Aangezien je al een koudwateraansluiting hebt en ook al een afvoer is een wasbak wel te maken na opleveringquote:Op zondag 21 november 2010 06:49 schreef Claudia_x het volgende:
Gooi ik er meteen een vraag over de zolder in. Ik geloof dat het mefke was die zei dat het handig is om een wastafel op zolder te hebben. We hebben een droger waar ik het reservoir na elke droogbeurt van moet legen, dus dat lijkt me inderdaad iets om over na te denken. Is zoiets nu makkelijk zelf te maken op zolder of zou er ook actie van de aannemer voor nodig/wenselijk zijn?
Plattegrond van de zolderruimte (met rechtsbovenin de aansluitingen voor wasmachine en droger):
[ afbeelding ]
In de eerste tekening waarin de combimagnetron het hoogste punt is, vind ik dat ook, hoor.quote:Op zondag 21 november 2010 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
oeke, op de tekening zien de kasten er massiever uit dan ze in het echt zijn. Ik vond juist die 'lage' hoge kasten best knus en een aardige doorbreking van het patroon dat alles op werkbladhoogte zit. We hebben nu een buffetkast die helaas net niet naast de eettafel past straks, dat is wel jammer.
Oh ja, dat vinden wij bij nader inzien ook, dat die opstelling wel erg massief is. Met de bovenkastjes is er niet echt een probleem, want je staat daar niet onder maar naast. Ik vind het tweede ontwerp gewoon fijner omdat het zoveel rustiger oogt. Dan kan ik de muur nog een (al dan niet subtiel) kleurtje geven of iets leuks ophangen of zo. Ik wil het liefst een héél rustige basis, maar ik houd wel van knusse keukenkeukens.quote:Op zondag 21 november 2010 11:09 schreef oeke het volgende:
In de eerste tekening waarin de combimagnetron het hoogste punt is, vind ik dat ook, hoor.
Maar die tekening die je daarna post met de hoge kastjes die doorlopen naar de raamkant, daar vind ik het erg massief uitzien.
Plus dat ik die hoek dan gek vind. Zou je onder die kastjes kunnen staan?
Waarschijnlijk niet, en dat zou mij dan tegen gaan staan. Dat je je hoofd stoot of dat het gek aanvoelt, dat gat onder de kastjes. Lege ruimte onder en volle ruimte erboven.
Ik weet niet wat een bordenkast is. Ik ga googelen!quote:Het past denk ik niet echt bij jullie smaak, maar je zou ook een bordenkast kunnen overwegen naast je afzuigkap. Die zijn vrij plat en nemen dus niet zoveel ruimte in.
Een apothekerskast is volgens mij dit:quote:Is een apothekerskast zo'n uitschuifla/kast? Ik dacht namelijk dat het zo'n laadjeskast was. En die zijn toch best groot?
De keukenzaken waar wij zijn geweest hebben heel vaak met die situatie te maken en adviseren toch gewoon een opstelling voor het raam zonder verlaging van het werkblad. Ze werken het netjes af.quote:Op zondag 21 november 2010 11:58 schreef miss_sly het volgende:
oeke, bij de huizen waar wij naar aan het kijken zijn, is het raam in de keuken ook zo laag. Ze hebben daar ook een basisopstelling die niet voor het raam staat, maar ik denk dat veel mensen toch richting raam willen ivm ruimte in de woonkamer. Maar idd, je wordt wel creatief
wij zitten meer te denken (ja, we lopen nogal op de zaken vooruit, aangezien we ons pas morgen inschrijven als geinteresseerdenquote:Op zondag 21 november 2010 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De keukenzaken waar wij zijn geweest hebben heel vaak met die situatie te maken en adviseren toch gewoon een opstelling voor het raam zonder verlaging van het werkblad. Ze werken het netjes af.
Ah, jullie zijn al gepromoveerd tot geïnteresseerden! Spannend! Moet je wachten tot er nieuwe woningen afgebouwd zijn of zijn er ook nog woningen vrij die al gebouwd zijn?quote:Op zondag 21 november 2010 12:03 schreef miss_sly het volgende:
wij zitten meer te denken (ja, we lopen nogal op de zaken vooruit, aangezien we ons pas morgen inschrijven als geinteresseerden) aan iets van een bankje voor het raam (vast, zo'n zitvensterbankachtig iets) met een tafel ervoor met daar stoelen tegenaan. Bijvoorbeeld. Maar bij onze tekeningen is de keukenarm in de woonkamer iets langer dan bij jullie, denk ik.
Ja we zijn nu ook buiten Amsterdam aan het kijken. Iets meer groen is ook niet verkeerdquote:Op zondag 21 november 2010 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
3 ton, 100 m2, leuke locatie - dat gaat inderdaad niet makkelijk worden. Weet je waar wij nu wonen? Als we ons appartement zouden kopen (90 m2) dan zouden we veel meer kwijt zijn dan 3 ton. Lastig, hoor. Je zult op een punt water bij de wijn moeten doen en dat kun je alleen zelf bepalen. Misschien toch Amsterdam uit?
Wij zijn een 2-1 kapwoning aan het bouwen in eigen beheer. Op het laatste stukje vrije bouw in een woonwijk die verder al af is. Er komen totaal 3 2-1 kapwoningen, de overige woningen die daar gebouwd worden (iets van 8 ofzo) zijn vrijstaande woningen.quote:Op zondag 21 november 2010 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Mrien, jullie ook aan het nieuwbouwen! Vertel eens? (Als je iets kwijt wilt, hoor.)
Nee, wij hebben vrijwel geen voegen, de tegels zijn tegen elkaar geplaatst. En met een wit bad, aluminium kranen, een spiegel en een glazen douchewand, alsmede witte handdoeken, doet het niet donker, maar wel prettig rustgevend aan. Vinden wij dan, hequote:Op zondag 21 november 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben in onze huidige badkamer heel donkere vloertegels en net niet witte wandtegels. Ik vind het wel fraai, maar zou graag toch iets lichters hebben in een nieuwe badkamer. En het valt me op dat de voegen van donkere tegels er veel gauwer ranzig uitzien dan de voegen van lichte tegels! Hebben jullie dat probleem ook, miss?
Scheelt natuurlijk ook wel dat onze bouwers alleen maar deze 2 woningen hoeven te bouwen en niet een heel projectquote:Op zondag 21 november 2010 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, mrien, dat gaat dan toch snel, ook al had je er graag eerder ingetrokken!
Zal wel vanwege het grotere contrast komen. Los je dat niet op door bij een donkere tegel ook een donkere voeg te nemen?quote:Op zondag 21 november 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben in onze huidige badkamer heel donkere vloertegels en net niet witte wandtegels. Ik vind het wel fraai, maar zou graag toch iets lichters hebben in een nieuwe badkamer. En het valt me op dat de voegen van donkere tegels er veel gauwer ranzig uitzien dan de voegen van lichte tegels! Hebben jullie dat probleem ook, miss?
Bedoel je, gekalibreerd, Miss Sly?quote:Op zondag 21 november 2010 21:34 schreef miss_sly het volgende:
Dank je, fijn om te horen!
Ja, minder of dunnere voegen kun je vragen, maar het is wel afhankelijk van de tegel of het mogelijk is. Als ik me goed herinner moet je een hele rechte hoek aan de tegel hebben (van de toplaag naar de zijkant als je begrijpt wat ik bedoel) om ze met een kleine of zonder voeg te laten plaatsen. De tegelleverancier weet daar vast meer over te vertellen
Kijk dan ook zeker hier even naar: http://www.beton-cire.nl/quote:Op maandag 22 november 2010 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en dat Tadelakt ziet er heel Gaudi uit! Niet helemaal mijn smaak (uiteindelijk ben ik dol op glad en strak en glimmend), maar ik vind het wel heel exclusief eruit zien (zoals onze eerste keukenboer zou zeggen).()
Toch vind ik een badkamer met gestucte wanden (zonder tegels) ook wel erg gaaf. Ik weet alleen niet of dat echt praktisch en betaalbaar is.
Ziet er wel interessant uit. Ik snap het prijzensysteem niet helemaal maar ik zou het nog wat verder moeten uitpluizen denk ik.quote:Op zondag 21 november 2010 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga nu slapen, maar nog even snel: oeke, heb je wel eens van de zogenaamde 'solids' gehoord? Da's een heel tof concept! Ik weet niet of het betaalbaar is (eigenlijk weet ik niets meer van de details), maar wij hebben er een tijdje geleden naar gelonkt.
Die cacao-fabriek? beetje zurige rare stank inderdaad. Verder leuk voor TS, de nieuwbouw woning. Ziet er goed uit op de tekeningen, Ga je ook helemaal laten zien hoe je alles gaat inrichten enzo?quote:Op zondag 21 november 2010 07:05 schreef Watashiwa het volgende:
Lijkt mij interessant, ik werk er vlakbij![]()
Alleen ik zou zelf niet daar willen wonen ivm oa af en toe stankoverlast van een fabriek uit Zaandam
Maar ik wil graag TVP 'en..
Het enige leuke op die hele foto.quote:Op maandag 22 november 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, leuke wastafel hoor, maar hebben jullie nou dat buikje van dat jochie gezien?
Ja, ik ben benieuwd!quote:Op maandag 22 november 2010 21:46 schreef Stiemie het volgende:
Claudia ik heb vandaag gezien dat ze de kranen ook nog van een ander merk ik een 3 in 1 versie verkopen. Wil alleen niet alles hier gaan spammen dus als je interesse hebt, laat maar weten
Vind je de grijze tegels ook lelijk? Die vond ik juist zo fraai! Hoe ziet jouw badkamer eruit?quote:
De vloertegels kunnen er wel mee door, inderdaad.quote:Op maandag 22 november 2010 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vind je de grijze tegels ook lelijk? Die vond ik juist zo fraai! Hoe ziet jouw badkamer eruit?
Sigme, nog bedankt voor de tip! Ik ga ernaar kijken. Ik denk dat het gewoon tegels worden, hoor, want we gaan niet al te moeilijk (lees: duur) doen.
Hee, gefeliciteerd met je aankoopquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
De keuken is gekocht! We hebben er op de valreep een apothekerskast in laten zetten. Nogmaals hartelijk dank voor de tip!
Maandag gaan we tegels uitzoeken en we moeten deze week nog bij een ABN Amro-kantoor langs om een rekening te openen voor de hypotheek. We zijn nog met de aannemer in overleg over meerwerk; die beslissingen moeten voor 1 december definitief zijn. Het ziet ernaar uit dat we dan voorlopig 'klaar' zijn, al willen we nog naar een showroom van Forbo om vloeren te bekijken.
Elke keer dat ik een pak rijst uit de kast trek zal er eventjes door m'n hoofd gaan dat ik het allemaal aan innepin te danken heb.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:28 schreef innepin het volgende:
[..]
Hee, gefeliciteerd met je aankoopEn tof van je apothekerskast. Dat je er maar veel plezier van mag hebben
Ik voel me helemaal nuttig hier, haha. en ik heb zélf niet eens een apothekerskast
![]()
Ik vind die deadline van 1 december wel heel snel zegSucces@!
Het staat in de Wonen-bijlage, vond het een leuk stuk, maar gut, wat weet ik nou verder ook van wonen in Amsterdam(-Noord)?quote:Op woensdag 24 november 2010 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor de tip, Clubsoda! Mijn schoonouders lezen de Volkskrant, dus ik zal vragen of ze het stuk voor ons apart willen houden. Ik heb begrepen dat er pas ook iets over in de Elsevier (?) stond.
quote:Op woensdag 24 november 2010 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Elke keer dat ik een pak rijst uit de kast trek zal er eventjes door m'n hoofd gaan dat ik het allemaal aan innepin te danken heb.
Dat valt wel mee, het gaat er vooral over dat Noord ontdekt wordt door "jonge stadse mensen" die op zoek zijn naar meer ruimte, groen en een dorps gevoel, maar wel vlakbij de stad. Zie je, dan klinkt het direct niet meer suf! Overhoeks wordt wel genoemd, maar dan vooral om de bezorgdheid wordt uitgesproken dat er een tweedeling gaat ontstaan tussen het oude Noord dat aan het verpauperen en verpieteren is en het Noord voor yuppen met prachtige, onbetaalbare projecten. En dan zijn er nog wat tussenin-buurten, volgens mij is waar jullie gaan wonen dat ook, niet?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd naar het stuk, want ik heb het idee dat vooral de bijzondere elementen van Noord eruit worden gelicht. Denk aan bijvoorbeeld het project Overhoeks: dat is geweldig (en duur!) wonen net over het IJ. Mensen als wij gaan naar Noord voor een suffe rijtjeswoning. Ik zou het spannender willen doen klinken, maar dat is het nu eenmaal niet.
Oh, dat klinkt als een scherpe analyse! Zo ervaar ik dat zelf ook. Aan de IJ-oever worden mooie projecten opgetrokken die erg prijzig zijn en een vrij eenzijdig publiek trekken doordat er bijvoorbeeld geen eengezinswoningen met tuinen aanwezig zijn. Het is ook wel begrijpelijk, want het is een toplocatie. Het uitzicht is fantastisch en je bent gauw op Centraal Station en in het centrum.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, het gaat er vooral over dat Noord ontdekt wordt door "jonge stadse mensen" die op zoek zijn naar meer ruimte, groen en een dorps gevoel, maar wel vlakbij de stad. Zie je, dan klinkt het direct niet meer suf! Overhoeks wordt wel genoemd, maar dan vooral om de bezorgdheid wordt uitgesproken dat er een tweedeling gaat ontstaan tussen het oude Noord dat aan het verpauperen en verpieteren is en het Noord voor yuppen met prachtige, onbetaalbare projecten. En dan zijn er nog wat tussenin-buurten, volgens mij is waar jullie gaan wonen dat ook, niet?
Wat klinkt dat bekend!quote:Op woensdag 24 november 2010 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het blijft een compromis en ik hoop dat het voor ons goed uitpakt. We vinden het niet heel makkelijk om uit Oost te vertrekken en we wonen momenteel heel goed wat burensamenstelling betreft.
Het is wel typisch Nederlands om elke open ruimte helemaal te willen vullen met meubeltjes. Terwijl er niks mooier is dan een lege ruimte.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Inspiratie gevraagd!
In onze toekomstige slaapkamer houden we best veel ruimte over, ongeveer 2 bij 3 meter. Wat zou een handige of leuke invulling van die ruimte zijn? Een kaptafel heb ik niet nodig (make-up, wat is dat?) en extra kastruimte is handig maar ook wat ongeïnspireerd. Er moet sowieso iets van een spiegel komen en ruimte om wat kleding op te gooien. Wie heeft een leuk idee?
Mee eens! In dit geval wordt de ruimte er wel wat onevenwichtig door, want aan de andere kant van de kamer is het allemaal niet zo ruim opgezet.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is wel typisch Nederlands om elke open ruimte helemaal te willen vullen met meubeltjes. Terwijl er niks mooier is dan een lege ruimte.
Oh, ik begrijp het wel, hoor! Maar wij zijn slechte slapers en hebben er baat bij om de slaapkamer alleen voor slapen te houden. Het dwingt me om, als ik vroeg naar bed ga en nog niet genoeg slaap heb, een boek te lezen of een puzzel te maken in plaats van tv te kijken. Maar ik neem ook wel eens een laptop mee.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vond het ook al niet echt wat voor jou Claudia, een tv in de slaapkamer.
Ik vind het wel fijn....lekker op tijd naar bed, dan in bed nog even tv kijken
Wij hebben het dressoir uit de huiskamer naar boven gesleept paste precies onder het raam, opbergruimte en van die kussens erop waar ik de kleding op leg lekker onder het open raamquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Inspiratie gevraagd!
In onze toekomstige slaapkamer houden we best veel ruimte over, ongeveer 2 bij 3 meter. Wat zou een handige of leuke invulling van die ruimte zijn? Een kaptafel heb ik niet nodig (make-up, wat is dat?) en extra kastruimte is handig maar ook wat ongeïnspireerd. Er moet sowieso iets van een spiegel komen en ruimte om wat kleding op te gooien. Wie heeft een leuk idee?
Je hebt tegenwoordig heel veel niet glimmend gelukkigquote:Op maandag 29 november 2010 20:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mooie keuken claudia!
En wat voor materiaal is het blad dan?
En ben ook benieuwd naar je tegels. Wij zoeken nog tegels voor de bijkeuken, maar ook lastig hoor. Het wordt ws antraciet vloertegels en witte wandtegels, alleen moet dat niet teveel glimmen denk ik, dan wordt het zo badkameridee lijkt me
Ik vind ze ook leuk! We hebben overwogen om mozaïektegels in de badkamer te gebruiken (zie de tweede foto), maar ik ben toch bang dat ik er gauw op uitgekeken raak. Dat vind ik sowieso wel het moeilijke van het uitzoeken van dit soort spul. Ik wil niet dat het te modegevoelig is, maar ik wil ook niet alles héél standaard zoals ik gewend ben van huurwoningen. En het mag er wel strak uitzien, maar ook niet te designachtig, zeg maar. Uiteindelijk wil ik toch gewoon een knus huis. Nu weet ik wel dat je dat laatste ook kunt doen met goede accessoires en zo.quote:Op maandag 29 november 2010 21:28 schreef Stiemie het volgende:
Oh die kleine tegeltjes in het toilet zijn mooooooooi![]()
De rest ook hoor, maar ik ben verliefd op je kleine tegeltjes
Bedoel je in de badkamer of in het toilet? Of allebei? We hebben wel geprobeerd er rekening mee te houden. In de badkamer komen nu bijvoorbeeld 2 kleuren en 3 verschillende formaten voor.quote:Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef k_man het volgende:
Het wordt wel mooi, denk ik, qua kleuren. Het zijn alleen wel heel veel verschillende tegeltjes.
Ha ja precies, om die strikjesaversie van jou moest ik er ook aan denken, het klopt wel helemaalquote:Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Touché, innepin!Zo'n sierrand is voor mij net zoiets als een strikje of een embleem op een kledingstuk. Weg ermee! De tegelboer zegt dan nog dat je een liftkokergevoel krijgt zonder sierrand. Maar goed, liever een lifkokergevoel dan een sierrand.
Ik ben benieuwd naar jullie vloertegels! Ik denk dat ik iets lichter heel mooi vind. Wij hebben geprobeerd zoveel mogelijk uit het standaardassortiment (eventueel met upgrades) te kiezen. Het is misschien maar goed ook dat de keuzemogelijkheden daardoor al wat beperkt waren. Hoe meer keuze je hebt, hoe moeilijker het vaak wordt.
Eh, de vloer is toch helemaal niet hetzelfde?quote:Op maandag 29 november 2010 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik zie geen reden om badkamer en toilet uniform te houden. De vloer wil ik wel door het huis heen hetzelfde, maar verder mag het wel wat bonter (elke kamer een ander kleurtje, bijvoorbeeld).
We vonden de vloertegels in de badkamer verreweg het mooist, maar het toilet wilde ik heel graag lichter omdat het zo'n kleine ruimte is.
Leisteen? Mis ik iets? Het is toch gewoon een keramische tegel?quote:Op maandag 29 november 2010 23:09 schreef oeke het volgende:
En de leistenen tegels op de vloer in de badkamer vind ik erg mooi.
Tussen de vloertegels in de badkamer komt een antracietkleurige voeg, tussen de muurtegels in de badkamer een witte voeg en in het toilet zit tussen alle tegels een zilvergrijze voeg. Tussen donkere tegels wilde ik sowieso geen witte voeg, want witte voegen zien er veel vlugger ranzig uit. Ik heb alleen getwijfeld over de voegkleuren tussen de witte tegels.quote:Op dinsdag 30 november 2010 07:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het mooi Claudia!
Vraag: wat voor voeg nemen jullie tussen de witte tegels??
Wit? of zilvergrijs? (of nog iets anders)
De makelaar raadde ons witte voegen af omdat het zo gauw vies wordt, maar ik vind dat toch wel het mooiste lijken....heb jij daar nog iets zinnigs over te zeggen?
Ik had daar niet bij stilgestaan, maar het scheelt inderdaad wel. Bij mij (appartement) is de deur van de badkamer naast de deur van het toilet. Dan is het al wat merkwaardiger als in de ene ruimte iets anders gebeurt dan in de andere.quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:23 schreef Claudia_x het volgende:
In twee ruimtes op twee verschillende verdiepingen hoeft wat mij betreft niet hetzelfde te gebeuren.
quote:het gevoel in een designhuis te leven.
Dat is in ons huidige appartement ook zo. Beide deuren zitten ongeveer tegenover elkaar.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:25 schreef k_man het volgende:
Ik had daar niet bij stilgestaan, maar het scheelt inderdaad wel. Bij mij (appartement) is de deur van de badkamer naast de deur van het toilet. Dan is het al wat merkwaardiger als in de ene ruimte iets anders gebeurt dan in de andere.
Dat is het eerste argument dat ik altijd gebruik als vriendlief zegt dat iets toch niet nodig is.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:54 schreef Lienekien het volgende:
Weeg je ook mee wat er aan tijd en kosten mee gemoeid zijn als je pas later besluit dat het toch wel handig is? Dan misschien liever direct nu al doen.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:06 schreef Rewimo het volgende:
Vandaar dat Christans kamer nu eindelijk door een schilder onder handen genomen wordt
ik zou persoonlijk de trap dichtmaken als het een kinderspeelkamer word. dan kunnen ze zelfstandig naar boven gaan spelen en hoef je zelf niet steeds mee te lopen omdat je bang bent dat ze vallen(die kans is wel wat groter met een open trap)quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is het eerste argument dat ik altijd gebruik als vriendlief zegt dat iets toch niet nodig is.
Als we het niet meteen laten doen is de kans klein dat het er nog van komt. En aangezien de zolder ook een kinderspeelplek zal worden is het misschien niet zo gek om de trap zo 'robuust' mogelijk te maken. Ik vind zelf open trappen stiekem ook altijd een beetje eng.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:42 schreef Stiemie het volgende:
Nou ja voor Linde is het niet zo heel ingewikkeld vrees ikZal ik roze met wit doen of roze met rood?
blauw en groen samenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
En als je het dan in de praktijk mag brengen weet je het ineens niet meer.![]()
Ik twijfel nu al over de kleur van Ivans kamer. Wil ik het groen dat hij hiervoor had, wil ik de kleur blauw houden die hij nu heeft, of ga ik op een heel andere kleur over?
Dat zou je denken, maar op het bewonersforum (quote:Op woensdag 27 april 2011 21:31 schreef miss_sly het volgende:
Ze zullen toch wel wat vorstverlet hebben gehad, want het was zo nu en dan best streng en met die sneeuw was ook niet goed buiten te werken, vermoed ik.
Is dat wel zo? Ik wil je vreugde niet temperen, maar in een eengezinswoning verlies je over het algemeen meer ruimte aan gang, hal en trappen dan in een appartement - dat is immers gelijkvloers. Ik ben wel benieuwd hoe de oppervlaktes zich verhouden als je van beide de 'nutteloze' ruimte afhaalt.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het grondoppervlak is 45 m2. Van de tuin zal het denk ik ongeveer 40 m2 zijn. In totaal heeft onze woning een oppervlakte van ongeveer 120 m2. Ons huidige appartement is 93 m2 groot, dus we gaan er behoorlijk op vooruit!
Ons huidige appartement heeft een behoorlijk lange gang, dus het verschil valt wel mee. De woonkamer in ons nieuwe huis is net iets groter (want 1 meter breder), we hebben nu niet genoeg ruimte voor de eettafel en straks wel, de keuken is véél groter, de drie slaapkamers zijn vergelijkbaar met wat we nu hebben (één kamer is straks iets kleiner) en we hebben er een zolder, een tuin en een berging in de tuin bij. In ons huidige appartement is de berging onderdeel van de woning. Het enige waar we op achteruitgaan is de badkamer.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Ik wil je vreugde niet temperen, maar in een eengezinswoning verlies je over het algemeen meer ruimte aan gang, hal en trappen dan in een appartement - dat is immers gelijkvloers. Ik ben wel benieuwd hoe de oppervlaktes zich verhouden als je van beide de 'nutteloze' ruimte afhaalt.
Oh, vergeten te beantwoorden! We weten eigenlijk niet wat planning is, alleen hoelang ze er formeel over mogen doen. We hebben wel eens begrepen dat ze er zelf naar streven om de woningen in december op te leveren. Dat is nog een dik half jaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:43 schreef mefke79 het volgende:
Gaan ze hier echt nog bijna een jaar over doen? Niet toch?
Nope. Is dat raar?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kijkdag? Heb je nog niet binnen kunnen kijken?
Wij mochten bij ons nieuwbouwhuis pas ongeveer een maand voor de oplevering binnen kijken (was wel extreem laat en bij andere huizen waren ze nog niet zo ver dus denk dat dat 2 tot 3 maanden voor oplevering was). Dus zo gek is dat niet volgens mij.quote:
Nee hoor. Mijn moeder is ook aan het bouwen en die mag 3x kijken. Afgelopen vrijdag is ze wezen kijken en dan later dit jaar nog een keer als het dak er op zit. En dan vlak voor de oplevering nog een keer.quote:
Oh, dat valt mee.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
Jep, dat zijn de achtertuinen! Die zullen ongeveer 8 meter diep en 5 meter breed worden. Erachter komt nog een pad strak langs de huizen rechts.
Ik vind het er op de foto ook extreem klein uitzien, maarja, het zal wel passen. Toch?
Bij projectenbouw is het niet zo gebruikelijk. Maar ik ben toch heel vaak in onze woning te vinden. Lastig? Misschien wel (maar vaak ook niet... gewoon wat lekkers meenemenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dat ken ik helemaal niet. Het lijkt me ook vrij lastig voor de bouwvakkers als alle bewoners komen en gaan wanneer ze willen. Die lopen dan toch gewoon in de weg?
Interesse is een motivatie, maar in de gaten houden een noodzaak! Op de bouw wordt nogal eens iets "praktisch opgelost"... Wij kijken dus zelf vaak, hebben een onafhankelijke die geregeld langs komt en uiteraard houdt ook de architect de boel in de gaten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:47 schreef Claudia_x het volgende:
Houd je ook nog in de gaten of alles goed loopt en probeer je problemen te signaleren? Of kijk je meer omdat je het leuk vindt?
Donderdag is weer zo'n dag dat je samen met heel veel mensen die helemaal niets nodig hebben de winkels af kan gaan...quote:wickie, vloeren bekijken staat hier nog steeds hoog op het 'to do'-lijstje. Elke keer als we willen gaan besluiten we iets anders (leukers) te doen.
Alles went. Gelukkig maar...quote:
Het is een goede kennis die zijn eigen woning zelf heeft gebouwd met hulp van wat ZZP-ers.quote:Hoe heb je zo'n onafhankelijk iemand geregeld? Via Eigen Huis of zo?
En ik ben het dan weer helemaal met smurfinnetje eens dat je er niets aan hebt. Ligt er volgens mij aan wie je hebt voor de keuring.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hebben wel een opleveringskeuring laten doen door Vereniging Eigen Huis, en wij zijn er wel heel tevreden over. Ze zijn heel erg kritisch. Het is toch een soort stok achter de deur voor de aannemer om de opleveringspunten op te lossen.
(nu hadden wij ook heel veel opleveringspunten (30+) ik hoop dat dat bij jullie wat minder gaat zijn)
Nee, het wordt geen novilon. Dat hebben we in onze huidige woning liggen. Ik vind het heel mooi, maar het is inderdaad niet duurzaam genoeg. Wat dat betreft heb ik hogere verwachtingen van marmoleum. Ik heb wel eens naar PVC gekeken maar geloof ik te duur bevonden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:35 schreef DS4 het volgende:
Als je voor Novilon gaat zou ik je aanraden om ook even naar PVC te kijken. Wel wat hogere prijs, maar ook duurzamer en mooier om te zien.
Hoezo?quote:Over banken ga ik maar eens even niets zeggen...
Dit denk ik idd, en ook omdat een dorp. Wij mochten gewoon kijken wanneer we wilden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeetje als ik dat zo lees hebben wij echt geluk gehad dus.
Is dat dan het voordeel van het in het noorden wonen?
PVC is wel wat goedkoper geworden inmiddels. Prijsverschil tov marmoleum is 5-15 euro de meter als ik mij goed herinner. Gelet op de hogere duurzaamheid vind ik PVC prijstechnisch veel interessanter.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, het wordt geen novilon. Dat hebben we in onze huidige woning liggen. Ik vind het heel mooi, maar het is inderdaad niet duurzaam genoeg. Wat dat betreft heb ik hogere verwachtingen van marmoleum. Ik heb wel eens naar PVC gekeken maar geloof ik te duur bevonden.
Dan kom ik weer met merken aanzetten waarbij vergeleken Living Divani de goedkope keuze is... (maar dan heb je ook wel een veel betere bank). En aangezien jij al aangaf niet te veel aan een bank uit te willen geven omdat je kinderen hebt (overigens: juist dan is een goede kwaliteit bank handig naar mijn mening... ik heb geen kinderen, maar deze discussie uit den treure gevoerd met diverse ouders waarvan een deel het idioot vonden om een dure bank te nemen als je nog aan kinderen moet beginnen en een deel zegt dat een goede bank kinderen kan weerstaan), lijkt mij het weinig zinvol dat ik mij in die discussie meng.quote:Hoezo?
Ja, en als er met een stanleymes in wordt gesneden houdt het ook op... Maar waarom gaan mensen daar toch altijd vanuit?quote:Op zondag 5 juni 2011 11:25 schreef k_man het volgende:
Ook op een goede bank zijn niet verwijderbare vlekken nog altijd niet verwijderbare vlekken.
Omdat kinderen kinderen zijn, lijkt me. Die springen wel eens met modderpoten op de bank, smeren hun plakhandjes af aan de bank, kotsen er overheen, etc. Een goede leren bank is een idee, of iets anders dat afwasbaar is. Mijn goede bank, met stoffen bekleding, zou er echter niet tegen kunnen.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:57 schreef DS4 het volgende:
Ja, en als er met een stanleymes in wordt gesneden houdt het ook op... Maar waarom gaan mensen daar toch altijd vanuit?
Precies, maar daarbij is het dus handig om onoplosbare zaken zoveel mogelijk te voorkomen.quote:Gewoon leven en als er iets mis gaat... nou, dan los je dat wel weer op.
omdat kinderen, kinderen zijn? wat k_man zegt dusquote:Op zondag 5 juni 2011 11:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, en als er met een stanleymes in wordt gesneden houdt het ook op... Maar waarom gaan mensen daar toch altijd vanuit?
Ik ga ook uit van leer.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:05 schreef k_man het volgende:
Omdat kinderen kinderen zijn, lijkt me. Die springen wel eens met modderpoten op de bank, smeren hun plakhandjes af aan de bank, kotsen er overheen, etc. Een goede leren bank is een idee, of iets anders dat afwasbaar is. Mijn goede bank, met stoffen bekleding, zou er echter niet tegen kunnen.
Ach, ik neem het leven zoals het komt. Diepere dalen, maar ook hogere pieken!quote:Precies, maar daarbij is het dus handig om onoplosbare zaken zoveel mogelijk te voorkomen.
Wel grappig, want ik gebruik exact hetzelfde argument (er moet te leven zijn in huis) om juist het huis niet "kindvriendelijk" in te richten.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef mefke79 het volgende:
er moet ook een beetje te leven zijn in ons huis en dit is dan de beste oplossing.
Wat we nog moeten regelen:quote:
Het is mijn smaak ook niet. Maar in totaliteit valt het dus ook tegen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:34 schreef wickie het volgende:
Op werk hebben we deze, waar het werkje dus overduidelijk zichtbaar en aanwezig is
[ afbeelding ]
Welke vind je fraai? De betonvarianten van Mflor? De lichtste zou misschien een optie zijn, vandaar dat ik er wel naar wil kijken. Of heb je iets anders gevonden?quote:En na wat speurwerk over PVC vloeren kom ik best fraaie varianten tegen eigenlijk. Best mooie dessins die nagenoeg egaal zijn of net zoals jullie novilon een niet storend werkje hebben. Dat ga ik eens onthouden (want de prijzen zijn ook heel goed te doen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |