Omdat ze voor die invasie beiden werden afgemaakt door een wrede dictator, en daar was natuurlijk niets mis mee.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Waarom maken Sjiiten en Soennieten elkaar af als reactie op Westerse invasies?
Niet als reacties, ze hebben eindelijk de vrijheid het te doen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Weer gebruikelijk simplistisch, hè, Boekenwurmpje...quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het regime van Saddam dat gedomineerd werd door de Arabisch-soennitische minderheid is verdreven door een buitenlandse mogendheid, er ontstaat een vacuüm in het land, Arabische sjiieten vullen het vacuüm in Irak, de Koerden zijn bereid om mee te helpen zolang hun autonomie en belangen in het noorden van het land niet in gevaar komt.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef Boekenwurm het volgende:
Ongevaarlijk is het niet, want als de rechter aan de beurt komt, ben je al lang en breed opgepakt en stevig verhoord. Het hebben van een kaart van het Binnenhof èn het hebben van een zak ammoniumsalpeter in het tuinschuurtje kan al genoeg zijn, voor de agent die kwaad wil.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:31 schreef Arglist het volgende:
[..]
Het is de taak van de rechter om rond deze kwesties duidelijkheid te scheppen. Ik vertrouw de rechter in ieder geval. Echter zijn er hieromtrent te weinig zaken nog geweest dat er van enige duidelijk gesproken kan worden.
De wetgever doet wat hij nodig acht en heeft in de memorie van toelichting omschreven wat aanwijzingen inhouden, namelijk;
"Indien de beschikbare informatie feiten en omstandigheden bevat die erop duidt dat er werkelijk een terroristisch misdrijf zal zijn of zal worden gepleegd".
Dit domein van de opsporing kan worden gezien als een stok achter de deur, maar ongevaarlijk is het volgens mij allerminst want de bevoegdheden zijn daar en het is alleen een mentaliteitskwestie, die met de tijd kan veranderen....
www.nctb.nl/.../Toelichting%20op%20de%20wetgeving_tcm91-130714.pdf
Wat een jodenstreek!quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarbij moet worden aangetekend dat Israel meestal een week voordat ze dat aankondigen even snel 500 Palestijnen oppakken, zodat ze die even later grootmoedig kunnen vrijlaten.
Ik kan nu niet zo snel een bron vinden, maar ik kan me herinneren dat ik dat in verschillende artikelen gelezen heb.quote:Op zondag 21 november 2010 22:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een jodenstreek!
Als je je opmerking cynisch bedoelde: insgelijk.
Als je serieus bent: insgelijk.
Ik kan zo gauw niet uitmaken of je nou serieus bent of niet, namelijk.
Zo he, dit siert je. Mijn respect.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik kan nu niet zo snel een bron vinden, maar ik kan me herinneren dat ik dat in verschillende artikelen gelezen heb.
Ik ben niet pro-Israel of pro-Palestina, maar gewoon pro de gewone mensen daar en anti fanatici en politici. Verder vind ik dat de waarheid gezegd moet worden over beide kanten.quote:Op maandag 29 november 2010 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zo he, dit siert je. Mijn respect.
Dat gedrag wordt dus beschouwd als een jodenstreek.
Goed dan: het is een kutstreek om eerst 500 mensen op te pakken om die dan zogenaamd grootmoedig vrij te laten. Je mag het ook een klotestreek noemen.quote:Op maandag 29 november 2010 16:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-Israel of pro-Palestina, maar gewoon pro de gewone mensen daar en anti fanatici en politici. Verder vind ik dat de waarheid gezegd moet worden over beide kanten.
Woorden als Jodenstreek vind ik discriminerend omdat ze deze actie aan alle Joden toeschrijven. Ik zal ook nooit Moslimstreek of iets dergelijks zeggen.
Het is natuurlijk ook een reactie op de belachelijke eisen van Palestijnen, als ze voor een enkele Israeli 500 Palestijnen willen dan kan je dit soort dingen terugverwachten.quote:Op vrijdag 3 december 2010 01:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goed dan: het is een kutstreek om eerst 500 mensen op te pakken om die dan zogenaamd grootmoedig vrij te laten. Je mag het ook een klotestreek noemen.
Maar vals blijft het.
Hoewel ik de ernst eerst deelde, is dit in feite onzin. Inlichtingendiensten kunnen al die informatie niet eens verwerken. Daarnaast legt - de Nederlandse dienst althans - verantwoording af aan het parlement en voeren opdrachten uit names de minister van BiZa. Het is niet alsof ze zelf een en ander aan het verzamelen zijn. Nogmaals, ik ben ook geen voorstander van het inleveren van privacy, maar wat jij beschrijft is een onrealistisch uiterste.quote:Maar er moet snel wetgeving door tegen terrorisme, mbt afluisteren en opslaan van alle communicatie data zoals IP adressen wie waarnaartoe surft, SMS verkeer, gebelde nummers, celoverdrachtgegevens van mobile nummers. Dat is nu ineens een voorstel bij die ministerconferentie, nadat wetgeving hierover dit voorjaar door de duitse hoge rechtshof (Bundesverfassunggericht, wetbank van de grondwet) illigaal was verklaard. Men wil schijnbaar toch doorzetten dat iedere burger eerst maar eens als verdacht wordt gezien.
Nou nee, meer het gevolg van de realiteit.quote:Op vrijdag 3 december 2010 01:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een reactie op de belachelijke eisen van Palestijnen, als ze voor een enkele Israeli 500 Palestijnen willen dan kan je dit soort dingen terugverwachten.
Hier kun je ook andere conlusies aan ontrekken. Wellicht worden Moslims de laatste jaren gewoon gedemoniseerd omdat er een sinister plan is om ze legaal uittemogen roeien om dat hele gebied overtenemen. Ik zeg maar wat.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:34 schreef Sachertorte het volgende:
Kwestie van definitiespelletjes.
Alle grote aanslagen van de afgelopen jaren zijn echter door moslims gepleegd. Ik adviseer je je taqqiya niet op Fok! tentoon te spreiden, dat is zinloos.
Dat ze al die informatie niet goed kunnen verwerken, kanik wel geloven. Maar dat vind ik op zichzelf geen geruststelling: noch voor de veiligheid (die dus nog steeds niet gewaarborgd kan worden) noch voor de privacy (die dus zomaar geschonden kan worden).quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:01 schreef Steeven het volgende:
[..]
Hoewel ik de ernst eerst deelde, is dit in feite onzin. Inlichtingendiensten kunnen al die informatie niet eens verwerken. Daarnaast legt - de Nederlandse dienst althans - verantwoording af aan het parlement en voeren opdrachten uit names de minister van BiZa. Het is niet alsof ze zelf een en ander aan het verzamelen zijn. Nogmaals, ik ben ook geen voorstander van het inleveren van privacy, maar wat jij beschrijft is een onrealistisch uiterste.
En het zit nog in hun genen ook!quote:Op maandag 6 december 2010 23:35 schreef trekhengel het volgende:
Als we toch met verzamelingenleer bezig zijn:
- Alle terroristen hebben een neus.
- Er zijn meer mannelijke terroristen dan moslim terroristen. Waarom wordt er niet iets aan mannen gedaan? Ze zijn ook veel crimineler. Al die homo's die in elkaar worden geslagen: ja hoor, mannen. Paardenneukers: mannen. Bouwfraude: mannen.
Ik snap niet waarom iedereen altijd over die moslims loopt te zeuren!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |