abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88966366
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd met een tweede op komst. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

Begin december wordt er begonnen met de bouw en de opleverdatum zal ergens eind 2011 of begin 2012 zijn. Twee belangrijke deadlines voor het aangeven van meer- en minderwerkopties zijn 1 december en 1 maart. Omdat we in januari ons tweede kindje verwachten proberen we voor die tijd alle beslissingen te hebben genomen.

De laatste plannen voor de keuken (grove schets):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88966379
Gooi ik er meteen een vraag over de zolder in. Ik geloof dat het mefke was die zei dat het handig is om een wastafel op zolder te hebben. We hebben een droger waar ik het reservoir na elke droogbeurt van moet legen, dus dat lijkt me inderdaad iets om over na te denken. Is zoiets nu makkelijk zelf te maken op zolder of zou er ook actie van de aannemer voor nodig/wenselijk zijn?

Plattegrond van de zolderruimte (met rechtsbovenin de aansluitingen voor wasmachine en droger):

pi_88966428
Lijkt mij interessant, ik werk er vlakbij :{

Alleen ik zou zelf niet daar willen wonen ivm oa af en toe stankoverlast van een fabriek uit Zaandam

Maar ik wil graag TVP 'en..
pi_88966952
Ik kijk weer mee!

Zo'n kast met oven hebben wij ook, dat is wel heel handig. Zit er bij jullie een koelkast in?
Heb je wel het idee dat je voldoende kastruimte hebt? Als je een beetje van koken houdt en allerlei apparaten hebt, kom je al gauw ruimte te kort, is mijn idee. Ik vind iig in onze keuken dat we echt te weinig opbergruimte hebben.

Het lijkt me dat je op zolder redelijk gemakkelijk zelf een wastafel kunt maken of laten maken door een klusjesman als je er eenmaal zit. Die is vast een stuk goedkoper dan je aannemer en aangezien de wasmachine-aansluiting er al zit, moet dat niet zo moeilijk zijn.
Kun je op je droger trouwens geen slangetje monteren om het water direct in de afvoer te laten lopen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 21 november 2010 @ 09:35:10 #5
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_88966999
quote:
5s.gif Op zondag 21 november 2010 06:49 schreef Claudia_x het volgende:
Gooi ik er meteen een vraag over de zolder in. Ik geloof dat het mefke was die zei dat het handig is om een wastafel op zolder te hebben. We hebben een droger waar ik het reservoir na elke droogbeurt van moet legen, dus dat lijkt me inderdaad iets om over na te denken. Is zoiets nu makkelijk zelf te maken op zolder of zou er ook actie van de aannemer voor nodig/wenselijk zijn?

Plattegrond van de zolderruimte (met rechtsbovenin de aansluitingen voor wasmachine en droger):

[ afbeelding ]
Aangezien je al een koudwateraansluiting hebt en ook al een afvoer is een wasbak wel te maken na oplevering :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_88967088
Volgens de keukenboer zit er meer dan genoeg opbergruimte in de keuken, maar ik maak me wel wat zorgen over een goede plek voor servies, glazen en zo.

In de huidige opstelling zitten de volgende kasten:
- twee ladekasten van 90cm breed (willen we waarschijnlijk 100cm van laten maken)
- een carrouselkast in de hoek (of hoe zo'n ding ook heet)
- twee onderkasten van 60cm waarvan één onder de spoelbak

In de lage kasten zitten een combimagnetron en vriezer aan de ene kant en een grote koelkast aan de andere kant. Kortom: we hebben volgens mij maar één kastje met schappen voor borden en glazen en dat lijkt me aan de krappe kant. Dat zou toch weer pleiten voor de oude opstelling met hogere kasten en bovenkastjes.

Zo'n afvoerslang op de droger monteren kan volgens mij niet. Dat heb ik wel eens opgezocht, maar ik heb niet naar de achterkant van de droger zelf gekeken. Het telkens legen van het reservoir is behoorlijk irritant!

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 21-11-2010 10:46:07 ]
pi_88967131
Ik heb ook zo'n droger waarbij het volgens mij zou moeten kunnen, maar heb het ook niet kunnen ontdekken :D

Ik vind de kastruimte in je eerste tekening echt te weinig, persoonlijk. Wij hebben 4 laden van 90 breed, twee laden onder de gootsteen en dan zo'n zelfde kast als die jullie in de tekening hebben met oven, alleen is dat bij ons kastruimte, omdat wij een aparte koelkast hebben. En ik vind echt dat we te weinig ruimte hebben. Dat is een van de redenen dat we of willen verhuizen, of een grote kast bij willen kopen ipv dat lage koffiekastje dat we hebben staan.
pi_88967228
Hoeveel kastruimte heb je dan in de aparte kast? Is dat net zoveel als bij ons vriezer/koelkast/combimagnetron tezamen?

Het voordeel van deze woning is wel dat we een inbouwkast onder de trap hebben. Daar kun je bijvoorbeeld voorraden neerzetten, schoonmaakspullen en/of spul dat je niet zo vaak gebruikt zoals een fondueset. Maar toch: het fijne van bovenkastjes is wel dat je er borden en glazen makkelijker uitpakt en ik zou niet zo gauw weten waar wij het serviesgoed nu moeten laten. We kunnen eventueel een Billykast aan de andere kant van de eettafel daarvoor gebruiken, maar ideaal vind ik dat niet.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:16:27 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88967348
Topictitel op verzoek verbeterd ;)

Een wastafel is achteraf denk ik prima zelf te realiseren; er is al een afvoer en een waterleiding voorhanden. Ik zou daar geen duur meerwerk van laten maken ! maar achteraf zelf gewoon doen.
pi_88967425
Wij hebben nog minder opbergruimte in de keuken en een gangkast en we redden het allemaal heel goed, en wij hebben best wel wat troep. Maar wij hebben wel nog planken in onze keuken.

Ik vind het een mooi keuken ontwerp trouwens. Rustig, open en overzichtelijk.

De droger, wat raar dat jullie droger dat niet kan, we hebben m bij ons nu ook op de afvoor zitten, echt heerlijk is dat. Wij hadden er een speciaal klein afvoerslangetje bijgeleverd gekregen toen me 'm kochten. Misschien anders even op internet nazoeken of het echt niet kan voor jullie droger.
Het zal wel standaard zijn in nieuwbouwhuizen, maar hebben jullie straks 2 apparte groepen voor de droger en de wasmachine? Dat is echt fantastisch namelijk, kan je ze gewoon tegelijkertijd aanzetten.

En wat vonkenboer zegt, wastafel lekker zelf doen of laten doen, is veel goedkoper.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:35:51 #11
5428 crew  miss_sly
pi_88967593
Wij hebben natuurlijk geen trapkast, dat scheelt wel veel denk ik. Daar staat tegenover dat wij dus ook vrijwel geen voorraad hebben. Een extra pak pasta en een blikje tonijn en diverse kruiden reken ik daar dus niet onder. Bij ons is idd jullie koel- en vriesgedeelte gewoon kastruimte. Wij hebben echter geen carouselkast. Misschien speelt het ook wel mee dat we sowieso natuurlijk vrij weinig opbergruimte hebben in huis en de keukenkastjes ook oneigenlijk gebruikt worden voor de voorraad wijn/sterke drank, toiletpapier enzo.
pi_88967658
Claudia, het begint steeds meer vorm te krijgen he? O+

Wat betreft keuken, zou je niet liever een buffet-achtige kast hebben naast je keuken voor je servies? Ik zou zelf niet zo gauw voor die hoge kastjes in die hoek gaan. Het maakt erg massief.
Ik vind die hoek sowieso best lastig. :@
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88967750
Vonkenboer, ben ik een zeikerd als ik geen streepje tussen 'nieuwbouw' en 'woning' wil? O-)

Duidelijk, dat wordt een klusjesman voor een extra spoelbak! Bedankt voor de goede raad!

Wickie, we waren zo enthousiast over het oude keukenontwerp maar zijn nu ook om voor het rustigere, ruimtelijkere ontwerp. Ik vind vooral de lage kasten wel tof, want daar kun je een grote schaal en wat kookboeken opzetten of zo.

We denken er nog een dagje over na, de keukenindeling. Ik vind het wel heel fijn om jullie (uiteenlopende) ervaringen te lezen. Wij hebben in onze huidige keuken heel weinig opbergruimte en redden het wel door elders in huis creatief met de ruimte om te gaan. Maar toch, ik zou in een nieuwe woning graag gewoon eens genoeg opbergruimte hebben. Ik vind het nu wel lastig in te schatten hoeveel er in de lades en in de carrouselkast gaat.
  zondag 21 november 2010 @ 10:48:18 #14
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_88967809
In die carrouselkast in de hoek kun je ook 2 van die niervormige plateau's nemen, dat vind ik praktischer dan een carrousel.

En hier staat een soortgelijke keukenopstelling als op de laatste afbeelding, met een vaste kast in de opening tussen aanrecht en koelkast/magnetron opstelling, maar dan heb je volgens mij meer dan genoeg opbergruimte.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_88967886
Claudia, heb je nagedacht over een zgn. apothekerskast? Dat lijkt mij echt zo ideaal. Is maar twintig centimeter breed maar er kan zoveel in!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88968055
Oh, ik wist niet dat die zo smal waren, innepin! Ga ik over nadenken. Ik heb begrepen dat apothekerskasten duur zijn, maar misschien is zo'n kast ook wel het geld waard.

oeke, op de tekening zien de kasten er massiever uit dan ze in het echt zijn. Ik vond juist die 'lage' hoge kasten best knus en een aardige doorbreking van het patroon dat alles op werkbladhoogte zit. We hebben nu een buffetkast die helaas net niet naast de eettafel past straks, dat is wel jammer.

wickie, ik weet eigenlijk niet precies hoe dat met de groepen zit. In onze huidige nieuwbouwappartement heb ik heel vaak wasmachine en droger tegelijkertijd aan staan. Ik heb er niet eens bij stilgestaan dat dat ook wel eens niet zou kunnen. :o
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:58:58 #17
5428 crew  miss_sly
pi_88968060
Zo'n apothekerskast lijkt mij ook zo ideaal!
Ik ben toevallig mijn keuken een beetje aan het opruimen en reorganiseren. Als dat klaar is mag je best eens bij mij in de kastjes en laden komen kijken, Claudia :+
pi_88968301
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
oeke, op de tekening zien de kasten er massiever uit dan ze in het echt zijn. Ik vond juist die 'lage' hoge kasten best knus en een aardige doorbreking van het patroon dat alles op werkbladhoogte zit. We hebben nu een buffetkast die helaas net niet naast de eettafel past straks, dat is wel jammer.
In de eerste tekening waarin de combimagnetron het hoogste punt is, vind ik dat ook, hoor.
Maar die tekening die je daarna post met de hoge kastjes die doorlopen naar de raamkant, daar vind ik het erg massief uitzien.
Plus dat ik die hoek dan gek vind. Zou je onder die kastjes kunnen staan?
Waarschijnlijk niet, en dat zou mij dan tegen gaan staan. Dat je je hoofd stoot of dat het gek aanvoelt, dat gat onder de kastjes. Lege ruimte onder en volle ruimte erboven.

Het past denk ik niet echt bij jullie smaak, maar je zou ook een bordenkast kunnen overwegen naast je afzuigkap. Die zijn vrij plat en nemen dus niet zoveel ruimte in.

Is een apothekerskast zo'n uitschuifla/kast? Ik dacht namelijk dat het zo'n laadjeskast was. En die zijn toch best groot?
Bedoelen jullie deze?

Of de ouderwetse variant?

[ Bericht 12% gewijzigd door oeke op 21-11-2010 11:15:05 ]
pi_88968505
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:09 schreef oeke het volgende:

In de eerste tekening waarin de combimagnetron het hoogste punt is, vind ik dat ook, hoor.
Maar die tekening die je daarna post met de hoge kastjes die doorlopen naar de raamkant, daar vind ik het erg massief uitzien.
Plus dat ik die hoek dan gek vind. Zou je onder die kastjes kunnen staan?
Waarschijnlijk niet, en dat zou mij dan tegen gaan staan. Dat je je hoofd stoot of dat het gek aanvoelt, dat gat onder de kastjes. Lege ruimte onder en volle ruimte erboven.
Oh ja, dat vinden wij bij nader inzien ook, dat die opstelling wel erg massief is. Met de bovenkastjes is er niet echt een probleem, want je staat daar niet onder maar naast. Ik vind het tweede ontwerp gewoon fijner omdat het zoveel rustiger oogt. Dan kan ik de muur nog een (al dan niet subtiel) kleurtje geven of iets leuks ophangen of zo. Ik wil het liefst een héél rustige basis, maar ik houd wel van knusse keukenkeukens. O+

quote:
Het past denk ik niet echt bij jullie smaak, maar je zou ook een bordenkast kunnen overwegen naast je afzuigkap. Die zijn vrij plat en nemen dus niet zoveel ruimte in.
Ik weet niet wat een bordenkast is. Ik ga googelen!

quote:
Is een apothekerskast zo'n uitschuifla/kast? Ik dacht namelijk dat het zo'n laadjeskast was. En die zijn toch best groot?
Een apothekerskast is volgens mij dit:

Dat lijkt me ontzettend handig voor levensmiddelen!

En ja, het begint nu echt vorm te krijgen! En ik ben heel blij met de keuzes die we maken, ookal zijn het vrij conservatieve keuzes waar een hoop gekke ideeen aan voorafgaan. Het is gewoon voor het eerst dat we een huis naar onze smaak in kunnen richten. Hiervoor moesten we het altijd maar doen met wat we toevallig van de verhuurder 'kregen'.
pi_88968596
De laatste keuken lijkt trouwens erg op de keuken die wij nu voor ogen hebben.
pi_88968635
Grappig, ik heb nog de ouderwetse apothekerskast in mijn hoofd, terwijl apotheken nu inderdaad dat soort kasten gebruiken! Mooi staaltje van verandering in taal.

Moeilijk een bordenkast te vinden die in jullie smaak valt. Deze zijn het niet echt absoluut niet, maar goed, voor een poging:

pi_88968676
Ah, dat is een bordenkast! Mijn lief houdt niet zo van open kasten, maar ik denk dat ik zelf zoiets in een modernere uitvoering wel gezellig zou vinden!

Ik vind die laatste foto trouwens grappig. Die mensen hebben ook een 'help mijn raam is te laag voor mijn keuken'-probleem en hebben daar een creatieve oplossing voor bedacht. :o
pi_88968737
Wat raar eigenlijk dat jullie raam te laag is. Is dat bij al die huizen zo? Zet niet iedereen zijn keuken daar? Eigenlijk vind ik dat dan heel klantonvriendelijk.
Alhoewel je er wel creatief van kan worden. :7
pi_88968771
De aannemer wilde het raam iets verhogen, maar dat mocht niet van de architect of gemeente in verband met het aangezicht. Als de ramen verhoogd worden liggen ze niet meer op één lijn met de erkers van de hoekwoningen. Heel suf, maarja. :{

Nou ja, volgens beide keukenboeren is het geen probleem en gaat het er gewoon goed uitzien. Het enige probleem is dus dat het raam niet helemaal opengedraaid kan worden.
pi_88968799
Nu lijdt mijn topictitel aan de Engelse ziekte. ;(
pi_88968860
Aangepast :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88968951
Waarvoor dank! Gelukkig kennen jullie geen zondagsluiting.
pi_88969016
Hihi nou het zou me niks verbazen als mijn (niet naaste) buren mijn internetverbinding zouden slopen omdat het zondag is :P

Anyway graag gedaan en ik kijk weer mee :Y, nu aan de studie :W fijne zondag!
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 11:58:48 #29
5428 crew  miss_sly
pi_88969425
oeke, bij de huizen waar wij naar aan het kijken zijn, is het raam in de keuken ook zo laag. Ze hebben daar ook een basisopstelling die niet voor het raam staat, maar ik denk dat veel mensen toch richting raam willen ivm ruimte in de woonkamer. Maar idd, je wordt wel creatief :Y
pi_88969510
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:58 schreef miss_sly het volgende:
oeke, bij de huizen waar wij naar aan het kijken zijn, is het raam in de keuken ook zo laag. Ze hebben daar ook een basisopstelling die niet voor het raam staat, maar ik denk dat veel mensen toch richting raam willen ivm ruimte in de woonkamer. Maar idd, je wordt wel creatief :Y
De keukenzaken waar wij zijn geweest hebben heel vaak met die situatie te maken en adviseren toch gewoon een opstelling voor het raam zonder verlaging van het werkblad. Ze werken het netjes af.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 12:03:03 #31
5428 crew  miss_sly
pi_88969562
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De keukenzaken waar wij zijn geweest hebben heel vaak met die situatie te maken en adviseren toch gewoon een opstelling voor het raam zonder verlaging van het werkblad. Ze werken het netjes af.
wij zitten meer te denken (ja, we lopen nogal op de zaken vooruit, aangezien we ons pas morgen inschrijven als geinteresseerden :P ) aan iets van een bankje voor het raam (vast, zo'n zitvensterbankachtig iets) met een tafel ervoor met daar stoelen tegenaan. Bijvoorbeeld. Maar bij onze tekeningen is de keukenarm in de woonkamer iets langer dan bij jullie, denk ik.
pi_88969574
Toch raar, er is toch niets zo fijn als afwassen en uit het raam kijken? Of je groenten snijden aangezien de meeste mensen natuurlijk een vaatwasser hebben.

Dat is leuk en spannend lijkt me Claudia, zelf dit soort beslissingen nemen. :Y
Wij hebben het in een kleien mate met ons zomerhuis. Laten we de lelijke keuken, met wit blad erin of gaan we voor een heel ander soort keuken.
pi_88969787
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:03 schreef miss_sly het volgende:

wij zitten meer te denken (ja, we lopen nogal op de zaken vooruit, aangezien we ons pas morgen inschrijven als geinteresseerden :P ) aan iets van een bankje voor het raam (vast, zo'n zitvensterbankachtig iets) met een tafel ervoor met daar stoelen tegenaan. Bijvoorbeeld. Maar bij onze tekeningen is de keukenarm in de woonkamer iets langer dan bij jullie, denk ik.
Ah, jullie zijn al gepromoveerd tot geïnteresseerden! Spannend! Moet je wachten tot er nieuwe woningen afgebouwd zijn of zijn er ook nog woningen vrij die al gebouwd zijn?

Een bankje vond ik een heel goede optie, maar uiteindelijk heeft het scheppen van meer ruimte in de woonkamer het toch gewonnen. En we hebben er een grotere keuken door. Ik ben benieuwd naar jullie plattegrond!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 november 2010 @ 12:12:54 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88969910
Tipje voor de zolder, neem geen wastafel maar een uitstortgootsteen:

Die zijn veel handiger, omdat ze dieper zijn. Je kunt er ook een emmer in kwijt bijvoorbeeld.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_88974446
Zo het gaat nu snel zeg Claudia! Leuk hoor!

Weet je trouwens dat je van die kokendwaterkranen ook kranen hebt waar je koud/warm/kokend water uit 1 kraan kan halen? Dat je dus geen dubbele kraan op je aanrecht hebt?
pi_88975625
Een apothekerskast lijkt me echt super handig.

Wat is jullie tegelkeuze geworden voor de badkamer? Of hebben jullie dat nog niet hoeven te beslissen?

Miss, wat leuk ook op zoek naar een nieuw huisje, in het zelfde project?

Vrienden van ons hebben een paar weekjes terug een nieuw huis gekocht in Amsterdam, ze zijn in verwachting van de eerste. Ze hebben gekozen om in de stad een hele kleine onderwoning te kopen voor toch 3 ton. Ik zou persoonlijk dan toch voor een project zoals dat van jullie kiezen. Maar ik ben echt Amsterdam-leek op woongebied.
pi_88977016
Dat is waar ook, Stiemie. Ik heb helemaal niet geïnformeerd naar de mogelijkheid om een gecombineerde kraan in de keuken te zetten.

Wickie, de tegels hebben we nog niet uitgezocht. Ik geloof dat dat pas voor 1 maart hoeft, maar we gaan denk ik volgende week een keer bij de tegelleverancier langs. Ik ben me er al wel in aan het verdiepen. Het moeten in ieder geval grote tegels worden en ik wil niet een te sterk kleurencontrast. Ik zit dus aan wit en een grijstint te denken of zo. De vraag is of we iets van mozaïek willen. Het is verleidelijk, maar ik ben bang dat ik er gauw op uitgekeken raak. Ik denk dat we er verstandiger aan doen om het rustig te houden. Hoe dan ook, ik houd me aanbevolen voor ideeen!

Een onderwoning op een leuke locatie in Amsterdam kopen is op zich heel slim. Dan heb je het gemak van op de begane grond wonen en het plezier van een tuin. Leuke benedenwoningen zijn best schaars! Wij hebben er ook nog naar gekeken maar kwamen toch telkens ruimte tekort. Voor 4 ton hadden we wel iets acceptabels kunnen vinden. Ik ben trouwens wel benieuwd waar in Amsterdam jullie vrienden een huis hebben gekocht, wickie!

En tja, het blijft een lastige afweging. Ik ben blij dat we de keuze voor Amsterdam-Noord hebben gemaakt, maar ik weet niet of we dat zouden hebben gedaan als we geen tweede op komst hadden. Ik sluit niet uit dat we binnen nu en 10 jaar naar een leukere locatie in Amsterdam verhuizen, als we meer geld hebben te besteden. Maar hopelijk bevalt Noord gewoon heel goed en vinden we het belangrijker om bijvoorbeeld in de buurt van de school te blijven wonen waar de kinderen naartoe gaan.
pi_88984709
Claudia deze kraan bijvoorbeeld kan alles in 1: http://keukens.welke.nl/product/Keukenkranen/Kokendwater/32939

Wickie ik ben benieuwd naar waar vrienden van jullie hebben gekocht! Wij kijken ook naar een ander groter huis, al is het nog niet heel intensief. Helaas is het allemaal erg duur. We hebben nu een appartement van zo'n 80 m2 en dat moet gelukkig bij verkoop ook weer wat meer opbrengen dan bij koop dus dat scheelt
pi_88984932
Deze had ik gemist, leuk om te volgen! Zeker omdat wij zelf ook aan het nieuwbouwen zijn :)
Zo'n apothekerskast is echt ideaal, krijg hem alleen zelf niet in de nieuwe keuken, da's wel jammer.
Duurt nog wel een tijd voor het klaar is zeg!
pi_88985086
Stiemie, wat zoeken jullie ongeveer in Amsterdam? Willen jullie graag op de begane grond wonen, een kamer erbij, meer oppervlakte, een tuin? Wat heeft prioriteit, zeg maar? Ik weet dat locatie vrij belangrijk voor je is, maar op welke fronten wil je absoluut vooruit gaan?

Wij volgen nog steeds de woningmarkt in Amsterdam en ik kijk ook nog vaak in Haarlem. Ik zie onszelf in de toekomst wel naar Zeeburgereiland vertrekken, als ze daar geschikte huizen bouwen. Als het een tweede IJburg wordt dan zie ik het niet zitten.

Mrien, jullie ook aan het nieuwbouwen! Vertel eens? (Als je iets kwijt wilt, hoor.)
pi_88985792
Tsja wij willen iets meer ruimte, dus zo'n 100 m2. Iets minder mag maar dan wel goed ingedeeld zeg maar. Buitenruimte is belangrijk. Mag tuin, groot balkon of dakteras zijn. In ieder geval groter dan nu zodat we buiten kunnen eten. En verder is de lokatie belangrijk. Zeeburgereiland is leuk! Maar ja we willen eigenlijk wel rond de 300.000 max gaan betalen en dat valt met onze wensen dus niet mee. We moeten dus iets minderen, maar wat. Verder zitten we hier nu nog zo fijn (we groeien er alleen uit ;( ) dat het zo moeilijk is om iets anders met eventuele minpunten toch leuk te gaan vinden...

Mrien leuk zeg! Wat zijn jullie aan het bouwen?
pi_88986124
3 ton, 100 m2, leuke locatie - dat gaat inderdaad niet makkelijk worden. Weet je waar wij nu wonen? Als we ons appartement zouden kopen (90 m2) dan zouden we veel meer kwijt zijn dan 3 ton. Lastig, hoor. Je zult op een punt water bij de wijn moeten doen en dat kun je alleen zelf bepalen. Misschien toch Amsterdam uit?
pi_88986520
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
3 ton, 100 m2, leuke locatie - dat gaat inderdaad niet makkelijk worden. Weet je waar wij nu wonen? Als we ons appartement zouden kopen (90 m2) dan zouden we veel meer kwijt zijn dan 3 ton. Lastig, hoor. Je zult op een punt water bij de wijn moeten doen en dat kun je alleen zelf bepalen. Misschien toch Amsterdam uit?
Ja we zijn nu ook buiten Amsterdam aan het kijken. Iets meer groen is ook niet verkeerd :)
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:27:06 #44
5428 crew  miss_sly
pi_88986560
In Amstelveen kan dat, Stiemie! Misschien nieuwbouw, maar iig bestaand :Y
pi_88986599
Tsja mijn lief wil niet naar Amstelveen. Ik heb het ook al eens als optie aangedragen :Y
pi_88986865
Ik zou voor O+ Haarlem O+ gaan. Mijn lief is verknocht aan Amsterdam, maar zelfs hij moet toegeven dat Haarlem toch wel erg leuk is. We zijn er pas nog geweest en het viel hem op hoeveel groen er is rondom de binnenstad! Het is ook daar lastig om een huis met tuin in het centrum te vinden, maar ik denk wel dat het echt iets voor jullie zou zijn, Stiemie.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:35:58 #47
5428 crew  miss_sly
pi_88987073
Ik ken Haarlem verder niet, dus daar heb ik geen oordeel over. Ik heb er wel eens gekeken op Funda, maar ik vond de prijzen toch ook best behoorlijk voor wat je ervoor krijgt. Iets beter dan Amsterdam, maar toch. De verhoudingen zijn in Amstelveen echt een stuk beter!
pi_88987364
Maar Amstelveen is wel onvergelijkbaar met Haarlem! En de prijzen zijn véél lager dan in Amsterdam. Dat wil zeggen, wij zouden een huis kunnen kopen in het centrum.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:42:33 #49
5428 crew  miss_sly
pi_88987492
Echt een huis naar je zin?
Ik geloof zeker dat het niet vergelijkbaar is. Amstelveen is natuurlijk een heel ander soort omgeving, nieuwer, niet de mooie, oude sfeer O+
pi_88988177
Nee, niet helemaal een huis naar mijn zin, hoor. In Amsterdam-Noord (en in Amstelveen) kun je zeker meer ruimte voor hetzelfde geld krijgen. We zouden in Haarlem waarschijnlijk met een kamer minder genoegen moeten nemen, misschien wel met een kamer én een zolder minder. Daarvoor zouden we een toffe locatie in een mooi centrum terugkrijgen, maar wij hebben de keuze voor meer ruimte gemaakt. Ik denk dat wij aardig op één lijn zitten. :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 november 2010 @ 20:53:51 #51
13151 crew  Rewimo
pi_88988184
Als je leuk wilt wonen in Haarlem, kijk dan eens naar het Kleverpark of de Bomenbuurt. Niet de goedkoopste buurten maar wel mooi, ruim en groen en niet ver van de binnenstad en het station.

Middenin de stad wonen is eigenlijk geen optie als je ook ruimte en groen wilt (helaas).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_88988712
Ik geloof dat ik zoiets wel aardig vind voor de badkamer:

zondag 21 november 2010 @ 21:03:31 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88988872
Bedoel je dan het formaat tegels of vooral de kleuren?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:03:51 #54
5428 crew  miss_sly
pi_88988893
je bedoelt de tegels?
voor een muur zou dat best goed te doen zijn, maar ik zou niet alle muren met die kleinere tegel doen. Dan zou ik kiezen voor één muur met die kleinere tegels en dan de overige muren met grote tegels (60x30 ofzo).
en ik hou van een grote vloertegel. Het houdt het rustig, en zeker in de badkamer vind ik dat erg prettig.
pi_88989174
Ik vind zowel het formaat tegel wel aardig als de kleurstelling. Dat wil zeggen, ik wil een niet al te donkere badkamer, een niet al te groot kleurencontrast, niet te veel drukte maar ook niet te veel eentonigheid. Ik vind het afwisselen van kleine en grote tegels tegen de muur wel problematisch: maakt dat een ruimte nu juist wat interessanter of juist drukker en kleiner?

Oh, het gaat me inderdaad alleen om de tegels! We houden zoveel mogelijk de standaardkranen en we overwegen alleen aanschaf van een andere wastafel met meubel. En we hebben een ander drukplateauding gekozen voor het toilet, want ik vind de standaard plastic dingen niet zo fraai.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:12:29 #56
5428 crew  miss_sly
pi_88989475
Wij hebben nu een heel donkere badkamer, zowel muur- als vloertegels zijn antraciet. Het is wel heel erg rustig en het donkere draagt daar juist aan bij. Als je met een kleinere tegel werkt, vind ik het met de voegen vaak erg druk worden.
Ik vind de kleuren van die tegels die je post wel erg mooi :Y
pi_88989495
M'n lief is er niet zo weg van, maar wat 'ie nou wel wil...?
pi_88989610
Wij hebben in onze huidige badkamer heel donkere vloertegels en net niet witte wandtegels. Ik vind het wel fraai, maar zou graag toch iets lichters hebben in een nieuwe badkamer. En het valt me op dat de voegen van donkere tegels er veel gauwer ranzig uitzien dan de voegen van lichte tegels! Hebben jullie dat probleem ook, miss?
pi_88989818
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Mrien, jullie ook aan het nieuwbouwen! Vertel eens? (Als je iets kwijt wilt, hoor.)
Wij zijn een 2-1 kapwoning aan het bouwen in eigen beheer. Op het laatste stukje vrije bouw in een woonwijk die verder al af is. Er komen totaal 3 2-1 kapwoningen, de overige woningen die daar gebouwd worden (iets van 8 ofzo) zijn vrijstaande woningen.
Op 23 augustus is de grond uitgegraven en vanaf toen zijn ze begonnen met fundering maken en opbouwen van de woning (heien is hier niet nodig). Op dit moment zijn de begane grond en de 1e verdieping "klaar". Afgelopen vrijdag zijn de vloerplaten voor de 2e verdieping geplaatst en nu gaan ze deze week de tussenmuur lijmen voor de 2e verdieping. Daarna komt (hopelijk eind van de week) de prefab dakopbouw erop die al klaar staat.

Dan kunnen ze verder met metselen, afwerken enzo.
Bedoeling was eigenlijk dat het klaar zou zijn zo'n beetje voor de bevalling, maar dat gaan we niet meer halen ;)
We hopen nu ergens in februari te kunnen verhuizen
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:21:21 #60
5428 crew  miss_sly
pi_88990041
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben in onze huidige badkamer heel donkere vloertegels en net niet witte wandtegels. Ik vind het wel fraai, maar zou graag toch iets lichters hebben in een nieuwe badkamer. En het valt me op dat de voegen van donkere tegels er veel gauwer ranzig uitzien dan de voegen van lichte tegels! Hebben jullie dat probleem ook, miss?
Nee, wij hebben vrijwel geen voegen, de tegels zijn tegen elkaar geplaatst. En met een wit bad, aluminium kranen, een spiegel en een glazen douchewand, alsmede witte handdoeken, doet het niet donker, maar wel prettig rustgevend aan. Vinden wij dan, he :)
pi_88990592
Wauw, mrien, dat gaat dan toch snel, ookal had je er graag eerder ingetrokken!

Daar had ik niet eens bij stilgestaan, miss,dat je ook om minder voegen kunt vragen. Houd ik in m'n hoofd! En ik twijfel er niet aan dat jullie badkamer smaakvol is, want ik vind jullie woning heel gaaf.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:34:16 #62
5428 crew  miss_sly
pi_88991100
Dank je, fijn om te horen!

Ja, minder of dunnere voegen kun je vragen, maar het is wel afhankelijk van de tegel of het mogelijk is. Als ik me goed herinner moet je een hele rechte hoek aan de tegel hebben (van de toplaag naar de zijkant als je begrijpt wat ik bedoel) om ze met een kleine of zonder voeg te laten plaatsen. De tegelleverancier weet daar vast meer over te vertellen :)
pi_88991964
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, mrien, dat gaat dan toch snel, ook al had je er graag eerder ingetrokken!
Scheelt natuurlijk ook wel dat onze bouwers alleen maar deze 2 woningen hoeven te bouwen en niet een heel project :)
Het wordt wel een heel gaaf huis, heel licht en ruim. Ik kan niet wachten tot we straks over kunnen (en ik de 1e verdieping kan bekijken, durf ik nu met dikke buik niet aan om de ladder helemaal op te klimmen ;)
pi_88995395
Mooie kleur die tegels, Claudia. Die zandkleur, daar houd je wel van nietwaar?
Momenteel zijn veel badkamers donker, ik zou daar zelf juist niet zo gauw voor kiezen geloof ik. Want hoewel echt heel smaakvol is het niet heel knus in mijn ogen. Meer geschikt voor deftige hotels ed. Sorry Miss! :@

Als ik een badkamer zou mogen inrichten zou ik voor Tadelakt kiezen, dat vind ik zo mooi!
Maar wel prijzig.

Leuk om al jullie woonwens-verhalen te lezen hier. Het is echt een Amsterdams clubje zo, op Mrien na dan. ;) Ik heb wel woonwensen maar zie ze nog niet zo gauw vervuld.
Ik zou erg graag een atelierwoning willen huren in Amsterdam. Een oude maar bewoonbare loods oid. Zodat je het helemaal naar eigen wens kan invullen. En een goede werkruimte aan huis hebt. Nouja, wensen wensen. 8)7
pi_88995696
Gaaf Mrien! En zeker snel!

Haarlem lijkt ons ook leuk. En dat is nog best te doen. Kijk we snappen best dat groen, ruimte en binnenstad niet damen gaan hoor :) (Al hebben we nu zo'n 75-80 m2, wonen we tegenover een park en loop ik in een half uur naar de Dam :P ) Maar gewoon een balkon waar we allemaal tegelijk op kunnen, moet toch een optie zijn. En we kunnen wel hoger gaan dan die 300.000 maar ja dan heb je meteen veel hogere maandlasten en dat hebben we liever niet.

Haarlem heeft zeker veel meer sfeer dan Amstelveen. En we kijken nu ook rond Amsterdam (bv koog a/d zaan).

Claudia het is bij tegels belangrijk dat de zijkanten ook recht zijn om ze voegloos te kunnen leggen. Maar je kunt aners bv ook kiezen voor tegels met een voeg van maar 4mm. Overigens zijn er tegenwoordig ook laminaatsoorten en kurk voor in de badkamer. (Ik leer best veel bij mijn nieuwe baan ;) )
pi_88996539
wat leuk, Claudia, om zo te kunnen meekijken met jullie huis in wording!

