abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90737864
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:03 schreef Stiemie het volgende:
Miss dat van die voornaam doet Linde ook. Dan vraagt ze ineens in de bus: "Papa C. gaan we zo..." Voelt altijd een beetje alsof ze meerdere papa's heeft ofo. :D
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 januari 2011 @ 11:11:49 #152
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90737910
Claudia we wonen op 40 minuten van het ziekenhuis af,dus dat is prima aan te reizen.
We zullen elkaar ook afwisselen met het slapen hier, om het voor beiden minder zwaar te maken.

En de fam woont ook op ongeveer 40 minuten hiervandaan, verder hebben we in Gent zelf nog vrienden wonen waar we soms ook blijven eten.
Fam neemt veel uit handen oa de was enzo, een ronald mac donald huis kennen ze hier volgens mij niet.
En we hebben hier een magnetron dus vriendlief neemt straks wat van die magnetronmaaltijden mee, want telkens ergens gaan eten word op een gegeven moment zo prijzig ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_90738633
Jeetje Bar, die onzekerheid.... Hopelijk komt er wat concreets uit de onderzoeken. Heel heel veel sterkte.

Even een buh-post. Mette heeft zo verschrikkelijk gespookt vannacht. Ik heb al een week de meest nare hoofdpijnen. Dus kon het echt moeilijk handelen ( ze slaapt al tijden slecht maar vannacht spande de kroon).
Lopen is nog niet in trek, jammergenoeg. Ik denk dat ik te graag wil. Ze staat wel zo nu en dan los en daar is ze al behoorlijk behendig in. Ik wacht vol ongeduld...
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 11:47:00 #154
5428 crew  miss_sly
pi_90738741
Fijn dat jullie ook veel hulp krijgen, Bar, dat kun je goed gebruiken nu!

wickie, wat vervelend. En zo weinig aan te doen he, pfff. Kun je nog een dutje doen vandaag?

Claudia, wij noemen elkaar eigenlijk ook zelden bij naam. Soms roep ik hem om ergens mee te helpen, en dan gebruik ik wel vaak zijn naam om te zorgen dat hij ook luistert :P Mijn naam zal wel even duren, denk ik :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90741252
Ronald MCDonald zegt mij alleszins ook niets.
Ik woon zelf op een goed half uur rijden van Gent. Als ik iets kan doen, Bar, dan roep je maar. Ik heb volgende week nog vakantie dus heb mijn handen redelijk veel vrij. Een logeerkamer heb ik jammer genoeg niet :N
  zondag 2 januari 2011 @ 13:14:41 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90741621
Claudia en Miss_sly, hoe noem je elkaar dan? Hé? Nee toch?
Hier komt onze naam toch wel regelmatig langs 'F, wil jij even de was mee nemen van boven?' etc.etc.
En idd heeft Sasha het wel eens over Papa F. of Mama J. of gewoon alleen de naam. Grappig wel, maar ook dagenlang dat we het niet horen.

Oscar gaat ook steeds meer babbelen. Heel duidelijk 'ja' oa. En Aut, Poe, Bu'ba en ijsssss. Ik liet hem een foto van zichzelf zien met een ijsje (bij Ikea), en ik hoor ineens ijsssss. O+ Oh, en vooo kan hij ook, in opperste adoratie voor de vogels buiten. O+
pi_90741675
Wij noemen elkaar papa en mama... O+
  zondag 2 januari 2011 @ 13:19:09 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90741754
quote:
Op zondag 2 januari 2011 13:16 schreef Ssserpente het volgende:
Wij noemen elkaar papa en mama... O+
Ook als de telefoon gaat en het is voor hem? :o

Wij noemen elkaar wel papa en mama als we in gesprek zijn met de kinderen, dus idd met zijn allen aan tafel bijv.
Maar als de mannen aan het spelen zijn en bijv. de telefoon gaat, dan zeg ik F, telefoon voor je, en niet Papa, telefoon voor je.
Ik zou weer wel zeggen 'Sasha, wil je papa even roepen, zeg maar dat er telefoon is'.
pi_90741789
Ja hoor, en ook als ie me op m'n werk belt. :Y
pi_90741866
Bar, wat een onzekerheid. Ik hoop echt dat ze snel de vinger op de oorzaak kunnen leggen, en dat je mannetje snel weer naar huis mag.

