Snelheid van beantwoorden van alle vragen dacht ik?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:35 schreef molletje2011 het volgende:
nog een vraag
wat gebeurt er als 2 mensen de meeste vragen fout hebben en precies even veel. gaan er wel eens 2 mensen tegelijk naar huis om die reden of is dat nog nooit voorgekomen?
Wanneer er evenveel fouten gemaakt zijn telt de tijd die genomen is voor de test. Korste tijd wint het van langste tijd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:35 schreef molletje2011 het volgende:
nog een vraag
wat gebeurt er als 2 mensen de meeste vragen fout hebben en precies even veel. gaan er wel eens 2 mensen tegelijk naar huis om die reden of is dat nog nooit voorgekomen?
Speciaal hiervoor account aangemaakt?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:35 schreef molletje2011 het volgende:
nog een vraag
Ok, hier dan nog die kleurenanalyse van het rood/groen contrast in de bus scene:quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:00 schreef sjak het volgende:
IN de eerste seconden begint een vrouw iets te roepen. Wie verstaat haar?
Ik heb een half helder idee, wat nou als je die kleuren en de volgorde weer invoert in de tweede opdracht, komt er dan misschien een naam uit? Ik snapte die tweede opdracht niet helemaal dus daarom vraag ik het maar.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:33 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Ok, hier dan nog die kleurenanalyse van het rood/groen contrast in de bus scene:
0.02 rood shirt jongen
0.05 groen doek rechts achter zwarte lap
0.07 2 flesdoppen in het mandje bij die man, groen + rood
0.16 rode kratten op kruiwagen
0.18 groene parasol/rolluiken
0.23 in de bus: rode banken, daarachter groen net met kippen
0.24 groen net kippen, rood shirt vrouw
0.32 rood bandje tas
0.45 rood/groene bagagerek buizen
0.46 groen net kippen, rode hanenkam / shirt
0.48 groen touw geit + rode banken
Later in deze scene kwam nog het shot van de buschauffeur met een groen shirt, en een andere hele opvallende: Art die instapt met groene slippers (close-up) en een knalrood shirt.
Ik vond het elkaar toch wel érg snel opvolgen allemaal in die ene minuut, dat lijkt me geen toeval. Wellicht is het maar een dwaalspoor, maar het begon allemaal meteen ná de titel: 'kleur bekennen'. Verder ben ik ook nog een paar keer geel + blauw achter elkaar in combinaties tegen gekomen, maar minder vaak. Iemand een idee?
Hoeveelste aflevering?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:40 schreef StefanKollaart het volgende:
Nogmaals over 3-3-11, die in de uitzending zat, op 3 maart 2011 (3-3-11) is er een aflevering WIDM, miss heeft t daar mee te maken!
MARTE = Mol Art Rooijakkers Te Eenvoudigquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ben ik weer
3-3-11 is Mol Art Rooijakkers
MARTE = Mol Art Rooijakkers TE?
Ach, wellicht verliezen ze het meeste weer volgende weekquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:38 schreef DaMart het volgende:
6.100 euro in de pot vind ik overigens wel een aardige score. Voorgaande seizoenen deden ze er volgens mij langer over om dat bedrag bij elkaar te krijgen.
Bobbie is die hond toch?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:40 schreef Dave het volgende:
Kuifje in Tibet
Kuifje in Tibet (Tintin au Tibet) is het twintigste ... Merk op, dat zelfs Bobbie morele vraagstukken krijgt te verwerken (het wel of niet drinken van alcohol...
20e Kuifje album - "Tien tien" --> Tin Tin, 20
alcohol/sake - teken op Art's rode shirt
Art Rooijakkers -> Peking Express - Tibet
Hmm, ok, ik draai door, of niet?
Aannemelijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ben ik weer
3-3-11 is Mol Art Rooijakkers
MARTE = Mol Art Rooijakkers TE?
"Wie is de mol? Wie is nummer vier? Boulevard gezien?"quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:41 schreef amaranta het volgende:
IkBenDeMol De Mol
Quien es el topo? Quien es el numero cuatro? Visto en Bulevar? (PS Stemmen kan nog maar tot 12 uur: http://bit.ly/9HqATg)
29 Sep Favorite Retweet Reply
Had even geen inspiratie en moet de aflevering nog kijkenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:41 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dit topic dus, andere heeft dezelfde TT
Nummer 4? Qua instappen misschien?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
"Wie is de mol? Wie is nummer vier? Boulevard gezien?"
gezien in boulevard....quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
"Wie is de mol? Wie is nummer vier? Boulevard gezien?"
Nou hop dan!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:42 schreef Operc het volgende:
[..]
Had even geen inspiratie en moet de aflevering nog kijken
Zet dan meteen even de vertaling erbij.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:45 schreef amaranta het volgende:
IkBenDeMol De Mol
Búsca de la A a la Z! Hoy un nuevo correo del Topo. (Y... No olvide votar)
28 Sep Favorite Retweet Reply
Een zoektocht van A naar Z! Vandaag een nieuwe Molmail. ( .. Vergeet niet te stemmen)quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zet dan meteen even de vertaling erbij.
Hmm nu heb ik het nog eens een keer rustig bekeken, maar dat blauw+geel contrast komt eigenlijk ook heel vaak afzonderlijk voor:quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:00 schreef sjak het volgende:
IN de eerste seconden begint een vrouw iets te roepen. Wie verstaat haar?
Nee er staat, zoek van a tot zquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een zoektocht van A naar Z! Vandaag een nieuwe Molmail. ( .. Vergeet niet te stemmen)
dus, wie zie jij het liefst een trein koppen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:48 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Hmm nu heb ik het nog eens een keer rustig bekeken, maar dat blauw+geel contrast komt eigenlijk ook heel vaak afzonderlijk voor:
0.01 gele + blauwe krat
0.03 geel/blauw veiligheidsvest
0.04 blauw shirt vrouw
0.05 gele taxi
0.08 gele bus + blauwe auto
0.09 gele krat + blauw shirt
0.11 blauw shirt + gele pilaar/slingers (let op hoe die jongen kijkt, geregisseerd?)
0.14 gele bus + blauwe motor
0.16 (rechts) blauwe tas + geel fruit
0.23 blauw shirt / geel shirt
0.28 blauw shirt / gele deur bus
0.31 blauwe tas
0.32 gele bus
0.40 blauwe balk boven deur / gele reclame
0.44 blauwe gordijnen
0.47 blauw shirt / geel shirt
Art Rooijakkerzzzzzzquote:
Rustig maar, ik heb ook maar even snel Google Translator gebruikt.quote:
Neequote:Op donderdag 6 januari 2011 22:49 schreef MrManiak het volgende:
Heeeeerlijke aflevering.
Ik zie dat ik tijdens het kijken twee complete topics heb gemist, kan iemand me bijpraten of er nog bijzondere / opvallende dingen voorbij kwamen?
Ik weet het zó goed ja.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als je het zo goed weet, pleur die vertaling er dan meteen bij![]()
Samenvatting: de mol is Hanna Bervoets.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:49 schreef MrManiak het volgende:
Heeeeerlijke aflevering.
Ik zie dat ik tijdens het kijken twee complete topics heb gemist, kan iemand me bijpraten of er nog bijzondere / opvallende dingen voorbij kwamen?
Iedereen is paranoia.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:49 schreef MrManiak het volgende:
Heeeeerlijke aflevering.
Nu al.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:51 schreef Gitaarmat het volgende:
Wanneer uitzending gemist? Morgen hoop ik al?Gemist namelijk
Nee, het is niet die week van de maand.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is het weer dié week van de maand?
Da's nu erg handig!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, het is niet die week van de maand.
Het is zó dat Spaans mijn moedertaal is.
Simple as that.
broodje bapao, hebben ze al 33 keer gezegdquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Trouwens, in het boekje van de avrobode staatArt in het midden met een rood shirt en een chinees teken in het wit erop. Iemand die dat teken kan ontcijferen?
Oh excuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuse me Princess.. godverdomme zegquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, het is niet die week van de maand.
Het is zó dat Spaans mijn moedertaal is.
Simple as that.
Sake.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Trouwens, in het boekje van de avrobode staatArt in het midden met een rood shirt en een chinees teken in het wit erop. Iemand die dat teken kan ontcijferen?
Sake. Is al langsgekomen in het topic.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Je doet zelf alsof je last heb van je maandelijkse op je pik getrapt week.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oh excuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuse me Princess.. godverdomme zeg
Nee, maar ondertussen zit je wel iedereen af te zeiken en kortaf te doen.. chill out.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je doet zelf alsof je last heb van je maandelijkse op je pik getrapt week.
Ik heb in dít topic nog helemaal niet moeilijk gedaan.
*pakt popcorn*quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar ondertussen zit je wel iedereen af te zeiken en kortaf te doen.. chill out.
Niet nodig Hansie.. ik laat het hier bijquote:
Dan ben jij bij deze onze WIDM-tolk, hahaquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zeker wel!
Maar ik heb op Art zn Spaans na, vooralsnog geen Spaans in de aflevering gehoord.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet nodig Hansie.. ik laat het hier bij
Ja dat is inderdaad wel heel opvallend ja.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:00 schreef Dave het volgende:
[ afbeelding ]
"Ook hier sta ik helemaal niet verdacht, en naar rechts uit beeld te kijken, zoals op alle andere groepsfoto's", aldus WIDM-deelneemster Hanna Bervoets.
De acuerdo señor!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dan ben jij bij deze onze WIDM-tolk, haha
Irritant mens, mag hopen dat ze snel het vliegtuig uit wordt getrapt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:00 schreef Dave het volgende:
[ afbeelding ]
"Ook hier sta ik helemaal niet verdacht, en naar rechts uit beeld te kijken, zoals op alle andere groepsfoto's", aldus WIDM-deelneemster Hanna Bervoets.
(kut edit/quote knop)quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mucho importante!
Mucho gracias![]()
Jammer dat ze de mol is.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Irritant mens, mag hopen dat ze snel het vliegtuig uit wordt getrapt.
En die hand van Art + dat pistool op dat bord.. wats daar mee aan de hand?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:00 schreef Dave het volgende:
[ afbeelding ]
Mucho si.quote:
Hij wijst naar beneden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:03 schreef wormtrein het volgende:
[..]
En die hand van Art + dat pistool op dat bord.. wats daar mee aan de hand?
Helemaal eens.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:03 schreef Jabberwocky het volgende:
Het is Anna of Soundos!
Anna omdat die er van mij de hele serie wel in mag blijven.
Soundos omdat ik het anders zielig zou vinden als ze echt zo is.
Ik vind die hand van Rooijackers ook wel opvallend eigenlijk, zeker in combinatie met het opvallende shirt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:00 schreef Dave het volgende:
[ afbeelding ]
Dat laatste trucje deed Miljoeska (of hoe je die naam ook schrijftquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:03 schreef Jabberwocky het volgende:
Het is Anna of Soundos!
Anna omdat die er van mij de hele serie wel in mag blijven.
Soundos omdat ik het anders zielig zou vinden als ze echt zo is.
Ze zullen toch niet weer zoiets lames als van van Ipenburg toestaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vind die hand van Rooijackers ook wel opvallend eigenlijk, zeker in combinatie met het opvallende shirt.
Nee doen ze echt niet..quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:06 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ze zullen toch niet weer zoiets lames als van Ipenburg toestaan.
Toeval, en dat doet ie niet op elke groepsfoto.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:03 schreef wormtrein het volgende:
[..]
En die hand van Art + dat pistool op dat bord.. wats daar mee aan de hand?
Mwah, die borden zie je daar genoeg bij hotels/resorts.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
PS; dat bord kan niet toevallig zijn.
No gun --> Pepijn Gunnedinges is de mol niet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Mwah, die borden zie je daar genoeg bij hotels/resorts.
Haha ok. Ben daar niet bekendquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Mwah, die borden zie je daar genoeg bij hotels/resorts.
Gunneweg!quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef Dave het volgende:
[..]
No gun --> Pepijn Gunnedinges is de mol niet?
Klopt, en aan de reacties te zien zou het ook deze keer weer werken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat laatste trucje deed Miljoeska (of hoe je die naam ook schrijft) ook.
Wow! Die is écht goed.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef Dave het volgende:
[..]
No gun --> Pepijn Gunnedinges is de mol niet?
Ja maar verder?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wow! Die is écht goed.
Pepijn is de molllll
Dat werd al door iemand anders in een eerder topic geroepen hoor, ere wie ere toekomt!quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wow! Die is écht goed.
Pepijn is de molllll
Oke, driewerf hoera voor iemand anders.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef Dave het volgende:
[..]
Dat werd al door iemand anders in een eerder topic geroepen hoor, ere wie ere toekomt!
Hij kijkt zo zielig. Zo ongeveer >>quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Verder wat?
No gun -> gun weg
Ik weet het ook niet. Pepijn is gewoon een lekker ding.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hij kijkt zo zielig. Zo ongeveer >>![]()
Die heeft wel meer moeite met camera's en standpunten zo blijkt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef Dave het volgende:
Ok, weet niet hoe ik het anders moet doen, want op youtube staat het intro filmpje nog niet...
Maar als je op Uitzending gemist kijkt, zie je het introfilmpje van 15.35-16.35. Als er een kandidaat wordt voorgesteld, zie je de kandidaat eerst lopen, en daarna in closeup de camera inkijken.
Behalve Hanna, die staat stil. Bewuste stukje: 16.11-16.13.
Afwijking van het normalequote:Op donderdag 6 januari 2011 23:23 schreef Tha_Erik het volgende:
En een mol staat altijd stil? Ik snap nog niet zo zeer hoe het een hint is.
Hahaha hoe verzin je hetquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:29 schreef marcodej het volgende:
Pepijn Gunneweg is de Mol! Want de geit piste over zijn schoenen!
[ afbeelding ]
Dat hele Cruijff-ding kan je er uit laten, dan hou je dezelfde hint...quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:32 schreef KrentebolHooft het volgende:
Deze theorie verteld een vriend van me:
El salvador = De verlosser, is ook de bijnaam van Johan Cruiff
Johan Cruiff = voetbal
Horace droeg een shirt met jezus (de verlosser) in het voetbal stadion
Helemaal mee eens. Heel erg mooi begin, het fluisteren is nog wel even wennen aan het einde (VERTROUW NIEMAND......), maar verder erg nicequote:Op donderdag 6 januari 2011 23:54 schreef wolfrolf het volgende:
Soundos El Ahmadi irriteert mij nu al. Storende grote muil.
Wel stoer begin zeg. Je kan merken dat er flink gebrainstormd is om er een frisse draai aan te geven dit jaar.
En uuh Jan Kooijman is de mol.Omdat efudf be784734.
Zwaar irritant iddquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:12 schreef sbientje het volgende:
ik heb het vorige seizoen overgeslagen, vond het allemaal teveel van hetzelfde. Maar dit seizoen ben ik weer van plan te volgen. Had helaas last van allerlei mensen die door mijn uitzending heen zaten te praten, morgen nog maar een keer kijken
Is dat die meid die erin mocht blijven van Pepijn. Ja ik vind haar ook irritant.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:54 schreef wolfrolf het volgende:
Soundos El Ahmadi irriteert mij nu al. Storende grote muil.
Dat vond ik ook zo gespeeld, kom op, Engels meid.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:56 schreef golfer het volgende:
Karin de Groot. Zo dom en naïef kan je dus echt niet zijn.
Leuk gespeeld hoor. Maar ze begint al in de bus vol Spaanstaligen Frans te praten
Als iemand het is , dan is zij het.
Moet ik screencaps voor je maken?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:09 schreef MrManiak het volgende:
Ik krijg zowel de site van de AVRO als Uitzending Gemist-video's niet aan de praat..... En ik heb nog screencaps nodig voor de column.
Hopen dat het morgenochtend nog lukt.
Als je dat wil doen, dan zou dat heel erg tof zijnquote:
Als personen binnen komen lopen, dan hangt er boven de deuropening een sticker met Jesus Christos.quote:
Die viel mij ook al op.quote:- Shot van nummers op de shirts van buspassagiers
Ik heb zelfs drie theorieën gevonden hieroverquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Die viel mij ook al op.
Iets met 3 en 11 ofzo?
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:16 schreef MrManiak het volgende:
- Shot van een persoon met groene teenslippers. Wat een moment dat ze de bus in stapten, er was een speciaal shotje waarin dit heel erg opviel.
- Shot van nummers op de shirts van buspassagiers
- Shot van de sticker boven de deur + shirt van Horace
Uitleg volgt in de column, maar die komt morgen op de voorpagina.
Alvast hartstikke bedankt
Waarom vond je dat raar?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:27 schreef sbientje het volgende:
Waarom koos pepijn voor iedereen erin houden eigenlijk? Rare keuze vond ik
Je bedoelt de sticker boven de deur van de bus?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:20 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Als personen binnen komen lopen, dan hangt er boven de deuropening een sticker met Jesus Christos.
O wacht, twee shots zijn dat. Ook eentje van het shirt van Horace (voetbalstadion) met zijn t-shirt.
Als het niet lukt, dan niet hoorquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:29 schreef Tegan het volgende:
[..]
Je bedoelt de sticker boven de deur van de bus?
Lastig om een goede cap te maken.
Art, 100% zeker.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:30 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Als het niet lukt, dan niet hoor
(Wie droeg btw die slippers?)
- Shot van een persoon met groene teenslippers. Wat een moment dat ze de bus in stapten, er was een speciaal shotje waarin dit heel erg opviel.
Is ook raar want je hebt er niets aan, je moet concurrentie lozen en door de hele groep door te laten gaan, gooi je eigenlijk je eigen vrijstelling in de prullenbak...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:27 schreef sbientje het volgende:
Waarom koos pepijn voor iedereen erin houden eigenlijk? Rare keuze vond ik
quote:Aparte en/of totaal ongeloofwaardige hints
Twitter knalde vol met idiote tweets. Een paar 'hints' op een rij:
Teken op shirt Art betekent Kuifje. Naam vd geit is TienTien, En zie hier de bekende strip #widm twitpic.com/... ---> Chinese teken = sake, TienTien is niet de naam van het hondje, maar Tin Tin... En wat dan nog?
Geit heet 10-10, op poort stadion staat 3-3. 10+3=13, letter M. Volgende aflevering weer op dubbele getallen letten? #widm ---> Nee... Gewoon nee..
Het is H.Cohen. Draai Cohen om, wordt Nehoc, dat is in het Mingreels 4, Het 4de dier dat op de Ark van Noach ging, een mol. #widm ---> Whut?
Ik eindig met een tweet in de categorie: Dat zou nog wel eens heel goed kunnen:
Art is 't, redelijk duidelijk als je op 'm let. Klein voorbeeld: kijk de afl terug en tel hoeveel shots met kunst (= art) je ziet. Véél!
Ik kijk daarvoor even lief naar Beaudelaire, ik gok in de ochtendquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:49 schreef Tegan het volgende:
Mooi mooi. Hoe laat komt hij eigenlijk online?
Eh... Dat klopt niet helemaal.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:45 schreef MrManiak het volgende:
Even een klein stukje uit de column:
Teken op shirt Art betekent Kuifje. Naam vd geit is TienTien, En zie hier de bekende strip #widm twitpic.com/... ---> Chinese teken = sake, TienTien is niet de naam van het hondje, maar Tin Tin... En wat dan nog?
Natuurlijk is dat niet zeker dat zij een rood scherm zou hebben gekregen .quote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:30 schreef Cee het volgende:
Mooie uitzending, leuke opdrachten. Verbaast me toch telkens weer dat een opdracht zo simpel lijkt en als ie dan wordt uitgevoerd snap ik er geen hol meer van (vuuwerkopdracht).Heb geen noemenswaardige hints kunnen bespeuren. Heb even gegoogled om te kijken of iemand van de kandidaten toevallig op 10 oktober (tien/tien) jarig is maar dat is niet het geval dus bij dezen hou ik op met zoeken want dan word ik gek.
Ik vind die Soundos met haar lompe waggelloop best leuk! Miryanna vind ik pas irritant. Moest ze de nationaliteit van iemand in de bus raden, "dat was makkelijk want iedereen had het zelfde uiterlijk dus het was iemand uit El Salvador." Zo.
Het enige jammere vond ik dat er al meteen in het spel vrijstellingen en jokers met werd gestrooid. Laat die mensen eerst even wat werken voor het geld en ga ze dan beloningen naar keuze geven. De vrijstelling van Pepijn aan het eind sloeg helemaal nergens op. Sowieso dat er al meteen zo'n wazige voorwaarde aan wordt gehangen en dan ook dat hij ervoor kiest om iedereen mee naar de tweede aflevering te nemen. Alsof het Expeditie Robinson is en hij daarmee sympathie-stemmen zal winnen.
Het is trouwens niet zeker dat Soundos anders een rood scherm had gekregen, werd eerder in dit topic gesuggereerd maar Pieter-Jan zei dat iemand een rood scherm zou hebben gekregen maar dankzij Pepijn's beslissing kreeg iedereen groen. Feit dat Soundos pas als laatste aan de beurt kwam maakte het wel het spannendst voor haar maar betekende niet dat ze anders zou afvallen.
Dat is Horace. Dus het shot is genomen tijdens zijn busritje...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:09 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Uh. Misschien kijk ik scheef. Maar wie is dat, links achterin met die zonnebril? ...
Is dit shot dan gericht op vóór, of achter in de bus? Het lijkt achter. En dan zou Horace al in de bus gezeten hebben. Dus de mol moeten zijn?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:14 schreef Tezz het volgende:
[..]
Dat is Horace. Dus het shot is genomen tijdens zijn busritje...
Geloof maar dat dat niet zo in beeld is gebracht als hij de mol is. Het shot is dus gewoon van voor in de bus....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:17 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Is dit shot dan gericht op vóór, of achter in de bus? Het lijkt achter. En dan zou Horace al in de bus gezeten hebben. Dus de mol moeten zijn?
Shot is gericht op voor in de bus, want die tv hangt voorinquote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:17 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Is dit shot dan gericht op vóór, of achter in de bus? Het lijkt achter. En dan zou Horace al in de bus gezeten hebben. Dus de mol moeten zijn?
quote:
dat dusquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:39 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Is ook raar want je hebt er niets aan, je moet concurrentie lozen en door de hele groep door te laten gaan, gooi je eigenlijk je eigen vrijstelling in de prullenbak...
Wat mij nog opviel was dat Anna zo'n beetje alles opnoemde wat er in die mandjes zat, maar daar was geen vrijstelling voor de eerste aflevering (1+?) bij (wel voor de tweede en de vijfde). Die kwam pas boven water toen Pepijn zijn rondje maakt. Tevens zei Pepijn tegen de achterblijvers dat de anderen gelogen hadden en dat er wèl iets in het laatste mandje zat. Is die laatste vrijstelling door Pieter-Jan (die immers naast dat laatste mandje stond) tijdens Pepijns beurt in dat laatste mandje gestopt?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:57 schreef Tezz het volgende:
Wat een geweldige aflevering weer, mooi begin!
Er zijn mij twee dingen opgevallen: het feit dat Anna bij opdracht 3 direct zei: 'ik wil wel eerst' en in het montagefilmpje uitlegde: 'ja natuurlijk wil ik eerst, first pick'! Dat kan een montagefoutje geweest zijn, want ze wist op dat moment nog niet dat er iets gekozen moest gaan worden. Het viel me enorm op.
En verder de giga-molactie van Soundos door gewoonweg niets te pakken op de wandeling. Maar goed, aangezien er 9 nepmollen meedoen is het niet uitgesloten dat dit gewoon een nepactie was. Ik kreeg in ieder geval direct een Milouska-flashback.
Nee ik denk dat Pepijn gewoon heeft gelogen over dat laatste mandje.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat mij nog opviel was dat Anna zo'n beetje alles opnoemde wat er in die mandjes zat, maar daar was geen vrijstelling voor de eerste aflevering (1+?) bij (wel voor de tweede en de vijfde). Die kwam pas boven water toen Pepijn zijn rondje maakt. Tevens zei Pepijn tegen de achterblijvers dat de anderen gelogen hadden en dat er wèl iets in het laatste mandje zat. Is die laatste vrijstelling door Pieter-Jan (die immers naast dat laatste mandje stond) tijdens Pepijns beurt in dat laatste mandje gestopt?
Dat kan ook. Om iemand anders met lege handen te laten staan. Dat maakt hem, samen met het feit dat hij iedereen door liet gaan, wel verdacht.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:52 schreef Lemming22 het volgende:
Nee ik denk dat Pepijn gewoon heeft gelogen over dat laatste mandje.
Dat klopt, maar aan de andere kant zijn dit beide wel erg duidelijke acties die in beeld zijn gebracht. En dan denk ik meteen: oké hij is het niet want het is veel te duidelijk. Evenals alle hints die nu richting Art gaan. Iemand die na aflevering 1 al zo verdacht is, is het niet. Maar dat is natuurlijk geen sterke onderbouwingquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat kan ook. Om iemand anders met lege handen te laten staan. Dat maakt hem, samen met het feit dat hij iedereen door liet gaan, wel verdacht.
Wat heb je in WIDM aan goodwill? De essentie van het spelletje is toch juist om dat niet te hebben?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:26 schreef Levitation het volgende:
Ik snap wel dat Pepijn iedereen er in houdt. Kweek je goodwill mee, kun je nog veel aan hebben in het spel. Kan daarmee ook de mol zijn die nu natuurlijk minder verdacht is bij de rest, want ze zijn hem dankbaar.
Soundos El Ahmadi vind ik een raar mens, vond het eigenlijk jammer dat ze een groen scherm kreeg. Kind kan niet eens fatsoenlijk lopen.
Precies, ik ook. Als ik met WIDM mee zou doen dan zou ik echt voor het spel en de winst gaan. En je wint alleen als de rest naar huis gaat.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:30 schreef Rewimo het volgende:
Ik had er overigens lekker iemand uitgeknikkerd. Weer een concurrent minder
Misschien is Pepijn wel de Mol en wil hij door deze actie de aandacht juist van hem afleiden. Als je goed in de groep ligt wordt je minder snel als Mol aangewezen (zie Frits vorig jaar die voortdurend als Mol werd bestempeld).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:30 schreef Rewimo het volgende:
Ik had er overigens lekker iemand uitgeknikkerd. Weer een concurrent minder
Mee eens, Pepijn is dus of een watje of de mol.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik snap de sociale aspecten van zoiets, maar speltechnisch is het gewoon onlogisch. Als er iemand uitgaat ben je zelf niet alleen dichter bij de winst, maar er is ook iemand afgeschreven die dus zeker geen mol is (want gaat naar huis). Dat zou ik zelf belangrijker vinden dan mogelijk een wederdienst ergens verderop in het spel, waarvan het maar de vraag is of je niet bij de volgende eliminatie er zelf uitvliegt.
Hoe meer mensen er nog inzitten, hoe kleiner de kans dat de verdenking op jou gericht wordt?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik snap de sociale aspecten van zoiets, maar speltechnisch is het gewoon onlogisch. Als er iemand uitgaat ben je zelf niet alleen dichter bij de winst, maar er is ook iemand afgeschreven die dus zeker geen mol is (want gaat naar huis). Dat zou ik zelf belangrijker vinden dan mogelijk een wederdienst ergens verderop in het spel, waarvan het maar de vraag is of je niet bij de volgende eliminatie er zelf uitvliegt.
Ik zeg watje, met die puppyoogjes van 'mquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:49 schreef Levitation het volgende:
[..]
Mee eens, Pepijn is dus of een watje of de mol.
Verdenking is juist (als kandidaat) iets wat je eigenlijk wil. Want als iemand op jou stemt en je bent niet de mol, dat betekent dat die persoon zijn test slecht maakt, grotere kans dat jij de test beter maakt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:50 schreef wieksel het volgende:
[..]
Hoe meer mensen er nog inzitten, hoe kleiner de kans dat de verdenking op jou gericht wordt?
Misschien werd iedereen alleen opgepikt en alleen afgezet en werd later pas iedereen tegelijk naar een verzamelpunt gebracht.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:51 schreef Levitation het volgende:
Maar de mol zat dus bij iedereen in de bus... dan moet de mol toch als laatste aangekomen zijn, of ongeveer gelijk met de laatste deelnemen? Raar dat ze dan niet weten wie het is.
Wij zien dat niet, omdat de regie dat niet laat zien, maar de deelnemers moeten toch een idee hebben?
Dat dacht ik ook direct, je bent me net voor.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Misschien werd iedereen alleen opgepikt en alleen afgezet en werd later pas iedereen tegelijk naar een verzamelpunt gebracht.
Nou, dat vond ik dus ook. Ik kon tactisch gezien geen reden bedenken waarom je anderen niet weg wil hebben uit het spel. Dus hij kan idd de mol zijn, of terwijl ik dit typ denk ik dat het ook heel slim kan zijn omdat je zo twijfel bij de anderen zaait, hij wil als hij geen mol is natuurlijk wel dat anderen denken dat hij de mol isquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat zou betekenen dat Pepijn niet de Mol is., want hij had dat zelf in de hand.quote:PS: ik hoop dat er in de volgende aflevering wél iemand naar huis gaat!
Fixed, dankjewelquote:Op vrijdag 7 januari 2011 02:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Eh... Dat klopt niet helemaal.
Het teken op het shirt van Art betekent sake (een Japanse alcoholische drank).
Het is een Japans teken (kanji), en dus zeker niet Chinees.
Tintin is Kuifje zelf (in het buitenland), het hondje van Tintin (Kuifje) heet Bobbie.
Ik vertrouw die dagboeken in z'n geheel niet meer. Er valt nauwelijks iets uit op te maken en er zijn ook nooit echt goede aanwijzingen uit gekomenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:10 schreef Turbomuis het volgende:
Heb het niet gelezen hier, misschien in een eerder topic wel, maar had ik het nou goed gehoord dat die geit bij iedereen Tien-Tien heette, behalve bij (ik dacht) Jan Kooijman? (Daar was het iets van Camra ofzo)
(Zal straks ff zoeken, kan geen filmpjes kijken nu; werk...)
En in het dagboek van de Mol staat:
[..]
Dat zou betekenen dat Pepijn niet de Mol is., want hij had dat zelf in de hand.
Klopt, maar vroeg hij het ook niet aan de verkeerde persoon? Die zei toen gewoon "Geit" ipv de naam van de geit? De rest vroeg het -dacht ik- aan de eigenaar, en Jan Kooijman aan het kind daarachter.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:10 schreef Turbomuis het volgende:
Heb het niet gelezen hier, misschien in een eerder topic wel, maar had ik het nou goed gehoord dat die geit bij iedereen Tien-Tien heette, behalve bij (ik dacht) Jan Kooijman? (Daar was het iets van Camra ofzo)
.
Precies, die Kooijemans is gewoon dom.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Klopt, maar vroeg hij het ook niet aan de verkeerde persoon? Die zei toen gewoon "Geit" ipv de naam van de geit? De rest vroeg het -dacht ik- aan de eigenaar, en Jan Kooijman aan het kind daarachter.
Óf een executie zoals normaal met een afvaller (behalve Pepijn) óf de hele groep gaat mee, that was the questionquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:21 schreef Merel het volgende:
Wat was nou het dilemma dat Pepijn kreeg? Moest hij nou kiezen tussen dat iedereen zou blijven of dat hij zelf mocht zeggen wie er naar huis moest? Zo begreep ik het namelijk, maar dat zou vreemd zijn, want als hij dan zei "Stuur Anna maar naar huis!" en Anna was de mol, dan hadden ze een probleem. Dus heb ik het dan verkeerd begrepen?
Zo had ik het ook begrepen. Maar aangezien hij zelf de mol is..... hahaha....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:21 schreef Merel het volgende:
Wat was nou het dilemma dat Pepijn kreeg? Moest hij nou kiezen tussen dat iedereen zou blijven of dat hij zelf mocht zeggen wie er naar huis moest? Zo begreep ik het namelijk, maar dat zou vreemd zijn, want als hij dan zei "Stuur Anna maar naar huis!" en Anna was de mol, dan hadden ze een probleem. Dus heb ik het dan verkeerd begrepen?
Cabra = geitquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:10 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Hij mocht toch iemand kiezen?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:22 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Óf een executie zoals normaal met een afvaller (behalve Pepijn) óf de hele groep gaat mee, that was the question
Volgens mij niet. Óf niemand naar huis, of een gewone eliminatie, maar dan zelf een vrijstelling. Ik vond dat vrij duidelijk eigenlijkquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hij mocht toch iemand kiezen?
Zo heb ik het niet begrepen. Volgens mij ging het om een normale eleminatie of iedereen mee.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
In het verleden was dat altijd op www.wieisdemol.com wel terug te vinden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:33 schreef Lemming22 het volgende:
Is er trouwens ergens een review van de aflevering te vinden waarin belangrijke zaken te vinden zijn zoals wie er geld verdiend heeft en wie jokers en vrijstellingen gepakt heeft?
Is makkelijker dan zelf bijhouden
Nopquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dan heb ik het verkeerd mee gekregen. Slim dan om niemand te kiezen, dan weet niemand of ze enigzins goed op weg waren.quote:
Nee, hij mocht niet kiezen. Het zou een normale executie worden, degene met de slechtste test eruit. Dat hoeft dus helemaal niet de laatste te zijn in dit geval, iedereen kreeg nu immers een groen scherm. Ze hebben alleen tot de laatste persoon gewacht om het aan de groep te vertellen dat Pepijn mocht kiezen.quote:
Ik ga het nu terug kijken op de mediaplayer.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Óf niemand naar huis, of een gewone eliminatie, maar dan zelf een vrijstelling. Ik vond dat vrij duidelijk eigenlijk.
Ow, vandaarquote:
Stond toch ook gewoon in de ondertiteling?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:41 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ow, vandaar
(mijn spaans is niet meer wat het nooit geweest is)
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Stond toch ook gewoon in de ondertiteling?
Sterker nog, ik denk dat ze expres de slechtste als één van de eerste een groen scherm hebben gegeven om een vals gevoel van veiligheid te gevenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, hij mocht niet kiezen. Het zou een normale executie worden, degene met de slechtste test eruit. Dat hoeft dus helemaal niet de laatste te zijn in dit geval, iedereen kreeg nu immers een groen scherm. Ze hebben alleen tot de laatste persoon gewacht om het aan de groep te vertellen dat Pepijn mocht kiezen.
Ehm..ow...ehm...nou ja, geen excuus danquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Stond toch ook gewoon in de ondertiteling?
Da minde nie! Gauw naar Oh Oh Salou dan! ff Bijvijzelen bij friet van piet.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:41 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ow, vandaar
(mijn spaans is niet meer wat het nooit geweest is)
Clear. Maar dan alsnog slim.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:43 schreef amaranta het volgende:
We kunnen zometeen iemand naar huis sturen, een rood scherm geven. En dan ben jij een concurrent kwijt. Jij gaat sowieso door naar de volgende aflevering. Dr is ook een andere mogelijkeheid, en dat is dat jij in jouw vrijstelling de hele groep meeneemt naar de volgende aflevering.
Dat zou goed kunnen, aangezien iedereen een groen scherm kreeg heeft het niks te maken met de volgorde van slechtgemaaktheid van de test.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:43 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk dat ze expres de slechtste als één van de eerste een groen scherm hebben gegeven om een vals gevoel van veiligheid te geven
Maar Pepijn wist niet, of ze met schermen zouden gaan spelen, of , dat die presentator meteen zou zeggen, iedereen is door...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dan heb ik het verkeerd mee gekregen. Slim dan om niemand te kiezen, dan weet niemand of ze enigzins goed op weg waren.
Ik vind dat er meerdere interpretaties mogelijk zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:43 schreef amaranta het volgende:
We kunnen zometeen iemand naar huis sturen, een rood scherm geven. En dan ben jij een concurrent kwijt. Jij gaat sowieso door naar de volgende aflevering. Dr is ook een andere mogelijkeheid, en dat is dat jij in jouw vrijstelling de hele groep meeneemt naar de volgende aflevering.
Vind ik ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:47 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik vind dat er meerdere interpretaties mogelijk zijn
Oh zo. Ja op die manier kun je in principe alle opties open houden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar Pepijn wist niet, of ze met schermen zouden gaan spelen, of , dat die presentator meteen zou zeggen, iedereen is door...
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:28 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen![]()
Het concert was gisterenavond erg gaaf... leuke bijkomstigheid: Jan Kooijmanwas er ook en zat een paar rijen voor mij en ik had dus ook de hele avond zicht op hem.
Kan ook iemand van de WIDM redactie zijn, die twittert.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:52 schreef amaranta het volgende:
MENSEN!!!
Jan K. zat gisteren ten tijde van de uitzending in een concertzaal. Hij is dus niet de mol. Hoefde nl niks te twitteren. En de mol doet dat wel.
[..]
Boeie, als je in widm zit ga je tohc niet tijdens de daadwerkelijke uitzending naar een concertquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Als je er van uit gaat dat ie daadwerkelijk zelf twittert en dat niet iemand van de productie is.
Da's idd wel heel apart, als de mol het werkelijk zou zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Als je er van uit gaat dat ie daadwerkelijk zelf twittert en dat niet iemand van de productie is.
Apartquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:52 schreef amaranta het volgende:
MENSEN!!!
Jan K. zat gisteren ten tijde van de uitzending in een concertzaal. Hij is dus niet de mol. Hoefde nl niks te twitteren. En de mol doet dat wel.
[..]
Of het is iemand van de productie die dat doet namens de molquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:52 schreef amaranta het volgende:
MENSEN!!!
[..]
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:57 schreef amaranta het volgende:
Of hij is wel de mol en dacht, ik weet toch al hoe het aflooptik hoef niet te kijken!
Dat ben ik met je eens, maar dat is ongeacht of je mol of kandidaat bent.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Boeie, als je in widm zit ga je tohc niet tijdens de daadwerkelijke uitzending naar een concert
Zeg, moet jij niet aan het werk?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:56 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Of het is iemand van de productie die dat doet namens de mol
Hij vroeg aan die vent in de bus WAT het was, terwijl hij naar de geit wees, terwijl ieder ander vroeg WIE het was.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:10 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
quote:Kijkcijferrecord voor Wie is de Mol?
Uitgegeven: 7 januari 2011 11:00
Laatst gewijzigd: 7 januari 2011 11:00
AMSTERDAM - Wie is de Mol? heeft donderdagavond het hoogste kijkcijfer in de historie van het programma gescoord. De eerste aflevering van het elfde seizoen werd door ruim 1,9 miljoen mensen bekeken.
© ANPHet AVRO-programma eindigde daarmee op de tweede plaats in de lijst van best bekeken programma's van de dag. Alleen het Achtuurjournaal werd met 2,3 miljoen mensen beter bekeken, blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek.
Wie is de Mol? speelt zich dit jaar af in El Salvador in Centraal-Amerika. Deze editie gaan Anna Drijver, Jan Kooijman, Art Rooijakkers, Karin de Groot, Hanna Bervoets, Patrick Stoof, Miryanna van Reeden, Pepijn Gunneweg, Horace Cohen en Soundos El Ahmadi de strijd met elkaar aan, onder leiding van presentator Pieter Jan Hagens.
De eerste aflevering van het tiende seizoen werd door 1.912.000 mensen bekeken. De aflevering van donderdag werd gezien door 1.973.000 mensen.
Ghehequote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:15 schreef DaMart het volgende:
nu.nl heeft het opgelost:
[ afbeelding ]
Bij dit artikel trouwens:
[..]
Iddquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:15 schreef THeeF het volgende:
Maar wat is die Soundos een irritant wijf joh. Had echt gehoopt dat ze er uit ging
Dat dacht ik eerst ook! Tot ik het opeens toch snapte en toen bleek het wel écht slimmer te zijn dan het idee van Horace. Je moest er een minuutje langer over nadenken maar uiteindelijk zou dat wel minder kans op fout tellen opleveren (als ze het goed hadden gedaan, want dit was natuurlijk veel te chaotisch).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
Zo, even alles teruggelezen...........
Mijn 1e gevoel zegt dat Anna de Mol is. Ik weet nog niet waarom.
Bij de kleurenopdracht heeft Horace een heel goed plan. Dit wordt (naar mijn mening) heel erg in de war geschopt door Patrick. Wat hij zei met een andere of dezelfde kleur er achteraan doen, was volgens mij heel erg verwarrend. Ik snap het nu nog steeds niet.
