Aangezien je al een koudwateraansluiting hebt en ook al een afvoer is een wasbak wel te maken na opleveringquote:Op zondag 21 november 2010 06:49 schreef Claudia_x het volgende:
Gooi ik er meteen een vraag over de zolder in. Ik geloof dat het mefke was die zei dat het handig is om een wastafel op zolder te hebben. We hebben een droger waar ik het reservoir na elke droogbeurt van moet legen, dus dat lijkt me inderdaad iets om over na te denken. Is zoiets nu makkelijk zelf te maken op zolder of zou er ook actie van de aannemer voor nodig/wenselijk zijn?
Plattegrond van de zolderruimte (met rechtsbovenin de aansluitingen voor wasmachine en droger):
[ afbeelding ]
In de eerste tekening waarin de combimagnetron het hoogste punt is, vind ik dat ook, hoor.quote:Op zondag 21 november 2010 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
oeke, op de tekening zien de kasten er massiever uit dan ze in het echt zijn. Ik vond juist die 'lage' hoge kasten best knus en een aardige doorbreking van het patroon dat alles op werkbladhoogte zit. We hebben nu een buffetkast die helaas net niet naast de eettafel past straks, dat is wel jammer.
Oh ja, dat vinden wij bij nader inzien ook, dat die opstelling wel erg massief is. Met de bovenkastjes is er niet echt een probleem, want je staat daar niet onder maar naast. Ik vind het tweede ontwerp gewoon fijner omdat het zoveel rustiger oogt. Dan kan ik de muur nog een (al dan niet subtiel) kleurtje geven of iets leuks ophangen of zo. Ik wil het liefst een héél rustige basis, maar ik houd wel van knusse keukenkeukens.quote:Op zondag 21 november 2010 11:09 schreef oeke het volgende:
In de eerste tekening waarin de combimagnetron het hoogste punt is, vind ik dat ook, hoor.
Maar die tekening die je daarna post met de hoge kastjes die doorlopen naar de raamkant, daar vind ik het erg massief uitzien.
Plus dat ik die hoek dan gek vind. Zou je onder die kastjes kunnen staan?
Waarschijnlijk niet, en dat zou mij dan tegen gaan staan. Dat je je hoofd stoot of dat het gek aanvoelt, dat gat onder de kastjes. Lege ruimte onder en volle ruimte erboven.
Ik weet niet wat een bordenkast is. Ik ga googelen!quote:Het past denk ik niet echt bij jullie smaak, maar je zou ook een bordenkast kunnen overwegen naast je afzuigkap. Die zijn vrij plat en nemen dus niet zoveel ruimte in.
Een apothekerskast is volgens mij dit:quote:Is een apothekerskast zo'n uitschuifla/kast? Ik dacht namelijk dat het zo'n laadjeskast was. En die zijn toch best groot?
De keukenzaken waar wij zijn geweest hebben heel vaak met die situatie te maken en adviseren toch gewoon een opstelling voor het raam zonder verlaging van het werkblad. Ze werken het netjes af.quote:Op zondag 21 november 2010 11:58 schreef miss_sly het volgende:
oeke, bij de huizen waar wij naar aan het kijken zijn, is het raam in de keuken ook zo laag. Ze hebben daar ook een basisopstelling die niet voor het raam staat, maar ik denk dat veel mensen toch richting raam willen ivm ruimte in de woonkamer. Maar idd, je wordt wel creatief
wij zitten meer te denken (ja, we lopen nogal op de zaken vooruit, aangezien we ons pas morgen inschrijven als geinteresseerdenquote:Op zondag 21 november 2010 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De keukenzaken waar wij zijn geweest hebben heel vaak met die situatie te maken en adviseren toch gewoon een opstelling voor het raam zonder verlaging van het werkblad. Ze werken het netjes af.
Ah, jullie zijn al gepromoveerd tot geïnteresseerden! Spannend! Moet je wachten tot er nieuwe woningen afgebouwd zijn of zijn er ook nog woningen vrij die al gebouwd zijn?quote:Op zondag 21 november 2010 12:03 schreef miss_sly het volgende:
wij zitten meer te denken (ja, we lopen nogal op de zaken vooruit, aangezien we ons pas morgen inschrijven als geinteresseerden) aan iets van een bankje voor het raam (vast, zo'n zitvensterbankachtig iets) met een tafel ervoor met daar stoelen tegenaan. Bijvoorbeeld. Maar bij onze tekeningen is de keukenarm in de woonkamer iets langer dan bij jullie, denk ik.
Ja we zijn nu ook buiten Amsterdam aan het kijken. Iets meer groen is ook niet verkeerdquote:Op zondag 21 november 2010 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
3 ton, 100 m2, leuke locatie - dat gaat inderdaad niet makkelijk worden. Weet je waar wij nu wonen? Als we ons appartement zouden kopen (90 m2) dan zouden we veel meer kwijt zijn dan 3 ton. Lastig, hoor. Je zult op een punt water bij de wijn moeten doen en dat kun je alleen zelf bepalen. Misschien toch Amsterdam uit?
Wij zijn een 2-1 kapwoning aan het bouwen in eigen beheer. Op het laatste stukje vrije bouw in een woonwijk die verder al af is. Er komen totaal 3 2-1 kapwoningen, de overige woningen die daar gebouwd worden (iets van 8 ofzo) zijn vrijstaande woningen.quote:Op zondag 21 november 2010 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Mrien, jullie ook aan het nieuwbouwen! Vertel eens? (Als je iets kwijt wilt, hoor.)
Nee, wij hebben vrijwel geen voegen, de tegels zijn tegen elkaar geplaatst. En met een wit bad, aluminium kranen, een spiegel en een glazen douchewand, alsmede witte handdoeken, doet het niet donker, maar wel prettig rustgevend aan. Vinden wij dan, hequote:Op zondag 21 november 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben in onze huidige badkamer heel donkere vloertegels en net niet witte wandtegels. Ik vind het wel fraai, maar zou graag toch iets lichters hebben in een nieuwe badkamer. En het valt me op dat de voegen van donkere tegels er veel gauwer ranzig uitzien dan de voegen van lichte tegels! Hebben jullie dat probleem ook, miss?
Scheelt natuurlijk ook wel dat onze bouwers alleen maar deze 2 woningen hoeven te bouwen en niet een heel projectquote:Op zondag 21 november 2010 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, mrien, dat gaat dan toch snel, ook al had je er graag eerder ingetrokken!
Zal wel vanwege het grotere contrast komen. Los je dat niet op door bij een donkere tegel ook een donkere voeg te nemen?quote:Op zondag 21 november 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben in onze huidige badkamer heel donkere vloertegels en net niet witte wandtegels. Ik vind het wel fraai, maar zou graag toch iets lichters hebben in een nieuwe badkamer. En het valt me op dat de voegen van donkere tegels er veel gauwer ranzig uitzien dan de voegen van lichte tegels! Hebben jullie dat probleem ook, miss?
Bedoel je, gekalibreerd, Miss Sly?quote:Op zondag 21 november 2010 21:34 schreef miss_sly het volgende:
Dank je, fijn om te horen!
Ja, minder of dunnere voegen kun je vragen, maar het is wel afhankelijk van de tegel of het mogelijk is. Als ik me goed herinner moet je een hele rechte hoek aan de tegel hebben (van de toplaag naar de zijkant als je begrijpt wat ik bedoel) om ze met een kleine of zonder voeg te laten plaatsen. De tegelleverancier weet daar vast meer over te vertellen
Kijk dan ook zeker hier even naar: http://www.beton-cire.nl/quote:Op maandag 22 november 2010 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en dat Tadelakt ziet er heel Gaudi uit! Niet helemaal mijn smaak (uiteindelijk ben ik dol op glad en strak en glimmend), maar ik vind het wel heel exclusief eruit zien (zoals onze eerste keukenboer zou zeggen).()
Toch vind ik een badkamer met gestucte wanden (zonder tegels) ook wel erg gaaf. Ik weet alleen niet of dat echt praktisch en betaalbaar is.
Ziet er wel interessant uit. Ik snap het prijzensysteem niet helemaal maar ik zou het nog wat verder moeten uitpluizen denk ik.quote:Op zondag 21 november 2010 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga nu slapen, maar nog even snel: oeke, heb je wel eens van de zogenaamde 'solids' gehoord? Da's een heel tof concept! Ik weet niet of het betaalbaar is (eigenlijk weet ik niets meer van de details), maar wij hebben er een tijdje geleden naar gelonkt.
Die cacao-fabriek? beetje zurige rare stank inderdaad. Verder leuk voor TS, de nieuwbouw woning. Ziet er goed uit op de tekeningen, Ga je ook helemaal laten zien hoe je alles gaat inrichten enzo?quote:Op zondag 21 november 2010 07:05 schreef Watashiwa het volgende:
Lijkt mij interessant, ik werk er vlakbij![]()
Alleen ik zou zelf niet daar willen wonen ivm oa af en toe stankoverlast van een fabriek uit Zaandam
Maar ik wil graag TVP 'en..
Het enige leuke op die hele foto.quote:Op maandag 22 november 2010 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, leuke wastafel hoor, maar hebben jullie nou dat buikje van dat jochie gezien?
Ja, ik ben benieuwd!quote:Op maandag 22 november 2010 21:46 schreef Stiemie het volgende:
Claudia ik heb vandaag gezien dat ze de kranen ook nog van een ander merk ik een 3 in 1 versie verkopen. Wil alleen niet alles hier gaan spammen dus als je interesse hebt, laat maar weten
Vind je de grijze tegels ook lelijk? Die vond ik juist zo fraai! Hoe ziet jouw badkamer eruit?quote:
De vloertegels kunnen er wel mee door, inderdaad.quote:Op maandag 22 november 2010 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vind je de grijze tegels ook lelijk? Die vond ik juist zo fraai! Hoe ziet jouw badkamer eruit?
Sigme, nog bedankt voor de tip! Ik ga ernaar kijken. Ik denk dat het gewoon tegels worden, hoor, want we gaan niet al te moeilijk (lees: duur) doen.
Hee, gefeliciteerd met je aankoopquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
De keuken is gekocht! We hebben er op de valreep een apothekerskast in laten zetten. Nogmaals hartelijk dank voor de tip!
Maandag gaan we tegels uitzoeken en we moeten deze week nog bij een ABN Amro-kantoor langs om een rekening te openen voor de hypotheek. We zijn nog met de aannemer in overleg over meerwerk; die beslissingen moeten voor 1 december definitief zijn. Het ziet ernaar uit dat we dan voorlopig 'klaar' zijn, al willen we nog naar een showroom van Forbo om vloeren te bekijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |