Elke keer dat ik een pak rijst uit de kast trek zal er eventjes door m'n hoofd gaan dat ik het allemaal aan innepin te danken heb.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:28 schreef innepin het volgende:
[..]
Hee, gefeliciteerd met je aankoopEn tof van je apothekerskast. Dat je er maar veel plezier van mag hebben
Ik voel me helemaal nuttig hier, haha. en ik heb zélf niet eens een apothekerskast
![]()
Ik vind die deadline van 1 december wel heel snel zegSucces@!
Het staat in de Wonen-bijlage, vond het een leuk stuk, maar gut, wat weet ik nou verder ook van wonen in Amsterdam(-Noord)?quote:Op woensdag 24 november 2010 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor de tip, Clubsoda! Mijn schoonouders lezen de Volkskrant, dus ik zal vragen of ze het stuk voor ons apart willen houden. Ik heb begrepen dat er pas ook iets over in de Elsevier (?) stond.
quote:Op woensdag 24 november 2010 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Elke keer dat ik een pak rijst uit de kast trek zal er eventjes door m'n hoofd gaan dat ik het allemaal aan innepin te danken heb.
Dat valt wel mee, het gaat er vooral over dat Noord ontdekt wordt door "jonge stadse mensen" die op zoek zijn naar meer ruimte, groen en een dorps gevoel, maar wel vlakbij de stad. Zie je, dan klinkt het direct niet meer suf! Overhoeks wordt wel genoemd, maar dan vooral om de bezorgdheid wordt uitgesproken dat er een tweedeling gaat ontstaan tussen het oude Noord dat aan het verpauperen en verpieteren is en het Noord voor yuppen met prachtige, onbetaalbare projecten. En dan zijn er nog wat tussenin-buurten, volgens mij is waar jullie gaan wonen dat ook, niet?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd naar het stuk, want ik heb het idee dat vooral de bijzondere elementen van Noord eruit worden gelicht. Denk aan bijvoorbeeld het project Overhoeks: dat is geweldig (en duur!) wonen net over het IJ. Mensen als wij gaan naar Noord voor een suffe rijtjeswoning. Ik zou het spannender willen doen klinken, maar dat is het nu eenmaal niet.
Oh, dat klinkt als een scherpe analyse! Zo ervaar ik dat zelf ook. Aan de IJ-oever worden mooie projecten opgetrokken die erg prijzig zijn en een vrij eenzijdig publiek trekken doordat er bijvoorbeeld geen eengezinswoningen met tuinen aanwezig zijn. Het is ook wel begrijpelijk, want het is een toplocatie. Het uitzicht is fantastisch en je bent gauw op Centraal Station en in het centrum.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, het gaat er vooral over dat Noord ontdekt wordt door "jonge stadse mensen" die op zoek zijn naar meer ruimte, groen en een dorps gevoel, maar wel vlakbij de stad. Zie je, dan klinkt het direct niet meer suf! Overhoeks wordt wel genoemd, maar dan vooral om de bezorgdheid wordt uitgesproken dat er een tweedeling gaat ontstaan tussen het oude Noord dat aan het verpauperen en verpieteren is en het Noord voor yuppen met prachtige, onbetaalbare projecten. En dan zijn er nog wat tussenin-buurten, volgens mij is waar jullie gaan wonen dat ook, niet?
Wat klinkt dat bekend!quote:Op woensdag 24 november 2010 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het blijft een compromis en ik hoop dat het voor ons goed uitpakt. We vinden het niet heel makkelijk om uit Oost te vertrekken en we wonen momenteel heel goed wat burensamenstelling betreft.
Het is wel typisch Nederlands om elke open ruimte helemaal te willen vullen met meubeltjes. Terwijl er niks mooier is dan een lege ruimte.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Inspiratie gevraagd!
In onze toekomstige slaapkamer houden we best veel ruimte over, ongeveer 2 bij 3 meter. Wat zou een handige of leuke invulling van die ruimte zijn? Een kaptafel heb ik niet nodig (make-up, wat is dat?) en extra kastruimte is handig maar ook wat ongeïnspireerd. Er moet sowieso iets van een spiegel komen en ruimte om wat kleding op te gooien. Wie heeft een leuk idee?
Mee eens! In dit geval wordt de ruimte er wel wat onevenwichtig door, want aan de andere kant van de kamer is het allemaal niet zo ruim opgezet.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is wel typisch Nederlands om elke open ruimte helemaal te willen vullen met meubeltjes. Terwijl er niks mooier is dan een lege ruimte.
Oh, ik begrijp het wel, hoor! Maar wij zijn slechte slapers en hebben er baat bij om de slaapkamer alleen voor slapen te houden. Het dwingt me om, als ik vroeg naar bed ga en nog niet genoeg slaap heb, een boek te lezen of een puzzel te maken in plaats van tv te kijken. Maar ik neem ook wel eens een laptop mee.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vond het ook al niet echt wat voor jou Claudia, een tv in de slaapkamer.
Ik vind het wel fijn....lekker op tijd naar bed, dan in bed nog even tv kijken
Wij hebben het dressoir uit de huiskamer naar boven gesleept paste precies onder het raam, opbergruimte en van die kussens erop waar ik de kleding op leg lekker onder het open raamquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Inspiratie gevraagd!
In onze toekomstige slaapkamer houden we best veel ruimte over, ongeveer 2 bij 3 meter. Wat zou een handige of leuke invulling van die ruimte zijn? Een kaptafel heb ik niet nodig (make-up, wat is dat?) en extra kastruimte is handig maar ook wat ongeïnspireerd. Er moet sowieso iets van een spiegel komen en ruimte om wat kleding op te gooien. Wie heeft een leuk idee?
Je hebt tegenwoordig heel veel niet glimmend gelukkigquote:Op maandag 29 november 2010 20:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mooie keuken claudia!
En wat voor materiaal is het blad dan?
En ben ook benieuwd naar je tegels. Wij zoeken nog tegels voor de bijkeuken, maar ook lastig hoor. Het wordt ws antraciet vloertegels en witte wandtegels, alleen moet dat niet teveel glimmen denk ik, dan wordt het zo badkameridee lijkt me
Ik vind ze ook leuk! We hebben overwogen om mozaïektegels in de badkamer te gebruiken (zie de tweede foto), maar ik ben toch bang dat ik er gauw op uitgekeken raak. Dat vind ik sowieso wel het moeilijke van het uitzoeken van dit soort spul. Ik wil niet dat het te modegevoelig is, maar ik wil ook niet alles héél standaard zoals ik gewend ben van huurwoningen. En het mag er wel strak uitzien, maar ook niet te designachtig, zeg maar. Uiteindelijk wil ik toch gewoon een knus huis. Nu weet ik wel dat je dat laatste ook kunt doen met goede accessoires en zo.quote:Op maandag 29 november 2010 21:28 schreef Stiemie het volgende:
Oh die kleine tegeltjes in het toilet zijn mooooooooi![]()
De rest ook hoor, maar ik ben verliefd op je kleine tegeltjes
Bedoel je in de badkamer of in het toilet? Of allebei? We hebben wel geprobeerd er rekening mee te houden. In de badkamer komen nu bijvoorbeeld 2 kleuren en 3 verschillende formaten voor.quote:Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef k_man het volgende:
Het wordt wel mooi, denk ik, qua kleuren. Het zijn alleen wel heel veel verschillende tegeltjes.
Ha ja precies, om die strikjesaversie van jou moest ik er ook aan denken, het klopt wel helemaalquote:Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Touché, innepin!Zo'n sierrand is voor mij net zoiets als een strikje of een embleem op een kledingstuk. Weg ermee! De tegelboer zegt dan nog dat je een liftkokergevoel krijgt zonder sierrand. Maar goed, liever een lifkokergevoel dan een sierrand.
Ik ben benieuwd naar jullie vloertegels! Ik denk dat ik iets lichter heel mooi vind. Wij hebben geprobeerd zoveel mogelijk uit het standaardassortiment (eventueel met upgrades) te kiezen. Het is misschien maar goed ook dat de keuzemogelijkheden daardoor al wat beperkt waren. Hoe meer keuze je hebt, hoe moeilijker het vaak wordt.
Eh, de vloer is toch helemaal niet hetzelfde?quote:Op maandag 29 november 2010 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik zie geen reden om badkamer en toilet uniform te houden. De vloer wil ik wel door het huis heen hetzelfde, maar verder mag het wel wat bonter (elke kamer een ander kleurtje, bijvoorbeeld).
We vonden de vloertegels in de badkamer verreweg het mooist, maar het toilet wilde ik heel graag lichter omdat het zo'n kleine ruimte is.
Leisteen? Mis ik iets? Het is toch gewoon een keramische tegel?quote:Op maandag 29 november 2010 23:09 schreef oeke het volgende:
En de leistenen tegels op de vloer in de badkamer vind ik erg mooi.
Tussen de vloertegels in de badkamer komt een antracietkleurige voeg, tussen de muurtegels in de badkamer een witte voeg en in het toilet zit tussen alle tegels een zilvergrijze voeg. Tussen donkere tegels wilde ik sowieso geen witte voeg, want witte voegen zien er veel vlugger ranzig uit. Ik heb alleen getwijfeld over de voegkleuren tussen de witte tegels.quote:Op dinsdag 30 november 2010 07:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind het mooi Claudia!
Vraag: wat voor voeg nemen jullie tussen de witte tegels??
Wit? of zilvergrijs? (of nog iets anders)
De makelaar raadde ons witte voegen af omdat het zo gauw vies wordt, maar ik vind dat toch wel het mooiste lijken....heb jij daar nog iets zinnigs over te zeggen?
Ik had daar niet bij stilgestaan, maar het scheelt inderdaad wel. Bij mij (appartement) is de deur van de badkamer naast de deur van het toilet. Dan is het al wat merkwaardiger als in de ene ruimte iets anders gebeurt dan in de andere.quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:23 schreef Claudia_x het volgende:
In twee ruimtes op twee verschillende verdiepingen hoeft wat mij betreft niet hetzelfde te gebeuren.
quote:het gevoel in een designhuis te leven.
Dat is in ons huidige appartement ook zo. Beide deuren zitten ongeveer tegenover elkaar.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:25 schreef k_man het volgende:
Ik had daar niet bij stilgestaan, maar het scheelt inderdaad wel. Bij mij (appartement) is de deur van de badkamer naast de deur van het toilet. Dan is het al wat merkwaardiger als in de ene ruimte iets anders gebeurt dan in de andere.
Dat is het eerste argument dat ik altijd gebruik als vriendlief zegt dat iets toch niet nodig is.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:54 schreef Lienekien het volgende:
Weeg je ook mee wat er aan tijd en kosten mee gemoeid zijn als je pas later besluit dat het toch wel handig is? Dan misschien liever direct nu al doen.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:06 schreef Rewimo het volgende:
Vandaar dat Christans kamer nu eindelijk door een schilder onder handen genomen wordt
ik zou persoonlijk de trap dichtmaken als het een kinderspeelkamer word. dan kunnen ze zelfstandig naar boven gaan spelen en hoef je zelf niet steeds mee te lopen omdat je bang bent dat ze vallen(die kans is wel wat groter met een open trap)quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is het eerste argument dat ik altijd gebruik als vriendlief zegt dat iets toch niet nodig is.
Als we het niet meteen laten doen is de kans klein dat het er nog van komt. En aangezien de zolder ook een kinderspeelplek zal worden is het misschien niet zo gek om de trap zo 'robuust' mogelijk te maken. Ik vind zelf open trappen stiekem ook altijd een beetje eng.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:42 schreef Stiemie het volgende:
Nou ja voor Linde is het niet zo heel ingewikkeld vrees ikZal ik roze met wit doen of roze met rood?
blauw en groen samenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
En als je het dan in de praktijk mag brengen weet je het ineens niet meer.![]()
Ik twijfel nu al over de kleur van Ivans kamer. Wil ik het groen dat hij hiervoor had, wil ik de kleur blauw houden die hij nu heeft, of ga ik op een heel andere kleur over?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |