Ik vond dat het: "NEE! Ga maar klagen bij de NS-Balie!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:58 schreef Crientj het volgende:
[..]
.... Dat mag wel wat minder.
Zal maandag eens kijken op sjors of het daar staat.
Als Kioskmedewerker moet ik hier toch even op reageren. Wij hebben eergisteren in de mail de voorwaarden voor de actie gekregen en daar staat niets vermeld over maandkaarten, dus ik kan me ergens voorstellen dat de medewerker of medewerkster in kwestie hier niet mee akkoord ging.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:23 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik vond dat het: "NEE! Ga maar klagen bij de NS-Balie!![]()
![]()
" blaffen ook wel wat minder kon.Het is natuurlijk ook gewoon volstrekt kansloos van de NS dat ze consumenten beter informeert dan haar eigen dochterondernemingen en personeel. Of proberen ze vast een voorschotje te nemen op het zelf informeren van de reizigers?
Of de belgen er zo blij mee zijn weet ik niet, ze hebben nog steeds het recht op overpad in Nederland.quote:De IJzeren Rijn is de eerstkomende twintig jaar van de baan. De Duitse regering werkt niet mee aan het opnieuw in gebruik nemen van deze oude, deels vervallen 19e eeuwse railverbinding tussen het Duitse Roergebied en Antwerpen.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:01 schreef Temlin het volgende:
[..]
Of de belgen er zo blij mee zijn weet ik niet, ze hebben nog steeds het recht op overpad in Nederland. genoeg aan de Montzenlijn.
Hm, dan weet ik het ook even niet. Zal maandag nog es kijken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bestelde vanmiddag in Ede-Wageningen een kop koffie bij een Kiosk-meid die mij al zeker 200 keer gezien heeft de afgelopen 2 jaar, en die zei eerst gewoon "1,90" Maar toen ik zei dat ik een maandkaart had was het goed. Ze deed nog wel een beetje moeite om het te controleren, maar meer ook niet. Daar is men in elk geval wel op de hoogte van de actie
Woo gaafquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:15 schreef James1988 het volgende:
Nu op Veronica: Top Gear. Een race van auto, motor en... stoomlocomotief. Londen naar Edinburgh, over de routes zoals in 1949. Ook oldtimers dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
Nog gefeliciteerd met je verjaardag.quote:
En Hammond te zien janken op die motorquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:35 schreef V2 het volgende:
Ohja, die EP is tof. Al was 't maar om Clarkson te zien kolenscheppen![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:33 schreef Temlin het volgende:
JammerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
En Hammond te zien janken op die motor
Nou, liever nietquote:Op zaterdag 8 januari 2011 09:52 schreef Christiaan het volgende:
Servexsurvey in de mailbox over vis op het station. Denk dat ze een visketen willen beginnen, allerlei vragen over wat voor soort vis je lekker lijkt en zo.
Van de geur van verse kaasbroodjes wordt 'k nu anders ook al niet bepaald blijquote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:32 schreef V2 het volgende:
[..]
Nou, liever nietruikt straks heel 't station naar vis
Ze vroegen onder meer naar Sushiquote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Van de geur van verse kaasbroodjes wordt 'k nu anders ook al niet bepaald blij. Ze mogen van mij best een haringtent neerzetten hoor
Welneequote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:32 schreef V2 het volgende:
[..]
Nou, liever nietruikt straks heel 't station naar vis
Maar ze kunnen de aankomst van allenbij wel lekker monteren dat het heel spannend lijkt terwijl May net zo goed al 2 uur had kunnen zitten pimpelen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
id zeg![]()
Hoe veel eerder was May nou in die bar dan Clarkson? Zal niet veel meer dan een paar minuten geweest zijn
Ja tuurlijkquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar ze kunnen de aankomst van allenbij wel lekker monteren dat het heel spannend lijkt terwijl May net zo goed al 2 uur had kunnen zitten pimpelen.
Wij hadden gisteren gewoon 2 papiertjes liggen met daarop de exacte voorwaarden. Volgens mij waren die binnengekomen via de VAR (computer voor kaartverkoop), maar natuurlijk heeft niet elke Kiosk een VAR staan.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:30 schreef Zyron het volgende:
[..]
Als Kioskmedewerker moet ik hier toch even op reageren. Wij hebben eergisteren in de mail de voorwaarden voor de actie gekregen en daar staat niets vermeld over maandkaarten, dus ik kan me ergens voorstellen dat de medewerker of medewerkster in kwestie hier niet mee akkoord ging.
Hebben wij niet nee, maar gewoon mailtje van commercie met de nodige info.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wij hadden gisteren gewoon 2 papiertjes liggen met daarop de exacte voorwaarden. Volgens mij waren die binnengekomen via de VAR (computer voor kaartverkoop), maar natuurlijk heeft niet elke Kiosk een VAR staan.
Op welk station werk je?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:42 schreef Zyron het volgende:
[..]
Hebben wij niet nee, maar gewoon mailtje van commercie met de nodige info.
Dankjequote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:37 schreef Temlin het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
geh, een Plan V als intercity naar Alkmaar. top.
12:39 was ie op Zaandam. somda zat ernaast met de materieelvoorspelling.
Dat zei ik helemaal niet. Ik was toen niet eens online.quote:
Het ging over mijquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat zei ik helemaal niet. Ik was toen niet eens online.
Het zou verboden moeten worden.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging over mijEn een andere sukkel die zich ziggy noemt
Autodropquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het zou verboden moeten worden.
Ja zo is het wel goed ja. Hierna stop ik ook met spammen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoeveel is de ideale groepsgrootte? Ik denk dat we zo met best een ideaal groepje zijn eigenlijk
quote:
En zo is het bier niet in 5 minuutjes opquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:59 schreef dennistd het volgende:
Lijkt mij ook, kun je met 2 vierzitters af
Starbucks Koffie. Alleen maar om jou te pesten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat wordt er in de Fyra getapt eigenlijk??
Wat zegt de reisplanner of de supportersclub?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:48 schreef snellehenk het volgende:
Weet iemand of er na voetbalwedstrijden extra treinen worden ingezet ?
Ik ben namelijk van plan om met een paar maten naar Ajax - Anderlecht te gaan op 24 feb.
De wedstrijd begint om 21.05 en eindigt dus ongeveer rond 22.50.
Mocht het nog verlenging worden, dan ga ik de laatste trein niet redden.
Hoop dat ik in het goede topic heb gepost.
Reisplanner zegt dat er om 23:04 en 23:34 een trein gaat, die eerste haal ik sowieso niet. De tweede haal ik niet als er verlenging komt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat zegt de reisplanner of de supportersclub?
Grmpfquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:49 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Starbucks Koffie. Alleen maar om jou te pesten.
Hee dat was woensdag ook al zoquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:59 schreef greavy het volgende:
Gevolg bleef wel dat de Stoptrein Amersfoort-Barneveld Centrum opgeheven werd voor de rest van de dag in verband met tekort aan materieel.
Er zullen misschien best wat extra treinen ingezet worden, maar dat zal meer in Amsterdam zelf zijn en niet helemaal naar Apeldoorn.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:48 schreef snellehenk het volgende:
Weet iemand of er na voetbalwedstrijden extra treinen worden ingezet ?
Ik ben namelijk van plan om met een paar maten naar Ajax - Anderlecht te gaan op 24 feb.
De wedstrijd begint om 21.05 en eindigt dus ongeveer rond 22.50.
Mocht het nog verlenging worden, dan ga ik de laatste trein niet redden.
Hoop dat ik in het goede topic heb gepost.
Bavaria? Dat is niet te zuipenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:42 schreef Peter het volgende:
Dat geven ze dan weer niet aan... http://www.nshispeed.nl/nl/fyra/catering-aan-boord-van-fyra
Gezien de oude railcateringkarretjes.. Blikjes bier en plastic bekers.. Bavaria? ( of wat verkoopt Servex?)
Dan wordt het bij een supermarkt drank inslaan dat wel van smaak isquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bavaria? Dat is niet te zuipen
oke, bedankt voor de info (Y)quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zullen misschien best wat extra treinen ingezet worden, maar dat zal meer in Amsterdam zelf zijn en niet helemaal naar Apeldoorn.
Oh nee, ik weet dat daar veel beter bier is, zolang ze geen Becks voor zetten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dudes
Zowel in de ICE als in de Pimpel is WEL goed bier te krijgen. Laten we niet doen alsof er een probleem ontstaat doordat er voor 12 uur geen goed bier te krijgen is
Denk toch dat je dat het beste met de supportersvereniging of met de club kunt kortsluiten. Zij zijn uiteindelijk degenen die vragen om die extra treinen. Zij regelen dat met de vervoerder (NS meestal). Dus zij weten dat als eerste, lijkt mijquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:58 schreef snellehenk het volgende:
[..]
oke, bedankt voor de info (Y)
weet je toevallig ook wanneer deze informatie op internet komt te staan?
of komt dat pas rond de tijd van de wedstrijd?
Franziskaner Hefe Weizen hequote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Oh nee, ik weet dat daar veel beter bier is, zolang ze geen Becks voor zetten.
Als we niet in een Plan V als ICE terecht komen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dudes
Zowel in de ICE als in de Pimpel is WEL goed bier te krijgen. Laten we niet doen alsof er een probleem ontstaat doordat er voor 12 uur geen goed bier te krijgen is
Boeiendquote:Op zondag 9 januari 2011 00:58 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als we niet in een Plan V als ICE terecht komen.
fotoos? Ik wil best een Protos zien die een V'tje sleeptquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:59 schreef greavy het volgende:
Defecte trein op de Valleilijn:![]()
Ik was één van de gelukkige reizigers in de V 867. Net na vertrek in Ede Centrum (rond 9:00?) werd er erg traag opgetrokken, en viel de tractie in één keer weg. Opnieuw opbouwen hielp niet. Een een of andere tractiekabel bleek stuk te zijn...
Uiteindelijk kwam de Protos 5035 leeg aan bij de 867 en werd pneumatisch gekoppeld, pantografen naar beneden van de 867. In Lunteren werd het stel ontruimd, iedereen moest met de Protos mee. In Barneveld Centrum werd iedereen verzocht de trein te verlaten en naar spoor 1 te gaan, alwaar een Protos zou komen die de reizigers mee zou nemen naar Amf etc.
Uiteindelijk kwam voor de CXX5035+867 het sein veilig, maar er kwam geen protos aan.. En hij wou niet weg zonder dat hij wist dat wij echt vervangend vervoer kregen. De Machinist had het sein laten herroepen en de slagbomen weer open. Iedereen mocht terug naar de CXX5035. De 867 nog op sleeptouw. Er werd met hoogstens 40 km/h doorgereden naar Amersfoort. De 867 werd later naar de Bokkeduinen gesleept en de Protos ging weer fijn pendelen. Gevolg bleef wel dat de Stoptrein Amersfoort-Barneveld Centrum opgeheven werd voor de rest van de dag in verband met tekort aan materieel.
Op deze pagina staat wel wat: http://langsderails.nl/nieuw/index.htmquote:Op zondag 9 januari 2011 01:22 schreef bork het volgende:
[..]
fotoos? Ik wil best een Protos zien die een V'tje sleept
Slecht plan: de kans is groot dat ie keert op de volgende ICE, en dan zit je van 13.55u tot 16.05u vast in Emmerich...quote:Op zondag 9 januari 2011 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bedoel, plan V in Emmerichmooie fotoos
En terug moeten ze toch
Leuke combi, alleen nog even goed husselenquote:Broek53 op somda:
De grootste kans is dat binnenkort een stam gevormd wordt van de drie minst-beschadigde ICR's en drie of vier I6/I10-rijtuigen. Die blijft dan voorlopig in dienst, omdat de drie meest beschadigde ICR naar Haarlem moeten voor herstel.
