quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:26 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel lieverds. Ben er nog steeds enorm verdrietig over, mijn lief kan ook wel janken. Maar het gevoel dat voor ons beiden overheerst is dat we de naam toch willen houden. Dat kleine meisje in mijn buik is gewoon [INSERT_NAAM] en niet een truusje of een mientje. We noemen haar ook al zo als we over haar praten en tegen mijn buik praten. Het voelt te raar om ineens een andere naam te hebben.
Als de ex zich nu in onze directe vriendenkring zou bevinden dan was het veel erger denk ik, maar we willen allebei niet dat ze dermate veel invloed heeft dat wij de gedroomde naam nu in gaan ruilen. Alleen is het dan straks zo'n gevoel dat je bij de gezamenlijk kennissen een soort van verantwoording af gaat leggen als 'ja maar, wij hadden die naam ook al en ....'. Blegh.
Gelukkig is mijn nichtje er vandaag de hele dag en die is zo lief (ik moest huilen toen ik het hoorde en madame van 1,5 jaar oud kwam me troosten). Ze ligt nu ff te slapen en straks gaan we gezellig pannenkoeken bakken!
quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:31 schreef showkloon het volgende:
mag ik een heel rare vraag stellen TM; heeft je vriend ooit met dat meisje kindernamen doorgenomen?
en kan me heel goed voorstellen dat het echt niet leuk is; ben je helemaal overtuigd van "de' naam en je kindje noem je ook al zo..
Thanksquote:Op vrijdag 17 december 2010 16:39 schreef Juud79 het volgende:
@TM
Goed hoor, dat je zo snel kan bedenken wat te doen en dapper dat je gewoon de naam gaat houden.
Ik kan me dat helemaal voorstellen, dat het niet goed voelt om dan maar een andere naam uit te zoeken.
En idd, wellicht dat je iets moet uitleggen, maar ja, das dan maar een keer aan een handvol mensen, je dochter doet haar hele leven met haar naam. Probeer er maar snel overheen te stappen en weer verder te genieten.
Oeh das een mooie datumquote:Op vrijdag 17 december 2010 16:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan kan de mijne wel dicht maar dan moet je nog even showkloon op 25 augustus toevoegen
Héél graag! Ik ben er geloof ik doorheen. Ik wou net aan de stapel Tijdschriften met Inhoud beginnen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:14 schreef huuphuup het volgende:
laudia! Ik heb weer een stapel hersenloze tijdschriftenhebben?
Fijn dat alles goed was!quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:53 schreef mrien het volgende:
Ik heb weer een stickertje van de vk, alles goed
Baby al stukje ingedaald, hoef dus niet meer te liggen als de vliezen nu breken, erg fijn.
Bloeddruk was wel iets hoger maar niet verontrustend ofzo. Volgende week terug, ik mocht ook wel gaan bevallen van haar
Het 'probleem' is dat ze 13 jaar bij elkaar zijn geweest en dat verleden wis je natuurlijk niet zomaar uit. En dat hoeft van mij ook absoluut niet overigens. Zijn voormalig schoonouders zijn bijvoorbeeld hele leuke mensen en met zijn ex-schoonzusje klik ik zelf ook goed. Alleen zijn ex zelf daar hebben we niks mee (die is een beetje emotioneel gehandicapt als je het mij vraagt). Maar mijn lief sport nog elke week met de man van haar beste vriendin bijvoorbeeld, die kennen elkaar al zo lang. En zo zijn er dus verschillende linkjes die kant op.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Héél graag! Ik ben er geloof ik doorheen. Ik wou net aan de stapel Tijdschriften met Inhoud beginnen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben.
TM, wat ontzettend rot! Ik zou het ook niet leuk vinden om te horen. Gelukkig heeft mijn lief het nooit over zijn ex-liefjes, laat staan dat 'ie er nog contact mee heeft.
Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schreef het pas al, maar bij ons is het dus geen beleid meer dat je moet liggen als je vliezen breken en de baby nog niet ingedaald is. Zijn er hier meer die ook zo'n beleid van hun verloskundige te horen hebben gekregen?
Maar het ging me er juist om dat het bij ons in het ziekenhuis geen beleid meer is bij een niet-ingedaalde baby! Argumentatie was dat het over het algemeen geen voordelen oplevert (uitzonderingen daargelaten).quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.
Ik geloof dat ik voor de zekerheid toch zou gaan liggen...
Wat een eng idee is dat Vanyelquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.
Ik geloof dat ik voor de zekerheid toch zou gaan liggen...
Ik vond dat soort dingen tevoren ook heel eng, maar tijdens de bevalling heb ik er geen moment bij stilgestaan. Uiteindelijk is het bij Ivan allemaal nog wel even spannend geweest. Ik was al 2 uur aan het persen, hij moest echt geboren worden, de verloskundige had al flink geprobeerd om hem goed te laten draaien, en uiteindelijk moest ze de navelstreng snel een paar keer om zijn nek vandaan winden. Ik heb die bewegingen zelfs gezien maar geen moment griezelig gevonden. Wat dat betreft werkt het hele adrenalinegebeuren wel goed.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat een eng idee is dat Vanyel. Dat is een vd dingen die ik griezelig vind, die navelstreng (en dan om haar nekkie), brrrr
.
Snap ik, maar dit was t antwoord dat ik thuis kreeg. Met vk heb ik het hier niet over gehad.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar het ging me er juist om dat het bij ons in het ziekenhuis geen beleid meer is bij een niet-ingedaalde baby! Argumentatie was dat het over het algemeen geen voordelen oplevert (uitzonderingen daargelaten).
Ha, volgens mij kijk ik daar nog het meest naar uit. Om ons kindje in al die leuke kleertjes te frotten die al maanden in de kast liggenquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben vandaag de 1e babykleertjes gekocht. Toch wel een apart idee dat straks ons kindje dat aan gaat hebben.
Dat maakt dan toch niks meer uit?quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:14 schreef The_Tankgirl het volgende:
Vanavond de laatste vrienden op de hoogte brengen van mijn zwangerschap, alleen wordt het een beetje moeilijk verbergen nu, dus denk dat ik het maar vertel terwijl ik mijn jas nog aan heb
Nee ik kan alleen paracetamol nemen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat balen zeg Aventura. Logisch dat je eigenlijk niet naar buiten durft met die gladheid. Je mag ook niks anders slikken dan paracetamol ofwel?
Ik ben die primperan en emesafene zo beu heel mijn kont doet er pijn van.
Wat speciaalquote:Op zaterdag 18 december 2010 19:59 schreef Poppedein het volgende:
Ohh Aventura, wat rot zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat je een beetje in een dip raakt op deze manier, ik hoop enorm voor je dat het niet te lang glad blijft en je je gauw weer een beetje meer deel van de wereld kunt voelen! T komt ook zo ongelukkig samen nu allemaal..
Thnx Tankgirl!! Inderdaad...whoehoeeeeeeeeeee20 weken!!
En we hebben net de SEO gehad en alles leek goed, tis nog steeds een manneke, maar wel een klein manneke, Lena liep bij deze termijn al iets voor en was uiteindelijk bijna 8 pond, ons kleine man loopt juist (en dan vooral zn hoofdje) een weekje achter, maar goed, wie weet moet zn groeispurt nog komen een dezer dagen, geen zorgen in ieder geval, maar ze houden t in de gaten. Hij heeft een ander profieltje als Lena, althans, een ander neusje, in t mondje zag ik wel wat herkenbaars en zn door zn manier van liggen zag ik Lena in dr bedje liggen op precies dezelfde manierEn nu is onze kleine mup uit logeren, terwijl ik juist zo'n zin had om haar even een stevige knuffel te geven nadat we net even zo lekker naar haar kleine broer mochten gluren
Ik hoop dat het doel de middelen heiligt iigquote:Op zaterdag 18 december 2010 20:08 schreef ferrari_rood het volgende:
jaja lach mij maar uit![]()
Ik ga de talkpoeder maar een uitproberer ofzo.
ik heb deze zwangerschap werkelijk nog geen enkel kledingstuk gekocht voor de baby moet ik bekennenquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben vandaag de 1e babykleertjes gekocht. Toch wel een apart idee dat straks ons kindje dat aan gaat hebben.
nee die nietquote:
Ik kan me levendig voorstellen dat je je zorgen maakt.quote:Op zondag 19 december 2010 09:38 schreef Poppedein het volgende:
En tóch stiekem baart die groeiachterstand me stiekem meer zorgen dan ik toe wilde geven of mijn collega deed overkomen. Het gemiddelde kwam dan wel op 19+1 uit bij 20+0 wkn, maar mijn inziens kwam dat vooral doordat ook deze kleine man weer lange benen heeft, de kleine hersenen, 1 van de belangrijkste metingen, kwam op 18+4 en dat zit me tóch niet lekker, dus ik geloof dat ik straks nog maar even ga bellen voor wat geruststellende woorden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lotte!
Noah!
Hmm echt maat 50 is een twijfelgeval vind ik, ik geef je vriendin gelijk, ik zou eerder bijkopen in maat 50-56 en eventueel in maat 56.quote:Op zondag 19 december 2010 11:49 schreef -Nienna- het volgende:
Linda, gefeliciteerd!
Wij hebben al wel wat gekocht, maar nog niet bijzonder veel. Deze kerstvakantie maar eens flink shoppen denk ik. Hoeveel kleertjes hadden jullie in maat 50 gekocht? Ik heb drie pakjes nu en volgens mijn beste vriendin hoef ik niet al te veel in die maat bij te kopen, maar drie lijkt me toch ook wel wat weinig...
Dat had ik van tevoren dus ook. Kuthormonen.quote:En daarbij als het een meisje wordt ik hou helemaal niet van al dat roze.
quote:Op zondag 19 december 2010 15:01 schreef mijsje het volgende:
Huupwat een prachtig idee! ik heb het ideetje gelijk even opgeslagen op de pc, mochten we het ooit zodat ik het snel terugvind wanneer wij het straks nodig hebben...
Ik ben tweeling, samen wogen we 8 pond!quote:Op zondag 19 december 2010 15:01 schreef mijsje het volgende:
Aventura, was je maar 4 pond bij de geboorte? jeetje, dat is licht... wel helemaal goedgekomen dus!
Huupwat een prachtig idee! ik heb het ideetje gelijk even opgeslagen op de pc, mochten we het ooit nodig gaan hebben...
quote:Op zondag 19 december 2010 15:05 schreef twentemeisje het volgende:
Op zondag 19 december 2010 15:01 schreef mijsje het volgende:
Huup wat een prachtig idee! ik heb het ideetje gelijk even opgeslagen op de pc, mochten we het ooit zodat ik het snel terugvind wanneer wij het straks nodig hebben...
quote:Op zondag 19 december 2010 15:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zou eigenlijk op schikkeldag geboren moeten worden. Volgens mij ben ik daarom ook niet helemaal goed in elkaar gezet.
@mijsje jullie gaan het gewoon nog nodig hebben. Hou de moed erin.
Dat is hier niet het geval. Een eisprong waarbij 2 eitjes tegelijk vrijkomen, dat is erfelijk.quote:Op zondag 19 december 2010 19:25 schreef danic het volgende:
Mijsje, als Aventura een dochter krijgt, heeft die dochter een vergrootte kans op een tweeling. Het gaat van moeder op dochter en slaat altijd een generatie over.
Vanwaar de PI?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje, in het ziekenhuis, wat vervelend.quote:Op zondag 19 december 2010 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een baggerbericht van me. Ik kan niet goed zien wat ik schrijf. Anyway, de wegen zijn onbegaanbaar; het is een wonder dat ik hier ben gekomen.
Misschien een stomme vraag (of ik heb wat gemist) maar waarom zou je precies in shock zijn dan? Just curiousquote:Op zondag 19 december 2010 20:25 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Vanwaar de PI?![]()
Rein, van harte met de tweeling! Hoe gaat het met ze en met je vrouw?
Claudia, sterkteHopelijk ben je snel weer beter en thuis!
![]()
Hier ondertussen van de shock bekomen, maar echt "echt" is het ook nog niet. Aan de andere kant, bij Lotte vond ik het tijdens de bevalling nog moeilijk te geloven, dus ach. Vriendlief was ook wat in shock, maar blij! Het was niet geplanned, maar ook niet niet-geplanned. We hebben het gewoon op zn beloop gelaten
En hoe komt dàt zo?quote:Op zondag 19 december 2010 20:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zo hee wat een mooie namen, scusa voor de typo, ik ben een beetje harry in de warry.
Nouja..gewoon niet verwacht. We waren niet echt aan het proberen ofzo. Voor Lotte "planden" we onze tijd samen, zal ik maar zeggenquote:Op zondag 19 december 2010 20:40 schreef Aventura het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag (of ik heb wat gemist) maar waarom zou je precies in shock zijn dan? Just curious
Ja, dat is het natuurlijk ook niet. Maar je gaat toch onbewust "zoeken" naar dingetjes. Ben wel bang voor mn bekken. Einde van de zwangerschap van Lotte kon ik amper nog lopen... eens zien hoe lang het nu duurtquote:Op zondag 19 december 2010 21:00 schreef mefke79 het volgende:
Linda, als ik 1 ding geleerd hebt is dat deze zwangerschap niet te vergelijken is met die van Driekus. En ik herken je ' shocking ' wel hoor...het duurde hier ook even.
Hahaquote:Op zondag 19 december 2010 21:19 schreef mefke79 het volgende:
weet je wat wel een voordeel is van dit weer? Ik durf zelf niet echt te rijden en de McDonalds is toch al gauw een kwartier, dus daar kom ik nu niet terwijl ik al een week zin heb in een hamburger.
Leuk hoorquote:Op zondag 19 december 2010 20:49 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Nouja..gewoon niet verwacht. We waren niet echt aan het proberen ofzo. Voor Lotte "planden" we onze tijd samen, zal ik maar zeggenEn nu was het meer van, als het komt dan komt het en anders niet, we zien wel. Het was een echte toevalstreffer
Verder voel ik ook niks ofzo, terwijl ik bij Lotte vanaf dag 1 na NOD misselijk was.
Volgens mij zit er een maandje tussen...max.? Maar ik weet eigenlijk niet precies hoe ver ik ben.. Lotte is op eerste kerstdag verwekt en kwam met 40+3 op 20-09. Dat ga ik iig niet redden, dan is de baby er alquote:Op zondag 19 december 2010 22:27 schreef Kersjes het volgende:
Linda, wat gaaf joh, gefeliciteerd![]()
En heb je straks nou 2 kinderverjaardagen kort na elkaar, of zit ik verkeerd te tellen?
Claudia, hopelijk knap je gauw op en mag je weer lekker naar huis toe
quote:Op zondag 19 december 2010 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb even een dip. Ik voel me zo slecht, ben alleen, en het hele gedoe doet me net iets te veel aan m'n vader denken toen hij overleed. Gelukkig is de verpleegkundige heel lief, en de gynaecoloog ook.
Och Claudia. In het ziekenhuis liggen is sowieso niet leuk en al helemaal niet als je er zulke vervelende herinneringen aan hebt. Hopelijk gaat de nacht een beetje snel voorbij voor jou en kan je morgen lekker weer naar huisquote:Op zondag 19 december 2010 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb even een dip. Ik voel me zo slecht, ben alleen, en het hele gedoe doet me net iets te veel aan m'n vader denken toen hij overleed. Gelukkig is de verpleegkundige heel lief, en de gynaecoloog ook.
Oh bah. Kun je niet lekker lang met je lief bellen? of mag dat niet?quote:Op zondag 19 december 2010 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
He bah, wat ellendig Claudia. Hopelijk mag je snel weer naar huis schatquote:Op zondag 19 december 2010 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Gelukkig is de nacht aardig gegaan! Ik word echt een beetje verdrietig van je verhaal, je wilt daar dan ook helemaal niet alleen zijn. Dus gewoon nog een dikke kus voor jou!quote:Op maandag 20 december 2010 07:56 schreef Claudia_x het volgende:
Lief van jullie! Julien berichtjes hebben me goed gedaan. Ik heb een aardige nacht gehad en hoop naar huis te mogen. Even de onderzoekjes afwachten.
Gister heeft de arts-assistent nog naar extra dingen gekeken om een longembolie uit te sluiten en dat heeft me erg gerustgesteld. Het duurde allemaal ook zo lang. Ik ben alleen naar het ziekenhuis gekomen vraag niet hoe) waar ik om half zes was en tot middernacht heb ik op een onderzoekskamwr gelegen zonder tv of andere afleiding. Nou ja, het scheelde dat ik te beroerd was voor wat dan ook. Nu lig ik in een charmant operatiehemd omdat ik helemaal niks bij me heb. Ik hoop dat mijn lief de weg op kan om me te bezoeken en wat te brengen. Ik ga in ieder geval nooit meer naar het ziekenhuis zonder een logeertas!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat lief dat je t vraagt, (en ook de anderen trouwens!) Ik heb gister nog even contact gehad met mijn collega en het e.e.a nog even kortgesloten met haar. Ze heeft me toegezegd dat ze morgen de metingen nog een keer over zal en wil doen, omdat ook zij het toch wel wat vreemd vond, maar ze heeft me ook op het hart gedrukt dat juist de buikomvang en de meting van het bovenbeentje zo veelzeggend zijn voor de uiteindelijke uitkomst of verdenking op syndromen en die waren juist allebei gewoon heel prima. Zij heeft me verzekerd dat ze bij twijfel mensen om het minste of geringste naar een 3e lijns centrum laat gaan voor een GUO (de geavanceerde variant van een SEO) en dat ze natuurlijk júist haar collega om het minste of geringste al gestuurd zou hebben. Ze zag er gelukkig nogmaals echt geen noodzaak in, maar begreep wel heel goed mijn onrust. Vandaar dat ze m dinsdag nogmaals meet (al denk ik niet dat het heel veel uit zal halen, misschien dat het door een meetfout een dagje scheelt, maar zeker niet meer dan een week!) en dat we dan nogmaals samen beoordelen of de bevindingen verantwoord zijn of verder onderzoek nodig is... even afwachten dus, haar woorden me in ieder geval al weer een hoop gerustgesteld! Ik moet er toch meer de tijd voor nemen om tijdens dat soort onderzoeken minder de rol van zorgverlener aan te willen nemen en gewoon in mijn moederol te blijven..dat blijf ik lastig vinden!quote:Op maandag 20 december 2010 11:47 schreef The_Tankgirl het volgende:
Poppedein, nog wat gehoord van je collega over je kleintje? Heeft ze je gerust kunnen stellen?
Ik vond mezelf al zo'n miep, maar ik maak me ook echt een beetje zorgen om d'r. Heb ook nog een pm gestuurd, maar verwacht daar natuurlijk geen reactie als ze ook niet in OUD post... Kent niemand hier haar persoonlijk?quote:Op maandag 20 december 2010 16:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Iemand al iets van Baboussa gehoord? Ik vind het wel opmerkelijk dat ze consequent postte en nu ineens niet meer.
Ik hoop dat ze je morgen gerust kan stellenquote:Op maandag 20 december 2010 15:20 schreef Poppedein het volgende:
Claudia, wat ontzettend rot dat je in het ziekenhuis ligt en ook nog niet naar huis mag! Thumbs up dat je gegaan bent, terwijl dat niet makkelijk geweest is, ik kan me in ieder geval voorstellen dat t je flink overvallen heeft te moeten blijven. Ik hoop dat jullie op deze manier alle 3 zo snel mogelijk weer een beetje aansterken en je je kleine meiske ook gaw weer wat meer voelt. Ze wordt goed in de gaten gehouden, dus dat geeft jou mooi de kans wat meer energie in jezelf te steken. Beterschap!
[..]
Wat lief dat je t vraagt, (en ook de anderen trouwens!) Ik heb gister nog even contact gehad met mijn collega en het e.e.a nog even kortgesloten met haar. Ze heeft me toegezegd dat ze morgen de metingen nog een keer over zal en wil doen, omdat ook zij het toch wel wat vreemd vond, maar ze heeft me ook op het hart gedrukt dat juist de buikomvang en de meting van het bovenbeentje zo veelzeggend zijn voor de uiteindelijke uitkomst of verdenking op syndromen en die waren juist allebei gewoon heel prima. Zij heeft me verzekerd dat ze bij twijfel mensen om het minste of geringste naar een 3e lijns centrum laat gaan voor een GUO (de geavanceerde variant van een SEO) en dat ze natuurlijk júist haar collega om het minste of geringste al gestuurd zou hebben. Ze zag er gelukkig nogmaals echt geen noodzaak in, maar begreep wel heel goed mijn onrust. Vandaar dat ze m dinsdag nogmaals meet (al denk ik niet dat het heel veel uit zal halen, misschien dat het door een meetfout een dagje scheelt, maar zeker niet meer dan een week!) en dat we dan nogmaals samen beoordelen of de bevindingen verantwoord zijn of verder onderzoek nodig is... even afwachten dus, haar woorden me in ieder geval al weer een hoop gerustgesteld! Ik moet er toch meer de tijd voor nemen om tijdens dat soort onderzoeken minder de rol van zorgverlener aan te willen nemen en gewoon in mijn moederol te blijven..dat blijf ik lastig vinden!
weheheh, daar begint de verslaving aan positiekledingquote:Op maandag 20 december 2010 20:25 schreef mefke79 het volgende:
Ja Basboussa zou even niet posten, maar ik geloof dat het 29 november was dat ze voor het laatst postte en zo lang bleven haar moeder en zus niet, want die waren op tijd om haar cadeautje voor SS weer mee terug te nemen naar hier. Dat gaat nu niet meer lukken.
Poppedein, ik hoop dat de nieuwe metingen je gerust kunnen stellen.
Droge huid, ja tot bloedens toe. Onderbenen, onderrug, tussen neus en lippen, alles is uitgedroogd. En jeuk![]()
Moe valt mee, maar dat is denk ik omdat ik gewoon heel rustig aan doe. En ik heb buik, ik zal mijn man straks eens even een foto laten maken. Vandaag voor het eerst gaan werken in positiekleding, zit toch wel lekker moet ik toegeven.
Laat maar hehe. Realiseer me dat ik geluk heb zo weinig klachten te hebben!quote:Op maandag 20 december 2010 20:15 schreef PM-girl het volgende:
Poppedein, ik las dat jij een nieuwe meting krijgt. Fijn, ik hoop dat die je meer gerust kan stellen, goed dat je collega je zo serieus neemt in elk geval.
Aventura, wil je wat misselijkheid van mij hebben?Ik heb inmiddels wel genoeg bevestiging
Jee, nog tot zo lang misselijk? Balen hoor!quote:Op maandag 20 december 2010 20:01 schreef seilram het volgende:
Vrouwtje Theelepel, gefeliciteerd!
Ik las iets over moe, check. Iets over een droge huid, check.
Eerlijk, ik snap niet hoe sommige zwangeren het allemaal doen. Ik bedoel, als Joep om 12.30 gaat slapen, dan ga ik mee, ik lig rustig tot 15.00 helemaal plat en duik daarna om 22.00 weer mijn nest in tot 07.00 uur.
Ik weet niet wat Basboussa had gezegd... ze zou inderdaad even niet posten...
Mrien, nog even en dan heb jij gewoon je kindje alweer in je armen! Heerlijk!
Aventura, wees blij joh! Ik ging zaterdag boodschappen doen met kind en man. Halverwege ik zo: volgens mij moet ik overgeven. Hij: echt? Ik: ik denk het... even stil allebei, dus ik zo: nee het gaat weer wel. Wij lopen verder. Ik: ik krijg wel een beetje een natte mond van binnen. HIj: dan moet je dus wel overgeven! Duwt me een straatje in, neemt Joep van me over en ja hoor... daar kwam het... En het stomme is dan dat ik me vreselijk loop op te winden of iemand het ziet. Mijn lief zei: ja de hele buurt denkt nu dat je een alcoholist bent.
Wij hebben 20-1 de 20 weken echo. Ik ben zoooo benieuwd!
Wat lief wickiequote:Op maandag 20 december 2010 21:56 schreef wickie het volgende:
TM de schrik sloeg even bij me aan, goed dat je gelijk naar de dokter bent gegaan en dat het goed is onderzocht. Houdt het de komende tijd gewoon goed in de gaten. Je hoeft geen uiterlijke kenmerken te hebben (dat had ik ook niet na al 3,5 dag met een trombosebeen te hebben gelopen). Wat ik karakterestiek vond was pijn die erger wordt naarmate je meer loopt ( het voelt namelijk als spierpijn die is ontstaan door kramp, door te lopen wordt die pijn meestal minder) ook als een bloedprop echt de boel helemaal afsluit en het vocht niet meer wegkan voelt het alsof je kramp het die maar niet wegtrekt.
Wat Claudia ook weleens heeft verteld, als deze pijn ineens verdwijnt kan het propje los zijn geschoten en kan je dus een longembolie krijgen. Dan wordt je dus benauwd of erger... ( let hier dus ook goed )
Als je over een paar dagen nog last hebt, gelijk weer bellen hoor!
En als je vragen hebt mag je me ook altijd pmen.
Wat ben je toch ook een schat, jij hebt zoveel aan je hoofd (understatement) en dan toch nog aandacht voor een ander. Dikkequote:Op maandag 20 december 2010 21:57 schreef Kolonia het volgende:
Jee TM, dat is wel schrikken.
Fijn dat het geen trombosebeen is!
quote:Op maandag 20 december 2010 22:14 schreef mefke79 het volgende:
TM, dat is schrikken! Ik herken de pijn ook wel een beetje van het vocht. Die steunkousen misschien toch eens proberen?
De buikfoto is trouwens gemaakt en geplaatst, wel grappig om zo te zien.
O enne, hydrofielluiers kun je nooit te veel hebben kwam gisteren weer eens achter. Omdat mijn neus en omgeving zo enorm droog en pijnlijk zijn, was mijn neus snuiten al pijnlijk...drie keer raden wat ik gedaan heb.
Ik denk het wel, in hoeverre je er klaar voor kunt zijnquote:Op maandag 20 december 2010 16:26 schreef huuphuup het volgende:
Mrien ben je alweer 39 wekenjeumig wat gaat dat hard zeg!
Ben je dr klaar voor?
Ga ik regelenquote:Op maandag 20 december 2010 20:50 schreef innepin het volgende:
Vrouwtje Theelepel, wat gaaf!Een kloppend hartje
En OMG LINDA WAT DOE JE NOU![]()
![]()
ik wilde je heel enthousiast PMen omdat je het zo sneaky in een spoiler hebt gezet, maar je PMbox is vol.
Ik van 9 tot 7quote:Op dinsdag 21 december 2010 08:07 schreef PurpleDaisy het volgende:
Geslapen van half 10 tot half 8. Gaat lekker!
Spannend!quote:Op dinsdag 21 december 2010 08:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik heb ook zeer goed geslapen.. Morgen vertellen we het aan mijn ouders, zo benieuwd hoe ze zullen reageren!
Mag ik trouwens ook in de OP? 21 juli 2011
Ik vond dat een mooi momentquote:Op dinsdag 21 december 2010 08:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik heb ook zeer goed geslapen.. Morgen vertellen we het aan mijn ouders, zo benieuwd hoe ze zullen reageren!
Mag ik trouwens ook in de OP? 21 juli 2011
Tof he? Ik vind dat ook zo cool, ik dacht een week of twee/drie terug al dat ik het voelde, maar dat het nog niet echt kon. Sinds vorige week is het zo overduidelijk dat het al die tijd t ukje al is geweest.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
Claudia, hopen dat je vandaag echt naar huis mag, en dat je je weer een stuk beter voelt!
Ik verbaas mij er echt over hoeveel ik al voel. Ik voel plopjes, en als ik mijn hand op mijn buik leg dan voel je soms hele volksverhuizingen. Dat zo'n ukkie dat al teweeg brengt, niet te geloven..
Wij hebben mijn schoonmoeder vorige week voor haar verjaardag een boek gegeven waarin ze tijdens het oppassen de eerste 4 jaar kan bijhouden wat ze allemaal samen doen en ervaren. De bedoeling is dat je het daarna weer teruggeeft, maar kan me ook voorstellen dat je dat later doet als het kind al ouder is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:40 schreef Cyntiaa het volgende:
Mijn moeder is morgen jarig dus wil haar een boek geven over het "oma-schap" iemand tips?
Bij mij blijkt ook de placenta aan de voorkant te liggen en ik voelde voor het eerst iets met 19w1d.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik hoop dat je vandaag weer naar huis mag Claudia.
Ik voel nog niets maar de placenta ligt aan de voorkant dus het kon wel wat langer duren voor ik iets ging voelen.
Vanmorgen voelde ik mij zo goed dat ik enthousiast ben begonnen met schoonmaken. 3x raden wat het resultaat was.
Was het deze?quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:06 schreef danic het volgende:
[..]
Wij hebben mijn schoonmoeder vorige week voor haar verjaardag een boek gegeven waarin ze tijdens het oppassen de eerste 4 jaar kan bijhouden wat ze allemaal samen doen en ervaren. De bedoeling is dat je het daarna weer teruggeeft, maar kan me ook voorstellen dat je dat later doet als het kind al ouder is.
Maar dan moeten ze wel gaan oppassen haha. Hoe het boek heet?? al sla je me dood![]()
Het zag er wel heel leuk uit. Rood met een afbeelding, een groene linnen rug met een lintje erdoor.
Wat fijn dat je weer beter bentquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben weer thuis, het huis is schoon, dus we gaan nu Ivan ophalen!Ik denk dat ik vanavond wat bijlees. Eerst even bijkomen en van Ivan genieten.
Nogmaals dank voor de lieve reacties.
gek eigenlijk dat wij het hier eerder weten dan je ouders, maar suc6!quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:23 schreef Brighteyes het volgende:
Aventura, ik las je post eerder, dikkenog daarvoor! Kijk je wel uit naar dat jullie de ouders gaan vertellen van je zwangerschap?
waarom gek?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:40 schreef cleany het volgende:
[..]
gek eigenlijk dat wij het hier eerder weten dan je ouders, maar suc6!
Ik doe het rustig aan. Bij mij zeiden ze dat het wel tot de 20wk kon duren eer ik iets voelde. Heb op de echo wel gezien dat het een keer flink afzette maar ik voelde niets.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:09 schreef danic het volgende:
[..]
Bij mij blijkt ook de placenta aan de voorkant te liggen en ik voelde voor het eerst iets met 19w1d.
Schijnbaar niet heel vroeg, want zowel mijn moeder als zusje begrepen niet dat ik nog niets voelde.... nou ja!
Doe jij wel ff rustig aan! Dat je een goede dag hebt is heel fijn, maar je merkt nu al dat je dan gauw te veel gaat doen. Nu niet overmoedig raken maar juist bijtanken op zo'n dag.
stel dat ik me hier mag komen melden, dan wacht ik er wel nog even mee tot nadat we de ouders hebben ingeseind... hier lezen ook mensen mee die we IRL ook kennen, en we willen het zeker niet laten uitlekken voor de ouders het weten...quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Inderdaad, hier ben je nog "lekker anoniem"
dat is verdrietig F_R... sterkte voor je moeder (en vader?) en ook voor jullie... ik kan me goed voorstellen dat een kat die helemaal bij het gezin hoort, enorm gemist wordt!quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:34 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik doe het rustig aan. Bij mij zeiden ze dat het wel tot de 20wk kon duren eer ik iets voelde. Heb op de echo wel gezien dat het een keer flink afzette maar ik voelde niets.
Kom net bij mijn moeder vandaan ze heeft hun kat moeten laten inslapen. Wat ze het er met kerst rustig zijn en wat zal ik hem missen dan.
volgens mij ook 2 weken ervoor, want de bevruchting is dan net een paar dagen daarvoor geweest (bij een verse tp, anders tel je er nog een paar dagen bij op...) en bij een gewone zwangerschap (ehm, iedere zwangerschap is bijzonder hoor, dat bedoel ik niet...) tel je ook 2 weken voor de bevruchting... volg je me nog?quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat snap ik van jullie mijsje.
Misschien een hele domme vraag maar als je via IVF zwanger wordt vanaf wanneer tellen ze dan je zwangerschapsduur? Vanaf de terugplaatsing? of ook 2 wk daarvoor?
Jaaaaa! Dat was em!! Superleuk issie!!quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:04 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Was het deze?
Mijn kleinkind, van Pauline Oud.
Ik heb daar het zwangerschapsdagboek van, erg leuk.
[ afbeelding ]
Jij had je handen vol met Niels, joh.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:17 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wat fijn dat je weer beter bentEcht schrikken hoor dat je naar het ziekenhuis moest, heftig dat je uitgedroogd was en het met de baby niet zo goed leek te gaan
![]()
Ik voel me heel dom dat ik dat gemist had omdat ik hier niet meegelezen had![]()
Dat is heel lief van je!quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:30 schreef miss_sly het volgende:
Tjonge, Claudia, dat is echt wel erg heftig. Fijn dat je weer thuis bent en het weer beter gaat.
En mijn aanbod geldt ook in de toekomst hoor. Ik woon vlakbij, dus als er iets is waarbij ik kan helpen, niet aarzelen om te vragen, hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |