abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91082887
*poef* nu is het weg
pi_91083977
:D
pi_91084974
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is een zacht konijntje toch? Het zit m in die stof, de difraxspookjes zijn ook van die stof en zelfs pip van Jennifer is van die stof. Jen vind het heerlijk om aan de oren van pip te frunniken, daarom zoek ik altijd een knuf uit met oren of andere uitsteeksels, om aan te frunniken.
dat beertje met konijntjespak ;)
Hij deed t voetje in zn mond na zn fles haha ipv zn speen :D

haha Ilse, mooi haar ;)
  zondag 9 januari 2011 @ 22:25:59 #154
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_91092079
Hey ff een vraagje, hoevaak poept een baby per dag als ie flesvoeding krijgt?
Ik had het er vd week met jullie over dat ons zoontje Ayrton s,avods moeilijk in slaap komt.
maar het valt ook op dat hij maar 1 keer per dag echt poept.
Ik denk dat er een link is en dat hij misschien last van z'n buikje heeft.
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_91092840
1 tot 3x per dag Bolleke, dus het is welnormaal! Waarom denk je dat hij last van zijn buikje heeft? Merk je dat hij krampjes heeft?

Ilse :o
  zondag 9 januari 2011 @ 22:37:24 #156
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91092922
Ik denk trouwens dat je die olie eruit gaat uitkrijgen met babyshampoo. Das veel te mild.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 9 januari 2011 @ 22:40:56 #157
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_91093142
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:35 schreef Troeta het volgende:
1 tot 3x per dag Bolleke, dus het is welnormaal! Waarom denk je dat hij last van zijn buikje heeft? Merk je dat hij krampjes heeft?

Ilse :o
Ja trekt z'n beentjes op, vertrekt z'n gezichtje en lijkt soms persgeluidjes enzo te maken. (afgelopen 2 dagen)
Plus hij heeft net voor zijn laatste fles gepoept, en is nu tamelijk rustig en stil.
pi_91093209
geen idee mbt ontlasting bolleke, Ilse dr ontlasting kwam pas laat op gang. En ze kreeg bv.

Ik gok dat het ook niet gaat lukken met babyshampoo.Daarbij gebruiken we ook geen shampoo maar zeepvrije wasgel. Daarmee zie ik het helemaal niet gebeuren. Denk dat ik dr morgen maar met me meeneem onder de douche en dan mijn eigen shampoo gebruik.
*poef* nu is het weg
  zondag 9 januari 2011 @ 22:47:53 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91093560
Even goed de oogjes beschermen met een washandje ofzo. Ik doe het bij Leyla ook met gewone shampoo wassen na een olie badje.
pi_91093691
ik las eerder dat jij met de meiden onder de douche gaat toch? Doe je dat ook als je alleen thuis bent? Hoe doe je dat dan? Met aankleden enzo. Koelt Leyla dan niet heel erg af? Of krijg je het dan zelf niet enorm koud?
*poef* nu is het weg
pi_91094104
ik heb floris haar nog nooit gewassen met shampoo haha
niet dat ie nou zo extreem veel haar heeft ofzo (heb je gelijk ook de reden dat ik t onzin vind ;))
  zondag 9 januari 2011 @ 22:58:09 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91094199
Ja dat ben ik.

Op de wasmachine die in de douche staat leg ik een aankleedkussen met daarop alvast een handoek. Ik hang mijn badjas klaar en die van jen. Dan gaan we douchen, het is een beetje vogelen, maar jen kan zichzelf prima wassen en ik sop Leyla lekker. Dan spoel ik m'n haren goed uit ( ik was m'n haar 2x per week max, zonder kinderen onder de douche, das niet te doen). Dan doe ik de stop in het gootje en laat de douchebak vol water lopen voor jen. Als die vol is stap ik met Leyla uit de douche Leyla meteen op het kussen en handdoek eromheen. Ik m'n badjas aan. Dan ga ik Leyla aankleden. Dan vraag ik jen hoever ze is, afhankelijk van haar antwoord ga ik haar aankleden of mezelf.
pi_91094241
Ilse geeft regelmatig melk terug, en als ze dan ligt is er niks lekkerder om er lekker met je hoofd in te gaan liggen. Haar haar wordt dan helemaal vies. Het gaat zo stinken dan..
*poef* nu is het weg
pi_91094293
Maar ze heeft natuurlijk haar ;)
Floris ook wel, maar spuug oid is er makkelijk met een washandje uit te krijgen of gewoon met water onder de douche/in bad :D
  zondag 9 januari 2011 @ 23:00:36 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91094337
Leyla spuugde ook veel, inderdaad zure lucht die dan blijft hangen. Lekker een beetje soppen en ze ruikt weer als een schoon babietje.
pi_91094622
Kijk, daar kan ik wat mee Tico, tnx. We hebben dan geen wasmachine op de badkamer, maar ik kan altijd het badje op de grond zetten en haar daar dan even inleggen. Met handdoek uiteraard.

Wel gek, de ene dag komt er niks aan melk terug. En dan de andere komt er na elke voeding veel. Ze lijkt er geen last van te hebben, dus maak me er niet echt zorgen over.
*poef* nu is het weg
pi_91094707
@Bolleke, het hoort er ook wel een beetje bij,krampjes en moeilijk poepen, sommige baby's moeten het echt nog leren.
Ik gebruikte voor krampjes Infacol, werkte bij Mex heel goed, ipv grote harde scheten liet hij dan heel veel kleintjes.

kaatjejannie, was het echte massageolie of baby-olie? Want baby-olie heb ik wel eens bij Mex in zijn haar gedaan vanwege die berg en dat gaat er snel vanzelf weer uit hoor.
  zondag 9 januari 2011 @ 23:06:57 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_91094739
quote:
Op zondag 9 januari 2011 23:05 schreef kaatjejannie het volgende:
Kijk, daar kan ik wat mee Tico, tnx. We hebben dan geen wasmachine op de badkamer, maar ik kan altijd het badje op de grond zetten en haar daar dan even inleggen. Met handdoek uiteraard.

Wel gek, de ene dag komt er niks aan melk terug. En dan de andere komt er na elke voeding veel. Ze lijkt er geen last van te hebben, dus maak me er niet echt zorgen over.
Of de wipper, das iets zachter ;) maar het punt is inderdaad klaarzetten en vooruit denken. En gewoon rustig aan doen, je moet niet met een half uur de deur uit willen.
pi_91094906

het was deze, als ze nu geen goede nacht maakt vannacht dan weet ik het ook niet meer. :D

Ohw ja de wipper, das een nog beter idee!
*poef* nu is het weg
pi_91095011
haha, nou misschien werkt het idd!
Maar denk dat je die e rmet babyshampoo wel uitkrijgt hoor.

Snap trouwens wel de vergissing in de flessen!
pi_91095092
we gebruiken alleen nooit babyshampoo, alleen zeepvrije wasgel. Ik vermoed dat het zeepvrije niet echt gaat werken.
*poef* nu is het weg
pi_91095581
hmm, heb je geen proefmonstertje van neutral ofzo? Zat ergens in een babydoos geloof ik..

Ik word net uitgenodigd voor een babyshower en ik dacht, ja dahag, dat heb ik ook niet gehad!!....kinderachtig van me he?
Maar ik heb ook eerlijk geen zin in zoiets :@
  zondag 9 januari 2011 @ 23:48:35 #173
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_91096925
Las ook net, dat baby,s op zo'n jonge leeftijd een zogenaamd huiluurtje hebben, wat zich schijnbaar meestal s'avonds plaatsvind.
pi_91097120
ilse had dat ook, tussen ongeveer 20.00 en 22.00 uur was het steevast raak.
*poef* nu is het weg
  maandag 10 januari 2011 @ 08:49:19 #175
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91103667
Kaatje ik leg in de wastafel een dik badlaken, daaroverheen een hydrofiel of een omslagdoek. Zo maak ik een soort bedje voor haar op. Ik heb geen plek voor aankleedkussen of wipper in de badkamer erbij. Dan ga ik met Ylana douchen of in bad O+ .
Als we klaar zijn leg ik haar in de wastafel, handdoek over haar heen slaan, badjas aan en dan pak ik Ylana op om haar af te drogen en aan te kleden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 10 januari 2011 @ 09:13:05 #176
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91104086
Even jompelen, gister lag Ylana tegen 21 uur op bed en vanmorgen werd ze om 7.30 wakker *O* en niet krijsend, nee, gezellig wakker met lachen en en keten O+
We hebben zooooooooo lekker geslapen *O*
Ylana
  maandag 10 januari 2011 @ 09:54:20 #177
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91104942
Saffier dat klinkt absoluut heerlijk! Heeft Tobias ook meegedaan?

Bol, hoe gaat het nu met Ayrton? Baby's hebben regelmatig krampjes, Leia van Orea heeft 4 (?) maanden krampjes gehad. Erg vervelend maar weinig aan te doen, behalve Infacol of Cinababy maar dat schijnt niet bij iedere baby goed te werken.
pi_91106399
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:49 schreef Saffier het volgende:
Kaatje ik leg in de wastafel een dik badlaken, daaroverheen een hydrofiel of een omslagdoek. Zo maak ik een soort bedje voor haar op. Ik heb geen plek voor aankleedkussen of wipper in de badkamer erbij. Dan ga ik met Ylana douchen of in bad O+ .
Als we klaar zijn leg ik haar in de wastafel, handdoek over haar heen slaan, badjas aan en dan pak ik Ylana op om haar af te drogen en aan te kleden.
dat is ook nog een idee. Gaat helemaal goed komen!

Fijn dat jullie zo lekker geslapen hebben! Doet goed he?

Ilse heeft goed gebruik gemaakt van de slaap lekker massage olie. Van 20.30 tot 23.45 geslapen ( we hebben haar wakker moeten maken voor de voeding) en daarna tot 7.30. Om 8.15 heb ik haar er weer ingegooid en ze slaapt nog steeds.
Ik zag net hier in de krant dat er morgen hier in de buurt een cursus babymassage start. Ik heb gebeld, en word als het goed is vandaag teruggebeld door de cursusleidster. Hopelijk is er nog plek en kunnen we morgen meedoen. Lijkt me heerlijk!
*poef* nu is het weg
pi_91106423
Werkende vrouw meld :D Leia kwam 1 keer om 2 en daarna geslapen tot 7 dus dat was fijn :)
pi_91106561
Hier had ik gister 0 zin om nog een fles te maken voor ze naar bed ging, maar ondanks dat ze dus gewoon aan de borst heeft gedronken kwam ze pas om 4 uur... Ze heeft dan dus toch een flinke hoeveelheid bij mij gedronken, en ik had ook best stuwing... Die dronk ze helemaal weg en ik weet hoeveel er in mn borst past zonder stuwing te hebben, dus dat is een flinke slok die ze dan ff weg drinkt.. Nu is mn borst nog een beetje gevoelig van de stuwing... Dus het was best flink.
pi_91106633
huiluurtje had Jen heel erg... Ik heb wat afgelopen... Bij Leyla had ik vrij snel door dat als ze overdag niet goed sliep of te veel prikkels had dat ze dan inderdaad ging huilen in de avond... Door haar dag meer regelmaat te geven en haar niet te veel te prikkelen en haar steeds bij de eerste tekenen van moeheid op bedje te leggen was het huilen in de avond ook vrij snel over.

Af gezien van de krampjes he? Die horen erbij en dat is gewoon heel vervelend. Bij ons hielp het om Leyla met haar buik op de hand, hoofdje dus naar de vloer, rond te wiegen... Tegendruk geven en warme doeken, of een warm kompres op haar buikje..
  maandag 10 januari 2011 @ 11:25:24 #182
259886 pessie
pi_91107402
Oh ja, even *O* voor nachtrust!

Hier vannacht om 2 uur een speentje (!) kunnen geven en om 4 uur wilde hij eten!!! *O* Echt fijn zeg! Dat is weer een nacht! Het gaat hier beter zonder biobim dan met. En volgens mij is hier de periode van bv-poep nu afgesloten. Vanochtend was het geen spuitpoep maar echt iets dikker, wel geel overigens.

Orea hoe vind je het om terug te zijn bij de collega's?
pi_91109712
Bij Leyla is de poep iets vaster dan bvpoep, dat komt denk ik door de nenatal.. Het ruikt wel precies hetzelfde.
pi_91110215
Oh en net op de weegschaal 6120!!! Dat is gewoon enorm! Zou ze eindelijk doorhebben dat een vol buikje toch wel lekker is?
  maandag 10 januari 2011 @ 12:50:33 #185
259886 pessie
pi_91110267
Tico wat fijn zeg!
Wat betreft poep, broccoli-poep is echt smerig. Ik snap even niet dat er mensen zijn die bv-poep vies vinden.

Hoe gaat het eigenlijk met flugeltje? Volgens mij hebben we al een tijdje niets van haar gehoord.
  maandag 10 januari 2011 @ 13:16:14 #186
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91111330
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 09:54 schreef pessie het volgende:
Saffier dat klinkt absoluut heerlijk! Heeft Tobias ook meegedaan?

Bol, hoe gaat het nu met Ayrton? Baby's hebben regelmatig krampjes, Leia van Orea heeft 4 (?) maanden krampjes gehad. Erg vervelend maar weinig aan te doen, behalve Infacol of Cinababy maar dat schijnt niet bij iedere baby goed te werken.
Ja die heeft ook heerlijk geslapen gelukkig. Om 17.30 ging hij vrijwillig en zonder eten naar bed :{ Ziek. Die heb ik tegen 21 uur wakker gemaakt om wat te drinken en toen om 8 uur weer wakker gemaakt.
Hij heeft weer ontstoken amandelen bleek net bij de HA.