Ja, daar sta ik. Alhoewel niet veel zichtbaar. Ik sta in een hesje achter diegene met dat hesje en oranje rugzak.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Sta je ook bij dat groepje op die foto van Nico SPilt greavy?
Zo'n site is het hier nietquote:Op zondag 9 januari 2011 12:37 schreef greavy het volgende:
Owja. Even voordat mensen gaan zeuren: Die 2 laatste foto's heb ik niet vanaf niet-bevoegd terrein gemaakt. Daar mag ik komen..
quote:
Treinomlopen zijn niet echt te voorspellen nu, ze gooien erin wat er toevallig is.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:28 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand welk mat er rijdt op leiden -> diemen zuid op zondag avond?
Normaal gesproken DD-AR aangevuld met wat Matjes. Is de afgelopen weken eigenlijk niet echt anders dan normaal.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:31 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Treinomlopen zijn niet echt te voorspellen nu, ze gooien erin wat er toevallig is.
Meestal rijdt daar gewoon DD-AR of SGM geloof ik
Je mag toch geen dingen met dieselmotor vervoeren?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:47 schreef Yreal het volgende:
Ik ga mischien een poging doen om een Snorfiets te vervoeren per trein. Maar dan heb ik er niet zoveel aan als er SGM rijdt. In DD-AR of DDM-1 past het prima
Dat was al wel voorbijgekomen, maar nog niet dat het officieel bevestigd was volgens mij. Ga mij er binnenkort dan toch eens aan wagen.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Was dit al langsgekomen:
"Vanaf 10 januari 2011 kan met een Studenten OV-chipkaart bij NS op saldo gereisd worden. Het is ook nog mogelijk om met een papieren vervoerbewijs met 40 % reductie te reizen. Je moet dan niet inchecken, anders betaal je twee keer."
Dit is het einde van mijn bezoeken aan de kaartautomaat!
Bron
Hij rijdt op mengsmeerquote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je mag toch geen dingen met dieselmotor vervoeren?
10 euro incheck borg?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Was dit al langsgekomen:
"Vanaf 10 januari 2011 kan met een Studenten OV-chipkaart bij NS op saldo gereisd worden. Het is ook nog mogelijk om met een papieren vervoerbewijs met 40 % reductie te reizen. Je moet dan niet inchecken, anders betaal je twee keer."
Dit is het einde van mijn bezoeken aan de kaartautomaat!
Bron
D'r staat alleen weer nergens of je eerst Reizen op saldo bij de NS moet aanvragen of dat het gelijk werkt..quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Was dit al langsgekomen:
"Vanaf 10 januari 2011 kan met een Studenten OV-chipkaart bij NS op saldo gereisd worden. Het is ook nog mogelijk om met een papieren vervoerbewijs met 40 % reductie te reizen. Je moet dan niet inchecken, anders betaal je twee keer."
Dit is het einde van mijn bezoeken aan de kaartautomaat!
Bron
Onzin. Als ik incheck met mijn studentenkaart staat er weekOV gratis.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:27 schreef Peter het volgende:
[..]
D'r staat alleen weer nergens of je eerst Reizen op saldo bij de NS moet aanvragen of dat het gelijk werkt..
En kennelijk berekent NS altijd 40% korting, ook als je tijdens vrij reizen per ongeluk incheckt.
Op mijn VDU moest ik reizen op saldo wel apart activeren anders hoorquote:Op zondag 9 januari 2011 15:30 schreef Hugo__Boss het volgende:
Je hebt 2 NS producten op je kaart staan, dus dit hoeft niet geactiveerd te worden denk ik.
Tegenwoordig is dat al standaard geactiveerd ...quote:Op zondag 9 januari 2011 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op mijn VDU moest ik reizen op saldo wel apart activeren anders hoor
De OV-chipkaart site geeft anders nog altijd aan dat je niet moet inchecken bij de trein. Geen uitzonderingen.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:30 schreef Hugo__Boss het volgende:
Je hebt 2 NS producten op je kaart staan, dus dit hoeft niet geactiveerd te worden denk ik. Doordeweeks vrij reizen ging altijd al met inchecken. In het weekend inchecken geeft een flinke foutmelding.
Oh okee, wist ik nietquote:Op zondag 9 januari 2011 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat al standaard geactiveerd ...
Overal uit en incheckenquote:Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef Ireyon het volgende:
Reizen op Saldo gaat natuurlijk niet werken met een rondrit
Dan gaat het natuurlijk wel schoftig veel geld kosten natuurlijkquote:Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Overal uit en inchecken
Even lunchen en je overstaprecht is foetsie.
'k Las dat stuk en dachtquote:Op zondag 9 januari 2011 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat gaan we niet doen. Dan wordt het precies zoeen schertsvertoning als die jongens die een hobbyrondje maakten en toen met een halve bladzijde in de Metro kregen als "De Ultieme OV-Test"![]()
En dan het hele artikel vollullen over het bier in de pimpel.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat gaan we niet doen. Dan wordt het precies zoeen schertsvertoning als die jongens die een hobbyrondje maakten en toen met een halve bladzijde in de Metro kregen als "De Ultieme OV-Test"![]()
We gaan gewoon een leuk rondje maken
Uhuh, zo'n goed product is de chipkaartquote:Op zondag 9 januari 2011 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan gaat het natuurlijk wel schoftig veel geld kosten natuurlijk
*zwaai* toevallig ben ik vandaag net vrij. Loket zat op de plek waar Kiosk nu zitquote:Op zondag 9 januari 2011 15:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zo, ben op station Emmen. Voor de verandering hoef ik geen kaartje te kopen op zondagWat een verlaten boel is het hier toch, alleen de kiosk is open, NS loket lijkt jaren geleden al gesloten, treintijden van de vorige dienstregeling hangen er nog. Er staan nog net een paar OV chipkaart paaltjes. Sneltrein rijdt niet tot 4 uur, lijkt me meer dan logisch als je het aantal mensen ziet.
