Is dat wel zo? Ik wil je vreugde niet temperen, maar in een eengezinswoning verlies je over het algemeen meer ruimte aan gang, hal en trappen dan in een appartement - dat is immers gelijkvloers. Ik ben wel benieuwd hoe de oppervlaktes zich verhouden als je van beide de 'nutteloze' ruimte afhaalt.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het grondoppervlak is 45 m2. Van de tuin zal het denk ik ongeveer 40 m2 zijn. In totaal heeft onze woning een oppervlakte van ongeveer 120 m2. Ons huidige appartement is 93 m2 groot, dus we gaan er behoorlijk op vooruit!
Ons huidige appartement heeft een behoorlijk lange gang, dus het verschil valt wel mee. De woonkamer in ons nieuwe huis is net iets groter (want 1 meter breder), we hebben nu niet genoeg ruimte voor de eettafel en straks wel, de keuken is véél groter, de drie slaapkamers zijn vergelijkbaar met wat we nu hebben (één kamer is straks iets kleiner) en we hebben er een zolder, een tuin en een berging in de tuin bij. In ons huidige appartement is de berging onderdeel van de woning. Het enige waar we op achteruitgaan is de badkamer.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Ik wil je vreugde niet temperen, maar in een eengezinswoning verlies je over het algemeen meer ruimte aan gang, hal en trappen dan in een appartement - dat is immers gelijkvloers. Ik ben wel benieuwd hoe de oppervlaktes zich verhouden als je van beide de 'nutteloze' ruimte afhaalt.
Oh, vergeten te beantwoorden! We weten eigenlijk niet wat planning is, alleen hoelang ze er formeel over mogen doen. We hebben wel eens begrepen dat ze er zelf naar streven om de woningen in december op te leveren. Dat is nog een dik half jaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:43 schreef mefke79 het volgende:
Gaan ze hier echt nog bijna een jaar over doen? Niet toch?
Nope. Is dat raar?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kijkdag? Heb je nog niet binnen kunnen kijken?
Wij mochten bij ons nieuwbouwhuis pas ongeveer een maand voor de oplevering binnen kijken (was wel extreem laat en bij andere huizen waren ze nog niet zo ver dus denk dat dat 2 tot 3 maanden voor oplevering was). Dus zo gek is dat niet volgens mij.quote:
Nee hoor. Mijn moeder is ook aan het bouwen en die mag 3x kijken. Afgelopen vrijdag is ze wezen kijken en dan later dit jaar nog een keer als het dak er op zit. En dan vlak voor de oplevering nog een keer.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |