abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88507777
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 82

De dreumesen

18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 09-11-2010 22:46:18 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88507797
Knap van Oscar en Tess *O*

Ik vind de taalontwikkeling echt een van de mooiste dingen om mee te maken O+
Soms probeer ik ook dingen uit, om te kijken wat ze wel of neit snapt. Meestal begin ik eigenlijk zonder hoop op succes en ze verbaasd me echt meestal door het ook te snappen.
Gisteren zocht ze een bepaalde figuur van het Sesamstraat kegelspel. Ten eerste zocht ze Elmo, da's niet de populairste, zeg maar :D Toen zei ik: ga eens kijken in je slaapkamer, misschien ligt hij daar. Ik verwachtte dus echt niet dat ze dat zou doen, maar jawel hoor, mevrouw wandelt naar de slaapkamer en gaat daar om zich heen staan kijken. Daar lag hij dus niet, en schaap loopt door de kamer en zegt: hij ligt hier achter de bank. Senna kwam intussen terug, om zich heen kijkend, te schattig gewoon O+ Dus ik zeg: misschien ligt hij achter de bank! En ja hoor, daar ging ze, achter de bank en daar vond ze hem idd. Helemaal blij *O* O+

Ik vind het ongelofelijk knap en ze verbaast met echt regelmatig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88507800
Ko O+ dat aaah is ook zoo schattig!
pi_88507853
Hier gaat het ook maar door. Isabeau stelde me voor een raadseltje. Ze kon haar buik, oren, mond, ogen, luier ( :') ), voet etc... allemaal feilloos aanwijzen, maar als ik zeg: "Waar is je neus?" begint ze heel hard nee te schudden. Ik snapte het niet, tot dat ik zag dat m'n lief bij de vraag "Waar is je neus" altijd neusje-neusje met haar doet.

Afgelopen rukte ze een speelte uit de hand van haar broer en zei "MIJ"
Aiii

Gisteren tijdens het verschonen ineens "Hoppetaaaa"

En elke ochtend als ik op haar kamertje kom word ik begroet met een droog: "Hoi!"
Vinnik grappig <3
pi_88507863
Ko en Senna O+ kleine wijsneusjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88508345
Wat schattig die kletsende dreumesjes.
Tyler praat nog steeds niet veel en soms maak ik me daar wel zorgen om.
Maar we (wij zelf en nu mijn ouders en zusje) benoemen alles in en buitenshuis, lezen veel voor, praten veel met hem etc. Zou niet weten wat we meer kunnen doen.
Hij snapt alles wel heel goed.
Het valt me wel op dat hij heel veel knippert met zijn ogen. Een soort knipoog, maar dan met beide ogen tegelijk.
Hij is nu hier trouwens! Lekker saampjes kneuteren. Nu kijkt hij ff babytv, heeft zelf een stoeltje bij de tv gezet.
pi_88508410
Heerlijk dat hij er even is Ingrid!
pi_88508507
:Y Hij heeft wel ineens veel meer en andere klanken. Probeert mee te praten en na te doen met de tv.
Hij doet wel heel schattig dierengeluiden na.
pi_88509177
Wat een vrolijke en leuke verhalen lees ik nu :D

Amelie die gepoept heeft *O*
Wanneer zou je de uitslag krijgen Miss?

Arme Lars hopelijk helpen de ui en de luuf :*
Mette wat een lekkere taart had je daar :)

@Ingrid fijn dat Tyler nu weer thuis is genieten he :*
Thijs sprak ook niet hoor, komt vanzelf wel

Roy praat ook onverstaanbaar, ook niet echte duidelijke klanken ook, het enige wat wij eruit kunnen halen is hummmm tijdens het eten.
En verder steekt Roy zijn armpjes uit als hij opgetild wilt worden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:44:54 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88509213
Komt vanzelf Ingrid. :Y

Sly, wat knap van Senna zeg! :Y
Ik moest ook idd aan jullie denken toen ik aan Oscar vroeg of hij de muis op zijn kamer wilde gaan leggen nav je schoentjes verhaal.

Sorbo, 'Oppeteetje' was een van Sasha's eerste woordjes! O+ :') O+
pi_88510400
Dat "aaaaah" doe ik ook altijd na een slok drinken. Ik ben benieuwd of Ivan dat over gaat nemen!

Ivan heeft me gister bij m'n schoonouders verbaasd door een telefoon aan zijn oor te houden. Hij begrijpt gewoon hoe het werkt! Bij ons thuis krijgt hij de gelegenheid niet om het te doen omdat hij niet aan telefoons mag zitten. :Y)

Over begrijpen gesproken: elke ochtend loop ik met Ivan langs het hoekje van zijn zusje. Dan wijs ik haar bedje aan en zeg ik dat daar binnenkort zijn zusje zal slapen. Ik wijs haar jurkjes aan en zeg dat die voor zijn zusje zijn (en niet voor hemzelf, want dat is totally gay B-) ). Hij lijkt het heel leuk en bijzonder te vinden om naar dat hoekje te kijken. Ik vraag me af wat er in zijn hoofdje omgaat. Ik maak me niets wijs en begrijp heus wel dat hij het concept 'je krijgt binnenkort een zusje' niet vat, maar ik vraag me wel heel sterk af wat hij dan wél begrijpt. Zijn belevingswereld is raadselachtig voor me en het is zo leuk om daar meer inzicht in te krijgen. Wat is het toch gaaf om moeder te zijn. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88510585
Dát is het he Claudia, we krijgen steeds meer toegang tot de belevingswereld van ons kins doordat de interactie verandert... da's zó mooi! O+

Ik heb het al wel drieduizend keer verteld, maar dat spelletje van Isabeau, dat ze het matrasje van haar poppenbedje pakt, erop gaat liggen en dan gaat nepsnurken... dat vond ik zo'n enorme mijlpaal. Echt een spel spelen en dan met een trotse blik kijken of mama wel kijkt... O+ Ik denk dat dat hét moment was dat ik echt stopte mijn dreumes als baby te zien.
pi_88511059
oh ja Claudia dat heb ik met Amélie ook. Ze snapt het concept broertje of zusje helemaal nog niet. En baby in de buik ook niet. Maar ze weet wel dat er íets is en mn buik krijgt enorm veel aandacht van haar. Zelf moet ze af en toe ook even over haar eigen buik wrijven enzo.
Ik dacht eerst dat het gewoon bij 'je lichaam ontdekken' hoorde maar B.'s buik krijgt beduidend minder aandacht en kusjes enzo :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88511083
Mette's taalontwikkeling vind ik erg moeilijk. Ze reageert heel vaak gewoon niet op ons. Dat vind ik echt jammer. Ik vraag me dan altijd af wat er in haar belevingswereld omgaat. Want dat is echt een mysterie voor me op dat gebied.
Ze heeft wel favoriete dingen, die ze telkens zal aanwijzen. Maar klanknabootsing doet ze niet.
Wat ze wel doet is, als ze aandachtig naar je kijkt en je maakt een bepaalde beweging met je mond, dan doet ze dat wel na. Zoals Oo Oo Oo.
Soms vragen we ons af of ze wel goed hoort, maar het is niet dat ze niks hoort, want van harde geluiden kan ze echt schrikken. En ze is erg gevoelig voor muziek en melodien. Soms luistert ze het beste naar me als ik iets zing. Dus ik zing heel veel tegen haar.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 12:52:05 #15
5428 crew  miss_sly
pi_88511652
Inderdaad Claudia, ik denk dat ik daarom die taalontwikkeling nog het mooiste van alles vind. We gaan eindelijk steeds beter begrijpen wat er in die hoofdjes om gaat.

En dat van de baby, tja, ook hier geldt weer dat we niet weten wat ze precies snappen. En dan kun je twee dingen doen: ervan uit gaan dat ze het toch niet begrijpen, of juist veel tegen ze praten en alles wat ze dan begrijpen, krijgen ze in ieder geval mee. Ik kies dus ook voor het laatste, en volgens mij heeft dat echt effect!

wickie, wat klinkt dat lief, dat je tegen haar zingt O+ Wat grappig dat ze dan beter luistert.
pi_88511658
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef huuphuup het volgende:
oh ja Claudia dat heb ik met Amélie ook. Ze snapt het concept broertje of zusje helemaal nog niet. En baby in de buik ook niet. Maar ze weet wel dat er íets is en mn buik krijgt enorm veel aandacht van haar. Zelf moet ze af en toe ook even over haar eigen buik wrijven enzo.
Ik dacht eerst dat het gewoon bij 'je lichaam ontdekken' hoorde maar B.'s buik krijgt beduidend minder aandacht en kusjes enzo :P
Ja, precies! Toen ik die foto van Amélie zag waarop ze aan haar buik zat dacht ik nog: "Dat doet Ivan niet, dat begrijpt hij nog niet." Maar recentelijk krijgt mijn buik meer aandacht. Hij begrijpt in ieder geval dat er uiterlijk iets aan mij aan het veranderen is en dat vind ik al ontzettend knap. Zoiets kan het natuurlijk ook met zijn kamertje zijn: het hoekje is relatief nieuw, hij komt er niet vaak en misschien is dat gewoon wat hij leuk vindt. Als ergens een nieuw schilderij hangt heeft hij dat ook meteen door. Maar toch, ik weet het niet, ik zie een soort sprankeling bij hem als we dat hoekje inlopen. En dat maakt me zo nieuwsgierig naar zijn indrukken.

Oh Sorbo, dat klinkt ook echt als een mijpaal! Het kunnen lopen is zo'n heel overduidelijke mijlpaal waar mensen meestal naar wijzen, maar ik vind dit soort dingen veelzeggender (want een teken van een bepaalde mentale ontwikkeling).

Hmm, wickie. Ik ben geneigd om je gerust te stellen, maar als er voor jouw gevoel iets niet klopt dan is het toch iets om alert op te zijn. Ik kan je in ieder geval vertellen dat Ivans spraakontwikkeling vrij gillig verloopt. Lange tijd zei hij bijvoorbeeld 'mama' en daar is hij nu mee gestopt. Ook het echte nabootsen zie ik hem nu niet doen. Hij zegt vooral 'die! die!' (momenteel is dat 'die-da') en als ik dan zeg wat het is doet hij dat niet na. Wel lijkt hij die verschillen te begrijpen. Als ik bijvoorbeeld aan hem vraag "waar is Otto?" dan gaat hij zijn Ohra de Otter-knuffel zoeken. Hij had idioot snel door dat ik die otter Otto had genoemd, binnen 2 dagen of zo. En met dat "aaah" na het drinken van een slok water bijvoorbeeld zie ik dat hij de stimulus wel opslaat maar niet nadoet. Hij lacht als ik "aaah" zeg, maar zegt het zelf niet.

Ik wil hier maar mee zeggen dat er consumptief meer gaande kan zijn dan productief. Misschien is Mette erg veel aan het absorberen nu. Maar als ze echt niet op jullie reageert, dan weet ik eerlijk gezegd niet of dat 'normaal' is of niet. Misschien hebben anderen daar ervaring mee. Hoe zit dat met andere spelletjes, zoals 'Kiekeboe'? Doet ze daarin wel na wat jullie doen? En zwaait ze bijvoorbeeld?
pi_88511894
Wat heerlijk om te lezen al die kletsende kindjes! O+ Ik vind deze leeftijd wat dat betreft heel bijzonder, je zíet ze gewoon razendsnel ontwikkelen en een heus mensje worden O+

Mette, ik ga maar even mee met Claudia want die heeft het zo mooi uitgelegd :P Overigens reageert Willow ook alleen maar als ze daar zin in heeft. Ze hoort het wel maar ze luistert gewoon slecht. Sommige dingen doet ze graag, andere boeien haar gewoon niet, lijkt wel. Zo heeft mijn moeder haar gister een nieuw trucje geleerd: mond vol lucht en dan met twee vingers op je wangen drukken om een pfffrrrrrrrt! geluid te maken. Dat vindt ze heel leuk dus dat doet ze continu na :')

Claudia en Huup, wat mooi hoe jullie dat beschrijven, zusjes krijgen O+ O+

Hier een beetje rare nacht gehad.. ze werd om half twaalf he-le-maal hysterisch wakker. Heb haar nog nooit zo enorm over haar toeren gezien, troosten ging maar moeizaam, en als ik maar in de buurt van haar bedje kwam ging de sirene weer aan. :? Had echt het idee dat ze bang was voor haar bedje. Heb haar maar even bij mij in bed genomen, daar werd ze wel redelijk rustig van, maar slapen deed ze er niet. (Wel aan mijn haar trekken. }:| )
Het heeft uiteindelijk bijna een uur geduurd voordat D. haar in haar bedje kreeg en ze ging slapen.
Ik vind het maar raar. Zoiets heeft ze nooit eerder gehad, ze had geen honger of dorst en ze had geen vieze luier, het was echt hysterie. :?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88512135
Dat is ook het gevoel wat we nu hebben, nog niet echt bezorgd, maar wel alert.
Het is vooral het niet reageren, dwars langs je heen kijken als je contact met haar probeert te leggen (dit doet ze niet altijd hoor, maar wel vaak).
We wachten het gewoon af. Ze is voor de rest een makkelijk kind. Geen moeite met andere kinderen, past zich goed aan in verschillende situaties enz.

Ik denk dat ze momenteel ook erg aanhikt tegen grote ontwikkelingen, zoals het lopen.
Ook merk ik dat ze zelf doorheeft dat niet alles meer ontdekt wordt met haar mond, oftewel ze is aan het shiften, een andere manier van ontdekken aan het leren.
Dat is denk ik ook de reden waarom ze zo moeilijk is momenteel.

Innepin, vervelend zeg.. Hopelijk was jet eenmalig. En dat haren trekken, waarom is dat nou zo leuk om te doen }:| Het eerste wat Mette doet als ze dicht bij mn hoofd komt is aan mijn haar trekken..
pi_88512207
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:52 schreef miss_sly het volgende:
Inderdaad Claudia, ik denk dat ik daarom die taalontwikkeling nog het mooiste van alles vind. We gaan eindelijk steeds beter begrijpen wat er in die hoofdjes om gaat.

En dat van de baby, tja, ook hier geldt weer dat we niet weten wat ze precies snappen. En dan kun je twee dingen doen: ervan uit gaan dat ze het toch niet begrijpen, of juist veel tegen ze praten en alles wat ze dan begrijpen, krijgen ze in ieder geval mee. Ik kies dus ook voor het laatste, en volgens mij heeft dat echt effect!

wickie, wat klinkt dat lief, dat je tegen haar zingt O+ Wat grappig dat ze dan beter luistert.
Nouja goed, het staat er wat krom maar ik ga er natuurlijk niet vanuit dat ze het toch niet begrijpt hè. Ik praat juist heel veel met haar over een zusje krijgen en 'de baby' enz enz. Maar het concept 'zusje' is gewoon nog te abstract om echt te vatten wat het nou precies inhoudt. En dat er nu een baby in mama's buik groeit is ook te abstract. Maar ze begrijpt wél dat er iets gaande is en dat het met mama's buik van doen heeft en dat er een baby komt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:12:43 #20
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88512393
Wickie, Anna was ook heeel laat met praten hoor. Die zei echt helemaal niets.
Het heeft er ook mee te maken hoe makkelijk je het maakt voor ze. Dat merken we nu nog steeds bij haar (bij Morris in mindere mate). Als ouders snap je je kinderen vaak direct en heb je aan een half woord meestal genoeg.
Het helpt de taal- en spraakontwikkeling om soms ook eens te doen alsof je niet weet waar het over gaat en het je kindje echt te laten zeggen. (Tot op zekere hoogte natuurlijk, je hoeft die frustratiegrens ook niet direct over).

En bij Anna werkt dat nu heel goed, die maakt echt enorme sprongen in haar taalgebruik. En bij Morris gaat het wel, maar hanteren we deze aanpak natuurlijk al vanaf het begin.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 13:14:50 #21
5428 crew  miss_sly
pi_88512500
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:07 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nouja goed, het staat er wat krom maar ik ga er natuurlijk niet vanuit dat ze het toch niet begrijpt hè. Ik praat juist heel veel met haar over een zusje krijgen en 'de baby' enz enz. Maar het concept 'zusje' is gewoon nog te abstract om echt te vatten wat het nou precies inhoudt. En dat er nu een baby in mama's buik groeit is ook te abstract. Maar ze begrijpt wél dat er iets gaande is en dat het met mama's buik van doen heeft en dat er een baby komt.
Nee, ik bedoelde ook neit dat jij ervan uitgaat dat ze het toch niet begrijpt, maar je hoort dat vaak bij mensen: hij/zij kan nog niet praten DUS hij/zij begrijpt er nog niets van. En daar ben ik het dus niet mee eens.
Inderdaad, sommige concepten zijn gewoon nog te abstract, maar 'iets' snappen ze nogal licht.

maar goed, soms verbaast het me alsnog. Ik had gedacht dat het begrijp 'jouw slaapkamer' ook te abstract zou zijn voor Senna, en toch liep ze linea recta naar haar kamertje toen ik zei dat ze in haar slaapkamer kon gaan zoeken.
pi_88512766
Memmel, dat is een goede manier.
Mette is zoiezo gemakkelijk aangelegd, soms denk ik ook dat ik haar meer moet gaan uitdagen. We willen ook gaan beginnen deze week met 'voorlezen', ze heeft erg veel interesse in haar boekjes die op haar kamer staan (veel wijzen en niet meer opeten).
pi_88512926
Was ik een paar dagen ziek, is er alweer een nieuw topic :o

Een beetje laat dus, maar nog even een grote *O* voor de poepluier van Amélie!

En ook een *O* voor het plasje van Senna, ik hoop dat het goed genoeg was zo!

Inne wat sneu voor Willow dat ze zo in paniek was! Misschien naar gedroomd? Geen idee wanneer dat precies begint eigenlijk.. Maar Timo heeft de laatste tijd regelmatig dat hij huilend half wakker wordt en als ik hem dan oppak me van zich af probeert te slaan en hevig nee schudt. En als hij dan helemaal wakker is en ziet dat ik het ben is hij weer kalm..

Wicky leuk dat Mette interesse krijgt in de boekjes! Timo vindt ze nog steeds alleen maar leuk om te vouwen, scheuren, op te eten etc.. Wel jammer, we lezen eigenlijk al wel een jaar voor, maar dat is best lastig met iemand die telkens t boek van je wil afpakken :P

Timo is nog steeds aan de diarree en moest eergisteravond ook ineens weer spugen, maar hij is wel weer heerlijk aan het spelen vandaag dus ik hoop dat het morgen toch écht helemaal klaar is..

Hij heeft trouwens een nieuw woord: lekker :D en dan heel vaak achter elkaar.. zó schattig :D
pi_88513072
Wat lief Huup en Claudia. En goed dat jullie er zo bewust mee bezig zijn, het is toch een mooie voorbereiding op een grote verandering in hun leventjes straks. :Y

Ko is ook helemaal bezig met beebies. In zijn boekje staat een foto van een baby die hij steeds opzoekt, kindjes op straat noemt hij baby en Mette als macaronistofzuiger werd ook meteen benoemd: Baby! O+

Goh Wickie, ik kan me voorstellen dat je er alert op bent. Maar inderdaad, er is zo veel te leren en te doen voor onze kleintjes, dat soms het een sneller gaat dan het ander. Lopen of praten, tanden krijgen, etc. Dat zingen klinkt erg lief trouwens! O+

Wat een nacht, Innepin. Schrikken als je meisje zo overstuur is. :*

Haha, die Timo, lekkerlekkerlekker! :9

Miss, ik geloof er ook in dat ze echt veel begrijpen. Als Ko zijn boterhammetje op heeft, en ik vraag of hij er nog een wil, dan zegt hij vaak ja en loopt alvast met zijn brodplankje naar de keuken. Als ik vraag of hij fruit wil of iets anders loopt hij ook naar de keuken. O+
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:00:31 #25
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88514308
Omdat Morris nogal fysiek is ingesteld, slaat hij het vragen vaak gewoon over en sleurt hij liever zijn stoel naar het aanrecht om dingen zelf te pakken (fruit, cracker, weet ik het). Of hij laat zijn zus het doen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88514974
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:00 schreef Memmel het volgende:
Omdat Morris nogal fysiek is ingesteld, slaat hij het vragen vaak gewoon over en sleurt hij liever zijn stoel naar het aanrecht om dingen zelf te pakken (fruit, cracker, weet ik het). Of hij laat zijn zus het doen.
_O-
geniaal!! :D
hop, delegeren die hap Morris!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:32:27 #27
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88515697
Hier ook nog geen pratertje, zelfs papa of mama of dat komen er niet (bewust) uit. Ik merk wel dat ze verschillende klanken gaat gebruiken en als je vraagt hoe het poesje doet krijg ik een ieeeeauw (dus heel veel ieieieieie en een beetje auw), maar verder is het nog voornamelijk uhuh en ahah.
Ach ja, ik merk dat ze zelf pakt wat ze wil, wel zeg ik bij alles wat ze aanwijst wat het is en ik heb opa's, oma's en andere familieleden verboden te praten over woefwoef als het over een hond gaat enz, enz....