Net als Mrien wordt op dit moment ook onze nieuwe 2-onder-1-kap woning gebouwd, en wel deze:

O en een apothekerskast is supermegahandig!
We hebben er nu eentje, en die ga ik vet missen straks
Maar het was een apothekerskast of een spoeleiland, en het eiland heeft gewonnen
(anders kon het qua opstelling niet)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88996585
Ik ga nu slapen, maar nog even snel: oeke, heb je wel eens van de zogenaamde 'solids' gehoord? Da's een heel tof concept! Ik weet niet of het betaalbaar is (eigenlijk weet ik niets meer van de details), maar wij hebben er een tijdje geleden naar gelonkt.
pi_88998252
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Zal wel vanwege het grotere contrast komen. Los je dat niet op door bij een donkere tegel ook een donkere voeg te nemen?
  maandag 22 november 2010 @ 00:16:34 #69
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_88999927
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:34 schreef miss_sly het volgende:
Dank je, fijn om te horen!

Ja, minder of dunnere voegen kun je vragen, maar het is wel afhankelijk van de tegel of het mogelijk is. Als ik me goed herinner moet je een hele rechte hoek aan de tegel hebben (van de toplaag naar de zijkant als je begrijpt wat ik bedoel) om ze met een kleine of zonder voeg te laten plaatsen. De tegelleverancier weet daar vast meer over te vertellen :)
Bedoel je, gekalibreerd, Miss Sly?
Dan kun je inderdaad een kleine voeg nemen, helemaal zonder voeg zal in een badkamer niet gaan, anders is het niet waterdicht.

Wij hebben afgelopen jaar onze benedenverdieping betegeld, met gekalibreerde tegels en een minimale voeg. Ik vind de voeg niet mooi; te licht. Helaas is het door die minimale voeg geen optie deze opnieuw te voegen. Het is niet te verwijderen, tenzij we een paar monikken kunnen vinden die zin in deze klus hebben O-) . Een brede voeg heeft zijn voordelen.

Ik vind de keukenopstelling mooi, Claudia. Ik hou ook wel van kolossaal.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_89004246
oeke, ik ben inderdaad wel gecharmeerd van zandkleur! Ik geloof dat ik vroeger had gekozen voor een neutrale tint (bijvoorbeeld grijs) met een leuk contrasterend kleurtje (groen of blauw), maar ik merk dat dat wat aan het veranderen is. Ik ben nog steeds dol op felle kleuren, maar ik probeer de basis zo Zen mogelijk te houden. Die zandkleurachtige tinten zijn zo warm en sereen. Weet je dat ik nu al verdrietig ben dat we de kleur van onze huidige vloer niet mee kunnen nemen? Ik ben er zo blij mee. Oh, en dat Tadelakt ziet er heel Gaudi uit! Niet helemaal mijn smaak (uiteindelijk ben ik dol op glad en strak en glimmend), maar ik vind het wel heel exclusief eruit zien (zoals onze eerste keukenboer zou zeggen :') ).

Stiemie, laminaat voor in de badkamer? Dat voelt toch wat maf! Kurk zou ik misschien nog wel zien zitten, maar ik geloof dat we braaf voor tegels gaan. Ik houd eigenlijk wel van tegels. Toch vind ik een badkamer met gestucte wanden (zonder tegels) ook wel erg gaaf. Ik weet alleen niet of dat echt praktisch en betaalbaar is.

Allemachtig, Karin, wat een kast van een huis! Het ziet er ideaal uit.

Goed om ook een nadeel van smalle voegen te lezen, Smikke. Ach, het zal er bij ons uiteindelijk op neerkomen hoeveel geld het gaat kosten om een upgrade van tegelkwaliteit te vragen. We hebben een strakke begroting dus we zullen het bescheiden houden.
pi_89005688
Dit vind ik ook mooi!

Kijk dat buikje van dat jongetje dan. O+
pi_89017175
We hebben net een offerte gekregen van het elektrabedrijf voor meerwerk. In die offerte zijn 4 (!) extra groepen t.b.v. magnetron/oven/droger/vaatwasser/boiler opgenomen (totaalkosten: 1140 euro :X ). Daar staan we echt van te kijken. Een nieuwbouwwoning zou toch standaard berekend moeten zijn op bepaalde apparatuur?
pi_89017361
In hoeverre is het mogelijk om alleen te kiezen voor loze leidingen? Dan neem je dus een meterkast met extra mogelijkheden en laat je later zelf de boel correct aansluiten door vonkenboer ofzo :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89017653
Goed punt, RanTheMan. De vriend van mijn moeder is een vonkenboer, dus het is wel een optie. We kunnen ernaar informeren!
pi_89019679
Claudia, die opmerking over de gootsteen kwam van mij ja. En ik heb inderdaad gewoon zo'n uitstortding hangen. Kost geen klap, werkt prima. En inderdaad, ook onze droger kan dat niet met zo'n slangetje. Wij hebben em achteraf aangesloten, kwestie van afvoer op de afvoer van de wasmachine en aanvoer op de aanvoer van de wasmachine. Maar ja, mijn papa is dan ook zijn loopbaan als loodgieter begonnen, dat helpt.

Zo'n keuken voor het raam zie ik hier ook op verschillende plaatsen. Mits goed afgewerkt, geen probleem. Vergis je niet in de ruimte van die gangkast. In negatieve zin dus. Want hij zit onder de trap en dat maakt het lastig. Wij hebben em ook vol zooi staan, maar tevreden zijn we niet. Ondanks alle slimme schapjes etc. Bedenk je van te voren ook waar je bijvoorbeeld je stofzuiger laat, dat ding neemt veel ruimte in in zo'n trapkast.

Enne, je hebt ook tegels in houtmotief en kleur he... :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89022255
Mijn vader had ook zo'n trap onder de kast en ik vond die ruimte juist ontzettend handig! Net genoeg voor een stofzuiger, een emmer, een doos met schoonmaakspullen en wat apparaten die je niet zo vaak gebruikt. We hebben in ons huidige appartement maar één berging en daar moeten we alles in kwijt: wasmachine, droger, vriezer, voorraden, schoonmaakspullen, gereedschap, spullen die we niet gebruiken. In het nieuwe huis hebben we een berging in de tuin, onder de trap en op zolder - halleluja!
pi_89022834
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:57 schreef Claudia_x het volgende:

Oh, en dat Tadelakt ziet er heel Gaudi uit! Niet helemaal mijn smaak (uiteindelijk ben ik dol op glad en strak en glimmend), maar ik vind het wel heel exclusief eruit zien (zoals onze eerste keukenboer zou zeggen :') ).()

Toch vind ik een badkamer met gestucte wanden (zonder tegels) ook wel erg gaaf. Ik weet alleen niet of dat echt praktisch en betaalbaar is.
Kijk dan ook zeker hier even naar: http://www.beton-cire.nl/
Waterdicht, gestuct, kan veel strakker dan tadelakt en ik denk dat het ook minder duur is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_89025499
Hee da's een leuke wastafel van Ikea!
wij zoeken nog iets wat daarop lijkt.
Maar hoe zit het met de kwaliteit? Iemand ervaring?
pi_89025657
Wij hebben een grote kast uit die serie en die bevalt me geweldig. Ik had het vandaag met mn collega over badkamers en die vertelde dat hij die wastafel heeft, ook met de kast eronder en die was ook gewoon tevreden.
pi_89025881
Oh ok! Dan moeten we eens een tripje Ikea doen!
pi_89026444
Kwaliteit schijnt inderdaad prima te zijn heb ik van meerdere mensen gehoord (over de ikea badkamer dingen dus)
pi_89029018
Ja, leuke wastafel hoor, maar hebben jullie nou dat buikje van dat jochie gezien?
pi_89029304
Die badkamer vind ik neit zo, maar dat buikje van dat jochie O+
Ik zie zo'n buikje ieder dag bij een klein meisje O+
pi_89030162
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga nu slapen, maar nog even snel: oeke, heb je wel eens van de zogenaamde 'solids' gehoord? Da's een heel tof concept! Ik weet niet of het betaalbaar is (eigenlijk weet ik niets meer van de details), maar wij hebben er een tijdje geleden naar gelonkt.
Ziet er wel interessant uit. Ik snap het prijzensysteem niet helemaal maar ik zou het nog wat verder moeten uitpluizen denk ik.
Maar heel eerlijk, ik wil niet nieuw, ik wil liever in oudbouw wonen. :')

Dat tadelakt zou ik trouwens alleen op de muren smeren en niet op mijn bad ofzo, dan wordt het wel erg Hamam of Gaudi inderdaad. Meer zoals op die link van Sigme. Een lemen muur, die waterdicht is. Ipv tegels.

Dat buikje is om te zoenen toch! Ko trekt vaak zijn shirtje omhoog en heeft dan ook zo'n mooi rond buikie. Wel met romper. Maar toch lief. O+
  maandag 22 november 2010 @ 21:31:47 #85
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89030288
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 07:05 schreef Watashiwa het volgende:
Lijkt mij interessant, ik werk er vlakbij :{

Alleen ik zou zelf niet daar willen wonen ivm oa af en toe stankoverlast van een fabriek uit Zaandam

Maar ik wil graag TVP 'en..
Die cacao-fabriek? beetje zurige rare stank inderdaad. Verder leuk voor TS, de nieuwbouw woning. Ziet er goed uit op de tekeningen, Ga je ook helemaal laten zien hoe je alles gaat inrichten enzo?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_89031013
Joh wij zitten in Westerpark en die fabriek ruik je hier ook af en toe. Zo is er volgens mij overal wel wat.

Claudia ik heb vandaag gezien dat ze de kranen ook nog van een ander merk ik een 3 in 1 versie verkopen. Wil alleen niet alles hier gaan spammen dus als je interesse hebt, laat maar weten :)
pi_89031040
Mijn buik ziet er geloof ik net zo uit als die van dat jongetje. :')

Zit er een cacaofabriek in Zaandam die je kunt ruiken in Noord? Ik heb een tijd in Haarlem gewoond en daar hing ook vaak een chocoladelucht, maar ik heb begrepen dat die fabriek in Haarlem inmiddels gesloten is. Ik denk dat ik er heel nostalgisch van zou worden als ik chocoladegeuren op zou snuiven!

oeke, dat kan ik me nou prima voorstellen, dat nieuwbouw niet bij jou/jullie past. Het tuinhuis is niet zomaar echt jullie project, he? O+
pi_89031073
quote:
12s.gif Op maandag 22 november 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, leuke wastafel hoor, maar hebben jullie nou dat buikje van dat jochie gezien?
Het enige leuke op die hele foto.
pi_89031116
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:46 schreef Stiemie het volgende:
Claudia ik heb vandaag gezien dat ze de kranen ook nog van een ander merk ik een 3 in 1 versie verkopen. Wil alleen niet alles hier gaan spammen dus als je interesse hebt, laat maar weten :)
Ja, ik ben benieuwd!

Handig, zo'n interieurspecialist in het topic. :7
pi_89031179
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 21:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Het enige leuke op die hele foto.
Vind je de grijze tegels ook lelijk? Die vond ik juist zo fraai! Hoe ziet jouw badkamer eruit?

Sigme, nog bedankt voor de tip! Ik ga ernaar kijken. Ik denk dat het gewoon tegels worden, hoor, want we gaan niet al te moeilijk (lees: duur) doen.
pi_89032037
Nou ik ben geen specialist hoor :@

Ik vind trouwens zowel het buikje als de vloertegels mooi van het plaatje :P
pi_89032109
Stiemie ik ben ook benieuwd naar die kraan O-)
pi_89032783
:D je hebt PM
pi_89033842
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind je de grijze tegels ook lelijk? Die vond ik juist zo fraai! Hoe ziet jouw badkamer eruit?

Sigme, nog bedankt voor de tip! Ik ga ernaar kijken. Ik denk dat het gewoon tegels worden, hoor, want we gaan niet al te moeilijk (lees: duur) doen.
De vloertegels kunnen er wel mee door, inderdaad.

Mijn badkamer heb ik niet zelf uitgezocht (vorige bewoners), dus die zegt weinig over mijn smaak. Hoogstens dat ie niet lelijk genoeg was om er direct uit te slaan. :P
  maandag 22 november 2010 @ 22:54:41 #95
326008 snickerdoodle
Snicker for the win!
pi_89034927
Stiekeme TVP!
Benieuwd naar het hoe en wat op weg naar een nieuwbouwwoning.
Get some nuts!
pi_89064187
De keuken is gekocht! We hebben er op de valreep een apothekerskast in laten zetten. Nogmaals hartelijk dank voor de tip!

Maandag gaan we tegels uitzoeken en we moeten deze week nog bij een ABN Amro-kantoor langs om een rekening te openen voor de hypotheek. We zijn nog met de aannemer in overleg over meerwerk; die beslissingen moeten voor 1 december definitief zijn. Het ziet ernaar uit dat we dan voorlopig 'klaar' zijn, al willen we nog naar een showroom van Forbo om vloeren te bekijken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:49:44 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_89064692
Dat is mooi! Gefeliciteerd.
pi_89082397
Claudia, mooi alles lekker op tijd klaar.
Enne die showroom van Forbo zelf zit voor jou om de hoek he!
pi_89083338
Oh, is dat zo? Dat is mooi!

We hebben net het bedrag te horen gekregen voor het verleggen van de leidingen in de keuken en dat is ongeveer 10 keer minder dan we verwacht hadden. :o Het aantal groepen valt ook iets mee: het ziet ernaar uit dat we er 3 extra nodig hebben in plaats van 4, namelijk voor de combimagnetron, quooker en vaatwasser. Zo scheelt het ons weer bijna 300 euro dat we niet voor een oven én combimagnetron hebben gekozen.

Wat een bedragen, mensen! Er wordt met honderdjes gesmeten alsof het niks is.
pi_89083768
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
De keuken is gekocht! We hebben er op de valreep een apothekerskast in laten zetten. Nogmaals hartelijk dank voor de tip!

Maandag gaan we tegels uitzoeken en we moeten deze week nog bij een ABN Amro-kantoor langs om een rekening te openen voor de hypotheek. We zijn nog met de aannemer in overleg over meerwerk; die beslissingen moeten voor 1 december definitief zijn. Het ziet ernaar uit dat we dan voorlopig 'klaar' zijn, al willen we nog naar een showroom van Forbo om vloeren te bekijken.
Hee, gefeliciteerd met je aankoop *O* En tof van je apothekerskast. Dat je er maar veel plezier van mag hebben ;) Ik voel me helemaal nuttig hier, haha. en ik heb zélf niet eens een apothekerskast :')

Ik vind die deadline van 1 december wel heel snel zeg :o Succes@!
pi_89083999
Gefeliciteerd met de keuken! Goede valreepkeuze, de apothekerskast. Wij hebben er nu ook één, tijdelijk, helaas, want het bevalt heel goed! Er staat trouwens vandaag in de Volkskrant een stuk over de "Nieuwe Noorderlingen" die "de sprong over het IJ wagen", misschien leuk om te lezen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_89084120
Dank voor de tip, Clubsoda! Mijn schoonouders lezen de Volkskrant, dus ik zal vragen of ze het stuk voor ons apart willen houden. Ik heb begrepen dat er pas ook iets over in de Elsevier (?) stond.
pi_89084291
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:28 schreef innepin het volgende:

[..]

Hee, gefeliciteerd met je aankoop *O* En tof van je apothekerskast. Dat je er maar veel plezier van mag hebben ;) Ik voel me helemaal nuttig hier, haha. en ik heb zélf niet eens een apothekerskast :')

Ik vind die deadline van 1 december wel heel snel zeg :o Succes@!
Elke keer dat ik een pak rijst uit de kast trek zal er eventjes door m'n hoofd gaan dat ik het allemaal aan innepin te danken heb. :Y)

Ja, die deadline is idioot snel. Er is weinig tijd om vragen te stellen, wijzigingen door te voeren en die door te geven voor de deadline. Wij zitten er bovenop, maar er moeten ook mensen zijn die er nu even geen tijd voor hebben of die iets laconieker zijn.

Het is wel fijn dat de aannemer het snel probeert te doen, want dat scheelt ons allemaal geld. En ik moet zeggen dat er heel vlot en netjes gereageerd wordt op vragen en verzoeken. Het is een prettige samenwerking.

Oh, en niet alles hoeft voor 1 december doorgegeven te zijn. Het gaat alleen om bouwkundige wijzigingen, een deel van het elektrawerk, loodgieterwerk en indeling keuken en badkamer. Maarja, als je dan toch bezig bent... We zien het niet zitten om nog telkens de hort op te moeten als de baby er al is, dus we proberen de knopen maar zo snel mogelijk door te hakken.
pi_89084389
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor de tip, Clubsoda! Mijn schoonouders lezen de Volkskrant, dus ik zal vragen of ze het stuk voor ons apart willen houden. Ik heb begrepen dat er pas ook iets over in de Elsevier (?) stond.
Het staat in de Wonen-bijlage, vond het een leuk stuk, maar gut, wat weet ik nou verder ook van wonen in Amsterdam(-Noord)? :+
pi_89084455
Het doet me deugd dat we als een soort visionaire stroming gezien worden.
pi_89084589
Pioniers zijn jullie! Laat je weten hoe lang het duurt voordat je het "Noordgevoel" te pakken hebt? :+
pi_89084901
:D

Ik ben wel erg benieuwd naar het stuk, want ik heb het idee dat vooral de bijzondere elementen van Noord eruit worden gelicht. Denk aan bijvoorbeeld het project Overhoeks: dat is geweldig (en duur!) wonen net over het IJ. Mensen als wij gaan naar Noord voor een suffe rijtjeswoning. Ik zou het spannender willen doen klinken, maar dat is het nu eenmaal niet.
pi_89086447
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Elke keer dat ik een pak rijst uit de kast trek zal er eventjes door m'n hoofd gaan dat ik het allemaal aan innepin te danken heb. :Y)
:D *;
pi_89087014
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

Ik ben wel erg benieuwd naar het stuk, want ik heb het idee dat vooral de bijzondere elementen van Noord eruit worden gelicht. Denk aan bijvoorbeeld het project Overhoeks: dat is geweldig (en duur!) wonen net over het IJ. Mensen als wij gaan naar Noord voor een suffe rijtjeswoning. Ik zou het spannender willen doen klinken, maar dat is het nu eenmaal niet.
Dat valt wel mee, het gaat er vooral over dat Noord ontdekt wordt door "jonge stadse mensen" die op zoek zijn naar meer ruimte, groen en een dorps gevoel, maar wel vlakbij de stad. Zie je, dan klinkt het direct niet meer suf! Overhoeks wordt wel genoemd, maar dan vooral om de bezorgdheid wordt uitgesproken dat er een tweedeling gaat ontstaan tussen het oude Noord dat aan het verpauperen en verpieteren is en het Noord voor yuppen met prachtige, onbetaalbare projecten. En dan zijn er nog wat tussenin-buurten, volgens mij is waar jullie gaan wonen dat ook, niet?
pi_89090671
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, het gaat er vooral over dat Noord ontdekt wordt door "jonge stadse mensen" die op zoek zijn naar meer ruimte, groen en een dorps gevoel, maar wel vlakbij de stad. Zie je, dan klinkt het direct niet meer suf! Overhoeks wordt wel genoemd, maar dan vooral om de bezorgdheid wordt uitgesproken dat er een tweedeling gaat ontstaan tussen het oude Noord dat aan het verpauperen en verpieteren is en het Noord voor yuppen met prachtige, onbetaalbare projecten. En dan zijn er nog wat tussenin-buurten, volgens mij is waar jullie gaan wonen dat ook, niet?
Oh, dat klinkt als een scherpe analyse! Zo ervaar ik dat zelf ook. Aan de IJ-oever worden mooie projecten opgetrokken die erg prijzig zijn en een vrij eenzijdig publiek trekken doordat er bijvoorbeeld geen eengezinswoningen met tuinen aanwezig zijn. Het is ook wel begrijpelijk, want het is een toplocatie. Het uitzicht is fantastisch en je bent gauw op Centraal Station en in het centrum.

Net daarboven ligt een heel aardig uitziend deel van Noord met wat oude, gezellige woningen die doen denken aan de woningen die je elders in Amsterdam binnen de ring aantreft. Hier zit veel sociale woningbouw tussen en daardoor is het er behoorlijk verpauperd. Erg, erg zonde. Wij zouden er op zich graag wonen in bijvoorbeeld een benedenwoning. Maar goed, hier staat ook vrij weinig te koop en de huizen zijn niet heel groot

Dan heb je nog de wijken met wat nieuwere bouw waardoor Amsterdam-Noord als bijnaam 'schotelantenne-city' heeft gekregen. Dit zijn de wijken bij uitstek die nu door de gemeente (vaak in samenwerking met de woningcooperaties) worden opgeknapt. Een deel wordt gerenoveerd en een deel wordt gesloopt. De slooplocaties krijgen veelal eengezinswoningen waarvan een deel voor de huur en een deel voor de verkoop is bestemd. Dat is wat in ons project ook het geval is. Ik denk dat de gemeente hiermee beoogt een gemengdere samenstelling van Noord te krijgen. Het biedt jonge gezinnen in ieder geval een kans om in de buurt van het centrum (en vaak ook het werk) te blijven wonen maar wel de ruimte, betaalbaarheid en het groen van Noord te hebben.

Het blijft een compromis en ik hoop dat het voor ons goed uitpakt. We vinden het niet heel makkelijk om uit Oost te vertrekken en we wonen momenteel heel goed wat burensamenstelling betreft.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 10:12:30 #111
5428 crew  miss_sly
pi_89168986
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:47 schreef Claudia_x het volgende:

Het blijft een compromis en ik hoop dat het voor ons goed uitpakt. We vinden het niet heel makkelijk om uit Oost te vertrekken en we wonen momenteel heel goed wat burensamenstelling betreft.
Wat klinkt dat bekend!
We zijn trouwens niet ingeloot voor onze woningkeuze in het project waar we voor gingen. Met in gedachten dat er in jullie project nog wat woningen te koop waren, hebben we dat boekje nog eens door gekeken, maar ik denk dat we dat toch niet gaan doen. De woningen zijn kleiner dan die in Amstelveen en daarbij (erg belangirjk voor mij) is het reizen naar mijn werk vanaf Noord nogal een onderneming, terwijl het vanuit Amstelveen heel gemakkelijk is.

We worden dus helaas definief geen buren.
pi_89169207
Jammer, miss! Zo zie je ook maar weer hoe belangrijk het is om je goed te oriënteren op de woningmarkt. Je weet nu dat je meer ruimte voor je geld kunt krijgen.

Het reizen is voor mij ook wel een punt geweest. Hiervoor woonden we op loopafstand van treinstation Amstel. Nu moet ik al elke werkdag met de fiets naar Amstel, en als we straks in Noord wonen zal ik met de fiets naar Centraal moeten en van daaruit duurt het nog langer om in Utrecht te komen. Dat is erg jammer. Maar goed, misschien pak ik tegen die tijd de auto wel.

Voor ons is Amstelveen een slechte optie vanwege reistijd: mijn vriend werkt in het centrum en vanuit Noord doet hij daar niet langer over dan vanuit Oost.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 10:23:07 #113
5428 crew  miss_sly
pi_89169310
Zeker in Amsterdam vind ik de reistijd wel belangrijk, ook met het oog op opvang voor je kind enzo. Ik werk vlakbij WTC. Als de Noord-Zuidlijn er eenmal ligt, zou het vanuit Noord ook nog goed te doen zijn, maar voor die helemaal naar WTC gaat, zijn we een flink aantal jaren verder.
Vanuit Amstelveen kan ik met de sneltram, dat gaat prima!

Ruimte is niet het belangrijkste, hoor. Integendeel. Maar goed, nu is het afwachten of er nog mensen afvallen ofzo. Jammer, want we waren gisteren even bij Ikea en ik heb toch best wel wat ideetjes opgedaan :D ik was alweer klaar voor een verhuizing en woninginrichting :P
pi_89169416
Lastig is dat: je moet enthousiast raken over iets om je voor te kunnen stellen dat je er woont, maar de teleurstelling is dan ook groter. Nou ja, misschien wordt het nog wat! En anders vinden jullie wel een alternatief. Best bijzonder trouwens, dat jullie gewoon niet ingeloot zijn. De meeste nieuwbouwprojecten verlopen vrij stroef.

Ik heb gister even op de site van Koers Noord gekeken en daar is nog steeds geen nieuws op te vinden, terwijl dat project ongeveer tegelijkertijd met Marjolein van start zou gaan. Ik ben blij dat we daar niet voor gekozen hebben.

Het duurt nog een tijd voor de Noord-Zuidlijn volledig in gebruik is, dus daar zou ik inderdaad niet op gokken. Dat is meer langetermijndenken. Er is wel een kans dat het noordelijke deel van de lijn eerder open gaat, maar daar heb jij niet veel aan.
pi_89169458
Wij hebben trouwens gister de handtekeningen onder de keukenofferte gezet. Nu nog beslissen wat voor tegels we erbij nemen. De keuken is wit, het blad is grijs, de vloer zal waarschijnlijk ook een grijstint worden. Ik denk dat de tegels gewoon wit gaan worden.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 10:42:03 #116
5428 crew  miss_sly
pi_89169991
Ik vond het ook vrij bizar dat dit project kennelijk in een keer 100% verkocht zou zijn :o maar goed, het is de eerste inschrijvijngsronde, dan volgen de verkoopgesprekken, dan vallen er nog mensen af. De vraag is natuurlijk of er ook daadwerkelijk een 100% verkoop ís.

De keuken is dus gekozen! Leuk. En uiteindelijk de keukenleverancier die door deprojectontwikkelaar was geadviseerd of een hele andere? Bij hoeveel ben je geweest?
pi_89172489
Oh, maar dat klinkt alsof jullie een goede kans maken. Er zitten heus mensen tussen die zich inschrijven als dat vrijblijvend kan, maar die er niet aan vast willen zitten. Of is het niet geheel vrijblijvend?

We zijn bij 2 keukenboeren geweest: de leverancier die aan het project verbonden is (maar daar zitten verder geen voordelen aan, want de keuken zit niet bij het huis inbegrepen en de keuken mag pas geïnstalleerd worden als de aannemer klaar is) en een bedrijf waar mijn schoonzus en zwager niet lang geleden hun keuken hebben gekocht. Die laatste is het geworden. We zijn geen echte shoppers of afdingers. We konden de keuken na een kleine onderhandeling voor ongeveer 10.000 euro krijgen en dat vonden we wel prima.
pi_89196340
Inspiratie gevraagd!

In onze toekomstige slaapkamer houden we best veel ruimte over, ongeveer 2 bij 3 meter. Wat zou een handige of leuke invulling van die ruimte zijn? Een kaptafel heb ik niet nodig (make-up, wat is dat?) en extra kastruimte is handig maar ook wat ongeïnspireerd. Er moet sowieso iets van een spiegel komen en ruimte om wat kleding op te gooien. Wie heeft een leuk idee?
pi_89196933
Wij hebben dat straks ook denk ik Claudia, ik denk dat wij er tzt (lees: als het schip met geld langs komt....first things first) een lage kast neerzetten met een flatscreen erop.
Denk ik....
pi_89197064
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Inspiratie gevraagd!

In onze toekomstige slaapkamer houden we best veel ruimte over, ongeveer 2 bij 3 meter. Wat zou een handige of leuke invulling van die ruimte zijn? Een kaptafel heb ik niet nodig (make-up, wat is dat?) en extra kastruimte is handig maar ook wat ongeïnspireerd. Er moet sowieso iets van een spiegel komen en ruimte om wat kleding op te gooien. Wie heeft een leuk idee?
Het is wel typisch Nederlands om elke open ruimte helemaal te willen vullen met meubeltjes. Terwijl er niks mooier is dan een lege ruimte. :)
pi_89197458
Overigens; als ik een ruimte van 2 bij 3 over zou hebben;

pi_89200365
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is wel typisch Nederlands om elke open ruimte helemaal te willen vullen met meubeltjes. Terwijl er niks mooier is dan een lege ruimte. :)
Mee eens! In dit geval wordt de ruimte er wel wat onevenwichtig door, want aan de andere kant van de kamer is het allemaal niet zo ruim opgezet.

Ik begrijp zo'n stoel wel, maar ik zou liever niet iets in de kamer zetten wat helemaal niet gebruikt wordt. Een kast met televisie vind ik weer het andere uiterste: het blijft een slaapkamer en daar heb ik liever geen televisie. Ik vind het hotelidee wel tof, namelijk om een tafeltje en stoel neer te zetten. Maarja, ook daarvoor geldt: wordt toch niet gebruikt. Een dressoir kan altijd, en een andere optie is om er wat boekenkasten neer te zetten en kussens op de grond te gooien (kunnen de kinderen er fijn lezen).
pi_89200625
Ik vond het ook al niet echt wat voor jou Claudia, een tv in de slaapkamer.
Ik vind het wel fijn....lekker op tijd naar bed, dan in bed nog even tv kijken
pi_89201198
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vond het ook al niet echt wat voor jou Claudia, een tv in de slaapkamer.
Ik vind het wel fijn....lekker op tijd naar bed, dan in bed nog even tv kijken
Oh, ik begrijp het wel, hoor! Maar wij zijn slechte slapers en hebben er baat bij om de slaapkamer alleen voor slapen te houden. Het dwingt me om, als ik vroeg naar bed ga en nog niet genoeg slaap heb, een boek te lezen of een puzzel te maken in plaats van tv te kijken. Maar ik neem ook wel eens een laptop mee. :Y)
pi_89201565
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Inspiratie gevraagd!

Wij hebben het dressoir uit de huiskamer naar boven gesleept paste precies onder het raam, opbergruimte en van die kussens erop waar ik de kleding op leg lekker onder het open raam O+
pi_89301279
We hebben impressies van de keuken binnengekregen.

Plattegrond:

En dit wordt ons keukenblad (op de eerste foto is 'ie volgens mij wat donkerder dan in het echt):

Geen hoogkwalitatief blad. Steen is veel mooier, maar helaas ook veel duurder.

Ik denk dat we gewoon witte tegels nemen in de keuken.
pi_89303818
De tegels voor badkamer en toilet zijn ook uitgezocht! Crappy foto's volgen morgen.
pi_89315249
Wat een fijne, rustige indeling voor de keuken (maar dat had ik volgens mij al gezegd, maar nu zo duidelijk op het plaatje zie je het goed).

Ik ben erg benieuwd naar de tegels :)
pi_89315410
Mooie keuken claudia!
En wat voor materiaal is het blad dan?

En ben ook benieuwd naar je tegels. Wij zoeken nog tegels voor de bijkeuken, maar ook lastig hoor. Het wordt ws antraciet vloertegels en witte wandtegels, alleen moet dat niet teveel glimmen denk ik, dan wordt het zo badkameridee lijkt me
pi_89316085
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mooie keuken claudia!
En wat voor materiaal is het blad dan?

En ben ook benieuwd naar je tegels. Wij zoeken nog tegels voor de bijkeuken, maar ook lastig hoor. Het wordt ws antraciet vloertegels en witte wandtegels, alleen moet dat niet teveel glimmen denk ik, dan wordt het zo badkameridee lijkt me
Je hebt tegenwoordig heel veel niet glimmend gelukkig :Y

Mooi Claudia inderdaad heerlijk rustig!
pi_89317749
Het is niet goed gelukt om de kleur van de tegels goed vast te leggen met de iPhone. Maar goed, het is een impressie.

In de badkamer hebben we gekozen voor een donkergrijze, matte vloertegel van 30x30 met witte, hoogglans muurtegels van 20x40. Om het bad en tegen de leidingschacht achter het toilet laten we de vloertegel doorlopen in 30x60. De voegen tussen de vloertegels zijn antracietkleurig (halleluja!).

Ik had aanvankelijk een iets lichtere tegel in gedachten voor de badkamer, maar we vonden het werkje in deze tegel meteen mooi:

Links is de muurtegel te zien (wij nemen geen sierrand, daar heb ik een hekel aan):

Het door laten lopen van de vloertegel om het bad heen zal er ongeveer zo uitzien (maar dan niet in deze bruine kleur, vanzelfsprekend):

Voor het toilet waren we gauw klaar. We zagen een showroomopstelling die helemaal naar onze smaak was (sierrand uitgezonderd). De vloertegel is lichtgrijs, mat (30x30) en de muurtegel is wit, mat (25x40). Achter het toilet zit een soort mozaïektegel in dezelfde kleur als de vloertegel. De voegen in het toilet zijn lichtgrijs, ook tussen de witte tegels in. Daar ben ik blij mee!

Deze foto laat zien dat het grijs niet zo donker is als op de foto hierboven:

pi_89317937
Oh die kleine tegeltjes in het toilet zijn mooooooooi O+

De rest ook hoor, maar ik ben verliefd op je kleine tegeltjes O+
pi_89318070
Voorts hebben we vandaag besloten om allerlei dingen die we aanvankelijk in de badkamerofferte hadden laten opnemen te schrappen. Zo vinden we de wastafel en het meubel eromheen te duur (de door de badkamerleverancier vermelde bedragen bleken exclusief montage en BTW te zijn). Het suffe van zo'n meubel is bovendien dat het niet te dicht op het bad mag staan (door het water kan het meubel aangetast raken) waardoor het te dicht bij de deur komt te staan en de doorloop wel heel klein wordt.

We hebben dus besloten dat we vrijwel alles in de badkamer volgens de standaardopties laten opleveren, maar dan zonder spiegel en plankje boven de wastafel. We zoeken t.z.t. wel een goedkopere spiegel uit (misschien een spiegelkast) en we weten nog niet hoe we genoeg opbergruimte in de badkamer gaan scheppen.
pi_89318314
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:28 schreef Stiemie het volgende:
Oh die kleine tegeltjes in het toilet zijn mooooooooi O+

De rest ook hoor, maar ik ben verliefd op je kleine tegeltjes O+
Ik vind ze ook leuk! We hebben overwogen om mozaïektegels in de badkamer te gebruiken (zie de tweede foto), maar ik ben toch bang dat ik er gauw op uitgekeken raak. Dat vind ik sowieso wel het moeilijke van het uitzoeken van dit soort spul. Ik wil niet dat het te modegevoelig is, maar ik wil ook niet alles héél standaard zoals ik gewend ben van huurwoningen. En het mag er wel strak uitzien, maar ook niet te designachtig, zeg maar. Uiteindelijk wil ik toch gewoon een knus huis. Nu weet ik wel dat je dat laatste ook kunt doen met goede accessoires en zo.
pi_89319838
Claudia, wat een toffe dingen heb je uitgekozen!
En ik vind het helemaal 'jou' om een hekel te hebben aan sierranden _O- (ik ook overigens, vind het helemaal niks).

Volgens mij lijken jouw badkamervloertegels best op die van ons, alleen hebben wij een lichtere grijze tegel voor de vloer gekozen. Wel ook met zo'n licht patroon erin. En ook wit op de muren. :)
pi_89320171
Het wordt wel mooi, denk ik, qua kleuren. Het zijn alleen wel heel veel verschillende tegeltjes.
pi_89320186
Touché, innepin! :D Zo'n sierrand is voor mij net zoiets als een strikje of een embleem op een kledingstuk. Weg ermee! De tegelboer zegt dan nog dat je een liftkokergevoel krijgt zonder sierrand. Maar goed, liever een lifkokergevoel dan een sierrand.

Ik ben benieuwd naar jullie vloertegels! Ik denk dat ik iets lichter heel mooi vind. Wij hebben geprobeerd zoveel mogelijk uit het standaardassortiment (eventueel met upgrades) te kiezen. Het is misschien maar goed ook dat de keuzemogelijkheden daardoor al wat beperkt waren. Hoe meer keuze je hebt, hoe moeilijker het vaak wordt.
pi_89320283
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef k_man het volgende:
Het wordt wel mooi, denk ik, qua kleuren. Het zijn alleen wel heel veel verschillende tegeltjes.
Bedoel je in de badkamer of in het toilet? Of allebei? We hebben wel geprobeerd er rekening mee te houden. In de badkamer komen nu bijvoorbeeld 2 kleuren en 3 verschillende formaten voor.
pi_89320469
Wij hebben volgens mij ook een tintje lichter grijze tegel, en iets subtieler 'werkje'. Maar mooie tegels, vooral die kleintjes in de wc, helemaal fan van O+

En doe mij maar liever een liftkoker. Geen sierrandjes!! Helemaal met je eens.
pi_89320478
Alles bij elkaar. Waarom niet één vloertegel voor zowel toilet als badkamer en één wandtegel voor zowel badkamer als toilet?
pi_89321572
Oh, ik zie geen reden om badkamer en toilet uniform te houden. De vloer wil ik wel door het huis heen hetzelfde, maar verder mag het wel wat bonter (elke kamer een ander kleurtje, bijvoorbeeld).

We vonden de vloertegels in de badkamer verreweg het mooist, maar het toilet wilde ik heel graag lichter omdat het zo'n kleine ruimte is.
pi_89321635
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Touché, innepin! :D Zo'n sierrand is voor mij net zoiets als een strikje of een embleem op een kledingstuk. Weg ermee! De tegelboer zegt dan nog dat je een liftkokergevoel krijgt zonder sierrand. Maar goed, liever een lifkokergevoel dan een sierrand.

Ik ben benieuwd naar jullie vloertegels! Ik denk dat ik iets lichter heel mooi vind. Wij hebben geprobeerd zoveel mogelijk uit het standaardassortiment (eventueel met upgrades) te kiezen. Het is misschien maar goed ook dat de keuzemogelijkheden daardoor al wat beperkt waren. Hoe meer keuze je hebt, hoe moeilijker het vaak wordt.
Ha ja precies, om die strikjesaversie van jou moest ik er ook aan denken, het klopt wel helemaal :P En ik vind het maar raar, die opmerking van de tegelboer. Alsof elke badkamer een sierrand moet hebben?! Bij ons zijn ze er helemaal niet over begonnen.

Ik ben ook benieuwd naar onze vloertegels, heb er geen foto van... ik zou haast vergeten hoe ze eruitzien!
pi_89321765
Nou, de opmerking van de tegelboer had vooral met het toilet te maken. En ik begrijp zijn argumentatie wel: voor mij was dat de reden om aanvankelijk het toilet niet tot aan het plafond maar tot ongeveer 1.20 meter hoogte te laten betegelen. Het voelt al gauw zo claustrofobisch in een toilet. Maar door de variatie in tegels vind ik het nu wel best zo; een sierrand zou voor mij de boel verpesten en alsnog tot halverwege laten betegelen zou maf staan.
pi_89324586
Mooi Claudia, zowel je keuken als de tegels.
Leuk juist dat het verschillende tegels zijn, maar in sfeer wel hetzelfde. En de leistenen tegels op de vloer in de badkamer vind ik erg mooi.

Beetje raar om in de wc ook nog een sierrand toe te voegen. Er zijn al 3 soorten tegels. Er zijn nog wel meer dimensies dan liftkoker of bonte kermis.
De beste man wilde natuurlijk nog wat extra werk verrichten.
pi_89325313
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik zie geen reden om badkamer en toilet uniform te houden. De vloer wil ik wel door het huis heen hetzelfde, maar verder mag het wel wat bonter (elke kamer een ander kleurtje, bijvoorbeeld).

We vonden de vloertegels in de badkamer verreweg het mooist, maar het toilet wilde ik heel graag lichter omdat het zo'n kleine ruimte is.
Eh, de vloer is toch helemaal niet hetzelfde? :?

Het wordt een beetje chaotisch zo. Alsof iemand van elke bladzijde uit de tegelcatalogus iets wilde hebben. Allerlei afmetingen door elkaar, hier glans, daar mat. En, oh ja, doe ook nog maar een mozaëkje. :P

Waarom matte wandtegels in het toilet en glanzend in de badkamer? Ik snap dat je de vloertegel doorzet op de badrand, maar waarom moet dat dan weer een heel andere afmeting zijn dan de vloer- en wandtegels? Neem gewoon dezelfde maat als de wandtegels. Of als de vloertegels. En realiseer je je dat je allerlei verspringende voegen gaat krijgen, daar waar de verschillende maten bij elkaar komen? Wat zo ongeveer op elke aansluiting is, aangezien je op elke oppervlakte een andere tegel hebt.

Gelukkig zijn de kleuren rustig, anders was het helemaal een chaos geworden.
pi_89325398
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 23:09 schreef oeke het volgende:
En de leistenen tegels op de vloer in de badkamer vind ik erg mooi.
Leisteen? Mis ik iets? Het is toch gewoon een keramische tegel? :?
pi_89325766
Met vloer bedoelt Claudia volgens mij niet de badkamer of wc vloer maar de gewone vloer in het huis.

En wat het leisteen betreft, ik heb dat inderdaad niet duidelijk omschreven, het 'werkje' doet mij sterk denken aan leisteen en daar houd ik van.
pi_89330711
Ik vind het mooi Claudia!
Vraag: wat voor voeg nemen jullie tussen de witte tegels??
Wit? of zilvergrijs? (of nog iets anders)
De makelaar raadde ons witte voegen af omdat het zo gauw vies wordt, maar ik vind dat toch wel het mooiste lijken....heb jij daar nog iets zinnigs over te zeggen?
pi_89331190
Met de vloer bedoelde ik inderdaad de vloer door het hele huis heen. Marmoleum leent zich er uitstekend voor om in iedere ruimte net iets anders te doen, maar dat vind ik te bont als basis.

Ik begrijp je argumenten, k_man, maar ik ben geloof ik net niet zo dol op strak, gelikt en consequent doorgevoerd als jij. De keuzes die we nu gemaakt hebben, hebben we in showroomopstellingen gezien en vinden we mooi, rustig en verre van chaotisch. Verspringende voegen geven de badkamer nu juist een wat speelser gevoel. Als alles naadloos in elkaar over zou lopen zou ik een kriegel gevoel krijgen, het gevoel in een designhuis te leven. Een badkamer is nota bene al zo klinisch.

We houden van een rustige basis, maar ook van bont, vrolijk en knus. In twee ruimtes op twee verschillende verdiepingen hoeft wat mij betreft niet hetzelfde te gebeuren. Toegegeven, de stijlbreuk zou te groot zijn als de badkamer modern was en het toilet kitscherig, maar daar is geen sprake van.

Ik heb trouwens niet eens de moeite gedaan om te vragen wat voor soort tegel het was, want met ons budget kunnen we ons geen mooie materialen veroorloven. We kiezen dus maar gewoon wat we er aardig uit vinden zien en nemen voor lief dat het niet the real mccoy is. Het lijkt me wel super om ooit een huis te laten bouwen waarin wél alles zorgvuldig gekozen en grondig aangepakt kan worden, want dat is toch het allermooiste. Dit is een beetje ons Leenbakkerhuis. *; :+
pi_89331289
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 07:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het mooi Claudia!
Vraag: wat voor voeg nemen jullie tussen de witte tegels??
Wit? of zilvergrijs? (of nog iets anders)
De makelaar raadde ons witte voegen af omdat het zo gauw vies wordt, maar ik vind dat toch wel het mooiste lijken....heb jij daar nog iets zinnigs over te zeggen?
Tussen de vloertegels in de badkamer komt een antracietkleurige voeg, tussen de muurtegels in de badkamer een witte voeg en in het toilet zit tussen alle tegels een zilvergrijze voeg. Tussen donkere tegels wilde ik sowieso geen witte voeg, want witte voegen zien er veel vlugger ranzig uit. Ik heb alleen getwijfeld over de voegkleuren tussen de witte tegels.

Mijn ervaring is dat de voegen tussen muurtegels in het toilet wel heel snel ranzig worden maar die in de badkamer niet. Een uitzondering op dat laatste zijn de voegen in de douchecabine die dicht tegen de vloer aan zitten, maar die krijg ik heel makkelijk schoon met wc-eend (de blauwe; dat is sowieso fantastisch spul, al moet je wel even goed opletten of het je kranen en zo niet aantast). Nou ja, goed, in de badkamer vond ik wit op wit mooier en zag ik geen praktische bezwaren, en in het toilet is de gloed toch al zo grijzig dat de zilvergrijze voeg amper opvalt (sterker nog, ik vond het mooi).

Kortom: als het gaat om voegen tussen witte tegels in de badkamer of bijkeuken dan zou ik lekker witte voegen nemen als je die het mooiste vindt!
pi_89331386
Ik zal wel nog even nadenken over de verschillende maten voor de liggende tegels, k_man. Je hebt denk ik wel gelijk dat dat too much kan zijn. Ik wacht de offerte nog even af en laat het van de prijs afhangen of we gaan downsizen of upgraden.
pi_89331515
ik was je topic kwijt :o

Jemig wat wordt het mooi zeg!! je keuken ooooh O+ O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89333580
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:23 schreef Claudia_x het volgende:
In twee ruimtes op twee verschillende verdiepingen hoeft wat mij betreft niet hetzelfde te gebeuren.
Ik had daar niet bij stilgestaan, maar het scheelt inderdaad wel. Bij mij (appartement) is de deur van de badkamer naast de deur van het toilet. Dan is het al wat merkwaardiger als in de ene ruimte iets anders gebeurt dan in de andere.

Desondanks;
quote:
het gevoel in een designhuis te leven.
O+ :P
pi_89333697
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:25 schreef k_man het volgende:

Ik had daar niet bij stilgestaan, maar het scheelt inderdaad wel. Bij mij (appartement) is de deur van de badkamer naast de deur van het toilet. Dan is het al wat merkwaardiger als in de ene ruimte iets anders gebeurt dan in de andere.
Dat is in ons huidige appartement ook zo. Beide deuren zitten ongeveer tegenover elkaar.

Er zijn weinig dingen waar ik me echt zorgen om maak, maar een paar ervan zijn:

- Ga ik het huis niet foeilelijk vinden als ik er straks voor sta? (Mijn smaak is toch meer de stijl waarin de twee-onder-een-kappers zijn gebouwd die ertegenover staan.)
- Is het niet maf om een raam te hebben dat achter het keukenblok verdwijnt?
- Pakken onze meer- en minderwerkkeuzes wel goed uit?
- Hoe zal het zijn om in een huis met verschillende verdiepingen te leven in plaats van een appartement?
pi_89334895
Claudia, als ik straks even mijn bed uit kan zal ik eens foto's van onze badkamer en wc laten zien. Wij hebben ongeveer dezelfde tegel keuzes gemaakt. Alleen hebben we wel maar tot de helft laten tegelen in de wc.
pi_89335156
Ja, lijkt me leuk, mefke!
pi_89376577
Ik heb het artikel in de Volkskrant over de trek naar Amsterdam-Noord even ingescand voor de geïnteresseerden. Hier staat een pdf-file.

pi_89795864
Een vraag voor de ervaringsdeskundigen! We hebben de mogelijkheid gekregen om de trap naar de zolder dicht te laten maken. Heeft dat duidelijke voordelen? Ik stel me zo voor dat het met jonge kinderen wel handig kan zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 december 2010 @ 10:51:02 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89795953
met jonge kinderen is het een voordeel dat je de deur af kunt sluiten, maar ook met tocht/kou is het prettiger als je de deur af kunt sluiten lijkt me :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89796282
Oh, ik bedoel alleen de gedeeltes tussen de traptreden in. Het voordeel van een deur zie ik wel, want dan hoef je inderdaad niet met traphekjes te klooien en je isoleert het geluid op zolder ook wat meer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 11:14:15 #161
13151 crew  Rewimo
pi_89796341
Een dichte trap is wel prettig vind ik. Zeker met kleine kinderen. Het is veiliger voor ze. Zonder het kinderen-aspect zou het me niet zo heel veel uitmaken.
pi_89796393
Hm, dan moeten we gauw bedenken of dat 325 euro waard is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 11:29:38 #163
13151 crew  Rewimo
pi_89796698
Tja, dat moet je zelf bepalen ;)
pi_89796948
Het tikt idioot snel aan allemaal. Maar goed, het is natuurlijk wel heel fijn om de keuze te hebben!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 11:43:05 #165
13151 crew  Rewimo
pi_89797024
Wonen is duur ja, 't is dat je wel moet hè? ;)
pi_89797097
Het vervelende van al die keuze-opties is dat je ineens het gevoel krijgt dat je het allemaal nodig hebt. Een dimmer in de badkamer, hoe heb ik ooit zonder gekund?! We laten dus vrij uitgebreide offertes opstellen en als we de totaalbedragen zien besluiten we alsnog van vrijwel alle meerwerkopties af te stappen. De onderaannemers zullen blij zijn met ons. :+
pi_89797209
was je topic helemaal vergeten :@
shame on me!
maar schiet allemaal aardig op, keuken en badkamer O+

ik zou persoonlijk voor een open trap kiezen :+ ,
maar ik denk dat het in jullie huis een dichte mooier is, ik vind een dichte vaak wat warmer en sfeervoller. En het is natuurlijk wat veiliger.
~ Bonito La Risa ~
pi_89797282
Ja ach, esthetisch interesseert het me niet zo wat er tussen de eerste en tweede verdieping gebeurt. Ik vraag me vooral af of een dichte trap zo handig is met kleine kinderen dat het een paar honderd euro waard is.
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:54:02 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_89797336
Weeg je ook mee wat er aan tijd en kosten mee gemoeid zijn als je pas later besluit dat het toch wel handig is? Dan misschien liever direct nu al doen.
pi_89797461
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:54 schreef Lienekien het volgende:
Weeg je ook mee wat er aan tijd en kosten mee gemoeid zijn als je pas later besluit dat het toch wel handig is? Dan misschien liever direct nu al doen.
Dat is het eerste argument dat ik altijd gebruik als vriendlief zegt dat iets toch niet nodig is. :+

Als we het niet meteen laten doen is de kans klein dat het er nog van komt. En aangezien de zolder ook een kinderspeelplek zal worden is het misschien niet zo gek om de trap zo 'robuust' mogelijk te maken. Ik vind zelf open trappen stiekem ook altijd een beetje eng.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 12:06:23 #171
13151 crew  Rewimo
pi_89797629
Van zelf doen komt vaak niks inderdaad.

Vandaar dat Christans kamer nu eindelijk door een schilder onder handen genomen wordt :')
pi_89797815
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:06 schreef Rewimo het volgende:
Vandaar dat Christans kamer nu eindelijk door een schilder onder handen genomen wordt :')
pi_89804972
Als jij en de kindjes de zoldertrap vaak zullen gaan gebruiken, dan is een dichte trap wel erg fijn.
Het blijft, zeker als ze klein zijn, toch een beetje eng met uitglijden e.d.

Als je de trap niet vaak gaat gebruiken en dan ook nog vooral alleen zelf (bijv als de zolder een opslag plek wordt) dan kun je net zo goed een open trap hebben. Tegen de tijd dat de kinderen hem dan gaan gebruiken zijn ze al groot genoeg en tot die tijd een traphek ervoor.
pi_89805899
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is het eerste argument dat ik altijd gebruik als vriendlief zegt dat iets toch niet nodig is. :+

Als we het niet meteen laten doen is de kans klein dat het er nog van komt. En aangezien de zolder ook een kinderspeelplek zal worden is het misschien niet zo gek om de trap zo 'robuust' mogelijk te maken. Ik vind zelf open trappen stiekem ook altijd een beetje eng.
ik zou persoonlijk de trap dichtmaken als het een kinderspeelkamer word. dan kunnen ze zelfstandig naar boven gaan spelen en hoef je zelf niet steeds mee te lopen omdat je bang bent dat ze vallen(die kans is wel wat groter met een open trap)
pi_90531157
Had ik al gezegd dat we besloten hebben de trap inderdaad maar dicht te laten maken?

Gister hebben we op een van de mooiste plekjes van Amsterdam de boel bij de notaris geformaliseerd. Fijn dat dat nog even voor de bevalling kon. We wachten nog op een paar (aangepaste) offertes, maar verder is alles inmiddels wel afgehandeld.

Oh, en wat ik heel leuk vind is dat een lurkster binnenkort een informatief gesprek heeft om te bekijken of een van de resterende woningen iets voor haar is! Ik heb begrepen dat er nog drie woningen over zijn. Misschien worden we wel buren, want juist de twee woningen naast ons waren lange tijd nog vrij! :D
pi_90754886
Prachtplek om te wonen hey. :Y

Heb jij je PMs ontvangen uitstaan?
Ik pas iig niet door je brievenbus.
pi_90756864
Mijn inbox zat vol! Ik heb weer ruimte gemaakt.
pi_91561498
Gefeliciteerd met jullie dochtertje!! *O*
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:31:58 #179
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91567291
Gefeliciteerd met de kleine. :)

Ik ben zelf opgegroeid in de Banne 2, dus ken de buurt wel aardig.
In die omgeving had je vroeger veel magnetische straling door een onderstation op de Klaprozenweg.(iets voorbij de Praxis). Ik had helaas ook een klasgenoot bij wiens moeder borstkanker was geconstateerd (nu wel genezen), de verhalen deden dan ook de ronde dat het onderstation hier de oorzaak van was. Maar goed, ik heb het dan over de jaren negentig.

Zie rapport GGD uit 2006 :

*een onderstation

23. Noord Klaprozenweg (Klaprozenweg)
Aan de Zuid-Westelijke kant van dit open veld ligt de 0,4 contour op een aantal meters
van het NUON terrein en relatief dicht bij een aantal woonboten. Ongeveer halverwege
ligt onder de weg een kabeltracé. Er ligt een woonboot dicht tegen het kabeltracé en het
open veld station.
Rond de woonboot zijn aanvullende metingen gedaan. De 0,4 contour lag op de steiger.
De hoogst gemeten waarde binnen lag rond de 0,3 T. Langdurig verblijf van kinderen
boven de 0,4 contour is hier niet mogelijk. Er zijn hier dan ook geen maatregelen nodig
.

http://www.gezond.amsterd(...)e-over-onderstations

Hier kun je de streetview locatie zien ten opzichte van de Kamperfoelieweg. (jullie buurt)

Hier kun je meer lezen over Elektromagnetische velden :

http://www.milieucentraal(...)magnetische%20velden

Ik ga er dan ook vanuit dat er in het bestemmingsplan al hier rekening mee is gehouden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Muridae op 20-01-2011 11:17:18 ]
pi_92171645
Claudia zijn er nog nieuwe updates?
pi_92171847
Er is niet echt nieuws. We hebben geloof ik alle meer- en minderwerkopties geregeld, we zijn eind december bij de notaris geweest om de koop officieel te laten maken en nu kunnen we de bouw dus rustig volgen. Eigenlijk moeten we binnenkort eens langsrijden om foto's te maken.

Van een medeforumgebruiker heb ik wat foto's gekregen waarop te zien is dat het karkas van een deel van de huizen (de huurwoningen) al staat! :o Ze lijken dus aardig doorgewerkt te hebben tijdens de naarste winterperiode.

Een van de dingen die we echt nog moeten doen is een showroom bezoeken om Marmoleumvloeren te bekijken. En ik kan in de komende maanden eens na gaan denken over de inrichting van de kinderkamers.
pi_92172009
Oh spannend zeg dat het zo opschiet! *O*

Dat lijkt me het allerleukste van een nieuw huis. Dat ik dan 2 kinderkamers mag inrichten O+ Heb nu al een hele map met leuke dingen die ik dan zou willen, al weten we nu nog niet waar we dan willen wonen :')
pi_92172350
Zoiets als zo'n map wil ik dus ook gaan maken! Gewoon lekker rustig ideeen opdoen. Ik wil dat de kinderkamers meteen af zijn als we er gaan wonen. Onze slaapkamer en werkkamer zullen we vermoedelijk als we er eenmaal zitten afmaken.
pi_92172425
Ik heb zo'n ringband van de hema met showmappen erin en dan gaat steeds alles wat ik tegenkom erin. Lekker bladeren en fantaseren O+
pi_92172548
En als je het dan in de praktijk mag brengen weet je het ineens niet meer. :'(

Ik twijfel nu al over de kleur van Ivans kamer. Wil ik het groen dat hij hiervoor had, wil ik de kleur blauw houden die hij nu heeft, of ga ik op een heel andere kleur over?
pi_92172984
Nou ja voor Linde is het niet zo heel ingewikkeld vrees ik :') Zal ik roze met wit doen of roze met rood? :X
pi_92173017
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:42 schreef Stiemie het volgende:
Nou ja voor Linde is het niet zo heel ingewikkeld vrees ik :') Zal ik roze met wit doen of roze met rood? :X
:D!
pi_92173107
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
En als je het dan in de praktijk mag brengen weet je het ineens niet meer. :'(

Ik twijfel nu al over de kleur van Ivans kamer. Wil ik het groen dat hij hiervoor had, wil ik de kleur blauw houden die hij nu heeft, of ga ik op een heel andere kleur over?
blauw en groen samen :Y
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 18:07:44 #189
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_92183440
Wat voor meer/minderwerk heb je nu uiteindelijk besloten om uit te laten voeren ? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 15-02-2011 18:41:23 ]
pi_95862818
Benieuwd hoe het gaat met de bouw, dus een schopje :s)
pi_95869252
Ik schaam me rot, want de tweede verdiepingsvloer zit er inmiddels op en we zijn al heel lang niet wezen kijken. :o Missschien dit weekeinde even langsrijden en foto's maken, dan zal ik die hier plaatsen!

De bouw lijkt in ieder geval heel voorspoedig te gaan. En wij moeten nog steeds een vloer uitzoeken. Verder keuren we zo nu en dan gewijzigde tekeningen goed en that's it.
pi_96037300
Zo, 2de verdiepingsvloer al :o
Ben je nog wezen kijken? En anders zie graag snel foto's c_/
pi_96052919
Ik heb foto's! Ik plaats ze vanavond.
pi_96056465
F5!
  woensdag 27 april 2011 @ 20:33:20 #195
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96060143
Zegge Claudia ik ben nu wel heeeeeel nieuwsgierig zo ondertussen }:|
pi_96062317
Ik was bezig de foto's te uploaden. Dat wilde niet vlotten want Lena bleef maar drinken. :+

Nog eens voor de oriëntatie een overzichtje. Rechtsonderin loopt een grote weg. Het deel van de Marjoleinstraat op deze impressie bestaat nog niet. Bovenin zie je een strookje groen en wat bomen die ook op mijn foto's terugkomen. Wat je niet op de impressie ziet is de suffe soort-van-galerijflat links. Wij hebben een rijtjeshuis gekocht ergens rechtsbovenin aan de Marjoleinstraat.

Eerste paal, begin december (in de rug de grote weg):

Stand van zaken op 21 februari van dit jaar (links de grote weg, rechts ons toekomstige huis):

Toen we aan kwamen rijden zag ik dit en schrok ik. Daken! :o

Op pad met de kleine man (Lena had ik bij me en staat dus niet op de foto's):

Het rijtje huizen met de daken van dichtbij. Dit zijn de huurwoningen die als eerste opgeleverd worden. Rechts ligt dat stukje groen met bomen. Links komt ons huis. Ons huis is nog niet zover.

Op ons huis ligt net de tweede verdiepingsvloer, zoals je op deze foto kunt zien:

Deze foto geeft een aardig beeld van het (postzegel)formaat van de achtertuinen (mijn lief kijkt hier naar me met een blik die zegt schiet nou toch eens op):

Van dichtbij:

Hier komt onze schuifpui:

Dit wordt de Marjoleinstraat (links de grote weg en de 2-onder-1-kap-woningen, rechts ons huis):

En dit is de Marjoleinstraat van de andere kant (rechts de grote weg en de 2-onder-1-kappers:

Mijn indruk? Héél burgerlijk. Mooie rode steen, klassieke oranje dakpannen. Een doodgewone rijtjeswoning dus. De Marjoleinstraat is gelukkig breed opgezet. Mijn lief vond de huizen erg klein, maar ik weet dat dat al gauw zo lijkt bij een woning in aanbouw.

Ik heb het idee dat de bouw heel hard gaat en dat we misschien de woning al eind dit jaar opgeleverd krijgen. :o
  woensdag 27 april 2011 @ 21:15:54 #197
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96062741
Wow wat is dat supersnel gegaan :o

Lekker zeg straks gewoon jullie eigen huis met tuin en schuifpui O+
pi_96063087
Het gaat wat mij betreft wel érg snel, hoor! Ik had maart-april volgend jaar in gedachten voor de oplevering. Ik heb nog geen verhuisenergie. :Y)

Tegenover onze huidige woning wordt nu al héél lang gebouwd. De bouw heeft ook een tijd stilgelegen omdat de aannemer failliet schijnt te zijn gegaan (hier weet ik het fijne niet van). Bij ons lijkt de boel echt op rolletjes te lopen (*afkloppen*).
pi_96063335
Oh, wat me ook opviel is dat je toch een soort wijkje in een wijkje krijgt, ookal lijkt het stuk bouwgrond niet zo groot. Dat is op zich wel fijn. Van die soort-van-galerijflat zullen we weinig merken. Ik ben nog wel een beetje bang dat we het verkeer van de Kamperfoelieweg vanuit de achtertuin zullen horen. Het is afwachten hoe dat uitpakt.

Oh, en de kleur van de woning valt me erg mee! Ik vind de baksteen mooi en de dakpannen zijn dieper van kleur dan ik op basis van de impressie had verwacht. Maar het minder fraaie aan de voorkant van de woningen vind ik het witte houtachtige gedeelte dat op de impressie te zien is. Ik hoop dat dat in het echt niet al te lelijk wordt (lees: van dat spul dat makkelijk verweert).
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 21:27:10 #200
5428 crew  miss_sly
pi_96063523
Het gaat echt hard! Nou kost de afwerking ook nog behoorlijk wat tijd natuurlijk, en er komt nog een bouwvak aan, maar tegen de tijd dat de oplevering gaat plaatsvinden, heb je wel weer verhuisenergie! Leuk om het te zien groeien, he? O+
pi_96063708
We zijn er niet zo braaf heengeweest, dus het was een enorme schok dat het zo snel ging! Maar de afwerking zal inderdaad nog wel veel tijd in beslag nemen. Ik heb daar geen idee van en we hebben van de aannemer ook nog geen prognoses te horen gekregen.

Volgens mij hebben ze de hele winter doorgewerkt...
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 21:31:12 #202
5428 crew  miss_sly
pi_96063818
Ze zullen toch wel wat vorstverlet hebben gehad, want het was zo nu en dan best streng en met die sneeuw was ook niet goed buiten te werken, vermoed ik.
  woensdag 27 april 2011 @ 21:31:22 #203
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96063827
Ik vind het ook hele mooie kleuren zo hoor. Had alleen ook wel gedacht dat de tuin groter zou zijn van wat ik op de site had gezien :@ Maar nu ben ik wel superslecht in inschatten dus dat zou er ook wat mee te maken kunnen hebben :D
  woensdag 27 april 2011 @ 21:32:15 #204
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96063868
En als het straks klaar is, komt die verhuiszin vanzelf lijkt me! Lekker alles nieuw inrichten en kinderkamer uitkiezen, tuin inrichten en...en...en.... O+ O+ O+
pi_96064004
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:31 schreef miss_sly het volgende:
Ze zullen toch wel wat vorstverlet hebben gehad, want het was zo nu en dan best streng en met die sneeuw was ook niet goed buiten te werken, vermoed ik.
Dat zou je denken, maar op het bewonersforum ( :+ ) werd zelfs tijdens de zeer strenge vorst gemeld dat er gewoon werd doorgewerkt! Nou ja, ik weet er het fijne niet van.

Stiemie, ik heb me altijd ingesteld op een kleine tuin. Het zal niet zo heel groot worden en er komt ook nog eens een schuurtje in dat een deel van de ruimte wegneemt. Kijk, een plattegrond:

woensdag 27 april 2011 @ 21:39:06 #206
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96064347
:+ en jij dacht dat ik een plattegrond wel even zou snappen? Ben echt een visstick als het om dat soort dingen gaat :@
pi_96064757
Haha, sorry. :D Wij hebben zo'n paarse woning gekocht (type A4). Aan de bovenkant zie je de voortuin, dan de woning en daaronder de achtertuin. Waar de 'B' in staat is de berging in de tuin.

De tuin is qua oppervlakte vergelijkbaar met de grondoppervlakte van de woning (iets kleiner).
  woensdag 27 april 2011 @ 21:48:46 #208
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96064999
Bedankt voor de uitleg :@ Ohhh je hebt aan 2 kanten een tuin. Kijk dat is dus al 2x zoveel!

Hoe groot is jullie huis eigenlijk in m2?
pi_96065401
Het grondoppervlak is 45 m2. Van de tuin zal het denk ik ongeveer 40 m2 zijn. In totaal heeft onze woning een oppervlakte van ongeveer 120 m2. Ons huidige appartement is 93 m2 groot, dus we gaan er behoorlijk op vooruit!

Een voortuin, tja, van mij had het niet zo gehoeven. Maar je zit daardoor minder dicht op de straat en door de foto's van Groofsken ben ik de charme ervan in gaan zien. Ik wil ook een zandbak in onze voortuin en zie het al helemaal voor me dat er dan buurtkindertjes in komen spelen. O+
  woensdag 27 april 2011 @ 21:56:05 #210
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96065502
Een voortuin is juist leuk joh! Zit je niet meteen zo dicht op straat, je beperkt in de inkijk en inderdaad perfect voor een zandbak.

Jeetje dat is nog flink ruim zo zeg!
pi_96065667
Het nadeel van de woning is denk ik dat niets écht groot is. De woonkamer is oké maar niet supergroot, er is net genoeg ruimte voor de eethoek, de tuin is prima maar mensen van buiten Amsterdam zullen er hartelijk om lachen, de slaapkamers zijn net groot genoeg voor de kinderen, de badkamer is niet groot genoeg voor een douche én een bad, en de zolder is ruim maar zal door de schuine wanden en kleine ramen vast niet zo heel ruim voelen. Kortom, een echte rijtjeswoning.

Het enige wat vermoedelijk wel groot is is onze slaapkamer, en dat vind ik juist volkomen overbodig. :')
  woensdag 27 april 2011 @ 22:00:33 #212
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96065797
:D Nou wij kijken nu voor een huis in Haarlem en daar zijn de formaten ongeveer hetzelfde hoor :) Soms een uitschieter qua tuinoppervlakte of juist een ruimer huis, maar dan moet er vaak wel weer veel gebeuren
pi_96065974
Nou ja, wat ik bijvoorbeeld mooie huizen vind zijn huizen met een gigantische woonkamer. Dat is ook het geval bij de 2-onder-1-kap-woningen. Maarja, die grote woonkamer gaat altijd ten koste van ruimte elders. Meestal zijn er dan niet genoeg slaapkamers.

We hebben gewoon niet genoeg geld voor een huis met genoeg ruimtes én een grote woonkamer/keuken. Ik vind de hoeveelheid ruimtes ook belangrijker, hoor. In ons huidige appartement is de situatie vergelijkbaar en ik vind het heerlijk wonen.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:05:33 #214
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96066154
Ik zeg: koninginnedagstaatslot kopen! ;) Wij hebben precies hetzelfde "probleem" hoor

Ons huidige appartement is trouwens 80m2 dus we gaan er sowieso flink op vooruit
pi_96066222
Ach, kneuterig leven past wel bij me.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:07:36 #216
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96066359
Ja ik vind het belangrijker dat het een leuk en fijn huis is dan dat we een zee van ruimte hebben. Als het lukt op 80m2, moet het ook zeker lukken op 100 m2 of meer.

En ik geloof nooit dat ik wat win bij de staatsloterij, dus geen lot hier.
pi_96067513
Ik ben bij elke verhuizing erop vooruitgegaan, dus eigenlijk is het altijd leuk en spannend én levert het iets op. Uiteindelijk vind ik het niet alleen belangrijk om fijn te kunnen leven maar ook om een financieel verstandige beslissing te nemen. Voor deze woning hoeven we niet krom te liggen en dat geeft veel rust.

Ik ben ook heel blij dat we indertijd voor dit project hebben gekozen en niet een ander project in de buurt. Dit leek goed te lopen en dat scheelt uiteindelijk veel zorgen.
pi_96067900
Ja jullie zijn wezen kijken en foto's *O*

Grote woonkamer is ook niet alles hoor. Ik zou best een wat kleinere willen hebben.
Ik denk dat je vooral het fijn zal vinden om een zolder te hebben. Je kan je spullen kwijt, wasmachine/droger hebben een plek en een prettige werkkamer.

Een voortuintje lijkt me heerlijk, wij zitten direct aan de stoep, iedereen loopt vlak langs je gevel. En hier wordt er wel degelijk door buurtkindjes gespeeld op de stoep (we hebben een brede stoep), vooral op zaterdagochtend, is hardstikke gezellig.

Weet je, het is toch gewoon geweldig dat je gewoon een fijne woning met genoeg ruimte en een tuin in Amsterdam hebt straks! Dat is toch het belangrijkste, kijk dat die tuin klein is maakt toch niet uit. Je hebt straks een eigen fatsoenlijke buiten, kids kunnen lekker rondrennen. En je woont gewoon waar je wil wonen.

Oja en ik denk dat de lawaai wel mee zal vallen in de tuin.
pi_96073203
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het grondoppervlak is 45 m2. Van de tuin zal het denk ik ongeveer 40 m2 zijn. In totaal heeft onze woning een oppervlakte van ongeveer 120 m2. Ons huidige appartement is 93 m2 groot, dus we gaan er behoorlijk op vooruit!
Is dat wel zo? Ik wil je vreugde niet temperen, maar in een eengezinswoning verlies je over het algemeen meer ruimte aan gang, hal en trappen dan in een appartement - dat is immers gelijkvloers. Ik ben wel benieuwd hoe de oppervlaktes zich verhouden als je van beide de 'nutteloze' ruimte afhaalt.
pi_96090414
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Ik wil je vreugde niet temperen, maar in een eengezinswoning verlies je over het algemeen meer ruimte aan gang, hal en trappen dan in een appartement - dat is immers gelijkvloers. Ik ben wel benieuwd hoe de oppervlaktes zich verhouden als je van beide de 'nutteloze' ruimte afhaalt.
Ons huidige appartement heeft een behoorlijk lange gang, dus het verschil valt wel mee. De woonkamer in ons nieuwe huis is net iets groter (want 1 meter breder), we hebben nu niet genoeg ruimte voor de eettafel en straks wel, de keuken is véél groter, de drie slaapkamers zijn vergelijkbaar met wat we nu hebben (één kamer is straks iets kleiner) en we hebben er een zolder, een tuin en een berging in de tuin bij. In ons huidige appartement is de berging onderdeel van de woning. Het enige waar we op achteruitgaan is de badkamer.
pi_96722966
Ow ik was je topic helemaal uit het oog verloren! Leuk om de update te zien met de foto's!
Ben wel heel benieuwd hoe het er straks allemaal gaat uitzien hoor! Is jullie huidige woning een koop of een huurappartement?
pi_96738093
Het is een huurappartement! We hebben dus geen verkoopstress en hebben ook geen overgangswoning nodig.
pi_96741563
Dat is wel heel fijn inderdaad! Heb je daar geen stress van :D
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:43:38 #224
100412 mefke79
komt goed!
pi_96762919
Claudia, wordt mooi joh! Enne, die tuin valt straks echt mee, geloof me. Het ziet er al heel anders uit als je er wat groen in denkt en een schutting eromheen enzo...
Gaan ze hier echt nog bijna een jaar over doen? Niet toch?
pi_97413478
En zijn er nog vorderingen :D
pi_97418050
Goed dat je ernaar vraagt! Update van de aannemer op 9 mei:

Bij de woningen zijn de 2e verdiepingsvloeren reeds gereed evenals de kalkzandsteen binnenspouwbladen. Met het metselwerk is een aanvang gemaakt. Het ligt in de verwachting dat over ca. een week of 4 de kappen erop gaan. Het project loopt nog steeds volgens de planning.

Zo zag de voorkant er begin mei uit:

En de achterkant:

Medio juli hebben we de eerste kijkdag. Tegen die tijd zitten de trappen ook in ons huis en zijn de steigers rondom de woning weggehaald.
pi_97426001
Die tweede foto, waar dat mannetje loopt, is dat waar de achtertuinen van de huizen links en rechts zijn? Nee toch? Dat lijkt wel extreem klein.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 17:59:47 ]
pi_97426193
Jep, dat zijn de achtertuinen! Die zullen ongeveer 8 meter diep en 5 meter breed worden. Erachter komt nog een pad strak langs de huizen rechts.

Ik vind het er op de foto ook extreem klein uitzien, maarja, het zal wel passen. Toch? :D
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 18:05:03 #229
5428 crew  miss_sly
pi_97426227
Het vertekent nu ook wel een beetje door de steigers, denk ik. Maar een grote tuin zal het niet worden, dat is in Amsterdam (ook in Noord) niet echt betaalbaar.
pi_97428933
Er komen trouwens niet de tuinen van de huizen rechts. Die huizen staan haaks op het blok links.
pi_97428995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:43 schreef mefke79 het volgende:
Gaan ze hier echt nog bijna een jaar over doen? Niet toch?
Oh, vergeten te beantwoorden! We weten eigenlijk niet wat planning is, alleen hoelang ze er formeel over mogen doen. We hebben wel eens begrepen dat ze er zelf naar streven om de woningen in december op te leveren. Dat is nog een dik half jaar.
pi_97435352
Kijkdag? Heb je nog niet binnen kunnen kijken?
pi_97435428
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kijkdag? Heb je nog niet binnen kunnen kijken?
Nope. Is dat raar?
pi_97435563
Weet niet of dat raar is, ik heb alleen vergelijk met onze eigen woning.
Wij hebben nu ons 2e nieuwbouwwoning, en konden als ze aan het werk waren overdag gewoon binnenlopen, foto's maken enzo.
pi_97435768
Dat ken ik helemaal niet. Het lijkt me ook vrij lastig voor de bouwvakkers als alle bewoners komen en gaan wanneer ze willen. Die lopen dan toch gewoon in de weg?
pi_97435976
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je ellenlang blijft hangen. Maar met eventjes hadden ze helemaal geen problemen. Ze vonden het zelfs wel gezellig geloof ik.
Ze waren hier ook niet constant alleen met ons huis bezig, dan konden we de sleutel gewoon even krijgen en lekker ongestoord rondneuzen.
pi_97436062
Ja, kan me voorstellen dat het leuk is! Het is heel tof om je toekomstige huis gebouwd te zien worden. Al vergeet ik ook wel weer vaak dat we gewoon een huis hebben. :+
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:07:09 #238
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97436482
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nope. Is dat raar?
Wij mochten bij ons nieuwbouwhuis pas ongeveer een maand voor de oplevering binnen kijken (was wel extreem laat en bij andere huizen waren ze nog niet zo ver dus denk dat dat 2 tot 3 maanden voor oplevering was). Dus zo gek is dat niet volgens mij.
Tuinen bij onze buren zijn ook ongeveer die grote, en het is niet heel groot, maar als je geen enorme groene vingers hebt volgens mij meer dan genoeg. Kunt er iig lekker op zitten.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_97436684
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nope. Is dat raar?
Nee hoor. Mijn moeder is ook aan het bouwen en die mag 3x kijken. Afgelopen vrijdag is ze wezen kijken en dan later dit jaar nog een keer als het dak er op zit. En dan vlak voor de oplevering nog een keer.
pi_97436776
Jeetje als ik dat zo lees hebben wij echt geluk gehad dus.
Is dat dan het voordeel van het in het noorden wonen?
pi_97437631
Hoeveel huizen worden er gebouwd, Karin?
pi_97438490
Wij wonen er inmiddels al, toen ons huis werd gebouwd waren ze in eerste instantie alleen met die van ons en de buurman bezig (2 onder 1 kap) later kwam er nog een 2-onder-1-kap bij.
En iets verderop in de woonwijk waren ze toen bezig met allerlei graafwerkzaamheden, bij die mensen konden we ook zo de sleutel ophalen om even te gaan kijken
pi_97451029
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
Jep, dat zijn de achtertuinen! Die zullen ongeveer 8 meter diep en 5 meter breed worden. Erachter komt nog een pad strak langs de huizen rechts.

Ik vind het er op de foto ook extreem klein uitzien, maarja, het zal wel passen. Toch? :D
Oh, dat valt mee. :) Ik vreesde dat die ruimte half voor jullie tuin, half voor de tuin van de huizen rechts zou zijn.
pi_97473240
Die achtertuin lijkt inderdaad erg klein, maar zal wel vertekenen
Hopelijk blijft alles volgens de planning verlopen!
  maandag 30 mei 2011 @ 16:28:56 #245
100412 mefke79
komt goed!
pi_97500247
Claudia, wij hebben een tuin van ongeveer 9 bij 3 en bij 6 in een omgekeerde t-vorm: 9 meter is de breedte van het huis en dan is ie 3 meter diep op de meeste plaatsen, behalve in het midden, daar is ie een meter of 3 breder. En echt dat is prima, groot genoeg.
pi_97564499
Zijn jullie al voor vloeren wezen kijken?
pi_97565109
Wij hebben een megatuin en geen groene vingers. Dat is ook geen al te beste combinatie. :')
Een klein compact tuintje wat wel groot genoeg is voor de kinderen en een lekker zonnetje lijkt me heerlijk!

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van jullie huis Claudia!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97566276
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dat ken ik helemaal niet. Het lijkt me ook vrij lastig voor de bouwvakkers als alle bewoners komen en gaan wanneer ze willen. Die lopen dan toch gewoon in de weg?
Bij projectenbouw is het niet zo gebruikelijk. Maar ik ben toch heel vaak in onze woning te vinden. Lastig? Misschien wel (maar vaak ook niet... gewoon wat lekkers meenemen ;)), maar wie betaalt, bepaalt zeg ik altijd maar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97571447
DS4, ik moet bekennen dat we uit onszelf ook niet echt vaak gaan kijken. Ik zou het wel heel leuk vinden, hoor, maar ik had er de laatste tijd in verband met oververmoeidheid niet zoveel zin in. Houd je ook nog in de gaten of alles goed loopt en probeer je problemen te signaleren? Of kijk je meer omdat je het leuk vindt?

Heerlijk zo'n tuin, Vlindur! Ik zou denk ik een buurman inhuren om regelmatig onderhoud te plegen. Dat deed mijn vader ook, ideaal.

wickie, vloeren bekijken staat hier nog steeds hoog op het 'to do'-lijstje. Elke keer als we willen gaan besluiten we iets anders (leukers :+) te doen.

We hebben trouwens geld opzij gezet voor een verhuisservice. Da's alvast een opluchting. Een stucadoor hebben we al, dus we hebben alleen nog een schilder nodig. We hebben ons voorgenomen om deze keer vrijwel niets zelf te doen.
pi_97573638
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:47 schreef Claudia_x het volgende:
Houd je ook nog in de gaten of alles goed loopt en probeer je problemen te signaleren? Of kijk je meer omdat je het leuk vindt?
Interesse is een motivatie, maar in de gaten houden een noodzaak! Op de bouw wordt nogal eens iets "praktisch opgelost"... Wij kijken dus zelf vaak, hebben een onafhankelijke die geregeld langs komt en uiteraard houdt ook de architect de boel in de gaten.

quote:
wickie, vloeren bekijken staat hier nog steeds hoog op het 'to do'-lijstje. Elke keer als we willen gaan besluiten we iets anders (leukers :+) te doen.
Donderdag is weer zo'n dag dat je samen met heel veel mensen die helemaal niets nodig hebben de winkels af kan gaan... ;)
pi_97573851
Deprimerend vooruitzicht, DS4. :D

Hoe heb je zo'n onafhankelijk iemand geregeld? Via Eigen Huis of zo?
pi_97581677
Ik zou het niet via eigen huis doen hoor. Heb je geen fluit aan! Vooral niet als je er voor moet betalen.
Ik kreeg die vent gratis bij aankoop van mijn huis (bij de hypotheek eigenlijk) Maar hij had een hoop over het hoofd gezien.
Waaronder een kras in het raam, kapotte tegel in de badkamer, lekkende kraan in het toilet en slecht afgestelde deuren.
Gelukkig kon ik dit later nog melden en hebben ze het alsnog gemaakt.
Die vent had maar 1 puntje, dat was dat de vloer niet netjes dicht gemetseld was... ja dat was voor iedereen wel duidelijk...
pi_97581983
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Deprimerend vooruitzicht, DS4. :D
Alles went. Gelukkig maar...

quote:
Hoe heb je zo'n onafhankelijk iemand geregeld? Via Eigen Huis of zo?
Het is een goede kennis die zijn eigen woning zelf heeft gebouwd met hulp van wat ZZP-ers.
pi_97582397
Wij hebben wel een opleveringskeuring laten doen door Vereniging Eigen Huis, en wij zijn er wel heel tevreden over. Ze zijn heel erg kritisch. Het is toch een soort stok achter de deur voor de aannemer om de opleveringspunten op te lossen.
(nu hadden wij ook heel veel opleveringspunten (30+) ik hoop dat dat bij jullie wat minder gaat zijn)
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:50:27 #255
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97595654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hebben wel een opleveringskeuring laten doen door Vereniging Eigen Huis, en wij zijn er wel heel tevreden over. Ze zijn heel erg kritisch. Het is toch een soort stok achter de deur voor de aannemer om de opleveringspunten op te lossen.
(nu hadden wij ook heel veel opleveringspunten (30+) ik hoop dat dat bij jullie wat minder gaat zijn)
En ik ben het dan weer helemaal met smurfinnetje eens dat je er niets aan hebt. Ligt er volgens mij aan wie je hebt voor de keuring.
Wij hadden samen met deze man ongeveer 10 punten, maar hadden zelf nog 20 punten extra. Die deze man niet heeft gezien of vond dat het niet zo belangrijk was. Nou voor ons wel.
Was ook absoluut niet onafhankelijk, man van de bouw en man van eigen huis begroetten elkaar op de volgende manier: "He hallo, das lang geleden, hoe is het?"
Wij hebben hierover een klacht ingediend bij eigen huis en hebben uiteindelijk de rekening ook niet betaald.
Of je dit wilt laten doen is dus heel afhankelijk van wat je zelf weet of dat je iemand kent die wel weet hoe hier mee om te gaan. Als dit zo is, heb je mijns inziens minder aan iemand van eigen huis.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 2 juni 2011 @ 14:32:34 #256
100412 mefke79
komt goed!
pi_97620304
claudia wij hebben mijn vader meegenomen naar oplevering en vooroplevering. Hij doet dit soort dingen ook op z'n werk regelmatig. Wij hadden bij de vooroplevering heel veel punten, hebben zelfs de badkamer voor een deel laten slopen en opnieuw doen. Je kan maar 1 keer zo kritisch zijn.
pi_97629806
Dit was echt een klusje voor mijn vader geweest. Wat mis ik hem toch. O+ Het wordt dan waarschijnlijk toch gewoon iemand inhuren.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:29:46 #258
100412 mefke79
komt goed!
pi_97651508
Claudia, iemand inhuren klinkt dan als een prima oplossing. En gewoon zelf echt heel kritisch kijken helpt ook wel. Ook een idee: aan je toekomstige buren vragen welke punten zij hadden (buren die dus eerder zo'n oplevermoment hebben), dan kun je daar alvast extra op letten.
Dingen die hier eruit kwamen en bij mijn zusje bijvoorbeeld ook:
* krassen in de ramen
* schilderwerk buiten niet netjes of beschadigt
* krassen op een binnendeur

O en nog een tip: als je dingen als een douchestang, een wcrolhouder etc bij je badkamer/wc hebt gekocht, vraag dan om die NIET op te hangen of geef heel precies hoogte etc aan. Onze douchestang hebben we wel laten hangen en heel duidelijk aangegeven hoe hoog dan, net als de spiegel. Bij het bad hebben we ook een douchekop, maar de houder daarvan hadden we niets over gezegd. Gevolg, dat ding zit zo laag boven de badrand, dat de douchekop er net niet lekker in kan staan en we nu dus al toe zijn aan slang 2.
pi_97702591
We hebben al een keer de oplevering van onze huidige woning meegemaakt, dat scheelt iets. Het is dan wel een huurwoning, maar het is ook nieuwbouw.

Vandaag zijn we naar de modelwoning van Forbo geweest! De modelwoning viel een beetje tegen. Het is er niet heel groot en de vloeren die wij mooi vinden (van de Walton Uni-serie) hadden ze er op één na niet liggen. En wat er wel lag was maar 1x1 meter of zo.

Maar goed, de belangrijkste reden waarom ik naar de modelwoning wilde was om te kijken hoezeer de vloer beschadigd raakt door intensief gebruik en of er afdrukken van de meubels achterblijven. De mevrouw die er werkte legde uit dat de vloer tijd nodig heeft om te 'uit te harden', en dat duurt wel een jaar. Ik vond de vloer er erg goed uitzien. Bij een zware bank zag ik wel een afdruk, maar het viel me erg mee. Je ziet wel meer beschadigingen op een effen vloer.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:22:28 #260
100412 mefke79
komt goed!
pi_97710790
Hee, naar forbo geweest! Ik heb het idee dat er toen maar Walton Uni lag, maar goed. Ik vond het wel leuk om te zien. En inderdaad op effen zie je meer dan op een patroontje. Als we het hier nog gaan doen dan kiezen we mede om die reden voor Novilon in een goede kwaliteit en dan met printje. We vinden die printjes namelijk mooier.
pi_97710872
Ik heb een ontzettende hekel aan werkjes, maar ik zag er zowaar vloeren met werkjes die ik wel oké vond! Maar we gaan toch voor effen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:25:51 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_97710950
claudia en anders ik wel! Maar ik vind dus de werkjes die bij marmoleum erin zitten erger dan bij novilon. Gaan jullie nog steeds voor de grijze kleuren?
pi_97711132
Het wordt cement!

Plaster vonden we veel te licht, leek wel wit.

Lead vonden we te donker en te kil.

pi_97711204
Oh, en ik heb besloten dat we een nieuwe bank gaan kopen! *O*
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:36:37 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_97711525
Haha, wij zouden inderdaad ook voor cement gegaan zijn, met dezelfde redenen als jullie. Wij zouden nu voor Linnen gaan.
pi_97711655
Is dat novilon of ook marmoleum? Ik heb het wel een keer ergens gezien en ik vind het ook een mooie kleur, maar ik zou het werkje in het echt moeten zien.
pi_97713137
Jullie zijn geweest!

Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen van de vloer straks. Wij willen het toch echt wel erg graag in een nieuw huis ooit.

Oja over hele mooie banken gesproken, ik zag er vandaag nog 1. Een bank van Hay (en dan de Mags Sofas) in de Tas-ka winkel in Den Haag. Deze:

Iets goedkoper maar ook erg fraai een Topform Moma

En als ik ooit rijk ben.. Banken van Living Divani, niet alle modellen maar de Family Life, Softwall en Yeats kan ik intens gelukkig van worden (ze zitten ook heerlijk).
pi_97713428
Oeh, ik vind die bovenste bank heel gaaf! Die onderste is niet helemaal mijn smaak. Ik denk dat ik voor ons nieuwe huis juist iets minder breeds zoek, misschien een soort hoekopstelling. Maar ik moet even kijken hoe dat met een mogelijke opstelling uitkomt. Ik ben vooralsnog steeds uitgegaan van onze huidige bank.

Oh, en het wordt sowieso geen belachelijk dure bank. Met twee kleine kinderen lijkt me dat geen puik plan.
pi_97715099
Als je voor Novilon gaat zou ik je aanraden om ook even naar PVC te kijken. Wel wat hogere prijs, maar ook duurzamer en mooier om te zien.

Over banken ga ik maar eens even niets zeggen... :@
pi_97727186
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:35 schreef DS4 het volgende:
Als je voor Novilon gaat zou ik je aanraden om ook even naar PVC te kijken. Wel wat hogere prijs, maar ook duurzamer en mooier om te zien.
Nee, het wordt geen novilon. Dat hebben we in onze huidige woning liggen. Ik vind het heel mooi, maar het is inderdaad niet duurzaam genoeg. Wat dat betreft heb ik hogere verwachtingen van marmoleum. Ik heb wel eens naar PVC gekeken maar geloof ik te duur bevonden.

quote:
Over banken ga ik maar eens even niets zeggen... :@
Hoezo? :D
  Redactie Sport / Supervogel zondag 5 juni 2011 @ 09:12:31 #271
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97727258
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeetje als ik dat zo lees hebben wij echt geluk gehad dus.
Is dat dan het voordeel van het in het noorden wonen?
Dit denk ik idd, en ook omdat een dorp. Wij mochten gewoon kijken wanneer we wilden.
pi_97728751
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:04 schreef Claudia_x het volgende:

Nee, het wordt geen novilon. Dat hebben we in onze huidige woning liggen. Ik vind het heel mooi, maar het is inderdaad niet duurzaam genoeg. Wat dat betreft heb ik hogere verwachtingen van marmoleum. Ik heb wel eens naar PVC gekeken maar geloof ik te duur bevonden.
PVC is wel wat goedkoper geworden inmiddels. Prijsverschil tov marmoleum is 5-15 euro de meter als ik mij goed herinner. Gelet op de hogere duurzaamheid vind ik PVC prijstechnisch veel interessanter.

quote:
Hoezo? :D
Dan kom ik weer met merken aanzetten waarbij vergeleken Living Divani de goedkope keuze is... (maar dan heb je ook wel een veel betere bank). En aangezien jij al aangaf niet te veel aan een bank uit te willen geven omdat je kinderen hebt (overigens: juist dan is een goede kwaliteit bank handig naar mijn mening... ik heb geen kinderen, maar deze discussie uit den treure gevoerd met diverse ouders waarvan een deel het idioot vonden om een dure bank te nemen als je nog aan kinderen moet beginnen en een deel zegt dat een goede bank kinderen kan weerstaan), lijkt mij het weinig zinvol dat ik mij in die discussie meng.
pi_97729465
Ook op een goede bank zijn niet verwijderbare vlekken nog altijd niet verwijderbare vlekken.
  zondag 5 juni 2011 @ 11:51:35 #274
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_97730142
Ik zou juist gaan voor een bank met wasbare hoezen.
pi_97730283
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:25 schreef k_man het volgende:
Ook op een goede bank zijn niet verwijderbare vlekken nog altijd niet verwijderbare vlekken.
Ja, en als er met een stanleymes in wordt gesneden houdt het ook op... Maar waarom gaan mensen daar toch altijd vanuit?

Ondertussen kopen ze wel een gloednieuwe SUV en ik heb verdacht veel verhalen van kinderen die daar met fietsjes langs krassen om maar eens wat te noemen.

(en dan wil ik het maar niet hebben over het volledig onderkotsen van het gloednieuwe interieur)

Gewoon leven en als er iets mis gaat... nou, dan los je dat wel weer op.
pi_97730528
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:57 schreef DS4 het volgende:
Ja, en als er met een stanleymes in wordt gesneden houdt het ook op... Maar waarom gaan mensen daar toch altijd vanuit?
Omdat kinderen kinderen zijn, lijkt me. Die springen wel eens met modderpoten op de bank, smeren hun plakhandjes af aan de bank, kotsen er overheen, etc. Een goede leren bank is een idee, of iets anders dat afwasbaar is. Mijn goede bank, met stoffen bekleding, zou er echter niet tegen kunnen.
quote:
Gewoon leven en als er iets mis gaat... nou, dan los je dat wel weer op.
Precies, maar daarbij is het dus handig om onoplosbare zaken zoveel mogelijk te voorkomen. :)
pi_97730583
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

omdat kinderen, kinderen zijn? wat k_man zegt dus
pi_97730795
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:05 schreef k_man het volgende:

Omdat kinderen kinderen zijn, lijkt me. Die springen wel eens met modderpoten op de bank, smeren hun plakhandjes af aan de bank, kotsen er overheen, etc. Een goede leren bank is een idee, of iets anders dat afwasbaar is. Mijn goede bank, met stoffen bekleding, zou er echter niet tegen kunnen.
Ik ga ook uit van leer.

En van welopgevoede kinderen. Zelfs ik was in toom te houden thuis!

quote:
Precies, maar daarbij is het dus handig om onoplosbare zaken zoveel mogelijk te voorkomen. :)
Ach, ik neem het leven zoals het komt. Diepere dalen, maar ook hogere pieken!
pi_97739799
Ik begrijp het wel, DS4. Ik vind ook dat kinderen moeten leren om respect te hebben voor spullen. Een bank is alleen belachelijk gevoelig voor ongelukjes. Als ik bijvoorbeeld mijn zoontje een bakje met aardbeien geef dan is het niet realistisch om van hem te verwachten dat hij beseft dat hij vieze handen heeft en dat hij die niet aan de bank af moet smeren. Wat er in de praktijk gebeurt is dat hij ineens het liedje 'Met de vingertjes' hoort, enthousiast naar de bank rent om de gebaren mee te doen en voor ik het weet zitten er aardbeivlekken in de bank. }:| Om nog maar te zwijgen over de talloze keren dat mijn vriend koffie over de bank heeft gegooid, of Indisch eten op de bank is beland omdat we ons bestelde prakkie voor de tv aten. :Y)

Het is allemaal op te lossen door altijd aan tafel te eten en te drinken, maar ik wil gewoon lekker kunnen leven in mijn huis. Ik zou geen leven meer hebben als ik een dure bank in mijn woonkamer had staan, want ik kan er héél slecht tegen als er iets kapot raakt of vies wordt.

Wasbare hoezen zijn dus wel een harde eis. Over een leren bank heb ik gek genoeg niet eens nagedacht. Over het algemeen houd ik niet zo van leer, maar ik ga er eens naar kijken! Wasbare hoezen vind ik ook niet ideaal; het is vaak veel gedoe om die ervan af te krijgen.
pi_97740557
Zoals gezegd: ik ga uit van leer. Neem een donkere kleur en er kan weinig mis gaan. Zoals gezegd: de bank waar ik op ben opgegroeid heeft mij overleefd. Wat zeg ik: mijn moeder heeft hem nog staan!
pi_97740750
Mja, da's het probleem van leer. Lichte kleuren zien er vaak zo goedkoop uit, terwijl donkere kleuren meer iets voor vrijgezellenflats zijn.

Eens kijken of ik een foto kan vinden van de bank waarop ik ben opgegroeid. Héél lelijk.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:04:36 #282
100412 mefke79
komt goed!
pi_97760754
Claudia, wij hebben het opgelost met een ikea bank en dan via Bemz een andere hoes besteld. Ik verbaas me er nog over hoe makkelijk die van de bank af gaat. En omdat we eerst twee banken hadden, heb ik ook twee hoezen. Nu heb ik maar 1 bank beneden staan en kan ik dus makkelijk wisselen. En inderdaad, er moet ook een beetje te leven zijn in ons huis en dit is dan de beste oplossing. Ik vind andere banken tig keer mooier, maar dat komt dan wel over een jaartje of 5.
pi_97775908
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef mefke79 het volgende:
er moet ook een beetje te leven zijn in ons huis en dit is dan de beste oplossing.
Wel grappig, want ik gebruik exact hetzelfde argument (er moet te leven zijn in huis) om juist het huis niet "kindvriendelijk" in te richten. ;)
pi_99234330
Ik begin ineens te twijfelen over een marmomeumvloer. Ik heb ergens gelezen dat de vloer in banen van 2 meter wordt gelegd, dus dan krijg je veel naden en dat lijkt me niet mooi. Misschien moeten we de modelwoning maar nog een keer bezoeken met deze specifieke vraag.

Maarja, wat dan? Ik moet nog steeds naar pvc-vloeren kijken. Ik zou ook wel willen kijken hoe duur het wordt om alleen op de begane grond een gietvloer te nemen en op de overige verdiepingen novilon.

Overigens hebben we volgende week zaterdag de eerste kijkdag! En er gaan geruchten dat de oplevering misschien al in november is.
pi_99234406
Hm, ik lees dat er lasdraden gebruikt worden om naden weg te werken, en de naden zouden 'vrijwel onzichtbaar' moeten zijn. Toch maar weer eens bekijken dan.
pi_99236346
Ik dacht altijd dat er banen van 2 en van 4 meter waren. Maar misschien verstandig om een keer een uitgebreid advies gesprek te doen in de modelwoning? Misschien hebben hun nog tips waar je eventueel een groter gelgd oppervlakte zou kunnen bekijken.

Heel erg spannend de eerste kijkdag volgende week!
En november al, dat is al supersnel!! Moeten jullie nog veel regelen?
pi_99241802
We zijn zojuist nog eens naar de modewoning geweest om het precies na te vragen. De uitkomst is niet erg hoopgevend. -O-

Het komt erop neer dat op de vloer die wij voor ogen hebben (Walton Uni, cement) je de naden heel goed ziet. Linoleum is er uitsluitend in banen van 2 meter omdat het heel lastig en zwaar spul is om mee te werken. Novilon is een soort zeil en dat kun je dubbelvouwen. In onze woonkamer zou je dus in ieder geval twee naden in de lengte krijgen. Op bepaalde typen linoleum zie je de naden minder goed tot vrijwel niet. Dat zijn donkerdere types en types met een werkje erin. Laat dat juist de varianten zijn die we niet mooi vinden. We willen het liefst een effen, niet al te donkere vloer.

Heel graag zou ik onze vloer ergens zien liggen, maar in de modelwoning ligt gewoon geen effen linoleum. Eerlijk gezegd vermoed ik dat dat om een reden is: het zal er wel niet fraai uitzien. Alle verkoopsters raden ook systematisch een effen vloer af bij gezinnen met kinderen.

Wij zitten nu dus in een vloercrisis! Ik heb geen idee meer wat te kiezen.
pi_99241970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef wickie het volgende:
Moeten jullie nog veel regelen?
Wat we nog moeten regelen:

* de afspraak met de stucadoor formaliseren (dat kan pas als we de opleverdatum weten)
* een schilder zoeken (misschien doet de stucadoor het er wel bij)
* een klusjesman zoeken voor de kleine dingen (bijv. plinten monteren)
* tegels voor in de keuken uitzoeken
* een definitieve vloerkeuze maken en daar een leverancier bij zoeken (en legservice)
* een verhuisbedrijf zoeken
* bedenken wat we met de tuin gaan doen (ik weet niet of het handig is om in de winterperiode met de tuin aan de slag te gaan?)
* een plan maken voor de inbraakbeveiliging (de vriend van mijn moeder weet daar alles van)

En dan zijn er nog de optionele dingen zoals een nieuwe bank kopen, de kamers van de kinderen inrichten, kleuren voor in huis kiezen...
pi_99244906
Wat je opperde met een gietvloer onder en novilon boven zou een optie kunnen zijn. Als dat budgetair gezien gaat.

Een gietvloer lijkt me echt geweldig.
pi_99252610
Mijn schoonzus heeft een gietvloer en die schijnt zo glad te zijn dat hun zoontje binnenshuis altijd schoenen aan moet hebben. Dat vind ik wel een groot nadeel.
pi_99255529
Ik blijf piekeren. Marmoleum leek zo ideaal. Ik overweeg nu om de varianten met werkjes erin niet bij voorbaat af te serveren. Als ik namelijk zo'n soort foto zie dan vind ik de vloer in totaliteit gewoon prima. Ik concentreer me nu even op Marmoleum Click. Binnenkort maar nog een keer naar de modelwoning. :')

pi_99255726
Het voordeel van Marmoleum Click (dat is een soort laminaatsysteem) is dat je de naden vrijwel niet ziet. Ook kun je het zelf leggen.

Oh, en ik vind dit heel mooi:

pi_99256562
Wij hebben marmoleumclick op werk en je ziet inderdaad geen naden.
Alleen dat werkje erin.... Maar dat is echt heel persoonlijk hoor. Ik snap ook niet waarom ze niet een effen versie in de click hebben. Volgens mij zou dat een gat in de markt zijn.

En is die laminaatserie van de vtwonen (die bij de karwei te koop is) anders niet iets?
pi_99257011
Het probleem van laminaat is de combinatie met vloerverwarming op de begane grond. Die vloerverwarming compliceert de keuze van de vloer enorm.

Ik vind vooral die marmer-werkjes ontzettend lelijk, maar niet op elk type marmoleum zitten dezelfde werkjes. Het is op een staal ontzettend moeilijk in te schatten hoe de vloer er in totaliteit uit zal zien. In de modelwoning hebben ze een soort spiegelopstelling waarin je een grote staal kunt leggen om je een indruk te geven, maar dat kan niet tippen aan de vloer in het echt zien. (Ik heb echt geen goed woord over voor die modelwoning...)

In onze huidige vloer zit trouwens ook een heel klein werkje, heb ik ontdekt. Is me nooit opgevallen.
pi_99257210
Ik ben trouwens ook naar PVC-vloeren aan het kijken, vooral omdat onze toekomstige buurvrouw (hai 8-) ) daar zo over te spreken is. Die heb je in een houtmotief, betonmotief en steenmotief. PVC klinkt behoorlijk ideaal, maar ik kan er zo slecht tegen als een materiaal doet alsof het een ander materiaal is, als je begrijpt wat ik bedoel.

Hoe gaat het daar met klussen eigenlijk?
pi_99258220
Waarom geen novilon overal? Kan dat niet verlijmd gelegd worden dat je niet die bobbels krijgt?

Op werk hebben we deze, waar het werkje dus overduidelijk zichtbaar en aanwezig is

Deze click ziet er nog wel rustig uit

En na wat speurwerk over PVC vloeren kom ik best fraaie varianten tegen eigenlijk. Best mooie dessins die nagenoeg egaal zijn of net zoals jullie novilon een niet storend werkje hebben. Dat ga ik eens onthouden (want de prijzen zijn ook heel goed te doen).
pi_99258345
Ik overweeg ook weer novilon te nemen, precies de vloer die we nu hebben. (Ik ben zo blij met de kleur!) We kunnen de ondervloer laten egaliseren en de novilonvloer zelf laten verlijmen. Dan ligt de vloer veel netter. Een paar nadelen:

- Een rol novilon is 4 meter breed en onze toekomstige woonkamer is 5 meter breed. In onze huidige woning ligt de vloer naadloos (d.w.z., de naden liggen tussen de vertrekken tussen de deurposten), maar in de toekomstige woning komt er dus sowieso een naad in de woonkamer, misschien wel twee.
- De vloer is veel zachter dan Marmoleum. Afdrukken van meubels blijven erin staan en met het verschuiven van zwaar spul moet je héél voorzichtig zijn, anders trek je de vloer zo kapot.
pi_99258434
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:34 schreef wickie het volgende:
Op werk hebben we deze, waar het werkje dus overduidelijk zichtbaar en aanwezig is
[ afbeelding ]
Het is mijn smaak ook niet. Maar in totaliteit valt het dus ook tegen?

quote:
En na wat speurwerk over PVC vloeren kom ik best fraaie varianten tegen eigenlijk. Best mooie dessins die nagenoeg egaal zijn of net zoals jullie novilon een niet storend werkje hebben. Dat ga ik eens onthouden (want de prijzen zijn ook heel goed te doen).
Welke vind je fraai? De betonvarianten van Mflor? De lichtste zou misschien een optie zijn, vandaar dat ik er wel naar wil kijken. Of heb je iets anders gevonden?
pi_99259253
Ik ontdek ineens iets nieuws: Forbo heeft een lijn 'Allura Abstract'. Dat zijn tegels of stroken van vinyl. Ik ontdek het nu pas omdat het hier om projectvinyl gaat. Ik weet dus niet of het voor consumenten verkrijgbaar is. Het is wel mooi!

Ik ben verliefd:

pi_99259443
Ja ik bedoelde de Allura lijn. Het zijn inderdaad eigenlijk projectvloeren, maar kwam een webwinkel tegen waar ze ze verkopen.

Ik denk inderdaad niet dat je vrolijk gaat worden van de click, tenminste dat is mijn inschatting. Volgens mij delen wij dezelfde aversie tegen bepaalde werkjes. En die click die wij op werk hebben zou ik echt niet aankunnen in m'n huis, die is best heftig (kan wel proberen een foto voor je te maken volgende week).

En dan kan je het topic zo zelf sluiten :D
pi_99272486
Ik gooi hem dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')