Gelukkig heb ik laptop + dongle bij me, anders was het wachten nogal saai
Kijk, vandaar. Ik verwachtte inderdaad dat we op Emmen Zuid zouden stoppen, maar heel station Emmen Zuid heb ik niet gezien. Nog niet afgebouwd?quote:Op zondag 9 januari 2011 16:08 schreef Zyron het volgende:
[..]
*zwaai* toevallig ben ik vandaag net vrij. Loket zat op de plek waar Kiosk nu ziten idd, de tijden van vorig jaar hangen er nog. Is gedaan omdat lastminute werd besloten om Emmen Bargeres langer open te houden. Alleen vertrektijd sneltrein klopt zodoende niet, dat moet .08 zijn ipv .09.
Geen last van zwervers in de hal?
Er schijnt nog zoiets te bestaan als internet en telefonie. Zou men al zo ver zijn daar in Emmen?quote:Op zondag 9 januari 2011 17:00 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Nee joh, er was haast niemand. Nog 3 andere mensen die zaten te wachten. Maar waar kan je dan terecht als je vragen hebt over je OV Chipkaart? Hoorde daar een keer een paar oudjes praten die zeiden dat je toch echt naar Zwolle moest als je wat geregeld wou hebben
Ja maar voor iets simpels als automatisch opladen moet je toch echt naar Zwolle.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:45 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Er schijnt nog zoiets te bestaan als internet en telefonie. Zou men al zo ver zijn daar in Emmen?
Inderdaad, of je studentenreisproduct ophalen. Maar er zal toch wel ergens in Emmen een automaatje te vinden zijn zeker? Trouwens, kan het zijn dat ik die in de kiosk niet toch heb gezien..quote:Op zondag 9 januari 2011 20:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja maar voor iets simpels als automatisch opladen moet je toch echt naar Zwolle.
Dat kan toch gewoon via Mijn OV-Chipkaart online geregeld wordenquote:Op zondag 9 januari 2011 20:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja maar voor iets simpels als automatisch opladen moet je toch echt naar Zwolle.
Het activeren van automatisch opladen gaat lang niet altijd bij de automaat. Hoe het precies zit, is een van de best bewaarde geheimen, maar bij sommige volstaat eenmalig geld op je kaart zetten voor het activeren, anderen moeten zich met legitimatie melden bij een NS/GVB/etc-balie.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:58 schreef Zyron het volgende:
Het aanvragen van automatisch opladen gebeurt online, het activeren gaat bij zo'n kleine gele automaat alwaar ook studenten OV's geactiveerd moeten worden. Het activeren van bijv. reizen op saldo bij NS of je VDU dient wel weer bij een NS-kaartautomaat te gebeuren.
In elk geval hebben wij in Emmen zo'n klein geel monster in de hoek staan, dus dat is allemaal geen probleem. Als het maar niet verder gaat dan dingen activeren en het opladen dan zit het allemaal wel snor en inmiddels hebben wij als Kioskpersoneel daar genoeg ervaring mee, hoewel het eigenlijk niet ons probleem is.
Ja het is echt heel raar en onduidelijk, maar het zou best kunnen dat het alleen op die manier moet bij een Connexxionactie van een tijdje geleden. M'n moeder had via die actie een kaart + automatisch opwaarderen aangevraagd en die moest het in elk geval zo doen. Ook zijn het steeds minder mensen die met de vraag van het opladen komen.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:40 schreef Zyron het volgende:
Is bij ons slechts een kwestie van bestelling ophalen op zo'n kleine gele automaat.. beetje vreemde gang van zaken als het zo verschilt. Snap ook wel dat mensen er dan kotsbeu vanworden.
quote:Op zondag 9 januari 2011 20:10 schreef greavy het volgende:
Defect aan het spoor Rotterdam Lombardijen-Dordrecht
Door een defect aan het spoor rijden er van maandag t/m vrijdag tussen 7.00 en 21.00 uur minder stoptreinen tussen Rotterdam lombardijen en Dordrecht. Bron: www.prorail.nl
Conclusie: Serie 5000 Dordrecht-Leiden is opgeheven Dordrecht-Lombardijen.
VRIJDAGAVONDquote:Op zondag 9 januari 2011 22:49 schreef bork het volgende:
[..]
moet vrijdagavond in IJsselmonde zijn.
quote:Op zondag 9 januari 2011 22:49 schreef bork het volgende:
[..]
moet vrijdagavond in IJsselmonde zijn.
Ik vind het ook wel eens leuk om te zeuren hoor!quote:Op zondag 9 januari 2011 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VRIJDAGAVOND
stel je niet zo aan zeg.
quote:Op zondag 9 januari 2011 22:51 schreef bork het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel eens leuk om te zeuren hoor!Zo vaak doe ik het niet
![]()
mm, dat wil ik ook ooit nog wel een keer, maar eerst andere prioriteiten afwerken.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Jaja, een pic van mij!
Treinen in Thailand:
[ afbeelding ]
Dit is de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai, eind van de ochtend. Prima bedjes met dikke kussens, wel wat warm overdag zonder airco. 's nachts ging het prima met het raam wagenwijd open.
Dat hebben ze, maar je moet je echt met legitimatiebewijs melden bij een servicepunt.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:22 schreef Bitlord het volgende:
Als de bussen aldaar een afhaalapparaat hebben of krijgen kun je het daarin ook doen.
Hmm. Je hebt gelijk. Maar dus "gewoon" de normale ICR-rijtuigen daar ingezet, zonder interieur aanpassingen enzo.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:54 schreef James1988 het volgende:
De Benelux is/wordt weer verlengd naar 7 rijtuigen, jij zou dat toch moeten kunnen weten.