Ylana had en heeft soms nu nog huilavonden van 19-23 uur -O- zo vreselijk zielig en je doet er bijna niets aan. Rondlopen of met haar in mijn armen in bed gaan liggen wilde wel eens helpen maar ook niet elke keer.

Leyla boven de 6 kilo, wat goed Tico, dát zal lekker voelen zeg! *O* MOrgen met Ylana voor prikjes, ben benieuwd wat zijn nu weegt, ik gok ook rond de 6 kilo nu.

Werkende mama Orea heerlijk geslapen *O* fijn zeg! Werkze vandaag :D ja toch? vandaag?
Ylana
pi_91118469
Klinkt heerlijk Saffier!!! En Leyla word een grote meid!!

Net prikjes gedaan en ging weer bijna zonder te huilen en hij weegt nu 6780 gr, wat een verschil he met jullie meisjes. Lengte is 62,5 eindelijk eens goed gemeten!
pi_91119438
Ik heb net voor het eerst nageltjes geknipt. Dat is echt eng.
pi_91119723
hoe oud is mex nou??

echt wel een verschil tussen jongens en meisjes haha
pi_91119794
Mex, goed gegroeid! En knap dat ie bij de prikjes niet huilt!

Nageltjes knippen lijkt me ook eng, ik bijt nu de losse haakjes eraf.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91119936
Ik vijlde ze steeds, maar nu waren ze echt lang en dan is knippen sneller.
pi_91121023
Hij is nu net 3 maandjes. Ik vond het echt veel,maar ze zei dat het normaal was,dus prima.

Hij drinkt alleen te veel,over de liter, als dat nog een week zo blijft kan ik beter rijstebloem gaan geven zegt ze. Dat is dan beter als elke dag teveel drinken.
En als het bij 4 maanden nog steeds zo is dan ook al met groente en fruithapjes beginnen.
Weet nog niet wat ik ga doen, even over nadenken.
pi_91121882
Gebruik je ook al forte voeding troeta?
pi_91122325
Zo! De dag zit erop.. Nog 10 min dan ben ik thuis en knuffel ik mijn meisje plat :)

Hik en Fan moesten toch ook vandaag weer aan het werk na verlof? Hoe is dat gegaan? Eerste kolfbeurt had ik maar 130 cc maar bij de 2e 175 :D dus precies de voedingen voor morgen gered in 2 keer *O* (geruststelling) mijn werkplek was versierd.. En super leuk nieuw team! Nieuw jaar, nieuw (leuk) team. Heb er wel zin in zo :)
pi_91122595
Klinkt goed allemaal Orea!! Knuffelse straks!

Ja, ook al Tico!
pi_91124722
troeta, hij is iets groter dan floris met 3,5maand. die was toen 6555.
wat was ie bij zn geboorte eigenlijk.

vandaag laatste dag kleine baby ;( gek hoor, half jaar geleden had k echt niet t idee dat ie er over 13 uur zou zijn :)
vandaag ook overgestapt op voeding nummer 2.
gek idee hoor, waar is de tijd gebleven...

orea, gelukkig was je werkdag geslaagd

ik zit in de kou te wachten tot mn tennisles :')
pi_91125405
Bij zijn geboorte was hij 3360 gram, en Floris?
En alweer een half jaar! Geef je al vast voedsel of gaan jullie deze week beginnen?
  maandag 10 januari 2011 @ 18:38:08 #198
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_91125432
Troeta: die liter is ook maar een richtlijn!
K. had ook altijd honger, maar die reageerde slecht op de groente/fruit met heel veel krampen.
Ik heb het toen tot hij 6 maanden was 1 fles van 270+9 schep en 3 flessen van 240 + 8 scheppen mogen geven. Alleen op die manier bleef hij redelijk tevreden en volgens zijn eigen curve groeien...

Heb nu ook weer een hongerlapje: we zitten nu al op de 900 cc per dag en hij is morgen 10 weken.

Orea: fijn dat je een leuke werkdag hebt gehad!
pi_91126519
Ja, die krampen wil ik hem ook niet aandoen, maar hij zit nu al op 5x180 en 1x 210, dat is 1110 en hij schreeuwt na elke fles om meer, wat ik vaak nog wel kan afleiden met een speentje en zingen.
Heb geprobeerd om elke fles 210 te geven,maar dan kwam die nog 6x, dus dat doen we maar ff niet meer!
In andere landen is de richtlijn 1200 cc, dus die hou ik maar aan.
Had jij ook geen rijstebloem tot 6 maanden?
pi_91126618
En meer water erbij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')