abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89083999
Gefeliciteerd met de keuken! Goede valreepkeuze, de apothekerskast. Wij hebben er nu ook één, tijdelijk, helaas, want het bevalt heel goed! Er staat trouwens vandaag in de Volkskrant een stuk over de "Nieuwe Noorderlingen" die "de sprong over het IJ wagen", misschien leuk om te lezen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_89084120
Dank voor de tip, Clubsoda! Mijn schoonouders lezen de Volkskrant, dus ik zal vragen of ze het stuk voor ons apart willen houden. Ik heb begrepen dat er pas ook iets over in de Elsevier (?) stond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89084291
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:28 schreef innepin het volgende:

[..]

Hee, gefeliciteerd met je aankoop *O* En tof van je apothekerskast. Dat je er maar veel plezier van mag hebben ;) Ik voel me helemaal nuttig hier, haha. en ik heb zélf niet eens een apothekerskast :')

Ik vind die deadline van 1 december wel heel snel zeg :o Succes@!
Elke keer dat ik een pak rijst uit de kast trek zal er eventjes door m'n hoofd gaan dat ik het allemaal aan innepin te danken heb. :Y)

Ja, die deadline is idioot snel. Er is weinig tijd om vragen te stellen, wijzigingen door te voeren en die door te geven voor de deadline. Wij zitten er bovenop, maar er moeten ook mensen zijn die er nu even geen tijd voor hebben of die iets laconieker zijn.

Het is wel fijn dat de aannemer het snel probeert te doen, want dat scheelt ons allemaal geld. En ik moet zeggen dat er heel vlot en netjes gereageerd wordt op vragen en verzoeken. Het is een prettige samenwerking.

Oh, en niet alles hoeft voor 1 december doorgegeven te zijn. Het gaat alleen om bouwkundige wijzigingen, een deel van het elektrawerk, loodgieterwerk en indeling keuken en badkamer. Maarja, als je dan toch bezig bent... We zien het niet zitten om nog telkens de hort op te moeten als de baby er al is, dus we proberen de knopen maar zo snel mogelijk door te hakken.
pi_89084389
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor de tip, Clubsoda! Mijn schoonouders lezen de Volkskrant, dus ik zal vragen of ze het stuk voor ons apart willen houden. Ik heb begrepen dat er pas ook iets over in de Elsevier (?) stond.
Het staat in de Wonen-bijlage, vond het een leuk stuk, maar gut, wat weet ik nou verder ook van wonen in Amsterdam(-Noord)? :+
pi_89084455
Het doet me deugd dat we als een soort visionaire stroming gezien worden.
pi_89084589
Pioniers zijn jullie! Laat je weten hoe lang het duurt voordat je het "Noordgevoel" te pakken hebt? :+
pi_89084901
:D

Ik ben wel erg benieuwd naar het stuk, want ik heb het idee dat vooral de bijzondere elementen van Noord eruit worden gelicht. Denk aan bijvoorbeeld het project Overhoeks: dat is geweldig (en duur!) wonen net over het IJ. Mensen als wij gaan naar Noord voor een suffe rijtjeswoning. Ik zou het spannender willen doen klinken, maar dat is het nu eenmaal niet.
pi_89086447
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Elke keer dat ik een pak rijst uit de kast trek zal er eventjes door m'n hoofd gaan dat ik het allemaal aan innepin te danken heb. :Y)
:D *;
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_89087014
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
:D

Ik ben wel erg benieuwd naar het stuk, want ik heb het idee dat vooral de bijzondere elementen van Noord eruit worden gelicht. Denk aan bijvoorbeeld het project Overhoeks: dat is geweldig (en duur!) wonen net over het IJ. Mensen als wij gaan naar Noord voor een suffe rijtjeswoning. Ik zou het spannender willen doen klinken, maar dat is het nu eenmaal niet.
Dat valt wel mee, het gaat er vooral over dat Noord ontdekt wordt door "jonge stadse mensen" die op zoek zijn naar meer ruimte, groen en een dorps gevoel, maar wel vlakbij de stad. Zie je, dan klinkt het direct niet meer suf! Overhoeks wordt wel genoemd, maar dan vooral om de bezorgdheid wordt uitgesproken dat er een tweedeling gaat ontstaan tussen het oude Noord dat aan het verpauperen en verpieteren is en het Noord voor yuppen met prachtige, onbetaalbare projecten. En dan zijn er nog wat tussenin-buurten, volgens mij is waar jullie gaan wonen dat ook, niet?
pi_89090671
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, het gaat er vooral over dat Noord ontdekt wordt door "jonge stadse mensen" die op zoek zijn naar meer ruimte, groen en een dorps gevoel, maar wel vlakbij de stad. Zie je, dan klinkt het direct niet meer suf! Overhoeks wordt wel genoemd, maar dan vooral om de bezorgdheid wordt uitgesproken dat er een tweedeling gaat ontstaan tussen het oude Noord dat aan het verpauperen en verpieteren is en het Noord voor yuppen met prachtige, onbetaalbare projecten. En dan zijn er nog wat tussenin-buurten, volgens mij is waar jullie gaan wonen dat ook, niet?
Oh, dat klinkt als een scherpe analyse! Zo ervaar ik dat zelf ook. Aan de IJ-oever worden mooie projecten opgetrokken die erg prijzig zijn en een vrij eenzijdig publiek trekken doordat er bijvoorbeeld geen eengezinswoningen met tuinen aanwezig zijn. Het is ook wel begrijpelijk, want het is een toplocatie. Het uitzicht is fantastisch en je bent gauw op Centraal Station en in het centrum.

Net daarboven ligt een heel aardig uitziend deel van Noord met wat oude, gezellige woningen die doen denken aan de woningen die je elders in Amsterdam binnen de ring aantreft. Hier zit veel sociale woningbouw tussen en daardoor is het er behoorlijk verpauperd. Erg, erg zonde. Wij zouden er op zich graag wonen in bijvoorbeeld een benedenwoning. Maar goed, hier staat ook vrij weinig te koop en de huizen zijn niet heel groot

Dan heb je nog de wijken met wat nieuwere bouw waardoor Amsterdam-Noord als bijnaam 'schotelantenne-city' heeft gekregen. Dit zijn de wijken bij uitstek die nu door de gemeente (vaak in samenwerking met de woningcooperaties) worden opgeknapt. Een deel wordt gerenoveerd en een deel wordt gesloopt. De slooplocaties krijgen veelal eengezinswoningen waarvan een deel voor de huur en een deel voor de verkoop is bestemd. Dat is wat in ons project ook het geval is. Ik denk dat de gemeente hiermee beoogt een gemengdere samenstelling van Noord te krijgen. Het biedt jonge gezinnen in ieder geval een kans om in de buurt van het centrum (en vaak ook het werk) te blijven wonen maar wel de ruimte, betaalbaarheid en het groen van Noord te hebben.

Het blijft een compromis en ik hoop dat het voor ons goed uitpakt. We vinden het niet heel makkelijk om uit Oost te vertrekken en we wonen momenteel heel goed wat burensamenstelling betreft.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 10:12:30 #111
5428 crew  miss_sly
pi_89168986
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:47 schreef Claudia_x het volgende:

Het blijft een compromis en ik hoop dat het voor ons goed uitpakt. We vinden het niet heel makkelijk om uit Oost te vertrekken en we wonen momenteel heel goed wat burensamenstelling betreft.
Wat klinkt dat bekend!
We zijn trouwens niet ingeloot voor onze woningkeuze in het project waar we voor gingen. Met in gedachten dat er in jullie project nog wat woningen te koop waren, hebben we dat boekje nog eens door gekeken, maar ik denk dat we dat toch niet gaan doen. De woningen zijn kleiner dan die in Amstelveen en daarbij (erg belangirjk voor mij) is het reizen naar mijn werk vanaf Noord nogal een onderneming, terwijl het vanuit Amstelveen heel gemakkelijk is.

We worden dus helaas definief geen buren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89169207
Jammer, miss! Zo zie je ook maar weer hoe belangrijk het is om je goed te oriënteren op de woningmarkt. Je weet nu dat je meer ruimte voor je geld kunt krijgen.

Het reizen is voor mij ook wel een punt geweest. Hiervoor woonden we op loopafstand van treinstation Amstel. Nu moet ik al elke werkdag met de fiets naar Amstel, en als we straks in Noord wonen zal ik met de fiets naar Centraal moeten en van daaruit duurt het nog langer om in Utrecht te komen. Dat is erg jammer. Maar goed, misschien pak ik tegen die tijd de auto wel.

Voor ons is Amstelveen een slechte optie vanwege reistijd: mijn vriend werkt in het centrum en vanuit Noord doet hij daar niet langer over dan vanuit Oost.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 10:23:07 #113
5428 crew  miss_sly
pi_89169310
Zeker in Amsterdam vind ik de reistijd wel belangrijk, ook met het oog op opvang voor je kind enzo. Ik werk vlakbij WTC. Als de Noord-Zuidlijn er eenmal ligt, zou het vanuit Noord ook nog goed te doen zijn, maar voor die helemaal naar WTC gaat, zijn we een flink aantal jaren verder.
Vanuit Amstelveen kan ik met de sneltram, dat gaat prima!

Ruimte is niet het belangrijkste, hoor. Integendeel. Maar goed, nu is het afwachten of er nog mensen afvallen ofzo. Jammer, want we waren gisteren even bij Ikea en ik heb toch best wel wat ideetjes opgedaan :D ik was alweer klaar voor een verhuizing en woninginrichting :P
pi_89169416
Lastig is dat: je moet enthousiast raken over iets om je voor te kunnen stellen dat je er woont, maar de teleurstelling is dan ook groter. Nou ja, misschien wordt het nog wat! En anders vinden jullie wel een alternatief. Best bijzonder trouwens, dat jullie gewoon niet ingeloot zijn. De meeste nieuwbouwprojecten verlopen vrij stroef.

Ik heb gister even op de site van Koers Noord gekeken en daar is nog steeds geen nieuws op te vinden, terwijl dat project ongeveer tegelijkertijd met Marjolein van start zou gaan. Ik ben blij dat we daar niet voor gekozen hebben.

Het duurt nog een tijd voor de Noord-Zuidlijn volledig in gebruik is, dus daar zou ik inderdaad niet op gokken. Dat is meer langetermijndenken. Er is wel een kans dat het noordelijke deel van de lijn eerder open gaat, maar daar heb jij niet veel aan.
pi_89169458
Wij hebben trouwens gister de handtekeningen onder de keukenofferte gezet. Nu nog beslissen wat voor tegels we erbij nemen. De keuken is wit, het blad is grijs, de vloer zal waarschijnlijk ook een grijstint worden. Ik denk dat de tegels gewoon wit gaan worden.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 10:42:03 #116
5428 crew  miss_sly
pi_89169991
Ik vond het ook vrij bizar dat dit project kennelijk in een keer 100% verkocht zou zijn :o maar goed, het is de eerste inschrijvijngsronde, dan volgen de verkoopgesprekken, dan vallen er nog mensen af. De vraag is natuurlijk of er ook daadwerkelijk een 100% verkoop ís.

De keuken is dus gekozen! Leuk. En uiteindelijk de keukenleverancier die door deprojectontwikkelaar was geadviseerd of een hele andere? Bij hoeveel ben je geweest?
pi_89172489
Oh, maar dat klinkt alsof jullie een goede kans maken. Er zitten heus mensen tussen die zich inschrijven als dat vrijblijvend kan, maar die er niet aan vast willen zitten. Of is het niet geheel vrijblijvend?

We zijn bij 2 keukenboeren geweest: de leverancier die aan het project verbonden is (maar daar zitten verder geen voordelen aan, want de keuken zit niet bij het huis inbegrepen en de keuken mag pas geïnstalleerd worden als de aannemer klaar is) en een bedrijf waar mijn schoonzus en zwager niet lang geleden hun keuken hebben gekocht. Die laatste is het geworden. We zijn geen echte shoppers of afdingers. We konden de keuken na een kleine onderhandeling voor ongeveer 10.000 euro krijgen en dat vonden we wel prima.
pi_89196340
Inspiratie gevraagd!

In onze toekomstige slaapkamer houden we best veel ruimte over, ongeveer 2 bij 3 meter. Wat zou een handige of leuke invulling van die ruimte zijn? Een kaptafel heb ik niet nodig (make-up, wat is dat?) en extra kastruimte is handig maar ook wat ongeïnspireerd. Er moet sowieso iets van een spiegel komen en ruimte om wat kleding op te gooien. Wie heeft een leuk idee?
pi_89196933
Wij hebben dat straks ook denk ik Claudia, ik denk dat wij er tzt (lees: als het schip met geld langs komt....first things first) een lage kast neerzetten met een flatscreen erop.
Denk ik....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89197064
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Inspiratie gevraagd!

In onze toekomstige slaapkamer houden we best veel ruimte over, ongeveer 2 bij 3 meter. Wat zou een handige of leuke invulling van die ruimte zijn? Een kaptafel heb ik niet nodig (make-up, wat is dat?) en extra kastruimte is handig maar ook wat ongeïnspireerd. Er moet sowieso iets van een spiegel komen en ruimte om wat kleding op te gooien. Wie heeft een leuk idee?
Het is wel typisch Nederlands om elke open ruimte helemaal te willen vullen met meubeltjes. Terwijl er niks mooier is dan een lege ruimte. :)
pi_89197458
Overigens; als ik een ruimte van 2 bij 3 over zou hebben;

pi_89200365
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is wel typisch Nederlands om elke open ruimte helemaal te willen vullen met meubeltjes. Terwijl er niks mooier is dan een lege ruimte. :)
Mee eens! In dit geval wordt de ruimte er wel wat onevenwichtig door, want aan de andere kant van de kamer is het allemaal niet zo ruim opgezet.

Ik begrijp zo'n stoel wel, maar ik zou liever niet iets in de kamer zetten wat helemaal niet gebruikt wordt. Een kast met televisie vind ik weer het andere uiterste: het blijft een slaapkamer en daar heb ik liever geen televisie. Ik vind het hotelidee wel tof, namelijk om een tafeltje en stoel neer te zetten. Maarja, ook daarvoor geldt: wordt toch niet gebruikt. Een dressoir kan altijd, en een andere optie is om er wat boekenkasten neer te zetten en kussens op de grond te gooien (kunnen de kinderen er fijn lezen).
pi_89200625
Ik vond het ook al niet echt wat voor jou Claudia, een tv in de slaapkamer.
Ik vind het wel fijn....lekker op tijd naar bed, dan in bed nog even tv kijken
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89201198
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vond het ook al niet echt wat voor jou Claudia, een tv in de slaapkamer.
Ik vind het wel fijn....lekker op tijd naar bed, dan in bed nog even tv kijken
Oh, ik begrijp het wel, hoor! Maar wij zijn slechte slapers en hebben er baat bij om de slaapkamer alleen voor slapen te houden. Het dwingt me om, als ik vroeg naar bed ga en nog niet genoeg slaap heb, een boek te lezen of een puzzel te maken in plaats van tv te kijken. Maar ik neem ook wel eens een laptop mee. :Y)
pi_89201565
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Inspiratie gevraagd!

Wij hebben het dressoir uit de huiskamer naar boven gesleept paste precies onder het raam, opbergruimte en van die kussens erop waar ik de kleding op leg lekker onder het open raam O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')