Wow gaat het dan eindelijk toch gebeuren? Maar 250 rijden gaat zeker pas gebeuren als ze er allemaal zijn?quote:Op maandag 10 januari 2011 09:13 schreef James1988 het volgende:
De planning voor de vogelbekdieren is trouwens als volgt: in mei gaat het eerste stel in dienst komen, daarna volgt iedere maand 1 vogelbekdier. Vanaf augustus volgen er zelfs 2 per maand. Deze stellen zullen instromen in de Fyra-dienst Amsterdam - Breda, die vanaf 4 april 2x per uur tussen Amsterdam en Breda gaat rijden.
Ga je ze tellen?quote:Op maandag 10 januari 2011 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
En kopje koffie nummer 2 met de maandkaart verdiend
Toch lijkt het mij wel leuk om een keer met een Railrunner te mogen reizen.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:32 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ga je ze tellen?
Ik vind overigens die actie voor studenten wel naaiend als je een weekend kaart hebt.
Beetje na 7 uur s'avonds voor 2,50 reizen.. Nou ja /care.
Dat noem ik vrij vol jaquote:Op maandag 10 januari 2011 08:58 schreef greavy het volgende:
KO-LE-RE!
Serie 5000 Dordrecht-Leiden opgeheven Dordrecht-Lombardijen
Intercity's richting Rotterdam kwamen met hoge snelheid langs het overvolle en smalle perron 1 te Zwijndrecht. Gevolg: Er ontstonden gevaarlijke situaties.
Serie 5100 Dordrecht-Den Haag rijdt wel. De stopper van 8:07 uit Dordrecht ri Den Haag was in Dordrecht al best druk. Te Zwijndrecht stond het perron 1 overvol.
Exact op tijd kwam de trein in Zwijndrecht, maar met +4 vertrokken.. EN mensen die achterbleven. Het waren maar 2x SLT-IV..
Te Barendrecht was het ook een overvol perron. Met nog veel meer achterblijvers tot gevolg.
Foto's vanuit de voorste SLT-IV: http://yfrog.com/h493ofej en http://yfrog.com/h82j3dj
Niks aan te doen he, onvoorzien reizigersoverschotquote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niks aan te doen he, onvoorzien reizigersoverschot
zal een inhaalspoortje geweest zijnquote:
vlg keer eerst naar Dordt reizen en goed instappen, dan heb je een zitplek gok ikquote:Op maandag 10 januari 2011 08:58 schreef greavy het volgende:
EN mensen die achterbleven. Het waren maar 2x SLT-IV..
Te Barendrecht was het ook een overvol perron. Met nog veel meer achterblijvers tot gevolg.
Foto's vanuit de voorste SLT-IV: http://yfrog.com/h493ofej en http://yfrog.com/h82j3dj
Hangt denk ik af van de toelating dat het materieel krijgt, en of de noordsectie van de baan dan al in ERTMS Level 2-modus staat of niet. Als het mat. is toegelaten voor 250 en dat ook gereden mag worden, dan zal dat ook wel gebeuren denk ik zo.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:08 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wow gaat het dan eindelijk toch gebeuren? Maar 250 rijden gaat zeker pas gebeuren als ze er allemaal zijn?
Tussen Rotterdam - Breda wordt ook voor zo'n 60% op het conventionele spoor gereden.. Volgens mij zou het echt nauwelijks een minuut schelen of er nou over de HSL gereden wordt of de stop in Dordrecht wordt overgeslagen.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:18 schreef greavy het volgende:
Omdat er Schiphol-Amsterdam op het conventionele spoor gereden wordt, is dat veel trager.
Voor Breda durf ik het niet te zeggen.
Zou er een DDM-1 kapot zijn gegaan?quote:Amsterdam C-Amersfoort/Lelystad C
Maandag 10 Januari 12:48
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Weesp rijden geen treinen door een defecte trein.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:00 uur verholpen.
De reis tussen Breda en Rotterdam is 9 minuten sneller via de HSL.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tussen Rotterdam - Breda wordt ook voor zo'n 60% op het conventionele spoor gereden.. Volgens mij zou het echt nauwelijks een minuut schelen of er nou over de HSL gereden wordt of de stop in Dordrecht wordt overgeslagen.
Heb je trouwens een bron voor de naderende indienststelling? Ik kan het bijv. niet terugvinden op Somda.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hangt denk ik af van de toelating dat het materieel krijgt, en of de noordsectie van de baan dan al in ERTMS Level 2-modus staat of niet. Als het mat. is toegelaten voor 250 en dat ook gereden mag worden, dan zal dat ook wel gebeuren denk ik zo.
Normaal rijdt daar in de spits toch ieder kwartier 10 bakken SLT?quote:Op maandag 10 januari 2011 10:52 schreef greavy het volgende:
[..]
NS had 3x DDAR en 2x SLT-VI in Dordrecht stil staan.. Zet die 2x SLT-VI dan in...
En dan wordt je chipkaart definitief onbruikbaar verklaard? Dat kunnen ze toch nooit maken, er zijn zat trajecten waar steeds bij het eindpunt de apparatuur offline gaat ivm einde rit waardoor mensen dus niet kunnen uitchecken. Dan sta je elke week bij de baliequote:Op maandag 10 januari 2011 17:21 schreef James1988 het volgende:
Na de daggrens worden alle niet-uitgecheckte check-ins ongeldig verklaard en ben je die ¤ 10,- hoe dan ook kwijt. Daarnaast wordt er een tellertje bijgehouden met het aantal gemiste check-outs en als dat aantal hoger is/wordt dan een bepaalde limiet (volgens mij is dat 12) wordt je kaart geblokkeerd.
Je moet dan naar een balie toe waar je je kaart kunt laten deblokkeren, maar ook hier zit volgens mij een limiet aan het aantal keer dat dit gedaan wordt.
Maandag t/m zondag rijdt naar uit Dordrecht op x.07 en x.37 SLT ri Dordrecht, variërend van 4 tot 12 bakken. Maandag t/m vrijdag op x.25 en x.55 tot plm 20.00 rijdt er een DDAR die door gaat naar Leiden, en dan naar Utrecht via Schiphol en dan naar Almere.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:51 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Normaal rijdt daar in de spits toch ieder kwartier 10 bakken SLT?
Kunnen ze nu op z'n minst 12 bakken SLT doen inderdaad. En als het technisch mogelijk is, 16. Dat past op alle perrons.
leuk treintje is dat. jammer dat er maar 1 van is. een tijdje terug zat ik ook in die trein. je komt eerst terecht op een soort status website. je ziet dan op welk station je bent, wat de volgende is, reistijden etc. erg fijn!quote:Op maandag 10 januari 2011 16:04 schreef greavy het volgende:
Zo.. Utrecht ff bekeken, nu weer terug naar Rotterdam.ICM met Wifi, heen+terugreis
Dat routertje werkt op een dynamo op 1 van de wielenquote:Op maandag 10 januari 2011 19:20 schreef Sandrvich het volgende:
Hebben jullie het trouwens ook dat het internet belachelijk traag wordt als de trein traag rijd of stilstaat? Is dit met opzet gedaan? Ik heb zowel op m'n laptop als ipod.
quote:De bedoeling is dat er vanaf eind mei 1 V250-stel gaat proefdraaien in een omloop Amsterdam - Breda v.v. Na een aantal testmaanden zullen er eventuele softwareaanpassingen gemaakt worden en zal er per dienstregeling 2012 volledig overgestapt worden op V250. Dit is het huidige geplande ingroeiscenario (ik zeg dus niet dat het 100% zeker is), of het ook werkelijk zo gaat lopen weet niemand....
Het is gewoon belachelijk ver om;quote:
waaaaaaatquote:Op maandag 10 januari 2011 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is gewoon belachelijk ver om;
[ afbeelding ]
En ik moet wat tegen Breda hebben, anders word ik uit deze stad verbannen.
Die rooie lijn is beter. Kan ik de Thalys nog bij Zwijndrecht platenquote:Op maandag 10 januari 2011 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is gewoon belachelijk ver om;
[ afbeelding ]
En ik moet wat tegen Breda hebben, anders word ik uit deze stad verbannen.
Ik heb het geregeld gebruikt tussen Den Bosch - Arnhem en ben erg te spreken over, snelheid is prima. Werkt veel betrouwbaarder dan zelf tethering bij T-mobile. Daarnaast gaat het niet van mijn databundel afquote:Op maandag 10 januari 2011 18:48 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik heb serieus dat internet in de koplopers van Assen naar Utrecht nog nooit een keer fatsoenlijk kunnen gebruiken. Een keer de startpagina te zien gekregen, maar dan houdt het ook op. Ik hou het bij mijn eigen dongle
Het scheelt volgens mijn ongeveer 10 km bij een snelheid van 160 km/h (gemiddeld) kost het ons 4 minuten gemiddeld per rit.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is gewoon belachelijk ver om;
[ afbeelding ]
En ik moet wat tegen Breda hebben, anders word ik uit deze stad verbannen.
Ja die zit op Utrecht, en geen idee of ze die vettige vieze troep hebben en of het lekker is.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:15 schreef greavy het volgende:
Iemand weet het vast hier wel goed. Er zit toch zo'n Doner Company op Utrecht CS. Heeft die goeie kapsalons?
Morgen (weer) naar Utrecht. Maar k denk ff een kapsalon ga halen dan![]()
Die korte route betekend veel meer doorsnijding, omdat die niet langs de snelweg ligt.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is gewoon belachelijk ver om;
[ afbeelding ]
En ik moet wat tegen Breda hebben, anders word ik uit deze stad verbannen.
Zolang ze maar geen HSL naast de A27 leggenquote:Op maandag 10 januari 2011 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Rotterdam is trouwens helemaal niet maatgevend natuurlijk. De lijn Utrecht - Antwerpen loopt keurig temidden van de paarse heide, zeg maar
We have maar de bakker op de merelstraat heeft betere durum donerquote:Op maandag 10 januari 2011 22:15 schreef greavy het volgende:
Iemand weet het vast hier wel goed. Er zit toch zo'n Doner Company op Utrecht CS. Heeft die goeie kapsalons?
Morgen (weer) naar Utrecht. Maar k denk ff een kapsalon ga halen dan![]()
Er zijn ideeën/plannen voor een spoorlijn langs de A27, gebouwd soortgelijk aan de Hanzelijn. Dubbelsporig, voorbereid op 25 kV / 200 km/h.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zolang ze maar geen HSL naast de A27 leggen
God ja. Die plannen zijn er ook, en al ongeveer net zo lang, voor een spoorlijn over de Afsluitdijkquote:Op maandag 10 januari 2011 23:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn ideeën/plannen voor een spoorlijn langs de A27, gebouwd soortgelijk aan de Hanzelijn. Dubbelsporig, voorbereid op 25 kV / 200 km/h.
Van mij mag de bouw liever gisteren dan morgen beginnen.
Drachten, Wageningen (praktisch), Uden/Veghel.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:15 schreef Yreal het volgende:
Even los van het feit dat Breda -> utrecht de enige plek is in nederland zonder spoor
Zevenaar - Elst / Nijmegen voor personen vervoer. Doetinchem - Enschede.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:15 schreef Yreal het volgende:
Even los van het feit dat Breda -> utrecht de enige plek is in nederland zonder spoor
Breda-Utrecht is beslist geen graspolquote:Op maandag 10 januari 2011 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, laten we elke graspol gaan opsommen waar geen spoor ligt
Ik vind de döner er vergeleken met andere Doner Company's niet echt geweldig.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:15 schreef greavy het volgende:
Iemand weet het vast hier wel goed. Er zit toch zo'n Doner Company op Utrecht CS. Heeft die goeie kapsalons?
Morgen (weer) naar Utrecht. Maar k denk ff een kapsalon ga halen dan![]()
Soms heb ik dat inderdaad ook!quote:Op maandag 10 januari 2011 19:17 schreef James1988 het volgende:
Wifi in de trein werkend krijgen lukt mij alleen wanneer ik de sessie met IE start, in Chrome krijg ik gewoon weer het startscherm te zien. Ook nadat ik het vinkje aan heb gezet.
Ik zit nu trouwens met m'n 2e klas jaar-abbo heerlijk in een eersteklas-coupe ICM, met wifi, in de stoptrein Almelo-Deventer!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Soms heb ik dat inderdaad ook!
Wat dan bij mij wel leek te helpen is de 'mobiele' versie van die website te gebruiken (staat een linkje ergens), doet het ook prima, en dan werkt het wel.
Ik heb het vermoeden trouwens dat het iets met cookies is en een vorige keer in de trein internetten en dan niet op 'logout' klikken (immers, waarom zou je, het kost toch niks, uitloggen? Nergens voor nodig). Bij wel uitloggen via die site heb ik een volgende keer nooit problemen gehad.
Maar daar heeft wel spoor gelegenquote:Op maandag 10 januari 2011 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, laten we elke graspol gaan opsommen waar geen spoor ligt
Meestal moet je dan omreizen via Haarlem..quote:Op maandag 10 januari 2011 23:13 schreef James1988 het volgende:
Ik zeg: bouwen. Sowieso is de lijn langs de A27 een missing link in het spoorwegnet. Iemand die van Amsterdam naar Dordrecht moet, moet omreizen langs Den Bosch / Breda als Schiphol eruitligt, bijvoorbeeld. Met een lijn langs de A27 zou het omreizen beperkt kunnen worden qua tijd.
Maar dat scheelt kwa tijd ook geen moer. Breda -> utrecht is wel het enige echt open stuk op de spoorkaart. Dat er tussen al die gehuchten geen spoorlijn ligt maakt dan ook weer niet uit. Schiphol -> haarlem heeft ook geen directe lijn..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 05:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Meestal moet je dan omreizen via Haarlem..
Eeuwig zonde. Tenminste nog een station met sfeer, waar je als internationale reiziger even kon genieten in de Brasserie waar je ook fatsoenlijk naar de WC kon. Veel plezier in Breda met je Burger King en gevangenis-wc ā 60 cent per drolkiloquote:Op maandag 10 januari 2011 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, Roosendaal zijn tijd zit erop als belangrijke poort naar Belgie![]()
200km/h zijn de afstanden in nederland te kort voor. Geeft veel te weinig tijdwinst tegen te hoge investeringen. Kan je dat documentje nog herinneren wat een topic of twee terug werd gepost? Die verkenning van het japanse spoornet door Prorail? Eén van de conclusies daarin is dat treinen niet nķg harder moeten, maar gewoon de bestaande snelheid beter benutten. Treinen rijden in Nederland veel vaker langzaam ipv direct op te trekken tot >80 km/h en pas kort voor de stations weer te remmen.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
Drachten, Wageningen (praktisch), Uden/Veghel.
Had liever invoering van ERTMS (landelijk) gezien en daarbij lange spoorwegverbindingen ongelijkvloers maken voor 200 km/h.
Als je toch een compleet nieuwe spoorlijn aanlegt maakt het niet veel uit of dat is voor 140, 160 of 200 km/u. Daarom wordt de Hanzelijn ook gebouwd voor 200. (Nou ja op de rechte stukken dan, alle bochten geschikt maken voor 200 was dan weer wel te duur.)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 07:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
200km/h zijn de afstanden in nederland te kort voor. Geeft veel te weinig tijdwinst tegen te hoge investeringen.
Kon, inderdaad. Als je er nu 's ochtends vroeg op de IC naar Brussel staat te wachten, ben je ook maar veroordeeld tot een of ander tochtend hok op het perron.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 06:37 schreef Ireyon het volgende:
Eeuwig zonde. Tenminste nog een station met sfeer, waar je als internationale reiziger even kon genieten in de Brasserie waar je ook fatsoenlijk naar de WC kon. Veel plezier in Breda met je Burger King en gevangenis-wc ā 60 cent per drolkilo
quote:Snelle treinen Fyra komen nu echt
Uitgegeven: 11 januari 2011 09:37
Laatst gewijzigd: 11 januari 2011 09:57
UTRECHT - Als alles goed gaat, begint Fyra, de hogesnelheidsdienst van NS Hispeed, vanaf eind dit jaar met de eerste echt snelle treinen te rijden. Dat maakte NS Hispeed dinsdag bekend.
In de oorspronkelijke plannen hadden de snellere treinen al jaren over het hogesnelheidspoor moeten rijden, maar door vertragingen bij zowel de oplevering van de hogesnelheidslijn als de leverantie van de Italiaanse treinen gebeurt dat pas vanaf eind dit jaar.
NS Hispeed zegt dat de eerste zogenoemde V250-trein van AnsaldoBreda in de zomer officieel overhandigd wordt, waarna proefritten worden gehouden. Eerst zonder en dan met passagiers.
''Als het aan ons ligt rijden in december van dit jaar de eerste hogesnelheidstreinen van Fyra samen met Thalys over de HSL'', aldus NS Hispeed. De snelle treinen worden gefaseerd ingevoerd.
Zestien V250-treinen
In totaal krijgt NS zestien V250-treinen en de Belgische spoorvervoerder NMBS drie. ''In 2012 zouden alle treinen in de dienstregeling moeten rijden'', zei commercieel directeur Maarten Spaargaren van NS Hispeed.
Met de komst van de nieuwe treinen boeken reizigers weer iets meer tijdwinst en rijden de Fyratreinen van Schiphol voortaan door naar Antwerpen en Brussel. De Fyra, die nu nog met tijdelijke treinen rijdt, zal vanaf april ook twee keer per uur Breda aandoen.
Op dat moment zal de exploitant bekijken of de toeslagen die berekend worden voor het reizen met de snellere trein ''aansluiten bij de verwachtingen van de klant''. Er is veel gemopper over de hoge toeslagen.
Goed jaar ondanks aanloopproblemen
Thalys, de hogesnelheidstrein die rijdt tussen Amsterdam en Parijs, had in 2010 na aanloopproblemen een goed jaar. Sinds december 2009 rijdt Thalys ook over de HSL.
In het begin had de dienst te kampen ''met kinderziektes''. Inmiddels is de frequentie opgevoerd naar tien ritten per dag en zitten de treinen volgens NS Hispeed ''gemiddeld vrijwel allemaal vol''.
Het internationale treinvervoer profiteerde het afgelopen jaar van de ellende van de luchtvaart. Zowel tijdens de aswolk als de sneeuwval namen veel reizigers de trein in plaats van het vliegtuig. ''Ten tijde van de aswolk verkochten we het dubbele aantal kaartjes van normaal.''
Š ANP
"Dames en Heren. Met dank aan de oplettende reiziger Durk Houtsma hebben we besloten voor de serie 5000 langere treinen in te zetten. U weet niet welke trein dat is, maar dat ziet u vanzelf. Misschien. Ooit."quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:16 schreef greavy het volgende:
NS heeft geluisterd
De serie 5000 Dordrecht-Leiden was gister nog opgeheven Dordrecht-Rotterdam Lombardijen, maar vanwege de grote drukte in de overige stoptreinen serie 5100 Roosendaal/Dordrecht-Den Haag keert de serie 5000 nu in Zwijndrecht.
Het probleem ligt bij de wissels op het emplacement bij Dordrecht..
Goed, dat wordt dus nog een rondje gefaal erbij. Dit is natuurlijk gewoon de goden verzoeken.quote:Als alles goed gaat, begint Fyra, de hogesnelheidsdienst van NS Hispeed, vanaf eind dit jaar met de eerste echt snelle treinen te rijden.
Ja.. Ik kreeg vanochtend een mailtje dat hun het toch aangepast hadden, gezien personeel ook al geklaagd had. En de kering is hetzelfde in Ddr, alleen een paar minuten langer.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je had de foto's meegestuurd neem ik aan?
quote:
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook lekker. Ik kom om 9:21 aanlopen voor de IC naar Ede-Wageningen van 9:23, zie op de CTA +5 staan, dus ik denk "da's mooi, kan ik nog even koffie halen". Ik sta koffie te halen om 9:23, wordt er omgeroepen dat "de IC naar Ede-Wageningen, Arnhem en Nijmegen van 9:23 over ongeveer 5 minuten vertrekt". Prima. Kom ik om 9:24 beneden aan de roltrap: Rijdtie voor mijn neus wegFalers.
quote:Verwachting vanaf dinsdag 11 januari
Dankzij het herstel van defecte treinen en het gebruik van reservematerieel kan NS meer treinstellen inzetten. Tegelijkertijd verwachten wij deze week extra reizigers door onder andere het aflopen van de vakantie in het zuiden van het land en de Vakantiebeurs in de Jaarbeurs te Utrecht. Om deze redenen dienen reizigers ook de komende tijd rekening te houden met vollere treinen, met name tijdens, kort vķķr en ná de spitsuren.
Ook adviseert NS reizigers om zich over de volle lengte van de treinen en perrons te spreiden. Met name in de Sprinters van Geldermalsen naar Utrecht is vaak achterin de treinen nog ruimte.
Ah tof.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:50 schreef greavy het volgende:
Je kan de hele maand toeslagvrij met fyra, ook in de ICE.
Ik ga nu Rotterdam Lombardijen - Centraal - Utrecht - ICE Amsterdam - fyra Rotterdam - Zwijndrecht
Omdat je wilt dat dat daar staat?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:55 schreef TwyLight het volgende:
Waarom lees ik altijd Tietentopic als ik deze in de AT zie staan?
Zeker. NS is krom. Als je met je niet-studenten OV op Saldo reist, hoef je geen toeslag voor ICE (buiten deze maand om). Heb je een Studenten OV en reis je op Saldo (buiten je Vrijreizen om dus) moet je wel een papieren toeslag kopen voor de ICE.,. Daar ben ik het ook niet mee eens.. Straks ook maar eens doormailen aan NS. Reizen op Saldo = Reizen op Saldo, ook al heb je een SOV. En daar zijn nog wel meer mensen het mee eens..quote:
Bron?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:16 schreef greavy het volgende:
Edit: Bij Zevenaar Oost is een aanrijding tussen goederentrein en ICE gebeurd vanochtend..
En de IVW maar eisen dat defecte treinen veel sneller weg moetenquote:Köln Hbf-Arnhem
Dinsdag 11 Januari 12:29
Oorzaak
Tussen Arnhem en Emmerich rijden geen treinen door een ontspoorde trein.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
quote:Melding 11.59 uur: spoorwegongeval bij Zevenaar, niet bekend wat er precies aan de hand is ^PK
#spoorwegongeval thv Babberichseweg ^PK
#spoorwegongeval: personentrein op goederentrein, grip 1 ^PK
#spoorwegongeval is lege goederentrein en ICE, geen gevaarlijke stoffen en tot dusver geen gewonden ^PK
#spoorwegongeval: nog steeds onduidelijk of er ja dan nee lading is in de goederentrein, afwachten nader bericht ^PK
#treinongeval vooralsnog geen slachtoffers gemeld ^PK
http://twitter.com/politieglm
lol gewoon livebeeld vanaf de locatie.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:05 schreef trolleystad het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)ar-geen-gewonden.htm
Beetje erg onduidelijk.quote:Tussen Arnhem en Emmerich rijden geen treinen door een ontspoorde trein.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting 12 januari rond 2:00 uur verholpen.
Reizigers naar Zwolle en Groningen of Deventer en Enschede reizen via Utrecht C. Extra reistijd: 60 minuten.
Nee nu pas worden de mensen uit de trein geholpen, zie de live stream.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |