abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89084120
Dank voor de tip, Clubsoda! Mijn schoonouders lezen de Volkskrant, dus ik zal vragen of ze het stuk voor ons apart willen houden. Ik heb begrepen dat er pas ook iets over in de Elsevier (?) stond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89084291
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:28 schreef innepin het volgende:

[..]

Hee, gefeliciteerd met je aankoop *O* En tof van je apothekerskast. Dat je er maar veel plezier van mag hebben ;) Ik voel me helemaal nuttig hier, haha. en ik heb zélf niet eens een apothekerskast :')

Ik vind die deadline van 1 december wel heel snel zeg :o Succes@!
Elke keer dat ik een pak rijst uit de kast trek zal er eventjes door m'n hoofd gaan dat ik het allemaal aan innepin te danken heb. :Y)

Ja, die deadline is idioot snel. Er is weinig tijd om vragen te stellen, wijzigingen door te voeren en die door te geven voor de deadline. Wij zitten er bovenop, maar er moeten ook mensen zijn die er nu even geen tijd voor hebben of die iets laconieker zijn.

Het is wel fijn dat de aannemer het snel probeert te doen, want dat scheelt ons allemaal geld. En ik moet zeggen dat er heel vlot en netjes gereageerd wordt op vragen en verzoeken. Het is een prettige samenwerking.

Oh, en niet alles hoeft voor 1 december doorgegeven te zijn. Het gaat alleen om bouwkundige wijzigingen, een deel van het elektrawerk, loodgieterwerk en indeling keuken en badkamer. Maarja, als je dan toch bezig bent... We zien het niet zitten om nog telkens de hort op te moeten als de baby er al is, dus we proberen de knopen maar zo snel mogelijk door te hakken.
pi_89084389
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor de tip, Clubsoda! Mijn schoonouders lezen de Volkskrant, dus ik zal vragen of ze het stuk voor ons apart willen houden. Ik heb begrepen dat er pas ook iets over in de Elsevier (?) stond.
Het staat in de Wonen-bijlage, vond het een leuk stuk, maar gut, wat weet ik nou verder ook van wonen in Amsterdam(-Noord)? :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_89084455
Het doet me deugd dat we als een soort visionaire stroming gezien worden.
pi_89084589
Pioniers zijn jullie! Laat je weten hoe lang het duurt voordat je het "Noordgevoel" te pakken hebt? :+
pi_89084901
:D

Ik ben wel erg benieuwd naar het stuk, want ik heb het idee dat vooral de bijzondere elementen van Noord eruit worden gelicht. Denk aan bijvoorbeeld het project Overhoeks: dat is geweldig (en duur!) wonen net over het IJ. Mensen als wij gaan naar Noord voor een suffe rijtjeswoning. Ik zou het spannender willen doen klinken, maar dat is het nu eenmaal niet.
pi_89086447
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Elke keer dat ik een pak rijst uit de kast trek zal er eventjes door m'n hoofd gaan dat ik het allemaal aan innepin te danken heb. :Y)
:D *;
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_89087014
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

Ik ben wel erg benieuwd naar het stuk, want ik heb het idee dat vooral de bijzondere elementen van Noord eruit worden gelicht. Denk aan bijvoorbeeld het project Overhoeks: dat is geweldig (en duur!) wonen net over het IJ. Mensen als wij gaan naar Noord voor een suffe rijtjeswoning. Ik zou het spannender willen doen klinken, maar dat is het nu eenmaal niet.
Dat valt wel mee, het gaat er vooral over dat Noord ontdekt wordt door "jonge stadse mensen" die op zoek zijn naar meer ruimte, groen en een dorps gevoel, maar wel vlakbij de stad. Zie je, dan klinkt het direct niet meer suf! Overhoeks wordt wel genoemd, maar dan vooral om de bezorgdheid wordt uitgesproken dat er een tweedeling gaat ontstaan tussen het oude Noord dat aan het verpauperen en verpieteren is en het Noord voor yuppen met prachtige, onbetaalbare projecten. En dan zijn er nog wat tussenin-buurten, volgens mij is waar jullie gaan wonen dat ook, niet?
pi_89090671
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, het gaat er vooral over dat Noord ontdekt wordt door "jonge stadse mensen" die op zoek zijn naar meer ruimte, groen en een dorps gevoel, maar wel vlakbij de stad. Zie je, dan klinkt het direct niet meer suf! Overhoeks wordt wel genoemd, maar dan vooral om de bezorgdheid wordt uitgesproken dat er een tweedeling gaat ontstaan tussen het oude Noord dat aan het verpauperen en verpieteren is en het Noord voor yuppen met prachtige, onbetaalbare projecten. En dan zijn er nog wat tussenin-buurten, volgens mij is waar jullie gaan wonen dat ook, niet?
Oh, dat klinkt als een scherpe analyse! Zo ervaar ik dat zelf ook. Aan de IJ-oever worden mooie projecten opgetrokken die erg prijzig zijn en een vrij eenzijdig publiek trekken doordat er bijvoorbeeld geen eengezinswoningen met tuinen aanwezig zijn. Het is ook wel begrijpelijk, want het is een toplocatie. Het uitzicht is fantastisch en je bent gauw op Centraal Station en in het centrum.

Net daarboven ligt een heel aardig uitziend deel van Noord met wat oude, gezellige woningen die doen denken aan de woningen die je elders in Amsterdam binnen de ring aantreft. Hier zit veel sociale woningbouw tussen en daardoor is het er behoorlijk verpauperd. Erg, erg zonde. Wij zouden er op zich graag wonen in bijvoorbeeld een benedenwoning. Maar goed, hier staat ook vrij weinig te koop en de huizen zijn niet heel groot

Dan heb je nog de wijken met wat nieuwere bouw waardoor Amsterdam-Noord als bijnaam 'schotelantenne-city' heeft gekregen. Dit zijn de wijken bij uitstek die nu door de gemeente (vaak in samenwerking met de woningcooperaties) worden opgeknapt. Een deel wordt gerenoveerd en een deel wordt gesloopt. De slooplocaties krijgen veelal eengezinswoningen waarvan een deel voor de huur en een deel voor de verkoop is bestemd. Dat is wat in ons project ook het geval is. Ik denk dat de gemeente hiermee beoogt een gemengdere samenstelling van Noord te krijgen. Het biedt jonge gezinnen in ieder geval een kans om in de buurt van het centrum (en vaak ook het werk) te blijven wonen maar wel de ruimte, betaalbaarheid en het groen van Noord te hebben.

Het blijft een compromis en ik hoop dat het voor ons goed uitpakt. We vinden het niet heel makkelijk om uit Oost te vertrekken en we wonen momenteel heel goed wat burensamenstelling betreft.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 10:12:30 #111
5428 crew  miss_sly
pi_89168986
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:47 schreef Claudia_x het volgende:

Het blijft een compromis en ik hoop dat het voor ons goed uitpakt. We vinden het niet heel makkelijk om uit Oost te vertrekken en we wonen momenteel heel goed wat burensamenstelling betreft.
Wat klinkt dat bekend!
We zijn trouwens niet ingeloot voor onze woningkeuze in het project waar we voor gingen. Met in gedachten dat er in jullie project nog wat woningen te koop waren, hebben we dat boekje nog eens door gekeken, maar ik denk dat we dat toch niet gaan doen. De woningen zijn kleiner dan die in Amstelveen en daarbij (erg belangirjk voor mij) is het reizen naar mijn werk vanaf Noord nogal een onderneming, terwijl het vanuit Amstelveen heel gemakkelijk is.

We worden dus helaas definief geen buren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89169207
Jammer, miss! Zo zie je ook maar weer hoe belangrijk het is om je goed te oriënteren op de woningmarkt. Je weet nu dat je meer ruimte voor je geld kunt krijgen.

Het reizen is voor mij ook wel een punt geweest. Hiervoor woonden we op loopafstand van treinstation Amstel. Nu moet ik al elke werkdag met de fiets naar Amstel, en als we straks in Noord wonen zal ik met de fiets naar Centraal moeten en van daaruit duurt het nog langer om in Utrecht te komen. Dat is erg jammer. Maar goed, misschien pak ik tegen die tijd de auto wel.

Voor ons is Amstelveen een slechte optie vanwege reistijd: mijn vriend werkt in het centrum en vanuit Noord doet hij daar niet langer over dan vanuit Oost.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 10:23:07 #113
5428 crew  miss_sly
pi_89169310
Zeker in Amsterdam vind ik de reistijd wel belangrijk, ook met het oog op opvang voor je kind enzo. Ik werk vlakbij WTC. Als de Noord-Zuidlijn er eenmal ligt, zou het vanuit Noord ook nog goed te doen zijn, maar voor die helemaal naar WTC gaat, zijn we een flink aantal jaren verder.
Vanuit Amstelveen kan ik met de sneltram, dat gaat prima!

Ruimte is niet het belangrijkste, hoor. Integendeel. Maar goed, nu is het afwachten of er nog mensen afvallen ofzo. Jammer, want we waren gisteren even bij Ikea en ik heb toch best wel wat ideetjes opgedaan :D ik was alweer klaar voor een verhuizing en woninginrichting :P
pi_89169416
Lastig is dat: je moet enthousiast raken over iets om je voor te kunnen stellen dat je er woont, maar de teleurstelling is dan ook groter. Nou ja, misschien wordt het nog wat! En anders vinden jullie wel een alternatief. Best bijzonder trouwens, dat jullie gewoon niet ingeloot zijn. De meeste nieuwbouwprojecten verlopen vrij stroef.

Ik heb gister even op de site van Koers Noord gekeken en daar is nog steeds geen nieuws op te vinden, terwijl dat project ongeveer tegelijkertijd met Marjolein van start zou gaan. Ik ben blij dat we daar niet voor gekozen hebben.

Het duurt nog een tijd voor de Noord-Zuidlijn volledig in gebruik is, dus daar zou ik inderdaad niet op gokken. Dat is meer langetermijndenken. Er is wel een kans dat het noordelijke deel van de lijn eerder open gaat, maar daar heb jij niet veel aan.
pi_89169458
Wij hebben trouwens gister de handtekeningen onder de keukenofferte gezet. Nu nog beslissen wat voor tegels we erbij nemen. De keuken is wit, het blad is grijs, de vloer zal waarschijnlijk ook een grijstint worden. Ik denk dat de tegels gewoon wit gaan worden.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 10:42:03 #116
5428 crew  miss_sly
pi_89169991
Ik vond het ook vrij bizar dat dit project kennelijk in een keer 100% verkocht zou zijn :o maar goed, het is de eerste inschrijvijngsronde, dan volgen de verkoopgesprekken, dan vallen er nog mensen af. De vraag is natuurlijk of er ook daadwerkelijk een 100% verkoop ís.

De keuken is dus gekozen! Leuk. En uiteindelijk de keukenleverancier die door deprojectontwikkelaar was geadviseerd of een hele andere? Bij hoeveel ben je geweest?
pi_89172489
Oh, maar dat klinkt alsof jullie een goede kans maken. Er zitten heus mensen tussen die zich inschrijven als dat vrijblijvend kan, maar die er niet aan vast willen zitten. Of is het niet geheel vrijblijvend?

We zijn bij 2 keukenboeren geweest: de leverancier die aan het project verbonden is (maar daar zitten verder geen voordelen aan, want de keuken zit niet bij het huis inbegrepen en de keuken mag pas geïnstalleerd worden als de aannemer klaar is) en een bedrijf waar mijn schoonzus en zwager niet lang geleden hun keuken hebben gekocht. Die laatste is het geworden. We zijn geen echte shoppers of afdingers. We konden de keuken na een kleine onderhandeling voor ongeveer 10.000 euro krijgen en dat vonden we wel prima.
pi_89196340
Inspiratie gevraagd!

In onze toekomstige slaapkamer houden we best veel ruimte over, ongeveer 2 bij 3 meter. Wat zou een handige of leuke invulling van die ruimte zijn? Een kaptafel heb ik niet nodig (make-up, wat is dat?) en extra kastruimte is handig maar ook wat ongeïnspireerd. Er moet sowieso iets van een spiegel komen en ruimte om wat kleding op te gooien. Wie heeft een leuk idee?
pi_89196933
Wij hebben dat straks ook denk ik Claudia, ik denk dat wij er tzt (lees: als het schip met geld langs komt....first things first) een lage kast neerzetten met een flatscreen erop.
Denk ik....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89197064
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Inspiratie gevraagd!

In onze toekomstige slaapkamer houden we best veel ruimte over, ongeveer 2 bij 3 meter. Wat zou een handige of leuke invulling van die ruimte zijn? Een kaptafel heb ik niet nodig (make-up, wat is dat?) en extra kastruimte is handig maar ook wat ongeïnspireerd. Er moet sowieso iets van een spiegel komen en ruimte om wat kleding op te gooien. Wie heeft een leuk idee?
Het is wel typisch Nederlands om elke open ruimte helemaal te willen vullen met meubeltjes. Terwijl er niks mooier is dan een lege ruimte. :)
pi_89197458
Overigens; als ik een ruimte van 2 bij 3 over zou hebben;

pi_89200365
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is wel typisch Nederlands om elke open ruimte helemaal te willen vullen met meubeltjes. Terwijl er niks mooier is dan een lege ruimte. :)
Mee eens! In dit geval wordt de ruimte er wel wat onevenwichtig door, want aan de andere kant van de kamer is het allemaal niet zo ruim opgezet.

Ik begrijp zo'n stoel wel, maar ik zou liever niet iets in de kamer zetten wat helemaal niet gebruikt wordt. Een kast met televisie vind ik weer het andere uiterste: het blijft een slaapkamer en daar heb ik liever geen televisie. Ik vind het hotelidee wel tof, namelijk om een tafeltje en stoel neer te zetten. Maarja, ook daarvoor geldt: wordt toch niet gebruikt. Een dressoir kan altijd, en een andere optie is om er wat boekenkasten neer te zetten en kussens op de grond te gooien (kunnen de kinderen er fijn lezen).
pi_89200625
Ik vond het ook al niet echt wat voor jou Claudia, een tv in de slaapkamer.
Ik vind het wel fijn....lekker op tijd naar bed, dan in bed nog even tv kijken
pi_89201198
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vond het ook al niet echt wat voor jou Claudia, een tv in de slaapkamer.
Ik vind het wel fijn....lekker op tijd naar bed, dan in bed nog even tv kijken
Oh, ik begrijp het wel, hoor! Maar wij zijn slechte slapers en hebben er baat bij om de slaapkamer alleen voor slapen te houden. Het dwingt me om, als ik vroeg naar bed ga en nog niet genoeg slaap heb, een boek te lezen of een puzzel te maken in plaats van tv te kijken. Maar ik neem ook wel eens een laptop mee. :Y)
pi_89201565
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Inspiratie gevraagd!

Wij hebben het dressoir uit de huiskamer naar boven gesleept paste precies onder het raam, opbergruimte en van die kussens erop waar ik de kleding op leg lekker onder het open raam O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89301279
We hebben impressies van de keuken binnengekregen.

Plattegrond:

En dit wordt ons keukenblad (op de eerste foto is 'ie volgens mij wat donkerder dan in het echt):

Geen hoogkwalitatief blad. Steen is veel mooier, maar helaas ook veel duurder.

Ik denk dat we gewoon witte tegels nemen in de keuken.
pi_89303818
De tegels voor badkamer en toilet zijn ook uitgezocht! Crappy foto's volgen morgen.
pi_89315249
Wat een fijne, rustige indeling voor de keuken (maar dat had ik volgens mij al gezegd, maar nu zo duidelijk op het plaatje zie je het goed).

Ik ben erg benieuwd naar de tegels :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89315410
Mooie keuken claudia!
En wat voor materiaal is het blad dan?

En ben ook benieuwd naar je tegels. Wij zoeken nog tegels voor de bijkeuken, maar ook lastig hoor. Het wordt ws antraciet vloertegels en witte wandtegels, alleen moet dat niet teveel glimmen denk ik, dan wordt het zo badkameridee lijkt me
pi_89316085
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mooie keuken claudia!
En wat voor materiaal is het blad dan?

En ben ook benieuwd naar je tegels. Wij zoeken nog tegels voor de bijkeuken, maar ook lastig hoor. Het wordt ws antraciet vloertegels en witte wandtegels, alleen moet dat niet teveel glimmen denk ik, dan wordt het zo badkameridee lijkt me
Je hebt tegenwoordig heel veel niet glimmend gelukkig :Y

Mooi Claudia inderdaad heerlijk rustig!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_89317749
Het is niet goed gelukt om de kleur van de tegels goed vast te leggen met de iPhone. Maar goed, het is een impressie.

In de badkamer hebben we gekozen voor een donkergrijze, matte vloertegel van 30x30 met witte, hoogglans muurtegels van 20x40. Om het bad en tegen de leidingschacht achter het toilet laten we de vloertegel doorlopen in 30x60. De voegen tussen de vloertegels zijn antracietkleurig (halleluja!).

Ik had aanvankelijk een iets lichtere tegel in gedachten voor de badkamer, maar we vonden het werkje in deze tegel meteen mooi:

Links is de muurtegel te zien (wij nemen geen sierrand, daar heb ik een hekel aan):

Het door laten lopen van de vloertegel om het bad heen zal er ongeveer zo uitzien (maar dan niet in deze bruine kleur, vanzelfsprekend):

Voor het toilet waren we gauw klaar. We zagen een showroomopstelling die helemaal naar onze smaak was (sierrand uitgezonderd). De vloertegel is lichtgrijs, mat (30x30) en de muurtegel is wit, mat (25x40). Achter het toilet zit een soort mozaïektegel in dezelfde kleur als de vloertegel. De voegen in het toilet zijn lichtgrijs, ook tussen de witte tegels in. Daar ben ik blij mee!

Deze foto laat zien dat het grijs niet zo donker is als op de foto hierboven:

pi_89317937
Oh die kleine tegeltjes in het toilet zijn mooooooooi O+

De rest ook hoor, maar ik ben verliefd op je kleine tegeltjes O+
pi_89318070
Voorts hebben we vandaag besloten om allerlei dingen die we aanvankelijk in de badkamerofferte hadden laten opnemen te schrappen. Zo vinden we de wastafel en het meubel eromheen te duur (de door de badkamerleverancier vermelde bedragen bleken exclusief montage en BTW te zijn). Het suffe van zo'n meubel is bovendien dat het niet te dicht op het bad mag staan (door het water kan het meubel aangetast raken) waardoor het te dicht bij de deur komt te staan en de doorloop wel heel klein wordt.

We hebben dus besloten dat we vrijwel alles in de badkamer volgens de standaardopties laten opleveren, maar dan zonder spiegel en plankje boven de wastafel. We zoeken t.z.t. wel een goedkopere spiegel uit (misschien een spiegelkast) en we weten nog niet hoe we genoeg opbergruimte in de badkamer gaan scheppen.
pi_89318314
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:28 schreef Stiemie het volgende:
Oh die kleine tegeltjes in het toilet zijn mooooooooi O+

De rest ook hoor, maar ik ben verliefd op je kleine tegeltjes O+
Ik vind ze ook leuk! We hebben overwogen om mozaïektegels in de badkamer te gebruiken (zie de tweede foto), maar ik ben toch bang dat ik er gauw op uitgekeken raak. Dat vind ik sowieso wel het moeilijke van het uitzoeken van dit soort spul. Ik wil niet dat het te modegevoelig is, maar ik wil ook niet alles héél standaard zoals ik gewend ben van huurwoningen. En het mag er wel strak uitzien, maar ook niet te designachtig, zeg maar. Uiteindelijk wil ik toch gewoon een knus huis. Nu weet ik wel dat je dat laatste ook kunt doen met goede accessoires en zo.
pi_89319838
Claudia, wat een toffe dingen heb je uitgekozen!
En ik vind het helemaal 'jou' om een hekel te hebben aan sierranden _O- (ik ook overigens, vind het helemaal niks).

Volgens mij lijken jouw badkamervloertegels best op die van ons, alleen hebben wij een lichtere grijze tegel voor de vloer gekozen. Wel ook met zo'n licht patroon erin. En ook wit op de muren. :)
pi_89320171
Het wordt wel mooi, denk ik, qua kleuren. Het zijn alleen wel heel veel verschillende tegeltjes.
pi_89320186
Touché, innepin! :D Zo'n sierrand is voor mij net zoiets als een strikje of een embleem op een kledingstuk. Weg ermee! De tegelboer zegt dan nog dat je een liftkokergevoel krijgt zonder sierrand. Maar goed, liever een lifkokergevoel dan een sierrand.

Ik ben benieuwd naar jullie vloertegels! Ik denk dat ik iets lichter heel mooi vind. Wij hebben geprobeerd zoveel mogelijk uit het standaardassortiment (eventueel met upgrades) te kiezen. Het is misschien maar goed ook dat de keuzemogelijkheden daardoor al wat beperkt waren. Hoe meer keuze je hebt, hoe moeilijker het vaak wordt.
pi_89320283
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef k_man het volgende:
Het wordt wel mooi, denk ik, qua kleuren. Het zijn alleen wel heel veel verschillende tegeltjes.
Bedoel je in de badkamer of in het toilet? Of allebei? We hebben wel geprobeerd er rekening mee te houden. In de badkamer komen nu bijvoorbeeld 2 kleuren en 3 verschillende formaten voor.
pi_89320469
Wij hebben volgens mij ook een tintje lichter grijze tegel, en iets subtieler 'werkje'. Maar mooie tegels, vooral die kleintjes in de wc, helemaal fan van O+

En doe mij maar liever een liftkoker. Geen sierrandjes!! Helemaal met je eens.
pi_89320478
Alles bij elkaar. Waarom niet één vloertegel voor zowel toilet als badkamer en één wandtegel voor zowel badkamer als toilet?
pi_89321572
Oh, ik zie geen reden om badkamer en toilet uniform te houden. De vloer wil ik wel door het huis heen hetzelfde, maar verder mag het wel wat bonter (elke kamer een ander kleurtje, bijvoorbeeld).

We vonden de vloertegels in de badkamer verreweg het mooist, maar het toilet wilde ik heel graag lichter omdat het zo'n kleine ruimte is.
pi_89321635
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Touché, innepin! :D Zo'n sierrand is voor mij net zoiets als een strikje of een embleem op een kledingstuk. Weg ermee! De tegelboer zegt dan nog dat je een liftkokergevoel krijgt zonder sierrand. Maar goed, liever een lifkokergevoel dan een sierrand.

Ik ben benieuwd naar jullie vloertegels! Ik denk dat ik iets lichter heel mooi vind. Wij hebben geprobeerd zoveel mogelijk uit het standaardassortiment (eventueel met upgrades) te kiezen. Het is misschien maar goed ook dat de keuzemogelijkheden daardoor al wat beperkt waren. Hoe meer keuze je hebt, hoe moeilijker het vaak wordt.
Ha ja precies, om die strikjesaversie van jou moest ik er ook aan denken, het klopt wel helemaal :P En ik vind het maar raar, die opmerking van de tegelboer. Alsof elke badkamer een sierrand moet hebben?! Bij ons zijn ze er helemaal niet over begonnen.

Ik ben ook benieuwd naar onze vloertegels, heb er geen foto van... ik zou haast vergeten hoe ze eruitzien!
pi_89321765
Nou, de opmerking van de tegelboer had vooral met het toilet te maken. En ik begrijp zijn argumentatie wel: voor mij was dat de reden om aanvankelijk het toilet niet tot aan het plafond maar tot ongeveer 1.20 meter hoogte te laten betegelen. Het voelt al gauw zo claustrofobisch in een toilet. Maar door de variatie in tegels vind ik het nu wel best zo; een sierrand zou voor mij de boel verpesten en alsnog tot halverwege laten betegelen zou maf staan.
pi_89324586
Mooi Claudia, zowel je keuken als de tegels.
Leuk juist dat het verschillende tegels zijn, maar in sfeer wel hetzelfde. En de leistenen tegels op de vloer in de badkamer vind ik erg mooi.

Beetje raar om in de wc ook nog een sierrand toe te voegen. Er zijn al 3 soorten tegels. Er zijn nog wel meer dimensies dan liftkoker of bonte kermis.
De beste man wilde natuurlijk nog wat extra werk verrichten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89325313
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik zie geen reden om badkamer en toilet uniform te houden. De vloer wil ik wel door het huis heen hetzelfde, maar verder mag het wel wat bonter (elke kamer een ander kleurtje, bijvoorbeeld).

We vonden de vloertegels in de badkamer verreweg het mooist, maar het toilet wilde ik heel graag lichter omdat het zo'n kleine ruimte is.
Eh, de vloer is toch helemaal niet hetzelfde? :?

Het wordt een beetje chaotisch zo. Alsof iemand van elke bladzijde uit de tegelcatalogus iets wilde hebben. Allerlei afmetingen door elkaar, hier glans, daar mat. En, oh ja, doe ook nog maar een mozaëkje. :P

Waarom matte wandtegels in het toilet en glanzend in de badkamer? Ik snap dat je de vloertegel doorzet op de badrand, maar waarom moet dat dan weer een heel andere afmeting zijn dan de vloer- en wandtegels? Neem gewoon dezelfde maat als de wandtegels. Of als de vloertegels. En realiseer je je dat je allerlei verspringende voegen gaat krijgen, daar waar de verschillende maten bij elkaar komen? Wat zo ongeveer op elke aansluiting is, aangezien je op elke oppervlakte een andere tegel hebt.

Gelukkig zijn de kleuren rustig, anders was het helemaal een chaos geworden.
pi_89325398
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 23:09 schreef oeke het volgende:
En de leistenen tegels op de vloer in de badkamer vind ik erg mooi.
Leisteen? Mis ik iets? Het is toch gewoon een keramische tegel? :?
pi_89325766
Met vloer bedoelt Claudia volgens mij niet de badkamer of wc vloer maar de gewone vloer in het huis.

En wat het leisteen betreft, ik heb dat inderdaad niet duidelijk omschreven, het 'werkje' doet mij sterk denken aan leisteen en daar houd ik van.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89330711
Ik vind het mooi Claudia!
Vraag: wat voor voeg nemen jullie tussen de witte tegels??
Wit? of zilvergrijs? (of nog iets anders)
De makelaar raadde ons witte voegen af omdat het zo gauw vies wordt, maar ik vind dat toch wel het mooiste lijken....heb jij daar nog iets zinnigs over te zeggen?
pi_89331190
Met de vloer bedoelde ik inderdaad de vloer door het hele huis heen. Marmoleum leent zich er uitstekend voor om in iedere ruimte net iets anders te doen, maar dat vind ik te bont als basis.

Ik begrijp je argumenten, k_man, maar ik ben geloof ik net niet zo dol op strak, gelikt en consequent doorgevoerd als jij. De keuzes die we nu gemaakt hebben, hebben we in showroomopstellingen gezien en vinden we mooi, rustig en verre van chaotisch. Verspringende voegen geven de badkamer nu juist een wat speelser gevoel. Als alles naadloos in elkaar over zou lopen zou ik een kriegel gevoel krijgen, het gevoel in een designhuis te leven. Een badkamer is nota bene al zo klinisch.

We houden van een rustige basis, maar ook van bont, vrolijk en knus. In twee ruimtes op twee verschillende verdiepingen hoeft wat mij betreft niet hetzelfde te gebeuren. Toegegeven, de stijlbreuk zou te groot zijn als de badkamer modern was en het toilet kitscherig, maar daar is geen sprake van.

Ik heb trouwens niet eens de moeite gedaan om te vragen wat voor soort tegel het was, want met ons budget kunnen we ons geen mooie materialen veroorloven. We kiezen dus maar gewoon wat we er aardig uit vinden zien en nemen voor lief dat het niet the real mccoy is. Het lijkt me wel super om ooit een huis te laten bouwen waarin wél alles zorgvuldig gekozen en grondig aangepakt kan worden, want dat is toch het allermooiste. Dit is een beetje ons Leenbakkerhuis. *; :+
pi_89331289
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 07:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het mooi Claudia!
Vraag: wat voor voeg nemen jullie tussen de witte tegels??
Wit? of zilvergrijs? (of nog iets anders)
De makelaar raadde ons witte voegen af omdat het zo gauw vies wordt, maar ik vind dat toch wel het mooiste lijken....heb jij daar nog iets zinnigs over te zeggen?
Tussen de vloertegels in de badkamer komt een antracietkleurige voeg, tussen de muurtegels in de badkamer een witte voeg en in het toilet zit tussen alle tegels een zilvergrijze voeg. Tussen donkere tegels wilde ik sowieso geen witte voeg, want witte voegen zien er veel vlugger ranzig uit. Ik heb alleen getwijfeld over de voegkleuren tussen de witte tegels.

Mijn ervaring is dat de voegen tussen muurtegels in het toilet wel heel snel ranzig worden maar die in de badkamer niet. Een uitzondering op dat laatste zijn de voegen in de douchecabine die dicht tegen de vloer aan zitten, maar die krijg ik heel makkelijk schoon met wc-eend (de blauwe; dat is sowieso fantastisch spul, al moet je wel even goed opletten of het je kranen en zo niet aantast). Nou ja, goed, in de badkamer vond ik wit op wit mooier en zag ik geen praktische bezwaren, en in het toilet is de gloed toch al zo grijzig dat de zilvergrijze voeg amper opvalt (sterker nog, ik vond het mooi).

Kortom: als het gaat om voegen tussen witte tegels in de badkamer of bijkeuken dan zou ik lekker witte voegen nemen als je die het mooiste vindt!
pi_89331386
Ik zal wel nog even nadenken over de verschillende maten voor de liggende tegels, k_man. Je hebt denk ik wel gelijk dat dat too much kan zijn. Ik wacht de offerte nog even af en laat het van de prijs afhangen of we gaan downsizen of upgraden.
pi_89331515
ik was je topic kwijt :o

Jemig wat wordt het mooi zeg!! je keuken ooooh O+ O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89333580
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:23 schreef Claudia_x het volgende:
In twee ruimtes op twee verschillende verdiepingen hoeft wat mij betreft niet hetzelfde te gebeuren.
Ik had daar niet bij stilgestaan, maar het scheelt inderdaad wel. Bij mij (appartement) is de deur van de badkamer naast de deur van het toilet. Dan is het al wat merkwaardiger als in de ene ruimte iets anders gebeurt dan in de andere.

Desondanks;
quote:
het gevoel in een designhuis te leven.
O+ :P
pi_89333697
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:25 schreef k_man het volgende:

Ik had daar niet bij stilgestaan, maar het scheelt inderdaad wel. Bij mij (appartement) is de deur van de badkamer naast de deur van het toilet. Dan is het al wat merkwaardiger als in de ene ruimte iets anders gebeurt dan in de andere.
Dat is in ons huidige appartement ook zo. Beide deuren zitten ongeveer tegenover elkaar.

Er zijn weinig dingen waar ik me echt zorgen om maak, maar een paar ervan zijn:

- Ga ik het huis niet foeilelijk vinden als ik er straks voor sta? (Mijn smaak is toch meer de stijl waarin de twee-onder-een-kappers zijn gebouwd die ertegenover staan.)
- Is het niet maf om een raam te hebben dat achter het keukenblok verdwijnt?
- Pakken onze meer- en minderwerkkeuzes wel goed uit?
- Hoe zal het zijn om in een huis met verschillende verdiepingen te leven in plaats van een appartement?
pi_89334895
Claudia, als ik straks even mijn bed uit kan zal ik eens foto's van onze badkamer en wc laten zien. Wij hebben ongeveer dezelfde tegel keuzes gemaakt. Alleen hebben we wel maar tot de helft laten tegelen in de wc.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89335156
Ja, lijkt me leuk, mefke!
pi_89376577
Ik heb het artikel in de Volkskrant over de trek naar Amsterdam-Noord even ingescand voor de geïnteresseerden. Hier staat een pdf-file.

pi_89795864
Een vraag voor de ervaringsdeskundigen! We hebben de mogelijkheid gekregen om de trap naar de zolder dicht te laten maken. Heeft dat duidelijke voordelen? Ik stel me zo voor dat het met jonge kinderen wel handig kan zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 december 2010 @ 10:51:02 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89795953
met jonge kinderen is het een voordeel dat je de deur af kunt sluiten, maar ook met tocht/kou is het prettiger als je de deur af kunt sluiten lijkt me :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89796282
Oh, ik bedoel alleen de gedeeltes tussen de traptreden in. Het voordeel van een deur zie ik wel, want dan hoef je inderdaad niet met traphekjes te klooien en je isoleert het geluid op zolder ook wat meer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 11:14:15 #161
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89796341
Een dichte trap is wel prettig vind ik. Zeker met kleine kinderen. Het is veiliger voor ze. Zonder het kinderen-aspect zou het me niet zo heel veel uitmaken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_89796393
Hm, dan moeten we gauw bedenken of dat 325 euro waard is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 11:29:38 #163
13151 crew  Rewimo
pi_89796698
Tja, dat moet je zelf bepalen ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_89796948
Het tikt idioot snel aan allemaal. Maar goed, het is natuurlijk wel heel fijn om de keuze te hebben!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 11:43:05 #165
13151 crew  Rewimo
pi_89797024
Wonen is duur ja, 't is dat je wel moet hè? ;)
pi_89797097
Het vervelende van al die keuze-opties is dat je ineens het gevoel krijgt dat je het allemaal nodig hebt. Een dimmer in de badkamer, hoe heb ik ooit zonder gekund?! We laten dus vrij uitgebreide offertes opstellen en als we de totaalbedragen zien besluiten we alsnog van vrijwel alle meerwerkopties af te stappen. De onderaannemers zullen blij zijn met ons. :+
pi_89797209
was je topic helemaal vergeten :@
shame on me!
maar schiet allemaal aardig op, keuken en badkamer O+

ik zou persoonlijk voor een open trap kiezen :+ ,
maar ik denk dat het in jullie huis een dichte mooier is, ik vind een dichte vaak wat warmer en sfeervoller. En het is natuurlijk wat veiliger.
~ Bonito La Risa ~
pi_89797282
Ja ach, esthetisch interesseert het me niet zo wat er tussen de eerste en tweede verdieping gebeurt. Ik vraag me vooral af of een dichte trap zo handig is met kleine kinderen dat het een paar honderd euro waard is.
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:54:02 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_89797336
Weeg je ook mee wat er aan tijd en kosten mee gemoeid zijn als je pas later besluit dat het toch wel handig is? Dan misschien liever direct nu al doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_89797461
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:54 schreef Lienekien het volgende:
Weeg je ook mee wat er aan tijd en kosten mee gemoeid zijn als je pas later besluit dat het toch wel handig is? Dan misschien liever direct nu al doen.
Dat is het eerste argument dat ik altijd gebruik als vriendlief zegt dat iets toch niet nodig is. :+

Als we het niet meteen laten doen is de kans klein dat het er nog van komt. En aangezien de zolder ook een kinderspeelplek zal worden is het misschien niet zo gek om de trap zo 'robuust' mogelijk te maken. Ik vind zelf open trappen stiekem ook altijd een beetje eng.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 12:06:23 #171
13151 crew  Rewimo
pi_89797629
Van zelf doen komt vaak niks inderdaad.

Vandaar dat Christans kamer nu eindelijk door een schilder onder handen genomen wordt :')
pi_89797815
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:06 schreef Rewimo het volgende:
Vandaar dat Christans kamer nu eindelijk door een schilder onder handen genomen wordt :')
pi_89804972
Als jij en de kindjes de zoldertrap vaak zullen gaan gebruiken, dan is een dichte trap wel erg fijn.
Het blijft, zeker als ze klein zijn, toch een beetje eng met uitglijden e.d.

Als je de trap niet vaak gaat gebruiken en dan ook nog vooral alleen zelf (bijv als de zolder een opslag plek wordt) dan kun je net zo goed een open trap hebben. Tegen de tijd dat de kinderen hem dan gaan gebruiken zijn ze al groot genoeg en tot die tijd een traphek ervoor.
pi_89805899
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is het eerste argument dat ik altijd gebruik als vriendlief zegt dat iets toch niet nodig is. :+

Als we het niet meteen laten doen is de kans klein dat het er nog van komt. En aangezien de zolder ook een kinderspeelplek zal worden is het misschien niet zo gek om de trap zo 'robuust' mogelijk te maken. Ik vind zelf open trappen stiekem ook altijd een beetje eng.
ik zou persoonlijk de trap dichtmaken als het een kinderspeelkamer word. dan kunnen ze zelfstandig naar boven gaan spelen en hoef je zelf niet steeds mee te lopen omdat je bang bent dat ze vallen(die kans is wel wat groter met een open trap)
pi_90531157
Had ik al gezegd dat we besloten hebben de trap inderdaad maar dicht te laten maken?

Gister hebben we op een van de mooiste plekjes van Amsterdam de boel bij de notaris geformaliseerd. Fijn dat dat nog even voor de bevalling kon. We wachten nog op een paar (aangepaste) offertes, maar verder is alles inmiddels wel afgehandeld.

Oh, en wat ik heel leuk vind is dat een lurkster binnenkort een informatief gesprek heeft om te bekijken of een van de resterende woningen iets voor haar is! Ik heb begrepen dat er nog drie woningen over zijn. Misschien worden we wel buren, want juist de twee woningen naast ons waren lange tijd nog vrij! :D
pi_90754886
Prachtplek om te wonen hey. :Y

Heb jij je PMs ontvangen uitstaan?
Ik pas iig niet door je brievenbus.
pi_90756864
Mijn inbox zat vol! Ik heb weer ruimte gemaakt.
pi_91561498
Gefeliciteerd met jullie dochtertje!! *O*
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:31:58 #179
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_91567291
Gefeliciteerd met de kleine. :)

Ik ben zelf opgegroeid in de Banne 2, dus ken de buurt wel aardig.
In die omgeving had je vroeger veel magnetische straling door een onderstation op de Klaprozenweg.(iets voorbij de Praxis). Ik had helaas ook een klasgenoot bij wiens moeder borstkanker was geconstateerd (nu wel genezen), de verhalen deden dan ook de ronde dat het onderstation hier de oorzaak van was. Maar goed, ik heb het dan over de jaren negentig.

Zie rapport GGD uit 2006 :

*een onderstation

23. Noord Klaprozenweg (Klaprozenweg)
Aan de Zuid-Westelijke kant van dit open veld ligt de 0,4 contour op een aantal meters
van het NUON terrein en relatief dicht bij een aantal woonboten. Ongeveer halverwege
ligt onder de weg een kabeltracé. Er ligt een woonboot dicht tegen het kabeltracé en het
open veld station.
Rond de woonboot zijn aanvullende metingen gedaan. De 0,4 contour lag op de steiger.
De hoogst gemeten waarde binnen lag rond de 0,3 T. Langdurig verblijf van kinderen
boven de 0,4 contour is hier niet mogelijk. Er zijn hier dan ook geen maatregelen nodig
.

http://www.gezond.amsterd(...)e-over-onderstations

Hier kun je de streetview locatie zien ten opzichte van de Kamperfoelieweg. (jullie buurt)

Hier kun je meer lezen over Elektromagnetische velden :

http://www.milieucentraal(...)magnetische%20velden

Ik ga er dan ook vanuit dat er in het bestemmingsplan al hier rekening mee is gehouden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Muridae op 20-01-2011 11:17:18 ]
pi_92171645
Claudia zijn er nog nieuwe updates?
pi_92171847
Er is niet echt nieuws. We hebben geloof ik alle meer- en minderwerkopties geregeld, we zijn eind december bij de notaris geweest om de koop officieel te laten maken en nu kunnen we de bouw dus rustig volgen. Eigenlijk moeten we binnenkort eens langsrijden om foto's te maken.

Van een medeforumgebruiker heb ik wat foto's gekregen waarop te zien is dat het karkas van een deel van de huizen (de huurwoningen) al staat! :o Ze lijken dus aardig doorgewerkt te hebben tijdens de naarste winterperiode.

Een van de dingen die we echt nog moeten doen is een showroom bezoeken om Marmoleumvloeren te bekijken. En ik kan in de komende maanden eens na gaan denken over de inrichting van de kinderkamers.
pi_92172009
Oh spannend zeg dat het zo opschiet! *O*

Dat lijkt me het allerleukste van een nieuw huis. Dat ik dan 2 kinderkamers mag inrichten O+ Heb nu al een hele map met leuke dingen die ik dan zou willen, al weten we nu nog niet waar we dan willen wonen :')
pi_92172350
Zoiets als zo'n map wil ik dus ook gaan maken! Gewoon lekker rustig ideeen opdoen. Ik wil dat de kinderkamers meteen af zijn als we er gaan wonen. Onze slaapkamer en werkkamer zullen we vermoedelijk als we er eenmaal zitten afmaken.
pi_92172425
Ik heb zo'n ringband van de hema met showmappen erin en dan gaat steeds alles wat ik tegenkom erin. Lekker bladeren en fantaseren O+
pi_92172548
En als je het dan in de praktijk mag brengen weet je het ineens niet meer. :'(

Ik twijfel nu al over de kleur van Ivans kamer. Wil ik het groen dat hij hiervoor had, wil ik de kleur blauw houden die hij nu heeft, of ga ik op een heel andere kleur over?
pi_92172984
Nou ja voor Linde is het niet zo heel ingewikkeld vrees ik :') Zal ik roze met wit doen of roze met rood? :X
pi_92173017
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:42 schreef Stiemie het volgende:
Nou ja voor Linde is het niet zo heel ingewikkeld vrees ik :') Zal ik roze met wit doen of roze met rood? :X
:D!
pi_92173107
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
En als je het dan in de praktijk mag brengen weet je het ineens niet meer. :'(

Ik twijfel nu al over de kleur van Ivans kamer. Wil ik het groen dat hij hiervoor had, wil ik de kleur blauw houden die hij nu heeft, of ga ik op een heel andere kleur over?
blauw en groen samen :Y
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 18:07:44 #189
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_92183440
Wat voor meer/minderwerk heb je nu uiteindelijk besloten om uit te laten voeren ? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 15-02-2011 18:41:23 ]
pi_95862818
Benieuwd hoe het gaat met de bouw, dus een schopje :s)
pi_95869252
Ik schaam me rot, want de tweede verdiepingsvloer zit er inmiddels op en we zijn al heel lang niet wezen kijken. :o Missschien dit weekeinde even langsrijden en foto's maken, dan zal ik die hier plaatsen!

De bouw lijkt in ieder geval heel voorspoedig te gaan. En wij moeten nog steeds een vloer uitzoeken. Verder keuren we zo nu en dan gewijzigde tekeningen goed en that's it.
pi_96037300
Zo, 2de verdiepingsvloer al :o
Ben je nog wezen kijken? En anders zie graag snel foto's c_/
pi_96052919
Ik heb foto's! Ik plaats ze vanavond.
pi_96056465
F5!
  woensdag 27 april 2011 @ 20:33:20 #195
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96060143
Zegge Claudia ik ben nu wel heeeeeel nieuwsgierig zo ondertussen }:|
pi_96062317
Ik was bezig de foto's te uploaden. Dat wilde niet vlotten want Lena bleef maar drinken. :+

Nog eens voor de oriëntatie een overzichtje. Rechtsonderin loopt een grote weg. Het deel van de Marjoleinstraat op deze impressie bestaat nog niet. Bovenin zie je een strookje groen en wat bomen die ook op mijn foto's terugkomen. Wat je niet op de impressie ziet is de suffe soort-van-galerijflat links. Wij hebben een rijtjeshuis gekocht ergens rechtsbovenin aan de Marjoleinstraat.

Eerste paal, begin december (in de rug de grote weg):

Stand van zaken op 21 februari van dit jaar (links de grote weg, rechts ons toekomstige huis):

Toen we aan kwamen rijden zag ik dit en schrok ik. Daken! :o

Op pad met de kleine man (Lena had ik bij me en staat dus niet op de foto's):

Het rijtje huizen met de daken van dichtbij. Dit zijn de huurwoningen die als eerste opgeleverd worden. Rechts ligt dat stukje groen met bomen. Links komt ons huis. Ons huis is nog niet zover.

Op ons huis ligt net de tweede verdiepingsvloer, zoals je op deze foto kunt zien:

Deze foto geeft een aardig beeld van het (postzegel)formaat van de achtertuinen (mijn lief kijkt hier naar me met een blik die zegt schiet nou toch eens op):

Van dichtbij:

Hier komt onze schuifpui:

Dit wordt de Marjoleinstraat (links de grote weg en de 2-onder-1-kap-woningen, rechts ons huis):

En dit is de Marjoleinstraat van de andere kant (rechts de grote weg en de 2-onder-1-kappers:

Mijn indruk? Héél burgerlijk. Mooie rode steen, klassieke oranje dakpannen. Een doodgewone rijtjeswoning dus. De Marjoleinstraat is gelukkig breed opgezet. Mijn lief vond de huizen erg klein, maar ik weet dat dat al gauw zo lijkt bij een woning in aanbouw.

Ik heb het idee dat de bouw heel hard gaat en dat we misschien de woning al eind dit jaar opgeleverd krijgen. :o
  woensdag 27 april 2011 @ 21:15:54 #197
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96062741
Wow wat is dat supersnel gegaan :o

Lekker zeg straks gewoon jullie eigen huis met tuin en schuifpui O+
pi_96063087
Het gaat wat mij betreft wel érg snel, hoor! Ik had maart-april volgend jaar in gedachten voor de oplevering. Ik heb nog geen verhuisenergie. :Y)

Tegenover onze huidige woning wordt nu al héél lang gebouwd. De bouw heeft ook een tijd stilgelegen omdat de aannemer failliet schijnt te zijn gegaan (hier weet ik het fijne niet van). Bij ons lijkt de boel echt op rolletjes te lopen (*afkloppen*).
pi_96063335
Oh, wat me ook opviel is dat je toch een soort wijkje in een wijkje krijgt, ookal lijkt het stuk bouwgrond niet zo groot. Dat is op zich wel fijn. Van die soort-van-galerijflat zullen we weinig merken. Ik ben nog wel een beetje bang dat we het verkeer van de Kamperfoelieweg vanuit de achtertuin zullen horen. Het is afwachten hoe dat uitpakt.

Oh, en de kleur van de woning valt me erg mee! Ik vind de baksteen mooi en de dakpannen zijn dieper van kleur dan ik op basis van de impressie had verwacht. Maar het minder fraaie aan de voorkant van de woningen vind ik het witte houtachtige gedeelte dat op de impressie te zien is. Ik hoop dat dat in het echt niet al te lelijk wordt (lees: van dat spul dat makkelijk verweert).
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 21:27:10 #200
5428 crew  miss_sly
pi_96063523
Het gaat echt hard! Nou kost de afwerking ook nog behoorlijk wat tijd natuurlijk, en er komt nog een bouwvak aan, maar tegen de tijd dat de oplevering gaat plaatsvinden, heb je wel weer verhuisenergie! Leuk om het te zien groeien, he? O+
pi_96063708
We zijn er niet zo braaf heengeweest, dus het was een enorme schok dat het zo snel ging! Maar de afwerking zal inderdaad nog wel veel tijd in beslag nemen. Ik heb daar geen idee van en we hebben van de aannemer ook nog geen prognoses te horen gekregen.

Volgens mij hebben ze de hele winter doorgewerkt...
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 21:31:12 #202
5428 crew  miss_sly
pi_96063818
Ze zullen toch wel wat vorstverlet hebben gehad, want het was zo nu en dan best streng en met die sneeuw was ook niet goed buiten te werken, vermoed ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')