Lijkt mij een snelle conclusie, dit is voor een mol natuurlijk een eenvoudige manier om snel de verdenking van zich af te houden!quote:Pepijn verspeelt zijn eigen vrijstelling door iedereen door te laten gaan.
En hij liegt over wat er in de mandjes zit. Ik denk dat hij zich alleen maar verdacht wil maken.
Karin en Maryanna hebben beiden al 3000 in de pot gebracht, die zijn voor mij niet verdacht.
Ik doe niet veel met hints maar Karin was wel verdacht dom bezig deze aflevering. Kilometer en mijl door elkaar halen etc. Zou ze echt zo dom zijn?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
Mijn 1e gevoel zegt dat Anna de Mol is. Ik weet nog niet waarom.
Bij de kleurenopdracht heeft Horace een heel goed plan. Dit wordt (naar mijn mening) heel erg in de war geschopt door Patrick. Wat hij zei met een andere of dezelfde kleur er achteraan doen, was volgens mij heel erg verwarrend. Ik snap het nu nog steeds niet.
Pepijn verspeelt zijn eigen vrijstelling door iedereen door te laten gaan.
En hij liegt over wat er in de mandjes zit. Ik denk dat hij zich alleen maar verdacht wil maken.
Karin en Maryanna hebben beiden al 3000 in de pot gebracht, die zijn voor mij niet verdacht.
Verder bleef ze opvallend op de achtergrond met haar "IK SNAP HET ALLEMAAL NIET?!?!"quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:33 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik doe niet veel met hints maar Karin was wel verdacht dom bezig deze aflevering. Kilometer en mijl door elkaar halen etc. Zou ze echt zo dom zijn?
En het geld dat door haar en Miryanna gepakt werd was ook niet echt vrijwillig.
Maar die konden niet veel anders, de rest was al weg. Ze wisten dat er twee keer drieduizend was, dus om dan met 500 aan te komen zou wel heel verdacht zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
Het zou toch nog een molactie kunnen zijn, omdat hij er wel veel verwarring mee schopte. En dat is wat je als mol uiteindelijk wil.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:32 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook! Tot ik het opeens toch snapte en toen bleek het wel écht slimmer te zijn dan het idee van Horace. Je moest er een minuutje langer over nadenken maar uiteindelijk zou dat wel minder kans op fout tellen opleveren (als ze het goed hadden gedaan, want dit was natuurlijk veel te chaotisch).
Het werkte zo:
Blauw = A t/m E
Groen = F t/m J
Geel = K t/m O
Blauw = P t/m T
Rood = U t/m Z (ok komt niet helemaal uit, maar voor het idee. )
etc.
Wat het idee van Patrick was, was om niet bij D 4 x blauw te laten zien, maar om ervoor te kiezen om de overige 4 kleuren de getallen 1 t/m 4 te geven. Dus groen = +1, Geel = + 2 etc.
Wat je dan krijgt is als je de A wil zeggen, je blauw laat zien. Als je B wil zeggen, laat je Blauw (categorie At/mE) en Groen (+1) zien. Ik leg het volgens mij heel vaag uit maar in mijn hoofd klopt het
[..]
Lijkt mij een snelle conclusie, dit is voor een mol natuurlijk een eenvoudige manier om snel de verdenking van zich af te houden!
Ah zo.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:32 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook! Tot ik het opeens toch snapte en toen bleek het wel écht slimmer te zijn dan het idee van Horace. Je moest er een minuutje langer over nadenken maar uiteindelijk zou dat wel minder kans op fout tellen opleveren (als ze het goed hadden gedaan, want dit was natuurlijk veel te chaotisch).
Het werkte zo:
Blauw = A t/m E
Groen = F t/m J
Geel = K t/m O
Blauw = P t/m T
Rood = U t/m Z (ok komt niet helemaal uit, maar voor het idee. )
etc.
Wat het idee van Patrick was, was om niet bij D 4 x blauw te laten zien, maar om ervoor te kiezen om de overige 4 kleuren de getallen 1 t/m 4 te geven. Dus groen = +1, Geel = + 2 etc.
Wat je dan krijgt is als je de A wil zeggen, je blauw laat zien. Als je B wil zeggen, laat je Blauw (categorie At/mE) en Groen (+1) zien. Ik leg het volgens mij heel vaag uit maar in mijn hoofd klopt het
[..]
Lijkt mij een snelle conclusie, dit is voor een mol natuurlijk een eenvoudige manier om snel de verdenking van zich af te houden!
Ja dat is hier al meerdere malen genoemd. Daar wordt ook druk over gespeculeerd!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Trouwens, volgens mij heb ik het nog niet langs zien komen hier (of wel??) maar ik vond het shot ook verdacht in de bus met die rugnummers! Lijkt mij niet toevallig dat er meerdere mensen in de bus zaten met een t-shirt met een rugnummer erop!
Oh sorryquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:46 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ja dat is hier al meerdere malen genoemd. Daar wordt ook druk over gespeculeerd!
Doe es alleen 'nummer'.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh sorryik had alleen deze 6 pagina's gecontrol-ceed op 'rugnummer'
Dat heeft toch niet veel te maken met het feit dat het BN'ers zijn? De montage/regie zou zijn werk ook wel doen bij onbekende mensen. En ook onbekende mensen zouden op allerlei manieren proberen te mollen en verwarring te zaaien.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:46 schreef Jovatov het volgende:
Wat heb ik me weer geërgerd aan de BN-ers gisteravond. Bij die laatste opdracht allemaal voor de persoonlijke voordeeltjes, niemand voor de pot. Ja, op het eind werd er wat geld meegenomen, maar ook alleen maar omdat er niets anders was.
Dat verpest het hele spel, iedereen is aan het mollen, en de echte mol hoeft alleen maar achteruit te leunen, de rest verpest het toch wel.
Daarnaast wordt er zo gemonteerd dat iedereen de mol kan zijn, dus daar valt verder ook niets uit af te leiden.
De productiewaarde blijft hoog, dat maakt het nog steeds leuk om naar te kijken. Maar het magische 'Wie is de mol' aspect is er echt wel af.
Ja, net gedaan... *oopz....*quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:52 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Doe es alleen 'nummer'.
Ook in de vorige topics.
Niet alles, ook via Tweetdeck (de tweets van dit seizoen), mobile web, web en Twitter for iPhonequote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:41 schreef MrManiak het volgende:
De WieIsDeMol-twitter tweet via Osfoora for iPhone... kunnen we hier misschien iets mee? Gezien de tweets is het denk ik iemand van het productieteam aangezien er iets te vaak 'onze' en 'we' wordt gezegd.
Als je dat doet, heb je denk ik te veel mensen uit dezelfde kringen, dus mensen die elkaar best goed kennen. Dat iemand die schrijfster heel goed kent gebeurt minder snel dan dat ze 10 acteurs bij elkaar zetten. Je merkt gelijk dat elkaars gedrag afwijkend is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat heeft toch niet veel te maken met het feit dat het BN'ers zijn? De montage/regie zou zijn werk ook wel doen bij onbekende mensen. En ook onbekende mensen zouden op allerlei manieren proberen te mollen en verwarring te zaaien.
Ik vind het wel leuk dat ze ook voor BN'ers kiezen die niet alleen bij het grote publiek bekend zijn, en niet alleen voor Gordons en Carlo Boszhards
Ja, klopt, zijn logische keuzes. Maar los daarvan vind ik het ook leuker omdat die minder bekende mensen vaak (niet altijd) een iets minder groot ego hebben en misschien zijn deze mensen ook wel fanatieker omdat ze minder geld op de bank hebben staanquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:59 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Als je dat doet, heb je denk ik te veel mensen uit dezelfde kringen, dus mensen die elkaar best goed kennen. Dat iemand die schrijfster heel goed kent gebeurt minder snel dan dat ze 10 acteurs bij elkaar zetten. Je merkt gelijk dat elkaars gedrag afwijkend is.
Ik denk dat dat een van de gedachtes erachter is. Ook dat de rtl-namen enzo niet zo snel meedoen.
Toch vond ik het met niet-BN'ers leuker, die ken je echt niet. Alles wordt zo BN dit, BN dat. Op die manier groeide je echt met de kandidaten mee.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:02 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, klopt, zijn logische keuzes. Maar los daarvan vind ik het ook leuker omdat die minder bekende mensen vaak (niet altijd) een iets minder groot ego hebben en misschien zijn deze mensen ook wel fanatieker omdat ze minder geld op de bank hebben staan
Geheel mee eens, vooral nu ik de laatste tijd wat oude seizoenen heb teruggekeken. Die waren in mijn ogen veel geheimzinniger en spannender. Maar goed, ik blijf wel kijken want WIDM blijft WIDM natuurlijkquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:46 schreef Jovatov het volgende:
De productiewaarde blijft hoog, dat maakt het nog steeds leuk om naar te kijken. Maar het magische 'Wie is de mol' aspect is er echt wel af.
2 jaar geleden schrok ik er ook bijna van hoe weinig de mol eigenlijk had gedaan. Iedereen verziekt het zelf gewoon al in plaats van bezig te zijn metandere dingen. Maar goed, zal wel nu zo zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Geheel mee eens, vooral nu ik de laatste tijd wat oude seizoenen heb teruggekeken. Die waren in mijn ogen veel geheimzinniger en spannender. Maar goed, ik blijf wel kijken want WIDM blijft WIDM natuurlijkMaar de glans is er wel een beetje af, dat klopt.
Ik had dat gevoel ook. Maar als ik er dan over nadenk: Inge en Jon waren ook opvallende types. Dat hoeft dus toch geen reden te zijn om iemand geen mol te maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:28 schreef Levitation het volgende:
Anna is naar mijn smaak een te opvallend persoon om de mol te zijn. Lijkt me eerder een potentiele winnaar dan een mol.
Maar da's puur op gevoel gebaseerd.![]()
En geeft veel kans tot mollen!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh die aankondiging van volgende week! Dat spel in het donker met rennen en vallen enzo, dat zag er spannend uit
. Ik houd wel van spellen waar ze opgejaagd worden.
Dat wordt nog wat met Soundos' loopje.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh die aankondiging van volgende week! Dat spel in het donker met rennen en vallen enzo, dat zag er spannend uit
. Ik houd wel van spellen waar ze opgejaagd worden.
Tenzij je zelf de mol bent, dan is het denk ik handig zoveel mogelijk mensen in het spel te houden waar de overige kandidaten over kunnen twijfelen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:46 schreef Tha_Erik het volgende:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat wordt nog wat met Soundos' loopje.
En jij zelf dan? Je komt geen steek verder.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:45 schreef Dave het volgende:
[..]
Tenzij je zelf de mol bent, dan is het denk ik handig zoveel mogelijk mensen in het spel te houden waar de overige kandidaten over kunnen twijfelen.
Zeker wetenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:48 schreef 7eVeNL het volgende:
Missen we deze al?
Ik wel!! Dat maakt die hele test zo mysterieus en spannend. Ik zeg Avro terug er mee!!
Idd, je zou alleen verder komen als alleen jij zou weten wie het rode scherm zou krijgen. Dan kun je er 1 wegstrepen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:50 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En jij zelf dan? Je komt geen steek verder.
Ik bedoelde dus: misschien is Pepijn de Mol (dat kan niet, want Hanna is het al, maar goedquote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:50 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En jij zelf dan? Je komt geen steek verder.
Dan zou Pepijn ookk zijn broek moeten hebben verwisseld. Hij droeg namelijk een 3/4 broek. Het zou kunnen, maar ik kan me niet herinneren dat er ooit een mol is geweest die kleding heeft verwisseld? Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:08 schreef Danielle83 het volgende:
Pepijn staat nu als mijn mol, omdat:
* Hij maakte de keuze om geen rood te scherm te geven aan iemand en daardoor blijft iedereen in het spel
* Hij stapte als eerste de bus in en erna wordt gezegd dat iedereen met de mol in de bus heeft gezeten. Na hem stapt Art de bus in, maar je ziet ook blote voeten met groene slippers in de bus stappen. Het is zó gemonteerd dat het lijkt of dit de voeten van Art zijn, maar in werkelijkheid is het Pepijn die met z'n groene slippers weer in de bus stapt (voordat Art erin komt dus). Omdat iedereen na Pepijn instapt, hebben ze allemaal met hem (de mol) in de bus gezeten.....
quote:De herhaling van Wie is de Mol? is verplaatst: het is nu elke vrijdag om 16:30 uur op Z@pp - Nederland 3.
Dat zou best wel eens kunnen eigenlijkquote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:48 schreef Dave het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens heeft deze 'De Mol' ook blonderig, vet haar. Zat hij niet met een cap op in die bus?
Voor welke reden zou hij daar zitten danquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou best wel eens kunnen eigenlijk
Voor zijn programma "waar is de mol" ?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:55 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Voor welke reden zou hij daar zitten dan
Zoals eerder in dit topic al gemaaktquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:56 schreef 7eVeNL het volgende:
Zit de HH al te bekijken via uitzendinggemist. Even een screencap gemaakt van de bus scene met de rugnummers en de persoon met de pruik en cap.
Ik denk het niet. Het vraagteken zoals in afl. bekend werd stond voor het kiezen voor 'groepsimmuniteit' of niet, ik denk ook niet dat er meer aan is verbonden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:09 schreef Operc het volgende:
Wat betreft de barmhartigheid van Pepijn: kan het niet zo zijn dat als hij de hele groep meenam, hij nog een extra voordeel kreeg? Jokers/vrijstellingen oid?
Onzin natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Is er al geroepen dat er dit seizoen misschien geen mol is?
Volgens mij zijn er twee Mollen / Er is geen Molquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Is er al geroepen dat er dit seizoen misschien geen mol is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |