abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 november 2010 @ 20:53:51 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88988184
Als je leuk wilt wonen in Haarlem, kijk dan eens naar het Kleverpark of de Bomenbuurt. Niet de goedkoopste buurten maar wel mooi, ruim en groen en niet ver van de binnenstad en het station.

Middenin de stad wonen is eigenlijk geen optie als je ook ruimte en groen wilt (helaas).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_88988712
Ik geloof dat ik zoiets wel aardig vind voor de badkamer:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 21 november 2010 @ 21:03:31 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88988872
Bedoel je dan het formaat tegels of vooral de kleuren?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:03:51 #54
5428 crew  miss_sly
pi_88988893
je bedoelt de tegels?
voor een muur zou dat best goed te doen zijn, maar ik zou niet alle muren met die kleinere tegel doen. Dan zou ik kiezen voor één muur met die kleinere tegels en dan de overige muren met grote tegels (60x30 ofzo).
en ik hou van een grote vloertegel. Het houdt het rustig, en zeker in de badkamer vind ik dat erg prettig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88989174
Ik vind zowel het formaat tegel wel aardig als de kleurstelling. Dat wil zeggen, ik wil een niet al te donkere badkamer, een niet al te groot kleurencontrast, niet te veel drukte maar ook niet te veel eentonigheid. Ik vind het afwisselen van kleine en grote tegels tegen de muur wel problematisch: maakt dat een ruimte nu juist wat interessanter of juist drukker en kleiner?

Oh, het gaat me inderdaad alleen om de tegels! We houden zoveel mogelijk de standaardkranen en we overwegen alleen aanschaf van een andere wastafel met meubel. En we hebben een ander drukplateauding gekozen voor het toilet, want ik vind de standaard plastic dingen niet zo fraai.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:12:29 #56
5428 crew  miss_sly
pi_88989475
Wij hebben nu een heel donkere badkamer, zowel muur- als vloertegels zijn antraciet. Het is wel heel erg rustig en het donkere draagt daar juist aan bij. Als je met een kleinere tegel werkt, vind ik het met de voegen vaak erg druk worden.
Ik vind de kleuren van die tegels die je post wel erg mooi :Y
pi_88989495
M'n lief is er niet zo weg van, maar wat 'ie nou wel wil...?
pi_88989610
Wij hebben in onze huidige badkamer heel donkere vloertegels en net niet witte wandtegels. Ik vind het wel fraai, maar zou graag toch iets lichters hebben in een nieuwe badkamer. En het valt me op dat de voegen van donkere tegels er veel gauwer ranzig uitzien dan de voegen van lichte tegels! Hebben jullie dat probleem ook, miss?
pi_88989818
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Mrien, jullie ook aan het nieuwbouwen! Vertel eens? (Als je iets kwijt wilt, hoor.)
Wij zijn een 2-1 kapwoning aan het bouwen in eigen beheer. Op het laatste stukje vrije bouw in een woonwijk die verder al af is. Er komen totaal 3 2-1 kapwoningen, de overige woningen die daar gebouwd worden (iets van 8 ofzo) zijn vrijstaande woningen.
Op 23 augustus is de grond uitgegraven en vanaf toen zijn ze begonnen met fundering maken en opbouwen van de woning (heien is hier niet nodig). Op dit moment zijn de begane grond en de 1e verdieping "klaar". Afgelopen vrijdag zijn de vloerplaten voor de 2e verdieping geplaatst en nu gaan ze deze week de tussenmuur lijmen voor de 2e verdieping. Daarna komt (hopelijk eind van de week) de prefab dakopbouw erop die al klaar staat.

Dan kunnen ze verder met metselen, afwerken enzo.
Bedoeling was eigenlijk dat het klaar zou zijn zo'n beetje voor de bevalling, maar dat gaan we niet meer halen ;)
We hopen nu ergens in februari te kunnen verhuizen
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:21:21 #60
5428 crew  miss_sly
pi_88990041
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben in onze huidige badkamer heel donkere vloertegels en net niet witte wandtegels. Ik vind het wel fraai, maar zou graag toch iets lichters hebben in een nieuwe badkamer. En het valt me op dat de voegen van donkere tegels er veel gauwer ranzig uitzien dan de voegen van lichte tegels! Hebben jullie dat probleem ook, miss?
Nee, wij hebben vrijwel geen voegen, de tegels zijn tegen elkaar geplaatst. En met een wit bad, aluminium kranen, een spiegel en een glazen douchewand, alsmede witte handdoeken, doet het niet donker, maar wel prettig rustgevend aan. Vinden wij dan, he :)
pi_88990592
Wauw, mrien, dat gaat dan toch snel, ookal had je er graag eerder ingetrokken!

Daar had ik niet eens bij stilgestaan, miss,dat je ook om minder voegen kunt vragen. Houd ik in m'n hoofd! En ik twijfel er niet aan dat jullie badkamer smaakvol is, want ik vind jullie woning heel gaaf.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 21:34:16 #62
5428 crew  miss_sly
pi_88991100
Dank je, fijn om te horen!

Ja, minder of dunnere voegen kun je vragen, maar het is wel afhankelijk van de tegel of het mogelijk is. Als ik me goed herinner moet je een hele rechte hoek aan de tegel hebben (van de toplaag naar de zijkant als je begrijpt wat ik bedoel) om ze met een kleine of zonder voeg te laten plaatsen. De tegelleverancier weet daar vast meer over te vertellen :)
pi_88991964
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, mrien, dat gaat dan toch snel, ook al had je er graag eerder ingetrokken!
Scheelt natuurlijk ook wel dat onze bouwers alleen maar deze 2 woningen hoeven te bouwen en niet een heel project :)
Het wordt wel een heel gaaf huis, heel licht en ruim. Ik kan niet wachten tot we straks over kunnen (en ik de 1e verdieping kan bekijken, durf ik nu met dikke buik niet aan om de ladder helemaal op te klimmen ;)
pi_88995395
Mooie kleur die tegels, Claudia. Die zandkleur, daar houd je wel van nietwaar?
Momenteel zijn veel badkamers donker, ik zou daar zelf juist niet zo gauw voor kiezen geloof ik. Want hoewel echt heel smaakvol is het niet heel knus in mijn ogen. Meer geschikt voor deftige hotels ed. Sorry Miss! :@

Als ik een badkamer zou mogen inrichten zou ik voor Tadelakt kiezen, dat vind ik zo mooi!
Maar wel prijzig.

Leuk om al jullie woonwens-verhalen te lezen hier. Het is echt een Amsterdams clubje zo, op Mrien na dan. ;) Ik heb wel woonwensen maar zie ze nog niet zo gauw vervuld.
Ik zou erg graag een atelierwoning willen huren in Amsterdam. Een oude maar bewoonbare loods oid. Zodat je het helemaal naar eigen wens kan invullen. En een goede werkruimte aan huis hebt. Nouja, wensen wensen. 8)7
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88995696
Gaaf Mrien! En zeker snel!

Haarlem lijkt ons ook leuk. En dat is nog best te doen. Kijk we snappen best dat groen, ruimte en binnenstad niet damen gaan hoor :) (Al hebben we nu zo'n 75-80 m2, wonen we tegenover een park en loop ik in een half uur naar de Dam :P ) Maar gewoon een balkon waar we allemaal tegelijk op kunnen, moet toch een optie zijn. En we kunnen wel hoger gaan dan die 300.000 maar ja dan heb je meteen veel hogere maandlasten en dat hebben we liever niet.

Haarlem heeft zeker veel meer sfeer dan Amstelveen. En we kijken nu ook rond Amsterdam (bv koog a/d zaan).

Claudia het is bij tegels belangrijk dat de zijkanten ook recht zijn om ze voegloos te kunnen leggen. Maar je kunt aners bv ook kiezen voor tegels met een voeg van maar 4mm. Overigens zijn er tegenwoordig ook laminaatsoorten en kurk voor in de badkamer. (Ik leer best veel bij mijn nieuwe baan ;) )
pi_88996539
wat leuk, Claudia, om zo te kunnen meekijken met jullie huis in wording!

Net als Mrien wordt op dit moment ook onze nieuwe 2-onder-1-kap woning gebouwd, en wel deze:

O en een apothekerskast is supermegahandig!
We hebben er nu eentje, en die ga ik vet missen straks
Maar het was een apothekerskast of een spoeleiland, en het eiland heeft gewonnen
(anders kon het qua opstelling niet)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88996585
Ik ga nu slapen, maar nog even snel: oeke, heb je wel eens van de zogenaamde 'solids' gehoord? Da's een heel tof concept! Ik weet niet of het betaalbaar is (eigenlijk weet ik niets meer van de details), maar wij hebben er een tijdje geleden naar gelonkt.
pi_88998252
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Zal wel vanwege het grotere contrast komen. Los je dat niet op door bij een donkere tegel ook een donkere voeg te nemen?
  maandag 22 november 2010 @ 00:16:34 #69
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_88999927
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:34 schreef miss_sly het volgende:
Dank je, fijn om te horen!

Ja, minder of dunnere voegen kun je vragen, maar het is wel afhankelijk van de tegel of het mogelijk is. Als ik me goed herinner moet je een hele rechte hoek aan de tegel hebben (van de toplaag naar de zijkant als je begrijpt wat ik bedoel) om ze met een kleine of zonder voeg te laten plaatsen. De tegelleverancier weet daar vast meer over te vertellen :)
Bedoel je, gekalibreerd, Miss Sly?
Dan kun je inderdaad een kleine voeg nemen, helemaal zonder voeg zal in een badkamer niet gaan, anders is het niet waterdicht.

Wij hebben afgelopen jaar onze benedenverdieping betegeld, met gekalibreerde tegels en een minimale voeg. Ik vind de voeg niet mooi; te licht. Helaas is het door die minimale voeg geen optie deze opnieuw te voegen. Het is niet te verwijderen, tenzij we een paar monikken kunnen vinden die zin in deze klus hebben O-) . Een brede voeg heeft zijn voordelen.

Ik vind de keukenopstelling mooi, Claudia. Ik hou ook wel van kolossaal.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_89004246
oeke, ik ben inderdaad wel gecharmeerd van zandkleur! Ik geloof dat ik vroeger had gekozen voor een neutrale tint (bijvoorbeeld grijs) met een leuk contrasterend kleurtje (groen of blauw), maar ik merk dat dat wat aan het veranderen is. Ik ben nog steeds dol op felle kleuren, maar ik probeer de basis zo Zen mogelijk te houden. Die zandkleurachtige tinten zijn zo warm en sereen. Weet je dat ik nu al verdrietig ben dat we de kleur van onze huidige vloer niet mee kunnen nemen? Ik ben er zo blij mee. Oh, en dat Tadelakt ziet er heel Gaudi uit! Niet helemaal mijn smaak (uiteindelijk ben ik dol op glad en strak en glimmend), maar ik vind het wel heel exclusief eruit zien (zoals onze eerste keukenboer zou zeggen :') ).

Stiemie, laminaat voor in de badkamer? Dat voelt toch wat maf! Kurk zou ik misschien nog wel zien zitten, maar ik geloof dat we braaf voor tegels gaan. Ik houd eigenlijk wel van tegels. Toch vind ik een badkamer met gestucte wanden (zonder tegels) ook wel erg gaaf. Ik weet alleen niet of dat echt praktisch en betaalbaar is.

Allemachtig, Karin, wat een kast van een huis! Het ziet er ideaal uit.

Goed om ook een nadeel van smalle voegen te lezen, Smikke. Ach, het zal er bij ons uiteindelijk op neerkomen hoeveel geld het gaat kosten om een upgrade van tegelkwaliteit te vragen. We hebben een strakke begroting dus we zullen het bescheiden houden.
pi_89005688
Dit vind ik ook mooi!

Kijk dat buikje van dat jongetje dan. O+
pi_89017175
We hebben net een offerte gekregen van het elektrabedrijf voor meerwerk. In die offerte zijn 4 (!) extra groepen t.b.v. magnetron/oven/droger/vaatwasser/boiler opgenomen (totaalkosten: 1140 euro :X ). Daar staan we echt van te kijken. Een nieuwbouwwoning zou toch standaard berekend moeten zijn op bepaalde apparatuur?
pi_89017361
In hoeverre is het mogelijk om alleen te kiezen voor loze leidingen? Dan neem je dus een meterkast met extra mogelijkheden en laat je later zelf de boel correct aansluiten door vonkenboer ofzo :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89017653
Goed punt, RanTheMan. De vriend van mijn moeder is een vonkenboer, dus het is wel een optie. We kunnen ernaar informeren!
pi_89019679
Claudia, die opmerking over de gootsteen kwam van mij ja. En ik heb inderdaad gewoon zo'n uitstortding hangen. Kost geen klap, werkt prima. En inderdaad, ook onze droger kan dat niet met zo'n slangetje. Wij hebben em achteraf aangesloten, kwestie van afvoer op de afvoer van de wasmachine en aanvoer op de aanvoer van de wasmachine. Maar ja, mijn papa is dan ook zijn loopbaan als loodgieter begonnen, dat helpt.

Zo'n keuken voor het raam zie ik hier ook op verschillende plaatsen. Mits goed afgewerkt, geen probleem. Vergis je niet in de ruimte van die gangkast. In negatieve zin dus. Want hij zit onder de trap en dat maakt het lastig. Wij hebben em ook vol zooi staan, maar tevreden zijn we niet. Ondanks alle slimme schapjes etc. Bedenk je van te voren ook waar je bijvoorbeeld je stofzuiger laat, dat ding neemt veel ruimte in in zo'n trapkast.

Enne, je hebt ook tegels in houtmotief en kleur he... :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')