abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88807640
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:30 schreef Nickolast het volgende:
[ afbeelding ]
Tuurlijk, alleen die aanslagen door niet-moslims (en ook de meeste door moslims overigens) vinden plaats in ver-van-ons-bed-tweede-of-derde-wereld-gebieden dus die interesseren de gemiddelde westerling geen reet.
pi_88812873
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. Zeker nog nooit gehoord van taqiyya? :(
Precies? Wat snap je niet aan :')?
pi_88818491
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:22 schreef Caesura het volgende:

[..]

Precies? Wat snap je niet aan :')?
pi_88818649
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_
pi_88829570
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:58 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

We waren het er al over uit dat dit onderzoek en mooi taartdiagrammetje van het niveau prullenbak was. Dus die bron is waardeloos.

Heb je iets beters?
Ben benieuwd of nu je mening het zelfde zou zijn over dit taartdiagram, als er in plaats van Latino's Islamic stond. Helaas gaan we er nooit achter komen, maar ik heb wel mijn vermoedens.
pi_88832642
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:39 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Dat ben ik eerlijk gezegd wel met je eens.

[ afbeelding ]

Het zijn waarschijnlijk islamitische latino's
Islamitische communisten
Extreemlinkse islamieten
En onder overige wordt verstaan: Koerdische vrijheidstrijders

In totaal is dan 93% moslim. Lijkt er meer op.
Je bent joodse moslims vergeten

Hoppaaa 100%
pi_88848277
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Toevallig een week of 2 voor de PVV er mee kwam, via een refo. :') Maar goed, sarcasme enzo.
Wou jij zeggen dat je over taqiyya, een begrip dat onder moslims niet bekend is, gehoord had van een gereformeerd christen?

En dat geloof je dan klakkeloos?

Ik zou eens informeren bij een paar moslims, bij voorkeur zowel soenieten als sjiïeten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88848445
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Alweer.
Vertel ons eens: wat houdt taqiyya in dan? Waar en in welk verband staat het in de koran? En vooruit, we doen royaal: in de ahadith. komt het daar ook nog voor?
Want het beste wapen tegen sarcasme of andere neerhalingen, is de waarheid.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88848696
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wou jij zeggen dat je over taqiyya, een begrip dat onder moslims niet bekend is, gehoord had van een gereformeerd christen?
Dat zeg ik, ja.

quote:
En dat geloof je dan klakkeloos?
Geloof ik wat klakkeloos? Er valt weinig te geloven aan het bestaan van het begrip 'taqiyya'.

quote:
Ik zou eens informeren bij een paar moslims, bij voorkeur zowel soenieten als sjiïeten.
En dan?
pi_88848795
Prima, dan speel ik het spelletje wel mee.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:33 schreef Kees22 het volgende:
Vertel ons eens: wat houdt taqiyya in dan?
quote:
Takiyya of Taqqiyya geldt in de islamitische traditie van sjiieten, ismaëlieten en Druzen als een toegestane gedragsregel om het geloof onder bedreiging of dwang te verbergen. Takiyya is een theologisch concept binnen de islam, het komt voort uit het sjiisme. Taqiyya betekent 'zich beschermen tegen'. Het leerstuk staat moslims toe om hun geloof te verbergen of loochenen als ze bedreigd of vervolgd worden.
quote:
Waar en in welk verband staat het in de koran? En vooruit, we doen royaal: in de ahadith. komt het daar ook nog voor?
In de koran onder andere in 3:28 en 40:28.

quote:
Want het beste wapen tegen sarcasme of andere neerhalingen, is de waarheid.
Babylonische spraakverwarring ftw. :')
pi_88848871
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik, ja.
Een refo die de koran gelezen heeft? Mag dat wel van zijn geloof/dominee?
Of een refo die iets napraat? Daar schieten we dus niks mee op.
quote:
[..]

Geloof ik wat klakkeloos? Er valt weinig te geloven aan het bestaan van het begrip 'taqiyya'.
Geloof je dat taqiyya zo'n grote rol speelt in het leven van een moslim?
En wat houdt het begrip taqiyya dan in?
quote:
[..]

En dan?
Doe maar eens, dan zie je vanzelf wel wat er van komt. Het is niet mijn streven om je dat voor te kauwen.
pi_88849029
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:51 schreef Kees22 het volgende:
Een refo die de koran gelezen heeft? Mag dat wel van zijn geloof/dominee?
Of een refo die iets napraat? Daar schieten we dus niks mee op.
Natuurlijk mag dat. Hoe sterker het verweer tegen de islam lijkt, hoe beter.

quote:
Geloof je dat taqiyya zo'n grote rol speelt in het leven van een moslim?
Nee, niet. Tenminste, volgens mij worden moslims niet met de dood bedreigd. Als je daar anders over denkt hoor ik dat natuurlijk graag.

quote:
En wat houdt het begrip taqiyya dan in?
Een theoretische leerstelling die niet als zodanig toegepast wordt.
pi_88849361
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:47 schreef Xa1pt het volgende:

In de koran onder andere in 3:28 en 40:28.
Dat langere verhaal is zonder herkenbare bron, dus daar hebben we niks aan.