Nog een verlate *O* *O* *O* voor de poep en plas van gister.

En Jorja snapt volgens mij ook nog niet heel veel van het babygebeuren (misschien komt dat wel als we verder met de kamer bezig zijn en ze ook meer veranderingen in huis ziet), maar als je zegt waar is de baby wrijft ze wel over haar buik en als ik vraag voor een kusje van de baby krijgt mijn navel een kus!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 14:44:51 #28
5428 crew  miss_sly
pi_88516206
In het kader: zo zielig van die dreumesjes die nog geen snoepjes en suiker enzo mogen, het volgende nieuwsbericht:

http://www.nu.nl/gezondhe(...)sbedreigend-dik.html

Vooral de laatste zin van het artikel vind ik opvallend. Ik denk ook dat de logica onderschrijft dat de ouders er ook verantwoordelijk voor zijn, of is dat te veroordelend zonder voldoende feiten te kennen? Ik kan me namelijk niet anders voorstellen dan dat de ouders hier een belangrijke rol in spelen. Het aanbieden van gezond voedsel en voldoende beweging komt toch daarvandaan?
pi_88516308
Niels zegt nog geen "die", hij is wel heel druk bezig met aanwijzen en het allerleukste spelletje is dat wij vragen waar iets is en hij het aanwijst.
Hij vindt het fantastisch als wij zeggen wat iets is: big smile :D

"Woordjes" die hij nu zegt zijn:
"mamamam" voor mama maar ook gewoon omdat het leuk is tijdens het spelen.
"nee" of "neeneeneenee" en sinds gisteren schud hij ook zijn hoofd er bij. Als hij het woord "niet" hoort, gaat hij "neeneenee" roepen.
"jahjahjah" maar daar bedoeld hij niet de precieze betekenis van ja mee, maar het is wel een positief woordje dat hij roept als hij blij is.
heel hoog "ieee" of "maw" voor miauw als je vraagt wat een poes doet.
"bwwwwwbwww" voor broembroem als hij bezig is met zijn loopfiets of een autootje.
Hij heeft een tijdje "ba" gezegd voor boem, maar daar is hij snel weer mee opgehouden.
Zwaaien doet hij heel af en toe.

Wickie ik zing ook heel veel voor Niels, bij hem werkt het vooral om hem rustig(er) te houden op het aankleedkussen.
Over of ze je nadoet zou ik me nog niet zo druk maken op deze leeftijd. Het ene kind leert door direct na te doen en het andere neemt alles eerst in zich op en kan dan plotseling foutloos woordjes zeggen. Hetzelfde met de motorische ontwikkeling.
Als je het gevoel hebt dat ze weinig contact met jullie probeert te maken zou ik dat eens aan het CB voorleggen :*
Wat grappig trouwens dat je echt een overgang in leren bemerkt O+ Niels zit nog steeds volop in de orale fase, en kwijlen dat hij doet :')
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88516488
Vooral bij jonge kinderen lijkt mij ook dat de ouders verantwoordelijk zijn, ja :? (als ze ouder zijn plunderen ze misschien de snoepautomaat op school, maar dat heeft wellicht ook veel met de opvoeding te maken). Obesitas ten gevolgde van bijvoorbeeld een hormoonafwijking komt vrijwel niet voor. Het is vrijwel altijd het gevolg van een te hoge energie-inname en te weinig lichaamsbeweging.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88516709
Ik proef in de posting van wickie vooral dat het gebrek aan contact haar zorgen baart (correct me if I'm wrong, wickie) en dat begrijp ik wel. Ivan kan bijvoorbeeld ook snel afgeleid zijn of helemaal geen zin hebben in iets waar ik toevallig wel zin in heb (Krijgt mama een kusje? Krijgt mama een kusje? Halllooooo? Iiiiiieeeevaaaan. Kusje? Mama?), maar over het algemeen is de interactie vrij levendig.

Ik las dat jullie het de laatste weken wat moeilijk hebben met Mette, wickie. Wordt je gevoel niet gekleurd door die laatste periode? Of is dit iets wat je al langer opvalt?
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:56:12 #32
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88516716
Sowiezo, wat moet een snoepautomaat op school? Ik kom van een vrij strenge katholieke school, daar mochten we ook niet naar buiten om bij de supermarkt rond te hangen en ons vol te vreten, zoals ik hier in de buurt veel zie.
Maar ik ben vast ouderwets :{
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:05:05 #33
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88517009
Wat een O+ verhalen hier over jullie interactie met jullie dreumesen! Leuk om te lezen! Hier genieten we daar ook van. Gisteren kwam Manlief met Alexa thuis en vond ze een elastiekje van me op de bank. Toen kwam ze naar mij toe, probeerde het op mijn hoofd te leggen en zei "in, in in". O+

Nog een *O* voor Amelie en Senna

Tja, sly het is denk ik zoals je het schrijft. Ik merk bij veel vrienden van me dat het korte termijn beslissen vaak een rol speelt, zo van: ach toe maar, ach toe maar. En vervolgens worden de gevolgen op lange termijn lange tijd onderschat totdat ze zich aandoemen.

En een snoepautomaat op school :o ... tja...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88517313
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik proef in de posting van wickie vooral dat het gebrek aan contact haar zorgen baart (correct me if I'm wrong, wickie) en dat begrijp ik wel. Ivan kan bijvoorbeeld ook snel afgeleid zijn of helemaal geen zin hebben in iets waar ik toevallig wel zin in heb (Krijgt mama een kusje? Krijgt mama een kusje? Halllooooo? Iiiiiieeeevaaaan. Kusje? Mama?), maar over het algemeen is de interactie vrij levendig.

Ik las dat jullie het de laatste weken wat moeilijk hebben met Mette, wickie. Wordt je gevoel niet gekleurd door die laatste periode? Of is dit iets wat je al langer opvalt?
Dat las ik er ook in, maar vond het nogal moeilijk om daar iets wezenlijks over te zeggen. :@
Tenminste zonder dat ik Wickie bv bang maak of juist als overbezorgd betitel. Wel vind ik het belangrijk dat je je ei hier kwijt kan Wickie, dus voel je niet bezwaard door mijn 'onmacht', alsjeblieft. :*

Tja Miss, het is niet zo verwonderlijk dat ouders zich verantwoordelijk voelen, aangezien veel volwassenen ook te zwaar zijn.
Voorleven is de term dacht ik mij te herinneren.
Maar raar inderdaad dat die zin bijna suggereert dat het misschien niet nodig is, je als ouder daar verantwoordelijk voor te voelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door oeke op 09-11-2010 15:19:09 ]
pi_88517317
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:05 schreef Takkembah het volgende:
Tja, sly het is denk ik zoals je het schrijft. Ik merk bij veel vrienden van me dat het korte termijn beslissen vaak een rol speelt, zo van: ach toe maar, ach toe maar. En vervolgens worden de gevolgen op lange termijn lange tijd onderschat totdat ze zich aandoemen.

En een snoepautomaat op school :o ... tja...
Ik denk juist dat veel ouders er slechte gewoontes op nahouden zonder dat ze het doorhebben. Het 'mijn kind eet misschien slecht maar ikzelf toch zeker niet' wil er bij mij niet zo in.

Of zoals jij zegt, oeke: het is een kwestie van 'voorleven'.
pi_88517421
Oh, oke, ik raakte wat in de war van je zin. :')
'Voorleven' heb ik van jou, geloof ik. Een mooie term om in je achterhoofd te houden vind ik.

[ Bericht 49% gewijzigd door oeke op 09-11-2010 15:32:00 ]
pi_88517838
Oh wat leuk om die kinderpraatjes allemaal te lezen O+ Esmee kan er ook wat van.. nou ja alleen ja en nee ;)

pi_88517857
hmm quote ipv edit...
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:29:16 #39
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88517948
Wat niet? Ik zie je fimmel gewoon hoor O+ wat een scheet is Esmee ook hihih. Ze kijkt zo heerlijk wijs uit haar ogen
Alexa en Seth zijn lief
pi_88518008
Oh, kijk die Esmee nou wijs doen! Heerlijk, wat een leuk meisje is het toch.
pi_88518014
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:15 schreef oeke het volgende:
Oh, oke, ik raakte wat in de war van je zin. :')
'Voorleven' heb ik van jou, geloof ik. Een mooie term om in je achterhoofd te houden vind ik.
Daarom paste ik mijn posting ook aan. :+ Ik heb de neiging om quotes weg te laten als er een 'lopend gesprek' is, maar dat is niet altijd even handig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 09-11-2010 15:41:55 ]
pi_88518070
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:26 schreef Stiemie het volgende:
Oh wat leuk om die kinderpraatjes allemaal te lezen O+ Esmee kan er ook wat van.. nou ja alleen ja en nee ;)

Geen zin in hondje?
- Nee.
pi_88518090
Oh, het had niks met de quote te maken, maar gewoon, ik begreep je zin echt niet.
En nou staat er een spelfout in je quote van mij. ;(
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:34:04 #44
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88518125
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk juist dat veel ouders er slechte gewoontes op nahouden zonder dat ze het doorhebben. Het 'mijn kind eet misschien slecht maar ikzelf toch zeker niet' wil er bij mij niet zo in.

Of zoals jij zegt, oeke: het is een kwestie van 'voorleven'.
Dat ook.
Ik bedoelde eigenlijk mede te zeggen met die kortetermijn-focus, dat mensen vaak het totale overzicht niet hebben van wat ze eten, in huis hebben, e.d.

[badparenting]
Alexa had laatst trouwens wel een zak chips van ons gevonden :@ die hadden we laten liggen 's avonds. Stond ik de fles klaar te maken, hoor ik in de huiskamer *ritsel, ritsel* kraaaaaak "hmmmmmmm".
[/badparenting]
Alexa en Seth zijn lief
pi_88518283
Esmee :D O+

snoepautomaat? op de basisschool?? Dat heb k nog nooit gezien :o
Op de middelbare school stonden ze bij ons ook, tsja, op een bepaald punt moet je er ook gewoon vertrouwen in kunnen hebben dat je kind niet elke pauze zn brood wegmikt en een mars trekt.
En zelfs al doe je dat wel (ik deed dat wel :+ ) dan kom je nog niet moddervet uit de middelbare school. Zelfs na 7 jaar vwo niet :') Ik was wel wat kilo's rijker maar te dik was k zeker niet. Zolang het kind thuis wel gezond eet en voldoende beweging krijgt en een gezonde start de middelbare in heeft zeg maar loopt dat wel los.

Ik vind dat programma ook zo stuitend waar nu reclame voor is op tv. Dat help mijn kind is te dik.
Ohja... je laat het zelf zover komen dat je kind te dik is en daarna gooi je lekker alle waardigheid die je kind nog heeft te grabbel on national television?
Sorry hoor, ik zal vast overdrijven enzo :Y) maar ik vind het walgelijk. Zoek gewoon professionele hulp voor je kind en los het samen op, niet in zo'n tvshow.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88518284
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:56 schreef Claudia_x het volgende:

Het is inderdaad het stukje contact maken. Het is heel moeilijk uit te leggen, het is een gevoel wat we beiden hebben. Een soort van afwezigheid, dat heeft ze al heel lang.
Maar niet zorgwekkend, het is gewoon dat het ons begint op te vallen en ik was benieuwd inderdaad hoe anderen dat ervaren met hun kindje. Ik heb namelijk geen referentiekader.
Ik heb vorige week bijvoorbeeld echt zacht zitten snikken toen ze gewoon bij mij op de bank wilde zitten lekker tutten en dat ze tegen me aan kwam liggen, saampjes met haar favoknuffel. Dat was voor het eerst, en dat was zo fijn.

En ze is inderdaad erg dwars momenteel, wat het ook nog eens versterkt. Ik bedoel het ook niet zozeer negatief, of bezorgd. Meer van dat het ons, zeker in deze periode, erg opvalt.

Maar als ik hier meelees heb ik zoveel zin in de komende tijd, het gaan brabbelen, spelen, lopen enz. O+

Oeke, ik kreeg mini traantjes in mn ogen van Ko's reactie op het macaroni filmpje O+

Nou ga ik naar Esmee kijken
Zo droog: 'nee' _O- O+
pi_88518423
Huup, dat tv programma idd! Stuitend!! Mijn bek viel open!

Hoe moeten die kinderen zich ooit nog op school vertonen? Er zijn ook andere manieren om er iets aan te doen én je kind zijn waardigheid te laten houden.
pi_88518443
Esmee is zo'n scheetje!!
pi_88518466
Volgens mij heb ik iets gemist.. Wat voor een programma is dat?
Klinkt echt verschrikkelijk.
pi_88518505
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:42 schreef wickie het volgende:
Volgens mij heb ik iets gemist.. Wat voor een programma is dat?
Klinkt echt verschrikkelijk.
Geen idee, t is nog niet op tv, ik zie steeds reclames voorbij komen waarin je dan aangespoord wordt om je kind op te geven.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88518700
JA het heet gellof ik Help mijn kind is te dik

ofzo.

Ik kreeg er een heel naar gevoel van.
pi_88518707
Ik vind dat programma over paranormale kinderen ook bijzonder stuitend. :X
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:51:43 #53
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88518879
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:38 schreef wickie het volgende:

[..]

Ik heb vorige week bijvoorbeeld echt zacht zitten snikken toen ze gewoon bij mij op de bank wilde zitten lekker tutten en dat ze tegen me aan kwam liggen, saampjes met haar favoknuffel. Dat was voor het eerst, en dat was zo fijn.

knip

Dat herken ik ook heel erg, Jorja was helemaal niet zo van het knuffelige en we hebben in september een vrij heftige vakantie gehad waar de nodige tranen zijn gevloeid en sindsdien heb ik een totaal ander kind. Ze kwam toen, als ze zag dat ik verdriet had, naar me toe en gaf me een knuffel en ging niet weg voordat ik stopte met huilen. Dat deed ze voorheen nooit, ze kwam nooit zomaar knuffelen of kusjes geven of bij ons op de schoot zitten.
Dat knuffelige komt er echt wel ooit, en misschien is ze ook wel niet zo knuffelig aangelegd. Kan toch ook? Maar geniet lekker van die kleine momentjes! :*

Helaas, over dat contact maken kan ik geen ervaringen delen, want Jorja is een klein aandachtzoekertje wat zeker wil weten dat iedereen naar haar kijkt en bewondert hoe lief ze aan het spelen is....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88518880
Het kan zijn dat ik dat 'help' er zelf bij verzonnen heb. Bijna alle programma's op dat soort zenders beginnen volgens mij met 'help'

Claudia, dat is inderdaad ook erg. En dan mijn moeder gelijk weer aan de telefoon dat ik wel een lichtje moet laten branden op de kamer van Isabeau, ivm geesten... }:|

Het ergste vind ik nog dat ik er als ik slaperig naar de kamer van Isabeau strompel 's nachts er soms onwillekeurig nog de kriebels van krijg ook.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:52:51 #55
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88518915
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:51 schreef Sorbootje het volgende:
En dan mijn moeder gelijk weer aan de telefoon dat ik wel een lichtje moet laten branden op de kamer van Isabeau, ivm geesten... }:|

:D :@

Ik heb het programma nog niet bekeken, maar het kan niet veel soeps zijn.
Alexa en Seth zijn lief
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 15:53:41 #56
5428 crew  miss_sly
pi_88518949
Ik vind dat soort programma's over kinderen sowieso niets. Alsof die kinderren een keus hebben en indien ze wel zelf mogen bepalen of ze meedoen, kunnen overzien wat de gevolgen kunnen zijn op termijn.

En ja, voorleven, dat vind ik een mooie term die ik ook probeer toe te passen. En in dat kader klopt het ongetwijfeld wat je zegt, Claudia, dat de ouders wel zullen denken dat ze zelf goed eten en bewegen, maar zijn ze dan niet wat gemakkelijk? Ik bedoel: een klein beetje informatie zoeken over wat nou gezond leven is, is tegenwoordig toch niet zo heel moeilijk? En dan moeten ze toch al snel tot de ontdekking komen dat ze helemaal neit zo gezond leven?

wickie :* lastig lijkt me. Ik heb er ook niet echt iets verstandigs over te zeggen, alleen dat ik het wel eens ben met wat Claudia post.
pi_88518953
Wat lief zo knuffelen op de bank samen Wickie, *;

En, oh wat ben ik blij dat we alleen 1,2,3 kunnen ontvangen en zelfs daar nauwelijks naar kijken. Het klinkt allemaal behoorlijk naar. :{
pi_88518961
Even wat gegoogled, brrrr...
Moet je je kind nou zo te kijken gaan zetten op tv omdat jij hem/haar verkeerd voedsel aanbiedt? Rillingen over mn lijf.
pi_88519049
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat soort programma's over kinderen sowieso niets. Alsof die kinderren een keus hebben en indien ze wel zelf mogen bepalen of ze meedoen, kunnen overzien wat de gevolgen kunnen zijn op termijn.
Nou, precies! En ik erger me er ook aan dat die kinderen een zekere status ontlenen aan hun bijzondere gave. Ik wil in het midden laten of er zoiets bestaat als het paranormale, maar hoe kun je nu weten dat je kind zo'n talent heeft? Welk deel is mogelijk fantasie, welk deel is mogelijk aangepraat door de ouders? Gaat een kind niet op een bepaald moment dingen zien en horen juist omdat de ouders dat verwachten, gewoon om zich maar bijzonder te blijven voelen?

Het is allemaal zo problematisch dat ik ernstig twijfel aan de integriteit van zulke programmamakers, al ligt de hoofdverantwoordelijkheid vanzelfsprekend bij de ouders.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:56:38 #60
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88519055
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:51 schreef Sorbootje het volgende:

Claudia, dat is inderdaad ook erg. En dan mijn moeder gelijk weer aan de telefoon dat ik wel een lichtje moet laten branden op de kamer van Isabeau, ivm geesten... }:|

Het ergste vind ik nog dat ik er als ik slaperig naar de kamer van Isabeau strompel 's nachts er soms onwillekeurig nog de kriebels van krijg ook.
Wij keken eerst weleens van die geesten programma's, maar ondanks dat ik er weinig mee heb (het zal wel, ik zie/voel ze niet), werd ik er toch lichtelijk gestressed van. En de man ook....

Wel zei zijn moeder dat van die stuiplachjes bij van die hele kleine beebies is omdat ze nog engelen kunnen zien... Dat vind ik dan wel weer lief ofzo, maar ik heb er weinig mee.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88519272
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:56 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Wij keken eerst weleens van die geesten programma's, maar ondanks dat ik er weinig mee heb (het zal wel, ik zie/voel ze niet), werd ik er toch lichtelijk gestressed van. En de man ook....

Wel zei zijn moeder dat van die stuiplachjes bij van die hele kleine beebies is omdat ze nog engelen kunnen zien... Dat vind ik dan wel weer lief ofzo, maar ik heb er weinig mee.
oh ja zo zegt mijn vriendinnetje altijd dat het kuiltje dat iedereen tussen zn neus en lip heeft, dat dat komt omdat een engel daar zn vinger legt voor het kind geboren wordt.

De cynicus in mij denkt dan gelijk aan kindjes met een schisis enzo :') maar schattig is het wel.

En ja wickie dat is dus ook precies waar ik jeuk van krijg, je zet je kind te kijk terwijl het probleem bij jóu ligt. Dat idee. Nouja goed. Gelukkig maar dat ik niet hóef te kijken :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88519322
Jawel hoor Huup, je moet kijken hoe érg het is! :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:07:23 #63
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88519385
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:05 schreef Sorbootje het volgende:
Jawel hoor Huup, je moet kijken hoe érg het is! :P
Psies, en het er dan dagen over hebben met de buurvrouw EN online... :) SCHANDALUG.

Een integer voorbeeld:

pi_88519464
OMG. :{
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 16:16:55 #65
5428 crew  miss_sly
pi_88519692
Ik moet er echt bijna van huilen, als ik dat filmpje zie :'(
Wat een arme kindjes. Ik vind het gewoonweg kindermishandeling. Niemand, werkelijk niemand, kan toch denken dat dat voedingspatroon voor een klein kind gezond is? Of zelfs maar een beetje normaal?
pi_88519803
:'(
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen....
Ik werd vooral intens kwaad op die vrouw die riep dat het goed was dat haar kind zo dik is.
pi_88519859
Ik ben opgehouden met kijken na het intro, ik word er gewoon echt ziek van...
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:23:09 #68
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88519910
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet er echt bijna van huilen, als ik dat filmpje zie :'(
Wat een arme kindjes. Ik vind het gewoonweg kindermishandeling. Niemand, werkelijk niemand, kan toch denken dat dat voedingspatroon voor een klein kind gezond is? Of zelfs maar een beetje normaal?
De sensatie.... :( Echt heel triest, en ipv die kindjes leuke kleren aan te trekken ofzo, moeten ze met ontbloot bovenlijf hotdogs naar binnenwerken terwijl ze in de andere hand een cupcake met extra icing hebben ofzo.... Zo triest, en zo jammer met name... Kan niet goed zijn voor de ouders, de kinderen of wie er dan ook bij betrokken is. En dit is bijna dagelijkse kost bij deze show, naast de 'you are NOT the father' shows... Daar worden kinderen ook al zo leuk geprofileerd: HOW CAN THAT BE MY CHILD, HE AIN'T HISPANIC, HE IS BLACK! LOOK AT THE NOSSSSSSSEEEEEEEEEEEE....
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 16:24:06 #69
5428 crew  miss_sly
pi_88519944
Ik heb alleen beeld, geen geluid hier op mijn werk, en dat vond ik al erg genoeg.

