quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:26 schreef twentemeisje het volgende:
Dankjewel lieverds. Ben er nog steeds enorm verdrietig over, mijn lief kan ook wel janken. Maar het gevoel dat voor ons beiden overheerst is dat we de naam toch willen houden. Dat kleine meisje in mijn buik is gewoon [INSERT_NAAM] en niet een truusje of een mientje. We noemen haar ook al zo als we over haar praten en tegen mijn buik praten. Het voelt te raar om ineens een andere naam te hebben.
Als de ex zich nu in onze directe vriendenkring zou bevinden dan was het veel erger denk ik, maar we willen allebei niet dat ze dermate veel invloed heeft dat wij de gedroomde naam nu in gaan ruilen. Alleen is het dan straks zo'n gevoel dat je bij de gezamenlijk kennissen een soort van verantwoording af gaat leggen als 'ja maar, wij hadden die naam ook al en ....'. Blegh.
Gelukkig is mijn nichtje er vandaag de hele dag en die is zo lief (ik moest huilen toen ik het hoorde en madame van 1,5 jaar oud kwam me troosten). Ze ligt nu ff te slapen en straks gaan we gezellig pannenkoeken bakken!
quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:31 schreef showkloon het volgende:
mag ik een heel rare vraag stellen TM; heeft je vriend ooit met dat meisje kindernamen doorgenomen?
en kan me heel goed voorstellen dat het echt niet leuk is; ben je helemaal overtuigd van "de' naam en je kindje noem je ook al zo..
Thanksquote:Op vrijdag 17 december 2010 16:39 schreef Juud79 het volgende:
@TM
Goed hoor, dat je zo snel kan bedenken wat te doen en dapper dat je gewoon de naam gaat houden.
Ik kan me dat helemaal voorstellen, dat het niet goed voelt om dan maar een andere naam uit te zoeken.
En idd, wellicht dat je iets moet uitleggen, maar ja, das dan maar een keer aan een handvol mensen, je dochter doet haar hele leven met haar naam. Probeer er maar snel overheen te stappen en weer verder te genieten.
Oeh das een mooie datumquote:Op vrijdag 17 december 2010 16:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan kan de mijne wel dicht maar dan moet je nog even showkloon op 25 augustus toevoegen
Héél graag! Ik ben er geloof ik doorheen. Ik wou net aan de stapel Tijdschriften met Inhoud beginnen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:14 schreef huuphuup het volgende:
laudia! Ik heb weer een stapel hersenloze tijdschriftenhebben?
Fijn dat alles goed was!quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:53 schreef mrien het volgende:
Ik heb weer een stickertje van de vk, alles goed
Baby al stukje ingedaald, hoef dus niet meer te liggen als de vliezen nu breken, erg fijn.
Bloeddruk was wel iets hoger maar niet verontrustend ofzo. Volgende week terug, ik mocht ook wel gaan bevallen van haar
Het 'probleem' is dat ze 13 jaar bij elkaar zijn geweest en dat verleden wis je natuurlijk niet zomaar uit. En dat hoeft van mij ook absoluut niet overigens. Zijn voormalig schoonouders zijn bijvoorbeeld hele leuke mensen en met zijn ex-schoonzusje klik ik zelf ook goed. Alleen zijn ex zelf daar hebben we niks mee (die is een beetje emotioneel gehandicapt als je het mij vraagt). Maar mijn lief sport nog elke week met de man van haar beste vriendin bijvoorbeeld, die kennen elkaar al zo lang. En zo zijn er dus verschillende linkjes die kant op.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Héél graag! Ik ben er geloof ik doorheen. Ik wou net aan de stapel Tijdschriften met Inhoud beginnen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben.
TM, wat ontzettend rot! Ik zou het ook niet leuk vinden om te horen. Gelukkig heeft mijn lief het nooit over zijn ex-liefjes, laat staan dat 'ie er nog contact mee heeft.
Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schreef het pas al, maar bij ons is het dus geen beleid meer dat je moet liggen als je vliezen breken en de baby nog niet ingedaald is. Zijn er hier meer die ook zo'n beleid van hun verloskundige te horen hebben gekregen?
Maar het ging me er juist om dat het bij ons in het ziekenhuis geen beleid meer is bij een niet-ingedaalde baby! Argumentatie was dat het over het algemeen geen voordelen oplevert (uitzonderingen daargelaten).quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.
Ik geloof dat ik voor de zekerheid toch zou gaan liggen...
Wat een eng idee is dat Vanyelquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mijn lief is dat geen probleem als het kind goed is ingedaald. Zij meent zich van haar studie te herinneren dat je anders moet gaan liggen omdat de navelstreng dan kan zakken, klemzitten en dichtgedrukt worden.
Ik geloof dat ik voor de zekerheid toch zou gaan liggen...
Ik vond dat soort dingen tevoren ook heel eng, maar tijdens de bevalling heb ik er geen moment bij stilgestaan. Uiteindelijk is het bij Ivan allemaal nog wel even spannend geweest. Ik was al 2 uur aan het persen, hij moest echt geboren worden, de verloskundige had al flink geprobeerd om hem goed te laten draaien, en uiteindelijk moest ze de navelstreng snel een paar keer om zijn nek vandaan winden. Ik heb die bewegingen zelfs gezien maar geen moment griezelig gevonden. Wat dat betreft werkt het hele adrenalinegebeuren wel goed.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat een eng idee is dat Vanyel. Dat is een vd dingen die ik griezelig vind, die navelstreng (en dan om haar nekkie), brrrr
.
Snap ik, maar dit was t antwoord dat ik thuis kreeg. Met vk heb ik het hier niet over gehad.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar het ging me er juist om dat het bij ons in het ziekenhuis geen beleid meer is bij een niet-ingedaalde baby! Argumentatie was dat het over het algemeen geen voordelen oplevert (uitzonderingen daargelaten).
Ha, volgens mij kijk ik daar nog het meest naar uit. Om ons kindje in al die leuke kleertjes te frotten die al maanden in de kast liggenquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben vandaag de 1e babykleertjes gekocht. Toch wel een apart idee dat straks ons kindje dat aan gaat hebben.
Dat maakt dan toch niks meer uit?quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:14 schreef The_Tankgirl het volgende:
Vanavond de laatste vrienden op de hoogte brengen van mijn zwangerschap, alleen wordt het een beetje moeilijk verbergen nu, dus denk dat ik het maar vertel terwijl ik mijn jas nog aan heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |