abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90048636
Het vorige topic: Zwangerschap en Geboorte deel 719

2010

December:
14 december 2010: DoctorB (meisje)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll (jongentje)

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa)
14 juni 2011: Danielle_
19 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81

Juli:
02 juli 2011: PM-girl
08 juli 2011: rotsje
13 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
08 augustus 2011: PurpleDaisy
19 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: showkloon

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 21-12-2010 15:21:08 ]
pi_90048851
Ben maar ff zo 'brutaal' geweest om een nieuw deel te openen.

Laatste posts uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:26 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel lieverds. Ben er nog steeds enorm verdrietig over, mijn lief kan ook wel janken. Maar het gevoel dat voor ons beiden overheerst is dat we de naam toch willen houden. Dat kleine meisje in mijn buik is gewoon [INSERT_NAAM] en niet een truusje of een mientje. We noemen haar ook al zo als we over haar praten en tegen mijn buik praten. Het voelt te raar om ineens een andere naam te hebben.

Als de ex zich nu in onze directe vriendenkring zou bevinden dan was het veel erger denk ik, maar we willen allebei niet dat ze dermate veel invloed heeft dat wij de gedroomde naam nu in gaan ruilen. Alleen is het dan straks zo'n gevoel dat je bij de gezamenlijk kennissen een soort van verantwoording af gaat leggen als 'ja maar, wij hadden die naam ook al en ....'. Blegh.

Gelukkig is mijn nichtje er vandaag de hele dag en die is zo lief (ik moest huilen toen ik het hoorde en madame van 1,5 jaar oud kwam me troosten O+ ). Ze ligt nu ff te slapen en straks gaan we gezellig pannenkoeken bakken!
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:31 schreef showkloon het volgende:
mag ik een heel rare vraag stellen TM; heeft je vriend ooit met dat meisje kindernamen doorgenomen?

en kan me heel goed voorstellen dat het echt niet leuk is; ben je helemaal overtuigd van "de' naam en je kindje noem je ook al zo..
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:39 schreef Juud79 het volgende:
@TM

Goed hoor, dat je zo snel kan bedenken wat te doen en dapper dat je gewoon de naam gaat houden.
Ik kan me dat helemaal voorstellen, dat het niet goed voelt om dan maar een andere naam uit te zoeken.

En idd, wellicht dat je iets moet uitleggen, maar ja, das dan maar een keer aan een handvol mensen, je dochter doet haar hele leven met haar naam. Probeer er maar snel overheen te stappen en weer verder te genieten. :*

Ze zijn 13 jaar samen geweest dus hebben het wel eens over kindernamen gehad. Maar de naam die wij hebben is nooit ter sprake gekomen (dan had ik 'm ook niet gewild ;) ).

Het klopt natuurlijk ook gewoon, wij en onze dochter doen ons hele leven met die naam. De frustratie slijt vast! En de ex zien we gelukkig bijna nooit.

Toch wel heel apart, wat is de kans dat je dezelfde naam kiest uit alle namen in de hele wereld. 8)7
pi_90049096
Dan kan de mijne wel dicht maar dan moet je nog even showkloon op 25 augustus toevoegen ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_90049222
Oeps, dubbel? Ik zie het inderdaad... Ik zal showkloon toevoegen (en hopelijk snel haar echte naam ervoor in de plaats kunnen zetten ;) ).
pi_90049553
Ik ben blij dat jullie de naam toch houden TM. Tenzij directe vriendenkring of familie zou ik het er niet om laten.
The way you rock'n'roll
pi_90049716
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan kan de mijne wel dicht maar dan moet je nog even showkloon op 25 augustus toevoegen ;)
Oeh das een mooie datum O+ :D
dan wordt mijn meisje alweer 2 :o

Wat DML zegt TM! Blij dat jullie toch de naam houden, het is wel júllie meiske, die verdient geen tweedekeus naam. :*

Claudia! Ik heb weer een stapel hersenloze tijdschriften ;) hebben?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90051243
Ik heb weer een stickertje van de vk, alles goed :)
Baby al stukje ingedaald, hoef dus niet meer te liggen als de vliezen nu breken, erg fijn.
Bloeddruk was wel iets hoger maar niet verontrustend ofzo. Volgende week terug, ik mocht ook wel gaan bevallen van haar ;)
pi_90054666
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:14 schreef huuphuup het volgende:

laudia! Ik heb weer een stapel hersenloze tijdschriften ;) hebben?
Héél graag! Ik ben er geloof ik doorheen. Ik wou net aan de stapel Tijdschriften met Inhoud beginnen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. :Y)

TM, wat ontzettend rot! Ik zou het ook niet leuk vinden om te horen. Gelukkig heeft mijn lief het nooit over zijn ex-liefjes, laat staan dat 'ie er nog contact mee heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90054781
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:53 schreef mrien het volgende:
Ik heb weer een stickertje van de vk, alles goed :)
Baby al stukje ingedaald, hoef dus niet meer te liggen als de vliezen nu breken, erg fijn.
Bloeddruk was wel iets hoger maar niet verontrustend ofzo. Volgende week terug, ik mocht ook wel gaan bevallen van haar ;)
Fijn dat alles goed was!

Ik schreef het pas al, maar bij ons is het dus geen beleid meer dat je moet liggen als je vliezen breken en de baby nog niet ingedaald is. Zijn er hier meer die ook zo'n beleid van hun verloskundige te horen hebben gekregen?

Mijn bloeddruk vind ik een beetje maf. Hij is prima, maar de bovendruk is telkens vrij laag en wordt alsmaar lager terwijl de onderdruk langzaamaan ietsje hoger wordt.
pi_90055889
Mrien wat fijn dat alles goed is ^O^ . Je gaat nu zo snel jullie kleine manneke ontmoeten!

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Héél graag! Ik ben er geloof ik doorheen. Ik wou net aan de stapel Tijdschriften met Inhoud beginnen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. :Y)

TM, wat ontzettend rot! Ik zou het ook niet leuk vinden om te horen. Gelukkig heeft mijn lief het nooit over zijn ex-liefjes, laat staan dat 'ie er nog contact mee heeft.
Het 'probleem' is dat ze 13 jaar bij elkaar zijn geweest en dat verleden wis je natuurlijk niet zomaar uit. En dat hoeft van mij ook absoluut niet overigens. Zijn voormalig schoonouders zijn bijvoorbeeld hele leuke mensen en met zijn ex-schoonzusje klik ik zelf ook goed. Alleen zijn ex zelf daar hebben we niks mee (die is een beetje emotioneel gehandicapt als je het mij vraagt). Maar mijn lief sport nog elke week met de man van haar beste vriendin bijvoorbeeld, die kennen elkaar al zo lang. En zo zijn er dus verschillende linkjes die kant op.

Het kleine meiske schopte me vanavond en toen schoot ik helemaal vol bij het idee dat we haar nu ineens een andere naam zouden gaan geven. Dat voelt helemaal niet goed. Ze is al zo de naam die we voor haar hebben gekozen. En dat vinden we een veel belangrijker leidraad dan welke andere reden ook. Als mensen dan straks willen denken dat wij de ex hebben gekopieerd dan moeten ze dat maar lekker denken, is tenslotte ook niet ons probleem.
pi_90057040
:* TM, wat een rotgevoel meid... Wel goed dat jullie nu gewoon toch die naam gaan gebruiken, zeker omdat die al zo goed bij jullie meisje past! :*
pi_90057230
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schreef het pas al, maar bij ons is het dus geen beleid meer dat je moet liggen als je vliezen breken en de baby nog niet ingedaald is. Zijn er hier meer die ook zo'n beleid van hun verloskundige te horen hebben gekregen?
Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.
Ik geloof dat ik voor de zekerheid toch zou gaan liggen...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90057258
TM gewoon die naam geven, of eigenlijk hebben jullie dat al gedaan als ik het zo lees.. jullie meisje heet al zo :)
pi_90057328
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.
Maar het ging me er juist om dat het bij ons in het ziekenhuis geen beleid meer is bij een niet-ingedaalde baby! Argumentatie was dat het over het algemeen geen voordelen oplevert (uitzonderingen daargelaten).
pi_90057331
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat een eng idee is dat Vanyel :o . Dat is een vd dingen die ik griezelig vind, die navelstreng (en dan om haar nekkie), brrrr :@ .

Thanks mijsje :* .

[ Bericht 5% gewijzigd door twentemeisje op 17-12-2010 20:43:25 ]
pi_90057406
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Wat een eng idee is dat Vanyel :o . Dat is een vd dingen die ik griezelig vind, die navelstreng (en dan om haar nekkie), brrrr :@ .
Ik vond dat soort dingen tevoren ook heel eng, maar tijdens de bevalling heb ik er geen moment bij stilgestaan. Uiteindelijk is het bij Ivan allemaal nog wel even spannend geweest. Ik was al 2 uur aan het persen, hij moest echt geboren worden, de verloskundige had al flink geprobeerd om hem goed te laten draaien, en uiteindelijk moest ze de navelstreng snel een paar keer om zijn nek vandaan winden. Ik heb die bewegingen zelfs gezien maar geen moment griezelig gevonden. Wat dat betreft werkt het hele adrenalinegebeuren wel goed.
pi_90058467
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar het ging me er juist om dat het bij ons in het ziekenhuis geen beleid meer is bij een niet-ingedaalde baby! Argumentatie was dat het over het algemeen geen voordelen oplevert (uitzonderingen daargelaten).
Snap ik, maar dit was t antwoord dat ik thuis kreeg. Met vk heb ik het hier niet over gehad.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90064894
The_Tankgirl ook een meisje!! *O*

Jemig Twentemeisje, wat een ongelofelijke rotsituatie. Ik ben blij dat jullie zo goed weten hoe hiermee om te gaan en dat jullie er zo snel uit waren. Lijkt me toch heel moeilijk.
pi_90066494
Danic een meisje! O+ gefeli *O*
De Tankgirl ook :D ook gefeli!

Meisjes zijn leuk O+ jongens natuurlijk ook ;) maar ik heb alleen een meid :P

TM, wat een situatie! Goed dat je hebt doorgezet!!
  zaterdag 18 december 2010 @ 07:20:28 #20
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90077612
Ja Danic, allebei een meisje, een dochter O+ Ben blij dat jij ook blij bent met het resultaat!

Ik was trouwens erg blij met de dvd die ik erbij had genomen. Er staan toch best mooie stukjes in die niet op de foto's staan! Verder hebben we haar gezichtje gezien; OMG wat leek ze zo veel op mijn lief :o :o

Poppedein, hoop dat alles goed is gegaan!!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_90078014
Poppedeintje succes met de SEO strakjes! *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90078140
Een *O* voor de goede SEO's en wat veel meisjes straks inderdaad!

TM, wat rot zeg, ik kan me voorstellen dat je baalt zeg, maar wat goed dat jullie toch bij de naam blijven.

Verder nieuwe zwangeren, welkom!

Ik heb niet veel meegekletst de afgelopen tijd, erg druk op school en nog steeds ook erg moe. Gelukkig ben ik nu eerst twee weken vrij en kan ik even lekker bijkomen en hier wat meer meekletsen hoop ik.
  zaterdag 18 december 2010 @ 10:55:33 #23
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90079182
Jippie, ik heb ook kerstvakantie, en aansluitend verlof!

Was ik dan ook echt helemaal aan toe;)

Bekken is helemaal ingetaped nu, heb ook een bekkenband, dat geeft wel verlichting. Nu mag ik lekker bankhangen, kan ik nog niet helemaal toegeven aan mijn nesteldrang. Mede door de verbowuing die nog bezig is.
Maar goed, er komen genoeg hulptroepen (het is zooo vies en stoffig hier). Woensdag komen de meubels en mogen we de kinderkamer verder inrichten!
pi_90079277
Verlof voor ik80!! Geniet er lekker van!
pi_90079301
Helemaal ingetaped?
Ik heb 2x in de week fysio voor mijn bekken en dat vond ik eigenlijk al vrij veel, maar dit is helemaal een heftige maatregel.. Hoe erg waren jouw klachten dan?
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:11:42 #26
267164 ik80lll
pi_90082372
Helemaal ingetaped is een groot woord, maar op mijn billen aan beide kanten zitten behoorlijk wat tapejes.
Ik ga 1 keer in de week, kost al genoeg ;)
klachten, ehh alleen maar voor en achteruit kunnen lopen, kan niet draaien of wiegen, bukken doet zeer. gevoel alsof er soms iets uitschiet. pan optillen met bv aardappels bakken ging niet, rem intrappen op de kinderwagen. Echt hele rare dingen.
en masseren deed erg zeer door de fysio.
maar door de tape vermindert eea al aanzienlijk dat is wel fijn. Verder moet ik mijn rust goed pakken.
pi_90084765
Ik80, lekker met verlof.. lekker uitrusten! ;)

TM, ik zou ook gewoon die naam houden. Het zou misschien anders zijn als jouw man destijds met zijn ex over kinderen sprak en dan al namen aan het fantaseren waren waarbij die ene naam er ook al uit kwam.. maar aangezien dat niet het geval is (neem ik aan), zou ik gewoon diezelfde naam gebruiken! Het moet gewoon wel een hele mooie naam zijn! ;) :*

TankGirl, leuk een meisje! Geniet ervan! *O*

Mrien, fijn dat alles weer goed was. ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:45:13 #28
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90085083
Ik80 goed luisteren naar de fysio en je lichaam. geniet van je verlof *O*

TM balen dat jullie de zelfde naam hebben :* het zal wel een hele mooie naam zijn ;)

Danic en Tankgirl meisjes O+

Volgende week gaan we het vertellen. Wat is het moeilijk om je mond dicht te houden. :@
Gisteren was ik 11 weken en de bekkeninstabiliteit is weer goed terug. :{
pi_90085581
Rotsje, ik merk ook dat het nu veel eerder is dan de vorige keer dat ik mijn bekken voel. Ik schijn ook al raar te lopen (voel het zelf niet, maar anderen zien het). Ik kijk het nog even aan en anders wordt het fysio. Moet zeggen dat ik het wel voel en het wiebelig vind, maar echt pijn doet het nog niet.

Tankgirl, ook al een meisje! Mijn kansen op een meisje nemen af op die manier.

TM, tuurlijk noem je je meisje gewoon zoals je bedacht had, dat past nu al helemaal bij haar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:28:14 #30
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90086300
mefke bij de eerste had ik het een klein beetje op het eind maar was geen bekkeninstabiliteit te noemen eigenlijk maar bij de 2de was het helemaal mis daar had ik het al bij 8 weken op het eind(met 30 weken) kon ik niet meer lopen. heb hem een aantal keer naar huis gebeld huilend dat ik niks meer kon. ik had er nog een van jaar rond kruipen/lopen. de fysio wist toen op een gegeven moment niet meer wat ze moest. maar dit kreeg ik na de bevalling elke maand weer terug.

nu is het weer helemaal mis. ik heb gisteren een drukke ochtend gehad heb even 's middags door manlief die aandrong even gelegen. 's avonds was het helemaal mis. toen ook nog een schreeuwend kind. :{ moet nu nog meer naar me lichaam luisteren want wil niet zo als de vorige keer eindigen.

maar vervelend zeg dat het bij jou nu ook al weer begint. hoop niet voor je dat het erger word of dat je er last van hebt.
pi_90089721
Even een dikke :* voor al jullie lieve reacties n.a.v. ons naam-dramaatje!
pi_90091719
Wij hebben vandaag de 1e babykleertjes gekocht. Toch wel een apart idee dat straks ons kindje dat aan gaat hebben.
pi_90091912
F_R, ik vond het ook apart, maar ook wel heel leuk. Ik heb nog nauwelijks wat gekocht moet ik zeggen, maar ik liep vandaag tegen een heel tof Elmo shirtje aan bij de H&M, dus die is meegegaan voor onze uk.
pi_90091962
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben vandaag de 1e babykleertjes gekocht. Toch wel een apart idee dat straks ons kindje dat aan gaat hebben.
Ha, volgens mij kijk ik daar nog het meest naar uit. Om ons kindje in al die leuke kleertjes te frotten die al maanden in de kast liggen :')
The way you rock'n'roll
pi_90092553
Wij waren voor kerstcadeautjes bij de v&d en er hing zoveel in de opruiming dus kon hetn u niet laten. Voor de rest had ik ook nog niks gekocht.
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:14:19 #36
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90092955
Vanavond de laatste vrienden op de hoogte brengen van mijn zwangerschap, alleen wordt het een beetje moeilijk verbergen nu, dus denk dat ik het maar vertel terwijl ik mijn jas nog aan heb :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:15:55 #37
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90093012
Oh ja, poppedein gefeli met je 20 weken mijlpaal!! O+
pi_90093357
Een mijlpaal voor poppedein alweer op de helft.
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:29:40 #39
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90093643
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:14 schreef The_Tankgirl het volgende:
Vanavond de laatste vrienden op de hoogte brengen van mijn zwangerschap, alleen wordt het een beetje moeilijk verbergen nu, dus denk dat ik het maar vertel terwijl ik mijn jas nog aan heb :')
Dat maakt dan toch niks meer uit? :P

Hier gaat het wat minder. Ben nu al 13 dagen thuis. Ik vind het vreselijk om niet te werken, voel me buiten de maatschappij staan. Gisteren besefte ik nog dat ik gewoon gelukkig moet proberen te zijn, ik ben immers ook nog zwanger, maar dat lukt niet. Ik kan gewoon zo weinig en ben bang dat ik niet goed genees (hand kraakt bij elke beweging). Durf bijna niet naar buiten omdat het glad is. Echt een dip kortom. Ik kom er wel weer bovenop hoor, het is nu even klote. Net even hard gejankt, dat knapt wel op. Maandag bel ik gewoon het ziekenhuis en misschien kan ik dan worden gerustgesteld. Morgen een verjaardag, dat is leuk natuurlijk. Het is wel 140 km heen en terug, dat is niet gunstig met dit weer. Hopelijk kunnen we wel gaan.
pi_90093952
Wat balen zeg Aventura. Logisch dat je eigenlijk niet naar buiten durft met die gladheid. Je mag ook niks anders slikken dan paracetamol ofwel?

Ik ben die primperan en emesafene zo beu heel mijn kont doet er pijn van.
pi_90095020
Ohh Aventura, wat rot zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat je een beetje in een dip raakt op deze manier, ik hoop enorm voor je dat het niet te lang glad blijft en je je gauw weer een beetje meer deel van de wereld kunt voelen! T komt ook zo ongelukkig samen nu allemaal..

Thnx Tankgirl!! Inderdaad...whoehoeeeeeeeeeee *O* 20 weken!! *O*

En we hebben net de SEO gehad en alles leek goed, tis nog steeds een manneke, maar wel een klein manneke, Lena liep bij deze termijn al iets voor en was uiteindelijk bijna 8 pond, onze kleine man loopt juist (en dan vooral zn hoofdje) een weekje achter, maar goed, wie weet moet zn groeispurt nog komen een dezer dagen, geen zorgen in ieder geval, maar ze houden t in de gaten. Hij heeft een ander profieltje als Lena, althans, een ander neusje, in t mondje zag ik wel wat herkenbaars en door zn manier van liggen zag ik Lena in dr bedje liggen op precies dezelfde manier O+ En nu is onze kleine mup uit logeren, terwijl ik juist zo'n zin had om haar even een stevige knuffel te geven nadat we net even zo lekker naar haar kleine broer mochten gluren O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:00:52 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90095071
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat balen zeg Aventura. Logisch dat je eigenlijk niet naar buiten durft met die gladheid. Je mag ook niks anders slikken dan paracetamol ofwel?

Ik ben die primperan en emesafene zo beu heel mijn kont doet er pijn van.
Nee ik kan alleen paracetamol nemen.

Moest een beetje lachen over je zetpillen, sorry. Dat lijkt me ook geen pretje :P
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:02:23 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90095137
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:59 schreef Poppedein het volgende:
Ohh Aventura, wat rot zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat je een beetje in een dip raakt op deze manier, ik hoop enorm voor je dat het niet te lang glad blijft en je je gauw weer een beetje meer deel van de wereld kunt voelen! T komt ook zo ongelukkig samen nu allemaal..

Thnx Tankgirl!! Inderdaad...whoehoeeeeeeeeeee *O* 20 weken!! *O*

En we hebben net de SEO gehad en alles leek goed, tis nog steeds een manneke, maar wel een klein manneke, Lena liep bij deze termijn al iets voor en was uiteindelijk bijna 8 pond, ons kleine man loopt juist (en dan vooral zn hoofdje) een weekje achter, maar goed, wie weet moet zn groeispurt nog komen een dezer dagen, geen zorgen in ieder geval, maar ze houden t in de gaten. Hij heeft een ander profieltje als Lena, althans, een ander neusje, in t mondje zag ik wel wat herkenbaars en zn door zn manier van liggen zag ik Lena in dr bedje liggen op precies dezelfde manier O+ En nu is onze kleine mup uit logeren, terwijl ik juist zo'n zin had om haar even een stevige knuffel te geven nadat we net even zo lekker naar haar kleine broer mochten gluren O+
Wat speciaal O+
pi_90095409
jaja lach mij maar uit ;)
Ik ga de talkpoeder maar een uitproberer ofzo.
pi_90095557
*O* Poppedein alweer 20 weken *O*
Wat fijn dat de SEO goed was, hopelijk trekt de groei binnenkort aan bij je ventje!
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:15:12 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90095649
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:08 schreef ferrari_rood het volgende:
jaja lach mij maar uit ;)
Ik ga de talkpoeder maar een uitproberer ofzo.
Ik hoop dat het doel de middelen heiligt iig :)
pi_90096186
Tankgirl have fun tonight!

Aventura, even een :* voor jou. Hopelijk ben je je dip snel te boven (en is de gladheid snel over)!

Poppedein een *O* voor je 20 weken mijlpaal!

F_R wat leuk dat je kleertjes hebt gekocht! Hopelijk wordt de wolk voor jou snel wat rozer meis!
pi_90096308
Jeempie Poppedein, je bent gewoon al op de helft joh!! wat is dat snel gegaan!
en fijn dat de SEO goed was; en dat weekje komt vast ook helemaal in orde.
En het is gewoon ECHT ECHT ECHT een jongetje!

*O*

en ik ben benieuwd wie jij denkt dat ik ben ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 december 2010 @ 20:34:47 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90096479
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef ferrari_rood het volgende:
ik heb deze zwangerschap werkelijk nog geen enkel kledingstuk gekocht voor de baby moet ik bekennen :@ Ik heb nog liggen van jan (voornamelijk boxpakjes en rompertjes) en ik kreeg een paar weken geleden een tas vol van een tante, en afgelopen week nog eens drie dozen kleding via m'n schoonvader. We zijn, deze zwangerschap is de jongste in de fam's, een beetje de "dump-plek" voor babyspul :@ het enige wat ik tot nu toe bewust heb gekocht is de muziek-dino (draak?) van de HEMA. Jan had de uil gekregen als muziekdoosje, baby krijgt de draak :)

deze dus.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90096724
Die is schattig DJMO!! Heb je nog Nijntje-spulletjes gekregen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 december 2010 @ 20:43:32 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90096899
Er zit ook Nijntje spul bij :Y En onlangs van een lieve OUD-er een pak gekregen met wat positiekleding en spulletjes voor Jan en de Baby, en ook daar zaten Nijntje dingen bij, het was het eerste waar m'n oog op viel toen ik de doos opende ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_90097496
Ook de mobile???
pi_90098947
Oe showkloon nou heb ik ook ineens een idee wie je bent!
Poppedein fijn dat alles goed was!
pi_90099256
Poppedein, fijn dat alles er goed uitzag! En hier heeft juist het hoofdje een enorme spurt doorgemaakt. Maar maf is het wel, he, dat je tweede anders groeit dan je eerste? Op een of andere manier verwacht ik telkens een herhaling van zetten, net alsof ik maar één soort kind af kan leveren. :+

Mefke, ik heb begrepen dat je wat minder kans hebt op een dochter nu je al een zoon hebt. Ik zou de statistieken er eens op na moeten slaan.

Pff, ik heb echt een rotdag. Man, wat voel ik me labiel.
pi_90101401
Claudia, ik hoop dat een beetje slaap wonderen doet!

Ik vergelijk ook telkens tussen deze zwangerschap en de vorige, maar er zijn zoveel verschillen. Toen voelde ik pas wat met iets van 22 weken, nu met 14 ofzo. Toen was ik met 13 weken zo blij met mijn positiebroeken en smokkelde ik al weken met eigen broeken, nu had ik vandaag een positiebroek aan en dat ding bleef van mijn kont zakken. Grappig!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 december 2010 @ 22:35:28 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90101563
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:54 schreef twentemeisje het volgende:
Ook de mobile???
nee die niet ;)

Ik word af en toe flink verbouwd door zoonlief .. vanmiddag zat hij tegen m'n ribben aan, was vergeten hoe dat voelde .. *AU*

Claudia: minder kans op een dochter wanneer je al een zoon hebt? En als je een dochter en een zoon hebt? Hoe zit het dan? :D

zaterdag 18 december 2010 @ 23:02:53 #57
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90102857
Showkloon, ik heb ook een heel klein vermoeden, maar moet nog verder gaan spitten :D

Ik ben er ook al achter dat ik twee verschillende zwangerschappen heb, ben dus niet de enige.

Poppedein gewoon al op de helft!

En ik heb ook nog helemaal niets voor de baby gekocht. Wordt toch maar eens een beetje tijd denk ik
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zondag 19 december 2010 @ 01:55:45 #58
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90110161
*gluurt ook ff om het hoekje*

ff jompelen voor Poppedein dr mooie mannetje *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 19 december 2010 @ 08:30:53 #59
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90113572
mefke jij krijgt gewoon een meisje ;)

f_r leuk zo een eerste kleertjes blijft speciaal.

poppedein gefeliciteerd met je mijlpaal *O* wat fijn dat de SEO goed was. dat weekje komt vast wel goed. ;)

claudia vandaag een nieuwe dag. :*

wij hebben ook nog niks gekocht. ik ga ook wachten tot ik weet wat het word en dan kan ik kijken wat ik heb en niet heb. al had ik vorige week wel bijna een kinderwagen gekocht maar manlief wil nog wachten. terwijl het een koopje was. :{

iemand een idee of je kinderen mee mag nemen naar een pretecho? hoe je die het beste kan zoeken?
  zondag 19 december 2010 @ 08:51:16 #60
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90113656
Nou is het officieel, we zijn 20 weken zwanger vandaag!!! *O* *O*

Sja, zoals ik al had voorspeld zat mijn vriendin al de hele tijd naar mijn buik(je) te gluren, dus toen ik zei dat ik iets belangrijks had te vertellen, zei ze gelijk al: je bent zwanger!

Maar ze vonden het allebei erg leuk :)

Aventura, Claudia, F_R en iedereen die het nodig heeft een dikke :* van mij
Poppedein we gaan er vanuit dat qua groei het dadelijk allemaal in orde komt!
  zondag 19 december 2010 @ 09:36:53 #61
238474 Jeetjejom
pi_90113923
Rotsje, ik heb de vorige keer de SEO bij een echobureau gedaan en daar mocht je gewoon mensen meenemen hoor! Deze keer hebben we het niet gedaan, ik weet niet of het in het zh ook mag namelijk
Jouw warmte is genoeg
pi_90113940
*O* Thnx voor jullie lieve reacties!

*O* Tank 20 weken!! *O* Mooie mijlpaal! Was het niet gister dat we 2 streepjes piesten trouwens?

Rotsje, bij een pretecho is het volges mij nooit een probleem om je kinderen mee te nemen, ik weet natuurlijk niet hoe oud je kinderen zijn ( O-) ) Maar je betaald zelf voor die echo, en als jij het niet vervelend vind dat je je wellicht minder op de beelden kunt concentreren omdat je aandacht ook naar je andere kinderen gaat dan is dat vooral "jouw" probleem. Bij de medische echo's en vooral de SEO is het belangrijk dat de echoscopist goed en geconcentreerd zijn werk kan doen en met een juiste diagnose kan komen, dus daar ligt het weer wat anders. Volgens mij zijn er genoeg mensen die júist een pretecho maken omdat ze hun kindjes ook mee willen nemen en uitgebreid hun commentaar willen kunnen laten geven!

Claudia...je bent gewoon bijna7 weken, ongelooflijk zeg! En tis inderdaad wat je zegt, (on)bewust vergelijk je je 2e zwangerschap continue met je eerste, op sommige vlakken is het dan heel snel duidelijk en normaal dat t deze keer anders verloopt; een ander soort buik, wel of niet misselijk, wel of geen last van je bekken etc., Maar idd qua groei, ik ben er gewoon nooit anders vanuit gegaan dat dit kindje anders zou kunnen groeien dan Lena deed, helemaal omdat het een jongetje is dit keer, ik mn hoofd verwacht ik een 8p+er, evenals ik me ook echt werkelijk niet zou kunnen voorstellen dat ik dit keer bij 38-39 weken al zou gaan bevallen en éigenlijk had ik datzelfde gevoel al een beetje met het geslacht. Tuurlijk wist ik dat ik evengoed weer 50% kan had, maar dat ik ook werkelijk echt jongentjes kan bakken vind ik nog steeds een beetje onwerkelijk (en nog onwerkelijker dat ik dat gevoel nú al heb ipv dat ik eerst 15 dochters heb gebaard en toen ineens een zoon kreeg, haha)

En tóch stiekem baart die groeiachterstand me stiekem meer zorgen dan ik toe wilde geven of mijn collega deed overkomen. Het gemiddelde kwam dan wel op 19+1 uit bij 20+0 wkn, maar mijn inziens kwam dat vooral doordat ook deze kleine man weer lange benen heeft, de kleine hersenen, 1 van de belangrijkste metingen, kwam op 18+4 en dat zit me tóch niet lekker, dus ik geloof dat ik straks nog maar even ga bellen voor wat geruststellende woorden...
  zondag 19 december 2010 @ 09:43:06 #63
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90113968
Jeetjejom de SEO moet in het ziekenhuis hier en daar mogen geen kinderen bij zijn. wij nemen ook niemand mee voor de SEO. daarom dat ik dacht misschien leuk om een pretecho te laten maken waar de kinderen bij zijn. leek me wel leuk voor ze om het een keer mee te maken en hun zusje of broertje te zien in de buik :)

poppedein gewoon bellen :*
pi_90114028
quote:
Op zondag 19 december 2010 09:38 schreef Poppedein het volgende:
En tóch stiekem baart die groeiachterstand me stiekem meer zorgen dan ik toe wilde geven of mijn collega deed overkomen. Het gemiddelde kwam dan wel op 19+1 uit bij 20+0 wkn, maar mijn inziens kwam dat vooral doordat ook deze kleine man weer lange benen heeft, de kleine hersenen, 1 van de belangrijkste metingen, kwam op 18+4 en dat zit me tóch niet lekker, dus ik geloof dat ik straks nog maar even ga bellen voor wat geruststellende woorden...
Ik kan me levendig voorstellen dat je je zorgen maakt.
Geen kans op een meetfout hier of daar? De ruime week tussen de inschattingen bij 2 echo's 2 dagen na elkaar hebben mij wel iets minder doen geloven dat zo'n echo een precisiemeting is.
pi_90114098
Die optie zou ik absoluut in mijn achterhoofd gehouden hebben als ik niet wist wat voor ongelooflijk doorgewinterde echoscopiste mijn collega is...laat t dan eens een keer een dag of hooguit 2 schelen, maar die ruime week verschil die blijft er, wellicht heeft ze m zelfs nog wel te ruim gemeten.
Ik merk nu dat ik mezelf gisteren als echoscopiste & verloskundige gerustgesteld heb, of eigenlijk was van geruststellen niet eens sprake, het was voor mezelf gewoon een zakelijke aanname, vannacht heb ik me er als moeder zorgen overgemaakt en ieder ander zou dan ook gebeld hebben ter geruststelling, dus moet ik zelf nu ook gewoon maar even in díe rol blijven.
pi_90114335
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lotte!
Noah!
pi_90114350
*O* ^O^
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90114359
Oh muh ik wilde net komen jompelen voor je SEO poppedein -O-
ik doe het gewoon toch want behalve de groeiachterstand doet jullie menneke het super *O* *O* *O* dus yay daarvoor!!
En het is helemaal niet gek dat je je zorgen maakt. Je bént ook gewoon moeder en natuurlijk zit zoiets je niet lekker. Ik zou gewoon even bellen ja, niet te zakelijk willen zijn daarin voor jezelf :*
En oh ik kan me je zorgen zo levendig voorstellen. Het kan zo enorm knagen, zelfs al kun je het heel rationeel benaderen voor jezelf. Lekker bellen en jezelf gerust laten stellen!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90114365
Yaaaaay Linda gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*
was je een kloon eerst? Hoe ver en dergelijke? woehoe een brusje voor Lotte O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90114441
Ohhhhhh Linda!!! Wow!!! Wat ontzettend leuk joh! Hoe wat en wanneer?? Heb je al mogen spieken? Lotte wordt een grote zus!! O+
pi_90114649
Ik weet niet hoe lang :o Een week of 5 denk ik. Ik was geen kloon. En nu ga ik me maar eens inlezen hier :o En nog een beetje rustig houden, want niemand weet het nog...

Ik ben in shock 8)7
Lotte!
Noah!
pi_90114875
Linda, heel voorzichtig gefeliciteerd *O*
Is je man er net zo blij en in schok van?
pi_90114976
Gefeliciteerd Linda.

@poppedein dat is natuurlijk minder leuk nieuws. Ondanks dat het je werkgebied is maar jij je als moeder gewoon zorgen. Dus loisch dat je even gerustgesteld wilt worden. Krijg je nu een extra echo om de groei bij te houden?

Wij zijn volgens mij wel verwend met de echo's ik heb er nu 5 gehad in vandaag precies 14wk

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 19-12-2010 12:33:45 ]
pi_90114979
Linda, gefeliciteerd! *O*
En ik kan me de shock een beetje voorstellen denk ik...
  zondag 19 december 2010 @ 11:28:37 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_90115762
Linda, gefeliciteerd *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_90116502
Linda, gefeliciteerd!

Wij hebben al wel wat gekocht, maar nog niet bijzonder veel. Deze kerstvakantie maar eens flink shoppen denk ik. Hoeveel kleertjes hadden jullie in maat 50 gekocht? Ik heb drie pakjes nu en volgens mijn beste vriendin hoef ik niet al te veel in die maat bij te kopen, maar drie lijkt me toch ook wel wat weinig...
pi_90116778
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:49 schreef -Nienna- het volgende:
Linda, gefeliciteerd!

Wij hebben al wel wat gekocht, maar nog niet bijzonder veel. Deze kerstvakantie maar eens flink shoppen denk ik. Hoeveel kleertjes hadden jullie in maat 50 gekocht? Ik heb drie pakjes nu en volgens mijn beste vriendin hoef ik niet al te veel in die maat bij te kopen, maar drie lijkt me toch ook wel wat weinig...
Hmm echt maat 50 is een twijfelgeval vind ik, ik geef je vriendin gelijk, ik zou eerder bijkopen in maat 50-56 en eventueel in maat 56.

Amélie was heel gemiddeld bij de geboorte, ze was 51 cm, dus als je in je achterhoofd houdt dat de maten op lichaamslengte gaan dan zie je dat 50 niet heel lang zou passen. Ze heeft echt puur maat 50 een week of 2 hooguit gedragen. Daarna wel 2 maanden in 50-56 en maat 56.

En mocht je kindje 48 cm zijn bij de geboorte dan is maat 50 ook vrij rap bijgekocht.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90117018
Linda! Gefeliciteerd!! Wat leuk zeg, jouw Lotte grote zus!
  zondag 19 december 2010 @ 12:09:58 #79
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90117258
linda gefeliciteerd *O*

nienna ik zou ook niet teveel halen. meestal krijg je ook wat en de maten gaan zo snel veranderen.. ik heb mijn ouders op een gegeven moment eruit gestuurd(mijn moeder hielp hier met de kraamweek) om kleren te halen(en ik rust). hier was het 4 weken maat 50 tot maat 68 en daarna ging het iets rustiger. :D
  zondag 19 december 2010 @ 12:13:04 #80
238474 Jeetjejom
pi_90117345
Linda gefeliciteerd!!!!!!! Hopelijk ben je snel over de schock heen!

Ik zou ook inderdaad even wachten met al te veel 50 te kopen, meestal kun je ze na 2 weken ongedragen weggooien en je hebt mam, manlief, zus, vriendin, enz, enz snel genoeg naar de winkel gestuurd.....
(Ik wacht helemaal met eerste kleertjes te kopen omdat ik waarschijnlijk van te voren weet welke maat mijn mannetje ongeveer zal hebben) Ik denk dat ik los ga op de 50/56 en de 62. Maar wacht nog even totdat er wat meer voorjaarsspul te koop is....
Jouw warmte is genoeg
  zondag 19 december 2010 @ 12:34:02 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90118092
Linda! Gefeliciteerd! *O*

Poppedein, kusje voor je moederzorgen. :*
  zondag 19 december 2010 @ 12:39:00 #82
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90118291
Linda *O* gefeliciteerd!

Wij wachten hier tot de SEO met een hoop kopen. Als het nl weer een meid is, heb ik niet veel nodig. Bij een jongen wel. Ik ben met Alexa acuut de roze fase ingeschoten :')....
En qua maat is het lastig, ook daarvoor wachten we de SEO af. Alexa was zo mini dat ze in 50 nog verzoop, dus die heeft twee weken prematuur aangehad.... We zullen zien....

NOG EEN WEEK WACHTEN TOT DE SEOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO AAAHGRRRR

teveel koffie op
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90120275
Linda, welkom!!! Leuk leuk leuk!

Takkembah, ik wacht ook op de SEO. Dat is pas 10 januari. Ik heb in 56 redelijk wat neutraal spul, maar daarna is alles jongens. En als ik nu dus een meisje krijg....
Driekus heeft 50 nooit aangehad. Wel 50-56 maar alleen van de v&d want die viel groot. En zo groot was ie nou ook weer niet bij geboorte (3900 gram en iets van 54 cm). Ik ga dus niet investeren in 50.
  zondag 19 december 2010 @ 13:26:45 #84
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_90120308
Linda, gefeliciteerd! *O*

Poppedein, ik kan me voorstellen dat het niet lekker zit, de groeigegevens van je echo. Ik hoop dat je snel gerustgesteld raakt, als moeder. :*

Hier gaat het redelijk goed, ik ben heel druk geweest en nog steeds moe en ook wel misselijk helaas. Vorige week heb ik de tweede echo gehad, de termijnecho. Het kindje bleek iets groter, dus de datum is verschoven naar 30 juni 2011. Als iemand dat aan zou willen passen, graag!

De echo was heel leuk, we hebben heel veel leuke plaatjes kunnen printen. Van de beentjes, een handje en het gezichtje. Dat maakt het weer wat wezenlijker, dus nu ook zin om met namen enzo aan de slag te gaan. Ook al lekker even geshopt voor nieuwe positiekleding, want wat ik nog had liggen van 4 jaar terug :') Dat trek ik niet meer aan geloof ik.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_90120503
Fijn zo'n echo he pm-girl

Ik merkte dan een echo het voor mij wat dragelijker maakte. Ik zag nu waarvoor ik het allemaal doe.
pi_90120567
Ik heb eigenlijk ook niks in 50 gekocht wel in 50-56 sowieso wordt het een zomerkindje dus veel kleding heeft het niet aan als het warm is.
Daarbij was vriend 52cm en ik met 2wk te vroeg 48cm.
  zondag 19 december 2010 @ 13:42:21 #87
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90121045
PM girl, fijn dat de echo mooi was :)

Poppedein, ik had even over je verhaal heen gelezen. Dikke :* voor jou. Ik kan het me helemaal voorstellen, die zorgen. Ikzelf merk nu bij de tweede dat ik er helemaal niet zo "vrij" insta als de eerste keer. En als moeder heb je toch andere zorgen, ook al ben je een vk.

Mef, tja. Hier heb ik wel wat witte rompers, maar het merendeel (zelfs de maten prematuur zijn rozewitgeelgebloemdgestreepthartjetwinkeltwinkeltweet.... dat geldt ook voor de omslagdoeken, dekbedden, etc.). Een meid kun je wellicht nog iets "jongensachtig" aandoen, maar andersom vind ik het not done. Terwijl die kids daar niet om geven :')... Maar toch. Laatst was een vriendin bij me op bezoek en was haar slaapzak vergeten. Haar zoon kreeg dus een oude van Alexa aan (rood-roze gestreept), dat was gewoon je reinste mishandeling';)....
Alexa en Seth zijn lief
pi_90122471
Wij hebben nog onwijs veel van Amélie aan kleertjes, schoentjes maar ook aan practische zaken zoals beddengoed en inderdaad slaapzakken enzo. T is wel een ander seizoen dus ik ben wel door de dozen gegaan en heb een lijstje gemaakt met wat we nog konden gebruiken voor deze baby en daar ben ik mee "los" gegaan. Het viel uiteindelijk wel mee hoor met wat ik gekocht heb haha maar dat wát ik gekocht heb, heb ik echt gekocht met dat lijstje in mn achterhoofd.
Warme truitjes/broekjes in 56 bijvoorbeeld, en juist kleine zomerdingen in 68.

Zo en dan ga ik nu stof knippen en spullen klaarzetten om vanavond mn gordijntje in elkaar te draaien en om een naamslinger te maken voor voor het raam op het slaapkamertje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 19 december 2010 @ 14:19:54 #89
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90122707
huup dát is een leuk idee zeg!!!

ik zou willen dat ik daar de knutselhanden en het geduld voor had :')

en shitzz, ik had nog niet eens aan het seizoen gedacht. Leuk, dat hergebruiken, maar Alexa is van okt en die tweede wordt van mei... Dus ik weet niet eens of veel te hergebruiken zal zijn, ook al is het een dame.
Alexa en Seth zijn lief
pi_90122997
Ik vond het best nog wel meevallen met hoeveel er her te gebruiken was. Amélie is van augustus en dit kindje van februari dus idd ook echt wel een groot verschil. Maar toch valt het mee. Wij hebben als voordeel dat over een hoop zomer shirtjes een vestje kan en een lange mouwen romper eronder enzo. Dan kan het best voor de winter.
Ik heb alleen in maat 68 geen enkele romper met korte mouwen, omdat we toen midden in de winter zaten en met deze baby zullen we waarschijnlijk midden in de zomer zitten.
Dus ik heb wel 22 rompers in 62-68 met lange mouwen maar geen met korte :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 19 december 2010 @ 14:30:41 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90123190
Ben helemaal nog niet into kleertjes en maten etc.! Begrijp dat mt. 50 de kleinste reguliere maat is. Weet ik dat ook weer! Wij verwachten geen 9-ponder. Ik was zelf 4 pond en vriend geloof ik 8. We zijn allebei niet lang. Ik heb laatst bij Hema wel al even bij de babyafdeling gekeken. Dat voelde haast nog een beetje illegaal :). Heb een allerliefst pakje gezien, wit met grijze poesjes. Unisex lijkt me! Misschien koop ik die alvast zometeen (we gaan even koopzondagen).
  zondag 19 december 2010 @ 14:33:21 #92
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90123307
Oja, lange/korte mouwen moet ik natuurlijk ook op letten. Zomerbabytje betekent klein maatje/korte mouwen.
pi_90123614
Joh Huup als jij zo handig bent om zo'n naamslinger te maken, dan knip je toch gewoon de lange mouwen van de rompers en stik je de zoom om? En klaar korte-mouwen romper haha.
Die naamslinger is echt gaaf zeg! Zelf ben ik helemaal niet handig met stof en naaimachines. Geef mij mijn kralen maar!

Nu het bekend is wat het gaat worden heb ik van 2 bevriende stellen een allerliefst setje gekregen. Van de 1 een wit linnen broekje met truitje en een donkerblauw bollerootje er op in maat 50, cute!! En van de ander een setje van roze sokjes met roze broek, wit shirtje en roze (trainings)vestje. Zo schattig! Zelf hebben we donderdag na de seo 1 setje gekocht in maat 56. Ik vind 50 toch wel een beetje eng om te kopen, straks past ze het niet! maar ja, heb wel wat nodig, dus zal dan wel 50-56 zijn wat we kopen.
Ons eigen gekochte setje is ook roze, dus ook ik ben de roze fase al in geschoten. Was er al bang voor dat dat ging gebeuren haha.
Van een vriendin heb ik een tas vol kleding gekregen, vooral de kleinste maatjes. Dat moet ik binnenkort maar eens goed gaan uitzoeken, want misschien hoef ik dan in die maat nog maar heel weinig te hebben. Wel allemaal vrij basic, dus dan kan ik met (roze) kleur gaan spelen O+
pi_90123685
Klein detail: moet ik wel kunnen lopen, want op dit moment strompel ik door het huis grrrrr. Loop nu al 4 weken bij de fysio, 2x per week, maar heb het idee dat het alleen maar erger wordt. half uur/3 kwartier lopen (dus de gewone boodschappen) en ik kan weer opgeraapt worden.
Ikke krakkemikkig? Neuh helemáál niet, gewoon een maandagochtendproductie van mijn ouders pffff.
pi_90124103
Sterkte ermee Danic.

Wij willen dus niet weten wat het wordt maar ik merk wel dat veel kleding geslacht afhankelijk is. Ik vond het moeilijk neutrale dingen te vinden. En daarbij als het een meisje wordt ik hou helemaal niet van al dat roze.
pi_90124606
Aventura, was je maar 4 pond bij de geboorte? jeetje, dat is licht... wel helemaal goedgekomen dus! :)

Huup O+ wat een prachtig idee! ik heb het ideetje gelijk even opgeslagen op de pc, mochten we het ooit nodig gaan hebben... ;)
  zondag 19 december 2010 @ 15:01:19 #97
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90124622
maandagochtendproductie :D

maar oei, danic, dat klinkt niet goed. Ikzelf merk nu met 25% ziektewet + fysio wel echt een verschil. Juist de dagen met Alexa zijn nu zwaar....

quote:
En daarbij als het een meisje wordt ik hou helemaal niet van al dat roze.
Dat had ik van tevoren dus ook. Kuthormonen. :P
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 19 december 2010 @ 15:05:41 #98
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90124816
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2010 15:01 schreef mijsje het volgende:
Huup O+ wat een prachtig idee! ik heb het ideetje gelijk even opgeslagen op de pc, mochten we het ooit zodat ik het snel terugvind wanneer wij het straks nodig hebben... ;)
pi_90124933
Ik zou eigenlijk op schikkeldag geboren moeten worden. Volgens mij ben ik daarom ook niet helemaal goed in elkaar gezet.

@mijsje jullie gaan het gewoon nog nodig hebben. Hou de moed erin.
pi_90124953
Ik wil dus niet de ziektewet in. Nou werk ik als adviseur bij een bank en zit dus toch 90% van de tijd op mijn kont dus dat scheelt.

Maar ik baal ervan dat ik gewoon niets kan doen. Zit al sinds 11.00 achter de computer. Loop af en toe heen en weer met wat wasjes die gedraaid moeten worden en dan weer zitten. Ga nu de stapel achterstallige administratie doen, maar met een stoel bij de pak. Dit is gewoon frustrerend want ik ben geen stilzitter.
  zondag 19 december 2010 @ 15:09:01 #101
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90124988
quote:
Op zondag 19 december 2010 15:01 schreef mijsje het volgende:
Aventura, was je maar 4 pond bij de geboorte? jeetje, dat is licht... wel helemaal goedgekomen dus! :)

Huup O+ wat een prachtig idee! ik heb het ideetje gelijk even opgeslagen op de pc, mochten we het ooit nodig gaan hebben... ;)
Ik ben tweeling, samen wogen we 8 pond!

Over roze: ik vind het nu ook niet zo leuk. Ik ben van stoer en neutrale kleuren. Zeg ik nu. :P
pi_90124999
Balen he dat je je gewoon over moet geven aan je lichaam.
Voor mij is momenteel de was doen al weer genoeg om mijn grote vriend op te zoeken.
  zondag 19 december 2010 @ 15:11:28 #103
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90125102
Wat rot Danic. Ik snap een beetje wat je bedoelt wb. wel willen/niet kunnen. En dan ben ik gelukkig niet al met verlof of heb ik al een kleine rondlopen.
pi_90125228
@aventura dat verklaard je gewicht idd wel.
Ik was ook niet heel zwaar maar goed en te vroeg geboren+een rokende moeder+een moeder die met dubbele longontsteking in z-huis lag. En dan was mijn gewicht eigenlijk nog hoog als ik dit zo typ (2900gram)
pi_90125411
Nee precies, ik moet nog 19 weken hè en das wel lang.
gelukkig had ik mijn lijf wel een beetje goed ingeschat en ga ik 6 weken van tevoren met verlof ipv 4.
Nou ben ik op zich best een kleinzerig typje, dus naar mijn omgeving baggetaliseer (god hoe schrijf je dat eigenlijk) ik het wel, maar stiekem ga ik door de grond van de pijn.

Sorry ff klaagmodus maar doet vandaag meer pijn dan anders :'(
  zondag 19 december 2010 @ 15:36:34 #106
238474 Jeetjejom
pi_90126252
Huup, ik heb hem ook opgeslagen hoor! Ben totaal niet handig met zoiets, maar het moet toch wel te doen zijn....
Ga gewoon aan de oefen denk ik!
Danic, wat vervelend dat het zo moeizaam gaat! Let je er wel op dat de stoel op je werk goed staat, dat kan ook al een boel schelen natuurlijk!

En ik vind het sowieso moeilijk om nu al leuke kleertjes te vinden voor een lente kindje!
Jouw warmte is genoeg
pi_90126285
@danic al ik het zo lees ben je niet kleinzerig hoor.
De meeste proberen zich voor de buitenwereld staande te houden. Ik zeg ook altijd dat het wel gaat. Mijn vriend weet alleen wel beter. Die kan mij af en toe letterlijk van de grond plukken omdat ik geen kracht meer heb om op te staan.
  zondag 19 december 2010 @ 15:55:04 #108
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90127129
danic, ik heb bij de eerste ook lekker doorgelopen hoor ;) en zelfs nu baal ik van die ziektewet, maar ik merk het nu wel. En tja, zelfs als je 90% zit, is het kut hoor. Ik kon vorige week zelfs niet fatsoenlijk zitten............

Oh Alexa wakker sdaaaaag
Alexa en Seth zijn lief
pi_90129762
Linda gefeliciteerd!!! en welkom! :)
een broertje of zusje voor Lotte, wat leuk zeg!

Poppedein; heb je nog contact gehad met je collega? en ben je weer een beetje gerustgesteld? :*
pi_90134141
Danic, sterkte hoor meid!

Bedankt voor jullie tips wat betreft kleertjes, ik was zelf ook maar een ukje bij de geboorte...2 kilo en 45 cm, vriendlief was gemiddeld. Ik ga dus nu niet teveel meer in maat 50 kopen.
pi_90136492
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:05 schreef twentemeisje het volgende:

Op zondag 19 december 2010 15:01 schreef mijsje het volgende:
Huup wat een prachtig idee! ik heb het ideetje gelijk even opgeslagen op de pc, mochten we het ooit zodat ik het snel terugvind wanneer wij het straks nodig hebben...

O+ :*

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 15:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zou eigenlijk op schikkeldag geboren moeten worden. Volgens mij ben ik daarom ook niet helemaal goed in elkaar gezet.

@mijsje jullie gaan het gewoon nog nodig hebben. Hou de moed erin.
:*

Aventura, vandaar. dat verklaart het wel inderdaad... een-eiig of twee-eiig? :) als het twee-eiig is, heb je dan niet zelf ook meer kans op een meerling? (nou ja, dan zou je dat wel allang weten ondertussen...)
pi_90136879
Mijsje, als Aventura een dochter krijgt, heeft die dochter een vergrootte kans op een tweeling. Het gaat van moeder op dochter en slaat altijd een generatie over.
pi_90137031
oh, zo zat het... ik wist wel dat er iets met die kansen was, maar wist niet meer precies hoe het nou zat...
:* dank je...
ik hoop trouwens dat je pijn gauw een heel stuk minder wordt... zo vervelend als je niet zo mobiel bent als je zou willen, en continu pijn voelt...
pi_90137100
Mits spontaan ontstaan natuurlijk.
Ik dacht atijd dat 1-eiige 2-lingen juist erfelijk waren en daarbij een generatie skipte.
  zondag 19 december 2010 @ 19:30:50 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90137168
Linda, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_90137860
Wow Linda wat een nieuws! Gefeliciteerd! al van de eerste schrik bekomen samen?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90138071
Feli iedereen die een kindje heeft mogen ontvangen!

Succes aan degene die nog even 'moeten'.

Onze tweeling is er, beetje te vroeg, Elin en Spencer! #jeuj! Maar twee 'dikzakken' samen 9 pond.
pi_90138350
Gefeliciteerd Reintji! En samen 9 pond is volgens mij best netjes toch?

Geniet ervan!
pi_90138434
Reintji gefeliciteerd! Leuke namen ook zeg!
Maar ik zie net in de OP dat je pas 01-02 was uitgerekend. Gaat alles goed met 2 'dikzakken'?
  zondag 19 december 2010 @ 19:56:33 #120
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_90138573
*O* gefeliciteerd Linda!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 19 december 2010 @ 19:57:43 #121
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_90138650
Reintji, wauw! Van harte gefeliciteerd!!!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_90138690
Wauw Linda! Gefeliciteerd! *O*

En Reintji, jij ook gefeliciteerd met de tweeling! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90138774
Reintji gefeliciteerd
pi_90138827
Ik ben niet bijgelezen, maar zie ik nu goed dat ik onze Linda mag feliciteren? Wat gaaf!

Ik mag een nachtje in het ziekenhuis blijven. Ik heb van Ivan buikgriep overgenomen die ineens veel erger is geworden. Ik heb verhoging en een verhoogd hartslag, de hartslag van de baby is ook verhoogd en ik viel haar bijna niet. Ik heb ook een blaasontsteking waar ik antibiotica tegen krijg en ik krijg een infuus omdat ik vanwege het vele overgeven ben uitgedroogd.

Ik lig hier alleen, want vriendlief is ook ziek en de eg
pi_90138933
*O* Reintji, gefeliciteerd met jullie twee prachtige kinderen! Wat een mooie namen! O+
  zondag 19 december 2010 @ 20:02:19 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90138946
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 19:25 schreef danic het volgende:
Mijsje, als Aventura een dochter krijgt, heeft die dochter een vergrootte kans op een tweeling. Het gaat van moeder op dochter en slaat altijd een generatie over.
Dat is hier niet het geval. Een eisprong waarbij 2 eitjes tegelijk vrijkomen, dat is erfelijk.
Daaruit komen-het woord zegt het al- twee-eiige tweelingen uit voort.
Een eeneiige tweeling krijg je als het al bevruchte eitje zich in twee splitst. Dat is een toevalstreffer!
pi_90138968
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* Linda
pi_90139005
Linda en Reintji gefeliciteerd *O*

Claudia, het zit je niet mee zeg. Hopelijk knap je snel op en ook sterkte voor de ziekenboeg thuis :*
The way you rock'n'roll
  zondag 19 december 2010 @ 20:03:30 #129
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90139007
Claudia, sterkte. Klinkt niet al te best.

Reintji en Linda van harte!
pi_90139027
dat dacht ik ook Aventura... :) maar zoals met zoveel waar ik nog niet zelf mee te maken heb gehad, wist ik het niet zeker... ;)

:o Claudia, beterschap hoor, ik hoop dat je gauw van je klachten af bent, zodat je weer lekker naar huis kan... :*
pi_90139035
Oh bah Claudia wat vervelend! Beterschap voor het hele gezin hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90139082
He gatver Claudia wat een rotnieuws :{ sterkte in het ziekenhuis. Hoop dat je snel aansterkt. :*

Reintji gefeliciteerd met de tweeling!! *O* *O* mooie namen O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90139129
Wat een baggerbericht van me. Ik kan niet goed zien wat ik schrijf. Anyway, de wegen zijn onbegaanbaar; het is een wonder dat ik hier ben gekomen.
pi_90139136
Claudia sterkte meis, het zit niet mee hè. Hoop dat je gauw weer aangesterkt naar huis mag :*
  Moderator zondag 19 december 2010 @ 20:07:03 #135
5428 crew  miss_sly
pi_90139230
Claudia, wat ontzettend naar. Hoop dat je gauw opknapt en je meisje weer goed gaat voelen! Wel goed dat je in het ziekenhuis bent.

Linda gefeliciteerd *O* wat leuk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90139260
Sterkte Claudia. Hopelijk mag je snel opgeknapt weer naar huis.
pi_90139324
Claudia wat ontzettend naar zeg :* Hopelijk gaat het snel beter met jou en jullie meisje
pi_90139363
gefeliciteerd Reintji, idd leuke namen :P
Claudia, beterschap en sterkte :* en Linda, gefeliciteerd..en succes met wennen :P
pi_90139459
Reintji, gefeliciteerd *O* . Leuke namen :Y .

Linda, wat cool O+ . Gefeliciteerd *O* .

Claudia, wat naar. Hopelijk voel je je niet al te eenzaam en ellendig daar en mag je snel weer naar huis. Het zit je allemaal niet mee. :*
pi_90139521
Och Claudia, wat vervelend!! Sterkte!

Linda2205 gefeliciteerd!!!
En Reintji, van harte met je 2 mannen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_90139562
2 mannen?? Ik dacht dat Elin een meisje was???
pi_90139563
Linda!! Gefeliciteerd!!

Claudia, jeetje wat kut allemaal. Hopelijk helpt het nachtje ziekenhuis. :*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90139575
uuuhhh

zijn t 2 jongens dan ? :o
pi_90139868
ik dacht eigenlijk ook een jongen en een meisje... Elin lijkt me geen jongensnaam... :)
pi_90140201
quote:
9s.gif Op zondag 19 december 2010 19:56 schreef RockabeIIa het volgende:
*O* gefeliciteerd Linda!
Vanwaar de PI? :o

Rein, van harte met de tweeling! Hoe gaat het met ze en met je vrouw?

Claudia, sterkte ;( Hopelijk ben je snel weer beter en thuis! :*

Hier ondertussen van de shock bekomen, maar echt "echt" is het ook nog niet. Aan de andere kant, bij Lotte vond ik het tijdens de bevalling nog moeilijk te geloven, dus ach. Vriendlief was ook wat in shock, maar blij! Het was niet geplanned, maar ook niet niet-geplanned. We hebben het gewoon op zn beloop gelaten
Lotte!
Noah!
pi_90140346
Dank allen,

Elin is een meisje idd. Naar omstandigheden aardig. Vrouw inmiddels weer thuis op de bank!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90140772
Zo hee wat een mooie namen, scusa voor de typo, ik ben een beetje harry in de warry.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_90140936
Hahaha het is u vergeven!;-)
  zondag 19 december 2010 @ 20:38:44 #149
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90140953
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een baggerbericht van me. Ik kan niet goed zien wat ik schrijf. Anyway, de wegen zijn onbegaanbaar; het is een wonder dat ik hier ben gekomen.
Jeetje, in het ziekenhuis, wat vervelend.
Ik hoop dat je snel wat opknapt, infuus zal wel helpen je wat beter te voelen en helpt in ieder geval je blaasontsteking te verdwijnen, je zal er vast van moeten plassen.
Verhoging is te verklaren, komt de snelle hartslag ook door de uitdroging/blaasontsteking of heeft dat een andere oorzaak?

Ik hoop dat je snel opknapt en lekker thuis kerst kan gaan vieren. :*
  zondag 19 december 2010 @ 20:40:14 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90141056
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:25 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Vanwaar de PI? :o

Rein, van harte met de tweeling! Hoe gaat het met ze en met je vrouw?

Claudia, sterkte ;( Hopelijk ben je snel weer beter en thuis! :*

Hier ondertussen van de shock bekomen, maar echt "echt" is het ook nog niet. Aan de andere kant, bij Lotte vond ik het tijdens de bevalling nog moeilijk te geloven, dus ach. Vriendlief was ook wat in shock, maar blij! Het was niet geplanned, maar ook niet niet-geplanned. We hebben het gewoon op zn beloop gelaten
Misschien een stomme vraag (of ik heb wat gemist) maar waarom zou je precies in shock zijn dan? Just curious :P
pi_90141262
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zo hee wat een mooie namen, scusa voor de typo, ik ben een beetje harry in de warry.
En hoe komt dàt zo? :+
  zondag 19 december 2010 @ 20:44:07 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90141287
Gefeliciteerd Reintji!

Beterschap Claudia! Wat rot zeg! -O-
pi_90141296
Shit, Claudia, wat rot! Ik hoop dat de medicijnen hun werk doen en dat je je snel beter gaat voelen. En dat je ook je meisje weer goed gaat voelen. Sterkte! :*

Rentjil, gefeliciteerd! Wel vroeg zo he, maar klinkt goed, samen negen pond.

:o Mijn buik is ontploft. Of, nou ja, ik was in de stad vandaag met zuslief en had wel een positiebroek aan, maar dezelfde als gisteren, dus dat ding bleef van mijn kont zakken. We schoten even een positiemodezaak binnen en ik daar een broek gepast en een shirt met vestje erbij. Ik ging er voor mijn gevoel 'plat' de kleedkamer in en toen ik eruit kwam had ik een buik. Aha, goede kleding doet dus ook heel wat. Het wordt gewoon fototijd.
En ik ben de sneeuw beu, mijn banden doen zeer van het overeind houden.
pi_90141392
Reintji gefeliciteerd met je dochter en zoon! Fijn dat het naar omstandigheden goed met ze gaat. Sterkte voor de komende tijd

Claudia, bah zeg! Wel goed dat je in het ziekenhuis bent zodat je even kunt aansterken van alles. Beterschap voor jou en hopelijk ben je snel weer op de been en weer thuis
pi_90141650
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:40 schreef Aventura het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag (of ik heb wat gemist) maar waarom zou je precies in shock zijn dan? Just curious :P
Nouja..gewoon niet verwacht. We waren niet echt aan het proberen ofzo. Voor Lotte "planden" we onze tijd samen, zal ik maar zeggen ;) En nu was het meer van, als het komt dan komt het en anders niet, we zien wel. Het was een echte toevalstreffer :') Verder voel ik ook niks ofzo, terwijl ik bij Lotte vanaf dag 1 na NOD misselijk was.
Lotte!
Noah!
pi_90141718
Claudia, vervelend zeg! Sterkte in het ziekenhuis, en hopen dat je je snel beter voelt..
  zondag 19 december 2010 @ 20:55:41 #157
238474 Jeetjejom
pi_90142084
Reintji gefeliciteerd met de dame en heer! En wat een mooie namen!

Claudia veel beterschap hoor! Snel weer bij je mannetje(s) thuis zijn!
Jouw warmte is genoeg
pi_90142459
Linda, als ik 1 ding geleerd hebt is dat deze zwangerschap niet te vergelijken is met die van Driekus. En ik herken je ' shocking ' wel hoor...het duurde hier ook even.
pi_90142559
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:00 schreef mefke79 het volgende:
Linda, als ik 1 ding geleerd hebt is dat deze zwangerschap niet te vergelijken is met die van Driekus. En ik herken je ' shocking ' wel hoor...het duurde hier ook even.
Ja, dat is het natuurlijk ook niet. Maar je gaat toch onbewust "zoeken" naar dingetjes. Ben wel bang voor mn bekken. Einde van de zwangerschap van Lotte kon ik amper nog lopen... eens zien hoe lang het nu duurt ;(
Lotte!
Noah!
pi_90142799
Linda gefeliciteerd *O* Wat leuk zeg!

Enneh het hoeft natuurlijk niet zo te gaan als bij je vorige zwangerschap he? Ik heb bij de zwangerschap van Linde mega-bekkenklachten gehad en bij de zwangerschap van Esmee he-le-maal niks.
pi_90143830
Ik wou het net zeggen Linda, ik nu wel last, maar het is anders en veel minder hinderlijk dan de vorige keer. Ik denk dat ik nu ook beter weet wat ik wel en niet moet doen.
pi_90143986
weet je wat wel een voordeel is van dit weer? Ik durf zelf niet echt te rijden en de McDonalds is toch al gauw een kwartier, dus daar kom ik nu niet terwijl ik al een week zin heb in een hamburger.
pi_90144608
Reintji, gefeliciteerd met Elin en Spencer *O*

Linda gefeliciteerd met je zwangerschap!

PMgirl, fijn dat de termijnecho goed was en dat je nu een weekje naar voren bent geschoven. Nu sluit jij de rij van juni af ;)

Claudia, beterschap! Dat zal wel even schrikken zijn geweest! Ik hoop dat jullie allemaal weer snel opknappen en dat je de kleine weer snel voelt... :*

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:19 schreef mefke79 het volgende:
weet je wat wel een voordeel is van dit weer? Ik durf zelf niet echt te rijden en de McDonalds is toch al gauw een kwartier, dus daar kom ik nu niet terwijl ik al een week zin heb in een hamburger.
Haha :) ... tja, elk nadeel heeft z'n voordeel! :D Wij hadden vandaag alvast onze beste vrienden op visite voor Bassies verjaardag en de mannen zijn even naar de Mac gereden voor een McFlurry! Hhhm... was zolang geleden... Morgen moet ik wel weer naar de diëtiste... daar heb ik niet zoveel zin in;)...
  zondag 19 december 2010 @ 21:31:24 #164
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90144887
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:49 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Nouja..gewoon niet verwacht. We waren niet echt aan het proberen ofzo. Voor Lotte "planden" we onze tijd samen, zal ik maar zeggen ;) En nu was het meer van, als het komt dan komt het en anders niet, we zien wel. Het was een echte toevalstreffer :') Verder voel ik ook niks ofzo, terwijl ik bij Lotte vanaf dag 1 na NOD misselijk was.
Leuk hoor :) Heerlijk om er zo ontspannen mee om te gaan.
Geniet ervan!
  zondag 19 december 2010 @ 21:46:31 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90146052
Reintji, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_90146327
Hier begint de spanning toch wel een beetje toe te nemen.
Gisteravond echt zo'n onrustig gevoel in m'n hoofd, dus voor ik naar bed ging heb ik nog de was gevouwen en gestreken, de keuken opgeruimd en schoongemaakt.
Ook nu merk ik dat ik alles toch een beetje aan kant wil hebben en bij wil zijn met bijvoorbeeld de was, nja het zal een vorm van nesteldrang zijn denk ik dan maar ;)
pi_90146490
aaah Claudia, wat naar toch... zo alleen in het ziekenhuis. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. En dat je snel weer naar huis kan, lekker bij je man en lieve Ivan.
en natuurlijk dat het met je buikmeisje goed gaat :*
pi_90146588
Showkloon, sta je open voor raden via pm?! Ik ben erg benieuwd of ik gelijk heb!
pi_90146720
nou kom maar op met die PM mefke ;) ben benieuwd
pi_90147065
done!

Ik heb net even gekeken naar mijn oude buikfoto's. Conclusie: ik loop een week of twee achter op de vorige keer. Goed voor mijn ego: mijn nieuwe spijkerbroek is een 32. 32! ik heb al jaren geen 32 meer aan, was al heel trots op mijn laatste normale spijkerbroek die 33 is.
pi_90147135
Claudia, wat naar! Fijn dat je wel nog in het ziekenhuis kon komen. Maar wel jammer dat je lief er niet bij kan blijven. En dat je Ivan een nachtje moet missen.
Maar daar houden ze jou en Ivans zusje goed in de gaten. Beterschap! :*
pi_90147433
mijn raadskills worden niet beter in de zwangerschap, dat blijkt wel :N
pi_90148378
Claudia, wat een rotbericht! Heel veel sterkte en hopelijk ben je snel weer thuis! Wel fijn dat ze je meisje goed in de gaten houden :*

Reintji gefeliciteerd met je zoon en dochter!

Linda, gefeliciteerd!
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 19 december 2010 @ 22:27:50 #174
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90149309
Linda, wat gaaf joh, gefeliciteerd *O*
En heb je straks nou 2 kinderverjaardagen kort na elkaar, of zit ik verkeerd te tellen?

Claudia, hopelijk knap je gauw op en mag je weer lekker naar huis toe :*
.... met gevoel voor drama....
pi_90149743
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 22:27 schreef Kersjes het volgende:
Linda, wat gaaf joh, gefeliciteerd *O*
En heb je straks nou 2 kinderverjaardagen kort na elkaar, of zit ik verkeerd te tellen?

Claudia, hopelijk knap je gauw op en mag je weer lekker naar huis toe :*
Volgens mij zit er een maandje tussen...max.? Maar ik weet eigenlijk niet precies hoe ver ik ben.. Lotte is op eerste kerstdag verwekt en kwam met 40+3 op 20-09. Dat ga ik iig niet redden, dan is de baby er al

Mefke, wie dacht je? O-)
Lotte!
Noah!
pi_90151322
linda ik dacht zelfs nog even dat jij het was!
pi_90151817
Ik heb even een dip. Ik voel me zo slecht, ben alleen, en het hele gedoe doet me net iets te veel aan m'n vader denken toen hij overleed. Gelukkig is de verpleegkundige heel lief, en de gynaecoloog ook.
pi_90151910
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb even een dip. Ik voel me zo slecht, ben alleen, en het hele gedoe doet me net iets te veel aan m'n vader denken toen hij overleed. Gelukkig is de verpleegkundige heel lief, en de gynaecoloog ook.
-O-

In het ziekenhuis liggen is ook stom en alleen al helemaal. Lig je alleen op een kamer? Ik lag iedere keer net zo lang tv te kijken ter afleiding tot ik in slaap viel. Hopelijk mag je snel weer weg en komt je lief morgen langs!

Mefke... ik doe toch niet mee met SS :D
Lotte!
Noah!
pi_90153151
quote:
Och Claudia. In het ziekenhuis liggen is sowieso niet leuk en al helemaal niet als je er zulke vervelende herinneringen aan hebt. Hopelijk gaat de nacht een beetje snel voorbij voor jou en kan je morgen lekker weer naar huis
pi_90153299
:* Claudia,
wat naar voor je meid... ik zou zo graag met je ruilen, dat je gewoon lekker naar huis kan en naar je mannen... :* Mag je morgen weer naar huis? of weet je dat nog niet? :* een dikke knuffel voor jou hoor!
pi_90153363
quote:
Oh bah. Kun je niet lekker lang met je lief bellen? of mag dat niet?
Hopelijk kun je zo lekker slapen, en is de nacht zo voorbij.
Ik ben niet letterlijk bij je, maar denk wel aan je! Sterkte. :*
pi_90153627
Claudia wat Oeke zegt, t is niks leuk zo. Hopelijk kun je een beetje slapen en is het snel morgen.
ik denk aan je :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90163081
Claudia, heb je een beetje lekker geslapen? Hoop dat je vandaag naar huis mag!
pi_90163143
Claudia hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen en voel je je beter.
Linda dat was dus het probleem, jij doet niet mee.
  maandag 20 december 2010 @ 07:50:06 #185
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90163419
quote:
He bah, wat ellendig Claudia. Hopelijk mag je snel weer naar huis schat :* .

Linda gefeliciteerd!

En Reintji van harte met je twee kleine 'spekkies', geniet!
pi_90163433
Hopelijk heb je een goede nacht gehad claudia en mag je weer naar huis vandaag

39 weken vandaag ? eigenlijk niets bijzonders te melden want het gaat gewoon goed hier
Niet echt gerommel ofzo, gewoon rustig!
pi_90163465
Lief van jullie! Julien berichtjes hebben me goed gedaan. Ik heb een aardige nacht gehad en hoop naar huis te mogen. Even de onderzoekjes afwachten.

Gister heeft de arts-assistent nog naar extra dingen gekeken om een longembolie uit te sluiten en dat heeft me erg gerustgesteld. Het duurde allemaal ook zo lang. Ik ben alleen naar het ziekenhuis gekomen vraag niet hoe) waar ik om half zes was en tot middernacht heb ik op een onderzoekskamwr gelegen zonder tv of andere afleiding. Nou ja, het scheelde dat ik te beroerd was voor wat dan ook. Nu lig ik in een charmant operatiehemd omdat ik helemaal niks bij me heb. Ik hoop dat mijn lief de weg op kan om me te bezoeken en wat te brengen. Ik ga in ieder geval nooit meer naar het ziekenhuis zonder een logeertas!
  maandag 20 december 2010 @ 08:05:33 #188
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90163524
claudia :* Ik duim voor je dat je snel naar huis mag!!!
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 20 december 2010 @ 08:11:02 #189
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90163573
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 07:56 schreef Claudia_x het volgende:
Lief van jullie! Julien berichtjes hebben me goed gedaan. Ik heb een aardige nacht gehad en hoop naar huis te mogen. Even de onderzoekjes afwachten.

Gister heeft de arts-assistent nog naar extra dingen gekeken om een longembolie uit te sluiten en dat heeft me erg gerustgesteld. Het duurde allemaal ook zo lang. Ik ben alleen naar het ziekenhuis gekomen vraag niet hoe) waar ik om half zes was en tot middernacht heb ik op een onderzoekskamwr gelegen zonder tv of andere afleiding. Nou ja, het scheelde dat ik te beroerd was voor wat dan ook. Nu lig ik in een charmant operatiehemd omdat ik helemaal niks bij me heb. Ik hoop dat mijn lief de weg op kan om me te bezoeken en wat te brengen. Ik ga in ieder geval nooit meer naar het ziekenhuis zonder een logeertas!
Gelukkig is de nacht aardig gegaan! Ik word echt een beetje verdrietig van je verhaal, je wilt daar dan ook helemaal niet alleen zijn. Dus gewoon nog een dikke kus voor jou!
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 08:28:25 #190
5428 crew  miss_sly
pi_90163726
Claudia, wat een verdrietig verhaal, helemaal alleen naar het ziekenhuis. Alsof naar het ziekenhuis moeten omdat je je niet goed gneoeg voelt niet al naar genoeg is.
Als je vriend niet kan komen, en je hebt iets nodig, kan ik misschien iets doen. Laat maar weten, ik zit vlakbij!
Ik hoop dat je straks gewoon naar huis kunt :*
pi_90164722
Claudia wat vervelend dat je naar het ziekenhuis moest en ook moest blijven! Het weer werkt dan inderdaad helemaal niet mee! Ik hoop dat je vandaag gewoon weer lekker naar huis mag!

Linda wat leuk! Gefeliciteerd!

Reintji gefeliciteerd met de geboorte van jullie twee wondertjes!
pi_90165204
Reintji en Linda, gefeliciteerd!

Och Claudia toch. :{
Wat naar dat je nu in het ziekenhuis ligt, en dan ook nog alleen en met nare herinneringen.
En daar bovenop ook nog dat stomme weer (die sneeuw mag van mij ook wel weg nu, niet fijn als je echt ergens (snel) moet kunnen zijn :N ), hopelijk lukt het je lief om wat spulletjes te brengen.
Ben je al wel wat opgeknapt?
Beterschap. :*
pi_90165206
SPOILER
O+
pi_90165252
Gefeliciteerd Cyntia, en welkom!
pi_90165631
Ah claudia toch z-huis zijn zo niet prettig he. Hopelijk mag je snel naar huis maar dan wel wat opgeknapt

@Cyntia welkom
pi_90165704
Reintji, gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling.
Cyntiaa, welkom en ook gefeliciteerd.

Claudia, beterschap meid, hopelijk mag je vandaag weer naar huis! Ik ga voor je duimen.

Ik word gek van de jeuk op mijn benen, sinds ik zwanger ben zijn mijn onderbenen uitgedroogd en bedekt met rode vlekken, lijkt haast wel een soort exceem. Die plekjes bloeden ook snel, iets te hard met de handdoek erover en het ligt open.
pi_90165960
Cynthia, gefeliciteerd en welkom hier!

Ik moet toch nog een nachtje blijven. Vriendlief is onderweg met spulletjes (dankjewel voor het aanbod, miss!) en Ivan gaat een nachtje uit logeren. De wegen zien er gelukkig iets beter uit.
pi_90166013
Claudia, jemig meid! Wel fijn dat ze je heel goed in de gaten houden... Knuffel! :*
pi_90166064
hè jeetje claudia wat rot allemaal :{ fijn dat ze je goed in de gaten houden maar t is toch mooi rot allemaal. -O-
Wel fijn dat je lief je spullen kan komen brengen, hopelijk kom je de dag een beetje door :*

Cynthia welkom en gefeliciteerd!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90166460
Ik ga hier snel even bijlezen... Handig zo'n topic :s)

Heb helaas last van een hele droge, jeukerige huid dus veel vet houden. De 28e hebben we onze 2e echo *;

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyntiaa op 20-12-2010 10:49:22 ]
  maandag 20 december 2010 @ 10:43:12 #201
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90166499
claudia wat rot zo in het ziekenhuis :* wel fijn dat je lief kan komen.

cyntiaa gefeliciteerd.

Reintji gefeliciteerd met je 2 ling.
pi_90166742
Nienna en Cyntia, hier ook last van een droge huid. Ik smeer als ik eraan denk, en gelukkig is het nog redelijk vol te houden.
pi_90166874
Balen dat je nog een nachtje moet blijven claudia. Fijn dat je lief je spullen kan komen brengen
pi_90167335
:* Claudia, even een knuffel en hopelijk morgen echt naar huis... :*
  maandag 20 december 2010 @ 11:47:56 #205
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90168912
Claudia een dikke knuffel van mij!
Nieuwe zwangeren: Welkom :)
Ben vandaag supermoe :O
Poppedein, nog wat gehoord van je collega over je kleintje? Heeft ze je gerust kunnen stellen?
  maandag 20 december 2010 @ 12:05:00 #206
267164 ik80lll
pi_90169687
Nieuwe zwangeren gefeliciteerd ;)

Claudia, rot dat je moet blijven, maar ja door dit weer ploeteren is ook niks...

Ben gister 10 min buiten geweest, een poging gedaan om met de kinderen buiten te spelen.
Alleen lag ik daardoor gister wel heel vroeg in bed hahahaha
Dat werd niks.
Kreeg gister ook een mail dat de meubels misschien niet woensdag komen ivm het slecht weer.
Argh nee doe me dat niet aan. Lief heeft een vriendelijk mailtje teruggestuurd en nu wachten we even het weer af.
Ik zou echt zo graag weer in een normaal hoog bed willen liggen.... En de kinderkamer moet afgemaakt worden, wil ook weleens aan beginnen, kleertjes wassen ed.
Ik hoop echt dat het morgen lukt.
pi_90170246
Balen ik80 maar het weer is ook wel erg slecht momenteel.
  maandag 20 december 2010 @ 15:10:30 #208
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_90178749
Zo, weer even bijgelezen.
Wat ontzettend balen dat je in het ziekenhuis ligt Claudia. Sterkte daar :*.

@Tank: ik ben ook keimoe -O-. Terwijl ik dat van het weekend een stuk minder had.
Ik kan me ook niet concentreren op m'n werk. Gelukkig is het donderdagmiddag vakantie O+.
pi_90179276
Claudia, wat ontzettend rot dat je in het ziekenhuis ligt en ook nog niet naar huis mag! Thumbs up dat je gegaan bent, terwijl dat niet makkelijk geweest is, ik kan me in ieder geval voorstellen dat t je flink overvallen heeft te moeten blijven. Ik hoop dat jullie op deze manier alle 3 zo snel mogelijk weer een beetje aansterken en je je kleine meiske ook gaw weer wat meer voelt. Ze wordt goed in de gaten gehouden, dus dat geeft jou mooi de kans wat meer energie in jezelf te steken. Beterschap!

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:47 schreef The_Tankgirl het volgende:
Poppedein, nog wat gehoord van je collega over je kleintje? Heeft ze je gerust kunnen stellen?
Wat lief dat je t vraagt, (en ook de anderen trouwens!) Ik heb gister nog even contact gehad met mijn collega en het e.e.a nog even kortgesloten met haar. Ze heeft me toegezegd dat ze morgen de metingen nog een keer over zal en wil doen, omdat ook zij het toch wel wat vreemd vond, maar ze heeft me ook op het hart gedrukt dat juist de buikomvang en de meting van het bovenbeentje zo veelzeggend zijn voor de uiteindelijke uitkomst of verdenking op syndromen en die waren juist allebei gewoon heel prima. Zij heeft me verzekerd dat ze bij twijfel mensen om het minste of geringste naar een 3e lijns centrum laat gaan voor een GUO (de geavanceerde variant van een SEO) en dat ze natuurlijk júist haar collega om het minste of geringste al gestuurd zou hebben. Ze zag er gelukkig nogmaals echt geen noodzaak in, maar begreep wel heel goed mijn onrust. Vandaar dat ze m dinsdag nogmaals meet (al denk ik niet dat het heel veel uit zal halen, misschien dat het door een meetfout een dagje scheelt, maar zeker niet meer dan een week!) en dat we dan nogmaals samen beoordelen of de bevindingen verantwoord zijn of verder onderzoek nodig is... even afwachten dus, haar woorden me in ieder geval al weer een hoop gerustgesteld! Ik moet er toch meer de tijd voor nemen om tijdens dat soort onderzoeken minder de rol van zorgverlener aan te willen nemen en gewoon in mijn moederol te blijven..dat blijf ik lastig vinden!
  maandag 20 december 2010 @ 15:46:32 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90180889
Ben zowaar voor het eerst en beetje misselijk. Het stelt weinig voor, maar ik merk nu tenminste iets van mijn zwangerschap. En dat met 10wk5dg. We hebben pas 4 januari termijnecho dus een teken van zwangerschap is wel fijn.
pi_90180951
Ik ben zo blij dat mijn misselijkheid zo goed als over is :s) 2 weken lang geen trek gehad in het meeste eten of drinken -O-
pi_90183209
Fijn dat ze je een beetje gerust heeft kunnen stellen poppedein :*

Mrien ben je alweer 39 weken :o jeumig wat gaat dat hard zeg!
Ben je dr klaar voor? :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90184225
@aventura ik hoop dat het daarbij blijft. Maar een teken kan idd erg geruststellend zijn
@cybtiaa fijn da het bij jou over is
@poppedein fijn dat je toch enigzins gerustgesteld bent
@mrein 39wk nog eventjes

Ik heb trouwens een goed dag. Ik ben wel erg misselijk maar hoef niet meer zoveel te spugen.

Iemand al iets van Baboussa gehoord? Ik vind het wel opmerkelijk dat ze consequent postte en nu ineens niet meer.
  maandag 20 december 2010 @ 17:11:14 #214
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90185761
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:45 schreef ferrari_rood het volgende:

Iemand al iets van Baboussa gehoord? Ik vind het wel opmerkelijk dat ze consequent postte en nu ineens niet meer.
Ik vond mezelf al zo'n miep, maar ik maak me ook echt een beetje zorgen om d'r. Heb ook nog een pm gestuurd, maar verwacht daar natuurlijk geen reactie als ze ook niet in OUD post... Kent niemand hier haar persoonlijk?
pi_90186623
Zou ik in het op lijstje mogen, ik ben 7 Augustus uitgerekend. Vandaag hebben we een echo gehad en hebben we een kloppend hartje gezien! Ik dacht zelf dat ik langer zwanger was omdat ik ervan uit ging dat ik de dag van mijn positieve ovulatietest een eisprong had en dat is dus niet zo. Ik heb eigenlijk weinig klachten behalve dat ik erg fel (pissig) schijn te zijn, en ik ben de laatste week misselijk en lust niks. Ik ben meer een meelezer dan een mee-poster maar ga mijn best doen!
  maandag 20 december 2010 @ 17:53:28 #216
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90187682
*O* wat onwijs fijn vrouwtje-theelepel!! :*
pi_90190801
vt ! Juh!
Ik begin me nu ook echt zorgen te maken om basboussa. Ze had haar moeder op bezoek maar dat was toch niet zo lang?!
pi_90191426
VT, wat goed!! Gefeliciteerd!
pi_90192766
dat vroeg ik me vanmiddag in het SecretSantatopic ook al af Mefke... ik hoop maar dat er niks aan de hand is, en dat door hevige sneeuwval de internetverbinding gewoon even op z'n gat ligt ofzo...

*O* VT wat een fijn nieuws! *O*
  maandag 20 december 2010 @ 19:39:05 #220
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90192807
Vrouwtje Theelepel, gefeli!!!
Basboouuussaa, where are you?
  maandag 20 december 2010 @ 20:01:31 #221
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90194157
Vrouwtje Theelepel, gefeliciteerd!

Ik las iets over moe, check. Iets over een droge huid, check.

Eerlijk, ik snap niet hoe sommige zwangeren het allemaal doen. Ik bedoel, als Joep om 12.30 gaat slapen, dan ga ik mee, ik lig rustig tot 15.00 helemaal plat en duik daarna om 22.00 weer mijn nest in tot 07.00 uur.

Ik weet niet wat Basboussa had gezegd... ze zou inderdaad even niet posten...

Mrien, nog even en dan heb jij gewoon je kindje alweer in je armen! Heerlijk!

Aventura, wees blij joh! Ik ging zaterdag boodschappen doen met kind en man. Halverwege ik zo: volgens mij moet ik overgeven. Hij: echt? Ik: ik denk het... even stil allebei, dus ik zo: nee het gaat weer wel. Wij lopen verder. Ik: ik krijg wel een beetje een natte mond van binnen. HIj: dan moet je dus wel overgeven! Duwt me een straatje in, neemt Joep van me over en ja hoor... daar kwam het... En het stomme is dan dat ik me vreselijk loop op te winden of iemand het ziet. Mijn lief zei: ja de hele buurt denkt nu dat je een alcoholist bent.

Wij hebben 20-1 de 20 weken echo. Ik ben zoooo benieuwd!
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 20 december 2010 @ 20:14:12 #222
94046 PM-girl
pi_90195017
Vrouwtje Theelepel en Cyntiaa, gefeliciteerd *O* en welkom! *O*

Reintji, gefeliciteerd met je tweeling *O*

Claudia, wat rot dat je in het ziekenhuis bent beland, helemaal alleen ook nog. :{ Hopelijk voel je je vlug goed genoeg om weer naar huis te mogen. Sterkte! :*
*
  maandag 20 december 2010 @ 20:15:11 #223
94046 PM-girl
pi_90195087
Poppedein, ik las dat jij een nieuwe meting krijgt. Fijn, ik hoop dat die je meer gerust kan stellen, goed dat je collega je zo serieus neemt in elk geval.

Aventura, wil je wat misselijkheid van mij hebben? ;) Ik heb inmiddels wel genoeg bevestiging :P
*
  maandag 20 december 2010 @ 20:16:05 #224
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90195154
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:20 schreef Poppedein het volgende:
Claudia, wat ontzettend rot dat je in het ziekenhuis ligt en ook nog niet naar huis mag! Thumbs up dat je gegaan bent, terwijl dat niet makkelijk geweest is, ik kan me in ieder geval voorstellen dat t je flink overvallen heeft te moeten blijven. Ik hoop dat jullie op deze manier alle 3 zo snel mogelijk weer een beetje aansterken en je je kleine meiske ook gaw weer wat meer voelt. Ze wordt goed in de gaten gehouden, dus dat geeft jou mooi de kans wat meer energie in jezelf te steken. Beterschap!

[..]

Wat lief dat je t vraagt, (en ook de anderen trouwens!) Ik heb gister nog even contact gehad met mijn collega en het e.e.a nog even kortgesloten met haar. Ze heeft me toegezegd dat ze morgen de metingen nog een keer over zal en wil doen, omdat ook zij het toch wel wat vreemd vond, maar ze heeft me ook op het hart gedrukt dat juist de buikomvang en de meting van het bovenbeentje zo veelzeggend zijn voor de uiteindelijke uitkomst of verdenking op syndromen en die waren juist allebei gewoon heel prima. Zij heeft me verzekerd dat ze bij twijfel mensen om het minste of geringste naar een 3e lijns centrum laat gaan voor een GUO (de geavanceerde variant van een SEO) en dat ze natuurlijk júist haar collega om het minste of geringste al gestuurd zou hebben. Ze zag er gelukkig nogmaals echt geen noodzaak in, maar begreep wel heel goed mijn onrust. Vandaar dat ze m dinsdag nogmaals meet (al denk ik niet dat het heel veel uit zal halen, misschien dat het door een meetfout een dagje scheelt, maar zeker niet meer dan een week!) en dat we dan nogmaals samen beoordelen of de bevindingen verantwoord zijn of verder onderzoek nodig is... even afwachten dus, haar woorden me in ieder geval al weer een hoop gerustgesteld! Ik moet er toch meer de tijd voor nemen om tijdens dat soort onderzoeken minder de rol van zorgverlener aan te willen nemen en gewoon in mijn moederol te blijven..dat blijf ik lastig vinden!
Ik hoop dat ze je morgen gerust kan stellen :*
pi_90195809
Ja Basboussa zou even niet posten, maar ik geloof dat het 29 november was dat ze voor het laatst postte en zo lang bleven haar moeder en zus niet, want die waren op tijd om haar cadeautje voor SS weer mee terug te nemen naar hier. Dat gaat nu niet meer lukken.

Poppedein, ik hoop dat de nieuwe metingen je gerust kunnen stellen.

Droge huid, ja tot bloedens toe. Onderbenen, onderrug, tussen neus en lippen, alles is uitgedroogd. En jeuk :X
Moe valt mee, maar dat is denk ik omdat ik gewoon heel rustig aan doe. En ik heb buik, ik zal mijn man straks eens even een foto laten maken. Vandaag voor het eerst gaan werken in positiekleding, zit toch wel lekker moet ik toegeven.
  maandag 20 december 2010 @ 20:30:11 #226
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90196196
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:25 schreef mefke79 het volgende:
Ja Basboussa zou even niet posten, maar ik geloof dat het 29 november was dat ze voor het laatst postte en zo lang bleven haar moeder en zus niet, want die waren op tijd om haar cadeautje voor SS weer mee terug te nemen naar hier. Dat gaat nu niet meer lukken.

Poppedein, ik hoop dat de nieuwe metingen je gerust kunnen stellen.

Droge huid, ja tot bloedens toe. Onderbenen, onderrug, tussen neus en lippen, alles is uitgedroogd. En jeuk :X
Moe valt mee, maar dat is denk ik omdat ik gewoon heel rustig aan doe. En ik heb buik, ik zal mijn man straks eens even een foto laten maken. Vandaag voor het eerst gaan werken in positiekleding, zit toch wel lekker moet ik toegeven.
weheheh, daar begint de verslaving aan positiekleding :P
Ik heb juist overal last van een vette huid. Pukkeltjes brrrr.
pi_90196705
Vrouwtje-theelepel, wat een heerlijk nieuws!
Ik snap dat het misschien moeilijk voor je is, maar ik hoop heel hard dat je onbezorgd kunt genieten van je zwangerschap. :*
pi_90197549
vt welkom wat een goed nieuws.
pi_90197589
Vrouwtje Theelepel, wat gaaf! *O* Een kloppend hartje O+

En OMG LINDA WAT DOE JE NOU :o :D *O* ik wilde je heel enthousiast PMen omdat je het zo sneaky in een spoiler hebt gezet, maar je PMbox is vol.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 20 december 2010 @ 20:51:44 #230
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90197659
quote:
Op maandag 20 december 2010 20:15 schreef PM-girl het volgende:
Poppedein, ik las dat jij een nieuwe meting krijgt. Fijn, ik hoop dat die je meer gerust kan stellen, goed dat je collega je zo serieus neemt in elk geval.

Aventura, wil je wat misselijkheid van mij hebben? ;) Ik heb inmiddels wel genoeg bevestiging :P
Laat maar hehe. Realiseer me dat ik geluk heb zo weinig klachten te hebben!
  maandag 20 december 2010 @ 21:15:55 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90199454
quote:
Op maandag 20 december 2010 20:01 schreef seilram het volgende:

Ik las iets over moe, check. Iets over een droge huid, check.

Eerlijk, ik snap niet hoe sommige zwangeren het allemaal doen. Ik bedoel, als Joep om 12.30 gaat slapen, dan ga ik mee, ik lig rustig tot 15.00 helemaal plat en duik daarna om 22.00 weer mijn nest in tot 07.00 uur.

Ik weet niet wat Basboussa had gezegd... ze zou inderdaad even niet posten...

Mrien, nog even en dan heb jij gewoon je kindje alweer in je armen! Heerlijk!

Aventura, wees blij joh! Ik ging zaterdag boodschappen doen met kind en man. Halverwege ik zo: volgens mij moet ik overgeven. Hij: echt? Ik: ik denk het... even stil allebei, dus ik zo: nee het gaat weer wel. Wij lopen verder. Ik: ik krijg wel een beetje een natte mond van binnen. HIj: dan moet je dus wel overgeven! Duwt me een straatje in, neemt Joep van me over en ja hoor... daar kwam het... En het stomme is dan dat ik me vreselijk loop op te winden of iemand het ziet. Mijn lief zei: ja de hele buurt denkt nu dat je een alcoholist bent.

Wij hebben 20-1 de 20 weken echo. Ik ben zoooo benieuwd!
Jee, nog tot zo lang misselijk? Balen hoor!
Over moeheid: als werkende heb ik geen keus. Ik moet door! Er staat geen bedje voor me klaar daar ofzo :P Nu ik thuiszit vanwege mijn gebroken hand, doe ik vaker een tukje. Maar dat kan ook door verveling komen.
  maandag 20 december 2010 @ 21:32:24 #232
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90200657
Ben me vanavond rot geschrokken... werd gebeld door de huisartsenpost. Heb vanmiddag bloed geprikt omdat ik sinds gisteren ineens een vrij pijnlijk linkeronderbeen heb. Dus even voor de zekerheid laten zien om een trombosebeen uit te sluiten. HA vond het er niet zo uitzien (is niet rood en glanzend/gezwollen) maar heeft voor de zekerheid wel even bloed laten prikken. Een trombosebeen kan namelijk ook wel eens voorkomen zonder die uiterlijke kenmerken.

Nu werd ik dus om 20u gebeld of ik naar de huisartsenpost kon komen omdat de D-dimeer-waarde flink (letterlijk door de arts gezegd) verhoogd is. En ze wilden dat niet afwachten tot morgen... Ze hebben geprobeerd mijn HA te bereiken maar dat lukte niet, hadden zichzelf daar een uur voor gegeven en dus met mij rechtstreeks gebeld.

We knepen 'm dus wel en zijn in de auto gestapt en naar de HAP gereden. Daar moest ik mijn verhaal doen en meteen begon de huisarts te glimlachen. Mijn D-dimeer-waarde zat op 577, dat is te hoog (normaal onder of rond de 50 meen ik), maar die waarde is dus altijd verhoogd tijdens de zwangerschap... Bij een trombosebeen zou de waarde nog veel hoger zijn geweest. Ze hebben ons dus voor niets laten schrikken.

Wel goed dat ze zo alert zijn op bloeduitslagen buiten de normale werktijden om, dat vind ik wel geruststellend. En liever zo dan andersom. Maar in dat halve uurtje tussen het telefoontje en de geruststellende woorden van de huisarts daar zat ik 'm wel goed te knijpen ;).
pi_90200807
Oh TM wat schrikken zeg. Gelukkig zijn ze wel alert maar die angst die je dan voelt ik echt killing lijkt mij.
  maandag 20 december 2010 @ 21:36:22 #234
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90200952
Wat eng TM. Maar heeft de ha nog iets anders gedaan om trombose uit te sluiten? Je had tenslotte klachten?
  maandag 20 december 2010 @ 21:40:45 #235
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90201268
Thanks meiden. De waarde sloot volgens haar een trombosebeen uit en klinisch waren er ook helemaal geen aanwijzingen. De pijn kon volgens haar een aantal oorzaken hebben:
- diep liggende spatader (ik heb sinds ik zwanger ben in dat been meerdere spataderen ontwikkeld)
- spierspasme door de MS
- het vocht dat ik in mijn benen vasthoud (ik heb echt veel vocht in mijn benen sinds een aantal weken, met huisarts ook over steunkousen gesproken)

Bloeddruk en suiker zijn prima, geen ontstekingen, dus er is zoals het zich laat aanzien niets schokkends aan de hand. Ik ga nog beter letter op mijn zoutinname (die is al veel lager dan eerst) en vochtinname.
pi_90202488
TM de schrik sloeg even bij me aan, goed dat je gelijk naar de dokter bent gegaan en dat het goed is onderzocht. Houdt het de komende tijd gewoon goed in de gaten. Je hoeft geen uiterlijke kenmerken te hebben (dat had ik ook niet na al 3,5 dag met een trombosebeen te hebben gelopen). Wat ik karakterestiek vond was pijn die erger wordt naarmate je meer loopt ( het voelt namelijk als spierpijn die is ontstaan door kramp, door te lopen wordt die pijn meestal minder) ook als een bloedprop echt de boel helemaal afsluit en het vocht niet meer wegkan voelt het alsof je kramp het die maar niet wegtrekt.

Wat Claudia ook weleens heeft verteld, als deze pijn ineens verdwijnt kan het propje los zijn geschoten en kan je dus een longembolie krijgen. Dan wordt je dus benauwd of erger... ( let hier dus ook goed )

Als je over een paar dagen nog last hebt, gelijk weer bellen hoor!

En als je vragen hebt mag je me ook altijd pmen.
pi_90202518
Jee TM, dat is wel schrikken.
Fijn dat het geen trombosebeen is!
pi_90203905
TM, dat is schrikken! Ik herken de pijn ook wel een beetje van het vocht. Die steunkousen misschien toch eens proberen?
De buikfoto is trouwens gemaakt en geplaatst, wel grappig om zo te zien.

O enne, hydrofielluiers kun je nooit te veel hebben kwam gisteren weer eens achter. Omdat mijn neus en omgeving zo enorm droog en pijnlijk zijn, was mijn neus snuiten al pijnlijk...drie keer raden wat ik gedaan heb. :+
  maandag 20 december 2010 @ 22:15:16 #239
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90203992
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 21:56 schreef wickie het volgende:
TM de schrik sloeg even bij me aan, goed dat je gelijk naar de dokter bent gegaan en dat het goed is onderzocht. Houdt het de komende tijd gewoon goed in de gaten. Je hoeft geen uiterlijke kenmerken te hebben (dat had ik ook niet na al 3,5 dag met een trombosebeen te hebben gelopen). Wat ik karakterestiek vond was pijn die erger wordt naarmate je meer loopt ( het voelt namelijk als spierpijn die is ontstaan door kramp, door te lopen wordt die pijn meestal minder) ook als een bloedprop echt de boel helemaal afsluit en het vocht niet meer wegkan voelt het alsof je kramp het die maar niet wegtrekt.

Wat Claudia ook weleens heeft verteld, als deze pijn ineens verdwijnt kan het propje los zijn geschoten en kan je dus een longembolie krijgen. Dan wordt je dus benauwd of erger... ( let hier dus ook goed )

Als je over een paar dagen nog last hebt, gelijk weer bellen hoor!

En als je vragen hebt mag je me ook altijd pmen.
Wat lief wickie :* ! Ik zal het zeker in de gaten houden, voor nu ben ik wel gerustgesteld denk ik door de waarde die niet direct bij een trombosebeen past. De pijn die jij omschrijft is bij mij eigenlijk andersom, ik voel het meer in rust. Maar wel als een kramp/spierpijn na kramp. Ik blijf alert, promise!

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 21:57 schreef Kolonia het volgende:
Jee TM, dat is wel schrikken.
Fijn dat het geen trombosebeen is!
Wat ben je toch ook een schat, jij hebt zoveel aan je hoofd (understatement) en dan toch nog aandacht voor een ander. Dikke :* Koloon!
  maandag 20 december 2010 @ 22:15:49 #240
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90204037
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:14 schreef mefke79 het volgende:
TM, dat is schrikken! Ik herken de pijn ook wel een beetje van het vocht. Die steunkousen misschien toch eens proberen?
De buikfoto is trouwens gemaakt en geplaatst, wel grappig om zo te zien.

O enne, hydrofielluiers kun je nooit te veel hebben kwam gisteren weer eens achter. Omdat mijn neus en omgeving zo enorm droog en pijnlijk zijn, was mijn neus snuiten al pijnlijk...drie keer raden wat ik gedaan heb. :+
:D en thanks meis! Ik ga inderdaad maar eens achter die sexy kousen aan...
pi_90204778
Oe, TM, sexy!
Ach, je moet maar denken dat ze op een operatiekamer die dingen allemaal dragen om hun benen te beschermen, dus je doet gewoon mee met een trend. En joh, wees blij dat het nu vriest en geen 25 graden is.
pi_90204805
Iemand na vanochtend nog iets van Claudia gehoord?
pi_90204891
Gefeliciteerd met de goede echo vrouwtje_theelepel!!

Wat eng even tm, gelukkig viel het mee!
pi_90205066
quote:
Op maandag 20 december 2010 16:26 schreef huuphuup het volgende:
Mrien ben je alweer 39 weken :o jeumig wat gaat dat hard zeg!
Ben je dr klaar voor? :)
Ik denk het wel, in hoeverre je er klaar voor kunt zijn
Het is voor m'n gevoel nog ver weg eigenlijk.
En ik hoop dat het een beetje soepel zal gaan met Lotte en de opvang daarvan wanneer het begint
pi_90205398
De über sexy steunkous heeft me wel echt geholpen met het vocht in m'n been, dus misschien wel een goed idee.
Inderdaad zeker met dit weer lekker warm, ik zou hem bijna weer gaan dragen :P

Met Claudia gaat het alweer wat beter, ze hoopt morgen naar huis te mogen.
pi_90205630
maar daarna heeft Claudia toch niets meer laten horen? Of kijk ik zo slecht?
Nou, mocht je het nog zien Claudia, beterschap!!
pi_90206077
Nee, was een update van vanavond (over de sms)

Ik vind het zo leuk om hier te lezen :@ ik wens jullie allemaal de allermooiste en fijnste zwangerschap toe :*
Ik hoop hier over een tijdje ook te mogen posten, voor het echie bedoel ik dan.
pi_90208134
TM wat schrikken :o Wel goed opletten nog he? :*

VT, wat goed! *O*

quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:50 schreef innepin het volgende:
Vrouwtje Theelepel, wat gaaf! *O* Een kloppend hartje O+

En OMG LINDA WAT DOE JE NOU :o :D *O* ik wilde je heel enthousiast PMen omdat je het zo sneaky in een spoiler hebt gezet, maar je PMbox is vol.
Ga ik regelen :D
Lotte!
Noah!
  † In Memoriam † maandag 20 december 2010 @ 23:18:55 #249
43556 miss_dynastie
pi_90208825
TM, wat een schrik :o Maar wel goed dat ze er zo bovenop zitten, lijkt me wel veel vertrouwen te geven :)
pi_90220482
TM jemig dat is schrikken! Gelukkig is het geen trombose.

Claudia, heb je vannacht lekker thuis geslapen, ben je weer een beetje opgeknapt?
pi_90220883
VT, gefeliciteerd!

En TM, dat is even schrikken. Gelukkig dat het geen trombose is.
  dinsdag 21 december 2010 @ 08:07:04 #252
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_90220918
Geslapen van half 10 tot half 8. Gaat lekker!
pi_90221295
Ik heb ook zeer goed geslapen.. Morgen vertellen we het aan mijn ouders, zo benieuwd hoe ze zullen reageren!

Mag ik trouwens ook in de OP? 21 juli 2011 O+
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:23:27 #254
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90221939
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:07 schreef PurpleDaisy het volgende:
Geslapen van half 10 tot half 8. Gaat lekker!
Ik van 9 tot 7 :') maar of ik mij echt uitgeslapen voel...nee
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:23:57 #255
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90221946
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik heb ook zeer goed geslapen.. Morgen vertellen we het aan mijn ouders, zo benieuwd hoe ze zullen reageren!

Spannend!
pi_90221948
Ik heb laatst zelfs 12 uur lang geslapen :') Maakt geen snars uit :+
pi_90222242
Ik was vanmorgen om 6 uur alweer wakker, vanwege O+ die naar zijn werk moest...
Jammer maar helaas, ik heb toch vakantie, dus ik kan vandaag nog wel een keer gaan liggen.
Ben nu maar bezig met achterstallig werk inhalen, zodat ik na de vakantie weer met een (redelijk) schone lei begin..
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:54:28 #258
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_90222621
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:42 schreef Cyntiaa het volgende:

Ik vond dat een mooi moment O+. Veel succes en plezier!
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:04:29 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90222875
Ik kan ook heel goed slapen, kon ik altijd al, maar sinds ik zwanger ben helemaal.
Meestal als ik moet werken van 22.30 tot 07.00 uur.
In het weekend slaap ik uit tot 10.00, dan maakt manlief me meestal wakker, zodat ik nog een beetje in mijn ritme blijf.

Als ik 's ochtends bezig ben geweest met boodschappen, poetsen e.d. ga ik 's middags wel eens even liggen, slapen doe ik nog niet aan, ben veels te bang dat ik er aan gewend raak.
Aan het einde van de zwangerschap wil ik dat wel gaan doen als het echt nodig is en na de bevalling zal het vanwege de gebroken nachten ook wel eens nodig zijn. Maar het liefst doe ik het niet, ik word ook altijd zo brakjes wakker.

Welkom aan alle nieuwe dames, zijn er weer veel ineens, gezellig hoor.

Ben benieuwd hoe het met Claudia en haar mupke in de buik gaat en of ze al weer naar huis mag vandaag.
pi_90223241
Jullie zijn lief! Ik voel me kiplekker en heb in tijden niet zo goed geslapen als vannacht. Ik lig nu nog aan een ctg, zometeen komt de arts langs en dan hoop ik naar huis te kunnen. Eerst even het huis op orde maken - zal wel een puinzooi zijn, haha - en dan Ivan ophalen en doodknuffelen.

Oh, de baby beweegt ook weer goed. Ik kan een ieder aanraden om aan de bel te trekken als daar iets in verandert.
pi_90223602
TM, dat was schrikken, gelukkig was er niet veel aan de hand.

Claudia, fijn dat je je weer lekker voelt, hopelijk straks naar huis, maar doe je wel rustig aan?

Ik ben blij te lezen dat er meer zijn met een verschrikkelijk droge huis, ben flink aan het smeren met sudocreme, dat verlicht gelukkig wel.
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:34:38 #262
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90223614
Clau wat onwijs fijn dat je je zoveel beter voelt, keep it up en dan straks lekker naar huis!! :*

Ook ik dank alle lieverds hier! :* Vandaag maar eens achter steunkousen aan...
pi_90223904
Claudia, hopen dat je vandaag echt naar huis mag, en dat je je weer een stuk beter voelt!

Ik verbaas mij er echt over hoeveel ik al voel. Ik voel plopjes, en als ik mijn hand op mijn buik leg dan voel je soms hele volksverhuizingen. Dat zo'n ukkie dat al teweeg brengt, niet te geloven..
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:49:26 #264
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90224063
Krijg net ook de bevestiging van mijn eigen huisarts dat ik me geen zorgen hoef te maken over een trombosebeen (marginale verhoging D-dimeer te wijten aan zwangerschap). Maar ik moet me vanmorgen nog ff bij haar melden, omdat blijkt dat ook de reumafactor in mijn bloed verhoogd is. Fijne bloedpriksessie gisteren :') . Ik heb vaak pijn/stijfheid in de gewrichten van mijn handen/voeten, vandaar de test
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:50:47 #265
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90224107
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
Claudia, hopen dat je vandaag echt naar huis mag, en dat je je weer een stuk beter voelt!

Ik verbaas mij er echt over hoeveel ik al voel. Ik voel plopjes, en als ik mijn hand op mijn buik leg dan voel je soms hele volksverhuizingen. Dat zo'n ukkie dat al teweeg brengt, niet te geloven..
Tof he? Ik vind dat ook zo cool, ik dacht een week of twee/drie terug al dat ik het voelde, maar dat het nog niet echt kon. Sinds vorige week is het zo overduidelijk dat het al die tijd t ukje al is geweest.
Hier ook plopjes en vooral gewoel, als ik mijn hand op mijn buik leg, bijv na het eten of in bed, dan voel ik ook wat verschuiven binnenin en soms een zacht schopje, (ik denk tenminste dat dat het is) zo leuk...

Ik voel het trouwens ook heel erg vaak overdag, alsof het ukje heel veel wakker is, ben benieuwd hoe ik dat over een paar weken ervaar of er dan ook duidelijke rustmomenten zijn.

Morgen alweer 17 weken, de tijd gaat snel voorbij sinds week 12....

@ Claudia, fijn dat je goed geslapen hebt, en geniet ervan om thuis weer lekker te rommelen en met Ivan te knuffelen. ;)
pi_90224492
Enig idee hoe het komt dat je nu zo goed sliep claudia?
pi_90225010
Oh wat goed Claudia, en wat heerlijk dat je ondanks alle gedoe en zorgen toch hebt kunnen bijtanken vannacht.
pi_90225847
Mijn moeder is morgen jarig dus wil haar een boek geven over het "oma-schap" iemand tips?
pi_90228652
Ik hoop dat je vandaag weer naar huis mag Claudia.

Ik voel nog niets maar de placenta ligt aan de voorkant dus het kon wel wat langer duren voor ik iets ging voelen.
Vanmorgen voelde ik mij zo goed dat ik enthousiast ben begonnen met schoonmaken. 3x raden wat het resultaat was.
pi_90232585
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:40 schreef Cyntiaa het volgende:
Mijn moeder is morgen jarig dus wil haar een boek geven over het "oma-schap" iemand tips?
Wij hebben mijn schoonmoeder vorige week voor haar verjaardag een boek gegeven waarin ze tijdens het oppassen de eerste 4 jaar kan bijhouden wat ze allemaal samen doen en ervaren. De bedoeling is dat je het daarna weer teruggeeft, maar kan me ook voorstellen dat je dat later doet als het kind al ouder is.

Maar dan moeten ze wel gaan oppassen haha. Hoe het boek heet?? al sla je me dood :?
Het zag er wel heel leuk uit. Rood met een afbeelding, een groene linnen rug met een lintje erdoor.
pi_90232723
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik hoop dat je vandaag weer naar huis mag Claudia.

Ik voel nog niets maar de placenta ligt aan de voorkant dus het kon wel wat langer duren voor ik iets ging voelen.
Vanmorgen voelde ik mij zo goed dat ik enthousiast ben begonnen met schoonmaken. 3x raden wat het resultaat was.
Bij mij blijkt ook de placenta aan de voorkant te liggen en ik voelde voor het eerst iets met 19w1d.
Schijnbaar niet heel vroeg, want zowel mijn moeder als zusje begrepen niet dat ik nog niets voelde.... nou ja!

Doe jij wel ff rustig aan! Dat je een goede dag hebt is heel fijn, maar je merkt nu al dat je dan gauw te veel gaat doen. Nu niet overmoedig raken maar juist bijtanken op zo'n dag.
pi_90234058
Ik zie net een boekje van Opa en Oma Pluis.. Denk dat ik die ga kopen *O*
pi_90234897
Ik ben weer thuis, het huis is schoon, dus we gaan nu Ivan ophalen! O+ Ik denk dat ik vanavond wat bijlees. Eerst even bijkomen en van Ivan genieten.

Nogmaals dank voor de lieve reacties. :*
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:55:14 #274
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_90235254
Cyntiaa,

Een vriendin van mij heeft haar moeder het boek "Mam vertel's" gegeven..
Niet echt een oma-boek, maar vast erg leuk! :)

Welkom thuis Claudia :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:04:27 #275
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90235640
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:06 schreef danic het volgende:

[..]

Wij hebben mijn schoonmoeder vorige week voor haar verjaardag een boek gegeven waarin ze tijdens het oppassen de eerste 4 jaar kan bijhouden wat ze allemaal samen doen en ervaren. De bedoeling is dat je het daarna weer teruggeeft, maar kan me ook voorstellen dat je dat later doet als het kind al ouder is.

Maar dan moeten ze wel gaan oppassen haha. Hoe het boek heet?? al sla je me dood :?
Het zag er wel heel leuk uit. Rood met een afbeelding, een groene linnen rug met een lintje erdoor.
Was het deze?
Mijn kleinkind, van Pauline Oud.
Ik heb daar het zwangerschapsdagboek van, erg leuk.
pi_90236042
Claudia, welkom thuis! *O* Wat moet het fijn zijn om weer lekker in je eigen thuis met man en kind te zijn! Geniet ervan! :*

TM, wat een schrik, zeg! Gelukkig geen trombose dus. Wat ik me afvroeg... krijgen jullie nou meer begeleiding/controles i.v.m de MS of niet? En hoe voel je je? Ik moet telkens denken aan dat stel bij babyboom... zij had ook MS en was ook zwanger, ik was toen ook zo blij voor ze... heb toen met tranen in mijn ogen zitten kijken naar die aflevering...
pi_90236270
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben weer thuis, het huis is schoon, dus we gaan nu Ivan ophalen! O+ Ik denk dat ik vanavond wat bijlees. Eerst even bijkomen en van Ivan genieten.

Nogmaals dank voor de lieve reacties. :*
Wat fijn dat je weer beter bent :* Echt schrikken hoor dat je naar het ziekenhuis moest, heftig dat je uitgedroogd was en het met de baby niet zo goed leek te gaan :o
Ik voel me heel dom dat ik dat gemist had omdat ik hier niet meegelezen had :@

Linda gefeliciteerd! Wat leuk, een broertje of zusje voor Lotte O+ !

Vrouwtje Theelepel gefeliciteerd!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:20:08 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90236415
Claudia, wat fijn dat je naar huis mocht!

En vrouwtje theelepel! Gefeliciteerd!
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:23:20 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90236578
Aventura, ik las je post eerder, dikke :* nog daarvoor! Kijk je wel uit naar dat jullie de ouders gaan vertellen van je zwangerschap?
pi_90237512
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:23 schreef Brighteyes het volgende:
Aventura, ik las je post eerder, dikke :* nog daarvoor! Kijk je wel uit naar dat jullie de ouders gaan vertellen van je zwangerschap?
gek eigenlijk dat wij het hier eerder weten dan je ouders, maar suc6!
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:54:18 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90238208
Mwoah, vind ik niet zo gek hoor. Is bij wel meer mensen hier. Kan je je vragen kwijt zonder dat je het aan de grote klok hangt.
pi_90238323
Inderdaad, hier ben je nog "lekker anoniem" :D
pi_90239440
Ik had hier ook eerder verteld dan aan mijn ouders.
Het is fijn om hier ervaringen te lezen en advies te kunnen vragen.
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:23:34 #284
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90239676
Claudia wat fijn dat je thuis bent, nu lekker genieten van Ivan!!!

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:40 schreef cleany het volgende:

[..]

gek eigenlijk dat wij het hier eerder weten dan je ouders, maar suc6!
waarom gek?
Niemand weet toch in het echt hoe je heet. Er zijn er hier op fok maar 2 mensen die weten hoe ik heet. Dat is mijn man en iemand in oud.

Bij mijn vorige zwangerschappen wisten mijn ouders het rond de 5 weken.
Bij deze pas met 12 weken(kerst). Vooral omdat mijn ouders net een goede 6 weken uit de spanning van mijn zusje zijn(kindje bijna overleden). Wilde ik ze even lucht laten happen voor ze weer weten dat we een 3de krijgen. Want zodra ze weten dat je zwanger bent, ben je gehandicapt. ;)
Werkelijk die 6 maanden zullen nog wel lang zijn. met niet tillen, laat mij maar doen, waarom doe je dat nou enz.
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:24:20 #285
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90239717
foutje
pi_90240239
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:09 schreef danic het volgende:

[..]

Bij mij blijkt ook de placenta aan de voorkant te liggen en ik voelde voor het eerst iets met 19w1d.
Schijnbaar niet heel vroeg, want zowel mijn moeder als zusje begrepen niet dat ik nog niets voelde.... nou ja!

Doe jij wel ff rustig aan! Dat je een goede dag hebt is heel fijn, maar je merkt nu al dat je dan gauw te veel gaat doen. Nu niet overmoedig raken maar juist bijtanken op zo'n dag.
Ik doe het rustig aan. Bij mij zeiden ze dat het wel tot de 20wk kon duren eer ik iets voelde. Heb op de echo wel gezien dat het een keer flink afzette maar ik voelde niets.
Kom net bij mijn moeder vandaan ze heeft hun kat moeten laten inslapen. Wat ze het er met kerst rustig zijn en wat zal ik hem missen dan.
pi_90240555
Claudia wat fijn dat je weer thuis bent. Lekker Ivan knuffelen nu O+

F_R, mijn placenta ligt ook aan de voorkant en het duurde wel tot 21,5 week eer ik iets voelde.

Gister een sticker gekregen bij de vk. Hij ligt nog steeds koppie naar beneden dus dat is goed. Mijn meneer beweerde dat mijn buik niet groeide :') maar ook dat tegendeel werd bewezen.
Ik moest alleen wel geduwd worden om weer weg te komen met de auto nadien. Stomme sneeuw }:|
The way you rock'n'roll
pi_90240687
Fijn van de sticker en balen van de sneeuw.
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:46:00 #289
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90240827
Mijn buik is een beetje aan het veranderen, de bolling komt een beetje hoger te zitten, ik merk ook dat het ukje niet meer helemaal onderin zit, maar ergens onder mijn navel vertoefd.

Ik zal weer eens een foto maken, vandaag een bruin shirt aan, dat geeft niet het beste effect. :)
pi_90241560
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Inderdaad, hier ben je nog "lekker anoniem" :D
stel dat ik me hier mag komen melden, dan wacht ik er wel nog even mee tot nadat we de ouders hebben ingeseind... hier lezen ook mensen mee die we IRL ook kennen, en we willen het zeker niet laten uitlekken voor de ouders het weten... :P
nu zal het ook geen kwestie van dagen worden voor de ouders het weten, in het traject waarin wij zitten is dat niet echt geheim te houden... :)
pi_90241697
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:34 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik doe het rustig aan. Bij mij zeiden ze dat het wel tot de 20wk kon duren eer ik iets voelde. Heb op de echo wel gezien dat het een keer flink afzette maar ik voelde niets.
Kom net bij mijn moeder vandaan ze heeft hun kat moeten laten inslapen. Wat ze het er met kerst rustig zijn en wat zal ik hem missen dan.
dat is verdrietig F_R... sterkte voor je moeder (en vader?) en ook voor jullie... ik kan me goed voorstellen dat een kat die helemaal bij het gezin hoort, enorm gemist wordt! :*
pi_90241828
Dat snap ik van jullie mijsje.
Misschien een hele domme vraag maar als je via IVF zwanger wordt vanaf wanneer tellen ze dan je zwangerschapsduur? Vanaf de terugplaatsing? of ook 2 wk daarvoor?
pi_90241886
Boy heeft een goed leven gehad hij is ruim 15 geworden maar toch hij is een deel van mijn jeugd. Ik heb langer met dan zonder hem geleefd.
pi_90242282
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat snap ik van jullie mijsje.
Misschien een hele domme vraag maar als je via IVF zwanger wordt vanaf wanneer tellen ze dan je zwangerschapsduur? Vanaf de terugplaatsing? of ook 2 wk daarvoor?
volgens mij ook 2 weken ervoor, want de bevruchting is dan net een paar dagen daarvoor geweest (bij een verse tp, anders tel je er nog een paar dagen bij op...) en bij een gewone zwangerschap (ehm, iedere zwangerschap is bijzonder hoor, dat bedoel ik niet...) tel je ook 2 weken voor de bevruchting... volg je me nog? :) in principe is het dus gewoon 38 weken zwangerschap + 2 weken gratis van voor de bevruchting. (is niet een domme vraag trouwens hoor, dit soort dingen heb ik ook opgezocht toen we ermee te maken kregen...)

dat is inderdaad wel een vreemd idee, dat hij er dan straks gewoon niet meer bij is... gelukkig heeft hij een goed leven gehad en kijken jullie er wel met warme gevoelens op terug...
Hoe is het ondertussen trouwens met Kitten Rossi? maken jullie je daar nog steeds zoveel zorgen over? (sorry, wel heel offtopic hier...)
pi_90242459
Rossi is en blijft ons zorgenkindje.
Zolang hij happy is vinden wij het prima. Zo oud als Boy wordt hij niet vrees ik.

Iedere zwangerschap is bijzonder maar voor de een zit er net een extra dimensie aan wat heel begrijpelijk is. Ik duim voor een heel goed 2011 voor jullie. Heb je al vakantie of ook pas volgende week?
pi_90244679
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:04 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Was het deze?
Mijn kleinkind, van Pauline Oud.
Ik heb daar het zwangerschapsdagboek van, erg leuk.
[ afbeelding ]
Jaaaaa! Dat was em!! Superleuk issie!!
pi_90244748
dat is jammer, als je van tevoren al weet dat een kat niet zo oud gaat worden... :* hij is wel heel mooi! (mijn katten hebben ook vaak met hun oogjes, maar daar hebben ze helemaal geen last van... :) )

We hebben al vakantie, dus wij gaan hier 3 januari alweer naar school. en ongeveer 7 januari begint het hele circus met het ziekenhuis weer voor de volgende tp-ronde. we zien het wel... ik hoop dat 2011 ons jaar wordt, maar om dat te laten slagen (compleet met kindje in onze armen enzo) hebben we maar 3 maanden, en maar 2 tp's als we mazzel hebben... (en anders wordt het alweer 2012... :o moet 2011 nog beginnen...)
pi_90248319
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:17 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wat fijn dat je weer beter bent :* Echt schrikken hoor dat je naar het ziekenhuis moest, heftig dat je uitgedroogd was en het met de baby niet zo goed leek te gaan :o
Ik voel me heel dom dat ik dat gemist had omdat ik hier niet meegelezen had :@
Jij had je handen vol met Niels, joh. :*

Ik vond het wel heftig om te horen dat de baby zich rustiger kan houden doordat ik uitgedroogd ben. Ik dacht altijd dat een baby niet zo gauw eronder te lijden heeft als de moeder niet veel eet of drinkt omdat er genoeg reserves zijn. Maar ik was héél gauw uitgedroogd en voelde haar ook ineens niet meer. Ze is normaliter zo druk en op een bepaald moment had ik al 6 uur helemaal niks meer gevoeld. Nu ik hersteld ben zijn de bewegingen meteen als vanouds.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 19:30:38 #299
5428 crew  miss_sly
pi_90248489
Tjonge, Claudia, dat is echt wel erg heftig. Fijn dat je weer thuis bent en het weer beter gaat.
En mijn aanbod geldt ook in de toekomst hoor. Ik woon vlakbij, dus als er iets is waarbij ik kan helpen, niet aarzelen om te vragen, hoor.
pi_90248523
VT, wat is het geweldig om te lezen dat je je hier komt melden! Gefeliciteerd en welkom.

TM, ik ben ook geschrokken van je tromboseverhaal. Ik zou ook gewoon op de huisarts vertrouwen en het verder goed in de gaten houden. Onthoud in ieder geval dat bijvoorbeeld een longembolie ook atypische klachten op kan leveren. Je hoeft bijvoorbeeld niet per se heel benauwd te worden, maar je kunt juist ook ineens rugpijn krijgen. Ach, het is eigenlijk zoals met alle dingen: als je merkt dat iets ineens anders is dan bel je gewoon even. Dat zou je eigenlijk altijd moeten doen, maar misschien is het wat makkelijker nu je niet alleen voor jezelf maar ook voor de kleine zorgt. :* (En pff, er wordt wel een beerput opengetrokken met die bloedonderzoeken van je! Heel vervelend.)
pi_90248661
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:30 schreef miss_sly het volgende:
Tjonge, Claudia, dat is echt wel erg heftig. Fijn dat je weer thuis bent en het weer beter gaat.
En mijn aanbod geldt ook in de toekomst hoor. Ik woon vlakbij, dus als er iets is waarbij ik kan helpen, niet aarzelen om te vragen, hoor.
Dat is heel lief van je! :* En ik houd het in mijn achterhoofd, want het blijft slecht weer en ik zou in theorie elk moment kunnen bevallen (vandaag 37 weken - meldplicht!).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')