abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97418050
Goed dat je ernaar vraagt! Update van de aannemer op 9 mei:

Bij de woningen zijn de 2e verdiepingsvloeren reeds gereed evenals de kalkzandsteen binnenspouwbladen. Met het metselwerk is een aanvang gemaakt. Het ligt in de verwachting dat over ca. een week of 4 de kappen erop gaan. Het project loopt nog steeds volgens de planning.

Zo zag de voorkant er begin mei uit:

En de achterkant:

Medio juli hebben we de eerste kijkdag. Tegen die tijd zitten de trappen ook in ons huis en zijn de steigers rondom de woning weggehaald.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97426001
Die tweede foto, waar dat mannetje loopt, is dat waar de achtertuinen van de huizen links en rechts zijn? Nee toch? Dat lijkt wel extreem klein.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 17:59:47 ]
pi_97426193
Jep, dat zijn de achtertuinen! Die zullen ongeveer 8 meter diep en 5 meter breed worden. Erachter komt nog een pad strak langs de huizen rechts.

Ik vind het er op de foto ook extreem klein uitzien, maarja, het zal wel passen. Toch? :D
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 18:05:03 #229
5428 crew  miss_sly
pi_97426227
Het vertekent nu ook wel een beetje door de steigers, denk ik. Maar een grote tuin zal het niet worden, dat is in Amsterdam (ook in Noord) niet echt betaalbaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_97428933
Er komen trouwens niet de tuinen van de huizen rechts. Die huizen staan haaks op het blok links.
pi_97428995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:43 schreef mefke79 het volgende:
Gaan ze hier echt nog bijna een jaar over doen? Niet toch?
Oh, vergeten te beantwoorden! We weten eigenlijk niet wat planning is, alleen hoelang ze er formeel over mogen doen. We hebben wel eens begrepen dat ze er zelf naar streven om de woningen in december op te leveren. Dat is nog een dik half jaar.
pi_97435352
Kijkdag? Heb je nog niet binnen kunnen kijken?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_97435428
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kijkdag? Heb je nog niet binnen kunnen kijken?
Nope. Is dat raar?
pi_97435563
Weet niet of dat raar is, ik heb alleen vergelijk met onze eigen woning.
Wij hebben nu ons 2e nieuwbouwwoning, en konden als ze aan het werk waren overdag gewoon binnenlopen, foto's maken enzo.
pi_97435768
Dat ken ik helemaal niet. Het lijkt me ook vrij lastig voor de bouwvakkers als alle bewoners komen en gaan wanneer ze willen. Die lopen dan toch gewoon in de weg?
pi_97435976
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je ellenlang blijft hangen. Maar met eventjes hadden ze helemaal geen problemen. Ze vonden het zelfs wel gezellig geloof ik.
Ze waren hier ook niet constant alleen met ons huis bezig, dan konden we de sleutel gewoon even krijgen en lekker ongestoord rondneuzen.
pi_97436062
Ja, kan me voorstellen dat het leuk is! Het is heel tof om je toekomstige huis gebouwd te zien worden. Al vergeet ik ook wel weer vaak dat we gewoon een huis hebben. :+
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:07:09 #238
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97436482
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nope. Is dat raar?
Wij mochten bij ons nieuwbouwhuis pas ongeveer een maand voor de oplevering binnen kijken (was wel extreem laat en bij andere huizen waren ze nog niet zo ver dus denk dat dat 2 tot 3 maanden voor oplevering was). Dus zo gek is dat niet volgens mij.
Tuinen bij onze buren zijn ook ongeveer die grote, en het is niet heel groot, maar als je geen enorme groene vingers hebt volgens mij meer dan genoeg. Kunt er iig lekker op zitten.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_97436684
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nope. Is dat raar?
Nee hoor. Mijn moeder is ook aan het bouwen en die mag 3x kijken. Afgelopen vrijdag is ze wezen kijken en dan later dit jaar nog een keer als het dak er op zit. En dan vlak voor de oplevering nog een keer.
pi_97436776
Jeetje als ik dat zo lees hebben wij echt geluk gehad dus.
Is dat dan het voordeel van het in het noorden wonen?
pi_97437631
Hoeveel huizen worden er gebouwd, Karin?
pi_97438490
Wij wonen er inmiddels al, toen ons huis werd gebouwd waren ze in eerste instantie alleen met die van ons en de buurman bezig (2 onder 1 kap) later kwam er nog een 2-onder-1-kap bij.
En iets verderop in de woonwijk waren ze toen bezig met allerlei graafwerkzaamheden, bij die mensen konden we ook zo de sleutel ophalen om even te gaan kijken
pi_97451029
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
Jep, dat zijn de achtertuinen! Die zullen ongeveer 8 meter diep en 5 meter breed worden. Erachter komt nog een pad strak langs de huizen rechts.

Ik vind het er op de foto ook extreem klein uitzien, maarja, het zal wel passen. Toch? :D
Oh, dat valt mee. :) Ik vreesde dat die ruimte half voor jullie tuin, half voor de tuin van de huizen rechts zou zijn.
pi_97473240
Die achtertuin lijkt inderdaad erg klein, maar zal wel vertekenen
Hopelijk blijft alles volgens de planning verlopen!
  maandag 30 mei 2011 @ 16:28:56 #245
100412 mefke79
komt goed!
pi_97500247
Claudia, wij hebben een tuin van ongeveer 9 bij 3 en bij 6 in een omgekeerde t-vorm: 9 meter is de breedte van het huis en dan is ie 3 meter diep op de meeste plaatsen, behalve in het midden, daar is ie een meter of 3 breder. En echt dat is prima, groot genoeg.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97564499
Zijn jullie al voor vloeren wezen kijken?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_97565109
Wij hebben een megatuin en geen groene vingers. Dat is ook geen al te beste combinatie. :')
Een klein compact tuintje wat wel groot genoeg is voor de kinderen en een lekker zonnetje lijkt me heerlijk!

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van jullie huis Claudia!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97566276
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dat ken ik helemaal niet. Het lijkt me ook vrij lastig voor de bouwvakkers als alle bewoners komen en gaan wanneer ze willen. Die lopen dan toch gewoon in de weg?
Bij projectenbouw is het niet zo gebruikelijk. Maar ik ben toch heel vaak in onze woning te vinden. Lastig? Misschien wel (maar vaak ook niet... gewoon wat lekkers meenemen ;)), maar wie betaalt, bepaalt zeg ik altijd maar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97571447
DS4, ik moet bekennen dat we uit onszelf ook niet echt vaak gaan kijken. Ik zou het wel heel leuk vinden, hoor, maar ik had er de laatste tijd in verband met oververmoeidheid niet zoveel zin in. Houd je ook nog in de gaten of alles goed loopt en probeer je problemen te signaleren? Of kijk je meer omdat je het leuk vindt?

Heerlijk zo'n tuin, Vlindur! Ik zou denk ik een buurman inhuren om regelmatig onderhoud te plegen. Dat deed mijn vader ook, ideaal.

wickie, vloeren bekijken staat hier nog steeds hoog op het 'to do'-lijstje. Elke keer als we willen gaan besluiten we iets anders (leukers :+) te doen.

We hebben trouwens geld opzij gezet voor een verhuisservice. Da's alvast een opluchting. Een stucadoor hebben we al, dus we hebben alleen nog een schilder nodig. We hebben ons voorgenomen om deze keer vrijwel niets zelf te doen.
pi_97573638
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:47 schreef Claudia_x het volgende:
Houd je ook nog in de gaten of alles goed loopt en probeer je problemen te signaleren? Of kijk je meer omdat je het leuk vindt?
Interesse is een motivatie, maar in de gaten houden een noodzaak! Op de bouw wordt nogal eens iets "praktisch opgelost"... Wij kijken dus zelf vaak, hebben een onafhankelijke die geregeld langs komt en uiteraard houdt ook de architect de boel in de gaten.

quote:
wickie, vloeren bekijken staat hier nog steeds hoog op het 'to do'-lijstje. Elke keer als we willen gaan besluiten we iets anders (leukers :+) te doen.
Donderdag is weer zo'n dag dat je samen met heel veel mensen die helemaal niets nodig hebben de winkels af kan gaan... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')