abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97573851
Deprimerend vooruitzicht, DS4. :D

Hoe heb je zo'n onafhankelijk iemand geregeld? Via Eigen Huis of zo?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97581677
Ik zou het niet via eigen huis doen hoor. Heb je geen fluit aan! Vooral niet als je er voor moet betalen.
Ik kreeg die vent gratis bij aankoop van mijn huis (bij de hypotheek eigenlijk) Maar hij had een hoop over het hoofd gezien.
Waaronder een kras in het raam, kapotte tegel in de badkamer, lekkende kraan in het toilet en slecht afgestelde deuren.
Gelukkig kon ik dit later nog melden en hebben ze het alsnog gemaakt.
Die vent had maar 1 puntje, dat was dat de vloer niet netjes dicht gemetseld was... ja dat was voor iedereen wel duidelijk...
pi_97581983
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Deprimerend vooruitzicht, DS4. :D
Alles went. Gelukkig maar...

quote:
Hoe heb je zo'n onafhankelijk iemand geregeld? Via Eigen Huis of zo?
Het is een goede kennis die zijn eigen woning zelf heeft gebouwd met hulp van wat ZZP-ers.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97582397
Wij hebben wel een opleveringskeuring laten doen door Vereniging Eigen Huis, en wij zijn er wel heel tevreden over. Ze zijn heel erg kritisch. Het is toch een soort stok achter de deur voor de aannemer om de opleveringspunten op te lossen.
(nu hadden wij ook heel veel opleveringspunten (30+) ik hoop dat dat bij jullie wat minder gaat zijn)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:50:27 #255
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97595654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hebben wel een opleveringskeuring laten doen door Vereniging Eigen Huis, en wij zijn er wel heel tevreden over. Ze zijn heel erg kritisch. Het is toch een soort stok achter de deur voor de aannemer om de opleveringspunten op te lossen.
(nu hadden wij ook heel veel opleveringspunten (30+) ik hoop dat dat bij jullie wat minder gaat zijn)
En ik ben het dan weer helemaal met smurfinnetje eens dat je er niets aan hebt. Ligt er volgens mij aan wie je hebt voor de keuring.
Wij hadden samen met deze man ongeveer 10 punten, maar hadden zelf nog 20 punten extra. Die deze man niet heeft gezien of vond dat het niet zo belangrijk was. Nou voor ons wel.
Was ook absoluut niet onafhankelijk, man van de bouw en man van eigen huis begroetten elkaar op de volgende manier: "He hallo, das lang geleden, hoe is het?"
Wij hebben hierover een klacht ingediend bij eigen huis en hebben uiteindelijk de rekening ook niet betaald.
Of je dit wilt laten doen is dus heel afhankelijk van wat je zelf weet of dat je iemand kent die wel weet hoe hier mee om te gaan. Als dit zo is, heb je mijns inziens minder aan iemand van eigen huis.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 2 juni 2011 @ 14:32:34 #256
100412 mefke79
komt goed!
pi_97620304
claudia wij hebben mijn vader meegenomen naar oplevering en vooroplevering. Hij doet dit soort dingen ook op z'n werk regelmatig. Wij hadden bij de vooroplevering heel veel punten, hebben zelfs de badkamer voor een deel laten slopen en opnieuw doen. Je kan maar 1 keer zo kritisch zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97629806
Dit was echt een klusje voor mijn vader geweest. Wat mis ik hem toch. O+ Het wordt dan waarschijnlijk toch gewoon iemand inhuren.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:29:46 #258
100412 mefke79
komt goed!
pi_97651508
Claudia, iemand inhuren klinkt dan als een prima oplossing. En gewoon zelf echt heel kritisch kijken helpt ook wel. Ook een idee: aan je toekomstige buren vragen welke punten zij hadden (buren die dus eerder zo'n oplevermoment hebben), dan kun je daar alvast extra op letten.
Dingen die hier eruit kwamen en bij mijn zusje bijvoorbeeld ook:
* krassen in de ramen
* schilderwerk buiten niet netjes of beschadigt
* krassen op een binnendeur

O en nog een tip: als je dingen als een douchestang, een wcrolhouder etc bij je badkamer/wc hebt gekocht, vraag dan om die NIET op te hangen of geef heel precies hoogte etc aan. Onze douchestang hebben we wel laten hangen en heel duidelijk aangegeven hoe hoog dan, net als de spiegel. Bij het bad hebben we ook een douchekop, maar de houder daarvan hadden we niets over gezegd. Gevolg, dat ding zit zo laag boven de badrand, dat de douchekop er net niet lekker in kan staan en we nu dus al toe zijn aan slang 2.
pi_97702591
We hebben al een keer de oplevering van onze huidige woning meegemaakt, dat scheelt iets. Het is dan wel een huurwoning, maar het is ook nieuwbouw.

Vandaag zijn we naar de modelwoning van Forbo geweest! De modelwoning viel een beetje tegen. Het is er niet heel groot en de vloeren die wij mooi vinden (van de Walton Uni-serie) hadden ze er op één na niet liggen. En wat er wel lag was maar 1x1 meter of zo.

Maar goed, de belangrijkste reden waarom ik naar de modelwoning wilde was om te kijken hoezeer de vloer beschadigd raakt door intensief gebruik en of er afdrukken van de meubels achterblijven. De mevrouw die er werkte legde uit dat de vloer tijd nodig heeft om te 'uit te harden', en dat duurt wel een jaar. Ik vond de vloer er erg goed uitzien. Bij een zware bank zag ik wel een afdruk, maar het viel me erg mee. Je ziet wel meer beschadigingen op een effen vloer.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:22:28 #260
100412 mefke79
komt goed!
pi_97710790
Hee, naar forbo geweest! Ik heb het idee dat er toen maar Walton Uni lag, maar goed. Ik vond het wel leuk om te zien. En inderdaad op effen zie je meer dan op een patroontje. Als we het hier nog gaan doen dan kiezen we mede om die reden voor Novilon in een goede kwaliteit en dan met printje. We vinden die printjes namelijk mooier.
pi_97710872
Ik heb een ontzettende hekel aan werkjes, maar ik zag er zowaar vloeren met werkjes die ik wel oké vond! Maar we gaan toch voor effen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:25:51 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_97710950
claudia en anders ik wel! Maar ik vind dus de werkjes die bij marmoleum erin zitten erger dan bij novilon. Gaan jullie nog steeds voor de grijze kleuren?
pi_97711132
Het wordt cement!

Plaster vonden we veel te licht, leek wel wit.

Lead vonden we te donker en te kil.

pi_97711204
Oh, en ik heb besloten dat we een nieuwe bank gaan kopen! *O*
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:36:37 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_97711525
Haha, wij zouden inderdaad ook voor cement gegaan zijn, met dezelfde redenen als jullie. Wij zouden nu voor Linnen gaan.
pi_97711655
Is dat novilon of ook marmoleum? Ik heb het wel een keer ergens gezien en ik vind het ook een mooie kleur, maar ik zou het werkje in het echt moeten zien.
pi_97713137
Jullie zijn geweest!

Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen van de vloer straks. Wij willen het toch echt wel erg graag in een nieuw huis ooit.

Oja over hele mooie banken gesproken, ik zag er vandaag nog 1. Een bank van Hay (en dan de Mags Sofas) in de Tas-ka winkel in Den Haag. Deze:

Iets goedkoper maar ook erg fraai een Topform Moma

En als ik ooit rijk ben.. Banken van Living Divani, niet alle modellen maar de Family Life, Softwall en Yeats kan ik intens gelukkig van worden (ze zitten ook heerlijk).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_97713428
Oeh, ik vind die bovenste bank heel gaaf! Die onderste is niet helemaal mijn smaak. Ik denk dat ik voor ons nieuwe huis juist iets minder breeds zoek, misschien een soort hoekopstelling. Maar ik moet even kijken hoe dat met een mogelijke opstelling uitkomt. Ik ben vooralsnog steeds uitgegaan van onze huidige bank.

Oh, en het wordt sowieso geen belachelijk dure bank. Met twee kleine kinderen lijkt me dat geen puik plan.
pi_97715099
Als je voor Novilon gaat zou ik je aanraden om ook even naar PVC te kijken. Wel wat hogere prijs, maar ook duurzamer en mooier om te zien.

Over banken ga ik maar eens even niets zeggen... :@
pi_97727186
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:35 schreef DS4 het volgende:
Als je voor Novilon gaat zou ik je aanraden om ook even naar PVC te kijken. Wel wat hogere prijs, maar ook duurzamer en mooier om te zien.
Nee, het wordt geen novilon. Dat hebben we in onze huidige woning liggen. Ik vind het heel mooi, maar het is inderdaad niet duurzaam genoeg. Wat dat betreft heb ik hogere verwachtingen van marmoleum. Ik heb wel eens naar PVC gekeken maar geloof ik te duur bevonden.

quote:
Over banken ga ik maar eens even niets zeggen... :@
Hoezo? :D
  Redactie Sport / Supervogel zondag 5 juni 2011 @ 09:12:31 #271
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97727258
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeetje als ik dat zo lees hebben wij echt geluk gehad dus.
Is dat dan het voordeel van het in het noorden wonen?
Dit denk ik idd, en ook omdat een dorp. Wij mochten gewoon kijken wanneer we wilden.
pi_97728751
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:04 schreef Claudia_x het volgende:

Nee, het wordt geen novilon. Dat hebben we in onze huidige woning liggen. Ik vind het heel mooi, maar het is inderdaad niet duurzaam genoeg. Wat dat betreft heb ik hogere verwachtingen van marmoleum. Ik heb wel eens naar PVC gekeken maar geloof ik te duur bevonden.
PVC is wel wat goedkoper geworden inmiddels. Prijsverschil tov marmoleum is 5-15 euro de meter als ik mij goed herinner. Gelet op de hogere duurzaamheid vind ik PVC prijstechnisch veel interessanter.

quote:
Hoezo? :D
Dan kom ik weer met merken aanzetten waarbij vergeleken Living Divani de goedkope keuze is... (maar dan heb je ook wel een veel betere bank). En aangezien jij al aangaf niet te veel aan een bank uit te willen geven omdat je kinderen hebt (overigens: juist dan is een goede kwaliteit bank handig naar mijn mening... ik heb geen kinderen, maar deze discussie uit den treure gevoerd met diverse ouders waarvan een deel het idioot vonden om een dure bank te nemen als je nog aan kinderen moet beginnen en een deel zegt dat een goede bank kinderen kan weerstaan), lijkt mij het weinig zinvol dat ik mij in die discussie meng.
pi_97729465
Ook op een goede bank zijn niet verwijderbare vlekken nog altijd niet verwijderbare vlekken.
  zondag 5 juni 2011 @ 11:51:35 #274
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_97730142
Ik zou juist gaan voor een bank met wasbare hoezen.
pi_97730283
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:25 schreef k_man het volgende:
Ook op een goede bank zijn niet verwijderbare vlekken nog altijd niet verwijderbare vlekken.
Ja, en als er met een stanleymes in wordt gesneden houdt het ook op... Maar waarom gaan mensen daar toch altijd vanuit?

Ondertussen kopen ze wel een gloednieuwe SUV en ik heb verdacht veel verhalen van kinderen die daar met fietsjes langs krassen om maar eens wat te noemen.

(en dan wil ik het maar niet hebben over het volledig onderkotsen van het gloednieuwe interieur)

Gewoon leven en als er iets mis gaat... nou, dan los je dat wel weer op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')