloem ook als bijvoeding wordt gezien. En we hadden nu net eindelijk alles een beeeetje op de regel en wil niet weer een baby met veel krampen omdat ze rijstebloem krijgt.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:30:25 #238
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_91154741
Ik zou de fles in de nacht verdunnen en die in de ochtend - net zolang tot ze er weer 1 fles van maakt. Begrijp dat ze deze nachtvoeding nu weer vraagt terwijl ze die niet meer had toch?
Het CB wil een heleboel.... maar komt je niet thuis helpen (dus ze kunnen wel heel veel willen maar dat is jammer voor ze)
Ik kreeg deze tip van onze wijkverpleegkundige van het cb. Juist omdat ze 's nachts weer komen wil je ze niet leren dat er 's nachts ineens weer goede buikvulling komt, omdat ze dan weer leren eten in de nacht. Hier was het met een week of anderhalf weer over met de nachtvoeding als ik me goed herinner (tis al weer bijna 4 jaar geleden...).
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:26:07 #239
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91156969
Slechte nacht gehad Ticoo?

Ylana weegt nu 5885 gram (ik had haar over de 6 kilo geschat nu) en ze is 64,6 lang.
Ik heb de curves in het bv-topic gezet, hier even onder een spoiler wegens crosspost;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ylana
pi_91157246
Dag Floris, je bent een mooie grote knul geworden zeg!! Ik vind die fotoreportages altijd zo leuk he, van kleine frummeltjes tot grote jongens/meisjes.

Ylana ook die rotprikjes gehad!

Zit ik gister nog te miepen dat Mex teveel drinkt, maar na de prikjes gister wil hij bijna niet drinken. Drinkt nog wel genoeg gelukkig hoor en hij drinkt zijn fles een stuk langzamer leeg,misschien helpt dat ook wel.
Misschien wijst het zichzelf wel, want volgens mij ging hij na de prikjes vorige keer ook anders eten.

In sprongetjes geloof ik trouwens wel samen met groeispurtjes.
Vind nu wel dat het CB wel snel zegt om er maar rijstebloem bij te gooien hoor.
Is er geen Forte speciaal voor allergische baby's, nee zeker?
pi_91157610
Ik heb er nog even overna gedacht en ik ga er nog geen rijstebloem bij in gooien, ik ben bang dat ze dan weer krampen krijgt omdat ze vast loopt. Als ze extra honger heeft omdat ze nu een groeispurt heeft of een sprong dan is het maar even zo en krijgt ze gewoon extra. Ik ga proberen om haar 4x 210/7 te geven. Eens kijken of dat werkt. Al vraag ik me af of dat echt werkt, gezien het feit dat de meeste mensen van 5 naar 4 voedingen overstappen, omdat ze merken dat hun kind die voeding niet meer nodig heeft en isabelle vraagt juist om meer.
Hobbesje, ah nu is het me duidelijk. Ze had nog wel een nachtvoeding, alleen nu heeft ze er nog 1 extra. Dus 2. En ik merk ook overdag dat ze meer honger heeft.

Saffier, hopelijk heeft ze deze keer niet zo lang last van de prikjes!
pi_91157768
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:26 schreef Saffier het volgende:
Slechte nacht gehad Ticoo?

Ylana weegt nu 5885 gram (ik had haar over de 6 kilo geschat nu) en ze is 64,6 lang.
Ik heb de curves in het bv-topic gezet, hier even onder een spoiler wegens crosspost;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie curve hoor!
ja slecht nacht... Huilen enz... Doet ze anders nooit..
pi_91157946
Enig idee waardoor dat komt?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:57:04 #244
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91158115
He balen van je nacht, arm meisje :* Hoe is ze nu?

[ Bericht 0% gewijzigd door Saffier op 11-01-2011 13:07:29 ]
Ylana
pi_91158291
Ik weet het niet... Normaal drinkt ze en dan ff goed schudden met haar hoofd en dan ligt ze weer in coma... Maar dr duimpje gleed uit dr mond, ze lag niet lekker, verstopte neus... En M. lag te hoesten.. Nou van alles dus.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:26:58 #246
259886 pessie
pi_91159202
Tico wat balen zeg. Sterkte vandaag met werken :*

Son tot ziens!

Flesjes uitvogelen, ik hoop dat je iets vindt dat werkt.

Hier heerlijk geshopt. 2 spijkerbroeken (had er nog maar 1 en die was van 3 jaar geleden), 2 shirts en een tasje. Ik had ook nog een prachtig jurkje gezien maar die was niet bv-vriendelijk dus weer teruggehangen.
pi_91159237
Ons dochtertje is nu ook helemaal ontregeld (of heeft gewoon een ander ritme dan we hoopten).
Ze is nu 7 weken, krijgt alleen borstvoeding, maar sinds een paar dagen komt ze strak om de 2 uur.

We hadden zo'n mooi ritme, overdag om de 3 uur, 's nachts 1x 4 uur, 1x 5 uur en vorige week zelfs twee nachten 7 uur ertussen gelaten. Beetje jammer dat dit nu naar de knoppen is.
I got soul, but I'm not a soldier
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:29:56 #248
259886 pessie
pi_91159299
Dat zijn regeldagen TMTR. 10 dagen, 6 weken, 3 maanden, 6 maanden. Ze komt vaker omdat haar vraag omhoog is gegaan en zij dus de productie wil verhogen. Is ze verder wel gelukkig?
pi_91159590
Verder is ze helemaal happy, begint te lachen en voorzichtig aan wat te kraaien. Alleen 's avonds is ze sinds het weekend wat hysterisch, uur a anderhalf voor het slapen. We krijgen haar wel gelijk weer rustig, maar dat waren we ook niet gewend.

We dachten dat we die eerste regeldagen 2 weken geleden al gehad hadden. Alle symptomen klopten toen. En na die regeldagen sliep ze 's nachts langer tussen de voedingen door, tot dit weekend tenminste.
I got soul, but I'm not a soldier
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:32:59 #250
259886 pessie
pi_91161614
TMTR misschien even vragen in het bv-topic?
link
pi_91162187
Blugh, Ik ben net gaan wegen met Amy en ze is in bijna 4 weken maar 10 gram aangekomen. 5830 is ze nu en 16 december was ze 5820. De weegschaal bleef eerst op 57nogwat staan en toen kreeg ik bijna een hartverzakking, maar dit is nog steeds goed shit. Ik barstte bijna in huilen uit daar. Pffff. Vrijdag moet ik weer komen wegen en dan is er een arts die haar bekijkt, heb ook gelijk maar een afspraak gemaakt bij de huisarts donderdag. Nou ja mijn gevoel dat het niet helemaal goed zat klopte wel in elk geval. En ze waren ook heel behulpzaam voor de verandering dus dat is wel fijn.
Het stomme is dat ze bijna niet meer spuugt (geen golven meer) terwijl we steeds dachten dat het daar aan zou kunnen liggen.

Nu mijn gevoel hierover klopt ga ik ook denken aan de andere dingen waarvan ik dacht :{ maar waarvan mijn verstand zei dat het onzin was. Bijvoorbeeld dat ze heel de dag door moe lijkt en dat ze al weken van die schaduwen onder haar ogen heeft. Maar goed dat kan ook gewoon niets zijn. Een baby moet ook veel slapen.

Ik zit er nu echt even doorheen merk ik. Al wekenlang die onzekerheid of ze wel goed groeit en dan de ene afspraak niet en de volgende wel en die daarna is het weer niet. Waarschijnlijk maak ik me nu drukker om dingen die er helemaal niet toe doen en is het gewoon iets heel simpels waar ik me nu teveel zorgen over maak. Ik weet eigenlijk niet eens hoe het kan dat baby's niet goed groeien, wat er dan allemaal aan de hand kan zijn zeg maar. Ga ook maar niets opzoeken. Ik hoor donderdag bij de huisarts vast dat het niets is en vanavond voel ik me weer een stuk positiever.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:33:06 #252
259886 pessie
pi_91163956
Ach Sola wat naar zeg! :* . Ik kan me goed voorstellen dat je er wel doorheen zit nu! En dat terwijl je over bent gegaan op de fles zodat ze meer zou groeien (toch?). Echt vervelend, ik hoop dat de HA je meer duidelijkheid kan geven.
pi_91164098
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:46 schreef Solagratia het volgende:
Blugh, Ik ben net gaan wegen met Amy en ze is in bijna 4 weken maar 10 gram aangekomen. 5830 is ze nu en 16 december was ze 5820. De weegschaal bleef eerst op 57nogwat staan en toen kreeg ik bijna een hartverzakking, maar dit is nog steeds goed shit. Ik barstte bijna in huilen uit daar. Pffff. Vrijdag moet ik weer komen wegen en dan is er een arts die haar bekijkt, heb ook gelijk maar een afspraak gemaakt bij de huisarts donderdag. Nou ja mijn gevoel dat het niet helemaal goed zat klopte wel in elk geval. En ze waren ook heel behulpzaam voor de verandering dus dat is wel fijn.
Het stomme is dat ze bijna niet meer spuugt (geen golven meer) terwijl we steeds dachten dat het daar aan zou kunnen liggen.

Nu mijn gevoel hierover klopt ga ik ook denken aan de andere dingen waarvan ik dacht :{ maar waarvan mijn verstand zei dat het onzin was. Bijvoorbeeld dat ze heel de dag door moe lijkt en dat ze al weken van die schaduwen onder haar ogen heeft. Maar goed dat kan ook gewoon niets zijn. Een baby moet ook veel slapen.

Ik zit er nu echt even doorheen merk ik. Al wekenlang die onzekerheid of ze wel goed groeit en dan de ene afspraak niet en de volgende wel en die daarna is het weer niet. Waarschijnlijk maak ik me nu drukker om dingen die er helemaal niet toe doen en is het gewoon iets heel simpels waar ik me nu teveel zorgen over maak. Ik weet eigenlijk niet eens hoe het kan dat baby's niet goed groeien, wat er dan allemaal aan de hand kan zijn zeg maar. Ga ook maar niets opzoeken. Ik hoor donderdag bij de huisarts vast dat het niets is en vanavond voel ik me weer een stuk positiever.
Wat shit zeg!!!
pi_91164186
Sola wat rot zeg!
Lijkt me echt lastig als je kind zo slecht groeit..bah!
kan me voorstellen dat je bijna moest huilen daar!
pi_91165143
@ Pessie ik was inderdaad overgegaan op fles omdat ze nooit lang genoeg dronk aan de borst voor de achtermelk. Toen ging het 1 afspraak goed, want ze was goed gegroeid en toen dacht ik dat het was opgelost. Maar we moeten dus even verder kijken.

Ik ging gelijk een afspraak maken bij de HA dus ik stond in de wachtkamer te wachten en ze zat lekker naar iedereen te lachen. Bij de assistent ook, die was helemaal gesmolten toen. Iedereen zegt dat dat ze altijd zo lekker vrolijk is. Maar thuis is ze veel minder vrolijk, vaak mopperig en huilerig als ik haar uit bed haal.

Wat wel weer een beetje grappig was het gesprekje met de assistente
Zij: Wat is ze schattig! En zo lief klein! Wat zijn de klachten?
Ik: ja ze groeit niet goed
Zij: oh...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:02:17 #256
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91165228
Oh Sol, dat is shit zeg!
Ylana
pi_91165502
Ik vind het moeilijk te relativeren want ik weet niet goed wat de consequenties kunnen zijn. Hoe erg het is dat Amy niet is aangekomen. Of het zorgwekkend is, of alleen vervelend zeg maar.
pi_91166310
En zo zie je dat je moederinstinct het toch goed had...
pi_91167345
Ja Tico!! Ook dat bedacht ik mij op de weg naar huis. "zie je wel, zie je wel" Ik vond mezelf al zo overdreven bezorgd dat ik heel de dag zorgen maakte. En ik was vanochtend aan het twijfelen of ik wel zou gaan wegen (het is een kdv dag, maar ik werk thuis dus dan kan het makkelijker) J. vond het eigenlijk niet zo nodig. Ben blij dat ik het heb doorgezet.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:49:16 #260
259886 pessie
pi_91167476
Sola afgelopen 5.5 maanden heb ik geleerd dat moedergevoel het bijna nooit fout heeft. /goed dat je daarnaar geluisterd hebt!
pi_91170399
Even een hele ego trotse mama post :@

Hij is ondanks de mogelijke kinkhoest en vele spugen toch 6!!!!cm langer en 1 kilo zwaarder dan bij de geboorte.. Hij was 51 cm en nu 57 en 3345 kg en nu 4350..Dat vind ik toch wel heel fijn. *O* *O* Hij is heel sterk vond de arts. ze was helemaal onder de indruk van zijn kracht *O*
Dat wist ik al wel want hij teigert zijn bed door, kan vanaf geboorte zijn nek omhoog houden.

6 weken alweer die kerel van mij :D
pi_91171660
Oh wat fijn Pvoesss! Dat lijkt me wel een fijne geruststelling na de ziekenhuisopname. :Y
pi_91171770
Nog 1 dag dan zit mijn werkweek er weer op!

Ging allemaal prima met wegbrengen, op tijd op het werk 8-) en om 16:45 was ik weer op de opvang! Lekker thuis kunnen kneuteren, nog voeden.. spullen voor morgen klaargemaakt. En nu ben ik klaar. Straks nog kind op bed gooien! O+

En ik kom weer onder de mensen hoor! Lichte keelpijn, schor :')

Heb nog niet bijgelezen, ga ik straks even doen! Meneer heeft eten klaar (patatjesssssss :D O+)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:04:23 #264
259886 pessie
pi_91173510
Pvoess wat fijn zeg!
pi_91176088
Pvoess wat ontzettend fijn! En wat een sterke kerel idd zeg, dat hij al zo tijgert!
Solagratia, wat ontzettend naar...zo zie je maar weer dat je toch naar je moeder-
gevoel moet luisteren. Hopelijk vinden ze snel een oorzaak of oplossing.
pi_91177166
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:46 schreef Solagratia het volgende:

wat vevrvelend zeg, ik hoop dat de arts kan achterhalen waar het aan ligt
pi_91177217
Solagratia, wat ontzettend vervelend zeg! En dan had je toch gelijk dat je je zorgen maakte om Amy. Ben benieuwd of er een oorzaak gevonden wordt en of er iets aan gedaan kan worden.

Pvoesss, wel heel fijn voor jou dat je katertje zo goed gegroeid is, ondanks de ziekenhuisopname!

Mijn tweede werkdag verliep alweer een stuk beter!
pi_91177479
Wat onwijs klote Sola! Spuugt ze al vanaf geboorte? En wat krijgt ze voor voeding? Ik herken er helaas een hoop in van Amber en die bleek KMA te hebben.
:* voor jullie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91177653
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:25 schreef Noa24 het volgende:
Isabelle heeft ineens niet meer genoeg aan 5x 180/6 op een dag. In plaats van dat ze slaapt van 21.00 tot 04/05.00, wordt ze nu echt wakker om de 4 uur. Ook 's nachts. Ze krijgt nu dus een voeding teveel. Ze heeft dan ook echt honger. Ik haar meerdere keren haar speentje gegeven, maar die eet ze bijna op en daar is ze ook op een gegeven moment echt niet tevreden mee en dan gilt ze het uit. Iemand enig idee wat ik nu moet doen? Overgaan op 6 x 150 ofzo? Maar dat werkt volgens mij ook niet.
Ik moet denk ik straks het consultatiebureau maar bellen, misschien heeft dit te maken met het feit dat ze deze week 4 maand wordt?
5x180?? per dag aan voeding?? Wat is haar gewicht nu dan??
ik heb dat 2 maanden geleden ook gehad dat mijn dochtertje gewoon behoefte had aan meer voeding, ik heb destijds gebeld naar het CB en die advisseerden mij om het kind af te leiden en geen fles te geven....makkelijker gezegd als gedaan, heb zelf maar eens honger.
Ik heb haar gewoon die extra voeding gegeven en na 2 weken had ze geen behoefte meer aan de extra voeding en zat ze weer op de oude hoeveelheid ...dus waarschijnlijk had ze even een groeisprintje
pi_91178160
Vicky, ze spuugt al vanaf haar geboorte ja. Maar ze heeft geen last van maagzuur ofzo dus er is nooit wat aan gedaan. Op dit moment denk ik ook aan KMA. Zit in de familie namelijk en daarom geven we hypo allergene voeding. Ik ben benieuwd wat de huisarts ons gaat vertellen donderdag.
pi_91179093
Hopelijk word je donderdag wat wijzer, anders een verwijzing voor de kinderarts vragen hoor! De huisarts mag volgens mij geen kma-voeding voorschrijven.
Amber was ook vanaf geboorte aan het spugen en toen ze 3w oud was zat ze ruim 100gr onder haar geboortegewicht. Ze bleek ook reflux te hebben. Mbv Friso allergycare en Zantac is het helemaal goed gekomen.

:*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91179289
Huisarts mag dat inderdaad niet. Kinderarts wel, omdat het ook eerst bewezen moet worden.. Dan de juiste formuliertjes en dan krijg je die voeding vergoed...dat is ook maar goed want ik zeg ff uit m'n hoofd dat je 32 euro voor een pak betaald. En het ligt er ook aan hoe erg de allergie is, als het een hele erge allergie blijkt dan krijg je speciale voeding zoals neocate, naar mijn weten is dat ook alleen op recept verkrijgbaar.
pi_91179343
Allergycare kan je zonder recept halen en dat kostte toen 30 euro per pak.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91179730
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 20:54 schreef Vicky het volgende:
Allergycare kan je zonder recept halen en dat kostte toen 30 euro per pak.
Klopt, neocate is een hele aparte lijn. Dat is ook de voeding die arwen wel verdraagt, aangezien die ongeveer voor alles allergisch is behalve rijst en speziebonen (grapje!) ligt het gewoon aan hoe erg de allergie is. Heb je aanleg voor allergie dan gebruik je ha, bij een koemelkallergie inderdaad de allergycare of pepti. Bij een zware allergie ga je richting neocate.
pi_91179786
Het is dus belangrijk om te weten hoe erg het is...
pi_91179902
Dan is het maar goed dat het vergoed wordt ja. 30 euro per pak waar ze 1,5 week mee doet. Amy heeft voor de rest niet veel klachten. Alleen groeiachterstand en spugen. In het lijstje staat ook terugkerende verkoudheid en ze is vanaf 3,5 maand constant verkouden geweest maar dat kan ook liggen aan het feit dat ze naar het kdv gaat.

Ben nu allemaal dingen aan het opschrijven wat er misschien mee te maken kan hebben. Zoals dat ze eigenlijk altijd groene poep heeft. Geen idee of het er iets mee te maken heeft.
pi_91180376
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:22 schreef sherezade het volgende:

[..]

5x180?? per dag aan voeding?? Wat is haar gewicht nu dan??
ik heb dat 2 maanden geleden ook gehad dat mijn dochtertje gewoon behoefte had aan meer voeding, ik heb destijds gebeld naar het CB en die advisseerden mij om het kind af te leiden en geen fles te geven....makkelijker gezegd als gedaan, heb zelf maar eens honger.
Ik heb haar gewoon die extra voeding gegeven en na 2 weken had ze geen behoefte meer aan de extra voeding en zat ze weer op de oude hoeveelheid ...dus waarschijnlijk had ze even een groeisprintje
5 keer 180/6 ja, dat is toch niet vreemd? Ik denk idd ook dat het een groeispurt is, dus ik ga haar de laatste voeding 210/7 aanbieden. Ik denk ook dat wanneer ze weer uit deze spurt is, ze weer terug gaat naar de normale hoeveelheden.

@ Solagratia: Isabelle heeft ook KMA, al is dat nog niet bewezen. Ze doet het gewoon veeeel beter op de allergy care en daarom houden we deze voeding voorlopig aan, op aanbevelen van de KA. Het wordt ook gewoon vergoed. Zonder de test eigenlijk. Wat wij merkten aan Isabelle is dat ze ontzettend last had van krampen, meteen ook na elke voeding. Veel huilen, abnormaal veel. Ook heeft ze verborgen reflux en dat hangt vaak samen met kma. Verder is ze vanaf haar geboorte meestal snotterig/verkouden.
pi_91180775
Dat is het rare, Amy heeft nooit last van krampjes gehad en veel huilen ook niet. Anders had ik veel eerder bij de huisarts gezeten. Misschien komt dat omdat ik 3,5 maand borstvoeding heb gegeven? Want die verkoudheid herken ik wel, maar dat is vanaf dat we overgingen op de fles.
pi_91181540
Hmm ja, ze kan er dan alleen last van hebben gehad als jij melkproducten at/dronk natuurlijk..Lastig hoor, je wil zo graag een oorzaak vinden zodat je er wat aan kan doen.
pi_91182970
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:09 schreef Noa24 het volgende:

[..]

5 keer 180/6 ja, dat is toch niet vreemd? Ik denk idd ook dat het een groeispurt is, dus ik ga haar de laatste voeding 210/7 aanbieden. Ik denk ook dat wanneer ze weer uit deze spurt is, ze weer terug gaat naar de normale hoeveelheden.

@ Solagratia: Isabelle heeft ook KMA, al is dat nog niet bewezen. Ze doet het gewoon veeeel beter op de allergy care en daarom houden we deze voeding voorlopig aan, op aanbevelen van de KA. Het wordt ook gewoon vergoed. Zonder de test eigenlijk. Wat wij merkten aan Isabelle is dat ze ontzettend last had van krampen, meteen ook na elke voeding. Veel huilen, abnormaal veel. Ook heeft ze verborgen reflux en dat hangt vaak samen met kma. Verder is ze vanaf haar geboorte meestal snotterig/verkouden.
nee is niet vreemd, zolang het gewicht prima is..
mijn dochtertje zit op 5x 150/5 en is 5 maanden en heeft daar ruim voldoende aan
pi_91184665
Shit zeg Sola, daar zit je ook niet op te wachten zeg :*

Ilse zit nu qua voedingen op 3x 180/6 en 2x 150/5. Ze is er zo tevreden mee. Dus we houden het voorlopig zo.

Vanmorgen naar babymassage geweest met Ilse, ze vond het heerlijk. Ze lag lekker rond te kijken, en te lachen naar iedereen. Wel was mijn planning een beetje beroerd, de cursus was van 10-11.30 en om 11 uur moest Ilse drinken. Dus vanaf 10.50 werd ze wat onrustig. Na de fles kon ik haar niet meer masseren, als ze gedronken heeft moet ze echt even rechtop zijn, anders komt het er net zo hard weer uit. Volgende keer dus proberen een uurtje voor de start haar een fles te geven.

Wel gek hoor, om zo te lezen dat er weer wat aan het werk zijn gegaan. Ik had dit weekend ook eigenlijk moeten beginnen, maar gelukkig hoeft het nog niet. Moet ook eerlijk zeggen dat ik denk dat het ook nog niet zou lukken. Mijn energie is nog niet hoe het zijn moet.
*poef* nu is het weg
pi_91184999
Floris heeft 3x180/6 en 1 keer 210/7. Hij ging namelijk nooit slapen met 180/6, was t huilen en niet stil te krijgen. En met 90/3 ging hij wel slapen, dus uiteindelijk maar 210/7 s avonds gaan geven en sindsdien gaat ie gewoon slapen s avonds

Toen ik overstapte van bv naar fv deed ik 6x 150/5, maar hij deed t veel beter op 5 x 180/6. Uiteindelijk ging ie naar 4 flessen, eigenlijk al vrij snel..Gek eigenlijk hoe dat werkt :)
pi_91185623
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris heeft 3x180/6 en 1 keer 210/7. Hij ging namelijk nooit slapen met 180/6, was t huilen en niet stil te krijgen. En met 90/3 ging hij wel slapen, dus uiteindelijk maar 210/7 s avonds gaan geven en sindsdien gaat ie gewoon slapen s avonds

Toen ik overstapte van bv naar fv deed ik 6x 150/5, maar hij deed t veel beter op 5 x 180/6. Uiteindelijk ging ie naar 4 flessen, eigenlijk al vrij snel..Gek eigenlijk hoe dat werkt :)
Wat doe je hier, ga naar je eigen topic ;) ;)
*poef* nu is het weg
pi_91186066
nee hoor, vind het alleen maar leuk als je hier nog post. :*
*poef* nu is het weg
pi_91186190
Ik begreep dat t een grapje was hoor haha

Wilde al zeggen: ik heb al heel veel ervaring met mijn grote baby
pi_91186534
Heb vandaag de babydoos opgehaald bij de prenatal.Dat is ook 3x niks zeg. Zitten er ook nog kortingsbonnen in die tot december 2010 geldig zijn.. 8)7

Ilse dr haar is weer normaal O+ na 2 keer wassen met andrelon :')
*poef* nu is het weg
pi_91186974
Heftig spul die massage olie :D

Ik weet niet eens meer wat er in die babydoos zat..lang geleden. Maar ik heb wel kortingsbonnen tot december 2010 (zou handig zijn als k ze mee zou nemen als ik richting een prenatal ga :'))
pi_91199206
Ik denk niet dat je daar dan nog zoveel aan hebt Sonnetje :D
pi_91199327
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 08:38 schreef Solagratia het volgende:
Hard achteruit rennen...

Hoe voel jij je vandaag, je hebt er nu een nachtje over kunnen slapen... Morgen is het alweer donderdag.
Ik zat ook nog te denken he... Als je de conditie van Amy echt niet vertrouwd dan mag je natuurlijk ook via de huisarts laten doorverwijzen naar de SEH. Toen Leyla haar lijntje zo afboog en ze opeens maar flessen moest drinken terwijl ze dat niet deed en dus te weinig binnen kreeg en niet meer plaste heb ik ook de huisarts gebeld, die hoorde het verhaal aan en stuurde me door naar de SEH...
pi_91199387
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 08:38 schreef Solagratia het volgende:
haha, 2011 bedoelde k :natuurlijk :D
pi_91199444
Ik voel me een stuk rustiger dan gister, maar niet echt op en top hoor. Het duurt mij eigenlijk te lang voor het donderdag is, ik heb het gevoel alsof ik een tijdbom in huis heb. Ik zou het liefst heel de dag wegen, maar denk dat het verstandiger is om 1 weegschaal, die bij het CB, aan te houden. Plus dat ik mezelf dan helemaal gek maak. Met die plasluiers vind ik het zo lastig. Amy heeft niet veel plasluiers. We leggen haar om half 7 in bed 's avonds en de volgende ochtend 8/9 uur heeft ze een hele zware luier, maar ze lekt nooit door. De rest van de dag heeft ze denk ik nog 3 plasluiers. Maar ze zijn nooit zo zwaar dat ze goed vol zitten. Ik weet niet wanneer iets een goede plasluier is. Maar zo lang ze plast hoeven we nog niet naar de SEH denk ik. (al zou ik haar het liefst nu oppakken en naar de kinderarts gaan)
pi_91200160
Zolang ze toch goed wakker is en minimaal die 500cc drinkt is ze echt geen bom die vandaag nog afgaat.
pi_91200381
Klopt, en ze heeft haar ochtendfles leeggedronken dus de dag is goed begonnen.

Wie weet hoe het zit met hoofdomtrek, hoe gaat de groei daarvan? Zijn daar ook gemiddelden voor hoe snel dat moet groeien?

[ Bericht 46% gewijzigd door Solagratia op 12-01-2011 10:23:40 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:10:41 #295
259886 pessie
pi_91203255
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:32 schreef Solagratia het volgende:

Wie weet hoe het zit met hoofdomtrek, hoe gaat de groei daarvan? Zijn daar ook gemiddelden voor hoe snel dat moet groeien?
Ja. Ik weet alleen niet welke gemiddelden. Ze hadden Nathan een keer verkeerd gemeten en toen kwam de wvk een beetje gestressed haar kantoor uitlopen en hing direct een meetlint om Nathan's hoofd. Gelukkig was het gewoon verkeerd meten.
pi_91203298
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:32 schreef Solagratia het volgende:

Aan de hoofd en gewicht houden ze de groei in de gaten... Blijft haar hoofdomvang ook achter? (Ja daar zijn dus ook curves voor)
pi_91203375
ik zal mijn studieboek er eens bij pakken *moment*
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91203407
Haar hoofdomtrek bij geboorte 33,4 en 16 december was het 39,8
Ik zag ineens dat het tussen 13-10 en 18-11 maar 0,5 cm gegroeid was en toen was ze ook maar 185 gram aangekomen.
pi_91203488
gemiddelde waarden:

0 maanden 3300g 52cm schedelomtrek 35cm
1 maand 4400g 55cm schedelomtrek 37,5cm
2maanden 5250g 58cm schedelomtrek 39,5cm
3 maanden 6000g 61cm schedelomtrek 41cm
4maanden 6750g 64cm schedelomtrek 42cm

en dan verder bij elke maand ongeveer 1cm in schedelomtrek erbij.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91203524
Maar het is wel belangrijk dat ze de centimeter elke keer hetzelfde houden, dat gaat bij ons cb weleens fout.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91203591
Hier is het ook fout gegaan met haar hoofdomtrek meten, bij de geboorte waarschijnlijk. Ik zal daar dus niet al te veel meteen naar kijken hoor. Al snap ik wel dat je je zorgen maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')