Maar daar heeft wel spoor gelegenquote:Op maandag 10 januari 2011 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, laten we elke graspol gaan opsommen waar geen spoor ligt
Meestal moet je dan omreizen via Haarlem..quote:Op maandag 10 januari 2011 23:13 schreef James1988 het volgende:
Ik zeg: bouwen. Sowieso is de lijn langs de A27 een missing link in het spoorwegnet. Iemand die van Amsterdam naar Dordrecht moet, moet omreizen langs Den Bosch / Breda als Schiphol eruitligt, bijvoorbeeld. Met een lijn langs de A27 zou het omreizen beperkt kunnen worden qua tijd.
Maar dat scheelt kwa tijd ook geen moer. Breda -> utrecht is wel het enige echt open stuk op de spoorkaart. Dat er tussen al die gehuchten geen spoorlijn ligt maakt dan ook weer niet uit. Schiphol -> haarlem heeft ook geen directe lijn..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 05:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Meestal moet je dan omreizen via Haarlem..
Eeuwig zonde. Tenminste nog een station met sfeer, waar je als internationale reiziger even kon genieten in de Brasserie waar je ook fatsoenlijk naar de WC kon. Veel plezier in Breda met je Burger King en gevangenis-wc à 60 cent per drolkiloquote:Op maandag 10 januari 2011 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, Roosendaal zijn tijd zit erop als belangrijke poort naar Belgie![]()
200km/h zijn de afstanden in nederland te kort voor. Geeft veel te weinig tijdwinst tegen te hoge investeringen. Kan je dat documentje nog herinneren wat een topic of twee terug werd gepost? Die verkenning van het japanse spoornet door Prorail? Eén van de conclusies daarin is dat treinen niet nóg harder moeten, maar gewoon de bestaande snelheid beter benutten. Treinen rijden in Nederland veel vaker langzaam ipv direct op te trekken tot >80 km/h en pas kort voor de stations weer te remmen.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
Drachten, Wageningen (praktisch), Uden/Veghel.
Had liever invoering van ERTMS (landelijk) gezien en daarbij lange spoorwegverbindingen ongelijkvloers maken voor 200 km/h.
Als je toch een compleet nieuwe spoorlijn aanlegt maakt het niet veel uit of dat is voor 140, 160 of 200 km/u. Daarom wordt de Hanzelijn ook gebouwd voor 200. (Nou ja op de rechte stukken dan, alle bochten geschikt maken voor 200 was dan weer wel te duur.)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 07:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
200km/h zijn de afstanden in nederland te kort voor. Geeft veel te weinig tijdwinst tegen te hoge investeringen.
Kon, inderdaad. Als je er nu 's ochtends vroeg op de IC naar Brussel staat te wachten, ben je ook maar veroordeeld tot een of ander tochtend hok op het perron.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 06:37 schreef Ireyon het volgende:
Eeuwig zonde. Tenminste nog een station met sfeer, waar je als internationale reiziger even kon genieten in de Brasserie waar je ook fatsoenlijk naar de WC kon. Veel plezier in Breda met je Burger King en gevangenis-wc à 60 cent per drolkilo
quote:Snelle treinen Fyra komen nu echt
Uitgegeven: 11 januari 2011 09:37
Laatst gewijzigd: 11 januari 2011 09:57
UTRECHT - Als alles goed gaat, begint Fyra, de hogesnelheidsdienst van NS Hispeed, vanaf eind dit jaar met de eerste echt snelle treinen te rijden. Dat maakte NS Hispeed dinsdag bekend.
In de oorspronkelijke plannen hadden de snellere treinen al jaren over het hogesnelheidspoor moeten rijden, maar door vertragingen bij zowel de oplevering van de hogesnelheidslijn als de leverantie van de Italiaanse treinen gebeurt dat pas vanaf eind dit jaar.
NS Hispeed zegt dat de eerste zogenoemde V250-trein van AnsaldoBreda in de zomer officieel overhandigd wordt, waarna proefritten worden gehouden. Eerst zonder en dan met passagiers.
''Als het aan ons ligt rijden in december van dit jaar de eerste hogesnelheidstreinen van Fyra samen met Thalys over de HSL'', aldus NS Hispeed. De snelle treinen worden gefaseerd ingevoerd.
Zestien V250-treinen
In totaal krijgt NS zestien V250-treinen en de Belgische spoorvervoerder NMBS drie. ''In 2012 zouden alle treinen in de dienstregeling moeten rijden'', zei commercieel directeur Maarten Spaargaren van NS Hispeed.
Met de komst van de nieuwe treinen boeken reizigers weer iets meer tijdwinst en rijden de Fyratreinen van Schiphol voortaan door naar Antwerpen en Brussel. De Fyra, die nu nog met tijdelijke treinen rijdt, zal vanaf april ook twee keer per uur Breda aandoen.
Op dat moment zal de exploitant bekijken of de toeslagen die berekend worden voor het reizen met de snellere trein ''aansluiten bij de verwachtingen van de klant''. Er is veel gemopper over de hoge toeslagen.
Goed jaar ondanks aanloopproblemen
Thalys, de hogesnelheidstrein die rijdt tussen Amsterdam en Parijs, had in 2010 na aanloopproblemen een goed jaar. Sinds december 2009 rijdt Thalys ook over de HSL.
In het begin had de dienst te kampen ''met kinderziektes''. Inmiddels is de frequentie opgevoerd naar tien ritten per dag en zitten de treinen volgens NS Hispeed ''gemiddeld vrijwel allemaal vol''.
Het internationale treinvervoer profiteerde het afgelopen jaar van de ellende van de luchtvaart. Zowel tijdens de aswolk als de sneeuwval namen veel reizigers de trein in plaats van het vliegtuig. ''Ten tijde van de aswolk verkochten we het dubbele aantal kaartjes van normaal.''
© ANP
"Dames en Heren. Met dank aan de oplettende reiziger Durk Houtsma hebben we besloten voor de serie 5000 langere treinen in te zetten. U weet niet welke trein dat is, maar dat ziet u vanzelf. Misschien. Ooit."quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:16 schreef greavy het volgende:
NS heeft geluisterd
De serie 5000 Dordrecht-Leiden was gister nog opgeheven Dordrecht-Rotterdam Lombardijen, maar vanwege de grote drukte in de overige stoptreinen serie 5100 Roosendaal/Dordrecht-Den Haag keert de serie 5000 nu in Zwijndrecht.
Het probleem ligt bij de wissels op het emplacement bij Dordrecht..
Goed, dat wordt dus nog een rondje gefaal erbij. Dit is natuurlijk gewoon de goden verzoeken.quote:Als alles goed gaat, begint Fyra, de hogesnelheidsdienst van NS Hispeed, vanaf eind dit jaar met de eerste echt snelle treinen te rijden.
Ja.. Ik kreeg vanochtend een mailtje dat hun het toch aangepast hadden, gezien personeel ook al geklaagd had. En de kering is hetzelfde in Ddr, alleen een paar minuten langer.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je had de foto's meegestuurd neem ik aan?
quote:
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook lekker. Ik kom om 9:21 aanlopen voor de IC naar Ede-Wageningen van 9:23, zie op de CTA +5 staan, dus ik denk "da's mooi, kan ik nog even koffie halen". Ik sta koffie te halen om 9:23, wordt er omgeroepen dat "de IC naar Ede-Wageningen, Arnhem en Nijmegen van 9:23 over ongeveer 5 minuten vertrekt". Prima. Kom ik om 9:24 beneden aan de roltrap: Rijdtie voor mijn neus wegFalers.
quote:Verwachting vanaf dinsdag 11 januari
Dankzij het herstel van defecte treinen en het gebruik van reservematerieel kan NS meer treinstellen inzetten. Tegelijkertijd verwachten wij deze week extra reizigers door onder andere het aflopen van de vakantie in het zuiden van het land en de Vakantiebeurs in de Jaarbeurs te Utrecht. Om deze redenen dienen reizigers ook de komende tijd rekening te houden met vollere treinen, met name tijdens, kort vóór en ná de spitsuren.
Ook adviseert NS reizigers om zich over de volle lengte van de treinen en perrons te spreiden. Met name in de Sprinters van Geldermalsen naar Utrecht is vaak achterin de treinen nog ruimte.
Ah tof.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:50 schreef greavy het volgende:
Je kan de hele maand toeslagvrij met fyra, ook in de ICE.
Ik ga nu Rotterdam Lombardijen - Centraal - Utrecht - ICE Amsterdam - fyra Rotterdam - Zwijndrecht
Omdat je wilt dat dat daar staat?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:55 schreef TwyLight het volgende:
Waarom lees ik altijd Tietentopic als ik deze in de AT zie staan?
Zeker. NS is krom. Als je met je niet-studenten OV op Saldo reist, hoef je geen toeslag voor ICE (buiten deze maand om). Heb je een Studenten OV en reis je op Saldo (buiten je Vrijreizen om dus) moet je wel een papieren toeslag kopen voor de ICE.,. Daar ben ik het ook niet mee eens.. Straks ook maar eens doormailen aan NS. Reizen op Saldo = Reizen op Saldo, ook al heb je een SOV. En daar zijn nog wel meer mensen het mee eens..quote:
Bron?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:16 schreef greavy het volgende:
Edit: Bij Zevenaar Oost is een aanrijding tussen goederentrein en ICE gebeurd vanochtend..
En de IVW maar eisen dat defecte treinen veel sneller weg moetenquote:Köln Hbf-Arnhem
Dinsdag 11 Januari 12:29
Oorzaak
Tussen Arnhem en Emmerich rijden geen treinen door een ontspoorde trein.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
quote:Melding 11.59 uur: spoorwegongeval bij Zevenaar, niet bekend wat er precies aan de hand is ^PK
#spoorwegongeval thv Babberichseweg ^PK
#spoorwegongeval: personentrein op goederentrein, grip 1 ^PK
#spoorwegongeval is lege goederentrein en ICE, geen gevaarlijke stoffen en tot dusver geen gewonden ^PK
#spoorwegongeval: nog steeds onduidelijk of er ja dan nee lading is in de goederentrein, afwachten nader bericht ^PK
#treinongeval vooralsnog geen slachtoffers gemeld ^PK
http://twitter.com/politieglm
lol gewoon livebeeld vanaf de locatie.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:05 schreef trolleystad het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)ar-geen-gewonden.htm
Beetje erg onduidelijk.quote:Tussen Arnhem en Emmerich rijden geen treinen door een ontspoorde trein.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting 12 januari rond 2:00 uur verholpen.
Reizigers naar Zwolle en Groningen of Deventer en Enschede reizen via Utrecht C. Extra reistijd: 60 minuten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |