abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88966366
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd met een tweede op komst. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

Begin december wordt er begonnen met de bouw en de opleverdatum zal ergens eind 2011 of begin 2012 zijn. Twee belangrijke deadlines voor het aangeven van meer- en minderwerkopties zijn 1 december en 1 maart. Omdat we in januari ons tweede kindje verwachten proberen we voor die tijd alle beslissingen te hebben genomen.

De laatste plannen voor de keuken (grove schets):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88966379
Gooi ik er meteen een vraag over de zolder in. Ik geloof dat het mefke was die zei dat het handig is om een wastafel op zolder te hebben. We hebben een droger waar ik het reservoir na elke droogbeurt van moet legen, dus dat lijkt me inderdaad iets om over na te denken. Is zoiets nu makkelijk zelf te maken op zolder of zou er ook actie van de aannemer voor nodig/wenselijk zijn?

Plattegrond van de zolderruimte (met rechtsbovenin de aansluitingen voor wasmachine en droger):

pi_88966428
Lijkt mij interessant, ik werk er vlakbij :{

Alleen ik zou zelf niet daar willen wonen ivm oa af en toe stankoverlast van een fabriek uit Zaandam

Maar ik wil graag TVP 'en..
pi_88966952
Ik kijk weer mee!

Zo'n kast met oven hebben wij ook, dat is wel heel handig. Zit er bij jullie een koelkast in?
Heb je wel het idee dat je voldoende kastruimte hebt? Als je een beetje van koken houdt en allerlei apparaten hebt, kom je al gauw ruimte te kort, is mijn idee. Ik vind iig in onze keuken dat we echt te weinig opbergruimte hebben.

Het lijkt me dat je op zolder redelijk gemakkelijk zelf een wastafel kunt maken of laten maken door een klusjesman als je er eenmaal zit. Die is vast een stuk goedkoper dan je aannemer en aangezien de wasmachine-aansluiting er al zit, moet dat niet zo moeilijk zijn.
Kun je op je droger trouwens geen slangetje monteren om het water direct in de afvoer te laten lopen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 21 november 2010 @ 09:35:10 #5
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_88966999
quote:
5s.gif Op zondag 21 november 2010 06:49 schreef Claudia_x het volgende:
Gooi ik er meteen een vraag over de zolder in. Ik geloof dat het mefke was die zei dat het handig is om een wastafel op zolder te hebben. We hebben een droger waar ik het reservoir na elke droogbeurt van moet legen, dus dat lijkt me inderdaad iets om over na te denken. Is zoiets nu makkelijk zelf te maken op zolder of zou er ook actie van de aannemer voor nodig/wenselijk zijn?

Plattegrond van de zolderruimte (met rechtsbovenin de aansluitingen voor wasmachine en droger):

[ afbeelding ]
Aangezien je al een koudwateraansluiting hebt en ook al een afvoer is een wasbak wel te maken na oplevering :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_88967088
Volgens de keukenboer zit er meer dan genoeg opbergruimte in de keuken, maar ik maak me wel wat zorgen over een goede plek voor servies, glazen en zo.

In de huidige opstelling zitten de volgende kasten:
- twee ladekasten van 90cm breed (willen we waarschijnlijk 100cm van laten maken)
- een carrouselkast in de hoek (of hoe zo'n ding ook heet)
- twee onderkasten van 60cm waarvan één onder de spoelbak

In de lage kasten zitten een combimagnetron en vriezer aan de ene kant en een grote koelkast aan de andere kant. Kortom: we hebben volgens mij maar één kastje met schappen voor borden en glazen en dat lijkt me aan de krappe kant. Dat zou toch weer pleiten voor de oude opstelling met hogere kasten en bovenkastjes.

Zo'n afvoerslang op de droger monteren kan volgens mij niet. Dat heb ik wel eens opgezocht, maar ik heb niet naar de achterkant van de droger zelf gekeken. Het telkens legen van het reservoir is behoorlijk irritant!

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 21-11-2010 10:46:07 ]
pi_88967131
Ik heb ook zo'n droger waarbij het volgens mij zou moeten kunnen, maar heb het ook niet kunnen ontdekken :D

Ik vind de kastruimte in je eerste tekening echt te weinig, persoonlijk. Wij hebben 4 laden van 90 breed, twee laden onder de gootsteen en dan zo'n zelfde kast als die jullie in de tekening hebben met oven, alleen is dat bij ons kastruimte, omdat wij een aparte koelkast hebben. En ik vind echt dat we te weinig ruimte hebben. Dat is een van de redenen dat we of willen verhuizen, of een grote kast bij willen kopen ipv dat lage koffiekastje dat we hebben staan.
pi_88967228
Hoeveel kastruimte heb je dan in de aparte kast? Is dat net zoveel als bij ons vriezer/koelkast/combimagnetron tezamen?

Het voordeel van deze woning is wel dat we een inbouwkast onder de trap hebben. Daar kun je bijvoorbeeld voorraden neerzetten, schoonmaakspullen en/of spul dat je niet zo vaak gebruikt zoals een fondueset. Maar toch: het fijne van bovenkastjes is wel dat je er borden en glazen makkelijker uitpakt en ik zou niet zo gauw weten waar wij het serviesgoed nu moeten laten. We kunnen eventueel een Billykast aan de andere kant van de eettafel daarvoor gebruiken, maar ideaal vind ik dat niet.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:16:27 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88967348
Topictitel op verzoek verbeterd ;)

Een wastafel is achteraf denk ik prima zelf te realiseren; er is al een afvoer en een waterleiding voorhanden. Ik zou daar geen duur meerwerk van laten maken ! maar achteraf zelf gewoon doen.
pi_88967425
Wij hebben nog minder opbergruimte in de keuken en een gangkast en we redden het allemaal heel goed, en wij hebben best wel wat troep. Maar wij hebben wel nog planken in onze keuken.

Ik vind het een mooi keuken ontwerp trouwens. Rustig, open en overzichtelijk.

De droger, wat raar dat jullie droger dat niet kan, we hebben m bij ons nu ook op de afvoor zitten, echt heerlijk is dat. Wij hadden er een speciaal klein afvoerslangetje bijgeleverd gekregen toen me 'm kochten. Misschien anders even op internet nazoeken of het echt niet kan voor jullie droger.
Het zal wel standaard zijn in nieuwbouwhuizen, maar hebben jullie straks 2 apparte groepen voor de droger en de wasmachine? Dat is echt fantastisch namelijk, kan je ze gewoon tegelijkertijd aanzetten.

En wat vonkenboer zegt, wastafel lekker zelf doen of laten doen, is veel goedkoper.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:35:51 #11
5428 crew  miss_sly
pi_88967593
Wij hebben natuurlijk geen trapkast, dat scheelt wel veel denk ik. Daar staat tegenover dat wij dus ook vrijwel geen voorraad hebben. Een extra pak pasta en een blikje tonijn en diverse kruiden reken ik daar dus niet onder. Bij ons is idd jullie koel- en vriesgedeelte gewoon kastruimte. Wij hebben echter geen carouselkast. Misschien speelt het ook wel mee dat we sowieso natuurlijk vrij weinig opbergruimte hebben in huis en de keukenkastjes ook oneigenlijk gebruikt worden voor de voorraad wijn/sterke drank, toiletpapier enzo.
pi_88967658
Claudia, het begint steeds meer vorm te krijgen he? O+

Wat betreft keuken, zou je niet liever een buffet-achtige kast hebben naast je keuken voor je servies? Ik zou zelf niet zo gauw voor die hoge kastjes in die hoek gaan. Het maakt erg massief.
Ik vind die hoek sowieso best lastig. :@
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88967750
Vonkenboer, ben ik een zeikerd als ik geen streepje tussen 'nieuwbouw' en 'woning' wil? O-)

Duidelijk, dat wordt een klusjesman voor een extra spoelbak! Bedankt voor de goede raad!

Wickie, we waren zo enthousiast over het oude keukenontwerp maar zijn nu ook om voor het rustigere, ruimtelijkere ontwerp. Ik vind vooral de lage kasten wel tof, want daar kun je een grote schaal en wat kookboeken opzetten of zo.

We denken er nog een dagje over na, de keukenindeling. Ik vind het wel heel fijn om jullie (uiteenlopende) ervaringen te lezen. Wij hebben in onze huidige keuken heel weinig opbergruimte en redden het wel door elders in huis creatief met de ruimte om te gaan. Maar toch, ik zou in een nieuwe woning graag gewoon eens genoeg opbergruimte hebben. Ik vind het nu wel lastig in te schatten hoeveel er in de lades en in de carrouselkast gaat.
  zondag 21 november 2010 @ 10:48:18 #14
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_88967809
In die carrouselkast in de hoek kun je ook 2 van die niervormige plateau's nemen, dat vind ik praktischer dan een carrousel.

En hier staat een soortgelijke keukenopstelling als op de laatste afbeelding, met een vaste kast in de opening tussen aanrecht en koelkast/magnetron opstelling, maar dan heb je volgens mij meer dan genoeg opbergruimte.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_88967886
Claudia, heb je nagedacht over een zgn. apothekerskast? Dat lijkt mij echt zo ideaal. Is maar twintig centimeter breed maar er kan zoveel in!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88968055
Oh, ik wist niet dat die zo smal waren, innepin! Ga ik over nadenken. Ik heb begrepen dat apothekerskasten duur zijn, maar misschien is zo'n kast ook wel het geld waard.

oeke, op de tekening zien de kasten er massiever uit dan ze in het echt zijn. Ik vond juist die 'lage' hoge kasten best knus en een aardige doorbreking van het patroon dat alles op werkbladhoogte zit. We hebben nu een buffetkast die helaas net niet naast de eettafel past straks, dat is wel jammer.

wickie, ik weet eigenlijk niet precies hoe dat met de groepen zit. In onze huidige nieuwbouwappartement heb ik heel vaak wasmachine en droger tegelijkertijd aan staan. Ik heb er niet eens bij stilgestaan dat dat ook wel eens niet zou kunnen. :o
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:58:58 #17
5428 crew  miss_sly
pi_88968060
Zo'n apothekerskast lijkt mij ook zo ideaal!
Ik ben toevallig mijn keuken een beetje aan het opruimen en reorganiseren. Als dat klaar is mag je best eens bij mij in de kastjes en laden komen kijken, Claudia :+
pi_88968301
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
oeke, op de tekening zien de kasten er massiever uit dan ze in het echt zijn. Ik vond juist die 'lage' hoge kasten best knus en een aardige doorbreking van het patroon dat alles op werkbladhoogte zit. We hebben nu een buffetkast die helaas net niet naast de eettafel past straks, dat is wel jammer.
In de eerste tekening waarin de combimagnetron het hoogste punt is, vind ik dat ook, hoor.
Maar die tekening die je daarna post met de hoge kastjes die doorlopen naar de raamkant, daar vind ik het erg massief uitzien.
Plus dat ik die hoek dan gek vind. Zou je onder die kastjes kunnen staan?
Waarschijnlijk niet, en dat zou mij dan tegen gaan staan. Dat je je hoofd stoot of dat het gek aanvoelt, dat gat onder de kastjes. Lege ruimte onder en volle ruimte erboven.

Het past denk ik niet echt bij jullie smaak, maar je zou ook een bordenkast kunnen overwegen naast je afzuigkap. Die zijn vrij plat en nemen dus niet zoveel ruimte in.

Is een apothekerskast zo'n uitschuifla/kast? Ik dacht namelijk dat het zo'n laadjeskast was. En die zijn toch best groot?
Bedoelen jullie deze?

Of de ouderwetse variant?

[ Bericht 12% gewijzigd door oeke op 21-11-2010 11:15:05 ]
pi_88968505
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:09 schreef oeke het volgende:

In de eerste tekening waarin de combimagnetron het hoogste punt is, vind ik dat ook, hoor.
Maar die tekening die je daarna post met de hoge kastjes die doorlopen naar de raamkant, daar vind ik het erg massief uitzien.
Plus dat ik die hoek dan gek vind. Zou je onder die kastjes kunnen staan?
Waarschijnlijk niet, en dat zou mij dan tegen gaan staan. Dat je je hoofd stoot of dat het gek aanvoelt, dat gat onder de kastjes. Lege ruimte onder en volle ruimte erboven.
Oh ja, dat vinden wij bij nader inzien ook, dat die opstelling wel erg massief is. Met de bovenkastjes is er niet echt een probleem, want je staat daar niet onder maar naast. Ik vind het tweede ontwerp gewoon fijner omdat het zoveel rustiger oogt. Dan kan ik de muur nog een (al dan niet subtiel) kleurtje geven of iets leuks ophangen of zo. Ik wil het liefst een héél rustige basis, maar ik houd wel van knusse keukenkeukens. O+

quote:
Het past denk ik niet echt bij jullie smaak, maar je zou ook een bordenkast kunnen overwegen naast je afzuigkap. Die zijn vrij plat en nemen dus niet zoveel ruimte in.
Ik weet niet wat een bordenkast is. Ik ga googelen!

quote:
Is een apothekerskast zo'n uitschuifla/kast? Ik dacht namelijk dat het zo'n laadjeskast was. En die zijn toch best groot?
Een apothekerskast is volgens mij dit:

Dat lijkt me ontzettend handig voor levensmiddelen!

En ja, het begint nu echt vorm te krijgen! En ik ben heel blij met de keuzes die we maken, ookal zijn het vrij conservatieve keuzes waar een hoop gekke ideeen aan voorafgaan. Het is gewoon voor het eerst dat we een huis naar onze smaak in kunnen richten. Hiervoor moesten we het altijd maar doen met wat we toevallig van de verhuurder 'kregen'.
pi_88968596
De laatste keuken lijkt trouwens erg op de keuken die wij nu voor ogen hebben.
pi_88968635
Grappig, ik heb nog de ouderwetse apothekerskast in mijn hoofd, terwijl apotheken nu inderdaad dat soort kasten gebruiken! Mooi staaltje van verandering in taal.

Moeilijk een bordenkast te vinden die in jullie smaak valt. Deze zijn het niet echt absoluut niet, maar goed, voor een poging:

pi_88968676
Ah, dat is een bordenkast! Mijn lief houdt niet zo van open kasten, maar ik denk dat ik zelf zoiets in een modernere uitvoering wel gezellig zou vinden!

Ik vind die laatste foto trouwens grappig. Die mensen hebben ook een 'help mijn raam is te laag voor mijn keuken'-probleem en hebben daar een creatieve oplossing voor bedacht. :o
pi_88968737
Wat raar eigenlijk dat jullie raam te laag is. Is dat bij al die huizen zo? Zet niet iedereen zijn keuken daar? Eigenlijk vind ik dat dan heel klantonvriendelijk.
Alhoewel je er wel creatief van kan worden. :7
pi_88968771
De aannemer wilde het raam iets verhogen, maar dat mocht niet van de architect of gemeente in verband met het aangezicht. Als de ramen verhoogd worden liggen ze niet meer op één lijn met de erkers van de hoekwoningen. Heel suf, maarja. :{

Nou ja, volgens beide keukenboeren is het geen probleem en gaat het er gewoon goed uitzien. Het enige probleem is dus dat het raam niet helemaal opengedraaid kan worden.
pi_88968799
Nu lijdt mijn topictitel aan de Engelse ziekte. ;(
pi_88968860
Aangepast :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88968951
Waarvoor dank! Gelukkig kennen jullie geen zondagsluiting.
pi_88969016
Hihi nou het zou me niks verbazen als mijn (niet naaste) buren mijn internetverbinding zouden slopen omdat het zondag is :P

Anyway graag gedaan en ik kijk weer mee :Y, nu aan de studie :W fijne zondag!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 11:58:48 #29
5428 crew  miss_sly
pi_88969425
oeke, bij de huizen waar wij naar aan het kijken zijn, is het raam in de keuken ook zo laag. Ze hebben daar ook een basisopstelling die niet voor het raam staat, maar ik denk dat veel mensen toch richting raam willen ivm ruimte in de woonkamer. Maar idd, je wordt wel creatief :Y
pi_88969510
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:58 schreef miss_sly het volgende:
oeke, bij de huizen waar wij naar aan het kijken zijn, is het raam in de keuken ook zo laag. Ze hebben daar ook een basisopstelling die niet voor het raam staat, maar ik denk dat veel mensen toch richting raam willen ivm ruimte in de woonkamer. Maar idd, je wordt wel creatief :Y
De keukenzaken waar wij zijn geweest hebben heel vaak met die situatie te maken en adviseren toch gewoon een opstelling voor het raam zonder verlaging van het werkblad. Ze werken het netjes af.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 12:03:03 #31
5428 crew  miss_sly
pi_88969562
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De keukenzaken waar wij zijn geweest hebben heel vaak met die situatie te maken en adviseren toch gewoon een opstelling voor het raam zonder verlaging van het werkblad. Ze werken het netjes af.
wij zitten meer te denken (ja, we lopen nogal op de zaken vooruit, aangezien we ons pas morgen inschrijven als geinteresseerden :P ) aan iets van een bankje voor het raam (vast, zo'n zitvensterbankachtig iets) met een tafel ervoor met daar stoelen tegenaan. Bijvoorbeeld. Maar bij onze tekeningen is de keukenarm in de woonkamer iets langer dan bij jullie, denk ik.
pi_88969574
Toch raar, er is toch niets zo fijn als afwassen en uit het raam kijken? Of je groenten snijden aangezien de meeste mensen natuurlijk een vaatwasser hebben.

Dat is leuk en spannend lijkt me Claudia, zelf dit soort beslissingen nemen. :Y
Wij hebben het in een kleien mate met ons zomerhuis. Laten we de lelijke keuken, met wit blad erin of gaan we voor een heel ander soort keuken.
pi_88969787
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:03 schreef miss_sly het volgende:

wij zitten meer te denken (ja, we lopen nogal op de zaken vooruit, aangezien we ons pas morgen inschrijven als geinteresseerden :P ) aan iets van een bankje voor het raam (vast, zo'n zitvensterbankachtig iets) met een tafel ervoor met daar stoelen tegenaan. Bijvoorbeeld. Maar bij onze tekeningen is de keukenarm in de woonkamer iets langer dan bij jullie, denk ik.
Ah, jullie zijn al gepromoveerd tot geïnteresseerden! Spannend! Moet je wachten tot er nieuwe woningen afgebouwd zijn of zijn er ook nog woningen vrij die al gebouwd zijn?

Een bankje vond ik een heel goede optie, maar uiteindelijk heeft het scheppen van meer ruimte in de woonkamer het toch gewonnen. En we hebben er een grotere keuken door. Ik ben benieuwd naar jullie plattegrond!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 november 2010 @ 12:12:54 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88969910
Tipje voor de zolder, neem geen wastafel maar een uitstortgootsteen:

Die zijn veel handiger, omdat ze dieper zijn. Je kunt er ook een emmer in kwijt bijvoorbeeld.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_88974446
Zo het gaat nu snel zeg Claudia! Leuk hoor!

Weet je trouwens dat je van die kokendwaterkranen ook kranen hebt waar je koud/warm/kokend water uit 1 kraan kan halen? Dat je dus geen dubbele kraan op je aanrecht hebt?
pi_88975625
Een apothekerskast lijkt me echt super handig.

Wat is jullie tegelkeuze geworden voor de badkamer? Of hebben jullie dat nog niet hoeven te beslissen?

Miss, wat leuk ook op zoek naar een nieuw huisje, in het zelfde project?

Vrienden van ons hebben een paar weekjes terug een nieuw huis gekocht in Amsterdam, ze zijn in verwachting van de eerste. Ze hebben gekozen om in de stad een hele kleine onderwoning te kopen voor toch 3 ton. Ik zou persoonlijk dan toch voor een project zoals dat van jullie kiezen. Maar ik ben echt Amsterdam-leek op woongebied.
pi_88977016
Dat is waar ook, Stiemie. Ik heb helemaal niet geïnformeerd naar de mogelijkheid om een gecombineerde kraan in de keuken te zetten.

Wickie, de tegels hebben we nog niet uitgezocht. Ik geloof dat dat pas voor 1 maart hoeft, maar we gaan denk ik volgende week een keer bij de tegelleverancier langs. Ik ben me er al wel in aan het verdiepen. Het moeten in ieder geval grote tegels worden en ik wil niet een te sterk kleurencontrast. Ik zit dus aan wit en een grijstint te denken of zo. De vraag is of we iets van mozaïek willen. Het is verleidelijk, maar ik ben bang dat ik er gauw op uitgekeken raak. Ik denk dat we er verstandiger aan doen om het rustig te houden. Hoe dan ook, ik houd me aanbevolen voor ideeen!

Een onderwoning op een leuke locatie in Amsterdam kopen is op zich heel slim. Dan heb je het gemak van op de begane grond wonen en het plezier van een tuin. Leuke benedenwoningen zijn best schaars! Wij hebben er ook nog naar gekeken maar kwamen toch telkens ruimte tekort. Voor 4 ton hadden we wel iets acceptabels kunnen vinden. Ik ben trouwens wel benieuwd waar in Amsterdam jullie vrienden een huis hebben gekocht, wickie!

En tja, het blijft een lastige afweging. Ik ben blij dat we de keuze voor Amsterdam-Noord hebben gemaakt, maar ik weet niet of we dat zouden hebben gedaan als we geen tweede op komst hadden. Ik sluit niet uit dat we binnen nu en 10 jaar naar een leukere locatie in Amsterdam verhuizen, als we meer geld hebben te besteden. Maar hopelijk bevalt Noord gewoon heel goed en vinden we het belangrijker om bijvoorbeeld in de buurt van de school te blijven wonen waar de kinderen naartoe gaan.
pi_88984709
Claudia deze kraan bijvoorbeeld kan alles in 1: http://keukens.welke.nl/product/Keukenkranen/Kokendwater/32939

Wickie ik ben benieuwd naar waar vrienden van jullie hebben gekocht! Wij kijken ook naar een ander groter huis, al is het nog niet heel intensief. Helaas is het allemaal erg duur. We hebben nu een appartement van zo'n 80 m2 en dat moet gelukkig bij verkoop ook weer wat meer opbrengen dan bij koop dus dat scheelt
pi_88984932
Deze had ik gemist, leuk om te volgen! Zeker omdat wij zelf ook aan het nieuwbouwen zijn :)
Zo'n apothekerskast is echt ideaal, krijg hem alleen zelf niet in de nieuwe keuken, da's wel jammer.
Duurt nog wel een tijd voor het klaar is zeg!
pi_88985086
Stiemie, wat zoeken jullie ongeveer in Amsterdam? Willen jullie graag op de begane grond wonen, een kamer erbij, meer oppervlakte, een tuin? Wat heeft prioriteit, zeg maar? Ik weet dat locatie vrij belangrijk voor je is, maar op welke fronten wil je absoluut vooruit gaan?

Wij volgen nog steeds de woningmarkt in Amsterdam en ik kijk ook nog vaak in Haarlem. Ik zie onszelf in de toekomst wel naar Zeeburgereiland vertrekken, als ze daar geschikte huizen bouwen. Als het een tweede IJburg wordt dan zie ik het niet zitten.

Mrien, jullie ook aan het nieuwbouwen! Vertel eens? (Als je iets kwijt wilt, hoor.)
pi_88985792
Tsja wij willen iets meer ruimte, dus zo'n 100 m2. Iets minder mag maar dan wel goed ingedeeld zeg maar. Buitenruimte is belangrijk. Mag tuin, groot balkon of dakteras zijn. In ieder geval groter dan nu zodat we buiten kunnen eten. En verder is de lokatie belangrijk. Zeeburgereiland is leuk! Maar ja we willen eigenlijk wel rond de 300.000 max gaan betalen en dat valt met onze wensen dus niet mee. We moeten dus iets minderen, maar wat. Verder zitten we hier nu nog zo fijn (we groeien er alleen uit ;( ) dat het zo moeilijk is om iets anders met eventuele minpunten toch leuk te gaan vinden...

Mrien leuk zeg! Wat zijn jullie aan het bouwen?
pi_88986124
3 ton, 100 m2, leuke locatie - dat gaat inderdaad niet makkelijk worden. Weet je waar wij nu wonen? Als we ons appartement zouden kopen (90 m2) dan zouden we veel meer kwijt zijn dan 3 ton. Lastig, hoor. Je zult op een punt water bij de wijn moeten doen en dat kun je alleen zelf bepalen. Misschien toch Amsterdam uit?
pi_88986520
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
3 ton, 100 m2, leuke locatie - dat gaat inderdaad niet makkelijk worden. Weet je waar wij nu wonen? Als we ons appartement zouden kopen (90 m2) dan zouden we veel meer kwijt zijn dan 3 ton. Lastig, hoor. Je zult op een punt water bij de wijn moeten doen en dat kun je alleen zelf bepalen. Misschien toch Amsterdam uit?
Ja we zijn nu ook buiten Amsterdam aan het kijken. Iets meer groen is ook niet verkeerd :)
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:27:06 #44
5428 crew  miss_sly
pi_88986560
In Amstelveen kan dat, Stiemie! Misschien nieuwbouw, maar iig bestaand :Y
pi_88986599
Tsja mijn lief wil niet naar Amstelveen. Ik heb het ook al eens als optie aangedragen :Y
pi_88986865
Ik zou voor O+ Haarlem O+ gaan. Mijn lief is verknocht aan Amsterdam, maar zelfs hij moet toegeven dat Haarlem toch wel erg leuk is. We zijn er pas nog geweest en het viel hem op hoeveel groen er is rondom de binnenstad! Het is ook daar lastig om een huis met tuin in het centrum te vinden, maar ik denk wel dat het echt iets voor jullie zou zijn, Stiemie.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:35:58 #47
5428 crew  miss_sly
pi_88987073
Ik ken Haarlem verder niet, dus daar heb ik geen oordeel over. Ik heb er wel eens gekeken op Funda, maar ik vond de prijzen toch ook best behoorlijk voor wat je ervoor krijgt. Iets beter dan Amsterdam, maar toch. De verhoudingen zijn in Amstelveen echt een stuk beter!
pi_88987364
Maar Amstelveen is wel onvergelijkbaar met Haarlem! En de prijzen zijn véél lager dan in Amsterdam. Dat wil zeggen, wij zouden een huis kunnen kopen in het centrum.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:42:33 #49
5428 crew  miss_sly
pi_88987492
Echt een huis naar je zin?
Ik geloof zeker dat het niet vergelijkbaar is. Amstelveen is natuurlijk een heel ander soort omgeving, nieuwer, niet de mooie, oude sfeer O+
pi_88988177
Nee, niet helemaal een huis naar mijn zin, hoor. In Amsterdam-Noord (en in Amstelveen) kun je zeker meer ruimte voor hetzelfde geld krijgen. We zouden in Haarlem waarschijnlijk met een kamer minder genoegen moeten nemen, misschien wel met een kamer én een zolder minder. Daarvoor zouden we een toffe locatie in een mooi centrum terugkrijgen, maar wij hebben de keuze voor meer ruimte gemaakt. Ik denk dat wij aardig op één lijn zitten. :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 november 2010 @ 20:53:51 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88988184
Als je leuk wilt wonen in Haarlem, kijk dan eens naar het Kleverpark of de Bomenbuurt. Niet de goedkoopste buurten maar wel mooi, ruim en groen en niet ver van de binnenstad en het station.

Middenin de stad wonen is eigenlijk geen optie als je ook ruimte en groen wilt (helaas).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_88988712
Ik geloof dat ik zoiets wel aardig vind voor de badkamer:

zondag 21 november 2010 @ 21:03:31 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88988872
Bedoel je dan het formaat tegels of vooral de kleuren?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:03:51 #54
5428 crew  miss_sly
pi_88988893
je bedoelt de tegels?
voor een muur zou dat best goed te doen zijn, maar ik zou niet alle muren met die kleinere tegel doen. Dan zou ik kiezen voor één muur met die kleinere tegels en dan de overige muren met grote tegels (60x30 ofzo).
en ik hou van een grote vloertegel. Het houdt het rustig, en zeker in de badkamer vind ik dat erg prettig.
pi_88989174
Ik vind zowel het formaat tegel wel aardig als de kleurstelling. Dat wil zeggen, ik wil een niet al te donkere badkamer, een niet al te groot kleurencontrast, niet te veel drukte maar ook niet te veel eentonigheid. Ik vind het afwisselen van kleine en grote tegels tegen de muur wel problematisch: maakt dat een ruimte nu juist wat interessanter of juist drukker en kleiner?

Oh, het gaat me inderdaad alleen om de tegels! We houden zoveel mogelijk de standaardkranen en we overwegen alleen aanschaf van een andere wastafel met meubel. En we hebben een ander drukplateauding gekozen voor het toilet, want ik vind de standaard plastic dingen niet zo fraai.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:12:29 #56
5428 crew  miss_sly
pi_88989475
Wij hebben nu een heel donkere badkamer, zowel muur- als vloertegels zijn antraciet. Het is wel heel erg rustig en het donkere draagt daar juist aan bij. Als je met een kleinere tegel werkt, vind ik het met de voegen vaak erg druk worden.
Ik vind de kleuren van die tegels die je post wel erg mooi :Y
pi_88989495
M'n lief is er niet zo weg van, maar wat 'ie nou wel wil...?
pi_88989610
Wij hebben in onze huidige badkamer heel donkere vloertegels en net niet witte wandtegels. Ik vind het wel fraai, maar zou graag toch iets lichters hebben in een nieuwe badkamer. En het valt me op dat de voegen van donkere tegels er veel gauwer ranzig uitzien dan de voegen van lichte tegels! Hebben jullie dat probleem ook, miss?
pi_88989818
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Mrien, jullie ook aan het nieuwbouwen! Vertel eens? (Als je iets kwijt wilt, hoor.)
Wij zijn een 2-1 kapwoning aan het bouwen in eigen beheer. Op het laatste stukje vrije bouw in een woonwijk die verder al af is. Er komen totaal 3 2-1 kapwoningen, de overige woningen die daar gebouwd worden (iets van 8 ofzo) zijn vrijstaande woningen.
Op 23 augustus is de grond uitgegraven en vanaf toen zijn ze begonnen met fundering maken en opbouwen van de woning (heien is hier niet nodig). Op dit moment zijn de begane grond en de 1e verdieping "klaar". Afgelopen vrijdag zijn de vloerplaten voor de 2e verdieping geplaatst en nu gaan ze deze week de tussenmuur lijmen voor de 2e verdieping. Daarna komt (hopelijk eind van de week) de prefab dakopbouw erop die al klaar staat.

Dan kunnen ze verder met metselen, afwerken enzo.
Bedoeling was eigenlijk dat het klaar zou zijn zo'n beetje voor de bevalling, maar dat gaan we niet meer halen ;)
We hopen nu ergens in februari te kunnen verhuizen
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:21:21 #60
5428 crew  miss_sly
pi_88990041
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben in onze huidige badkamer heel donkere vloertegels en net niet witte wandtegels. Ik vind het wel fraai, maar zou graag toch iets lichters hebben in een nieuwe badkamer. En het valt me op dat de voegen van donkere tegels er veel gauwer ranzig uitzien dan de voegen van lichte tegels! Hebben jullie dat probleem ook, miss?
Nee, wij hebben vrijwel geen voegen, de tegels zijn tegen elkaar geplaatst. En met een wit bad, aluminium kranen, een spiegel en een glazen douchewand, alsmede witte handdoeken, doet het niet donker, maar wel prettig rustgevend aan. Vinden wij dan, he :)
pi_88990592
Wauw, mrien, dat gaat dan toch snel, ookal had je er graag eerder ingetrokken!

Daar had ik niet eens bij stilgestaan, miss,dat je ook om minder voegen kunt vragen. Houd ik in m'n hoofd! En ik twijfel er niet aan dat jullie badkamer smaakvol is, want ik vind jullie woning heel gaaf.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:34:16 #62
5428 crew  miss_sly
pi_88991100
Dank je, fijn om te horen!

Ja, minder of dunnere voegen kun je vragen, maar het is wel afhankelijk van de tegel of het mogelijk is. Als ik me goed herinner moet je een hele rechte hoek aan de tegel hebben (van de toplaag naar de zijkant als je begrijpt wat ik bedoel) om ze met een kleine of zonder voeg te laten plaatsen. De tegelleverancier weet daar vast meer over te vertellen :)
pi_88991964
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, mrien, dat gaat dan toch snel, ook al had je er graag eerder ingetrokken!
Scheelt natuurlijk ook wel dat onze bouwers alleen maar deze 2 woningen hoeven te bouwen en niet een heel project :)
Het wordt wel een heel gaaf huis, heel licht en ruim. Ik kan niet wachten tot we straks over kunnen (en ik de 1e verdieping kan bekijken, durf ik nu met dikke buik niet aan om de ladder helemaal op te klimmen ;)
pi_88995395
Mooie kleur die tegels, Claudia. Die zandkleur, daar houd je wel van nietwaar?
Momenteel zijn veel badkamers donker, ik zou daar zelf juist niet zo gauw voor kiezen geloof ik. Want hoewel echt heel smaakvol is het niet heel knus in mijn ogen. Meer geschikt voor deftige hotels ed. Sorry Miss! :@

Als ik een badkamer zou mogen inrichten zou ik voor Tadelakt kiezen, dat vind ik zo mooi!
Maar wel prijzig.

Leuk om al jullie woonwens-verhalen te lezen hier. Het is echt een Amsterdams clubje zo, op Mrien na dan. ;) Ik heb wel woonwensen maar zie ze nog niet zo gauw vervuld.
Ik zou erg graag een atelierwoning willen huren in Amsterdam. Een oude maar bewoonbare loods oid. Zodat je het helemaal naar eigen wens kan invullen. En een goede werkruimte aan huis hebt. Nouja, wensen wensen. 8)7
pi_88995696
Gaaf Mrien! En zeker snel!

Haarlem lijkt ons ook leuk. En dat is nog best te doen. Kijk we snappen best dat groen, ruimte en binnenstad niet damen gaan hoor :) (Al hebben we nu zo'n 75-80 m2, wonen we tegenover een park en loop ik in een half uur naar de Dam :P ) Maar gewoon een balkon waar we allemaal tegelijk op kunnen, moet toch een optie zijn. En we kunnen wel hoger gaan dan die 300.000 maar ja dan heb je meteen veel hogere maandlasten en dat hebben we liever niet.

Haarlem heeft zeker veel meer sfeer dan Amstelveen. En we kijken nu ook rond Amsterdam (bv koog a/d zaan).

Claudia het is bij tegels belangrijk dat de zijkanten ook recht zijn om ze voegloos te kunnen leggen. Maar je kunt aners bv ook kiezen voor tegels met een voeg van maar 4mm. Overigens zijn er tegenwoordig ook laminaatsoorten en kurk voor in de badkamer. (Ik leer best veel bij mijn nieuwe baan ;) )
pi_88996539
wat leuk, Claudia, om zo te kunnen meekijken met jullie huis in wording!

Net als Mrien wordt op dit moment ook onze nieuwe 2-onder-1-kap woning gebouwd, en wel deze:

O en een apothekerskast is supermegahandig!
We hebben er nu eentje, en die ga ik vet missen straks
Maar het was een apothekerskast of een spoeleiland, en het eiland heeft gewonnen
(anders kon het qua opstelling niet)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88996585
Ik ga nu slapen, maar nog even snel: oeke, heb je wel eens van de zogenaamde 'solids' gehoord? Da's een heel tof concept! Ik weet niet of het betaalbaar is (eigenlijk weet ik niets meer van de details), maar wij hebben er een tijdje geleden naar gelonkt.
pi_88998252
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Zal wel vanwege het grotere contrast komen. Los je dat niet op door bij een donkere tegel ook een donkere voeg te nemen?
  maandag 22 november 2010 @ 00:16:34 #69
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_88999927
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:34 schreef miss_sly het volgende:
Dank je, fijn om te horen!

Ja, minder of dunnere voegen kun je vragen, maar het is wel afhankelijk van de tegel of het mogelijk is. Als ik me goed herinner moet je een hele rechte hoek aan de tegel hebben (van de toplaag naar de zijkant als je begrijpt wat ik bedoel) om ze met een kleine of zonder voeg te laten plaatsen. De tegelleverancier weet daar vast meer over te vertellen :)
Bedoel je, gekalibreerd, Miss Sly?
Dan kun je inderdaad een kleine voeg nemen, helemaal zonder voeg zal in een badkamer niet gaan, anders is het niet waterdicht.

Wij hebben afgelopen jaar onze benedenverdieping betegeld, met gekalibreerde tegels en een minimale voeg. Ik vind de voeg niet mooi; te licht. Helaas is het door die minimale voeg geen optie deze opnieuw te voegen. Het is niet te verwijderen, tenzij we een paar monikken kunnen vinden die zin in deze klus hebben O-) . Een brede voeg heeft zijn voordelen.

Ik vind de keukenopstelling mooi, Claudia. Ik hou ook wel van kolossaal.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_89004246
oeke, ik ben inderdaad wel gecharmeerd van zandkleur! Ik geloof dat ik vroeger had gekozen voor een neutrale tint (bijvoorbeeld grijs) met een leuk contrasterend kleurtje (groen of blauw), maar ik merk dat dat wat aan het veranderen is. Ik ben nog steeds dol op felle kleuren, maar ik probeer de basis zo Zen mogelijk te houden. Die zandkleurachtige tinten zijn zo warm en sereen. Weet je dat ik nu al verdrietig ben dat we de kleur van onze huidige vloer niet mee kunnen nemen? Ik ben er zo blij mee. Oh, en dat Tadelakt ziet er heel Gaudi uit! Niet helemaal mijn smaak (uiteindelijk ben ik dol op glad en strak en glimmend), maar ik vind het wel heel exclusief eruit zien (zoals onze eerste keukenboer zou zeggen :') ).

Stiemie, laminaat voor in de badkamer? Dat voelt toch wat maf! Kurk zou ik misschien nog wel zien zitten, maar ik geloof dat we braaf voor tegels gaan. Ik houd eigenlijk wel van tegels. Toch vind ik een badkamer met gestucte wanden (zonder tegels) ook wel erg gaaf. Ik weet alleen niet of dat echt praktisch en betaalbaar is.

Allemachtig, Karin, wat een kast van een huis! Het ziet er ideaal uit.

Goed om ook een nadeel van smalle voegen te lezen, Smikke. Ach, het zal er bij ons uiteindelijk op neerkomen hoeveel geld het gaat kosten om een upgrade van tegelkwaliteit te vragen. We hebben een strakke begroting dus we zullen het bescheiden houden.
pi_89005688
Dit vind ik ook mooi!

Kijk dat buikje van dat jongetje dan. O+
pi_89017175
We hebben net een offerte gekregen van het elektrabedrijf voor meerwerk. In die offerte zijn 4 (!) extra groepen t.b.v. magnetron/oven/droger/vaatwasser/boiler opgenomen (totaalkosten: 1140 euro :X ). Daar staan we echt van te kijken. Een nieuwbouwwoning zou toch standaard berekend moeten zijn op bepaalde apparatuur?
pi_89017361
In hoeverre is het mogelijk om alleen te kiezen voor loze leidingen? Dan neem je dus een meterkast met extra mogelijkheden en laat je later zelf de boel correct aansluiten door vonkenboer ofzo :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89017653
Goed punt, RanTheMan. De vriend van mijn moeder is een vonkenboer, dus het is wel een optie. We kunnen ernaar informeren!
pi_89019679
Claudia, die opmerking over de gootsteen kwam van mij ja. En ik heb inderdaad gewoon zo'n uitstortding hangen. Kost geen klap, werkt prima. En inderdaad, ook onze droger kan dat niet met zo'n slangetje. Wij hebben em achteraf aangesloten, kwestie van afvoer op de afvoer van de wasmachine en aanvoer op de aanvoer van de wasmachine. Maar ja, mijn papa is dan ook zijn loopbaan als loodgieter begonnen, dat helpt.

Zo'n keuken voor het raam zie ik hier ook op verschillende plaatsen. Mits goed afgewerkt, geen probleem. Vergis je niet in de ruimte van die gangkast. In negatieve zin dus. Want hij zit onder de trap en dat maakt het lastig. Wij hebben em ook vol zooi staan, maar tevreden zijn we niet. Ondanks alle slimme schapjes etc. Bedenk je van te voren ook waar je bijvoorbeeld je stofzuiger laat, dat ding neemt veel ruimte in in zo'n trapkast.

Enne, je hebt ook tegels in houtmotief en kleur he... :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89022255
Mijn vader had ook zo'n trap onder de kast en ik vond die ruimte juist ontzettend handig! Net genoeg voor een stofzuiger, een emmer, een doos met schoonmaakspullen en wat apparaten die je niet zo vaak gebruikt. We hebben in ons huidige appartement maar één berging en daar moeten we alles in kwijt: wasmachine, droger, vriezer, voorraden, schoonmaakspullen, gereedschap, spullen die we niet gebruiken. In het nieuwe huis hebben we een berging in de tuin, onder de trap en op zolder - halleluja!
pi_89022834
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:57 schreef Claudia_x het volgende:

Oh, en dat Tadelakt ziet er heel Gaudi uit! Niet helemaal mijn smaak (uiteindelijk ben ik dol op glad en strak en glimmend), maar ik vind het wel heel exclusief eruit zien (zoals onze eerste keukenboer zou zeggen :') ).()

Toch vind ik een badkamer met gestucte wanden (zonder tegels) ook wel erg gaaf. Ik weet alleen niet of dat echt praktisch en betaalbaar is.
Kijk dan ook zeker hier even naar: http://www.beton-cire.nl/
Waterdicht, gestuct, kan veel strakker dan tadelakt en ik denk dat het ook minder duur is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_89025499
Hee da's een leuke wastafel van Ikea!
wij zoeken nog iets wat daarop lijkt.
Maar hoe zit het met de kwaliteit? Iemand ervaring?
pi_89025657
Wij hebben een grote kast uit die serie en die bevalt me geweldig. Ik had het vandaag met mn collega over badkamers en die vertelde dat hij die wastafel heeft, ook met de kast eronder en die was ook gewoon tevreden.
pi_89025881
Oh ok! Dan moeten we eens een tripje Ikea doen!
pi_89026444
Kwaliteit schijnt inderdaad prima te zijn heb ik van meerdere mensen gehoord (over de ikea badkamer dingen dus)
pi_89029018
Ja, leuke wastafel hoor, maar hebben jullie nou dat buikje van dat jochie gezien?
pi_89029304
Die badkamer vind ik neit zo, maar dat buikje van dat jochie O+
Ik zie zo'n buikje ieder dag bij een klein meisje O+
pi_89030162
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga nu slapen, maar nog even snel: oeke, heb je wel eens van de zogenaamde 'solids' gehoord? Da's een heel tof concept! Ik weet niet of het betaalbaar is (eigenlijk weet ik niets meer van de details), maar wij hebben er een tijdje geleden naar gelonkt.
Ziet er wel interessant uit. Ik snap het prijzensysteem niet helemaal maar ik zou het nog wat verder moeten uitpluizen denk ik.
Maar heel eerlijk, ik wil niet nieuw, ik wil liever in oudbouw wonen. :')

Dat tadelakt zou ik trouwens alleen op de muren smeren en niet op mijn bad ofzo, dan wordt het wel erg Hamam of Gaudi inderdaad. Meer zoals op die link van Sigme. Een lemen muur, die waterdicht is. Ipv tegels.

Dat buikje is om te zoenen toch! Ko trekt vaak zijn shirtje omhoog en heeft dan ook zo'n mooi rond buikie. Wel met romper. Maar toch lief. O+
  maandag 22 november 2010 @ 21:31:47 #85
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89030288
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 07:05 schreef Watashiwa het volgende:
Lijkt mij interessant, ik werk er vlakbij :{

Alleen ik zou zelf niet daar willen wonen ivm oa af en toe stankoverlast van een fabriek uit Zaandam

Maar ik wil graag TVP 'en..
Die cacao-fabriek? beetje zurige rare stank inderdaad. Verder leuk voor TS, de nieuwbouw woning. Ziet er goed uit op de tekeningen, Ga je ook helemaal laten zien hoe je alles gaat inrichten enzo?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_89031013
Joh wij zitten in Westerpark en die fabriek ruik je hier ook af en toe. Zo is er volgens mij overal wel wat.

Claudia ik heb vandaag gezien dat ze de kranen ook nog van een ander merk ik een 3 in 1 versie verkopen. Wil alleen niet alles hier gaan spammen dus als je interesse hebt, laat maar weten :)
pi_89031040
Mijn buik ziet er geloof ik net zo uit als die van dat jongetje. :')

Zit er een cacaofabriek in Zaandam die je kunt ruiken in Noord? Ik heb een tijd in Haarlem gewoond en daar hing ook vaak een chocoladelucht, maar ik heb begrepen dat die fabriek in Haarlem inmiddels gesloten is. Ik denk dat ik er heel nostalgisch van zou worden als ik chocoladegeuren op zou snuiven!

oeke, dat kan ik me nou prima voorstellen, dat nieuwbouw niet bij jou/jullie past. Het tuinhuis is niet zomaar echt jullie project, he? O+
pi_89031073
quote:
12s.gif Op maandag 22 november 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, leuke wastafel hoor, maar hebben jullie nou dat buikje van dat jochie gezien?
Het enige leuke op die hele foto.
pi_89031116
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:46 schreef Stiemie het volgende:
Claudia ik heb vandaag gezien dat ze de kranen ook nog van een ander merk ik een 3 in 1 versie verkopen. Wil alleen niet alles hier gaan spammen dus als je interesse hebt, laat maar weten :)
Ja, ik ben benieuwd!

Handig, zo'n interieurspecialist in het topic. :7
pi_89031179
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 21:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Het enige leuke op die hele foto.
Vind je de grijze tegels ook lelijk? Die vond ik juist zo fraai! Hoe ziet jouw badkamer eruit?

Sigme, nog bedankt voor de tip! Ik ga ernaar kijken. Ik denk dat het gewoon tegels worden, hoor, want we gaan niet al te moeilijk (lees: duur) doen.
pi_89032037
Nou ik ben geen specialist hoor :@

Ik vind trouwens zowel het buikje als de vloertegels mooi van het plaatje :P
pi_89032109
Stiemie ik ben ook benieuwd naar die kraan O-)
pi_89032783
:D je hebt PM
pi_89033842
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind je de grijze tegels ook lelijk? Die vond ik juist zo fraai! Hoe ziet jouw badkamer eruit?

Sigme, nog bedankt voor de tip! Ik ga ernaar kijken. Ik denk dat het gewoon tegels worden, hoor, want we gaan niet al te moeilijk (lees: duur) doen.
De vloertegels kunnen er wel mee door, inderdaad.

Mijn badkamer heb ik niet zelf uitgezocht (vorige bewoners), dus die zegt weinig over mijn smaak. Hoogstens dat ie niet lelijk genoeg was om er direct uit te slaan. :P
  maandag 22 november 2010 @ 22:54:41 #95
326008 snickerdoodle
Snicker for the win!
pi_89034927
Stiekeme TVP!
Benieuwd naar het hoe en wat op weg naar een nieuwbouwwoning.
Get some nuts!
pi_89064187
De keuken is gekocht! We hebben er op de valreep een apothekerskast in laten zetten. Nogmaals hartelijk dank voor de tip!

Maandag gaan we tegels uitzoeken en we moeten deze week nog bij een ABN Amro-kantoor langs om een rekening te openen voor de hypotheek. We zijn nog met de aannemer in overleg over meerwerk; die beslissingen moeten voor 1 december definitief zijn. Het ziet ernaar uit dat we dan voorlopig 'klaar' zijn, al willen we nog naar een showroom van Forbo om vloeren te bekijken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:49:44 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_89064692
Dat is mooi! Gefeliciteerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_89082397
Claudia, mooi alles lekker op tijd klaar.
Enne die showroom van Forbo zelf zit voor jou om de hoek he!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89083338
Oh, is dat zo? Dat is mooi!

We hebben net het bedrag te horen gekregen voor het verleggen van de leidingen in de keuken en dat is ongeveer 10 keer minder dan we verwacht hadden. :o Het aantal groepen valt ook iets mee: het ziet ernaar uit dat we er 3 extra nodig hebben in plaats van 4, namelijk voor de combimagnetron, quooker en vaatwasser. Zo scheelt het ons weer bijna 300 euro dat we niet voor een oven én combimagnetron hebben gekozen.

Wat een bedragen, mensen! Er wordt met honderdjes gesmeten alsof het niks is.
pi_89083768
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
De keuken is gekocht! We hebben er op de valreep een apothekerskast in laten zetten. Nogmaals hartelijk dank voor de tip!

Maandag gaan we tegels uitzoeken en we moeten deze week nog bij een ABN Amro-kantoor langs om een rekening te openen voor de hypotheek. We zijn nog met de aannemer in overleg over meerwerk; die beslissingen moeten voor 1 december definitief zijn. Het ziet ernaar uit dat we dan voorlopig 'klaar' zijn, al willen we nog naar een showroom van Forbo om vloeren te bekijken.
Hee, gefeliciteerd met je aankoop *O* En tof van je apothekerskast. Dat je er maar veel plezier van mag hebben ;) Ik voel me helemaal nuttig hier, haha. en ik heb zélf niet eens een apothekerskast :')

Ik vind die deadline van 1 december wel heel snel zeg :o Succes@!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_89083999
Gefeliciteerd met de keuken! Goede valreepkeuze, de apothekerskast. Wij hebben er nu ook één, tijdelijk, helaas, want het bevalt heel goed! Er staat trouwens vandaag in de Volkskrant een stuk over de "Nieuwe Noorderlingen" die "de sprong over het IJ wagen", misschien leuk om te lezen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')