abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91179902
Dan is het maar goed dat het vergoed wordt ja. 30 euro per pak waar ze 1,5 week mee doet. Amy heeft voor de rest niet veel klachten. Alleen groeiachterstand en spugen. In het lijstje staat ook terugkerende verkoudheid en ze is vanaf 3,5 maand constant verkouden geweest maar dat kan ook liggen aan het feit dat ze naar het kdv gaat.

Ben nu allemaal dingen aan het opschrijven wat er misschien mee te maken kan hebben. Zoals dat ze eigenlijk altijd groene poep heeft. Geen idee of het er iets mee te maken heeft.
pi_91180376
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:22 schreef sherezade het volgende:

[..]

5x180?? per dag aan voeding?? Wat is haar gewicht nu dan??
ik heb dat 2 maanden geleden ook gehad dat mijn dochtertje gewoon behoefte had aan meer voeding, ik heb destijds gebeld naar het CB en die advisseerden mij om het kind af te leiden en geen fles te geven....makkelijker gezegd als gedaan, heb zelf maar eens honger.
Ik heb haar gewoon die extra voeding gegeven en na 2 weken had ze geen behoefte meer aan de extra voeding en zat ze weer op de oude hoeveelheid ...dus waarschijnlijk had ze even een groeisprintje
5 keer 180/6 ja, dat is toch niet vreemd? Ik denk idd ook dat het een groeispurt is, dus ik ga haar de laatste voeding 210/7 aanbieden. Ik denk ook dat wanneer ze weer uit deze spurt is, ze weer terug gaat naar de normale hoeveelheden.

@ Solagratia: Isabelle heeft ook KMA, al is dat nog niet bewezen. Ze doet het gewoon veeeel beter op de allergy care en daarom houden we deze voeding voorlopig aan, op aanbevelen van de KA. Het wordt ook gewoon vergoed. Zonder de test eigenlijk. Wat wij merkten aan Isabelle is dat ze ontzettend last had van krampen, meteen ook na elke voeding. Veel huilen, abnormaal veel. Ook heeft ze verborgen reflux en dat hangt vaak samen met kma. Verder is ze vanaf haar geboorte meestal snotterig/verkouden.
pi_91180775
Dat is het rare, Amy heeft nooit last van krampjes gehad en veel huilen ook niet. Anders had ik veel eerder bij de huisarts gezeten. Misschien komt dat omdat ik 3,5 maand borstvoeding heb gegeven? Want die verkoudheid herken ik wel, maar dat is vanaf dat we overgingen op de fles.
pi_91181540
Hmm ja, ze kan er dan alleen last van hebben gehad als jij melkproducten at/dronk natuurlijk..Lastig hoor, je wil zo graag een oorzaak vinden zodat je er wat aan kan doen.
pi_91182970
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:09 schreef Noa24 het volgende:

[..]

5 keer 180/6 ja, dat is toch niet vreemd? Ik denk idd ook dat het een groeispurt is, dus ik ga haar de laatste voeding 210/7 aanbieden. Ik denk ook dat wanneer ze weer uit deze spurt is, ze weer terug gaat naar de normale hoeveelheden.

@ Solagratia: Isabelle heeft ook KMA, al is dat nog niet bewezen. Ze doet het gewoon veeeel beter op de allergy care en daarom houden we deze voeding voorlopig aan, op aanbevelen van de KA. Het wordt ook gewoon vergoed. Zonder de test eigenlijk. Wat wij merkten aan Isabelle is dat ze ontzettend last had van krampen, meteen ook na elke voeding. Veel huilen, abnormaal veel. Ook heeft ze verborgen reflux en dat hangt vaak samen met kma. Verder is ze vanaf haar geboorte meestal snotterig/verkouden.
nee is niet vreemd, zolang het gewicht prima is..
mijn dochtertje zit op 5x 150/5 en is 5 maanden en heeft daar ruim voldoende aan
pi_91184665
Shit zeg Sola, daar zit je ook niet op te wachten zeg :*

Ilse zit nu qua voedingen op 3x 180/6 en 2x 150/5. Ze is er zo tevreden mee. Dus we houden het voorlopig zo.

Vanmorgen naar babymassage geweest met Ilse, ze vond het heerlijk. Ze lag lekker rond te kijken, en te lachen naar iedereen. Wel was mijn planning een beetje beroerd, de cursus was van 10-11.30 en om 11 uur moest Ilse drinken. Dus vanaf 10.50 werd ze wat onrustig. Na de fles kon ik haar niet meer masseren, als ze gedronken heeft moet ze echt even rechtop zijn, anders komt het er net zo hard weer uit. Volgende keer dus proberen een uurtje voor de start haar een fles te geven.

Wel gek hoor, om zo te lezen dat er weer wat aan het werk zijn gegaan. Ik had dit weekend ook eigenlijk moeten beginnen, maar gelukkig hoeft het nog niet. Moet ook eerlijk zeggen dat ik denk dat het ook nog niet zou lukken. Mijn energie is nog niet hoe het zijn moet.
*poef* nu is het weg
pi_91184999
Floris heeft 3x180/6 en 1 keer 210/7. Hij ging namelijk nooit slapen met 180/6, was t huilen en niet stil te krijgen. En met 90/3 ging hij wel slapen, dus uiteindelijk maar 210/7 s avonds gaan geven en sindsdien gaat ie gewoon slapen s avonds

Toen ik overstapte van bv naar fv deed ik 6x 150/5, maar hij deed t veel beter op 5 x 180/6. Uiteindelijk ging ie naar 4 flessen, eigenlijk al vrij snel..Gek eigenlijk hoe dat werkt :)
pi_91185623
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris heeft 3x180/6 en 1 keer 210/7. Hij ging namelijk nooit slapen met 180/6, was t huilen en niet stil te krijgen. En met 90/3 ging hij wel slapen, dus uiteindelijk maar 210/7 s avonds gaan geven en sindsdien gaat ie gewoon slapen s avonds

Toen ik overstapte van bv naar fv deed ik 6x 150/5, maar hij deed t veel beter op 5 x 180/6. Uiteindelijk ging ie naar 4 flessen, eigenlijk al vrij snel..Gek eigenlijk hoe dat werkt :)
Wat doe je hier, ga naar je eigen topic ;) ;)
*poef* nu is het weg
pi_91186066
nee hoor, vind het alleen maar leuk als je hier nog post. :*
*poef* nu is het weg
pi_91186190
Ik begreep dat t een grapje was hoor haha

Wilde al zeggen: ik heb al heel veel ervaring met mijn grote baby
pi_91186534
Heb vandaag de babydoos opgehaald bij de prenatal.Dat is ook 3x niks zeg. Zitten er ook nog kortingsbonnen in die tot december 2010 geldig zijn.. 8)7

Ilse dr haar is weer normaal O+ na 2 keer wassen met andrelon :')
*poef* nu is het weg
pi_91186974
Heftig spul die massage olie :D

Ik weet niet eens meer wat er in die babydoos zat..lang geleden. Maar ik heb wel kortingsbonnen tot december 2010 (zou handig zijn als k ze mee zou nemen als ik richting een prenatal ga :'))
pi_91199206
Ik denk niet dat je daar dan nog zoveel aan hebt Sonnetje :D
pi_91199327
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 08:38 schreef Solagratia het volgende:
Hard achteruit rennen...

Hoe voel jij je vandaag, je hebt er nu een nachtje over kunnen slapen... Morgen is het alweer donderdag.
Ik zat ook nog te denken he... Als je de conditie van Amy echt niet vertrouwd dan mag je natuurlijk ook via de huisarts laten doorverwijzen naar de SEH. Toen Leyla haar lijntje zo afboog en ze opeens maar flessen moest drinken terwijl ze dat niet deed en dus te weinig binnen kreeg en niet meer plaste heb ik ook de huisarts gebeld, die hoorde het verhaal aan en stuurde me door naar de SEH...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91199387
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 08:38 schreef Solagratia het volgende:
haha, 2011 bedoelde k :natuurlijk :D
pi_91199444
Ik voel me een stuk rustiger dan gister, maar niet echt op en top hoor. Het duurt mij eigenlijk te lang voor het donderdag is, ik heb het gevoel alsof ik een tijdbom in huis heb. Ik zou het liefst heel de dag wegen, maar denk dat het verstandiger is om 1 weegschaal, die bij het CB, aan te houden. Plus dat ik mezelf dan helemaal gek maak. Met die plasluiers vind ik het zo lastig. Amy heeft niet veel plasluiers. We leggen haar om half 7 in bed 's avonds en de volgende ochtend 8/9 uur heeft ze een hele zware luier, maar ze lekt nooit door. De rest van de dag heeft ze denk ik nog 3 plasluiers. Maar ze zijn nooit zo zwaar dat ze goed vol zitten. Ik weet niet wanneer iets een goede plasluier is. Maar zo lang ze plast hoeven we nog niet naar de SEH denk ik. (al zou ik haar het liefst nu oppakken en naar de kinderarts gaan)
pi_91200160
Zolang ze toch goed wakker is en minimaal die 500cc drinkt is ze echt geen bom die vandaag nog afgaat.
pi_91200381
Klopt, en ze heeft haar ochtendfles leeggedronken dus de dag is goed begonnen.

Wie weet hoe het zit met hoofdomtrek, hoe gaat de groei daarvan? Zijn daar ook gemiddelden voor hoe snel dat moet groeien?

[ Bericht 46% gewijzigd door Solagratia op 12-01-2011 10:23:40 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:10:41 #295
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91203255
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:32 schreef Solagratia het volgende:

Wie weet hoe het zit met hoofdomtrek, hoe gaat de groei daarvan? Zijn daar ook gemiddelden voor hoe snel dat moet groeien?
Ja. Ik weet alleen niet welke gemiddelden. Ze hadden Nathan een keer verkeerd gemeten en toen kwam de wvk een beetje gestressed haar kantoor uitlopen en hing direct een meetlint om Nathan's hoofd. Gelukkig was het gewoon verkeerd meten.
pi_91203298
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:32 schreef Solagratia het volgende:

Aan de hoofd en gewicht houden ze de groei in de gaten... Blijft haar hoofdomvang ook achter? (Ja daar zijn dus ook curves voor)
pi_91203375
ik zal mijn studieboek er eens bij pakken *moment*
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91203407
Haar hoofdomtrek bij geboorte 33,4 en 16 december was het 39,8
Ik zag ineens dat het tussen 13-10 en 18-11 maar 0,5 cm gegroeid was en toen was ze ook maar 185 gram aangekomen.
pi_91203488
gemiddelde waarden:

0 maanden 3300g 52cm schedelomtrek 35cm
1 maand 4400g 55cm schedelomtrek 37,5cm
2maanden 5250g 58cm schedelomtrek 39,5cm
3 maanden 6000g 61cm schedelomtrek 41cm
4maanden 6750g 64cm schedelomtrek 42cm

en dan verder bij elke maand ongeveer 1cm in schedelomtrek erbij.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91203524
Maar het is wel belangrijk dat ze de centimeter elke keer hetzelfde houden, dat gaat bij ons cb weleens fout.
29/10/'10 - 25/03/'13
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')