Wat lief dat je t vraagt, (en ook de anderen trouwens!) Ik heb gister nog even contact gehad met mijn collega en het e.e.a nog even kortgesloten met haar. Ze heeft me toegezegd dat ze morgen de metingen nog een keer over zal en wil doen, omdat ook zij het toch wel wat vreemd vond, maar ze heeft me ook op het hart gedrukt dat juist de buikomvang en de meting van het bovenbeentje zo veelzeggend zijn voor de uiteindelijke uitkomst of verdenking op syndromen en die waren juist allebei gewoon heel prima. Zij heeft me verzekerd dat ze bij twijfel mensen om het minste of geringste naar een 3e lijns centrum laat gaan voor een GUO (de geavanceerde variant van een SEO) en dat ze natuurlijk júist haar collega om het minste of geringste al gestuurd zou hebben. Ze zag er gelukkig nogmaals echt geen noodzaak in, maar begreep wel heel goed mijn onrust. Vandaar dat ze m dinsdag nogmaals meet (al denk ik niet dat het heel veel uit zal halen, misschien dat het door een meetfout een dagje scheelt, maar zeker niet meer dan een week!) en dat we dan nogmaals samen beoordelen of de bevindingen verantwoord zijn of verder onderzoek nodig is... even afwachten dus, haar woorden me in ieder geval al weer een hoop gerustgesteld! Ik moet er toch meer de tijd voor nemen om tijdens dat soort onderzoeken minder de rol van zorgverlener aan te willen nemen en gewoon in mijn moederol te blijven..dat blijf ik lastig vinden!quote:Op maandag 20 december 2010 11:47 schreef The_Tankgirl het volgende:
Poppedein, nog wat gehoord van je collega over je kleintje? Heeft ze je gerust kunnen stellen?
Ik vond mezelf al zo'n miep, maar ik maak me ook echt een beetje zorgen om d'r. Heb ook nog een pm gestuurd, maar verwacht daar natuurlijk geen reactie als ze ook niet in OUD post... Kent niemand hier haar persoonlijk?quote:Op maandag 20 december 2010 16:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Iemand al iets van Baboussa gehoord? Ik vind het wel opmerkelijk dat ze consequent postte en nu ineens niet meer.
Ik hoop dat ze je morgen gerust kan stellenquote:Op maandag 20 december 2010 15:20 schreef Poppedein het volgende:
Claudia, wat ontzettend rot dat je in het ziekenhuis ligt en ook nog niet naar huis mag! Thumbs up dat je gegaan bent, terwijl dat niet makkelijk geweest is, ik kan me in ieder geval voorstellen dat t je flink overvallen heeft te moeten blijven. Ik hoop dat jullie op deze manier alle 3 zo snel mogelijk weer een beetje aansterken en je je kleine meiske ook gaw weer wat meer voelt. Ze wordt goed in de gaten gehouden, dus dat geeft jou mooi de kans wat meer energie in jezelf te steken. Beterschap!
[..]
Wat lief dat je t vraagt, (en ook de anderen trouwens!) Ik heb gister nog even contact gehad met mijn collega en het e.e.a nog even kortgesloten met haar. Ze heeft me toegezegd dat ze morgen de metingen nog een keer over zal en wil doen, omdat ook zij het toch wel wat vreemd vond, maar ze heeft me ook op het hart gedrukt dat juist de buikomvang en de meting van het bovenbeentje zo veelzeggend zijn voor de uiteindelijke uitkomst of verdenking op syndromen en die waren juist allebei gewoon heel prima. Zij heeft me verzekerd dat ze bij twijfel mensen om het minste of geringste naar een 3e lijns centrum laat gaan voor een GUO (de geavanceerde variant van een SEO) en dat ze natuurlijk júist haar collega om het minste of geringste al gestuurd zou hebben. Ze zag er gelukkig nogmaals echt geen noodzaak in, maar begreep wel heel goed mijn onrust. Vandaar dat ze m dinsdag nogmaals meet (al denk ik niet dat het heel veel uit zal halen, misschien dat het door een meetfout een dagje scheelt, maar zeker niet meer dan een week!) en dat we dan nogmaals samen beoordelen of de bevindingen verantwoord zijn of verder onderzoek nodig is... even afwachten dus, haar woorden me in ieder geval al weer een hoop gerustgesteld! Ik moet er toch meer de tijd voor nemen om tijdens dat soort onderzoeken minder de rol van zorgverlener aan te willen nemen en gewoon in mijn moederol te blijven..dat blijf ik lastig vinden!
weheheh, daar begint de verslaving aan positiekledingquote:Op maandag 20 december 2010 20:25 schreef mefke79 het volgende:
Ja Basboussa zou even niet posten, maar ik geloof dat het 29 november was dat ze voor het laatst postte en zo lang bleven haar moeder en zus niet, want die waren op tijd om haar cadeautje voor SS weer mee terug te nemen naar hier. Dat gaat nu niet meer lukken.
Poppedein, ik hoop dat de nieuwe metingen je gerust kunnen stellen.
Droge huid, ja tot bloedens toe. Onderbenen, onderrug, tussen neus en lippen, alles is uitgedroogd. En jeuk![]()
Moe valt mee, maar dat is denk ik omdat ik gewoon heel rustig aan doe. En ik heb buik, ik zal mijn man straks eens even een foto laten maken. Vandaag voor het eerst gaan werken in positiekleding, zit toch wel lekker moet ik toegeven.
Laat maar hehe. Realiseer me dat ik geluk heb zo weinig klachten te hebben!quote:Op maandag 20 december 2010 20:15 schreef PM-girl het volgende:
Poppedein, ik las dat jij een nieuwe meting krijgt. Fijn, ik hoop dat die je meer gerust kan stellen, goed dat je collega je zo serieus neemt in elk geval.
Aventura, wil je wat misselijkheid van mij hebben?Ik heb inmiddels wel genoeg bevestiging
Jee, nog tot zo lang misselijk? Balen hoor!quote:Op maandag 20 december 2010 20:01 schreef seilram het volgende:
Vrouwtje Theelepel, gefeliciteerd!
Ik las iets over moe, check. Iets over een droge huid, check.
Eerlijk, ik snap niet hoe sommige zwangeren het allemaal doen. Ik bedoel, als Joep om 12.30 gaat slapen, dan ga ik mee, ik lig rustig tot 15.00 helemaal plat en duik daarna om 22.00 weer mijn nest in tot 07.00 uur.
Ik weet niet wat Basboussa had gezegd... ze zou inderdaad even niet posten...
Mrien, nog even en dan heb jij gewoon je kindje alweer in je armen! Heerlijk!
Aventura, wees blij joh! Ik ging zaterdag boodschappen doen met kind en man. Halverwege ik zo: volgens mij moet ik overgeven. Hij: echt? Ik: ik denk het... even stil allebei, dus ik zo: nee het gaat weer wel. Wij lopen verder. Ik: ik krijg wel een beetje een natte mond van binnen. HIj: dan moet je dus wel overgeven! Duwt me een straatje in, neemt Joep van me over en ja hoor... daar kwam het... En het stomme is dan dat ik me vreselijk loop op te winden of iemand het ziet. Mijn lief zei: ja de hele buurt denkt nu dat je een alcoholist bent.
Wij hebben 20-1 de 20 weken echo. Ik ben zoooo benieuwd!
Wat lief wickiequote:Op maandag 20 december 2010 21:56 schreef wickie het volgende:
TM de schrik sloeg even bij me aan, goed dat je gelijk naar de dokter bent gegaan en dat het goed is onderzocht. Houdt het de komende tijd gewoon goed in de gaten. Je hoeft geen uiterlijke kenmerken te hebben (dat had ik ook niet na al 3,5 dag met een trombosebeen te hebben gelopen). Wat ik karakterestiek vond was pijn die erger wordt naarmate je meer loopt ( het voelt namelijk als spierpijn die is ontstaan door kramp, door te lopen wordt die pijn meestal minder) ook als een bloedprop echt de boel helemaal afsluit en het vocht niet meer wegkan voelt het alsof je kramp het die maar niet wegtrekt.
Wat Claudia ook weleens heeft verteld, als deze pijn ineens verdwijnt kan het propje los zijn geschoten en kan je dus een longembolie krijgen. Dan wordt je dus benauwd of erger... ( let hier dus ook goed )
Als je over een paar dagen nog last hebt, gelijk weer bellen hoor!
En als je vragen hebt mag je me ook altijd pmen.
Wat ben je toch ook een schat, jij hebt zoveel aan je hoofd (understatement) en dan toch nog aandacht voor een ander. Dikkequote:Op maandag 20 december 2010 21:57 schreef Kolonia het volgende:
Jee TM, dat is wel schrikken.
Fijn dat het geen trombosebeen is!
quote:Op maandag 20 december 2010 22:14 schreef mefke79 het volgende:
TM, dat is schrikken! Ik herken de pijn ook wel een beetje van het vocht. Die steunkousen misschien toch eens proberen?
De buikfoto is trouwens gemaakt en geplaatst, wel grappig om zo te zien.
O enne, hydrofielluiers kun je nooit te veel hebben kwam gisteren weer eens achter. Omdat mijn neus en omgeving zo enorm droog en pijnlijk zijn, was mijn neus snuiten al pijnlijk...drie keer raden wat ik gedaan heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |