quote:Op donderdag 30 december 2010 15:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
En dat is vanzelf overgegaan? zonder hulp van huisarts?
Want dan kijk ik het nog wel even aan. Als hij nou doodziek was...
ah ik zie dat je je post ge-edit hebtzonder huisarts dus
Waarbij ik vlindur niet veroordeel uiteraard.
quote:
Wij zijn ook niet thuis om 0.00 en moeten dan ook nog naar huis rijden. Ik maak Wolf absoluut niet wakker als het vuurwerk begint, ik verwacht dat hij er gewoon doorheen slaapt net als vorig jaar. Zo niet dan neem ik hem mee naar beneden op de arm om samen te kijken.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:15 schreef Lijnloos het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk morgenavond om 12.00 uur? Ik ben een beetje bang dat als we Minke door laten slapen ze misschien wakker wordt van het vuurwerk en in paniek raakt... maar haar wakker maken is ook niet altijd de beste optie (hoewel we daarna toch naar huis moeten nog, dus wakker moet ze toch worden)? Hoe doen jullie dat?
das dus de reden dat ik Tess laat liggen, tenzij ze zelf wakker wordt.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:12 schreef Poppejans het volgende:
Het is wel gezellig ja om samen om 0.00 elkaar nieuwjaar te wensen, maar ze zijn nog zo klein nu joh daar hebben ze helemaal niks aan.
Helemaal uit hun doen of inderdaad als een stuiterbal door de woonkamer en nooit meer naar bed willen
Ja heeft ie gehad, 1,5 uur geleden alweer maar is dus niets van te merken.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:53 schreef mikoxx het volgende:
Pcm al gegeven meimeltje? Dat wil hier nog wel eens helpen om te kunnen slapen als ze ziek zijn oid.
Hmmm.. een heeft ie verder last? Hoesten, verstopte neus, oid? En ik neem aan dat ie 240mg heeft gehad?quote:Op donderdag 30 december 2010 21:00 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ja heeft ie gehad, 1,5 uur geleden alweer maar is dus niets van te merken.
Ja hij hoest en is verkouden (maar op het moment valt het hoesten en verstopte neus wel mee). Denk dat het nu toch de koorts is waardoor hij niet in slaap kan komen.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:11 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Hmmm.. een heeft ie verder last? Hoesten, verstopte neus, oid? En ik neem aan dat ie 240mg heeft gehad?
Dat doen we hier ook!quote:Op donderdag 30 december 2010 20:53 schreef mikoxx het volgende:
We steken natuurlijk wel al iets af voor ze naar bed gaan, dat
hahaha herkenbaarquote:Op donderdag 30 december 2010 23:17 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas doet nog niet aan ja/nee, maar hij kan wel heel enthousiast doen als hij 'ja' bedoelt. Bijvoorbeeld als ik vraag: heb je honger? zal mama een boterham voor je smeren? Vanmiddag kwam daarop een enthousiast geflapper met armen en een 'oehhh!-geluid.
Ik vind het wel stoer dat hij steeds beter kan aangeven wat hij wil en nodig heeft, vandaag om half 5 was hij al een tijdje aan het miemelen en zeuren om alles en niks, en op een gegeven moment zag ik zelfs een gaap en wreef hij in zijn ogen. Dus ik vroeg: Thomas ben je moe? Wil je even naar bedje toe? En er volgde wederom een enthousiast geklap en hij stak zijn handjes naar me uit. Vandaag dus voor het eerst sinds lange tijd een tweeslaapsdagje.
Een echte ja/nee zoals jullie omschrijven zou natuurlijk nog makkelijker zijn! Of piepen zoals Senna(ik kan me goed voorstellen dat jullie niet meer bijkwamen!)
Roy was heel blij met zijn flesje melk, het kon niet snel genoeg gaan, en later ook nog een papje wat er gretig in ging, nee aan zijn eetlust ligt het nietquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:23 schreef Twinkly het volgende:
BE wat een geweldige kamer![]()
!!
Bar wat rot dat Roy weer koorts heeft en dat zijn armpje dik geworden isHeeft hij vandaag goed op de flesjes melk gereageerd? Fijn voor hem dat hij weer wat mag "eten".
Niels kon vandaag niet goed slapen door het geknal, dus ik heb ook helemaal niet kunnen liggen. Ik ben best wel dood nu. Hopelijk gaat het vannacht een beetje goed met slapen...
Je was me net voorquote:Op zaterdag 1 januari 2011 10:07 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft door het vuurwerk heen geslapen, echt onvoorstelbaar want het was me toch een herrieTerwijl hij rond 10 uur 's avonds wel wakker werd van een paar vuurpijlen. Vannacht nog wel een paar keer wakker geworden en vanmorgen was hij alweer om kwart over 6 klaar met slapen. En toen ben ik een beetje ingestort
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ow Minke, wat zie je er verschrikkelijk sneu uit!![]()
Twinkly, goed op jezelf passen hoor! Laat R straks maar even een stukje gaan wandelen met Niels zodat jij (even) terug je bed in kan. En morgen ook nog even bijslapen.
Bar, wat een verschrikkelijk einde en begin van een jaar! Ik vind het wel een goed teken dat Roy wil eten. Ik wens jullie heel veel succes komende tijd en dat Roy maar heel snel mag opknappen!![]()
![]()
Lief.
Enne, ik heb het niet heel zwaar verder hoor. De basis is goed. En ik vind jullie rituaal van 's nachts met z'n allen op één kamer met O&N een hele leuke. Dat ga ik ook invoeren hier als de kindjes wat groter zijn.![]()
![]()
Allereerst een heel goed 2011 gewenst voor iedereen!!!
Wauw, wat heerlijk dat er zoveel kindjes gewoon door al het lawaai hebben heen geslapen zeg
Twinklykan je man het niet overnemen vandaag? of iig gedeeltelijk de zorg voor NIels zodat jij nog even een paar uur kunt slapen of op zn minst liggen uitrusten.
Denk aan jezelf heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wolf werd precies om 0.00 wakker en heeft vuurwerk binnen en buiten gekeken met volle verbazing en was totaal niet bang, zelfs niet voor de 100klapper van de buurman.
Daarna teruggereden naar huis en is hij in zn eigen bedje weer verder in slaap gevallen tot vanmorgen 6.40 , een flesje en daarna weer slapen. Toen zijn we samen nog gaan slapen tot 10.30“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
en ook met internet
Roy zijn koorts is weer wat gezakt alleen is de infectie weer wat omhoog gegaan, ze zijn nu in overleg met de neuroloog over de antibiotica.
Roy heeft vannacht nog hoge koorts gehad, maar wel goed geslapen.
Vanmorgen een fles melk gekregen en 2 boterhammen gegeten
Nu slaapt hij, hij is echt enorm moe aldoor.
zitten en dingen doen met links gaan nog niet echt super, zitten al helemaal niet, maar komt ook omdat hij nog erg slapjes is.
Zijn middagmaaltje is al op de kamer gebracht, aardappelpuree met wortel en omelet, en een soepje.
verder een bakje fruit en een pakje drinken.Herinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
Incantrix zijn handje is niet meer in het verband, is nog wel wat dik maar niet meer keihard.
Wel met rode plekken her en derHerinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
hier werd Elin toch wakker rond een uur of 11, dus die mocht lekker naar beneden, ze heeft heerlijk zitten kroelen met alle vriendinnetjes van de vrienden van mijn vriend..de mannen vindt ze minder.
het vuurwerk vond ze niet leuk, niet huilen ofzo, maar buiten staan in onze armen was enigzins oke. en dan steeds piepend 'BOEM?' zeggen
we wonen dan wel net in de buurt waar t meeste vuurwerk wordt afgestoken
verder errrrrg gezellig gehad.
gelukkig nieuwjaar!![]()
![]()
Gelukkig 2011 allemaal!
Fijn dat er zoveel kindjes door het vuurwerk heen hebben geslapen. Willow ook, tot mijn stomme verbazing. Hoe krijgen ze het voor elkaar, met die herrie zo vlakbij hun kamer?![]()
Bar, fijn dat ie in elk geval goed eet en dat de koorts weer wat gezakt is. Het blijft dus nog een mysterie wat er precies aan de hand is, begrijp ik? Wat een onzekerheid zo...![]()
Och Minke, wat zie je er sneu uit![]()
NU, ik had je nog niet gefeliciteerd, dus bij dezen! Sneu dat je meiske aan de AB moet, maar als ze zelf geen last heeft van de ontsteking is het wel prettig!
Lieve groofs...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bar, fijn dat Roy zo heeft genoten van zijn melk en pap!
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Doorslapen was er hier niet bij, samen met mij een half uurtje voor het raam naar het vuurwerk gekeken en toen vroeg ik: "Wil je weer naar bed"? en werd er ijverig ja geknikt. In bed wilde hij nog wel zijn gordijn open zodat ie vanuit bed kon kijken. Om 08.30 was ie weer alive and kicking.
Aa Minke, je oogje toch!
BE, wat een hele gave kast!Niet mieten! Door gieten!![]()
Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar allemaal!
Bar, wat goed dat Roy weer lekker eet!
Minke, arme oogjes toch meis!
Jorja heeft door het vuurwerk heen geslapen, maar toen het afgelopen was, werd ze wakker![]()
Ach ja, ze had een heel goed humeur, dus ze heeft nog even door de kamer gestruind en is daarna zonder problemen gaan slapen tot half 8, en toen heeft ze nog tot half 10 tussen ons in liggen tutten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg![]()
Gelukkig nieuwjaar
groofsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Minke, arm zieltje, met je oogje.er op!
Bar, fijn dat het met Roy langzaam wat beter gaat. Wat naar van de koorts en het nog niet helemaal mee komen van de linkerhelft. Fijn dat jullie bij hem kunnen slapen ook
Senna vond het gisteren niet nodig om te slapen. Ze had in de middag van 14-18 uur geslapen (doet ze anders nooit) en dus was ze in de avond ook niet echt een beetje moe genoeg te krijgen om haar in een vreemd bed te krijgen. Dus die heeft de hele avond in haar eentje (de neefjes sliepen alledrie) een beetje rondgehangen, gespeeld, wat tv gekeken, bij ons gezeten en spelletje gekeken, wat getekend, nou ja, beetje bezig geweest dus. En gewoon heel gezellig, hoor, niet zeuren of huilen ofzo.
Vanochtend werd ze om 7 uur al wakker, dat was minder. Ze werd wakker omdat ze moest overgeven, gal weer. ik heb het idee dat dat haar zwakke kant is en als ze niet helemaal fit is snel gal spuugt. Ze is verder hangerig en zeurderig, dus ik ga even met haar op de bank hangen.
Ow ja en volgend jaar blijven we thuis.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Zeg meiden, die spoilers maken het geheel niet overzichtelijker om te lezen!
Vooral niet omdat ze bij mij niet werken en ik het dus niet kan lezen.
Kan het niet gewoon tussen het geklets in de SC?Kunnen we allemaal meelezen en meekletsen.
Nogmaals, het is echt niet rot of lullig bedoeld, maar een hele pagina van posts met spoilers erin maken mij enrm nieuwsgierig.
***![]()
Bar, ik lees hier niet zo vaak maar zag dat Roy was (en nog steeds is) opgenomen in het ziekenhuis. Ik hoop dat hij heel snel aan de beterende hand is, spoedig naar huis mag en dat jullie weten wat er aan de hand is. Heel veel sterkte gewenst.![]()
hoi lieve mensen: Roy was inmiddels naar de gewone kinderafdeling begreep ik??wat fijn Bar; ik hoop dat jullie snel weer lekker samen naar huis kunnen.
@Groofs; moeilijk; maar durf te voelen... meer tips kan ik je niet geven; gewoon op je gevoel af gaan, en je niet laten afschrikken door het onbekende. Het is natuurlijk goed zo, lekker met je 2 heerlijke kids. Maar misschien moet je de verandering niet eng vinden, en gewoon er niet teveel over nadenken.
![]()
![]()
en bleeeghh ben niet veel online de laatste dagen. Evie en ik zijn al 5 dagen ziek, iets van een buikgriepvirusje ofzo. Naja echt leuk is het niet, maar we proberen in elk geval voldoende vocht binnen te krijgen en dat gaat tnt vrij goed.05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)![]()
Thomas die oefent met een lepel noemen we hier gekscherend ook wel de 2 meter sessies.
naar de afstand die hij zijn voedsel weet weg te slingeren soms
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.![]()
Roy, sterk maar goed aan van het eten dat je nu binnenkrijgt, en van de aanwezigheid van je papa en mamaIk vind het wel eng klinken Bar, die koorts telkens, maar hij is wel echt in goede handen he? Komt goed meis
Haha, Ca.ra, klinkt alsof hij topsport-ambities heeft ofzo
Stef gaat fantastisch op het moment, hij is zo lief, vrolijk en levendigIk geniet er zo van hem dat huis door te zien razen, hoe hij speelt, liedjes zingt (pa-pa-pá, pa-pa-pá op het wijsje van 'poesje mauw' bijvoorbeeld
).. Ik ben zó dol op dat jongetje! Want dat is hij ook echt, zijn gezicht is weer aan het veranderen, veel 'volwassener' alweer, dat koppie.. Het enige waar we nu een beetje mee worstelen is dat hij bij zijn dag-slaapjes de hele boel bij elkaar krijst. Ik vermoed dat hij een beetje in een overgang zit van 2 naar 1 slaapjes, maar hoe weet je dat nou? Hoe ging dat bij jullie (indien van toepassing)? En nog zoiets: we hebben eens even flink geruimd qua speelgoed en we denken dat hij wel weer toe is aan wat nieuws; veel is of een beetje 'achterhaald', óf hij is er net een beetje te klein voor nog. We zaten te denken aan een muziekinstrument (xylofoon vinden we wel leuk), een beestje aan een touwtje om voort te trekken, misschien een duwstok ofzo? Vind het moeilijk, deze keer. Voorheen zaten we altijd wel goed met blokjes, maar dat is nu wel zat zeg maar.
3!![]()
Inca, Tess was volgens mij een maand of 13/14 toen ze nog maar 1 slaapje wilde doen. Als ik haar voor het 1e slaapje neerlegde was het dramatisch. Legde ik haar dan een uurtje of 2 later weg, ging ze wel slapen. Ze doet nu dus nog maar 1 slaapje, maar wel een van zo'n 3 uur.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.![]()
Lotte vind de xylofoon erg leuk! Zelf muziek maken of ons muziek laten maken. En een beestje om mee te trekken heeft ze ook, maar ze blijft het touwtje te hoog optrekken waardoor het beestje in de lucht hangt en ze er steeds over struikelt...quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:35 schreef Incantrix het volgende:
Roy, sterk maar goed aan van het eten dat je nu binnenkrijgt, en van de aanwezigheid van je papa en mamaIk vind het wel eng klinken Bar, die koorts telkens, maar hij is wel echt in goede handen he? Komt goed meis
Haha, Ca.ra, klinkt alsof hij topsport-ambities heeft ofzo
Stef gaat fantastisch op het moment, hij is zo lief, vrolijk en levendigIk geniet er zo van hem dat huis door te zien razen, hoe hij speelt, liedjes zingt (pa-pa-pá, pa-pa-pá op het wijsje van 'poesje mauw' bijvoorbeeld
).. Ik ben zó dol op dat jongetje! Want dat is hij ook echt, zijn gezicht is weer aan het veranderen, veel 'volwassener' alweer, dat koppie.. Het enige waar we nu een beetje mee worstelen is dat hij bij zijn dag-slaapjes de hele boel bij elkaar krijst. Ik vermoed dat hij een beetje in een overgang zit van 2 naar 1 slaapjes, maar hoe weet je dat nou? Hoe ging dat bij jullie (indien van toepassing)? En nog zoiets: we hebben eens even flink geruimd qua speelgoed en we denken dat hij wel weer toe is aan wat nieuws; veel is of een beetje 'achterhaald', óf hij is er net een beetje te klein voor nog. We zaten te denken aan een muziekinstrument (xylofoon vinden we wel leuk), een beestje aan een touwtje om voort te trekken, misschien een duwstok ofzo? Vind het moeilijk, deze keer. Voorheen zaten we altijd wel goed met blokjes, maar dat is nu wel zat zeg maar.
