abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:12:19 #181
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89934479
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 21:06 schreef maartena het volgende:

[..]

De feiten in NEDERLAND liegen er anders ook niet om. We hebben in Nederland eigenlijk maar 1 terroristische aanslag gehad die door moslims is gepleegd, en dat is de moord op Van Gogh door Mohammed B.

Een klein overzichtje van niet-moslim aanslagen:

• Karst Tatem - Mislukte aanslag op Koninklijk huis, 7 doden plus dader.
• Volkert van der Graaf - Moord op Pim Fortuyn.
• Molukse treinkaping De Punt. - 2 Gijzelaars en 6 daders dood.
• Molukse gijzeling in gemeentehuis Assen - 2 Gijzelaars dood.
• Tijdens de gehele jare 70 eigenlijk diverse Molukse acties waarbij enkele doden vielen.
• RaRa aanslagen op de Makro vestigingen. Geen doden, veel materiele schade.
• Het rechtse Militant Autonomen Front pleegde in de vroege jaren 80 o.a. een aanslag bij de PvdA.
• De linkse Rote Armee Faction was ook korte tijd in Nederland actief met aanslagen.
• Verder nog wat andere buitenlandse invloed: ETA en IRA pleegden aanslagen binnen Nederland.

Hier nog wat meer:

http://www.elsevier.nl/we(...)-Gogh-voorgingen.htm

Als we puur en alleen naar het terrorisme binnen de Nederlandse landsgrenzen gaan kijken, dan staan de Molukkers met stip op de 1e plaats, gevolgd door (voornamelijk extreem linkse, en een enkele extreem rechtse) rasechte Nederlanders. Moslims in Nederland zijn nauwelijks verantwoordelijk geweest voor aanslagen, alhoewel wel mag worden opgemerkt dat de AIVD wellicht een aanslag heeft voorkomen door in 2005 kordaat te handelen en de hofstadgroep aan te pakken.
Kun je het ook serieus onderbouwen? Dit is een nogal warrig en niet erg overtuigend betoog.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_89935075
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:12 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Kun je het ook serieus onderbouwen? Dit is een nogal warrig en niet erg overtuigend betoog.
Troll. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Xa1pt op 14-12-2010 21:42:57 ]
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:40:07 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89935962
quote:
Eh wat? :')

Lees de post eens? Bijvoorbeeld de LINK die er staat?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_89944536
quote:

[..]

Je bent zelf een warrig en niet erg overtuigend betoog.
Wir haben es gewusst
  woensdag 15 december 2010 @ 01:13:29 #185
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89945576
quote:

[..]

Vervelend, dat gevoel dat je door het ijs zakt en niet echt meer weet wat je moet doen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_89961157
quote:
Alle terroristen zijn moslims....
Je bedoeld waarschijnlijk: Alle moslims zijn terroristen....

En nee, ook bijvoorbeeld sommige greenpeace activisten zijn terroristen
Als god bestaat, is hij een enorme sadist!
Ben jij ook een Atheïst, plaats dan ook deze signature in je profiel!
  woensdag 15 december 2010 @ 20:15:21 #187
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89972289
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 21:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Eh wat? :')

Lees de post eens? Bijvoorbeeld de LINK die er staat?
Je komt met flauwekul van meer dan dertig jaar geleden aan. Vertel me eens: wanneer was jij voor het laatst bang voor een aanslag van Molukkers?

Aan de andere kant zijn er meer dan genoeg mensen die vrezen voor een uiterst gewelddadige aanslag door moslims. En daar is ook alle reden voor, blijkt door heel Europa; er zijn moslims die dergelijke activiteiten ontplooien.
  woensdag 15 december 2010 @ 20:17:28 #188
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89972399
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je komt met flauwekul van meer dan dertig jaar geleden aan. Vertel me eens: wanneer was jij voor het laatst bang voor een aanslag van Molukkers?

Aan de andere kant zijn er meer dan genoeg mensen die vrezen voor een uiterst gewelddadige aanslag door moslims. En daar is ook alle reden voor, blijkt door heel Europa; er zijn moslims die dergelijke activiteiten ontplooien.
Het komt inderdaad telkens uit dezelfde hoek.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89974316
In iedere Nederlandse moslim schuilt inderdaad een potentiële terrorist. :Y
  woensdag 15 december 2010 @ 21:01:47 #190
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89974679
quote:
De laatste aanslag in Nederland kostte 8 mensen het leven, en was gedaan door een Nederlander.... minder dan TWEE jaar geleden. Apeldoorn 2009 nu al vergeten?

quote:
Dat neemt nog niet weg dat het statement van dit topic, dat "alle terroristen moslims" zouden zijn pertinent onjuist is. Ook elders in Europa..... als je aan iemand in Londonderry gaat vragen (en ik ken toevallig een Canadese die daar 10 jaar gewoond heeft, nu weer terug in Canada), dan is de eerste angst die ze hebben NIET dat een gekke moslim iets gaat opblazen, maar dat de IRA weer de wapens op pakt.

En ga artsen die werken in een abortus-kliniek in de VS maar eens vragen of ze zich meer zorgen maken over moslims, of over fundamentalistische christengroeperingen die de afgelopen 10 jaar meerder bomaanslagen en moorden hebben gepleegd.

Ja, de kans is aanwezig dat in Nederland er een aanslag gepleegd wordt door moslims. Het zou me ook niets verbazen als er moslims zijn die nu al iets aan het plannen zijn.... Maar dat betekend niet dat "alle terroristen" moslims zijn, en het AIVD rapport van vorig jaar gaf ook al aan dat er maar een enorm klein percentage, minder dan 1%, vatbaar is voor moslimextremisme.

Het is allemaal leuk en aardig dat je "terrorist" denkt als er een langbaard in witte jurk voorbij loopt met een oversized rugzak...... maar in werkelijkheid blijken we toch meer te moeten vrezen van psychisch gestoorde Nederlanders in een tweedehands 2-deurs Suzuki.

Of wellicht moeten we Tanja Nijmeijer ook maar eens gaan inlichten dat ze stiekem moslim is? :')
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 15 december 2010 @ 21:05:50 #191
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89974920
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:01 schreef maartena het volgende:

[..]

De laatste aanslag in Nederland kostte 8 mensen het leven, en was gedaan door een Nederlander.... minder dan TWEE jaar geleden. Apeldoorn 2009 nu al vergeten?

[..]

Dat neemt nog niet weg dat het statement van dit topic, dat "alle terroristen moslims" zouden zijn pertinent onjuist is. Ook elders in Europa..... als je aan iemand in Londonderry gaat vragen (en ik ken toevallig een Canadese die daar 10 jaar gewoond heeft, nu weer terug in Canada), dan is de eerste angst die ze hebben NIET dat een gekke moslim iets gaat opblazen, maar dat de IRA weer de wapens op pakt.

En ga artsen die werken in een abortus-kliniek in de VS maar eens vragen of ze zich meer zorgen maken over moslims, of over fundamentalistische christengroeperingen die de afgelopen 10 jaar meerder bomaanslagen en moorden hebben gepleegd.

Ja, de kans is aanwezig dat in Nederland er een aanslag gepleegd wordt door moslims. Het zou me ook niets verbazen als er moslims zijn die nu al iets aan het plannen zijn.... Maar dat betekend niet dat "alle terroristen" moslims zijn, en het AIVD rapport van vorig jaar gaf ook al aan dat er maar een enorm klein percentage, minder dan 1%, vatbaar is voor moslimextremisme.

Het is allemaal leuk en aardig dat je "terrorist" denkt als er een langbaard in witte jurk voorbij loopt met een oversized rugzak...... maar in werkelijkheid blijken we toch meer te moeten vrezen van psychisch gestoorde Nederlanders in een tweedehands 2-deurs Suzuki.

Of wellicht moeten we Tanja Nijmeijer ook maar eens gaan inlichten dat ze stiekem moslim is? :')
Je kan wel met allemaal feiten aankomen, maar daar hebben we natuurlijk niets aan. Moslims zijn slecht, want Geert zegt het. Dan heb je verder geen feiten meer nodig. Oh ja, en Moslims stinken. Einde verhaal.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:12:09 #192
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89975300
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat was geen terroristische aanslag, dat was gewoon een idioot. Er zit geen bewefing achter, geen ideologie, geen opvolgers. Een heel verschil.
quote:
[..]

Klopt wel, maar is allemaal plaatsgevonden. Moslims plegen overal terreuraanslagen. Het is niet vreemd dat een Iraakse moslim met een Engelse connectie in Zweden een aanslag pleegt. Ze willen iedereen in het vrije westen raken, en dus kan ook iedereen slachtoffer worden.
quote:

Dat is een burgeroorlog, en wederom een onzinnig voorbeeld.

De angts voor moslims komt doordat zij ideologisch gemotiveerd burgers uit het vrije westen willen doden, om het simpele feit dat ze burgers van dit vrije westen zijn. En deze mensen wonen gewoon onder ons, en je kunt het niet aan hun hoofden zien. Oftewel: iedere moslim kan zoiets doen. Daar komt de - volkomen terechte - angst vandaan.
pi_89976118
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:12 schreef Sachertorte het volgende:
De angts voor moslims komt doordat zij ideologisch gemotiveerd burgers uit het vrije westen willen doden, om het simpele feit dat ze burgers van dit vrije westen zijn. En deze mensen wonen gewoon onder ons, en je kunt het niet aan hun hoofden zien. Oftewel: iedere moslim kan zoiets doen. Daar komt de - volkomen terechte - angst vandaan.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:06:23 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89978789
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:12 schreef Sachertorte het volgende:
Klopt wel, maar is allemaal plaatsgevonden. Moslims plegen overal terreuraanslagen. Het is niet vreemd dat een Iraakse moslim met een Engelse connectie in Zweden een aanslag pleegt. Ze willen iedereen in het vrije westen raken, en dus kan ook iedereen slachtoffer worden.
De IRA en de ETA hebben ook beiden aanslagen in Nederland gepleegd, op Engelse bedrijven, Spaanse banken, etc..... De IRA heeft o.a in Zuid Limburg aanslagen gepleegd op net over de grens gelegerde Engelse militairen die naar Nederland kwamen tijdens verlof..... er is zelfs een grove vergissing begaan door de IRA waar twee Australische toeristen de dood vonden.

Ja, moslims zijn de huidige problematiek. Maar nogmaals is de stelling van de OP gewoon pertinent onwaar..... en de afgelopen 30 jaar in Nederland bewijzen dat.

Aantal doden in Nederland door niet-moslim gerelateerde aanslagen: 29.
(Apeldoorn 2009 niet meegerekend, en de 8 omgekomen daders ook niet)

Aantal doden in Nederland door moslim gerelateerde aanslagen: 1.

quote:
Dat is een burgeroorlog, en wederom een onzinnig voorbeeld.
Dat zou je ook kunnen zeggen van de Palestijnse kwestie, dat het een "burgeroorlog" is. De feiten zijn gewoon anders.... de FARC pleegt bomaanslagen en liquidaties, net zoals de PLO dat doet.

quote:
Ik denk dat als je om je heen kijkt en iedere moslim als potentiële terrorist ziet, dat dit meer iets zegt over je eigen bekrompenheid dan over de moslims in kwestie.
-
pi_90028874
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk geen last van Mohammed B, maar mijn vriendin is Colombiaanse en die maakt zich af en toe echt zorgen over haar familie daar, die in een plattelandsgebied wonen waar af en toe nog steeds FARC voorkomt. Ik heb persoonlijk dus juist meer last van de FARC.

Verder vind ik het niet echt interessant hoeveel terroristen Moslims zijn. Je moet per groep bekijken wat de motieven en methodes van elke individuele groep zijn, en op die manier oplossingen proberen te vinden. Waarmee ik overigens niet wil ontkennen dat er veel Moslim terroristen zijn, maar Hizbollah heeft bijvoorbeeld al een heel andere ideologie dan Hamas, dus je moet ze van geval tot geval bekijken.
^O^
Geheel mee eens.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_90028902
quote:

[..]

Warrig en niet overtuigend?
Mwoa, ik kon me er wel in vinden. Maar goed: ik heb de beschreven gebeurtenissen ook meegemaakt, dat scheelt misschien.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_90028961
quote:

[..]

Je doet me denken aan die mevrouw in Zoetermeer die na de aanslag op de WTC haar kinderen niet meer naar school durfde te brengen (alsof die zelf niet kunnen fietsen, maar dat terzijde). Dat zij vreesde voor een aanslag van moslims, daar is toch geen enkele reden voor. Dat is toch grote flauwekul, lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')