abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89331386
Ik zal wel nog even nadenken over de verschillende maten voor de liggende tegels, k_man. Je hebt denk ik wel gelijk dat dat too much kan zijn. Ik wacht de offerte nog even af en laat het van de prijs afhangen of we gaan downsizen of upgraden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89331515
ik was je topic kwijt :o

Jemig wat wordt het mooi zeg!! je keuken ooooh O+ O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89333580
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:23 schreef Claudia_x het volgende:
In twee ruimtes op twee verschillende verdiepingen hoeft wat mij betreft niet hetzelfde te gebeuren.
Ik had daar niet bij stilgestaan, maar het scheelt inderdaad wel. Bij mij (appartement) is de deur van de badkamer naast de deur van het toilet. Dan is het al wat merkwaardiger als in de ene ruimte iets anders gebeurt dan in de andere.

Desondanks;
quote:
het gevoel in een designhuis te leven.
O+ :P
pi_89333697
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:25 schreef k_man het volgende:

Ik had daar niet bij stilgestaan, maar het scheelt inderdaad wel. Bij mij (appartement) is de deur van de badkamer naast de deur van het toilet. Dan is het al wat merkwaardiger als in de ene ruimte iets anders gebeurt dan in de andere.
Dat is in ons huidige appartement ook zo. Beide deuren zitten ongeveer tegenover elkaar.

Er zijn weinig dingen waar ik me echt zorgen om maak, maar een paar ervan zijn:

- Ga ik het huis niet foeilelijk vinden als ik er straks voor sta? (Mijn smaak is toch meer de stijl waarin de twee-onder-een-kappers zijn gebouwd die ertegenover staan.)
- Is het niet maf om een raam te hebben dat achter het keukenblok verdwijnt?
- Pakken onze meer- en minderwerkkeuzes wel goed uit?
- Hoe zal het zijn om in een huis met verschillende verdiepingen te leven in plaats van een appartement?
pi_89334895
Claudia, als ik straks even mijn bed uit kan zal ik eens foto's van onze badkamer en wc laten zien. Wij hebben ongeveer dezelfde tegel keuzes gemaakt. Alleen hebben we wel maar tot de helft laten tegelen in de wc.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89335156
Ja, lijkt me leuk, mefke!
pi_89376577
Ik heb het artikel in de Volkskrant over de trek naar Amsterdam-Noord even ingescand voor de geïnteresseerden. Hier staat een pdf-file.

pi_89795864
Een vraag voor de ervaringsdeskundigen! We hebben de mogelijkheid gekregen om de trap naar de zolder dicht te laten maken. Heeft dat duidelijke voordelen? Ik stel me zo voor dat het met jonge kinderen wel handig kan zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 december 2010 @ 10:51:02 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89795953
met jonge kinderen is het een voordeel dat je de deur af kunt sluiten, maar ook met tocht/kou is het prettiger als je de deur af kunt sluiten lijkt me :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89796282
Oh, ik bedoel alleen de gedeeltes tussen de traptreden in. Het voordeel van een deur zie ik wel, want dan hoef je inderdaad niet met traphekjes te klooien en je isoleert het geluid op zolder ook wat meer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 11:14:15 #161
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89796341
Een dichte trap is wel prettig vind ik. Zeker met kleine kinderen. Het is veiliger voor ze. Zonder het kinderen-aspect zou het me niet zo heel veel uitmaken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_89796393
Hm, dan moeten we gauw bedenken of dat 325 euro waard is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 11:29:38 #163
13151 crew  Rewimo
pi_89796698
Tja, dat moet je zelf bepalen ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_89796948
Het tikt idioot snel aan allemaal. Maar goed, het is natuurlijk wel heel fijn om de keuze te hebben!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 11:43:05 #165
13151 crew  Rewimo
pi_89797024
Wonen is duur ja, 't is dat je wel moet hè? ;)
pi_89797097
Het vervelende van al die keuze-opties is dat je ineens het gevoel krijgt dat je het allemaal nodig hebt. Een dimmer in de badkamer, hoe heb ik ooit zonder gekund?! We laten dus vrij uitgebreide offertes opstellen en als we de totaalbedragen zien besluiten we alsnog van vrijwel alle meerwerkopties af te stappen. De onderaannemers zullen blij zijn met ons. :+
pi_89797209
was je topic helemaal vergeten :@
shame on me!
maar schiet allemaal aardig op, keuken en badkamer O+

ik zou persoonlijk voor een open trap kiezen :+ ,
maar ik denk dat het in jullie huis een dichte mooier is, ik vind een dichte vaak wat warmer en sfeervoller. En het is natuurlijk wat veiliger.
~ Bonito La Risa ~
pi_89797282
Ja ach, esthetisch interesseert het me niet zo wat er tussen de eerste en tweede verdieping gebeurt. Ik vraag me vooral af of een dichte trap zo handig is met kleine kinderen dat het een paar honderd euro waard is.
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:54:02 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_89797336
Weeg je ook mee wat er aan tijd en kosten mee gemoeid zijn als je pas later besluit dat het toch wel handig is? Dan misschien liever direct nu al doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_89797461
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:54 schreef Lienekien het volgende:
Weeg je ook mee wat er aan tijd en kosten mee gemoeid zijn als je pas later besluit dat het toch wel handig is? Dan misschien liever direct nu al doen.
Dat is het eerste argument dat ik altijd gebruik als vriendlief zegt dat iets toch niet nodig is. :+

Als we het niet meteen laten doen is de kans klein dat het er nog van komt. En aangezien de zolder ook een kinderspeelplek zal worden is het misschien niet zo gek om de trap zo 'robuust' mogelijk te maken. Ik vind zelf open trappen stiekem ook altijd een beetje eng.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 12:06:23 #171
13151 crew  Rewimo
pi_89797629
Van zelf doen komt vaak niks inderdaad.

Vandaar dat Christans kamer nu eindelijk door een schilder onder handen genomen wordt :')
pi_89797815
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:06 schreef Rewimo het volgende:
Vandaar dat Christans kamer nu eindelijk door een schilder onder handen genomen wordt :')
:D
pi_89804972
Als jij en de kindjes de zoldertrap vaak zullen gaan gebruiken, dan is een dichte trap wel erg fijn.
Het blijft, zeker als ze klein zijn, toch een beetje eng met uitglijden e.d.

Als je de trap niet vaak gaat gebruiken en dan ook nog vooral alleen zelf (bijv als de zolder een opslag plek wordt) dan kun je net zo goed een open trap hebben. Tegen de tijd dat de kinderen hem dan gaan gebruiken zijn ze al groot genoeg en tot die tijd een traphek ervoor.
pi_89805899
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is het eerste argument dat ik altijd gebruik als vriendlief zegt dat iets toch niet nodig is. :+

Als we het niet meteen laten doen is de kans klein dat het er nog van komt. En aangezien de zolder ook een kinderspeelplek zal worden is het misschien niet zo gek om de trap zo 'robuust' mogelijk te maken. Ik vind zelf open trappen stiekem ook altijd een beetje eng.
ik zou persoonlijk de trap dichtmaken als het een kinderspeelkamer word. dan kunnen ze zelfstandig naar boven gaan spelen en hoef je zelf niet steeds mee te lopen omdat je bang bent dat ze vallen(die kans is wel wat groter met een open trap)
pi_90531157
Had ik al gezegd dat we besloten hebben de trap inderdaad maar dicht te laten maken?

Gister hebben we op een van de mooiste plekjes van Amsterdam de boel bij de notaris geformaliseerd. Fijn dat dat nog even voor de bevalling kon. We wachten nog op een paar (aangepaste) offertes, maar verder is alles inmiddels wel afgehandeld.

Oh, en wat ik heel leuk vind is dat een lurkster binnenkort een informatief gesprek heeft om te bekijken of een van de resterende woningen iets voor haar is! Ik heb begrepen dat er nog drie woningen over zijn. Misschien worden we wel buren, want juist de twee woningen naast ons waren lange tijd nog vrij! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')