quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:03 schreef Orea het volgende:
Ja dat herken ik wel Tico! Mijn placenta MOEST eruit (door al die plenzen bloed die bij elke poging dat ding eruit te krijgen meekwamen) en ze zei nog: we proberen nog 1 keer anders bel ik de OK. En weet nog dat ik naar M. keek met Leia op zijn armen en dacht: doe maar. Ik ben er klaar mee. Ze is er. Doe mij maar een roesje en hoppakee!
Maar toen kwam ie meeen toen dat gehecht.. Weet wel dat ik na een half uur maar eens vroeg: is het zó erg?
maar toen zei ze: het valt reuze mee hoor, maar ik wil het graag mooi hechten voor je. En dat heeft ze ook gedaan, je ziet er echt niks meer van (ook geen enkele last meer van
)
Ik vond het erg irritant! Vooral het draad doortrekken't is nog extra bij verdoofd, maar je bent dan wel klaar met dat gepruts daar beneden
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:04 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Daar ging ik dus ook vanuit haha.. zat ik even mooi fout
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:04 schreef Orea het volgende:
Enige jammere was, dat het infuus voor de Remifentanil er nog inzat en dat ze achteraf zei: oh die hadden we nog wel even aan kunnen zetten....
vond ik op dat moment niet haha, ik wist ook nietwat ie aan t doen was moet ik eerlijk zeggenquote:
Yep...Leven is te kort om toneel te spelen, om iemand te zijn die je niet bent. Daar wordt je alleen maar ongelukkig van. Ik ben wie ik ben, en ik weet dat niet heel de wereld je vriend kan zijn.. Mensen die mij stom vinden zijn er genoeg, en dat lijkt mij niet meer dan normaal dat niet iedereen mij fantastisch vind. Maar ik ga dus niet op m'n kop staat zodat meer mensen mij leuk vinden.quote:
Ik heb daarvoor 3 zetpilletjes gehad, en een infuus. Hij moest er snel uit ivm het bloed. Vond het zo vervelend dat ze op mijn buik bleven duwen. Ik had er een hele beurse buik van.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:10 schreef Orea het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ik die prik heb gehadKan er op mijn 'verslag' ook niet wat over terugvinden..
ja die placenta glibberde er idd echt uitquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:14 schreef Orea het volgende:
Bij mij hebben ze ook amper op mijn buik staan duwen (dacht ik, M. zegt nu dat ze dat wel degelijk hebben gedaantering vergeet je snel dingen...) maar herinner me wel dat ze eraan hebben staan trekken... weet nog toen ie eindelijk kwam dat ik dacht: Wát een blegh gevoel! Echt een blubber
Ze hebben ook nog nadat de placenta eruit was op mijn buik staan duwen. Om de baarmoeder te laten krimpen. Om 18.37 werd Ilse geboren en toen ik rond 21 uur wakker werd waren ze nog aan het masseren. Heeft ook nog echt een ruime week zeer gedaan. en elke keer moesten ze voelen hoe mijn baarmoeder lag.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:14 schreef Orea het volgende:
Bij mij hebben ze ook amper op mijn buik staan duwen (dacht ik, M. zegt nu dat ze dat wel degelijk hebben gedaantering vergeet je snel dingen...) maar herinner me wel dat ze eraan hebben staan trekken... weet nog toen ie eindelijk kwam dat ik dacht: Wát een blegh gevoel! Echt een blubber
Ik wilde hem niet zien, maar N wel. Ik keek dus ook. Ben uiteindelijk wel blij dat ik het gezien heb. En idd hier ook foto's.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb m wel gezien, heb zelfs foto's
vond t wel leuk om te zien eigenlijk
De gyn ging ook helemaal uitleggen wat alles was
Ik vond hem geniaal!! Ze raden aan hem niet te vroeg te nemen. Ik had een cm of 6 toen ik hem kreeg. Superrelaxed! Alleen op het einde werkte het nog amper, ja tussen de weeën door, maar dat was maar 10 seconde dat ik echt wegzakte en dan kwam de wee weer.. Ze hebben hem toen zelfs nog opgehoogd (weet nog dat ik dacht: dus hij kan ook hogerquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:22 schreef Solagratia het volgende:
Oh trouwens Orea, hoe was die pijnpomp? is dat een aanrader? (voor de volgende keer)
Bij mij zijn het puur dingen als: heeft er iemand op mijn buik staan duwen? Hoe snel was de gyn er nou? En gelukkig weet M. die dingen nog heel goedquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik ben blij met het gesprek met de gyn vorige maand. Die heeft de tijdslijn doorgenomen met me. De gedeeltes die ik kwijt was kon hij me mooi vertellen.
Ik ben Orea dan niet, maar heb ook de pijnpomp gehad. Ik vond het hemel op aardequote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:22 schreef Solagratia het volgende:
Oh trouwens Orea, hoe was die pijnpomp? is dat een aanrader? (voor de volgende keer)
quote:Hij kreeg het gelukkig voor elkaar. De held!! De pomp werd aangesloten en ik was blij. De vk had gezegd dat ik wel wat duizelig kon worden van de pomp, maar dat als het te erg werd hij uit werd gezet. Ik werd aardig duizelig, maar deed alsof het niet zo was. Als ik mijn ogen maar dicht hield dan ging het best. Ik wilde perse niet dat het uitgezet werd. N. hield in de gaten hoe het met de zuurstof in mijn bloed ging. Telkens als dat onder de 93% kwam vertelde hij me eens goed te ademen. Na een poosje werkte het niet meer als ik op het knopje drukte. N vertelde dat het niet werkte. Ik kon om de 2 minuten drukken, en ik had het op een gegeven moment om de 1 minuut 40 nodig. Ik kreeg ook andere weeën voor mijn gevoel. N moest voor mij op de bel drukken. Ik had nu iemand nodig. Toen de vk kwam en voelde, bleek dat ik volledige ontsluiting had. De laatste 2 cm waren in een uur weg
Ja we zijn thuis, het is niet beter (of slechter)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:25 schreef Solagratia het volgende:
Zijn jullie alweer thuis Pvoess? Gaat alles goed met V nu? (of heb ik wat gemist en staat het al ergens?)
dat is ook eng ja. Daar raakte ik echt van in paniek tijdens de weeenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:25 schreef Solagratia het volgende:
ik ga het onthouden
![]()
Lijkt me eng als de hartslag van de baby steeds wegvalt!
Ik werd boos op N als de pomp niks gaf.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:26 schreef Orea het volgende:
Ik bleef maar op het knopje drukkenecht achter elkaar! Had zelf geen tijdsbesef en drukte maar en drukte maar totdat ie weer PIEP deed en dan kreeg ik weer een 'shot'
Hij kon zien of ie het deed, en als hij dan zei dat er niks kwam....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:32 schreef Solagratia het volgende:
haha KJ! Arme N. kon hij ook niets aan doen
Amy werd heel snel bij mij weggehaald voor zuurstof en dat vond ik ook eng ja. brrr.
Ja en nee.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:29 schreef Solagratia het volgende:
Pfff Pvoesss, wat heftig en wat eng. De rest moet dus thuis overgaan? Heb je er wel vertrouwen in thuis?
Heb dr op vakantie 1 gemaaktquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Knap van dr Kaatje
Vind dat ook zo lief als ze slapen
Heb al; heel lang geen slaapfoto's meer gemaakt, ben bang dat ie dan wakker wordt van de flits
Pvoes, klinkt eng idd. Brr, snap ook wel dat je lekker thuis wil zijn. Fijn dat je iig vertrouwen in m heb!
Hier een dikkere Hema slaapzak en een dekentje. Op de kamer is het rond de 18 graden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris heeft met slaapzak ook dekentje, maar tis ook wel koud op zn kamertje
En regelmatig ook nog zomerslaapzakken
Wat sneu Sola!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:35 schreef Solagratia het volgende:
Klinkt als een goede nacht Pessie!
Amy heeft ook lekker geslapen. Is het normaal als er na de neusspray wat bloed bij het snot zit? Ik schrok er van, niet dat het veel was maar dat er sowieso bloed meekwam.
Verder ziet ze er echt niet uit, paarse wallen onder haar ogenZe drinkt ook minder, laat steeds de helft van haar fles staan. Vandaag geven we dus ipv 4x6 schepjes, 6x4 schepjes en dan elke 3 uur. Anders krijgt ze niet genoeg binnen. Echt krijsen lukt niet meer, daar is ze te hees voor. Nou ja, dat dit allemaal weer snel over mag zijn. Ze heeft nu geen koorts in elk geval.
Amy slaapt ook met een dikke slaapzak en een dekentje. Op haar kamer is het altijd tussen de 16 en de 18 graden.
Handige tip!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:57 schreef Ticootje het volgende:
Banaanvlekken moet je in de zon leggen. Bleken ze eruit.
Ik denk dat ik het een nachtje zou weken in koud water en dan de wasmachine in op 40 of als de stof het aankan op 60.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:01 schreef Saffier het volgende:
Heb je nog tips tegen bv-spuug? Mijn nieuwe donkerpaarse jurkje heeft er gewoon vetvlekken van die ik er niet uit krijg
Welkom!! En natuurlijk pics or it didn't happen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:23 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik kom me hier melden samen met mijn dochter!
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
Eline weegt exact 3 kilo en doet het geweldig! Ze is een natuurtalentje aan de borst en drinkt super! Ik ben heerlijk aan het genieten
Helaasquote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het een nachtje zou weken in koud water en dan de wasmachine in op 40 of als de stof het aankan op 60.
Zijde?? -> schaarquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:29 schreef Saffier het volgende:
[..]
Helaas
Eline welkom3 kilo precies was Ylana ook
Juist!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:01 schreef Solagratia het volgende:
En dan zo'n mooi strijkplaatje erop.
Ik twijfelde ook, maar begreep dat het wel erg belangrijk was. Scheelt dat ik niet veel meer overtijd liep dan 1 dagquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:39 schreef Saffier het volgende:
Ik zou geloof ik niet gaan met zo'n kleintje nog Mrien! Een flesje zou ik ook nog niet doen als het ff kan idd.
Proberen kan altijdquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:11 schreef mrien het volgende:
[..]
Ik twijfelde ook, maar begreep dat het wel erg belangrijk was. Scheelt dat ik niet veel meer overtijd liep dan 1 dagneem wel een doek mee en als het niet gaat ga ik wel naar huis. Ik werk maar 5 min van huis
Ja ook pastavlekken gaan er vaak uit in de zon, maar ja. Geen zon.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:26 schreef Saffier het volgende:
Zeg dan ook maar dag met je handje idd.
Ik heb een megabed en ik moest m'n telefoon hebben. Die ligt altijd bij m'n kussen. M'n bed past eigenlijk niet in de kamer dus ik kan er niet omheen lopen. Dus ik moest dus over m'n bed heen. Dus ik denk ik spring ff. Toen voelde ik ze trekken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:29 schreef Solagratia het volgende:
Hahaha na 4 dagen op bed springen, ik kan mij er echt niets bij voorstellen![]()
6 weken, toen heb ik voor het eerst gesprongen. Gefietst heb ik nog steeds niet.
Oh en Saffier, een dure oplossing is misschien de stomerij?
Da's een leuk compliment!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:37 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik werd trouwens gister gebeld of ik op de markt was.. Ze wilde iemand op een functie als functioneel beheerder en belden mij... Ook leuk!
Altijd fijn om te horen. Ga je er op in?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:37 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik werd trouwens gister gebeld of ik op de markt was.. Ze wilde iemand op een functie als functioneel beheerder en belden mij... Ook leuk!
Ja vond ik ook. Nou zou ik geen baan meer willen als functioneel beheerder en heb ik het prima naar m'n zin Bin m'n huidige werkgever, maar toch leuk als mensen je bellen voor een baan.quote:
Nee, ik werk nu als systeembeheerder en de technische kant vind ik veel uitdagender dan de schakel tussen gebruiker en techniek.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:42 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Altijd fijn om te horen. Ga je er op in?
Fijn dat je je goed voelt!!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:54 schreef mrien het volgende:
Van de hechtingen gelukkig geen last.
Ik was erg snel weer op de been en voel me gewoon goed, ondanks de nachten. Sneller dan bij Lotte sowieso.
Voor mij is het zeker belangrijk denk ik, dus we proberen het gewoon.
Van de week ook lekker boodschappen gedaan met man en zoon, fijn om weer buiten te zijn
Ik was een moeilijke slaper, en Jen is dat ook. Maar buiten het slechte slapen is Jen ook een vrij heftig meiske. Ze lijkt best veel op mij als kind en m'n ouders hadden echt hun handen vol aan mij. M'n broertje is heel anders, die was echt heel rustig. En dat merk ik dan weer bij Leyla, dat het ook anders kan.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:54 schreef Solagratia het volgende:
Ja, dan vergaat me het lachen snel denk ik. Ik kwam vroeger altijd uit mijn bed, dus wordt dan waarschijnlijk teruggepakt.
Dat is een zacht konijntje toch? Het zit m in die stof, de difraxspookjes zijn ook van die stof en zelfs pip van Jennifer is van die stof. Jen vind het heerlijk om aan de oren van pip te frunniken, daarom zoek ik altijd een knuf uit met oren of andere uitsteeksels, om aan te frunniken.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
Eline, wat ben je mooi
trouwens tico, dat knuffeltje dat ie van jou gehad heeft vindt ie echt leuk! Is zn nieuwe slaapknuffelHij wil zn speen niet eens als ie die heeft
dat beertje met konijntjespakquote:Op zondag 9 januari 2011 20:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is een zacht konijntje toch? Het zit m in die stof, de difraxspookjes zijn ook van die stof en zelfs pip van Jennifer is van die stof. Jen vind het heerlijk om aan de oren van pip te frunniken, daarom zoek ik altijd een knuf uit met oren of andere uitsteeksels, om aan te frunniken.
Ja trekt z'n beentjes op, vertrekt z'n gezichtje en lijkt soms persgeluidjes enzo te maken. (afgelopen 2 dagen)quote:Op zondag 9 januari 2011 22:35 schreef Troeta het volgende:
1 tot 3x per dag Bolleke, dus het is welnormaal! Waarom denk je dat hij last van zijn buikje heeft? Merk je dat hij krampjes heeft?
Ilse
Of de wipper, das iets zachterquote:Op zondag 9 januari 2011 23:05 schreef kaatjejannie het volgende:
Kijk, daar kan ik wat mee Tico, tnx. We hebben dan geen wasmachine op de badkamer, maar ik kan altijd het badje op de grond zetten en haar daar dan even inleggen. Met handdoek uiteraard.
Wel gek, de ene dag komt er niks aan melk terug. En dan de andere komt er na elke voeding veel. Ze lijkt er geen last van te hebben, dus maak me er niet echt zorgen over.
dat is ook nog een idee. Gaat helemaal goed komen!quote:Op maandag 10 januari 2011 08:49 schreef Saffier het volgende:
Kaatje ik leg in de wastafel een dik badlaken, daaroverheen een hydrofiel of een omslagdoek. Zo maak ik een soort bedje voor haar op. Ik heb geen plek voor aankleedkussen of wipper in de badkamer erbij. Dan ga ik met Ylana douchen of in bad.
Als we klaar zijn leg ik haar in de wastafel, handdoek over haar heen slaan, badjas aan en dan pak ik Ylana op om haar af te drogen en aan te kleden.
Ja die heeft ook heerlijk geslapen gelukkig. Om 17.30 ging hij vrijwillig en zonder eten naar bedquote:Op maandag 10 januari 2011 09:54 schreef pessie het volgende:
Saffier dat klinkt absoluut heerlijk! Heeft Tobias ook meegedaan?
Bol, hoe gaat het nu met Ayrton? Baby's hebben regelmatig krampjes, Leia van Orea heeft 4 (?) maanden krampjes gehad. Erg vervelend maar weinig aan te doen, behalve Infacol of Cinababy maar dat schijnt niet bij iedere baby goed te werken.
haha, ja dag na mn uitgerekende datumquote:Op maandag 10 januari 2011 21:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet nog dat we je op een stoel met een vuilniszak zette Son.
Nutriton erdoor. Dat verdikt dus blijft langer in het maagje. En misschien grotere flessen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:33 schreef Noa24 het volgende:
Ja dat las ik idd ook al, het enige probleem is dat ze allergy care drinkt. Ze heeft namelijk een koemelk allergie, dus dat maakt het wat lastiger
Ik vind sprongetjes een enorm jeukwoord... Sorry.. Dus nee, en ik zou niet ens weten rond welke leeftijd er sprongetjes zouden moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:44 schreef Noa24 het volgende:
Ja dat zou ik idd kunnen uitproberen. Ook heb ik het idee dat het te maken heeft met de 19 weken sprong. Ze is nu namelijk 17 weken + 2 (te laat geboren)= 19 weken. Ze schijnen dan ook vaker te komen voor een voeding 's nachts.
Houden jullie nog rekening met die sprongetjes?
Ik denk toch dat je het wellicht kan proberen... Zo zit haar maagje lekker vol en duurt het ook langer voordat ze weer honger heeft. Zoalsboven ook al werd gezegd helpt het beter als ze grote flessen leegdrinken zodat ze daarvoor een goed verzadigd gevoel hebben enhun buikje goed vol dan steeds kleine flessen, die ze dus ook weer snel verteren en dus snel weer honger.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:52 schreef Noa24 het volgende:
Nou ik heb het consultatiebureau opgebeld en ze gaf eerst als optie aan om haar 4 voedingen te gaan teven van 210/7. Maar ik denk niet dat ze het daarop redt. En vervolgens om bij haar laatste fles wat rijstebloem in te doen, zodat ze beter kan slapen.
Maar ergens zit me dat dan ook niet helemaal lekker, want dadelijk loopt ze vast op die rijstebloem. Ik wil niet perse dat ze doorslaapt, want dat deed ze ook al niet. Ik heb alleen het gevoel dat ze niet meer genoeg heeft aan wat ik aan nu geef. He wat lastig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:26 schreef Saffier het volgende:
Slechte nacht gehad Ticoo?
Ylana weegt nu 5885 gram (ik had haar over de 6 kilo geschat nu) en ze is 64,6 lang.
Ik heb de curves in het bv-topic gezet, hier even onder een spoiler wegens crosspost;Mooie curve hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja slecht nacht... Huilen enz... Doet ze anders nooit..I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Wat shit zeg!!!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:46 schreef Solagratia het volgende:
Blugh, Ik ben net gaan wegen met Amy en ze is in bijna 4 weken maar 10 gram aangekomen. 5830 is ze nu en 16 december was ze 5820. De weegschaal bleef eerst op 57nogwat staan en toen kreeg ik bijna een hartverzakking, maar dit is nog steeds goed shit. Ik barstte bijna in huilen uit daar. Pffff. Vrijdag moet ik weer komen wegen en dan is er een arts die haar bekijkt, heb ook gelijk maar een afspraak gemaakt bij de huisarts donderdag. Nou ja mijn gevoel dat het niet helemaal goed zat klopte wel in elk geval. En ze waren ook heel behulpzaam voor de verandering dus dat is wel fijn.
Het stomme is dat ze bijna niet meer spuugt (geen golven meer) terwijl we steeds dachten dat het daar aan zou kunnen liggen.
Nu mijn gevoel hierover klopt ga ik ook denken aan de andere dingen waarvan ik dachtmaar waarvan mijn verstand zei dat het onzin was. Bijvoorbeeld dat ze heel de dag door moe lijkt en dat ze al weken van die schaduwen onder haar ogen heeft. Maar goed dat kan ook gewoon niets zijn. Een baby moet ook veel slapen.
Ik zit er nu echt even doorheen merk ik. Al wekenlang die onzekerheid of ze wel goed groeit en dan de ene afspraak niet en de volgende wel en die daarna is het weer niet. Waarschijnlijk maak ik me nu drukker om dingen die er helemaal niet toe doen en is het gewoon iets heel simpels waar ik me nu teveel zorgen over maak. Ik weet eigenlijk niet eens hoe het kan dat baby's niet goed groeien, wat er dan allemaal aan de hand kan zijn zeg maar. Ga ook maar niets opzoeken. Ik hoor donderdag bij de huisarts vast dat het niets is en vanavond voel ik me weer een stuk positiever.
wat vevrvelend zeg, ik hoop dat de arts kan achterhalen waar het aan ligtquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:46 schreef Solagratia het volgende:
Blugh, Ik ben net gaan wegen met Amy en ze is in bijna 4 weken maar 10 gram aangekomen. 5830 is ze nu en 16 december was ze 5820. De weegschaal bleef eerst op 57nogwat staan en toen kreeg ik bijna een hartverzakking, maar dit is nog steeds goed shit. Ik barstte bijna in huilen uit daar. Pffff. Vrijdag moet ik weer komen wegen en dan is er een arts die haar bekijkt, heb ook gelijk maar een afspraak gemaakt bij de huisarts donderdag. Nou ja mijn gevoel dat het niet helemaal goed zat klopte wel in elk geval. En ze waren ook heel behulpzaam voor de verandering dus dat is wel fijn.
Het stomme is dat ze bijna niet meer spuugt (geen golven meer) terwijl we steeds dachten dat het daar aan zou kunnen liggen.
Nu mijn gevoel hierover klopt ga ik ook denken aan de andere dingen waarvan ik dachtmaar waarvan mijn verstand zei dat het onzin was. Bijvoorbeeld dat ze heel de dag door moe lijkt en dat ze al weken van die schaduwen onder haar ogen heeft. Maar goed dat kan ook gewoon niets zijn. Een baby moet ook veel slapen.
Ik zit er nu echt even doorheen merk ik. Al wekenlang die onzekerheid of ze wel goed groeit en dan de ene afspraak niet en de volgende wel en die daarna is het weer niet. Waarschijnlijk maak ik me nu drukker om dingen die er helemaal niet toe doen en is het gewoon iets heel simpels waar ik me nu teveel zorgen over maak. Ik weet eigenlijk niet eens hoe het kan dat baby's niet goed groeien, wat er dan allemaal aan de hand kan zijn zeg maar. Ga ook maar niets opzoeken. Ik hoor donderdag bij de huisarts vast dat het niets is en vanavond voel ik me weer een stuk positiever.
5x180?? per dag aan voeding?? Wat is haar gewicht nu dan??quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:25 schreef Noa24 het volgende:
Isabelle heeft ineens niet meer genoeg aan 5x 180/6 op een dag. In plaats van dat ze slaapt van 21.00 tot 04/05.00, wordt ze nu echt wakker om de 4 uur. Ook 's nachts. Ze krijgt nu dus een voeding teveel. Ze heeft dan ook echt honger. Ik haar meerdere keren haar speentje gegeven, maar die eet ze bijna op en daar is ze ook op een gegeven moment echt niet tevreden mee en dan gilt ze het uit. Iemand enig idee wat ik nu moet doen? Overgaan op 6 x 150 ofzo? Maar dat werkt volgens mij ook niet.
Ik moet denk ik straks het consultatiebureau maar bellen, misschien heeft dit te maken met het feit dat ze deze week 4 maand wordt?
Klopt, neocate is een hele aparte lijn. Dat is ook de voeding die arwen wel verdraagt, aangezien die ongeveer voor alles allergisch is behalve rijst en speziebonen (grapje!) ligt het gewoon aan hoe erg de allergie is. Heb je aanleg voor allergie dan gebruik je ha, bij een koemelkallergie inderdaad de allergycare of pepti. Bij een zware allergie ga je richting neocate.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:54 schreef Vicky het volgende:
Allergycare kan je zonder recept halen en dat kostte toen 30 euro per pak.
5 keer 180/6 ja, dat is toch niet vreemd? Ik denk idd ook dat het een groeispurt is, dus ik ga haar de laatste voeding 210/7 aanbieden. Ik denk ook dat wanneer ze weer uit deze spurt is, ze weer terug gaat naar de normale hoeveelheden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:22 schreef sherezade het volgende:
[..]
5x180?? per dag aan voeding?? Wat is haar gewicht nu dan??
ik heb dat 2 maanden geleden ook gehad dat mijn dochtertje gewoon behoefte had aan meer voeding, ik heb destijds gebeld naar het CB en die advisseerden mij om het kind af te leiden en geen fles te geven....makkelijker gezegd als gedaan, heb zelf maar eens honger.
Ik heb haar gewoon die extra voeding gegeven en na 2 weken had ze geen behoefte meer aan de extra voeding en zat ze weer op de oude hoeveelheid ...dus waarschijnlijk had ze even een groeisprintje
nee is niet vreemd, zolang het gewicht prima is..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:09 schreef Noa24 het volgende:
[..]
5 keer 180/6 ja, dat is toch niet vreemd? Ik denk idd ook dat het een groeispurt is, dus ik ga haar de laatste voeding 210/7 aanbieden. Ik denk ook dat wanneer ze weer uit deze spurt is, ze weer terug gaat naar de normale hoeveelheden.
@ Solagratia: Isabelle heeft ook KMA, al is dat nog niet bewezen. Ze doet het gewoon veeeel beter op de allergy care en daarom houden we deze voeding voorlopig aan, op aanbevelen van de KA. Het wordt ook gewoon vergoed. Zonder de test eigenlijk. Wat wij merkten aan Isabelle is dat ze ontzettend last had van krampen, meteen ook na elke voeding. Veel huilen, abnormaal veel. Ook heeft ze verborgen reflux en dat hangt vaak samen met kma. Verder is ze vanaf haar geboorte meestal snotterig/verkouden.
Wat doe je hier, ga naar je eigen topicquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris heeft 3x180/6 en 1 keer 210/7. Hij ging namelijk nooit slapen met 180/6, was t huilen en niet stil te krijgen. En met 90/3 ging hij wel slapen, dus uiteindelijk maar 210/7 s avonds gaan geven en sindsdien gaat ie gewoon slapen s avonds
Toen ik overstapte van bv naar fv deed ik 6x 150/5, maar hij deed t veel beter op 5 x 180/6. Uiteindelijk ging ie naar 4 flessen, eigenlijk al vrij snel..Gek eigenlijk hoe dat werkt
Hard achteruit rennen...quote:Op woensdag 12 januari 2011 08:38 schreef Solagratia het volgende:
Ik denk niet dat je daar dan nog zoveel aan hebt Sonnetje
haha, 2011 bedoelde k :natuurlijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 08:38 schreef Solagratia het volgende:
Ik denk niet dat je daar dan nog zoveel aan hebt Sonnetje
Ja. Ik weet alleen niet welke gemiddelden. Ze hadden Nathan een keer verkeerd gemeten en toen kwam de wvk een beetje gestressed haar kantoor uitlopen en hing direct een meetlint om Nathan's hoofd. Gelukkig was het gewoon verkeerd meten.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:32 schreef Solagratia het volgende:
Klopt, en ze heeft haar ochtendfles leeggedronken dus de dag is goed begonnen.
Wie weet hoe het zit met hoofdomtrek, hoe gaat de groei daarvan? Zijn daar ook gemiddelden voor hoe snel dat moet groeien?
Aan de hoofd en gewicht houden ze de groei in de gaten... Blijft haar hoofdomvang ook achter? (Ja daar zijn dus ook curves voor)quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:32 schreef Solagratia het volgende:
Klopt, en ze heeft haar ochtendfles leeggedronken dus de dag is goed begonnen.
Wie weet hoe het zit met hoofdomtrek, hoe gaat de groei daarvan? Zijn daar ook gemiddelden voor hoe snel dat moet groeien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |