abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96065667
Het nadeel van de woning is denk ik dat niets écht groot is. De woonkamer is oké maar niet supergroot, er is net genoeg ruimte voor de eethoek, de tuin is prima maar mensen van buiten Amsterdam zullen er hartelijk om lachen, de slaapkamers zijn net groot genoeg voor de kinderen, de badkamer is niet groot genoeg voor een douche én een bad, en de zolder is ruim maar zal door de schuine wanden en kleine ramen vast niet zo heel ruim voelen. Kortom, een echte rijtjeswoning.

Het enige wat vermoedelijk wel groot is is onze slaapkamer, en dat vind ik juist volkomen overbodig. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:00:33 #212
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96065797
:D Nou wij kijken nu voor een huis in Haarlem en daar zijn de formaten ongeveer hetzelfde hoor :) Soms een uitschieter qua tuinoppervlakte of juist een ruimer huis, maar dan moet er vaak wel weer veel gebeuren
pi_96065974
Nou ja, wat ik bijvoorbeeld mooie huizen vind zijn huizen met een gigantische woonkamer. Dat is ook het geval bij de 2-onder-1-kap-woningen. Maarja, die grote woonkamer gaat altijd ten koste van ruimte elders. Meestal zijn er dan niet genoeg slaapkamers.

We hebben gewoon niet genoeg geld voor een huis met genoeg ruimtes én een grote woonkamer/keuken. Ik vind de hoeveelheid ruimtes ook belangrijker, hoor. In ons huidige appartement is de situatie vergelijkbaar en ik vind het heerlijk wonen.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:05:33 #214
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96066154
Ik zeg: koninginnedagstaatslot kopen! ;) Wij hebben precies hetzelfde "probleem" hoor

Ons huidige appartement is trouwens 80m2 dus we gaan er sowieso flink op vooruit
pi_96066222
Ach, kneuterig leven past wel bij me.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:07:36 #216
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96066359
Ja ik vind het belangrijker dat het een leuk en fijn huis is dan dat we een zee van ruimte hebben. Als het lukt op 80m2, moet het ook zeker lukken op 100 m2 of meer.

En ik geloof nooit dat ik wat win bij de staatsloterij, dus geen lot hier.
pi_96067513
Ik ben bij elke verhuizing erop vooruitgegaan, dus eigenlijk is het altijd leuk en spannend én levert het iets op. Uiteindelijk vind ik het niet alleen belangrijk om fijn te kunnen leven maar ook om een financieel verstandige beslissing te nemen. Voor deze woning hoeven we niet krom te liggen en dat geeft veel rust.

Ik ben ook heel blij dat we indertijd voor dit project hebben gekozen en niet een ander project in de buurt. Dit leek goed te lopen en dat scheelt uiteindelijk veel zorgen.
pi_96067900
Ja jullie zijn wezen kijken en foto's *O*

Grote woonkamer is ook niet alles hoor. Ik zou best een wat kleinere willen hebben.
Ik denk dat je vooral het fijn zal vinden om een zolder te hebben. Je kan je spullen kwijt, wasmachine/droger hebben een plek en een prettige werkkamer.

Een voortuintje lijkt me heerlijk, wij zitten direct aan de stoep, iedereen loopt vlak langs je gevel. En hier wordt er wel degelijk door buurtkindjes gespeeld op de stoep (we hebben een brede stoep), vooral op zaterdagochtend, is hardstikke gezellig.

Weet je, het is toch gewoon geweldig dat je gewoon een fijne woning met genoeg ruimte en een tuin in Amsterdam hebt straks! Dat is toch het belangrijkste, kijk dat die tuin klein is maakt toch niet uit. Je hebt straks een eigen fatsoenlijke buiten, kids kunnen lekker rondrennen. En je woont gewoon waar je wil wonen.

Oja en ik denk dat de lawaai wel mee zal vallen in de tuin.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_96073203
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Het grondoppervlak is 45 m2. Van de tuin zal het denk ik ongeveer 40 m2 zijn. In totaal heeft onze woning een oppervlakte van ongeveer 120 m2. Ons huidige appartement is 93 m2 groot, dus we gaan er behoorlijk op vooruit!
Is dat wel zo? Ik wil je vreugde niet temperen, maar in een eengezinswoning verlies je over het algemeen meer ruimte aan gang, hal en trappen dan in een appartement - dat is immers gelijkvloers. Ik ben wel benieuwd hoe de oppervlaktes zich verhouden als je van beide de 'nutteloze' ruimte afhaalt.
pi_96090414
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Ik wil je vreugde niet temperen, maar in een eengezinswoning verlies je over het algemeen meer ruimte aan gang, hal en trappen dan in een appartement - dat is immers gelijkvloers. Ik ben wel benieuwd hoe de oppervlaktes zich verhouden als je van beide de 'nutteloze' ruimte afhaalt.
Ons huidige appartement heeft een behoorlijk lange gang, dus het verschil valt wel mee. De woonkamer in ons nieuwe huis is net iets groter (want 1 meter breder), we hebben nu niet genoeg ruimte voor de eettafel en straks wel, de keuken is véél groter, de drie slaapkamers zijn vergelijkbaar met wat we nu hebben (één kamer is straks iets kleiner) en we hebben er een zolder, een tuin en een berging in de tuin bij. In ons huidige appartement is de berging onderdeel van de woning. Het enige waar we op achteruitgaan is de badkamer.
pi_96722966
Ow ik was je topic helemaal uit het oog verloren! Leuk om de update te zien met de foto's!
Ben wel heel benieuwd hoe het er straks allemaal gaat uitzien hoor! Is jullie huidige woning een koop of een huurappartement?
pi_96738093
Het is een huurappartement! We hebben dus geen verkoopstress en hebben ook geen overgangswoning nodig.
pi_96741563
Dat is wel heel fijn inderdaad! Heb je daar geen stress van :D
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:43:38 #224
100412 mefke79
komt goed!
pi_96762919
Claudia, wordt mooi joh! Enne, die tuin valt straks echt mee, geloof me. Het ziet er al heel anders uit als je er wat groen in denkt en een schutting eromheen enzo...
Gaan ze hier echt nog bijna een jaar over doen? Niet toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97413478
En zijn er nog vorderingen :D
pi_97418050
Goed dat je ernaar vraagt! Update van de aannemer op 9 mei:

Bij de woningen zijn de 2e verdiepingsvloeren reeds gereed evenals de kalkzandsteen binnenspouwbladen. Met het metselwerk is een aanvang gemaakt. Het ligt in de verwachting dat over ca. een week of 4 de kappen erop gaan. Het project loopt nog steeds volgens de planning.

Zo zag de voorkant er begin mei uit:

En de achterkant:

Medio juli hebben we de eerste kijkdag. Tegen die tijd zitten de trappen ook in ons huis en zijn de steigers rondom de woning weggehaald.
pi_97426001
Die tweede foto, waar dat mannetje loopt, is dat waar de achtertuinen van de huizen links en rechts zijn? Nee toch? Dat lijkt wel extreem klein.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 17:59:47 ]
pi_97426193
Jep, dat zijn de achtertuinen! Die zullen ongeveer 8 meter diep en 5 meter breed worden. Erachter komt nog een pad strak langs de huizen rechts.

Ik vind het er op de foto ook extreem klein uitzien, maarja, het zal wel passen. Toch? :D
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 18:05:03 #229
5428 crew  miss_sly
pi_97426227
Het vertekent nu ook wel een beetje door de steigers, denk ik. Maar een grote tuin zal het niet worden, dat is in Amsterdam (ook in Noord) niet echt betaalbaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_97428933
Er komen trouwens niet de tuinen van de huizen rechts. Die huizen staan haaks op het blok links.
pi_97428995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:43 schreef mefke79 het volgende:
Gaan ze hier echt nog bijna een jaar over doen? Niet toch?
Oh, vergeten te beantwoorden! We weten eigenlijk niet wat planning is, alleen hoelang ze er formeel over mogen doen. We hebben wel eens begrepen dat ze er zelf naar streven om de woningen in december op te leveren. Dat is nog een dik half jaar.
pi_97435352
Kijkdag? Heb je nog niet binnen kunnen kijken?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_97435428
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kijkdag? Heb je nog niet binnen kunnen kijken?
Nope. Is dat raar?
pi_97435563
Weet niet of dat raar is, ik heb alleen vergelijk met onze eigen woning.
Wij hebben nu ons 2e nieuwbouwwoning, en konden als ze aan het werk waren overdag gewoon binnenlopen, foto's maken enzo.
pi_97435768
Dat ken ik helemaal niet. Het lijkt me ook vrij lastig voor de bouwvakkers als alle bewoners komen en gaan wanneer ze willen. Die lopen dan toch gewoon in de weg?
pi_97435976
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je ellenlang blijft hangen. Maar met eventjes hadden ze helemaal geen problemen. Ze vonden het zelfs wel gezellig geloof ik.
Ze waren hier ook niet constant alleen met ons huis bezig, dan konden we de sleutel gewoon even krijgen en lekker ongestoord rondneuzen.
pi_97436062
Ja, kan me voorstellen dat het leuk is! Het is heel tof om je toekomstige huis gebouwd te zien worden. Al vergeet ik ook wel weer vaak dat we gewoon een huis hebben. :+
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:07:09 #238
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97436482
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nope. Is dat raar?
Wij mochten bij ons nieuwbouwhuis pas ongeveer een maand voor de oplevering binnen kijken (was wel extreem laat en bij andere huizen waren ze nog niet zo ver dus denk dat dat 2 tot 3 maanden voor oplevering was). Dus zo gek is dat niet volgens mij.
Tuinen bij onze buren zijn ook ongeveer die grote, en het is niet heel groot, maar als je geen enorme groene vingers hebt volgens mij meer dan genoeg. Kunt er iig lekker op zitten.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_97436684
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nope. Is dat raar?
Nee hoor. Mijn moeder is ook aan het bouwen en die mag 3x kijken. Afgelopen vrijdag is ze wezen kijken en dan later dit jaar nog een keer als het dak er op zit. En dan vlak voor de oplevering nog een keer.
pi_97436776
Jeetje als ik dat zo lees hebben wij echt geluk gehad dus.
Is dat dan het voordeel van het in het noorden wonen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')