abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91162187
Blugh, Ik ben net gaan wegen met Amy en ze is in bijna 4 weken maar 10 gram aangekomen. 5830 is ze nu en 16 december was ze 5820. De weegschaal bleef eerst op 57nogwat staan en toen kreeg ik bijna een hartverzakking, maar dit is nog steeds goed shit. Ik barstte bijna in huilen uit daar. Pffff. Vrijdag moet ik weer komen wegen en dan is er een arts die haar bekijkt, heb ook gelijk maar een afspraak gemaakt bij de huisarts donderdag. Nou ja mijn gevoel dat het niet helemaal goed zat klopte wel in elk geval. En ze waren ook heel behulpzaam voor de verandering dus dat is wel fijn.
Het stomme is dat ze bijna niet meer spuugt (geen golven meer) terwijl we steeds dachten dat het daar aan zou kunnen liggen.

Nu mijn gevoel hierover klopt ga ik ook denken aan de andere dingen waarvan ik dacht :{ maar waarvan mijn verstand zei dat het onzin was. Bijvoorbeeld dat ze heel de dag door moe lijkt en dat ze al weken van die schaduwen onder haar ogen heeft. Maar goed dat kan ook gewoon niets zijn. Een baby moet ook veel slapen.

Ik zit er nu echt even doorheen merk ik. Al wekenlang die onzekerheid of ze wel goed groeit en dan de ene afspraak niet en de volgende wel en die daarna is het weer niet. Waarschijnlijk maak ik me nu drukker om dingen die er helemaal niet toe doen en is het gewoon iets heel simpels waar ik me nu teveel zorgen over maak. Ik weet eigenlijk niet eens hoe het kan dat baby's niet goed groeien, wat er dan allemaal aan de hand kan zijn zeg maar. Ga ook maar niets opzoeken. Ik hoor donderdag bij de huisarts vast dat het niets is en vanavond voel ik me weer een stuk positiever.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:33:06 #252
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91163956
Ach Sola wat naar zeg! :* . Ik kan me goed voorstellen dat je er wel doorheen zit nu! En dat terwijl je over bent gegaan op de fles zodat ze meer zou groeien (toch?). Echt vervelend, ik hoop dat de HA je meer duidelijkheid kan geven.
pi_91164098
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:46 schreef Solagratia het volgende:
Blugh, Ik ben net gaan wegen met Amy en ze is in bijna 4 weken maar 10 gram aangekomen. 5830 is ze nu en 16 december was ze 5820. De weegschaal bleef eerst op 57nogwat staan en toen kreeg ik bijna een hartverzakking, maar dit is nog steeds goed shit. Ik barstte bijna in huilen uit daar. Pffff. Vrijdag moet ik weer komen wegen en dan is er een arts die haar bekijkt, heb ook gelijk maar een afspraak gemaakt bij de huisarts donderdag. Nou ja mijn gevoel dat het niet helemaal goed zat klopte wel in elk geval. En ze waren ook heel behulpzaam voor de verandering dus dat is wel fijn.
Het stomme is dat ze bijna niet meer spuugt (geen golven meer) terwijl we steeds dachten dat het daar aan zou kunnen liggen.

Nu mijn gevoel hierover klopt ga ik ook denken aan de andere dingen waarvan ik dacht :{ maar waarvan mijn verstand zei dat het onzin was. Bijvoorbeeld dat ze heel de dag door moe lijkt en dat ze al weken van die schaduwen onder haar ogen heeft. Maar goed dat kan ook gewoon niets zijn. Een baby moet ook veel slapen.

Ik zit er nu echt even doorheen merk ik. Al wekenlang die onzekerheid of ze wel goed groeit en dan de ene afspraak niet en de volgende wel en die daarna is het weer niet. Waarschijnlijk maak ik me nu drukker om dingen die er helemaal niet toe doen en is het gewoon iets heel simpels waar ik me nu teveel zorgen over maak. Ik weet eigenlijk niet eens hoe het kan dat baby's niet goed groeien, wat er dan allemaal aan de hand kan zijn zeg maar. Ga ook maar niets opzoeken. Ik hoor donderdag bij de huisarts vast dat het niets is en vanavond voel ik me weer een stuk positiever.
Wat shit zeg!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91164186
Sola wat rot zeg!
Lijkt me echt lastig als je kind zo slecht groeit..bah!
kan me voorstellen dat je bijna moest huilen daar!
pi_91165143
@ Pessie ik was inderdaad overgegaan op fles omdat ze nooit lang genoeg dronk aan de borst voor de achtermelk. Toen ging het 1 afspraak goed, want ze was goed gegroeid en toen dacht ik dat het was opgelost. Maar we moeten dus even verder kijken.

