abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96063708
We zijn er niet zo braaf heengeweest, dus het was een enorme schok dat het zo snel ging! Maar de afwerking zal inderdaad nog wel veel tijd in beslag nemen. Ik heb daar geen idee van en we hebben van de aannemer ook nog geen prognoses te horen gekregen.

Volgens mij hebben ze de hele winter doorgewerkt...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 21:31:12 #202
5428 crew  miss_sly
pi_96063818
Ze zullen toch wel wat vorstverlet hebben gehad, want het was zo nu en dan best streng en met die sneeuw was ook niet goed buiten te werken, vermoed ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 27 april 2011 @ 21:31:22 #203
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96063827
Ik vind het ook hele mooie kleuren zo hoor. Had alleen ook wel gedacht dat de tuin groter zou zijn van wat ik op de site had gezien :@ Maar nu ben ik wel superslecht in inschatten dus dat zou er ook wat mee te maken kunnen hebben :D
  woensdag 27 april 2011 @ 21:32:15 #204
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96063868
En als het straks klaar is, komt die verhuiszin vanzelf lijkt me! Lekker alles nieuw inrichten en kinderkamer uitkiezen, tuin inrichten en...en...en.... O+ O+ O+
pi_96064004
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:31 schreef miss_sly het volgende:
Ze zullen toch wel wat vorstverlet hebben gehad, want het was zo nu en dan best streng en met die sneeuw was ook niet goed buiten te werken, vermoed ik.
Dat zou je denken, maar op het bewonersforum ( :+ ) werd zelfs tijdens de zeer strenge vorst gemeld dat er gewoon werd doorgewerkt! Nou ja, ik weet er het fijne niet van.

Stiemie, ik heb me altijd ingesteld op een kleine tuin. Het zal niet zo heel groot worden en er komt ook nog eens een schuurtje in dat een deel van de ruimte wegneemt. Kijk, een plattegrond:

woensdag 27 april 2011 @ 21:39:06 #206
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96064347
:+ en jij dacht dat ik een plattegrond wel even zou snappen? Ben echt een visstick als het om dat soort dingen gaat :@
pi_96064757
Haha, sorry. :D Wij hebben zo'n paarse woning gekocht (type A4). Aan de bovenkant zie je de voortuin, dan de woning en daaronder de achtertuin. Waar de 'B' in staat is de berging in de tuin.

De tuin is qua oppervlakte vergelijkbaar met de grondoppervlakte van de woning (iets kleiner).
  woensdag 27 april 2011 @ 21:48:46 #208
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96064999
Bedankt voor de uitleg :@ Ohhh je hebt aan 2 kanten een tuin. Kijk dat is dus al 2x zoveel!

Hoe groot is jullie huis eigenlijk in m2?
pi_96065401
Het grondoppervlak is 45 m2. Van de tuin zal het denk ik ongeveer 40 m2 zijn. In totaal heeft onze woning een oppervlakte van ongeveer 120 m2. Ons huidige appartement is 93 m2 groot, dus we gaan er behoorlijk op vooruit!

Een voortuin, tja, van mij had het niet zo gehoeven. Maar je zit daardoor minder dicht op de straat en door de foto's van Groofsken ben ik de charme ervan in gaan zien. Ik wil ook een zandbak in onze voortuin en zie het al helemaal voor me dat er dan buurtkindertjes in komen spelen. O+
  woensdag 27 april 2011 @ 21:56:05 #210
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96065502
Een voortuin is juist leuk joh! Zit je niet meteen zo dicht op straat, je beperkt in de inkijk en inderdaad perfect voor een zandbak.

Jeetje dat is nog flink ruim zo zeg!
pi_96065667
Het nadeel van de woning is denk ik dat niets écht groot is. De woonkamer is oké maar niet supergroot, er is net genoeg ruimte voor de eethoek, de tuin is prima maar mensen van buiten Amsterdam zullen er hartelijk om lachen, de slaapkamers zijn net groot genoeg voor de kinderen, de badkamer is niet groot genoeg voor een douche én een bad, en de zolder is ruim maar zal door de schuine wanden en kleine ramen vast niet zo heel ruim voelen. Kortom, een echte rijtjeswoning.

Het enige wat vermoedelijk wel groot is is onze slaapkamer, en dat vind ik juist volkomen overbodig. :')
  woensdag 27 april 2011 @ 22:00:33 #212
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96065797
:D Nou wij kijken nu voor een huis in Haarlem en daar zijn de formaten ongeveer hetzelfde hoor :) Soms een uitschieter qua tuinoppervlakte of juist een ruimer huis, maar dan moet er vaak wel weer veel gebeuren
pi_96065974
Nou ja, wat ik bijvoorbeeld mooie huizen vind zijn huizen met een gigantische woonkamer. Dat is ook het geval bij de 2-onder-1-kap-woningen. Maarja, die grote woonkamer gaat altijd ten koste van ruimte elders. Meestal zijn er dan niet genoeg slaapkamers.

We hebben gewoon niet genoeg geld voor een huis met genoeg ruimtes én een grote woonkamer/keuken. Ik vind de hoeveelheid ruimtes ook belangrijker, hoor. In ons huidige appartement is de situatie vergelijkbaar en ik vind het heerlijk wonen.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:05:33 #214
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96066154
Ik zeg: koninginnedagstaatslot kopen! ;) Wij hebben precies hetzelfde "probleem" hoor

Ons huidige appartement is trouwens 80m2 dus we gaan er sowieso flink op vooruit
pi_96066222
Ach, kneuterig leven past wel bij me.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:07:36 #216
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96066359
Ja ik vind het belangrijker dat het een leuk en fijn huis is dan dat we een zee van ruimte hebben. Als het lukt op 80m2, moet het ook zeker lukken op 100 m2 of meer.

En ik geloof nooit dat ik wat win bij de staatsloterij, dus geen lot hier.
pi_96067513
Ik ben bij elke verhuizing erop vooruitgegaan, dus eigenlijk is het altijd leuk en spannend én levert het iets op. Uiteindelijk vind ik het niet alleen belangrijk om fijn te kunnen leven maar ook om een financieel verstandige beslissing te nemen. Voor deze woning hoeven we niet krom te liggen en dat geeft veel rust.

Ik ben ook heel blij dat we indertijd voor dit project hebben gekozen en niet een ander project in de buurt. Dit leek goed te lopen en dat scheelt uiteindelijk veel zorgen.
pi_96067900
Ja jullie zijn wezen kijken en foto's *O*

Grote woonkamer is ook niet alles hoor. Ik zou best een wat kleinere willen hebben.
Ik denk dat je vooral het fijn zal vinden om een zolder te hebben. Je kan je spullen kwijt, wasmachine/droger hebben een plek en een prettige werkkamer.

Een voortuintje lijkt me heerlijk, wij zitten direct aan de stoep, iedereen loopt vlak langs je gevel. En hier wordt er wel degelijk door buurtkindjes gespeeld op de stoep (we hebben een brede stoep), vooral op zaterdagochtend, is hardstikke gezellig.

Weet je, het is toch gewoon geweldig dat je gewoon een fijne woning met genoeg ruimte en een tuin in Amsterdam hebt straks! Dat is toch het belangrijkste, kijk dat die tuin klein is maakt toch niet uit. Je hebt straks een eigen fatsoenlijke buiten, kids kunnen lekker rondrennen. En je woont gewoon waar je wil wonen.

Oja en ik denk dat de lawaai wel mee zal vallen in de tuin.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_96073203
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het grondoppervlak is 45 m2. Van de tuin zal het denk ik ongeveer 40 m2 zijn. In totaal heeft onze woning een oppervlakte van ongeveer 120 m2. Ons huidige appartement is 93 m2 groot, dus we gaan er behoorlijk op vooruit!
Is dat wel zo? Ik wil je vreugde niet temperen, maar in een eengezinswoning verlies je over het algemeen meer ruimte aan gang, hal en trappen dan in een appartement - dat is immers gelijkvloers. Ik ben wel benieuwd hoe de oppervlaktes zich verhouden als je van beide de 'nutteloze' ruimte afhaalt.
pi_96090414
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Ik wil je vreugde niet temperen, maar in een eengezinswoning verlies je over het algemeen meer ruimte aan gang, hal en trappen dan in een appartement - dat is immers gelijkvloers. Ik ben wel benieuwd hoe de oppervlaktes zich verhouden als je van beide de 'nutteloze' ruimte afhaalt.
Ons huidige appartement heeft een behoorlijk lange gang, dus het verschil valt wel mee. De woonkamer in ons nieuwe huis is net iets groter (want 1 meter breder), we hebben nu niet genoeg ruimte voor de eettafel en straks wel, de keuken is véél groter, de drie slaapkamers zijn vergelijkbaar met wat we nu hebben (één kamer is straks iets kleiner) en we hebben er een zolder, een tuin en een berging in de tuin bij. In ons huidige appartement is de berging onderdeel van de woning. Het enige waar we op achteruitgaan is de badkamer.
pi_96722966
Ow ik was je topic helemaal uit het oog verloren! Leuk om de update te zien met de foto's!
Ben wel heel benieuwd hoe het er straks allemaal gaat uitzien hoor! Is jullie huidige woning een koop of een huurappartement?
pi_96738093
Het is een huurappartement! We hebben dus geen verkoopstress en hebben ook geen overgangswoning nodig.
pi_96741563
Dat is wel heel fijn inderdaad! Heb je daar geen stress van :D
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:43:38 #224
100412 mefke79
komt goed!
pi_96762919
Claudia, wordt mooi joh! Enne, die tuin valt straks echt mee, geloof me. Het ziet er al heel anders uit als je er wat groen in denkt en een schutting eromheen enzo...
Gaan ze hier echt nog bijna een jaar over doen? Niet toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97413478
En zijn er nog vorderingen :D
pi_97418050
Goed dat je ernaar vraagt! Update van de aannemer op 9 mei:

Bij de woningen zijn de 2e verdiepingsvloeren reeds gereed evenals de kalkzandsteen binnenspouwbladen. Met het metselwerk is een aanvang gemaakt. Het ligt in de verwachting dat over ca. een week of 4 de kappen erop gaan. Het project loopt nog steeds volgens de planning.

Zo zag de voorkant er begin mei uit:

En de achterkant:

Medio juli hebben we de eerste kijkdag. Tegen die tijd zitten de trappen ook in ons huis en zijn de steigers rondom de woning weggehaald.
pi_97426001
Die tweede foto, waar dat mannetje loopt, is dat waar de achtertuinen van de huizen links en rechts zijn? Nee toch? Dat lijkt wel extreem klein.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 17:59:47 ]
pi_97426193
Jep, dat zijn de achtertuinen! Die zullen ongeveer 8 meter diep en 5 meter breed worden. Erachter komt nog een pad strak langs de huizen rechts.

Ik vind het er op de foto ook extreem klein uitzien, maarja, het zal wel passen. Toch? :D
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 18:05:03 #229
5428 crew  miss_sly
pi_97426227
Het vertekent nu ook wel een beetje door de steigers, denk ik. Maar een grote tuin zal het niet worden, dat is in Amsterdam (ook in Noord) niet echt betaalbaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_97428933
Er komen trouwens niet de tuinen van de huizen rechts. Die huizen staan haaks op het blok links.
pi_97428995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:43 schreef mefke79 het volgende:
Gaan ze hier echt nog bijna een jaar over doen? Niet toch?
Oh, vergeten te beantwoorden! We weten eigenlijk niet wat planning is, alleen hoelang ze er formeel over mogen doen. We hebben wel eens begrepen dat ze er zelf naar streven om de woningen in december op te leveren. Dat is nog een dik half jaar.
pi_97435352
Kijkdag? Heb je nog niet binnen kunnen kijken?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_97435428
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kijkdag? Heb je nog niet binnen kunnen kijken?
Nope. Is dat raar?
pi_97435563
Weet niet of dat raar is, ik heb alleen vergelijk met onze eigen woning.
Wij hebben nu ons 2e nieuwbouwwoning, en konden als ze aan het werk waren overdag gewoon binnenlopen, foto's maken enzo.
pi_97435768
Dat ken ik helemaal niet. Het lijkt me ook vrij lastig voor de bouwvakkers als alle bewoners komen en gaan wanneer ze willen. Die lopen dan toch gewoon in de weg?
pi_97435976
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je ellenlang blijft hangen. Maar met eventjes hadden ze helemaal geen problemen. Ze vonden het zelfs wel gezellig geloof ik.
Ze waren hier ook niet constant alleen met ons huis bezig, dan konden we de sleutel gewoon even krijgen en lekker ongestoord rondneuzen.
pi_97436062
Ja, kan me voorstellen dat het leuk is! Het is heel tof om je toekomstige huis gebouwd te zien worden. Al vergeet ik ook wel weer vaak dat we gewoon een huis hebben. :+
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:07:09 #238
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97436482
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nope. Is dat raar?
Wij mochten bij ons nieuwbouwhuis pas ongeveer een maand voor de oplevering binnen kijken (was wel extreem laat en bij andere huizen waren ze nog niet zo ver dus denk dat dat 2 tot 3 maanden voor oplevering was). Dus zo gek is dat niet volgens mij.
Tuinen bij onze buren zijn ook ongeveer die grote, en het is niet heel groot, maar als je geen enorme groene vingers hebt volgens mij meer dan genoeg. Kunt er iig lekker op zitten.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_97436684
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nope. Is dat raar?
Nee hoor. Mijn moeder is ook aan het bouwen en die mag 3x kijken. Afgelopen vrijdag is ze wezen kijken en dan later dit jaar nog een keer als het dak er op zit. En dan vlak voor de oplevering nog een keer.
pi_97436776
Jeetje als ik dat zo lees hebben wij echt geluk gehad dus.
Is dat dan het voordeel van het in het noorden wonen?
pi_97437631
Hoeveel huizen worden er gebouwd, Karin?
pi_97438490
Wij wonen er inmiddels al, toen ons huis werd gebouwd waren ze in eerste instantie alleen met die van ons en de buurman bezig (2 onder 1 kap) later kwam er nog een 2-onder-1-kap bij.
En iets verderop in de woonwijk waren ze toen bezig met allerlei graafwerkzaamheden, bij die mensen konden we ook zo de sleutel ophalen om even te gaan kijken
pi_97451029
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
Jep, dat zijn de achtertuinen! Die zullen ongeveer 8 meter diep en 5 meter breed worden. Erachter komt nog een pad strak langs de huizen rechts.

Ik vind het er op de foto ook extreem klein uitzien, maarja, het zal wel passen. Toch? :D
Oh, dat valt mee. :) Ik vreesde dat die ruimte half voor jullie tuin, half voor de tuin van de huizen rechts zou zijn.
pi_97473240
Die achtertuin lijkt inderdaad erg klein, maar zal wel vertekenen
Hopelijk blijft alles volgens de planning verlopen!
  maandag 30 mei 2011 @ 16:28:56 #245
100412 mefke79
komt goed!
pi_97500247
Claudia, wij hebben een tuin van ongeveer 9 bij 3 en bij 6 in een omgekeerde t-vorm: 9 meter is de breedte van het huis en dan is ie 3 meter diep op de meeste plaatsen, behalve in het midden, daar is ie een meter of 3 breder. En echt dat is prima, groot genoeg.
pi_97564499
Zijn jullie al voor vloeren wezen kijken?
pi_97565109
Wij hebben een megatuin en geen groene vingers. Dat is ook geen al te beste combinatie. :')
Een klein compact tuintje wat wel groot genoeg is voor de kinderen en een lekker zonnetje lijkt me heerlijk!

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van jullie huis Claudia!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97566276
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dat ken ik helemaal niet. Het lijkt me ook vrij lastig voor de bouwvakkers als alle bewoners komen en gaan wanneer ze willen. Die lopen dan toch gewoon in de weg?
Bij projectenbouw is het niet zo gebruikelijk. Maar ik ben toch heel vaak in onze woning te vinden. Lastig? Misschien wel (maar vaak ook niet... gewoon wat lekkers meenemen ;)), maar wie betaalt, bepaalt zeg ik altijd maar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97571447
DS4, ik moet bekennen dat we uit onszelf ook niet echt vaak gaan kijken. Ik zou het wel heel leuk vinden, hoor, maar ik had er de laatste tijd in verband met oververmoeidheid niet zoveel zin in. Houd je ook nog in de gaten of alles goed loopt en probeer je problemen te signaleren? Of kijk je meer omdat je het leuk vindt?

