abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88532456
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:13 schreef miss_sly het volgende:
Daar hoort ook beweging bij, dat klopt. En dat is ook iets dat je nu bij de kleine kinderen zelf in de hand hebt. Als jij gaat wandelen, gaan ze met je mee. En straks kun je ze nog een tijdje op sport doen, omdat jij vindt dat dat goed is. Maar als jij straks een kind hebt dat niet van sport en beweging houdt, maar wel heel erg van lezen, wat doe je dan? Natuurlijk een bepaalde mate van bewegen stimuleren, maar lezen is ook hartstikke goed. Dus dan wordt het oppassen met eten en vooral snoepen, toch?
Ik was echt een magere spriet als kind en ik haatte sporten. Lezen en knutselen, dat deed ik.
We kregen elke dag om 3 uur een snoepje met een kopje thee. Uit een doos waar veel verschillende dingen in zaten. Mocht je zelf kiezen.
Ik zal het heel moeilijk vinden om Ko het sporten voor te leven, ik vind het namelijk nog steeds stom. |:(
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88532471
Ik ben de laatste week al blij als mijn kind eet }:|
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:19:06 #153
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88532505
En ik drink mijn cola op en veeg de mayonaise van mijn kin, kind wordt wakker en zegt: appel?

Nu is al het eten appel, maar dan krijgt ze ook een appel ook... :D En ik snoep mee.

Ik lees dus echt alle etiketten, is hier ook wel echt nodig, en wil dat Beisan ook aanleren. Niet alleen vanwege 'halal' ofzo, maar gewoon omdat 100% vitamine c niet betekent dat het dus meteen hardstikke gezond is :). Hoe vaak de man hier niet thuiskomt met sapje waar goede omegavetten en ook gelatine aan toegevoegd zijn? Eet dan maar wat sardientjes, schat!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:20:38 #154
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532580
Estrys _O- of eigenlijk is het natuurlijk }:|
pi_88532743
Oeh, ik heb hetzelfde oeke, daar maak ik me best wel een beetje druk over. En ik was net zo'n kind, maar dan mollig.

Anorexia is deels erfelijk en deels door milieuomstandigheden bepaald. Men slaat dan vaak door in een zeer streng hongerdieet in combinatie met extreem veel lichaamsbeweging. Het diëten, de honger en het bewegen geven dan een bepaalde verslavende kik.

BE wat eet Oscar netjes met een lepel! O+ ^O^
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88532750
Om een antwoord te geven op je vraag, Mefke: nee, versgeperst sap is heus niet slecht! Ja, er zitten suikers in, fruitsuikers. Het is goed om je ervan bewust te zijn dat fruit zelf gezonder is, want daar zitten ook vezels in. Bovendien staat 1 glas sap zelden gelijk aan 1 stuk fruit, want je hebt best veel fruit nodig voor een behoorlijk glas sap. Dus relatief gezien krijgt je kind er meer suikers mee naar binnen en minder van het gezonde, zeg maar. Daar krijgt je kind geen diabetes van, maar het is beter om er geen gewoonte van te maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88532758
maaruh, hoe zit het nou met verse sinaasappelsap. Kan dat nou wel of niet? Dus dat je het zelf perst zeg maar.
eerst lezen Mefke, dan reageren...die rare updates ook.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88532800
quote:
Hoe vaak de man hier niet thuiskomt met sapje waar goede omegavetten en ook gelatine aan toegevoegd zijn? Eet dan maar wat sardientjes, schat!
Oh, gatver. Dat had je al een keer verteld ja, dat het bij jullie echt lastig is om iets "puurs" te vinden :X
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88532803
BE, dat wou ik nog zeggen ja! Wat een leuk fimpje O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88532843
Thanks Claudia. Ik wil em graag ook wat anders leren dan water en karnemelk. Ik ga morgen maar eens beginnen met thee. Zodat ie ook van de winter wat warms kan drinken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88532892
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:17 schreef oeke het volgende:

Ik was echt een magere spriet als kind en ik haatte sporten. Lezen en knutselen, dat deed ik.
We kregen elke dag om 3 uur een snoepje met een kopje thee. Uit een doos waar veel verschillende dingen in zaten. Mocht je zelf kiezen.
Ik zal het heel moeilijk vinden om Ko het sporten voor te leven, ik vind het namelijk nog steeds stom. |:(
Waarom zou je als je er een gewoonte van maakt om de fiets te pakken als je gaat theeleuten, als je de benenwagen neemt als je gaat winkelen en het leuk vindt om in de tuin bezig te zijn? Actief leven zit niet alleen in fanatiek sporten!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:27:54 #162
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532903
Hier wordt thee met een beetje melk ook erg lekker gevonden. En appelsap aangelengd met een beetje water, of diksap, roosvicee. Wij hebben altijd een 'theemomentje' na het middagslaapje. Dan drink ik zelf ook gezellig een koppie T mee. Vinnik altijd zo knus... O+ O+ *;
pi_88532913
Ik was afwisselend mollig en gewoon/dun, omdat ik echt in groeischeuten groeide zeg maar. Mijn moeder heeft wel aan de dokter gevraagd of ik niet te dik was, of ze op mijn eten moest letten (zonder dat ik daarvan af wist, ik heb nooit gemerkt dat mijn moeder bang was dat ik te dik was ^O^ ), maar die zag meteen hoe beweeglijk was en zei dat het daarom niet zorgelijk was. En hij had gelijk. Ik ben sinds mijn 12e denk ik niet meer mollig geweest. En beweeglijk ben ik altijd gebleven.
pi_88532953
Ik voel me een beetje dom om dit te vragen, maar een verse sapje kan toch wel zo nu en dan (ik drink zelf altijd graag verse appelsap, en lief graag versgeperste sinaasappelsap)?
En diksap, is dat dan eigenlijk ook niet goed?

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met een kind, ik eet meer fruit en pak tegenwoordig ook een rijstenwafel enzo als tussendoortje.
En Mette maak ik echt superblij met een doosje rozijntjes.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88532971
En wij mochten ook 's middags één snoepje bij de thee. En later een chocolaatje bij de "koffie" na het eten.
pi_88532987
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:24 schreef Twinkly het volgende:
Oeh, ik heb hetzelfde oeke, daar maak ik me best wel een beetje druk over. En ik was net zo'n kind, maar dan mollig.
Ja, daar kan ik me ook al druk om maken. Ik hoop maar dat zijn vader hem dat goed 'voorleeft'. Bij mij had het ook te maken met het feit dat we zoveel verhuisden waardoor ik op een leuke sport zat, eraf moest en weer op een nieuwe sport moest. Dat werkte niet echt mee.
Op mijn 15de, na weer een verhuizing, heb ik gewoon alle clubjes, ook muziek, geweigerd. Ik kon het gewoon niet meer, denk ik.
Dus we gaan gewoon niet teveel verhuizen en dan doen we Ko op atletiek. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88533020
Ik typ echt te langzaam, zie inmiddels al ergens mijn antwoord rondzwerven.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88533080
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom zou je als je er een gewoonte van maakt om de fiets te pakken als je gaat theeleuten, als je de benenwagen neemt als je gaat winkelen en het leuk vindt om in de tuin bezig te zijn? Actief leven zit niet alleen in fanatiek sporten!
O+ He dank je!

Wij drinken ook altijd kruidenthee samen, zo gezellig inderdaad.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88533100
Mag ik nog een sapjestip geven? Ik heb een sapcentrifuge en daar krijg je onwijs lekker sapjes mee. Daar kun je ook groentes voor gebruiken (gezond!) of een combinatie van fruit en groente.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88533146
En mijn dochter krijgt altijd één boterham met (smeer)kaas of smeerworst en daarna één met waar ze maar zin in heeft (jam, pindakaas, hagelslag, of weer (smeer)kaas of smeerworst). In mijn ogen is dat prima. :7

En we eten een paar keer per week gekookte aardappeltjes, met groente en een stukje vis of vegaburger...
pi_88533172
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:29 schreef oeke het volgende:

[..]


Ja, daar kan ik me ook al druk om maken. Ik hoop maar dat zijn vader hem dat goed 'voorleeft'. Bij mij had het ook te maken met het feit dat we zoveel verhuisden waardoor ik op een leuke sport zat, eraf moest en weer op een nieuwe sport moest. Dat werkte niet echt mee.
Op mijn 15de, na weer een verhuizing, heb ik gewoon alle clubjes, ook muziek, geweigerd. Ik kon het gewoon niet meer, denk ik.
Dus we gaan gewoon niet teveel verhuizen en dan doen we Ko op atletiek. O+
Niels' vader is een nog slechter voorbeeld dan ik ben ik bang. Zijn sport is Formule 1 kijken :P
Atletiek lijkt me best leuk, lekker zo hard mogelijk rennen enzo.
Ik heb wel een tijdje op jiu jitsu gezeten O+ maar daar werd je niet zo moe van.
Oeps, druk maken om :@
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88533214
Bij Seb kan ik zijn ribben tellen. En die is zo'n actieve, ben niet bang dat hij mollig gaat worden. Ja misschien na zijn 20ste zoals zijn vader :{w

Ik vrees dat hij wil gaan voetballen, wij hebben allebei niks met voetbal. Seb zijn vader doet yoga, ik ga weleens naar de sportschool :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88533220
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik nog een sapjestip geven? Ik heb een sapcentrifuge en daar krijg je onwijs lekker sapjes mee. Daar kun je ook groentes voor gebruiken (gezond!) of een combinatie van fruit en groente.
Hou je met een sapcentrifuge ook niet meer vezels erbij? Oh nee dat is bij een blender waarschijnlijk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88533227
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik nog een sapjestip geven? Ik heb een sapcentrifuge en daar krijg je onwijs lekker sapjes mee. Daar kun je ook groentes voor gebruiken (gezond!) of een combinatie van fruit en groente.
Daar zit ik echt aan te denken, zo'n ding! Ik heb dus nog nooit groentesapjes gedronken. Wat voor sapcentrifuge heb jij?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88533238
Melk met thee is een idee, ware het niet dat Driekus geen melk lust. Gaat em niet worden vrees ik. Ik ga wel gewoon proberen met thee.
En Oeke, ik ben ook geen sporter. Echt niet. Ik ben onhandig, geen balgevoel etc. (mijn vader grapt altijd als ie mij ziet rennen: kijk uit dat je benen niet in de knoop slaan). Dus dat wordt nog wat met Driekus. Laten we hopen dat ie het ren-gen van zijn vader heeft. En wat Claudia zegt, gewoon de fiets pakken is al zo fijn. Sinds ik elke dag naar het werk fiets, pak ik tussendoor ook steeds vaker de fiets. Driekus jas aan en sjaal om en naar buiten. En stiekem beweeg je dan ook heel veel kwam ik achter (en verlies je dus kilo's!).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88533259
Ik heb er nog een te koop!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88533285
BE wat doet Oscar dat al knap zeg! En het helpt me meteen herinneren dat ik een handiger lepeltje voor Timo moet halen. Want met een lepel eten die haast net zo lang als je onderarm is, is niet handig natuurlijk :P

De discussie over gezond eten vind ik lastig, ik heb zelf járen last gehad van ondergewicht en moet nu ook nog constant op mijn eetgewoontes letten zodat ik niet weer afval (en ondanks dat weet ik maar bar weinig van gezond eten merk ik elke keer). Maar ondertussen wil ik niet dat Timo het idee krijgt dat het normaal is om zo geobsedeerd met eten om te gaan. Daarbij ben ik van mezelf gewend dat ik alle ongezonde troep kan eten die ik maar wil, ik kom er niks van aan.. Maar dat is niet het signaal wat ik aan Timo wil afgeven, dat dat normaal is. Bovendien komt hij daar misschien juist wel van aan, geen idee maar ik wil het ook niet uitproberen. Lastig dus..
pi_88533296
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:34 schreef Vicky het volgende:
Ik heb er nog een te koop!
:o
pi_88533311
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:34 schreef Vicky het volgende:
Ik heb er nog een te koop!
Een sapcentrifuge of een fiets? :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88533319
en effe offtopic: het is niet handig om een heel topic over eten voor je neus te hebben als je misselijk bent.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88533348
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 21:35 schreef oeke het volgende:

[..]


Een sapcentrifuge of een fiets? :P
Sapcentrifuge.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:36:26 #182
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88533363
En Mefke, als je aan eten denkt is het niet handig om over misselijk zijn na te denken. :P

Beterschap! :*
pi_88533377
Ik vind de discussie ook lastig.

Ik zie ook wel een beetje het gevaar van overbewust met eten omgaan en ik heb twee mensen gezien die daar helemaal in doorsloegen. Nou, dat is niet gezond kan ik je wel vertellen.
pi_88533436
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef oeke het volgende:

[..]


Hou je met een sapcentrifuge ook niet meer vezels erbij? Oh nee dat is bij een blender waarschijnlijk.
Wel wat, denk ik, maar uiteindelijk wordt er toch nog best veel gefilterd. Een smoothie gemaakt met de blender is inderdaad ook erg lekker! Maar de sapjes uit de centrifuge, man, wat een smaakexplosie! Ik ben echt geen groentemens maar ik kan ineens lyrisch worden van worteltjessap. En als je een goede centrifuge hebt zijn de sapjes heerlijk luchtig en schuimig.

Een nadeel is dat het een rotwerk is om dat ding elke keer schoon te maken. En het kost allemaal zoveel geld, verse groenten en vers fruit. Je moet er echt een gewoonte van maken om naar de markt of de Turkse groenteboer te gaan en ik merk dat die gewoontes hier ook (nog) niet zijn wat ze zouden moeten zijn.

Oh, ik heb een sapcentrifuge van Solis. Dat is een semi-professioneel ding. Het type weet ik niet uit m'n hoofd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88533462
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef mikoxx het volgende:
En Mefke, als je aan eten denkt is het niet handig om over misselijk zijn na te denken. :P

Beterschap! :*
}:| niet mijn schuld, en ook niet van het eten. Stom HCG. }:| :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88533586
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:38 schreef Claudia_x het volgende:
Wel wat, denk ik, maar uiteindelijk wordt er toch nog best veel gefilterd. Een smoothie gemaakt met de blender is inderdaad ook erg lekker! Maar de sapjes uit de centrifuge, man, wat een smaakexplosie! Ik ben echt geen groentemens maar ik kan ineens lyrisch worden van worteltjessap. En als je een goede centrifuge hebt zijn de sapjes heerlijk luchtig en schuimig.

Een nadeel is dat het een rotwerk is om dat ding elke keer schoon te maken. En het kost allemaal zoveel geld, verse groenten en vers fruit. Je moet er echt een gewoonte van maken om naar de markt of de Turkse groenteboer te gaan en ik merk dat die gewoontes hier ook (nog) niet zijn wat ze zouden moeten zijn.
Dat is ook heerlijk. Helaas staat hij hier ook vaak werkeloos.
Shakes maakt mijn vriend wel heel vaak, daar gaat Ko van uit zijn dak!

Mefke. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88533687
driekus is dol op bananenshake. Maar dan wel gemaakt met karnemelk of yoghurt. Met melk lust ie em niet. En soms doe ik er wat water bij om het te verdunnen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88533833
Wij maken de shake met amandelen geweekt in water en dan in de blender met wat water. Krijg je amandelmelk. Supergezond en lekker! >:O
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88533855
Mefke :*
Dan zou ik, als ik jou was, dit filmpje maar even overslaan ;)

Niels schudt sinds gisteren "nee" en vanavond wel heel duidelijk O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88534000
Klinkt goed Oeke :9 Ik geef Niels amandelpasta op brood, dat is ook al zo lekker en super gezond.
Ik geef hem nu veel producten die noten bevatten, zoals gemengde notenpasta en babymuesli door de yoghurt. Omdat we geen vlees eten vind ik het belangrijk dat hij de smaak van noten leert kennen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88534092
amandelen mag dus gewoon? En mogen ze nu ook pinda's en andere noten? Kijk, dat soort dingen weet ik dan dus echt niet. We kwamen er net trouwens achter dat Driekus mandarijn lust. Of nou ja, denken we. We vonden restjes in zijn luier.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88534231
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:49 schreef Twinkly het volgende:
Klinkt goed Oeke :9 Ik geef Niels amandelpasta op brood, dat is ook al zo lekker en super gezond.
Ik geef hem nu veel producten die noten bevatten, zoals gemengde notenpasta en babymuesli door de yoghurt. Omdat we geen vlees eten vind ik het belangrijk dat hij de smaak van noten leert kennen.
Hier hetzelfde. Fijn dat er nog een mama is hier die vegetarisch leeft, kunnen we tips uitwisselen. O+
Niels is lief! Ik vind hem zo leuk als hij lacht en zo ondeugend kijkt! O+

Mefke, het mag wel, bij mijn weten gaat het om het verslikkingsgevaar omdat noten zo hard zijn. Dus gemalen als pindakaas of amandelmelk mag gewoon.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88534253
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:51 schreef mefke79 het volgende:
amandelen mag dus gewoon? En mogen ze nu ook pinda's en andere noten? Kijk, dat soort dingen weet ik dan dus echt niet. We kwamen er net trouwens achter dat Driekus mandarijn lust. Of nou ja, denken we. We vonden restjes in zijn luier.
Alleen vermalen, anders kunnen ze er in stikken. Vooral met pinda's moet je oppassen, als er een stukje in de keel blijft steken, zorgt een stof die afgescheiden wordt ervoor dat de keel dicht gaat zitten.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88534563
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:53 schreef oeke het volgende:

[..]


Hier hetzelfde. Fijn dat er nog een mama is hier die vegetarisch leeft, kunnen we tips uitwisselen. O+
Niels is lief! Ik vind hem zo leuk als hij lacht en zo ondeugend kijkt! O+
O+ :*
Ssserpente eet ook vegetarisch geloof ik!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88534567
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:53 schreef Twinkly het volgende:
Alleen vermalen, anders kunnen ze er in stikken. Vooral met pinda's moet je oppassen, als er een stukje in de keel blijft steken, zorgt een stof die afgescheiden wordt ervoor dat de keel dicht gaat zitten.
Oh dat is nog heftiger dan ik dacht!
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zie ook wel een beetje het gevaar van overbewust met eten omgaan en ik heb twee mensen gezien die daar helemaal in doorsloegen. Nou, dat is niet gezond kan ik je wel vertellen.
Ik wil nog wel even benadrukken dat het bij mij vooral kennis over eten is die me interesseert maar dat dat in praktijk uitvoeren niet altijd makkelijk is. :')
Maar ik vind het erg leuk om erover te denken, lezen en praten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88534762
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:49 schreef Twinkly het volgende:
Klinkt goed Oeke :9 Ik geef Niels amandelpasta op brood, dat is ook al zo lekker en super gezond.
Ik geef hem nu veel producten die noten bevatten, zoals gemengde notenpasta en babymuesli door de yoghurt. Omdat we geen vlees eten vind ik het belangrijk dat hij de smaak van noten leert kennen.
Wij eten niet principieel vegetarisch, maar het komt er in de praktijk wel vaak op neer, omdat ik zelf geen vleeseter ben. (Ik koos altijd bloemkool als verjaardagseten :D ).

Wat bedoel je met amandelpasta Twinkly? Waar haal je dat? Mijn zoon krijgt tot nu toe alleen boter of smeerkaas of kikkererwtenhoumous.
pi_88534863
Ik ben dus wel zo'n tiep trouwens die het niet zo erg vind als S op een feestje wel wat meer snoept, of ongezonder eet, juist omdat ik weet dat haar basis heel steady en 'gezond' is (althans, dat dacht ik :') ).
pi_88535086
Oh, ik vind humus ook zo lekker :9 Goed idee, dat moet ik weer eens kopen voor Niels!


Er zijn nog veel meer soorten notenpasta's en sesamzaadjespasta van dit merk en van Monki. De amandelpasta is hier bij de supermarkt te koop (Hoogvliet), andere pasta's koop ik bij de natuurvoedingswinkel.

Pff, ik moet ook echt op mijn snoepgedrag gaan letten hoor. Als ik niet ga minderen voordat de borstvoedingsperiode voorbij is kom ik zo 20 kg aan volgens mij :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:16:31 #199
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88535455
Worden jullie nou nooit eens moe van dat geneuzel over wat je kleine wel of niet binnen krijgt?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88535523
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef Memmel het volgende:
Worden jullie nou nooit eens moe van dat geneuzel over wat je kleine wel of niet binnen krijgt?
Haha. Gisteren kwam je ook al zo lekker uit de hoek ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')