Zo'n site is het hier nietquote:Op zondag 9 januari 2011 12:37 schreef greavy het volgende:
Owja. Even voordat mensen gaan zeuren: Die 2 laatste foto's heb ik niet vanaf niet-bevoegd terrein gemaakt. Daar mag ik komen..
quote:
Treinomlopen zijn niet echt te voorspellen nu, ze gooien erin wat er toevallig is.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:28 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand welk mat er rijdt op leiden -> diemen zuid op zondag avond?
Normaal gesproken DD-AR aangevuld met wat Matjes. Is de afgelopen weken eigenlijk niet echt anders dan normaal.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:31 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Treinomlopen zijn niet echt te voorspellen nu, ze gooien erin wat er toevallig is.
Meestal rijdt daar gewoon DD-AR of SGM geloof ik
Je mag toch geen dingen met dieselmotor vervoeren?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:47 schreef Yreal het volgende:
Ik ga mischien een poging doen om een Snorfiets te vervoeren per trein. Maar dan heb ik er niet zoveel aan als er SGM rijdt. In DD-AR of DDM-1 past het prima
Dat was al wel voorbijgekomen, maar nog niet dat het officieel bevestigd was volgens mij. Ga mij er binnenkort dan toch eens aan wagen.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Was dit al langsgekomen:
"Vanaf 10 januari 2011 kan met een Studenten OV-chipkaart bij NS op saldo gereisd worden. Het is ook nog mogelijk om met een papieren vervoerbewijs met 40 % reductie te reizen. Je moet dan niet inchecken, anders betaal je twee keer."
Dit is het einde van mijn bezoeken aan de kaartautomaat!
Bron
Hij rijdt op mengsmeerquote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je mag toch geen dingen met dieselmotor vervoeren?
10 euro incheck borg?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Was dit al langsgekomen:
"Vanaf 10 januari 2011 kan met een Studenten OV-chipkaart bij NS op saldo gereisd worden. Het is ook nog mogelijk om met een papieren vervoerbewijs met 40 % reductie te reizen. Je moet dan niet inchecken, anders betaal je twee keer."
Bron
D'r staat alleen weer nergens of je eerst Reizen op saldo bij de NS moet aanvragen of dat het gelijk werkt..quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Was dit al langsgekomen:
Bron
Onzin. Als ik incheck met mijn studentenkaart staat er weekOV gratis.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:27 schreef Peter het volgende:
[..]
D'r staat alleen weer nergens of je eerst Reizen op saldo bij de NS moet aanvragen of dat het gelijk werkt..
En kennelijk berekent NS altijd 40% korting, ook als je tijdens vrij reizen per ongeluk incheckt.
Op mijn VDU moest ik reizen op saldo wel apart activeren anders hoorquote:Op zondag 9 januari 2011 15:30 schreef Hugo__Boss het volgende:
Je hebt 2 NS producten op je kaart staan, dus dit hoeft niet geactiveerd te worden denk ik.
Tegenwoordig is dat al standaard geactiveerd ...quote:Op zondag 9 januari 2011 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op mijn VDU moest ik reizen op saldo wel apart activeren anders hoor
De OV-chipkaart site geeft anders nog altijd aan dat je niet moet inchecken bij de trein. Geen uitzonderingen.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:30 schreef Hugo__Boss het volgende:
Je hebt 2 NS producten op je kaart staan, dus dit hoeft niet geactiveerd te worden denk ik. Doordeweeks vrij reizen ging altijd al met inchecken. In het weekend inchecken geeft een flinke foutmelding.
Oh okee, wist ik nietquote:Op zondag 9 januari 2011 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat al standaard geactiveerd ...
Overal uit en incheckenquote:Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef Ireyon het volgende:
Reizen op Saldo gaat natuurlijk niet werken met een rondrit
Dan gaat het natuurlijk wel schoftig veel geld kosten natuurlijkquote:Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Overal uit en inchecken
Even lunchen en je overstaprecht is foetsie.
'k Las dat stuk en dachtquote:Op zondag 9 januari 2011 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat gaan we niet doen. Dan wordt het precies zoeen schertsvertoning als die jongens die een hobbyrondje maakten en toen met een halve bladzijde in de Metro kregen als "De Ultieme OV-Test"![]()
En dan het hele artikel vollullen over het bier in de pimpel.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat gaan we niet doen. Dan wordt het precies zoeen schertsvertoning als die jongens die een hobbyrondje maakten en toen met een halve bladzijde in de Metro kregen als "De Ultieme OV-Test"![]()
We gaan gewoon een leuk rondje maken
Uhuh, zo'n goed product is de chipkaartquote:Op zondag 9 januari 2011 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan gaat het natuurlijk wel schoftig veel geld kosten natuurlijk
*zwaai* toevallig ben ik vandaag net vrij. Loket zat op de plek waar Kiosk nu zitquote:Op zondag 9 januari 2011 15:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zo, ben op station Emmen. Voor de verandering hoef ik geen kaartje te kopen op zondagWat een verlaten boel is het hier toch, alleen de kiosk is open, NS loket lijkt jaren geleden al gesloten, treintijden van de vorige dienstregeling hangen er nog. Er staan nog net een paar OV chipkaart paaltjes. Sneltrein rijdt niet tot 4 uur, lijkt me meer dan logisch als je het aantal mensen ziet.
Gelukkig heb ik laptop + dongle bij me, anders was het wachten nogal saai
Kijk, vandaar. Ik verwachtte inderdaad dat we op Emmen Zuid zouden stoppen, maar heel station Emmen Zuid heb ik niet gezien. Nog niet afgebouwd?quote:Op zondag 9 januari 2011 16:08 schreef Zyron het volgende:
[..]
*zwaai* toevallig ben ik vandaag net vrij. Loket zat op de plek waar Kiosk nu ziten idd, de tijden van vorig jaar hangen er nog. Is gedaan omdat lastminute werd besloten om Emmen Bargeres langer open te houden. Alleen vertrektijd sneltrein klopt zodoende niet, dat moet .08 zijn ipv .09.
Geen last van zwervers in de hal?
Er schijnt nog zoiets te bestaan als internet en telefonie. Zou men al zo ver zijn daar in Emmen?quote:Op zondag 9 januari 2011 17:00 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Nee joh, er was haast niemand. Nog 3 andere mensen die zaten te wachten. Maar waar kan je dan terecht als je vragen hebt over je OV Chipkaart? Hoorde daar een keer een paar oudjes praten die zeiden dat je toch echt naar Zwolle moest als je wat geregeld wou hebben
Ja maar voor iets simpels als automatisch opladen moet je toch echt naar Zwolle.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:45 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Er schijnt nog zoiets te bestaan als internet en telefonie. Zou men al zo ver zijn daar in Emmen?
Inderdaad, of je studentenreisproduct ophalen. Maar er zal toch wel ergens in Emmen een automaatje te vinden zijn zeker? Trouwens, kan het zijn dat ik die in de kiosk niet toch heb gezien..quote:Op zondag 9 januari 2011 20:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja maar voor iets simpels als automatisch opladen moet je toch echt naar Zwolle.
Dat kan toch gewoon via Mijn OV-Chipkaart online geregeld wordenquote:Op zondag 9 januari 2011 20:01 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja maar voor iets simpels als automatisch opladen moet je toch echt naar Zwolle.
Het activeren van automatisch opladen gaat lang niet altijd bij de automaat. Hoe het precies zit, is een van de best bewaarde geheimen, maar bij sommige volstaat eenmalig geld op je kaart zetten voor het activeren, anderen moeten zich met legitimatie melden bij een NS/GVB/etc-balie.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:58 schreef Zyron het volgende:
Het aanvragen van automatisch opladen gebeurt online, het activeren gaat bij zo'n kleine gele automaat alwaar ook studenten OV's geactiveerd moeten worden. Het activeren van bijv. reizen op saldo bij NS of je VDU dient wel weer bij een NS-kaartautomaat te gebeuren.
In elk geval hebben wij in Emmen zo'n klein geel monster in de hoek staan, dus dat is allemaal geen probleem. Als het maar niet verder gaat dan dingen activeren en het opladen dan zit het allemaal wel snor en inmiddels hebben wij als Kioskpersoneel daar genoeg ervaring mee, hoewel het eigenlijk niet ons probleem is.
Ja het is echt heel raar en onduidelijk, maar het zou best kunnen dat het alleen op die manier moet bij een Connexxionactie van een tijdje geleden. M'n moeder had via die actie een kaart + automatisch opwaarderen aangevraagd en die moest het in elk geval zo doen. Ook zijn het steeds minder mensen die met de vraag van het opladen komen.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:40 schreef Zyron het volgende:
Is bij ons slechts een kwestie van bestelling ophalen op zo'n kleine gele automaat.. beetje vreemde gang van zaken als het zo verschilt. Snap ook wel dat mensen er dan kotsbeu vanworden.
quote:Op zondag 9 januari 2011 20:10 schreef greavy het volgende:
Defect aan het spoor Rotterdam Lombardijen-Dordrecht
Door een defect aan het spoor rijden er van maandag t/m vrijdag tussen 7.00 en 21.00 uur minder stoptreinen tussen Rotterdam lombardijen en Dordrecht. Bron: www.prorail.nl
Conclusie: Serie 5000 Dordrecht-Leiden is opgeheven Dordrecht-Lombardijen.
VRIJDAGAVONDquote:Op zondag 9 januari 2011 22:49 schreef bork het volgende:
[..]
moet vrijdagavond in IJsselmonde zijn.
quote:Op zondag 9 januari 2011 22:49 schreef bork het volgende:
[..]
moet vrijdagavond in IJsselmonde zijn.
Ik vind het ook wel eens leuk om te zeuren hoor!quote:Op zondag 9 januari 2011 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VRIJDAGAVOND
stel je niet zo aan zeg.
quote:Op zondag 9 januari 2011 22:51 schreef bork het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel eens leuk om te zeuren hoor!Zo vaak doe ik het niet
![]()
mm, dat wil ik ook ooit nog wel een keer, maar eerst andere prioriteiten afwerken.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Jaja, een pic van mij!
Treinen in Thailand:
[ afbeelding ]
Dit is de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai, eind van de ochtend. Prima bedjes met dikke kussens, wel wat warm overdag zonder airco. 's nachts ging het prima met het raam wagenwijd open.
Dat hebben ze, maar je moet je echt met legitimatiebewijs melden bij een servicepunt.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:22 schreef Bitlord het volgende:
Als de bussen aldaar een afhaalapparaat hebben of krijgen kun je het daarin ook doen.
Hmm. Je hebt gelijk. Maar dus "gewoon" de normale ICR-rijtuigen daar ingezet, zonder interieur aanpassingen enzo.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:54 schreef James1988 het volgende:
De Benelux is/wordt weer verlengd naar 7 rijtuigen, jij zou dat toch moeten kunnen weten.
Wow gaat het dan eindelijk toch gebeuren? Maar 250 rijden gaat zeker pas gebeuren als ze er allemaal zijn?quote:Op maandag 10 januari 2011 09:13 schreef James1988 het volgende:
De planning voor de vogelbekdieren is trouwens als volgt: in mei gaat het eerste stel in dienst komen, daarna volgt iedere maand 1 vogelbekdier. Vanaf augustus volgen er zelfs 2 per maand. Deze stellen zullen instromen in de Fyra-dienst Amsterdam - Breda, die vanaf 4 april 2x per uur tussen Amsterdam en Breda gaat rijden.
Ga je ze tellen?quote:Op maandag 10 januari 2011 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
En kopje koffie nummer 2 met de maandkaart verdiend
Toch lijkt het mij wel leuk om een keer met een Railrunner te mogen reizen.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:32 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ga je ze tellen?
Ik vind overigens die actie voor studenten wel naaiend als je een weekend kaart hebt.
Beetje na 7 uur s'avonds voor 2,50 reizen.. Nou ja /care.
Dat noem ik vrij vol jaquote:Op maandag 10 januari 2011 08:58 schreef greavy het volgende:
KO-LE-RE!
Serie 5000 Dordrecht-Leiden opgeheven Dordrecht-Lombardijen
Intercity's richting Rotterdam kwamen met hoge snelheid langs het overvolle en smalle perron 1 te Zwijndrecht. Gevolg: Er ontstonden gevaarlijke situaties.
Serie 5100 Dordrecht-Den Haag rijdt wel. De stopper van 8:07 uit Dordrecht ri Den Haag was in Dordrecht al best druk. Te Zwijndrecht stond het perron 1 overvol.
Exact op tijd kwam de trein in Zwijndrecht, maar met +4 vertrokken.. EN mensen die achterbleven. Het waren maar 2x SLT-IV..
Te Barendrecht was het ook een overvol perron. Met nog veel meer achterblijvers tot gevolg.
Foto's vanuit de voorste SLT-IV: http://yfrog.com/h493ofej en http://yfrog.com/h82j3dj
Niks aan te doen he, onvoorzien reizigersoverschotquote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niks aan te doen he, onvoorzien reizigersoverschot
zal een inhaalspoortje geweest zijnquote:
vlg keer eerst naar Dordt reizen en goed instappen, dan heb je een zitplek gok ikquote:Op maandag 10 januari 2011 08:58 schreef greavy het volgende:
EN mensen die achterbleven. Het waren maar 2x SLT-IV..
Te Barendrecht was het ook een overvol perron. Met nog veel meer achterblijvers tot gevolg.
Foto's vanuit de voorste SLT-IV: http://yfrog.com/h493ofej en http://yfrog.com/h82j3dj
Hangt denk ik af van de toelating dat het materieel krijgt, en of de noordsectie van de baan dan al in ERTMS Level 2-modus staat of niet. Als het mat. is toegelaten voor 250 en dat ook gereden mag worden, dan zal dat ook wel gebeuren denk ik zo.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:08 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wow gaat het dan eindelijk toch gebeuren? Maar 250 rijden gaat zeker pas gebeuren als ze er allemaal zijn?
Tussen Rotterdam - Breda wordt ook voor zo'n 60% op het conventionele spoor gereden.. Volgens mij zou het echt nauwelijks een minuut schelen of er nou over de HSL gereden wordt of de stop in Dordrecht wordt overgeslagen.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:18 schreef greavy het volgende:
Omdat er Schiphol-Amsterdam op het conventionele spoor gereden wordt, is dat veel trager.
Voor Breda durf ik het niet te zeggen.
Zou er een DDM-1 kapot zijn gegaan?quote:Amsterdam C-Amersfoort/Lelystad C
Maandag 10 Januari 12:48
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Weesp rijden geen treinen door een defecte trein.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:00 uur verholpen.
De reis tussen Breda en Rotterdam is 9 minuten sneller via de HSL.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tussen Rotterdam - Breda wordt ook voor zo'n 60% op het conventionele spoor gereden.. Volgens mij zou het echt nauwelijks een minuut schelen of er nou over de HSL gereden wordt of de stop in Dordrecht wordt overgeslagen.
Heb je trouwens een bron voor de naderende indienststelling? Ik kan het bijv. niet terugvinden op Somda.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hangt denk ik af van de toelating dat het materieel krijgt, en of de noordsectie van de baan dan al in ERTMS Level 2-modus staat of niet. Als het mat. is toegelaten voor 250 en dat ook gereden mag worden, dan zal dat ook wel gebeuren denk ik zo.
Normaal rijdt daar in de spits toch ieder kwartier 10 bakken SLT?quote:Op maandag 10 januari 2011 10:52 schreef greavy het volgende:
[..]
NS had 3x DDAR en 2x SLT-VI in Dordrecht stil staan.. Zet die 2x SLT-VI dan in...
En dan wordt je chipkaart definitief onbruikbaar verklaard? Dat kunnen ze toch nooit maken, er zijn zat trajecten waar steeds bij het eindpunt de apparatuur offline gaat ivm einde rit waardoor mensen dus niet kunnen uitchecken. Dan sta je elke week bij de baliequote:Op maandag 10 januari 2011 17:21 schreef James1988 het volgende:
Na de daggrens worden alle niet-uitgecheckte check-ins ongeldig verklaard en ben je die ¤ 10,- hoe dan ook kwijt. Daarnaast wordt er een tellertje bijgehouden met het aantal gemiste check-outs en als dat aantal hoger is/wordt dan een bepaalde limiet (volgens mij is dat 12) wordt je kaart geblokkeerd.
Je moet dan naar een balie toe waar je je kaart kunt laten deblokkeren, maar ook hier zit volgens mij een limiet aan het aantal keer dat dit gedaan wordt.
Maandag t/m zondag rijdt naar uit Dordrecht op x.07 en x.37 SLT ri Dordrecht, variërend van 4 tot 12 bakken. Maandag t/m vrijdag op x.25 en x.55 tot plm 20.00 rijdt er een DDAR die door gaat naar Leiden, en dan naar Utrecht via Schiphol en dan naar Almere.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:51 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Normaal rijdt daar in de spits toch ieder kwartier 10 bakken SLT?
Kunnen ze nu op z'n minst 12 bakken SLT doen inderdaad. En als het technisch mogelijk is, 16. Dat past op alle perrons.
leuk treintje is dat. jammer dat er maar 1 van is. een tijdje terug zat ik ook in die trein. je komt eerst terecht op een soort status website. je ziet dan op welk station je bent, wat de volgende is, reistijden etc. erg fijn!quote:Op maandag 10 januari 2011 16:04 schreef greavy het volgende:
Zo.. Utrecht ff bekeken, nu weer terug naar Rotterdam.ICM met Wifi, heen+terugreis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |