abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88807640
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:30 schreef Nickolast het volgende:
[ afbeelding ]
Tuurlijk, alleen die aanslagen door niet-moslims (en ook de meeste door moslims overigens) vinden plaats in ver-van-ons-bed-tweede-of-derde-wereld-gebieden dus die interesseren de gemiddelde westerling geen reet.
pi_88812873
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. Zeker nog nooit gehoord van taqiyya? :(
Precies? Wat snap je niet aan :')?
pi_88818491
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:22 schreef Caesura het volgende:

[..]

Precies? Wat snap je niet aan :')?
pi_88818649
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_
pi_88829570
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:58 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

We waren het er al over uit dat dit onderzoek en mooi taartdiagrammetje van het niveau prullenbak was. Dus die bron is waardeloos.

Heb je iets beters?
Ben benieuwd of nu je mening het zelfde zou zijn over dit taartdiagram, als er in plaats van Latino's Islamic stond. Helaas gaan we er nooit achter komen, maar ik heb wel mijn vermoedens.
pi_88832642
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:39 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Dat ben ik eerlijk gezegd wel met je eens.

[ afbeelding ]

Het zijn waarschijnlijk islamitische latino's
Islamitische communisten
Extreemlinkse islamieten
En onder overige wordt verstaan: Koerdische vrijheidstrijders

In totaal is dan 93% moslim. Lijkt er meer op.
Je bent joodse moslims vergeten

Hoppaaa 100%
pi_88848277
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Toevallig een week of 2 voor de PVV er mee kwam, via een refo. :') Maar goed, sarcasme enzo.
Wou jij zeggen dat je over taqiyya, een begrip dat onder moslims niet bekend is, gehoord had van een gereformeerd christen?

En dat geloof je dan klakkeloos?

Ik zou eens informeren bij een paar moslims, bij voorkeur zowel soenieten als sjiïeten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88848445
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Alweer.
Vertel ons eens: wat houdt taqiyya in dan? Waar en in welk verband staat het in de koran? En vooruit, we doen royaal: in de ahadith. komt het daar ook nog voor?
Want het beste wapen tegen sarcasme of andere neerhalingen, is de waarheid.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88848696
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wou jij zeggen dat je over taqiyya, een begrip dat onder moslims niet bekend is, gehoord had van een gereformeerd christen?
Dat zeg ik, ja.

quote:
En dat geloof je dan klakkeloos?
Geloof ik wat klakkeloos? Er valt weinig te geloven aan het bestaan van het begrip 'taqiyya'.

quote:
Ik zou eens informeren bij een paar moslims, bij voorkeur zowel soenieten als sjiïeten.
En dan?
pi_88848795
Prima, dan speel ik het spelletje wel mee.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:33 schreef Kees22 het volgende:
Vertel ons eens: wat houdt taqiyya in dan?
quote:
Takiyya of Taqqiyya geldt in de islamitische traditie van sjiieten, ismaëlieten en Druzen als een toegestane gedragsregel om het geloof onder bedreiging of dwang te verbergen. Takiyya is een theologisch concept binnen de islam, het komt voort uit het sjiisme. Taqiyya betekent 'zich beschermen tegen'. Het leerstuk staat moslims toe om hun geloof te verbergen of loochenen als ze bedreigd of vervolgd worden.
quote:
Waar en in welk verband staat het in de koran? En vooruit, we doen royaal: in de ahadith. komt het daar ook nog voor?
In de koran onder andere in 3:28 en 40:28.

quote:
Want het beste wapen tegen sarcasme of andere neerhalingen, is de waarheid.
Babylonische spraakverwarring ftw. :')
pi_88848871
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik, ja.
Een refo die de koran gelezen heeft? Mag dat wel van zijn geloof/dominee?
Of een refo die iets napraat? Daar schieten we dus niks mee op.
quote:
[..]

Geloof ik wat klakkeloos? Er valt weinig te geloven aan het bestaan van het begrip 'taqiyya'.
Geloof je dat taqiyya zo'n grote rol speelt in het leven van een moslim?
En wat houdt het begrip taqiyya dan in?
quote:
[..]

En dan?
Doe maar eens, dan zie je vanzelf wel wat er van komt. Het is niet mijn streven om je dat voor te kauwen.
pi_88849029
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:51 schreef Kees22 het volgende:
Een refo die de koran gelezen heeft? Mag dat wel van zijn geloof/dominee?
Of een refo die iets napraat? Daar schieten we dus niks mee op.
Natuurlijk mag dat. Hoe sterker het verweer tegen de islam lijkt, hoe beter.

quote:
Geloof je dat taqiyya zo'n grote rol speelt in het leven van een moslim?
Nee, niet. Tenminste, volgens mij worden moslims niet met de dood bedreigd. Als je daar anders over denkt hoor ik dat natuurlijk graag.

quote:
En wat houdt het begrip taqiyya dan in?
Een theoretische leerstelling die niet als zodanig toegepast wordt.
pi_88849361
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:47 schreef Xa1pt het volgende:

In de koran onder andere in 3:28 en 40:28.
Dat langere verhaal is zonder herkenbare bron, dus daar hebben we niks aan.

Wat de koran betreft verbaas je me.
In mijn vertaling lopen de verzen een nummer achter of voor, dat ben ik even kwijt.
3:27. Zeg: O Allah, Heer van het Koninkrijk, Gij geeft heerschappij aan wie Gij wilt en neemt terug van wie Gij wilt..............
28. Gij doet de nacht in de dag overgaan en de dag in de nacht. .....................
29. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Alah. tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.

En 40:27. En Pharao zeide: "Laat mij Mozes doodslaan en laat hem dan zijn Heer aanroepen. Ik vrees dat hij uw godsdienst zal veranderen of in het land onrust zal stoken."
28. En Mozes zeide: "Ik zoek toevlucht bij mijn Heer en uw Heer, tegen elke laatdunkende die aan de Dag des Oordeels niet gelooft."
29. Een gelovige man uit het volk van de Pharao die zijn geloof verborg, zeide: "Wilt gij een man doden omdat hij zegt: "Mijn heer is Allah"; terwijl hij tot u gekomen is met duidelijke tekenen van uw Heer? Is hij een leugenaar, dan rust zijn leugen op hem; maar als hij oprecht is, dan zal iets van datgene, waarmee hij u bedreigt, u overkomen. Voorzeker, Allah leidt hem die buitensporig en een grote leugenaar is, niet.

De zogenaamde taqiyyah die jij bedoelt zie ik hier niet. Het Arabische woord kan er best wel tussen staan, dat kan ik niet lezen. Maar het door jou bedoelde begrip, kan ik in de vertaling niet vinden.

quote:
[..]

Babylonische spraakverwarring ftw. :')
:?
pi_88849435
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat. Hoe sterker het verweer tegen de islam lijkt, hoe beter.

[..]

Nee, niet. Tenminste, volgens mij worden moslims niet met de dood bedreigd. Als je daar anders over denkt hoor ik dat natuurlijk graag.

[..]

Een theoretische leerstelling die niet als zodanig toegepast wordt.
Oh shit:
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. Zeker nog nooit gehoord van taqiyya? :(
Godsakker!
Ik nam je nog serieus ook! :%

Goed gedaan! _O_
pi_88849514
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat langere verhaal is zonder herkenbare bron, dus daar hebben we niks aan.

Wat de koran betreft verbaas je me.
In mijn vertaling lopen de verzen een nummer achter of voor, dat ben ik even kwijt.
3:27. Zeg: O Allah, Heer van het Koninkrijk, Gij geeft heerschappij aan wie Gij wilt en neemt terug van wie Gij wilt..............
28. Gij doet de nacht in de dag overgaan en de dag in de nacht. .....................
29. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Alah. tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.

En 40:27. En Pharao zeide: "Laat mij Mozes doodslaan en laat hem dan zijn Heer aanroepen. Ik vrees dat hij uw godsdienst zal veranderen of in het land onrust zal stoken."
28. En Mozes zeide: "Ik zoek toevlucht bij mijn Heer en uw Heer, tegen elke laatdunkende die aan de Dag des Oordeels niet gelooft."[quote]1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh shit:

Godsakker!
Ik nam je nog serieus ook! :%

Goed gedaan! _O_
Ik wist niet zo snel hoe ik het nog duidelijker kon maken. O-) Vandaar ook:
quote:
~O> :*
pi_88849553
Xa1pt doet gewoon taqiyah middels sarcasme.
  donderdag 18 november 2010 @ 01:32:07 #117
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_88849602
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Duidelijk in de leer geweest bij de huis-aan-huis arabist Jansen. Kan niet anders dat je dit allemaal weet!
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_88849619
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:32 schreef Arglist het volgende:

[..]

Duidelijk in de leer geweest bij de huis-aan-huis arabist Jansen. Kan niet anders dat je dit allemaal weet!
:')
  donderdag 18 november 2010 @ 15:24:29 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88864314
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap even niet wat er met Latino wordt bedoeld, Farc en Lichtend Pad bijvoorbeeld, dat zijn toch communisten? Dan kan je dus Communisten, Extreem links en Latino bij elkaar op tellen om linkse terreur te zien
Het gaat over terrorisme binnen de VS. Ik denk dat ze tieners die Puerto Rico Libre op de muren van San Juan kalken meetellen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_88899717
Dit is het olie-domste topic op Fok.

Een terrorist is een politieke betiteling, het is geen juridische of zelfs maar feitelijke persoonsaanduiding, het is een subjectieve annotatie... het hangt er alleen maar van af aan welke kant van een conflict je staat.

Voor de Afghanen is Bush Jr een terroristenleider en het Amerikaanse leger de terroristen... dus waar zijn die terug te vinden in je pie-chart ?
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_88902955
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 02:26 schreef StormWarning het volgende:

Tuurlijk, alleen die aanslagen door niet-moslims (en ook de meeste door moslims overigens) vinden plaats in ver-van-ons-bed-tweede-of-derde-wereld-gebieden dus die interesseren de gemiddelde westerling geen reet.
Dit topic gaat over terrorisme in de VS, dus geen ver-van-ons-bed-show.
pi_88903221
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 08:31 schreef Oud_student het volgende:

OK die tellen niet mee, het leven van een moslim is bijna niets waard (als ze Joden ruilen voor palestijnen, gaat dat vaak in de verhouding 1 to 200 a 500)
Wat een conclusie zeg. Eerst beweer je dat het leven van een moslim niets waard is, en vervolgens heb je het over Palestijnen, één van de tig overwegend islamitische volkeren. :')

En je kunt het ook anders zien: misschien zien die Joden zichzelf als übermenschen? Maar goed, waarom niet 500 mede-Palestijnen ruilen tegen 1 Jood als de Joden bereid zijn om zoveel van je makkers vrij te laten? Jij zou het weigeren als je een Palestijn was? Dat zou dan erg dom van je zijn. :')

quote:
Trouwens, hoe tel je de aanslagen of andere daden van terrorisme. Is de 9/11 aanslag 1 aanslag, 4 aanslagen of 3000 aanslagen?
Als je zo gaat beginnen, is de illegale Irak-oorlog 1 westerse aanslag of een miljoen westerse aanslagen?
pi_88903433
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:06 schreef Thanatos45 het volgende:

Op logisch nadenken. In de VS zijn moslims een minderheid en komen er relatief weinig aanslagen voor. Vergelijk dat nu eens met brandhaarden als Afghanistan en Irak waar aan de lopende band aanslagen gepleegd worden door islamitische radicalen. Dan lijkt het mij logisch om te concluderen dat het aandeel van moslims wereldwijd hoogstwaarschijnlijk hoger zal liggen dan 6%.
Je zegt zelf dat het brandhaarden zijn, en wilt vervolgens de aanslagen in Afghanistan en Irak meetellen met het aandeel van islamistische aanslagen wereldwijd? Dat vink ik een slecht idee. Die aanslagen zijn juist een reactie op de westerse invasies, je kunt ze niet los van elkaar zien. Zelfs de aanslagen van Madrid en Londen hadden met die oorlogen te maken.
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:08:40 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88906263
Crosspost
hoe je bang wordt gemaakt voor terroristen
Duitsland komt met een groot bangmaak alarm over mumbaiterrorisme, net als de Ministerpresidenten van de deelstaten bij elkaar zitten in Hamburg. De kerstmarkten, de treinen, paniek paniek.
Het blonde neukertje van Moskovitsch meld gisteren en vandaag nog in het Journaal dat er een bom in een vliegtuig van Air Berlin zat.
In het bericht zelf komt dan naar voren dat ie in de vertrekhal was, en dat het batterijen en een klokje waren met een mechanisme, maar springstof is onbekend.
Vandaag dan in de Duitse media, er was helemaal geen bom, er was een test om te kijken of de bewakingsdienst het tikkende pakje opmerkt.
Paniek Paniek Paniek
Maar er moet snel wetgeving door tegen terrorisme, mbt afluisteren en opslaan van alle communicatie data zoals IP adressen wie waarnaartoe surft, SMS verkeer, gebelde nummers, celoverdrachtgegevens van mobile nummers. Dat is nu ineens een voorstel bij die ministerconferentie, nadat wetgeving hierover dit voorjaar door de duitse hoge rechtshof (Bundesverfassunggericht, wetbank van de grondwet) illigaal was verklaard. Men wil schijnbaar toch doorzetten dat iedere burger eerst maar eens als verdacht wordt gezien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:16:03 #125
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_88906510
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Crosspost
hoe je bang wordt gemaakt voor terroristen
Duitsland komt met een groot bangmaak alarm over mumbaiterrorisme, net als de Ministerpresidenten van de deelstaten bij elkaar zitten in Hamburg. De kerstmarkten, de treinen, paniek paniek.
Het blonde neukertje van Moskovitsch meld gisteren en vandaag nog in het Journaal dat er een bom in een vliegtuig van Air Berlin zat.
In het bericht zelf komt dan naar voren dat ie in de vertrekhal was, en dat het batterijen en een klokje waren met een mechanisme, maar springstof is onbekend.
Vandaag dan in de Duitse media, er was helemaal geen bom, er was een test om te kijken of de bewakingsdienst het tikkende pakje opmerkt.
Paniek Paniek Paniek
Maar er moet snel wetgeving door tegen terrorisme, mbt afluisteren en opslaan van alle communicatie data zoals IP adressen wie waarnaartoe surft, SMS verkeer, gebelde nummers, celoverdrachtgegevens van mobile nummers. Dat is nu ineens een voorstel bij die ministerconferentie, nadat wetgeving hierover dit voorjaar door de duitse hoge rechtshof (Bundesverfassunggericht, wetbank van de grondwet) illigaal was verklaard. Men wil schijnbaar toch doorzetten dat iedere burger eerst maar eens als verdacht wordt gezien.
Ik ben het helemaal met je eens, behalve met de conclusie, in ieder geval niet formeel eens. Het doel is juist dat ze meer bevoegdheden krijgen zonder dat je formeel wettelijk als verdachte hoeft te worden aangemerkt. Die mogelijkheden biedt de Nederlandse wet al overigens, immers wordt er gesproken over 'aanwijzigen' in geval van terroristische misdrijven. Het constitutioneel hof van Duitsland verwierp zoals jij al zei, en volgens mij ook terecht, totale willekeurige wetgeving die niet eens meer gebaseerd was op aanwijzingen, maar zelfs op vooroordelen. Een tulband, of zwart haar zou al bijna genoeg reden zijn om iemand als mogelijk terrorist aan te merken, met bijkomende bevoegdheden en alle gevolgen van dien.... Dat leek ze ongewenst, logisch ook.
pi_88931222
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

_O- _O-
Nu ik het teruglees:
Met boter en suiker ingemaakt!
Heel goed van je ^O^
Ik lach me een kriek!
pi_88931266
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:50 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Dit topic gaat over terrorisme in de VS, dus geen ver-van-ons-bed-show.
Hoezo niet? Volgens mij is het een heel eind lopen naar de VSvA.
Misschien niet als het om foute hypotheken gaat, maar wel als het om foute vliegtuigen gaat.
pi_88931379
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:31 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

Een terrorist is een politieke betiteling, het is geen juridische of zelfs maar feitelijke persoonsaanduiding, het is een subjectieve annotatie... het hangt er alleen maar van af aan welke kant van een conflict je staat.

Voor de Afghanen is Bush Jr een terroristenleider en het Amerikaanse leger de terroristen... dus waar zijn die terug te vinden in je pie-chart ?
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:31 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

Een terrorist is iemand die de samenleving bang wil maken, die terreur wil uitoefenen.
In die betekenis is Wilders ook een terrorist: hij wil de samenleving bang maken voor de islam. En de Linkse Kerk wil de samenleving bang maken voor de PVV.

Maar je hebt wel een punt: veel hangt af van de kant die je kiest.
pi_88931425
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:56 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Wat een conclusie zeg. Eerst beweer je dat het leven van een moslim niets waard is, en vervolgens heb je het over Palestijnen, één van de tig overwegend islamitische volkeren. :')

En je kunt het ook anders zien: misschien zien die Joden zichzelf als übermenschen? Maar goed, waarom niet 500 mede-Palestijnen ruilen tegen 1 Jood als de Joden bereid zijn om zoveel van je makkers vrij te laten? Jij zou het weigeren als je een Palestijn was? Dat zou dan erg dom van je zijn. :')
[..]

Als je zo gaat beginnen, is de illegale Irak-oorlog 1 westerse aanslag of een miljoen westerse aanslagen?
Komt ook omdat de Israeli's ongeveer 100 keer zoveel Palestijnen doodmaken als andersom. Voor de israeli's zijn Arabieren niks waard.
pi_88931513
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:16 schreef Arglist het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, behalve met de conclusie, in ieder geval niet formeel eens. Het doel is juist dat ze meer bevoegdheden krijgen zonder dat je formeel wettelijk als verdachte hoeft te worden aangemerkt. Die mogelijkheden biedt de Nederlandse wet al overigens, immers wordt er gesproken over 'aanwijzigen' in geval van terroristische misdrijven. Het constitutioneel hof van Duitsland verwierp zoals jij al zei, en volgens mij ook terecht, totale willekeurige wetgeving die niet eens meer gebaseerd was op aanwijzingen, maar zelfs op vooroordelen. Een tulband, of zwart haar zou al bijna genoeg reden zijn om iemand als mogelijk terrorist aan te merken, met bijkomende bevoegdheden en alle gevolgen van dien.... Dat leek ze ongewenst, logisch ook.
Vet van mij: En dat vind jij niet griezelig? Zonder dat je formeel verdacht bent kunnen er al allerlei onderzoeken naar je begonnen worden?
  zaterdag 20 november 2010 @ 02:21:29 #131
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88931951
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:34 schreef Sachertorte het volgende:
Kwestie van definitiespelletjes.

Alle grote aanslagen van de afgelopen jaren zijn echter door moslims gepleegd. Ik adviseer je je taqqiya niet op Fok! tentoon te spreiden, dat is zinloos.
Toch zijn in NEDERLAND de grootste aanslagen niet door moslims gepleegd.

Theo van Gogh, dat was een moslim. En in datzelfde jaar was er vooral onrust in de moslimgemeenschap, omdat de AIVD her en der mensen aanpakte.... maar tot een terroristische aanslag kwam het nooit.

Pim Fortuyn werd vermoord door een Nederlander, geen religieuze motieven, links extremist.
Karst Tate in Apeldoorn was ook een Nederlander, anti-Koningshuis.
De zwaarste aanslagen in Nederland werden gepleegd door Molukkers in de jaren 70.
De RaRa beweging (ook linksextremisten) zorgden voornamelijk voor veel schade door diverse bomaanslagen.

Een overzicht verder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme_in_Nederland

Toch zitten voornamelijk PVV stemmers en aanhangers te gooien met Koran verboden, Hoofddoekverboden, en allerhande andere verboden, WANT terrorisme en gevaar! Het is moddergooien. Ja, er zijn aardig wat Islamitische terroristen op deze aarde, maar in Nederland is dat zeker niet het geval.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88932708
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap even niet wat er met Latino wordt bedoeld, Farc en Lichtend Pad bijvoorbeeld, dat zijn toch communisten?
Heel vreemd inderdaad, latino terroristen zijn overwegend communistisch en communisme is extreme left wing. Latino's als aparte groep behandelen is bijna racistisch en dat woord gebruik ik niet snel. Je zou bijna vermoeden dat de samenstellers er wat aan gelegen was extreem links niet al te slecht uit de bus te laten komen.

Verder blijft het een eeuwige discussie over een arbitraire definitie natuurlijk, de onzen zijn vrijheidsstrijders, de hunnen zijn terrorist, en de winnaar bepaalt uiteindelijk het gelijk. Interessanter zou een grafiekje van gewelds-initiators zijn, al blijft ook dan weer de vraag hoe je de groepen indeelt. 'Links' zou indat geval waarschijnlijk om de grootste taartpunt strijden met 'Amerika'. Maar de werkelijke winnaar is natuurlijk, u voelt hem al aankomen, de staat.
  zaterdag 20 november 2010 @ 03:32:58 #133
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_88932918
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 01:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij: En dat vind jij niet griezelig? Zonder dat je formeel verdacht bent kunnen er al allerlei onderzoeken naar je begonnen worden?
Ik zal hier morgen op reageren.
pi_88933011
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:19 schreef mlg het volgende:
Hoewel ik van de harde maatregelen ben, ben ik wel overtuigd dat mensen overtuigen het beste wapen is. Als mensen niet overtuigt raken, dan wordt het tijd om is na te denken of je gedachtegoed wel deugt.
Heb je ook echt nagedacht over wat je nu zegt!?, Jij moet dood, en als je me niet kan overtuigen, pleeg jij zelfmoord?

Dit is de meest 'overtuigende onzin' die ik ooit heb gelezen! En jij denkt wat bij te dragen aan de samenleving?

Als we achter jou gedachtengang moeten scharen gaan we terug naar de jaren 30 in NAZI Duitsland, Denk eerst eens naa voordat je 'on'zin' spuwt
  zaterdag 20 november 2010 @ 05:47:48 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88933396
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:19 schreef mlg het volgende:
Hoewel ik van de harde maatregelen ben, ben ik wel overtuigd dat mensen overtuigen het beste wapen is.
"Die meisten Menschen werden leichter Opfer einer großen Lüge als einer kleinen." - Adolf Hitler.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:34:19 #136
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88936436
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:56 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

[..]

Waarbij moet worden aangetekend dat Israel meestal een week voordat ze dat aankondigen even snel 500 Palestijnen oppakken, zodat ze die even later grootmoedig kunnen vrijlaten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:38:13 #137
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88936529
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 03:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Heel vreemd inderdaad, latino terroristen zijn overwegend communistisch en communisme is extreme left wing. Latino's als aparte groep behandelen is bijna racistisch en dat woord gebruik ik niet snel. Je zou bijna vermoeden dat de samenstellers er wat aan gelegen was extreem links niet al te slecht uit de bus te laten komen.

Verder blijft het een eeuwige discussie over een arbitraire definitie natuurlijk, de onzen zijn vrijheidsstrijders, de hunnen zijn terrorist, en de winnaar bepaalt uiteindelijk het gelijk. Interessanter zou een grafiekje van gewelds-initiators zijn, al blijft ook dan weer de vraag hoe je de groepen indeelt. 'Links' zou indat geval waarschijnlijk om de grootste taartpunt strijden met 'Amerika'. Maar de werkelijke winnaar is natuurlijk, u voelt hem al aankomen, de staat.
Zoals ik al eerder zei, ik neem aan dat het gaat om terrorisme vanuit Puerto Rico, waar een minderheid van de bevolking onafhankelijkheid van de VS wil.
pi_88937394
Vallen van die totaal gestoorde Latino bendes niet ook onder terroristische groeperingen tegenwoordig, omdat ze de staat ondermijnen? Gangs zoals MS-13, Latin Kings en 18th Street gang. Zoiets meen ik me te herinneren .. :)
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:31:43 #139
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_88938015
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 01:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is de taak van de rechter om rond deze kwesties duidelijkheid te scheppen. Ik vertrouw de rechter in ieder geval. Echter zijn er hieromtrent te weinig zaken nog geweest dat er van enige duidelijk gesproken kan worden.
De wetgever doet wat hij nodig acht en heeft in de memorie van toelichting omschreven wat aanwijzingen inhouden, namelijk;

"Indien de beschikbare informatie feiten en omstandigheden bevat die erop duidt dat er werkelijk een terroristisch misdrijf zal zijn of zal worden gepleegd".

Dit domein van de opsporing kan worden gezien als een stok achter de deur, maar ongevaarlijk is het volgens mij allerminst want de bevoegdheden zijn daar en het is alleen een mentaliteitskwestie, die met de tijd kan veranderen....

www.nctb.nl/.../Toelichting%20op%20de%20wetgeving_tcm91-130714.pdf
pi_88939298
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:01 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat het brandhaarden zijn, en wilt vervolgens de aanslagen in Afghanistan en Irak meetellen met het aandeel van islamistische aanslagen wereldwijd? Dat vink ik een slecht idee. Die aanslagen zijn juist een reactie op de westerse invasies, je kunt ze niet los van elkaar zien. Zelfs de aanslagen van Madrid en Londen hadden met die oorlogen te maken.
Waarom maken Sjiiten en Soennieten elkaar af als reactie op Westerse invasies?
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:07:44 #141
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88939369
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Omdat ze voor die invasie beiden werden afgemaakt door een wrede dictator, en daar was natuurlijk niets mis mee.
pi_88939461
quote:

[..]

Niet als reacties, ze hebben eindelijk de vrijheid het te doen.
pi_88939550
quote:

[..]

Weer gebruikelijk simplistisch, hè, Boekenwurmpje...
pi_88943276
quote:

Het regime van Saddam dat gedomineerd werd door de Arabisch-soennitische minderheid is verdreven door een buitenlandse mogendheid, er ontstaat een vacuüm in het land, Arabische sjiieten vullen het vacuüm in Irak, de Koerden zijn bereid om mee te helpen zolang hun autonomie en belangen in het noorden van het land niet in gevaar komt.

De Arabisch-soennitische minderheid voelt zich achtergesteld en beseft dat ze via democratie nooit genoeg macht zullen werven omdat ze een minderheid zijn in het land en gaan over tot het plegen van aanslagen tegen de Iraakse regering. Sjiietische burgers worden massaal opgeblazen omdat de sjiieten de Iraakse regering domineren. Sjiitische milities nemen wraak op soennieten. Het resultaat is een vicieuze cirkel van geweld, en de druppel die de emmer doet overlopen is het opblazen van een sjiitisch heiligdom in 2006 waardoor een soort burgeroorlog ontstaat.

Het bovenstaande is maar een v/d redenen voor het geweld. Nog een reden is omdat de Amerikanen het Iraakse leger hadden ontbonden na de illegale invasie van Irak waardoor 500.000 man in één klap werkloos werd en geen inkomsten meer hadden. Drie keer raden wie wel bereid was om hen te betalen: de buitenlandse krachten die er belang bij hadden om de Amerikanen in Irak te vernederen.
pi_88995904
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:31 schreef Arglist het volgende:

[..]

Het is de taak van de rechter om rond deze kwesties duidelijkheid te scheppen. Ik vertrouw de rechter in ieder geval. Echter zijn er hieromtrent te weinig zaken nog geweest dat er van enige duidelijk gesproken kan worden.
De wetgever doet wat hij nodig acht en heeft in de memorie van toelichting omschreven wat aanwijzingen inhouden, namelijk;

"Indien de beschikbare informatie feiten en omstandigheden bevat die erop duidt dat er werkelijk een terroristisch misdrijf zal zijn of zal worden gepleegd".

Dit domein van de opsporing kan worden gezien als een stok achter de deur, maar ongevaarlijk is het volgens mij allerminst want de bevoegdheden zijn daar en het is alleen een mentaliteitskwestie, die met de tijd kan veranderen....

www.nctb.nl/.../Toelichting%20op%20de%20wetgeving_tcm91-130714.pdf
Ongevaarlijk is het niet, want als de rechter aan de beurt komt, ben je al lang en breed opgepakt en stevig verhoord. Het hebben van een kaart van het Binnenhof èn het hebben van een zak ammoniumsalpeter in het tuinschuurtje kan al genoeg zijn, voor de agent die kwaad wil.

Ik vertrouw de rechtspraak in dit land ook wel aardig, maar het kost je toch een hoop trammelant, als je pech hebt. En ook rechters kunnen op het verkeerde been gezet worden: er zijn inmiddels genoeg voorbeelden van rechterlijke dwalingen.
pi_88996182
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarbij moet worden aangetekend dat Israel meestal een week voordat ze dat aankondigen even snel 500 Palestijnen oppakken, zodat ze die even later grootmoedig kunnen vrijlaten.
Wat een jodenstreek!

Als je je opmerking cynisch bedoelde: insgelijk.
Als je serieus bent: insgelijk.

Ik kan zo gauw niet uitmaken of je nou serieus bent of niet, namelijk.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:38:59 #147
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89046462
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een jodenstreek!

Als je je opmerking cynisch bedoelde: insgelijk.
Als je serieus bent: insgelijk.

Ik kan zo gauw niet uitmaken of je nou serieus bent of niet, namelijk.
Ik kan nu niet zo snel een bron vinden, maar ik kan me herinneren dat ik dat in verschillende artikelen gelezen heb.
pi_89283987
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik kan nu niet zo snel een bron vinden, maar ik kan me herinneren dat ik dat in verschillende artikelen gelezen heb.
Zo he, dit siert je. Mijn respect.

Dat gedrag wordt dus beschouwd als een jodenstreek.
  maandag 29 november 2010 @ 16:49:08 #149
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89303475
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zo he, dit siert je. Mijn respect.

Dat gedrag wordt dus beschouwd als een jodenstreek.
Ik ben niet pro-Israel of pro-Palestina, maar gewoon pro de gewone mensen daar en anti fanatici en politici. Verder vind ik dat de waarheid gezegd moet worden over beide kanten.

Woorden als Jodenstreek vind ik discriminerend omdat ze deze actie aan alle Joden toeschrijven. Ik zal ook nooit Moslimstreek of iets dergelijks zeggen.
pi_89460386
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik ben niet pro-Israel of pro-Palestina, maar gewoon pro de gewone mensen daar en anti fanatici en politici. Verder vind ik dat de waarheid gezegd moet worden over beide kanten.

Woorden als Jodenstreek vind ik discriminerend omdat ze deze actie aan alle Joden toeschrijven. Ik zal ook nooit Moslimstreek of iets dergelijks zeggen.
Goed dan: het is een kutstreek om eerst 500 mensen op te pakken om die dan zogenaamd grootmoedig vrij te laten. Je mag het ook een klotestreek noemen.
Maar vals blijft het.
  vrijdag 3 december 2010 @ 01:36:17 #151
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89461084
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 01:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed dan: het is een kutstreek om eerst 500 mensen op te pakken om die dan zogenaamd grootmoedig vrij te laten. Je mag het ook een klotestreek noemen.
Maar vals blijft het.
Het is natuurlijk ook een reactie op de belachelijke eisen van Palestijnen, als ze voor een enkele Israeli 500 Palestijnen willen dan kan je dit soort dingen terugverwachten.
pi_89461198
Tsja, dat is gewoon een uitkomst van de onderhandelingen hè. Een Joods leven is kennelijk meer waard dan een Palestijns leven, in de ogen van het eigen volk.
pi_89462407
Het gevaar voor de vrede zijn de PVV aanhangers. Zij wakkeren woede aan en dat gaat op een gegeven moment een keer fout. Wat mij betreft ontnemen ze PVV stemmers het stemrechts. Ze zijn gewoon té gevaarlijk in deze eeuw.
pi_89503129
quote:
Hoewel ik de ernst eerst deelde, is dit in feite onzin. Inlichtingendiensten kunnen al die informatie niet eens verwerken. Daarnaast legt - de Nederlandse dienst althans - verantwoording af aan het parlement en voeren opdrachten uit names de minister van BiZa. Het is niet alsof ze zelf een en ander aan het verzamelen zijn. Nogmaals, ik ben ook geen voorstander van het inleveren van privacy, maar wat jij beschrijft is een onrealistisch uiterste.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 4 december 2010 @ 20:49:49 #155
327384 Bigwillem10
Life is a bitch fuck it.
pi_89529859
Nee dat is niet correct het is eerder alle Moslims zijn terrorist.
pi_89575421
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 01:36 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook een reactie op de belachelijke eisen van Palestijnen, als ze voor een enkele Israeli 500 Palestijnen willen dan kan je dit soort dingen terugverwachten.
Nou nee, meer het gevolg van de realiteit.
Tijdens de aanvallen op Gaza werden pakweg 1300 Palestijnen gedood en slechts 13 Israeli's.
Er zitten honderden Palestijnen gevangen zonder vorm van proces, en slechts 1 Israeli.
  maandag 6 december 2010 @ 02:37:54 #157
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89575824
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:34 schreef Sachertorte het volgende:
Kwestie van definitiespelletjes.

Alle grote aanslagen van de afgelopen jaren zijn echter door moslims gepleegd. Ik adviseer je je taqqiya niet op Fok! tentoon te spreiden, dat is zinloos.
Hier kun je ook andere conlusies aan ontrekken. Wellicht worden Moslims de laatste jaren gewoon gedemoniseerd omdat er een sinister plan is om ze legaal uittemogen roeien om dat hele gebied overtenemen. Ik zeg maar wat.

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 06-12-2010 02:46:53 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_89608202
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 00:01 schreef Steeven het volgende:

[..]

Hoewel ik de ernst eerst deelde, is dit in feite onzin. Inlichtingendiensten kunnen al die informatie niet eens verwerken. Daarnaast legt - de Nederlandse dienst althans - verantwoording af aan het parlement en voeren opdrachten uit names de minister van BiZa. Het is niet alsof ze zelf een en ander aan het verzamelen zijn. Nogmaals, ik ben ook geen voorstander van het inleveren van privacy, maar wat jij beschrijft is een onrealistisch uiterste.
Dat ze al die informatie niet goed kunnen verwerken, kanik wel geloven. Maar dat vind ik op zichzelf geen geruststelling: noch voor de veiligheid (die dus nog steeds niet gewaarborgd kan worden) noch voor de privacy (die dus zomaar geschonden kan worden).
Verder heb ik zo mijn twijfels aangaande de verantwoording aan het parlement en het gehoorzamen aan de minister. Ik geloof er niks van dat inlichtingendiensten daar open in zijn: dan waren ze immers nutteloos en onnuttig.
pi_89615981
Als we toch met verzamelingenleer bezig zijn:
- Alle terroristen hebben een neus.
- Er zijn meer mannelijke terroristen dan moslim terroristen. Waarom wordt er niet iets aan mannen gedaan? Ze zijn ook veel crimineler. Al die homo's die in elkaar worden geslagen: ja hoor, mannen. Paardenneukers: mannen. Bouwfraude: mannen.

Ik snap niet waarom iedereen altijd over die moslims loopt te zeuren!
Wir haben es gewusst
pi_89616215
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:35 schreef trekhengel het volgende:
Als we toch met verzamelingenleer bezig zijn:
- Alle terroristen hebben een neus.
- Er zijn meer mannelijke terroristen dan moslim terroristen. Waarom wordt er niet iets aan mannen gedaan? Ze zijn ook veel crimineler. Al die homo's die in elkaar worden geslagen: ja hoor, mannen. Paardenneukers: mannen. Bouwfraude: mannen.

Ik snap niet waarom iedereen altijd over die moslims loopt te zeuren!
En het zit nog in hun genen ook! :(
pi_89616267
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En het zit nog in hun genen ook! :(
Geen immigratie meer uit mannenlanden!
Wir haben es gewusst
pi_89616531
UIk ze
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:42 schreef trekhengel het volgende:

[..]

Geen immigratie meer uit mannenlanden!
Ik zeg: geen mannen in de regering!

Zoals mijn psychologe placht te zeggen: "Alles wat een man meer heeft dan een aap, is mooi meegenomen."
pi_89617590
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:48 schreef Kees22 het volgende:
Zoals mijn psychologe placht te zeggen: "Alles wat een man meer heeft dan een aap, is mooi meegenomen."
_O-
pi_89625730
quote:
Dat ze al die informatie niet goed kunnen verwerken, kanik wel geloven. Maar dat vind ik op zichzelf geen geruststelling: noch voor de veiligheid (die dus nog steeds niet gewaarborgd kan worden) noch voor de privacy (die dus zomaar geschonden kan worden).
De NSA kon in de jaren tachtig bijna elk telefoontje aftappen, tegenwoordig kunnen ze nog maar 3-5% aftappen. En dan maak jij je zorgen over je privacy? Het grootste probleem voor inlichtingendiensten is zich een weg ploeteren door al die nutteloze informatie. Hoewel ik het met je eens ben dat we niet makkelijk privacy moeten opgeven, is de voornaamste reden tot paniek niet terecht. Ze hebben echt geen dossier liggen hoor over iedereen :').

quote:
Verder heb ik zo mijn twijfels aangaande de verantwoording aan het parlement en het gehoorzamen aan de minister. Ik geloof er niks van dat inlichtingendiensten daar open in zijn: dan waren ze immers nutteloos en onnuttig.
Dan snap je niet hoe het in Nederland werkt. Dat jij daar twijfels bij hebt is dus niet relevant. De AIVD werkt voor de minister van BiZa die het beleid bepaalt. Als hij/zij zegt: ik wil dat jullie het anarchisme in kaart brengen, dan doen ze dat. Ze doen niks op eigen houtje (!). En het parlement kan de dienst altijd om informatie vragen, over alles. Als het informatie betreft die staatsgevaarlijk kan zijn, dan zal die informatie enkel beschikbaar zijn bij een beperkt aantal personen, waaronder, je raadt het al, de minister van BiZa. Die kan dan zeggen: gaat slapen, wij waken over u, zonder in details te hoeven treden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_89625764
Los daarvan staan de dossiers met analyses van de AIVD gewoon online met hun bevindingen. Hoezo nutteloos en onnuttig? Wat denk je precies dat ze daar doen? Ze beschermen de Nederlandse rechtsstaat tegen interne en externe dreigingen. Dat is al moeilijk genoeg, laat staan dat ze dan nog meer nutteloze informatie gaan verzamelen. Hoeveel info denk je dat 1500 man kunnen verwerken?
pi_89630817
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:31 schreef Steeven het volgende:
Los daarvan staan de dossiers met analyses van de AIVD gewoon online met hun bevindingen. Hoezo nutteloos en onnuttig? Wat denk je precies dat ze daar doen? Ze beschermen de Nederlandse rechtsstaat tegen interne en externe dreigingen. Dat is al moeilijk genoeg, laat staan dat ze dan nog meer nutteloze informatie gaan verzamelen. Hoeveel info denk je dat 1500 man kunnen verwerken?
Oh, het beschermen van de Nederlandse staat tegen in- en externe dreiging is wel nuttig.
Maar dat doen ze voor een heel groot deel door operaties die geheim zijn. Dus niet bekend, behalve bij een heel kleine groep. En die kleine groep, waaronder die geselecteerde club Kamerleden (heet die niet de commissie Stiekem?) en de minister(s), zal netjes meeliegen als dat in het belang van de AIVD is.
De ervaring leert dat dit soort regelingen er op papier wel netjes uitziet, maar in de praktijk makkelijk ontspoort of tot ontsporing te brengen is.

De kans is in Nederland zo klein, dat ik me er niet druk over maak. Maar je moet niet net doen alsof we overal zomaar op kunnen vertrouwen en alsof we alles goed in de hand hebben, want dat hebben we niet.
pi_89665765
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, het beschermen van de Nederlandse staat tegen in- en externe dreiging is wel nuttig.
Maar dat doen ze voor een heel groot deel door operaties die geheim zijn. Dus niet bekend, behalve bij een heel kleine groep. En die kleine groep, waaronder die geselecteerde club Kamerleden (heet die niet de commissie Stiekem?) en de minister(s), zal netjes meeliegen als dat in het belang van de AIVD is.
De ervaring leert dat dit soort regelingen er op papier wel netjes uitziet, maar in de praktijk makkelijk ontspoort of tot ontsporing te brengen is.

De kans is in Nederland zo klein, dat ik me er niet druk over maak. Maar je moet niet net doen alsof we overal zomaar op kunnen vertrouwen en alsof we alles goed in de hand hebben, want dat hebben we niet.
Je verhaal zit vol met aannames. Welke 'ervaring' leert dat dat ontspoort? Noem jij eens een aantal zaken waaruit dat blijkt mbt de Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten. En die 'kleine' kans dat er iets gebeurt, wordt klein gehouden door onze veiligheidsdienst, daarom hoef jij je niet druk te maken. Ik ben het wel met je eens dat je altijd kritisch moet zijn, maar je moet niet doen alsof de AIVD een orgaan is dat zelf maar lekker doet waar het zin in heeft, want dat insinueer je wel degelijk, en dat is nu net het bewijs dat je eigenlijk niet weet waar je het over hebt.
pi_89705222
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:38 schreef Steeven het volgende:

[..]

Je verhaal zit vol met aannames. Welke 'ervaring' leert dat dat ontspoort? Noem jij eens een aantal zaken waaruit dat blijkt mbt de Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten. En die 'kleine' kans dat er iets gebeurt, wordt klein gehouden door onze veiligheidsdienst, daarom hoef jij je niet druk te maken. Ik ben het wel met je eens dat je altijd kritisch moet zijn, maar je moet niet doen alsof de AIVD een orgaan is dat zelf maar lekker doet waar het zin in heeft, want dat insinueer je wel degelijk, en dat is nu net het bewijs dat je eigenlijk niet weet waar je het over hebt.
Ik heb het over dit soort regelingen, niet per se over de AIVD. Maar ik denk bijv. aan Oltmans en er zijn een paar gevallen meer van mensen van wie de levens gefrustreerd zijn door machinaties via de AIVD en haar voorganger, de BVD. Voormalige CPN'ers, met name.

En daarnaast zijn er de inmiddels bekende gerechtelijke dwalingen, die dan nog via een aparte aanklager en rechter tot stand kwamen.
Die zijn niet de schuld van de AIVD, maar de AIVD kan in zaken zowel aanklager als rechter zijn, dus tel uit je verlies.
Een beetje zoals die helikopterbemanning die denkt een groepje mensen met een raketwapen te zien en dan toestemming vraagt te schieten. Blijkt het een cameraploeg te zijn met een grote camera. En het busje dat te hulp komt wordt ook aan gort geschoten.

Ook is inmiddels toch wel bekend dat welke regeling dan ook gecorrumpeerd kan worden. Snap jij nog iets van de kredietcrisis? Veroorzaakt door mensen die zich netjes aan allerlei regelingen hielden, maar hun eigen gang gingen.

Ik weet niet hoe de AIVD van binnen werkt, nee. Ik weet wel een en ander van hoe de medewerkers getraind worden. En ik weet ook wel een beetje hoe instituten werken.
pi_89750445
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik lees wat kranten ed.

Moslims vormen de enige groep die grote aanslagen pleegt in cultuurvreemde gebieden, onafhankelijk van landsgrenzen enz. Voor de Farc (overigens gewoon een burgeroorlog) hoeven wij niet bang te zijn. Voor moslims wel, en dat is precies waar het om gaat.
Ik ben meer bang voor types zoals jij.
pi_89754234
quote:
Ik heb het over dit soort regelingen, niet per se over de AIVD. Maar ik denk bijv. aan Oltmans en er zijn een paar gevallen meer van mensen van wie de levens gefrustreerd zijn door machinaties via de AIVD en haar voorganger, de BVD. Voormalige CPN'ers, met name.

En daarnaast zijn er de inmiddels bekende gerechtelijke dwalingen, die dan nog via een aparte aanklager en rechter tot stand kwamen.
Die zijn niet de schuld van de AIVD, maar de AIVD kan in zaken zowel aanklager als rechter zijn, dus tel uit je verlies.
Een beetje zoals die helikopterbemanning die denkt een groepje mensen met een raketwapen te zien en dan toestemming vraagt te schieten. Blijkt het een cameraploeg te zijn met een grote camera. En het busje dat te hulp komt wordt ook aan gort geschoten.

Ook is inmiddels toch wel bekend dat welke regeling dan ook gecorrumpeerd kan worden. Snap jij nog iets van de kredietcrisis? Veroorzaakt door mensen die zich netjes aan allerlei regelingen hielden, maar hun eigen gang gingen.
Je moet geen appels met peren gaan vergelijken.
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:06:42 #171
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89755217
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 04:22 schreef Voerman het volgende:

[..]

Ik ben meer bang voor types zoals jij.
Ben je soms een nazi? Dan heb je inderdaad reden om bang voor mij te zijn. Jouw soort volk moet ik niet. :)
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_89792736
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:38 schreef Steeven het volgende:

[..]

Je moet geen appels met peren gaan vergelijken.
Niet om ze tegenover elkaar te zetten, maar het zijn beide vruchten van een boom. En appels en peren hebben wel degelijk zaken gemeen.
pi_89841045
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:30 schreef Nickolast het volgende:
Oke, ik las vandaag dit artikel pas voor het eerst. Grote kans dat jullie em al eerder gelezen hebben want hij is al bijna een jaar oud. Alsnog! Ik vind het een redelijk interessant artikel en vind gewoon dat zolang in de media overal een grote schijn wordt opgehouden, mensen wel ook toegang tot informatie moeten hebben dat alles even in persepctief zet.

Dus bij deze een onderzoek van de Duke University en de University of Carolina over het percentage van terroristen die in de naam van Allah doen wat zij nodig achten tegenover terroristen die dit doen vanuit andere overtuigingen, mooi gevisualiseerd in een piechart.....

[..]

Complete artikel

[ afbeelding ]
Leuk dit artikel en de grafieken. Het punt dat over het hoofd wordt gezien is mate waarin een terrorist een bedreiging vormt voor jou persoonlijk.

Een Mohammed B. hakt er dan dieper op in dan een heel farc legertje.
pi_89904638
All
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:20 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Leuk dit artikel en de grafieken. Het punt dat over het hoofd wordt gezien is mate waarin een terrorist een bedreiging vormt voor jou persoonlijk.

Alleen als je Theo van Gogh heet.
En zo heet ik niet.
Dus Mohammed B. hakt er op mij helemaal niet dieper in dan de moordenaar van een abortusarts.

Overigens maakte op ene P. Fortuin de invloed van de niet-moslim Volkert van der G. ook wel diepe indruk.
  dinsdag 14 december 2010 @ 05:18:20 #175
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89905439
Ik vraag mij af wie als terrorist wordt beschouwt, de radicale moslims of wij ?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:32:47 #176
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_89917714
Weet je wat ik zo eng vind aan de PVV? Dat ze de zij-wij-houding heel erg groot maken, niet dat ze iets tegen een bepaald geloof hebben. Veel mensen die op de PVV stemmen hebben iets tegen 'buitenlanders', niet alleen tegen moslims. Door de PVV groeit dat wantrouwen naar andere niet-westerse bevolkingsgroepen in het algemeen. Het lijkt alsof, met de 'moslimhaat' het wantrouwen naar andere niet westerse allochtonen ook groeit. Ik heb ook het idee dat mensen racisme steeds acceptabeler beginnen te vinden.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:41:54 #177
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89918092
quote:

[..]

Ik heb persoonlijk geen last van Mohammed B, maar mijn vriendin is Colombiaanse en die maakt zich af en toe echt zorgen over haar familie daar, die in een plattelandsgebied wonen waar af en toe nog steeds FARC voorkomt. Ik heb persoonlijk dus juist meer last van de FARC.

Verder vind ik het niet echt interessant hoeveel terroristen Moslims zijn. Je moet per groep bekijken wat de motieven en methodes van elke individuele groep zijn, en op die manier oplossingen proberen te vinden. Waarmee ik overigens niet wil ontkennen dat er veel Moslim terroristen zijn, maar Hizbollah heeft bijvoorbeeld al een heel andere ideologie dan Hamas, dus je moet ze van geval tot geval bekijken.
pi_89918251
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk geen last van Mohammed B, maar mijn vriendin is Colombiaanse en die maakt zich af en toe echt zorgen over haar familie daar, die in een plattelandsgebied wonen waar af en toe nog steeds FARC voorkomt. Ik heb persoonlijk dus juist meer last van de FARC.

Verder vind ik het niet echt interessant hoeveel terroristen Moslims zijn. Je moet per groep bekijken wat de motieven en methodes van elke individuele groep zijn, en op die manier oplossingen proberen te vinden. Waarmee ik overigens niet wil ontkennen dat er veel Moslim terroristen zijn, maar Hizbollah heeft bijvoorbeeld al een heel andere ideologie dan Hamas, dus je moet ze van geval tot geval bekijken.
Klassepost.
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:12:11 #179
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89928648
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:06:11 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89934165
quote:
De feiten in NEDERLAND liegen er anders ook niet om. We hebben in Nederland eigenlijk maar 1 terroristische aanslag gehad die door moslims is gepleegd, en dat is de moord op Van Gogh door Mohammed B.

Een klein overzichtje van niet-moslim aanslagen:

• Karst Tates - Mislukte aanslag op Koninklijk huis, 8 doden plus dader.
• Volkert van der Graaf - Moord op Pim Fortuyn.
• Molukse treinkaping De Punt. - 2 Gijzelaars en 6 daders dood.
• Molukse gijzeling in gemeentehuis Assen - 2 Gijzelaars dood.
• Tijdens de gehele jare 70 eigenlijk diverse Molukse acties waarbij enkele doden vielen.
• RaRa aanslagen op de Makro vestigingen. Geen doden, veel materiele schade.
• Het rechtse Militant Autonomen Front pleegde in de vroege jaren 80 o.a. een aanslag bij de PvdA.
• De linkse Rote Armee Faction was ook korte tijd in Nederland actief met aanslagen.
• Verder nog wat andere buitenlandse invloed: ETA en IRA pleegden aanslagen binnen Nederland.

Hier nog wat meer:

http://www.elsevier.nl/we(...)-Gogh-voorgingen.htm

Als we puur en alleen naar het terrorisme binnen de Nederlandse landsgrenzen gaan kijken, dan staan de Molukkers met stip op de 1e plaats, gevolgd door (voornamelijk extreem linkse, en een enkele extreem rechtse) rasechte Nederlanders. Moslims in Nederland zijn nauwelijks verantwoordelijk geweest voor aanslagen, alhoewel wel mag worden opgemerkt dat de AIVD wellicht een aanslag heeft voorkomen door in 2005 kordaat te handelen en de hofstadgroep aan te pakken.

quote:
In het verleden is de Nederlander vaker het slachtoffer geweest van Molukkers en andere Nederlanders, dan van moslims.

Vertel de familieleden van de 8 onschuldigen die Karst Tates met zijn auto omver heeft gereden maar eens dat ze geen slachtoffer waren van een aanslag....
-
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:12:19 #181
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89934479
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 21:06 schreef maartena het volgende:

[..]

De feiten in NEDERLAND liegen er anders ook niet om. We hebben in Nederland eigenlijk maar 1 terroristische aanslag gehad die door moslims is gepleegd, en dat is de moord op Van Gogh door Mohammed B.

Een klein overzichtje van niet-moslim aanslagen:

• Karst Tatem - Mislukte aanslag op Koninklijk huis, 7 doden plus dader.
• Volkert van der Graaf - Moord op Pim Fortuyn.
• Molukse treinkaping De Punt. - 2 Gijzelaars en 6 daders dood.
• Molukse gijzeling in gemeentehuis Assen - 2 Gijzelaars dood.
• Tijdens de gehele jare 70 eigenlijk diverse Molukse acties waarbij enkele doden vielen.
• RaRa aanslagen op de Makro vestigingen. Geen doden, veel materiele schade.
• Het rechtse Militant Autonomen Front pleegde in de vroege jaren 80 o.a. een aanslag bij de PvdA.
• De linkse Rote Armee Faction was ook korte tijd in Nederland actief met aanslagen.
• Verder nog wat andere buitenlandse invloed: ETA en IRA pleegden aanslagen binnen Nederland.

Hier nog wat meer:

http://www.elsevier.nl/we(...)-Gogh-voorgingen.htm

Als we puur en alleen naar het terrorisme binnen de Nederlandse landsgrenzen gaan kijken, dan staan de Molukkers met stip op de 1e plaats, gevolgd door (voornamelijk extreem linkse, en een enkele extreem rechtse) rasechte Nederlanders. Moslims in Nederland zijn nauwelijks verantwoordelijk geweest voor aanslagen, alhoewel wel mag worden opgemerkt dat de AIVD wellicht een aanslag heeft voorkomen door in 2005 kordaat te handelen en de hofstadgroep aan te pakken.
Kun je het ook serieus onderbouwen? Dit is een nogal warrig en niet erg overtuigend betoog.
pi_89935075
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:12 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Kun je het ook serieus onderbouwen? Dit is een nogal warrig en niet erg overtuigend betoog.
Troll. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Xa1pt op 14-12-2010 21:42:57 ]
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:40:07 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89935962
quote:
Eh wat? :')

Lees de post eens? Bijvoorbeeld de LINK die er staat?
-
pi_89944536
quote:

[..]

Je bent zelf een warrig en niet erg overtuigend betoog.
Wir haben es gewusst
  woensdag 15 december 2010 @ 01:13:29 #185
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89945576
quote:

[..]

Vervelend, dat gevoel dat je door het ijs zakt en niet echt meer weet wat je moet doen.
pi_89961157
quote:
Alle terroristen zijn moslims....
Je bedoeld waarschijnlijk: Alle moslims zijn terroristen....

En nee, ook bijvoorbeeld sommige greenpeace activisten zijn terroristen
Als god bestaat, is hij een enorme sadist!
Ben jij ook een Atheïst, plaats dan ook deze signature in je profiel!
  woensdag 15 december 2010 @ 20:15:21 #187
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89972289
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 21:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Eh wat? :')

Lees de post eens? Bijvoorbeeld de LINK die er staat?
Je komt met flauwekul van meer dan dertig jaar geleden aan. Vertel me eens: wanneer was jij voor het laatst bang voor een aanslag van Molukkers?

Aan de andere kant zijn er meer dan genoeg mensen die vrezen voor een uiterst gewelddadige aanslag door moslims. En daar is ook alle reden voor, blijkt door heel Europa; er zijn moslims die dergelijke activiteiten ontplooien.
  woensdag 15 december 2010 @ 20:17:28 #188
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89972399
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je komt met flauwekul van meer dan dertig jaar geleden aan. Vertel me eens: wanneer was jij voor het laatst bang voor een aanslag van Molukkers?

Aan de andere kant zijn er meer dan genoeg mensen die vrezen voor een uiterst gewelddadige aanslag door moslims. En daar is ook alle reden voor, blijkt door heel Europa; er zijn moslims die dergelijke activiteiten ontplooien.
Het komt inderdaad telkens uit dezelfde hoek.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89974316
In iedere Nederlandse moslim schuilt inderdaad een potentiële terrorist. :Y
  woensdag 15 december 2010 @ 21:01:47 #190
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89974679
quote:
De laatste aanslag in Nederland kostte 8 mensen het leven, en was gedaan door een Nederlander.... minder dan TWEE jaar geleden. Apeldoorn 2009 nu al vergeten?

quote:
Dat neemt nog niet weg dat het statement van dit topic, dat "alle terroristen moslims" zouden zijn pertinent onjuist is. Ook elders in Europa..... als je aan iemand in Londonderry gaat vragen (en ik ken toevallig een Canadese die daar 10 jaar gewoond heeft, nu weer terug in Canada), dan is de eerste angst die ze hebben NIET dat een gekke moslim iets gaat opblazen, maar dat de IRA weer de wapens op pakt.

En ga artsen die werken in een abortus-kliniek in de VS maar eens vragen of ze zich meer zorgen maken over moslims, of over fundamentalistische christengroeperingen die de afgelopen 10 jaar meerder bomaanslagen en moorden hebben gepleegd.

Ja, de kans is aanwezig dat in Nederland er een aanslag gepleegd wordt door moslims. Het zou me ook niets verbazen als er moslims zijn die nu al iets aan het plannen zijn.... Maar dat betekend niet dat "alle terroristen" moslims zijn, en het AIVD rapport van vorig jaar gaf ook al aan dat er maar een enorm klein percentage, minder dan 1%, vatbaar is voor moslimextremisme.

Het is allemaal leuk en aardig dat je "terrorist" denkt als er een langbaard in witte jurk voorbij loopt met een oversized rugzak...... maar in werkelijkheid blijken we toch meer te moeten vrezen van psychisch gestoorde Nederlanders in een tweedehands 2-deurs Suzuki.

Of wellicht moeten we Tanja Nijmeijer ook maar eens gaan inlichten dat ze stiekem moslim is? :')
-
  woensdag 15 december 2010 @ 21:05:50 #191
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89974920
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:01 schreef maartena het volgende:

[..]

De laatste aanslag in Nederland kostte 8 mensen het leven, en was gedaan door een Nederlander.... minder dan TWEE jaar geleden. Apeldoorn 2009 nu al vergeten?

[..]

Dat neemt nog niet weg dat het statement van dit topic, dat "alle terroristen moslims" zouden zijn pertinent onjuist is. Ook elders in Europa..... als je aan iemand in Londonderry gaat vragen (en ik ken toevallig een Canadese die daar 10 jaar gewoond heeft, nu weer terug in Canada), dan is de eerste angst die ze hebben NIET dat een gekke moslim iets gaat opblazen, maar dat de IRA weer de wapens op pakt.

En ga artsen die werken in een abortus-kliniek in de VS maar eens vragen of ze zich meer zorgen maken over moslims, of over fundamentalistische christengroeperingen die de afgelopen 10 jaar meerder bomaanslagen en moorden hebben gepleegd.

Ja, de kans is aanwezig dat in Nederland er een aanslag gepleegd wordt door moslims. Het zou me ook niets verbazen als er moslims zijn die nu al iets aan het plannen zijn.... Maar dat betekend niet dat "alle terroristen" moslims zijn, en het AIVD rapport van vorig jaar gaf ook al aan dat er maar een enorm klein percentage, minder dan 1%, vatbaar is voor moslimextremisme.

Het is allemaal leuk en aardig dat je "terrorist" denkt als er een langbaard in witte jurk voorbij loopt met een oversized rugzak...... maar in werkelijkheid blijken we toch meer te moeten vrezen van psychisch gestoorde Nederlanders in een tweedehands 2-deurs Suzuki.

Of wellicht moeten we Tanja Nijmeijer ook maar eens gaan inlichten dat ze stiekem moslim is? :')
Je kan wel met allemaal feiten aankomen, maar daar hebben we natuurlijk niets aan. Moslims zijn slecht, want Geert zegt het. Dan heb je verder geen feiten meer nodig. Oh ja, en Moslims stinken. Einde verhaal.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:12:09 #192
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89975300
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat was geen terroristische aanslag, dat was gewoon een idioot. Er zit geen bewefing achter, geen ideologie, geen opvolgers. Een heel verschil.
quote:
[..]

Klopt wel, maar is allemaal plaatsgevonden. Moslims plegen overal terreuraanslagen. Het is niet vreemd dat een Iraakse moslim met een Engelse connectie in Zweden een aanslag pleegt. Ze willen iedereen in het vrije westen raken, en dus kan ook iedereen slachtoffer worden.
quote:

Dat is een burgeroorlog, en wederom een onzinnig voorbeeld.

De angts voor moslims komt doordat zij ideologisch gemotiveerd burgers uit het vrije westen willen doden, om het simpele feit dat ze burgers van dit vrije westen zijn. En deze mensen wonen gewoon onder ons, en je kunt het niet aan hun hoofden zien. Oftewel: iedere moslim kan zoiets doen. Daar komt de - volkomen terechte - angst vandaan.
pi_89976118
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:12 schreef Sachertorte het volgende:
De angts voor moslims komt doordat zij ideologisch gemotiveerd burgers uit het vrije westen willen doden, om het simpele feit dat ze burgers van dit vrije westen zijn. En deze mensen wonen gewoon onder ons, en je kunt het niet aan hun hoofden zien. Oftewel: iedere moslim kan zoiets doen. Daar komt de - volkomen terechte - angst vandaan.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:06:23 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89978789
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:12 schreef Sachertorte het volgende:
Klopt wel, maar is allemaal plaatsgevonden. Moslims plegen overal terreuraanslagen. Het is niet vreemd dat een Iraakse moslim met een Engelse connectie in Zweden een aanslag pleegt. Ze willen iedereen in het vrije westen raken, en dus kan ook iedereen slachtoffer worden.
De IRA en de ETA hebben ook beiden aanslagen in Nederland gepleegd, op Engelse bedrijven, Spaanse banken, etc..... De IRA heeft o.a in Zuid Limburg aanslagen gepleegd op net over de grens gelegerde Engelse militairen die naar Nederland kwamen tijdens verlof..... er is zelfs een grove vergissing begaan door de IRA waar twee Australische toeristen de dood vonden.

Ja, moslims zijn de huidige problematiek. Maar nogmaals is de stelling van de OP gewoon pertinent onwaar..... en de afgelopen 30 jaar in Nederland bewijzen dat.

Aantal doden in Nederland door niet-moslim gerelateerde aanslagen: 29.
(Apeldoorn 2009 niet meegerekend, en de 8 omgekomen daders ook niet)

Aantal doden in Nederland door moslim gerelateerde aanslagen: 1.

quote:
Dat is een burgeroorlog, en wederom een onzinnig voorbeeld.
Dat zou je ook kunnen zeggen van de Palestijnse kwestie, dat het een "burgeroorlog" is. De feiten zijn gewoon anders.... de FARC pleegt bomaanslagen en liquidaties, net zoals de PLO dat doet.

quote:
Ik denk dat als je om je heen kijkt en iedere moslim als potentiële terrorist ziet, dat dit meer iets zegt over je eigen bekrompenheid dan over de moslims in kwestie.
-
pi_90028874
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

^O^
Geheel mee eens.
pi_90028902
quote:

[..]

Warrig en niet overtuigend?
Mwoa, ik kon me er wel in vinden. Maar goed: ik heb de beschreven gebeurtenissen ook meegemaakt, dat scheelt misschien.
pi_90028961
quote:

[..]

Je doet me denken aan die mevrouw in Zoetermeer die na de aanslag op de WTC haar kinderen niet meer naar school durfde te brengen (alsof die zelf niet kunnen fietsen, maar dat terzijde). Dat zij vreesde voor een aanslag van moslims, daar is toch geen enkele reden voor. Dat is toch grote flauwekul, lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')