abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90220883
VT, gefeliciteerd!

En TM, dat is even schrikken. Gelukkig dat het geen trombose is.
  dinsdag 21 december 2010 @ 08:07:04 #252
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_90220918
Geslapen van half 10 tot half 8. Gaat lekker!
pi_90221295
Ik heb ook zeer goed geslapen.. Morgen vertellen we het aan mijn ouders, zo benieuwd hoe ze zullen reageren!

Mag ik trouwens ook in de OP? 21 juli 2011 O+
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:23:27 #254
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90221939
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:07 schreef PurpleDaisy het volgende:
Geslapen van half 10 tot half 8. Gaat lekker!
Ik van 9 tot 7 :') maar of ik mij echt uitgeslapen voel...nee
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:23:57 #255
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90221946
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik heb ook zeer goed geslapen.. Morgen vertellen we het aan mijn ouders, zo benieuwd hoe ze zullen reageren!

Spannend!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_90221948
Ik heb laatst zelfs 12 uur lang geslapen :') Maakt geen snars uit :+
pi_90222242
Ik was vanmorgen om 6 uur alweer wakker, vanwege O+ die naar zijn werk moest...
Jammer maar helaas, ik heb toch vakantie, dus ik kan vandaag nog wel een keer gaan liggen.
Ben nu maar bezig met achterstallig werk inhalen, zodat ik na de vakantie weer met een (redelijk) schone lei begin..
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:54:28 #258
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_90222621
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:42 schreef Cyntiaa het volgende:

Ik vond dat een mooi moment O+. Veel succes en plezier!
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:04:29 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90222875
Ik kan ook heel goed slapen, kon ik altijd al, maar sinds ik zwanger ben helemaal.
Meestal als ik moet werken van 22.30 tot 07.00 uur.
In het weekend slaap ik uit tot 10.00, dan maakt manlief me meestal wakker, zodat ik nog een beetje in mijn ritme blijf.

Als ik 's ochtends bezig ben geweest met boodschappen, poetsen e.d. ga ik 's middags wel eens even liggen, slapen doe ik nog niet aan, ben veels te bang dat ik er aan gewend raak.
Aan het einde van de zwangerschap wil ik dat wel gaan doen als het echt nodig is en na de bevalling zal het vanwege de gebroken nachten ook wel eens nodig zijn. Maar het liefst doe ik het niet, ik word ook altijd zo brakjes wakker.

Welkom aan alle nieuwe dames, zijn er weer veel ineens, gezellig hoor.

Ben benieuwd hoe het met Claudia en haar mupke in de buik gaat en of ze al weer naar huis mag vandaag.
pi_90223241
Jullie zijn lief! Ik voel me kiplekker en heb in tijden niet zo goed geslapen als vannacht. Ik lig nu nog aan een ctg, zometeen komt de arts langs en dan hoop ik naar huis te kunnen. Eerst even het huis op orde maken - zal wel een puinzooi zijn, haha - en dan Ivan ophalen en doodknuffelen.

Oh, de baby beweegt ook weer goed. Ik kan een ieder aanraden om aan de bel te trekken als daar iets in verandert.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90223602
TM, dat was schrikken, gelukkig was er niet veel aan de hand.

Claudia, fijn dat je je weer lekker voelt, hopelijk straks naar huis, maar doe je wel rustig aan?

Ik ben blij te lezen dat er meer zijn met een verschrikkelijk droge huis, ben flink aan het smeren met sudocreme, dat verlicht gelukkig wel.
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:34:38 #262
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90223614
Clau wat onwijs fijn dat je je zoveel beter voelt, keep it up en dan straks lekker naar huis!! :*

Ook ik dank alle lieverds hier! :* Vandaag maar eens achter steunkousen aan...
pi_90223904
Claudia, hopen dat je vandaag echt naar huis mag, en dat je je weer een stuk beter voelt!

Ik verbaas mij er echt over hoeveel ik al voel. Ik voel plopjes, en als ik mijn hand op mijn buik leg dan voel je soms hele volksverhuizingen. Dat zo'n ukkie dat al teweeg brengt, niet te geloven..
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:49:26 #264
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90224063
Krijg net ook de bevestiging van mijn eigen huisarts dat ik me geen zorgen hoef te maken over een trombosebeen (marginale verhoging D-dimeer te wijten aan zwangerschap). Maar ik moet me vanmorgen nog ff bij haar melden, omdat blijkt dat ook de reumafactor in mijn bloed verhoogd is. Fijne bloedpriksessie gisteren :') . Ik heb vaak pijn/stijfheid in de gewrichten van mijn handen/voeten, vandaar de test
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:50:47 #265
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90224107
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
Claudia, hopen dat je vandaag echt naar huis mag, en dat je je weer een stuk beter voelt!

Ik verbaas mij er echt over hoeveel ik al voel. Ik voel plopjes, en als ik mijn hand op mijn buik leg dan voel je soms hele volksverhuizingen. Dat zo'n ukkie dat al teweeg brengt, niet te geloven..
Tof he? Ik vind dat ook zo cool, ik dacht een week of twee/drie terug al dat ik het voelde, maar dat het nog niet echt kon. Sinds vorige week is het zo overduidelijk dat het al die tijd t ukje al is geweest.
Hier ook plopjes en vooral gewoel, als ik mijn hand op mijn buik leg, bijv na het eten of in bed, dan voel ik ook wat verschuiven binnenin en soms een zacht schopje, (ik denk tenminste dat dat het is) zo leuk...

Ik voel het trouwens ook heel erg vaak overdag, alsof het ukje heel veel wakker is, ben benieuwd hoe ik dat over een paar weken ervaar of er dan ook duidelijke rustmomenten zijn.

Morgen alweer 17 weken, de tijd gaat snel voorbij sinds week 12....

@ Claudia, fijn dat je goed geslapen hebt, en geniet ervan om thuis weer lekker te rommelen en met Ivan te knuffelen. ;)
pi_90224492
Enig idee hoe het komt dat je nu zo goed sliep claudia?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90225010
Oh wat goed Claudia, en wat heerlijk dat je ondanks alle gedoe en zorgen toch hebt kunnen bijtanken vannacht.
pi_90225847
Mijn moeder is morgen jarig dus wil haar een boek geven over het "oma-schap" iemand tips?
pi_90228652
Ik hoop dat je vandaag weer naar huis mag Claudia.

Ik voel nog niets maar de placenta ligt aan de voorkant dus het kon wel wat langer duren voor ik iets ging voelen.
Vanmorgen voelde ik mij zo goed dat ik enthousiast ben begonnen met schoonmaken. 3x raden wat het resultaat was.
pi_90232585
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:40 schreef Cyntiaa het volgende:
Mijn moeder is morgen jarig dus wil haar een boek geven over het "oma-schap" iemand tips?
Wij hebben mijn schoonmoeder vorige week voor haar verjaardag een boek gegeven waarin ze tijdens het oppassen de eerste 4 jaar kan bijhouden wat ze allemaal samen doen en ervaren. De bedoeling is dat je het daarna weer teruggeeft, maar kan me ook voorstellen dat je dat later doet als het kind al ouder is.

Maar dan moeten ze wel gaan oppassen haha. Hoe het boek heet?? al sla je me dood :?
Het zag er wel heel leuk uit. Rood met een afbeelding, een groene linnen rug met een lintje erdoor.
pi_90232723
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 12:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik hoop dat je vandaag weer naar huis mag Claudia.

Ik voel nog niets maar de placenta ligt aan de voorkant dus het kon wel wat langer duren voor ik iets ging voelen.
Vanmorgen voelde ik mij zo goed dat ik enthousiast ben begonnen met schoonmaken. 3x raden wat het resultaat was.
Bij mij blijkt ook de placenta aan de voorkant te liggen en ik voelde voor het eerst iets met 19w1d.
Schijnbaar niet heel vroeg, want zowel mijn moeder als zusje begrepen niet dat ik nog niets voelde.... nou ja!

Doe jij wel ff rustig aan! Dat je een goede dag hebt is heel fijn, maar je merkt nu al dat je dan gauw te veel gaat doen. Nu niet overmoedig raken maar juist bijtanken op zo'n dag.
pi_90234058
Ik zie net een boekje van Opa en Oma Pluis.. Denk dat ik die ga kopen *O*
pi_90234897
Ik ben weer thuis, het huis is schoon, dus we gaan nu Ivan ophalen! O+ Ik denk dat ik vanavond wat bijlees. Eerst even bijkomen en van Ivan genieten.

Nogmaals dank voor de lieve reacties. :*
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:55:14 #274
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_90235254
Cyntiaa,

Een vriendin van mij heeft haar moeder het boek "Mam vertel's" gegeven..
Niet echt een oma-boek, maar vast erg leuk! :)

Welkom thuis Claudia :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:04:27 #275
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90235640
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:06 schreef danic het volgende:

[..]

Wij hebben mijn schoonmoeder vorige week voor haar verjaardag een boek gegeven waarin ze tijdens het oppassen de eerste 4 jaar kan bijhouden wat ze allemaal samen doen en ervaren. De bedoeling is dat je het daarna weer teruggeeft, maar kan me ook voorstellen dat je dat later doet als het kind al ouder is.

Maar dan moeten ze wel gaan oppassen haha. Hoe het boek heet?? al sla je me dood :?
Het zag er wel heel leuk uit. Rood met een afbeelding, een groene linnen rug met een lintje erdoor.
Was het deze?
Mijn kleinkind, van Pauline Oud.
Ik heb daar het zwangerschapsdagboek van, erg leuk.
pi_90236042
Claudia, welkom thuis! *O* Wat moet het fijn zijn om weer lekker in je eigen thuis met man en kind te zijn! Geniet ervan! :*

Vrouwtje Theelepel, gefeliciteerd!

TM, wat een schrik, zeg! Gelukkig geen trombose dus. Wat ik me afvroeg... krijgen jullie nou meer begeleiding/controles i.v.m de MS of niet? En hoe voel je je? Ik moet telkens denken aan dat stel bij babyboom... zij had ook MS en was ook zwanger, ik was toen ook zo blij voor ze... heb toen met tranen in mijn ogen zitten kijken naar die aflevering...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_90236270
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben weer thuis, het huis is schoon, dus we gaan nu Ivan ophalen! O+ Ik denk dat ik vanavond wat bijlees. Eerst even bijkomen en van Ivan genieten.

Nogmaals dank voor de lieve reacties. :*
Wat fijn dat je weer beter bent :* Echt schrikken hoor dat je naar het ziekenhuis moest, heftig dat je uitgedroogd was en het met de baby niet zo goed leek te gaan :o
Ik voel me heel dom dat ik dat gemist had omdat ik hier niet meegelezen had :@

Linda gefeliciteerd! Wat leuk, een broertje of zusje voor Lotte O+ !

Vrouwtje Theelepel gefeliciteerd!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:20:08 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90236415
Claudia, wat fijn dat je naar huis mocht!

En vrouwtje theelepel! Gefeliciteerd!
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:23:20 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90236578
Aventura, ik las je post eerder, dikke :* nog daarvoor! Kijk je wel uit naar dat jullie de ouders gaan vertellen van je zwangerschap?
pi_90237512
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:23 schreef Brighteyes het volgende:
Aventura, ik las je post eerder, dikke :* nog daarvoor! Kijk je wel uit naar dat jullie de ouders gaan vertellen van je zwangerschap?
gek eigenlijk dat wij het hier eerder weten dan je ouders, maar suc6!
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:54:18 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90238208
Mwoah, vind ik niet zo gek hoor. Is bij wel meer mensen hier. Kan je je vragen kwijt zonder dat je het aan de grote klok hangt.
pi_90238323
Inderdaad, hier ben je nog "lekker anoniem" :D
pi_90239440
Ik had hier ook eerder verteld dan aan mijn ouders.
Het is fijn om hier ervaringen te lezen en advies te kunnen vragen.
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:23:34 #284
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90239676
Claudia wat fijn dat je thuis bent, nu lekker genieten van Ivan!!!

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:40 schreef cleany het volgende:

[..]

gek eigenlijk dat wij het hier eerder weten dan je ouders, maar suc6!
waarom gek?
Niemand weet toch in het echt hoe je heet. Er zijn er hier op fok maar 2 mensen die weten hoe ik heet. Dat is mijn man en iemand in oud.

Bij mijn vorige zwangerschappen wisten mijn ouders het rond de 5 weken.
Bij deze pas met 12 weken(kerst). Vooral omdat mijn ouders net een goede 6 weken uit de spanning van mijn zusje zijn(kindje bijna overleden). Wilde ik ze even lucht laten happen voor ze weer weten dat we een 3de krijgen. Want zodra ze weten dat je zwanger bent, ben je gehandicapt. ;)
Werkelijk die 6 maanden zullen nog wel lang zijn. met niet tillen, laat mij maar doen, waarom doe je dat nou enz.
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:24:20 #285
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90239717
foutje
pi_90240239
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:09 schreef danic het volgende:

[..]

Bij mij blijkt ook de placenta aan de voorkant te liggen en ik voelde voor het eerst iets met 19w1d.
Schijnbaar niet heel vroeg, want zowel mijn moeder als zusje begrepen niet dat ik nog niets voelde.... nou ja!

Doe jij wel ff rustig aan! Dat je een goede dag hebt is heel fijn, maar je merkt nu al dat je dan gauw te veel gaat doen. Nu niet overmoedig raken maar juist bijtanken op zo'n dag.
Ik doe het rustig aan. Bij mij zeiden ze dat het wel tot de 20wk kon duren eer ik iets voelde. Heb op de echo wel gezien dat het een keer flink afzette maar ik voelde niets.
Kom net bij mijn moeder vandaan ze heeft hun kat moeten laten inslapen. Wat ze het er met kerst rustig zijn en wat zal ik hem missen dan.
pi_90240555
Claudia wat fijn dat je weer thuis bent. Lekker Ivan knuffelen nu O+

F_R, mijn placenta ligt ook aan de voorkant en het duurde wel tot 21,5 week eer ik iets voelde.

Gister een sticker gekregen bij de vk. Hij ligt nog steeds koppie naar beneden dus dat is goed. Mijn meneer beweerde dat mijn buik niet groeide :') maar ook dat tegendeel werd bewezen.
Ik moest alleen wel geduwd worden om weer weg te komen met de auto nadien. Stomme sneeuw }:|
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_90240687
Fijn van de sticker en balen van de sneeuw.
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:46:00 #289
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90240827
Mijn buik is een beetje aan het veranderen, de bolling komt een beetje hoger te zitten, ik merk ook dat het ukje niet meer helemaal onderin zit, maar ergens onder mijn navel vertoefd.

Ik zal weer eens een foto maken, vandaag een bruin shirt aan, dat geeft niet het beste effect. :)
pi_90241560
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Inderdaad, hier ben je nog "lekker anoniem" :D
stel dat ik me hier mag komen melden, dan wacht ik er wel nog even mee tot nadat we de ouders hebben ingeseind... hier lezen ook mensen mee die we IRL ook kennen, en we willen het zeker niet laten uitlekken voor de ouders het weten... :P
nu zal het ook geen kwestie van dagen worden voor de ouders het weten, in het traject waarin wij zitten is dat niet echt geheim te houden... :)
pi_90241697
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:34 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik doe het rustig aan. Bij mij zeiden ze dat het wel tot de 20wk kon duren eer ik iets voelde. Heb op de echo wel gezien dat het een keer flink afzette maar ik voelde niets.
Kom net bij mijn moeder vandaan ze heeft hun kat moeten laten inslapen. Wat ze het er met kerst rustig zijn en wat zal ik hem missen dan.
dat is verdrietig F_R... sterkte voor je moeder (en vader?) en ook voor jullie... ik kan me goed voorstellen dat een kat die helemaal bij het gezin hoort, enorm gemist wordt! :*
pi_90241828
Dat snap ik van jullie mijsje.
Misschien een hele domme vraag maar als je via IVF zwanger wordt vanaf wanneer tellen ze dan je zwangerschapsduur? Vanaf de terugplaatsing? of ook 2 wk daarvoor?
pi_90241886
Boy heeft een goed leven gehad hij is ruim 15 geworden maar toch hij is een deel van mijn jeugd. Ik heb langer met dan zonder hem geleefd.
pi_90242282
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat snap ik van jullie mijsje.
Misschien een hele domme vraag maar als je via IVF zwanger wordt vanaf wanneer tellen ze dan je zwangerschapsduur? Vanaf de terugplaatsing? of ook 2 wk daarvoor?
volgens mij ook 2 weken ervoor, want de bevruchting is dan net een paar dagen daarvoor geweest (bij een verse tp, anders tel je er nog een paar dagen bij op...) en bij een gewone zwangerschap (ehm, iedere zwangerschap is bijzonder hoor, dat bedoel ik niet...) tel je ook 2 weken voor de bevruchting... volg je me nog? :) in principe is het dus gewoon 38 weken zwangerschap + 2 weken gratis van voor de bevruchting. (is niet een domme vraag trouwens hoor, dit soort dingen heb ik ook opgezocht toen we ermee te maken kregen...)

dat is inderdaad wel een vreemd idee, dat hij er dan straks gewoon niet meer bij is... gelukkig heeft hij een goed leven gehad en kijken jullie er wel met warme gevoelens op terug...
Hoe is het ondertussen trouwens met Kitten Rossi? maken jullie je daar nog steeds zoveel zorgen over? (sorry, wel heel offtopic hier...)
pi_90242459
Rossi is en blijft ons zorgenkindje.
Zolang hij happy is vinden wij het prima. Zo oud als Boy wordt hij niet vrees ik.

Iedere zwangerschap is bijzonder maar voor de een zit er net een extra dimensie aan wat heel begrijpelijk is. Ik duim voor een heel goed 2011 voor jullie. Heb je al vakantie of ook pas volgende week?
pi_90244679
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:04 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Was het deze?
Mijn kleinkind, van Pauline Oud.
Ik heb daar het zwangerschapsdagboek van, erg leuk.
[ afbeelding ]
Jaaaaa! Dat was em!! Superleuk issie!!
pi_90244748
dat is jammer, als je van tevoren al weet dat een kat niet zo oud gaat worden... :* hij is wel heel mooi! (mijn katten hebben ook vaak met hun oogjes, maar daar hebben ze helemaal geen last van... :) )

We hebben al vakantie, dus wij gaan hier 3 januari alweer naar school. en ongeveer 7 januari begint het hele circus met het ziekenhuis weer voor de volgende tp-ronde. we zien het wel... ik hoop dat 2011 ons jaar wordt, maar om dat te laten slagen (compleet met kindje in onze armen enzo) hebben we maar 3 maanden, en maar 2 tp's als we mazzel hebben... (en anders wordt het alweer 2012... :o moet 2011 nog beginnen...)
pi_90248319
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:17 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wat fijn dat je weer beter bent :* Echt schrikken hoor dat je naar het ziekenhuis moest, heftig dat je uitgedroogd was en het met de baby niet zo goed leek te gaan :o
Ik voel me heel dom dat ik dat gemist had omdat ik hier niet meegelezen had :@
Jij had je handen vol met Niels, joh. :*

Ik vond het wel heftig om te horen dat de baby zich rustiger kan houden doordat ik uitgedroogd ben. Ik dacht altijd dat een baby niet zo gauw eronder te lijden heeft als de moeder niet veel eet of drinkt omdat er genoeg reserves zijn. Maar ik was héél gauw uitgedroogd en voelde haar ook ineens niet meer. Ze is normaliter zo druk en op een bepaald moment had ik al 6 uur helemaal niks meer gevoeld. Nu ik hersteld ben zijn de bewegingen meteen als vanouds.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 19:30:38 #299
5428 crew  miss_sly
pi_90248489
Tjonge, Claudia, dat is echt wel erg heftig. Fijn dat je weer thuis bent en het weer beter gaat.
En mijn aanbod geldt ook in de toekomst hoor. Ik woon vlakbij, dus als er iets is waarbij ik kan helpen, niet aarzelen om te vragen, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90248523
VT, wat is het geweldig om te lezen dat je je hier komt melden! Gefeliciteerd en welkom.

TM, ik ben ook geschrokken van je tromboseverhaal. Ik zou ook gewoon op de huisarts vertrouwen en het verder goed in de gaten houden. Onthoud in ieder geval dat bijvoorbeeld een longembolie ook atypische klachten op kan leveren. Je hoeft bijvoorbeeld niet per se heel benauwd te worden, maar je kunt juist ook ineens rugpijn krijgen. Ach, het is eigenlijk zoals met alle dingen: als je merkt dat iets ineens anders is dan bel je gewoon even. Dat zou je eigenlijk altijd moeten doen, maar misschien is het wat makkelijker nu je niet alleen voor jezelf maar ook voor de kleine zorgt. :* (En pff, er wordt wel een beerput opengetrokken met die bloedonderzoeken van je! Heel vervelend.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')