Heerlijk zo'n tuin, Vlindur! Ik zou denk ik een buurman inhuren om regelmatig onderhoud te plegen. Dat deed mijn vader ook, ideaal.

wickie, vloeren bekijken staat hier nog steeds hoog op het 'to do'-lijstje. Elke keer als we willen gaan besluiten we iets anders (leukers :+) te doen.

We hebben trouwens geld opzij gezet voor een verhuisservice. Da's alvast een opluchting. Een stucadoor hebben we al, dus we hebben alleen nog een schilder nodig. We hebben ons voorgenomen om deze keer vrijwel niets zelf te doen.
pi_97573638
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:47 schreef Claudia_x het volgende:
Houd je ook nog in de gaten of alles goed loopt en probeer je problemen te signaleren? Of kijk je meer omdat je het leuk vindt?
Interesse is een motivatie, maar in de gaten houden een noodzaak! Op de bouw wordt nogal eens iets "praktisch opgelost"... Wij kijken dus zelf vaak, hebben een onafhankelijke die geregeld langs komt en uiteraard houdt ook de architect de boel in de gaten.

quote:
wickie, vloeren bekijken staat hier nog steeds hoog op het 'to do'-lijstje. Elke keer als we willen gaan besluiten we iets anders (leukers :+) te doen.
Donderdag is weer zo'n dag dat je samen met heel veel mensen die helemaal niets nodig hebben de winkels af kan gaan... ;)
pi_97573851
Deprimerend vooruitzicht, DS4. :D

Hoe heb je zo'n onafhankelijk iemand geregeld? Via Eigen Huis of zo?
pi_97581677
Ik zou het niet via eigen huis doen hoor. Heb je geen fluit aan! Vooral niet als je er voor moet betalen.
Ik kreeg die vent gratis bij aankoop van mijn huis (bij de hypotheek eigenlijk) Maar hij had een hoop over het hoofd gezien.
Waaronder een kras in het raam, kapotte tegel in de badkamer, lekkende kraan in het toilet en slecht afgestelde deuren.
Gelukkig kon ik dit later nog melden en hebben ze het alsnog gemaakt.
Die vent had maar 1 puntje, dat was dat de vloer niet netjes dicht gemetseld was... ja dat was voor iedereen wel duidelijk...
pi_97581983
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Deprimerend vooruitzicht, DS4. :D
Alles went. Gelukkig maar...

quote:
Hoe heb je zo'n onafhankelijk iemand geregeld? Via Eigen Huis of zo?
Het is een goede kennis die zijn eigen woning zelf heeft gebouwd met hulp van wat ZZP-ers.
pi_97582397
Wij hebben wel een opleveringskeuring laten doen door Vereniging Eigen Huis, en wij zijn er wel heel tevreden over. Ze zijn heel erg kritisch. Het is toch een soort stok achter de deur voor de aannemer om de opleveringspunten op te lossen.
(nu hadden wij ook heel veel opleveringspunten (30+) ik hoop dat dat bij jullie wat minder gaat zijn)
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:50:27 #255
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97595654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hebben wel een opleveringskeuring laten doen door Vereniging Eigen Huis, en wij zijn er wel heel tevreden over. Ze zijn heel erg kritisch. Het is toch een soort stok achter de deur voor de aannemer om de opleveringspunten op te lossen.
(nu hadden wij ook heel veel opleveringspunten (30+) ik hoop dat dat bij jullie wat minder gaat zijn)
En ik ben het dan weer helemaal met smurfinnetje eens dat je er niets aan hebt. Ligt er volgens mij aan wie je hebt voor de keuring.
Wij hadden samen met deze man ongeveer 10 punten, maar hadden zelf nog 20 punten extra. Die deze man niet heeft gezien of vond dat het niet zo belangrijk was. Nou voor ons wel.
Was ook absoluut niet onafhankelijk, man van de bouw en man van eigen huis begroetten elkaar op de volgende manier: "He hallo, das lang geleden, hoe is het?"
Wij hebben hierover een klacht ingediend bij eigen huis en hebben uiteindelijk de rekening ook niet betaald.
Of je dit wilt laten doen is dus heel afhankelijk van wat je zelf weet of dat je iemand kent die wel weet hoe hier mee om te gaan. Als dit zo is, heb je mijns inziens minder aan iemand van eigen huis.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 2 juni 2011 @ 14:32:34 #256
100412 mefke79
komt goed!
pi_97620304
claudia wij hebben mijn vader meegenomen naar oplevering en vooroplevering. Hij doet dit soort dingen ook op z'n werk regelmatig. Wij hadden bij de vooroplevering heel veel punten, hebben zelfs de badkamer voor een deel laten slopen en opnieuw doen. Je kan maar 1 keer zo kritisch zijn.
pi_97629806
Dit was echt een klusje voor mijn vader geweest. Wat mis ik hem toch. O+ Het wordt dan waarschijnlijk toch gewoon iemand inhuren.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:29:46 #258
100412 mefke79
komt goed!
pi_97651508
Claudia, iemand inhuren klinkt dan als een prima oplossing. En gewoon zelf echt heel kritisch kijken helpt ook wel. Ook een idee: aan je toekomstige buren vragen welke punten zij hadden (buren die dus eerder zo'n oplevermoment hebben), dan kun je daar alvast extra op letten.
Dingen die hier eruit kwamen en bij mijn zusje bijvoorbeeld ook:
* krassen in de ramen
* schilderwerk buiten niet netjes of beschadigt
* krassen op een binnendeur

