abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91003762
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 76

De kleine babietjes:

27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 3% gewijzigd door RockabeIIa op 11-01-2011 20:30:32 ]
pi_91003829
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:03 schreef Orea het volgende:
Ja dat herken ik wel Tico! Mijn placenta MOEST eruit (door al die plenzen bloed die bij elke poging dat ding eruit te krijgen meekwamen :{ ) en ze zei nog: we proberen nog 1 keer anders bel ik de OK. En weet nog dat ik naar M. keek met Leia op zijn armen en dacht: doe maar. Ik ben er klaar mee. Ze is er. Doe mij maar een roesje en hoppakee!

Maar toen kwam ie mee :+ en toen dat gehecht.. Weet wel dat ik na een half uur maar eens vroeg: is het zó erg? :') maar toen zei ze: het valt reuze mee hoor, maar ik wil het graag mooi hechten voor je. En dat heeft ze ook gedaan, je ziet er echt niks meer van (ook geen enkele last meer van :))

Ik vond het erg irritant! Vooral het draad doortrekken :X 't is nog extra bij verdoofd, maar je bent dan wel klaar met dat gepruts daar beneden :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:04 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Daar ging ik dus ook vanuit haha.. zat ik even mooi fout :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:04 schreef Orea het volgende:
Enige jammere was, dat het infuus voor de Remifentanil er nog inzat en dat ze achteraf zei: oh die hadden we nog wel even aan kunnen zetten....
pi_91003841
Over knippen, hechten, roesjes, gaasjes en bloed :+
pi_91003852
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:00 schreef Solagratia het volgende:

[..]

Oh ja logisch :D
vond ik op dat moment niet haha, ik wist ook nietwat ie aan t doen was moet ik eerlijk zeggen :D
Ik dacht dat ie ging hechten en toen voelde ik iets anders. Maar goed kwam door de verdoving haha, zo'n vreemd gevoel.
Alleen de laatste 2 hechtingen voelde ik trouwens.

Placenta kwam bij mij snel, volgens mij was ie er al uit voor Floris terug was :')
pi_91003894
Ja inderdaad, het draad doortrekken dat is een kutgevoel, letterlijk. Niet pijnlijk, maar kom op er is net een kind doorheen gekomen, gewoon klaar met de doos ok?!

Ik vroeg nog of het echt moest, maar ze wilde niet dat ik steeds aan haar zou denken als ik op de fiets zat, mijn antwoord daarop was dat ik geen fiets had. Maar toch ff 2 draadjes erdoor trekken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91004000
_O-
Jij bent ook echt altijd jezelf he :D
pi_91004005
Ik kreeg een prik om de placenta te laten komen. Die wilde ik niet omdat ik de natuur het zelf wilde laten doen, maar dat vond de vk geen goed plan, ik verloor teveel bloed.
pi_91004061
Ik weet eigenlijk niet of ik die prik heb gehad :? Kan er op mijn 'verslag' ook niet wat over terugvinden..
pi_91004073
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 23:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
_O-
Jij bent ook echt altijd jezelf he :D
Yep...Leven is te kort om toneel te spelen, om iemand te zijn die je niet bent. Daar wordt je alleen maar ongelukkig van. Ik ben wie ik ben, en ik weet dat niet heel de wereld je vriend kan zijn.. Mensen die mij stom vinden zijn er genoeg, en dat lijkt mij niet meer dan normaal dat niet iedereen mij fantastisch vind. Maar ik ga dus niet op m'n kop staat zodat meer mensen mij leuk vinden.
pi_91004188
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:10 schreef Orea het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ik die prik heb gehad :? Kan er op mijn 'verslag' ook niet wat over terugvinden..
Ik heb daarvoor 3 zetpilletjes gehad, en een infuus. Hij moest er snel uit ivm het bloed. Vond het zo vervelend dat ze op mijn buik bleven duwen. Ik had er een hele beurse buik van.
*poef* nu is het weg
pi_91004260
Bij mij hebben ze ook amper op mijn buik staan duwen (dacht ik, M. zegt nu dat ze dat wel degelijk hebben gedaan :? tering vergeet je snel dingen...) maar herinner me wel dat ze eraan hebben staan trekken... weet nog toen ie eindelijk kwam dat ik dacht: Wát een blegh gevoel! Echt een blubber :')
pi_91004328
Ik heb een prik gehad, dat ging ongeveer zo (ik ben bevallen tijdens wisseling van de wacht, dus dagverpleegkundige was er ook bij tijdens het persen): Hoi, ik ben die en die, prik, gefeliciteerd, hoe heet ie (ongeveer :D)

Ik vind t vooral knap dat je zo gevat kan zijn op zo'n moment :D
pi_91004384
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:14 schreef Orea het volgende:
Bij mij hebben ze ook amper op mijn buik staan duwen (dacht ik, M. zegt nu dat ze dat wel degelijk hebben gedaan :? tering vergeet je snel dingen...) maar herinner me wel dat ze eraan hebben staan trekken... weet nog toen ie eindelijk kwam dat ik dacht: Wát een blegh gevoel! Echt een blubber :')
ja die placenta glibberde er idd echt uit
dat gevoel kan ik me nog wel een beetje voor de geest halen
pi_91004387
Flubberblubber. Wil je het zien??? Nee dank je!
Gelukkig luisterde deze vk wel, die bij jen duwde m gewoon alsnog onder m'n neus, mooi hè??? Nee ranzig!
pi_91004466
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:14 schreef Orea het volgende:
Ze hebben ook nog nadat de placenta eruit was op mijn buik staan duwen. Om de baarmoeder te laten krimpen. Om 18.37 werd Ilse geboren en toen ik rond 21 uur wakker werd waren ze nog aan het masseren. Heeft ook nog echt een ruime week zeer gedaan. en elke keer moesten ze voelen hoe mijn baarmoeder lag. :X
*poef* nu is het weg
pi_91004482
Ik heb m wel gezien, heb zelfs foto's
vond t wel leuk om te zien eigenlijk :@
De gyn ging ook helemaal uitleggen wat alles was :D
pi_91004525
Ja, de placenta kwam dan wel weer heel snel en die kreeg ik er zo uit *flubber* brrrrr
Ondertussen waren ze weg met Amy voor wat zuurstof, vond ik wat minder.
pi_91004570
Het is een homp vlees...
pi_91004596
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb m wel gezien, heb zelfs foto's
vond t wel leuk om te zien eigenlijk :@
De gyn ging ook helemaal uitleggen wat alles was :D
Ik wilde hem niet zien, maar N wel. Ik keek dus ook. Ben uiteindelijk wel blij dat ik het gezien heb. En idd hier ook foto's.
*poef* nu is het weg
pi_91004609
En toen ik naar de O.K moest wilde ik onder de ruggeprik uitkomen. Wilde graag slapen met een narcose, alsjeblieft. Maar mocht niet helaas. :P
pi_91004631
Oh ik wilde hem wel even zien. Toch wel interessant. Geen foto's maar wel tof om even gezien te hebben!! :Y

Kaatje, hier hebben ze inderdaad nog een katheter geplaatst, want ik kon maar niet plassen (maar mijn blaas kwam wel mega hoog :')) en daardoor kon de boel niet krimpen.. En ook nog zeer regelmatig controles door het bloedverlies...

Ook kwamen ze nog met een soort vochtmeter-echo-achtig-ding na de katheter, ze deden nog steeds vocht meten, hoe kon dat nou.. blaas was toch leeg? Tot ik zei: euh ik heb een hydrosalphinx hè? (met vocht gevulde eileider) waren ze die gewoon al die tijd aan het meten :D :') en daar zit best wat vocht in..
pi_91004716
Een volgende keer mag M. toch wel filmen van me. Niet voor later, maar om zelf wat stukken die je toch 'kwijt raakt' op zijn plek te krijgen.. Ik heb nu best nog wel wat dingen die ik niet meer weet. Ik zit er niet mee, kijk met een erg positief gevoel terug op alles, ondanks knip en pomp. Maar gewoon. Je hoeft er niks mee te doen, maar het is wel fijn om te hebben.
pi_91004722
Hier ook katheter. volgens mij hebben ze ook nog een echo gemaakt hoe vol mijn blaas was. Maar zeker weten doe ik dat niet meer :?
pi_91004765
Ja, Orea! dat vind ik dus ook!! ik baal echt dat ik het laatste stuk kwijt ben.
pi_91004774
ik heb ook een katheter gehad. Die ging er de volgende avond uit. Heerlijk, toen ik daarvan verlost was!

Bij ons mag je in de verloskamer niet filmen. Erg vaag.
*poef* nu is het weg
pi_91004831
Ik ben blij met het gesprek met de gyn vorige maand. Die heeft de tijdslijn doorgenomen met me. De gedeeltes die ik kwijt was kon hij me mooi vertellen.
*poef* nu is het weg
pi_91004832
Oh trouwens Orea, hoe was die pijnpomp? is dat een aanrader? (voor de volgende keer ;) )
pi_91004839
Achteraf ben ik wel blij dat ik door de heftigheid van die laatste weeën (4 cm in een uur ofzo) niet heb meegekregen dat Leia's hartslag zo daalde bij iedere perswee..
pi_91004920
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:22 schreef Solagratia het volgende:
Oh trouwens Orea, hoe was die pijnpomp? is dat een aanrader? (voor de volgende keer ;) )
Ik vond hem geniaal!! Ze raden aan hem niet te vroeg te nemen. Ik had een cm of 6 toen ik hem kreeg. Superrelaxed! Alleen op het einde werkte het nog amper, ja tussen de weeën door, maar dat was maar 10 seconde dat ik echt wegzakte en dan kwam de wee weer.. Ze hebben hem toen zelfs nog opgehoogd (weet nog dat ik dacht: dus hij kan ook hoger :o had ik dat geweten!! :D)

Maar het neemt echt net de scherpe kantjes weg. Je voelt je wat stoned, maar niet vervelend stoned. En het is zo kortdurend, dat Leia er weinig van meegekregen heeft. Toen ze uit mijn buik was was het al uitgewerkt zeg maar :)
pi_91004970
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:22 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik ben blij met het gesprek met de gyn vorige maand. Die heeft de tijdslijn doorgenomen met me. De gedeeltes die ik kwijt was kon hij me mooi vertellen.
Bij mij zijn het puur dingen als: heeft er iemand op mijn buik staan duwen? Hoe snel was de gyn er nou? En gelukkig weet M. die dingen nog heel goed :Y dus dat helpt al een hoop!
pi_91005023
:D ik ga het onthouden :Y

Lijkt me eng als de hartslag van de baby steeds wegvalt!
pi_91005034
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:22 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben Orea dan niet, maar heb ook de pijnpomp gehad. Ik vond het hemel op aarde :)

Een stukje uit mijn bevallingsverhaal:
quote:
Hij kreeg het gelukkig voor elkaar. De held!! De pomp werd aangesloten en ik was blij. De vk had gezegd dat ik wel wat duizelig kon worden van de pomp, maar dat als het te erg werd hij uit werd gezet. Ik werd aardig duizelig, maar deed alsof het niet zo was. Als ik mijn ogen maar dicht hield dan ging het best. Ik wilde perse niet dat het uitgezet werd. N. hield in de gaten hoe het met de zuurstof in mijn bloed ging. Telkens als dat onder de 93% kwam vertelde hij me eens goed te ademen. Na een poosje werkte het niet meer als ik op het knopje drukte. N vertelde dat het niet werkte. Ik kon om de 2 minuten drukken, en ik had het op een gegeven moment om de 1 minuut 40 nodig. Ik kreeg ook andere weeën voor mijn gevoel. N moest voor mij op de bel drukken. Ik had nu iemand nodig. Toen de vk kwam en voelde, bleek dat ik volledige ontsluiting had. De laatste 2 cm waren in een uur weg
*poef* nu is het weg
pi_91005082
Ik bleef maar op het knopje drukken :D echt achter elkaar! Had zelf geen tijdsbesef en drukte maar en drukte maar totdat ie weer PIEP deed en dan kreeg ik weer een 'shot' :D
pi_91005198
KJ dat klinkt ook wel positief! Behalve die duizeligheid dan. Vind het toch wel een fijne optie om achter de hand te hebben.

Bij mij stond een verpleegkundige met haar volle gewicht op mijn buik te duwen. Zij stond op een stoel en iemand anders hield de stoel tegen voor het wegschuiven.
pi_91005215
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:25 schreef Solagratia het volgende:
Zijn jullie alweer thuis Pvoess? Gaat alles goed met V nu? (of heb ik wat gemist en staat het al ergens?)
Ja we zijn thuis, het is niet beter (of slechter)
Nu is het afwachten op de uitslag van het kinkhoest onderzoek.
Ik ben nog onder controle bij ze en ik krijg nog te horen wat het vervolg is.

Ziekteverschijnselen
* Hangerigheid, lusteloosheid, hoesten.
* Kort op elkaar lange en hevige hoestbuien met taai slijm, en een lange, gierende inademing.
* Benauwdheid, blauw aanlopen en soms overgeven door de hoestbuien.
Complicaties
* Door het langdurig hoesten kunnen zuurstoftekort en hersenbloedingen, met hersenletsel als gevolg voorkomen.
* Blijvende schade aan de longen.
* Ademstops, vooral bij heel jonge babys, die dodelijk kunnen zijn.

Dit is eigenlijk wat hij dus heeft.
Hij kan zichzelf redden als hij de ademhaling kwijt is dus dat is mooi en daarom mochen we naar huis. Maar hij heeft er nog wel last van :{ en dit kan nog wel even duren ;(

Vooral de zusters met volledige bescherming was heel naar, en het contact verbod met anderen.
Ik heb gewoon geen bezoek kunnen hebben van mijn meisje :(

pi_91005286
Pfff Pvoesss, wat heftig en wat eng. De rest moet dus thuis overgaan? Heb je er wel vertrouwen in thuis?
pi_91005295
Lijkt me echt wel eng Pvoesss :{
pi_91005343
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:25 schreef Solagratia het volgende:
:D ik ga het onthouden :Y

Lijkt me eng als de hartslag van de baby steeds wegvalt!
dat is ook eng ja. Daar raakte ik echt van in paniek tijdens de weeen
gelukkig heb ik t meeste niet meegekregen
pi_91005354
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:26 schreef Orea het volgende:
Ik bleef maar op het knopje drukken :D echt achter elkaar! Had zelf geen tijdsbesef en drukte maar en drukte maar totdat ie weer PIEP deed en dan kreeg ik weer een 'shot' :D
Ik werd boos op N als de pomp niks gaf.

Jeetje das heftig Pvoesss. Eng hoor :{
*poef* nu is het weg
pi_91005443
Ja M. zat ook steeds: door zo veel en hard te drukken krijg je echt niet eerder hoor :D

En zo lief, voor het hele beval circus had ik gezegd: ik moet ontspannen tijdens de bevalling, wil je daarop letten? En tegen het einde kon ik dat echt niet meer.. en toen zei hij: ontspannen schat! Weet nog dat ik toen mekkerde: ja, dát lukt nu dus niet meer (op 8 cm zat ik toen...) :')
pi_91005467
haha KJ! Arme N. kon hij ook niets aan doen :P

Amy werd heel snel bij mij weggehaald voor zuurstof en dat vond ik ook eng ja. brrr.

Heb J. tijdens de ontsluiting echt nodig gehad, maar tijdens het persen heb ik hem bijna niet opgemerkt. Hij is sowieso niet iemand die hard roept "PERSEN" hij aaide mij gewoon over mijn hoofd. Was prima :) heb hem ook niet uitgescholden ;) Sterker nog ik vond mezelf best gezellig. Ontzettend leuke grapjes maken ( :') ) enzo.

Onze cursusleidster had de mannen gewaarschuwd voor mopperige vrouwen en zei dat het een teken was dat het einde in zicht was, dus J. was voorbereid ;)

[ Bericht 30% gewijzigd door Solagratia op 07-01-2011 23:38:17 ]
pi_91005654
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:32 schreef Solagratia het volgende:
haha KJ! Arme N. kon hij ook niets aan doen :P

Amy werd heel snel bij mij weggehaald voor zuurstof en dat vond ik ook eng ja. brrr.
Hij kon zien of ie het deed, en als hij dan zei dat er niks kwam....

Oohw, ik ben verliefd. Moest net even op de kamer van Ilse zijn, en ze ligt in slaapzak in haar wieg. Voor het eerst in slaapzak. En ze had het lakentje al weggeschopt. Maar ze slaapt zo lief.

*smelt*
*poef* nu is het weg
pi_91005733
Sola, dat vond ik ook eng idd. Ik ben iig blij dat ik wel weet waardoor hij niet goed op gang kwam.
Ik heb geen pijnstilling gekregen ;( mocht niet ivm zn dips

Pvoes, klinkt niet fijn. Is X ook thuis of heb je hulp ofzo? Lijkt me best lastig in je eentje zo!
pi_91005828
Klinkt cute Kaatje O+
pi_91005918
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:29 schreef Solagratia het volgende:
Pfff Pvoesss, wat heftig en wat eng. De rest moet dus thuis overgaan? Heb je er wel vertrouwen in thuis?
Ja en nee.
Ik heb er vertrouwen in dat dit de beste keus is voor mij, hem en X.
Maar zodra hij blauw aanloopt en het weer een poos doorgaat dan denk ik steeds dat ik hem verlies.
Ik heb gelukkig gezien hoe goed hij knokt. Hoe hij zijn best doet om te drinken.
Na een aanval zucht die een keer heel diep en valt direct in slaap. Hij is echt uitgeput
Maar al die dingen veranderen niet als we wel in het ziekenhuis zijn. :N dus dan liever thuis

Ja X is thuis O+ O+ ik heb haar enorm gemist ;(
Ik ben gewoon alleen. Ik bikkel me er wel doorheen :Y
pi_91005938
Vooral na een avond herinneringen ophalen dan moet ik altijd even bij haar kijken terwijl ze slaapt. Want dan lijkt ze weer op de pasgeboren baby :)
pi_91005960
ze ligt in de hoera houding. Nu kan het, in de pacco lukt dat natuurlijk niet. Al had ze daar laatst ook een handje in vrij gekregen. Onze houdini O+
*poef* nu is het weg
pi_91006104
Sjonge, Pvoesss, je moet het maar doen zeg. Heeft hij vaak van die aanvallen?
Ik wens je heel veel sterkte!
pi_91006139
Knap van dr Kaatje :D

Vind dat ook zo lief als ze slapen O+
Heb al; heel lang geen slaapfoto's meer gemaakt, ben bang dat ie dan wakker wordt van de flits :)

Pvoes, klinkt eng idd. Brr, snap ook wel dat je lekker thuis wil zijn. Fijn dat je iig vertrouwen in m heb!
pi_91006250
Heerlijk hè Sola O+
En die Ilse O+ neemt het er helemaal van nu met vrijheid :D

Ik ga ook mijn bedje in.. Hopelijk tukt ze nu even want ze was zo onrustig..

Dus truste alvast dames!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')