Ik heb ze wel gezien bij bijv Dr Phil ofzo ouders met een zo dik kind. En dat kind kreeg zoveel slecht eten, en ze konden het maar niet weigeren, want dan werd ze zo verdrietig. Maar volgens mij wordt zo'n kind nog veel verdrietiger als ze niet mee kan doen met leeftijdsgenootjes, als ze straks diabetes2 ontwikkelt en allerlei andere gezondheidsklachten die niet horen bij een kleuter.

Ik vond het altijd al erg triest, maar sinds ik zelf moeder ben, voel ik mijn hart bijna letterlijk breken bij zulke beelden en verhalen.
pi_88520077
Dat tv programma :'( hoe kunnen ouders zo wreed zijn.

Esmeetje O+ haha dat eigenwijze koppie, zo droog "ja", "nee".
Waar staat dat filmpje van de macaroni-etende Mette?

Wickie, Niels wil ook pas sinds heel kort soms even bij ons op de bank zitten en dan alleen maar als Sesamstraat aanstaat :) Wij hebben ons altijd verbaasd over kindjes die rustig bij hun ouders op schoot liggen of zitten.
Knuffelen of kusjes geven is altijd op zijn verzoek ;)
pi_88520168
Poeh zeg, wat ontzettend afschuwelijk gewoon. :'(
Ik kan het niet eens afkijken, zo naar werd ik ervan.
En zo bizar als je bedenkt dat mijn vriend en ik al discussie hebben over hoe vaak hij een doosje rozijntjes mag in de week.
Ik zie daar baby's gewoon kipkluiven en hamburgers naar binnen werken. Hoe is de mensheid op zo'n punt gekomen?
Die kinderen zullen de rest van hun leven in hun lichaam voelen hoe ze volgepropt zijn als kleintje.
pi_88520196
Knuffelen was hier ook uitgesloten, kost veel te veel tijd... maar sinds een paar weken komt ze ineens op schoot zitten en geeft ze zelf knuffels. Lekker die armpjes om me heen en haar hoofdje in mijn nek begraven. Dan kun je me wegdragen hoor... <3
pi_88520251
Dat filmpje kon ik niet aanzien
pi_88520890
Ik begrijp niet waarom ouders hun kind dat aandoen :( Zelf zijn wij echt bewust om met voeding voor onze meisjes. Ik doe er ook niet krampachtig over, maar snoep is hier geen dagelijkse kost. Gelukkig zijn zowel Merel als Sara goede groente eters en vinden ze gezonde tussendoortjes prima!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88521332
Weet je wat we ons wel moeten realiseren, wij zijn allemaal heel bewust bezig met het ouderschap. Wij vinden het ook normaal om daaar zo bewust mee bezig te zijn, maar in -hoe zeg ik dit zonder snobistisch te klinken- andere kringen is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend. De ouders van die dikke kinderen zijn zelf misschien ook wel opgegroeid met het slechte eetgewoonten en een slecht voorbeeld. Staan misschien niet zo sterk in hun schoenen en vinden het moeilijk hun kinderen dingen te weigeren.

Ze hebben waarschijnlijk het beste met hun kinderen voor, maar weten niet beter.
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:03:48 #76
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88521564
Esmee O+

Zo was er maanden terug toch ook een filmpje van die peuter die zoveel rookte, tot 2 pakjes per dag, ondertussen is hij wel gestopt met roken....
Was overgens in het buitenland.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 17:13:47 #77
5428 crew  miss_sly
pi_88521931
Sorbootje, gedeeltelijk denk ik wel dat je gelijk hebt. En zeker in de VS is het toch weer heel anders dan hier. Gezond boodschappen doen is daar al veel moeilijker en duurder. Ongezond voedsel is goedkoper en gemakkelijker te verkrijgen. Maar toch, he, als je dan ziet dat je kind echt dik begint te worden, dan ga je toch nadenken? En info zoeken? En artsen, die zullen toch ook wel aan de bel trekken? Er is toch wel een punt VOOR dit punt van vreselijk overgewicht dat ouders zouden moeten gaan dneken: hier gaat iets niet goed, dit moet anders.
pi_88522395
En er is natuurlijk ook een enorm verschil tussen een stevig en een dik kind. Maar als je kind zo ontzettend dik wordt doordat je er als ouder verkeerd eten instopt dan staat dat voor mij toch wel gelijk aan een vorm van kindermishandeling.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88522579
Inderdaad, nou ja, ik zou het verwaarlozing noemen. En dan je kind tentoonstellen op de televisie :X
pi_88522700
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:21 schreef sproet-je het volgende:
Ik ben opgehouden met kijken na het intro, ik word er gewoon echt ziek van...
ik ook!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:49:31 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88528429

Ik kan hier wel naar blijven kijken! O+
pi_88528513
je kind te veel en slecht eten geven, is naar mijn idee ook gewoon een vorm van mishandeling. Of je je kind nou een gebroken arm bezorgd of diabetes door slecht eten, ik zie het verschil niet echt.

We hebben hier het eerste echt kdv ongelukje gehad. Driekus heeft ruzie gehad met de klep van een graafmachine met een bloedneus al gevolg. Hij is het zelf al weer vergeten want sinds hij thuis is heb ik em drie keer van zijn speeltafel moeten vissen en al twee keer van de salontafel. Het grote klimseizoen is dus begonnen. Ook sleept ie nou een stoeltje mee door de woonkamer, dat ie kan gebruiken om en te lopen en op andere dingen te klimmen. Fijn joh, zo'n ondernemend kind.

en nou ga ik even bijlezen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:58:58 #83
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88528914
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:13 schreef miss_sly het volgende:
Sorbootje, gedeeltelijk denk ik wel dat je gelijk hebt. En zeker in de VS is het toch weer heel anders dan hier. Gezond boodschappen doen is daar al veel moeilijker en duurder. Ongezond voedsel is goedkoper en gemakkelijker te verkrijgen. Maar toch, he, als je dan ziet dat je kind echt dik begint te worden, dan ga je toch nadenken? En info zoeken? En artsen, die zullen toch ook wel aan de bel trekken? Er is toch wel een punt VOOR dit punt van vreselijk overgewicht dat ouders zouden moeten gaan dneken: hier gaat iets niet goed, dit moet anders.
Nou, ik heb dus een véél te dik buurmeisje, en die man en vrouw zelf zijn ook veel te dik. Maar zij wekken de indruk dik te worden van lucht. of zo geboren. duizend smoezen en excuses. "ze werd van te weinig flesvoeding al te dik" nou kan ik me alleen nog levendig herinneren hoe ze zat te forcefeeden als het kind aangaf vol te zijn.
En echt verbaal supersterk, altijd woordje klaar. Maar puntje bij paaltje is toch dat er meer energie ingaat dan er verbruikt wordt. Het feit dat ze met een caloriebeperkt dieet best snel afvalt geeft dat voor mij ook aan. Tuurlijk sommige mensen zijn eerder dik dan anderen, maar 60 of 70 kilo overgewicht, dat eet je er toch echt zelf aan.
Maar goed, mijn punt, er is dus geen redelijk woord mee te wisselen, want dan gaat ze meteen opsommen wat voor verantwoorde dingen en hoe weinig dat meisje eet. maar als ik haar dan 4 (!!!) restaurantpannekoeken zie eten tijdens afsluiting van het schooljaar waar de grote jongens er maar 2 opkonden, en bijna zonder kauwen en zonder proeven, dan vermoed ik toch wel iets anders hoor. :X :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88529091
Haha, Mef, Lente klimt ook echt overal op en in. Op de kinderopvang hoor ik het ook wekelijks, vooral als er een nieuwe leidster is die haar nog niet kende.

En thuis wil ze de hele dag alles 'aa' (aan) wat ze tegenkomt. Jas, vest, schoenen, noem maar op. Ook komt ze elke keer mijn jas brengen. En brullen als het niet mag! :o

Ze vindt zichzelf sowieso nog steeds erg zielig als ze 'nee' te horen krijgt. Het grappige is dat het dan ook geen kwaad, maar een echt verdrietig huiltje is. Ze kan echt intens bedroefd huilen als ze vindt dat 'r onrecht wordt aangedaan. En ook als ik de boosdoener ben, komt ze alsnog naar me toe om getroost te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 09-11-2010 20:36:29 ]
pi_88529108
Oscar O+ O+ wat is het toch een heerlijk ventje BE!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88529111
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:13 schreef miss_sly het volgende:
Voor mijn werk heb ik regelmatig te maken met kinderen met overgewicht/obesitas. Het verbaast me echt dat het gros van de ouders de verantwoordelijkheid op het kind schuift. Ja, hij vind snoepjes/chips zo lekker. Nou en.... dan haal je het niet of een stuk minder in huis zodat hij het ook niet kan eten. Het gaat hier om kinderen van een jaar of 6, dus die gaan nog niet zelf naar de supermarkt om snoep te kopen. En als je ze dan voorlicht over een gezond eet en beweegpatroon zitten ze heel hard te knikken dat ze het wel begrijpen, 3 maanden later komen ze weer en er zit weer 3 kilo bij.

O, buuf die verhalen over dik worden van de lucht :') Nee, hij eet echt nooit wat ongezonds, ondertussen drinkt het kind zijn tweede beker met warme chocolademelk en gooit een paar liga's (maar dat is toch gezond!!) naar binnen.

De een wordt echt wel makkelijker zwaarder dan de ander maar meestal heeft het toch echt wel te maken met voeding.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_88529181
Oscar, wat doe jij dat goed zo. En als het niet gaat met de lepel heb je gelukkig je ook je handen nog als het niet lukt.
Esmee, wat ben je groot geworden! En dat filmpje is echt heel schattig.

Driekus was ook helemaal niet van de knuffels tot voor kort. Mijn zusje was hier twee weken geleden en was bezig met Driekus op het aankleedkussen. INeens kwam ie overeind en sloeg zijn armen om haar heen. Mijn zusje was zo verbaasd dat ze me er bij riep, ze dach dat er iets was. Het is gewoon geen knuffeldier. Nou ja, niet met ons. Wel met knuffels, die krijgen knuffels genoeg.
Over die dikke kinderen. Ik denk dat Sorbo gelijk heeft. Wij hebben de tijd en de mogelijkheden om heel bewust met onze kinderen bezig te zijn, maar dat is natuurlijk lang niet overal zo. En ja, er zijn kinderen met aanleg en dus pech, maar dat zijn er zo weinig.

Driekus komt ook nog niet zo ver met praten, papa en mama is het meest gehoord. En de rest is japans of koeterwaals, maar iig niet te verstaan. Vanochtend lag ie met zijn knuffelhond op het aankleedkussen. Dus ik "hondje doet woef". Driekus: woe? Nee, Woef..woe? En uiteindelijk ging ie een heel verhaal tegen me houden waarin nog wel drie keer woe naar voren kwam, maar wat ie nou bedoelde, geen idee.
pi_88529472
de kindjes van mijn nichtje zijn van die handvol kinderen: zet er op een verjaardag een schaaltje kaas/worst/tomaat/chips whatever voor en ze eten het leeg. En dan niet netjes 1 voor 1, maar met handen tegelijk. En dan verbaasd zijn dat die kinderen zo fors zijn. Nou, sorry, maar dat vind ik dan echt niet vreemd.
Zo krijgt Driekus eigenlijk niet anders dan water thuis. Kreeg ik laatst ook de vraag of dat niet zielig was. Want er is zoveel anders dat lekker is. Ja, dat zal best. Maar hij lust dat water prima en dan ga ik em niet wennen aan iets zoets. Of afgelopen zondag bij zijn opa en oma. Er stond chips op tafel, van de kaasdingen. Opa eet die dingen dus met bakken tegelijk (en dan nog smekkend ook :X ) en Driekus jatte er 1 van tafel. Die ene krijgt ie dan van me, laat em maar proeven. Maar daarna is het over en uit. En dat zei ik dus hardop. Waarop opa em vervolgens gewoon nog een keer wat geeft, want Driekus pakt het uit zijn hand. Dus ik zeg daar wat van, krijg ik commentaar, zo van maakt niet uit toch. Maakt wel uit. Kei zout en ik wil het niet hebben. Simpel zat. Maar ja, zo is natuurlijk niet iedereen.
pi_88529728
Dat filmpje van Oscar O+ Wat kan ie dat al goed zeg! En dat commentaar van Sasha tussendoor O+ "Is wel koud hoor!"

En wat een lieve reacties op mijn kleine Esmee. O+ Voel me nu echt zo'n trotse moeder :@

Die dikke kinderen discussie :'( Zien die mensen dan niet dat hun dikke kind gewoon zoveel meer kans heeft om ziek te worden en om gepest te worden? Zo zielig. Hier mogen ze veel dingen wel eten, ook snoepjes, maar alles echt met mate. Vooral om verkeerde dingen ook niet te spannend te maken. Maar geen suiker over aardbeien, in de yoghurt, in de thee etc. En na een dagje met snoep, is het de volgende dag tijd voor snacktomaatjes ofzo...
pi_88530047
Ik heb dat filmpje niet gezien, maar los hiervan vind ik het naar om van verwaarlozing en kindermishandeling te spreken. Dat heeft er alles mee te maken dat ik een dik kind was en als student al 60 kg overgewicht had. Mijn ouders hebben me verwaarloosd noch mishandeld.

Het is lastig om uit te leggen hoe het zover kan komen. Mijn ouders hadden slechte gewoontes waar ze zich niet echt bewust van waren. Aan vaderskant van de familie was iedereen dik en dus werd mijn overgewicht gerationaliseerd door van aanleg te spreken. Aan slechte gewoontes kon het niet liggen, want mijn broertje was een spriet. Ook wilden mijn ouders hun kind niet op dieet doen. Het gezonde eten werd daarbij beridiculiseerd ('Ik ben geen konijn! Als ik zo moet eten dan hoeft het voor mij niet meer. Je moet wel een beetje genieten van het leven.')

Het heeft mij heel veel tijd gekost om afstand van de situatie te nemen en te zien wat er verkeerd is gegaan op dit gebied in mijn jeugd. Het was echt niet zo simpel als 'me gewoon een beetje verdiepen in gezond eten'. Sterker nog, wat me opvalt is dat zo weinig mensen weten wat gezond eten is. De voorschriften van Sonja Bakker worden vaak als gezond eten gezien terwijl zij juist een bizar lage calorie-inname propageert en ook niet de werkelijk gezonde keuzes in haar menu's laat prevaleren.

Nou ja, al met al reden genoeg voor mij om minder hard te denken over ouders van dikke kinderen.
pi_88530306
Da's nou precies wat ik bedoelde Claudia. Het is niet allemaal zo zwart wit.
Zoals gewoonlijk weet jij het weer beter onder woorden te brengen. In dit geval helaas doordat je ervaring hebt met het onderwerp.

:*
pi_88530357
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef sproet-je het volgende:

O, buuf die verhalen over dik worden van de lucht :') Nee, hij eet echt nooit wat ongezonds, ondertussen drinkt het kind zijn tweede beker met warme chocolademelk en gooit een paar liga's (maar dat is toch gezond!!) naar binnen.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 20:33:24 #93
5428 crew  miss_sly
pi_88530440
Ik snap wel wat je bedoelt te zeggen, Claudia, maar die kinderen waar het hier over gaat, die hebben op 3-4 jarige leeftijd al tientallen kilo's overgewicht. En dat is toch echt iets heel anders. En kinderen die zich volproppen (letterlijk!) met hamburgers, chips, snoep, frisdrank, patat, worstjes, etc, de hele dag door, daar kunnen ouders imo echt wel iets aan doen. Ik vind dat bij een kind van 3 toch echt iets heel anders dan bij grotere kinderen. Bovendien was jij wel in een andere tijd jong dan deze kinderen. De aandacht voor (gezonde) voeding en bewegen is tegenwoordig toch veel groter. Sonja Bakker is inderdaad geen goede dieet, maar het feit dat ze zo populair is, geeft wel aan dat in deze tijd gewicht en gezondheid in de belangstelling staan. Kijk ook maar naar de diverse spotjes en instanties als het voedingscentrum.

Nu wil ik helemaal niet zeggen dat deze instanties het helemaal goed doen, maar het kan in ieder geval een opstap zijn naar informatie over voeding en beweging.
pi_88530560
Claudia, wat lijkt me dat zwaar om daaruit te komen. :*
En ik snap heel goed wat jij en Sorboo bedoelen. Maar een van deze kinderen weegt 51 kilo op 3 jarige leeftijd.
Oh, ik zie wat Miss schrijft, nouja, wat Miss zegt dus. :D
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:36:56 #95
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88530606
Wat ik meekrijg van dit soort programma's is juist vaak dat het vaak (bijvoorbeeld) alleenstaande moeders zijn, die veel werken en vaak gewoon hun kind een 'pleziertje' willen doen, uit een soort van schuldgevoel/onmacht, want veel tijd met ze doorbrengen dat zit er gewoon niet voor ze in, met 3 banen etc..

Ook hebben we hier geen cb, en veel dames in de VS gaan niet met hun kinderen regelmatig naar de arts, geen verzekering en vooral geen tijd. Ze weten dan echt niet beter, en als er op van die kaasstengels staat: VOL CALCIUM, maar niet VOL VET EN ROTZOOI, dan geloven ze dat ook meteen, en wie zegt dat het niet zo is?

Natuurlijk, je hoopt dat mensen beter weten, en ook echt willen/kunnen veranderen, maar voor sommige mensen is een McDonald happy meal gewoon echt een dagelijkse maaltijd en het komt totaal niet bij ze op dat brood, vlees, aardappelen en een blaadje sla slecht voor je kunnen zijn. Vertellen ze er in de Mac ook niet bij natuurlijk. En dan is 'buiten de deur' eten hier ook nog eens vreselijk goedkoop, en gezond koken (lijkt) vaak gewoon duurder....
pi_88530721
Ik heb het natuurlijk ook niet over die extreme gevallen uit dat filmpje. Meer over de 'gewoon' te dikke kinderen in NL. Ik wil het zéker niet goedpraten, ik vind alleen dat het niet altijd mishandeling genoemd kan worden. Dat gaat me te ver.
pi_88530729
Claudia :* Wat rot dat je dat meegemaakt hebt.

Ik heb dat filmpje niet helemaal afgekeken ( :X enzo ) maar er kwam een moeder in voor die gewoon trots was op het gewicht van haar veel te zware kind (driejarige van 50 kg). Als je dat dan ook nog op de televisie gaat zitten showen, dat kind was zich ondertussen enorm aan het volstouwen met junk food, vind ik dat wel wreed.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:41:25 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88530841
nou, dát was voor mij een eye-opener! Dat een pakje yogi en een pakje sultana samen de voor één dag aanbevolen calorieen hebben voor kinderen. :o

En Claudia, hoe rot ook, je legt precies de vinger op de zere plek. Het is danwel geen mishandeling of verwaarlozing, ze hebben wel nagelaten om adequate hulp te aanvaarden of om kritisch naar hun voedingspatroon te kijken. en ja, dat is pijnlijk en rot en naar.

Ik ben zelf echt niet hyperslank, en mijn familie ook niet en juist dat maakt dat ik er juist bij mijn kinderen nog bewuster naar kijk en mee bezig ben. Maar ook dat ik slecht tegen dat gekwaak kan dat het kind zo gezond eet en toch 60 kilo weegt. (meisje wordt 8 deze week) néém dan ook je verantwoordelijkheid als ouder! het kind zit maar op de bank te DS-en... Echt hoor ik kan me daar toch kwaad over maken, sorry. :@
*uitdreumestopic wegsluipt* :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88530868
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:39 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb het natuurlijk ook niet over die extreme gevallen uit dat filmpje. Meer over de 'gewoon' te dikke kinderen in NL. Ik wil het zéker niet goedpraten, ik vind alleen dat het niet altijd mishandeling genoemd kan worden. Dat gaat me te ver.
Oh, ik dacht dat iedereen het specifiek over deze kinderen had. In nederland heb ik zulk buitensporig overgewicht nog niet gezien.
Dikke kinderen wel hoor, maar niet zo. Dat vind ik echt wat anders.
pi_88530977
Oh, dan heb ik het misschien verkeerd begrepen Oeke. :)
pi_88530982
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:41 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, dát was voor mij een eye-opener! Dat een pakje yogi en een pakje sultana samen de voor één dag aanbevolen calorieen hebben voor kinderen. :o
:o Ik zag wel een paar jaar geleden dat er in cola evenveel suiker zat als ik Fristi. Schrok ik ook erg van :X
pi_88531002
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:39 schreef Twinkly het volgende: Als je dat dan ook nog op de televisie gaat zitten showen, dat kind was zich ondertussen enorm aan het volstouwen met junk food, vind ik dat wel wreed.
Dat is het ook ja, dat je je kind dan ook nog in zo'n freak-show op laat draven. :{
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:45:37 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_88531042
Je hebt dik, dikker en dikst. En ergens zit wel een verschuiving richting kinderverwaarlozing. Hoog gewicht en onvoldoende hulp accepteren kan ook een reden zijn voor ondertoezichtstelling. Omdat de ontwikkeling van het kind in gevaar komt.

Soms vind ik het wel een uitdaging om fee gezond voedsel te geven. Zeker met broodbeleg. Ik vind het prima dat Ive een boterham met chocovlokken krijgt, maar wat dan te doen met Fee. Nu hebben we het zo opgelost dat de vlokken pas op tafel komen als beiden minstens 1 boterham met iets hartigs erop hebben gegeten. En zo zoek ik mijn weg. Fee heeft trouwens een prima gewicht.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:46:47 #104
108648 cattie
lieve moeder
pi_88531087
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:44 schreef Stiemie het volgende:

[..]

:o Ik zag wel een paar jaar geleden dat er in cola evenveel suiker zat als ik Fristi. Schrok ik ook erg van :X
Dat zijn best schokkende cijfers. ben ik blij dat mijn kinderen water prima vinden, of anders wat aangelegd appelsap.
pi_88531181
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:33 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap wel wat je bedoelt te zeggen, Claudia, maar die kinderen waar het hier over gaat, die hebben op 3-4 jarige leeftijd al tientallen kilo's overgewicht. En dat is toch echt iets heel anders. En kinderen die zich volproppen (letterlijk!) met hamburgers, chips, snoep, frisdrank, patat, worstjes, etc, de hele dag door, daar kunnen ouders imo echt wel iets aan doen. Ik vind dat bij een kind van 3 toch echt iets heel anders dan bij grotere kinderen. Bovendien was jij wel in een andere tijd jong dan deze kinderen.
Dat is zeker waar. Ik heb het er ook veel met mijn ouders over gehad en achteraf zien ze ook wel in dat ze het niet goed aanpakten. Maar je moet ook begrijpen dat de constatering dat je kind te dik is door wat jij doet niet zo heel makkelijk te maken is. Allereerst is je kind niet van de ene op dag andere dag dik; dat gaat geleidelijk. Bovendien zijn er aanvangsverschillen. Ivan is bijvoorbeeld een behoorlijk stevig kind terwijl hij écht volstrekt normaal eet. En tja, veel ouders van wat oudere kinderen maken zichzelf wijs dat hun kind niet heel abormaal eet maar precies zoals andere kinderen, allen wordt hun kind er toevallig dik van (aanleg!).

Dat laatste fenomeen zie je ook veel bij volwassenen. Er is onderzoek gedaan naar mensen die van zichzelf beweren dat ze minder eten dan bijvoorbeeld vriendin X terwijl zij dik/stevig zijn en vriendin X heel slank is. Toen ze die mensen vroegen een eetdagboek bij te houden bleek dat ze wel degelijk meer calorieen binnenkregen dan de slankere mensen (die vaak van zichzelf zeiden dat ze niet op hun eten letten en kunnen eten wat ze willen). Het is klaarblijkelijk niet zo eenvoudig om (1) vast te stellen wat een normaal eetpatroon is en (2) om je ervan bewust te zijn wat je zelf allemaal eet.

Wat ik er maar mee wil zeggen is dat het niet zozeer om slechte intenties gaat (integendeel!) maar om onwetendheid.

quote:
De aandacht voor (gezonde) voeding en bewegen is tegenwoordig toch veel groter. Sonja Bakker is inderdaad geen goede dieet, maar het feit dat ze zo populair is, geeft wel aan dat in deze tijd gewicht en gezondheid in de belangstelling staan. Kijk ook maar naar de diverse spotjes en instanties als het voedingscentrum.
En tegelijkertijd is er alle ruimte voor zo'n misleidende reclame voor Liga Milkbreak waar iemand als Irene Moors (!) aan meewerkt terwijl ze opgevoerd wordt als zorgzame moeder. Dat laat denk ik wel zien dat er nog een lange weg te gaan is wat bewustwording betreft.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:52:11 #106
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88531310
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:44 schreef oeke het volgende:

[..]

Dat is het ook ja, dat je je kind dan ook nog in zo'n freak-show op laat draven. :{
Maar het probleem is dan ook dat het voor veel mensen de enige manier van hulp vragen is. 'Heeft u een dochter met een kind van 70 kilo met 9 maanden (stel), bel dan snel de Maury Show'. Ze bieden hulp aan, maar allereerst moet het kind wel op dezelfde manier tentoongesteld worden, zonder shirt, met hamburgers en vooral de lippen aflikken enzo. Sensatie sells, en dan krijgt moeder na de show de hulp die ze graag wilde. Of de aandacht. Of haar gelijk. Of niet. Dat weet je niet, maar als 'kandidaat' voor zo'n show wordt je natuurlijk wel helemaal getrained dat het er leuk en vermakelijk uitziet...
pi_88531315
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:39 schreef Sorbootje het volgende:
We moeten ook niet doen alsof dit vooral een probleem is dat bij extreme gevallen hoort. Het nare is dat het zo'n alledaags probleem aan het worden is. Ik ben wel met 60 kg overgewicht (!) mijn puberteit uitgekomen en dat is veel te veel en onaanvaardbaar voor een goede gezondheid. Als ikzelf niet ingegrepen had was ik bovendien vast nog veel zwaarder geworden in mijn volwassen leven.
pi_88531351
Ik ben het trouwens wel heel erg met Claudia eens dat veel mensen niet meer weten wat gezond eten is. (kom ik weer met mijn boek! :P )

Die reclame is trouwens net zoiets als dat er in Ballorig geen gezond kruimeltje te vinden was, terwijl je niet je meegebrachte voedsel mag eten. Waardoor je als ouder zou kunnen denken dat ijs, patat en fristi hele normale dingen zijn voor je dreumes.
pi_88531375
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:46 schreef cattie het volgende:

[..]

Dat zijn best schokkende cijfers. ben ik blij dat mijn kinderen water prima vinden, of anders wat aangelegd appelsap.
Hier is ook geen fristi in huis hoor, maar als je ergens wat gaat drinken en ze zien een kind dan krijg je meteen de vraag: "en jij wil zeker wel fristi he?" Nou mag ze dat soms, maar dus zeker niet thuis en het ligt er ook aan wat ze erbij eet. Dus geen friet en fristi bijvoorbeeld.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:55:08 #110
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88531446
Oef... wat is hier een heftige discussie over dik zijn/worden en wie dan veranwoordelijk is zeg. Ik vind t ook vrij heftig om dan te spreken van 'kindermishandeling' of 'verwaarlozing'. Feit blijft wel dat ouders in de eerste plaats verantwoordenlijk zijn voor een jong kind. Maar, come on, ieder kind krijgt toch best wel eens een schuimbanaantje of een paar nibbits ofzo? Of ben ik zo'n ontaarde moeder :o
pi_88531462
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:53 schreef oeke het volgende:
Ik ben het trouwens wel heel erg met Claudia eens dat veel mensen niet meer weten wat gezond eten is. (kom ik weer met mijn boek! :P )

Die reclame is trouwens net zoiets als dat er in Ballorig geen gezond kruimeltje te vinden was, terwijl je niet je meegebrachte voedsel mag eten. Waardoor je als ouder zou kunnen denken dat ijs, patat en fristi hele normale dingen zijn voor je dreumes.
Ja erg he? Probeer ook eens een normaal kindermenu te vinden. Blijkbaar horen kinderen altijd friet, kroketten, kipnuggets en appelmoes te eten. Als je dan gewoon een normaal gerecht besteld, maar dan een halve portie, krijg je soms hele rare blikken...
pi_88531465
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:52 schreef Basboussa het volgende:
Maar het probleem is dan ook dat het voor veel mensen de enige manier van hulp vragen is. 'Heeft u een dochter met een kind van 70 kilo met 9 maanden (stel), bel dan snel de Maury Show'. Ze bieden hulp aan, maar allereerst moet het kind wel op dezelfde manier tentoongesteld worden, zonder shirt, met hamburgers en vooral de lippen aflikken enzo. Sensatie sells, en dan krijgt moeder na de show de hulp die ze graag wilde. Of de aandacht. Of haar gelijk. Of niet. Dat weet je niet, maar als 'kandidaat' voor zo'n show wordt je natuurlijk wel helemaal getrained dat het er leuk en vermakelijk uitziet...
En dat vraag ik me dan weer af. Krijgt zo'n gezin uiteindelijk echt hulp?

Nog een ander schokkend ding vond ik trouwens dat er in Fristi een bestanddeel zit dat ze hebben gevonden in de zoektocht naar insectenverdelger. :{
pi_88531480
maar Claudia, mensen die zich bewust zijn van de misleiding van Irene Moors zijn ook net de mensen die bewuster met hun kinderen bezig zijn. En ik vond van mezelf dat ik het ook best aardig wist, tot de dietiste me er op wees dat ik ook klassieke fouten maakte (vruchtensap, vette kaas etc). Maar, zien wij ons kind veel aankomen, dan zullen wij eerder ingrijpen dan mensen die er minder bewust mee bezig zijn.
En tuurlijk, er is nu veel meer aandacht voor gezond en goed eten. Helaas, Sonja Bakker hoort daar niet bij. En als je dan bijvoorbeeld in het tweede streepje hoort dat iemand zonder deskundige begeleiding aan een dieet begint waarbij je nauwelijks mag eten, dan denk ik bij mezelf: je kan ook doorslaan naar de andere kant.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 20:56:20 #114
5428 crew  miss_sly
pi_88531499
Wat mij betreft ging het inderdaad over die extreem dikke kinderen zoals uit dat filmpje als ik het heb over kindermishandeling!

Ik weet zeker wel hoe het werkt. Ik ben zelf ook niet slank, en behalve mijn moeder, zijn we dat geen van allen. Mijn broertje is zelfs ronduit dik. Overgewicht sluipt er vaak langzaam in, inderdaad. En gezonde voeding en beweging is een lastig iets. Het kan ook individueel inderdaad veel verschil maken.

Ik moet zeggen dat wat dat betreft moeder zijn voor mij ook verandering heeft gebracht. Ik ben me niet alleen bewust van wat Senna eet, maar ook veel meer van wat ik zelf eet. En wat ik wel en niet wil voor haar, en wat ik dus zal moeten veranderen als ik iets voor haar niet of anders wil. Ik snap best dat lang niet alle ouders op dezelfde bewuste manier bezig zijn moet opvoeden en voeding voor hun kind, maar zoals de kinderen uit dat filmpje vind ik echt niet meer "minder bewust" maar ronduit fout.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:56:27 #115
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88531508
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:53 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Hier is ook geen fristi in huis hoor, maar als je ergens wat gaat drinken en ze zien een kind dan krijg je meteen de vraag: "en jij wil zeker wel fristi he?" Nou mag ze dat soms, maar dus zeker niet thuis en het ligt er ook aan wat ze erbij eet. Dus geen friet en fristi bijvoorbeeld.
Maar Stiemie, het is toch voor een keer helemaal niet zo erg? Ik doe daar niet zo moeilijk over hoor (al is friet en fristi nu nog wel een beetje een heftige combi voor mijn heren ;)) Maar wat ik bedoel te zeggen is: als je dat wél een keertje zou toestaan, dan maakt je dat echt geen slechte mama hoor, vind ik dan :)
pi_88531597
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:56 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Maar Stiemie, het is toch voor een keer helemaal niet zo erg? Ik doe daar niet zo moeilijk over hoor (al is friet en fristi nu nog wel een beetje een heftige combi voor mijn heren ;)) Maar wat ik bedoel te zeggen is: als je dat wél een keertje zou toestaan, dan maakt je dat echt geen slechte mama hoor, vind ik dan :)
Oh nee voor een keertje is het helemaal niet erg. Maar gewoon dat het normaal gevonden wordt dat kinderen alleen dat willen. Dat er geen gezonde optie is. Die van mij houdt helemaal niet zo van patat, dus bestellen we vaak een halve portie pasta en dat is dus blijkbaar vreemd in een restaurant. :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:59:19 #117
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88531626
Oh maar Oeke, bewust eten, oke, maar als je alles zou gaan napluizen zijn er volgens mij legio dingen die je niet meer wilt eten hoor. Alles met mate, dat is mijn credo. Daarnaast blijft bewegen en buiten spelen voor mij nummer 1. Dat vind ik wel hartstikke belangrijk. Iedere dag een frisse neus, weer of geen weer. Maar qua eten, ben ik niet zo heel moeilijk.... Tuurlijk, iedere dag fruit en iedere dag groente, maar als tussendoortje krijgen de heren best wel eens een schuimbanaantje of rozijntjes.
pi_88531647
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:55 schreef mikoxx het volgende:
Oef... wat is hier een heftige discussie over dik zijn/worden en wie dan veranwoordelijk is zeg. Ik vind t ook vrij heftig om dan te spreken van 'kindermishandeling' of 'verwaarlozing'. Feit blijft wel dat ouders in de eerste plaats verantwoordenlijk zijn voor een jong kind. Maar, come on, ieder kind krijgt toch best wel eens een schuimbanaantje of een paar nibbits ofzo? Of ben ik zo'n ontaarde moeder :o
Eerlijk? Mijn kind krijgt dat niet nee. Hij is nog geen 2 jaar oud, waarom zou ik hem dat geven als een mandarijn net zo welkom is. Of een glas water?
Ik las hier laatst ook dat iemand zei dat haar kind altijd sap kon krijgen als het dorst had. Maar sap is een enorme dikmaker. Ik schrik daar wel van hoor.
pi_88531649
Mikoxx, tuurlijk ben je dan geen slechte moeder! Ik weet niet wie het eerder zijn, maar alles verbieden heeft ook geen zin. Dan krijg je van die kinderen die buiten het zicht van hun ouders alles proberen en eten. Ook niet de bedoeling.

En ik vind het ook lastig om de grens te leggen tussen wel of geen kindermishandeling, maar wat mij betreft is er echt een vorm van mishandeling in te veel eten geven. Bij ons in het ziekenhuis is een speciale behandelclub voor dikke kinderen. En, geheel terecht, wordt daar niet alleen het kind behandelt, maar zeker ook het gezin. Het is immers het kind dat eet, maar de ouders die het eten kopen.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 21:00:04 #120
5428 crew  miss_sly
pi_88531658
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:56 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Probleem is alleen dat je heel wat "voor die ene keer" tegenkomt, vind ik. En vaak omdat vooral omdat een ander vindt dat het "deze ene keer" toch wel kan en dat het zielig is als ze het niet krijgen.

Senna is nog hartstikke gek op fruit, rijstwafels, rozijntjes, soepstengels, crackertje met geitenkaas. Is ze dan een zielig kindje als dat haar lekkers is? En is ze dan zielig als ze voorlopig nog geen spekjes, dropjes, chocolade krijgt? Ik vind van niet, andere mensen vinden van wel. En dus moet je op iedere verjaardag gaan verdedigen dat je kind dat doosje rozijntjes heelrijk vindt, dus echt geen spekjes hoeft.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:01:00 #121
108648 cattie
lieve moeder
pi_88531701
Mikoxx, Fee en Ive eten ook wel eens wat ongezonds. Snoep niet, maar bv wel biscuitjes en in het weekend 1 middag een klein bakje chips. Fee is gek op druiven, dat is haar snoep.* cattie
pi_88531762
Oh Mikoxx, ik vind je natuurlijk geen ontaarde moeder. Dat is altijd zo'n term waar ik niks mee kan. Je doet het op jouw manier en ik op mijn manier. Prima toch? :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:03:57 #123
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88531845
Miss, en daarin sta ik vierkant achter je! Want soms lijkt het gek te zijn als je kind voorkeur heeft voor gezond. Dat ben ik helemaal met je eens. Alsof je je kind van alles verbiedt, en hem/haar alleen dingen geeft die hij/zij juist niet lekker vindt ofzo. En de tussendoortjes die jij noemt gaan er hier ook in als zoete koek. Zo had oma van die fruitreepjes (van danone ?) gekocht, die leken haar oz lekker voor de jongens. Hmhm.... ik houd daar dus niet zo van, fruit is fruit en volgens mij haal je dat niet uit zo'n koekje. Daar zitten volgens mij alleen maar overbodige hulpstoffen in, maar goed. De heren hadden een duidelijke voorkeur hoor: vers fruit en dat koekje eet je zelf maar op. :X

Wat ik bedoelde te zeggen; als wij onze kindjes gaan leren om overal op te gaan letten, op wat er wel of niet in zit qua suikers of dikmaker of whatever, dat dat ook geen gezond eetpatroon gaat opleveren. Ik heb (helaas) van heel dichtbij meegemaakt wat anorexia met je doet en wat dat met je omgeving doet. En dat wens je echt niemand toe, geloof mij.
pi_88531850
o, gelukkig heb ik me nog nooit hoeven verdedigen dat Driekus iets niet mag. Ik heb misschien ook geluk, Driekus geeft gewoon niets om zoet. Hij heeft liever andere smaken. Ik heb een keer een stukje spek gegeven, hoeft ie niet. Drop begin ik niet aan. Hij heeft bijvoorbeeld wel een keer een likje van mijn ijsje of lollie gehad, maar daar blijft het dan ook bij. Maar ja, als ik me dan moet verdedigen dan doe ik dat maar. Ik heb gewoon altijd soepstengels bij, die lust ie altijd.
Oja, vraagje: vers sap, kan dat wel kwaad? Driekus heeft dit weekend vers geperste sinaasappelsap gejat van het buurjochie. Hij vond het heerlijk, was een beetje zuur natuurlijk. Maar zit daar dan ook veel suiker in?
pi_88531857
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Probleem is alleen dat je heel wat "voor die ene keer" tegenkomt, vind ik. En vaak omdat vooral omdat een ander vindt dat het "deze ene keer" toch wel kan en dat het zielig is als ze het niet krijgen.

Senna is nog hartstikke gek op fruit, rijstwafels, rozijntjes, soepstengels, crackertje met geitenkaas. Is ze dan een zielig kindje als dat haar lekkers is? En is ze dan zielig als ze voorlopig nog geen spekjes, dropjes, chocolade krijgt? Ik vind van niet, andere mensen vinden van wel. En dus moet je op iedere verjaardag gaan verdedigen dat je kind dat doosje rozijntjes heelrijk vindt, dus echt geen spekjes hoeft.
Precies. Zolang Lente geniet van gezonde dingen, zie ik geen reden om haar ongezonde dingen aan te bieden.

Mijn moeder was precies zo, ik heb tot m'n zesde schat ik nooit gesnoept en ben echt geen moment zielig geweest. Ik had geen idee wat ik miste en was erg blij met een mandarijntje of een appeltje.
pi_88531872
Claudia, ik heb die ervaring dus anders gehad dan jij. Ik was een dik kind, dikke tiener en een nog dikkere volwassene. Mijn ouders hadden dat heel goed door (want, commentaar genoeg) maar ze hielpen me niet, schoven me steeds eten voor. Dus ja, ik persoonlijk, vind het kindermishandeling wanneer je je kind laat overeten en volstopt met slecht voedsel. Ik begrijp je wel, en je gevoel (denk ik) ook, maar ik zie het anders. En natuurlijk bedoel ik niet elk stevig kind, of een wat dikkig kind. Maar zeker wel de kinderen die op hun 3e al 50 kilo wegen, ik vind dat echt niet kunnen.

Het is absoluut waar dat veel mensen niet weten wat gezond is en wat niet. Ik weet zelf ook niet alles, maar ik vind dat je als ouder de taak hebt om je daarin toch iets te verdiepen. Tuurlijk eten mijn kinderen ook hagelslag op brood, maar niet op elke boterham. En ze eten ook wel eens patat, of 2 dagen geen groenten. Volgens mij kennen we dat allemaal.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:04:33 #127
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88531880
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:02 schreef oeke het volgende:
Oh Mikoxx, ik vind je natuurlijk geen ontaarde moeder. Dat is altijd zo'n term waar ik niks mee kan. Je doet het op jouw manier en ik op mijn manier. Prima toch? :)
:* Oeke, zo bedoelde ik het niet hoor. Niet naar jou, naar niemand... :*
pi_88531881
Het allermoeilijkst vind ik dat miss, dat eeuwige uitleggen dat het helemaal niet erg is dat ze een doosje krentjes eet in plaats van chips ofzo. En ja Esmee krijgt ook wel eens wat snoeperigs. Vanmiddag pepernoten gebakkken met Linde... tsja die kan ik ook moeilijk achter haar rug gaan opeten. Dus ze krijgen er allebei een paar, en dat is het dan. Verder nemen ze maar een mandarijntje want dat vinden ze ook heerlijk :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:05:22 #129
108648 cattie
lieve moeder
pi_88531910
Volgens mij is het ook gewoon lastig om een grens te stellen. Een keer friet met fristi is oké. Maar wat is een keer? 1x per jaar? 1x per maand? 1x per week? Daar heeft iedereen ook een andere mening over.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:05:40 #130
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88531922
Dat dus Stiemie.... :Y)
pi_88531967
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:05 schreef cattie het volgende:
Volgens mij is het ook gewoon lastig om een grens te stellen. Een keer friet met fristi is oké. Maar wat is een keer? 1x per jaar? 1x per maand? 1x per week? Daar heeft iedereen ook een andere mening over.
Ja dat oma 1 ze op 1e kerstdag volstopt met chocolade en snoepjes enzo want "het is maar 1x kerst!" Helaas denkt oma 2 daar op 2e kerstdag dan net zo over :D
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:07:33 #132
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532010
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:05 schreef cattie het volgende:
Dat klopt, en er zijn ook grenzen. Kinderen worden gevolgd hoor, eerst door het cb, later door de schoolarts. En ook de schoolarts houdt gewicht in de gaten. Als ouder moet je de grens bepalen, en hulp inschakelen als je daar moeite mee hebt. Het is lastig voor hulpverleners om te bepalen wanneer zij in moeten stappen, want als zij signaleren is het vaak al (te) laat.
Dat je je dikke kind op tv showt, dat kan ik niet snappen. Maar goed, da's mijn mening.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:07:46 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_88532019
Oh ja, oma's en chocola, breek me de bek niet open..
pi_88532037
En als ze groter worden, wordt het alleen maar moeilijker. Want je moet zelf dan ook gewoon goed opletten. Als Esmee in de box zit, stop je zelf makkelijk even een dropje in je mond. Maar Linde heeft dat natuurlijk meteen door :')
pi_88532043
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:03 schreef mikoxx het volgende:
Miss, en daarin sta ik vierkant achter je! Want soms lijkt het gek te zijn als je kind voorkeur heeft voor gezond. Dat ben ik helemaal met je eens. Alsof je je kind van alles verbiedt, en hem/haar alleen dingen geeft die hij/zij juist niet lekker vindt ofzo. En de tussendoortjes die jij noemt gaan er hier ook in als zoete koek. Zo had oma van die fruitreepjes (van danone ?) gekocht, die leken haar oz lekker voor de jongens. Hmhm.... ik houd daar dus niet zo van, fruit is fruit en volgens mij haal je dat niet uit zo'n koekje. Daar zitten volgens mij alleen maar overbodige hulpstoffen in, maar goed. De heren hadden een duidelijke voorkeur hoor: vers fruit en dat koekje eet je zelf maar op. :X

Wat ik bedoelde te zeggen; als wij onze kindjes gaan leren om overal op te gaan letten, op wat er wel of niet in zit qua suikers of dikmaker of whatever, dat dat ook geen gezond eetpatroon gaat opleveren. Ik heb (helaas) van heel dichtbij meegemaakt wat anorexia met je doet en wat dat met je omgeving doet. En dat wens je echt niemand toe, geloof mij.
Da's wel weer het andere uiterste natuurlijk. Wij snoepen ook nauwelijks. En da's niet omdat we dagelijks calorieen tellen, maar simpelweg omdat we geen snoep in huis halen. Wel fruit. Dus als we 's avonds trek krijgen, pakken we een bakje druiven. We leren Lente hiermee niet om 'overal op te letten' maar om gewoon gezond te snacken. Ik denk dat het belangrijk is om daar een gewoonte van maken en 'voor te leven' (is ie weer ;)) Ik geloof niet dat je dara anorexia mee kweekt, hoor.
pi_88532076
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:03 schreef mikoxx het volgende:
Maar dat is toch het andere uiterste? Er zit ook nog zoiets tussen als gewoon normaal gezond eten.
Zoals Sserpente zegt, tot een bepaalde leeftijd mis je niks hoor.
pi_88532112
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:08 schreef Stiemie het volgende:
En als ze groter worden, wordt het alleen maar moeilijker. Want je moet zelf dan ook gewoon goed opletten. Als Esmee in de box zit, stop je zelf makkelijk even een dropje in je mond. Maar Linde heeft dat natuurlijk meteen door :')
Dat is alleen maar goed voor mij! :7
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:10:11 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532131
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:08 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Da's wel weer het andere uiterste natuurlijk. Wij snoepen ook nauwelijks. En da's niet omdat we dagelijks calorieen tellen, maar simpelweg omdat we geen snoep in huis halen. Wel fruit. Dus als we 's avonds trek krijgen, pakken we een bakje druiven. We leren Lente hiermee niet om 'overal op te letten' maar om gewoon gezond te snacken. Ik denk dat het belangrijk is om daar een gewoonte van maken en 'voor te leven' (is ie weer ;)) Ik geloof niet dat je dara anorexia mee kweekt, hoor.
Dat laatste geloof ik ook niet. Ik ben alleen wel van mening dat je als ouder voorbeeld geeft aan je kinderen (en die mening deel jij en velen met mij geloof ik wel) en dat je dus laat zien wat wel en niet kan. En daarbij hoort ook beweging, naar mijn idee. En anorexia kan je volgens mij niet 'kweken' hoor, dat is ook deels genetisch.
pi_88532161
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:09 schreef oeke het volgende:

[..]

Ja voor mij ook :@ maar ook moeilijk :@
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:11:12 #140
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532163
Oeke, je onderschrift is wel treffend in deze discussie :D
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:11:43 #141
108648 cattie
lieve moeder
pi_88532183
Mikoxx, ik ben het met je eens. Het stond er wat ongelukkig van mijn kant. Eerste zin kan wel weg.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 21:11:52 #142
5428 crew  miss_sly
pi_88532187
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:09 schreef oeke het volgende:

[..]

Nou precies, daar ben ik ook alleen maar blij mee. Alleen is Senna zo ver nog neit -O- :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:11:55 #143
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532191
Ìk krijg trouwens honger van deze discussie :P
pi_88532246
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:11 schreef mikoxx het volgende:
Oeke, je onderschrift is wel treffend in deze discussie :D
Haha! Ja he. Ik vind wel dat je mag genieten van eten hoor! Lekker eten is gewoon heel belangrijk. Maar aan tafel met het gezin en inderdaad een uur erover doen. O+
pi_88532261
Wat ik moeilijk vind, is dat mijn stiefkinderen ie-der weekend weer vragen of Isabeau alsjeblieft een chipje mag...en waarom dan niet? Waarom geen hapje van een koek? Dat geeft toch niets enz.. enz...

Ik heb afgelopen weekend maar weer eens heel uitvoerig uitgelegd wat mijn visie daarop is en ik had voor het eerst het gevoel dat de boodschap aankwam.. Maar ja, de jongste is nog geen negen en ik hóóp maar dat hij haar niet stiekem dingen toestopt.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 21:13:58 #146
5428 crew  miss_sly
pi_88532285
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:10 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Dat laatste geloof ik ook niet. Ik ben alleen wel van mening dat je als ouder voorbeeld geeft aan je kinderen (en die mening deel jij en velen met mij geloof ik wel) en dat je dus laat zien wat wel en niet kan. En daarbij hoort ook beweging, naar mijn idee. En anorexia kan je volgens mij niet 'kweken' hoor, dat is ook deels genetisch.
Daar hoort ook beweging bij, dat klopt. En dat is ook iets dat je nu bij de kleine kinderen zelf in de hand hebt. Als jij gaat wandelen, gaan ze met je mee. En straks kun je ze nog een tijdje op sport doen, omdat jij vindt dat dat goed is. Maar als jij straks een kind hebt dat niet van sport en beweging houdt, maar wel heel erg van lezen, wat doe je dan? Natuurlijk een bepaalde mate van bewegen stimuleren, maar lezen is ook hartstikke goed. Dus dan wordt het oppassen met eten en vooral snoepen, toch?
pi_88532327
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:04 schreef Fuente het volgende:
Het is absoluut waar dat veel mensen niet weten wat gezond is en wat niet. Ik weet zelf ook niet alles, maar ik vind dat je als ouder de taak hebt om je daarin toch iets te verdiepen. Tuurlijk eten mijn kinderen ook hagelslag op brood, maar niet op elke boterham. En ze eten ook wel eens patat, of 2 dagen geen groenten. Volgens mij kennen we dat allemaal.
Ik vind dit niet zo vanzelfsprekend. Er zijn genoeg mensen die denken dat hun kind gezond eet als op de ene boterham hagelslag wordt gedaan en op de andere boterham kaas. Het tikt aan: ongezonde vetten bij het avondeten (slavinkje, karbonade, gehakt), een liga als tussendoortje, zoet en vet broodbeleg, een keertje patat moet kunnen, elk kind snoept wel eens, volkoren brood vinden we niet zo lekker, en sap wordt toch gemaakt van fruit.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:15:01 #148
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532328
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar hoort ook beweging bij, dat klopt. En dat is ook iets dat je nu bij de kleine kinderen zelf in de hand hebt. Als jij gaat wandelen, gaan ze met je mee. En straks kun je ze nog een tijdje op sport doen, omdat jij vindt dat dat goed is. Maar als jij straks een kind hebt dat niet van sport en beweging houdt, maar wel heel erg van lezen, wat doe je dan? Natuurlijk een bepaalde mate van bewegen stimuleren, maar lezen is ook hartstikke goed. Dus dan wordt het oppassen met eten en vooral snoepen, toch?
Helemaal zoals ik dat ook zie! :Y
pi_88532379
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dit niet zo vanzelfsprekend. Er zijn genoeg mensen die denken dat hun kind gezond eet als op de ene boterham hagelslag wordt gedaan en op de andere boterham kaas. Het tikt aan: ongezonde vetten bij het avondeten (slavinkje, karbonade, gehakt), een liga als tussendoortje, zoet en vet broodbeleg, een keertje patat moet kunnen, elk kind snoept wel eens, volkoren brood vinden we niet zo lekker, en sap wordt toch gemaakt van fruit.
Ja maar dat is precies wat ik bedoel. Ik vind dat je je daar als ouders in zou moeten verdiepen en op het cb (hier in ieder geval wel) wordt er ook echt uitleg over gegeven.
Sara
Merel
Ukje
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 21:17:31 #150
5428 crew  miss_sly
pi_88532442
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goed voorbeeld, want zo werkt het idd vaak.

Maar toch he: er zijn zoveel mensen die ook voor zichzelf al vaker zich verdiept hebben in eten, dieten, calorieen, etc., die hebben toch ook een basale kennis hiervan die ze kunnen toepassen op het eten van hun kind?
pi_88532456
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik was echt een magere spriet als kind en ik haatte sporten. Lezen en knutselen, dat deed ik.
We kregen elke dag om 3 uur een snoepje met een kopje thee. Uit een doos waar veel verschillende dingen in zaten. Mocht je zelf kiezen.
Ik zal het heel moeilijk vinden om Ko het sporten voor te leven, ik vind het namelijk nog steeds stom. |:(
pi_88532471
Ik ben de laatste week al blij als mijn kind eet }:|
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:19:06 #153
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88532505
En ik drink mijn cola op en veeg de mayonaise van mijn kin, kind wordt wakker en zegt: appel?

Nu is al het eten appel, maar dan krijgt ze ook een appel ook... :D En ik snoep mee.

Ik lees dus echt alle etiketten, is hier ook wel echt nodig, en wil dat Beisan ook aanleren. Niet alleen vanwege 'halal' ofzo, maar gewoon omdat 100% vitamine c niet betekent dat het dus meteen hardstikke gezond is :). Hoe vaak de man hier niet thuiskomt met sapje waar goede omegavetten en ook gelatine aan toegevoegd zijn? Eet dan maar wat sardientjes, schat!
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:20:38 #154
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532580
Estrys _O- of eigenlijk is het natuurlijk }:|
pi_88532743
Oeh, ik heb hetzelfde oeke, daar maak ik me best wel een beetje druk over. En ik was net zo'n kind, maar dan mollig.

Anorexia is deels erfelijk en deels door milieuomstandigheden bepaald. Men slaat dan vaak door in een zeer streng hongerdieet in combinatie met extreem veel lichaamsbeweging. Het diëten, de honger en het bewegen geven dan een bepaalde verslavende kik.

BE wat eet Oscar netjes met een lepel! O+ ^O^
pi_88532750
Om een antwoord te geven op je vraag, Mefke: nee, versgeperst sap is heus niet slecht! Ja, er zitten suikers in, fruitsuikers. Het is goed om je ervan bewust te zijn dat fruit zelf gezonder is, want daar zitten ook vezels in. Bovendien staat 1 glas sap zelden gelijk aan 1 stuk fruit, want je hebt best veel fruit nodig voor een behoorlijk glas sap. Dus relatief gezien krijgt je kind er meer suikers mee naar binnen en minder van het gezonde, zeg maar. Daar krijgt je kind geen diabetes van, maar het is beter om er geen gewoonte van te maken.
pi_88532758
maaruh, hoe zit het nou met verse sinaasappelsap. Kan dat nou wel of niet? Dus dat je het zelf perst zeg maar.
eerst lezen Mefke, dan reageren...die rare updates ook.
pi_88532800
quote:
Hoe vaak de man hier niet thuiskomt met sapje waar goede omegavetten en ook gelatine aan toegevoegd zijn? Eet dan maar wat sardientjes, schat!
Oh, gatver. Dat had je al een keer verteld ja, dat het bij jullie echt lastig is om iets "puurs" te vinden :X
pi_88532803
BE, dat wou ik nog zeggen ja! Wat een leuk fimpje O+
Sara
Merel
Ukje
pi_88532843
Thanks Claudia. Ik wil em graag ook wat anders leren dan water en karnemelk. Ik ga morgen maar eens beginnen met thee. Zodat ie ook van de winter wat warms kan drinken.
pi_88532892
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:17 schreef oeke het volgende:

Ik was echt een magere spriet als kind en ik haatte sporten. Lezen en knutselen, dat deed ik.
We kregen elke dag om 3 uur een snoepje met een kopje thee. Uit een doos waar veel verschillende dingen in zaten. Mocht je zelf kiezen.
Ik zal het heel moeilijk vinden om Ko het sporten voor te leven, ik vind het namelijk nog steeds stom. |:(
Waarom zou je als je er een gewoonte van maakt om de fiets te pakken als je gaat theeleuten, als je de benenwagen neemt als je gaat winkelen en het leuk vindt om in de tuin bezig te zijn? Actief leven zit niet alleen in fanatiek sporten!
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:27:54 #162
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532903
Hier wordt thee met een beetje melk ook erg lekker gevonden. En appelsap aangelengd met een beetje water, of diksap, roosvicee. Wij hebben altijd een 'theemomentje' na het middagslaapje. Dan drink ik zelf ook gezellig een koppie T mee. Vinnik altijd zo knus... O+ O+ *;
pi_88532913
Ik was afwisselend mollig en gewoon/dun, omdat ik echt in groeischeuten groeide zeg maar. Mijn moeder heeft wel aan de dokter gevraagd of ik niet te dik was, of ze op mijn eten moest letten (zonder dat ik daarvan af wist, ik heb nooit gemerkt dat mijn moeder bang was dat ik te dik was ^O^ ), maar die zag meteen hoe beweeglijk was en zei dat het daarom niet zorgelijk was. En hij had gelijk. Ik ben sinds mijn 12e denk ik niet meer mollig geweest. En beweeglijk ben ik altijd gebleven.
pi_88532953
Ik voel me een beetje dom om dit te vragen, maar een verse sapje kan toch wel zo nu en dan (ik drink zelf altijd graag verse appelsap, en lief graag versgeperste sinaasappelsap)?
En diksap, is dat dan eigenlijk ook niet goed?

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met een kind, ik eet meer fruit en pak tegenwoordig ook een rijstenwafel enzo als tussendoortje.
En Mette maak ik echt superblij met een doosje rozijntjes.
pi_88532971
En wij mochten ook 's middags één snoepje bij de thee. En later een chocolaatje bij de "koffie" na het eten.
pi_88532987
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:24 schreef Twinkly het volgende:
Oeh, ik heb hetzelfde oeke, daar maak ik me best wel een beetje druk over. En ik was net zo'n kind, maar dan mollig.
Ja, daar kan ik me ook al druk om maken. Ik hoop maar dat zijn vader hem dat goed 'voorleeft'. Bij mij had het ook te maken met het feit dat we zoveel verhuisden waardoor ik op een leuke sport zat, eraf moest en weer op een nieuwe sport moest. Dat werkte niet echt mee.
Op mijn 15de, na weer een verhuizing, heb ik gewoon alle clubjes, ook muziek, geweigerd. Ik kon het gewoon niet meer, denk ik.
Dus we gaan gewoon niet teveel verhuizen en dan doen we Ko op atletiek. O+
pi_88533020
Ik typ echt te langzaam, zie inmiddels al ergens mijn antwoord rondzwerven.
pi_88533080
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom zou je als je er een gewoonte van maakt om de fiets te pakken als je gaat theeleuten, als je de benenwagen neemt als je gaat winkelen en het leuk vindt om in de tuin bezig te zijn? Actief leven zit niet alleen in fanatiek sporten!
O+ He dank je!

Wij drinken ook altijd kruidenthee samen, zo gezellig inderdaad.
pi_88533100
Mag ik nog een sapjestip geven? Ik heb een sapcentrifuge en daar krijg je onwijs lekker sapjes mee. Daar kun je ook groentes voor gebruiken (gezond!) of een combinatie van fruit en groente.
pi_88533146
En mijn dochter krijgt altijd één boterham met (smeer)kaas of smeerworst en daarna één met waar ze maar zin in heeft (jam, pindakaas, hagelslag, of weer (smeer)kaas of smeerworst). In mijn ogen is dat prima. :7

En we eten een paar keer per week gekookte aardappeltjes, met groente en een stukje vis of vegaburger...
pi_88533172
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:29 schreef oeke het volgende:

[..]

Ja, daar kan ik me ook al druk om maken. Ik hoop maar dat zijn vader hem dat goed 'voorleeft'. Bij mij had het ook te maken met het feit dat we zoveel verhuisden waardoor ik op een leuke sport zat, eraf moest en weer op een nieuwe sport moest. Dat werkte niet echt mee.
Op mijn 15de, na weer een verhuizing, heb ik gewoon alle clubjes, ook muziek, geweigerd. Ik kon het gewoon niet meer, denk ik.
Dus we gaan gewoon niet teveel verhuizen en dan doen we Ko op atletiek. O+
Niels' vader is een nog slechter voorbeeld dan ik ben ik bang. Zijn sport is Formule 1 kijken :P
Atletiek lijkt me best leuk, lekker zo hard mogelijk rennen enzo.
Ik heb wel een tijdje op jiu jitsu gezeten O+ maar daar werd je niet zo moe van.
Oeps, druk maken om :@
pi_88533214
Bij Seb kan ik zijn ribben tellen. En die is zo'n actieve, ben niet bang dat hij mollig gaat worden. Ja misschien na zijn 20ste zoals zijn vader :{w

Ik vrees dat hij wil gaan voetballen, wij hebben allebei niks met voetbal. Seb zijn vader doet yoga, ik ga weleens naar de sportschool :P
pi_88533220
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik nog een sapjestip geven? Ik heb een sapcentrifuge en daar krijg je onwijs lekker sapjes mee. Daar kun je ook groentes voor gebruiken (gezond!) of een combinatie van fruit en groente.
Hou je met een sapcentrifuge ook niet meer vezels erbij? Oh nee dat is bij een blender waarschijnlijk.
pi_88533227
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Daar zit ik echt aan te denken, zo'n ding! Ik heb dus nog nooit groentesapjes gedronken. Wat voor sapcentrifuge heb jij?
Sara
Merel
Ukje
pi_88533238
Melk met thee is een idee, ware het niet dat Driekus geen melk lust. Gaat em niet worden vrees ik. Ik ga wel gewoon proberen met thee.
En Oeke, ik ben ook geen sporter. Echt niet. Ik ben onhandig, geen balgevoel etc. (mijn vader grapt altijd als ie mij ziet rennen: kijk uit dat je benen niet in de knoop slaan). Dus dat wordt nog wat met Driekus. Laten we hopen dat ie het ren-gen van zijn vader heeft. En wat Claudia zegt, gewoon de fiets pakken is al zo fijn. Sinds ik elke dag naar het werk fiets, pak ik tussendoor ook steeds vaker de fiets. Driekus jas aan en sjaal om en naar buiten. En stiekem beweeg je dan ook heel veel kwam ik achter (en verlies je dus kilo's!).
pi_88533259
Ik heb er nog een te koop!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88533285
BE wat doet Oscar dat al knap zeg! En het helpt me meteen herinneren dat ik een handiger lepeltje voor Timo moet halen. Want met een lepel eten die haast net zo lang als je onderarm is, is niet handig natuurlijk :P

De discussie over gezond eten vind ik lastig, ik heb zelf járen last gehad van ondergewicht en moet nu ook nog constant op mijn eetgewoontes letten zodat ik niet weer afval (en ondanks dat weet ik maar bar weinig van gezond eten merk ik elke keer). Maar ondertussen wil ik niet dat Timo het idee krijgt dat het normaal is om zo geobsedeerd met eten om te gaan. Daarbij ben ik van mezelf gewend dat ik alle ongezonde troep kan eten die ik maar wil, ik kom er niks van aan.. Maar dat is niet het signaal wat ik aan Timo wil afgeven, dat dat normaal is. Bovendien komt hij daar misschien juist wel van aan, geen idee maar ik wil het ook niet uitproberen. Lastig dus..
pi_88533296
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:34 schreef Vicky het volgende:
:o
pi_88533311
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:34 schreef Vicky het volgende:
Een sapcentrifuge of een fiets? :P
pi_88533319
en effe offtopic: het is niet handig om een heel topic over eten voor je neus te hebben als je misselijk bent.
pi_88533348
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 21:35 schreef oeke het volgende:

[..]

