abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90919566
Goedemorgen :)

Hik, wat vervelend dat Neve zo hoest. Ik heb helaas niet echt tips voor je, heb Anne nog niet horen hoesten. Maar misschien wat luuf smeren ofzo? Balen van je massage ;)

Tico, Anne huilt ook niet altijd als ze honger heeft, meestal alleen 's ochtends, maar dan heeft ze dus ook al bijna 12 uur geen voeding meer gehad. Verder geef ik gewoon om de vier uur een flesje en die gaan dan ook wel op, maar ze vraagt er zelf niet om.

Anne slaapt al een paar dagen zeer onregelmatig overdag, 's nachts gaat het nog steeds perfect. Maandag en dinsdag heeft ze bijna niet geslapen, gisteren 3 uur in de ochtend, maar 's middags helemaal niet meer. Hopelijk is het een fase, want ze wordt er niet bepaald vrolijker van als ze zo weinig slaapt :')
pi_90919680
Ik heb vrijdag mamadag...

Ja fannetje, ik heb ook nu gezegd tegen M. dat hij gewoon op de klok moet voeden en niet wachten tot ze gaat huilen, dan drinkt ze gewoon te weinig op een dag.

Ik moet het ook vaak gokken, ik gok meestal rond een uur of 10... drinkt ze niet dan heeft ze nog een uur om die fles op te krijgen... meestal met dat uur speling gaat de fles echt wel op of in elk geval voor een groot deel. En dan rond een uur of 1 of 2... maar als ik niet aanbied begint ze pas rond een uur of 4 te piepen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_90921386
Volgens mij helpt er niet echt iets tegen hoest. Luuf is meer om de neus open te houden. Dat werkt wel goed trouwens en het ruikt beter dan een ui naast het bed (tenzij je van uiengeur houdt natuurlijk)
Hoestsiroop wordt afgeraden voor baby's lees ik op google. Vooral die met codeine, want daar kunnen ze suf van worden. Dat klinkt wel logisch ja.

Amy heeft op zich wel lekker geslapen. om 3 uur, 5 uur en 7 uur wakker voor een speen en om half 8 de fles. Ze ligt er nu weer in en wordt denk ik over 3 kwartier weer wakker. Ze klinkt echt heel sneu met haar hese stemmetje. En ze heeft ineens een nieuwe lach en die ziet er niet uit. Het is een soort glimlach, maar dan heel breed maar met haar mond bijna dicht. Het ziet er meer een beetje krampachtig uit :D

Ik vind papadag lief klinken. Sterker nog, had J. maar een papadag. Ik heb er dan ook echt geen moeite mee. Wat dat betreft is het maar een woord. Voor mij klinkt het als de dag waarop Amy en papa samen de tijd hebben om leuke dingen te doen. Ik vind mijn dagen met Amy ook mamadagen. Dan besteed ik mijn tijd voornamelijk aan Amy en ga ik niet eens aan werk denken. Vandaag is dus mamadag :Y

[ Bericht 14% gewijzigd door Solagratia op 06-01-2011 10:18:44 (tss alle spelfouten eruit) ]
pi_90921564
Goedenmorgen!! *)

Bah, al die zieke kindjes.. blijft toch sneu! Ik heb ook niet echt tips.. Leia heeft alleen een paar dagen een 'buikgriepje' gehad en zelf ben ik al jaaaren niet meer verkouden geweest *afkloppen*

Om half 6 gisterenavond storte Leia in. Gewoon *poef* knopje uit :D indrukwekkend zo'n dag opvang.. om 22:00 uur hebben we haar toch maar even wakker gemaakt voor voeding, en om 22:30 lag ze weer in dromenland, om vanmorgen om 7:00 pas te komen :o (wel 2 keer speen ploppen tussendoor om 2 en 4) net lekker gebadderd en gedolt, en ze ligt alweer in coma. Niet normaal!

We hebben een nieuwe feature :') in de Tummy, kont zo ver mogelijk naar voren laten glijden zodat je voeten boven het water uitkomen en die dan vastpakken :Y) dat je dan half verzuipt maakt niet uit, daar hebben we mama voor om daar op te letten!

En we proberen na de 'praten'.. dan ligt ze 's morgens even op ons bed, en dan loop ik wat te rommelen in de kasten enzo, en dan hebben we oogcontact en dan zeg ik heeeeeee! En dan komt er een eeeeeh uit.. Dan stilte.. Dan zeg ik weer heeeeee! En dan doet ze het weer :D O+ vet schattig!

En hier wordt je toch vrolijk van 's morgens!!

Ik heb ook mama dag vandaag, en morgen ook! Donderdag en vrijdag is ze van mij :P op maandag is ze van papa!
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:26:18 #105
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90921689
Nathan en ik hebben ook zo'n spelletje. Als ik pfffff doe doet hij ook pffff. Heeel schattig! Ook doet hij soms PoeP. Meer een P klank met een oe ertussen maar het is echt zo leuk om te horen wat voor geluiden hij nu maakt!

Tegen hoest kun je inderdaad niets doen volgens mij. Erg vervelend zeg!

