abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90757205
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat mensen het formeel of oubollig vinden om 'oom' en 'tante' te zeggen. Voor mij is het juist het tegenovergestelde, namelijk heel warm en afstand verkleinend. Iedereen kan een Marieke zijn, maar er is maar één tante Marieke.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 19:21:50 #202
5428 crew  miss_sly
pi_90757224
Ow ik vergeet te reageren op je foto's twinkly, terwijl ik ze in beide topics heb bewonderd en in geen van beide nog heb gereageerd.

Wat leuk he, zo wandelen met je grote zoon O+ Dat wijzende vingertje, geweldig! Echt de wereld ontdekken en dat delen met mama O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90757239
Amber en Tess hoeven geen oom en tante te zeggen tegen mijn zusje en zwager, dat willen zusje en zwager niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90757297
Twinkly, ik vind het zo ongelooflijk knap van Niels! Het ziet er zo stoer en lief uit O+ .

Mijn zoon eet veel, zo veel dat ik niet eens zin heb om het allemaal op te schrijven nu :P . ;)

En oom en tante doe ik ook niet aan. De vriendin van mijn broertje wel. Het maakt mij verder niet uit. Als ieder doet waar hij/zij zich prettig bij voelt vind ik het best. Mijn kinderen mogen wat mij betreft zelf bepalen of ze het van mij overnemen (zonder oom/tante) of van hun tante. Mijn dochter zegt gewoon de namen en noemt mij mama. Maar ze weet wel heel goed hoe ik heet.
  zondag 2 januari 2011 @ 19:24:12 #205
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90757330
Oh kijk kleine Niels daar eens stappen O+ Wat doet hij dat knap zeg!

Ca.Ra je maakt ons nu natuurlijk wel heel nieuwsgierig >:)

Hmm vraagje over mijn dreumes... Avondeten is een kleine ramp. Mevrouw eet niks, maar heeft daarna wel trek. Om niet steeds een hele avond met haar op te zitten, smeren we na het eten dan maar een boterham... Maar dat heeft ze nu dus heel goed door }:| Ik haal haar bordje met pasta weg en krijg als opmerking: "lekkuh pinnekaa" (lekker pindakaas :X ) omdat ze dus weet dat die boterham eraan komt. Liefst maak ik haar duidelijk dat ze gewoon haar bord moet leegeten. Maar volgens mij is ze echt nog te klein om te snappen dat niet eten vannacht honger hebben is. En die boterham is niet echt het probleem, maar het voelt toch een beetje als enorm verwennen in de negatieve zin zeg maar... :@
pi_90757547
Stiemie dat probleem hebben wij hier ook gehad.. Tegenwoordig compenseert Timo het aardig met het eten de rest van de dag en 's avonds geven we hem als hij overdag slecht gegeten heeft iets waarvan ik weet dat hij het lekker vindt.. Kun je niet om het verwengevoel tegen te gaan gewoon bij voorbaat een boterham geven? Dat zou ik in elk geval doen.. Slecht advies misschien, maar ik ben er zelf ook echt niet goed in, eetproblemen oplossen..

Het onderlakentje is echt zo leuk O+ en Timo vindt m ook lekker slapen :)
pi_90757696
Ik vind het idd heel erg stijf klinken, Claudia, en alles behalve warm en afstandverkleinend. :D

Het doet me denken aan een heel traditioneel gezin waarbij oma in huis woont, de ouders elkaar 'vader' en 'moeder' noemen, en de man des huizes elke zondag het vlees snijdt.

Maar het is maar net wat je gewend bent natuurlijk. Ik vond vroeger 'papa' en 'mama' er onpersoonlijk klinken, zo noemde iedereen z'n ouders al; er waren miljarden papa's en mama's. M'n ouders bij voornaam noemen vond ik juist veel persoonlijker.
pi_90757736
Als mijn dochter slecht at dan gaf ik haar wel extra eten (fles pap) voor het naar bed gaan, maar pas twee uur na het avondeten. Ik wilde ook zeker weten dat ze niet de link zou leggen, maar had ook geen zin in een hongerig kind 's nachts.

Dus ik zou gewoon gaan uitleggen dat ze dit krijgt en niks anders. En als ze dan om de pindakaas vraagt haar bord weer voor haar neus zeggen, zo van 'als je nog honger hebt kun je dit eten'. En als ze dan niks eet, pas veel later iets vervangends. Maar ik zou nu wel wat anders bedenken.
pi_90757739
Als ze s avonds slecht eet, wordt ze dan 's nachts wakker van de honger, Stiem?
pi_90757886
Haha. De vriendin van mijn broer komt ook uit een veel minder 'vrij' gezin, dus ik zou tante en oom ook eerder als ouderwets zien en juist minder persoonlijk.

Met mama en papa heb ik het dan wel weer andersom. Serpente :o . Iedereen kan mij nl bij mijn naam noemen, maar alleen mijn dochter en zoon kunnen me mama noemen. :o
pi_90758077
Maar datzelfde argument geldt toch weer voor 'oom' en 'tante', groofsken. :Y)

Het is inderdaad iets heel gevoelsmatigs. Ik kom uit een allesbehalve stijve familie en mijn jongste oom was nog een tiener toen ik er al was en hem 'ome Peter' noemde. Dat iemand dat suf of stijf vindt kan ik niet bevroeden. Check onze familiefoto. 8-)

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90758163
Haha, ja dat had ik wel gelezen hoor, en dat is natuurlijk ook wel zo. Maar inderdaad hoe je bent opgegeroied denk ik. Als je een warme opvoeding gehad hebt link je natuurlijk gebruiken in je eigen familie aan 'gezellig en warm' en niet aan afstandelijk.

Zier er heerlijk uit Claudia!
  zondag 2 januari 2011 @ 19:46:20 #213
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90758210
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:34 schreef Ssserpente het volgende:
Als ze s avonds slecht eet, wordt ze dan 's nachts wakker van de honger, Stiem?
Ja ze wordt er wel wakker van dan. Overdag is het ook geen grote eter eigenlijk...

Groofsken uitleggen dat ze niks anders krijgt en dan pas na 2 uur wat anders geven, is hier niet echt een optie omdat we vaak pas laat eten. Nu hebben we ook om half zeven gegeten en daarna zijn ze in bad gegaan. Nu krijgt Esmee altijd nog een papfles voordat ze naar bed gaat, maar die gaat eigenlijk ook niet altijd op
pi_90758276
Maar misschien wel als ze niet een boterham met pindakaas op heeft?

Noem mij maar hard, maar ik denk inderdaad dat je haar op deze manier niet leert gewoon haar avondeten te eten. :P

Bij mij gaan de kinderen trouwens maar twee keer in de week in bad :@ . Mijn zoon was ik wel vaker even gauw met een washand na een poepbroek.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 19:47:52 #215
5428 crew  miss_sly
pi_90758294
Mijn jongste tante was een jaar of 3 ouder dan ik, daarmee zat ik in het opblaasbadje bij ons in de tuin. Geen tante Sonja, hoor :D

Ik wil zelf ook geen oom of tante genoemd worden. Ik noemde zelf de ooms en tantes waarmee ik het fijnste contact had juist bij hun naam dus ik vind het gebruik van die term afstandelijker.
Ik heb mijn ouders een tijdje bij hun naam genoemd, en later ben ik weer papa en mama gaan zeggen en dat zeg ik nog. Hoe Senna ons noemt, moet ze zelf weten. Als het maar netjes is, he :P

Stiemie, ik zou doen wat groofs zegt, daar zat ik ook aan te denken. Ik zou iig gaan werken aan het weghalen van de link niet eten => boterham. Verder is mijn ervaring met Senna dat ze zelf prima regelt hoeveel ze eet. Ook als ze 's avonds vrijwel niets eet, wordt ze doorgaans niet wakker van de honger.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 19:49:18 #216
5428 crew  miss_sly
pi_90758368
Als ze nog een papfles krijgt, zou ik zeker geen boterham geven, Stiemie! Na een papfles kan ze toch onmogelijk nog honger hebben. En als ze die al niet helemaal leegdrinkt, heeft ze al niet echt honger, lijkt me. Die boterham kan net het verschil maken.
pi_90758425
Lastig, Stiem. Ikzelf zou niet snel een alternatief geven, denk ik, dus die boterham zou ik achterwege laten. Nils en ik bepalen hier wat Lente eet, zij bepaalt hoeveel ze eet.

En als ze dan tijdens het avondeten weinig gegeten heeft, drinkt ze die papfles misschien alsnog op. Ik ben het met Groof eens dat je moet zien te voorkomen dat ze gaat inzien dat ze een alternatief krijgt.
  zondag 2 januari 2011 @ 19:51:54 #218
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90758488
Ja misschien is dat wel zo inderdaad :@ Het komt vooral omdat ze nu die maand lang al steeds 's avonds gillend wakker op is en dan vind ik het fijn als honger in ieder geval uitgesloten is :@

Tsja morgen maar eens proberen om de boterham te skippen en dan wel de papfles geven. :)

Die boterham is er afgelopen week bijgekomen als redmiddel tegen de avondterreur ;) maar ja ze heeft nu dus al door dat ze dat soms lekkerder vindt dan gewoon avondeten... Bij Linde hadden we echt nooit zoiets. Die at gewoon alles mee en schoon op
  zondag 2 januari 2011 @ 19:52:46 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90758533
quote:
Op zondag 2 januari 2011 19:33 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind het idd heel erg stijf klinken, Claudia, en alles behalve warm en afstandverkleinend. :D

Het doet me denken aan een heel traditioneel gezin waarbij oma in huis woont, de ouders elkaar 'vader' en 'moeder' noemen, en de man des huizes elke zondag het vlees snijdt.

Maar het is maar net wat je gewend bent natuurlijk. Ik vond vroeger 'papa' en 'mama' er onpersoonlijk klinken, zo noemde iedereen z'n ouders al; er waren miljarden papa's en mama's. M'n ouders bij voornaam noemen vond ik juist veel persoonlijker.
Ik heb dus echt precies dezelfde ervaring en mening. Ben dan ook erg blij dat mijn nichtje geen tante hoeft te zeggen van mijn zus.
Ik heb het zelf ook nooit tegen mijn ooms en tantes hoeven zeggen. Ben het dus ook verder helemaal niet gewend.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 19:54:59 #220
5428 crew  miss_sly
pi_90758659
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:51 schreef Stiemie het volgende:
Ja misschien is dat wel zo inderdaad :@ Het komt vooral omdat ze nu die maand lang al steeds 's avonds gillend wakker op is en dan vind ik het fijn als honger in ieder geval uitgesloten is :@

Tsja morgen maar eens proberen om de boterham te skippen en dan wel de papfles geven. :)

Die boterham is er afgelopen week bijgekomen als redmiddel tegen de avondterreur ;) maar ja ze heeft nu dus al door dat ze dat soms lekkerder vindt dan gewoon avondeten... Bij Linde hadden we echt nooit zoiets. Die at gewoon alles mee en schoon op
Die boterham maakte niet het verschil, toch? Ze was alsnog gillend op. Dus dat zou ik idd snel weer skippen en dan de papfles geven. En dan hopen dat ze weer eens lekker gaat slapen :Y
pi_90758663
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:51 schreef Stiemie het volgende:

'Proberen' klinkt al riskant Stiemie. Als je besluit om hem niet te geven, moet je het ook echt niet doen. Want als je je laat overhalen om hem toch te geven wordt het alleen maar moeilijker. (Langer moeilijk)

Is mijn ervaring hoor. Maar ik ben best een harde in die dingen.
  zondag 2 januari 2011 @ 19:56:19 #222
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90758743
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

'Proberen' klinkt al riskant Stiemie. Als je besluit om hem niet te geven, moet je het ook echt niet doen. Want als je je laat overhalen om hem toch te geven wordt het alleen maar moeilijker. (Langer moeilijk)
Oh nee ik bedoel met proberen meer kijken of het werkt. Als we besloten hebben dat het zo gaat, kan ze het schudden wat betreft de boterham. :D
pi_90758778
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:56 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Oh nee ik bedoel met proberen meer kijken of het werkt. Als we besloten hebben dat het zo gaat, kan ze het schudden wat betreft de boterham. :D
Oh, haha. Interpretatiefoutje. Sorry.
  zondag 2 januari 2011 @ 19:58:07 #224
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90758843
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die boterham maakte niet het verschil, toch? Ze was alsnog gillend op. Dus dat zou ik idd snel weer skippen en dan de papfles geven. En dan hopen dat ze weer eens lekker gaat slapen :Y
Nee dat maakte uiteindelijk niet uit inderdaad :X

Stom he dat je eigenlijk wel weet wat je moet doen, maar dat vind ik dan weer zo hard en dus doe ik het maar niet... Denk ik dat mijn kleine schuimpie s nachts honger heeft :@
  zondag 2 januari 2011 @ 19:58:49 #225
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_90758879
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Oh, haha. Interpretatiefoutje. Sorry.
Geen probleem hoor :) Want wat je zegt is echt waar. Eenmaal toegegeven duurt iets de volgende keer 2x zo lang :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')