Ik was bezig de foto's te uploaden. Dat wilde niet vlotten want Lena bleef maar drinken.

Nog eens voor de oriëntatie een overzichtje. Rechtsonderin loopt een grote weg. Het deel van de Marjoleinstraat op deze impressie bestaat nog niet. Bovenin zie je een strookje groen en wat bomen die ook op mijn foto's terugkomen. Wat je niet op de impressie ziet is de suffe soort-van-galerijflat links. Wij hebben een rijtjeshuis gekocht ergens rechtsbovenin aan de Marjoleinstraat.
![Folder%20002x.jpg]()
Eerste paal, begin december (in de rug de grote weg):
![huis01.jpg]()
Stand van zaken op 21 februari van dit jaar (links de grote weg, rechts ons toekomstige huis):
![huis02.jpg]()
Toen we aan kwamen rijden zag ik dit en schrok ik.
Daken!
![huis4.jpg]()
Op pad met de kleine man (Lena had ik bij me en staat dus niet op de foto's):
![huis6.jpg]()
Het rijtje huizen met de daken van dichtbij. Dit zijn de huurwoningen die als eerste opgeleverd worden. Rechts ligt dat stukje groen met bomen. Links komt ons huis. Ons huis is nog niet zover.
![huis10.jpg]()
Op ons huis ligt net de tweede verdiepingsvloer, zoals je op deze foto kunt zien:
![huis9.jpg]()
Deze foto geeft een aardig beeld van het (postzegel)formaat van de achtertuinen (mijn lief kijkt hier naar me met een blik die zegt
schiet nou toch eens op):
![huis5.jpg]()
Van dichtbij:
![huis3.jpg]()
Hier komt onze schuifpui:
![huis7.jpg]()
Dit wordt de Marjoleinstraat (links de grote weg en de 2-onder-1-kap-woningen, rechts ons huis):
![huis8.jpg]()
En dit is de Marjoleinstraat van de andere kant (rechts de grote weg en de 2-onder-1-kappers:
![huis1.jpg]()
Mijn indruk? Héél burgerlijk. Mooie rode steen, klassieke oranje dakpannen. Een doodgewone rijtjeswoning dus. De Marjoleinstraat is gelukkig breed opgezet. Mijn lief vond de huizen erg klein, maar ik weet dat dat al gauw zo lijkt bij een woning in aanbouw.
Ik heb het idee dat de bouw heel hard gaat en dat we misschien de woning al eind dit jaar opgeleverd krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.