abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88535568
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef Memmel het volgende:
Worden jullie nou nooit eens moe van dat geneuzel over wat je kleine wel of niet binnen krijgt?
O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:19:15 #202
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88535580
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Haha. Gisteren kwam je ook al zo lekker uit de hoek ^O^
Ik? Waar dan?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:19:53 #203
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88535610
Wat ikzelf altijd geef als tussendoortje, zijn pijnboompitten, of rozijnen. Maar vaak komt Annicka gewoon met een banaan/peer/mandarijn aanlopen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef Memmel het volgende:
Worden jullie nou nooit eens moe van dat geneuzel over wat je kleine wel of niet binnen krijgt?
Ik heb daar geen last van eigenlijk, ik vind het juist wel interessant om te horen/lezen. Het is toch een van de belangrijkere dingen in het leven van een kind van 1-2 jaar. Er zijn niet zoveel andere dingen om over te hebben... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88535612
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:19 schreef Memmel het volgende:

[..]

Ik? Waar dan?
In de SC. Je had je post vrij snel weer verwijderd, maar ik had hem wel gelezen :P .
pi_88535661
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 22:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Haha. Gisteren kwam je ook al zo lekker uit de hoek ^O^
Tja uhhh het is toch zo?? Elke keer hetzelfde gewauwel. Doe lekker wat je zelf fijn vindt. Ik rep er geen woord over want dan ben ik in de ogen van sommigen een ontaarde/slechte moeder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88535686
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

Tja uhhh het is toch zo?? Elke keer hetzelfde gewauwel. Doe lekker wat je zelf fijn vindt. Ik rep er geen woord over want dan ben ik in de ogen van sommigen een ontaarde/slechte moeder.
Ik voel me niet aangesproken hoor. Ik moet gewoon lachen om die reactie.
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:22:15 #207
12913 GreatWhiteSilence
pi_88535734
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

Maar hoe moet je anders op ideeën komen als je het er niet over hebt? Daar heb je toch juist een forum voor? ;)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88535759
ik denk dat t vooral gaat om de manier waarop
pi_88535770
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef Memmel het volgende:
_O- Blijkbaar niet, anders zou het niet steeds opkomen.

Wel lastig lijkt me om steeds het gevoel te hebben dat anderen je een ontaarde moeder vinden. ;(
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:24:19 #210
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88535830
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:23 schreef oeke het volgende:

[..]

_O- Blijkbaar niet, anders zou het niet steeds opkomen.

Wel lastig lijkt me om steeds het gevoel te hebben dat anderen je een ontaarde moeder vinden. ;(
Ja da's echt niet leuk. Vooral ook omdat het zo waar is... ;(
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:26:05 #211
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_88535916
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:24 schreef Memmel het volgende:

[..]

Ja da's echt niet leuk. Vooral ook omdat het zo waar is... ;(
Precies. Krentenbollen mensen! Ze geeft haar kind krentenbollen! Die zijn net zo evil als Intertoys. Het is een waar Sodom en Gommora bij Vicky thuis. Echt!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_88535960
Oh arme Memmel. Zullen we dan gauw eens meeten? Dan kan Ko je een aai over je bol geven. O+
pi_88535963
Als je aangeeft blij te zijn dat je kind geen brood eet maat wel een krentenbol krijg je te horen: das nie goed, daar zit te veel suiker in.
Uhh in pyjamapapjes zit ook suiker maar daar wordt geen woord over gerept..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:27:06 #214
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88535981
Ik heb ook een beetje een vervelend gevoel overgehouden aan deze discussie. Ik durf nu ook niet meer te zeggen wat Bram op een dag krijgt en dat hij aan de zware kant is. Dat ik zelf ook overgewicht heb, werkt nu natuurlijk ook niet mee.
pi_88536027
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 22:26 schreef m@x het volgende:

[..]

Precies. Krentenbollen mensen! Ze geeft haar kind krentenbollen! Die zijn net zo evil als Intertoys. Het is een waar Sodom en Gommora bij Vicky thuis. Echt!
Ja maar Tess is the devil in person... _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:29:40 #216
12913 GreatWhiteSilence
pi_88536126
Annicka krijgt zaterdagochtend standaard een krentenbol als ontbijt, omdat we de deur uit moeten om te gymen. En ik heb geen zin om een uur eerder mijn bed uit te moeten om haar op een normale manier te laten ontbijten. Het is een zaterdag, mensen... :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:29:50 #217
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88536138
Leuk Oeke, maar dan krijgt ie wel een krentenbol en gewone karvam hoor :P

Kijk, ik heb zelf ook flink overgewicht, maar dat is aan mijzelf te wijt
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:30:12 #218
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88536157
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:26 schreef Vicky het volgende:
Als je aangeeft blij te zijn dat je kind geen brood eet maat wel een krentenbol krijg je te horen: das nie goed, daar zit te veel suiker in.
idd Vicky, ik ben al blij als ik er 's morgens een krentenbol of plakje peperkoek in krijg.... maar dat zal dan ook wel weer niet goed zijn.

Of dat hij 's ochtends en 's avonds ong 100 cc yoghurtdrink (yoghi ofzo) krijgt omdat hij alle andere soorten zuivel weigert...
pi_88536158
Ik wil nog wel even zeggen dat het echt niet mijn bedoeling is om mensen af te kammen die hun kinderen snoep geven of wat dan ook, echt niet! Ik heb het (als ik het over mishandeling heb) dus echt over veel, veel veeeeeeeeeee!! te zware kinderen.
Echt!
En mijn kinderen eten ook echt wel eens snoep, en krentebollen :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:30:56 #220
12913 GreatWhiteSilence
pi_88536206
Ow, ik zit er wel aan te denken om zelf krentenbollen te gaan maken, van volkoren meel. Dan zijn die dingen gezonder, toch? :? :D
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:31:37 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88536246
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:27 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik heb ook een beetje een vervelend gevoel overgehouden aan deze discussie. Ik durf nu ook niet meer te zeggen wat Bram op een dag krijgt en dat hij aan de zware kant is. Dat ik zelf ook overgewicht heb, werkt nu natuurlijk ook niet mee.
Ik ben zelf ook te zwaar, maar mijn kinderen zijn helemaal prima. Bij Sasha kan je zelfs zijn ribbetjes tellen. (En nee, dat is niet bewust, dat is omdat we gewoon maar wat doen hier zonder vooraf beredeneerde ideeen.)

Ik doe ook niet mee aan deze discussie omdat, naar mijn mening, alles zo vreselijk rigide verkondigd wordt dat ik het gevoel heb dat je verguisd wordt als je aangeeft dat jouw kind limonade drinkt of idd eens een keer een krentenbol eet.

Het wordt allemaal zo zwart-wit gebracht met dan wel erbij 'iedereen moet doen wat hij/zij goed acht, maar ik doe het zo want zo voelt het voor ons het beste' als disclaimer dat er over een ander geen oordeel geveld wordt, maar toch voelt het wel alsof je het heel slecht aan pakt als je het niet op de hier heersende manier aan pakt. Het koor klinkt aardig eenstemmig en dat is best 'intimiderend' zeg maar. Dat is ietwat gechargeerd gesteld, maar ik weet ook niet heel goed hoe ik het anders moet aanduiden.

Ik snap trouwens ook wel wat Oeke zegt hoor, dat het interessant is om erover te praten en te denken, maar ik snap Memmel's reactie ook wel, want het gaat er wel echt heel vaak over. :Y :@
Maar goed, ook dat is een persoonlijke voorkeur. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 09-11-2010 22:40:02 ]
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:32:14 #222
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88536287
Gatver GWS.

Ik kan mijn post niet meer editten?

Enniewee, dat heb ik dus aan mijzelf te wijten en niet aan wat mijn ouders me hebben bijgebracht.
Zolang het spul hier nog harder in de lengte groeit dan in de breedte, vind ik het prima.
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:33:26 #223
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88536352
idd, mijn eigen overgewicht is helemaal aan mezelf te wijten, maar dat Bram alleen al op de flesvoeding (gewoon normale friso) in het eerste half jaar als kool groeide, wordt niet eens naar gekeken
pi_88536363
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:29 schreef Memmel het volgende:
Leuk Oeke, maar dan krijgt ie wel een krentenbol en gewone karvam hoor :P
Ik neem wel wat mee. :{w
pi_88536365
Met moedermelk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:34:05 #226
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88536384
Gaat het toch weer over eten.
Met eten is het net als met sexen: je kan het beter doen dan erover lullen.
pi_88536570
Jammer wel dat het er na zo'n gesprek zo neerbuigend gedaan moet worden. Alsof wij allemaal zulke omhooggevallen moeders zijn. Daar voel ik me erg schijnheilig door, hoor.
Iedereen geeft duidelijk aan dat het om hun persoonlijke situaties gaat. Bovendien zie ik niet wat er mis is met je ergens in willen verdiepen. Of het nu eten is of ANTM.
pi_88536582
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:26 schreef Vicky het volgende:
Ik geef geen pyjamapapjes. Maar hey, ik ben rigide.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:38:31 #229
12913 GreatWhiteSilence
pi_88536637
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik word bijkans al misselijk van het woord 'papje' :X . En Annicka denkt er gelukkig hetzelfde over... :@
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:39:38 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88536699
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:37 schreef oeke het volgende:
Jammer wel dat het er na zo'n gesprek zo neerbuigend gedaan moet worden. Alsof wij allemaal zulke omhooggevallen moeders zijn. Daar voel ik me erg schijnheilig door, hoor.
Iedereen geeft duidelijk aan dat het om hun persoonlijke situaties gaat. Bovendien zie ik niet wat er mis is met je ergens in willen verdiepen. Of het nu eten is of ANTM.
Dat probeerde ik met mijn reactie idd ook een beetje tegen te gaan, want zoals gezegd, ook ik heb moeite met hoe dingen hier soms gebracht en gesteld worden, alleen ik denk niet dat de botte bijl de manier is om dat eens ter sprake te stellen. ;)
pi_88536721
quote:
Ik zei vanavond tegen P. dat we misschien ook een papje moeten geven. Maar het mocht niet van hem. Moeilijke vaders. :{w
pi_88536787
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:39 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik zei vanavond tegen P. dat we misschien ook een papje moeten geven. Maar het mocht niet van hem. Moeilijke vaders. :{w
Ik begin een beetje fan te worden van P. Die maffe kledingcombinaties, zijn weerzin tegen auto's, en nu mag Ko ookal geen papje!
pi_88536842
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:39 schreef Brighteyes het volgende:
Dat probeerde ik met mijn reactie idd ook een beetje tegen te gaan, want zoals gezegd, ook ik heb moeite met hoe dingen hier soms gebracht en gesteld worden, alleen ik denk niet dat de botte bijl de manier is om dat eens ter sprake te stellen. ;)
Dat snap ik. :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:42:51 #234
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88536893
quote:

[..]

Ik las Frigide. Sorry.

Oeke, voel je zeker niet aangesproken hoor!

Ik vind degenen die volledig voor gezond gaan niet omhooggevallen en degenen die voor anders gaan niet ontaard. Maar er ontstaat al snel een controverse tussen gezond en, dus, niet gezond. En daarmee wordt soms gesuggereerd dat als het niet 100% ok is, je niet goed voor je kind zou zorgen. En als dát gezegd wordt, volgt vaak de mededeling: 'oh maar mijn kind krijgt ook wel eens een koekje hoor en water met een druppie diksap!' En dan denk ik: ....laat maar.
pi_88536900
he, zit ik nou een compleet andere discussie te lezen ofzo ? Het ging mij om de kinderen die echt veel en veel te zwaar zijn, niet om wie wel of geen goede moeder is. Driekus eet ook krentebollen als dat zo uitkomt en ik geef ook knijpfruit omdat dat handig is, dat maakt me toch geen slechte moeder?
Echt, ik snap er niets van.
Oja en dat je noten moet malen snap ik, ik dacht alleen dat het dan nog niet mocht
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:43:23 #236
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88536928
BE, nu je toch hier bent, zou je Bram in de OP wil zetten?
31 maart 2009, Bram Teunis George
pi_88537088
Ik wil alleen maar even aan de discussie toevoegen dat ik het belachelijk vind dat miss sly zegt dat ze niet slank is, en nóg belachelijker dat BE zegt dat ze dik is.

Leugens! Grove leugens!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:46:30 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88537091
Gedaan! En nu naar bed! :W
pi_88537154
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin een beetje fan te worden van P. Die maffe kledingcombinaties, zijn weerzin tegen auto's, en nu mag Ko ookal geen papje!
Om het nog vager te maken, Ko kreeg voor het slapen gaan wel een boterham met pindakaas en een glas rijstemelk. :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:42 schreef mefke79 het volgende:
he, zit ik nou een compleet andere discussie te lezen ofzo ? Het ging mij om de kinderen die echt veel en veel te zwaar zijn, niet om wie wel of geen goede moeder is. Driekus eet ook krentebollen als dat zo uitkomt en ik geef ook knijpfruit omdat dat handig is, dat maakt me toch geen slechte moeder?
Echt, ik snap er niets van.
Oja en dat je noten moet malen snap ik, ik dacht alleen dat het dan nog niet mocht
Ja dat, volgens mij lopen hier geen dreumesjes rond van 40 kilo! :Y)
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:42 schreef Memmel het volgende:
Ik vind degenen die volledig voor gezond gaan niet omhooggevallen en degenen die voor anders gaan niet ontaard. Maar er ontstaat al snel een controverse tussen gezond en, dus, niet gezond. En daarmee wordt soms gesuggereerd dat als het niet 100% ok is, je niet goed voor je kind zou zorgen. En als dát gezegd wordt, volgt vaak de mededeling: 'oh maar mijn kind krijgt ook wel eens een koekje hoor en water met een druppie diksap!' En dan denk ik: ....laat maar.
Van mij uit gezien ging het gesprek inderdaad over overgewicht en hoe daarmee om te gaan. En van mij uit ging het ook over wat je dan het liefst zou willen., in een ideale wereld zeg maar.
Of dat lukt is een heel andere vraag! ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:47:45 #240
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88537167
Dank je :*

Slaap lekker
pi_88537181
Om even over wat heel anders te praten:

Fok wet bij Mette vanavond.
Loop ik vanmiddag te vertellen dat ze zo lekker geen contact kan maken met je. Is ze de hele avond hardstikke leuk, lief en grappig geweest O+
En natuurlijk ging ze weer de hele tijd aan m'n haar trekken }:|
En daarna braaf naar bed gegaan

Ah... en nu begint ze te huilen... dat is nou jammer zeg..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:50:06 #242
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88537305
Dat is de omgekeerde Fok wet Wickie!
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:51:44 #243
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88537388
Hier dan ook even over iets anders,

Bram heeft naast een wondje en een heel mooi blauw oog, ook een hardnekkige verkoudheid te pakken. Vandaag heeft hij de hele dag koorts gehad en is net eindelijk lekker gaan slapen met een zetpilletje. J. vertelde dat hij vandaag bijna niets heeft gegeten, dus ik heb een bak druiven gekocht toen ik van het werk kwam (avonddienst) en daar heeft hij gelukkig van gesmuld.

Wickie, wat fijn dat ze vanavond zo lief en gezellig was! Hopelijk neemt het een beetje je bezorgdheid weg.
pi_88537563
Ivan is ook verkouden en leek vanavond zijn avondeten te willen laten staan, net als gister. Toen ik hem mij liet voeren kreeg hij langzaamaan interesse in het eten en toen hij weer zelf met lepel mocht eten was er geen houden meer aan. Ik vind het maar maf!
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:56:19 #245
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88537660
Hier schijnt er vandaag echt helemaal niets in te gaan, zelfs een koekje ( :X ) ging er vanmiddag niet eens in.

Maar gelukkig kan hij het lijden...
pi_88537684
Klinkt dat even gezellig Wickie! O+
Fijn dat je weer even een heel ander gezichtspunt kunt hebben.

Bram, wat sneu! Beterschap jongen. :*

Hier ook Fokwet, ik geloof dat de 17-weken sprong vandaag was. ;)
Wat moest mijn jongetje huilen en sippen. Ik had echt moeite er goed mee om te gaan, mijn geduld was korter dan zijn huilen. ;(

Ivan, beterschap ook! :*
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:58:08 #247
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88537775
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:56 schreef oeke het volgende:
Hier ook Fokwet, ik geloof dat de 17-weken sprong vandaag was. ;)
Wat moest mijn jongetje huilen en sippen. Ik had echt moeite er goed mee om te gaan, mijn geduld was korter dan zijn huilen. ;(

euhm 17 maanden denk ik? ;)
pi_88537790
En ik wilde alleen maar zeggen dat ik dat tv-programma belachelijk vond ;(
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88537951
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:58 schreef Sugarsnap het volgende:
em 17 maanden denk ik? ;)
Duh, ben geloof ik toch wat van slag. :@
pi_88537977
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:56 schreef Sugarsnap het volgende:
Hier schijnt er vandaag echt helemaal niets in te gaan, zelfs een koekje ( :X ) ging er vanmiddag niet eens in.

Maar gelukkig kan hij het lijden...
Da's het voordeel aan een stevig kind. :7

Mijn schoonmoeder maakte me vanavond nog wel even ongerust door te bellen om te melden dat hij één (!) droge luier had vandaag en te vragen of hij wel genoeg vocht binnenkrijgt. Stom is dat eigenlijk. Ik weet dat het wel goed zit maar daar laat ik me dan toch door van m'n stuk brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')