Ik ging gelijk een afspraak maken bij de HA dus ik stond in de wachtkamer te wachten en ze zat lekker naar iedereen te lachen. Bij de assistent ook, die was helemaal gesmolten toen. Iedereen zegt dat dat ze altijd zo lekker vrolijk is. Maar thuis is ze veel minder vrolijk, vaak mopperig en huilerig als ik haar uit bed haal.

Wat wel weer een beetje grappig was het gesprekje met de assistente
Zij: Wat is ze schattig! En zo lief klein! Wat zijn de klachten?
Ik: ja ze groeit niet goed
Zij: oh...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:02:17 #256
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91165228
Oh Sol, dat is shit zeg!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91165502
Ik vind het moeilijk te relativeren want ik weet niet goed wat de consequenties kunnen zijn. Hoe erg het is dat Amy niet is aangekomen. Of het zorgwekkend is, of alleen vervelend zeg maar.
pi_91166310
En zo zie je dat je moederinstinct het toch goed had...
pi_91167345
Ja Tico!! Ook dat bedacht ik mij op de weg naar huis. "zie je wel, zie je wel" Ik vond mezelf al zo overdreven bezorgd dat ik heel de dag zorgen maakte. En ik was vanochtend aan het twijfelen of ik wel zou gaan wegen (het is een kdv dag, maar ik werk thuis dus dan kan het makkelijker) J. vond het eigenlijk niet zo nodig. Ben blij dat ik het heb doorgezet.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:49:16 #260
259886 pessie
pi_91167476
Sola afgelopen 5.5 maanden heb ik geleerd dat moedergevoel het bijna nooit fout heeft. /goed dat je daarnaar geluisterd hebt!
pi_91170399
Even een hele ego trotse mama post :@

Hij is ondanks de mogelijke kinkhoest en vele spugen toch 6!!!!cm langer en 1 kilo zwaarder dan bij de geboorte.. Hij was 51 cm en nu 57 en 3345 kg en nu 4350..Dat vind ik toch wel heel fijn. *O* *O* Hij is heel sterk vond de arts. ze was helemaal onder de indruk van zijn kracht *O*
Dat wist ik al wel want hij teigert zijn bed door, kan vanaf geboorte zijn nek omhoog houden.

6 weken alweer die kerel van mij :D
pi_91171660
Oh wat fijn Pvoesss! Dat lijkt me wel een fijne geruststelling na de ziekenhuisopname. :Y
pi_91171770
Nog 1 dag dan zit mijn werkweek er weer op!

Ging allemaal prima met wegbrengen, op tijd op het werk 8-) en om 16:45 was ik weer op de opvang! Lekker thuis kunnen kneuteren, nog voeden.. spullen voor morgen klaargemaakt. En nu ben ik klaar. Straks nog kind op bed gooien! O+

En ik kom weer onder de mensen hoor! Lichte keelpijn, schor :')

Heb nog niet bijgelezen, ga ik straks even doen! Meneer heeft eten klaar (patatjesssssss :D O+)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:04:23 #264
259886 pessie
pi_91173510
Pvoess wat fijn zeg!
pi_91176088
Pvoess wat ontzettend fijn! En wat een sterke kerel idd zeg, dat hij al zo tijgert!
Solagratia, wat ontzettend naar...zo zie je maar weer dat je toch naar je moeder-
gevoel moet luisteren. Hopelijk vinden ze snel een oorzaak of oplossing.
pi_91177166
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:46 schreef Solagratia het volgende:

wat vevrvelend zeg, ik hoop dat de arts kan achterhalen waar het aan ligt
pi_91177217
Solagratia, wat ontzettend vervelend zeg! En dan had je toch gelijk dat je je zorgen maakte om Amy. Ben benieuwd of er een oorzaak gevonden wordt en of er iets aan gedaan kan worden.

Pvoesss, wel heel fijn voor jou dat je katertje zo goed gegroeid is, ondanks de ziekenhuisopname!

Mijn tweede werkdag verliep alweer een stuk beter!
pi_91177479
Wat onwijs klote Sola! Spuugt ze al vanaf geboorte? En wat krijgt ze voor voeding? Ik herken er helaas een hoop in van Amber en die bleek KMA te hebben.
:* voor jullie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91177653
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:25 schreef Noa24 het volgende:
Isabelle heeft ineens niet meer genoeg aan 5x 180/6 op een dag. In plaats van dat ze slaapt van 21.00 tot 04/05.00, wordt ze nu echt wakker om de 4 uur. Ook 's nachts. Ze krijgt nu dus een voeding teveel. Ze heeft dan ook echt honger. Ik haar meerdere keren haar speentje gegeven, maar die eet ze bijna op en daar is ze ook op een gegeven moment echt niet tevreden mee en dan gilt ze het uit. Iemand enig idee wat ik nu moet doen? Overgaan op 6 x 150 ofzo? Maar dat werkt volgens mij ook niet.
Ik moet denk ik straks het consultatiebureau maar bellen, misschien heeft dit te maken met het feit dat ze deze week 4 maand wordt?
5x180?? per dag aan voeding?? Wat is haar gewicht nu dan??
ik heb dat 2 maanden geleden ook gehad dat mijn dochtertje gewoon behoefte had aan meer voeding, ik heb destijds gebeld naar het CB en die advisseerden mij om het kind af te leiden en geen fles te geven....makkelijker gezegd als gedaan, heb zelf maar eens honger.
Ik heb haar gewoon die extra voeding gegeven en na 2 weken had ze geen behoefte meer aan de extra voeding en zat ze weer op de oude hoeveelheid ...dus waarschijnlijk had ze even een groeisprintje
pi_91178160
Vicky, ze spuugt al vanaf haar geboorte ja. Maar ze heeft geen last van maagzuur ofzo dus er is nooit wat aan gedaan. Op dit moment denk ik ook aan KMA. Zit in de familie namelijk en daarom geven we hypo allergene voeding. Ik ben benieuwd wat de huisarts ons gaat vertellen donderdag.
pi_91179093
Hopelijk word je donderdag wat wijzer, anders een verwijzing voor de kinderarts vragen hoor! De huisarts mag volgens mij geen kma-voeding voorschrijven.
Amber was ook vanaf geboorte aan het spugen en toen ze 3w oud was zat ze ruim 100gr onder haar geboortegewicht. Ze bleek ook reflux te hebben. Mbv Friso allergycare en Zantac is het helemaal goed gekomen.

:*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91179289
Huisarts mag dat inderdaad niet. Kinderarts wel, omdat het ook eerst bewezen moet worden.. Dan de juiste formuliertjes en dan krijg je die voeding vergoed...dat is ook maar goed want ik zeg ff uit m'n hoofd dat je 32 euro voor een pak betaald. En het ligt er ook aan hoe erg de allergie is, als het een hele erge allergie blijkt dan krijg je speciale voeding zoals neocate, naar mijn weten is dat ook alleen op recept verkrijgbaar.
pi_91179343
Allergycare kan je zonder recept halen en dat kostte toen 30 euro per pak.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91179730
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 20:54 schreef Vicky het volgende:
Allergycare kan je zonder recept halen en dat kostte toen 30 euro per pak.
Klopt, neocate is een hele aparte lijn. Dat is ook de voeding die arwen wel verdraagt, aangezien die ongeveer voor alles allergisch is behalve rijst en speziebonen (grapje!) ligt het gewoon aan hoe erg de allergie is. Heb je aanleg voor allergie dan gebruik je ha, bij een koemelkallergie inderdaad de allergycare of pepti. Bij een zware allergie ga je richting neocate.
pi_91179786
Het is dus belangrijk om te weten hoe erg het is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')