Een sapcentrifuge of een fiets? :P
Sapcentrifuge.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:36:26 #182
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88533363
En Mefke, als je aan eten denkt is het niet handig om over misselijk zijn na te denken. :P

Beterschap! :*
pi_88533377
Ik vind de discussie ook lastig.

Ik zie ook wel een beetje het gevaar van overbewust met eten omgaan en ik heb twee mensen gezien die daar helemaal in doorsloegen. Nou, dat is niet gezond kan ik je wel vertellen.
pi_88533436
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef oeke het volgende:

[..]

Hou je met een sapcentrifuge ook niet meer vezels erbij? Oh nee dat is bij een blender waarschijnlijk.
Wel wat, denk ik, maar uiteindelijk wordt er toch nog best veel gefilterd. Een smoothie gemaakt met de blender is inderdaad ook erg lekker! Maar de sapjes uit de centrifuge, man, wat een smaakexplosie! Ik ben echt geen groentemens maar ik kan ineens lyrisch worden van worteltjessap. En als je een goede centrifuge hebt zijn de sapjes heerlijk luchtig en schuimig.

Een nadeel is dat het een rotwerk is om dat ding elke keer schoon te maken. En het kost allemaal zoveel geld, verse groenten en vers fruit. Je moet er echt een gewoonte van maken om naar de markt of de Turkse groenteboer te gaan en ik merk dat die gewoontes hier ook (nog) niet zijn wat ze zouden moeten zijn.

Oh, ik heb een sapcentrifuge van Solis. Dat is een semi-professioneel ding. Het type weet ik niet uit m'n hoofd.
pi_88533462
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef mikoxx het volgende:
En Mefke, als je aan eten denkt is het niet handig om over misselijk zijn na te denken. :P

Beterschap! :*
}:| niet mijn schuld, en ook niet van het eten. Stom HCG. }:| :P
pi_88533586
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:38 schreef Claudia_x het volgende:
Wel wat, denk ik, maar uiteindelijk wordt er toch nog best veel gefilterd. Een smoothie gemaakt met de blender is inderdaad ook erg lekker! Maar de sapjes uit de centrifuge, man, wat een smaakexplosie! Ik ben echt geen groentemens maar ik kan ineens lyrisch worden van worteltjessap. En als je een goede centrifuge hebt zijn de sapjes heerlijk luchtig en schuimig.

Een nadeel is dat het een rotwerk is om dat ding elke keer schoon te maken. En het kost allemaal zoveel geld, verse groenten en vers fruit. Je moet er echt een gewoonte van maken om naar de markt of de Turkse groenteboer te gaan en ik merk dat die gewoontes hier ook (nog) niet zijn wat ze zouden moeten zijn.
Dat is ook heerlijk. Helaas staat hij hier ook vaak werkeloos.
Shakes maakt mijn vriend wel heel vaak, daar gaat Ko van uit zijn dak!

Mefke. :*
pi_88533687
driekus is dol op bananenshake. Maar dan wel gemaakt met karnemelk of yoghurt. Met melk lust ie em niet. En soms doe ik er wat water bij om het te verdunnen.
pi_88533833
Wij maken de shake met amandelen geweekt in water en dan in de blender met wat water. Krijg je amandelmelk. Supergezond en lekker! >:O
pi_88533855
Mefke :*
Dan zou ik, als ik jou was, dit filmpje maar even overslaan ;)

Niels schudt sinds gisteren "nee" en vanavond wel heel duidelijk O+
pi_88534000
Klinkt goed Oeke :9 Ik geef Niels amandelpasta op brood, dat is ook al zo lekker en super gezond.
Ik geef hem nu veel producten die noten bevatten, zoals gemengde notenpasta en babymuesli door de yoghurt. Omdat we geen vlees eten vind ik het belangrijk dat hij de smaak van noten leert kennen.
pi_88534092
amandelen mag dus gewoon? En mogen ze nu ook pinda's en andere noten? Kijk, dat soort dingen weet ik dan dus echt niet. We kwamen er net trouwens achter dat Driekus mandarijn lust. Of nou ja, denken we. We vonden restjes in zijn luier.
pi_88534231
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:49 schreef Twinkly het volgende:
Klinkt goed Oeke :9 Ik geef Niels amandelpasta op brood, dat is ook al zo lekker en super gezond.
Ik geef hem nu veel producten die noten bevatten, zoals gemengde notenpasta en babymuesli door de yoghurt. Omdat we geen vlees eten vind ik het belangrijk dat hij de smaak van noten leert kennen.
Hier hetzelfde. Fijn dat er nog een mama is hier die vegetarisch leeft, kunnen we tips uitwisselen. O+
Niels is lief! Ik vind hem zo leuk als hij lacht en zo ondeugend kijkt! O+

Mefke, het mag wel, bij mijn weten gaat het om het verslikkingsgevaar omdat noten zo hard zijn. Dus gemalen als pindakaas of amandelmelk mag gewoon.
pi_88534253
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:51 schreef mefke79 het volgende:
amandelen mag dus gewoon? En mogen ze nu ook pinda's en andere noten? Kijk, dat soort dingen weet ik dan dus echt niet. We kwamen er net trouwens achter dat Driekus mandarijn lust. Of nou ja, denken we. We vonden restjes in zijn luier.
Alleen vermalen, anders kunnen ze er in stikken. Vooral met pinda's moet je oppassen, als er een stukje in de keel blijft steken, zorgt een stof die afgescheiden wordt ervoor dat de keel dicht gaat zitten.
pi_88534563
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:53 schreef oeke het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Fijn dat er nog een mama is hier die vegetarisch leeft, kunnen we tips uitwisselen. O+
Niels is lief! Ik vind hem zo leuk als hij lacht en zo ondeugend kijkt! O+
O+ :*
Ssserpente eet ook vegetarisch geloof ik!
pi_88534567
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:53 schreef Twinkly het volgende:
Alleen vermalen, anders kunnen ze er in stikken. Vooral met pinda's moet je oppassen, als er een stukje in de keel blijft steken, zorgt een stof die afgescheiden wordt ervoor dat de keel dicht gaat zitten.
Oh dat is nog heftiger dan ik dacht!
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zie ook wel een beetje het gevaar van overbewust met eten omgaan en ik heb twee mensen gezien die daar helemaal in doorsloegen. Nou, dat is niet gezond kan ik je wel vertellen.
Ik wil nog wel even benadrukken dat het bij mij vooral kennis over eten is die me interesseert maar dat dat in praktijk uitvoeren niet altijd makkelijk is. :')
Maar ik vind het erg leuk om erover te denken, lezen en praten.
pi_88534762
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:49 schreef Twinkly het volgende:
Wij eten niet principieel vegetarisch, maar het komt er in de praktijk wel vaak op neer, omdat ik zelf geen vleeseter ben. (Ik koos altijd bloemkool als verjaardagseten :D ).

Wat bedoel je met amandelpasta Twinkly? Waar haal je dat? Mijn zoon krijgt tot nu toe alleen boter of smeerkaas of kikkererwtenhoumous.
pi_88534863
Ik ben dus wel zo'n tiep trouwens die het niet zo erg vind als S op een feestje wel wat meer snoept, of ongezonder eet, juist omdat ik weet dat haar basis heel steady en 'gezond' is (althans, dat dacht ik :') ).
pi_88535086
Oh, ik vind humus ook zo lekker :9 Goed idee, dat moet ik weer eens kopen voor Niels!

Er zijn nog veel meer soorten notenpasta's en sesamzaadjespasta van dit merk en van Monki. De amandelpasta is hier bij de supermarkt te koop (Hoogvliet), andere pasta's koop ik bij de natuurvoedingswinkel.

Pff, ik moet ook echt op mijn snoepgedrag gaan letten hoor. Als ik niet ga minderen voordat de borstvoedingsperiode voorbij is kom ik zo 20 kg aan volgens mij :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:16:31 #199
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88535455
Worden jullie nou nooit eens moe van dat geneuzel over wat je kleine wel of niet binnen krijgt?
pi_88535523
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef Memmel het volgende:
Worden jullie nou nooit eens moe van dat geneuzel over wat je kleine wel of niet binnen krijgt?
Haha. Gisteren kwam je ook al zo lekker uit de hoek ^O^
pi_88535568
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef Memmel het volgende:
O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:19:15 #202
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88535580
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik? Waar dan?
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:19:53 #203
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88535610
Wat ikzelf altijd geef als tussendoortje, zijn pijnboompitten, of rozijnen. Maar vaak komt Annicka gewoon met een banaan/peer/mandarijn aanlopen.
quote:
Ik heb daar geen last van eigenlijk, ik vind het juist wel interessant om te horen/lezen. Het is toch een van de belangrijkere dingen in het leven van een kind van 1-2 jaar. Er zijn niet zoveel andere dingen om over te hebben... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88535612
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:19 schreef Memmel het volgende:

[..]

Ik? Waar dan?
In de SC. Je had je post vrij snel weer verwijderd, maar ik had hem wel gelezen :P .
pi_88535661
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 22:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Tja uhhh het is toch zo?? Elke keer hetzelfde gewauwel. Doe lekker wat je zelf fijn vindt. Ik rep er geen woord over want dan ben ik in de ogen van sommigen een ontaarde/slechte moeder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88535686
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

Tja uhhh het is toch zo?? Elke keer hetzelfde gewauwel. Doe lekker wat je zelf fijn vindt. Ik rep er geen woord over want dan ben ik in de ogen van sommigen een ontaarde/slechte moeder.
Ik voel me niet aangesproken hoor. Ik moet gewoon lachen om die reactie.
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:22:15 #207
12913 GreatWhiteSilence
pi_88535734
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

Maar hoe moet je anders op ideeën komen als je het er niet over hebt? Daar heb je toch juist een forum voor? ;)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88535759
ik denk dat t vooral gaat om de manier waarop
pi_88535770
quote:
_O- Blijkbaar niet, anders zou het niet steeds opkomen.

Wel lastig lijkt me om steeds het gevoel te hebben dat anderen je een ontaarde moeder vinden. ;(
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:24:19 #210
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88535830
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:23 schreef oeke het volgende:

[..]

_O- Blijkbaar niet, anders zou het niet steeds opkomen.

Wel lastig lijkt me om steeds het gevoel te hebben dat anderen je een ontaarde moeder vinden. ;(
Ja da's echt niet leuk. Vooral ook omdat het zo waar is... ;(
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:26:05 #211
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_88535916
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:24 schreef Memmel het volgende:

[..]

Ja da's echt niet leuk. Vooral ook omdat het zo waar is... ;(
Precies. Krentenbollen mensen! Ze geeft haar kind krentenbollen! Die zijn net zo evil als Intertoys. Het is een waar Sodom en Gommora bij Vicky thuis. Echt!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_88535960
Oh arme Memmel. Zullen we dan gauw eens meeten? Dan kan Ko je een aai over je bol geven. O+
pi_88535963
Als je aangeeft blij te zijn dat je kind geen brood eet maat wel een krentenbol krijg je te horen: das nie goed, daar zit te veel suiker in.
Uhh in pyjamapapjes zit ook suiker maar daar wordt geen woord over gerept..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:27:06 #214
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88535981
Ik heb ook een beetje een vervelend gevoel overgehouden aan deze discussie. Ik durf nu ook niet meer te zeggen wat Bram op een dag krijgt en dat hij aan de zware kant is. Dat ik zelf ook overgewicht heb, werkt nu natuurlijk ook niet mee.
pi_88536027
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 22:26 schreef m@x het volgende:

[..]

Precies. Krentenbollen mensen! Ze geeft haar kind krentenbollen! Die zijn net zo evil als Intertoys. Het is een waar Sodom en Gommora bij Vicky thuis. Echt!
Ja maar Tess is the devil in person... _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:29:40 #216
12913 GreatWhiteSilence
pi_88536126
Annicka krijgt zaterdagochtend standaard een krentenbol als ontbijt, omdat we de deur uit moeten om te gymen. En ik heb geen zin om een uur eerder mijn bed uit te moeten om haar op een normale manier te laten ontbijten. Het is een zaterdag, mensen... :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:29:50 #217
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88536138
Leuk Oeke, maar dan krijgt ie wel een krentenbol en gewone karvam hoor :P

Kijk, ik heb zelf ook flink overgewicht, maar dat is aan mijzelf te wijt
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:30:12 #218
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88536157
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:26 schreef Vicky het volgende:
Als je aangeeft blij te zijn dat je kind geen brood eet maat wel een krentenbol krijg je te horen: das nie goed, daar zit te veel suiker in.
idd Vicky, ik ben al blij als ik er 's morgens een krentenbol of plakje peperkoek in krijg.... maar dat zal dan ook wel weer niet goed zijn.

Of dat hij 's ochtends en 's avonds ong 100 cc yoghurtdrink (yoghi ofzo) krijgt omdat hij alle andere soorten zuivel weigert...
pi_88536158
Ik wil nog wel even zeggen dat het echt niet mijn bedoeling is om mensen af te kammen die hun kinderen snoep geven of wat dan ook, echt niet! Ik heb het (als ik het over mishandeling heb) dus echt over veel, veel veeeeeeeeeee!! te zware kinderen.
Echt!
En mijn kinderen eten ook echt wel eens snoep, en krentebollen :P
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:30:56 #220
12913 GreatWhiteSilence
pi_88536206
Ow, ik zit er wel aan te denken om zelf krentenbollen te gaan maken, van volkoren meel. Dan zijn die dingen gezonder, toch? :? :D
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:31:37 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88536246
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:27 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik heb ook een beetje een vervelend gevoel overgehouden aan deze discussie. Ik durf nu ook niet meer te zeggen wat Bram op een dag krijgt en dat hij aan de zware kant is. Dat ik zelf ook overgewicht heb, werkt nu natuurlijk ook niet mee.
Ik ben zelf ook te zwaar, maar mijn kinderen zijn helemaal prima. Bij Sasha kan je zelfs zijn ribbetjes tellen. (En nee, dat is niet bewust, dat is omdat we gewoon maar wat doen hier zonder vooraf beredeneerde ideeen.)

Ik doe ook niet mee aan deze discussie omdat, naar mijn mening, alles zo vreselijk rigide verkondigd wordt dat ik het gevoel heb dat je verguisd wordt als je aangeeft dat jouw kind limonade drinkt of idd eens een keer een krentenbol eet.

Het wordt allemaal zo zwart-wit gebracht met dan wel erbij 'iedereen moet doen wat hij/zij goed acht, maar ik doe het zo want zo voelt het voor ons het beste' als disclaimer dat er over een ander geen oordeel geveld wordt, maar toch voelt het wel alsof je het heel slecht aan pakt als je het niet op de hier heersende manier aan pakt. Het koor klinkt aardig eenstemmig en dat is best 'intimiderend' zeg maar. Dat is ietwat gechargeerd gesteld, maar ik weet ook niet heel goed hoe ik het anders moet aanduiden.

Ik snap trouwens ook wel wat Oeke zegt hoor, dat het interessant is om erover te praten en te denken, maar ik snap Memmel's reactie ook wel, want het gaat er wel echt heel vaak over. :Y :@
Maar goed, ook dat is een persoonlijke voorkeur. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 09-11-2010 22:40:02 ]
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:32:14 #222
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88536287
Gatver GWS.

Ik kan mijn post niet meer editten?

Enniewee, dat heb ik dus aan mijzelf te wijten en niet aan wat mijn ouders me hebben bijgebracht.
Zolang het spul hier nog harder in de lengte groeit dan in de breedte, vind ik het prima.
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:33:26 #223
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88536352
idd, mijn eigen overgewicht is helemaal aan mezelf te wijten, maar dat Bram alleen al op de flesvoeding (gewoon normale friso) in het eerste half jaar als kool groeide, wordt niet eens naar gekeken
pi_88536363
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:29 schreef Memmel het volgende:
Leuk Oeke, maar dan krijgt ie wel een krentenbol en gewone karvam hoor :P
Ik neem wel wat mee. :{w
pi_88536365
Met moedermelk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:34:05 #226
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88536384
Gaat het toch weer over eten.
Met eten is het net als met sexen: je kan het beter doen dan erover lullen.
pi_88536570
Jammer wel dat het er na zo'n gesprek zo neerbuigend gedaan moet worden. Alsof wij allemaal zulke omhooggevallen moeders zijn. Daar voel ik me erg schijnheilig door, hoor.
Iedereen geeft duidelijk aan dat het om hun persoonlijke situaties gaat. Bovendien zie ik niet wat er mis is met je ergens in willen verdiepen. Of het nu eten is of ANTM.
pi_88536582
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:26 schreef Vicky het volgende:
Ik geef geen pyjamapapjes. Maar hey, ik ben rigide.
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:38:31 #229
12913 GreatWhiteSilence
pi_88536637
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik word bijkans al misselijk van het woord 'papje' :X . En Annicka denkt er gelukkig hetzelfde over... :@
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:39:38 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88536699
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:37 schreef oeke het volgende:
Jammer wel dat het er na zo'n gesprek zo neerbuigend gedaan moet worden. Alsof wij allemaal zulke omhooggevallen moeders zijn. Daar voel ik me erg schijnheilig door, hoor.
Iedereen geeft duidelijk aan dat het om hun persoonlijke situaties gaat. Bovendien zie ik niet wat er mis is met je ergens in willen verdiepen. Of het nu eten is of ANTM.
Dat probeerde ik met mijn reactie idd ook een beetje tegen te gaan, want zoals gezegd, ook ik heb moeite met hoe dingen hier soms gebracht en gesteld worden, alleen ik denk niet dat de botte bijl de manier is om dat eens ter sprake te stellen. ;)
pi_88536721
quote:
Ik zei vanavond tegen P. dat we misschien ook een papje moeten geven. Maar het mocht niet van hem. Moeilijke vaders. :{w
pi_88536787
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:39 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik zei vanavond tegen P. dat we misschien ook een papje moeten geven. Maar het mocht niet van hem. Moeilijke vaders. :{w
Ik begin een beetje fan te worden van P. Die maffe kledingcombinaties, zijn weerzin tegen auto's, en nu mag Ko ookal geen papje!
pi_88536842
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:39 schreef Brighteyes het volgende:
Dat probeerde ik met mijn reactie idd ook een beetje tegen te gaan, want zoals gezegd, ook ik heb moeite met hoe dingen hier soms gebracht en gesteld worden, alleen ik denk niet dat de botte bijl de manier is om dat eens ter sprake te stellen. ;)
Dat snap ik. :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:42:51 #234
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88536893
quote:

[..]

Ik las Frigide. Sorry.

Oeke, voel je zeker niet aangesproken hoor!

Ik vind degenen die volledig voor gezond gaan niet omhooggevallen en degenen die voor anders gaan niet ontaard. Maar er ontstaat al snel een controverse tussen gezond en, dus, niet gezond. En daarmee wordt soms gesuggereerd dat als het niet 100% ok is, je niet goed voor je kind zou zorgen. En als dát gezegd wordt, volgt vaak de mededeling: 'oh maar mijn kind krijgt ook wel eens een koekje hoor en water met een druppie diksap!' En dan denk ik: ....laat maar.
pi_88536900
he, zit ik nou een compleet andere discussie te lezen ofzo ? Het ging mij om de kinderen die echt veel en veel te zwaar zijn, niet om wie wel of geen goede moeder is. Driekus eet ook krentebollen als dat zo uitkomt en ik geef ook knijpfruit omdat dat handig is, dat maakt me toch geen slechte moeder?
Echt, ik snap er niets van.
Oja en dat je noten moet malen snap ik, ik dacht alleen dat het dan nog niet mocht
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:43:23 #236
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88536928
BE, nu je toch hier bent, zou je Bram in de OP wil zetten?
31 maart 2009, Bram Teunis George
pi_88537088
Ik wil alleen maar even aan de discussie toevoegen dat ik het belachelijk vind dat miss sly zegt dat ze niet slank is, en nóg belachelijker dat BE zegt dat ze dik is.

Leugens! Grove leugens!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:46:30 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88537091
Gedaan! En nu naar bed! :W
pi_88537154
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin een beetje fan te worden van P. Die maffe kledingcombinaties, zijn weerzin tegen auto's, en nu mag Ko ookal geen papje!
Om het nog vager te maken, Ko kreeg voor het slapen gaan wel een boterham met pindakaas en een glas rijstemelk. :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:42 schreef mefke79 het volgende:
he, zit ik nou een compleet andere discussie te lezen ofzo ? Het ging mij om de kinderen die echt veel en veel te zwaar zijn, niet om wie wel of geen goede moeder is. Driekus eet ook krentebollen als dat zo uitkomt en ik geef ook knijpfruit omdat dat handig is, dat maakt me toch geen slechte moeder?
Echt, ik snap er niets van.
Oja en dat je noten moet malen snap ik, ik dacht alleen dat het dan nog niet mocht
Ja dat, volgens mij lopen hier geen dreumesjes rond van 40 kilo! :Y)
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:42 schreef Memmel het volgende:
Ik vind degenen die volledig voor gezond gaan niet omhooggevallen en degenen die voor anders gaan niet ontaard. Maar er ontstaat al snel een controverse tussen gezond en, dus, niet gezond. En daarmee wordt soms gesuggereerd dat als het niet 100% ok is, je niet goed voor je kind zou zorgen. En als dát gezegd wordt, volgt vaak de mededeling: 'oh maar mijn kind krijgt ook wel eens een koekje hoor en water met een druppie diksap!' En dan denk ik: ....laat maar.
Van mij uit gezien ging het gesprek inderdaad over overgewicht en hoe daarmee om te gaan. En van mij uit ging het ook over wat je dan het liefst zou willen., in een ideale wereld zeg maar.
Of dat lukt is een heel andere vraag! ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:47:45 #240
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88537167
Dank je :*

Slaap lekker
pi_88537181
Om even over wat heel anders te praten:

Fok wet bij Mette vanavond.
Loop ik vanmiddag te vertellen dat ze zo lekker geen contact kan maken met je. Is ze de hele avond hardstikke leuk, lief en grappig geweest O+
En natuurlijk ging ze weer de hele tijd aan m'n haar trekken }:|
En daarna braaf naar bed gegaan

Ah... en nu begint ze te huilen... dat is nou jammer zeg..
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:50:06 #242
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88537305
Dat is de omgekeerde Fok wet Wickie!
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:51:44 #243
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88537388
Hier dan ook even over iets anders,

Bram heeft naast een wondje en een heel mooi blauw oog, ook een hardnekkige verkoudheid te pakken. Vandaag heeft hij de hele dag koorts gehad en is net eindelijk lekker gaan slapen met een zetpilletje. J. vertelde dat hij vandaag bijna niets heeft gegeten, dus ik heb een bak druiven gekocht toen ik van het werk kwam (avonddienst) en daar heeft hij gelukkig van gesmuld.

Wickie, wat fijn dat ze vanavond zo lief en gezellig was! Hopelijk neemt het een beetje je bezorgdheid weg.
pi_88537563
Ivan is ook verkouden en leek vanavond zijn avondeten te willen laten staan, net als gister. Toen ik hem mij liet voeren kreeg hij langzaamaan interesse in het eten en toen hij weer zelf met lepel mocht eten was er geen houden meer aan. Ik vind het maar maf!
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:56:19 #245
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88537660
Hier schijnt er vandaag echt helemaal niets in te gaan, zelfs een koekje ( :X ) ging er vanmiddag niet eens in.

Maar gelukkig kan hij het lijden...
pi_88537684
Klinkt dat even gezellig Wickie! O+
Fijn dat je weer even een heel ander gezichtspunt kunt hebben.

Bram, wat sneu! Beterschap jongen. :*

Hier ook Fokwet, ik geloof dat de 17-weken sprong vandaag was. ;)
Wat moest mijn jongetje huilen en sippen. Ik had echt moeite er goed mee om te gaan, mijn geduld was korter dan zijn huilen. ;(

Ivan, beterschap ook! :*
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:58:08 #247
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88537775
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:56 schreef oeke het volgende:
Hier ook Fokwet, ik geloof dat de 17-weken sprong vandaag was. ;)
Wat moest mijn jongetje huilen en sippen. Ik had echt moeite er goed mee om te gaan, mijn geduld was korter dan zijn huilen. ;(

euhm 17 maanden denk ik? ;)
pi_88537790
En ik wilde alleen maar zeggen dat ik dat tv-programma belachelijk vond ;(
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88537951
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:58 schreef Sugarsnap het volgende:
em 17 maanden denk ik? ;)
Duh, ben geloof ik toch wat van slag. :@
pi_88537977
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:56 schreef Sugarsnap het volgende:
Hier schijnt er vandaag echt helemaal niets in te gaan, zelfs een koekje ( :X ) ging er vanmiddag niet eens in.

Maar gelukkig kan hij het lijden...
Da's het voordeel aan een stevig kind. :7

Mijn schoonmoeder maakte me vanavond nog wel even ongerust door te bellen om te melden dat hij één (!) droge luier had vandaag en te vragen of hij wel genoeg vocht binnenkrijgt. Stom is dat eigenlijk. Ik weet dat het wel goed zit maar daar laat ik me dan toch door van m'n stuk brengen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:12:12 #251
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88538620
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's het voordeel aan een stevig kind. :7

Mijn schoonmoeder maakte me vanavond nog wel even ongerust door te bellen om te melden dat hij één (!) droge luier had vandaag en te vragen of hij wel genoeg vocht binnenkrijgt. Stom is dat eigenlijk. Ik weet dat het wel goed zit maar daar laat ik me dan toch door van m'n stuk brengen.
Kun je nagaan hoe moeders zich voelen die overtuigd zijn van hun kwaliteiten zich voelen als ze hier lezen dat ze hun kind bekant aan het vergiftigen zijn met krentenbollen en sinaasappelsap.
Het gaat over je kind, dat is een gevoelige snaar.
Ik ben het met Memmel eens, er wordt gedaan of je totaal onverantwoord bezig bent als je je kind eens een krentenbol geeft.
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:14:42 #252
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88538772
Oh ik quote nu toevallig claudia..maar ik bedoel niet alleen jou. Ik bedoel 'in het algemeen'
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:16:14 #253
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88538867
Hè bah, Claudia, dan ga je je idd toch een beetje onbewust bezorgd maken daarover.

Las hier vanmiddag over de dreumussen met een broertje of zusje op komst, hier dus ook nog 1. Ik denk niet dat Bram er veel van snapt, maar hij beseft wel dat er iets aan de hand is. Mijn buik wordt regelmatig ontbloot om te knuffelen, kusjes te geven en te aaien.
Gisteravond hing hij lekker tegen me aan (gebeurt hier ook niet zo vaak) en de baby was flink aan het schoppen. Af en toe kwam er dan zo'n verontwaardigd 'Nouhou' uit.
We proberen Bram wel overal in te betrekken, hebben het regelmatig over zijn broertje of zusje, hij gaat gewoon mee naar de verloskundige, enz. Op het kdv laten ze hem ook lekker met de allerkleinsten spelen. Volgens de meiden is hij zo voorzichtig en lief voor ze.
pi_88539087
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:

Ik ben het met Memmel eens, er wordt gedaan of je totaal onverantwoord bezig bent als je je kind eens een krentenbol geeft.
Welnee, er wordt juist ontzettend genuanceerd om maar te voorkomen dat iemand aanstoot kan nemen aan een uitspraak. Ik begrijp best dat het een gevoelig punt is, daarom ageerde ik ook tegen labels als 'verwaarlozing' en 'kindermishandeling'. Er wordt wel benadrukt dat 'ach, eens een keertje moet kunnen' al gauw aantikt.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:22:50 #255
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88539232
Ik vind niet dat er genuanceerd wordt.
Als mensen al bezorgd zijn omdat hun kind sinaasappelsap heeft gedronken vraag ik me af hoe hoog de lat lijkt te liggen.
pi_88539341
Ik vond het anders best een nuttige discussie hoor. Nu weet ik wel dat yogho en sultana's veeeeel meer calorien bevatten dan ik dacht :@ Blijkbaar trap ik dus ook in de "gezonde" reclames :Y En ik heb ook nooit nagedacht over een boterham met vette kaas en daarna een boterham met hagelslag. Dat dat eigenlijk dubbelop is. Niet op nu rigoreus te schrappen, maar wel handige info

Tsja en verder eten we hier alles, maar met mate (helaas behalve ik dan :') ) en dat lijkt me prima :)
pi_88539374
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Als mensen al bezorgd zijn omdat hun kind sinaasappelsap heeft gedronken vraag ik me af hoe hoog de lat lijkt te liggen.
En wat was mijn nuance daarop? Van een keer sinaasappelsap krijgt je kind heus geen diabetes, maar het is beter er geen gewoonte van te maken. Daar gaf ik ook duidelijke redenen voor (nuance op nuance) en ik kwam met alternatieven (constructief meedenken).

Ik vind de 'gaan we hier niet te geforceerd mee om?'-discussie heel zinvol en ook begrijpelijk als tegenreactie op zo'n discussie. Ik vind het alleen jammer dat de discussie die eraan voorgaat - die ook heel zinvol is - afgedaan wordt als 'gewauwel'.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:27:53 #258
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88539476
Je nuance daarop was inderdaad dat het wel meeviel..maar het komt toch niet uit de lucht vallen dat mensen denken dat het wel schadelijk is?
Kan me ook nog iemand herinneren die geschokt was over dat haar kind een krentenbol had gekregen.
Ik vind het goed dat er kritisch gekeken wordt naar wat men geeft aan het kind, maar denk dat je ook niet te ver moet doorslaan.
Een kind zal geen overgewicht krijgen van af en toe een snoepje. Ik denk dat een kind wat stelselmatig snoep verboden is een grotere kans heeft om overgewicht te krijgen.
pi_88539825
Ik denk dat mensen ervan schrikken om te lezen dat iets waarvan ze niet vermoedden dat het wel eens slecht zou kunnen zijn dat toch is. Daardoor ga je je al gauw afvragen of er niet meer slechte dingen zijn waar je je niet bewust van bent. Het programma De Keuringsdienst van Waarde roept dat gevoel bijvoorbeeld bij mij op. Aan de ene kant wil ik het niet weten (er is echt al-tijd wel weer iets waarvan je dacht dat het goed was terwijl het toch anders blijkt te zitten) en aan de andere kant vind ik het ontzettend interessant.

De voedseldiscussie is denk ik relevanter dan je nu voor doet komen omdat het eetpatroon van 'de moderne mens' leidt tot een modern maatschappelijk probleem, namelijk overgewicht. Er wordt hevig over gespeculeerd wat de redenen kunnen zijn die eraan ten grondslag liggen, en een van de diagnoses luidt dat we (zonder dat we het doorhebben) meer suikers en ongezonde vetten binnenkrijgen dan we denken. Daarom gaf ik dat voorbeeld van een Liga Milkbreak. Het probleem zit niet in die liga, maar in de liga én het sapje én de slavink én het snoepje én de kaas op brood. Anyhow, ik vind het een vrij beredeneerd en genuanceerd verhaal.
pi_88539826
Sorry TF, maar ik begrijp er niks van. Niemand heeft gezegd dat zij snoep stelselmatig zal verbieden. Ikzelf heb wel gezegd dat dat wat mij betreft nu nog niet hoeft.
Maar ik heb ook gezegd dat ik vroeger elke dag 1 snoep mocht uitkiezen en dat ik daar goede herinneringen aan heb.
Ik heb echt het gevoel dat je de discussie niet goed gelezen hebt.

Bovendien vind ik het jammer dat mensen zich aangevallen voelen of bang gemaakt voelen door een discussie terwijl het maar een gesprek is tussen een aantal mensen.
Dat moet toch kunnen, je kunt eruit halen wat je wil, maar nu lijkt het alsof dit soort gesprekken niet gevoerd mogen worden omdat andere mensen er bang van worden.
dan kunnen we wel met zijn allen naar de buren gaan maar daar is alles zo zijig. Ik vind het fijn om te horen wat een ander te zeggen heeft.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:40:45 #261
12913 GreatWhiteSilence
pi_88540014
Mijn man kijkt dat programma vaak, Keuringsdienst van Waarde, en ik pik dus ook het een en ander mee.

Ik heb ooit wel eens een interessante stelregel gehoord, die kan helpen in deze tijd: 'Eet niets dat jouw (over)grootmoeder niet zou herkennen.' Best een handig regeltje... :D
pi_88540161
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:16 schreef Sugarsnap het volgende:
We proberen Bram wel overal in te betrekken, hebben het regelmatig over zijn broertje of zusje, hij gaat gewoon mee naar de verloskundige, enz. Op het kdv laten ze hem ook lekker met de allerkleinsten spelen. Volgens de meiden is hij zo voorzichtig en lief voor ze.
Vind je het ook spannend hoe hij straks met de baby om zal gaan? Het blijft een groot raadsel. We hadden Ivan pas mee op kraambezoek en hij was ontzettend lief voor de baby daar. Dat deed me erg deugd.

Tegelijkertijd had ik het volstrekt begrijpelijk gevonden als hij roekelozer was geweest. Hij is nog niet oud genoeg om te begrijpen dat hij mij met bepaalde dingen pijn doet, dus waarom zou hij wel begrijpen dat hij voorzichtig moet doen met een baby? Van honden zeggen ze dat ze onbewust en als vanzelfsprekend voorzichtiger omgaan met jongere honden. Ik vraag me wel eens af of dat bij mensen net zo werkt. Als ik de dreumes- en peuterverhalen her en der mag geloven is die theorie niet houdbaar. :+
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:46:08 #263
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88540218
Het gaat niet alleen om de discussie nu en of ik die wel of niet goed gelezen heb.
Je zegt dat je niet bij de buren wil met dit topic omdat het daar zo zijig is..nou ja ik heb het gevoel dat er hier een hele club moeder is die het vreselijk met elkaar eens is en dat komt minstens zo zijig over.
Ik zeg niet dat de voedseldiscussie niet relevant is, het is voornamelijk de toon waarop die discussie gevoerd wordt.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:50:32 #264
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88540366
Nu moet ik denken aan mijn compleet ver-Alzheimerde oma :'(
Haar hele leven maakte ze zich druk om haar uiterlijk en figuur, ijdeltuit dat ze was. In tijden van crisis beknibbelen op de boodschappen want ja, een dame moet er toch modieus bij blijven lopen.
En nu is ze volledig de weg kwijt, heeft al haar passies en interesses moeten opgeven en vreet en snoept ze zich een slag in de rondte :P

Ik heb de hele voedseldiscussie gelezen en moest er flink van zuchten.
Maar nog harder moest ik zuchten van het filmpje, echt zo sneu :{

Je zou willen zeggen: iedereen heeft het beste voor met z'n kind. Wat "het beste" is daar verschillen de meningen over en dat zal ook altijd zo blijven.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik zielsgelukkig ben sinds ik vorige week de koemelk-vrije krentenbollen heb ontdekt voor Toby :Y)
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:52:46 #265
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88540456
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind je het ook spannend hoe hij straks met de baby om zal gaan? Het blijft een groot raadsel. We hadden Ivan pas mee op kraambezoek en hij was ontzettend lief voor de baby daar. Dat deed me erg deugd.

Tegelijkertijd had ik het volstrekt begrijpelijk gevonden als hij roekelozer was geweest. Hij is nog niet oud genoeg om te begrijpen dat hij mij met bepaalde dingen pijn doet, dus waarom zou hij wel begrijpen dat hij voorzichtig moet doen met een baby? Van honden zeggen ze dat ze onbewust en als vanzelfsprekend voorzichtiger omgaan met jongere honden. Ik vraag me wel eens af of dat bij mensen net zo werkt. Als ik de dreumes- en peuterverhalen her en der mag geloven is die theorie niet houdbaar. :+
Ik vind het enorm spannend, ben dan ook bang dat hij echt jaloers kan gaan worden. Maar hij schijnt wel door te hebben dat hij voor de wilde stoeispelletjes op dit moment bij papa moet zijn en het rustig tv kijken of boekje lezen bij mij.
Maar er zit natuurlijk wel ruim een half jaar tussen Ivan en Bram, dat kan ook wel een beetje verschil maken.
Bram is van zichzelf absoluut geen rustig en voorzichtig kindje, juist een roekeloze stuntman. Maar hij schijnt zich bij de baby's echt heel rustig te gedragen, ze kunnen bij hem op de grond liggen spelen en Bram komt dan de weggeworpen knuffels teruggeven.
Ik zou eigenlijk wel eens stiekem een halve dag op het kdv mee willen kijken, gewoon om te zien hoe zich daar staande houdt tussen de echt kleine baby's en de grote peuters. Hij valt echt een beetje tussen wal en schip daar.
pi_88543707
-laat ook maar-

innepin :') :D

En ik was gisteren ineens weg, want Senna bleef maar huilen en voelde erg warm. Uiteindelijk is ze bij ons in bed beland. Nu slaapt ze nog, dadelijk eens zien of ze nog verhoging heeft.

wickie, fijn!

[ Bericht 60% gewijzigd door miss_sly op 10-11-2010 08:37:12 ]
  woensdag 10 november 2010 @ 08:23:45 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88544072
Wickie, wat fijn! :Y
  woensdag 10 november 2010 @ 08:46:36 #268
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88544402
zo, over al dat "gezond" ik ben toen ik uit huis ging 20 kilo aangekomen. Zo ook mijn zussen. Reden? wij zijn met linksomgeroerde yoghurt, gierstsoufflé, en sojabrokken opgevoed oh, en zelfgebakken zuurdesembrood waarmee je na één dag al iemand kon doodgooien.. Nóóit chips, mijn moeder gooide mijn Sint Maarten snoep weg ( :'( ) we kregen enkel water of idd een drupje diksap.
Und jawohl, ál die verboden vruchten, waar je dus niet mee hebt leren omgaan, die zijn er wel gewoon als je "los" mag.

Dus leer ik mijn kinderen om keuzes te maken uit álles wat er nu is. Dat het heerlijk is om op school een kaasbroodje te kopen, maar elke dag niet zo verstandig. voeder ik ze gewoon knakworst en krentebollen (waarvoor ik mijzelf dagelijks sweepslagen geef hoor, don't worry) en krijgen ze ook wel eens yogi mee naar de overblijf.
Wat ik níet doe is eisen dat ze hun bord leeg eten. Als ze na een halve boterham vol zitten mag de rest blijven liggen. Ik heb zelf ook wel eens een dag dat het niet lekker valt, eten. Ze krijgen elke dag twee snoepjes, uit te kiezen uit een royaal gevulde trommel en een koekje, bij de thee (met suiker! *O* ) of ranja. en weet je, ze doseren het eten heel goed nu, weten keuzes te maken en zo hoop ik dat ze later ook bestand zijn tegen het bombardement aan eten wat je buiten opgedrongen wordt.
ook leer ik ze koken, zonder en met pakje. Ik hoef geen halve heiligen af te leveren hoor.
  woensdag 10 november 2010 @ 08:48:27 #269
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88544426
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:46 schreef debuurvrouw het volgende:
zo, over al dat "gezond" ik ben toen ik uit huis ging 20 kilo aangekomen. Zo ook mijn zussen. Reden? wij zijn met linksomgeroerde yoghurt, gierstsoufflé, en sojabrokken opgevoed oh, en zelfgebakken zuurdesembrood waarmee je na één dag al iemand kon doodgooien.. Nóóit chips, mijn moeder gooide mijn Sint Maarten snoep weg ( :'( ) we kregen enkel water of idd een drupje diksap.
Und jawohl, ál die verboden vruchten, waar je dus niet mee hebt leren omgaan, die zijn er wel gewoon als je "los" mag.

Dus leer ik mijn kinderen om keuzes te maken uit álles wat er nu is. Dat het heerlijk is om op school een kaasbroodje te kopen, maar elke dag niet zo verstandig. voeder ik ze gewoon knakworst en krentebollen (waarvoor ik mijzelf dagelijks sweepslagen geef hoor, don't worry) en krijgen ze ook wel eens yogi mee naar de overblijf.
Wat ik níet doe is eisen dat ze hun bord leeg eten. Als ze na een halve boterham vol zitten mag de rest blijven liggen. Ik heb zelf ook wel eens een dag dat het niet lekker valt, eten. Ze krijgen elke dag twee snoepjes, uit te kiezen uit een royaal gevulde trommel en een koekje, bij de thee (met suiker! *O* ) of ranja. en weet je, ze doseren het eten heel goed nu, weten keuzes te maken en zo hoop ik dat ze later ook bestand zijn tegen het bombardement aan eten wat je buiten opgedrongen wordt.
ook leer ik ze koken, zonder en met pakje. Ik hoef geen halve heiligen af te leveren hoor.
slechts een woord hiervoor, AMEN _O_
Al was het bij ons thuis nog niet zo erg, maar met een moeder die altijd op dieet was, waren de lekkere 'ongezonde' dingen schaars.

Hier nog steeds een koortsig ventje, papa blijft nog maar lekker een dagje met hem thuis.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sugarsnap op 10-11-2010 08:53:37 ]
pi_88544492
Wickie wat fijn! O+ :*

Jammer dat de discussie zo eenzijdig opgevat werd, andere meningen waren wat mij betreft zeer welkom :{ De opmerkingen over mishandeling en verwaarlozing waren bedoeld voor de extreem obese peuters in het filmpje. Daarna gingen we verder over gezond eten en o.a. over hoe we misleid worden. Ik denk veel na en lees veel over gezond eten, dat vind ik gewoon leuk en interessant.
Het is hier extra belangrijk om op de inname van voedingsstoffen te letten omdat we vegetarisch eten, Niels (en wij natuurlijk ook) moet wel voldoende ijzer, vitaminen en eiwitten binnenkrijgen en daar zorg je voor door bepaalde voedingsmiddelen te combineren.
Ik ben het eens met de buurvrouw dat je niet moet doorslaan in gezond eten omdat je dan nooit met lekkere dingen om leert gaan, dat heb ik zelf ook zo ervaren. Hoe daar thuis bij Oeke mee om werd gegaan zie ik wel zitten: iedere dag wat lekkers uitkiezen na schooltijd en dan bijvoorbeeld in het weekend een bakje chips.
Aan de andere kant is het wel belangrijk om te beseffen dat ons Westerse eetpatroon bizar veel afwijkt van wat eigenlijk gezonde voeding is voor de mens. Al zou ik niet vertrouwen op wat mijn oma at, dan heb ik volgende week dichtgeslibde aderen :+

Kiekeboe!
pi_88544595
Mee eens boor, buuf, maar onze kinvderen in dit topic zijn nog geen twee. Misschien dat dan de insteek nog een tikje anders is?
pi_88544664
Voor sommigen, en voor anderen niet. Het lijkt wel alsof het mishandeling is als je de eerste jaren rustig op wil bouwen.
pi_88544730
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 23:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
nee, ik was niet bezorgd, vroeg me gewoon af of het mocht. Driekus wil weinig anders dan water, ik weet dat er veel suiker in sap zit, dan is het toch niet raar om je af te vragen wat vers sap bevat?
Tis maar net hoe je de discussie wilt lezen.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:07:46 #274
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88544734
nou, bij mijn oudste was ik ook zo'n rijstewafel freak.tot ik merkte dat hij al op de peuterzaal zijn vriendjes uitzocht op snoepjespotentie. :') Tuurlijk geef je gezonde voeding, tuurlijk ga je niet gelijk handen vol snoep uitdelen.

Maar van de rel raken van een verdwaalde krentebol of een glaasje sinaasappelsap? Ik bedoel, als het nou cola was... Ik denk dat je met dat hele strikte, nee mijn kind mág dat niet ook al bij jonge kinderen verboden vruchten maakt.

Door het zo nu en dan toe te staan, er samen van te genieten, gaat de angel er een beetje uit. Uiteraard is de basisvoeding gewoon gezond. Maar de extra's moet je je kinderen óók leren.
Het lijkt hier soms wel een wedstrijd "meest verantwoorde ouder" :@ en dat voelt soms erg denigrerend. Iedereen heeft het allerbeste met zijn kind voor. Sommigen zijn slecht geinformeerd. En elkaar informeren is goed. Maar op de rem staan bij doorslaan ook. ;)
  woensdag 10 november 2010 @ 09:15:58 #275
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88544894
ben ik het niet met je eens, Miss. Tuurlijk mag je het de eerste jaren rustig aan doen. Ik heb er ook voor gekozen om Bram in zijn eerste jaar geen snoep of zoetigheid (suiker) te geven. Pas na zijn eerste verjaardag ben ik soepeler erin geworden. Maar het kwam op mij best veroordelend over. Ik zal eens een schema neerzetten wat Bram nu op een dag krijgt:

's ochtends:
Boterham (volkoren, soms wit) met pindakaas of jam en soms hagelslag en ong 100 cc yoghurtdrink (varierend van goedkope yoghi tot optimel drink)
Tussendoor:
1-2 stuks fruit, het liefst mandarijnen, banaan, appel of druiven
Lunch:
2 boterhammen met hetzelfde beleg als 's ochtends. Als ik vleeswaren of kaas op zijn brood doe, eet hij alleen dat op en laat het brood liggen.
Tussendoor:
rozijntjes/koekje/stukje cake (zelfgemaakt)/lange vinger/ in het weekend soms nibbit
's avonds:
Hij eet met de pot mee, dat is 3 x per week aardappels, groente, vlees en zeker 1 x pasta/rijst. Ook eten we 1x per week friet, tot voor kort kreeg hij iets anders, sinds een maand ongeveer eet hij een paar patatjes mee en een frikandelletje.
Als toetje krijgt hij yoghurt/vla.

Als drinken staat er altijd een beker/tuitbeker met ranja klaar (sterk verdund) en 's avonds voor hij naar bed gaat, krijgt hij nog weer ong 100 cc yoghurtdrink.

En toch weegt onze beer ruim 14 kilo bij 84 cm...
pi_88544925
Maar tot de tijd dat hij er mee in aanraking gaat komen door vriendjes, de peutertijd of later, ben ik niet van plan hem zelf snoep aan te gaan bieden om te voorkomen dat hij het als verboden vruchten gaat zien. Als ik het hem nu niet aanbied, kent hij het niet en mist hij het ook niet.
Hij wordt nu nog helemaal hyper van af en toe druifjes en rozijntjes: "prop prop prop".
pi_88545010
Sugarsnap, Merel is ook stevig (spekkies :P). Maar Sara was dat ook, en toen ze de lengte in schoot (bij 3 en 4 jaar) ging dat er echt vanaf. Nu is ze een spriet!
Merer wordt volgende maand 2, ze is 81 cm lang en weegt 11,5 kilo. Maar ik maak me juist niet druk omdat ik weet dat ze gezond eet en genoeg beweegt. Meer dan dat kun je niet doen. En als ik zo zie wat Bram eet, dan lijkt me dat toch heel netjes?
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 10 november 2010 @ 09:22:12 #278
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88545028
ja, ik heb ze ook geen snoep gegeven hoor. Nergens voor nodig. Maar mijn schoonmoeder wel. En dat mocht gewoon van mij! Gingen we gewoon iets minder vaak naar oma toe. :+

Maar zonder dollen, het gaat denk ik om hoe rigide je ermee omgaat. Dus ook hoe je reageert als anderen iets aan je kind geven. En dan heb ik het niet over slokjes bier en hapje advocaat of een pinda aan een klein kind.
Maar ook dat je gerust een snoepje kunt aannemen, maar bijvoorbeeld zeggen"je hebt zopas ook al een koekje op, dan bewaren we het snoepje voor morgen." kind leert doseren, de gever leert dat ook jij geen stress, kind dus ook niet, iedereen gelukkig.

en ja, ik was echt een hele extreme rijstwafelfreak in den beginne. :P
  woensdag 10 november 2010 @ 09:24:26 #279
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88545068
ik durf het bijna niet meer te vragen Sugarsnap, maar waarom standaard yoghurtdrink? Hier drinken ze dat alleen op zon en feestdagen, vanwege vet en suiker. (en omdat ik een zoetstofobsessie heb :') ik heb ook zo mijn hangups. :+
pi_88545199
Mijn kind weegt ergens rond de 13 kilo maar ik kan zijn ribben tellen. Ik heb geen idee wat veel is of wat niet op deze leeftijd.
Ik let eigenlijk niet heel erg op wat hij eet. Thuis (mijn ouders) hebben we nooit chips of zo in huis en altijd alleen maar droge biscuitjes, dus daar valt niet veel te halen. _O-
Bij de andere oma krijgt hij weleens een koekje maar die heeft altijd chocola en dat mag hij niet van mij. Niet eens echt om de suiker maar meer om de teringzooi die het daarna is. Maar ja, het is natuurlijk moeilijker als we er niet bij zijn. Maar zolang hij niks krijgt wat gevaarlijk is voor hem kan het weinig kwaad voor een keer denk ik dan maar. Hij is een beetje als de gelaarsde kat uit Shrek, hoeft bij een ander maar lief met zijn ogen te knipperen en ze zijn om.
pi_88545296
Jee... ik ga een hele nacht slapen en ik kom terug...gaat het nog steeds over hetzelfde onderwerp. Ik heb er niet echt meer iets aan toe te voegen.

Moest gisteravond zo lachen om mijn smurfje. Ik bracht haar naar bed en toen ik de kamer verliet zwaaide ze en riep ze DOEI!

En nu is DOEI helemaal hip.

Ze heeft vandaag DOEI geroepen tegen haar bedje, tegen haar papa, tegen de poezen en tegen mij. En dan dat zwaaiende handje erbij :')
pi_88545374
Ik vraag me hetzelfde af Sugarsnap, ik snap niet zo goed waarom je limonade sterk verdund maar wel yoghurtdrank met veel suiker geeft ;) en zoetstoffen durf ik zelf ook niet te geven nog

Isabeau! O+ Ik blijf maar aan het "wow"-en over jouw taalontwikkeling!! "Doei" en "hoi" _O_

Heej! Niels "zegt" "kiekeboe" tegen jullie hoorrrr :P ;)
pi_88545411
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef Sorbootje het volgende:
Jee... ik ga een hele nacht slapen en ik kom terug...gaat het nog steeds over hetzelfde onderwerp. Ik heb er niet echt meer iets aan toe te voegen.

Moest gisteravond zo lachen om mijn smurfje. Ik bracht haar naar bed en toen ik de kamer verliet zwaaide ze en riep ze DOEI!

Ze heeft vandaag DOEI geroepen tegen haar bedje, tegen haar papa, tegen de poezen en tegen mij. En dan dat zwaaiende handje erbij :')
Ow wat lief O+ doei

mijn kind zegt houdoe :{w brabander
pi_88545440
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:07 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, bij mijn oudste was ik ook zo'n rijstewafel freak.tot ik merkte dat hij al op de peuterzaal zijn vriendjes uitzocht op snoepjespotentie. :') Tuurlijk geef je gezonde voeding, tuurlijk ga je niet gelijk handen vol snoep uitdelen.

Maar van de rel raken van een verdwaalde krentebol of een glaasje sinaasappelsap? Ik bedoel, als het nou cola was... Ik denk dat je met dat hele strikte, nee mijn kind mág dat niet ook al bij jonge kinderen verboden vruchten maakt.

Door het zo nu en dan toe te staan, er samen van te genieten, gaat de angel er een beetje uit. Uiteraard is de basisvoeding gewoon gezond. Maar de extra's moet je je kinderen óók leren.
Het lijkt hier soms wel een wedstrijd "meest verantwoorde ouder" :@ en dat voelt soms erg denigrerend. Iedereen heeft het allerbeste met zijn kind voor. Sommigen zijn slecht geinformeerd. En elkaar informeren is goed. Maar op de rem staan bij doorslaan ook. ;)
Komt die verdraaide krentenbol weer aan. Dat was ik en Senna was 8 maanden en we hadden andere afspraken. Klaar met die krentenbol, please.

Ik vind niet dat ik rigide ben, en zelfs al zou ik dat in de ogen van anderen wel zijn, dan hoeft dat toch veroordeeld te worden? net zo min als de mensen veroordeeld hoeven te worden die het anders doen?

Zien jullie, verkondigers van meer vrijheid en lossere teugels, nou echt niet dat jullie nu net zo hard bezig zijn om andere te veroordelen als dat jullie zelf niet veroordeeld willen worden :?

Ik ga me niet verdedigen met lijstjes en gevallen dat ik met de hand over mijn te strenge hart streek en Senna wel wat lekkers-dat-van-mij-nog-niet-hoeft gegeten heeft.

Sorbootje, wat leuk! Ik vond de Hoi waarmee ze je begroet 's morgens ook zo leuk O+
pi_88545462
Dat filmpje van NIels O+
  woensdag 10 november 2010 @ 09:42:56 #286
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88545529
Buuv, wil je met me trouwen? Een rijstwafelfreak... _O-

Ik ben blij dat ik, na mijn knuppel in het hoenderhok (ok, misschien niet het meest genuanceerde dat ik de afgelopen dagen heb gedaan), kan constateren dat ook anderen nu voor hun mening durven uit te komen. Maar soms kun je zó opgaan in je eigen overtuiging, dat het bijna voelt alsof je een missionarissendrang hebt om anderen ook te overtuigen. Terwijl een ander misschien ook wel goede ideeën heeft.

Verder gaat het hier een beetje zoals bij Sugarsnap. En Morris zit zo rond de 90 cm met 12,5 kilo, dus ik vind het ook wel prima.
pi_88545577
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef Sorbootje het volgende:

:D
Merel zegt ook doei, en soms vergist ze zich en zegt ze dioe O+
Sara
Merel
Ukje
pi_88545587
Gaan er nog mensen met hun dreumessen naar een sinterklaasintocht? Ik zit nog te twijfelen. Hij snapt er niks van maar ja, het is wel weer leuk met andere kindjes en zo. En een beetje bonding met onze nieuwe woonplaats, leek me ook niet weg.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:47:47 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88545662
Wij gaan niet. Idd snappen ze er nog niks van. Zelfs voor Sasha speelt het nog niet echt, dus voor Oscar al helemaal niet.
We gaan wel naar het Sinterklaasfeest bij F. op zijn werk, maar dat is wat minder massaal enzo.

Ik ben zelf sws niet zo'n fan van dat soort dingen met mensen rijendik etc. In de kou. Voor die kleintjes allemaal behoorlijk intimiderend enzo.
pi_88545663
Ja, wij gaan wel. Niels snapt het natuurlijk nog niet, maar ik vind het zelf zo leuk :P Ik hou van de Sinterklaassfeer O+
We gaan ook naar het Sinterklaasfeest op mijn man's werk, maar voor mijn gevoel is dat juist massaler, omdat hij dan los loopt tussen de andere mensen, ipv dat hij bij mij in de doek zit.
pi_88545680
Ik weet het nog neit, Estrys. Denk er wel over, maar dat is hier in Amsterdam zondag en dan moet schaap weg naar Finland voor de week. En het is wel leuker om het met drieen te doen, lijkt me. Dus ik denk dat we dit jaar maar gewoon overslaan.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:48:44 #292
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88545697
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:44 schreef Estrys het volgende:
Gaan er nog mensen met hun dreumessen naar een sinterklaasintocht? Ik zit nog te twijfelen. Hij snapt er niks van maar ja, het is wel weer leuk met andere kindjes en zo. En een beetje bonding met onze nieuwe woonplaats, leek me ook niet weg.
Ik niet, maar Anna vond het toen ze 1 was wel erg leuk om te zien. Ik weet niet hoe Morris erop zou reageren.
Ik doe het nu niet omdat Anna anders echt niet meer ophoudt met zeuren over waar Klaasje zich op dat moment van de dag bevindt.

En Miss_Sly, het gaat niet om jouw krentenbol specifiek. Zie de krentenbol maar als symbool voor de hele discussie.

En ik heb niemand veroordeeld over het al dan niet gezond voeden van de kinderen. Ik heb me alleen bijzonder gestoord aan de zendingsdrang die er steeds van uit gaat.
Als ik hier steeds maar weer zou komen verkondigen hoe geweldig het was toen Morris zijn eerste frikandel speciaal naar binnen schoof en dat ik nooooit had verwacht dat ie daar zó van zou genieten, zouden anderen ook gek worden van mij.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:49:17 #293
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88545712
Idd, de yoghurtdrink komt een beetje raar over, maar dat is omdat meneer hier verder alle andere vormen van zuivel (melk/karnemelk/zelfs met ranja of diksap of peutermelk) weigert. En om dat een beetje te compenseren dan maar ranja sterk verdund of thee. Water weigert hij ook.

Ik denk dat we zondag gaan kijken of er een intocht in de buurt is. Vind vooral de sfeer altijd heel leuk.
pi_88545814
Sugarsnap, en yoghurt of zoiets? Mijn oudste drinkt ook geen melk (die stopte ermee toen ze 8 maanden was, vertikte het en nu gruwelt ze er nog van). Zij krijgt een bakje yoghurt en soms 's morgens yoghurt met muesli o.i.d.

Wij gaan hier in de straat wel even kijken, daar komt Sint altijd langs. Is niet zo druk (gaat gewoon de wijk door). In de stad doen we niet, te druk voor Merel.
Sara
Merel
Ukje
pi_88545816
Ik zie nu wel dat het een beetje een vervelende tijd is. 13:30 uur -O- Dan slaapt meneer. Ik zal eens vragen of hij ook op het kdv komt. Mijn moeder heeft wel het plan opgevat om in iedere winkel waar het kan de schoen te gaan zetten met Seb :') Dat is echt mijn moeder, als iets gratis is dan wil ze het wel.
pi_88545840
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:48 schreef Memmel het volgende:

[..]

Ik niet, maar Anna vond het toen ze 1 was wel erg leuk om te zien. Ik weet niet hoe Morris erop zou reageren.
Ik doe het nu niet omdat Anna anders echt niet meer ophoudt met zeuren over waar Klaasje zich op dat moment van de dag bevindt.

En Miss_Sly, het gaat niet om jouw krentenbol specifiek. Zie de krentenbol maar als symbool voor de hele discussie.

En ik heb niemand veroordeeld over het al dan niet gezond voeden van de kinderen. Ik heb me alleen bijzonder gestoord aan de zendingsdrang die er steeds van uit gaat.
Als ik hier steeds maar weer zou komen verkondigen hoe geweldig het was toen Morris zijn eerste frikandel speciaal naar binnen schoof en dat ik nooooit had verwacht dat ie daar zó van zou genieten, zouden anderen ook gek worden van mij.
Nou ja, met de binnenkomer "gewauwel" maak je wel een negatieve statement, zou je kunnen zeggen :')

Ik zie de zendingsdrang niet, maar kennelijk is voeding een onderwerp waar niet gewoon over gepraat kan worden.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:02:00 #297
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88546067
Fuente, we gaan het eens proberen! Moet zeggen dat het op dit moment ook vooral gemakzucht is :@ , maar over een week of 3 heb ik verlof en wat meer tijd 's ochtends
pi_88546316
Ik wilde wel bij de intocht gaan kijken maar het ziet er naar uit dat we niet kunnen dan.
De buren hier huren met zn allen altijd een sinterklaas maar ik weet nog niet helemaal wat we daarmee doen. Op zich is het heel leuk enzo maar t is wel zo'n gebeuren waarbij kind dan bij sint op schoot moet en zulks. Ze is niet altijd zo gezellig met vreemden zeg maar :') dus ik weet nog niet of ik het nodig vindt om dat op te zoeken, misschien handiger als we eea wat beter uit kunnen leggen ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88546411
Niels, wat ben je toch een scheetje. Heerlijk!

En Sorbootje, wat lief, Doei! O+

En Buurvrouw, hate to say it, maar mijn opvoeding was als hoe jij het nu aanpakt met je kinderen, en toen ik op kamers ging heb ik me ongans gevroten. Tot een paar jaar geleden zelfs. Avondeten met zakken chips en ontbijten met zakken drop.
Ik was zo'n gelukkige twintiger die alles kon eten zonder ook maar een grammetje vet extra.
Dat is nu wel anders. :'(

Volgens mij slaat er niemand door in een te gezond of te ongezond eetpatroon hier. Tenzij nadenken over wat je erin schuift al doorslaan is. :{

Wij gaan wel naar de intocht, vorig jaar ook geweest en Ko vond het machtig mooi!
  woensdag 10 november 2010 @ 10:44:31 #300
12913 GreatWhiteSilence
pi_88547361
Hier hoop ik wel naar de intocht te gaan, maar dat komt omdat ik de sinterklaas persoonlijk ken. Ik heb hem al tijden niet meer gezien, de laatste keer was ik zwanger. Maar ik beschouw hem nog steeds als een goede vriend en zou hem graag kennis laten maken met Annicka. :)

En we gaan naar het sinterklaasfeest van opa's werk, omdat ik weet dat hij zijn kleindochter wil showen... :D
pi_88547409
Niels O+ kiekeboe :D

Ik wil eigenlijk wel even naar de intocht, er is hier vlak bij een maar die dag kan ik niet.. Een week eerder is het in de stad, maar dat vind ik eigenlijk weer te druk. Nog even verder twijfelen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')