Lotte!
Noah!![]()
Klinkt fijn, trix
Die slaapjes, tja, ik kijk maar naar Senna's signalen en probeer daar naar te handelen. Dus niet op uur en tijd naar bed, maar als ik zie dat ze moe is. Soms probeer ik de dag ook wel zo in te delen dat we op 1 langer slaapje uitkomen, bijvoorbeeld door 's ochtends eerst samen boodschappen te doen enzo. Daarna lunch en daarna naar bed.
Wat betreft speelgoed: Senna heeft maar liefst twee trekhondjes (we hadden er al 1 en toen kwam mijn schoonmoeder met nog een hondje) en daar maakt ze soms hele wandelingen mee. Liefst twee tegelijk, natuurlijkEen leuk muziekinstrument zag ik gisteren bij mijn eefjes: een kleine plastic gitaar. Er zitten wat lichtjes op en een handeltje en wat drukknopjes. Mijn neefje vindt het geweldig en Senna was er ook weg van. En een trommel natuurlijk
Deze gitaar:
Hij is van Little Tikes.
[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 15:08:16 ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Inca, wij hebben deze voor Daan gekregen met Sinterklaas. Bovenop een xylofoon en de poten is een soort piano. Echt een hit, Daan is nog wel wat klein om echt gecoördineerd muziek te maken, maar hij is er echt druk mee en vindt 't prachtig (wel zonder die bladmuziek, dat komt over een paar jaar misschien). Ook van Little tikes.
En bij Daan merkten we dat hij ook nog niet moe genoeg was als we 'm neerlegde voor zijn slaapje. Steeds later werd hij pas moe. Toen hebben we 'm inderdaad opgehouden tot na de lunch en nu slaapt hij van ca. half 1 tot ca. half 4 soms wat korter, soms wat langer en dat gaat super.
[ Bericht 2% gewijzigd door happyme28 op 01-01-2011 20:20:24 ]![]()
Leah speelt het liefste met boekjes. Ze kan echt een uur met een paar boekjes doen. Ze zit er dan uitgebreid in te bladeren en tegen te babbelen. Bij de Action heb je hele mooie babyboeken met dikke bladzijdes.
Ook een niet babyboek of een tijdschrift maakt ze niet stuk maar "leest" ze.
Verder is de houten vormenstoof hier een hit en gisteren heb ik haar voor het eerst een wasco met kleurboek gegeven en dat vond ze ook prachtig.
Na iedere streep ging ze in haar handen klappen (applaus voor jezelf)
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ola![]()
![]()
Ehm nee, dan zal ik het even bot brengen, wat ik zo probeerde te vermijden. Het hoort hier niet. Ook niet in spoilers. Af en toe eens een post in een spoiler soit, zo'n heel gesprek niet...quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:42 schreef Spuuglokje het volgende:
Dus omdat jij nieuwsgierig bent mag het niet in spoilers?Ik vind het wel een nette oplossing zo, eigenlijk.
Groofsken, niet denken maar doen! Geniet van het moment.
Niks persoonlijks, maar het maakt het topic totaal onleesbaar, en het is off topic...
Ik zal voortaan de botte bijl wel gewoon hanteren.
Ik kan via de edit-geschiedenis alles lezen, dus ik loog er ook nog bij in mijn poging niet al te zeikerig over te komen, poging mislukt.
***![]()
No worries, ik begreep het wel hoor. Ik voelde me op dat moment al bezwaard dus was me er van bewust.![]()
Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!
Huup, wat ontzettend vervelend voor Amelie, die krampen. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Moeilijk om te 'hopen' op een diagnose. Ik hoop voor jullie dat het een diagnose wordt, die makkelijk te behandelen valt.
Arme Minke met haar prutoogje! Ik had afgelopen week ook een ontstoken oog. Volgens de HA een virus + bacterie. Nu is het al een heel stuk beter.
Gezellige Stef. Klinkt allemaal lekker Incantrix! Fijn dat moeilijkere periodes toch snel af
gewisseld worden met hele leuke! Over die slaapjes. Wij zitten nu ook tussen de 1 en 2. Wel lastig soms. Wij hebben nu twee weken vakantie en hij slaapt nu wat langer uit, dan kan hij met 1 slaapje af. Als hij eerder wakker wordt, worden het er 2. Alleen dan is er nog een probleem: hij is nooit echt een goede slaper geweest, overdag dan. En net als vandaag, de timing was perfect, hij ging om 12.15 naar bed voor 1 slaapje, maarja, dan slaapt hij vervolgens maar 1,5 uur. Dat is eigenlijk te kort. Maar laat op de middag gaat hij echt niet nog een keer slapen. Dus daarnet een doodmoe mannetje naar bed gebracht om 18.15. Tsja, ik kan het nog zo goed plannen...![]()
Linda! Hoe is het dan met jou?
Miss_sly, als Senna toch zo lekker kan spelen 's avonds, is het idd niet erg dat ze wakker is. Waarom vieren jullie het volgend jaar thuis?
BJ, ik ben spuit 11, maar gefeliciteerd met je goede nieuws! En heel veel beterschap voor jou en je meiske.
Twinkly, soms is het gewoon te zwaar. Als ik lees dat je zulke zware nachten hebt, mag je best een keer instorten.. Je mag het ook best een keer zat zijn en gewoon eens wat voor jezelf gaan doen. Soms heb je dat gewoon nodig. Als ik jouw posts lees dan vind ik het al ongelooflijk hoeveel je kunt opbrengen. Ik ben al voor vele malen minder ingestort...
Groof, ik ben speciaal naar de vaste PC gelopen omdat ik op mijn laptop de spoilers niet kan lezen. En ik ben helemaaaaal niet nieuwsgierig... Ben het verder met Innepin eens...
BE,, doe je zo je best om het genuanceerd te brengen, hahaha
Thomas heeft tweede kerstdag een paar stapjes gezet. Hij liet los van de tafel, vervolgens stond hij 10 sec los na te denken, en daarna zette hij een paar stevige passen naar een andere tafel. Eindelijk! Ik wist dat hij het kon, maar hij durft gewoon niet zo goed. Nu doet hij ook wat losse stappen, als hij een beetje uitgedaagd wordt. Ook is zijn loopauto weer helemaal het einde. Hij heeft er een tijdje niks mee gedaan, maar nu loopt hij heel het huis door, en kan echt goed sturen, hij loopt nergens tegen aan. Als hij in de keuken komt, draait hij netjes 180 graden en gaat weer terug.
Afgelopen nacht heeft hij ook lekker doorgeslapen, ondanks het knalvuurwerk in de buurt. Ongelooflijk vind ik dat. Overdag moet ik op mijn tenen lopen, anders wordt hij wakker. 's Nachts kan er een bom naast zijn bed afgaan...![]()
Heuj mede-Thomas! Lopen is leuk he!
Mijn Thomas is momenteel weg van zijn trommel, van zijn vormenstoof en hij heeft een soort knikkerbaan voor auto'tjes waar hij weg van is.
Verder gewoon alles wat veel herrie maakt
[ Bericht 39% gewijzigd door Ca.ra op 01-01-2011 21:45:33 ]Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.![]()
Roy kreeg weer koorts vanmiddag zo sneu, maar nu is hij toch weer terug gezakt, Roy slaapt nu, en straks komen ze nog een urinemonster afnemen,wat ook weer onderzocht word.
Zijn bloed is ook niet goed althans er zit weer verhoogde bacterie in,
En ik maak me best wel zorgen, hij kon niet eens zijn papfles vasthouden, zijn linkerhandje is duidelijk nog niet in orde, zo liet hij het ook maar wat naast hem liggen, als je er zelf wat mee speelt dan lukt het wel maar nog niet echt soepel
Nu krijgt hij daar later ook fysio voor.
Papa is nu naar huis en ik blijf vannacht hier, beetje eng maar moet goed komen, roy ligt toch aan de monitoren dus word goed in de gaten gehouden,Herinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
jeetje Bar, wat een ellende toch. Er gaan vast allerlei doem scenarios door je hoofd door Thijs maar je kleine man is in goede handen en ligt idd aan de bewaking. In geval van nood zijn ze zo aan zijn bedje. Ik hoop op een rustige nacht en dat hij morgen een heel stuk beter mag zijn.![]()
Heel veel sterkte vannacht Bar. Hopelijk kun je zelf ook wat rust pakken.Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.![]()
Pff Bar, wat een narigheid. Sterkte vannacht, ik hoop dat je wat slaapt. Roy is in goede handen, maar het blijft eng natuurlijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Bar wat naar dat het nu toch weer minder goed gaat. Gelukkig is Roy daar in goede handen. Probeer zelf ook wat te rusten/slapen vannacht![]()
Oh en ik weet dat het zo banaal klinkt na het bericht van Bar, maar ik weet gewoon echt even niet wat ik met Esmee aan moet. Z ewas vanmorgen pas om 11 uur wakker en ze is he-le-maal van slag... ze ging er om 20 uur in, was er om half 9 weer uit en zodra ze binnen is, is er NIKS meer aan de hand. Om 21 uur weer erin en weer krijsen. Dus om 21.30 banaan gegeven... om 22 uur weer erin en nu krijst ze sindsdien alles bij elkaarZe heeft voor het slapen dentinox en een zetpil gehad ivm tandengebeuren, maar ik word zo ondertussen echt gek van het gegil... Zodra mevrouw hier binnen zit is alles leuk en zodra ze naar bed moet, begint het gegil.
Het ligt er denk ik ook aan dat we sinds 1 december volgens mij geen avond gehad hebben zonder dreumesperikelen en ik gewoon wel weer eens een avond/nacht voor onszelf wil...![]()
![]()
Oef Stiemie, da's idd flink pittig, al zolang...
Ik heb helaas geen tip voor je.
Bar, sterkte vannacht.***![]()
ow Stiemie, dat is toch niet banaal, dat zijn toch de dingen die jou/jullie bezig houden?
Ik weet niet, ik snap wel dat het niet fijn overkomt dat er niets aan de hand lijkt als ze dan binnen is, maar ergens is er dan toch iets waardoor ze niet lekker in haar bedje ligt, maar bij jullie wil zijn. Tenminste, zo geitenwollensok denk ik dan, heWordt ze wel slaperig, is ze slaperig (gapen, ogen wrijven enzo) als je haar (terug) in bed legt?
![]()
Ze gaat wel eerst rustig in bed liggen, maar na een minuut of 10 is ze helemaal hysterisch. Nou ja ik dacht eerst ook wel dat ze gewoon bij ons wilde zijn, dat ze ons gewoon weinig zag door werk enzo. Maar nu zijn we allebei al een week thuis en ik zit elke avond/nacht gewoon weer met het driftkikkertje binnen... het is zo ondertussen gewoon een beetje op denk ik...
Ik heb ook al aan oorpijn door tandenpijn gedacht, maar binnen liggen op het aankleedkussen is dan weer geen probleem. Voor de zekerheid het bedje wel wat omhoog gezet voor je weet maar nooit...
Nou ja duim mee want mijn vriend legt haar er nu net weer in na een rondje lopen door het huis...![]()
En als je het omdraait? Dus in plaats van haar naar beneden te halen zelf bij haar boven blijven. Desnoods met een matrasje ernaast gaan slapen, om zo de link met het kamertje en het slapengaan weer wat positiever te krijgen en tegelijk dreinen/huilen/krijsen niet 'belonen' door haar naar beneden te laten komen.
Dat zal ook wel wat tijd kosten, maar goed als je al een maand bezig bent...Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.![]()
We hebben een appartement en dus alles gelijkvloers Ca.RaMaar ik heb net ook zo'n 10 minuten naast haar bedje gezeten met haar eerst bij mij op schoot. Ze werd toen heel boos en wilde me de hele tijd alleen maar slaan
Dus in bed gelegd en er nog een tijdje naast blijven zitten en toen kreeg ik als bedankje al haar knuffels op mijn hoofd uigestort
Maar echt rustiger werd ze er helaas niet van...
![]()
Misschien iets met het bedritueel, wat wijzigen ofzo?
Ik weet niet, lijkt me sowieso lastiger met nog een peuter die rondloopt en op dezelfde kamer slaapt. Hoe is Linde eronder?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Bar, succes vannacht
BJ, beterschap voor jullie!
Oh Stiemie, bah, wat naar! Tuurlijk ben je op een gegeven moment op, daar is niks banaals aanHeb je al een beetje warme melk geprobeerd misschien? Geen idee of dat wat is hoor, ik brainstorm maar een beetje mee.. Sterkte!
Dank jullie wel voor alle slaap- en speeltips! Die xylofoon van Daan ziet er echt hip uit, en die autobaan en die gitaar ookik heb het allemaal opgeschreven en ga vandeweek even googelen
Qua slapen.. Tja, we proberen inderdaad Stef's signalen te volgen, maar zoals Aoraki ook omschrijft is dat moeilijk.. Stef is ook niet zo'n beste slaper overdag en nu is het dus helemaal bal
Rond tienen is hij aan zijn eerste tukje toe en die gaat dan doorgaans wel redelijk, meestal slaapt hij dan 3 kwartier tot een uur. Het tweede slaapje is meestal rond 1 a 2 en duurt dan even lang, maar de afgelopen weken raakt hij volledig hysterisch als we hem in zijn bedje leggen en laten huilen doet niks, dan valt hij na veel gekrijs uitgeput in slaap, is binnen 5 min. weer wakker en gaat dan zo over de zeik dat hij een kwartier van bij moet komen als je hem eruit haalt
Als we hem op bed leggen heeft hij altijd wel op meerdere manieren getoond moe te zijn.. Ik weet het niet. Wat Aoraki schrijft is erg bekend: overdag slaapt hij nu max. een uur en dan is hij om 18.15 zo moe dat we hem maar naar bed brengen
![]()
Thomas aan het stappen!!![]()
Het zelfvertrouwen komt vanzelf, lekker oefenen ventje!
Truste lieverds!
3!![]()
De meisjes gaan altijd om dezelfde tijd naar bed. Dan lezen we een verhaaltje voor en dan zingen we nog 1 liedje. Daarna gaat het licht uit. Ze hebben allebei een nachtlampje. Eigenlijk is er niks verandert daarin de laatste maand.
Linde slaapt er tot nu toe eigenlijk gewoon dwars doorheen terwijl wij binnen de tv iets harder moeten zetten om nog iets te verstaanMocht ze wakker worden dan zetten we een campingbedje voor haar neer in onze slaapkamer. Dat scheelt wat qua geluid...
Inca dankjewel voor het meedenken. Melk hebben we ook al geprobeert inderdaad. Wel fijn al die tips. Ik denk steeds dat ik echt iets fout doe, maar dan zie ik dat ik dus toch wel logische dingen heb gedaan.
Het slapen van Stef klinkt trouwens precies zoals het bij Esmee gaat. Zal het gewoon een faaaase zijn?![]()
BarSterkte. Die arme Roy toch...
![]()
Oy StiemieDaar word je ook moedeloos van! Ik heb helaas ook wel eens zulke avonden gehad met Willow... het enige dat ik je kan zeggen waar je misschien hoop uit kan putten is dat het na een paar dagen meestal wel weer normaal wordt. Succes!
Thomas die zomaar een paar pasjes los kan zetten!Woei! Leuk is dat hè, jij weet allang dat ie het kan, en dan is het maar wachten tot hij het zelf ook doorkrijgt
<3
Trix, Willow was een maand of 9 denk ik toen ze nog maar één keer wilde slapen. Geen idee meer hoe we dat precies aangepakt hebben, maar volgens mij was het ook meer dat madame de leiding nam daarin en wij ons daarin maar moesten schikken
wb speelgoed vind ik het ook moeilijk. Ik hoorde zelfs letterlijk in de speelgoedwinkel dat dit qua speelgoed een lastige leeftijd is. Ondanks de giga lading aan speelgoed die we hier hebben, zijn de grotemensenspullen toch altijd interessanter. Willow kan zich prima vermaken, als het maar met mijn telefoon is, of de afstandsbedieningEn ze is ook tijden zoet met een paar plastic kommetjes, die gaat ze dan uitstallen enzo
![]()
![]()
Verder zijn hits hier: de vormenstoof, zo'n kralending, stapelblokken van Jip & Janneke, boekjes, zo'n grote Nijntjeknuffel waar je op knopjes kan drukken en dan gaat ze tellen/praten/liedje zingen, haar pop, en een belachelijk hysterisch vtechding dat we gekregen hebben en waar ik echt een hekel aan heb maar zij blijft er maar naar kijken en mee spelen
Oh lief verhaaltje trouwens nog! Afgelopen vrijdag waren er weinig kindjes op het kdv dus hadden ze één groep gemaakt. Er zat een meisje bij die normaal in een andere groep zit, van Willows leeftijd, en volgens de leidsters redelijk hetzelfde in haar gedrag en gebrabbel. De leidsters vertelden aan het eind van de dag dat ze vanaf het eerste moment elkaar helemaal zagen zitten. Ze gingen samen uit het raam kijken, het meisje ging Willow aaien, Willow aaide terug, het meisje gaf Willow een kusje en Willow gaf haar ook een kusje, en toen gingen ze staan knuffelenHoe cute is dat!
En nou gaan ze maar zorgen dat ze eens in de zoveel tijd bij elkaar kunnen gaan spelen op de groep, lief he?![]()
![]()
Oh Innepin wat klinkt dat lief zeg! Wiloow heeft gewoon een echt vriendinnetje![]()
Populair speelgoed is hier trouwens de fisher price kassa, blokken en het keukentje.
Ik zeg trouwens even helemaal niks ivm de fokwet, maar ga nu eerst een kopje thee drinken met een appelflap![]()
![]()
Stiemie, wat ik nog wel herinner van Senna is dat het ineens veel beter werd, toen ik het had losgelaten. Klinkt ook weer zweverig, sorry for that, maar we hebben met Senna ook heel wat gedoe gehad met slapen. En ik wilde zo graag dat ze gewoon naar bed ging en dat ze gewoon zou slapen en blijven slapen. En hoe meer ik hoopte dat ze stil zou blijven als we haar eenmaal in bed hadden, hoe vaker ze kwam. Op een bepaald moment heb ik me erbij neergelegd, met het idee dat het hopelijk een fase was en ik dan maar mijn avonden voorlopig nog even aan haar moest weiden. Alsof ze voelde dat het voor mij geen verschil meer maakte, ging het vanaf toen een stuk beter
Willowwat leuk innepin, een echt vriendinnetje!
BJ en Evie beterschap
![]()
Bar wat vervelend dat Roy steeds weer koorts heeft, hopelijk slaat de AB snel goed aan!
Stiemie wat vervelend dat het inslapen zoveel problemen geeft![]()
Ik kan me best voorstellen dat het loslaten, waar Miss_Sly het over heeft, effect heeft. Als ik heel graag wil dat Niels gaat slapen omdat we weg moeten ofzo, dan gaat hij heel vaak juist niet slapen.
WillowWat enorm schattig Innepin! Leuk dat ze gaan proberen om die twee vaker samen te laten spelen.
Ik heb gistermiddag even kunnen slapen, daar knapte ik wel weer wat van op![]()
Niels was vanmorgen om 6 uur klaar met slapen, dus die moet nu alweer naar bed. Hij heeft echt nog twee slaapjes nodig, maar dat komt vast ook doordat hij 's nachts wakker wordt.<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>![]()
Fijn dat je no wat hebt kunnen slapen, twinkly. Gebrek aan slaap is zo vermoeiend en daarvan ga je je alleen nog maar slechter voelen.
Senna heeft gisteren ook twee slaapjes gedaan, een van 1,5 en een van 2 uur en ze lag ook nog eens voor half 8 in bed. Kennelijk is opblijven met O&N voor een dreumes toch wel erg vermoeiend want ze heeft geslapen tot vanmorgen kwart voor 7 zonder haar een keer te horen. En ook het gal overgeven van gisterochtend heeft zich niet herhaald. Het is wel iets dat ze vaker doet, dus ik wil een beetje bijhouden wanneer dan precies. Als dat haar reactie is op gebrek aan regelmaat en slaap, kunnen we daar in ieder geval op letten en hebben we een duidelijke boodschap
![]()
gisteravond is er nog gestart met een extra antibiotica.omdat de infectie toe bleef nemen![]()
Roy heeft wat onrustig geslapen, maar kwam omdat hij probeerde te draaien naar zijn buik, wat hem niet lukte ivm de linkerkant wat niet fijn werkt nog.
Vannacht dus samen veel wakker geweest, je word ook gewoon wakker zodra het infuus begint te piepen.
De arts vond dat toch ook niet, en hield overleg met de neuroloog, deze wilde toch nog heel even afwachten omdat dit nog altijd te maken kan hebben met die aanval.
Wel word dat goed naar gekeken.
Vanmorgen heb ik Roy weer even vast mogen houdenen heb hem zelf al mogen wassen enzo
![]()
En de koorts is weer terug weg.Herinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
Het beter worden wil nog niet doorzetten, he Bar? Wat zeggen de artsen erover? Ik vind het zo naar en onzeker klinken voor jullie. Hopelijk gaat het nu snel echt beter met Roy.
Twinkly, slaapgebrek kan heel nare dingen met je doen. Fijn dat je nog even hebt kunnen slapen en mijn nieuwjaarswens voor jou is meer slaap dan 2010.En wat ben jij toch belachelijk attent. Heel lief, dat kerstkaartje.
Ik kan me voorstellen dat je je avonden nu wel eens terug wilt, Stiemie. En lastig blijft het, he, om te bepalen wat er is. Je wilt gewoon eerst uitsluiten dat er een duidelijke fysieke/medische reden is voor het moeilijk in slaap vallen en dat valt bij die kleintjes zo lastig te doen.
Iemand vroeg hier pas hoe tandenleed eruit zag bij de andere kinderen. Bij Ivan is er nooit een duidelijk verband tussen kwijlen, zich lamlendig voelen en het doorkomen van een tand. Hij kan zomaar ineens koorts krijgen en zich slecht voelen, wekenlang kwijlen en dan nog is er niks van een tand te zien. En ineens, zomaar, zien we weer iets verschijnen terwijl het allang weer beter gaat.
Slapen: Ivan doet nog twee slaapjes. Wij hanteren daar vaste tijden voor. Dat wil zeggen, hij gaat 2 uur na het opstaan weer naar bed en dan ongeveer 2,5 uur na zijn eerste slaapje (wat meestal rond 14:00 uur is). Als je probeert op de signalen af te gaan die hij zelf afgeeft dan wordt het een potje. Soms lijkt hij nog heel fit maar is hij eigenlijk al heel moe en valt hij zo in slaap. Soms lijkt hij heel moe maar heeft hij eigenlijk gewoon weer honger. Eerder of later naar bed doen is meestal de laatste kunstgreep die we proberen toe te passen als we het idee hebben dat hij zich niet lekker voelt. Dat wil zeggen, de slaaptijden zijn behoorlijk heilig en dat werkt hier goed. Als hij straks moeite gaat krijgen om die eerste keer in slaap te komen of als hij het niet redt tot 19:00 uur dan gaan we misschien eens met het aantal slaapjes stoeien. Dat zou ik dan doen door hem zolang mogelijk wakker te houden tot zijn middagdutje, bijvoorbeeld door boodschappen te doen of zo (ik geloof dat het miss_sly was die zoiets al zei).
Over speelgoed: het verbaast mij juist hoe makkelijk het is om speelgoed te vinden waar Ivan goed mee uit de voeten kan. Op zijn oude speelgoed is hij nog niet uitgekeken (boekjes, blokken, ringen) en zijn nieuwe speelgoed vindt hij ook geweldig (telefoon, houten gereedschap, duplo, trommel).I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Wat gaaf!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:04 schreef Aoraki het volgende:
Thomas heeft tweede kerstdag een paar stapjes gezet. Hij liet los van de tafel, vervolgens stond hij 10 sec los na te denken, en daarna zette hij een paar stevige passen naar een andere tafel. Eindelijk! Ik wist dat hij het kon, maar hij durft gewoon niet zo goed.![]()
Ik ben benieuwd hoe het zich bij Thomas gaat ontwikkelen. Bij Ivan is het geen kwestie van niet durven, maar hij gaat gewoon heel bedachtzaam om met die dingen, zo ook met lopen. Inmiddels loopt hij hele stukken door het huis en zitten we op het omslagpunt kruipen-lopen. Dat wil zeggen, we beginnen nu de indruk te krijgen daar hij vaker ergens naartoe loopt dan ernaartoe kruipt. En dat is heel geleidelijk gegaan in ongeveer 1,5 maand tijd.
Hij doet me de laatste tijd zo aan deze foto van mezelf denken:
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ze weten het niet goed Claudia, daarom zoveel testen, vanmorgen ook alweer bloed afgenomen.
Aan de ene kant is het positief dat Roy voor de rest helder en actief is.
Maar aan de andere kant die bacterie/infectie zou ook moeten minderen, maar dat gebeurde tot gisteren nog niet, nu heb ik nog geen uitslagen gehoord, maar straks komt de arts weer terug en hopen we weer wat meer te horen.
Zo is er nog extra bloedafgenomen nog op de ic voor chromosoom onderzoek, en nog een aantal dingen.
om echt alles te onderzoeken.
En zo hoorden ze gisteren ook ineens een ruisje op zijn hart![]()
Niet leuk om te horen gaan ze dus ook verder onderzoeken, maar goed beter nu dan dat we over een tijdje thuis zijn.
Zo is er ook totaal niet bekend hoelang we zullen gaan blijven, hij ligt ook op de afdeling voor langverblijf.
Conclusie uit dit stuk gewoon afwachten en hopen op het allerbesteHerinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
Echt gekmakend, Bar, die onzekerheid. En dan bemerk je ook nog allerlei dingen aan hem waarvan je hoopt dat die weer beter worden als de infectie bestreden is.
Redden jullie het zelf praktisch? Hebben jullie opvangmogelijkheden daar voor langere tijd, zoals simmu al opperde?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat lijkt me heel slim! Het zou wel frappant zijn, maar het is tegelijkertijd iets waar je rekening mee kunt houden. Dat gal spuwen klinkt ook echt heel naar.quote:Op zondag 2 januari 2011 09:36 schreef miss_sly het volgende:
Het is wel iets dat ze vaker doet, dus ik wil een beetje bijhouden wanneer dan precies. Als dat haar reactie is op gebrek aan regelmaat en slaap, kunnen we daar in ieder geval op letten en hebben we een duidelijke boodschapI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Jeetje Bar is het dan nooit genoeg voor jullie? Vreselijk die onzekerheid steeds.
Ik wilde even vertellen dat we Esmee sinds de laatste keer in bed doen niet meer hebben gehoord tot vanmorgen kwart over negen! Miss wat je schrijft over dat loslaten, zit zeker een kern van waarheid in. Ik heb eens een hele nacht met Linde opgezeten toen ik de volgende dag vroeg voor mijn werk naar Kopenhagen moest en waarom ze toen wakker was... geen idee. Vooral omdat ik uitgerust wilde zijn en het gevoel had dat ze NU.MOEST.SLAPEN denk ikVanavond maar eens proberen.
Al had ik er een paar weken geleden echt minder moeite mee om haar 's avonds over de vloer te hebben. Maar na een tijdje wil je gewoon ook wel weer eens een avondje zonder gillende dreumes![]()
In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Dat scheelt echt heel veel als je het er zelf even mee gehad hebt.![]()
Bar, wat naar al die onzekerheid. Ook het nieuws van het ruisje. Goed dat ze het nu ontdekken en ernaar kijken, maar het is niet goed voor je gemoedsrust.
Aoraki, ik was helemaal vergetenvoor de stapjes van je Thomas. Wat goed van hem he!
Schattige foto, Claudia, dat jurkje
Het is ook heel naar, Claudia. Het komt echt van heel diep, ze moet echt een aantal keer heel erg kokhalzen, en dan komt er een schuimend golfje gal. Zo zielig is dat. Toch vind ik het wel frappant dat ze dit al een aantal keer heeft gehad, en het altijd zo is dat ze na een uurtje ellende wil eten en de rest van de dag nergens last van heeft. Nou ja, wat meer slaap nodig misschien, maar niet ziek ofzo.
Senna heeft nu schaaps voornaam ontdekt en ze loopt nu regelmatig hem bij zijn voornaam roepend rond als ze hem zoekt
![]()
Claudia ik zag nu pas je foto.Wat lijkt Ivan op je zeg! Ben benieuwd of jullie meisje straks ook zo op je lijkt
![]()
Miss dat van die voornaam doet Linde ook. Dan vraagt ze ineens in de bus: "Papa C. gaan we zo..." Voelt altijd een beetje alsof ze meerdere papa's heeft ofo.![]()
![]()
haha, ja, kan me voorstellen. De kindjes van mijn zus noemen hun mama's ook mama C en mama M
Maar Senna zegt dus niet papa ervoor he, die roept gewoon B
![]()
Werkelijk iedereen vindt dat Ivan ontzettend op zijn vader lijkt. Als we ergens komen met Ivan - de huisarts, makelaar, notaris, het ziekenhuis - dan volgt vrijwel meteen de opmerking: "Nou, je kunt wel zien van wie het een kind is." En ik blijf maar gelijkenissen zien met oude foto's van mij.Maar de gelijkenis hier zit hem ook voor een groot deel in de verticale stand en het ietwat onzekere pasje.
Wat grappig dat Senna de voornaam heeft ontdekt van haar vader!Daar gaat Ivan nog een kluif aan krijgen, want wij noemen elkaar nooit bij de voornaam. Papa is momenteel ook gewoon 'mama', al begrijpt Ivan wel het verschil tussen papa en mama als wij het gebruiken. Ik moet echt een filmpje ervan maken want zijn 'mama!' klinkt zo ontzettend lief. Als hij zich niet lekker voelt of als er iets is zegt hij 'mama nee nee'.
quote:Op zondag 2 januari 2011 11:03 schreef Stiemie het volgende:
Miss dat van die voornaam doet Linde ook. Dan vraagt ze ineens in de bus: "Papa C. gaan we zo..." Voelt altijd een beetje alsof ze meerdere papa's heeft ofo.
Claudia we wonen op 40 minuten van het ziekenhuis af,dus dat is prima aan te reizen.
We zullen elkaar ook afwisselen met het slapen hier, om het voor beiden minder zwaar te maken.
En de fam woont ook op ongeveer 40 minuten hiervandaan, verder hebben we in Gent zelf nog vrienden wonen waar we soms ook blijven eten.
Fam neemt veel uit handen oa de was enzo, een ronald mac donald huis kennen ze hier volgens mij niet.
En we hebben hier een magnetron dus vriendlief neemt straks wat van die magnetronmaaltijden mee, want telkens ergens gaan eten word op een gegeven moment zo prijzig
Herinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
Jeetje Bar, die onzekerheid.... Hopelijk komt er wat concreets uit de onderzoeken. Heel heel veel sterkte.
Even een buh-post. Mette heeft zo verschrikkelijk gespookt vannacht. Ik heb al een week de meest nare hoofdpijnen. Dus kon het echt moeilijk handelen ( ze slaapt al tijden slecht maar vannacht spande de kroon).
Lopen is nog niet in trek, jammergenoeg. Ik denk dat ik te graag wil. Ze staat wel zo nu en dan los en daar is ze al behoorlijk behendig in. Ik wacht vol ongeduld...Tijd voor wat anders.. maar wat dan..![]()
Fijn dat jullie ook veel hulp krijgen, Bar, dat kun je goed gebruiken nu!
wickie, wat vervelend. En zo weinig aan te doen he, pfff. Kun je nog een dutje doen vandaag?
Claudia, wij noemen elkaar eigenlijk ook zelden bij naam. Soms roep ik hem om ergens mee te helpen, en dan gebruik ik wel vaak zijn naam om te zorgen dat hij ook luistertMijn naam zal wel even duren, denk ik
![]()
Ronald MCDonald zegt mij alleszins ook niets.
Ik woon zelf op een goed half uur rijden van Gent. Als ik iets kan doen, Bar, dan roep je maar. Ik heb volgende week nog vakantie dus heb mijn handen redelijk veel vrij. Een logeerkamer heb ik jammer genoeg niet![]()
![]()
Claudia en Miss_sly, hoe noem je elkaar dan? Hé? Nee toch?
Hier komt onze naam toch wel regelmatig langs 'F, wil jij even de was mee nemen van boven?' etc.etc.
En idd heeft Sasha het wel eens over Papa F. of Mama J. of gewoon alleen de naam. Grappig wel, maar ook dagenlang dat we het niet horen.
Oscar gaat ook steeds meer babbelen. Heel duidelijk 'ja' oa. En Aut, Poe, Bu'ba en ijsssss. Ik liet hem een foto van zichzelf zien met een ijsje (bij Ikea), en ik hoor ineens ijsssss.Oh, en vooo kan hij ook, in opperste adoratie voor de vogels buiten.
***![]()
Ook als de telefoon gaat en het is voor hem?quote:
Wij noemen elkaar wel papa en mama als we in gesprek zijn met de kinderen, dus idd met zijn allen aan tafel bijv.
Maar als de mannen aan het spelen zijn en bijv. de telefoon gaat, dan zeg ik F, telefoon voor je, en niet Papa, telefoon voor je.
Ik zou weer wel zeggen 'Sasha, wil je papa even roepen, zeg maar dat er telefoon is'.***![]()
Bar, wat een onzekerheid. Ik hoop echt dat ze snel de vinger op de oorzaak kunnen leggen, en dat je mannetje snel weer naar huis mag.
Miss_sly, wat zielig van dat gal spugen. Dat is ook nog eens een ontzettend vieze smaak. Heeft ze daar last van?
Stiemie, ook geen tips, wel fijn dat ze vanmorgen heeft uitgeslapen. Wij hadden vannacht ook weer eens een nacht die je snel wilt vergeten. Om 0.00 uur wakker, in paniek en huilen, Na een tijdje op schoot weer in bed, na 10 min weer huilen. Hele riedeltje weer opnieuw, maar weer hetzelfde resultaat. Toen heb ik maar een flesje met verdunde melk gemaakt, helmaal op en daarna niet meer gehoord. Tot 4.30. Hij was door het dolle heen: krijsen en gillen etc. Ik kreeg hem niet stil, ook niet toen hij eruit was. Hij bleek helemaal nat te zijn, dus onder het gillen (werkelijk, zoiets had ik nog nooit gehoord) alles uit, alles nieuw, en vervolgens heeft hij nog een half uur op schoot moeten nasnikken. Weer in bed, weer gillen. Toen maar een papfles -> geslapen tot 9.30.
Zou hij dan toch honger hebben? Ik vind dat hij al zoveel eet op een dag, maar misschien krijgt hij toch te weinig. Hij eet in totaal: papfles, 2 stukken fruit, 3 boterhammen en een flinke avondhap en nog een fles voor het slapen gaan.
Trix, hoeveel eet Stef ongeveer, en Claudia, Ivan? Ik was er nooit onzeker over, maar ik heb echt het idee dat die jongen blijft eten als ik het blijf aanbieden. We moeten pas eind januari weer naar het cb, dus gewicht en lengte weet ik niet zo goed...![]()
Ok! Ik krijg echt de kriebels van dat ideequote:Op zondag 2 januari 2011 13:20 schreef Ssserpente het volgende:
Ja hoor, en ook als ie me op m'n werk belt.Hij is mijn vader toch niet!
Grappig dat anderen daar totaal geen probleem mee hebben terwijl ik daar echt hele sterke gevoelens bij heb.***![]()
Pfew...
Ik heb er ooit eens een heel gesprek over gehad met de moeder van mijn ex. Die zei nog steeds 'vraag maar aan papa' toen mijn ex en zijn broer al twintigers waren.
Ik denk dan zeg gewoon T, die jongens zelf weten inmiddels heus wel dat je daarmee hun vader bedoelt.
Maar we dwalen af.Sorry!
***![]()
haha, nee, wij noemen elkaar ook geen papa en mamaWel idd in gesprek met Senna ofzo, maar anders niet. Maar wij zijn wel heel zoet, denk ik, want wij noemen elkaar vaak liefje en moppie enzo
Dus onze namen komen niet heel vaak langs. Wel dus als ik bij de commode sta en ik heb hem geroepen (liefje wil je even....) en hij reageert dan niet, dan roep ik hem bij naam.
Aoraki, wat vervelend en vreemd, dat gillen en krijsen. Zou dat werkelijk van de honger zijn? Misschien haalt hij ook wel wat troost uit het ritueel van het flesje drinken?
Dat gal spugen heeft ze wel even last van, ook van de smaak, denk ik. Toch vind ik het verwonderlijk hoe goed ze dan zelf kan regelen wat ze moet/wil hebben. Tot ze een keer of 3 gespuugd heeft, wil ze niets. Dan wil ze vaak wat drinken, vaak spuugt ze dan nog een keer, en dan vraagt ze na een minuut of 10 om eten. Als ik eerder iets aanbied, hoeft ze niets.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Bar wat vreselijk die onduidelijkheid![]()
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>![]()
Hier eigenlijk hetzelfde.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ook als de telefoon gaat en het is voor hem?
Wij noemen elkaar wel papa en mama als we in gesprek zijn met de kinderen, dus idd met zijn allen aan tafel bijv.
Maar als de mannen aan het spelen zijn en bijv. de telefoon gaat, dan zeg ik F, telefoon voor je, en niet Papa, telefoon voor je.
Ik zou weer wel zeggen 'Sasha, wil je papa even roepen, zeg maar dat er telefoon is'.
Ik verbaas me steeds meer over de woordenschat van Tess. Staat ze net op de commode, wIjst naar de kast en zegt schoen!
Ik denk dat we nu op zo'n 60 woorden zitten.
Van de week, ze gooit een bal en een pop achter mijn bed, kijkt heel beteutert, zegt: isse bal en pop nou?? Hmm hij isseweg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.![]()
Ow, dat is een mooie zin van Tess
In zo'n geval zou Senna me vragend aankijken, het handgebaartje maken en vragen "kandanou?"And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
'Liefje' meestal.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
Claudia en Miss_sly, hoe noem je elkaar dan? Hé? Nee toch?
Hier komt onze naam toch wel regelmatig langs 'F, wil jij even de was mee nemen van boven?' etc.etc.
En idd heeft Sasha het wel eens over Papa F. of Mama J. of gewoon alleen de naam. Grappig wel, maar ook dagenlang dat we het niet horen.
En ik vind het eigenlijk volstrekt normaal om, ook tegen twintigers, zoiets te zeggen als 'vraag maar aan mama/papa'. Ik noem mijn moeder nog steeds niet bij haar voornaam, nooit gedaan en ga ik ook niet doen. Dat zou nu heel afstandelijk voelen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Even zonder verder bijgelezen te hebben:quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:48 schreef Stiemie het volgende:
Ze gaat wel eerst rustig in bed liggen, maar na een minuut of 10 is ze helemaal hysterisch. Nou ja ik dacht eerst ook wel dat ze gewoon bij ons wilde zijn, dat ze ons gewoon weinig zag door werk enzo. Maar nu zijn we allebei al een week thuis en ik zit elke avond/nacht gewoon weer met het driftkikkertje binnen... het is zo ondertussen gewoon een beetje op denk ik...
Ik heb ook al aan oorpijn door tandenpijn gedacht, maar binnen liggen op het aankleedkussen is dan weer geen probleem. Voor de zekerheid het bedje wel wat omhoog gezet voor je weet maar nooit...
Nou ja duim mee want mijn vriend legt haar er nu net weer in na een rondje lopen door het huis...
Da's niet leuk Stiemie,.... bah! Het klinkt voor mij eerlijk gezegd een beetje als verlatingsangst: ze ligt in bed, en heeft op een gegeven moment door dat ze daar alleen is en blijft, papa en mama komen niet terug.... en als ze huilt, dan wel! Ik zou eens proberen om bijv om de 10 min even te gaan kijken oid. Misschien helpt dat? En hopelijk is ook dit een faaaase![]()
![]()
Oh jeetje Bar, zie onzekerheid lijkt me zo ontzettend energie vreten... brrr! Maar: idd beter nu in het zkh, dan dat jullie alweer thuis zijn, zoals je zelf ook schrijft. Sterkte daar!![]()
![]()
Ivan zit op dit schema:quote:Op zondag 2 januari 2011 13:22 schreef Aoraki het volgende:
Zou hij dan toch honger hebben? Ik vind dat hij al zoveel eet op een dag, maar misschien krijgt hij toch te weinig. Hij eet in totaal: papfles, 2 stukken fruit, 3 boterhammen en een flinke avondhap en nog een fles voor het slapen gaan.
Ontbijt: boterham, beker melk
Tussendoor: fruit
Lunch: een boterham met een beker melk
Tussendoor: afhankelijk van hoe laat hij wakker wordt van zijn 2e slaapje, maar meestal een boterham en soms gewoon een soepstengel
Avondeten: wat wij eten, een best flinke portie maar met veel minder vlees/vis dan wij en wat yoghurt na
Als we denken dat hij nog honger heeft krijgt hij extra fruit of een soepstengel en bij wijze van hoge uitzondering een vierde boterham.
Ivan houdt uit zichzelf ook niet echt op met eten. We zijn pas wezen gourmetten en toen bleef hij ook maar eten en eten, al gaat hij op een gegeven moment wel meer met zijn eten spelen en steeds iets minder eten. Het baart me ook wel wat zorgen omdat hij toch al een flinke jongen is, maarja, hij heeft wat in het basisschema zit gewoon nodig en het is gezond, dus ik zou niet weten wat we eraan kunnen veranderen.
Als je denkt dat Thomas nog honger heeft zou ik gewoon eens proberen om hem meer aan te bieden. Werkt het, dan was het honger. Werkt het niet, dan stop je er weer mee. Ik zou 's nachts wel eerst proberen of hij genoegen neemt met alternatieven (bij het bed blijven zitten, uit bed halen, wat laten drinken, temperatuur opnemen, eventueel paracetamol geven).I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Mijn broertje en ik noemen mijn moeder ook nog steeds mama en mijn man noemt zijn moeder ook nog steeds zo. Ik zou het heel gek vinden om mijn moeder ineens bij haar voornaam te noemen.
Wat ik trouwens wel echt een hele vreemde gewoonte vind is dat mijn schoonzus haar schoonouders ook mama en papa noemt.
Wow, wat kunnen jullie dreumesjes al knappe moeilijke woorden en zinnen zeggen. Stef kan zelfs al zingen!
Even crossposten hoor, Niels heeft voor het eerst schoentjes aangehad vanmiddag en toen zijn we even naar buiten gegaan, waar hij zelf heeft gelopen![]()
"dat!"
Alles was mega-interessant: struiken, een put, een chipszakje, wat je niet met je wantjes op kunt pakken dus dan maar met je mond
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>![]()
Twinkly wat een leuke foto's. Dat wijzende handje bij de speeltuin! (en dat snoetje ook....)
En je hebt een leuke jas aan trouwens.Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.![]()
In ''gesprek'' met Wolf noem ik mijn man wel ''papa'', maar anders niet. Mijn ouders noem ik ook gewoon papa en mama en mijn moeder zegt in gesprek met mij ook ''papa'' als ze het over mn vader heeft.
Wat ik wel om te jeuken vind is als men elkaar papa en mama noemt zonder dat het kind erbij is![]()
en wat Twinkly ook zegt, ik zou het ook heel gek vinden/voelen om mn schoonouders mama en papa te noemen.Ze zijn aardig maar echt mn ouders niet![]()
Ik zag ze net in het fototopic, echt zooo schattig die foto's van Niels aan de wandelstoer kind
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
Bar, hoewel ik je nog geen sterkte heb gewenst, heb ik wel heel veel aan jullie gedacht! Wat een onzekerheid, zeg, om gek van te worden. Heel veel sterkte voor jullie drietjes, dat Roy maar snel weer thuis mag komen!
Wat heeft Tess een woordenschat, zeg, onvoorstelbaar! Ik vraag me af wanneer Lente 'ns wat meer begint te zeggen. Ze zegt mama, papa, een soort gebrom voor vogel, bloem auto, paard en koe, wat gemompel dat een kip moet voorstellen en auto. Ik merk wel dat ze steeds meer begint te brabbelen.
Stiem, pff, wat vervelend van en voor Esmee. Geen tips, wel een dikkeen hoop op een goede nachtrust voor jullie!
Lente eet het volgende:
borstvoeding
1 a 2 boterhammen
fruit + water/sap
1 a twee boterhammen + melk
koekje/fruit + water/sap
avondeten + yoghurt + water/sap
Ze eet zoveel meer dan eerst ineens. En in een ongelooflijk tempo ook. Ze stauwt d'r mond zo vol mogelijk en weet het dan ook nog binnen afzienbare tijd door te slikken. Nils en ik zitten er elke dag vol verbazing naar te kijken.![]()
eetschema's zijn altijd interessant om te lezen, hier die van Wolf momenteel
Fles 210 ml halvolle melk+1 doseerbakje 12mnd pap
Fruit
2 bruine boterhammen (boter,beleg)+ sap met water
rozijntjes/koekje/fruit oid 1 van deze dingen sap+water
avondeten (flink wat)+yoghurt/kwarkje
Sinds 2 weken wil hij geen fles meer voor het slapen gaan“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
Oh Bar, ik lees het nu pas. Wat vervelend dat de infectie toch hardnekkig is.
Heel veel sterkte![]()
Fijn dat het met de auto wel te doen is om zo veel mogelijk bij hem te zijn.
Hopelijk knapt hij gauw weer op en is hij gauw weer thuis bij jullie“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
Leah krijgt:
's morgens in bed borstvoeding
daarna een boterham
's middags bv en een boterham, op het kdv beker melk en boterham
's avonds warm eten (zonder vlees of vis) en yoghurt.
Ze eet altijd erg goed en eet alles op wat je aanbiedt.
tussendoor: plak ontbijtkoek/fruit (op het kdv een koekje en sap)
vlak voor bed (19.00) nog een borstvoeding![]()
![]()
De papa en mama"diskussie"
(Of oom en tante, ook zo'n lastige)
Hier hebben we altijd onze eigen namen gebruikt met als gevolg dat de kinderen onze voornamen gebruiken.
Alleen de oudste heeft heel even geprobeerd papa en mama te zeggen rond haar derde. Ze was intens verdrietig van de peuter terug en vroeg zich af waarom zij geen papa en mama had. Het duurde ff voor het kwartje viel dat wij dat waren, immers waren wij gewoon S en D en niet ook papa en mama.
Wij hebben niet bewust aangestuurd op voornamen gebruiken, wel bewust nooit elkaar papa en mama genoemd. Doen we nu wel eens met de hond, errug.
Tantezeggen, latenzeggen vond ik ingewikkeld. Van mij hoefde dat niet zo. Niet tegen mij en ook mijn kinderen hoefden dat niet tegen mijn enige schoonzus en zwager te zeggen. De traditie heeft het gewonnen.![]()
oom/tante zeggen doe ik trouwens bewust niet, ik vind dat stom.
Ik noem mn zusje gewoon bij de voornaam, van mij hoeft Wolf daar geen tante voor te plakken.
Oooooome vind ik al helemaal stom klinken
Kijk, dat is nou leuk aan eetschema's dat je ideetjes op kunt doen.
Ontbijtkoek heb ik nog nooit gegeven, dat ga ik eens een stukje geven“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
Niels!!Wat lief, Twinkly! Wat een jóngetje is het dan ineens he?
![]()
Bar, wat is dát killing zeg, telkens maar weer die onzekerheid, nieuwe tests, toch weer koorts..![]()
Sterkte weer!
Aoraki, jemig zeg, dat is schrikken! Hopelijk emwas dit eenmalig
Qua eten heeft Stef er de ene keer meer zin in als de andere, al kan ik over het algemeen wel zeggen dat hij aardig kan bunkeren:
Ontbijt: 1 stuk fruit (of 2 kleine), 1,5 a 2 volkorenboterhammen, melk
Tussendoortje: rijstwafeltje; water altijd beschikbaar
Lunch: 1 stuk fruit, 1 a 2 boterhammen, melk
Tussendoortje: soepstengel of rozijntjes ofzo, water altijd pakbaar
Avondeten: 1 potje voor +12 maanden en een bakje yoghurt óf 1/2 potje, halve maaltijd met ons mee, bakje yoghurt
In bed krijgt hij eventueel 50 cc iets opgewarmd water.3!![]()
Grappig dat dat zo verschillend kan voelen voor mensen. Ik vind oom en tante ook een soort van eretitel. Tante Ingrid en ome Arthur zijn toch wat anders dan Mark en Linda van op de hoek.
Mochten tante en oom er zelf een probleem mee hebben dan vind ik voornamen ook prima, maar wij gebruiken dus wel oom en tante. (Thomas heeft ook maar 1 oom en tante, dus dat maakt ze nog specialerderder)
Voor de volledigheid ook ons eetschema:
Ontbijt: tussen de 1/2 en 2 boterhammen, meestal 1. Beker melk.
Tussendoor: fruit en (dunne) roosvicee
Lunch: 1 a 2 boterhammen, tegenwoordig meestal 2. Beker melk of roosvicee.
Tussendoor: koek en beker drinken, soms een cracker en later een doosje rozijntjes, soms tweede keer fruit.
Avondeten en toetje: varieert heel erg qua hoeveelheid. Bij goed eten is toetje kwark/yoghurt, soms vla, bij slecht eten meestal een knijpfruitje.
Tussendoor staat er altijd een beker water klaar om uit te drinken.
De hoeveelheden die Thomas eet variëren erg, maar gelukkig weet ik inmiddels dat hij het zelf wel compenseert, later op de dag of een of twee dagen later. En omdat het altijd goed komt is het makkelijker loslaten voor mij tegenwoordig. (mijn schoonmoeder wil nog wel eens een beetje dwingen: ah toe nog één hapje!, maar daar houden wij niet van)
[ Bericht 48% gewijzigd door Ca.ra op 02-01-2011 17:00:38 ]Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.![]()
Ik ben zelf geen tante en mijn kinderen hebben (maar) twee ooms die zelf niet willen dat ze oom voor hun naam zetten.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:43 schreef Poppejans het volgende:
oom/tante zeggen doe ik trouwens bewust niet, ik vind dat stom.
Ik noem mn zusje gewoon bij de voornaam, van mij hoeft Wolf daar geen tante voor te plakken.
Oooooome vind ik al helemaal stom klinken
Kijk, dat is nou leuk aan eetschema's dat je ideetjes op kunt doen.
Ontbijtkoek heb ik nog nooit gegeven, dat ga ik eens een stukje geven
en de ontbijtkoek wordt hier met vingers en al opgegeten, zo lekker vindt ze het![]()
![]()
En ja, ik noem iedereen oom/tante en dan hun naam erachter. Ik vind dat Stef terzijnertijd dat gewoon moet zeggen, tenzij de persoon in kwestie zegt dat dat niet hoeft. Idem met 'u', ik vind dat gewoon een kwestie van manieren. Wij noemen onszelf voor Stef wel papa en mama, en elkaar ook zo ('papa gaat jou zo even verschonen.'), naar elkaar toe noemen we elkaar meestal een vaste koosnaam
Ach, Sabine, ik zie dat helemaal voor me inderdaad, wat sneu!Wel grappig ook, die logica
3!![]()
Oh ja, ik probeer mijn man af te leren om me bij mijn koosnaam te noemen waar Thomas bij is. Het is een lichtelijk genante en ik heb er geen zin in dat Thomas dat er straks ineens uit gaat blaten
Thomas net tegen de kerststal: dag tjoppetjes!Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.![]()
Oh wauw, die foto's van Niels! Wat geweldig, Twinkly.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik vind het ook wel fijn om te lezen wat jullie dreumesjes zoal eten op een dag. Eigenlijk krijgt Ivan helemaal niet zoveel eten.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ow, eetschema's! Senna eet gewoon hetzelfde als Lente. Soms een boterham meer (3 stuks dus) en als we laat eten en het komt zo uit met slapen, nog een doosje rozijntjes of een crackertje met geitenkaas ofzo.
tjoppetjes
oom en tante doen wij niet aan. Niemand ook die dat echt op prijs stelt, tenminste, dat is nooit geventileerd dus houden we het zo. Wel 'u' tegen vreemden als ze wat ouder wordt, maar dat is nu nog niet aan de orde.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Bar, wat een onzekerheid zegSterkte!
Een gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal! Dat het maar een goed, gezond, opgewekt en liefdevol jaar mag worden voor jullie allemaal![]()
Wij voeden Rienk wel op met ooms en tantes, vind vooral ook dat het zo hoort.
Mn schoonzus leert haar zoon alleen de voornamen. Vind ik altijd zo oneerbiedig klinken.![]()
We noemen elkaar voor Rienk heit en mem, maar we noemen elkaar zonder hem nooit zo. Gewoon bij onze koosnaampjes.J.(moppie) Heeft me nog maar maximaal 5 keer in ons 10 jaar bij mijn echte naam genoemd.
![]()
Rienk eet nu dit:
ontbijt: 220/7/3 brinta
tussendoor: fruit
lunch: 1 boterham met melk (lees; hij likt aan het brood en gooit het dan op de grond. Als er 3 stukken in zn maag verdwijnen is het knap)
tussendoor: koekje, soepstengel of de rest van het fruit.
avond: eten + toetje.
De 2e fles laten we achterwege en hij eet een stuk beter!![]()
![]()
![]()
En de hele dag is er een beker drinken ter beschikking. Gemiddeld drinkt hij 1.5 beker ranja per dag.
Oud en nieuw hebben we bij mn broertje gevierd. Rienk had heel veel moeite met slapen. Na een uurtje steeds weer huilend wakker dus om 8 uur heb ik hem maar bij me op bed genomen. Toen is hij wel goed in slaap gevallenom 21:30 heb ik hem in zijn eigen bed gelegd en ben ik naar beneden gegaan, maar inmiddels was ik zelf echt niet lekker meer, dus heb van 22:00 tot 23:45 weer in bed gelegen. Beneden was het erg gezellig blijkbaar, want het was me een herrie! Rienk heeft wel heerlijk door het vuurwerk geslapen en om half 2 zijn we naar huis gegaan. Ik heb gister de hele dag in bed gelegen en toen J en Rienk naar zijn ouders waren heb ik heerlijk in bad gedobberd. Vandaag nog steeds maar min in mijn lijf.
![]()
Morgen gaan we naar het ziekenhuis voor babydeel2. Ben benieuwd hoelang het duren zal voor een brusje voor Rienk
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡![]()
Oom of tante vind ik erg oubollig klinken. Lente mag d'r twee ooms straks gewoon bij voornaam noemen, daar hoeft ze echt niet 'eerbiedig' tegen te doen.
Ik noem mijn ouders ook beiden bij hun voornaam. Toen ik heeel jong was, zei ik wel gewoon mama en papa, maar omdat we veel pleegkinderen hadden die m'n ouders bij hun voornaam noemden, ben ik dat over gaan nemen. Lente leer ik wel gewoon papa en mama aan, maar als ze Nils en Laura wil gaan zeggen, is dat wmb ook prima. Nils heeft liever dat ze hem papa noemt, btw.
Sterkte en succes morgen, Vlindur!
Lente heeft net in recordtijd twee pannenkoeken met fruithap en een bak hangop met stoofpeertjes weggewerkt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Ssserpente op 02-01-2011 18:33:27 ]![]()
Pff, ik loop achter hier, ongelofelijk gewoon.
Allereerst Bar: wat een een rotsituatie zo. Ik hoop dat er heeeel snel duidelijkheid komt en dat de infectie er onder komt. Tot die tijd heel veel sterkte!
Stiemie, geen tips voor jou helaas, ik ken dat niet. Driekus doet dat eigenlijk nooit zo. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt.
Driekus en eten..hij heeft niet voor niets de bijnaam Kliko. Het kind eet werkelijk alles en als je denkt dat ie genoeg gehad heeft, miept hij om meer. Gelukkig zijn mandarijntjes en banaan favoriet, dus dat is wel fijn.
Ondertussen loopt ie de hele dag (al doet ie nu een rondje woonkamer op de wishbonebike) en dat is wel even wennen. Maar het gaat em steeds beter af. Ik zal blij zijn als de sneeuw hier weg is, kan ie even buiten uitkuren.
Oja oom en tante. Wij zeggen eigenlijk zelf ook geen oom en tante. De enige die ik altijd oom en tante noem zijn mijn peetoom en tante, maar dat is meer voor de grap. Driekus leren we niet echt oom en tante. We spreken zijn twee ooms en zijn tante gewoon bij de voornaam aan. De naam van zijn tante kent ie nu ook al goed (kieke!! en dan heel vrolijk roepend). Wel ga ik em u aanleren voor ' vreemde' mensen.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *![]()
Oja, bijnaam twee is Klimgeit...hij zat alweer op de tafel...
Vlindur heeeeel veeeeel succes!* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
Vlindur, wat leuk! En spannend! Succes, ik hoop voor je dat het snel lukt. Nog zo'n leukerd met van die mooie ogen
Senna zei net voor ze begon met eten, en wij nog bezig waren met opscheppen "makek eten"![]()
Is het toch ergens goed voor dat we die beleefdheidsnormen maar blijven volhouden, ook al leek het geen effect te hebben
![]()
Bar wat een onzekerheid![]()
Twinkly wat een mooie foto's van Niels! En wat leuk dat het geslaagd wasTimo heeft vandaag ook voor het eerst schoentjes aangehad.. en ook voor het eerst mee naar buiten geweest.. hij begon me toch te huilen.. even opgetild, stukje gewandeld, weer neergezet, en weer gillen.. hij vond het vreselijk
Nou ja, binnenkort weer een poging
Timo eet:
's ochtends in bed borstvoeding
1 plakje ontbijtkoek (hier ook héél populair) en 1, soms 2 boterhammen
tussendoor fruit
2 a 3 boterhammen als lunch (waarop hij absoluut geen zoet beleg blieft, komkommertjes erbij zijn wel zeer gewenst)
tussendoor rijstwafel/koekje/rozijntjes/soepstengel
een hap of 2 a 3 avondeten, als hij het lekker vindt meer, maar meestal amper..
toetje
borstvoeding in bed voor het slapen gaan
Timo is een echte broodeter, van warm eten moet hij nog niet veel hebben..
Over oom/tante zeggen: ik heb daar echt een hékel aan en doe het dus ook absoluut niet.. dat moet ik alleen nog even aan manlief uitleggen geloof ik..
Cara ik ben ook erg benieuwd![]()
![]()
Cara, doe eens een PM![]()
Niels, kijk hem daar nou gaan!
Jullie kids eten bergen als ik dat vergelijk met Harry-kabouter
Ow en oom en tante zeggen: wij doen er eigenlijk niet aan. Ik noem mijn zussen altijd bij de voornaam en ook noem ik mezelf geen tante tegen de kinderne van mijn zus. Mijn zus doet dat wel (en legt er vaak ook de nadruk op). Maar van mij hoeft dat formele niet zo.
Mensen die bijzonder zijn, worden dat toch door hun manier van doen en niet door wat je er voor plakt...
zo noemt mijn man de buren van zijn ouders die hij heel erg goed kent nog steeds meneer en mevrouw T terwijl ik ze bij de voornaam noemMaar dat zit er gewoon ingebakken.
![]()
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat mensen het formeel of oubollig vinden om 'oom' en 'tante' te zeggen. Voor mij is het juist het tegenovergestelde, namelijk heel warm en afstand verkleinend. Iedereen kan een Marieke zijn, maar er is maar één tante Marieke.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ow ik vergeet te reageren op je foto's twinkly, terwijl ik ze in beide topics heb bewonderd en in geen van beide nog heb gereageerd.
Wat leuk he, zo wandelen met je grote zoonDat wijzende vingertje, geweldig! Echt de wereld ontdekken en dat delen met mama
![]()
Amber en Tess hoeven geen oom en tante te zeggen tegen mijn zusje en zwager, dat willen zusje en zwager niet.♥ A ♥ & ♥ T ♥
Twinkly, ik vind het zo ongelooflijk knap van Niels! Het ziet er zo stoer en lief uit.
Mijn zoon eet veel, zo veel dat ik niet eens zin heb om het allemaal op te schrijven nu.
En oom en tante doe ik ook niet aan. De vriendin van mijn broertje wel. Het maakt mij verder niet uit. Als ieder doet waar hij/zij zich prettig bij voelt vind ik het best. Mijn kinderen mogen wat mij betreft zelf bepalen of ze het van mij overnemen (zonder oom/tante) of van hun tante. Mijn dochter zegt gewoon de namen en noemt mij mama. Maar ze weet wel heel goed hoe ik heet.![]()
Oh kijk kleine Niels daar eens stappenWat doet hij dat knap zeg!
Ca.Ra je maakt ons nu natuurlijk wel heel nieuwsgierig![]()
Hmm vraagje over mijn dreumes... Avondeten is een kleine ramp. Mevrouw eet niks, maar heeft daarna wel trek. Om niet steeds een hele avond met haar op te zitten, smeren we na het eten dan maar een boterham... Maar dat heeft ze nu dus heel goed doorIk haal haar bordje met pasta weg en krijg als opmerking: "lekkuh pinnekaa" (lekker pindakaas
) omdat ze dus weet dat die boterham eraan komt. Liefst maak ik haar duidelijk dat ze gewoon haar bord moet leegeten. Maar volgens mij is ze echt nog te klein om te snappen dat niet eten vannacht honger hebben is. En die boterham is niet echt het probleem, maar het voelt toch een beetje als enorm verwennen in de negatieve zin zeg maar...
![]()
![]()
Stiemie dat probleem hebben wij hier ook gehad.. Tegenwoordig compenseert Timo het aardig met het eten de rest van de dag en 's avonds geven we hem als hij overdag slecht gegeten heeft iets waarvan ik weet dat hij het lekker vindt.. Kun je niet om het verwengevoel tegen te gaan gewoon bij voorbaat een boterham geven? Dat zou ik in elk geval doen.. Slecht advies misschien, maar ik ben er zelf ook echt niet goed in, eetproblemen oplossen..
Het onderlakentje is echt zo leuken Timo vindt m ook lekker slapen
![]()
![]()
Ik vind het idd heel erg stijf klinken, Claudia, en alles behalve warm en afstandverkleinend.
Het doet me denken aan een heel traditioneel gezin waarbij oma in huis woont, de ouders elkaar 'vader' en 'moeder' noemen, en de man des huizes elke zondag het vlees snijdt.
Maar het is maar net wat je gewend bent natuurlijk. Ik vond vroeger 'papa' en 'mama' er onpersoonlijk klinken, zo noemde iedereen z'n ouders al; er waren miljarden papa's en mama's. M'n ouders bij voornaam noemen vond ik juist veel persoonlijker.![]()
Als mijn dochter slecht at dan gaf ik haar wel extra eten (fles pap) voor het naar bed gaan, maar pas twee uur na het avondeten. Ik wilde ook zeker weten dat ze niet de link zou leggen, maar had ook geen zin in een hongerig kind 's nachts.
Dus ik zou gewoon gaan uitleggen dat ze dit krijgt en niks anders. En als ze dan om de pindakaas vraagt haar bord weer voor haar neus zeggen, zo van 'als je nog honger hebt kun je dit eten'. En als ze dan niks eet, pas veel later iets vervangends. Maar ik zou nu wel wat anders bedenken.![]()
Haha. De vriendin van mijn broer komt ook uit een veel minder 'vrij' gezin, dus ik zou tante en oom ook eerder als ouderwets zien en juist minder persoonlijk.
Met mama en papa heb ik het dan wel weer andersom. Serpente. Iedereen kan mij nl bij mijn naam noemen, maar alleen mijn dochter en zoon kunnen me mama noemen.
![]()
![]()
Maar datzelfde argument geldt toch weer voor 'oom' en 'tante', groofsken.![]()
Het is inderdaad iets heel gevoelsmatigs. Ik kom uit een allesbehalve stijve familie en mijn jongste oom was nog een tiener toen ik er al was en hem 'ome Peter' noemde. Dat iemand dat suf of stijf vindt kan ik niet bevroeden. Check onze familiefoto.![]()
Haha, ja dat had ik wel gelezen hoor, en dat is natuurlijk ook wel zo. Maar inderdaad hoe je bent opgegeroied denk ik. Als je een warme opvoeding gehad hebt link je natuurlijk gebruiken in je eigen familie aan 'gezellig en warm' en niet aan afstandelijk.
Zier er heerlijk uit Claudia!![]()
Ja ze wordt er wel wakker van dan. Overdag is het ook geen grote eter eigenlijk...quote:Op zondag 2 januari 2011 19:34 schreef Ssserpente het volgende:
Als ze s avonds slecht eet, wordt ze dan 's nachts wakker van de honger, Stiem?
Groofsken uitleggen dat ze niks anders krijgt en dan pas na 2 uur wat anders geven, is hier niet echt een optie omdat we vaak pas laat eten. Nu hebben we ook om half zeven gegeten en daarna zijn ze in bad gegaan. Nu krijgt Esmee altijd nog een papfles voordat ze naar bed gaat, maar die gaat eigenlijk ook niet altijd op![]()
Maar misschien wel als ze niet een boterham met pindakaas op heeft?
Noem mij maar hard, maar ik denk inderdaad dat je haar op deze manier niet leert gewoon haar avondeten te eten.
Bij mij gaan de kinderen trouwens maar twee keer in de week in bad. Mijn zoon was ik wel vaker even gauw met een washand na een poepbroek.
![]()
Mijn jongste tante was een jaar of 3 ouder dan ik, daarmee zat ik in het opblaasbadje bij ons in de tuin. Geen tante Sonja, hoor
Ik wil zelf ook geen oom of tante genoemd worden. Ik noemde zelf de ooms en tantes waarmee ik het fijnste contact had juist bij hun naam dus ik vind het gebruik van die term afstandelijker.
Ik heb mijn ouders een tijdje bij hun naam genoemd, en later ben ik weer papa en mama gaan zeggen en dat zeg ik nog. Hoe Senna ons noemt, moet ze zelf weten. Als het maar netjes is, he
Stiemie, ik zou doen wat groofs zegt, daar zat ik ook aan te denken. Ik zou iig gaan werken aan het weghalen van de link niet eten => boterham. Verder is mijn ervaring met Senna dat ze zelf prima regelt hoeveel ze eet. Ook als ze 's avonds vrijwel niets eet, wordt ze doorgaans niet wakker van de honger.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als ze nog een papfles krijgt, zou ik zeker geen boterham geven, Stiemie! Na een papfles kan ze toch onmogelijk nog honger hebben. En als ze die al niet helemaal leegdrinkt, heeft ze al niet echt honger, lijkt me. Die boterham kan net het verschil maken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Lastig, Stiem. Ikzelf zou niet snel een alternatief geven, denk ik, dus die boterham zou ik achterwege laten. Nils en ik bepalen hier wat Lente eet, zij bepaalt hoeveel ze eet.
En als ze dan tijdens het avondeten weinig gegeten heeft, drinkt ze die papfles misschien alsnog op. Ik ben het met Groof eens dat je moet zien te voorkomen dat ze gaat inzien dat ze een alternatief krijgt.![]()
Ja misschien is dat wel zo inderdaadHet komt vooral omdat ze nu die maand lang al steeds 's avonds gillend wakker op is en dan vind ik het fijn als honger in ieder geval uitgesloten is
![]()
Tsja morgen maar eens proberen om de boterham te skippen en dan wel de papfles geven.
Die boterham is er afgelopen week bijgekomen als redmiddel tegen de avondterreurmaar ja ze heeft nu dus al door dat ze dat soms lekkerder vindt dan gewoon avondeten... Bij Linde hadden we echt nooit zoiets. Die at gewoon alles mee en schoon op
![]()
Ik heb dus echt precies dezelfde ervaring en mening. Ben dan ook erg blij dat mijn nichtje geen tante hoeft te zeggen van mijn zus.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:33 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind het idd heel erg stijf klinken, Claudia, en alles behalve warm en afstandverkleinend.
Het doet me denken aan een heel traditioneel gezin waarbij oma in huis woont, de ouders elkaar 'vader' en 'moeder' noemen, en de man des huizes elke zondag het vlees snijdt.
Maar het is maar net wat je gewend bent natuurlijk. Ik vond vroeger 'papa' en 'mama' er onpersoonlijk klinken, zo noemde iedereen z'n ouders al; er waren miljarden papa's en mama's. M'n ouders bij voornaam noemen vond ik juist veel persoonlijker.
Ik heb het zelf ook nooit tegen mijn ooms en tantes hoeven zeggen. Ben het dus ook verder helemaal niet gewend.***![]()
Die boterham maakte niet het verschil, toch? Ze was alsnog gillend op. Dus dat zou ik idd snel weer skippen en dan de papfles geven. En dan hopen dat ze weer eens lekker gaat slapenquote:Op zondag 2 januari 2011 19:51 schreef Stiemie het volgende:
Ja misschien is dat wel zo inderdaadHet komt vooral omdat ze nu die maand lang al steeds 's avonds gillend wakker op is en dan vind ik het fijn als honger in ieder geval uitgesloten is
![]()
Tsja morgen maar eens proberen om de boterham te skippen en dan wel de papfles geven.
Die boterham is er afgelopen week bijgekomen als redmiddel tegen de avondterreurmaar ja ze heeft nu dus al door dat ze dat soms lekkerder vindt dan gewoon avondeten... Bij Linde hadden we echt nooit zoiets. Die at gewoon alles mee en schoon op
![]()
'Proberen' klinkt al riskant Stiemie. Als je besluit om hem niet te geven, moet je het ook echt niet doen. Want als je je laat overhalen om hem toch te geven wordt het alleen maar moeilijker. (Langer moeilijk)quote:Op zondag 2 januari 2011 19:51 schreef Stiemie het volgende:
![]()
Is mijn ervaring hoor. Maar ik ben best een harde in die dingen.![]()
Oh nee ik bedoel met proberen meer kijken of het werkt. Als we besloten hebben dat het zo gaat, kan ze het schudden wat betreft de boterham.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
'Proberen' klinkt al riskant Stiemie. Als je besluit om hem niet te geven, moet je het ook echt niet doen. Want als je je laat overhalen om hem toch te geven wordt het alleen maar moeilijker. (Langer moeilijk)![]()
![]()
Oh, haha. Interpretatiefoutje. Sorry.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:56 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Oh nee ik bedoel met proberen meer kijken of het werkt. Als we besloten hebben dat het zo gaat, kan ze het schudden wat betreft de boterham.![]()
Nee dat maakte uiteindelijk niet uit inderdaadquote:Op zondag 2 januari 2011 19:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die boterham maakte niet het verschil, toch? Ze was alsnog gillend op. Dus dat zou ik idd snel weer skippen en dan de papfles geven. En dan hopen dat ze weer eens lekker gaat slapen![]()
Stom he dat je eigenlijk wel weet wat je moet doen, maar dat vind ik dan weer zo hard en dus doe ik het maar niet... Denk ik dat mijn kleine schuimpie s nachts honger heeft![]()
![]()
Geen probleem hoorquote:Op zondag 2 januari 2011 19:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Oh, haha. Interpretatiefoutje. Sorry.Want wat je zegt is echt waar. Eenmaal toegegeven duurt iets de volgende keer 2x zo lang
![]()
![]()
Nee hoor, niet stom, herkenbaar. En ik hou dan maar vol door mezelf vol te houden dat ik het voor haar en ons alleen maar moeiiljker maak als ik niet zo nu en dan 'hard' ben. Consequent en duidelijk zijn betere termenquote:Op zondag 2 januari 2011 19:58 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Nee dat maakte uiteindelijk niet uit inderdaad![]()
Stom he dat je eigenlijk wel weet wat je moet doen, maar dat vind ik dan weer zo hard en dus doe ik het maar niet... Denk ik dat mijn kleine schuimpie s nachts honger heeft
![]()
zo zie ik dat inderdaad ookquote:Op zondag 2 januari 2011 19:33 schreef Ssserpente het volgende:
Leuk om te lezen hoe verschillend er hier over gedacht wordt
Wat spannend Vlindur, ik hoop dat het met een beetje hulp van het ziekenhuis gauw raak zal zijn voor nog zo'n leuk kindje. Je bent ook nu toch alweer een poosje bezig![]()
Groofsken, Wolf gaat ook ''maar'' 2x in de week in bad, hoef je toch geen schaamsmiley achter te zetten haha.“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
En dan?
Ik vond het niet nodig dat mijn kinderen oom/tante zeiden en niet nodig dat ik tante genoemd werd.
Uiteindelijk ben ik tante genoemd en moesten mijn kinderen tante en oom zeggen.
Isnie eerlijk nie
Mijn zoon heeft 1 keer mama gezegd toen ie 10 was, kschrok me kapot
Kheb hetzelfde als Serpente, dat gevoel over afstandelijk en zo.
In een groep mensen zijn er tig mama's en ben ik de enige Sabine.![]()
Lastig he, consequent zijn? Voordat Lente er was, riep ik altijd om het hardst dat ik dat heus wel zou zijn, maar nu valt het soms toch best tegen. Komt ook vaak omdat ik niet zeker weet wat de oorzaak is van vervelend of verdrietig gedrag. Zodra je dat wel weet, is het al een stuk makkelijk om eenduidig te reageren, denk ik.
Lente gaat om de dag in bad. En als het eens niet uitkomt om de twee dagen. Wel was ik elke dag d'r gezicht, d'r handjes en d'r billen.![]()
![]()
Dat doe ik ook, met een vochtig wegwerpwashandje. Ik hou van makkelijkquote:Op zondag 2 januari 2011 20:08 schreef Ssserpente het volgende:
Lente gaat om de dag in bad. En als het eens niet uitkomt om de twee dagen. Wel was ik elke dag d'r gezicht, d'r handjes en d'r billen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
In bad gaat Driekus ook niet elke dag, dan droogt ie alleen maar nog verder uit. En als ie gaat is het met olie of olie-zeep erin.
Pff, wij dachten 'even' de gordels van ons autostoeltje te verzetten. Wat een k-klus. Maar goed dat dit niet elke week hoeft zeg.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
Ik was er ook vast van overtuigd dat ik heul consequent zou zijnNou ben ik ook redelijk consequent, als ik inderdaad maar weet dat er niet iets aan de hand is. Maar bepaalde structuren hou ik wel aan, gewoon omdat dat duidelijker is.
Daarom gaat Senna ook iedere avond in bad. Stelt neit heel veel voor, hoor, gewoon een bodempje water, wat speelgoedjes en even poedelen. Dat hoort al sinds ze een maand of 7-8 is tot haar vaste bedritueel en dat zit er ook bij haar goed ingebakken nu. Dus dat houden we er in
![]()
Tess gaat om de dag in bad, tenzij ze echt vies is. Ze heefr nogal snel een droge huid, vandaag om de dag.♥ A ♥ & ♥ T ♥
Grappig die mama/papa en oom/tante discussie
Heb er eigenlijk zelf nooit op die manier over nagedacht.
De woorden mama en papa leren ze natuurlijk vrij snel en meestal toch echt eerder dan de voornamen. Als Kyllian me nodig had dan was denk ik ook het eerste wat in hem op zou komen 'mama'. Ik denk dus dat het van nature wel meer er in zit. Ik zou het echter ook wel afstandelijker vinden als hij me bij mn voornaam zou noemen. Ik verplicht hem echter tot niets.
Tante en oom gebruiken we hier ook. Het lijkt mij juist leuk als ik ook tante genoemd zou worden, vind dat juist helemaal niet afstandelijk maar juist het gevoel geven dat je dichter bij iemand staat.
Maar wel grappig hoe de meningen hierover verdeeld zijn en dus ook het gevoel erbij![]()
![]()
First of all, GELUKKIG NIEUWJAAR!!! Ik hoop op een 2011 met heel veel gezellige posts over onze lieve, leuke en ondeugende dreumesjes! Maar ook op een 2011 waarin we elkaar weer net zo tot steun kunnen zijn, want het is erg fijn om "gehoord" te worden, en ook de adviezen zetten me vaak wel aan het denken!
Bar, wat een vreselijke tijd voor jullie, ik duim dat het snel beter mag gaan met Roy!![]()
Stiemie, ik denk ook dat een gewoonte is die erin is geslopen...
Ben benieuwd of het lukt om het weer uit te bannen!Succes!
Vlindur, succes! Hopelijk kun je snel een 2e streep laten zien!![]()
Niels heeft volgens mij dezelfde schoenen als Lars!![]()
Gattino? Leuk he, samen wandelen....![]()
BE, het bed en de kast zijn werkelijk prachtig! Echt superleuk!!!
Nu weet ik het zeker....Lars krijgt een pluk-kamer!![]()
Lars zijn ogen zijn bijna weer beter,.....hoihoi!![]()
Niks aan die prutogen.
Hij is ook prima te pas, we merken dat hij steeds meer begint te kletsen, leuk is dat.
En gebaren van liedjes meedoen enzo, echt gezellig.
En hij heeft de hele dag van die glimmende pretoogjes, dan weet je gewoon dat ie weer iets gaat uitspoken....ik hou dr van
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver![]()
Zou het ook omgekeerd kunnen werken, als ze eenmaal doorhebben dat ze op een bepaald vlak hun zin door kunnen drijven, dat ze het dan ook op een ander vlak gaan proberen? Iemand enig idee uit 'de boekjes'?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:58 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Nee dat maakte uiteindelijk niet uit inderdaad![]()
Stom he dat je eigenlijk wel weet wat je moet doen, maar dat vind ik dan weer zo hard en dus doe ik het maar niet... Denk ik dat mijn kleine schuimpie s nachts honger heeftTime is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.![]()
Wat fijn dat Lars zijn prutogen weer voorbij zijn ! Oh en die glimmende oogjes zijn![]()
Esmee zit volgens mij ook ineens in een ontwikkelingslawine. Net in bed kijken we nog even haar plaatjesboek en ik wijs een stoeltje aan zegt ze "Titte! (zitten )" en een kikker was kikkeh, een schaap is beeeeeh en een telefoon was een hallo![]()
![]()
Nou niet uit de boekjes maar wel uit ervaring. Als je Linde eens iets extra's toestaat zoals twee verhaaltjes voor het slapen gaan ipv 1 dan gaat ze ook op andere vlakken meer eisen. En de avond daarna kom je bijna niet meer 1 verhaaltje weg. Dat is dan echt even streng zijn en op je strepen staanquote:Op zondag 2 januari 2011 20:23 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Zou het ook omgekeerd kunnen werken, als ze eenmaal doorhebben dat ze op een bepaald vlak hun zin door kunnen drijven, dat ze het dan ook op een ander vlak gaan proberen? Iemand enig idee uit 'de boekjes'?![]()
![]()
Uit eigen ervaring weet ik dat ze dat op latere leeftijd wel gaan doenquote:Op zondag 2 januari 2011 20:23 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Zou het ook omgekeerd kunnen werken, als ze eenmaal doorhebben dat ze op een bepaald vlak hun zin door kunnen drijven, dat ze het dan ook op een ander vlak gaan proberen? Iemand enig idee uit 'de boekjes'?Daarna zijn we dus ook 'strenger' geworden, nee is nee en niet 5 minuten daarna wel.
Tot een jaar of 2 heb ik er echter niets van kunnen merken, ze moeten sowieso natuurlijk het kunnen linken met elkaar maar vanaf welke leeftijd dat ongeveer is?![]()
Ook heel herkenbaarquote:Op zondag 2 januari 2011 20:26 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Nou niet uit de boekjes maar wel uit ervaring. Als je Linde eens iets extra's toestaat zoals twee verhaaltjes voor het slapen gaan ipv 1 dan gaat ze ook op andere vlakken meer eisen. En de avond daarna kom je bijna niet meer 1 verhaaltje weg. Dat is dan echt even streng zijn en op je strepen staan![]()
![]()
Nou Stiemie, wie weet helpt het strenger zijn met eten dan ook nog om het slaap-probleem de kop in te drukken...Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.![]()
Nou ja ik denk wel zoals meimeltje dat het een leeftijdsgrens heeft hoor. Ik weet niet of Esmee die link al kan leggen nu. In ieder geval begon het bij haar grote zus ook vanaf een jaar of 2.![]()
En toch denk ik dat die kleine dreumesjes al zoveel meer kunnen als wij soms denken.
Ze begrijpen al zoveel!