Miss_sly, wat zielig van dat gal spugen. Dat is ook nog eens een ontzettend vieze smaak. Heeft ze daar last van?

Stiemie, ook geen tips, wel fijn dat ze vanmorgen heeft uitgeslapen. Wij hadden vannacht ook weer eens een nacht die je snel wilt vergeten. Om 0.00 uur wakker, in paniek en huilen, Na een tijdje op schoot weer in bed, na 10 min weer huilen. Hele riedeltje weer opnieuw, maar weer hetzelfde resultaat. Toen heb ik maar een flesje met verdunde melk gemaakt, helmaal op en daarna niet meer gehoord. Tot 4.30. Hij was door het dolle heen: krijsen en gillen etc. Ik kreeg hem niet stil, ook niet toen hij eruit was. Hij bleek helemaal nat te zijn, dus onder het gillen (werkelijk, zoiets had ik nog nooit gehoord) alles uit, alles nieuw, en vervolgens heeft hij nog een half uur op schoot moeten nasnikken. Weer in bed, weer gillen. Toen maar een papfles -> geslapen tot 9.30 :o.

Zou hij dan toch honger hebben? Ik vind dat hij al zoveel eet op een dag, maar misschien krijgt hij toch te weinig. Hij eet in totaal: papfles, 2 stukken fruit, 3 boterhammen en een flinke avondhap en nog een fles voor het slapen gaan.

Trix, hoeveel eet Stef ongeveer, en Claudia, Ivan? Ik was er nooit onzeker over, maar ik heb echt het idee dat die jongen blijft eten als ik het blijf aanbieden. We moeten pas eind januari weer naar het cb, dus gewicht en lengte weet ik niet zo goed...
  zondag 2 januari 2011 @ 13:23:22 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90741885
quote:
Op zondag 2 januari 2011 13:20 schreef Ssserpente het volgende:
Ja hoor, en ook als ie me op m'n werk belt. :Y
Ok! Ik krijg echt de kriebels van dat idee :D Hij is mijn vader toch niet! ;)
Grappig dat anderen daar totaal geen probleem mee hebben terwijl ik daar echt hele sterke gevoelens bij heb.
pi_90741934
Nee joh, natuurlijk niet. Vreselijk! :D
pi_90741970
Bar :* Wat onzeker nog, sterkte ermee.
  zondag 2 januari 2011 @ 13:27:03 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90742009
Pfew... :@
Ik heb er ooit eens een heel gesprek over gehad met de moeder van mijn ex. Die zei nog steeds 'vraag maar aan papa' toen mijn ex en zijn broer al twintigers waren. :X
Ik denk dan zeg gewoon T, die jongens zelf weten inmiddels heus wel dat je daarmee hun vader bedoelt.

Maar we dwalen af. :@ Sorry! :D
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 13:40:00 #165
5428 crew  miss_sly
pi_90742395
haha, nee, wij noemen elkaar ook geen papa en mama :D Wel idd in gesprek met Senna ofzo, maar anders niet. Maar wij zijn wel heel zoet, denk ik, want wij noemen elkaar vaak liefje en moppie enzo :@ Dus onze namen komen niet heel vaak langs. Wel dus als ik bij de commode sta en ik heb hem geroepen (liefje wil je even....) en hij reageert dan niet, dan roep ik hem bij naam.

Aoraki, wat vervelend en vreemd, dat gillen en krijsen. Zou dat werkelijk van de honger zijn? Misschien haalt hij ook wel wat troost uit het ritueel van het flesje drinken?

Dat gal spugen heeft ze wel even last van, ook van de smaak, denk ik. Toch vind ik het verwonderlijk hoe goed ze dan zelf kan regelen wat ze moet/wil hebben. Tot ze een keer of 3 gespuugd heeft, wil ze niets. Dan wil ze vaak wat drinken, vaak spuugt ze dan nog een keer, en dan vraagt ze na een minuut of 10 om eten. Als ik eerder iets aanbied, hoeft ze niets.
pi_90743710
Bar wat vreselijk die onduidelijkheid :{ :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90743881
quote:
Op zondag 2 januari 2011 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ook als de telefoon gaat en het is voor hem? :o

Wij noemen elkaar wel papa en mama als we in gesprek zijn met de kinderen, dus idd met zijn allen aan tafel bijv.
Maar als de mannen aan het spelen zijn en bijv. de telefoon gaat, dan zeg ik F, telefoon voor je, en niet Papa, telefoon voor je.
Ik zou weer wel zeggen 'Sasha, wil je papa even roepen, zeg maar dat er telefoon is'.
Hier eigenlijk hetzelfde.

Ik verbaas me steeds meer over de woordenschat van Tess. Staat ze net op de commode, wIjst naar de kast en zegt schoen!
Ik denk dat we nu op zo'n 60 woorden zitten.

Van de week, ze gooit een bal en een pop achter mijn bed, kijkt heel beteutert, zegt: isse bal en pop nou?? Hmm hij isseweg! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 14:41:24 #168
5428 crew  miss_sly
pi_90744361
Ow, dat is een mooie zin van Tess O+

In zo'n geval zou Senna me vragend aankijken, het handgebaartje maken en vragen "kandanou?"
pi_90744379
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
Claudia en Miss_sly, hoe noem je elkaar dan? Hé? Nee toch?
Hier komt onze naam toch wel regelmatig langs 'F, wil jij even de was mee nemen van boven?' etc.etc.
En idd heeft Sasha het wel eens over Papa F. of Mama J. of gewoon alleen de naam. Grappig wel, maar ook dagenlang dat we het niet horen.
'Liefje' meestal.

En ik vind het eigenlijk volstrekt normaal om, ook tegen twintigers, zoiets te zeggen als 'vraag maar aan mama/papa'. Ik noem mijn moeder nog steeds niet bij haar voornaam, nooit gedaan en ga ik ook niet doen. Dat zou nu heel afstandelijk voelen.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:42:57 #170
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_90744429
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:48 schreef Stiemie het volgende:
Ze gaat wel eerst rustig in bed liggen, maar na een minuut of 10 is ze helemaal hysterisch. Nou ja ik dacht eerst ook wel dat ze gewoon bij ons wilde zijn, dat ze ons gewoon weinig zag door werk enzo. Maar nu zijn we allebei al een week thuis en ik zit elke avond/nacht gewoon weer met het driftkikkertje binnen... het is zo ondertussen gewoon een beetje op denk ik...

Ik heb ook al aan oorpijn door tandenpijn gedacht, maar binnen liggen op het aankleedkussen is dan weer geen probleem. Voor de zekerheid het bedje wel wat omhoog gezet voor je weet maar nooit...

Nou ja duim mee want mijn vriend legt haar er nu net weer in na een rondje lopen door het huis...
Even zonder verder bijgelezen te hebben:

Da's niet leuk Stiemie,.... bah! Het klinkt voor mij eerlijk gezegd een beetje als verlatingsangst: ze ligt in bed, en heeft op een gegeven moment door dat ze daar alleen is en blijft, papa en mama komen niet terug.... en als ze huilt, dan wel! Ik zou eens proberen om bijv om de 10 min even te gaan kijken oid. Misschien helpt dat? En hopelijk is ook dit een faaaase ;)
  zondag 2 januari 2011 @ 14:45:07 #171
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_90744534
Oh jeetje Bar, zie onzekerheid lijkt me zo ontzettend energie vreten... brrr! Maar: idd beter nu in het zkh, dan dat jullie alweer thuis zijn, zoals je zelf ook schrijft. Sterkte daar! :*
pi_90744881
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:22 schreef Aoraki het volgende:

Zou hij dan toch honger hebben? Ik vind dat hij al zoveel eet op een dag, maar misschien krijgt hij toch te weinig. Hij eet in totaal: papfles, 2 stukken fruit, 3 boterhammen en een flinke avondhap en nog een fles voor het slapen gaan.
Ivan zit op dit schema:

Ontbijt: boterham, beker melk
Tussendoor: fruit
Lunch: een boterham met een beker melk
Tussendoor: afhankelijk van hoe laat hij wakker wordt van zijn 2e slaapje, maar meestal een boterham en soms gewoon een soepstengel
Avondeten: wat wij eten, een best flinke portie maar met veel minder vlees/vis dan wij en wat yoghurt na

Als we denken dat hij nog honger heeft krijgt hij extra fruit of een soepstengel en bij wijze van hoge uitzondering een vierde boterham.

Ivan houdt uit zichzelf ook niet echt op met eten. We zijn pas wezen gourmetten en toen bleef hij ook maar eten en eten, al gaat hij op een gegeven moment wel meer met zijn eten spelen en steeds iets minder eten. Het baart me ook wel wat zorgen omdat hij toch al een flinke jongen is, maarja, hij heeft wat in het basisschema zit gewoon nodig en het is gezond, dus ik zou niet weten wat we eraan kunnen veranderen.

Als je denkt dat Thomas nog honger heeft zou ik gewoon eens proberen om hem meer aan te bieden. Werkt het, dan was het honger. Werkt het niet, dan stop je er weer mee. Ik zou 's nachts wel eerst proberen of hij genoegen neemt met alternatieven (bij het bed blijven zitten, uit bed halen, wat laten drinken, temperatuur opnemen, eventueel paracetamol geven).
pi_90745612
Mijn broertje en ik noemen mijn moeder ook nog steeds mama en mijn man noemt zijn moeder ook nog steeds zo. Ik zou het heel gek vinden om mijn moeder ineens bij haar voornaam te noemen.
Wat ik trouwens wel echt een hele vreemde gewoonte vind is dat mijn schoonzus haar schoonouders ook mama en papa noemt.

Wow, wat kunnen jullie dreumesjes al knappe moeilijke woorden en zinnen zeggen. Stef kan zelfs al zingen!

Even crossposten hoor, Niels heeft voor het eerst schoentjes aangehad vanmiddag en toen zijn we even naar buiten gegaan, waar hij zelf heeft gelopen O+

"dat!"

Alles was mega-interessant: struiken, een put, een chipszakje, wat je niet met je wantjes op kunt pakken dus dan maar met je mond :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 2 januari 2011 @ 15:28:15 #174
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90746429
Twinkly wat een leuke foto's. Dat wijzende handje bij de speeltuin! (en dat snoetje ook....)
En je hebt een leuke jas aan trouwens.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90747924
In ''gesprek'' met Wolf noem ik mijn man wel ''papa'', maar anders niet. Mijn ouders noem ik ook gewoon papa en mama en mijn moeder zegt in gesprek met mij ook ''papa'' als ze het over mn vader heeft.
Wat ik wel om te jeuken vind is als men elkaar papa en mama noemt zonder dat het kind erbij is :X
en wat Twinkly ook zegt, ik zou het ook heel gek vinden/voelen om mn schoonouders mama en papa te noemen.Ze zijn aardig maar echt mn ouders niet :P

Ik zag ze net in het fototopic, echt zooo schattig die foto's van Niels aan de wandel O+ stoer kind
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90748687
Bar, hoewel ik je nog geen sterkte heb gewenst, heb ik wel heel veel aan jullie gedacht! Wat een onzekerheid, zeg, om gek van te worden. Heel veel sterkte voor jullie drietjes, dat Roy maar snel weer thuis mag komen!

Wat heeft Tess een woordenschat, zeg, onvoorstelbaar! Ik vraag me af wanneer Lente 'ns wat meer begint te zeggen. Ze zegt mama, papa, een soort gebrom voor vogel, bloem auto, paard en koe, wat gemompel dat een kip moet voorstellen en auto. Ik merk wel dat ze steeds meer begint te brabbelen.

Stiem, pff, wat vervelend van en voor Esmee. Geen tips, wel een dikke :* en hoop op een goede nachtrust voor jullie!

Lente eet het volgende:

borstvoeding
1 a 2 boterhammen
fruit + water/sap
1 a twee boterhammen + melk
koekje/fruit + water/sap
avondeten + yoghurt + water/sap

Ze eet zoveel meer dan eerst ineens. En in een ongelooflijk tempo ook. Ze stauwt d'r mond zo vol mogelijk en weet het dan ook nog binnen afzienbare tijd door te slikken. Nils en ik zitten er elke dag vol verbazing naar te kijken.
pi_90748771
Kijk Niels nou toch O+ die foto waar hij wijst...superleuk zeg
pi_90749528
eetschema's zijn altijd interessant om te lezen, hier die van Wolf momenteel

Fles 210 ml halvolle melk+1 doseerbakje 12mnd pap
Fruit
2 bruine boterhammen (boter,beleg)+ sap met water
rozijntjes/koekje/fruit oid 1 van deze dingen sap+water
avondeten (flink wat)+yoghurt/kwarkje

Sinds 2 weken wil hij geen fles meer voor het slapen gaan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90749603
Oh Bar, ik lees het nu pas. Wat vervelend dat de infectie toch hardnekkig is.
Heel veel sterkte :*
Fijn dat het met de auto wel te doen is om zo veel mogelijk bij hem te zijn.
Hopelijk knapt hij gauw weer op en is hij gauw weer thuis bij jullie
pi_90749752
Leah krijgt:

's morgens in bed borstvoeding
daarna een boterham

's middags bv en een boterham, op het kdv beker melk en boterham

's avonds warm eten (zonder vlees of vis) en yoghurt.
Ze eet altijd erg goed en eet alles op wat je aanbiedt.

tussendoor: plak ontbijtkoek/fruit (op het kdv een koekje en sap)

vlak voor bed (19.00) nog een borstvoeding
pi_90749754
:D

De papa en mama"diskussie"
(Of oom en tante, ook zo'n lastige)

Hier hebben we altijd onze eigen namen gebruikt met als gevolg dat de kinderen onze voornamen gebruiken.
Alleen de oudste heeft heel even geprobeerd papa en mama te zeggen rond haar derde. Ze was intens verdrietig van de peuter terug en vroeg zich af waarom zij geen papa en mama had. Het duurde ff voor het kwartje viel dat wij dat waren, immers waren wij gewoon S en D en niet ook papa en mama.

Wij hebben niet bewust aangestuurd op voornamen gebruiken, wel bewust nooit elkaar papa en mama genoemd. Doen we nu wel eens met de hond, errug.

Tantezeggen, latenzeggen vond ik ingewikkeld. Van mij hoefde dat niet zo. Niet tegen mij en ook mijn kinderen hoefden dat niet tegen mijn enige schoonzus en zwager te zeggen. De traditie heeft het gewonnen.
pi_90749943
oom/tante zeggen doe ik trouwens bewust niet, ik vind dat stom.
Ik noem mn zusje gewoon bij de voornaam, van mij hoeft Wolf daar geen tante voor te plakken.
Oooooome vind ik al helemaal stom klinken

Kijk, dat is nou leuk aan eetschema's dat je ideetjes op kunt doen.
Ontbijtkoek heb ik nog nooit gegeven, dat ga ik eens een stukje geven
  zondag 2 januari 2011 @ 16:46:00 #183
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90750053
Niels!! O+ Wat lief, Twinkly! Wat een jóngetje is het dan ineens he? O+ O+

Bar, wat is dát killing zeg, telkens maar weer die onzekerheid, nieuwe tests, toch weer koorts.. :* :* Sterkte weer!

Aoraki, jemig zeg, dat is schrikken! Hopelijk emwas dit eenmalig :X

Qua eten heeft Stef er de ene keer meer zin in als de andere, al kan ik over het algemeen wel zeggen dat hij aardig kan bunkeren:

Ontbijt: 1 stuk fruit (of 2 kleine), 1,5 a 2 volkorenboterhammen, melk
Tussendoortje: rijstwafeltje; water altijd beschikbaar
Lunch: 1 stuk fruit, 1 a 2 boterhammen, melk
Tussendoortje: soepstengel of rozijntjes ofzo, water altijd pakbaar
Avondeten: 1 potje voor +12 maanden en een bakje yoghurt óf 1/2 potje, halve maaltijd met ons mee, bakje yoghurt
In bed krijgt hij eventueel 50 cc iets opgewarmd water.
3!
  zondag 2 januari 2011 @ 16:47:53 #184
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90750159
Grappig dat dat zo verschillend kan voelen voor mensen. Ik vind oom en tante ook een soort van eretitel. Tante Ingrid en ome Arthur zijn toch wat anders dan Mark en Linda van op de hoek.
Mochten tante en oom er zelf een probleem mee hebben dan vind ik voornamen ook prima, maar wij gebruiken dus wel oom en tante. (Thomas heeft ook maar 1 oom en tante, dus dat maakt ze nog specialerderder ;) )

Voor de volledigheid ook ons eetschema:
Ontbijt: tussen de 1/2 en 2 boterhammen, meestal 1. Beker melk.
Tussendoor: fruit en (dunne) roosvicee
Lunch: 1 a 2 boterhammen, tegenwoordig meestal 2. Beker melk of roosvicee.
Tussendoor: koek en beker drinken, soms een cracker en later een doosje rozijntjes, soms tweede keer fruit.
Avondeten en toetje: varieert heel erg qua hoeveelheid. Bij goed eten is toetje kwark/yoghurt, soms vla, bij slecht eten meestal een knijpfruitje.

Tussendoor staat er altijd een beker water klaar om uit te drinken.

De hoeveelheden die Thomas eet variëren erg, maar gelukkig weet ik inmiddels dat hij het zelf wel compenseert, later op de dag of een of twee dagen later. En omdat het altijd goed komt is het makkelijker loslaten voor mij tegenwoordig. (mijn schoonmoeder wil nog wel eens een beetje dwingen: ah toe nog één hapje!, maar daar houden wij niet van)

[ Bericht 48% gewijzigd door Ca.ra op 02-01-2011 17:00:38 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90750263
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:43 schreef Poppejans het volgende:
oom/tante zeggen doe ik trouwens bewust niet, ik vind dat stom.
Ik noem mn zusje gewoon bij de voornaam, van mij hoeft Wolf daar geen tante voor te plakken.
Oooooome vind ik al helemaal stom klinken

Kijk, dat is nou leuk aan eetschema's dat je ideetjes op kunt doen.
Ontbijtkoek heb ik nog nooit gegeven, dat ga ik eens een stukje geven
Ik ben zelf geen tante en mijn kinderen hebben (maar) twee ooms die zelf niet willen dat ze oom voor hun naam zetten.

en de ontbijtkoek wordt hier met vingers en al opgegeten, zo lekker vindt ze het :P
  zondag 2 januari 2011 @ 16:52:38 #186
95408 Incantrix
pi_90750401
En ja, ik noem iedereen oom/tante en dan hun naam erachter. Ik vind dat Stef terzijnertijd dat gewoon moet zeggen, tenzij de persoon in kwestie zegt dat dat niet hoeft. Idem met 'u', ik vind dat gewoon een kwestie van manieren. Wij noemen onszelf voor Stef wel papa en mama, en elkaar ook zo ('papa gaat jou zo even verschonen.'), naar elkaar toe noemen we elkaar meestal een vaste koosnaam :@

Ach, Sabine, ik zie dat helemaal voor me inderdaad, wat sneu! :) Wel grappig ook, die logica O+
3!
  zondag 2 januari 2011 @ 16:53:47 #187
95408 Incantrix
pi_90750459
(met iedereen bedoel ik zijn oom en tante, maar ook onze vrienden en onze eigen ooms en tantes).
3!
  zondag 2 januari 2011 @ 17:02:26 #188
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90750864
Oh ja, ik probeer mijn man af te leren om me bij mijn koosnaam te noemen waar Thomas bij is. Het is een lichtelijk genante en ik heb er geen zin in dat Thomas dat er straks ineens uit gaat blaten :@

Thomas net tegen de kerststal: dag tjoppetjes!
  zondag 2 januari 2011 @ 17:12:45 #189
95408 Incantrix
pi_90751364
Van mij mag Stef me later best 'schoonheid' noemen in het bijzijn van anderen :D

Tjoppetjes! O+ O+
3!
pi_90751434
Oh wauw, die foto's van Niels! Wat geweldig, Twinkly.
pi_90751719
Ik vind het ook wel fijn om te lezen wat jullie dreumesjes zoal eten op een dag. Eigenlijk krijgt Ivan helemaal niet zoveel eten.
pi_90752311
Ik vind het ook wel meevallen, Claudia. :Y

Cara, zeg 'ns..? 8-)
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 17:46:57 #193
5428 crew  miss_sly
pi_90753065
Ow, eetschema's! Senna eet gewoon hetzelfde als Lente. Soms een boterham meer (3 stuks dus :o ) en als we laat eten en het komt zo uit met slapen, nog een doosje rozijntjes of een crackertje met geitenkaas ofzo.

tjoppetjes O+

oom en tante doen wij niet aan. Niemand ook die dat echt op prijs stelt, tenminste, dat is nooit geventileerd dus houden we het zo. Wel 'u' tegen vreemden als ze wat ouder wordt, maar dat is nu nog niet aan de orde.
pi_90754599
Bar, wat een onzekerheid zeg ;( Sterkte!

Een gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal! Dat het maar een goed, gezond, opgewekt en liefdevol jaar mag worden voor jullie allemaal :*

Wij voeden Rienk wel op met ooms en tantes, vind vooral ook dat het zo hoort.
Mn schoonzus leert haar zoon alleen de voornamen. Vind ik altijd zo oneerbiedig klinken. :@
We noemen elkaar voor Rienk heit en mem, maar we noemen elkaar zonder hem nooit zo. Gewoon bij onze koosnaampjes. O+ J.(moppie) Heeft me nog maar maximaal 5 keer in ons 10 jaar bij mijn echte naam genoemd. :P

Rienk eet nu dit:
ontbijt: 220/7/3 brinta
tussendoor: fruit
lunch: 1 boterham met melk (lees; hij likt aan het brood en gooit het dan op de grond. Als er 3 stukken in zn maag verdwijnen is het knap)
tussendoor: koekje, soepstengel of de rest van het fruit.
avond: eten + toetje.

De 2e fles laten we achterwege en hij eet een stuk beter! :o *O* *O*
En de hele dag is er een beker drinken ter beschikking. Gemiddeld drinkt hij 1.5 beker ranja per dag.

Oud en nieuw hebben we bij mn broertje gevierd. Rienk had heel veel moeite met slapen. Na een uurtje steeds weer huilend wakker dus om 8 uur heb ik hem maar bij me op bed genomen. Toen is hij wel goed in slaap gevallen O+ om 21:30 heb ik hem in zijn eigen bed gelegd en ben ik naar beneden gegaan, maar inmiddels was ik zelf echt niet lekker meer, dus heb van 22:00 tot 23:45 weer in bed gelegen. Beneden was het erg gezellig blijkbaar, want het was me een herrie! Rienk heeft wel heerlijk door het vuurwerk geslapen en om half 2 zijn we naar huis gegaan. Ik heb gister de hele dag in bed gelegen en toen J en Rienk naar zijn ouders waren heb ik heerlijk in bad gedobberd. Vandaag nog steeds maar min in mijn lijf. -O-

Morgen gaan we naar het ziekenhuis voor babydeel2. Ben benieuwd hoelang het duren zal voor een brusje voor Rienk O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_90754875
Oom of tante vind ik erg oubollig klinken. Lente mag d'r twee ooms straks gewoon bij voornaam noemen, daar hoeft ze echt niet 'eerbiedig' tegen te doen. :D

Ik noem mijn ouders ook beiden bij hun voornaam. Toen ik heeel jong was, zei ik wel gewoon mama en papa, maar omdat we veel pleegkinderen hadden die m'n ouders bij hun voornaam noemden, ben ik dat over gaan nemen. Lente leer ik wel gewoon papa en mama aan, maar als ze Nils en Laura wil gaan zeggen, is dat wmb ook prima. Nils heeft liever dat ze hem papa noemt, btw.

Sterkte en succes morgen, Vlindur!

Lente heeft net in recordtijd twee pannenkoeken met fruithap en een bak hangop met stoofpeertjes weggewerkt. :Y)

[ Bericht 9% gewijzigd door Ssserpente op 02-01-2011 18:33:27 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 18:29:21 #196
100412 mefke79
komt goed!
pi_90755102
Pff, ik loop achter hier, ongelofelijk gewoon.

Allereerst Bar: wat een een rotsituatie zo. Ik hoop dat er heeeel snel duidelijkheid komt en dat de infectie er onder komt. Tot die tijd heel veel sterkte!

Stiemie, geen tips voor jou helaas, ik ken dat niet. Driekus doet dat eigenlijk nooit zo. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt.

Driekus en eten..hij heeft niet voor niets de bijnaam Kliko. Het kind eet werkelijk alles en als je denkt dat ie genoeg gehad heeft, miept hij om meer. Gelukkig zijn mandarijntjes en banaan favoriet, dus dat is wel fijn.

Ondertussen loopt ie de hele dag (al doet ie nu een rondje woonkamer op de wishbonebike) en dat is wel even wennen. Maar het gaat em steeds beter af. Ik zal blij zijn als de sneeuw hier weg is, kan ie even buiten uitkuren.

Oja oom en tante. Wij zeggen eigenlijk zelf ook geen oom en tante. De enige die ik altijd oom en tante noem zijn mijn peetoom en tante, maar dat is meer voor de grap. Driekus leren we niet echt oom en tante. We spreken zijn twee ooms en zijn tante gewoon bij de voornaam aan. De naam van zijn tante kent ie nu ook al goed (kieke!! en dan heel vrolijk roepend). Wel ga ik em u aanleren voor ' vreemde' mensen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 2 januari 2011 @ 18:30:17 #197
100412 mefke79
komt goed!
pi_90755138
Oja, bijnaam twee is Klimgeit...hij zat alweer op de tafel...

Vlindur heeeeel veeeeel succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 18:41:06 #198
5428 crew  miss_sly
pi_90755574
Vlindur, wat leuk! En spannend! Succes, ik hoop voor je dat het snel lukt. Nog zo'n leukerd met van die mooie ogen O+

Senna zei net voor ze begon met eten, en wij nog bezig waren met opscheppen "makek eten" :o O+ Is het toch ergens goed voor dat we die beleefdheidsnormen maar blijven volhouden, ook al leek het geen effect te hebben ;)
pi_90757089
Bar wat een onzekerheid :*

Twinkly wat een mooie foto's van Niels! En wat leuk dat het geslaagd was :D Timo heeft vandaag ook voor het eerst schoentjes aangehad.. en ook voor het eerst mee naar buiten geweest.. hij begon me toch te huilen.. even opgetild, stukje gewandeld, weer neergezet, en weer gillen.. hij vond het vreselijk :o Nou ja, binnenkort weer een poging :)

Timo eet:
's ochtends in bed borstvoeding
1 plakje ontbijtkoek (hier ook héél populair) en 1, soms 2 boterhammen
tussendoor fruit
2 a 3 boterhammen als lunch (waarop hij absoluut geen zoet beleg blieft, komkommertjes erbij zijn wel zeer gewenst)
tussendoor rijstwafel/koekje/rozijntjes/soepstengel
een hap of 2 a 3 avondeten, als hij het lekker vindt meer, maar meestal amper..
toetje
borstvoeding in bed voor het slapen gaan

Timo is een echte broodeter, van warm eten moet hij nog niet veel hebben..

Over oom/tante zeggen: ik heb daar echt een hékel aan en doe het dus ook absoluut niet.. dat moet ik alleen nog even aan manlief uitleggen geloof ik..

Cara ik ben ook erg benieuwd :D
  zondag 2 januari 2011 @ 19:18:19 #200
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90757099
Cara, doe eens een PM O-)

Niels, kijk hem daar nou gaan! O+

Jullie kids eten bergen als ik dat vergelijk met Harry-kabouter :D

Ow en oom en tante zeggen: wij doen er eigenlijk niet aan. Ik noem mijn zussen altijd bij de voornaam en ook noem ik mezelf geen tante tegen de kinderne van mijn zus. Mijn zus doet dat wel (en legt er vaak ook de nadruk op). Maar van mij hoeft dat formele niet zo.
Mensen die bijzonder zijn, worden dat toch door hun manier van doen en niet door wat je er voor plakt...
zo noemt mijn man de buren van zijn ouders die hij heel erg goed kent nog steeds meneer en mevrouw T terwijl ik ze bij de voornaam noem :D Maar dat zit er gewoon ingebakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')