abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:42:12 #101
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90708717
Lieve groofs...
ik sluit me aan bij innepin en miss_sly :Y
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:52:40 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90708989
Zeg meiden, die spoilers maken het geheel niet overzichtelijker om te lezen! :D
Vooral niet omdat ze bij mij niet werken en ik het dus niet kan lezen.
Kan het niet gewoon tussen het geklets in de SC? :@ Kunnen we allemaal meelezen en meekletsen.

Nogmaals, het is echt niet rot of lullig bedoeld, maar een hele pagina van posts met spoilers erin maken mij enrm nieuwsgierig. :P
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:42:06 #103
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_90710361
Dus omdat jij nieuwsgierig bent mag het niet in spoilers? :D Ik vind het wel een nette oplossing zo, eigenlijk. :)
Groofsken, niet denken maar doen! Geniet van het moment. :*
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:43:08 #104
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_90710390
En Bar, hoe is het vanmiddag met Roy gegaan?
pi_90710451
Bar, ik lees hier niet zo vaak maar zag dat Roy was (en nog steeds is) opgenomen in het ziekenhuis. Ik hoop dat hij heel snel aan de beterende hand is, spoedig naar huis mag en dat jullie weten wat er aan de hand is. Heel veel sterkte gewenst.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:30:04 #106
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90712017
hoi lieve mensen: Roy was inmiddels naar de gewone kinderafdeling begreep ik?? *O* wat fijn Bar; ik hoop dat jullie snel weer lekker samen naar huis kunnen.

@Groofs; moeilijk; maar durf te voelen... meer tips kan ik je niet geven; gewoon op je gevoel af gaan, en je niet laten afschrikken door het onbekende. Het is natuurlijk goed zo, lekker met je 2 heerlijke kids. Maar misschien moet je de verandering niet eng vinden, en gewoon er niet teveel over nadenken.
:* O+

en bleeeghh ben niet veel online de laatste dagen. Evie en ik zijn al 5 dagen ziek, iets van een buikgriepvirusje ofzo. Naja echt leuk is het niet, maar we proberen in elk geval voldoende vocht binnen te krijgen en dat gaat tnt vrij goed.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:05:11 #107
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90715287
Thomas die oefent met een lepel noemen we hier gekscherend ook wel de 2 meter sessies.

naar de afstand die hij zijn voedsel weet weg te slingeren soms }:|
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:35:06 #108
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90718235
Roy, sterk maar goed aan van het eten dat je nu binnenkrijgt, en van de aanwezigheid van je papa en mama :* Ik vind het wel eng klinken Bar, die koorts telkens, maar hij is wel echt in goede handen he? Komt goed meis :*

Haha, Ca.ra, klinkt alsof hij topsport-ambities heeft ofzo ;)

Stef gaat fantastisch op het moment, hij is zo lief, vrolijk en levendig O+ Ik geniet er zo van hem dat huis door te zien razen, hoe hij speelt, liedjes zingt (pa-pa-pá, pa-pa-pá op het wijsje van 'poesje mauw' bijvoorbeeld :D ).. Ik ben zó dol op dat jongetje! Want dat is hij ook echt, zijn gezicht is weer aan het veranderen, veel 'volwassener' alweer, dat koppie.. Het enige waar we nu een beetje mee worstelen is dat hij bij zijn dag-slaapjes de hele boel bij elkaar krijst. Ik vermoed dat hij een beetje in een overgang zit van 2 naar 1 slaapjes, maar hoe weet je dat nou? Hoe ging dat bij jullie (indien van toepassing)? En nog zoiets: we hebben eens even flink geruimd qua speelgoed en we denken dat hij wel weer toe is aan wat nieuws; veel is of een beetje 'achterhaald', óf hij is er net een beetje te klein voor nog. We zaten te denken aan een muziekinstrument (xylofoon vinden we wel leuk), een beestje aan een touwtje om voort te trekken, misschien een duwstok ofzo? Vind het moeilijk, deze keer. Voorheen zaten we altijd wel goed met blokjes, maar dat is nu wel zat zeg maar.
3!
pi_90718346
Inca, Tess was volgens mij een maand of 13/14 toen ze nog maar 1 slaapje wilde doen. Als ik haar voor het 1e slaapje neerlegde was het dramatisch. Legde ik haar dan een uurtje of 2 later weg, ging ze wel slapen. Ze doet nu dus nog maar 1 slaapje, maar wel een van zo'n 3 uur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90718352
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 19:35 schreef Incantrix het volgende:
Roy, sterk maar goed aan van het eten dat je nu binnenkrijgt, en van de aanwezigheid van je papa en mama :* Ik vind het wel eng klinken Bar, die koorts telkens, maar hij is wel echt in goede handen he? Komt goed meis :*

Haha, Ca.ra, klinkt alsof hij topsport-ambities heeft ofzo ;)

Stef gaat fantastisch op het moment, hij is zo lief, vrolijk en levendig O+ Ik geniet er zo van hem dat huis door te zien razen, hoe hij speelt, liedjes zingt (pa-pa-pá, pa-pa-pá op het wijsje van 'poesje mauw' bijvoorbeeld :D ).. Ik ben zó dol op dat jongetje! Want dat is hij ook echt, zijn gezicht is weer aan het veranderen, veel 'volwassener' alweer, dat koppie.. Het enige waar we nu een beetje mee worstelen is dat hij bij zijn dag-slaapjes de hele boel bij elkaar krijst. Ik vermoed dat hij een beetje in een overgang zit van 2 naar 1 slaapjes, maar hoe weet je dat nou? Hoe ging dat bij jullie (indien van toepassing)? En nog zoiets: we hebben eens even flink geruimd qua speelgoed en we denken dat hij wel weer toe is aan wat nieuws; veel is of een beetje 'achterhaald', óf hij is er net een beetje te klein voor nog. We zaten te denken aan een muziekinstrument (xylofoon vinden we wel leuk), een beestje aan een touwtje om voort te trekken, misschien een duwstok ofzo? Vind het moeilijk, deze keer. Voorheen zaten we altijd wel goed met blokjes, maar dat is nu wel zat zeg maar.
Lotte vind de xylofoon erg leuk! Zelf muziek maken of ons muziek laten maken. En een beestje om mee te trekken heeft ze ook, maar ze blijft het touwtje te hoog optrekken waardoor het beestje in de lucht hangt en ze er steeds over struikelt...
Lotte!
Noah!
  Moderator zaterdag 1 januari 2011 @ 19:40:12 #111
5428 crew  miss_sly
pi_90718414
Klinkt fijn, trix O+
Die slaapjes, tja, ik kijk maar naar Senna's signalen en probeer daar naar te handelen. Dus niet op uur en tijd naar bed, maar als ik zie dat ze moe is. Soms probeer ik de dag ook wel zo in te delen dat we op 1 langer slaapje uitkomen, bijvoorbeeld door 's ochtends eerst samen boodschappen te doen enzo. Daarna lunch en daarna naar bed.
Wat betreft speelgoed: Senna heeft maar liefst twee trekhondjes (we hadden er al 1 en toen kwam mijn schoonmoeder met nog een hondje) en daar maakt ze soms hele wandelingen mee. Liefst twee tegelijk, natuurlijk :D Een leuk muziekinstrument zag ik gisteren bij mijn eefjes: een kleine plastic gitaar. Er zitten wat lichtjes op en een handeltje en wat drukknopjes. Mijn neefje vindt het geweldig en Senna was er ook weg van. En een trommel natuurlijk :Y

Deze gitaar:

Hij is van Little Tikes.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 15:08:16 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 januari 2011 @ 20:07:09 #112
57497 happyme28
I'm so happy
pi_90719295
Inca, wij hebben deze voor Daan gekregen met Sinterklaas. Bovenop een xylofoon en de poten is een soort piano. Echt een hit, Daan is nog wel wat klein om echt gecoördineerd muziek te maken, maar hij is er echt druk mee en vindt 't prachtig (wel zonder die bladmuziek, dat komt over een paar jaar misschien :D). Ook van Little tikes.

En bij Daan merkten we dat hij ook nog niet moe genoeg was als we 'm neerlegde voor zijn slaapje. Steeds later werd hij pas moe. Toen hebben we 'm inderdaad opgehouden tot na de lunch en nu slaapt hij van ca. half 1 tot ca. half 4 soms wat korter, soms wat langer en dat gaat super.

[ Bericht 2% gewijzigd door happyme28 op 01-01-2011 20:20:24 ]
pi_90719376
Leah speelt het liefste met boekjes. Ze kan echt een uur met een paar boekjes doen. Ze zit er dan uitgebreid in te bladeren en tegen te babbelen. Bij de Action heb je hele mooie babyboeken met dikke bladzijdes.
Ook een niet babyboek of een tijdschrift maakt ze niet stuk maar "leest" ze.

Verder is de houten vormenstoof hier een hit en gisteren heb ik haar voor het eerst een wasco met kleurboek gegeven en dat vond ze ook prachtig.
Na iedere streep ging ze in haar handen klappen (applaus voor jezelf :+ )
pi_90719445
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ola :W
  zaterdag 1 januari 2011 @ 20:57:28 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90721141
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 15:42 schreef Spuuglokje het volgende:
Dus omdat jij nieuwsgierig bent mag het niet in spoilers? :D Ik vind het wel een nette oplossing zo, eigenlijk. :)
Groofsken, niet denken maar doen! Geniet van het moment. :*
Ehm nee, dan zal ik het even bot brengen, wat ik zo probeerde te vermijden. Het hoort hier niet. Ook niet in spoilers. Af en toe eens een post in een spoiler soit, zo'n heel gesprek niet...
Niks persoonlijks, maar het maakt het topic totaal onleesbaar, en het is off topic...

Ik zal voortaan de botte bijl wel gewoon hanteren. ;)

Ik kan via de edit-geschiedenis alles lezen, dus ik loog er ook nog bij in mijn poging niet al te zeikerig over te komen, poging mislukt. :')
pi_90721200
No worries, ik begreep het wel hoor. Ik voelde me op dat moment al bezwaard dus was me er van bewust.
pi_90721387
Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Huup, wat ontzettend vervelend voor Amelie, die krampen. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Moeilijk om te 'hopen' op een diagnose. Ik hoop voor jullie dat het een diagnose wordt, die makkelijk te behandelen valt.

Arme Minke met haar prutoogje! Ik had afgelopen week ook een ontstoken oog. Volgens de HA een virus + bacterie. Nu is het al een heel stuk beter.

Gezellige Stef O+ . Klinkt allemaal lekker Incantrix! Fijn dat moeilijkere periodes toch snel af
gewisseld worden met hele leuke! Over die slaapjes. Wij zitten nu ook tussen de 1 en 2. Wel lastig soms. Wij hebben nu twee weken vakantie en hij slaapt nu wat langer uit, dan kan hij met 1 slaapje af. Als hij eerder wakker wordt, worden het er 2. Alleen dan is er nog een probleem: hij is nooit echt een goede slaper geweest, overdag dan. En net als vandaag, de timing was perfect, hij ging om 12.15 naar bed voor 1 slaapje, maarja, dan slaapt hij vervolgens maar 1,5 uur. Dat is eigenlijk te kort. Maar laat op de middag gaat hij echt niet nog een keer slapen. Dus daarnet een doodmoe mannetje naar bed gebracht om 18.15. Tsja, ik kan het nog zo goed plannen... :')

Linda! Hoe is het dan met jou?

Miss_sly, als Senna toch zo lekker kan spelen 's avonds, is het idd niet erg dat ze wakker is. Waarom vieren jullie het volgend jaar thuis?

BJ, ik ben spuit 11, maar gefeliciteerd met je goede nieuws! En heel veel beterschap voor jou en je meiske.

Twinkly, soms is het gewoon te zwaar. Als ik lees dat je zulke zware nachten hebt, mag je best een keer instorten. :* . Je mag het ook best een keer zat zijn en gewoon eens wat voor jezelf gaan doen. Soms heb je dat gewoon nodig. Als ik jouw posts lees dan vind ik het al ongelooflijk hoeveel je kunt opbrengen. Ik ben al voor vele malen minder ingestort...

Groof, ik ben speciaal naar de vaste PC gelopen omdat ik op mijn laptop de spoilers niet kan lezen. En ik ben helemaaaaal niet nieuwsgierig... Ben het verder met Innepin eens...

BE, _O- , doe je zo je best om het genuanceerd te brengen, hahaha

Thomas heeft tweede kerstdag een paar stapjes gezet. Hij liet los van de tafel, vervolgens stond hij 10 sec los na te denken, en daarna zette hij een paar stevige passen naar een andere tafel. Eindelijk! Ik wist dat hij het kon, maar hij durft gewoon niet zo goed. Nu doet hij ook wat losse stappen, als hij een beetje uitgedaagd wordt. Ook is zijn loopauto weer helemaal het einde. Hij heeft er een tijdje niks mee gedaan, maar nu loopt hij heel het huis door, en kan echt goed sturen, hij loopt nergens tegen aan. Als hij in de keuken komt, draait hij netjes 180 graden en gaat weer terug.
Afgelopen nacht heeft hij ook lekker doorgeslapen, ondanks het knalvuurwerk in de buurt. Ongelooflijk vind ik dat. Overdag moet ik op mijn tenen lopen, anders wordt hij wakker. 's Nachts kan er een bom naast zijn bed afgaan...
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:26:10 #118
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90722154
Heuj mede-Thomas! Lopen is leuk he!

Mijn Thomas is momenteel weg van zijn trommel, van zijn vormenstoof en hij heeft een soort knikkerbaan voor auto'tjes waar hij weg van is.

Verder gewoon alles wat veel herrie maakt ;)

[ Bericht 39% gewijzigd door Ca.ra op 01-01-2011 21:45:33 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:47:17 #119
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90723145
Roy kreeg weer koorts vanmiddag zo sneu, maar nu is hij toch weer terug gezakt, Roy slaapt nu, en straks komen ze nog een urinemonster afnemen,wat ook weer onderzocht word.
Zijn bloed is ook niet goed althans er zit weer verhoogde bacterie in,

En ik maak me best wel zorgen, hij kon niet eens zijn papfles vasthouden, zijn linkerhandje is duidelijk nog niet in orde, zo liet hij het ook maar wat naast hem liggen, als je er zelf wat mee speelt dan lukt het wel maar nog niet echt soepel
Nu krijgt hij daar later ook fysio voor.

Papa is nu naar huis en ik blijf vannacht hier, beetje eng maar moet goed komen, roy ligt toch aan de monitoren dus word goed in de gaten gehouden,
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_90723253
jeetje Bar, wat een ellende toch. Er gaan vast allerlei doem scenarios door je hoofd door Thijs maar je kleine man is in goede handen en ligt idd aan de bewaking. In geval van nood zijn ze zo aan zijn bedje. Ik hoop op een rustige nacht en dat hij morgen een heel stuk beter mag zijn.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:08:21 #121
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90724174
Heel veel sterkte vannacht Bar. Hopelijk kun je zelf ook wat rust pakken.
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2011 @ 22:19:13 #122
43556 miss_dynastie
pi_90724687
Sterkte bar, ik hoop dat het snel toch weer beter gaat met 'm!
  Moderator zaterdag 1 januari 2011 @ 22:22:21 #123
5428 crew  miss_sly
pi_90724863
Pff Bar, wat een narigheid. Sterkte vannacht, ik hoop dat je wat slaapt. Roy is in goede handen, maar het blijft eng natuurlijk :*
pi_90725555
Bar wat naar dat het nu toch weer minder goed gaat. Gelukkig is Roy daar in goede handen. Probeer zelf ook wat te rusten/slapen vannacht :*

Oh en ik weet dat het zo banaal klinkt na het bericht van Bar, maar ik weet gewoon echt even niet wat ik met Esmee aan moet. Z ewas vanmorgen pas om 11 uur wakker en ze is he-le-maal van slag... ze ging er om 20 uur in, was er om half 9 weer uit en zodra ze binnen is, is er NIKS meer aan de hand. Om 21 uur weer erin en weer krijsen. Dus om 21.30 banaan gegeven... om 22 uur weer erin en nu krijst ze sindsdien alles bij elkaar :X Ze heeft voor het slapen dentinox en een zetpil gehad ivm tandengebeuren, maar ik word zo ondertussen echt gek van het gegil... Zodra mevrouw hier binnen zit is alles leuk en zodra ze naar bed moet, begint het gegil.

Het ligt er denk ik ook aan dat we sinds 1 december volgens mij geen avond gehad hebben zonder dreumesperikelen en ik gewoon wel weer eens een avond/nacht voor onszelf wil... :@
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:38:39 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90725724
Oef Stiemie, da's idd flink pittig, al zolang...
Ik heb helaas geen tip voor je.

Bar, sterkte vannacht.
  Moderator zaterdag 1 januari 2011 @ 22:38:43 #126
5428 crew  miss_sly
pi_90725731
ow Stiemie, dat is toch niet banaal, dat zijn toch de dingen die jou/jullie bezig houden?
Ik weet niet, ik snap wel dat het niet fijn overkomt dat er niets aan de hand lijkt als ze dan binnen is, maar ergens is er dan toch iets waardoor ze niet lekker in haar bedje ligt, maar bij jullie wil zijn. Tenminste, zo geitenwollensok denk ik dan, he ;) Wordt ze wel slaperig, is ze slaperig (gapen, ogen wrijven enzo) als je haar (terug) in bed legt?
pi_90726282
Ze gaat wel eerst rustig in bed liggen, maar na een minuut of 10 is ze helemaal hysterisch. Nou ja ik dacht eerst ook wel dat ze gewoon bij ons wilde zijn, dat ze ons gewoon weinig zag door werk enzo. Maar nu zijn we allebei al een week thuis en ik zit elke avond/nacht gewoon weer met het driftkikkertje binnen... het is zo ondertussen gewoon een beetje op denk ik...

Ik heb ook al aan oorpijn door tandenpijn gedacht, maar binnen liggen op het aankleedkussen is dan weer geen probleem. Voor de zekerheid het bedje wel wat omhoog gezet voor je weet maar nooit...

Nou ja duim mee want mijn vriend legt haar er nu net weer in na een rondje lopen door het huis...
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:49:20 #128
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90726324
En als je het omdraait? Dus in plaats van haar naar beneden te halen zelf bij haar boven blijven. Desnoods met een matrasje ernaast gaan slapen, om zo de link met het kamertje en het slapengaan weer wat positiever te krijgen en tegelijk dreinen/huilen/krijsen niet 'belonen' door haar naar beneden te laten komen.
Dat zal ook wel wat tijd kosten, maar goed als je al een maand bezig bent...
pi_90726506
We hebben een appartement en dus alles gelijkvloers Ca.Ra ;) Maar ik heb net ook zo'n 10 minuten naast haar bedje gezeten met haar eerst bij mij op schoot. Ze werd toen heel boos en wilde me de hele tijd alleen maar slaan :? Dus in bed gelegd en er nog een tijdje naast blijven zitten en toen kreeg ik als bedankje al haar knuffels op mijn hoofd uigestort :D Maar echt rustiger werd ze er helaas niet van...
  Moderator zaterdag 1 januari 2011 @ 22:54:16 #130
5428 crew  miss_sly
pi_90726594
Misschien iets met het bedritueel, wat wijzigen ofzo?
Ik weet niet, lijkt me sowieso lastiger met nog een peuter die rondloopt en op dezelfde kamer slaapt. Hoe is Linde eronder?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:54:52 #131
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90726627
Bar, succes vannacht :*

BJ, beterschap voor jullie!

Oh Stiemie, bah, wat naar! Tuurlijk ben je op een gegeven moment op, daar is niks banaals aan :* Heb je al een beetje warme melk geprobeerd misschien? Geen idee of dat wat is hoor, ik brainstorm maar een beetje mee.. Sterkte! :*

Dank jullie wel voor alle slaap- en speeltips! Die xylofoon van Daan ziet er echt hip uit, en die autobaan en die gitaar ook O+ ik heb het allemaal opgeschreven en ga vandeweek even googelen :) Qua slapen.. Tja, we proberen inderdaad Stef's signalen te volgen, maar zoals Aoraki ook omschrijft is dat moeilijk.. Stef is ook niet zo'n beste slaper overdag en nu is het dus helemaal bal -O- Rond tienen is hij aan zijn eerste tukje toe en die gaat dan doorgaans wel redelijk, meestal slaapt hij dan 3 kwartier tot een uur. Het tweede slaapje is meestal rond 1 a 2 en duurt dan even lang, maar de afgelopen weken raakt hij volledig hysterisch als we hem in zijn bedje leggen en laten huilen doet niks, dan valt hij na veel gekrijs uitgeput in slaap, is binnen 5 min. weer wakker en gaat dan zo over de zeik dat hij een kwartier van bij moet komen als je hem eruit haalt :') Als we hem op bed leggen heeft hij altijd wel op meerdere manieren getoond moe te zijn.. Ik weet het niet. Wat Aoraki schrijft is erg bekend: overdag slaapt hij nu max. een uur en dan is hij om 18.15 zo moe dat we hem maar naar bed brengen :{

Thomas aan het stappen!! *O* *O* Het zelfvertrouwen komt vanzelf, lekker oefenen ventje!

Truste lieverds! :*
3!
pi_90727052
De meisjes gaan altijd om dezelfde tijd naar bed. Dan lezen we een verhaaltje voor en dan zingen we nog 1 liedje. Daarna gaat het licht uit. Ze hebben allebei een nachtlampje. Eigenlijk is er niks verandert daarin de laatste maand.

Linde slaapt er tot nu toe eigenlijk gewoon dwars doorheen terwijl wij binnen de tv iets harder moeten zetten om nog iets te verstaan :D Mocht ze wakker worden dan zetten we een campingbedje voor haar neer in onze slaapkamer. Dat scheelt wat qua geluid...

Inca dankjewel voor het meedenken. Melk hebben we ook al geprobeert inderdaad. Wel fijn al die tips. Ik denk steeds dat ik echt iets fout doe, maar dan zie ik dat ik dus toch wel logische dingen heb gedaan.

Het slapen van Stef klinkt trouwens precies zoals het bij Esmee gaat. Zal het gewoon een faaaase zijn?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 23:09:12 #133
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_90727391
BE, ik reageerde juist omdat ik jouw eromheendraaiverhaal zo vreemd vond! Gewoon lekker bot doen, want dat is duidelijk, zo ken ik je weer. O+

Sterkte met Roy, Bar. :*
pi_90727406
Bar :* Sterkte. Die arme Roy toch... ;(

Oy Stiemie -O- Daar word je ook moedeloos van! Ik heb helaas ook wel eens zulke avonden gehad met Willow... het enige dat ik je kan zeggen waar je misschien hoop uit kan putten is dat het na een paar dagen meestal wel weer normaal wordt. Succes!

Thomas die zomaar een paar pasjes los kan zetten! *O* Woei! Leuk is dat hè, jij weet allang dat ie het kan, en dan is het maar wachten tot hij het zelf ook doorkrijgt :P <3

Trix, Willow was een maand of 9 denk ik toen ze nog maar één keer wilde slapen. Geen idee meer hoe we dat precies aangepakt hebben, maar volgens mij was het ook meer dat madame de leiding nam daarin en wij ons daarin maar moesten schikken :')
wb speelgoed vind ik het ook moeilijk. Ik hoorde zelfs letterlijk in de speelgoedwinkel dat dit qua speelgoed een lastige leeftijd is. Ondanks de giga lading aan speelgoed die we hier hebben, zijn de grotemensenspullen toch altijd interessanter. Willow kan zich prima vermaken, als het maar met mijn telefoon is, of de afstandsbediening :+ En ze is ook tijden zoet met een paar plastic kommetjes, die gaat ze dan uitstallen enzo :? :D
Verder zijn hits hier: de vormenstoof, zo'n kralending, stapelblokken van Jip & Janneke, boekjes, zo'n grote Nijntjeknuffel waar je op knopjes kan drukken en dan gaat ze tellen/praten/liedje zingen, haar pop, en een belachelijk hysterisch vtechding dat we gekregen hebben en waar ik echt een hekel aan heb maar zij blijft er maar naar kijken en mee spelen :')

Oh lief verhaaltje trouwens nog! Afgelopen vrijdag waren er weinig kindjes op het kdv dus hadden ze één groep gemaakt. Er zat een meisje bij die normaal in een andere groep zit, van Willows leeftijd, en volgens de leidsters redelijk hetzelfde in haar gedrag en gebrabbel. De leidsters vertelden aan het eind van de dag dat ze vanaf het eerste moment elkaar helemaal zagen zitten. Ze gingen samen uit het raam kijken, het meisje ging Willow aaien, Willow aaide terug, het meisje gaf Willow een kusje en Willow gaf haar ook een kusje, en toen gingen ze staan knuffelen _O- Hoe cute is dat!
En nou gaan ze maar zorgen dat ze eens in de zoveel tijd bij elkaar kunnen gaan spelen op de groep, lief he? O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_90727729
Oh Innepin wat klinkt dat lief zeg! Wiloow heeft gewoon een echt vriendinnetje *;

Populair speelgoed is hier trouwens de fisher price kassa, blokken en het keukentje.

Ik zeg trouwens even helemaal niks ivm de fokwet, maar ga nu eerst een kopje thee drinken met een appelflap O-)
  Moderator zaterdag 1 januari 2011 @ 23:25:24 #136
5428 crew  miss_sly
pi_90728156
Stiemie, wat ik nog wel herinner van Senna is dat het ineens veel beter werd, toen ik het had losgelaten. Klinkt ook weer zweverig, sorry for that :') , maar we hebben met Senna ook heel wat gedoe gehad met slapen. En ik wilde zo graag dat ze gewoon naar bed ging en dat ze gewoon zou slapen en blijven slapen. En hoe meer ik hoopte dat ze stil zou blijven als we haar eenmaal in bed hadden, hoe vaker ze kwam. Op een bepaald moment heb ik me erbij neergelegd, met het idee dat het hopelijk een fase was en ik dan maar mijn avonden voorlopig nog even aan haar moest weiden. Alsof ze voelde dat het voor mij geen verschil meer maakte, ging het vanaf toen een stuk beter :Y

Willow O+ wat leuk innepin, een echt vriendinnetje!

BJ en Evie beterschap :*
pi_90736520
Bar wat vervelend dat Roy steeds weer koorts heeft, hopelijk slaat de AB snel goed aan :*!

Stiemie wat vervelend dat het inslapen zoveel problemen geeft -O- :* Ik kan me best voorstellen dat het loslaten, waar Miss_Sly het over heeft, effect heeft. Als ik heel graag wil dat Niels gaat slapen omdat we weg moeten ofzo, dan gaat hij heel vaak juist niet slapen.

Willow O+ Wat enorm schattig Innepin! Leuk dat ze gaan proberen om die twee vaker samen te laten spelen.

Ik heb gistermiddag even kunnen slapen, daar knapte ik wel weer wat van op :)
Niels was vanmorgen om 6 uur klaar met slapen, dus die moet nu alweer naar bed. Hij heeft echt nog twee slaapjes nodig, maar dat komt vast ook doordat hij 's nachts wakker wordt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 09:36:07 #138
5428 crew  miss_sly
pi_90736854
Fijn dat je no wat hebt kunnen slapen, twinkly. Gebrek aan slaap is zo vermoeiend en daarvan ga je je alleen nog maar slechter voelen.

Senna heeft gisteren ook twee slaapjes gedaan, een van 1,5 en een van 2 uur en ze lag ook nog eens voor half 8 in bed. Kennelijk is opblijven met O&N voor een dreumes toch wel erg vermoeiend want ze heeft geslapen tot vanmorgen kwart voor 7 zonder haar een keer te horen. En ook het gal overgeven van gisterochtend heeft zich niet herhaald. Het is wel iets dat ze vaker doet, dus ik wil een beetje bijhouden wanneer dan precies. Als dat haar reactie is op gebrek aan regelmaat en slaap, kunnen we daar in ieder geval op letten en hebben we een duidelijke boodschap :P
  zondag 2 januari 2011 @ 10:35:04 #139
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90737349
gisteravond is er nog gestart met een extra antibiotica.omdat de infectie toe bleef nemen ;(

Roy heeft wat onrustig geslapen, maar kwam omdat hij probeerde te draaien naar zijn buik, wat hem niet lukte ivm de linkerkant wat niet fijn werkt nog.
Vannacht dus samen veel wakker geweest, je word ook gewoon wakker zodra het infuus begint te piepen.
De arts vond dat toch ook niet, en hield overleg met de neuroloog, deze wilde toch nog heel even afwachten omdat dit nog altijd te maken kan hebben met die aanval.
Wel word dat goed naar gekeken.

Vanmorgen heb ik Roy weer even vast mogen houden O+ en heb hem zelf al mogen wassen enzo O+
En de koorts is weer terug weg.
pi_90737434
Het beter worden wil nog niet doorzetten, he Bar? Wat zeggen de artsen erover? Ik vind het zo naar en onzeker klinken voor jullie. Hopelijk gaat het nu snel echt beter met Roy. :*

Twinkly, slaapgebrek kan heel nare dingen met je doen. Fijn dat je nog even hebt kunnen slapen en mijn nieuwjaarswens voor jou is meer slaap dan 2010. :* En wat ben jij toch belachelijk attent. Heel lief, dat kerstkaartje. O+

Ik kan me voorstellen dat je je avonden nu wel eens terug wilt, Stiemie. En lastig blijft het, he, om te bepalen wat er is. Je wilt gewoon eerst uitsluiten dat er een duidelijke fysieke/medische reden is voor het moeilijk in slaap vallen en dat valt bij die kleintjes zo lastig te doen.

Iemand vroeg hier pas hoe tandenleed eruit zag bij de andere kinderen. Bij Ivan is er nooit een duidelijk verband tussen kwijlen, zich lamlendig voelen en het doorkomen van een tand. Hij kan zomaar ineens koorts krijgen en zich slecht voelen, wekenlang kwijlen en dan nog is er niks van een tand te zien. En ineens, zomaar, zien we weer iets verschijnen terwijl het allang weer beter gaat.

Slapen: Ivan doet nog twee slaapjes. Wij hanteren daar vaste tijden voor. Dat wil zeggen, hij gaat 2 uur na het opstaan weer naar bed en dan ongeveer 2,5 uur na zijn eerste slaapje (wat meestal rond 14:00 uur is). Als je probeert op de signalen af te gaan die hij zelf afgeeft dan wordt het een potje. Soms lijkt hij nog heel fit maar is hij eigenlijk al heel moe en valt hij zo in slaap. Soms lijkt hij heel moe maar heeft hij eigenlijk gewoon weer honger. Eerder of later naar bed doen is meestal de laatste kunstgreep die we proberen toe te passen als we het idee hebben dat hij zich niet lekker voelt. Dat wil zeggen, de slaaptijden zijn behoorlijk heilig en dat werkt hier goed. Als hij straks moeite gaat krijgen om die eerste keer in slaap te komen of als hij het niet redt tot 19:00 uur dan gaan we misschien eens met het aantal slaapjes stoeien. Dat zou ik dan doen door hem zolang mogelijk wakker te houden tot zijn middagdutje, bijvoorbeeld door boodschappen te doen of zo (ik geloof dat het miss_sly was die zoiets al zei).

Over speelgoed: het verbaast mij juist hoe makkelijk het is om speelgoed te vinden waar Ivan goed mee uit de voeten kan. Op zijn oude speelgoed is hij nog niet uitgekeken (boekjes, blokken, ringen) en zijn nieuwe speelgoed vindt hij ook geweldig (telefoon, houten gereedschap, duplo, trommel).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90737534
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:04 schreef Aoraki het volgende:

Thomas heeft tweede kerstdag een paar stapjes gezet. Hij liet los van de tafel, vervolgens stond hij 10 sec los na te denken, en daarna zette hij een paar stevige passen naar een andere tafel. Eindelijk! Ik wist dat hij het kon, maar hij durft gewoon niet zo goed.
Wat gaaf! *O*

Ik ben benieuwd hoe het zich bij Thomas gaat ontwikkelen. Bij Ivan is het geen kwestie van niet durven, maar hij gaat gewoon heel bedachtzaam om met die dingen, zo ook met lopen. Inmiddels loopt hij hele stukken door het huis en zitten we op het omslagpunt kruipen-lopen. Dat wil zeggen, we beginnen nu de indruk te krijgen daar hij vaker ergens naartoe loopt dan ernaartoe kruipt. En dat is heel geleidelijk gegaan in ongeveer 1,5 maand tijd.

Hij doet me de laatste tijd zo aan deze foto van mezelf denken:

zondag 2 januari 2011 @ 10:46:58 #142
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90737548
Ze weten het niet goed Claudia, daarom zoveel testen, vanmorgen ook alweer bloed afgenomen.
Aan de ene kant is het positief dat Roy voor de rest helder en actief is.
Maar aan de andere kant die bacterie/infectie zou ook moeten minderen, maar dat gebeurde tot gisteren nog niet, nu heb ik nog geen uitslagen gehoord, maar straks komt de arts weer terug en hopen we weer wat meer te horen.

Zo is er nog extra bloedafgenomen nog op de ic voor chromosoom onderzoek, en nog een aantal dingen.
om echt alles te onderzoeken.
En zo hoorden ze gisteren ook ineens een ruisje op zijn hart :{
Niet leuk om te horen gaan ze dus ook verder onderzoeken, maar goed beter nu dan dat we over een tijdje thuis zijn.
Zo is er ook totaal niet bekend hoelang we zullen gaan blijven, hij ligt ook op de afdeling voor langverblijf.

Conclusie uit dit stuk gewoon afwachten en hopen op het allerbeste
pi_90737634
Echt gekmakend, Bar, die onzekerheid. En dan bemerk je ook nog allerlei dingen aan hem waarvan je hoopt dat die weer beter worden als de infectie bestreden is.

Redden jullie het zelf praktisch? Hebben jullie opvangmogelijkheden daar voor langere tijd, zoals simmu al opperde?
pi_90737661
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 09:36 schreef miss_sly het volgende:
Het is wel iets dat ze vaker doet, dus ik wil een beetje bijhouden wanneer dan precies. Als dat haar reactie is op gebrek aan regelmaat en slaap, kunnen we daar in ieder geval op letten en hebben we een duidelijke boodschap :P
Dat lijkt me heel slim! Het zou wel frappant zijn, maar het is tegelijkertijd iets waar je rekening mee kunt houden. Dat gal spuwen klinkt ook echt heel naar.
  zondag 2 januari 2011 @ 11:00:01 #145
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90737724
Jeetje Bar is het dan nooit genoeg voor jullie? Vreselijk die onzekerheid steeds.

Ik wilde even vertellen dat we Esmee sinds de laatste keer in bed doen niet meer hebben gehoord tot vanmorgen kwart over negen! Miss wat je schrijft over dat loslaten, zit zeker een kern van waarheid in. Ik heb eens een hele nacht met Linde opgezeten toen ik de volgende dag vroeg voor mijn werk naar Kopenhagen moest en waarom ze toen wakker was... geen idee. Vooral omdat ik uitgerust wilde zijn en het gevoel had dat ze NU.MOEST.SLAPEN denk ik ;) Vanavond maar eens proberen.

Al had ik er een paar weken geleden echt minder moeite mee om haar 's avonds over de vloer te hebben. Maar na een tijdje wil je gewoon ook wel weer eens een avondje zonder gillende dreumes ;)

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Dat scheelt echt heel veel als je het er zelf even mee gehad hebt.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 11:01:05 #146
5428 crew  miss_sly
pi_90737735
Bar, wat naar al die onzekerheid. Ook het nieuws van het ruisje. Goed dat ze het nu ontdekken en ernaar kijken, maar het is niet goed voor je gemoedsrust.

Aoraki, ik was helemaal vergeten *O* voor de stapjes van je Thomas. Wat goed van hem he!

Schattige foto, Claudia, dat jurkje O+

Het is ook heel naar, Claudia. Het komt echt van heel diep, ze moet echt een aantal keer heel erg kokhalzen, en dan komt er een schuimend golfje gal. Zo zielig is dat. Toch vind ik het wel frappant dat ze dit al een aantal keer heeft gehad, en het altijd zo is dat ze na een uurtje ellende wil eten en de rest van de dag nergens last van heeft. Nou ja, wat meer slaap nodig misschien, maar niet ziek ofzo.

Senna heeft nu schaaps voornaam ontdekt en ze loopt nu regelmatig hem bij zijn voornaam roepend rond als ze hem zoekt :D
  zondag 2 januari 2011 @ 11:02:51 #147
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90737757
Claudia ik zag nu pas je foto. :@ Wat lijkt Ivan op je zeg! Ben benieuwd of jullie meisje straks ook zo op je lijkt
  zondag 2 januari 2011 @ 11:03:46 #148
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90737772
Miss dat van die voornaam doet Linde ook. Dan vraagt ze ineens in de bus: "Papa C. gaan we zo..." Voelt altijd een beetje alsof ze meerdere papa's heeft ofo. :D
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 11:04:45 #149
5428 crew  miss_sly
pi_90737787
haha, ja, kan me voorstellen. De kindjes van mijn zus noemen hun mama's ook mama C en mama M :D
Maar Senna zegt dus niet papa ervoor he, die roept gewoon B :')
pi_90737829
Werkelijk iedereen vindt dat Ivan ontzettend op zijn vader lijkt. Als we ergens komen met Ivan - de huisarts, makelaar, notaris, het ziekenhuis - dan volgt vrijwel meteen de opmerking: "Nou, je kunt wel zien van wie het een kind is." En ik blijf maar gelijkenissen zien met oude foto's van mij. :Y) Maar de gelijkenis hier zit hem ook voor een groot deel in de verticale stand en het ietwat onzekere pasje.

Wat grappig dat Senna de voornaam heeft ontdekt van haar vader! :D Daar gaat Ivan nog een kluif aan krijgen, want wij noemen elkaar nooit bij de voornaam. Papa is momenteel ook gewoon 'mama', al begrijpt Ivan wel het verschil tussen papa en mama als wij het gebruiken. Ik moet echt een filmpje ervan maken want zijn 'mama!' klinkt zo ontzettend lief. Als hij zich niet lekker voelt of als er iets is zegt hij 'mama nee nee'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')