Dus wie weet....wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver![]()
Ja dat wel... dat vind ik echt lastig aan deze leeftijd. Soms zeg ik iets waarvan ik echt denk dat ze het snapt en dan krijg ik een echte alsjemenou-blik. En dan zeg ik dat iets even weg mag gooien en dan staat ze op en loopt zo naar de prullenbakquote:Op zondag 2 januari 2011 20:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En toch denk ik dat die kleine dreumesjes al zoveel meer kunnen als wij soms denken.
Ze begrijpen al zoveel!
Dus wie weet....Maar het is ook zo leuk om te zien wat ze elke dag weer leren en ontdekken
![]()
![]()
Hier ook hoor, Lars smijt zijn beker door de kamer
Ik zeg: "zet die beker eens even op de tafel"
Hij loopt naar de beker en zet hem de tafel...
Ik:![]()
En zo ook met de billendoekjes die hij uit een kast had gehaald
"Leg die doekjes eens even terug"
Loopt naar de kast en legt de doekjes terug
Echt verbazingwekkend hoeveel ze begrijpen vind ikwie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver![]()
Dan hoop ik dat dat begrijpen hier ook snel komt, Dyon luistert nog nergens naarAlhoewel hij 'nee nee' wel aardig lijkt te begrijpen nu. Dan krijgen we een ondeugende big smile te zien.
![]()
Dat herken ik wel Stiemie, dat ze soms meer kunnen/begrijpen dan je verwacht.
Aan de andere kant gaan sommige dingen misschien ook 'vanzelf' en niet met voorbedachten rade. Zoals bijvoorbeeld het negatieve-aandacht trekken. Ik denk niet dat een kindje heel bewust denkt van laat ik nou maar eens op tafel klimmen zodat mama weer even naar me toe komt.Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.![]()
Noooouuuu als Esmee vindt dat haar zus tijdens het avondeten teveel aandacht krijgt en zij niet, dan gaat ze gillen of met eten gooienquote:Op zondag 2 januari 2011 20:51 schreef Ca.ra het volgende:
Aan de andere kant gaan sommige dingen misschien ook 'vanzelf' en niet met voorbedachten rade. Zoals bijvoorbeeld het negatieve-aandacht trekken. Ik denk niet dat een kindje heel bewust denkt van laat ik nou maar eens op tafel klimmen zodat mama weer even naar me toe komt.En dan vooral steeds kijken of je wel kijkt en anders trekt ze aan je mouw
![]()
Fijn dat Lars bijna van zijn prutoogjes af is Karin!
Het zijn deze schoentjes van de Scapino, ze zijn tweedehands (stiekem had ik zo graag zijn eerste schoentjes zelf willen kopen)
Wat bijzonder hoeveel ze ineens begrijpen he! Niels kan ook al kleine opdrachtjes opvolgen"lap de ramen" enzo
Moet 'ie weer eens doen, op de foto te zien.
Hoe is het met de oogjes van Minke?
Lastig Stiemie, ik snap heel goed dat je honger uit wilt sluiten. Vervelend dat ze de link toch gelegd heeft en liever een boterham wil.
Ik geef Niels altijd yoghurt na met een schep babymuesli, als hij slecht gegeten heeft gaat er meer muesli in.
Groofsken, Niels gaat ook maar twee keer in de week in bad en ik was hem ook niet met een washand. Vies he!Na het eten krijgt hij een nat lapje over zijn gezicht en handjes en na het poepen worden zijn billen schoon gemaakt met een billendoekje natuurlijk
Wij noemden vroeger onze ooms en tantes gewoon bij de voornaam, net als buren en vrienden van mijn moeder. Het was zelfs zo dat ik een bepaalde tante niet erger kon pesten dan door haar tante te noemen
Mijn neefjes en nichtje moeten ons wel oom en tante noemen n dat vinden we helemaal niet leuk. Dus op kaarten zetten we steevast onze voornamen. Maar laatste belde ik mijn neefje op voor zijn verjaardag en zei ik "met {voornaam}" hij herkende me pas toen ik "tante" ervoor zei![]()
Ik weet niet zo goed hoe we het met Niels aan moeten pakken. We hebben liever dat hij zijn ooms en tante bij hun voornaam noemt, maar ik wil ze ook niet beledigen.
Arme Timohet is ook schrikken, ineens zo vrij in de grote wereld! Hopelijk kan hij er snel wel van genieten om zelf buiten te wandelen Chan!
Vlindur wat spannend!! Ik duim dat het snel raak is!!![]()
![]()
Niels eet echt weinig als ik dat zo lees![]()
-ongeveer 1 boterham als ontbijt (ongeveer omdat het vaak twee boterhammen zijn waar hij ruim de korstjes van laat liggen)
-ongeveer 1 boterham als lunch
-tussendoor fruit waar hij niet veel van eet
-tussendoor een cracotte met bv roomboter, soms rozijntjes of knäckebröd
-water zoveel hij wil, af en toe iets van roosvicee of sinaasappelsap
-avondeten (best veel volgens mij) + yoghurt met babymuesli
-borstvoeding 6 keer overdag en 's nachts tenminste 1 keer, waarvan hij alleen 's morgens, 's avonds en 's nachts echt goed drinkt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 02-01-2011 21:17:22 ]<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>![]()
Maar dan zou je toch zelf tegen je nichtje kunnen zeggen dat dat bij jou niet hoeft?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb dus echt precies dezelfde ervaring en mening. Ben dan ook erg blij dat mijn nichtje geen tante hoeft te zeggen van mijn zus.
Ik heb het zelf ook nooit tegen mijn ooms en tantes hoeven zeggen. Ben het dus ook verder helemaal niet gewend.
Ik moest vroeger van mijn moeder ook oom en tante zeggen, maar mijn ooms en tantes wilden dat allemaal niet. Bij hen heb ik dat nooit gedaan, terwijl bevriende buren mij wel oom en tante lieten zeggen. Ik vind het niet echt oubollig ofzo, voor mij is het gewoon een manier om aan te geven dat die persoon niet zomaar iemand is van het kind in kwestie. Als bijv. mijn broertje tegen Stef zou zeggen dat hij gewoon W. mag gebruiken vind ik dat ook prima hoor, maar tot W. dat zelf aangeeft is hij gewoon oomDe dochter van een vriendin van mij noemt mij al 9 jaar tante An en dat heb ik eigenlijk altijd zo gelaten omdat ik het zo bijzonder en
vond dat ik meer voor haar ben dan gewoon An.. Ofzoiets
[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 02-01-2011 21:00:52 ]3!![]()
Ik kan hier met zekerheid zeggen dat Lars dat soort dingen dus wel expres doet.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:51 schreef Ca.ra het volgende:
Aan de andere kant gaan sommige dingen misschien ook 'vanzelf' en niet met voorbedachten rade. Zoals bijvoorbeeld het negatieve-aandacht trekken. Ik denk niet dat een kindje heel bewust denkt van laat ik nou maar eens op tafel klimmen zodat mama weer even naar me toe komt.
Die kijkt je aan met zijn pretoogjes, haalt boevigheid uit, puur om een reactie uit te lokken.
hij heeft er geen lol aan als je niet reageert.
Dan stopt ie er ook gewoon weer mee.boefje he
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver![]()
Niels ook hoor, al voordat hij 1 werd deed hij datquote:Op zondag 2 januari 2011 20:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik kan hier met zekerheid zeggen dat Lars dat soort dingen dus wel expres doet.
Die kijkt je aan met zijn pretoogjes, haalt boevigheid uit, puur om een reactie uit te lokken.
Als ik te weinig aandacht aan heb voor hem dan gaat hij steevast naar de keuken om aan de kattenbak te zitten. Het is zelfs zo dat vaak wanneer ik doe alsof ik het niet merk hij weer terug naar de kamer loopt
Maar het is te vies om er niet op te reageren, handjes in de kattenbak
Dát is herkenbaar ja! Alleen stopt hij er niet mee uit zichzelf, want dan heeft hij de telefoon te pakken of wat ookquote:Op zondag 2 januari 2011 20:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik kan hier met zekerheid zeggen dat Lars dat soort dingen dus wel expres doet.
3!![]()
Vrienden van ons vertelden dat wanneer ze hun zoontje een keer zeiden ergens af te blijven hij nog luisterde ook(zo keek ik echt
) Ze hadden dus ook gewoon nog alles in de kamer staan, eigenlijk net als bij Claudia, met een ipod op grijphoogte.
n avond!![]()
ik ben enkel oppervlakkig bijgelezen![]()
Stiemie wat lastigik heb niet echt advies of tips helaas, noch over het slapen, noch over eten.
Over papa/mama, wij zeggen dat wel in gesprek. Inderdaad ga maar aan papa geven ofzoiets. Maar hell no zo tegen elkaar
Over oom/tante hebben wij de keuze bij die personen gelaten. Zij worden aangesproken dus in principe bepalen zij wat ze prettig vinden. Mijn broertje en zusje willen met hun naam aangesproken worden, mijn zwager is gewend om oom enzo te zeggen en te horen dus hij wilde dat graag. Prima.
B. komt uit een hele grote Indische familie en die hebben een soort aziatische manier van aanspreken. (aziatisch als in, chinezen/japanners/molukkers doen dat ook, t zou best kunnen dat t onder NL'ers ook gebeurt, heb het zelf nog niet gehoord eigk) Iedereen van dezelfde generatie als jij zelf is je neef of nicht, dezelfde generatie als je ouders zijn ooms en tantes ongeacht of ze nou daadwerkelijk familie zijn of vrienden-van ofzo. En de generatie van je oma zijn allemaal oma of opa.![]()
Oh maar ik haal ook echt niks weg voor Esmee hoor. Er staat gewoon een dienblad met kaarsjes op de salontafel (oke ik doe ze niet aan als ze in de kamer loopt) en de kattenbrokken staan ook gewoon in de open keuken op de grond. Daar moet ze leren vanaf te blijven.... Lang genoeg herhalen en ineens snappen ze het
Zo ging het tenminste bij Linde
En als ze er niet afblijft, krijgt ze in ieder geval mooie glimmende haren![]()
![]()
Ohja en over eten, even in grove lijnen want het verschilt van dag tot dag
- een snee brood met beleg (daarvan gaat soms niets soms een half, soms driekwart op)
- fruit
- snee brood en beleg
- 200 cc melk (+forlax)
- fruit (eventueel nog een keer als ze dat wil)
- iets van een tussendoortje, Amélie vindt die hema-doosjes erg lekker, bakje yoghurt of een soepstengel.
- avondeten
- fles melk + forlax
Zoiets.
Ze eet weinig en met name brood meh...
En 1 a 2 volle rietjesbekers met water gaan er doorheen![]()
![]()
zou zomaar kunnenquote:Op zondag 2 januari 2011 21:14 schreef Stiemie het volgende:
Hmm volgens mij hebben onze dochters hetzelfde eetpatroon huup... op het avondeten na dan![]()
![]()
avondeten gaat niet altijd je van het hier hoor, maar de laatste tijd gaat het best aardig eigenlijk.![]()
Same here, Stiem. Ik heb een tijdje alles weggehaald omdat ik het beu was om de hele dag 'nee' te roepen. Tot ik me bedacht dat ze het toch zou moeten leren (en het nogal een kale bedoeling werd in huis, er staat al niet zo veel); als we met 'r op visite gaan kunnen we ook niet verwachten dat ze alles wegzetten. Dus heb ik alles maar weer teruggezet. En nu luistert ze de ene dag prima en de andere dag voor geen meter.
Ik hoop idd maar dat het kwartje ineens valt, dat zou een hoop energie schelen!
Weet je wat ook veel energie zou schelen..? Wanneer onze hond er niet meer is.Da's een ouwe chagrijn met reuma die durft te grommen zodra ze zich in het nauw gedreven voelt. Uit zichzelf blijft ze mijlenver uit de buurt van Lente, maar zodra Lente 'r in een hoek drijft en gaat 'aaien', laat ze d'r tanden zien. Ik heb geen idee of ze zal bijten hoor, ik denk het niet eigenlijk: d'r vorige baasje had ook twee kindjes en die liet ze wel samen 'spelen' en daar gromde ze ook regelmatig tegen zonder ooit gebeten te hebben. Maar ik durf het risico voor geen goud te nemen natuurlijk. Dus kan ik Lente letterlijk geen seconde in de huiskamer alleen laten. Als ik bijvoorbeeld enkel maar even naar boven moet om een wasmand te pakken, moet ik Lente al mee de hal in dirigeren om de tussendeur dicht te doen. Dodelijk vermoeiend.
![]()
Fijn om te horen hoeveel jullie dreumessen eten op een dag.
Wij gaan denk ik toch wat meer aanbieden. Misschien heeft hij door de dag gewoon meer trek en als hij een extra boterham krijgt, eet hij misschien wat minder avondeten. Hij heet een bolle toet, maar zijn lichaam is niet echt dik met vetjes enzo. Dus ik zal me maar niet te druk maken.
Thomas gaat maar 1 keer per week in bad of douche, dus we zijn veruit de smerigste hier! (misschien als hij veel haar had gehad, waarin appelstroop gesmeerd kon worden, zou ik hem wel vaker wassen)Wel was ik hem elke ochtend zijn gezicht handjes en billen met een washandje.
![]()
Hier staat niets op tafel, eigenlijk uit gewoonte vooral. Maar bij anderen blijft ze wonder boven wonder van al het spul op de tafel af![]()
En het testen/luisteren gaat goed op t moment. Men neme een bakje yoghurt, hangt er met je handje boven, in de aanslag, klaar om flink te splatsen, en dan kijkt ze naar mij. als ik dan zeg niet met je handje erin luistert ze zowaar en schept met haar lepeltje.![]()
![]()
uiteraard moet er drie happen later wel geprobeerd worden of het nog steeds niet magmaar ik vind het wel drollig dat ze er toch best goed naar luistert.
![]()
wij hadden zo waar een manneke dat ineens huilde na een half uurtje in bed. Hij was wel wat aan het hoesten, maar dat kon het eigenlijk niet zijn. Na een minuut of 10 maar een fles gegeven. Die werd bijna uit mijn hand gerukt. Aha, dorst/honger dus. Volgens mij komt dat echt door het hoesten.
Er ligt hier vanalles op tafel en soms blijft ie er keurig vanaf en soms niet. Straks klom ie weer op de salontafel, ik zat in de stoel achter mijn computer en mijn man op de bank. Driekus echt uitdagen daar op die tafel en mijn man ging zo boos kijken en boos praten dat ie em zo naar beneden keek. Maar ik kwam, totaal niet pedagogisch verantwoord, niet meer bij van het lachen door het gezicht van mijn man. Dus ik zat maar wat dom te grinniken achter de laptop.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
Ik durf nu nog geen frutseldingen in de kamer te zetten nu Niels nog niet eens van de gebruikelijke dingen af kan blijven [Opvoedfailure]. Zou het ooit nog goed komen?
tuurlijk komt dat goed!quote:Op zondag 2 januari 2011 21:34 schreef Twinkly het volgende:
Ik durf nu nog geen frutseldingen in de kamer te zetten nu Niels nog niet eens van de gebruikelijke dingen af kan blijven [Opvoedfailure]. Zou het ooit nog goed komen?
Nog 4 jaar dan moet ie naar school en kun jij overdag weer je prullies tevoorschijn halen![]()
![]()
Keipoepig die foto's trouwens![]()
![]()
Owja, dan kan de school hem voor mij opvoedenquote:Op zondag 2 januari 2011 21:40 schreef huuphuup het volgende:
[..]
tuurlijk komt dat goed!
Nog 4 jaar dan moet ie naar school en kun jij overdag weer je prullies tevoorschijn halen![]()
![]()
Keipoepig die foto's trouwens![]()
Oei dat lijkt me inderdaad wel heel vermoeiend zo samen met de hond zeg. Hier een knorrige asociale kat, maar die zit vanaf 7 uur 's morgens tot half negen 's avonds onder de bank en die zie je alleen als de kinderen slapen. Er durft alleen niemand (inclusief wijzelf) speelgoed te pakken dat onder de bank terecht gekomen is als dat beest er zitquote:Op zondag 2 januari 2011 21:22 schreef Ssserpente het volgende:
Same here, Stiem. Ik heb een tijdje alles weggehaald omdat ik het beu was om de hele dag 'nee' te roepen. Tot ik me bedacht dat ze het toch zou moeten leren (en het nogal een kale bedoeling werd in huis, er staat al niet zo veel); als we met 'r op visite gaan kunnen we ook niet verwachten dat ze alles wegzetten. Dus heb ik alles maar weer teruggezet. En nu luistert ze de ene dag prima en de andere dag voor geen meter.
Ik hoop idd maar dat het kwartje ineens valt, dat zou een hoop energie schelen!
Weet je wat ook veel energie zou schelen..? Wanneer onze hond er niet meer is.Da's een ouwe chagrijn met reuma die durft te grommen zodra ze zich in het nauw gedreven voelt. Uit zichzelf blijft ze mijlenver uit de buurt van Lente, maar zodra Lente 'r in een hoek drijft en gaat 'aaien', laat ze d'r tanden zien. Ik heb geen idee of ze zal bijten hoor, ik denk het niet eigenlijk: d'r vorige baasje had ook twee kindjes en die liet ze wel samen 'spelen' en daar gromde ze ook regelmatig tegen zonder ooit gebeten te hebben. Maar ik durf het risico voor geen goud te nemen natuurlijk. Dus kan ik Lente letterlijk geen seconde in de huiskamer alleen laten. Als ik bijvoorbeeld enkel maar even naar boven moet om een wasmand te pakken, moet ik Lente al mee de hal in dirigeren om de tussendeur dicht te doen. Dodelijk vermoeiend.
En wij hebben dus ook gehad dat we op bezoek gingen waar een mega cactus stond. Ja kan moeilijk vragen of ze dat ding verplaatsen... Het bezoekje was een uitdaging![]()
![]()
Twink, bij ons is de salontafel ook leeg hoor, en voor de rest is het aardig dreumesproof.
Meike weet al pcies dat ze haar beker op de grote tafel moet zetten, omdat Lars hem anders omkiepert.
Het is zo'n grijpgraag....wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver![]()
Eeks die kat, brr. Gelukkig doet die verder niets als je maar niet onder de bank komt. Hoe lang hebben jullie die al dat hij nog steeds zo bang is?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:43 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Oei dat lijkt me inderdaad wel heel vermoeiend zo samen met de hond zeg. Hier een knorrige asociale kat, maar die zit vanaf 7 uur 's morgens tot half negen 's avonds onder de bank en die zie je alleen als de kinderen slapen. Er durft alleen niemand (inclusief wijzelf) speelgoed te pakken dat onder de bank terecht gekomen is als dat beest er zit
En wij hebben dus ook gehad dat we op bezoek gingen waar een mega cactus stond. Ja kan moeilijk vragen of ze dat ding verplaatsen... Het bezoekje was een uitdaging
Die cactustrial and error toch?
Die kat heb ik nu bijna 13 jaar, maar is hopeloos gevalletje (mishandeld als kitten) en tsja die doe je toch ook niet zo maar weg. Linde vraagt wel eens of we een echte poes nemen als deze dood gaatquote:Op zondag 2 januari 2011 21:46 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Eeks die kat, brr. Gelukkig doet die verder niets als je maar niet onder de bank komt. Hoe lang hebben jullie die al dat hij nog steeds zo bang is?
Die cactustrial and error toch?
![]()
Oeh en de cactus was een mooi leermomentje![]()
![]()
Wij waren vanmiddag even bij schaaps zus. Hun dochter is nu 6 maanden, dus nog niet mobiel, dus het huis is nog niet kid-proof. En dan heb ik het niet over prulletjes op de salontafel, maar allerlei kastjes, laatjes, stapeltjes spullen, etc. Dat vond ik dus een weinig aangenaam bezoekje, omdat ik Senna de hele tijd moet corrigeren en waarschuwen. Dat vind ik ongezellig, en dat en ik ook niet gewend. Wij hebben geen salontafel, maar van de boeken in de kast, de knopje sop de tv, de ballen in de boom, eten van de kat, etc. blijft ze eigenlijk meestal netjes af. Behalve als ze even een bui van uitproberen heeft. maar in een ander huis heeft ze natuurlijk geen idee waar ze vanaf moet blijven
![]()
Stiemie, zo'n kat hebben wij ook. Niet gezelligop de dagen dat mijn ouders oppassen, dirigeren we poes naar onze slaapkamer met eten, drinken en de kattebak, zodat ze niet de hele dag last hebben van haar gegrom, geblaas en gekrijs
Wat je zegt: je doet zo'n beest toch ook neit zomaar weg, ik heb haar al 18 jaar!
![]()
Pff. Zulk soort bezoekjes zijn niet echt ontspannend nee
Gelukkig zijn de meeste mensen waar we komen wel ingesteld op kleine kinderen. Eigenlijk schuif ik wel alles van de salontafel opzij als ik bij anderen ben, heel brutaal, maar Niels probeert teveel uit om het veilig te laten staan.Haha Lindequote:Op zondag 2 januari 2011 21:47 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Die kat heb ik nu bijna 13 jaar, maar is hopeloos gevalletje (mishandeld als kitten) en tsja die doe je toch ook niet zo maar weg. Linde vraagt wel eens of we een echte poes nemen als deze dood gaat![]()
Oeh en de cactus was een mooi leermomentjeArme kat zeg
Oh, misschien moet ik ook maar een cactus aanschaffen dan "kijk, dat gebeurt er als je niet luistert":P
Nou ja ik heb het eerst getest met iets onbreekbaars op de salontafel natuurlijk. En hete thee zet ik er nu nog niet neer hoor![]()
Lastig he miss die poezebeesten. Het is echt een leuke kat als je alleen thuis bent en je stil zit en haar niet op tilt...![]()
Ja maar Twinkly, Niels produceert dan ook niet van die poepbroeken die mijn zoon weet te bakken.
Oh, en ik was maar één keer in de week al dat haar van mijn kroost.
![]()
En mijn zoon daagt absoluut bewust uit. Ik vind dat bij hem alleen nog maar grappig. Maar met mijn dochter heb ik het er al eens wat moeilijker mee gehad.
![]()
Ik vind het zo grappig. Toen S nog een dreumes was, kon ik me daar echt nog niks bij voorstellen, maar werd ik wel gewaarschuwd zeg maar. Wacht maar tot ze in de peuterpuberteit komt.... Nu weet ik beter. Oh, en dat de meeste jongetjes net wat later zijn daarmee, heb ik ook al met eigen ogen gezien. De twee vriendjes van mijn dochter zijn een half jaar ouder en beginnen nu te peuterpuberen, terwijl mijn dochter eigenlijk alweer een tijd vrij makkelijk is juist.
Dus alle mensen met als oudste een druemes... Wacht maar tot ze in de peuterpuberteit komen.
![]()
Groofsken heeft kwartet!!!!!![]()
![]()
Ja, die poepbroek was legendarisch![]()
Wij zeggen al maanden tegen elkaar wat dat nou moet worden in de peuterpuberteit als hij nu al zo eigenwijs isHALP!
Daarentegen heeft hij nog nooit boos gereageerd na een correctie, hij gaat gewoon blij verder met spelen.<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>![]()
Een dubbel bericht, maar ergens ook wel "grappig"
Roy besloot vandaag om zich wel heel lekker te voelen, en is uit zijn eigen terug gaan zitten ;D
En was heel levendig en draaide zijn hele bed door.
Gisteren trok hij al de draadjes van zijn monitor los![]()
En vanavond ik reed weg en m'n vriend liep nog even mee, en komt terug boven en Roy was wat aan het piepen, Peter reageerd erop en kijkt eens goed naar Roy en wat zag hij daar, infuus los, onze kleine man vond het welletjes en had gewoon infuus uit zijn nek los getrokken![]()
Ze hebben geprobeerd het elders te steken maar nog niet gelukt, hoor straks hoe ze het dan uiteindelijk opgelost hebben.
Aangezien zijn medicatie via infuus loopt.Herinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
Ha Bar, wat een goed nieuws!
Zo doorgaan Roy!!! (met beter worden he, die infusen kun je misschien beter laten zitten)wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver![]()
Ach jee Bar. Dat lijkt me zo zielig bij die kleintjes, als ze dan de boel weer terug moeten prikken. Hij voelt zich wel weer beter zeg je. Zijn zijn waardes ook wat beter dan nu?![]()
Wat fijn dat Roy zich weer wat beter voelt Bar. Brr, zo een infuus uit zijn nek getrokken, wat rot dat ze nu opnieuw moeten prikken. Geven ze hem daar een roesje voor?<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>![]()
vanmiddag waren de waardes beter dan gisteren Groof.
@ Twinkle ik vermoed van wel, peter is nu bij hem vannacht, maar belt zodra het weer zit, ze hadden het al geprobeerd terug in zijn arm, in zijn voet, zijn enkel maar dat lukte niet.
men vermoed nu toch een hersenvliesontsteking, maar durven het nog steeds niet hardop uit te spreken omdat normaal die kindjes echt heel ziek zijn, Roy is ook wel goed ziek en dan zie je ook, maar hij gaat als een speer vooruitHerinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
Mijn kindjelief wordt morgen alweer 2 jaar! TWEE! Zo'n grote meid al en wat heeft ze toch veel geleerd de afgelopen 12 maanden.
Elin leerde lopen, rennen, springen, bukken, hurken, klimmen, vallen, dansen, praten, kleuren, schilderen, kleien en heeel goed 'NEE' zeggen.
We zijn zo blij met die kleine meid, elke dag maakt ze me zooooo vaak aan het lachen om haar gekke bekken, aanstekelijke lach en haar streken. Ze kan ook heel goed grapjes maken, niet met woorden (op *BOE*, na) maar op alle andere bedenkbare manieren. Kiekeboe, kietelen, zachtjes knijpen, aan onze neuzen trekken, verstoppen, tikkertje en ons laten schrikken.
Ze klets inmiddels de oren van onze hoofden af, meestal onverstaanbaar maar met al heel veel herkenbare woorden. en ze zingt al 3 woordjes feilloos na, met de juiste woorden. Dus de uitdrukking dat 'ons kind eerder kon zingen dan praten'klopt hier wel
Ook vindt ze het prachtig om nu via de leuning op de bank te gaan staan en dan zo bovenop ons te springen. Niet erg handig als je net koffie hebt maargoed, we overleven het.
We hebben net de feestdagen achter de rug en ze is weer gruwelijk verwend.. poppen, regenoutfit + paraplu, kleurboeken en tekendozen, enorme potten klei + toebehoren en nog veel meer. En nu die verjaardag, nog even en ze denkt dt het elke week raak is met cadeau's en feestjes.
Sinterklaas vierden we met opa&oma Huijboom en Tante Inna en Oom Chris, we hadden lootjes getrokken en iedereen had een cadeautje voor Elin gekocht.
Met kerst zijn we de 1e kerstag weer naar Opa&oma Huijboom geweest (waar chris en inna ook waren)en daar hebben we heerlijk gegeten en vervolgens Party&co gedaan terwijl elin lekker lag te tukken. 'S nachts mevrouwtje in een dekentje de auto in gedragen en thuis sliep ze gelijk door. Mission completed.
Met Oud&nieuw liep ze ook vrolijk rond, ze werd een uur of 2 voor 00:00 wakker en heeft heerlijk bij ons kunnen spelen (vooral alle vrienden waren erg boeiend want voor aandacht doet ze alles
Het vuurwerk vond ze maar niets, veel te hard en op nieuwjaarsdag kon ze bijna niets anders zeggen dan *BOEM BOEM* Ook de oliebollen waren niet in trek, 1 hap en *BAHHH* dus die heeft lekker op kaasstengels zitten knagen.
Om een uur of 1:00 weer naar bed gebracht waar ze lekker verder sliep, terwijl wij beneden met de vrienden wat spelletjes deden.
Dat waren dus de feestdagen en nu die verjaardag nog...
Jammergenoeg moet papa gewoon werken dus morgen gaan Elin en ik samen iets leuks doen, wat precies weet ik nog niet maar ik denk iets in de richting van ballorig, zwemmen of gewoon heel veel eten, aangezien we daar beide van houden
Natuurlijk gaan we samen cupcakes bakken, ballonnen kopen, spiesjes maken van fruit en andere feestelijke spullies kopen/maken en 's avonds, als pap, opa en oma er zijn, dan mag ze haar cadeautjes uitpakken en ik weet lekker al wat het is
En ik vind dat ze maar een stomme dag heeft gekozen om jarig te zijn, zo na al die feestdrukte en zulks. Ik zou het heerlijk vinden om een verjaardag een week van tevoren te plannen enzo, maar nu met al die drukte, schiet het er een beetje bij in allemaal. Dus ga ik maar op een creatieve manier zorgen dat ze de leukste dag van dit jaar alvast heeft
Morgen kom ik de foto's waarschijnlijk showen, en voor nu..
dag allemaaltot in het volgende topic!
![]()
Fijn dat de waardes alweer wat beter zijn Bar. Maar wat klinkt dat toch eng allemaal.
Kleurdoos, jouw dochter begint het nieuwe jaar gewoon altijd feestelijk. Een goed begin is het halve werk toch? Veel plezier morgen met z'n tweetjes![]()
.
![]()
KleurdoosWat een enorm lieve post over je meisje!
Morgen is je kleine kunstenares gewoon al twee jaar!!
Heel veel plezier morgen, jammer dat haar papa gewoon moet werken zeg.<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>![]()
Bar hoe is het vandaag tot nog toe gegaan? Edit, topic te lang niet ververst. Fijn dat hij veel levendiger is Bar, het gaat de goede kant op! Volhouden he meis?
(Incantrix, nog bedankt voor je updates! Allemaal gelezen maar had steeds geen tijd om te reageren).
Niels, knapperd!
Serpente, misschien vind je het idee wel vreselijk, maar weet je wat hier echt enorm goed werkt? Een babyschommel in de woonkamer. Xeentje vindt hem helemaal geweldig en blijft er rustig een uur in zitten, spelend met wat puzzelstukjes of een boekje oid. En dan kan ik gerust even boven iets pakken, of even rustig stofzuigen en dweilen zonder dat er een klein meisje aan de stofzuiger hangt. En ik hoef me ook even geen zorgen te maken of ze de poezen niet in een hoek drijft, want die halen dan helaas uit.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:22 schreef Ssserpente het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door Xenia op 02-01-2011 22:26:04 ]![]()
Kleurdoos is het alweer zover jou dochter 2!!!! tijd vliegt echt voorbij. maak er een leuke dag van
Kreeg net telefoontje van Peter, infuus prikken was wederom mislukt, nu is het wachten op een andere arts maar die zit nog op spoed.
Nou ja morgen heeft Roy in elk geval zijn infuus terug, alleen voor hoelang weer
Herinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
Kleurdoos wat een leuke postMorgen is ze alweer twee, nog een paar nachtjes en dan volgt Mila jullie naar het volgende topic
![]()
Alvast een hele fijne dag gewenst!![]()
Elin en Kleurdoos, van harte!!Enorm gefeliciteerd en een hele fijne dag vandaag
Mooie post, KD
Bar, ik snap Roy wel hoor, die infusen zijn ook echt strontvervelend! Ik hoop dat de verbeteringen zich vandaag voortzetten.. En jeetje, toch hersenvliesontsteking.. Fijn dat jullie en de artsen echt adequaat hebben gehandeld dan, ik vind het toch best wel schrikken
3!![]()
KD en Elin (en 'Jezus' natuurlijk) gefeliciteerd, en tot over een half jaar in het peutertopic!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!![]()
KD en vriend van harte gefeliciteerd met jullie meisje, 2 alweer!!Fijne dag gewenst
en wat een mooie post
![]()
![]()
kD is zomaar ineens mama van een 2jarig meisje!gefeliciteerd
Een heeeeeele fijne dag vandaag! Geniet ervan samen!* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*![]()
Joepie, Elin twee jaar!! Een hele fijne dag en tot snel bij de peuters!ti amo più di ieri ma meno di domani![]()
Elin 2 jaar! Wauw, hoe is dat zo snel gebeurd?! KD gefeliciteerd met je grote meid! (en wat een on-KDige lange post zeg)
Veel plezier vandaag!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd met je tweede verjaardag Elin!!![]()
![]()
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Forum Opties Forumhop: Hop naar: