abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90048636
Het vorige topic: Zwangerschap en Geboorte deel 719

2010

December:
14 december 2010: DoctorB (meisje)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll (jongentje)

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa)
14 juni 2011: Danielle_
19 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81

Juli:
02 juli 2011: PM-girl
08 juli 2011: rotsje
13 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
08 augustus 2011: PurpleDaisy
19 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: showkloon

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 21-12-2010 15:21:08 ]
pi_90048851
Ben maar ff zo 'brutaal' geweest om een nieuw deel te openen.

Laatste posts uit het vorige topic:

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:26 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel lieverds. Ben er nog steeds enorm verdrietig over, mijn lief kan ook wel janken. Maar het gevoel dat voor ons beiden overheerst is dat we de naam toch willen houden. Dat kleine meisje in mijn buik is gewoon [INSERT_NAAM] en niet een truusje of een mientje. We noemen haar ook al zo als we over haar praten en tegen mijn buik praten. Het voelt te raar om ineens een andere naam te hebben.

Als de ex zich nu in onze directe vriendenkring zou bevinden dan was het veel erger denk ik, maar we willen allebei niet dat ze dermate veel invloed heeft dat wij de gedroomde naam nu in gaan ruilen. Alleen is het dan straks zo'n gevoel dat je bij de gezamenlijk kennissen een soort van verantwoording af gaat leggen als 'ja maar, wij hadden die naam ook al en ....'. Blegh.

Gelukkig is mijn nichtje er vandaag de hele dag en die is zo lief (ik moest huilen toen ik het hoorde en madame van 1,5 jaar oud kwam me troosten O+ ). Ze ligt nu ff te slapen en straks gaan we gezellig pannenkoeken bakken!
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:31 schreef showkloon het volgende:
mag ik een heel rare vraag stellen TM; heeft je vriend ooit met dat meisje kindernamen doorgenomen?

en kan me heel goed voorstellen dat het echt niet leuk is; ben je helemaal overtuigd van "de' naam en je kindje noem je ook al zo..
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:39 schreef Juud79 het volgende:
@TM

Goed hoor, dat je zo snel kan bedenken wat te doen en dapper dat je gewoon de naam gaat houden.
Ik kan me dat helemaal voorstellen, dat het niet goed voelt om dan maar een andere naam uit te zoeken.

En idd, wellicht dat je iets moet uitleggen, maar ja, das dan maar een keer aan een handvol mensen, je dochter doet haar hele leven met haar naam. Probeer er maar snel overheen te stappen en weer verder te genieten. :*

Ze zijn 13 jaar samen geweest dus hebben het wel eens over kindernamen gehad. Maar de naam die wij hebben is nooit ter sprake gekomen (dan had ik 'm ook niet gewild ;) ).

Het klopt natuurlijk ook gewoon, wij en onze dochter doen ons hele leven met die naam. De frustratie slijt vast! En de ex zien we gelukkig bijna nooit.

Toch wel heel apart, wat is de kans dat je dezelfde naam kiest uit alle namen in de hele wereld. 8)7
pi_90049096
Dan kan de mijne wel dicht maar dan moet je nog even showkloon op 25 augustus toevoegen ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_90049222
Oeps, dubbel? Ik zie het inderdaad... Ik zal showkloon toevoegen (en hopelijk snel haar echte naam ervoor in de plaats kunnen zetten ;) ).
pi_90049553
Ik ben blij dat jullie de naam toch houden TM. Tenzij directe vriendenkring of familie zou ik het er niet om laten.
The way you rock'n'roll
pi_90049716
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan kan de mijne wel dicht maar dan moet je nog even showkloon op 25 augustus toevoegen ;)
Oeh das een mooie datum O+ :D
dan wordt mijn meisje alweer 2 :o

Wat DML zegt TM! Blij dat jullie toch de naam houden, het is wel júllie meiske, die verdient geen tweedekeus naam. :*

Claudia! Ik heb weer een stapel hersenloze tijdschriften ;) hebben?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90051243
Ik heb weer een stickertje van de vk, alles goed :)
Baby al stukje ingedaald, hoef dus niet meer te liggen als de vliezen nu breken, erg fijn.
Bloeddruk was wel iets hoger maar niet verontrustend ofzo. Volgende week terug, ik mocht ook wel gaan bevallen van haar ;)
pi_90054666
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:14 schreef huuphuup het volgende:

laudia! Ik heb weer een stapel hersenloze tijdschriften ;) hebben?
Héél graag! Ik ben er geloof ik doorheen. Ik wou net aan de stapel Tijdschriften met Inhoud beginnen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. :Y)

TM, wat ontzettend rot! Ik zou het ook niet leuk vinden om te horen. Gelukkig heeft mijn lief het nooit over zijn ex-liefjes, laat staan dat 'ie er nog contact mee heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90054781
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:53 schreef mrien het volgende:
Ik heb weer een stickertje van de vk, alles goed :)
Baby al stukje ingedaald, hoef dus niet meer te liggen als de vliezen nu breken, erg fijn.
Bloeddruk was wel iets hoger maar niet verontrustend ofzo. Volgende week terug, ik mocht ook wel gaan bevallen van haar ;)
Fijn dat alles goed was!

Ik schreef het pas al, maar bij ons is het dus geen beleid meer dat je moet liggen als je vliezen breken en de baby nog niet ingedaald is. Zijn er hier meer die ook zo'n beleid van hun verloskundige te horen hebben gekregen?

Mijn bloeddruk vind ik een beetje maf. Hij is prima, maar de bovendruk is telkens vrij laag en wordt alsmaar lager terwijl de onderdruk langzaamaan ietsje hoger wordt.
pi_90055889
Mrien wat fijn dat alles goed is ^O^ . Je gaat nu zo snel jullie kleine manneke ontmoeten!

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Héél graag! Ik ben er geloof ik doorheen. Ik wou net aan de stapel Tijdschriften met Inhoud beginnen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. :Y)

TM, wat ontzettend rot! Ik zou het ook niet leuk vinden om te horen. Gelukkig heeft mijn lief het nooit over zijn ex-liefjes, laat staan dat 'ie er nog contact mee heeft.
Het 'probleem' is dat ze 13 jaar bij elkaar zijn geweest en dat verleden wis je natuurlijk niet zomaar uit. En dat hoeft van mij ook absoluut niet overigens. Zijn voormalig schoonouders zijn bijvoorbeeld hele leuke mensen en met zijn ex-schoonzusje klik ik zelf ook goed. Alleen zijn ex zelf daar hebben we niks mee (die is een beetje emotioneel gehandicapt als je het mij vraagt). Maar mijn lief sport nog elke week met de man van haar beste vriendin bijvoorbeeld, die kennen elkaar al zo lang. En zo zijn er dus verschillende linkjes die kant op.

Het kleine meiske schopte me vanavond en toen schoot ik helemaal vol bij het idee dat we haar nu ineens een andere naam zouden gaan geven. Dat voelt helemaal niet goed. Ze is al zo de naam die we voor haar hebben gekozen. En dat vinden we een veel belangrijker leidraad dan welke andere reden ook. Als mensen dan straks willen denken dat wij de ex hebben gekopieerd dan moeten ze dat maar lekker denken, is tenslotte ook niet ons probleem.
pi_90057040
:* TM, wat een rotgevoel meid... Wel goed dat jullie nu gewoon toch die naam gaan gebruiken, zeker omdat die al zo goed bij jullie meisje past! :*
pi_90057230
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schreef het pas al, maar bij ons is het dus geen beleid meer dat je moet liggen als je vliezen breken en de baby nog niet ingedaald is. Zijn er hier meer die ook zo'n beleid van hun verloskundige te horen hebben gekregen?
Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.
Ik geloof dat ik voor de zekerheid toch zou gaan liggen...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90057258
TM gewoon die naam geven, of eigenlijk hebben jullie dat al gedaan als ik het zo lees.. jullie meisje heet al zo :)
pi_90057328
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.
Maar het ging me er juist om dat het bij ons in het ziekenhuis geen beleid meer is bij een niet-ingedaalde baby! Argumentatie was dat het over het algemeen geen voordelen oplevert (uitzonderingen daargelaten).
pi_90057331
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat een eng idee is dat Vanyel :o . Dat is een vd dingen die ik griezelig vind, die navelstreng (en dan om haar nekkie), brrrr :@ .

Thanks mijsje :* .

[ Bericht 5% gewijzigd door twentemeisje op 17-12-2010 20:43:25 ]
pi_90057406
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Wat een eng idee is dat Vanyel :o . Dat is een vd dingen die ik griezelig vind, die navelstreng (en dan om haar nekkie), brrrr :@ .
Ik vond dat soort dingen tevoren ook heel eng, maar tijdens de bevalling heb ik er geen moment bij stilgestaan. Uiteindelijk is het bij Ivan allemaal nog wel even spannend geweest. Ik was al 2 uur aan het persen, hij moest echt geboren worden, de verloskundige had al flink geprobeerd om hem goed te laten draaien, en uiteindelijk moest ze de navelstreng snel een paar keer om zijn nek vandaan winden. Ik heb die bewegingen zelfs gezien maar geen moment griezelig gevonden. Wat dat betreft werkt het hele adrenalinegebeuren wel goed.
pi_90058467
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar het ging me er juist om dat het bij ons in het ziekenhuis geen beleid meer is bij een niet-ingedaalde baby! Argumentatie was dat het over het algemeen geen voordelen oplevert (uitzonderingen daargelaten).
Snap ik, maar dit was t antwoord dat ik thuis kreeg. Met vk heb ik het hier niet over gehad.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90064894
The_Tankgirl ook een meisje!! *O*

Jemig Twentemeisje, wat een ongelofelijke rotsituatie. Ik ben blij dat jullie zo goed weten hoe hiermee om te gaan en dat jullie er zo snel uit waren. Lijkt me toch heel moeilijk.
pi_90066494
Danic een meisje! O+ gefeli *O*
De Tankgirl ook :D ook gefeli!

Meisjes zijn leuk O+ jongens natuurlijk ook ;) maar ik heb alleen een meid :P

TM, wat een situatie! Goed dat je hebt doorgezet!!
  zaterdag 18 december 2010 @ 07:20:28 #20
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90077612
Ja Danic, allebei een meisje, een dochter O+ Ben blij dat jij ook blij bent met het resultaat!

Ik was trouwens erg blij met de dvd die ik erbij had genomen. Er staan toch best mooie stukjes in die niet op de foto's staan! Verder hebben we haar gezichtje gezien; OMG wat leek ze zo veel op mijn lief :o :o

Poppedein, hoop dat alles goed is gegaan!!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_90078014
Poppedeintje succes met de SEO strakjes! *O*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90078140
Een *O* voor de goede SEO's en wat veel meisjes straks inderdaad!

TM, wat rot zeg, ik kan me voorstellen dat je baalt zeg, maar wat goed dat jullie toch bij de naam blijven.

Verder nieuwe zwangeren, welkom!

Ik heb niet veel meegekletst de afgelopen tijd, erg druk op school en nog steeds ook erg moe. Gelukkig ben ik nu eerst twee weken vrij en kan ik even lekker bijkomen en hier wat meer meekletsen hoop ik.
  zaterdag 18 december 2010 @ 10:55:33 #23
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90079182
Jippie, ik heb ook kerstvakantie, en aansluitend verlof!

Was ik dan ook echt helemaal aan toe;)

Bekken is helemaal ingetaped nu, heb ook een bekkenband, dat geeft wel verlichting. Nu mag ik lekker bankhangen, kan ik nog niet helemaal toegeven aan mijn nesteldrang. Mede door de verbowuing die nog bezig is.
Maar goed, er komen genoeg hulptroepen (het is zooo vies en stoffig hier). Woensdag komen de meubels en mogen we de kinderkamer verder inrichten!
pi_90079277
Verlof voor ik80!! Geniet er lekker van!
pi_90079301
Helemaal ingetaped?
Ik heb 2x in de week fysio voor mijn bekken en dat vond ik eigenlijk al vrij veel, maar dit is helemaal een heftige maatregel.. Hoe erg waren jouw klachten dan?
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:11:42 #26
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90082372
Helemaal ingetaped is een groot woord, maar op mijn billen aan beide kanten zitten behoorlijk wat tapejes.
Ik ga 1 keer in de week, kost al genoeg ;)
klachten, ehh alleen maar voor en achteruit kunnen lopen, kan niet draaien of wiegen, bukken doet zeer. gevoel alsof er soms iets uitschiet. pan optillen met bv aardappels bakken ging niet, rem intrappen op de kinderwagen. Echt hele rare dingen.
en masseren deed erg zeer door de fysio.
maar door de tape vermindert eea al aanzienlijk dat is wel fijn. Verder moet ik mijn rust goed pakken.
pi_90084765
Ik80, lekker met verlof.. lekker uitrusten! ;)

TM, ik zou ook gewoon die naam houden. Het zou misschien anders zijn als jouw man destijds met zijn ex over kinderen sprak en dan al namen aan het fantaseren waren waarbij die ene naam er ook al uit kwam.. maar aangezien dat niet het geval is (neem ik aan), zou ik gewoon diezelfde naam gebruiken! Het moet gewoon wel een hele mooie naam zijn! ;) :*

TankGirl, leuk een meisje! Geniet ervan! *O*

Mrien, fijn dat alles weer goed was. ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:45:13 #28
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90085083
Ik80 goed luisteren naar de fysio en je lichaam. geniet van je verlof *O*

TM balen dat jullie de zelfde naam hebben :* het zal wel een hele mooie naam zijn ;)

Danic en Tankgirl meisjes O+

Volgende week gaan we het vertellen. Wat is het moeilijk om je mond dicht te houden. :@
Gisteren was ik 11 weken en de bekkeninstabiliteit is weer goed terug. :{
pi_90085581
Rotsje, ik merk ook dat het nu veel eerder is dan de vorige keer dat ik mijn bekken voel. Ik schijn ook al raar te lopen (voel het zelf niet, maar anderen zien het). Ik kijk het nog even aan en anders wordt het fysio. Moet zeggen dat ik het wel voel en het wiebelig vind, maar echt pijn doet het nog niet.

Tankgirl, ook al een meisje! Mijn kansen op een meisje nemen af op die manier.

TM, tuurlijk noem je je meisje gewoon zoals je bedacht had, dat past nu al helemaal bij haar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:28:14 #30
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90086300
mefke bij de eerste had ik het een klein beetje op het eind maar was geen bekkeninstabiliteit te noemen eigenlijk maar bij de 2de was het helemaal mis daar had ik het al bij 8 weken op het eind(met 30 weken) kon ik niet meer lopen. heb hem een aantal keer naar huis gebeld huilend dat ik niks meer kon. ik had er nog een van jaar rond kruipen/lopen. de fysio wist toen op een gegeven moment niet meer wat ze moest. maar dit kreeg ik na de bevalling elke maand weer terug.

nu is het weer helemaal mis. ik heb gisteren een drukke ochtend gehad heb even 's middags door manlief die aandrong even gelegen. 's avonds was het helemaal mis. toen ook nog een schreeuwend kind. :{ moet nu nog meer naar me lichaam luisteren want wil niet zo als de vorige keer eindigen.

maar vervelend zeg dat het bij jou nu ook al weer begint. hoop niet voor je dat het erger word of dat je er last van hebt.
pi_90089721
Even een dikke :* voor al jullie lieve reacties n.a.v. ons naam-dramaatje!
pi_90091719
Wij hebben vandaag de 1e babykleertjes gekocht. Toch wel een apart idee dat straks ons kindje dat aan gaat hebben.
pi_90091912
F_R, ik vond het ook apart, maar ook wel heel leuk. Ik heb nog nauwelijks wat gekocht moet ik zeggen, maar ik liep vandaag tegen een heel tof Elmo shirtje aan bij de H&M, dus die is meegegaan voor onze uk.
pi_90091962
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben vandaag de 1e babykleertjes gekocht. Toch wel een apart idee dat straks ons kindje dat aan gaat hebben.
Ha, volgens mij kijk ik daar nog het meest naar uit. Om ons kindje in al die leuke kleertjes te frotten die al maanden in de kast liggen :')
The way you rock'n'roll
pi_90092553
Wij waren voor kerstcadeautjes bij de v&d en er hing zoveel in de opruiming dus kon hetn u niet laten. Voor de rest had ik ook nog niks gekocht.
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:14:19 #36
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90092955
Vanavond de laatste vrienden op de hoogte brengen van mijn zwangerschap, alleen wordt het een beetje moeilijk verbergen nu, dus denk dat ik het maar vertel terwijl ik mijn jas nog aan heb :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:15:55 #37
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90093012
Oh ja, poppedein gefeli met je 20 weken mijlpaal!! O+
pi_90093357
Een mijlpaal voor poppedein alweer op de helft.
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:29:40 #39
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90093643
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:14 schreef The_Tankgirl het volgende:
Vanavond de laatste vrienden op de hoogte brengen van mijn zwangerschap, alleen wordt het een beetje moeilijk verbergen nu, dus denk dat ik het maar vertel terwijl ik mijn jas nog aan heb :')
Dat maakt dan toch niks meer uit? :P

Hier gaat het wat minder. Ben nu al 13 dagen thuis. Ik vind het vreselijk om niet te werken, voel me buiten de maatschappij staan. Gisteren besefte ik nog dat ik gewoon gelukkig moet proberen te zijn, ik ben immers ook nog zwanger, maar dat lukt niet. Ik kan gewoon zo weinig en ben bang dat ik niet goed genees (hand kraakt bij elke beweging). Durf bijna niet naar buiten omdat het glad is. Echt een dip kortom. Ik kom er wel weer bovenop hoor, het is nu even klote. Net even hard gejankt, dat knapt wel op. Maandag bel ik gewoon het ziekenhuis en misschien kan ik dan worden gerustgesteld. Morgen een verjaardag, dat is leuk natuurlijk. Het is wel 140 km heen en terug, dat is niet gunstig met dit weer. Hopelijk kunnen we wel gaan.
pi_90093952
Wat balen zeg Aventura. Logisch dat je eigenlijk niet naar buiten durft met die gladheid. Je mag ook niks anders slikken dan paracetamol ofwel?

Ik ben die primperan en emesafene zo beu heel mijn kont doet er pijn van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')