Nathan drinkt nog steeds elke 3 uur, of vaker, en tegenwoordig ook 's nachts. Vannacht heeft manlief maar in de woonkamer geslapen, hij was volledig gesloopt en hij is wat ziek. Hij is wel naar zn werk gegaan dus ik ga ervan uit dat hij goed geslapen heeft.
pi_90922113
Hik vervelend zeg dat Neve zo verkouden is geworden en hoest hopen dat het gauw wat beter gaat!

En ik zie een vrolijke Leia voorbij komen die op het KDV de harten steelt. Fijn dat ze zo lekker kans slapen zeg! En een prachtig plaatje O+

Pessie jij leert Nathan wel gelijk de leukste woordjes :D Vindt je het niet zwaar dat hij nog zo vaak komt?

Fannetje volgens mij heeft Lotte je gister gehoord dat het wel mee viel met haar slaapkop ze is om 9 uur op bed gegaan en hebben haar vanmorgen om half 8 wakker gemaakt :+ Ze dronk de laatste tijd haar flessen al zo goed leeg dus ook maar opgehoogd naar 180/6 en gister dus na 4 van zulke flessen heerlijk doorgeslapen
pi_90922364
Leyla drinkt ook nog wel 2 of 3x per nacht, maar net of ik eraan denk om haar nog vol te proppen als ik zelf ga slapen. Maar voedingen in de nacht... Ja ik wordt half wakker, schuif madam naar beneden, zak half weg en wordt ook weer half wakker als madam weer in coma ligt en schuif haar weer omhoog en dan slaap ik ook meteen weer.
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:17:39 #108
259886 pessie
pi_90923270
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:41 schreef Rixtje het volgende:

Pessie jij leert Nathan wel gelijk de leukste woordjes :D Vindt je het niet zwaar dat hij nog zo vaak komt?

Jawel. Hij heeft alleen een tijdlang heel goed geslapen dus vermoed dat hij ergens last van heeft en mn gevoel zegt dat et tandjes zijn. Dit kan alleen nog heel lang duren. Zelfs op biobim slaapt ie niet langer dus weet nu even niet hoeveel zin het nog heeft dat door mn kolf-melk te doen. Nou ja, ik wil binnenkort toch beginnen met het aanbieden van vast voedsel, misschien gaat het dan beter.

Dat PoeP deed ie nadat ik em papa heb geprobeerd te zeggen :P
pi_90923820
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:48 schreef Ticootje het volgende:
Leyla drinkt ook nog wel 2 of 3x per nacht, maar net of ik eraan denk om haar nog vol te proppen als ik zelf ga slapen. Maar voedingen in de nacht... Ja ik wordt half wakker, schuif madam naar beneden, zak half weg en wordt ook weer half wakker als madam weer in coma ligt en schuif haar weer omhoog en dan slaap ik ook meteen weer.
Heb Leia vanmorgen na de voeding van 7 uur bij me geprobeerd te houden.. Maar ze wil echt niet meer bij me (ons) slapen.. wél is het dan leuk heeeel hard in je moeders neus te knijpen, of een lip vast te pakken. En als je dan AUW zegt en haar handje daar weghaalt, krijgt mevrouw de slappe lach :P
pi_90924020
Ja maar Leyla slaapt nog gewoon naast me, ze is niet anders gewent en in bed spelen we niet. JEn slaapt ook nog heel goed tussenin, zonder mn haren eruit te trekken, gewoon omdat ze neit anders gewent is.
pi_90924041
Dat is wel fijn Tico dat je half wakker wordt ik ben echt gelijk helemaal wakker en kan daarna ook niet meer slapen.

Dan heeft het inderdaad weinig zin om dat door de fles te doen Pessie. Ik hoop met je mee dat het gauw beter mag worden voor jullie allemaal!

Leia een kleine sadist :D
pi_90924155
Ik wordt zelfs niet helemaal wakker als ik Jen uit bed moet halen midden in de nacht, kwestie van ogen iets open doen kind halen, op bed tillen, omdraaien en weer in coma. Heerlijk.
pi_90924285
pfff Amy heeft het niet makkelijk. Ze hangt al een uur tegen mij aan, al jammerend. Soms wordt dan onderbroken door hoesten en dan huilt ze iets harder. Als ze stil is dan hangt ze met ogen dicht tegen mij aan. Kan haar niet in bed leggen want dan gaat ze overstuur krijsen. Ze wilde haar fles ook niet. Maar ja ik zou ook geen trek hebben als ik me zo voelde.
pi_90924402
Ahhh een zielige Amy. Vanmiddag naar de huisarts toch? Hopen dat hij iets voor haar kan doen
pi_90924542
Sterkte voor alle zieke kindjes!

Leia, mooi aankleedkussen heb je!

Dames, geniet van jullie mama dag!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90924624
Arme Amy. Hopelijk is het gewoon een verkoudheid en niets ernstigs, gelukkig mag je vanmiddag naar de huisarts!

Ik zag een vrolijke Leia langskomen :D En Anne slaapt ook niet bij mijn in bed, die valt dan alleen maar het kussen of het matras aan :') Leuk dat ze haar voetjes pakt in de tt en terugpraat. Ik had gisteren ook zo'n momentje met Anne. Ze was haar klinkers aan het oefenen bij mij op schoot: "eeeeeuuuh" en toen deed ik dat terug en toen reageerde ze daar weer op. Telkens als ik wat deed, was ze stil, en daarna begon ze weer. Maar 't kan ook toeval zijn geweest hoor! ;)

Pff Pessie, vermoeiend hoor, dat Nathan opeens zoveel wil drinken, zeker als je gewend was dat hij doorsliep! En tandjes, tja, wie weet?
pi_90924677
Ik oefen "papa, mama" met Leyla, leuk dan gaat ze helemaal lachen als ik weer eens boven haar hang.. Ohe n op dr buik blazen vindt ze helemaal geweldig.

En dan roept Jen meestal dat ik Leyla niet mag happen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:00:14 #118
259886 pessie
pi_90924707
Ik ben dus echt wakker wanneer Nathan wakker wordt 's nachts en voeding wil. In totaal slaap ik dan wel zo'n 7 a 8 uur maar vooral omdat we om 10.30 erin liggen en ik er pas om 9.00 uit ga. 3 keer per nacht wakker worden is best vermoeiend.
We proberen het nog wel even met de biobim. Misschien moet hij er gewoon even aan wennen.

Ik ga vanmiddag even naar de huisarts. Nathan heeft een wondje in zn oorschelp dat steeds een beetje blijft bloeden en ik heb even gebeld om te vragen of ik daar iets mee moest. De assistente wilde me even langs laten komen. Kunnen ze meteen kijken of zn oren goed zijn, al verwacht ik van wel omdat hij wel goed drinkt. Volgens mij zit ie steeds aan zn oren omdat ie pijn heeft aan zn tandjes.
pi_90932610
Ben je al geweest pessie? En jij, Solagratia?

Ik had Anne om 13.00 uit bed gehaald (sliep vanaf ca 11.45), maar na 20 minuten beneden lag ze alweer te gapen en huilen. Dus maar even in de kinderwagen gelegd met speentje en knuffeltje en één minuut later sliep ze, en ze slaapt gewoon nog steeds! Kennelijk had ze iets in te halen! :D

En ik wilde met haar gaan wandelen, maar het regent... :{
pi_90932967
Wij zijn net ff door de regen naar het cb gelopen. Wilde ff weten of ze op fv ook goed groeit. 23-12 woog ze 5100gram en vandaag 5620gram. *O*

Anne is een slaapkop! Maar wandelen is nu niet echt een optie nee. jij woont toch ook in den bosch fannetje?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90933100
Ja, jij ook dan? :)

Wow, Bientje is goed aangekomen zeg! Anne woog gisteren bij de kinderarts 6100 gram, 300 gram meer dan twee weken daarvoor ondanks het buikvirus en het slechte drinken van vorige week, daar was ik ook al heel tevreden mee :)
pi_90933248
Zo weer terug van de huisarts. Er is van alles aan de hand, maar van alles net niets :P Veel slijm, maar niet in de longen. Rode oortjes, maar niet ontstoken. koorts, maar een klein beetje. Dus gewoon uitzieken en ja dat was het. Nou in elk geval fijn om te weten dat er eigenlijk niets is, maar dat ze zich gewoon ellendig voelt.

Kreeg wel een vreemd advies mee :? Ze had het over een lepeltje honing geven tegen het hoesten? Ben ik nou gek of is dat helemaal niet goed? En ze zei een paracetamol tegen de koorts.

Ik kreeg van iemand anders de tip om na het de fles melk nog een klein beetje water te geven om het slijm wat weg te spoelen, is dat een goed idee?

En voorlopig wil ik niet meer langs de huisarts, lijkt wel of ik er een abbo heb.
pi_90933420
honing mag niet onder de 2 meen ik, daar kan een bacterie in zitten
pi_90933605
Ik woon in Hintham! Dacht misschien zitten we wel bij hetzelfde cb.
Maar Anne is goed aangekomen ondanks der buikvirus!

Fijn dat er niets ernstigs is met Amy! Honing zou ik inderdaad ook niet doen en met pcm moet je uitkijken, koorts hebben ze natuurlijk niet voor niets! Volwassenen raden wij aan om geen melk te drinken omdat dit juist extra slijm produceert maar of dat ook voor babymelk geld weet ik eigenlijk niet :@
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90933859
Misschien moet ik Amy alleen nog maar thee met honing geven tot de verkoudheid over is. Komen daarna die flessen melk wel weer.
pi_90933876
Barba, wat is Bientje lekker gegroeid zeg! En Anne ook al! fijn is dat :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 15:42:14 #127
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90934498
Sola, een paar slokjes water drinken na een fles hielp hier wel!

Voor zover ik weet is honing inderdaad niet goed voor kleintjes, maar wellicht zijn er soorten op de markt die zo kapotgekookt zijn dat de bacterie er al uit is?
Fijn dat Amy niks ernstigs onder de leden heeft! Hopelijk is ze snel opgeknapt!
A grand adventure has begun.
pi_90934552
Hintham! Daar werk ik! :D

Sola, wat fijn dat er niets ernstigs aan de hand is met Amy! Vreemd advies van die honing...extra water lijkt me wel prima!
pi_90934844
Echt? Op welke school? Kun je wel een keer een bakkie komen doen als je wil dan zie ik die mooie Anne ook eens een keer in het echt!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90934904
Ik PM je even :D
pi_90935155
Orea herkenbaar wat Leia doet, t sadisme en ook dat voeten in bad pakken.
Hier gaat ie dus ook net zolang bewegen tot ie aan de korte kant van t bad zit zeg maar (ipv languit liggen) :D en dan je voeten vastpakken :D
pi_90935629
Oh en volgens het kdv wilde Leyla steeds zitten en volgens M. probeerde ze gister te draaien en kwam ze heel ver... Ik mis dingen!
pi_90935666
Mijn moeder had Femke laatst wat honing bij haar fruithapje gestopt }:| heb haar nu een lijst gegeven met wat ze allemaal wel en niet mag hebben.
Voetjespakken is hier ook een hit tegenwoordig :D
pi_90936356
Anne ook al zo'n slaapkop :D Leia heeft van half 10 tot 12 geslapen, en ligt er alweer sinds half 3 op... Het is inderdaad prutweer..

Wow Bientje!! Doe jij even lekker groeien!

Sola, 'fijn' dat het niks ernstigs lijkt te zijn! Honing zou ik inderdaad niet doen...

Son :D Floris en Leia zijn wel partners in crime hè! Morgen even op de kiek zetten samen! Leia en haar mannen, hehe! (Laat haar a.s. het maar niet horen! (Graeme ;)) daar is ze nog steeds niet mee op de foto geweest!)
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:36:47 #135
259886 pessie
pi_90937273
Voeten zijn inderdaad in zeg! Hier ook!

Huisarts kon niets vinden. Gewoon een wondje in zn oorschelp (dacht ik al) verder geen rode oortjes ofzo. Vervelend dat hij krijst en vaak wakker wordt 's nachts maar daar is niets aan te doen. Als we het echt vervelend gaan vinden kunnen ze verder kijken ( :? ).

Bientje lekker gegroeid!

Een voordeel van 's nachts weinig slapen: Nathan slaapt tegenwoordig 2 keer per dag een uur!
Maar goed, ikzelf nog steeds :O .
pi_90938763
Haha net gaf ik Amy wat water na de fles ze reageerde zo:
:9 fles!
:( geen melk!
:r Bah! (ze trok een vies gezicht en kokhalsde zelfs wat)
}:|

Het was geen succes dus :D Volgende keer wat warmer maken denk ik.
pi_90938821
Hier blieft de dame ook ineens niet langer dan 2 minuten de borst.. Vervolgens is het wegdraaien en rondkijken.. Nou ja dan niet :P ze zal straks wel honger krijgen, want laatste voeding was om 12.30 :P
pi_90938939
Oh Pessie dat is ook weer zo wat, verder kijken als je het echt vervelend gaat vinden. Dat vind ik zo'n opmerking waar je niets mee kan. Ik wil altijd iets concreets hebben. Als....dan.... zeg maar.
pi_90939378
Ligt het aan mij of krijgen jullie ook de kriebels van het feit dat de 2 kindjes die aan de mexicaanse griep zijn overleden, 's avonds door de ha naar huis zijn gestuurd? Voor hetzelfde geldt hadden ze het wel gered als ze waren doorgestuurd naar het ziekenhuis. }:|
Misschien ben ik gewoon overbezorgd ofzo hoor, maar als I. wat krijgt waar ik geen goed gevoel bij heb dan sta ik er gewoon op of ik rij zelf wel naar het ziekenhuis.
pi_90939791
Noa, gister was Amy echt aan het kraken en piepen en hoesten en toen zag ik het item op tv en toen was ik even in staat om de auto in te stappen ja. Gelukkig merkte ik even later dat het al wat beter ging en kreeg ik er meer vertrouwen in. Het verraderlijke is dat er op het oog niets verontrustends aan de hand was bij die kinderen en later zijn ze overleden, dat vind ik wel eng. Daarom zei ik gister ook al, mijn grote angst is dat ik het niet herken als er echt iets ernstigs aan de hand is. Blijkbaar waren die ouders genoeg gerustgesteld. Misschien is het ook anders omdat de kinderen 4 en 11 waren? Dat je dan minder snel naar de dokter toe stapt dan met een baby?
pi_90939950
Ik denk het wel. Bij een baby heb je meestal toch meestal meer het idee dat ze kwetsbaarder zijn. Tenminste ik wel.
En ik snap je gevoel ook wel, dat je bang bent dat je het niet herkent. Dat heb ik zelf ook wel een beetje, want wanneer weet je nou dat ze de mexicaanse griep hebben? Mocht isabelle de komende tijd koorts krijgen en gaan hoesten, dan wil ik zowiezo langs de ha. Ik ga gewoon geen risico's nemen, dan vinden ze me maar een overbezorgde moeder.
pi_90945675
Net Leia maar weer eens gemeten, 66 cm nu. Ze gaat traag nu (vorige maand op CB 65 cm!) morgenochtend maar eens met muppet op de weegschaal (wilde spekkie tikken, maar dat is ze niet meer echt.. :')) verwacht dat ze net boven de 7 kilo zit! Groei wat minder, ontwikkeling met sprongen vooruit! (kan ze al die dingen in maat 68 tenminste wat langer aan :D)
pi_90946792
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:19 schreef Orea het volgende:
Son :D Floris en Leia zijn wel partners in crime hè! Morgen even op de kiek zetten samen! Leia en haar mannen, hehe! (Laat haar a.s. het maar niet horen! (Graeme ;)) daar is ze nog steeds niet mee op de foto geweest!)
Ja echt he :D Moeten we zeker doen!

Ben benieuwd hoe lang Floris is. Ongeveer een aankleedkussen lang, maar geen idee hoe groot zon ding is :D
pi_90948219
Ik heb een cm in huis, proberen we morgen even uit :P
pi_90948333
haha is goed :D
hij wordt opeens zo lang voor mn gevoel.
pi_90958247
een aankleedkussen lang :D

J. vroeg vanavond of je ook aankleedkussens had in grote maten, voor als je kind groter werd. Ik dacht van niet. Toen kwam hij tot de conclusie dat haar benen dan maar over de rand moest hangen. Hoe doe je dat met peuters die nog niet zindelijk zijn? Verschoon je die gewoon op de grond? Dat is toch niet handig op de commode?

Hoorde vanavond van een baby die 2 dagen scheelt met Amy (bijna 5 maanden dus) en die al 9 kilo was :o Voor mij lijkt dat enorm want Amy is nu hopelijk 6 kilo.

En nu ga ik lekker slapen. Hoe zielig Amy overdag ook is, 's nachts wordt ze alleen wakker voor speentje. Slapen gaat hier prima dus!
pi_90958325
Solgratia, gewoon benen over het kussen. Jen verschoon ik eigenlijk altijd op de bank.
pi_90958925
Ja, waar laat ik dan m'n mandje met cremetjes en mn billendoekjes? :P

Gaan jullie meeten? Wat gezellig, of kennen jullie elkaar ook in het dagelijkse leven? Ben benieuwd naar de foto's!

Ik vind het ook eng hoor Noa! Ben ook benieuwd of kinderen dit jaar worden ingeent!
pi_90959049
Crème smeer ik niet, de huid moet leren zichzelf beschermen. Doekjes gebruik ik bij poep, bij plas heb ikaan 1 doekje ruim voldoende, in principe is de boel al droog door de luier.
pi_90959085
Oh enten tegen de griep, wij hebben het vorige keer niet gedaan.
pi_90959235
Ik weet ook niet of k t zou doen nu..moet zeggen dat k ook niet heel huiverig ben voor de griep...
maar goed heb zelf ook nog nooit de griep gehad en geen idee of R het wel s gehad heeft.

Tico, zou je nu met Leyla wel sneller laten enten of niet??

Oh en ik ga morgen bij Orea bestelde kleren voor Floris ophalen.
pi_90959323
Ik weet het niet son.
pi_90959340
O, ik gebruik wel sudocreme af en toe,of zinkzalf, doekjes hetzelfde,maar die moeten er toch staan.
Verder staat er nog gezichtjescreme,zachte creme, olie voor de massage,luuf en de neuspeer zit er ook in en zijn haarborsteltje.
Dat gaat ie straks dus allemaal omschoppen,haha

Ik zou wel laten inenten, ik krijg sinds 4 jaar de griepprik, ik kreeg 1x per jaar echt hele erge griep en die heb ik sindsdien nooit meer gehad.
pi_90959435
Bij jen zei zelfs mijn huisarts dat het onzin was om gezonde kinderen te enten. Ik denk dat ik het zou overleggen met de ka.
pi_90959489
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:19 schreef Solagratia het volgende:
een aankleedkussen lang :D

J. vroeg vanavond of je ook aankleedkussens had in grote maten, voor als je kind groter werd. Ik dacht van niet. Toen kwam hij tot de conclusie dat haar benen dan maar over de rand moest hangen. Hoe doe je dat met peuters die nog niet zindelijk zijn? Verschoon je die gewoon op de grond? Dat is toch niet handig op de commode?
Zijn er wel, heb ik ook voor Lotte klik en is erg handig!
pi_90959852
Oh,die oranje zou zo leuk staan in Mex zijn kamertje:D
Die hoes voor het voedingskussen is ook erg leuk, die ga ik zelf maken denk ik.

Ik wil trouwens deze bestellen. Wij hebben geen eettafel, dus lijkt me wel een handige hoogte en makkelijk mee te nemen!
pi_90965083
Mrien, wat doe je! Wat een leuke kussens! Onthouden voor als Amy niet meer op het kussen past :Y

Troeta, wat een grappig ding. Is dat beter dan een bumboseat? Of is alles beter dan een bumbo seat? Ziet er wel handig uit!

Is zo'n griepprik afdoende voor de mexicaanse griep? Of heb je dan dat je maar tegen een vorm ervan beschermd bent en de andere 15 gewoon kunt krijgen? Zoals Amy nu is zou ik haar laten enten, maar ik ben bang dat het zorgt voor een soort van schijnveiligheid.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:17:15 #158
259886 pessie
pi_90968801
Volgens mij verlaagt de prik de kans op griep met 80%. Er is 1 soort H1N1.

Hier vannacht toppunt van bagger :O vanavond krijgt hij even max 50cc na en geen biobim. Als hij met 100cc biobim binnen 3 uur weer komt vind ik het onzinnig om te geven.
pi_90969745
We zijn de 6 kilo voorbij! 6020 gram. Zoveel!

Op de CB curve buigt ze nu af, maar de groei is goed voor een borstvoedingkindje. Er werd wel benadrukt dat het goed is dat ze fortifier krijgt, zo zakt ze nu richting de -1. Maar ze vond het gewoon goed zo. Gewoon net voldoende aangekomen. En ze kreeg wat spekbeentjes zei ze, het was mij ook al opgevallen dat er iets meer spek aan begon te komen, gewoon lekker babyspekkies.
pi_90970714
Pfff pessie, vermoeiend zeg!
Wat goed van Leyla! 6 kg is toch gewoon een mooi gemiddeld gewicht voor een meisje van 4 maanden? Anne is twee weken jonger en weegt ongeveer hetzelfde, en daarmee zat ze net iets boven het gemiddelde.

Anne was vannacht ook twee keer wakker. Gelukkig volstaat een speentje, maar ik vond het écht doorslapen toch net iets prettiger ;)
pi_90970769
Ja lekker gemiddeld! Dat is goed.
pi_90971385
Ik krijg steeds meer het idee dat Amy een maand achterloopt qua gewicht. Terwijl ze bij de geboorte bijna 8 pond was.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:22:57 #163
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90971417
Ik verwacht ook rond de 6 kilo uit tekomen op dit moment. Volgende week weten we het :)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:23:30 #164
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90971439
Hoezo Sol?
Ylana
pi_90971662
Ze was 9 weken en 5 kilo. Met 19 weken was ze 5800. Bij geboorte was ze trouwens 3970. Ik zal haar curve eens opzoeken.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:34:12 #166
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90971815
Ik ben benieuwd naar haar curve ja :Y
Ylana
pi_90971845
pi_90971898
Bij deze curve moet ik wel zeggen dat ze vanaf eind november helemaal op kunstvoeding over is. Tot 16/17 weken heeft ze borstvoeding gehad.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:37:30 #169
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90971928
Dan ziet dat er toch keurig uit? Vanaf 15 weken zie je dat ze netjes weer een stijgend lijntje heeft :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Saffier op 07-01-2011 12:39:28 (haperende T) ]
Ylana
pi_90972028
Dat klopt, maar als ze is nog lang niet terug op haar oude lijn. Mij is verteld dat een knik erin niet uitmaakt, als ze het maar weer oppakt. Dit is geen knik meer maar een afbuigende lijn voor langere tijd. Of mag die knik heel groot zijn?

Je zou denken dat ze dan een inhaalslag moet maken. Ze komt goed aan tegenwoordig, maar een inhaalslag is het niet.

Als ik dan hoor van baby's die een maand jonger zijn en evenveel wegen dan denk ik toch van hmmm :{ Omdat Amy echt een lekker gewicht had bij de geboorte. Was ze 6 pond dan had ik dit gewicht logisch gevonden
pi_90972265
Sola, je kunt ook even de curve invullen op groeigids.nl, dat is dezelfde als die van het CB. Omdat Amy nu FV krijgt, is die denk ik wat betrouwbaarder :)

Ik gebruik 'm ook voor Anne en ik vind het een prettige site/duidelijke curve.

http://www.groeigids.nl/index.php
pi_90972321
Dit is die van Anne:

Anne had trouwens ook een startgewicht van bijna 8 pond, maar drie dagen later woog ze nog maar 7 pond, en vanaf dat moment is het een heel mooi lijntje.
pi_90972390
Goeie, dat ga ik eens doen.

Kijk, Fannetje dat is echt een prachtige curve. Anne gaat precies volgens het lijntje. Zo hoort het toch ook?

Amy valt hier heel hard van haar lijntje af. Maar ze volgt nu wel haar nieuwe lijn, is het dan gewoon goed?

Fannetje, ik hoor juist bij het CB dat alles goed is als ze het lijntje maar volgen. Maar dat doen dus niet alle kinderen?

[ Bericht 18% gewijzigd door Solagratia op 07-01-2011 12:58:47 ]
pi_90972598
Volgens mij is dat eerder uitzondering dan regel, dat kinderen precies het lijntje volgen ;)

Maar ja, ik heb er verder ook geen ervaring mee ofzo!

Als Amy nu dat -1 lijntje aanhoudt is het toch helemaal prima?

[ Bericht 27% gewijzigd door Fannetje op 07-01-2011 13:02:18 ]
pi_90973056
Dat vraag ik mij dus af :) Omdat de huisarts en het CB het er steeds over hebben dat een knik best mag als ze het daarna maar weer oppakken. Ze heeft het niet opgepakt, maar de -1 lijn verder gevolgd.

Ik voel mij ondertussen zo'n overbezorgde moeder. Maak ik me niet druk om een verkoudheid dan wel om haar gewicht. Helpt ook niet mee dat mijn moeder steeds met de babyboeken aankomt en zegt dat mijn broertje al een stuk zwaarder was met deze leeftijd dan Amy. :X Nou, ja als deze verkoudheid voorbij is dan kan ik weer zorgeloos genieten :P

[ Bericht 47% gewijzigd door Solagratia op 07-01-2011 13:11:09 ]
pi_90973239
Ja maar dat zou dan moeten betekenen dat baby's die 8 pond wegen bij de geboorte altijd groter en zwaarder zullen blijven dan baby's die 6 pond wegen. Volgens mij is het eerder zo dat een baby een tijdje nodig heeft om zijn/haar lijntje te vinden en dat te volgen.

Maar goed, ik heb er geen verstand van, dus je kunt het beter aan het CB vragen :)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:12:56 #177
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_90973375
Solagratia, niks mis met die curve hoor :) laat je alsjeblieft niet gek maken door die dingen, het zijn gemiddelden en volgens 'het boekje' geen enkel kind is gemiddeld, en geen enkel kind uit een boekje.
Ze heeft n klein stopje gehad op 2/3 maanden, en vervolgens volgt ze netjes een stijgend lijntje. Als ze verder (behalve op die verkoudheid en zo na) lekker vrolijk en gezond overkomt zou ik me niet te druk gaan maken.
Je hebt nou eenmaal 'groeispurs' en je hebt 'stakers'
De stakers zie je vaak in combinatie met een griepje, inenting of een veranderde situatie, of andere voeding.

*edit* Jongens volgen vaak een ander lijntje dan meiden, laat je daar al helemaal niet gek mee maken! als je je toch zorgen maakt, vraag het bij de volgende controle op het CB, en maak gebruik van de inloopuren voor het wegen zodat je het in de gaten kan houden */edit*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_90973397
Dat ga ik sowieso doen ja :Y en dat ze hun lijntje moeten vinden klinkt ook wel logisch.
De huisarts had gezegd dat ik haar curve maar eens moest bekijken en als er geen knik in zat maar een afbuigende lijn, die ze niet meer oppakte, dan moest ik terugkomen. Want dan gingen ze ook wat doen aan het spugen. Dus nu zit ik al heel lang te twijfelen of het nou een knik is of een afbuigende lijn :|W
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:13:47 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90973414
Of ze heeft nu gewoon een nieuw lijntje gevonden om te volgen :Y
Ylana
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:16:06 #180
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90973494
Is ze verder tevreden? Ben JIJ tevreden? Is ze gezellig? Slaapt ze oke of idioot veel? Maak je je écht zorgen of zijn ze nu aangepraat? Eet ze goed? Poept ze goed?
Streep dat eens tegen elkaar weg en als je over-all tevreden bent over Amy zit het heus wel goed!
Ylana
pi_90973747
Ze is in elk geval vrolijk en ontwikkeld zich goed dus wat dat betreft gaat het ook lekker :)
Haar poep is altijd groen (ook weer zoiets) en ze drinkt goed nu, sinds de kv heeft dat geen stress meer opgeleverd. Slapen doet ze 's nachts goed en overdag weinig, maar dat vind ik ook niet echt een probleem.

Al met al ben ik tevreden ja. De eerste keer dat ze te weinig was aangekomen maakte ik me nog nergens druk om maar het CB zat gelijk heel erg moeilijk te doen en daarna maakte ik me er elke keer zorgen om. Ik denk dat de zorgen dus aangepraat zijn.

Nou concreet: bij de volgende afspraak vraag ik het na bij CB en tot die tijd niet druk maken
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:22:45 #182
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_90973795
sommigen onder ons noemen het CB dan ook niet voor niets consternatie-bureau ;)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_90973853
:D en ik was echt heel "open-minded" aan het begin. Maar er is 1 arts.... brrrr
Gelukkig is er op donderdag een leuke arts dus ik plan mijn afspraken tegenwoordig bij haar ;)
pi_90973916
Ach ja, je gaat je ook gewoon belachelijk veel zorgen maken om zo'n kleintje, zeker als het je eerste kindje is.

Is het niet om de groei, dan is het wel om wat ze wel of niet al kan. Ik heb me nog nooit zoveel zorgen gemaakt dan de afgelopen 3,5 maand... Ik begin nu pas een beetje te accepteren dat ieder kindje anders is en dat ze zich ook allemaal anders ontwikkelen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:25:55 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90973924
Ah, ik plan mijn afspraken op maandag of dinsdag. Komt met mijn werk het beste uit én dan zit die draak er niet :')
Ylana
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:27:05 #186
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90973973
Met een 2e wordt je idd met veel dingen makkelijker. Maar je maakt je ook om de 2e ( of 3e of 4e) weer zorgen hoor!
Ylana
pi_90974007
Ik vind ze bij ons CB heel aardig, maar de openingstijden zijn wel heel beperkt hoor. Ik ga ma-di-wo werken en dat zijn in principe de enige dagen dat je terecht kunt. Nu hebben ze één keer per maand ook een donderdag dat ze open zijn, dus ik ben altijd redelijk beperkt in het maken van afspraken.
pi_90974093
Oh gelukkig, ik ben niet de enige met het zorgen maken. Ik ben wel eens bang om krampachtig te worden, dat is mijn valkuil, dus dan maak ik mij zorgen om mijn zorgen 8)7

Het moederschap is wel heel confronterend en ik leer mezelf goed kennen af en toe. Mooi is dat toch. Ik vind stiekem ook wel dat ik in de omgang met Amy relaxed ben. Als ze bijvoorbeeld een krijsbui heeft van een uur dan ga ik een uur met haar op bed zitten, prima. Ik dacht eerder dat ik daar helemaal nerveus van zou worden. Valt me mee, wat dat betreft.
pi_90974162
Euh, ik denk dat ik me nog veel meer zorgen heb gemaakt dan dat jij doet... ;)
pi_90974217
Maar Anne had toch ook niet zo'n lekkere start?
pi_90974390
Niet bepaald nee :)
pi_90974489
Dan vind ik het heel logisch als je je meer zorgen maakt :)

Ik had dan geen lekkere start, maar na wat zuurstof deed Amy het gelijk goed. Dronk goed, hield temperatuur goed vast, huilde weinig. Dus ik had toen geen enkele reden voor zorgen :) Die had ik ook niet tot het CB.... ;)
pi_90974870
Ik vind het ook niet zo gek hoor, maar was er op een gegeven moment ook wel een beetje klaar mee, al dat zorgen maken ;)

En dat stomme CB ook! ;)
pi_90975191
haha ja, dat er klaar mee zijn herken ik wel. Het geniet toch lekkerder zonder al die zorgen op de achtergrond.

En nu maar weer aan de scriptie o|O
pi_90978374
Sinds mijn CB overgenomen is door florance ben ik er veel meer tevreden over. Het draak van een baliemedewerkster is weg, lieve mensen om te wegen, veel geduld en de nieuwe artsen die ik nu gezien heb ben ik vol lof over. Mijn CB is ook borstvoedinggecertificeerd zag ik, en dat merk ik ook aan de nieuwe houding van de verpleegkundigen. Er werd gevraagd naar het slapen van leyla, en ik heb gewoon eerlijk geantwoord en ze vond het ook prima. Niet het verhaal dat nachtvoedingen niet meer nodig zijn, maar gewoon hou jij het goed vol? Dan is het prima.
pi_90978682
ik heb ook florance ben ook best tevreden tot nu toe..
Zo meteen maar even bellen dat ik mijn afspraak niet na kwam omdat we in het ziekenhuis lagen :X
pi_90979325
Zijn jullie alweer thuis Pvoess? Gaat alles goed met V nu? (of heb ik wat gemist en staat het al ergens?)
pi_90980184
Sola, als ik het zo zie een prima curve hoor! Ze pakt hem weer netjes bij. Ik zou me dus geen zorgen maken. Wat hier ook al is gezegd, als Amy tevreden is. Hou je ook de lengte curve bij? Soms gaan ze even wat harder de lengte in. En soms gooien ze wat meer energie is ontwikkeling en dan hapert de groei wat.

Dat CB soms ook.. Hier is Leia zeker 10% afgevallen in het begin, en het duurde iets langer voordat dat weer op geboortegewicht was, en daar hebben ze ook héél paniekerig over gedaan. Het mag wel een week of 3 duren voordat ze weer op geboortegewicht zijn en na 2 weken werd er hier al paniekerig gedaan. Dat ze het in de gaten houden, prima. Maar dat paniek zaaien om niets. Je bent al zo kwetsbaar als verse moeder!

Zo, het was echt mega gezellig met Son en Floris! Floris en Leia gingen steeds naar elkaar lachen.. En Leia deed nog amper rollen (ook niet naar haar zij) en Son en ik kletsen wat en hoppa :o daar ging ze :') Dat begint dus ook!

Ze vonden elkaar echt mega interessant, op het kleed naar elkaar toe rollen, proberen ogen te prikken en neuzen te pakken :Y) Floris heeft alvast merktekens op Leia's wang gezet :+ :P
Foto's in het foto topic!

Echt leuk om te merken dat ze zo interactie begint te krijgen! O+

Oh en Son, moet van M. zeggen dat je maar blij moest zijn dat hij er niet was... :+ een andere kerel bij zijn dochter trekt ie nog niet :') :D
pi_90982063
Anne en ik hebben vandaag ook een minimeet gehad met Barbabientje & Bientje. Het was erg gezellig, maar de dames hadden nog geen enkele vorm van interactie, behalve dat ze moesten huilen als de ander moest huilen, haha!
pi_90982164
Haha, ik probeerde Floris wel bij haar weg te houden hoor :Y ;)
Was gezellig :D Wat een moppies hebben we toch O+
Floris dook bovenop Leia :D

Sola, ik denk dat ze gewoon bedoelen wat Amy doet. Eerst is ze van dr lijntje afgevallen, maar ze volgt nu mooi haar lijntje. Denk dat ze bedoelen dat het niet goed is als dr lijntje nu nog steeds af zou buigen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')