O en nog een tip: als je dingen als een douchestang, een wcrolhouder etc bij je badkamer/wc hebt gekocht, vraag dan om die NIET op te hangen of geef heel precies hoogte etc aan. Onze douchestang hebben we wel laten hangen en heel duidelijk aangegeven hoe hoog dan, net als de spiegel. Bij het bad hebben we ook een douchekop, maar de houder daarvan hadden we niets over gezegd. Gevolg, dat ding zit zo laag boven de badrand, dat de douchekop er net niet lekker in kan staan en we nu dus al toe zijn aan slang 2.
pi_97702591
We hebben al een keer de oplevering van onze huidige woning meegemaakt, dat scheelt iets. Het is dan wel een huurwoning, maar het is ook nieuwbouw.

Vandaag zijn we naar de modelwoning van Forbo geweest! De modelwoning viel een beetje tegen. Het is er niet heel groot en de vloeren die wij mooi vinden (van de Walton Uni-serie) hadden ze er op één na niet liggen. En wat er wel lag was maar 1x1 meter of zo.

Maar goed, de belangrijkste reden waarom ik naar de modelwoning wilde was om te kijken hoezeer de vloer beschadigd raakt door intensief gebruik en of er afdrukken van de meubels achterblijven. De mevrouw die er werkte legde uit dat de vloer tijd nodig heeft om te 'uit te harden', en dat duurt wel een jaar. Ik vond de vloer er erg goed uitzien. Bij een zware bank zag ik wel een afdruk, maar het viel me erg mee. Je ziet wel meer beschadigingen op een effen vloer.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:22:28 #260
100412 mefke79
komt goed!
pi_97710790
Hee, naar forbo geweest! Ik heb het idee dat er toen maar Walton Uni lag, maar goed. Ik vond het wel leuk om te zien. En inderdaad op effen zie je meer dan op een patroontje. Als we het hier nog gaan doen dan kiezen we mede om die reden voor Novilon in een goede kwaliteit en dan met printje. We vinden die printjes namelijk mooier.
pi_97710872
Ik heb een ontzettende hekel aan werkjes, maar ik zag er zowaar vloeren met werkjes die ik wel oké vond! Maar we gaan toch voor effen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:25:51 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_97710950
claudia en anders ik wel! Maar ik vind dus de werkjes die bij marmoleum erin zitten erger dan bij novilon. Gaan jullie nog steeds voor de grijze kleuren?
pi_97711132
Het wordt cement!

Plaster vonden we veel te licht, leek wel wit.

Lead vonden we te donker en te kil.

pi_97711204
Oh, en ik heb besloten dat we een nieuwe bank gaan kopen! *O*
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:36:37 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_97711525
Haha, wij zouden inderdaad ook voor cement gegaan zijn, met dezelfde redenen als jullie. Wij zouden nu voor Linnen gaan.
pi_97711655
Is dat novilon of ook marmoleum? Ik heb het wel een keer ergens gezien en ik vind het ook een mooie kleur, maar ik zou het werkje in het echt moeten zien.
pi_97713137
Jullie zijn geweest!

Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen van de vloer straks. Wij willen het toch echt wel erg graag in een nieuw huis ooit.

Oja over hele mooie banken gesproken, ik zag er vandaag nog 1. Een bank van Hay (en dan de Mags Sofas) in de Tas-ka winkel in Den Haag. Deze:

Iets goedkoper maar ook erg fraai een Topform Moma

En als ik ooit rijk ben.. Banken van Living Divani, niet alle modellen maar de Family Life, Softwall en Yeats kan ik intens gelukkig van worden (ze zitten ook heerlijk).
pi_97713428
Oeh, ik vind die bovenste bank heel gaaf! Die onderste is niet helemaal mijn smaak. Ik denk dat ik voor ons nieuwe huis juist iets minder breeds zoek, misschien een soort hoekopstelling. Maar ik moet even kijken hoe dat met een mogelijke opstelling uitkomt. Ik ben vooralsnog steeds uitgegaan van onze huidige bank.

Oh, en het wordt sowieso geen belachelijk dure bank. Met twee kleine kinderen lijkt me dat geen puik plan.
pi_97715099
Als je voor Novilon gaat zou ik je aanraden om ook even naar PVC te kijken. Wel wat hogere prijs, maar ook duurzamer en mooier om te zien.

Over banken ga ik maar eens even niets zeggen... :@
pi_97727186
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:35 schreef DS4 het volgende:
Als je voor Novilon gaat zou ik je aanraden om ook even naar PVC te kijken. Wel wat hogere prijs, maar ook duurzamer en mooier om te zien.
Nee, het wordt geen novilon. Dat hebben we in onze huidige woning liggen. Ik vind het heel mooi, maar het is inderdaad niet duurzaam genoeg. Wat dat betreft heb ik hogere verwachtingen van marmoleum. Ik heb wel eens naar PVC gekeken maar geloof ik te duur bevonden.

quote:
Over banken ga ik maar eens even niets zeggen... :@
Hoezo? :D
  Redactie Sport / Supervogel zondag 5 juni 2011 @ 09:12:31 #271
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97727258
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeetje als ik dat zo lees hebben wij echt geluk gehad dus.
Is dat dan het voordeel van het in het noorden wonen?
Dit denk ik idd, en ook omdat een dorp. Wij mochten gewoon kijken wanneer we wilden.
pi_97728751
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:04 schreef Claudia_x het volgende:

Nee, het wordt geen novilon. Dat hebben we in onze huidige woning liggen. Ik vind het heel mooi, maar het is inderdaad niet duurzaam genoeg. Wat dat betreft heb ik hogere verwachtingen van marmoleum. Ik heb wel eens naar PVC gekeken maar geloof ik te duur bevonden.
PVC is wel wat goedkoper geworden inmiddels. Prijsverschil tov marmoleum is 5-15 euro de meter als ik mij goed herinner. Gelet op de hogere duurzaamheid vind ik PVC prijstechnisch veel interessanter.

quote:
Hoezo? :D
Dan kom ik weer met merken aanzetten waarbij vergeleken Living Divani de goedkope keuze is... (maar dan heb je ook wel een veel betere bank). En aangezien jij al aangaf niet te veel aan een bank uit te willen geven omdat je kinderen hebt (overigens: juist dan is een goede kwaliteit bank handig naar mijn mening... ik heb geen kinderen, maar deze discussie uit den treure gevoerd met diverse ouders waarvan een deel het idioot vonden om een dure bank te nemen als je nog aan kinderen moet beginnen en een deel zegt dat een goede bank kinderen kan weerstaan), lijkt mij het weinig zinvol dat ik mij in die discussie meng.
pi_97729465
Ook op een goede bank zijn niet verwijderbare vlekken nog altijd niet verwijderbare vlekken.
  zondag 5 juni 2011 @ 11:51:35 #274
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_97730142
Ik zou juist gaan voor een bank met wasbare hoezen.
pi_97730283
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:25 schreef k_man het volgende:
Ook op een goede bank zijn niet verwijderbare vlekken nog altijd niet verwijderbare vlekken.
Ja, en als er met een stanleymes in wordt gesneden houdt het ook op... Maar waarom gaan mensen daar toch altijd vanuit?

Ondertussen kopen ze wel een gloednieuwe SUV en ik heb verdacht veel verhalen van kinderen die daar met fietsjes langs krassen om maar eens wat te noemen.

(en dan wil ik het maar niet hebben over het volledig onderkotsen van het gloednieuwe interieur)

Gewoon leven en als er iets mis gaat... nou, dan los je dat wel weer op.
pi_97730528
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:57 schreef DS4 het volgende:
Ja, en als er met een stanleymes in wordt gesneden houdt het ook op... Maar waarom gaan mensen daar toch altijd vanuit?
Omdat kinderen kinderen zijn, lijkt me. Die springen wel eens met modderpoten op de bank, smeren hun plakhandjes af aan de bank, kotsen er overheen, etc. Een goede leren bank is een idee, of iets anders dat afwasbaar is. Mijn goede bank, met stoffen bekleding, zou er echter niet tegen kunnen.
quote:
Gewoon leven en als er iets mis gaat... nou, dan los je dat wel weer op.
Precies, maar daarbij is het dus handig om onoplosbare zaken zoveel mogelijk te voorkomen. :)
pi_97730583
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

omdat kinderen, kinderen zijn? wat k_man zegt dus
pi_97730795
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:05 schreef k_man het volgende:

Omdat kinderen kinderen zijn, lijkt me. Die springen wel eens met modderpoten op de bank, smeren hun plakhandjes af aan de bank, kotsen er overheen, etc. Een goede leren bank is een idee, of iets anders dat afwasbaar is. Mijn goede bank, met stoffen bekleding, zou er echter niet tegen kunnen.
Ik ga ook uit van leer.

En van welopgevoede kinderen. Zelfs ik was in toom te houden thuis!

quote:
Precies, maar daarbij is het dus handig om onoplosbare zaken zoveel mogelijk te voorkomen. :)
Ach, ik neem het leven zoals het komt. Diepere dalen, maar ook hogere pieken!
pi_97739799
Ik begrijp het wel, DS4. Ik vind ook dat kinderen moeten leren om respect te hebben voor spullen. Een bank is alleen belachelijk gevoelig voor ongelukjes. Als ik bijvoorbeeld mijn zoontje een bakje met aardbeien geef dan is het niet realistisch om van hem te verwachten dat hij beseft dat hij vieze handen heeft en dat hij die niet aan de bank af moet smeren. Wat er in de praktijk gebeurt is dat hij ineens het liedje 'Met de vingertjes' hoort, enthousiast naar de bank rent om de gebaren mee te doen en voor ik het weet zitten er aardbeivlekken in de bank. }:| Om nog maar te zwijgen over de talloze keren dat mijn vriend koffie over de bank heeft gegooid, of Indisch eten op de bank is beland omdat we ons bestelde prakkie voor de tv aten. :Y)

Het is allemaal op te lossen door altijd aan tafel te eten en te drinken, maar ik wil gewoon lekker kunnen leven in mijn huis. Ik zou geen leven meer hebben als ik een dure bank in mijn woonkamer had staan, want ik kan er héél slecht tegen als er iets kapot raakt of vies wordt.

Wasbare hoezen zijn dus wel een harde eis. Over een leren bank heb ik gek genoeg niet eens nagedacht. Over het algemeen houd ik niet zo van leer, maar ik ga er eens naar kijken! Wasbare hoezen vind ik ook niet ideaal; het is vaak veel gedoe om die ervan af te krijgen.
pi_97740557
Zoals gezegd: ik ga uit van leer. Neem een donkere kleur en er kan weinig mis gaan. Zoals gezegd: de bank waar ik op ben opgegroeid heeft mij overleefd. Wat zeg ik: mijn moeder heeft hem nog staan!
pi_97740750
Mja, da's het probleem van leer. Lichte kleuren zien er vaak zo goedkoop uit, terwijl donkere kleuren meer iets voor vrijgezellenflats zijn.

Eens kijken of ik een foto kan vinden van de bank waarop ik ben opgegroeid. Héél lelijk.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:04:36 #282
100412 mefke79
komt goed!
pi_97760754
Claudia, wij hebben het opgelost met een ikea bank en dan via Bemz een andere hoes besteld. Ik verbaas me er nog over hoe makkelijk die van de bank af gaat. En omdat we eerst twee banken hadden, heb ik ook twee hoezen. Nu heb ik maar 1 bank beneden staan en kan ik dus makkelijk wisselen. En inderdaad, er moet ook een beetje te leven zijn in ons huis en dit is dan de beste oplossing. Ik vind andere banken tig keer mooier, maar dat komt dan wel over een jaartje of 5.
pi_97775908
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef mefke79 het volgende:
er moet ook een beetje te leven zijn in ons huis en dit is dan de beste oplossing.
Wel grappig, want ik gebruik exact hetzelfde argument (er moet te leven zijn in huis) om juist het huis niet "kindvriendelijk" in te richten. ;)
pi_99234330
Ik begin ineens te twijfelen over een marmomeumvloer. Ik heb ergens gelezen dat de vloer in banen van 2 meter wordt gelegd, dus dan krijg je veel naden en dat lijkt me niet mooi. Misschien moeten we de modelwoning maar nog een keer bezoeken met deze specifieke vraag.

Maarja, wat dan? Ik moet nog steeds naar pvc-vloeren kijken. Ik zou ook wel willen kijken hoe duur het wordt om alleen op de begane grond een gietvloer te nemen en op de overige verdiepingen novilon.

Overigens hebben we volgende week zaterdag de eerste kijkdag! En er gaan geruchten dat de oplevering misschien al in november is.
pi_99234406
Hm, ik lees dat er lasdraden gebruikt worden om naden weg te werken, en de naden zouden 'vrijwel onzichtbaar' moeten zijn. Toch maar weer eens bekijken dan.
pi_99236346
Ik dacht altijd dat er banen van 2 en van 4 meter waren. Maar misschien verstandig om een keer een uitgebreid advies gesprek te doen in de modelwoning? Misschien hebben hun nog tips waar je eventueel een groter gelgd oppervlakte zou kunnen bekijken.

Heel erg spannend de eerste kijkdag volgende week!
En november al, dat is al supersnel!! Moeten jullie nog veel regelen?
pi_99241802
We zijn zojuist nog eens naar de modewoning geweest om het precies na te vragen. De uitkomst is niet erg hoopgevend. -O-

Het komt erop neer dat op de vloer die wij voor ogen hebben (Walton Uni, cement) je de naden heel goed ziet. Linoleum is er uitsluitend in banen van 2 meter omdat het heel lastig en zwaar spul is om mee te werken. Novilon is een soort zeil en dat kun je dubbelvouwen. In onze woonkamer zou je dus in ieder geval twee naden in de lengte krijgen. Op bepaalde typen linoleum zie je de naden minder goed tot vrijwel niet. Dat zijn donkerdere types en types met een werkje erin. Laat dat juist de varianten zijn die we niet mooi vinden. We willen het liefst een effen, niet al te donkere vloer.

Heel graag zou ik onze vloer ergens zien liggen, maar in de modelwoning ligt gewoon geen effen linoleum. Eerlijk gezegd vermoed ik dat dat om een reden is: het zal er wel niet fraai uitzien. Alle verkoopsters raden ook systematisch een effen vloer af bij gezinnen met kinderen.

Wij zitten nu dus in een vloercrisis! Ik heb geen idee meer wat te kiezen.
pi_99241970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef wickie het volgende:
Moeten jullie nog veel regelen?
Wat we nog moeten regelen:

* de afspraak met de stucadoor formaliseren (dat kan pas als we de opleverdatum weten)
* een schilder zoeken (misschien doet de stucadoor het er wel bij)
* een klusjesman zoeken voor de kleine dingen (bijv. plinten monteren)
* tegels voor in de keuken uitzoeken
* een definitieve vloerkeuze maken en daar een leverancier bij zoeken (en legservice)
* een verhuisbedrijf zoeken
* bedenken wat we met de tuin gaan doen (ik weet niet of het handig is om in de winterperiode met de tuin aan de slag te gaan?)
* een plan maken voor de inbraakbeveiliging (de vriend van mijn moeder weet daar alles van)

En dan zijn er nog de optionele dingen zoals een nieuwe bank kopen, de kamers van de kinderen inrichten, kleuren voor in huis kiezen...
pi_99244906
Wat je opperde met een gietvloer onder en novilon boven zou een optie kunnen zijn. Als dat budgetair gezien gaat.

Een gietvloer lijkt me echt geweldig.
pi_99252610
Mijn schoonzus heeft een gietvloer en die schijnt zo glad te zijn dat hun zoontje binnenshuis altijd schoenen aan moet hebben. Dat vind ik wel een groot nadeel.
pi_99255529
Ik blijf piekeren. Marmoleum leek zo ideaal. Ik overweeg nu om de varianten met werkjes erin niet bij voorbaat af te serveren. Als ik namelijk zo'n soort foto zie dan vind ik de vloer in totaliteit gewoon prima. Ik concentreer me nu even op Marmoleum Click. Binnenkort maar nog een keer naar de modelwoning. :')

pi_99255726
Het voordeel van Marmoleum Click (dat is een soort laminaatsysteem) is dat je de naden vrijwel niet ziet. Ook kun je het zelf leggen.

Oh, en ik vind dit heel mooi:

pi_99256562
Wij hebben marmoleumclick op werk en je ziet inderdaad geen naden.
Alleen dat werkje erin.... Maar dat is echt heel persoonlijk hoor. Ik snap ook niet waarom ze niet een effen versie in de click hebben. Volgens mij zou dat een gat in de markt zijn.

En is die laminaatserie van de vtwonen (die bij de karwei te koop is) anders niet iets?
pi_99257011
Het probleem van laminaat is de combinatie met vloerverwarming op de begane grond. Die vloerverwarming compliceert de keuze van de vloer enorm.

Ik vind vooral die marmer-werkjes ontzettend lelijk, maar niet op elk type marmoleum zitten dezelfde werkjes. Het is op een staal ontzettend moeilijk in te schatten hoe de vloer er in totaliteit uit zal zien. In de modelwoning hebben ze een soort spiegelopstelling waarin je een grote staal kunt leggen om je een indruk te geven, maar dat kan niet tippen aan de vloer in het echt zien. (Ik heb echt geen goed woord over voor die modelwoning...)

In onze huidige vloer zit trouwens ook een heel klein werkje, heb ik ontdekt. Is me nooit opgevallen.
pi_99257210
Ik ben trouwens ook naar PVC-vloeren aan het kijken, vooral omdat onze toekomstige buurvrouw (hai 8-) ) daar zo over te spreken is. Die heb je in een houtmotief, betonmotief en steenmotief. PVC klinkt behoorlijk ideaal, maar ik kan er zo slecht tegen als een materiaal doet alsof het een ander materiaal is, als je begrijpt wat ik bedoel.

Hoe gaat het daar met klussen eigenlijk?
pi_99258220
Waarom geen novilon overal? Kan dat niet verlijmd gelegd worden dat je niet die bobbels krijgt?

Op werk hebben we deze, waar het werkje dus overduidelijk zichtbaar en aanwezig is

Deze click ziet er nog wel rustig uit

En na wat speurwerk over PVC vloeren kom ik best fraaie varianten tegen eigenlijk. Best mooie dessins die nagenoeg egaal zijn of net zoals jullie novilon een niet storend werkje hebben. Dat ga ik eens onthouden (want de prijzen zijn ook heel goed te doen).
pi_99258345
Ik overweeg ook weer novilon te nemen, precies de vloer die we nu hebben. (Ik ben zo blij met de kleur!) We kunnen de ondervloer laten egaliseren en de novilonvloer zelf laten verlijmen. Dan ligt de vloer veel netter. Een paar nadelen:

- Een rol novilon is 4 meter breed en onze toekomstige woonkamer is 5 meter breed. In onze huidige woning ligt de vloer naadloos (d.w.z., de naden liggen tussen de vertrekken tussen de deurposten), maar in de toekomstige woning komt er dus sowieso een naad in de woonkamer, misschien wel twee.
- De vloer is veel zachter dan Marmoleum. Afdrukken van meubels blijven erin staan en met het verschuiven van zwaar spul moet je héél voorzichtig zijn, anders trek je de vloer zo kapot.
pi_99258434
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:34 schreef wickie het volgende:
Op werk hebben we deze, waar het werkje dus overduidelijk zichtbaar en aanwezig is
[ afbeelding ]
Het is mijn smaak ook niet. Maar in totaliteit valt het dus ook tegen?

quote:
En na wat speurwerk over PVC vloeren kom ik best fraaie varianten tegen eigenlijk. Best mooie dessins die nagenoeg egaal zijn of net zoals jullie novilon een niet storend werkje hebben. Dat ga ik eens onthouden (want de prijzen zijn ook heel goed te doen).
Welke vind je fraai? De betonvarianten van Mflor? De lichtste zou misschien een optie zijn, vandaar dat ik er wel naar wil kijken. Of heb je iets anders gevonden?
pi_99259253
Ik ontdek ineens iets nieuws: Forbo heeft een lijn 'Allura Abstract'. Dat zijn tegels of stroken van vinyl. Ik ontdek het nu pas omdat het hier om projectvinyl gaat. Ik weet dus niet of het voor consumenten verkrijgbaar is. Het is wel mooi!

Ik ben verliefd:

pi_99259443
Ja ik bedoelde de Allura lijn. Het zijn inderdaad eigenlijk projectvloeren, maar kwam een webwinkel tegen waar ze ze verkopen.

Ik denk inderdaad niet dat je vrolijk gaat worden van de click, tenminste dat is mijn inschatting. Volgens mij delen wij dezelfde aversie tegen bepaalde werkjes. En die click die wij op werk hebben zou ik echt niet aankunnen in m'n huis, die is best heftig (kan wel proberen een foto voor je te maken volgende week).

En dan kan je het topic zo zelf sluiten :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')