Wat de koran betreft verbaas je me.
In mijn vertaling lopen de verzen een nummer achter of voor, dat ben ik even kwijt.
3:27. Zeg: O Allah, Heer van het Koninkrijk, Gij geeft heerschappij aan wie Gij wilt en neemt terug van wie Gij wilt..............
28. Gij doet de nacht in de dag overgaan en de dag in de nacht. .....................
29. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Alah. tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.

En 40:27. En Pharao zeide: "Laat mij Mozes doodslaan en laat hem dan zijn Heer aanroepen. Ik vrees dat hij uw godsdienst zal veranderen of in het land onrust zal stoken."
28. En Mozes zeide: "Ik zoek toevlucht bij mijn Heer en uw Heer, tegen elke laatdunkende die aan de Dag des Oordeels niet gelooft."
29. Een gelovige man uit het volk van de Pharao die zijn geloof verborg, zeide: "Wilt gij een man doden omdat hij zegt: "Mijn heer is Allah"; terwijl hij tot u gekomen is met duidelijke tekenen van uw Heer? Is hij een leugenaar, dan rust zijn leugen op hem; maar als hij oprecht is, dan zal iets van datgene, waarmee hij u bedreigt, u overkomen. Voorzeker, Allah leidt hem die buitensporig en een grote leugenaar is, niet.

De zogenaamde taqiyyah die jij bedoelt zie ik hier niet. Het Arabische woord kan er best wel tussen staan, dat kan ik niet lezen. Maar het door jou bedoelde begrip, kan ik in de vertaling niet vinden.

quote:
[..]

Babylonische spraakverwarring ftw. :')
:?
pi_88849435
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat. Hoe sterker het verweer tegen de islam lijkt, hoe beter.

[..]

Nee, niet. Tenminste, volgens mij worden moslims niet met de dood bedreigd. Als je daar anders over denkt hoor ik dat natuurlijk graag.

[..]

Een theoretische leerstelling die niet als zodanig toegepast wordt.
Oh shit:
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. Zeker nog nooit gehoord van taqiyya? :(
Godsakker!
Ik nam je nog serieus ook! :%

Goed gedaan! _O_
pi_88849514
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat langere verhaal is zonder herkenbare bron, dus daar hebben we niks aan.

Wat de koran betreft verbaas je me.
In mijn vertaling lopen de verzen een nummer achter of voor, dat ben ik even kwijt.
3:27. Zeg: O Allah, Heer van het Koninkrijk, Gij geeft heerschappij aan wie Gij wilt en neemt terug van wie Gij wilt..............
28. Gij doet de nacht in de dag overgaan en de dag in de nacht. .....................
29. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Alah. tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.

En 40:27. En Pharao zeide: "Laat mij Mozes doodslaan en laat hem dan zijn Heer aanroepen. Ik vrees dat hij uw godsdienst zal veranderen of in het land onrust zal stoken."
28. En Mozes zeide: "Ik zoek toevlucht bij mijn Heer en uw Heer, tegen elke laatdunkende die aan de Dag des Oordeels niet gelooft."[quote]1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh shit:

Godsakker!
Ik nam je nog serieus ook! :%

Goed gedaan! _O_
Ik wist niet zo snel hoe ik het nog duidelijker kon maken. O-) Vandaar ook:
quote:
~O> :*
pi_88849553
Xa1pt doet gewoon taqiyah middels sarcasme.
  donderdag 18 november 2010 @ 01:32:07 #117
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_88849602
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik wist niet zo snel hoe ik het nog duidelijker kon maken. O-) Vandaar ook:

[..]

~O> :*
Duidelijk in de leer geweest bij de huis-aan-huis arabist Jansen. Kan niet anders dat je dit allemaal weet!
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_88849619
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 01:32 schreef Arglist het volgende:

[..]

Duidelijk in de leer geweest bij de huis-aan-huis arabist Jansen. Kan niet anders dat je dit allemaal weet!
:')
  donderdag 18 november 2010 @ 15:24:29 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88864314
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap even niet wat er met Latino wordt bedoeld, Farc en Lichtend Pad bijvoorbeeld, dat zijn toch communisten? Dan kan je dus Communisten, Extreem links en Latino bij elkaar op tellen om linkse terreur te zien
Het gaat over terrorisme binnen de VS. Ik denk dat ze tieners die Puerto Rico Libre op de muren van San Juan kalken meetellen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_88899717
Dit is het olie-domste topic op Fok.

Een terrorist is een politieke betiteling, het is geen juridische of zelfs maar feitelijke persoonsaanduiding, het is een subjectieve annotatie... het hangt er alleen maar van af aan welke kant van een conflict je staat.

Voor de Afghanen is Bush Jr een terroristenleider en het Amerikaanse leger de terroristen... dus waar zijn die terug te vinden in je pie-chart ?
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')